Heel mooi gezegd, maar breng dat maar eens aan het verstand van half Nederland. Da's hetzelfde als hondenbezitters (wederom half Nederland, als het er niet meer zijn) te laten snappen dat het niet normaal is als je hond de godganze dag de hele buurt bij elkaar loopt te blaffen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:13 schreef Crudus het volgende:
Ach het is allemaal zo simpel:
1. Katten in de tuin is kut en hoort niet, eigenaar is verantwoordelijk
2. Stap naar eigenaar en vraag of hij zijn beesten bij zich wil houden. Werkt niet? Zie 4.
3. Is de eigenaar onbekend: zie 4.
4. Tref maatregelen: schrikken, schopjes, stokjes, koffiedrab, etc.
5. Werkt niet? Vangen en wegbrengen/afvoeren/afschieten.
Klaar.
Mensen die beweren dat hun katten bij anderen in de tuin mogen rondspoken zijn compleet geschift. Mensen die vinden dat katten "recht" hebben op het naar-buiten-gaan en niet binnen horen te blijven: koop dan verdomme geen kat.
Wat zijn katten-"liefhebbers" soms asociale figuren. Die beesten hebben echt geen privileges. Als ik elke dag in je tuin kom kakken word je ook pissed off. Opkutten met die schijtbeesten. Eerst goedschiks, anders kwaadschiks.![]()
En nu is het af met de kous.
schieten met eeen kattenpult: waar zijn die dingen anders voor gemaakt he?quote:Op zondag 12 februari 2006 20:57 schreef fokkieslim het volgende:
de katten gaan weer naar buiten om mijn tuin onder te schijten,lawaai te maken,mijn kois op te vreten noem maar op.
Ik verras de eigenaren door ze te voeren met wonderolie,en uit betrouwbare bron weet ik,(katteneigenaar zelf) dit geef een enorme rotzooi omdat ze naar huis gaan als ze aan de schijt raken.
Wie heetf er nog meer tips?
dus jouw kat heeft een groot bord met jouw adres op zn rug geplakt?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik voeg hier maar een ding aan toe, namelijk dat degene die aan mijn katten komt een heel zwaar probleem heeft. En dat is geen grapje. Ik bedoel niet dingen zoals een emmer water of een tuinslang, maar als het op verwonden of erger van dieren aankomt heb je aan mij een kwaaie.
Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.
Zo iemand is het laagste van het laagste, en het licht in zijn ogen niet waard.
Dit is wel een hele creatieve kill!!quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef Razor21 het volgende:
Moppelt iets over stukjes spons bakken in de braadpan voeren aan kat...
Kat krijgt dorst....moppelt iets over uitzetten van de stukjes spons
![]()
![]()
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef Razor21 het volgende:
![]()
![]()
ban voor diegene die om ban vragen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:28 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
![]()
Hier eis ik een ban![]()
Dierenbeul![]()
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:30 schreef het.ismij het volgende:
[..]
ban voor diegene die om ban vragen.
Ik wil hierbij ook graag de spons post nomineren voor "meest waardevolle" van 2007.
Een soortgelijke reactie van mij werd weggehaald.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef Razor21 het volgende:
![]()
![]()
Vertel eens?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:39 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een soortgelijke reactie van mij werd weggehaald.![]()
De harmonicatruuk werkt ook goed.![]()
Aha!!! U is vegetarier (of hypocriet)quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik voeg hier maar een ding aan toe, namelijk dat degene die aan mijn katten komt een heel zwaar probleem heeft. En dat is geen grapje. Ik bedoel niet dingen zoals een emmer water of een tuinslang, maar als het op verwonden of erger van dieren aankomt heb je aan mij een kwaaie.
Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.
Een smalle pvc buis van 50 CM kopen, met vet insmeren en deze ingraven in de tuin. Wel schuin hè. De buis moet smal genoeg zijn zodat de kat er net in kan.quote:
Dan smeren we de pvc buizen wel in met diervriendelijk vetquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:19 schreef Xebber het volgende:
Iets meer diervriendelijk mag ook wel.![]()
Dat is wel een nieuwe, en goede.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een smalle pvc buis van 50 CM kopen, met vet insmeren en deze ingraven in de tuin. Wel schuin hè. De buis moet smal genoeg zijn zodat de kat er net in kan.
Wat vis en kattensnoepjes aan het einde van de buis neerleggen. Als je beet hebt, zie je vanzelf een staart en hoor je wat gejank in echo-vorm. Dan gooi je er vervolgens wat zand erover en klaar ben je.
Uuiteraard.quote:Jij ook weer hier het.ismij![]()
![]()
Wat is er mis met een beetje mestquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:15 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
Ik word d'r gestoord van!!
Diervriendelijke korrels, koffiedrek, peper, allemaal al geprobeerd, maar ze blijven komen.
Help me.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een smalle pvc buis van 50 CM kopen, met vet insmeren en deze ingraven in de tuin. Wel schuin hè. De buis moet smal genoeg zijn zodat de kat er net in kan.
Wat vis en kattensnoepjes aan het einde van de buis neerleggen. Als je beet hebt, zie je vanzelf een staart en hoor je wat gejank in echo-vorm. Dan gooi je er vervolgens wat zand erover en klaar ben je. Je trekt dan heel snel die buis uit de grond zodat de kat nog in het gat zit, en stampt dan snel al die grond aan. Kat? nee joh, niet gezien.
Jij ook weer hier het.ismij![]()
![]()
En als je op die kat stampt komt er natuurlijk net een fokker langs en die vraagt aan jouw of je die matige oude grap aan het uitvoeren bentquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:27 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Je trekt dan heel snel die buis uit de grond zodat de kat nog in het gat zit, en stampt dan snel al die grond aan. Kat? nee joh, niet gezien.
Waarom heb je thuis een kat als het tegen de natuur in is?quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Najade het volgende:
Ik weet dat dit een topic is vol geklaag over loslopende katten, maar ik wil toch graag mijn mening even kwijt.
Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken. Heerlijk om te zijn toch...' een vogel in een gouden kooitje'. Ik wil dat mijn kat het zo veel mogelijk naar zin zin heeft en kan doen wat er in zijn genen zit. Als die kat buiten achter de vogels aan gaat, dan zij dat zo. Dat is de natuur. Hoe hypocriet zouden wij zijn als we deze natuurlijke gang van zaken zouden becritiseren terwijl er in Nederland, zoals ook al gezegd is in dit topic, varkens in stukjes worden gesneden? Wat dacht je van alles wat er overblijft en wat dus voor niets in stukjes is gehakt?
Wij hebben het over "oplossingen" als de baas er zelf niks tegen doet. Zoals ik al zei, een kat neem je voor je "plezier" naar buiten; prima! tis jou kan.quote:Sommige katten vinden het maar niets buiten. Deze katten kun je dan dus ook het beste binnen houden. Nog beter gezegd: deze katten MOET je binnen houden! Katten die nu eenmaal graag naar buiten willen moeten die mogelijkheid hebben. Dat is zoals ze zijn.
Indien er iemand problemen mee heeft dat mijn kat in diens tuin rond waggelt, kan hij/zij gewoon naar mij toekomen.
Samen kunnen we dan tot een mogelijke oplossing komen.
Mocht je het echt vervelend vinden dat er een kat in je tuin waggelt en je wilt er niet over praten met de eigenaar van de kat, dan is wat water ( en dan niet ijskoud!!!) over hem heengooien in orde. Dat schrikt de kat heus wel genoeg af.
1. mee eensquote:Conclusie:
* Katten moeten naar buiten kunnen en mogen als ze dat willen.
* Indien er problemen zijn, dit uit praten met de eigenaar van de kat
* indien die persoon die het een probleem vindt er niet over wil praten, dan water over de kat heen gooien ( niet al te veel en niet ijskoud, maar gewoon een normale temperatuur!)
dan moet ik de mogelijkheid hebben om deze katten dood te vermoorden, zo ben ik nou eenmaal.quote:Katten die nu eenmaal graag naar buiten willen moeten die mogelijkheid hebben. Dat is zoals ze zijn.
TBS'ers willen dat ook graag. Alleen dat is ook niet veilig als ze buiten lopen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:33 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
dan moet ik de mogelijkheid hebben om deze katten dood te vermoorden, zo ben ik nou eenmaal.
![]()
moet worden:quote:Op maandag 13 februari 2006 13:43 schreef het.ismij het volgende:
ik vindt gewoon niet dat HUISDIEREN. zomaar bij mij de boel komen verzieken omdat baasje zonodig die beesten naar buiten schopt.
Als ze letsel oplopen, tsja vette pech, had je ze in je tuin moeten houden op de maniere zoals wij ze derbuiten hadden moete houden volgens de kattenliefhebber! jullie kiezen dervoor om een kat te hebben en neit de mensen die er last van hebben!!!
conclusie:quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:24 schreef Hakbar het volgende:
[..]
moet worden:
[quote]Ik vind gewoon dat huisdieren niet zomaar de boel moeten kunnen komen verzieken omdat het baasje zonodig de beesten naar buiten wil schoppen. Als ze letsel oplopen, tsja, vettte pech, dan had het baasje ze maar in zijn tuin moeten houden op de manier waarop wij ze buiten onze tuin moeten houden volgens de kattenliefhebbers! De katteneigenaren kiezen ervoor om katten te houden en niet de mensen die er last van hebben![quote[
Conclusie:
1. Je bent een harteloze lul.
2. Je kan geen Nederlands schrijven (hoe triest is: "ik vindt":')).
3. Je bent lelijk.
4,5,6 enz. enz: Etc. etc.
1. Je kan niet spellen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:36 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
conclusie:
je bent een asociale homofiel, zoals elke katteneigenaar die deze beesten buiten los laten.
Ik geef je groot gelijk dat je opkomt voor je dieren (zou ik zelf ook doen, alleen heb ik geen katten maar een hond) maar hoe zouden die mensen jou moeten bereiken dan? Zo'n kat komt, kijkt, schijt en pist en is weer weg. Denk niet dat het makkelijk is om zo'n beest te vangen om dan een briefje aan z'n halsband te doen. En ik denk ook niet dat de eigenaar hier ook iets mee doet. Briefje? welk briefje? Yah right...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Katten mogen gerust naar buiten, maar niet in mijn tuin.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Najade het volgende:
Ik weet dat dit een topic is vol geklaag over loslopende katten, maar ik wil toch graag mijn mening even kwijt.
Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken.
ik ben je moeder helemaal niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:50 schreef Hakbar het volgende:
[..]
1. Je kan niet spellen.
2. Ik ben niet asociaal.
3. Ik ben geen homofiel.
4. Niet alle katteneigenaren die die beesten buiten los laten lopen zijn homofiel.
Conclusie:
Je bent te dom om redelijk fatsoenlijk Nederlands te typen, je veronderstelt talloze achterlijke dingen en je bent lelijk.
Zegt een lief klein meisjuh.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Lekkere gehaktballetjes maken met heeeeeeeeeeeel veel sambal!
Je ziet ze nooit meer terug!
Dan moet ik ze aanraken. Daarbij moet je dan wel een vijver of zo hebben. Probeer een kat maar eens in een emmer water te douwen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:28 schreef mcDavid het volgende:
waarom met water naar katten gooien, als je ook de katten het water in kunt gooien?
Deze onthoud ik.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Lekkere gehaktballetjes maken met heeeeeeeeeeeel veel sambal!
Je ziet ze nooit meer terug!
Zelfs een quote is moeilijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:24 schreef Hakbar het volgende:
[..]
moet worden:
Ik vind gewoon dat huisdieren niet zomaar de boel moeten kunnen komen verzieken omdat het baasje zonodig de beesten naar buiten wil schoppen. Als ze letsel oplopen, tsja, vettte pech, dan had het baasje ze maar in zijn tuin moeten houden op de manier waarop wij ze buiten onze tuin moeten houden volgens de kattenliefhebbers! De katteneigenaren kiezen ervoor om katten te houden en niet de mensen die er last van hebben!
1.. Als het om dieren gaat .quote:Conclusie:
1. Je bent een harteloze lul.
2. Je kan geen Nederlands schrijven (hoe triest is: "ik vindt":')).
3. Je bent lelijk.
4,5,6 enz. enz: Etc. etc.
Ik lust geen gehakt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:00 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Wel oppassen dat je ze zelf niet op gaat eten
1. Ik heb geen kat.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:04 schreef het.ismij het volgende:
En nog even een kattenreactie. Hoop maar dat je niet bij mij in de buurt woont,.. en dat je kat vrij rondloopt in me tuin.
Want k schiet hem echt kapot als dat kankerbeest bij me vissen komt.![]()
![]()
![]()
Nee, kat moet het wel overleven, maar ik wil zoveel mogelijk last voor de eigenaar. Bijvoorbeeld flinke diarree.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:07 schreef Emu het volgende:
1. Kat te pakken krijgen en dood schoppen
2. Kat volspuiten met deo en dan vuurtje geven
3. Kat giftig eten geven
Enz....![]()
Maar als ie juist alleen bij jou in de tuin schijtquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, kat moet het wel overleven, maar ik wil zoveel mogelijk last voor de eigenaar. Bijvoorbeeld flinke diarree.
En dan mogen die zich alees veroorloven??quote:Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Amen, als jij aan mijn kat komt, ben je de lul....
Geen gein...
Katten zijn buitenwezens, die kun je niet binnen houden, ze moeten hun eigen gang kunnen gaan...
Als katten zich beroerd voelen gaan ze niet van huis. En al helemaal niet over schuttingen klimmen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:02 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Maar als ie juist alleen bij jou in de tuin schijt![]()
Vind die vergelijking met het slachten van varkens nogal onzin. van het slachten van varkens heeft niemand direct last. Van het kakken/pissen op een gazonnetje wél.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Najade het volgende:
Katten zouden dus volgens een aantal van jullie alleen maar thuis mogen zitten. Ik vind dat niet correct, een kat die alleen maar thuis mag zitten en die alleen maar vol verlangen naar de buitenwereld mag kijken. Heerlijk om te zijn toch...' een vogel in een gouden kooitje'. Ik wil dat mijn kat het zo veel mogelijk naar zin zin heeft en kan doen wat er in zijn genen zit. Als die kat buiten achter de vogels aan gaat, dan zij dat zo. Dat is de natuur. Hoe hypocriet zouden wij zijn als we deze natuurlijke gang van zaken zouden becritiseren terwijl er in Nederland, zoals ook al gezegd is in dit topic, varkens in stukjes worden gesneden? Wat dacht je van alles wat er overblijft en wat dus voor niets in stukjes is gehakt?
Indien er iemand problemen mee heeft dat mijn kat in diens tuin rond waggelt, kan hij/zij gewoon naar mij toekomen.
Samen kunnen we dan tot een mogelijke oplossing komen.
hulde aan vronniequote:Op donderdag 15 februari 2007 01:18 schreef vronie het volgende:
Wat ben ik blij dat ik mijn katten in een afgesloten tuin hou
Geweldig!!quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:18 schreef vronie het volgende:
quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:15 schreef Xebber het volgende:
[afbeelding]
Ik word d'r gestoord van!!
Diervriendelijke korrels, koffiedrek, peper, allemaal al geprobeerd, maar ze blijven komen.
Help me.
Mastino's doen het ook goed...quote:Op woensdag 14 februari 2007 23:48 schreef nokia6200 het volgende:
Kut mcdavid je was me voor!!![]()
![]()
![]()
Rot kattenschijtfabrieken met stinkende cider!
Maar je kan dus het beste een leger jack russels erop af sturen...![]()
Ja en gisteren was het 25 graden smelt die magnum mooi....quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:31 schreef Hakbar het volgende:
[..]
1. Ik heb geen kat.
2. Jij hebt een luchtbuks.
3. Ik heb een Magnum.
Conclusie:
Niet stoer doen als je bij mij in de buurt woont.
Ja zo'n ijsje zeker, kleuter.quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:31 schreef Hakbar het volgende:
[..]
3. Ik heb een Magnum.
Conclusie:
Niet stoer doen als je bij mij in de buurt woont.
Helemaal mee eens, de mijne blijft ook binnen.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Echt waar joh? leg dat eens aan mijn 4 binnenkatten uit, die denken er toch geheel anders over.
Als je een kat van jongs af aan binnenhoud en wat aanpassingen maakt in huis dan kunnen ze prima binnen vertoeven.
Vind het vreemd dat katten buiten horen volgens sommige , die snappen duidelijk niks van een HUISkat.
Buiten zijn gewoon te veel gevaren, verkeer, ziektes als aids, FIP enz., mensen die niet zo'n liefhebber zijn van kat en het is gewoonweg funest voor de Nederlandse Flora en Fauna.
Jij hebt natuurlijk je adres, telefoonnummer en e-mailadres op je kat vermeld. Net zoals alle andere katten-eigenaren.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:58 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Jij hebt natuurlijk je adres, telefoonnummer en e-mailadres op je kat vermeld. Net zoals alle andere katten-eigenaren.
Katten zijn huisdieren. Als ze buiten zijn accepteer je de gevaren. En "aard van het beestje"? Het zit in mijn aard om mijn eigendommen te beschermen tegen roofdieren.
Maar genoeg smoesjes.
* Gevaar voor scooters, brommers, motoren;
* Gevaar voor gevogelte, hobby en wild-vis;
* Begraaft uitwerpselen in tuin;
* Maakt andere huisdieren onrusti (konijn, hond, etc.);
* Kat loopt kans overreden te worden;
* Kat loopt kans op ziekten en infecties;
* Kat loopt risico zwanger te worden/maken;
* Kat loop risico een katten-hater tegen te komen;
* Kat draagt verder niks bij aan de natuur.
Als zo'n dier naar buiten wilt in Nederland, heeft het heel wat mogelijke problemen. En dat is niet zo erg: anderen hebben ook ineens problemen. En een kat draagt over het algemeen niet netjes een adres kaartje om z'n nek - de eigenaar benaderen is vaak onmogelijk.
En dan nog, hoe ga je ooit zo'n "liefhebber" wijs maken dat zijn kat ongewenst is? Ze snappen het niet en het is teveel moeite om poekie ineens maar binnen te houden. Dan zitten zij ineens met problemen. En dat kan natuurlijk niet.
Compromis? Onmogelijk. Je kan een kat niet vertellen om juist jouw tuin te vermijden.
Oplossing: kat binnenhouden.. of niet. Met alle gevolgen voor eigen rekening.
ALLE gevolgen.
Ook de gruwelijke dood van poekie nadat ze weer een koi heeft laten uitdrogen. En hoop dan maar dat je adres niet om zijn nek zit, dan kom ik poekie bij jou afleveren. Betaal ik poekie, betaal jij mijn koi.
Aan jouw nickname te zien, schijt je ook graag overal:Dquote:Op woensdag 18 april 2007 15:03 schreef Schijtgeit het volgende:
Die vrouwen moeten hun poesjes gewoon in hun slipjes houden
Hoi buurvrouwquote:Op donderdag 15 februari 2007 01:18 schreef vronie het volgende:
quote:Op maandag 19 mei 2008 23:05 schreef TheFrankey het volgende:
Daarnaast, volgens de wet mag een kat gewoon buiten rondlopen, dus katteneigenaars doen helemaal niets mis.
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik kan echter niet zien wat mijn 2 katten doen als ze op pas zijn. Heb ze meer dan een jaar binnen gehouden, maar dat werd echt te zielig. Ze wouden zo graag naar buiten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar volgens de wet ben jij als eigenaar wél strafbaar als Poekie de lokale fauna uitmoordt, wat natuurlijk ook massaal gebeurt.
En er is een verschil met wat in de wet niet verboden wordt (want ik ken de tekst niet waarin expliciet staat dat het wél mag, het wordt alleen niet verboden) en met je gewoon sociaal gedragen.
En dan dat geblaat dat die kat misschien wel van een kindje is, hier een kindje wiens tamme duif die altijd op eigen erf scharrelde door het mormel van de buren werd aangevallen, bloed, drama, dierenartsbezoekjes en bijbehorende rekeningen (eigenaar van de kat was niet thuis natuurlijk) en na een paar weekjes ging het duifje alsnog dood aan infecties door de vieze beten. Maar het gaat alleen om de kat en niet om de vogels, de konijnen en de vijvervissen ? Eigenaardig die selectieve dierenliefde altijd. Net zo eigenaardig als het idee dat een kat op straat gezet moet worden om te zwerven, terwijl dat met hond, paard en konijn niet gedaan wordt.
Ik vind m'n katten niks minder waard dan een hond of een konijn en ze gaan dus niet zonder toezicht naar buiten. En ik heb ook niet bezuinigd op de binnenkant van het huis, klimpalen enzo.
Tuurlijk is dat niet normaal (en gewoon negeren die types dus), maar moet je dan overlast van en gevaren voor loslopende katten maar bagatelliseren ?quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:05 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik kan echter niet zien wat mijn 2 katten doen als ze op pas zijn. Heb ze meer dan een jaar binnen gehouden, maar dat werd echt te zielig. Ze wouden zo graag naar buiten.
Ik vind vriendelijke oplossingen prima en zeer begrijpelijk. Ik kan niemand mijn katten opleggen. Maar gif, of nek omdraaien en doodschieten wat ook in dit topic te lezen is vind ik echt niet normaal.
Er worden tips gevraagd. Jammer voor je dat je de kat naar buiten schopt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:20 schreef stbabylon het volgende:
Misschien kan een mod eens wat dingen weghalen nu deze thread weer naar boven is gehaald. Dat werd in het begin ook gedaan.
Briljant idee om hem in te graven.quote:Op maandag 16 juni 2008 11:26 schreef HansMij het volgende:
Wat ook goed schijnt te werken: een pvc-pijp van een meter of 2 beide kanten insmeren met vet, en in het midden iets van vis ofzo. Vervolgens plat op de grond ergens aan vastmaken. NIET schuin ingraven oid (dan kan de kat er niet meer uit, en dat is zielig). Als de kat zijn prooi (het stukje vis in het midden) op heeft, kan de kat er gewoon weer uit, maar zit de vacht wel vol met vette troep. Poosje later gaat hij vanzelf weer naar zijn baasje, lekker rollebollen op de bank/stoel/kussens/vloerbedekking/kies iets uit. Gaat die eigenaar vanzelf denken of het wel zo handig is om dat t#$%$#-beest buiten te laten lopen. Voordeel is, dat de kat er niets van oploopt, alleen het interieur van het baasje wordt er niet heel mooi van.
Sterf...quote:Op maandag 16 juni 2008 13:11 schreef noutie het volgende:
Die katten zijn een plaag, de vogels hebben te kampen met een veel te hoge predatiedruk door al die katten. Er zijn teveel katten omdat ze, A: structureel worden bijgevoerd; B: geen natuurlijke vijanden hebben.
Aan punt A kan ik niets doen.
Punt B kan ik wel deels oplossen.
Ik knal ze altijd met de buks van de schutting af. Als je goed mikt is het in één schot raak en kan het beessie zo de biobak in. Het beste kan je 's avonds laat of 's nachts jagen. Anders is de kans dat de buren je zien wat te groot. Ik heb een laserpen aan mijn buks gemonteerd en tot een meter of 20 is het zeer accuraat!
Jazeker wel, 3x zaterdagmacht, was goedquote:Op maandag 16 juni 2008 14:14 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Gefrustreerd mannetje. Mocht je er niet op van het weekend?![]()
Dus dan wens je STERF naar andere users?quote:Op maandag 16 juni 2008 14:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jazeker wel, 3x zaterdagmacht, was goed
Maar je hebt je in te houden m.b.t. het doden van dieren of ernstig verminken.
Ik wens Sterf naar iedereen die idd een dier moedwiillig kwaad doen, aangezien 1) het dier zich niet kan verdigen en 2) het niet het dier is die de schuldige is als het in andermans tuin rond loopt.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:25 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dus dan wens je STERF naar andere users?![]()
Mensen met HUISdieren moeten deze THUIS houden en hun verantwoordelijkheden dragen wanneer ze het dier naar buiten schoppen. Wanneer de eigenaar van het dier niet te traceren is of niet wil luisteren, dan is het einde oefening.
Dit is nou typisch een reactie die voortkomt uit overdreven sentiment. Ik zal het even op jouw manier brengen.quote:
Het verschil is dat Teigertje daarvoor zijn eigen instinct en wapens (klauw + bek) voor gebruikt. Dat Teigertje nou eenmaal zo in elkaar steekt en daarin niet allerlei andere zaken in overweging KAN nemen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:41 schreef noutie het volgende:
[..]
Dit is nou typisch een reactie die voortkomt uit overdreven sentiment. Ik zal het even op jouw manier brengen.
Stel je bent moeder mus, je hebt met veel pijn en moeite drie musjes grootgebracht en ze kunnen net uitvliegen. Dan komt Teigertje van de buren langs en die moordt er puur voor de lol effe twee uit. Dat was dan weer een jaar voor niks. En bovendien zeer slecht voor de tuinvogelstand in Nederland. Er zijn genoeg artikelen te vinden om dit te staven.
Om dit leed te voorkomen (jouw taal). Om de tuinvogelstand op peil te houden (mijn taal). Schiet ik af en toe een katje af. Nadeel is wel dat mensen zo enorm sentimenteel over katten doen. Dus zie je weken later nog door de hele wijk briefjes hangen met de vraag waar Teigertje gebleven is....
Werkt maar tijdelijk. Invetten van de kat of windbuks is beter om het te verjagen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:56 schreef Hyman het volgende:
pak een tuinslang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |