abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35014143
de katten gaan weer naar buiten om mijn tuin onder te schijten,lawaai te maken,mijn kois op te vreten noem maar op.
Ik verras de eigenaren door ze te voeren met wonderolie,en uit betrouwbare bron weet ik,(katteneigenaar zelf) dit geef een enorme rotzooi omdat ze naar huis gaan als ze aan de schijt raken.
Wie heetf er nog meer tips?
pi_35014463
Probeer het eens in de flora&fauna!
  zondag 12 februari 2006 @ 21:07:57 #3
69994 seto
-|||--------|||-
pi_35014599
onz is op 49

[ Bericht 68% gewijzigd door buzzer op 13-02-2006 07:08:20 ]
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_35014632
Vermoord de kat?
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  zondag 12 februari 2006 @ 21:08:55 #5
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_35014642
wie heeft er tips om van katten af te komen die op je auto gaan zitten met hun zandpoten....grmbl.... abknallen die handel !
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
  zondag 12 februari 2006 @ 21:17:52 #6
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_35015077
-Edit: dit mag je achterwege laten-

[ Bericht 84% gewijzigd door The_Terminator op 12-02-2006 21:43:12 ]
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_35015185
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:08 schreef Nevada92 het volgende:
wie heeft er tips om van katten af te komen die op je auto gaan zitten met hun zandpoten....grmbl.... abknallen die handel !
Smeer teer op je auto, al krijg die kat dat op ze poten gaat hij nooit meer op je auto

Ik haat katten, ik bestel altijd van die romeinse kaarsen met oud en nieuw om zoals nu die katten te laten schrikken met die licht kogels.

Of gewoon bakken met ijskoud vries water erover heen gooien, ze lokken met een schotel melk en dan FLATS zoon 10 liter gamma emmer met ijswater over ze flikkeren
gebruiker 2609 is een stom ventje
  zondag 12 februari 2006 @ 21:34:21 #8
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_35015743
quote:
Smeer teer op je auto, al krijg die kat dat op ze poten gaat hij nooit meer op je auto
Eh, en jij ging het eraf halen voor me ? Aardig van je man ! Wacht, ik haal effe een soppie voor je...

Het probleem bij velen in de straat is dat mensen katten nemen van oh wat een lieve beestjes en schattig allemaal maar ze vergeten dat er overdag niemand thuis is en daarom worden die beesten de straat op geschopt van zoek het effe lekker uit ja (net als de koters maar dan anders). Problemen die hiervan een direct gevolg zijn o.a. dat ze bij andere mensen in hun tuin de sluitspier ontspannen, achter vogels gaan jagen, en op auto's gaan zitten.

Die beesten zitten vaak onder de vlooien en komen uiteindelijk in een asiel terecht. (of met een beetje pech onder je band). Jammer...
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_35015997
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:34 schreef Nevada92 het volgende:

[..]

Eh, en jij ging het eraf halen voor me ? Aardig van je man ! Wacht, ik haal effe een soppie voor je...

Het probleem bij velen in de straat is dat mensen katten nemen van oh wat een lieve beestjes en schattig allemaal maar ze vergeten dat er overdag niemand thuis is en daarom worden die beesten de straat op geschopt van zoek het effe lekker uit ja (net als de koters maar dan anders). Problemen die hiervan een direct gevolg zijn o.a. dat ze bij andere mensen in hun tuin de sluitspier ontspannen, achter vogels gaan jagen, en op auto's gaan zitten.

Die beesten zitten vaak onder de vlooien en komen uiteindelijk in een asiel terecht. (of met een beetje pech onder je band). Jammer...
Katten zijn gaar, laatst zat er een midden op een land weggetje. Ik kwam eraan rijden met me scooter ik dacht ach die gaat vanzelf weg die hoort me er wel aan komen.

Niet dus, ik reed over ze staart heen

Katje leerde er wel van hij zit nu mooi in het gras
pi_35016068
We hebben hier ook al een keer een topic over gehad hier in KLB, en daar werden door sommige mensen niet zo leuke manieren gepost om er af te kunnen komen.

Reacties waarin beschreven staat hoe je er op een wrede manier af kunt komen mogen dus achterwege gelaten worden.
pi_35016576
Gooi gewoon een paar flessen met olijfolie over je auto heen.

Dan springt zoon kat op je auto en flikkerd er met een hendig sjieke slip vanaf
pi_35016871
verhuizen
pi_35017246
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:57 schreef fokkieslim het volgende:
de katten gaan weer naar buiten om mijn tuin onder te schijten,lawaai te maken, mijn kois op te vreten noem maar op
1) Kois zijn suf.
2) Piranhas niet.
pi_35017332
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:42 schreef The_Terminator het volgende:
We hebben hier ook al een keer een topic over gehad hier in KLB, en daar werden door sommige mensen niet zo leuke manieren gepost om er af te kunnen komen.

Reacties waarin beschreven staat hoe je er op een wrede manier af kunt komen mogen dus achterwege gelaten worden.
jammer, ik wist er nog wel een paar
  zondag 12 februari 2006 @ 22:09:51 #15
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_35017382
De katten kunnen er niets aan doen, die worden door hun baasjes de tuin in gelaten. Als het niet echt schuwe katten zijn, kun je ze misschien met een halsbandje een briefje omdoen waarin je uitlegt dat het niet prettig is dat ze je vissen uitroeien en je tuin onderschijten.

Ik heb ook weleens gehoord dat de ontlasting van grote katachtigen afschrikt, dat schijn je bij een dierentuin wel te kunnen krijgen.

Succes ermee.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_35017606
Ja dan moet je een bak met tijger stront halen je hele tuin vol gooien, het stinkt dan als de malle maar er komt geen katje meer een drolletje draaien :
  zondag 12 februari 2006 @ 22:16:07 #17
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_35017680
Ik heb er geen ervaring mee, maar als het helpt is het misschien het ongemak van een paar dagen tijgerstrontstank in je tuin wel waard.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 12 februari 2006 @ 22:34:52 #18
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_35018642
Ik meen dat koffiedrab (die meuk die dus overblijft als je koffie hebt gezet) de katten ook wegjaagt. Misschien kun je daar wat van in je tuin neergooien?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_35019036
quote:

Je laat vervolgens wel de posts staan waarin mensen opties als poten eraf halen, ze opeten en weet ik niet wat meer hebben staan.

Ik zie er wel de humor van in hoor, heb zelf ook 6 katten, maar er zitten hier wel freaks die mensen gewoon lastigvallen per email als je iets in die trant over een kat zegt (mijn emailadres is weleens in een kattenfreakstopic gezet omdat ik een grijze kat zocht en ik van die freaks niet op kleur mocht selecteren). Ik kon er flink om lachen trouwens.

Maar om nu niet af te dwalen, je kan als mod wel een waarschuwing plaatsen, maar als je dan alles zo laat staan maakt het ook niet echt indruk.
  zondag 12 februari 2006 @ 23:09:36 #20
140318 Thy...
Met puntjes
pi_35020145
Gewoon je tuinsproeier aansluiten op zo'n infrarood detector voor een buitenlamp (10 euro Gamma), laag richten, als er een kat langsloopt wordt ie nat gespoten en is ie gelijk pleite.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_35020200
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:43 schreef snoekiesnoek het volgende:

[..]

Je laat vervolgens wel de posts staan waarin mensen opties als poten eraf halen, ze opeten en weet ik niet wat meer hebben staan.

Ik zie er wel de humor van in hoor, heb zelf ook 6 katten, maar er zitten hier wel freaks die mensen gewoon lastigvallen per email als je iets in die trant over een kat zegt (mijn emailadres is weleens in een kattenfreakstopic gezet omdat ik een grijze kat zocht en ik van die freaks niet op kleur mocht selecteren). Ik kon er flink om lachen trouwens.

Maar om nu niet af te dwalen, je kan als mod wel een waarschuwing plaatsen, maar als je dan alles zo laat staan maakt het ook niet echt indruk.
Pff, was me niet zo snel opgevallen... Zijn nu weg. En ik had al reacties verwijderd die te ver gingen. Net ook weer een paar, dus kappen daarmee.
pi_35021566
Ik voeg hier maar een ding aan toe, namelijk dat degene die aan mijn katten komt een heel zwaar probleem heeft. En dat is geen grapje. Ik bedoel niet dingen zoals een emmer water of een tuinslang, maar als het op verwonden of erger van dieren aankomt heb je aan mij een kwaaie.

Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.

Zo iemand is het laagste van het laagste, en het licht in zijn ogen niet waard.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_35023610
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:40 schreef brood_korst het volgende:

[..]

Katten zijn gaar, laatst zat er een midden op een land weggetje. Ik kwam eraan rijden met me scooter ik dacht ach die gaat vanzelf weg die hoort me er wel aan komen.

MBO-er met je pauper scooter.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_35023879
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:40 schreef brood_korst het volgende:

[..]

Het doet me doorgaans een groot plezier om over rondslingerende brood_korsten te rijden. Bij voorkeur met een tractor.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 13 februari 2006 @ 01:15:26 #25
139773 roedeledokie
Die opm. was niet grappig!
pi_35023885
nou nee dus

[ Bericht 80% gewijzigd door buzzer op 13-02-2006 07:10:38 ]
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
  maandag 13 februari 2006 @ 01:18:32 #26
139773 roedeledokie
pi_35023949
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik voeg hier maar een ding aan toe, namelijk dat degene die aan mijn katten komt een heel zwaar probleem heeft. En dat is geen grapje. Ik bedoel niet dingen zoals een emmer water of een tuinslang, maar als het op verwonden of erger van dieren aankomt heb je aan mij een kwaaie.

Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.

Man ga naar de slager en haal je nog een biefstuk! (zielepoot)

Je moet je gore sluipmoordende katten gewoon binnen houden.
pi_35024011
l-e-z-e-n

[ Bericht 99% gewijzigd door buzzer op 13-02-2006 07:11:23 ]
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_35024413
originele bericht ge-edit

[ Bericht 97% gewijzigd door buzzer op 13-02-2006 07:11:36 ]
pi_35024434
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:34 schreef babsjuh het volgende:
Ik meen dat koffiedrab (die meuk die dus overblijft als je koffie hebt gezet) de katten ook wegjaagt. Misschien kun je daar wat van in je tuin neergooien?
Da's idd een goede oplossing! (maar wij zijn er nog niet 'helemaal' van verlost , waarom hebben al onze buren katten? )
pi_35024443
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:20 schreef brood_korst het volgende:

[..]

Ik haat katten, ik bestel altijd van die romeinse kaarsen met oud en nieuw om zoals nu die katten te laten schrikken met die licht kogels.

Of gewoon bakken met ijskoud vries water erover heen gooien, ze lokken met een schotel melk en dan FLATS zoon 10 liter gamma emmer met ijswater over ze flikkeren
.
pi_35024486
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door buzzer op 13-02-2006 07:12:01 ]
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_35024490
-Edit: waarschuwing niet duidelijk?-

[ Bericht 85% gewijzigd door The_Terminator op 13-02-2006 01:51:52 ]
Zie ondetitel
www.urinalpoopsex.be
pi_35024518
Een waterpistool met een stofje dat een klein beetje bijt is voldoende om ze weg te jagen en weg te laten blijven. Zolang ze maar schrikken, meer is ook niet nodig. De dierenarts of dierenasiel bellen kom je tevens ook ver mee, die hebben ook wel goede tips.

Dat sommige mensen wat lugubere methodes er bij halen, kunnen ze zelf niks aan doen. Zo bot en levenloos zijn ze nu eenmaal. Als je niet creatief genoeg bent een passende normale oplossing te vinden, is dat meteen je beperking.

Wel denk ik dat je moet opgegroeid zijn met katten wil je deze dieren waarderen. Als mijn ouders vroeger nooit een poes hadden gehad, had ik waarschijnlijk tegen katten aangekeken als honden. Honden zijn leuk hoor, maar ik zou er nooit één willen. De katten die bij mij zijn geweest waren bijzonder omdat ze me konden aanvoelen en daarop een passende move deden. Zodoende.

Zo'n dier leeft zijn eigen leven en weet niet beter. Het is oneerlijk het randverschijnsel te pakken te nemen dan de oorzaak, het baasje. Meestal neemt iemand weer een nieuwe kat als de vorige ermee 'stopt'.
pi_35024580
schrik/prikkeldraad?
Zie ondetitel
www.urinalpoopsex.be
pi_35024643
Als ik nou een plaatje post van een berenklem of een mijn, dan zal daar de humor wel van van in worden gezien he...

Dus dan doe ik dat maar niet
pi_35024777
een schoenendoos met muizen bij de buurman in de tuin gooien
Zie ondetitel
www.urinalpoopsex.be
pi_35025951
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:57 schreef fokkieslim het volgende:
de katten gaan weer naar buiten om mijn tuin onder te schijten,lawaai te maken,mijn kois op te vreten noem maar op.
Ik verras de eigenaren door ze te voeren met wonderolie,en uit betrouwbare bron weet ik,(katteneigenaar zelf) dit geef een enorme rotzooi omdat ze naar huis gaan als ze aan de schijt raken.
Wie heetf er nog meer tips?
ga maar huilen
If you are searching, lost is where you will find me.
  maandag 13 februari 2006 @ 07:13:13 #38
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35026090
quote:
Op maandag 13 februari 2006 02:10 schreef w00ly het volgende:
een schoenendoos met muizen bij de buurman in de tuin gooien
dat is wel een goede oplossing ja
hoe zie je dat voor je ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 13 februari 2006 @ 07:23:29 #39
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_35026116

Milieuvriendelijk en diervriendelijk. Te krijgen bij de betere tuincentra. Daarnaast af en toe wat koffieprut uitstrooien op de plekken waar ze voornamelijk schijten, en binnen twee weken zie je ze niet meer terug.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  maandag 13 februari 2006 @ 08:18:52 #40
139773 roedeledokie
pi_35026387
quote:
Op maandag 13 februari 2006 07:23 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]

Milieuvriendelijk en diervriendelijk. Te krijgen bij de betere tuincentra. Daarnaast af en toe wat koffieprut uitstrooien op de plekken waar ze voornamelijk schijten, en binnen twee weken zie je ze niet meer terug.
A cyaankali in een gele spuitbus, das i.d.d. ook een goede oplossing.
  maandag 13 februari 2006 @ 08:42:03 #41
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_35026586
Spuitbus? Het zijn kleine grijze korreltjes met een geur die katten niet aanstaat. Zodra ze gaan graven voor hun drol, en het ruiken, rennen ze al weg... Daarna proberen ze het nog een paar keer, en vervolgens komen ze tot de conclusie dat ze een ander toilet moeten zoeken!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  maandag 13 februari 2006 @ 10:46:56 #42
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35028870
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:54 schreef brood_korst het volgende:

Ok dan.

is kattenliefhebber zonder kat
  maandag 13 februari 2006 @ 10:50:12 #43
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35028965
*kreun* Huisdieren zijn over het algemeen irritant. In de voortuin hebben we een korsekat zitten, en in de achtertuin ook. En dat sinds gisteravond. Daar gaat ometeen een emmer water overheen...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_35029780
Wat is die broodkorst ja een sneu kut figuur. Zeker als ie het serieus doet. Dat je water over een kat, waar je last van hebt, heen gooit, ok. Maar als je serieus expres ijswater doet ben je echt gek in je hoofd. Daarnaast snap ik niet hoe mensen dieren kunnen haten.
  maandag 13 februari 2006 @ 11:19:00 #45
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35029816
(*hoera* De emmers water, elke kat één, hebben geholpen)
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_35030095
quote:

Amen, als jij aan mijn kat komt, ben je de lul....
Geen gein...

Katten zijn buitenwezens, die kun je niet binnen houden, ze moeten hun eigen gang kunnen gaan...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 13 februari 2006 @ 11:33:47 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35030250
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Geen gein...

Katten zijn buitenwezens, die kun je niet binnen houden, ze moeten hun eigen gang kunnen gaan...
Idd, meestal is het niet het baasje die de katten op straat zet, maar de kat die naar buiten gaat op het moment dat het baasje het huis verlaat.

Katten zijn nu eenmaal graag buiten, en wanneer je er last van hebt kun je zo een paar leuke planten in de tuin zetten waar katten een hekel aan hebben.
  maandag 13 februari 2006 @ 11:39:38 #48
38393 Fwuffy
That was fucking trippy
pi_35030446
schrikdraad!
"No matter where you are... Everyone is always connected" ~Lain
  maandag 13 februari 2006 @ 11:47:47 #49
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35030709
Dan moet je wel hele rollen gaan uitleggen. Katten lopen er meestal gewoon over heen.
pi_35030749
quote:
ah, jouw katten hebben allemaal een bordje op hun rug waar opstaat dat ze van jou zijn?
  maandag 13 februari 2006 @ 11:49:50 #51
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35030771
Gewoon observeren, zie je zo waar ze vandaan komen.

Katten gaan meestal niet veel verder van huis dan een straat of 3...
pi_35030811
dergelijke praktijken hou je maar voor je

[ Bericht 28% gewijzigd door buzzer op 13-02-2006 13:06:37 ]
pi_35030834
gemalen koffie! iet schadeljik voor je tuin e.d. en katten haten dat als dat op hun pootjes komt.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Maar wij hebben onder de schutting ( daar gingen ze vaak onderdoor ) een stroomdraadje gemaakt en dat hielp op zich wel.

Daarnaast heb je wel antikatspul dat te verkrijgen is in de winkels, maar dat werkt toch vaak niet.

Water over ze heen gooien, ze heel erg laten schrikken is de beste manier denk ik, maar dan moet je ze dus wel zien. ( Alleen zijn ze erg snel weg zodra ze je zien dus jah )
  maandag 13 februari 2006 @ 11:52:28 #55
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35030846
En waar woon jij? Dan kom ik even persoonlijk langs om je te martelen. Met liefde wel te verstaan.
  maandag 13 februari 2006 @ 11:52:32 #56
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_35030848
quote:

[..]

Geen gein...

Echt waar joh? leg dat eens aan mijn 4 binnenkatten uit, die denken er toch geheel anders over.
Als je een kat van jongs af aan binnenhoud en wat aanpassingen maakt in huis dan kunnen ze prima binnen vertoeven.
Ik heb overigens 1 kat die uit het asiel komt en die is een zwerver geweest, al staat de deur open, ze gaat nog steeds niet naar buiten.

Vind het vreemd dat katten buiten horen volgens sommige , die snappen duidelijk niks van een HUISkat.
Buiten zijn gewoon te veel gevaren, verkeer, ziektes als aids, FIP enz., mensen die niet zo'n liefhebber zijn van kat en het is gewoonweg funest voor de Nederlandse Flora en Fauna.

Niemand heeft last van mijn dieren, ik helaas wel van de katten van andere.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 13-02-2006 11:59:18 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 13 februari 2006 @ 11:53:08 #57
38393 Fwuffy
That was fucking trippy
pi_35030871
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:47 schreef TheThirdMark het volgende:
Dan moet je wel hele rollen gaan uitleggen. Katten lopen er meestal gewoon over heen.
Om je vijvertje heen wel zo veilig voor je vissen
"No matter where you are... Everyone is always connected" ~Lain
  maandag 13 februari 2006 @ 11:54:00 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_35030890
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:51 schreef Devlinsect het volgende:
Om van de kat af te komen:

verhaaltje van een sadistisch kind met aandacht tekort.
Je hebt een goed hart, het moest alleen niet kloppen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_35030902
quote:

[..]

Geen gein...

Ik heb een bloeddorstige siberische tijger en dat is ook een buitenwezen, hij moet zn eigen gang gaan en de buurvrouw moet niet bokken als dr dochter een arm mist
pi_35030949
quote:
Ik ben een mongool
  maandag 13 februari 2006 @ 11:58:54 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35031006
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:56 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]
yup hij ist
  maandag 13 februari 2006 @ 11:59:53 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_35031038
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:56 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]
Dat is nog een compliment
  maandag 13 februari 2006 @ 12:05:28 #63
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_35031213
Heb geen zin in een ban, dus houden we het maar zo he
pi_35031342
* het.ismij heeft een buks met plastic balletjes.
Is heel effectief kan ik je melden.
Beetje oefenen op je skils is nooit weg.
  maandag 13 februari 2006 @ 12:14:08 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_35031467
quote:

Nog maar even in de herhaling, misschien word het nu wel gelezen.
pi_35031660
Er bestaan geloof ik nogal wat mensen die eigenlijk in een TBS-kliniek thuishoren.
pi_35031694
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:54 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Ik heb een bloeddorstige siberische tijger en dat is ook een buitenwezen, hij moet zn eigen gang gaan en de buurvrouw moet niet bokken als dr dochter een arm mist
Syberische tijger hoort niet bij onze huisdier-cultuur. Een kat wel.
Wen er maar aan of neem een hond en ander, emigreer maar.
Veel landen zijn katten gewoon net als duiven hier - wild loslopend spul. Iedereen vind het leuk, want ja, het hoort erbij. Je kan niet elk dier die een beutje overlast veroorzaakt doodmaken, dan blijft er nix over. Er schijt ook wel eens een vogel op m'n auto, of een slak eet m'n bloemen op en een reiger houd m'n visstand op peil.. dikke vette pech.
pi_35031890
Ik vindt afmaken ook wel ver gaan. maar ze de stuipen op ut lijf jagen zodat ze uit me tuin/vijver blijven.
Moet kunnen vindt ik.
Werkt perfect. Wel een nadeel dat de hond van de buren ook gaat flippen.
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
pi_35032114
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:28 schreef het.ismij het volgende:
Ik vindt afmaken ook wel ver gaan. maar ze de stuipen op ut lijf jagen zodat ze uit me tuin/vijver blijven.
Moet kunnen vindt ik.
Welja, doe ik ook uit mijn tuin, maar er is een verschil tussen letsel toebrengen en laten schrikken..
pi_35032159
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

opmerking van een moeder met aandachtstekort
Ja, het klopt wat ik zei. Vooral de tweede tip, de harmonicatip. Werkt perfect
pi_35032607
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:49 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ah, jouw katten hebben allemaal een bordje op hun rug waar opstaat dat ze van jou zijn?
Nee, daar slaan ze mee om zich heen als je in hun buurt komt.

Nee natuurlijk niet. Maar hier in de buurt kennen de mensen onze katten wel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_35032650
quote:
Om van de kat af te komen:

...

Dan loopt ie nooit meer.

Suc6!

En als ik merk dat jij zoiets bij een dier doet, zelfs al is het niet mijn kat, dan breek ik je rug.
pi_35032734
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:36 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Welja, doe ik ook uit mijn tuin, maar er is een verschil tussen letsel toebrengen en laten schrikken..
Verschil zit erin.
Mochten ze letsel oplopen bij het proces van laten schrikken,..
tjsa jammer dan.
Op maandag 13 februari 2006 12:22 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Syberische tijger hoort niet bij onze huisdier-cultuur. Een kat wel.
Wen er maar aan of neem een hond en ander, emigreer maar.
Veel landen zijn katten gewoon net als duiven hier - wild loslopend spul. Iedereen vind het leuk, want ja, het hoort erbij. Je kan niet elk dier die een beutje overlast veroorzaakt doodmaken, dan blijft er nix over. Er schijt ook wel eens een vogel op m'n auto, of een slak eet m'n bloemen op en een reiger houd m'n visstand op peil.. dikke vette pech.
Okay voor de goede orde heb ik het niet over doodmaken van dieren, en loop je regelrecht langs mn critische noot van mn post.

Het is JOUW dier dus JIJ neemt de verantwoordelijkheid. En als dat beest van jou MIJN vijver naar de brak helpt of MIJN bomen aan gort schraapt dan zorg JIJ er maar voor dat er iets aan gedaan wordt. We leven hier niet in spanje of een of andere ghetto waar die beesten idd zwerven ( is ook niet natuurlijk maar gewoon pure nalatendheid van baasjes ) Een vogel, slak of reiger is 'de natuur' en een loslopend stuk huisdier niet en behoor je dus lekker binnen te houden . uit
  maandag 13 februari 2006 @ 13:12:30 #76
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35033155
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:38 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ja, het klopt wat ik zei. Vooral de tweede tip, de harmonicatip. Werkt perfect
en nou opzouten met je totaal onzinnige bijdrage
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_35033580
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:12 schreef buzzer het volgende:

[..]

en nou opzouten met je totaal onzinnige bijdrage
Er werden tips gevraagd. Dus omdat ik tips geef (en dus zinnig), gaat een mod over de zeik?

Ow, en als ik dan door een vermoedelijke kattenliefhebber wordt 'afgeblaft', dan mag ik er niets van zeggen?

pi_35033821
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:24 schreef Devlinsect het volgende:
Ow, en als ik dan door een vermoedelijke kattenliefhebber wordt 'afgeblaft', dan mag ik er niets van zeggen?

Precies. slaat nergens op.
manier is een manier, diervriendeijk of niet.
iedereen zijn eigen ding.
Op zondag 12 februari 2006 22:14 schreef brood_korst het volgende:
Ja dan moet je een bak met tijger stront halen je hele tuin vol gooien, het stinkt dan als de malle maar er komt geen katje meer een drolletje draaien :
'De Schoonheid van dingen ligt in de geest die ze aanschouwt'
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_35034182
quote:

Sluit ik me helemaal bij aan, van MIJN katten blijf je af!!
Mensen hebben nou eenmaal huisdieren en al die hondestront die in alle speeltuinen ligt is toch ook niks te doen.
er zijn genoeg manieren om je tuin en eigendommen te 'beschermen'tegen kattekwaad.
Wel eens gehoord van netten over je vijver te spannen tegen de katten of koffiedrab(las ik hier ook ergens) wil vaak ook helpen.
Overigens is een tuinsproeier ook een goed idee, de kat die daarmee ervaring heeft, komt je tuin echt niet zo snel meer een bezoekje brengen
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
pi_35034268
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:38 schreef Cleetje het volgende:

[..]

Sluit ik me helemaal bij aan, van MIJN katten blijf je af!!
Mensen hebben nou eenmaal huisdieren en al die hondestront die in alle speeltuinen ligt is toch ook niks te doen.
er zijn genoeg manieren om je tuin en eigendommen te 'beschermen'tegen kattekwaad.
Wel eens gehoord van netten over je vijver te spannen tegen de katten of koffiedrab(las ik hier ook ergens) wil vaak ook helpen.
Overigens is een tuinsproeier ook een goed idee, de kat die daarmee ervaring heeft, komt je tuin echt niet zo snel meer een bezoekje brengen
Ik ga toch geen maatregelen nemen omdat jij je dieren niet binnen kan houden ?
pi_35034337
ik vindt gewoon niet dat HUISDIEREN. zomaar bij mij de boel komen verzieken omdat baasje zonodig die beesten naar buiten schopt.
Als ze letsel oplopen, tsja vette pech, had je ze in je tuin moeten houden op de maniere zoals wij ze derbuiten hadden moete houden volgens de kattenliefhebber! jullie kiezen dervoor om een kat te hebben en neit de mensen die er last van hebben!!!

emmers water: hielp, maar alleen als we thuis waren. Als we er niet waren scheet de complete verzameling buurtkatten in onze tuin.
koffieprut: hielp alleen op braakliggende grond, niet in het gras (waar ze en masse zaten te kakken)
andere plek aantrekkelijker maken: na dumping van ons bevuilde zandbakzand op een ongebruikt stukje van de achterom werd er even alleen daar gepoept. Tot ze dat zelf blijkbaar ook te smerig voor woorden begonnen te vinden.

de oplossing: konijnen! In eerste instantie beschouwden de buurtbeesten onze nieuwe aanwinst als wandelende lunch katten poepen niet op de plek waar ze eten, totdat Bliksem, het Konijn Uit De Hel, een van hen op monty-pythoneske wijze gruwelijk te grazen nam. Sindsdien worden ze alleen vanaf de schutting beloerd, en durft er geen kat meer in onze tuin te kakken.

Alleen zitten ze nu in de voortuin. Bliksem zal nog meer poezen moeten eten.
pi_35034618
Wat wil je dat ik doe, mn katten binnenhouden?

Ten eerste "schop " ik mijn beesten niet de straat op, dat willen ze zelf graag en ik gun ze dat.
Ten tweede, je krijgt het nooit voor elkaar dat alle katten eigenaren ze binnengaan houden (misschien moet je eens een wetsvoorstel gaan doen, wie weet krijg je het er doorheen), dus Of zoek een plek om te wonen waar geen katten zijn OF aanvaard het leven hier in Nedereland zoals het is en neem je EIGEN maatregelen zodat je er geen last van hebt. Scherm je tuin zodanig af dat er niks en niemand meer inkan zonder jouw toestemming, span netten, sluit een sproeier aan etc etc
pi_35034679
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:51 schreef Cleetje het volgende:
Wat wil je dat ik doe, mn katten binnenhouden?
Of, zoals mijn kattenhoudende buurman doet, periodiek de stront uit mijn tuin verwijderen. Ik vind katten in andermans tuin laten schijten net zoiets als roken in restaurants. Mag het? Ja. Is het fatsoenlijk? Nee.

En verder vind ik katten best leuk. Ook die van de buren.
pi_35034808
Ik neem ook maatregelen,..
maar zoals ik al zei, letsel die ze oplopen is dan niet mijn probleem.
Overal wonen mensen met katten, dus wat je roept is onzin! om ergens te gaan wonen waar geen katten zijn.
En het is toch absurt dat IK last heb van iemand anders zijn dieren.
In de tuin bij mensen zijn ze ook buiten! hou ze lekker BUITEN in je EIGEN tuin.
In het verleden al keer ruzie om gehad dat k op een kat schoot.
Sindsdien heeft buurt vrouw lief der kat in der eigen tuin gehouden!
Dont mess with mijn vissen!!
Heb een huis gekocht waarvan de vorige eigenaren verwoedde katten liefhebbers waren.
Zij hadden in hun tuin een speciaal huisje (geisoleerd en voorzien van verwarming) voor hun Perzische katten.
De tuin zelf hadden zij 'beveiligd' tegen katten doormiddel van schrikdraad op de schuttingen.
Toen ik 't huis betrok hebben zij natuurlijk 't schrikdraad e.d. mee genomen.
En binnen een paar dagen begon de overlast al... katten vanuit de hele buurt kwamen rotzooien in mijn tuin en probeerde in 't voormalig kattenhuisje te komen.
Kattenschijt, afgekrabde verf van de deur van 't huisje... ik werd er echt dood ziek van.
Ik heb daarna alles geprobeerd, die kattenkorrels die al eerder in deze topic zijn afgebeeld, maar ook koffiedik/drab/prut (moest ik speciaal zetten, want ik drink geen eens koffie)
Onderhand ga je d'r behoorlijk van balen dat jij maatregelen aan het nemen bent voor andermans dieren en hun verantwoording daarvoor.
Ik heb toen maar wat drastischere maatregelen genomen zoals emmers water, de tuinslang of de hoge druk reiniger.

