Smeer teer op je auto, al krijg die kat dat op ze poten gaat hij nooit meer op je autoquote:Op zondag 12 februari 2006 21:08 schreef Nevada92 het volgende:
wie heeft er tips om van katten af te komen die op je auto gaan zitten met hun zandpoten....grmbl.... abknallen die handel !![]()
Eh, en jij ging het eraf halen voor me ?quote:Smeer teer op je auto, al krijg die kat dat op ze poten gaat hij nooit meer op je auto
Katten zijn gaar, laatst zat er een midden op een land weggetje. Ik kwam eraan rijden met me scooter ik dacht ach die gaat vanzelf weg die hoort me er wel aan komen.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:34 schreef Nevada92 het volgende:
[..]
Eh, en jij ging het eraf halen voor me ?Aardig van je man ! Wacht, ik haal effe een soppie voor je...
![]()
Het probleem bij velen in de straat is dat mensen katten nemen van oh wat een lieve beestjes en schattig allemaal maar ze vergeten dat er overdag niemand thuis is en daarom worden die beesten de straat op geschopt van zoek het effe lekker uit ja (net als de koters maar dan anders). Problemen die hiervan een direct gevolg zijn o.a. dat ze bij andere mensen in hun tuin de sluitspier ontspannen, achter vogels gaan jagen, en op auto's gaan zitten.
Die beesten zitten vaak onder de vlooien en komen uiteindelijk in een asiel terecht. (of met een beetje pech onder je band). Jammer...
1) Kois zijn suf.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:57 schreef fokkieslim het volgende:
de katten gaan weer naar buiten om mijn tuin onder te schijten,lawaai te maken, mijn kois op te vreten noem maar op
jammer, ik wist er nog wel een paarquote:Op zondag 12 februari 2006 21:42 schreef The_Terminator het volgende:
We hebben hier ook al een keer een topic over gehad hier in KLB, en daar werden door sommige mensen niet zo leuke manieren gepost om er af te kunnen komen.
Reacties waarin beschreven staat hoe je er op een wrede manier af kunt komen mogen dus achterwege gelaten worden.
quote:Op zondag 12 februari 2006 21:42 schreef The_Terminator het volgende:
We hebben hier ook al een keer een topic over gehad hier in KLB, en daar werden door sommige mensen niet zo leuke manieren gepost om er af te kunnen komen.
Reacties waarin beschreven staat hoe je er op een wrede manier af kunt komen mogen dus achterwege gelaten worden.
Pff, was me niet zo snel opgevallen... Zijn nu weg. En ik had al reacties verwijderd die te ver gingen. Net ook weer een paar, dus kappen daarmee.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:43 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
![]()
Je laat vervolgens wel de posts staan waarin mensen opties als poten eraf halen, ze opeten en weet ik niet wat meer hebben staan.
Ik zie er wel de humor van in hoor, heb zelf ook 6 katten, maar er zitten hier wel freaks die mensen gewoon lastigvallen per email als je iets in die trant over een kat zegt (mijn emailadres is weleens in een kattenfreakstopic gezet omdat ik een grijze kat zocht en ik van die freaks niet op kleur mocht selecteren). Ik kon er flink om lachen trouwens.
Maar om nu niet af te dwalen, je kan als mod wel een waarschuwing plaatsen, maar als je dan alles zo laat staan maakt het ook niet echt indruk.
MBO-er met je pauper scooter.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:40 schreef brood_korst het volgende:
[..]
Katten zijn gaar, laatst zat er een midden op een land weggetje. Ik kwam eraan rijden met me scooter ik dacht ach die gaat vanzelf weg die hoort me er wel aan komen.
Niet dus, ik reed over ze staart heen![]()
Katje leerde er wel van hij zit nu mooi in het gras![]()
Het doet me doorgaans een groot plezier om over rondslingerende brood_korsten te rijden. Bij voorkeur met een tractor.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:40 schreef brood_korst het volgende:
[..]
Katten zijn gaar, laatst zat er een midden op een land weggetje. Ik kwam eraan rijden met me scooter ik dacht ach die gaat vanzelf weg die hoort me er wel aan komen.
Niet dus, ik reed over ze staart heen![]()
Katje leerde er wel van hij zit nu mooi in het gras![]()
Man ga naar de slager en haal je nog een biefstuk! (zielepoot)quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik voeg hier maar een ding aan toe, namelijk dat degene die aan mijn katten komt een heel zwaar probleem heeft. En dat is geen grapje. Ik bedoel niet dingen zoals een emmer water of een tuinslang, maar als het op verwonden of erger van dieren aankomt heb je aan mij een kwaaie.
Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.
Zo iemand is het laagste van het laagste, en het licht in zijn ogen niet waard.
Da's idd een goede oplossing!quote:Op zondag 12 februari 2006 22:34 schreef babsjuh het volgende:
Ik meen dat koffiedrab (die meuk die dus overblijft als je koffie hebt gezet) de katten ook wegjaagt. Misschien kun je daar wat van in je tuin neergooien?
quote:Op zondag 12 februari 2006 21:20 schreef brood_korst het volgende:
[..]
Smeer teer op je auto, al krijg die kat dat op ze poten gaat hij nooit meer op je auto![]()
Ik haat katten, ik bestel altijd van die romeinse kaarsen met oud en nieuw om zoals nu die katten te laten schrikken met die licht kogels.
Of gewoon bakken met ijskoud vries water erover heen gooien, ze lokken met een schotel melk en dan FLATS zoon 10 liter gamma emmer met ijswater over ze flikkeren![]()
ga maar huilenquote:Op zondag 12 februari 2006 20:57 schreef fokkieslim het volgende:
de katten gaan weer naar buiten om mijn tuin onder te schijten,lawaai te maken,mijn kois op te vreten noem maar op.
Ik verras de eigenaren door ze te voeren met wonderolie,en uit betrouwbare bron weet ik,(katteneigenaar zelf) dit geef een enorme rotzooi omdat ze naar huis gaan als ze aan de schijt raken.
Wie heetf er nog meer tips?
dat is wel een goede oplossing jaquote:Op maandag 13 februari 2006 02:10 schreef w00ly het volgende:
een schoenendoos met muizen bij de buurman in de tuin gooien
A cyaankali in een gele spuitbus, das i.d.d. ook een goede oplossing.quote:Op maandag 13 februari 2006 07:23 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
Milieuvriendelijk en diervriendelijk. Te krijgen bij de betere tuincentra. Daarnaast af en toe wat koffieprut uitstrooien op de plekken waar ze voornamelijk schijten, en binnen twee weken zie je ze niet meer terug.
quote:Op zondag 12 februari 2006 21:54 schreef brood_korst het volgende:
Gooi gewoon een paar flessen met olijfolie over je auto heen.
Dan springt zoon kat op je auto en flikkerd er met een hendig sjieke slip vanaf
Amen, als jij aan mijn kat komt, ben je de lul....quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik voeg hier maar een ding aan toe, namelijk dat degene die aan mijn katten komt een heel zwaar probleem heeft. En dat is geen grapje. Ik bedoel niet dingen zoals een emmer water of een tuinslang, maar als het op verwonden of erger van dieren aankomt heb je aan mij een kwaaie.
Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.
Idd, meestal is het niet het baasje die de katten op straat zet, maar de kat die naar buiten gaat op het moment dat het baasje het huis verlaat.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Amen, als jij aan mijn kat komt, ben je de lul....
Geen gein...
Katten zijn buitenwezens, die kun je niet binnen houden, ze moeten hun eigen gang kunnen gaan...
ah, jouw katten hebben allemaal een bordje op hun rug waar opstaat dat ze van jou zijn?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Echt waar joh? leg dat eens aan mijn 4 binnenkatten uit, die denken er toch geheel anders over.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen gein...
Katten zijn buitenwezens, die kun je niet binnen houden, ze moeten hun eigen gang kunnen gaan...
Om je vijvertje heen wel zo veilig voor je vissenquote:Op maandag 13 februari 2006 11:47 schreef TheThirdMark het volgende:
Dan moet je wel hele rollen gaan uitleggen. Katten lopen er meestal gewoon over heen.
Je hebt een goed hart, het moest alleen niet kloppen.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:51 schreef Devlinsect het volgende:
Om van de kat af te komen:
verhaaltje van een sadistisch kind met aandacht tekort.
Ik heb een bloeddorstige siberische tijger en dat is ook een buitenwezen, hij moet zn eigen gang gaan en de buurvrouw moet niet bokken als dr dochter een arm mistquote:Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen gein...
Dat is nog een complimentquote:
Nog maar even in de herhaling, misschien word het nu wel gelezen.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:42 schreef The_Terminator het volgende:
Syberische tijger hoort niet bij onze huisdier-cultuur. Een kat wel.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:54 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ik heb een bloeddorstige siberische tijger en dat is ook een buitenwezen, hij moet zn eigen gang gaan en de buurvrouw moet niet bokken als dr dochter een arm mist
Welja, doe ik ook uit mijn tuin, maar er is een verschil tussen letsel toebrengen en laten schrikken..quote:Op maandag 13 februari 2006 12:28 schreef het.ismij het volgende:
Ik vindt afmaken ook wel ver gaan. maar ze de stuipen op ut lijf jagen zodat ze uit me tuin/vijver blijven.
Moet kunnen vindt ik.
Ja, het klopt wat ik zei. Vooral de tweede tip, de harmonicatip. Werkt perfectquote:Op maandag 13 februari 2006 11:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
opmerking van een moeder met aandachtstekort
Nee, daar slaan ze mee om zich heen als je in hun buurt komt.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:49 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ah, jouw katten hebben allemaal een bordje op hun rug waar opstaat dat ze van jou zijn?
En als ik merk dat jij zoiets bij een dier doet, zelfs al is het niet mijn kat, dan breek ik je rug.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:51 schreef Devlinsect het volgende:
Om van de kat af te komen:
...
Dan loopt ie nooit meer.
Suc6!![]()
Verschil zit erin.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Welja, doe ik ook uit mijn tuin, maar er is een verschil tussen letsel toebrengen en laten schrikken..
Okay voor de goede orde heb ik het niet over doodmaken van dieren, en loop je regelrecht langs mn critische noot van mn post.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:22 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Syberische tijger hoort niet bij onze huisdier-cultuur. Een kat wel.
Wen er maar aan of neem een hond en ander, emigreer maar.
Veel landen zijn katten gewoon net als duiven hier - wild loslopend spul. Iedereen vind het leuk, want ja, het hoort erbij. Je kan niet elk dier die een beutje overlast veroorzaakt doodmaken, dan blijft er nix over. Er schijt ook wel eens een vogel op m'n auto, of een slak eet m'n bloemen op en een reiger houd m'n visstand op peil.. dikke vette pech.
en nou opzouten met je totaal onzinnige bijdragequote:Op maandag 13 februari 2006 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ja, het klopt wat ik zei. Vooral de tweede tip, de harmonicatip. Werkt perfect![]()
Er werden tips gevraagd. Dus omdat ik tips geef (en dus zinnig), gaat een mod over de zeik?quote:Op maandag 13 februari 2006 13:12 schreef buzzer het volgende:
[..]
en nou opzouten met je totaal onzinnige bijdrage
Precies. slaat nergens op.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:24 schreef Devlinsect het volgende:
Ow, en als ik dan door een vermoedelijke kattenliefhebber wordt 'afgeblaft', dan mag ik er niets van zeggen?
![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 22:14 schreef brood_korst het volgende:
Ja dan moet je een bak met tijger stront halen je hele tuin vol gooien, het stinkt dan als de malle maar er komt geen katje meer een drolletje draaien :![]()
![]()
Sluit ik me helemaal bij aan, van MIJN katten blijf je af!!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ga toch geen maatregelen nemen omdat jij je dieren niet binnen kan houden ?quote:Op maandag 13 februari 2006 13:38 schreef Cleetje het volgende:
[..]
Sluit ik me helemaal bij aan, van MIJN katten blijf je af!!![]()
Mensen hebben nou eenmaal huisdieren en al die hondestront die in alle speeltuinen ligt is toch ook niks te doen.
er zijn genoeg manieren om je tuin en eigendommen te 'beschermen'tegen kattekwaad.
Wel eens gehoord van netten over je vijver te spannen tegen de katten of koffiedrab(las ik hier ook ergens) wil vaak ook helpen.
Overigens is een tuinsproeier ook een goed idee, de kat die daarmee ervaring heeft, komt je tuin echt niet zo snel meer een bezoekje brengen
Of, zoals mijn kattenhoudende buurman doet, periodiek de stront uit mijn tuin verwijderen. Ik vind katten in andermans tuin laten schijten net zoiets als roken in restaurants. Mag het? Ja. Is het fatsoenlijk? Nee.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:51 schreef Cleetje het volgende:
Wat wil je dat ik doe, mn katten binnenhouden?
Als jij het in jouw botte harses zou halen om maar op mijn kat té richten had ik er wel voor gezorgd dat jij nooit meer je buks zonder hulp nog kon optillen, mafketel...quote:Op maandag 13 februari 2006 13:56 schreef het.ismij het volgende:
Ik neem ook maatregelen,..
maar zoals ik al zei, letsel die ze oplopen is dan niet mijn probleem.
Overal wonen mensen met katten, dus wat je roept is onzin! om ergens te gaan wonen waar geen katten zijn.
En het is toch absurt dat IK last heb van iemand anders zijn dieren.
In de tuin bij mensen zijn ze ook buiten! hou ze lekker BUITEN in je EIGEN tuin.
In het verleden al keer ruzie om gehad dat k op een kat schoot.
Sindsdien heeft buurt vrouw lief der kat in der eigen tuin gehouden!
Dont mess with mijn vissen!!
quote:Op maandag 13 februari 2006 14:35 schreef Devlinsect het volgende:
* Wist je dat mensen ziektes kan overbrengen op de mens?
* Wist je dat wanneer je de mens buiten hebt lopen, deze gevaar heeft op het zgn. mensenaids met alle gevolgen van dien?
* Wist je dat er (auto)ongelukken gebeuren door loslopende mensen, met al dan niet een dodelijke afloop van de bestuurder?
Het is zijn tuin. Als de kat niet weg wilt en de buurman doet er niets aan, dan had ik hem ook weggeschoten. Of opgepakt en ff de harmonica mee bespeelt.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als jij het in jouw botte harses zou halen om maar op mijn kat té richten had ik er wel voor gezorgd dat jij nooit meer je buks zonder hulp nog kon optillen, mafketel...
En wat is je punt? Moet ik de bronnen voor je bijzoeken?quote:
Dan was ik ook effe de harmonica met jouw ruggengraat gaan spelen... flapdrol...quote:Op maandag 13 februari 2006 14:42 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het is zijn tuin. Als de kat niet weg wilt en de buurman doet er niets aan, dan had ik hem ook weggeschoten. Of opgepakt en ff de harmonica mee bespeelt.![]()
[..]
En wat is je punt? Moet ik de bronnen voor je bijzoeken?
Maar dus om deze feiten vind jij het gerechtvaardigd om een kat te doden?quote:Op maandag 13 februari 2006 14:42 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het is zijn tuin. Als de kat niet weg wilt en de buurman doet er niets aan, dan had ik hem ook weggeschoten. Of opgepakt en ff de harmonica mee bespeelt.![]()
[..]
En wat is je punt? Moet ik de bronnen voor je bijzoeken?
o wee als iemand aan jouw kat zit!quote:Op maandag 13 februari 2006 14:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dan was ik ook effe de harmonica met jouw ruggengraat gaan spelen... flapdrol...
Wat ik bedoel te zeggen is dat een eigenaar van een kat zelf maar moet weten of hij dat beest ook buiten wil rond laten lopen, en dat die risico's eraan verbonden zijn, maar de onnodige riscio's die mafketels zoals jij en is.mij eraan toevoegen helemaal op puin slaan, al dan niet aan het sadisme grenzen...
Wat een onzin, tuurlijk heeft mijn kat van zijn vissen af te blijven...quote:Op maandag 13 februari 2006 15:02 schreef mcDavid het volgende:
[..]
o wee als iemand aan jouw kat zit!
maar jouw kat mag wel aan andermans vissen zitten
Ik ga toch niet iedere keer kutten met water e.d. als ik na 1 keer schrik kan inboezemen bij dat beest zodat ie snapt dattie weg moet blijven.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wat een onzin, tuurlijk heeft mijn kat van zijn vissen af te blijven...
Maar een kat kun je ook op een normale manier weghouden, zonder dat je erop gaat schieten of het dood te maken...
Mwoh, komt aardig dicht in de buurt hoor. En ik weet uit ervaring dat vroeg waarschuwen vaak beter is dan later een topic te moeten opschonen om echt foute reacties te moeten verwijderen.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:18 schreef het.ismij het volgende:
Dit is toch geen flamen?
Maar verschillende ideeën over het al dan niet weren van katten uit je tuin.
En daar over discuseren.
Das waar,quote:Op maandag 13 februari 2006 15:23 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Mwoh, komt aardig dicht in de buurt hoor. En ik weet uit ervaring dat vroeg waarschuwen vaak beter is dan later een topic te moeten opschonen om echt foute reacties te moeten verwijderen.
Dus als een kat in de satéprikkers valt, is niet sadistisch? Als kattenliefhebber had ik toch iets anders van je verwacht.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:01 schreef snakelady het volgende:
Wat doe ik tegen katten in mijn tuin?
A: Sate prikkers, als een fakir bed, is tot nu toe voor mij de beste oplossing. Pas wel op dat spelende kinderen er niet in kunnen vallen, ze zijn echt gemeen scherp. (Marion)
Dit zorgt zeker voor extra kattenquote:Op maandag 13 februari 2006 14:58 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
en zelf een gore auto hebben
![]()
Maar goed, er is toch een kruid dat je kunt poten om ze uit je tuin te houden?
Zou niet weten hoe het heet, alhoewel het misschien wel kattekruid is. (Misschien zorgt die ook wel voor EXTRA katten, dus weet het niet zeker...)
Oe een typfout, zou de krant bellenquote:Op maandag 13 februari 2006 16:19 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dus als een kat in de satéprikkers valt, is niet sadistisch? Als kattenliefhebber had ik toch iets anders van je verwacht.
En trouwens, mensen sluiten ze niet op in een TBC kliniek. Jah, als ze longontsteking hebben. Officieel heet het een TBS kliniek.
Midas Dekker heeft een grote voorliefde voor katten, lees zijn boek Poes maar eens.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:11 schreef joshus_cat het volgende:
Had midas dekker niet een leuke uitzending waarin-ie liet zien dat in andere landen de liefde voor huisdieren vooral door de maag ging?
Volgens mij hield-ie ook van cavia's. Zat alleen een beetje weinig vlees aan.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:19 schreef snakelady het volgende:
Midas Dekker heeft een grote voorliefde voor katten, lees zijn boek Poes maar eens.
Geen probleem als iemand 't even komt vragen. Koop ik zo een paar bussen korrels.quote:Op maandag 13 februari 2006 19:40 schreef Thisbe het volgende:
Het is eigenlijk absurd dat mensen allerlei korrels moeten gaan kopen of andere dingen in hun tuin moeten zetten, omdat anderen zo graag een kat willen hebben!
Wil je een kat? Prima, maar betaal dan ook even de onkosten van de buurt!![]()
Man katten haten elkaar zelfs, waarom mag ik dan geen katten haten??quote:Op maandag 13 februari 2006 11:17 schreef TonyMalony het volgende:
Wat is die broodkorst ja een sneu kut figuur. Zeker als ie het serieus doet. Dat je water over een kat, waar je last van hebt, heen gooit, ok. Maar als je serieus expres ijswater doet ben je echt gek in je hoofd. Daarnaast snap ik niet hoe mensen dieren kunnen haten.
Vette Bullshit, huiskatten horen helemaal niet thuis in NL. ze vermoorden echt alles wat ze tegen komen, niet omdat ze honger hebben maar puur uit instinctquote:Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen gein...
Jij hebt weinig inleveingsvermogen zeg!quote:Op maandag 13 februari 2006 07:13 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat is wel een goede oplossing ja
hoe zie je dat voor je ?
Waarom bouw je dan geen buitenhok voor die kutbeesten??? o dan moet meneer ineens wel! de stront elke dag opruimen, nu niet, nee ezel nu ligt ie in de tuin van de overbuurman!!!quote:Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen gein...
Valt reuze mee hoor die prikkers. Ik heb er zelf ook de hele tuin mee volgeplant op plekken waar ze tussen de planten nog plek vinden de tuin om te spitten en werkt prima.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:19 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dus als een kat in de satéprikkers valt, is niet sadistisch? Als kattenliefhebber had ik toch iets anders van je verwacht.
-Edit: waarschuwing niet gezien?-quote:Op zondag 12 februari 2006 20:57 schreef fokkieslim het volgende:
de katten gaan weer naar buiten om mijn tuin onder te schijten,lawaai te maken,mijn kois op te vreten noem maar op.
Ik verras de eigenaren door ze te voeren met wonderolie,en uit betrouwbare bron weet ik,(katteneigenaar zelf) dit geef een enorme rotzooi omdat ze naar huis gaan als ze aan de schijt raken.
Kun je beter paarse havervlokjes nemen! dan grijze korreltjes! (str...ine)quote:Op maandag 13 februari 2006 08:42 schreef Xebber het volgende:
Spuitbus? Het zijn kleine grijze korreltjes met een geur die katten niet aanstaat. Zodra ze gaan graven voor hun drol, en het ruiken, rennen ze al weg... Daarna proberen ze het nog een paar keer, en vervolgens komen ze tot de conclusie dat ze een ander toilet moeten zoeken!
I.d.d. de lui die hier posten sporen niet zuiver, draaien het probleem ijskoud om???quote:Op maandag 13 februari 2006 13:40 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ik ga toch geen maatregelen nemen omdat jij je dieren niet binnen kan houden ?
Jazeker, laat ze lekker overal bouten!!! geweldig tolerant!!quote:Op maandag 13 februari 2006 14:27 schreef mcDavid het volgende:
als we nou gewoon allemaal een beetje tollerant proberen te zijn
woordvanhetjaar in mijn ogenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:21 schreef heiden6 het volgende:
poesjesgestapo
quote:Op zondag 12 februari 2006 21:20 schreef brood_korst het volgende:
[..]
Smeer teer op je auto, al krijg die kat dat op ze poten gaat hij nooit meer op je auto![]()
Ik haat katten, ik bestel altijd van die romeinse kaarsen met oud en nieuw om zoals nu die katten te laten schrikken met die licht kogels.
Of gewoon bakken met ijskoud vries water erover heen gooien, ze lokken met een schotel melk en dan FLATS zoon 10 liter gamma emmer met ijswater over ze flikkeren![]()
Hier hebben we ze weer ...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:12 schreef duivelin1 het volgende:
ten eerste: een kat begraaft zijn ontlasting
ten tweede: de manier hoe sommige mensen over dieren schrijven laat de mate van beschaving zien
ten derde: eerst goed nederlands leren schrijven (maakt net zoals punt twee ook deel uit van je opvoeding)
Ten eerste: Vertel jij dat even tegen de katten hier in de buurt dat ze dat moeten doen!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:12 schreef duivelin1 het volgende:
ten tweede: de manier hoe sommige mensen over dieren schrijven laat de mate van beschaving zien
ten derde: eerst goed nederlands leren schrijven (maakt net zoals punt twee ook deel uit van je opvoeding)
Briljant!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 01:52 schreef Providentia het volgende:
http://www.emmen.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=5512&Itemid=205
![]()
Het is nep btw he
in onze tuin niet. Ze schijten in het gras. In de zandbak als we het deksel vergeten ja, daar begraven ze het wel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:12 schreef duivelin1 het volgende:
Ik vind het niet echt van beschaving getuigen om *jouw* huisdier in andermans tuin te laten schijten om er vervolgens voetstoots vanuit te gaan dat die ander daar maar een oplossing voor moet zoeken.quote:ten tweede: de manier hoe sommige mensen over dieren schrijven laat de mate van beschaving zien
Ha ja. Als we allemaal foutloos spellen bliven die strontkatten ook wel uit onze tuinquote:ten derde: eerst goed nederlands leren schrijven (maakt net zoals punt twee ook deel uit van je opvoeding)
Als er nou een topic wordt geopend: tips gevraagd om van mieren af te komen. Dan wordt het :quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:21 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb nog wel een paar leuke tips, maar zie hier en in het banmeldtopic dat de poesjesgestapo daar niet blij mee is.
Gooi er dan maar een slotje op, hè? Tips gevraagd, tips verwijderd.
Vraag ik me ook af,quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:02 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Als er nou een topic wordt geopend: tips gevraagd om van mieren af te komen. Dan wordt het :
* bus haarlak
* verdelger
* in de fik steken
* dood trappen.
Dat mag wel. Een kat verdelgen. Dat mag weer niet. Hoe heet het topic? Tips gevraagd. Als deze dan weg worden gehaald omdat ze niet diervriendelijk zijn in de ogen van de mods, pleur dan het topic dicht.![]()
Begrijp ook niet wat kattenliefhebbers in dit topic doen.
Welke oplossingen? Ow, ze zijn weggehaald...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:03 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af,
Met nuttige oplossingen komen ze ook niet echt.
Ja van dat spul dat je kan KOPEN a 10 euries voor niks, dat niet werkt.
Ik blijf bij onze oplossingen.
Mijne niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:07 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Welke oplossingen? Ow, ze zijn weggehaald...![]()
Goede insteek!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:28 schreef Keiichi het volgende:
Mijn poes blijft trouwens altijd gewoon lekker binnen.
Anders beleef ik er zelf ook weinig lol aan als ie continu maar buiten zit![]()
Ik weet bekans zeker dat de meeste "kattenliefhebbers" die hun beestje naar buiten laten, dit doen puur uit eigen belang:quote:
Oke, dan weten we dat ook weerquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:57 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ik weet bekans zeker dat de meeste "kattenliefhebbers" die hun beestje naar buiten laten, dit doen puur uit eigen belang:
1: het scheelt voer als ie zich zelf wat vangt!
2: mijn interieur wordt niet gesloopt tijdens mijn afwezigheid!
3: ik heb geen stinkende kattenbak in huis!
4: ik heb dus ook geen kosten aan kattebakkorrels etc.
5: ik heb geen haren in huis
6: ik hoef dus ook niet zo veel te stofzuigen etc.
Enz enz...![]()
Mensen die hun huiskat buiten zetten zijn dus echt wel aso's!
Als ik mijn konijn in mijn buurmans groentetuin zet wordt ie toch ook boos, is dat zo vreemd????
Wanneer veranderen mensen nu eens serieus hun gedrag en kijken niet alleen voor hun eigen deur???![]()
En wat ben jij zélf dan als jij je katten de straat op stuurt waar die weerloze stumperds dergelijke sadisten tegen kunnen komenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik ook 4 binnenkatten heb.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:57 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ik weet bekans zeker dat de meeste "kattenliefhebbers" die hun beestje naar buiten laten, dit doen puur uit eigen belang:
1: het scheelt voer als ie zich zelf wat vangt!
2: mijn interieur wordt niet gesloopt tijdens mijn afwezigheid!
3: ik heb geen stinkende kattenbak in huis!
4: ik heb dus ook geen kosten aan kattebakkorrels etc.
5: ik heb geen haren in huis
6: ik hoef dus ook niet zo veel te stofzuigen etc.
Enz enz...![]()
Mensen die hun huiskat buiten zetten zijn dus echt wel aso's!
Als ik mijn konijn in mijn buurmans groentetuin zet wordt ie toch ook boos, is dat zo vreemd????
Wanneer veranderen mensen nu eens serieus hun gedrag en kijken niet alleen voor hun eigen deur???![]()
Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld. Dat kun je toch voorzien. Als het bij een kat gebeurt kom men eerst op Fok! huilen en neemt dan gewoon een nieuwe die dan "gewoon" naar buiten gaat.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:08 schreef zatoichi het volgende:
Trouwens als je een kat op straat stuurt zou dat erg zijn? Wat dan als je een kind op straat stuurt? Dan vraag je er toch ook niet om dat hij/zij verkracht of mishandeld wordt? Sterker nog, er komen zo vaak kinderen in mijn tuin....
Wat doen kattenliefhebbers hier? Het is een klaagtopic over katten met de nodige tips om ervan af te komen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:30 schreef duivelin1 het volgende:
kattenliefhebbers; reageer hier gewoon niet meer, dan is de lol voor deze mensen er heel snel af.
Ipv koud water een zooi saté prikkers als fakir bed opstellen (bedankt voor de tip Snakelady). En dan iedere morgen kijken of je wat gevangen hebt. En als je wat gevangen hebt, roep je thuis: Vanavond weer Chinees!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik zit net te denken , zou je geen valkuil kunnen maken met daaronder een flinke teil koud water. Bij voorkeur op een plekje waar ze graag zitten te poepen![]()
Dun papier met een laagje zand erover ofsow.....
Thuis? In je achtertuin. En daarna ga je demonstratief de barbecue aanmaken. Gegarandeerd binnen tien minuten een buurman op je stoep die helemaal door het dolle heen is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Devlinsect het volgende:
En als je wat gevangen hebt, roep je thuis: Vanavond weer Chinees!
Je onderschat de kat.... Maar probeer het! Kijk ik ben een katteliefhebber, maar als mijn kat ergens anders tot last is, dan verdient hij het gewoon om flink te schrikken. Dus water, ijswater of plastic balletjes vind ik prima. Het spijt mij zelfs dat ik niet kan voorkomen dat hij bij iemand anders in de tuin komt waar dat niet mag.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik zit net te denken , zou je geen valkuil kunnen maken met daaronder een flinke teil koud water. Bij voorkeur op een plekje waar ze graag zitten te poepen![]()
Dun papier met een laagje zand erover ofsow.....
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef zatoichi het volgende:
Het spijt mij zelfs dat ik niet kan voorkomen dat hij bij iemand anders in de tuin komt waar dat niet mag.
Wisten jullie dat kat in 't zuur trouwens net zo lekker is als konijn i.h.z.???quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]Bij mijn katten lukt het wel
De mijne ook.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]Bij mijn katten lukt het wel
Helemaal niet hoezo frustraatje?quote:
Vast niet er zijn wel meer onnozele mensen in de wereld.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:16 schreef zatoichi het volgende:
Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld.
Ben ik nou de enige die dit een rare stelling vind?
Je stapt pas in de auto als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens de rijlessen geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.quote:Dan zou je eerder kunnen stellen dat als je in een auto stapt erom vraagt om iemand aan te rijden.
Met die redenering wordt het tijd dat we ook alle onverantwoordelijke wilde dieren gaan binnenhalen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
Vast niet er zijn wel meer onnozele mensen in de wereld.![]()
Je koopt pas een huisdier als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens je leven geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.
Bij een kat mag/kun je geen volwassen gedrag verwachten. Alleen een onverantwoordelijke idioot zet zo'n hummel alleen op straat....
Kut ik kan de rem bij mijn kat niet vinden!!!!!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
Je koopt pas een huisdier als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens je leven geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.
Met een beetje mazzel zit alles bij de buren binnen nu ook onder de blauwe verfquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:55 schreef brood_korst het volgende:
Danku buurvrouw voor mijn plezierige middag![]()
Ik hoop dat die tiefus kat langs alle mooie witte meubelen op schuurtquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:04 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel zit alles bij de buren binnen nu ook onder de blauwe verf![]()
Wat voor verf heb je gebruikt?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:55 schreef brood_korst het volgende:
Ok,
Het is dus zover ik heb officieel oorlog met de buren en met hun katten
Ik had laatst een gesprek gehad met de buren en duidelijk vermeld dat als hun katten nog een keer in mijn tuin kwamen schijten ik harde maatregelen zou treffen.
Goed zo gezegt zo gedaan, de buren gaven geen kick en ze zeiden dat ik onzin praatte over dat hun katten in mijn tuin liepen te schijten.
Goedzo buurvrouw blijf lekker bijdehand dan merk je het vanzelf
Dus gistermiddag zat er weer zoon klerebeest in mijn tuin te schijten, ik had al een waterpistool opgezocht en gevuld met blauwe verf, ik zag de kat zitten en heb hem gelokt met een schotel met melk en toen hij dicht genoeg in de buurt was WOEJSSS een mooie blauwe streep over de kat getrokken met mijn super soaker![]()
Dus een van onze lieve poezen beesten loopt er nu mooi blauw gestreept bij. Kom maar op met die klote katten![]()
Danku buurvrouw voor mijn plezierige middag![]()
Is die zo moeilijk te begrijpen dan ? Niemand vindt het normaal dat je zo'n klein kind de straat op stuurt, omdat dat het verkeer nog niet in kan schatten en de kans te groot is dat het aangereden wordt, maar hetzelfde risico nemen bij een kat is wel normaal ? Te oordelen aan het aantal platgereden katten is het verschil niet zo groot hoor. Maar als ik jou was zou ik dat risico ook ontkennen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:16 schreef zatoichi het volgende:
Ik was even een stukje aan het herlezen, en kwam deze zin tegen:
Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld.
Ben ik nou de enige die dit een rare stelling vind? Dan zou je eerder kunnen stellen dat als je in een auto stapt erom vraagt om iemand aan te rijden.
Nee, dat zijn wilde dieren, die horen buiten. Dat die aangereden kunnen worden daar is niets aan te doen. Maar de veiligheid van huisdieren is toch de verantwoordelijkheid van de eigenaar.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Met die redenering wordt het tijd dat we ook alle onverantwoordelijke wilde dieren gaan binnenhalen.
Ik ben het hier ook helemaal eens. Ik heb 2 binnenkatten en bij mijn ouders hebben we ook altijd binnenkatten gehad. De beestjes waren kerngezond en kwamen niets te kort. Volgens de dierenarts zagen ze er beter uit dan menig buitenkat.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik ook 4 binnenkatten heb.
Maar doden of zwaar mishandelen vind ik absoluut veel en veel te ver gaan. Moeten we dan ook maar iedere (al dan niet) loslopende hond die tegen een tuinhek aanpiest afmaken? Of die precies voor de garage deur van een ander zijn behoefte doet?
Maar er is totaal geen excuus om een kat te doden omdat die kat in je tuin komt, dan had ik al heel veel katten moeten doden.
Als ik bv een konijn vind in de tuin die al mijn plantjes heeft opgegeten dan ga ik dat konijn ook niet pijnigen of dood maken, het beestje kan er weinig aan doen.
Dan ga ik de eigenaar opsporen.
Heel mooi gezegd, maar breng dat maar eens aan het verstand van half Nederland. Da's hetzelfde als hondenbezitters (wederom half Nederland, als het er niet meer zijn) te laten snappen dat het niet normaal is als je hond de godganze dag de hele buurt bij elkaar loopt te blaffen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:13 schreef Crudus het volgende:
Ach het is allemaal zo simpel:
1. Katten in de tuin is kut en hoort niet, eigenaar is verantwoordelijk
2. Stap naar eigenaar en vraag of hij zijn beesten bij zich wil houden. Werkt niet? Zie 4.
3. Is de eigenaar onbekend: zie 4.
4. Tref maatregelen: schrikken, schopjes, stokjes, koffiedrab, etc.
5. Werkt niet? Vangen en wegbrengen/afvoeren/afschieten.
Klaar.
Mensen die beweren dat hun katten bij anderen in de tuin mogen rondspoken zijn compleet geschift. Mensen die vinden dat katten "recht" hebben op het naar-buiten-gaan en niet binnen horen te blijven: koop dan verdomme geen kat.
Wat zijn katten-"liefhebbers" soms asociale figuren. Die beesten hebben echt geen privileges. Als ik elke dag in je tuin kom kakken word je ook pissed off. Opkutten met die schijtbeesten. Eerst goedschiks, anders kwaadschiks.![]()
En nu is het af met de kous.
schieten met eeen kattenpult: waar zijn die dingen anders voor gemaakt he?quote:Op zondag 12 februari 2006 20:57 schreef fokkieslim het volgende:
dus jouw kat heeft een groot bord met jouw adres op zn rug geplakt?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit is wel een hele creatieve kill!!quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef Razor21 het volgende:
Moppelt iets over stukjes spons bakken in de braadpan voeren aan kat...
Kat krijgt dorst....moppelt iets over uitzetten van de stukjes spons
![]()
![]()
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef Razor21 het volgende:
![]()
![]()
ban voor diegene die om ban vragen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:28 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
![]()
Hier eis ik een ban![]()
Dierenbeul![]()
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:30 schreef het.ismij het volgende:
[..]
ban voor diegene die om ban vragen.
Ik wil hierbij ook graag de spons post nomineren voor "meest waardevolle" van 2007.
Een soortgelijke reactie van mij werd weggehaald.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef Razor21 het volgende:
![]()
![]()
Vertel eens?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:39 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een soortgelijke reactie van mij werd weggehaald.![]()
De harmonicatruuk werkt ook goed.![]()
Aha!!! U is vegetarier (of hypocriet)quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een smalle pvc buis van 50 CM kopen, met vet insmeren en deze ingraven in de tuin. Wel schuin hè. De buis moet smal genoeg zijn zodat de kat er net in kan.quote:
Dan smeren we de pvc buizen wel in met diervriendelijk vetquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:19 schreef Xebber het volgende:
Iets meer diervriendelijk mag ook wel.![]()
Dat is wel een nieuwe, en goede.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een smalle pvc buis van 50 CM kopen, met vet insmeren en deze ingraven in de tuin. Wel schuin hè. De buis moet smal genoeg zijn zodat de kat er net in kan.
Wat vis en kattensnoepjes aan het einde van de buis neerleggen. Als je beet hebt, zie je vanzelf een staart en hoor je wat gejank in echo-vorm. Dan gooi je er vervolgens wat zand erover en klaar ben je.
Uuiteraard.quote:Jij ook weer hier het.ismij![]()
![]()
Wat is er mis met een beetje mestquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:15 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
Ik word d'r gestoord van!!
Diervriendelijke korrels, koffiedrek, peper, allemaal al geprobeerd, maar ze blijven komen.
Help me.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een smalle pvc buis van 50 CM kopen, met vet insmeren en deze ingraven in de tuin. Wel schuin hè. De buis moet smal genoeg zijn zodat de kat er net in kan.
Wat vis en kattensnoepjes aan het einde van de buis neerleggen. Als je beet hebt, zie je vanzelf een staart en hoor je wat gejank in echo-vorm. Dan gooi je er vervolgens wat zand erover en klaar ben je. Je trekt dan heel snel die buis uit de grond zodat de kat nog in het gat zit, en stampt dan snel al die grond aan. Kat? nee joh, niet gezien.
Jij ook weer hier het.ismij![]()
![]()
En als je op die kat stampt komt er natuurlijk net een fokker langs en die vraagt aan jouw of je die matige oude grap aan het uitvoeren bentquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:27 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Je trekt dan heel snel die buis uit de grond zodat de kat nog in het gat zit, en stampt dan snel al die grond aan. Kat? nee joh, niet gezien.
Waarom heb je thuis een kat als het tegen de natuur in is?quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Najade het volgende:
Ik weet dat dit een topic is vol geklaag over loslopende katten, maar ik wil toch graag mijn mening even kwijt.
Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken. Heerlijk om te zijn toch...' een vogel in een gouden kooitje'. Ik wil dat mijn kat het zo veel mogelijk naar zin zin heeft en kan doen wat er in zijn genen zit. Als die kat buiten achter de vogels aan gaat, dan zij dat zo. Dat is de natuur. Hoe hypocriet zouden wij zijn als we deze natuurlijke gang van zaken zouden becritiseren terwijl er in Nederland, zoals ook al gezegd is in dit topic, varkens in stukjes worden gesneden? Wat dacht je van alles wat er overblijft en wat dus voor niets in stukjes is gehakt?
Wij hebben het over "oplossingen" als de baas er zelf niks tegen doet. Zoals ik al zei, een kat neem je voor je "plezier" naar buiten; prima! tis jou kan.quote:Sommige katten vinden het maar niets buiten. Deze katten kun je dan dus ook het beste binnen houden. Nog beter gezegd: deze katten MOET je binnen houden! Katten die nu eenmaal graag naar buiten willen moeten die mogelijkheid hebben. Dat is zoals ze zijn.
Indien er iemand problemen mee heeft dat mijn kat in diens tuin rond waggelt, kan hij/zij gewoon naar mij toekomen.
Samen kunnen we dan tot een mogelijke oplossing komen.
Mocht je het echt vervelend vinden dat er een kat in je tuin waggelt en je wilt er niet over praten met de eigenaar van de kat, dan is wat water ( en dan niet ijskoud!!!) over hem heengooien in orde. Dat schrikt de kat heus wel genoeg af.
1. mee eensquote:Conclusie:
* Katten moeten naar buiten kunnen en mogen als ze dat willen.
* Indien er problemen zijn, dit uit praten met de eigenaar van de kat
* indien die persoon die het een probleem vindt er niet over wil praten, dan water over de kat heen gooien ( niet al te veel en niet ijskoud, maar gewoon een normale temperatuur!)
dan moet ik de mogelijkheid hebben om deze katten dood te vermoorden, zo ben ik nou eenmaal.quote:Katten die nu eenmaal graag naar buiten willen moeten die mogelijkheid hebben. Dat is zoals ze zijn.
TBS'ers willen dat ook graag. Alleen dat is ook niet veilig als ze buiten lopen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:33 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
dan moet ik de mogelijkheid hebben om deze katten dood te vermoorden, zo ben ik nou eenmaal.
![]()
moet worden:quote:Op maandag 13 februari 2006 13:43 schreef het.ismij het volgende:
ik vindt gewoon niet dat HUISDIEREN. zomaar bij mij de boel komen verzieken omdat baasje zonodig die beesten naar buiten schopt.
Als ze letsel oplopen, tsja vette pech, had je ze in je tuin moeten houden op de maniere zoals wij ze derbuiten hadden moete houden volgens de kattenliefhebber! jullie kiezen dervoor om een kat te hebben en neit de mensen die er last van hebben!!!
conclusie:quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:24 schreef Hakbar het volgende:
[..]
moet worden:
[quote]Ik vind gewoon dat huisdieren niet zomaar de boel moeten kunnen komen verzieken omdat het baasje zonodig de beesten naar buiten wil schoppen. Als ze letsel oplopen, tsja, vettte pech, dan had het baasje ze maar in zijn tuin moeten houden op de manier waarop wij ze buiten onze tuin moeten houden volgens de kattenliefhebbers! De katteneigenaren kiezen ervoor om katten te houden en niet de mensen die er last van hebben![quote[
Conclusie:
1. Je bent een harteloze lul.
2. Je kan geen Nederlands schrijven (hoe triest is: "ik vindt":')).
3. Je bent lelijk.
4,5,6 enz. enz: Etc. etc.
1. Je kan niet spellen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:36 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
conclusie:
je bent een asociale homofiel, zoals elke katteneigenaar die deze beesten buiten los laten.
Ik geef je groot gelijk dat je opkomt voor je dieren (zou ik zelf ook doen, alleen heb ik geen katten maar een hond) maar hoe zouden die mensen jou moeten bereiken dan? Zo'n kat komt, kijkt, schijt en pist en is weer weg. Denk niet dat het makkelijk is om zo'n beest te vangen om dan een briefje aan z'n halsband te doen. En ik denk ook niet dat de eigenaar hier ook iets mee doet. Briefje? welk briefje? Yah right...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Katten mogen gerust naar buiten, maar niet in mijn tuin.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Najade het volgende:
Ik weet dat dit een topic is vol geklaag over loslopende katten, maar ik wil toch graag mijn mening even kwijt.
Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken.
ik ben je moeder helemaal niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:50 schreef Hakbar het volgende:
[..]
1. Je kan niet spellen.
2. Ik ben niet asociaal.
3. Ik ben geen homofiel.
4. Niet alle katteneigenaren die die beesten buiten los laten lopen zijn homofiel.
Conclusie:
Je bent te dom om redelijk fatsoenlijk Nederlands te typen, je veronderstelt talloze achterlijke dingen en je bent lelijk.
Zegt een lief klein meisjuh.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Lekkere gehaktballetjes maken met heeeeeeeeeeeel veel sambal!
Je ziet ze nooit meer terug!
Dan moet ik ze aanraken. Daarbij moet je dan wel een vijver of zo hebben. Probeer een kat maar eens in een emmer water te douwen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:28 schreef mcDavid het volgende:
waarom met water naar katten gooien, als je ook de katten het water in kunt gooien?
Deze onthoud ik.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Lekkere gehaktballetjes maken met heeeeeeeeeeeel veel sambal!
Je ziet ze nooit meer terug!
Zelfs een quote is moeilijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:24 schreef Hakbar het volgende:
[..]
moet worden:
Ik vind gewoon dat huisdieren niet zomaar de boel moeten kunnen komen verzieken omdat het baasje zonodig de beesten naar buiten wil schoppen. Als ze letsel oplopen, tsja, vettte pech, dan had het baasje ze maar in zijn tuin moeten houden op de manier waarop wij ze buiten onze tuin moeten houden volgens de kattenliefhebbers! De katteneigenaren kiezen ervoor om katten te houden en niet de mensen die er last van hebben!
1.. Als het om dieren gaat .quote:Conclusie:
1. Je bent een harteloze lul.
2. Je kan geen Nederlands schrijven (hoe triest is: "ik vindt":')).
3. Je bent lelijk.
4,5,6 enz. enz: Etc. etc.
Ik lust geen gehakt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:00 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Wel oppassen dat je ze zelf niet op gaat eten
1. Ik heb geen kat.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:04 schreef het.ismij het volgende:
En nog even een kattenreactie. Hoop maar dat je niet bij mij in de buurt woont,.. en dat je kat vrij rondloopt in me tuin.
Want k schiet hem echt kapot als dat kankerbeest bij me vissen komt.![]()
![]()
![]()
Nee, kat moet het wel overleven, maar ik wil zoveel mogelijk last voor de eigenaar. Bijvoorbeeld flinke diarree.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:07 schreef Emu het volgende:
1. Kat te pakken krijgen en dood schoppen
2. Kat volspuiten met deo en dan vuurtje geven
3. Kat giftig eten geven
Enz....![]()
Maar als ie juist alleen bij jou in de tuin schijtquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, kat moet het wel overleven, maar ik wil zoveel mogelijk last voor de eigenaar. Bijvoorbeeld flinke diarree.
En dan mogen die zich alees veroorloven??quote:Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen gein...
Als katten zich beroerd voelen gaan ze niet van huis. En al helemaal niet over schuttingen klimmen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:02 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Maar als ie juist alleen bij jou in de tuin schijt![]()
Vind die vergelijking met het slachten van varkens nogal onzin. van het slachten van varkens heeft niemand direct last. Van het kakken/pissen op een gazonnetje wél.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Najade het volgende:
Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken. Heerlijk om te zijn toch...' een vogel in een gouden kooitje'. Ik wil dat mijn kat het zo veel mogelijk naar zin zin heeft en kan doen wat er in zijn genen zit. Als die kat buiten achter de vogels aan gaat, dan zij dat zo. Dat is de natuur. Hoe hypocriet zouden wij zijn als we deze natuurlijke gang van zaken zouden becritiseren terwijl er in Nederland, zoals ook al gezegd is in dit topic, varkens in stukjes worden gesneden? Wat dacht je van alles wat er overblijft en wat dus voor niets in stukjes is gehakt?
Indien er iemand problemen mee heeft dat mijn kat in diens tuin rond waggelt, kan hij/zij gewoon naar mij toekomen.
Samen kunnen we dan tot een mogelijke oplossing komen.
hulde aan vronniequote:Op donderdag 15 februari 2007 01:18 schreef vronie het volgende:
Wat ben ik blij dat ik mijn katten in een afgesloten tuin hou
Geweldig!!quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:18 schreef vronie het volgende:
quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:15 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
Ik word d'r gestoord van!!
Diervriendelijke korrels, koffiedrek, peper, allemaal al geprobeerd, maar ze blijven komen.
Help me.
Mastino's doen het ook goed...quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:48 schreef nokia6200 het volgende:
Kut mcdavid je was me voor!!![]()
![]()
![]()
Rot kattenschijtfabrieken met stinkende cider!
Maar je kan dus het beste een leger jack russels erop af sturen...![]()
Ja en gisteren was het 25 graden smelt die magnum mooi....quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:31 schreef Hakbar het volgende:
[..]
1. Ik heb geen kat.
2. Jij hebt een luchtbuks.
3. Ik heb een Magnum.
Conclusie:
Niet stoer doen als je bij mij in de buurt woont.
Ja zo'n ijsje zeker, kleuter.quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:31 schreef Hakbar het volgende:
[..]
3. Ik heb een Magnum.
Conclusie:
Niet stoer doen als je bij mij in de buurt woont.
Helemaal mee eens, de mijne blijft ook binnen.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Echt waar joh? leg dat eens aan mijn 4 binnenkatten uit, die denken er toch geheel anders over.
Als je een kat van jongs af aan binnenhoud en wat aanpassingen maakt in huis dan kunnen ze prima binnen vertoeven.
Vind het vreemd dat katten buiten horen volgens sommige , die snappen duidelijk niks van een HUISkat.
Buiten zijn gewoon te veel gevaren, verkeer, ziektes als aids, FIP enz., mensen die niet zo'n liefhebber zijn van kat en het is gewoonweg funest voor de Nederlandse Flora en Fauna.
Jij hebt natuurlijk je adres, telefoonnummer en e-mailadres op je kat vermeld. Net zoals alle andere katten-eigenaren.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:58 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Jij hebt natuurlijk je adres, telefoonnummer en e-mailadres op je kat vermeld. Net zoals alle andere katten-eigenaren.
Katten zijn huisdieren. Als ze buiten zijn accepteer je de gevaren. En "aard van het beestje"? Het zit in mijn aard om mijn eigendommen te beschermen tegen roofdieren.
Maar genoeg smoesjes.
* Gevaar voor scooters, brommers, motoren;
* Gevaar voor gevogelte, hobby en wild-vis;
* Begraaft uitwerpselen in tuin;
* Maakt andere huisdieren onrusti (konijn, hond, etc.);
* Kat loopt kans overreden te worden;
* Kat loopt kans op ziekten en infecties;
* Kat loopt risico zwanger te worden/maken;
* Kat loop risico een katten-hater tegen te komen;
* Kat draagt verder niks bij aan de natuur.
Als zo'n dier naar buiten wilt in Nederland, heeft het heel wat mogelijke problemen. En dat is niet zo erg: anderen hebben ook ineens problemen. En een kat draagt over het algemeen niet netjes een adres kaartje om z'n nek - de eigenaar benaderen is vaak onmogelijk.
En dan nog, hoe ga je ooit zo'n "liefhebber" wijs maken dat zijn kat ongewenst is? Ze snappen het niet en het is teveel moeite om poekie ineens maar binnen te houden. Dan zitten zij ineens met problemen. En dat kan natuurlijk niet.
Compromis? Onmogelijk. Je kan een kat niet vertellen om juist jouw tuin te vermijden.
Oplossing: kat binnenhouden.. of niet. Met alle gevolgen voor eigen rekening.
ALLE gevolgen.
Ook de gruwelijke dood van poekie nadat ze weer een koi heeft laten uitdrogen. En hoop dan maar dat je adres niet om zijn nek zit, dan kom ik poekie bij jou afleveren. Betaal ik poekie, betaal jij mijn koi.
Aan jouw nickname te zien, schijt je ook graag overal:Dquote:Op woensdag 18 april 2007 15:03 schreef Schijtgeit het volgende:
Die vrouwen moeten hun poesjes gewoon in hun slipjes houden
Hoi buurvrouwquote:Op donderdag 15 februari 2007 01:18 schreef vronie het volgende:
quote:Op maandag 19 mei 2008 23:05 schreef TheFrankey het volgende:
Daarnaast, volgens de wet mag een kat gewoon buiten rondlopen, dus katteneigenaars doen helemaal niets mis.
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik kan echter niet zien wat mijn 2 katten doen als ze op pas zijn. Heb ze meer dan een jaar binnen gehouden, maar dat werd echt te zielig. Ze wouden zo graag naar buiten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar volgens de wet ben jij als eigenaar wél strafbaar als Poekie de lokale fauna uitmoordt, wat natuurlijk ook massaal gebeurt.
En er is een verschil met wat in de wet niet verboden wordt (want ik ken de tekst niet waarin expliciet staat dat het wél mag, het wordt alleen niet verboden) en met je gewoon sociaal gedragen.
En dan dat geblaat dat die kat misschien wel van een kindje is, hier een kindje wiens tamme duif die altijd op eigen erf scharrelde door het mormel van de buren werd aangevallen, bloed, drama, dierenartsbezoekjes en bijbehorende rekeningen (eigenaar van de kat was niet thuis natuurlijk) en na een paar weekjes ging het duifje alsnog dood aan infecties door de vieze beten. Maar het gaat alleen om de kat en niet om de vogels, de konijnen en de vijvervissen ? Eigenaardig die selectieve dierenliefde altijd. Net zo eigenaardig als het idee dat een kat op straat gezet moet worden om te zwerven, terwijl dat met hond, paard en konijn niet gedaan wordt.
Ik vind m'n katten niks minder waard dan een hond of een konijn en ze gaan dus niet zonder toezicht naar buiten. En ik heb ook niet bezuinigd op de binnenkant van het huis, klimpalen enzo.
Tuurlijk is dat niet normaal (en gewoon negeren die types dus), maar moet je dan overlast van en gevaren voor loslopende katten maar bagatelliseren ?quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:05 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik kan echter niet zien wat mijn 2 katten doen als ze op pas zijn. Heb ze meer dan een jaar binnen gehouden, maar dat werd echt te zielig. Ze wouden zo graag naar buiten.
Ik vind vriendelijke oplossingen prima en zeer begrijpelijk. Ik kan niemand mijn katten opleggen. Maar gif, of nek omdraaien en doodschieten wat ook in dit topic te lezen is vind ik echt niet normaal.
Er worden tips gevraagd. Jammer voor je dat je de kat naar buiten schopt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:20 schreef stbabylon het volgende:
Misschien kan een mod eens wat dingen weghalen nu deze thread weer naar boven is gehaald. Dat werd in het begin ook gedaan.
Briljant idee om hem in te graven.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:26 schreef HansMij het volgende:
Wat ook goed schijnt te werken: een pvc-pijp van een meter of 2 beide kanten insmeren met vet, en in het midden iets van vis ofzo. Vervolgens plat op de grond ergens aan vastmaken. NIET schuin ingraven oid (dan kan de kat er niet meer uit, en dat is zielig). Als de kat zijn prooi (het stukje vis in het midden) op heeft, kan de kat er gewoon weer uit, maar zit de vacht wel vol met vette troep. Poosje later gaat hij vanzelf weer naar zijn baasje, lekker rollebollen op de bank/stoel/kussens/vloerbedekking/kies iets uit. Gaat die eigenaar vanzelf denken of het wel zo handig is om dat t#$%$#-beest buiten te laten lopen. Voordeel is, dat de kat er niets van oploopt, alleen het interieur van het baasje wordt er niet heel mooi van.
Sterf...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:11 schreef noutie het volgende:
Die katten zijn een plaag, de vogels hebben te kampen met een veel te hoge predatiedruk door al die katten. Er zijn teveel katten omdat ze, A: structureel worden bijgevoerd; B: geen natuurlijke vijanden hebben.
Aan punt A kan ik niets doen.
Punt B kan ik wel deels oplossen.
Ik knal ze altijd met de buks van de schutting af. Als je goed mikt is het in één schot raak en kan het beessie zo de biobak in. Het beste kan je 's avonds laat of 's nachts jagen. Anders is de kans dat de buren je zien wat te groot. Ik heb een laserpen aan mijn buks gemonteerd en tot een meter of 20 is het zeer accuraat!
Jazeker wel, 3x zaterdagmacht, was goedquote:Op maandag 16 juni 2008 14:14 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Gefrustreerd mannetje. Mocht je er niet op van het weekend?![]()
Dus dan wens je STERF naar andere users?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jazeker wel, 3x zaterdagmacht, was goed
Maar je hebt je in te houden m.b.t. het doden van dieren of ernstig verminken.
Ik wens Sterf naar iedereen die idd een dier moedwiillig kwaad doen, aangezien 1) het dier zich niet kan verdigen en 2) het niet het dier is die de schuldige is als het in andermans tuin rond loopt.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:25 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dus dan wens je STERF naar andere users?![]()
Mensen met HUISdieren moeten deze THUIS houden en hun verantwoordelijkheden dragen wanneer ze het dier naar buiten schoppen. Wanneer de eigenaar van het dier niet te traceren is of niet wil luisteren, dan is het einde oefening.
Dit is nou typisch een reactie die voortkomt uit overdreven sentiment. Ik zal het even op jouw manier brengen.quote:
Het verschil is dat Teigertje daarvoor zijn eigen instinct en wapens (klauw + bek) voor gebruikt. Dat Teigertje nou eenmaal zo in elkaar steekt en daarin niet allerlei andere zaken in overweging KAN nemen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:41 schreef noutie het volgende:
[..]
Dit is nou typisch een reactie die voortkomt uit overdreven sentiment. Ik zal het even op jouw manier brengen.
Stel je bent moeder mus, je hebt met veel pijn en moeite drie musjes grootgebracht en ze kunnen net uitvliegen. Dan komt Teigertje van de buren langs en die moordt er puur voor de lol effe twee uit. Dat was dan weer een jaar voor niks. En bovendien zeer slecht voor de tuinvogelstand in Nederland. Er zijn genoeg artikelen te vinden om dit te staven.
Om dit leed te voorkomen (jouw taal). Om de tuinvogelstand op peil te houden (mijn taal). Schiet ik af en toe een katje af. Nadeel is wel dat mensen zo enorm sentimenteel over katten doen. Dus zie je weken later nog door de hele wijk briefjes hangen met de vraag waar Teigertje gebleven is....
Werkt maar tijdelijk. Invetten van de kat of windbuks is beter om het te verjagen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:56 schreef Hyman het volgende:
pak een tuinslang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |