Natuurlijk kan dat! Rita Verdonk is de eindverantwoordelijke en moet naar aanleiding van meerdere adviezen een beslissing nemen, zelfs als negen van de tien adviseurs adviseren Salomon Kalou wél de versnelde procedure te laten doorlopen, mag ze besluiten hier niet akkoord mee te gaan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:03 schreef Skwish het volgende:
En als Verdonk 'gewoon' hard: Nee zegt zonder nieuwe argumenten op te noemen, dat mag toch zomaar?
Wellicht gaan de advocaten van Salomon Kalou hier weer tegen in beroep, maar Rita Verdonk heeft de uiteindelijke beslissing in eigen hand. Ik hoop dan ook dat Rita Verdonk volhoudt en Salomon Kalou GEEN Nederlands paspoort geeft vóór 2008, als hij dan überhaupt nog in Nederland werkzaam/woonachtig is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:03 schreef Againzender het volgende:
en als haar nieuwe beslissing weer negatief is, wat dan? Kan het kamp Kalou dan weer naar de rechter stappen? Krijgen we dat gezeik opnieuw.
Gewoon "NEE" zeggen Rita.....quote:Verdonk verliest, WK lonkt voor Salomon Kalou
15/2/2006 10:30
Salomon Kalou lijkt nu echt versneld een Nederlands paspoort te kunnen bemachtigen. Minister Rita Verdonk is opnieuw in het ongelijk gesteld, nu door de Raad van State. Het WK met Oranje ligt nu in het verschiet voor de Feyenoord-aanvaller uit Ivoorkust.
De Raad van State oordeelde in hoger beroep dat Verdonk niet goed heeft gehandeld door het speciale naturalisatieverzoek af te wijzen. De rechtbank in Rotterdam kwam in december met een vergelijkbare uitspraak. De minister moest nog eens beter duidelijkmaken waarom de jonge Kalou niet in aanmerking kwam voor de juridische route die al door meerdere buitenlandse sporters met succes is bewandeld.
Verdonk moet nu formeel gezien nogmaals een beslissing nemen over de procedure, maar het lijkt niet waarschijnlijk dat dat opnieuw negatief zal zijn. 'Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken', reageerde bondscoach Marco van Basten op de website van Feyenoord.
Van Basten is altijd een voorstander geweest van de poging die Kalou heeft ondernomen. Hij zegde Kalou sowieso een plek toe in de selectie van Oranje op het WK aanstaande zomer in Duitsland. De twintigjarige dribbelaar heeft kwaliteiten waar maar weinig spelers over beschikken en kan een belangrijke rol spelen, zo meent Van Basten.
bron: VI.nl
quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:19 schreef JorgeCampos het volgende:
tsja zat er vanaf het begin aan te komen..
een nederlaag voor het interlandvoetbal.
Dat is ook meer mijn probleem. Het is het Nederlands elftal verdorriequote:Op woensdag 15 februari 2006 11:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gaat er niet eens om of het mag en kan en of hij er recht op heeft.
We hebben toch niet voor niets clubvoetbal en interlandvoetbal. Als je dit soort dingen toe gaat laten, net zoals al die spelers die ineens voor Quatar oid of Belgie of Duitsland gaan voetballen, dan kun je er ook net zo goed mee stoppen.
Kalou heeft 0 connectie met Nederland. Nul. Zijn Nederlands is kut, hij speelt hier nog geen 4 jaar ofzo en hij zou dan ons land moeten vertegenwoordigen?
Mocht het doorgaan, heb ik nu al geen zin meer in het WK.
Die nederlaag was allang geleden. Duitsland, Belgie en andere landen hebben dit allang toegelaten. Als het inderdaad doorgaat is het een nederlaag voor het Nederlandse Interland voetbal. Het wordt tijd dat de Fifa hier paal en perk aan gaat stellen...quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:19 schreef JorgeCampos het volgende:
tsja zat er vanaf het begin aan te komen..
een nederlaag voor het interlandvoetbal.
De FIFA moet ingrijpen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:21 schreef Ludacriss het volgende:
Daarom zeg ik... gewoon de wetgeving veranderen hierna. Heb je gelijk geen gezeik meer.
Vond het ook een slechte zaak met Deco en Portugal.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De FIFA moet ingrijpen.
Geen enkel land zou dit moeten doen
Deco sprak tenminste nog Portugees en kwam in Brazilië (nog) niet in aanmerking voor het nationale elftal, bij Salomon Kalou heb ik altijd het idee gehad dat het hem wordt opgedrongen door zijn zaakwaarnemer(s). Oranje dient uit Nederlanders te bestaan, niet uit talentvolle spelers die toevallig bij een Nederlandse club tercht gekomen zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:24 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Vond het ook een slechte zaak met Deco en Portugal.
En die het jaar daarna met de noorderzon vertrekken om in Engeland in Zuid Europa te gaan voetballen. Laat ze daar lekker een paspoort aanvragen...quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Deco sprak tenminste nog Portugees en kwam in Brazilië (nog) niet in aanmerking voor het nationale elftal, bij Salomon Kalou heb ik altijd het idee gehad dat het hem wordt opgedrongen door zijn zaakwaarnemer(s). Oranje dient uit Nederlanders te bestaan, niet uit talentvolle spelers die toevallig bij een Nederlandse club tercht gekomen zijn.
Dat deed San Marco ook alleen maar om zijn advies kracht bij te zetten, daar moet Rita Verdonk gewoon doorheen prikken. Natuurlijk zou Rita Verdonk strikt volgens de regelgeving Salomon Kalou de versnelde procedure kunnen laten bewandelen, waardoor hij dit jaar nog het Nederlands paspoort krijgt, maar puur uit gevoelsmatig/emotioneel oog punt hoop ik echt dat Rita Verdonk koppig blijft.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:33 schreef Showtime het volgende:
Dat Kalou recht op een versnelde naturalisatie heeft is gezien de huidige wetgeving gewoon een feit. Als je daar problemen mee hebt dan moet je het de politiek kwalijk nemen die derlijke regelgeving heeft opgesteld. Dat Kalou op voorhand een plek in de selectie voor het WK is beloofd is gewoon te bizar voor woorden en oneerlijk ten op zichte van de andere internationals.
de grootste landverrader is Kalou zelfquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:19 schreef LuukBes het volgende:
Iedereen inclusief Rita het land uit die NEE zegt !
Landverraders.
Kalouquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:20 schreef dndiek het volgende:
[..]
de grootste landverrader is Kalou zelf
200% mee eens.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:24 schreef M0NTANA het volgende:
Wat kan het ons ook schelen? Wat stelt onze vaderlandsliefde nog voor? Salomon Kalou, Jonathan de Guzman en wie is de volgende? Wat kan het schelen waar ze vandaan komen? Als ze maar goed zijn en Oranje sterker kunnen maken!
Interlandvoetbal is in mijn optiek een onderlinge strijd tussen landenteams, geen strijd tussen een verzameling spelers die voor een bepaald land uit willen komen. Dan kan je interlandvoetbal net zo goed afschaffen en het bij het clubvoetbal houden.
Oranje moet alleen maar voetballers selecteren die volgens de FIFA-regels in aanmerking komen voor een selectie, men moet niet door middel van allerlei advocaten en regelgevingen proberen er nog andere goede spelers te kunnen selecteren, dat hebben we namelijk nog nooit eerder gedaan en nodiggehad.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:35 schreef SiemeN het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom we Kalou nodig hebben als we voorin ook spelers hebben als van Nistelrooij, Makaay, Robben, van Persie, Kuijt, Huntelaar enz?
Hoe kan een speler als Kalou met zo'n keuze aan spelers een plaats beloofd worden?
Dat is ook niet helemaal de oplossing, want stel dat je wordt geboren in China aangezien je ouders daar tijdelijk wonen in verband met werkzaamheden, moet je dan maar voor China uitkomen? De hele dubbele paspoort-mogelijkheid moet gewoon niet mogelijk zijn, je ouders kiezen gewoon een nationaliteit en tot je dood behoud je die nationaliteit, nooit meer onduidelijkheid en altijd eerlijke strijd tussen landenteams!quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:15 schreef Fathom het volgende:
Ik was de hele tijd tegen het feit dat dit soort dingen gebeuren... Maar ik word nu een beetje moe van eht gezeur. Geef die gozer een paspoort. EN laat de FIFA regels maken dat je alleen mag uitkomen voor het land waar je bent geboren.
Tis eerder logisch dat het gebeurt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:33 schreef mickman het volgende:
Te triest voor worden dat je uberhaubt Nederlander zou kunnen worden omdat je toevallig goed tegen een stom balletje kan trappen. Het is maar voetbal.
Beetje de normale wetsvoorschriften in Nederland proberen te versnellen of te omzeilen om een speler mee te krijgen voor een WK voetbal.![]()
Dag Kalou.
Als ze had willen scoren, had ze hem gelijk een paspoort gegeven.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
Verdonk is gewoon een grafwijf wat makkelijk dacht te scoren over de rug van een voetballer (zoals de politiek dat altijd wel doet/ wil doen).
Ik weet het niet. Ik zal er sowieso een heel dubbel gevoel bij hebben.quote:Daarnaast hoor je niemand meer als Kalou de winnende goal maakt in de 93ste minuut tegen de moffen waardoor wij het WK winnen
Geen idee eigenlijk wat Nederland wil. Laat haar daar maar naar luisteren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:31 schreef Keltie het volgende:
[quote]Op woensdag 15 februari 2006 13:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Als ze had willen scoren, had ze hem gelijk een paspoort gegeven.
[..]
Jah, want dat wil het grootste gedeelte van Nederland? Niet dus![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:33 schreef Showtime het volgende:
Dat Kalou recht op een versnelde naturalisatie heeft is gezien de huidige wetgeving gewoon een feit. Als je daar problemen mee hebt dan moet je het de politiek kwalijk nemen die derlijke regelgeving heeft opgesteld.
Alles beter dan Kalou in het Nederlands Elftal zien in Duitsland zien van de zomer.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:47 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zodat ze maar kei en keihard op haar bek mag gaan
Wedden dat je hem straks 'gewoon' aanmoedigt?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:02 schreef PyTh het volgende:
[..]
Alles beter dan Kalou in het Nederlands Elftal zien in Duitsland zien van de zomer.
Maakt me weinig uit eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:02 schreef PyTh het volgende:
[..]
Alles beter dan Kalou in het Nederlands Elftal zien in Duitsland zien van de zomer.
Laat um maar eens in voor de camera in het Nederlands uitleggen waarom hij voor Ned. uit wil komen. Valt ie snel door de mand.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:50 schreef AirRaid het volgende:
ik hoop dat hij het hele gezeik waard is
Dan krijg je gewoon een NL paspoort hoor. Geen chinees.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal de oplossing, want stel dat je wordt geboren in China aangezien je ouders daar tijdelijk wonen in verband met werkzaamheden, moet je dan maar voor China uitkomen? De hele dubbele paspoort-mogelijkheid moet gewoon niet mogelijk zijn, je ouders kiezen gewoon een nationaliteit en tot je dood behoud je die nationaliteit, nooit meer onduidelijkheid en altijd eerlijke strijd tussen landenteams!
Inderdaadquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maakt me weinig uit eerlijk gezegd.
Maar als er tafeltennisters uit China nederlander kunnen worden vanwege de sport, moet een voetballer hetzelfde kunnen
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:08 schreef DeTolk het volgende:
Als Kalou meekan met Oranje dan hoop ik dat ie een been breekt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |