Ik weet bekans zeker dat de meeste "kattenliefhebbers" die hun beestje naar buiten laten, dit doen puur uit eigen belang:quote:
Oke, dan weten we dat ook weerquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:57 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ik weet bekans zeker dat de meeste "kattenliefhebbers" die hun beestje naar buiten laten, dit doen puur uit eigen belang:
1: het scheelt voer als ie zich zelf wat vangt!
2: mijn interieur wordt niet gesloopt tijdens mijn afwezigheid!
3: ik heb geen stinkende kattenbak in huis!
4: ik heb dus ook geen kosten aan kattebakkorrels etc.
5: ik heb geen haren in huis
6: ik hoef dus ook niet zo veel te stofzuigen etc.
Enz enz...![]()
Mensen die hun huiskat buiten zetten zijn dus echt wel aso's!
Als ik mijn konijn in mijn buurmans groentetuin zet wordt ie toch ook boos, is dat zo vreemd????
Wanneer veranderen mensen nu eens serieus hun gedrag en kijken niet alleen voor hun eigen deur???![]()
En wat ben jij zélf dan als jij je katten de straat op stuurt waar die weerloze stumperds dergelijke sadisten tegen kunnen komenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.
Zo iemand is het laagste van het laagste, en het licht in zijn ogen niet waard.
Hier ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik ook 4 binnenkatten heb.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:57 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ik weet bekans zeker dat de meeste "kattenliefhebbers" die hun beestje naar buiten laten, dit doen puur uit eigen belang:
1: het scheelt voer als ie zich zelf wat vangt!
2: mijn interieur wordt niet gesloopt tijdens mijn afwezigheid!
3: ik heb geen stinkende kattenbak in huis!
4: ik heb dus ook geen kosten aan kattebakkorrels etc.
5: ik heb geen haren in huis
6: ik hoef dus ook niet zo veel te stofzuigen etc.
Enz enz...![]()
Mensen die hun huiskat buiten zetten zijn dus echt wel aso's!
Als ik mijn konijn in mijn buurmans groentetuin zet wordt ie toch ook boos, is dat zo vreemd????
Wanneer veranderen mensen nu eens serieus hun gedrag en kijken niet alleen voor hun eigen deur???![]()
Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld. Dat kun je toch voorzien. Als het bij een kat gebeurt kom men eerst op Fok! huilen en neemt dan gewoon een nieuwe die dan "gewoon" naar buiten gaat.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:08 schreef zatoichi het volgende:
Trouwens als je een kat op straat stuurt zou dat erg zijn? Wat dan als je een kind op straat stuurt? Dan vraag je er toch ook niet om dat hij/zij verkracht of mishandeld wordt? Sterker nog, er komen zo vaak kinderen in mijn tuin....
Wat doen kattenliefhebbers hier? Het is een klaagtopic over katten met de nodige tips om ervan af te komen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:30 schreef duivelin1 het volgende:
kattenliefhebbers; reageer hier gewoon niet meer, dan is de lol voor deze mensen er heel snel af.
Ipv koud water een zooi saté prikkers als fakir bed opstellen (bedankt voor de tip Snakelady). En dan iedere morgen kijken of je wat gevangen hebt. En als je wat gevangen hebt, roep je thuis: Vanavond weer Chinees!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik zit net te denken , zou je geen valkuil kunnen maken met daaronder een flinke teil koud water. Bij voorkeur op een plekje waar ze graag zitten te poepen![]()
Dun papier met een laagje zand erover ofsow.....
Thuis? In je achtertuin. En daarna ga je demonstratief de barbecue aanmaken. Gegarandeerd binnen tien minuten een buurman op je stoep die helemaal door het dolle heen is.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Devlinsect het volgende:
En als je wat gevangen hebt, roep je thuis: Vanavond weer Chinees!
Je onderschat de kat.... Maar probeer het! Kijk ik ben een katteliefhebber, maar als mijn kat ergens anders tot last is, dan verdient hij het gewoon om flink te schrikken. Dus water, ijswater of plastic balletjes vind ik prima. Het spijt mij zelfs dat ik niet kan voorkomen dat hij bij iemand anders in de tuin komt waar dat niet mag.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik zit net te denken , zou je geen valkuil kunnen maken met daaronder een flinke teil koud water. Bij voorkeur op een plekje waar ze graag zitten te poepen![]()
Dun papier met een laagje zand erover ofsow.....
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef zatoichi het volgende:
Het spijt mij zelfs dat ik niet kan voorkomen dat hij bij iemand anders in de tuin komt waar dat niet mag.
Wisten jullie dat kat in 't zuur trouwens net zo lekker is als konijn i.h.z.???quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]Bij mijn katten lukt het wel
De mijne ook.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]Bij mijn katten lukt het wel
Helemaal niet hoezo frustraatje?quote:
Vast niet er zijn wel meer onnozele mensen in de wereld.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:16 schreef zatoichi het volgende:
Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld.
Ben ik nou de enige die dit een rare stelling vind?
Je stapt pas in de auto als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens de rijlessen geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.quote:Dan zou je eerder kunnen stellen dat als je in een auto stapt erom vraagt om iemand aan te rijden.
Met die redenering wordt het tijd dat we ook alle onverantwoordelijke wilde dieren gaan binnenhalen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
Vast niet er zijn wel meer onnozele mensen in de wereld.![]()
Je koopt pas een huisdier als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens je leven geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.
Bij een kat mag/kun je geen volwassen gedrag verwachten. Alleen een onverantwoordelijke idioot zet zo'n hummel alleen op straat....
Kut ik kan de rem bij mijn kat niet vinden!!!!!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
Je koopt pas een huisdier als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens je leven geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.
Met een beetje mazzel zit alles bij de buren binnen nu ook onder de blauwe verfquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:55 schreef brood_korst het volgende:
Danku buurvrouw voor mijn plezierige middag![]()
Ik hoop dat die tiefus kat langs alle mooie witte meubelen op schuurtquote:Op donderdag 16 februari 2006 21:04 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel zit alles bij de buren binnen nu ook onder de blauwe verf![]()
Wat voor verf heb je gebruikt?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:55 schreef brood_korst het volgende:
Ok,
Het is dus zover ik heb officieel oorlog met de buren en met hun katten
Ik had laatst een gesprek gehad met de buren en duidelijk vermeld dat als hun katten nog een keer in mijn tuin kwamen schijten ik harde maatregelen zou treffen.
Goed zo gezegt zo gedaan, de buren gaven geen kick en ze zeiden dat ik onzin praatte over dat hun katten in mijn tuin liepen te schijten.
Goedzo buurvrouw blijf lekker bijdehand dan merk je het vanzelf
Dus gistermiddag zat er weer zoon klerebeest in mijn tuin te schijten, ik had al een waterpistool opgezocht en gevuld met blauwe verf, ik zag de kat zitten en heb hem gelokt met een schotel met melk en toen hij dicht genoeg in de buurt was WOEJSSS een mooie blauwe streep over de kat getrokken met mijn super soaker![]()
Dus een van onze lieve poezen beesten loopt er nu mooi blauw gestreept bij. Kom maar op met die klote katten![]()
Danku buurvrouw voor mijn plezierige middag![]()
Is die zo moeilijk te begrijpen dan ? Niemand vindt het normaal dat je zo'n klein kind de straat op stuurt, omdat dat het verkeer nog niet in kan schatten en de kans te groot is dat het aangereden wordt, maar hetzelfde risico nemen bij een kat is wel normaal ? Te oordelen aan het aantal platgereden katten is het verschil niet zo groot hoor. Maar als ik jou was zou ik dat risico ook ontkennen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:16 schreef zatoichi het volgende:
Ik was even een stukje aan het herlezen, en kwam deze zin tegen:
Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld.
Ben ik nou de enige die dit een rare stelling vind? Dan zou je eerder kunnen stellen dat als je in een auto stapt erom vraagt om iemand aan te rijden.
Nee, dat zijn wilde dieren, die horen buiten. Dat die aangereden kunnen worden daar is niets aan te doen. Maar de veiligheid van huisdieren is toch de verantwoordelijkheid van de eigenaar.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Met die redenering wordt het tijd dat we ook alle onverantwoordelijke wilde dieren gaan binnenhalen.
Ik ben het hier ook helemaal eens. Ik heb 2 binnenkatten en bij mijn ouders hebben we ook altijd binnenkatten gehad. De beestjes waren kerngezond en kwamen niets te kort. Volgens de dierenarts zagen ze er beter uit dan menig buitenkat.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik ook 4 binnenkatten heb.
Maar doden of zwaar mishandelen vind ik absoluut veel en veel te ver gaan. Moeten we dan ook maar iedere (al dan niet) loslopende hond die tegen een tuinhek aanpiest afmaken? Of die precies voor de garage deur van een ander zijn behoefte doet?
Maar er is totaal geen excuus om een kat te doden omdat die kat in je tuin komt, dan had ik al heel veel katten moeten doden.
Als ik bv een konijn vind in de tuin die al mijn plantjes heeft opgegeten dan ga ik dat konijn ook niet pijnigen of dood maken, het beestje kan er weinig aan doen.
Dan ga ik de eigenaar opsporen.
quote:Op zondag 12 februari 2006 21:54 schreef brood_korst het volgende:
Gooi gewoon een paar flessen met olijfolie over je auto heen.
Dan springt zoon kat op je auto en flikkerd er met een hendig sjieke slip vanaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |