abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46074111
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:15 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]

Ik word d'r gestoord van! !

Diervriendelijke korrels, koffiedrek, peper, allemaal al geprobeerd, maar ze blijven komen.

Help me.
Wat is er mis met een beetje mest

MOKUM XXX RATED
pi_46074143
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:17 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Een smalle pvc buis van 50 CM kopen, met vet insmeren en deze ingraven in de tuin. Wel schuin hè. De buis moet smal genoeg zijn zodat de kat er net in kan.

Wat vis en kattensnoepjes aan het einde van de buis neerleggen. Als je beet hebt, zie je vanzelf een staart en hoor je wat gejank in echo-vorm. Dan gooi je er vervolgens wat zand erover en klaar ben je. Je trekt dan heel snel die buis uit de grond zodat de kat nog in het gat zit, en stampt dan snel al die grond aan. Kat? nee joh, niet gezien.

Jij ook weer hier het.ismij
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:38:24 #228
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_46074488
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:27 schreef RainofDeath het volgende:

[..]
Je trekt dan heel snel die buis uit de grond zodat de kat nog in het gat zit, en stampt dan snel al die grond aan. Kat? nee joh, niet gezien.
En als je op die kat stampt komt er natuurlijk net een fokker langs en die vraagt aan jouw of je die matige oude grap aan het uitvoeren bent
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_46075470
Ik weet dat dit een topic is vol geklaag over loslopende katten, maar ik wil toch graag mijn mening even kwijt.

Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken. Heerlijk om te zijn toch...' een vogel in een gouden kooitje' . Ik wil dat mijn kat het zo veel mogelijk naar zin zin heeft en kan doen wat er in zijn genen zit. Als die kat buiten achter de vogels aan gaat, dan zij dat zo. Dat is de natuur. Hoe hypocriet zouden wij zijn als we deze natuurlijke gang van zaken zouden becritiseren terwijl er in Nederland, zoals ook al gezegd is in dit topic, varkens in stukjes worden gesneden? Wat dacht je van alles wat er overblijft en wat dus voor niets in stukjes is gehakt?

Sommige katten vinden het maar niets buiten. Deze katten kun je dan dus ook het beste binnen houden. Nog beter gezegd: deze katten MOET je binnen houden! Katten die nu eenmaal graag naar buiten willen moeten die mogelijkheid hebben. Dat is zoals ze zijn.
Indien er iemand problemen mee heeft dat mijn kat in diens tuin rond waggelt, kan hij/zij gewoon naar mij toekomen.
Samen kunnen we dan tot een mogelijke oplossing komen.
Mocht je het echt vervelend vinden dat er een kat in je tuin waggelt en je wilt er niet over praten met de eigenaar van de kat, dan is wat water ( en dan niet ijskoud!!!) over hem heengooien in orde. Dat schrikt de kat heus wel genoeg af.

Conclusie:
* Katten moeten naar buiten kunnen en mogen als ze dat willen.
* Indien er problemen zijn, dit uit praten met de eigenaar van de kat
* indien die persoon die het een probleem vindt er niet over wil praten, dan water over de kat heen gooien ( niet al te veel en niet ijskoud, maar gewoon een normale temperatuur!)
pi_46075772
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Najade het volgende:
Ik weet dat dit een topic is vol geklaag over loslopende katten, maar ik wil toch graag mijn mening even kwijt.

Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken. Heerlijk om te zijn toch...' een vogel in een gouden kooitje' . Ik wil dat mijn kat het zo veel mogelijk naar zin zin heeft en kan doen wat er in zijn genen zit. Als die kat buiten achter de vogels aan gaat, dan zij dat zo. Dat is de natuur. Hoe hypocriet zouden wij zijn als we deze natuurlijke gang van zaken zouden becritiseren terwijl er in Nederland, zoals ook al gezegd is in dit topic, varkens in stukjes worden gesneden? Wat dacht je van alles wat er overblijft en wat dus voor niets in stukjes is gehakt?
Waarom heb je thuis een kat als het tegen de natuur in is?
quote:
Sommige katten vinden het maar niets buiten. Deze katten kun je dan dus ook het beste binnen houden. Nog beter gezegd: deze katten MOET je binnen houden! Katten die nu eenmaal graag naar buiten willen moeten die mogelijkheid hebben. Dat is zoals ze zijn.
Indien er iemand problemen mee heeft dat mijn kat in diens tuin rond waggelt, kan hij/zij gewoon naar mij toekomen.
Mocht je het echt vervelend vinden dat er een kat in je tuin waggelt en je wilt er niet over praten met de eigenaar van de kat, dan is wat water ( en dan niet ijskoud!!!) over hem heengooien in orde. Dat schrikt de kat heus wel genoeg af.
Wij hebben het over "oplossingen" als de baas er zelf niks tegen doet. Zoals ik al zei, een kat neem je voor je "plezier" naar buiten; prima! tis jou kan.
Maar val mij er dan niet lastig mee, en hou dat ding lekker in je eigen tuin.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt geen kattenhater, veel vrienden hebben katten, ook geen problemen mee om met die beesten te dollen.
Maar gewoon niet in mijn tuin.
quote:
Conclusie:
* Katten moeten naar buiten kunnen en mogen als ze dat willen.
* Indien er problemen zijn, dit uit praten met de eigenaar van de kat
* indien die persoon die het een probleem vindt er niet over wil praten, dan water over de kat heen gooien ( niet al te veel en niet ijskoud, maar gewoon een normale temperatuur!)
1. mee eens
2. zeker stap 1 om het "probleem" op te lossen
3. mee eens, maar sommige zijn hardleers.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Katten die nu eenmaal graag naar buiten willen moeten die mogelijkheid hebben. Dat is zoals ze zijn.
dan moet ik de mogelijkheid hebben om deze katten dood te vermoorden, zo ben ik nou eenmaal.

Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_46076151
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:33 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

dan moet ik de mogelijkheid hebben om deze katten dood te vermoorden, zo ben ik nou eenmaal.

TBS'ers willen dat ook graag. Alleen dat is ook niet veilig als ze buiten lopen.
pi_46076957
Dood te vermoorden kan niet.
wel vermoorden of dood maken.
lokken,aaien,in een doos doen,en even een lang ritje maken met de auto om de kat weer los te laten
diervriendelijk toch?

en als er dan eventueel door de eigenaar geklaagd word krijgt hij de poep van het o zo lieve diertje door zijn brievenbus gedeponeerd

en aan de katten eigenaren/liefhebbers die lopen te mekkeren,opbokken met die kutkat in MIJN tuin.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:24:10 #235
144296 Hakbar
Neem een snuif...
pi_46079763
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:43 schreef het.ismij het volgende:
ik vindt gewoon niet dat HUISDIEREN. zomaar bij mij de boel komen verzieken omdat baasje zonodig die beesten naar buiten schopt.
Als ze letsel oplopen, tsja vette pech, had je ze in je tuin moeten houden op de maniere zoals wij ze derbuiten hadden moete houden volgens de kattenliefhebber! jullie kiezen dervoor om een kat te hebben en neit de mensen die er last van hebben!!!
moet worden:

[quote]Ik vind gewoon dat huisdieren niet zomaar de boel moeten kunnen komen verzieken omdat het baasje zonodig de beesten naar buiten wil schoppen. Als ze letsel oplopen, tsja, vettte pech, dan had het baasje ze maar in zijn tuin moeten houden op de manier waarop wij ze buiten onze tuin moeten houden volgens de kattenliefhebbers! De katteneigenaren kiezen ervoor om katten te houden en niet de mensen die er last van hebben![quote]

Conclusie:
1. Je bent een harteloze lul.
2. Je kan geen Nederlands schrijven (hoe triest is: "ik vindt":')).
3. Je bent lelijk.
4,5,6 enz. enz: Etc. etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hakbar op 07-02-2007 17:50:28 ]
... en pak een fuif!
pi_46080151
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:24 schreef Hakbar het volgende:

[..]

moet worden:

[quote]Ik vind gewoon dat huisdieren niet zomaar de boel moeten kunnen komen verzieken omdat het baasje zonodig de beesten naar buiten wil schoppen. Als ze letsel oplopen, tsja, vettte pech, dan had het baasje ze maar in zijn tuin moeten houden op de manier waarop wij ze buiten onze tuin moeten houden volgens de kattenliefhebbers! De katteneigenaren kiezen ervoor om katten te houden en niet de mensen die er last van hebben![quote[

Conclusie:
3. Je bent lelijk.
conclusie:
je bent een asociale homofiel, zoals elke katteneigenaar die deze beesten buiten los laten.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:50:11 #237
144296 Hakbar
Neem een snuif...
pi_46080607
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:36 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

conclusie:
je bent een asociale homofiel, zoals elke katteneigenaar die deze beesten buiten los laten.
1. Je kan niet spellen.
2. Ik ben niet asociaal.
3. Ik ben geen homofiel.
4. Niet alle katteneigenaren die die beesten buiten los laten lopen zijn homofiel.

Conclusie:
Je bent te dom om redelijk fatsoenlijk Nederlands te typen, je veronderstelt talloze achterlijke dingen en je bent lelijk.
... en pak een fuif!
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:01:30 #238
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_46080953
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik voeg hier maar een ding aan toe, namelijk dat degene die aan mijn katten komt een heel zwaar probleem heeft. En dat is geen grapje. Ik bedoel niet dingen zoals een emmer water of een tuinslang, maar als het op verwonden of erger van dieren aankomt heb je aan mij een kwaaie.

Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.

Zo iemand is het laagste van het laagste, en het licht in zijn ogen niet waard.
Ik geef je groot gelijk dat je opkomt voor je dieren (zou ik zelf ook doen, alleen heb ik geen katten maar een hond) maar hoe zouden die mensen jou moeten bereiken dan? Zo'n kat komt, kijkt, schijt en pist en is weer weg. Denk niet dat het makkelijk is om zo'n beest te vangen om dan een briefje aan z'n halsband te doen. En ik denk ook niet dat de eigenaar hier ook iets mee doet. Briefje? welk briefje? Yah right...

En een tuinslang helpt, alleen denk ik niet dat men 24/7 met een tuinslang op scherp aan het wachten is. Wat korreltjes gif is dan vele malen makkelijker.

Ik praat het niet goed, ik het een tiefushekel aan mensen die dieren verwonden, maar ik kan het wel begrijpen dat mensen zover komen nadat hun oh zo mooie gazonnetje weer voor de zoveelste keer is ondergepist.

Katten zijn gewoon gruwelijk irritant. Een zus van me heeft 2 katten en deze blijven keurig binnen. Haar buurvrouw heeft ook een kat die wel buitenloopt en ze is er trots op dat ze geen kattebak heeft. Kat schijt & pist immers toch ergens anders. In tuinen van mensen ja. Maar daar maalt ze niet om. Alleen de lusten niet de lasten. Niks mis met katten, wel zodra ze op andermans terrein komen kakken/pissen.
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:05:35 #239
3542 Gia
User under construction
pi_46081058
quote:

Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken.
Katten mogen gerust naar buiten, maar niet in mijn tuin.
Ik heb dus tegen de schuttingen en op de poort kippengaas gemaakt met de prikkertje naar boven/voren, zodat ze zich daar aan openhalen als ze vanuit mijn tuin weer naar de vrije wereld willen. Doen ze maar één keer!
Als ik ze betrap krijgen ze een bak water over zich heen.

Onze buren laten ooit 's ochtends de katten buiten en gaan dan weg. Gevolg, ze kruipen bij ons in de schuur als ze het koud hebben. Nou, koud kunnen ze het krijgen!

Wat is er op tegen voor de buren om een kattenluikje in hun poort te maken. Dan hoeven die krengen niet meer via de tuinen van de buren.
pi_46081172
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:50 schreef Hakbar het volgende:

[..]

1. Je kan niet spellen.
2. Ik ben niet asociaal.
3. Ik ben geen homofiel.
4. Niet alle katteneigenaren die die beesten buiten los laten lopen zijn homofiel.

Conclusie:
Je bent te dom om redelijk fatsoenlijk Nederlands te typen, je veronderstelt talloze achterlijke dingen en je bent lelijk.
ik ben je moeder helemaal niet.

OMGLOL!!!!!!!!11111111111111111
pi_46081679
waarom met water naar katten gooien, als je ook de katten het water in kunt gooien?
pi_46081722
Lekkere gehaktballetjes maken met heeeeeeeeeeeel veel sambal!

Je ziet ze nooit meer terug!
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:45:16 #243
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_46082185
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

Zegt een lief klein meisjuh.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:51:58 #244
3542 Gia
User under construction
pi_46082453
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:28 schreef mcDavid het volgende:
waarom met water naar katten gooien, als je ook de katten het water in kunt gooien?
Dan moet ik ze aanraken. Daarbij moet je dan wel een vijver of zo hebben. Probeer een kat maar eens in een emmer water te douwen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:52:23 #245
3542 Gia
User under construction
pi_46082468
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

Deze onthoud ik.
pi_46082744
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Deze onthoud ik.
Wel oppassen dat je ze zelf niet op gaat eten
pi_46082901
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:24 schreef Hakbar het volgende:

[..]

moet worden:

Ik vind gewoon dat huisdieren niet zomaar de boel moeten kunnen komen verzieken omdat het baasje zonodig de beesten naar buiten wil schoppen. Als ze letsel oplopen, tsja, vettte pech, dan had het baasje ze maar in zijn tuin moeten houden op de manier waarop wij ze buiten onze tuin moeten houden volgens de kattenliefhebbers! De katteneigenaren kiezen ervoor om katten te houden en niet de mensen die er last van hebben!
Zelfs een quote is moeilijk.
Annyways, nee, zoals ik het heb voorgekauwt klopt het wel redelijk.
quote:
Conclusie:
3. Je bent lelijk.
1.. Als het om dieren gaat .
2. Klopt inderdaad,.. daarom ben ik ook maar it-er geworden, geen last van NL alleen van EN.
3. Triest om te denken dat iedereen hetzelfde is als jij,.. ik behoor niet tot je lelijke mensen clubje,.. aangezien ik een aantrekkelijke harteloze bokkelul ben.

En nog even een kattenreactie. Hoop maar dat je niet bij mij in de buurt woont,.. en dat je kat vrij rondloopt in me tuin.
Want k schiet hem echt kapot als dat kankerbeest bij me vissen komt.
  donderdag 8 februari 2007 @ 07:20:20 #248
3542 Gia
User under construction
pi_46094946
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:00 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Wel oppassen dat je ze zelf niet op gaat eten
Ik lust geen gehakt.

Gaan ze er trouwens van aan de schijt?
Zo niet, waar kun je wonderolie kopen? (Iemand noemde dat...)
  donderdag 8 februari 2007 @ 07:31:54 #249
144296 Hakbar
Neem een snuif...
pi_46095000
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:04 schreef het.ismij het volgende:
En nog even een kattenreactie. Hoop maar dat je niet bij mij in de buurt woont,.. en dat je kat vrij rondloopt in me tuin.
Want k schiet hem echt kapot als dat kankerbeest bij me vissen komt.
1. Ik heb geen kat.
2. Jij hebt een luchtbuks.
3. Ik heb een Magnum.

Conclusie:
Niet stoer doen als je bij mij in de buurt woont.
... en pak een fuif!
pi_46096304
Een emmer water met een grote hoeveelheid chloor. Dat maakt een blonde kat van een zwarte. Katteneigenaar helemaal balen.

Gootsteenontstopper en water is ook een oplossing.
pi_46099074
1. Kat te pakken krijgen en dood schoppen
2. Kat volspuiten met deo en dan vuurtje geven
3. Kat giftig eten geven

Enz....
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:24:43 #252
3542 Gia
User under construction
pi_46099616
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:07 schreef Emu het volgende:
1. Kat te pakken krijgen en dood schoppen
2. Kat volspuiten met deo en dan vuurtje geven
3. Kat giftig eten geven

Enz....
Nee, kat moet het wel overleven, maar ik wil zoveel mogelijk last voor de eigenaar. Bijvoorbeeld flinke diarree.
pi_46100915
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, kat moet het wel overleven, maar ik wil zoveel mogelijk last voor de eigenaar. Bijvoorbeeld flinke diarree.
Maar als ie juist alleen bij jou in de tuin schijt
pi_46102786
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Amen, als jij aan mijn kat komt, ben je de lul....
Geen gein...

Katten zijn buitenwezens, die kun je niet binnen houden, ze moeten hun eigen gang kunnen gaan...
En dan mogen die zich alees veroorloven??

Jij zelf op je kop gevallen
gaar pisnicht
Jan Peter opzoute!!!!!!!!!
Wanbeleid is ook beleid
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:26:57 #255
3542 Gia
User under construction
pi_46107726
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:02 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Maar als ie juist alleen bij jou in de tuin schijt
Als katten zich beroerd voelen gaan ze niet van huis. En al helemaal niet over schuttingen klimmen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:53:53 #256
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_46108655
quote:

Vind die vergelijking met het slachten van varkens nogal onzin. van het slachten van varkens heeft niemand direct last. Van het kakken/pissen op een gazonnetje wél.

En dat het de natuur is kan wel zijn, maar dan moet je als persoon maar afvragen of het verstandig is een buitenkat te nemen als je in een stad woont. Woon je in een boerendorp, prima, heeft niemand er last van. Maar in de stad?
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_46109216
Ik weet dat een paard erg ziek kan worden van laurier. Een hond kan blijkbaar ook erg ziek worden van pure chocolade.

ik zou zeggen, probeer deze dingen eens te voeren het ook eens aan de kat
pi_46317566
Kut mcdavid je was me voor!!

Rot katten schijtfabrieken met stinkende cider!

Maar je kan dus het beste een leger jack russels erop af sturen...
pi_46319527
Hulde aan jack.
pi_46319662
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 01:18 schreef vronie het volgende:
Wat ben ik blij dat ik mijn katten in een afgesloten tuin hou
hulde aan vronnie
  donderdag 15 februari 2007 @ 07:35:57 #263
3542 Gia
User under construction
pi_46321212
quote:
Geweldig!!
Heb ook een kat gehad en die kwam ook niet de tuin uit. Het kan dus wel.

Overigens helpt het kippengaas prima. Je ziet het bijna niet, maar de katten komen niet meer in de tuin.
Wel via de schutting en de schuur om de gang in te gaan, maar dat vind ik niet zo erg.
  maandag 16 april 2007 @ 21:53:09 #264
54787 nweenink
Er is altijd wat te vieren!
pi_48396395
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:15 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
Ik word d'r gestoord van! !
Diervriendelijke korrels, koffiedrek, peper, allemaal al geprobeerd, maar ze blijven komen.
Help me.

Alsjeblieft!
  maandag 16 april 2007 @ 21:53:53 #265
54787 nweenink
pi_48396447
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:48 schreef nokia6200 het volgende:
Kut mcdavid je was me voor!!

Rot katten schijtfabrieken met stinkende cider!

Maar je kan dus het beste een leger jack russels erop af sturen...
Mastino's doen het ook goed...
pi_48396647
1.) Schieten

2.) opknopen aan een boom

3.) slagersmes

4.) vuurwerk

5.) rattengif

6.) overrijden

7.) bazooka

8.) gasbrander

9.) fornuis

10.) naar de chinees brengen

11.) landmijnen

meer weet ik niet
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:44:21 #267
54787 nweenink
pi_48409965

Poesie pangang.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:19:09 #268
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_48411167
Ik heb de stront een tijdje geleden over de schutting geschept naar de buren. Nu is daar hun schijthoek.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_48415000
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 07:31 schreef Hakbar het volgende:

[..]

1. Ik heb geen kat.
2. Jij hebt een luchtbuks.
3. Ik heb een Magnum.

Conclusie:
Ja en gisteren was het 25 graden smelt die magnum mooi....
Kom maar terug wanneer je kogels kan koppen.
BMW R1100 RT rijder zonder gele fluor helm.
Alfist
pi_48415468
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 07:31 schreef Hakbar het volgende:

[..]

3. Ik heb een Magnum.

Conclusie:
Ja zo'n ijsje zeker, kleuter.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_48415722
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Echt waar joh? leg dat eens aan mijn 4 binnenkatten uit, die denken er toch geheel anders over.
Als je een kat van jongs af aan binnenhoud en wat aanpassingen maakt in huis dan kunnen ze prima binnen vertoeven.

Vind het vreemd dat katten buiten horen volgens sommige , die snappen duidelijk niks van een HUISkat.
Buiten zijn gewoon te veel gevaren, verkeer, ziektes als aids, FIP enz., mensen die niet zo'n liefhebber zijn van kat en het is gewoonweg funest voor de Nederlandse Flora en Fauna.
Helemaal mee eens, de mijne blijft ook binnen.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_48422569
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe.
Jij hebt natuurlijk je adres, telefoonnummer en e-mailadres op je kat vermeld. Net zoals alle andere katten-eigenaren.

Katten zijn huisdieren. Als ze buiten zijn accepteer je de gevaren. En "aard van het beestje"? Het zit in mijn aard om mijn eigendommen te beschermen tegen roofdieren.

Maar genoeg smoesjes.

* Gevaar voor scooters, brommers, motoren;
* Gevaar voor gevogelte, hobby en wild-vis;
* Begraaft uitwerpselen in tuin;
* Maakt andere huisdieren onrusti (konijn, hond, etc.);
* Kat loopt kans overreden te worden;
* Kat loopt kans op ziekten en infecties;
* Kat loopt risico zwanger te worden/maken;
* Kat loop risico een katten-hater tegen te komen;
* Kat draagt verder niks bij aan de natuur.

Als zo'n dier naar buiten wilt in Nederland, heeft het heel wat mogelijke problemen. En dat is niet zo erg: anderen hebben ook ineens problemen. En een kat draagt over het algemeen niet netjes een adres kaartje om z'n nek - de eigenaar benaderen is vaak onmogelijk.

En dan nog, hoe ga je ooit zo'n "liefhebber" wijs maken dat zijn kat ongewenst is? Ze snappen het niet en het is teveel moeite om poekie ineens maar binnen te houden. Dan zitten zij ineens met problemen. En dat kan natuurlijk niet.

Compromis? Onmogelijk. Je kan een kat niet vertellen om juist jouw tuin te vermijden.

Oplossing: kat binnenhouden.. of niet. Met alle gevolgen voor eigen rekening.

ALLE gevolgen.

Ook de gruwelijke dood van poekie nadat ze weer een koi heeft laten uitdrogen. En hoop dan maar dat je adres niet om zijn nek zit, dan kom ik poekie bij jou afleveren. Betaal ik poekie, betaal jij mijn koi.
pi_48461274
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:58 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Jij hebt natuurlijk je adres, telefoonnummer en e-mailadres op je kat vermeld. Net zoals alle andere katten-eigenaren.

Katten zijn huisdieren. Als ze buiten zijn accepteer je de gevaren. En "aard van het beestje"? Het zit in mijn aard om mijn eigendommen te beschermen tegen roofdieren.

Maar genoeg smoesjes.

* Gevaar voor scooters, brommers, motoren;
* Gevaar voor gevogelte, hobby en wild-vis;
* Begraaft uitwerpselen in tuin;
* Maakt andere huisdieren onrusti (konijn, hond, etc.);
* Kat loopt kans overreden te worden;
* Kat loopt kans op ziekten en infecties;
* Kat loopt risico zwanger te worden/maken;
* Kat loop risico een katten-hater tegen te komen;
* Kat draagt verder niks bij aan de natuur.

Als zo'n dier naar buiten wilt in Nederland, heeft het heel wat mogelijke problemen. En dat is niet zo erg: anderen hebben ook ineens problemen. En een kat draagt over het algemeen niet netjes een adres kaartje om z'n nek - de eigenaar benaderen is vaak onmogelijk.

En dan nog, hoe ga je ooit zo'n "liefhebber" wijs maken dat zijn kat ongewenst is? Ze snappen het niet en het is teveel moeite om poekie ineens maar binnen te houden. Dan zitten zij ineens met problemen. En dat kan natuurlijk niet.

Compromis? Onmogelijk. Je kan een kat niet vertellen om juist jouw tuin te vermijden.

Oplossing: kat binnenhouden.. of niet. Met alle gevolgen voor eigen rekening.

ALLE gevolgen.

Ook de gruwelijke dood van poekie nadat ze weer een koi heeft laten uitdrogen. En hoop dan maar dat je adres niet om zijn nek zit, dan kom ik poekie bij jou afleveren. Betaal ik poekie, betaal jij mijn koi.
pi_48463263
Die vrouwen moeten hun poesjes gewoon in hun slipjes houden
Don't judge a duck by its brother
pi_48469242
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:03 schreef Schijtgeit het volgende:
Die vrouwen moeten hun poesjes gewoon in hun slipjes houden
Aan jouw nickname te zien, schijt je ook graag overal:D
pi_48469603
quote:
Hoi buurvrouw
pi_58770611
het valt mij op dat mensen hier bijhoorlijke maatregelen durven te nemen (tenminste dat zeggen ze) als een kat in hun tuin schijt. Het is ook wel weer typisch Nederland hoor.

Sommige vergeten dat de kat misschien wel van een kindje is, die daar van houdt.

En kat vermoorden? Wat ongelovelijk laag bij de grond is dat zeg. Mijn buren zijn mij ook altijd tot last met die schreeuwkinderen van sochtends vroeg tot savonds laat, maar dan vermoord ik ze toch niet zomaar?

Daarnaast, volgens de wet mag een kat gewoon buiten rondlopen, dus katteneigenaars doen helemaal niets mis.
pi_58771502
Satestokjes daar waar ze willen schijten met de punt omhoog om je planten heen.

Plantje dat wijnruit heet schijnen ze ook te haten.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wijnruit

Wat een reacties hier trouwnes weer. Moest wel lachen om sommigen, maar weer een hoog ik-eis-dat-ik-0,0-procent-merk-van-de kat/kind/hond-van-een-ander. Wat een verdraagzaamheid weer hier.

Als de buren echt zo gruwlijk veel last hebben van Poekie is een buitenren misschien ook een oplossing..

En laat ik het maar niet hebben over die andere beesten die ongevraagd tegen je opspringen en de stoep vol schijten.

[ Bericht 25% gewijzigd door zwemmerseczeem op 19-05-2008 23:50:46 ]
pi_58796111
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:05 schreef TheFrankey het volgende:

Daarnaast, volgens de wet mag een kat gewoon buiten rondlopen, dus katteneigenaars doen helemaal niets mis.

Maar volgens de wet ben jij als eigenaar wél strafbaar als Poekie de lokale fauna uitmoordt, wat natuurlijk ook massaal gebeurt.

En er is een verschil met wat in de wet niet verboden wordt (want ik ken de tekst niet waarin expliciet staat dat het wél mag, het wordt alleen niet verboden) en met je gewoon sociaal gedragen.

En dan dat geblaat dat die kat misschien wel van een kindje is, hier een kindje wiens tamme duif die altijd op eigen erf scharrelde door het mormel van de buren werd aangevallen, bloed, drama, dierenartsbezoekjes en bijbehorende rekeningen (eigenaar van de kat was niet thuis natuurlijk) en na een paar weekjes ging het duifje alsnog dood aan infecties door de vieze beten. Maar het gaat alleen om de kat en niet om de vogels, de konijnen en de vijvervissen ? Eigenaardig die selectieve dierenliefde altijd. Net zo eigenaardig als het idee dat een kat op straat gezet moet worden om te zwerven, terwijl dat met hond, paard en konijn niet gedaan wordt.
Ik vind m'n katten niks minder waard dan een hond of een konijn en ze gaan dus niet zonder toezicht naar buiten. En ik heb ook niet bezuinigd op de binnenkant van het huis, klimpalen enzo.
pi_58812294
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 09:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Maar volgens de wet ben jij als eigenaar wél strafbaar als Poekie de lokale fauna uitmoordt, wat natuurlijk ook massaal gebeurt.

En er is een verschil met wat in de wet niet verboden wordt (want ik ken de tekst niet waarin expliciet staat dat het wél mag, het wordt alleen niet verboden) en met je gewoon sociaal gedragen.

En dan dat geblaat dat die kat misschien wel van een kindje is, hier een kindje wiens tamme duif die altijd op eigen erf scharrelde door het mormel van de buren werd aangevallen, bloed, drama, dierenartsbezoekjes en bijbehorende rekeningen (eigenaar van de kat was niet thuis natuurlijk) en na een paar weekjes ging het duifje alsnog dood aan infecties door de vieze beten. Maar het gaat alleen om de kat en niet om de vogels, de konijnen en de vijvervissen ? Eigenaardig die selectieve dierenliefde altijd. Net zo eigenaardig als het idee dat een kat op straat gezet moet worden om te zwerven, terwijl dat met hond, paard en konijn niet gedaan wordt.
Ik vind m'n katten niks minder waard dan een hond of een konijn en ze gaan dus niet zonder toezicht naar buiten. En ik heb ook niet bezuinigd op de binnenkant van het huis, klimpalen enzo.
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik kan echter niet zien wat mijn 2 katten doen als ze op pas zijn. Heb ze meer dan een jaar binnen gehouden, maar dat werd echt te zielig. Ze wouden zo graag naar buiten.

Ik vind vriendelijke oplossingen prima en zeer begrijpelijk. Ik kan niemand mijn katten opleggen. Maar gif, of nek omdraaien en doodschieten wat ook in dit topic te lezen is vind ik echt niet normaal.
pi_58818073
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:05 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor. Ik kan echter niet zien wat mijn 2 katten doen als ze op pas zijn. Heb ze meer dan een jaar binnen gehouden, maar dat werd echt te zielig. Ze wouden zo graag naar buiten.

Ik vind vriendelijke oplossingen prima en zeer begrijpelijk. Ik kan niemand mijn katten opleggen. Maar gif, of nek omdraaien en doodschieten wat ook in dit topic te lezen is vind ik echt niet normaal.
Tuurlijk is dat niet normaal (en gewoon negeren die types dus), maar moet je dan overlast van en gevaren voor loslopende katten maar bagatelliseren ?
pi_58818709
Misschien kan een mod eens wat dingen weghalen nu deze thread weer naar boven is gehaald. Dat werd in het begin ook gedaan.
pi_58827206
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:20 schreef stbabylon het volgende:
Misschien kan een mod eens wat dingen weghalen nu deze thread weer naar boven is gehaald. Dat werd in het begin ook gedaan.
Er worden tips gevraagd. Jammer voor je dat je de kat naar buiten schopt.

Belachelijk dat er reacties weg worden gehaald. Overigens degene die tips willen hebben kunnen me PM-en
pi_58836053
Sterf...
pi_59427060
Wat ook goed schijnt te werken: een pvc-pijp van een meter of 2 beide kanten insmeren met vet, en in het midden iets van vis ofzo. Vervolgens plat op de grond ergens aan vastmaken. NIET schuin ingraven oid (dan kan de kat er niet meer uit, en dat is zielig). Als de kat zijn prooi (het stukje vis in het midden) op heeft, kan de kat er gewoon weer uit, maar zit de vacht wel vol met vette troep. Poosje later gaat hij vanzelf weer naar zijn baasje, lekker rollebollen op de bank/stoel/kussens/vloerbedekking/kies iets uit. Gaat die eigenaar vanzelf denken of het wel zo handig is om dat t#$%$#-beest buiten te laten lopen. Voordeel is, dat de kat er niets van oploopt, alleen het interieur van het baasje wordt er niet heel mooi van.
pi_59430075
Die katten zijn een plaag, de vogels hebben te kampen met een veel te hoge predatiedruk door al die katten. Er zijn teveel katten omdat ze, A: structureel worden bijgevoerd; B: geen natuurlijke vijanden hebben.

Aan punt A kan ik niets doen.
Punt B kan ik wel deels oplossen.

Ik knal ze altijd met de buks van de schutting af. Als je goed mikt is het in één schot raak en kan het beessie zo de biobak in. Het beste kan je 's avonds laat of 's nachts jagen. Anders is de kans dat de buren je zien wat te groot. Ik heb een laserpen aan mijn buks gemonteerd en tot een meter of 20 is het zeer accuraat!
pi_59430225
HET IS FRIET
Ga weg
pi_59430394
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:26 schreef HansMij het volgende:
Wat ook goed schijnt te werken: een pvc-pijp van een meter of 2 beide kanten insmeren met vet, en in het midden iets van vis ofzo. Vervolgens plat op de grond ergens aan vastmaken. NIET schuin ingraven oid (dan kan de kat er niet meer uit, en dat is zielig). Als de kat zijn prooi (het stukje vis in het midden) op heeft, kan de kat er gewoon weer uit, maar zit de vacht wel vol met vette troep. Poosje later gaat hij vanzelf weer naar zijn baasje, lekker rollebollen op de bank/stoel/kussens/vloerbedekking/kies iets uit. Gaat die eigenaar vanzelf denken of het wel zo handig is om dat t#$%$#-beest buiten te laten lopen. Voordeel is, dat de kat er niets van oploopt, alleen het interieur van het baasje wordt er niet heel mooi van.
Briljant idee om hem in te graven.
Daar was ik niet op gekomen.
Maar zoals eerder vermeld,.. mijn buks is geduldig,.. en van een pluimplje gaan ze niet dood,.. maar ze laten het wel uit hun hoofd om terug te komen.
Op maandag 16 juni 2008 13:11 schreef noutie het volgende:
Die katten zijn een plaag, de vogels hebben te kampen met een veel te hoge predatiedruk door al die katten. Er zijn teveel katten omdat ze, A: structureel worden bijgevoerd; B: geen natuurlijke vijanden hebben.

Aan punt A kan ik niets doen.
Punt B kan ik wel deels oplossen.

Ik knal ze altijd met de buks van de schutting af. Als je goed mikt is het in één schot raak en kan het beessie zo de biobak in. Het beste kan je 's avonds laat of 's nachts jagen. Anders is de kans dat de buren je zien wat te groot. Ik heb een laserpen aan mijn buks gemonteerd en tot een meter of 20 is het zeer accuraat!
Sterf...
pi_59431937
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Sterf...
Gefrustreerd mannetje. Mocht je er niet op van het weekend?

pi_59432122
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:14 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Gefrustreerd mannetje. Mocht je er niet op van het weekend?

Jazeker wel, 3x zaterdagmacht, was goed

Maar je hebt je in te houden m.b.t. het doden van dieren of ernstig verminken.
pi_59432249
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:21 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jazeker wel, 3x zaterdagmacht, was goed

Maar je hebt je in te houden m.b.t. het doden van dieren of ernstig verminken.
Dus dan wens je STERF naar andere users?

Mensen met HUISdieren moeten deze THUIS houden en hun verantwoordelijkheden dragen wanneer ze het dier naar buiten schoppen. Wanneer de eigenaar van het dier niet te traceren is of niet wil luisteren, dan is het einde oefening.

pi_59432557
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:25 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Dus dan wens je STERF naar andere users?

Mensen met HUISdieren moeten deze THUIS houden en hun verantwoordelijkheden dragen wanneer ze het dier naar buiten schoppen. Wanneer de eigenaar van het dier niet te traceren is of niet wil luisteren, dan is het einde oefening.

Ik wens Sterf naar iedereen die idd een dier moedwiillig kwaad doen, aangezien 1) het dier zich niet kan verdigen en 2) het niet het dier is die de schuldige is als het in andermans tuin rond loopt.
pi_59432717
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:01 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Sterf...
Dit is nou typisch een reactie die voortkomt uit overdreven sentiment. Ik zal het even op jouw manier brengen.

Stel je bent moeder mus, je hebt met veel pijn en moeite drie musjes grootgebracht en ze kunnen net uitvliegen. Dan komt Teigertje van de buren langs en die moordt er puur voor de lol effe twee uit. Dat was dan weer een jaar voor niks. En bovendien zeer slecht voor de tuinvogelstand in Nederland. Er zijn genoeg artikelen te vinden om dit te staven.

Om dit leed te voorkomen (jouw taal). Om de tuinvogelstand op peil te houden (mijn taal). Schiet ik af en toe een katje af. Nadeel is wel dat mensen zo enorm sentimenteel over katten doen. Dus zie je weken later nog door de hele wijk briefjes hangen met de vraag waar Teigertje gebleven is....
pi_59432872
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:41 schreef noutie het volgende:

[..]

Dit is nou typisch een reactie die voortkomt uit overdreven sentiment. Ik zal het even op jouw manier brengen.

Stel je bent moeder mus, je hebt met veel pijn en moeite drie musjes grootgebracht en ze kunnen net uitvliegen. Dan komt Teigertje van de buren langs en die moordt er puur voor de lol effe twee uit. Dat was dan weer een jaar voor niks. En bovendien zeer slecht voor de tuinvogelstand in Nederland. Er zijn genoeg artikelen te vinden om dit te staven.

Om dit leed te voorkomen (jouw taal). Om de tuinvogelstand op peil te houden (mijn taal). Schiet ik af en toe een katje af. Nadeel is wel dat mensen zo enorm sentimenteel over katten doen. Dus zie je weken later nog door de hele wijk briefjes hangen met de vraag waar Teigertje gebleven is....
Het verschil is dat Teigertje daarvoor zijn eigen instinct en wapens (klauw + bek) voor gebruikt. Dat Teigertje nou eenmaal zo in elkaar steekt en daarin niet allerlei andere zaken in overweging KAN nemen.

Bij jou zit dat anders. Maar op het moment dat jij al die andere zaken overboord kan kieperen in je hoofd, heb ik daar plots ook geen moeite meer mee.
pi_59433128
Ik begrijp dat je het zielig vindt voor Teigertje, vind ik ook. Maar Teigertje hoort hier niet, althans niet in deze getalen. Het is ook niet op Teigertje persoonlijk gericht. Er klopt iets fundamenteel niet, Teigertje is weldoorvoed en heeft energie over om te fun-jagen. Als de kattenbezitters stoppen met het bijvoeren, dan komt de kattenstand op een normaal niveau en hoef ik niet meer te schieten.

Tot dan ben ik de Robin Hood van onze geverderde vrinden. Zij horen hier en bedruipen zichzelf.

ps. kan even niet meer reageren, moet weg.
  maandag 16 juni 2008 @ 14:56:09 #297
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_59433179
pak een tuinslang
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_59433208
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:56 schreef Hyman het volgende:
pak een tuinslang
precies
pi_59433591
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:56 schreef Hyman het volgende:
pak een tuinslang
Werkt maar tijdelijk. Invetten van de kat of windbuks is beter om het te verjagen.
pi_59433654
Schiet de eigenaar af niet de kat, proleet, met je cirkelredeneringen.
Ga weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')