Het is gewoon asociaal als een ander last heeft van jou dieren.
Ik heb verder niets tegen katten of andere dieren, maar ik ben ook geen liefhebber van dieren... en helemaal niet als ik d'r last van ondervind.
En ik vind 't dan ook geen dierenmishandeling als je een kat eens even goed de stuipen op 't lijf jaagt.
Jammer genoeg hebben kattenliefhebbers bijna zelf geen last van andermans katten in hun eigen tuin!

Helaas worden mensen steeds enger als het om dieren gaat.
Hoorde laatst van een kennis dat hij een vakantie had geannuleerd omdat 'ie zijn kat had laten inslapen.

Sorry voor de lange post.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_35036097
als we nou gewoon allemaal een beetje tollerant proberen te zijn
pi_35036249
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:56 schreef het.ismij het volgende:
Ik neem ook maatregelen,..
maar zoals ik al zei, letsel die ze oplopen is dan niet mijn probleem.
Overal wonen mensen met katten, dus wat je roept is onzin! om ergens te gaan wonen waar geen katten zijn.
En het is toch absurt dat IK last heb van iemand anders zijn dieren.
In de tuin bij mensen zijn ze ook buiten! hou ze lekker BUITEN in je EIGEN tuin.
In het verleden al keer ruzie om gehad dat k op een kat schoot.
Sindsdien heeft buurt vrouw lief der kat in der eigen tuin gehouden!
Dont mess with mijn vissen!!
Als jij het in jouw botte harses zou halen om maar op mijn kat té richten had ik er wel voor gezorgd dat jij nooit meer je buks zonder hulp nog kon optillen, mafketel...
pi_35036351
Katten zijn huisdieren. De naam zegt het al. Ze horen thuis te zitten en niet buiten?

* Wist je dat katten ziektes kan overbrengen op de mens?
* Wist je dat wanneer je de kat buiten hebt lopen, deze gevaar heeft op het zgn. kattenaids met alle
gevolgen van dien?
* Wist je dat er (auto)ongelukken gebeuren door loslopende katten, met al dan niet een dodelijke
afloop van de bestuurder?

Katten naar buiten? Ja, mag. Als je op de boerderieje woont. In een stad zouden ze het moeten verbieden.

Ik hoop dat in 2010 een hype wordt om olifanten als huisdier te hebben. Dan stuur ik de mijne ook naar buiten. Hopelijk schijt ie ook een beetje in de tuinen in mijn omgeving...
pi_35036490
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:35 schreef Devlinsect het volgende:

* Wist je dat mensen ziektes kan overbrengen op de mens?
* Wist je dat wanneer je de mens buiten hebt lopen, deze gevaar heeft op het zgn. mensenaids met alle gevolgen van dien?
* Wist je dat er (auto)ongelukken gebeuren door loslopende mensen, met al dan niet een dodelijke afloop van de bestuurder?
pi_35036533
Zolang ik geen last van die beesten heb mogen ze van mij op straat rondlopen.
Maar zoals k al zei, heb k der last van, jammer.
Had je ze bij je moeten houden.
Ik schiet echt op dat teringbeest zodra die me dure vissen afmaakt, of me tuin naar de klote helpt.
9 van de 10 keer weet je ook niet eens waar die katten vandaan komen, dus kan je ook moeilijk naar de eigenaar toe gaan.
K ben verder geen kattenhater.
K ben gewoon geen dierenvriend.
Kep totaal niks met dieren, en zal k ook nooit hebben ook.
Op maandag 13 februari 2006 14:32 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Als jij het in jouw botte harses zou halen om maar op mijn kat té richten had ik er wel voor gezorgd dat jij nooit meer je buks zonder hulp nog kon optillen, mafketel...
Het is zijn tuin. Als de kat niet weg wilt en de buurman doet er niets aan, dan had ik hem ook weggeschoten. Of opgepakt en ff de harmonica mee bespeelt.
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En wat is je punt? Moet ik de bronnen voor je bijzoeken?

[ Bericht 23% gewijzigd door Devlinsect op 13-02-2006 14:47:43 (nog een quote bijgedaan) ]
pi_35036958
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:42 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Het is zijn tuin. Als de kat niet weg wilt en de buurman doet er niets aan, dan had ik hem ook weggeschoten. Of opgepakt en ff de harmonica mee bespeelt.
[..]

Dan was ik ook effe de harmonica met jouw ruggengraat gaan spelen... flapdrol...
Wat ik bedoel te zeggen is dat een eigenaar van een kat zelf maar moet weten of hij dat beest ook buiten wil rond laten lopen, en dat die risico's eraan verbonden zijn, maar de onnodige riscio's die mafketels zoals jij en is.mij eraan toevoegen helemaal op puin slaan, al dan niet aan het sadisme grenzen...
  maandag 13 februari 2006 @ 14:56:29 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_35037100
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:42 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

[..]

Maar dus om deze feiten vind jij het gerechtvaardigd om een kat te doden?
Hoe moet dat dan met alle andere dieren?
Alle dieren doodmaken maar?

En hou op over die harmonica , dat is gewoon provoceren en als je dat doet hoor je echt thuis in een TBC kliniek.

Ovreigens is het ook verboden bij de wet om de huisdier van een ander te doden, een huisdier valt onder een gebruiksvoorwerp en die mag je niet kapot maken.
Maar de kat iets bij jou kapot dan moet je de eigenaren daarover aanspreken en niet de kat iets aandoen, de kat weet niet beter.

Beetje toleranter mag weg in dit kleine landje.

[ Bericht 13% gewijzigd door snakelady op 13-02-2006 15:06:46 ]
  maandag 13 februari 2006 @ 14:58:56 #96
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35037216
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:54 schreef brood_korst het volgende:

en zelf een gore auto hebben

Maar goed, er is toch een kruid dat je kunt poten om ze uit je tuin te houden?
Zou niet weten hoe het heet, alhoewel het misschien wel kattekruid is. (Misschien zorgt die ook wel voor EXTRA katten, dus weet het niet zeker...)
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_35037275
Ik heb niks over doden gezegt. trouwens van zoon plastic balletje gaat ie echt niet dood. hoogsten een blauwe plek.
Er zijn als kattenbezitter indd risicos aan verbonden, hij kan ook dood gereden worden.
En ik er alles aan om mijn tuin/vissen te verdedigen aangezien ze dat niet zelf kunnen.

Eennuh na olie heb je niet alleen een gore auto,.. maa rook een tel krassen van de nagels omdat ie probeert te blijven staan.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:01:18 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_35037301
Wat doe ik tegen katten in mijn tuin?

A: Een hek eromheen. Hoog genoeg en met verticale latten, zodat ze er niet overheen kunnen klimmen. Indien er al een hek/schutting omheen staat: ervoor zorgen dat ze er niet onderdoor kunnen. Of houd een met water gevulde emmer of de tuinslang paraat. Prima manier om katten diervriendelijk te verjagen. Even vervelend voor ze, maar ze leren er wel van. (Marjolein)

A: Ik heb Nepeta en tarwe (zgn kattengras) staan in de hoek van de tuin die het verst van mijn moestuin ligt. Mijn katten hangen meestal daar rond en schijnen de rest van de tuin vergeten te zijn. (Demmery)

A: Ik heb mottenballen langs de omheining gestrooid en behalve een reukgestoorde buurkat blijven ze allemaal weg. Maar zeker niet in de moestuin toepassen. Er zit een bestrijdingsmiddel in, dat dan weer in je eten terecht komt.

A: Poezen hebben doorgaans een grote hekel aan citroenlucht. Een paar citroenplanten op de door je buurpoezen bezochte plaats wil wel helpen. Als wij binnen jonge poesjes hebben die we trainen in huiselijk gedrag, leggen we op de "verboden" plaatsen een stuk keukenrol doordrenkt met citroensap. Als je dat een paar dagen volhoudt, hebben ze geleerd dat ze daar niet mogen komen. (Jaap)

A: Het strooien van koffiedik schijnt te werken. Deze bruine stinkende drap gaat in de vacht van de kat zitten en deze vindt dat beslist niet fijn! Als ze een vaste hoek hebben om je tuin als toilet te gebruiken of ze op een vaste plek je tuin binnenkomen kun je proberen om hier een klein bergje koffiedik neer te leggen.

A: Om te voorkomen dat de katten je borders als kattenbak gaan gebruiken, leg je stekelig snoeisel tussen de planten. Daar gaan katten niet graag tussen zitten. In het vroege voorjaar snoei je bv. je rozen, de stekelige takken knip je in handzame stukken en daar bedek je dan de op dat moment nog kale grond mee. Ziet er mischien niet zo fraai uit, maar de (/mijn) ervaring leert dat je de ongewenste (poep)kat(ten) zo wegkrijgt. Naarmate het seizoen vordert wordt de bodem vanzelf weer bedekt door levend groen. Je zal dan even moeten uitproberen of je het snoeisel dan weer (plaatselijk) kan verwijderen. (Marjolein)

A: Kattenschrik van ecostyle. Het is een milieuvriendelijk middel tegen katten. Stinkt nogal.

A: Ook is er een 4 x zo duur korrel-verdampsysteem van Beaphar. Ook tegen honden.

A: Sate prikkers, als een fakir bed, is tot nu toe voor mij de beste oplossing. Pas wel op dat spelende kinderen er niet in kunnen vallen, ze zijn echt gemeen scherp. (Marion)

A: Ik heb vroeger eens, op aanraden van mijn oma, een busje peper leeg gestrooid op de plaats waar ik de katten zag poepen. Heb daarna nooit meer last van ze gehad! (Willem)

A: Niet 100%, maar het aantal katten in de tuin werd aanzienlijk minder met het inzaaien van wijnruit. (Caroline)

A: Wij gebruiken hiervoor Hertshoornolie, gekocht bij een drogisterij. (Als die het niet heeft kan die het bestellen) Een aantal takjes dopen in deze olie, hier en daar in de grond steken en de katten blijven weg. Pas wel op met dit goedje want het stinkt enorm en als je er wat van op je handen krijgt, komt er de eerste weken geen mens meer bij je in de buurt. :-) (Janna)

A: Cacao-dopjes werken wel goed als bescherming tegen het gebruik van je tuin als kattenbak. De cacao dopjes werken echter niet afdoende als middel tegen de aanwezigheid van katten. Ze vinden het wel minder prettig om op te lopen (vooral als de laag is ingedroogd tot een vrij vaste korst), maar ze zullen er niet door wegblijven. Je kunt zakken cacao-doppen kopen bij tuincentra. Na een week of zo, is dit door inwerking van water een soort van korst op de bodem geworden. Op dat moment heeft het de volgende eigenschappen: - graaft niet meer lekker voor katten - houdt vocht vast - onkruid komt er nog maar moeilijk doorheen - het geeft voedingsstoffen af aan de bodem / planten - het ziet er best wel aardig uit. (Ronald)

A: Afrikaantjes planten.... maar ja dan zit je met afrikaantjes. (Albert)

A: Boerenwormkruid planten (langs wegen te vinden). Dit in het wild groeiend onkruid stinkt en katten houden er ook niet van. Een ander alternatief is het deponeren van je koffieprut in de tuin. (Jeroen en Michiel)

A: Leg hier en daar heldere plastic Pet flessen op het grasveld, half gevuld met water. en zonder etiket. Volgens mijn buren houdt dat de katten uit hun tuin.

A: Katten haten natte voeten. Dus bid voor voortdurende regens boven je woonplaats.

A: In rec.gardens had iemand DE oplossing (vond ik): hij had wat sensors in de tuin geplaatst en dat dan weer verbonden aan een sproeisysteem. Wanneer de kat de tuin betrad sprong het systeem aan. (Wolf)

A: Ik heb een high-velocity-waterpistool gekocht. (Menno)

A: Een keer zat onze kat op een heg waar veel vogels in het voorjaar broeden. We hebben toen een emmer water op de kat gegooid, geheel onverwachts, en de kat is nooit meer op de heg gaan zitten. Het gaat dus puur om de tactiek.

A: Er bestaat een apparaat dat heet "reigerschrik" oid. Het is bedoeld om reigers en katten weg te houden van een vijver. Je sluit het aan op de kraan en alles wat op de vijverrand gaat zitten (katten, reigers, buurkinderen, etc.) worden door een gerichte waterstraal natgespoten. Het ding heeft een bereik van 10m en werkt met een sensor. Te koop bij vijverzaken. (Berbera)

A: Er zijn allerlei middeltjes op de markt om katten te weren maar die werken niet zo goed en na een regenbui al helemaal niet meer. Het enige wat ik je kan aanraden is: WATER. Als je ze kan betrappen een flinke beker water erover of de tuinslang erop/tuinsproeier aanzetten. Dier- en milieuvriendelijk en zeer doeltreffend, maar je moet wel even geduld hebben. (Sheila)

A: Zag in ik een doe-het-zelf-blad: Je tuinsproeier aansluiten op zo'n electrisch waterslot. Dat waterslot laat je weer schakelen door een bewegingsmelder. Op het moment dat er een kat door de tuin komt gaat de sproeier aan. (Paul)

A: Er zijn apparaatjes in de handel met een bewegingsmelder die een erg hoge toon afgeven (ca. 20KHz) waar huisdieren niet erg blij mee zijn. Ik weet dat ze in England gewoon te koop zijn. Helaas heb ik ze in Nederland nog niet gezien. (Bert-Jan)

A: Vergeet het maar, ik heb zelf zo'n ding in Engeland gekocht en het helpt niet echt. Bovendien vreet het batterijen en kan je er niet zomaar een adaptor op aansluiten.

A: Het schijnt zo te zijn dat je bij diergaarde Blijdorp in Rotterdam tijgermest en olifantenmest kan kopen. De tijgermest schijnt bij uitstek er om bekend te staan dat het katten uit je tuin houdt. Of het echt zo is? Geen idee. Wie weet helpt het!

A: Mijn broer had daar ook zo’n last van tot hij een soort van schrikdraad in zijn tuin spande.

A: Wij hebben jaren schrikdraad gebruikt om onze katten IN de tuin te houden. Er zijn speciale kastjes voor huisdieren, met name katten. Wij betaalden circa 5 jaar geleden ongeveer 350 gulden. De kosten die erbij kwamen voor het draad zelf en de ophangbeugels vallen daarbij in het niet (totaal ca. 25 gulden). Je kunt het gemakkelijk zelf aanleggen, zorg wel voor een goede aarde. Bedenk dat het schrikdraad vrij moet liggen, dus zorg dat er geen takken e.d. tegenaan komen. Het best gaat het bij een ommuurde tuin, zoals wij die in ons vorige huis hadden. De apparaten kun je kopen bij de zgn. landbouwzaken. Bij ons in Brabant is dat de Boerenbont. (Loes)

A: Meer planten in je tuin zetten. De bodem bedekken, zogezegd.

A: Open grond, waar nog niks groeit, bedekken met donkergroen gaas.

A: Je minder ergeren. Goed voor je hart. (Annet)

A: Praten met de eigenaar, als je daarmee kunt praten.

A: De kat is op muizenjacht. Geef hem wat lekkers dan gaat hij jouw tuin zien als zijn gebied. Er komen dan geen vreemden katten. Muizen, ratten, mollen hermelijnen ook niet.Wat heb je liever! (Angie)

A: uit rec.gardens nog een aantal antwoorden:

Neem zelf een kat die de andere katten zal verjagen #)
Neem een hond (terriėrsoort of zo) die de katten uit je tuin jaagt.
Menselijke urine hier en daar deponeren .
Antw. op #) Over het algemeen juist niet. Als de kater niet is gecastreerd, zal hij andere niet gecastreerde katers wel wegjagen. Maar een kater ziet heel snel andere katten als potentiėle speelmaatjes. Een niet gesteriliseerde poes is echter een heel ander verhaal. Voor zo'n poes is elke kat een indringer die uit het territorium verjaagd dient te worden.
Mijn poes poept in de tuin. is dit goed voor de planten?

A: Kan geen kwaad. Let er alleen op dat ze niet in je moestuin poept, want via kattenontlasting kan wel een aantal ziektes overgebracht worden op mensen.

Wat doe ik tegen katten die gewoon gaan liggen, OP mijn mooiste planten?

A: Afleidingsmanoeuvre gebruiken. Zet in een zonnig hoekje van je tuin 'lekkere' planten bij elkaar, bv Nepeta, wat (sier)haver of een ander laag zacht gras, pollen Alyssum, steenanjer, Sagina. Daar zijn je katten te vinden wanneer je ze kwijt bent!

bron: http://www.in-de-tuin.dds.nl/nl-tuinen/FAQ/faq_12.htm
pi_35037334
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dan was ik ook effe de harmonica met jouw ruggengraat gaan spelen... flapdrol...
Wat ik bedoel te zeggen is dat een eigenaar van een kat zelf maar moet weten of hij dat beest ook buiten wil rond laten lopen, en dat die risico's eraan verbonden zijn, maar de onnodige riscio's die mafketels zoals jij en is.mij eraan toevoegen helemaal op puin slaan, al dan niet aan het sadisme grenzen...
o wee als iemand aan jouw kat zit!
maar jouw kat mag wel aan andermans vissen zitten

pi_35037365
ik ga toch niet al die mongole dingen doen als ze het op een andere manier sneller afleren.
Dag.
Beetje een soort van anti katten vestiging dervan maken.
Ik wil me tuin hebben zoals ik wil zonder al die ongein
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')