Heb altijd gedacht dat Ivoorkust lichtgroen droeg.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:02 schreef dndiek het volgende:
[..]
Het oranje van Ivoorkust zal Kalou prima staan

die hebben toch ook oranje shirts of een beetje oranje in het shirtquote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Heb altijd gedacht dat Ivoorkust lichtgroen droeg.![]()

quote:Ivoorkust heeft kleine Kalou niet nodig
CAIRO - Ontelbare keren is hij uitgenodigd en even zo vaak wimpelde hij de dringende invitatie af. Salomon Kalou wil schitteren in Oranje en niet in het shirt van zijn geboorteland Ivoorkust. Hoe zijn slepende naturalisatieprocedure ook uitpakt - de Raad van State buigt zich 26 januari over de geruchtmakende zaak - het Afrikaanse land kan het waarschijnlijk ook wel zonder de getalenteerde Feyenoorder af.
De voorhoede die Ivoorkust vanaf vrijdag bij de Afrika Cup in Egypte kan presenteren, mag er immers zijn: Drogba (Chelsea), Dindane (Racing Lens), Bonaventure Kalou (Paris St. Germain) en Koné (PSV) zijn gezamenlijk tot heel veel in staat.
Ivoorkust
Niet alleen door de prestigieuze aanvalslinie behoort Ivoorkust, op 16 juni in Stuttgart tegenstander van Nederland bij het WK in Duitsland, tot de grote favorieten voor de eindzege in Caïro. De gehele selectie van 23 man ziet er, zeker op papier, indrukwekkend uit.
Alle spelers staan in meer of mindere mate bij grote Europese clubs onder contract. Alleen doelman Tizie is nog in Afrika actief, bij Esperance in Tunesië. Liefst veertien internationals van Ivoorkust komen uit de Franse competitie. Ook de bondscoach komt uit Frankrijk, de 58-jarige Henri Michel die aan zijn derde Afrika Cup begint.
Drogba
Vooral van Drogba wordt in Ivoorkust, dat in 1992 het Afrikaans kampioenschap won, veel verwacht. De explosieve en fysiek sterke spits van Chelsea begint in Egypte aan zijn eerste Afrika Cup. De 27-jarige aanvalsleider is met Eto'o (Kameroen/Barcelona) en Martins (Nigeria/Inter) op voorhand één van de sterren van het toernooi. Het scoringsgemiddelde van Drogba (ex-Olympique Marseille) in de nationale ploeg is imponerend: 17 treffers in 22 interlands. Ivoorkust speelt in groep A tegen Marokko, Libië en Egypte.
De inbreng van spelers uit de Nederlandse competitie bij de Afrika Cup is relatief laag. Naast Koné zijn ook Kaita (Sparta/Nigeria), Boussaboun (Feyenoord/Marokko), Trabelsi (Ajax/Tunesië) en Yakubu (Vitesse/Ghana) actief in Egypte. Dat aantal steekt schril af bij het aantal spelers dat de Franse competitie afstaat: 66, afkomstig van 32 Franse profclubs.
Afrika Cup
Opvallend is ook het aantal voetballers bij de Afrika Cup dat in Zuid-Afrika speelt: 41. Dat land wordt door veel talentvolle profvoetballers als een mooi tussenstation gezien op weg naar een lucratieve toekomst in Europa. Clubs in Engeland staan 26 spelers af, van wie er vier bij Bolton Wanderers onder contract staan.

De beslissing is al lang gevallen, voor politici is gezichtsverlies erger dan een atoominslag, dus Kalou kan lekker op vakantie in Juni.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:35 schreef JorgeCampos het volgende:
wanneer valt er in godsnaam eens een beslissing in dezzzzzzzzzzzzzzze zaak.![]()

bron: www.voetbalprimeur.nlquote:Vandaag behandelt de Raad van State de ‘zaak Kalou’. Drie leden van de Raad zullen de advocaten van beide partijen aanhoren en vervolgens binnen ongeveer zes weken met een uitspraak komen, die dan bindend is.
De zaak dient voor de Raad van State door het hoger beroep dat minister Verdonk aantekende tegen de uitspraak van bestuursrechter in Rotterdam, die vond dat de minister haar besluit Kalou niet versneld Nederlander te laten worden, niet voldoende had onderbouwd.
Mocht de Raad van State het met Verdonk eens zijn, dan moet Kalou tot 2007 wachten voordat hij de Nederlandse nationaliteit kan krijgen. Krijgt Kalou gelijk, dan moet Verdonk zich opnieuw over de zaak buigen. De kans bestaat dan dat zij de voetballer opnieuw afwijst, waarna Kalou opnieuw naar de rechter kan stappen. Dit proces zou dan echter te lang duren om nog voor het WK afgerond te zijn. In die zin is het dus zo dat elke tegenslag die Kalou nu nog krijgt, er vrijwel onherroepelijk toe leidt dat de Feyenoorder niet met het Nederlands elftal naar Duitsland kan.

quote:Amper nieuwe inzichten in zaak-Kalou
Uitgegeven: 26 januari 2006 16:52
DEN HAAG - De inhoudelijke behandeling van de zaak-Kalou bij de Raad van State heeft donderdag amper nieuwe feiten opgeleverd. Op verzoek van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) boog de Raad van State zich over de slepende naturalisatiezaak van de Afrikaanse spits. De meervoudige kamer van de Staatsraad doet "zo snel mogelijk", maar in elk geval binnen zes weken, uitspraak.
Dan wordt duidelijk of de Ivoriaanse voetballer van Feyenoord voor het wereldkampioenschap in juni over een Nederlands paspoort beschikt en dus inzetbaar is voor Oranje. De bestuursrechter in Rotterdam bepaalde in december dat Verdonk opnieuw moest bekijken of Kalou versneld voor een Nederlands paspoort in aanmerking komt. De minister stapte daarna naar de Raad van State.
Steun
De 20-jarige Kalou kon donderdagmiddag in Den Haag rekenen op de morele steun van een zware delegatie uit Zeist. De beleidsbepalers waren er bijna allemaal: bondscoach Marco van Basten, assistent John van 't Schip, directeur betaald voetbal Henk Kesler, teammanager Hans Jorritsma en perschef Kees Jansma. Allen luisterden in zaal 5 van het statige gebouw aandachtig naar de pleidooien van landsadvocaat mr. G. Hoogvliet en van mr. J. Kroes, de raadsman van Kalou.
Een woordvoerder van Feyenoord zei rekening te houden met een uitspraaktermijn van twee tot drie weken. "Je kunt aan alles merken dat deze zaak enige spoed heeft, ook bij de minister", stelde hij.

Dat denk ik niet hequote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:33 schreef M0NTANA het volgende:
Bij Feyenoord kan Salomon Kalou het overigens nog zwaar krijgen, het bewezen topduo Dirk Kuyt-Pierre van Hooijdonk zou weleens de voorkeur kunnen krijgen in een 4-4-2 zonder echte vleugelspitsen.

Klopt, Dirk Kuyt volgde in de zomer van 2003 Pierre van Hooijdonk op, maar ik bedoelde met het bewezen topduo dat ze zich beide al lang en breed bewezen hebben bij Feyenoord.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:28 schreef methodmich het volgende:
Denk ik ook niet, al is het maar omdat Pierre / Dirk me helemaal geen goede combinatie lijkt. Hebben trouwens ook nog nooit samen gevoetbald dacht ik.

Met Biseswar en Vincken die er aankomen en Castelen al in de basis verwacht ik niet dat Feyenoord 4-4-2 gaat spelen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:33 schreef M0NTANA het volgende:
een 4-4-2 zonder echte vleugelspitsen.

Dat denk ik ook niet neequote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:00 schreef Showtime het volgende:
[..]
Met Biseswar en Vincken die er aankomen en Castelen al in de basis verwacht ik niet dat Feyenoord 4-2-2 gaat spelen.

vind ik wel, je meot he tnu maar een beetje hebben van de beslissende acties van Robben hebben, Kalou heb sommige momenten in de wedstrijd dat ie zomarr van 2/3 man wegdraait, en al heb je nu RvN naast/voor je, dan kan hij heel bruikbaar zijn..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:18 schreef Lionheaad het volgende:
Laten ze maar rustig aan doen. Van mij hoeft het allemaal nit. waarom krijgt de zaak Kalou voorrang op andere zaken?? Is meneer zo belangrijk??

4-4-2 is KUTquote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:00 schreef Showtime het volgende:
[..]
Met Biseswar en Vincken die er aankomen en Castelen al in de basis verwacht ik niet dat Feyenoord 4-4-2 gaat spelen.

Ik denk dat Rita har standpunt niet heeft gewijzigd de afgelopen tijd, ik zie er ook geen reden toe.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:00 schreef DeTolk het volgende:
Wat is nu de uitspraak van Rita?

quote:ROTTERDAM, 15 februari 2006 09:30 - Vandaag doet de Raad van State uitspraak in het hoger beroep dat minister Rita Verdonk aanspande in de zaak Salomon Kalou. De Rotterdamse bestuursrechter had eerder geoordeeld dat Verdonk opnieuw moest bekijken of de Feyenoord-spits voor een versnelde naturalisatieprocedure in aanmerking komt. Tegen deze uitspraak ging de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie in beroep bij de Raad van State.

Nou geweldig...quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:22 schreef Yi-Long het volgende:
Die heks zal wel weer moeilijk lopen doen en het proberen te rekken.
Goed nieuws voor Kalou en Nederland in ieder geval...

Bron is: fcupdate.quote:
Kalou mag met Oranje naar het WK
15 februari 2006
Salomon Kalou kan komende zomer met het Nederlands elftal deelnemen aan het WK in Duitsland. De Raad van State oordeelde woensdag dat de voetballer toch in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatie. Tegen de uitspraak is geen beroep mogelijk, waardoor er eindelijk een eind gekomen is aan de lange soap rond de aanvaller van Feyenoord. "Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken", liet bondscoach Van Basten in een eerste reactie weten.

Sukkels, amateursite. Er is alleen maar besloten dat Rita Verdonk de zaak opnieuw moet beoordelen:quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:33 schreef Jasza het volgende:
Kalou mag naar het wk:
[..]
Bron is: fcupdate.
En gewoon weer afwijzen, Rita!quote:Verdonk moet zaak Kalou overdoen
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft onvoldoende gemotiveerd waarom Salomon Kalou niet in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatie. Dat is het oordeel van de Raad van State in de beroepszaak die de advocaat van Kalou tegen de afwijzing had aangespannen.
Feyenoord-speler Kalou wil via een versnelde procedure nog proberen voor Nederland naar het WK in Duitsland te gaan. Hij heeft daarbij de steun van onder anderen bondscoach Van Basten.
Verdonk vindt dat Kalou nog te kort in Nederland is, en onvoldoende ingeburgerd is om voor een versnelde naturalisatie in aanmerking te komen.

quote:MINISTER VERDONK VERLIEST HOGER BEROEP TEGEN SALOMON KALOU
De Raad van State heeft vandaag het hoger beroep van Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken ongegrond verklaard. De Minister had hoger beroep ingesteld tegen de uitspraak van de rechtbank Rotterdam, waarbij Salomon Kalou in het gelijk werd gesteld in de kwestie rondom zijn versnelde naturalisatie.
De uitspraak van de rechtbank van 9 december vorig jaar, waarbij de eerdere beslissing van Verdonk van 29 september om de aanvraag voor versnelde naturalisatie van Kalou niet te honoreren werd vernietigd, is hiermee definitief geworden. De Minister moet nu nog wel een nieuwe beslissing nemen, maar nu zij voor de tweede maal door de rechter in het ongelijk is gesteld, wordt erop gerekend dat haar besluit ditmaal positief zal zijn. De uitspraak van de Raad van State is definitief, er is verder geen hoger beroep mogelijk.
Het "team Kalou" is niet verbaasd over de uitkomst. Na de uitspraak van de rechtbank van begin december vorig jaar zag men van de zijde van Kalou al geen steekhoudende argumenten voor de Minister om hoger beroep in te stellen. Ook gezien het verloop van de zitting bij de Raad van State op 26 januari jl. kon al enigszins worden gehoopt op een positieve uitspraak. Toch zijn Salomon Kalou, Feyenoord en de KNVB zeer opgelucht dat de zaak nu bijna achter de rug is.
Bondscoach Marco van Basten: “Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken."

Ik hoop het...quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:55 schreef M0NTANA het volgende:
Rita Verdonk zal echt alles uit de kast halen om de versnelde procedure opnieuw af te wijzen, aangezien zij geen gezichtsverlies wilt lijden, Salomon Kalou speelt komende zomer echt niet op het WK voor Oranje!

Dat is zo'n beetje haar beleid, dus dat kan kennelijk.....quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:03 schreef Skwish het volgende:
En als Verdonk 'gewoon' hard: Nee zegt zonder nieuwe argumenten op te noemen, dat mag toch zomaar?

Dat kan altijd, maar dat wil niet zeggen dat hij automatisch recht heeft op een versnelde procedurequote:Op woensdag 15 februari 2006 11:07 schreef Ludacriss het volgende:
Tja hij heeft er gewoon recht op. Als andere sporters het wel mogen krijgen dan moet Kalou ook een NL paspoort kunnen krijgen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |