abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:57:43 #151
139773 roedeledokie
Die opm. was niet grappig!
pi_35078081
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:22 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Goede insteek!!
Ik weet bekans zeker dat de meeste "kattenliefhebbers" die hun beestje naar buiten laten, dit doen puur uit eigen belang:

1: het scheelt voer als ie zich zelf wat vangt!

2: mijn interieur wordt niet gesloopt tijdens mijn afwezigheid!

3: ik heb geen stinkende kattenbak in huis!

4: ik heb dus ook geen kosten aan kattebakkorrels etc.

5: ik heb geen haren in huis

6: ik hoef dus ook niet zo veel te stofzuigen etc.

Enz enz...

Mensen die hun huiskat buiten zetten zijn dus echt wel aso's!

Als ik mijn konijn in mijn buurmans groentetuin zet wordt ie toch ook boos, is dat zo vreemd????

Wanneer veranderen mensen nu eens serieus hun gedrag en kijken niet alleen voor hun eigen deur???
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
pi_35079092
Met zo'n laatste reactie, daar scoor je punten mee, roedeledokus. Bij mij dan. 14.gif
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:38:26 #153
52513 whosvegas
The Trickster
pi_35079479
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:57 schreef roedeledokie het volgende:

[..]

Ik weet bekans zeker dat de meeste "kattenliefhebbers" die hun beestje naar buiten laten, dit doen puur uit eigen belang:

Enz enz...

Als ik mijn konijn in mijn buurmans groentetuin zet wordt ie toch ook boos, is dat zo vreemd????

Wanneer veranderen mensen nu eens serieus hun gedrag en kijken niet alleen voor hun eigen deur???
Oke, dan weten we dat ook weer
Als ik later (woon nu op een bovenetage) last krijg van katten, weet ik dus dat ik hard op moet treden. Als hun baasjes het geen ruk kan boeien of hun kat mijn tuin overhoop haalt, kan mij het dieren welzijn van die kat niks intresseren.
Are you nuts??
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:46:48 #154
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_35079820
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

Als je een probleem hebt met mijn dieren, kom je naar mij toe. Met mij kan je praten over de eventuele schade die mijn katten hebben aangericht. En als je niet mans genoeg bent om mij recht in mijn ogen te kijken, moet je ook niet zo'n lafbek zijn die zich alleen maar op weerloze dieren durft uit te kuren.

Zo iemand is het laagste van het laagste, en het licht in zijn ogen niet waard.
En wat ben jij zélf dan als jij je katten de straat op stuurt waar die weerloze stumperds dergelijke sadisten tegen kunnen komen

Dan ben je dus zelf geen haar beter als * het laagste van het laagste * waar jij het over hebt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_35080635
Nou ja het mishandelen van katten is natuurlijk enigzins vergelijkbaar met het mishandelen van paarden en schapen.

Trouwens als je een kat op straat stuurt zou dat erg zijn? Wat dan als je een kind op straat stuurt? Dan vraag je er toch ook niet om dat hij/zij verkracht of mishandeld wordt? Sterker nog, er komen zo vaak kinderen in mijn tuin....
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:34:34 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_35081535
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:57 schreef roedeledokie het volgende:

[..]

Enz enz...

Hier ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik ook 4 binnenkatten heb.

Maar er is totaal geen excuus om een kat te doden omdat die kat in je tuin komt, dan had ik al heel veel katten moeten doden.

Als ik bv een konijn vind in de tuin die al mijn plantjes heeft opgegeten dan ga ik dat konijn ook niet pijnigen of dood maken, het beestje kan er weinig aan doen.
Dan ga ik de eigenaar opsporen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_35082240
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:08 schreef zatoichi het volgende:
Trouwens als je een kat op straat stuurt zou dat erg zijn? Wat dan als je een kind op straat stuurt? Dan vraag je er toch ook niet om dat hij/zij verkracht of mishandeld wordt? Sterker nog, er komen zo vaak kinderen in mijn tuin....
Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld. Dat kun je toch voorzien. Als het bij een kat gebeurt kom men eerst op Fok! huilen en neemt dan gewoon een nieuwe die dan "gewoon" naar buiten gaat.

In de categorie hardleers ken ik iemand waarvan 7 katten zijn doodgereden, en die mijn binnenkatten zielig vindt. Die van mij zijn veilig, krijgen vlees te eten in plaats van droge brokjesmeuk, krijgen iedere dag héél veel speeltijd met ons in plaats van dat ze zich buiten moeten vermaken, wat nou zielig ? Een kat kan makkelijk binnenblijven, wordt daar niet overreden, geinfecteerd met vanalles of mishandeld, en de buren zijn ook nog blij. Win-win situatie heet dat.
pi_35082265
Mijn katten komen ook niet buiten, niet alleen omdat het raskatten zijn, maar ook omdat ik niet wil dat andere last van mijn dieren hebben.

Plus dat ze niet onder een auto kunnen komen, gejat , of vergiftigd kunnen worden.
pi_35083391
kattenliefhebbers; reageer hier gewoon niet meer, dan is de lol voor deze mensen er heel snel af.
pi_35083466
Mag ik hier mijn receptjes voor kat-au-vin posten, of is dat meer iets voor CUL?

Ik heb trouwens ook nog een berg recepten uit de tijd van dat ik nog op de kinderboerderij werkte

wink wink nudge nudge
pi_35083475
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:30 schreef duivelin1 het volgende:
kattenliefhebbers; reageer hier gewoon niet meer, dan is de lol voor deze mensen er heel snel af.
Wat doen kattenliefhebbers hier? Het is een klaagtopic over katten met de nodige tips om ervan af te komen.

Als er wordt geklaagd over aardbeien, ga jij in hetzelfde topic sinasappels roepen en dat aardbeien ook lekker zijn?

Yvonne heeft gelijk met klaagbaak verkloters (zie bovenste topic in klaagbaak).
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:18:28 #162
78780 deedeetee
pi_35085190
Ik zit net te denken , zou je geen valkuil kunnen maken met daaronder een flinke teil koud water. Bij voorkeur op een plekje waar ze graag zitten te poepen

Dun papier met een laagje zand erover ofsow.....
pi_35086621
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik zit net te denken , zou je geen valkuil kunnen maken met daaronder een flinke teil koud water. Bij voorkeur op een plekje waar ze graag zitten te poepen

Ipv koud water een zooi saté prikkers als fakir bed opstellen (bedankt voor de tip Snakelady). En dan iedere morgen kijken of je wat gevangen hebt. En als je wat gevangen hebt, roep je thuis: Vanavond weer Chinees!
pi_35087288
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:57 schreef Devlinsect het volgende:

En als je wat gevangen hebt, roep je thuis: Vanavond weer Chinees!
Thuis? In je achtertuin. En daarna ga je demonstratief de barbecue aanmaken. Gegarandeerd binnen tien minuten een buurman op je stoep die helemaal door het dolle heen is.
pi_35089741
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:18 schreef deedeetee het volgende:

Je onderschat de kat.... Maar probeer het! Kijk ik ben een katteliefhebber, maar als mijn kat ergens anders tot last is, dan verdient hij het gewoon om flink te schrikken. Dus water, ijswater of plastic balletjes vind ik prima. Het spijt mij zelfs dat ik niet kan voorkomen dat hij bij iemand anders in de tuin komt waar dat niet mag.
pi_35090028
ik heb een keer uit pure haat een baksteen naar een kat gegooid s'nachts om 2 uur op het afdakje van mijn zomerhuisje te vechten(zit gedeeltelijk aan ons huis vast ) haha
pi_35093796
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef zatoichi het volgende:

Het spijt mij zelfs dat ik niet kan voorkomen dat hij bij iemand anders in de tuin komt waar dat niet mag.
Bij mijn katten lukt het wel
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:42:31 #168
139773 roedeledokie
pi_35095843
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wisten jullie dat kat in 't zuur trouwens net zo lekker is als konijn i.h.z.???

Weet je wat ik vervelend vind: (nee, niet die haren etc.)

Aan beesten (lees huisdieren) wordt in deze maatschappij enorm veel waarde gehecht, zelfs op het zieke af. (ik breek je rug als je aan mijn kat komt!!! bijv.hahahahahahaha)

Maar het het is wel volkomen normaal dat er per dag 50000 varkens en nog eens 30000 koeien in onderdeeltjes uit elkaar worden gehakt en op diezelfde huisdieren verafgodende mensen hun bordje terecht komt om daarna smakelijk verorberd te worden.

Zeker na het leven dat die beesten hier in dit liefkozende bioindustrieland hebben gehad

Wel zeiken als er een mus wordt afgeschoten in de dominohal in ik weet waar gat.

hahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahahahaha

[ Bericht 13% gewijzigd door roedeledokie op 15-02-2006 00:19:44 ]
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:06:51 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_35096809
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De mijne ook.

Jouw avatar.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:16:37 #170
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_35097146
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:42 schreef roedeledokie het volgende:

[..]
Ach jee, een frustraatje
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:17:11 #171
139773 roedeledokie
pi_35097162
mag je ook selectief kattenhater zijn, ik 'hou' nl. van mijn eigen kat en heb helemaal niks met andermans katten??

P.S. mijn kat blijft dus binnen!
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:18:57 #172
139773 roedeledokie
pi_35097216
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:16 schreef tonja het volgende:

[..]

Ach jee, een frustraatje
Helemaal niet hoezo frustraatje?

Aan de haahhah's af te lezen?

Lui die anderen hun rug willen breken vind ik frusties, daar lach ik om. en hard
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:30:35 #173
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_35097604
Ja inderdaad, dat kwam nogal overdreven over. Ik zie dat je een halve pagina hahaha's hebt weg ge-edit.

Van mij mag je selectief kattenhater zijn. Maar als je dan toch moet haten, lijkt het mij logischer om de katten eigenaren, die hun poezebeesten de buurt onveilig laten maken, te haten.
pi_35098477
Wat is er aan het woord HUIS dieren dat mensen niet snappen? Zoals al eerder gezegd, huidieren horen in HUIS te blijven, tenzij je op een boerderij woont ofzo. Als jou kat overlast veroorzaakt is dat jou probleem. Als je er dus niks aan doet "mijn beesten vinden het zo leuk om buiten te lopen" moet je niet gaan zeiken als degene die wel overlast hebben er wel iets aan gaan doen.
Jullie vinden het allemaal zo erg als iemand je kat wat aandoet, maar als jou kat iemand anders' huisdieren (vissen bijv.) opvreet of iemands tuin sloopt is dat hetzelfde als een hond die jou kat doodbijt of een gefrustreerde buurman die je kat een rotschop geeft
pi_35098986
Emmer koud water of een hogedrukspuit wil volgens mij wel werken...
pi_35101770
Met een beetje moeite kun je een hond ook thuishouden. Of kinderen. Mijn kat komt gewoon buiten, met alle risico van dien. Ik weet dat hij aangereden kan worden, of schade kan krijgen door katten/mensen. Dat risico accepteer ik ook. Natuurlijk zou ik verdrietig zijn als ie dood gaat, maar ik zie gewoon aan het beestje dat ie met alleen maar binnen zit ongelukkig is. Buiten leeft ie helemaal op.

Ik was even een stukje aan het herlezen, en kwam deze zin tegen:

Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld.

Ben ik nou de enige die dit een rare stelling vind? Dan zou je eerder kunnen stellen dat als je in een auto stapt erom vraagt om iemand aan te rijden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:55:59 #177
78780 deedeetee
pi_35102610
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:16 schreef zatoichi het volgende:

Als je een kind van anderhalf/twee alleen de straat op stuurt vráág je erom dat het aangereden wordt bijvoorbeeld.

Ben ik nou de enige die dit een rare stelling vind?
Vast niet er zijn wel meer onnozele mensen in de wereld.
quote:
Dan zou je eerder kunnen stellen dat als je in een auto stapt erom vraagt om iemand aan te rijden.
Je stapt pas in de auto als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens de rijlessen geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.

Bij een peutertje mag/kun je geen volwassen gedrag verwachten. Alleen een onverantwoordelijke idioot zet zo'n hummel alleen op straat.......
pi_35102665

Je koopt pas een huisdier als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens je leven geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.

Bij een kat mag/kun je geen volwassen gedrag verwachten. Alleen een onverantwoordelijke idioot zet zo'n hummel alleen op straat....
pi_35102691
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:

Je koopt pas een huisdier als je volwassen bent en dan ben je je van de gevaren bewust en hebt als het goed is tijdens je leven geleerd om met die gevaren/risico 's om te gaan.

Bij een kat mag/kun je geen volwassen gedrag verwachten. Alleen een onverantwoordelijke idioot zet zo'n hummel alleen op straat....
Met die redenering wordt het tijd dat we ook alle onverantwoordelijke wilde dieren gaan binnenhalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 15-02-2006 10:06:02 ]
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:01:40 #180
78780 deedeetee
pi_35102767
pi_35104178
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
Kut ik kan de rem bij mijn kat niet vinden!!!!!!

Nee maar even serieus, ik vind inderdaad dat de eigenaar enigzins verantwoordelijk is voor zijn kat. Dus schade betalen, en proberen te voorkomen dat hij teveel in andermans huizen komt.

Overigens ben ik daarover tegelijkertijd een discussie over begonnen in dit topic: Morgen gaan zn ballen der af. Wellicht interessant.
pi_35163876
Ok,

Het is dus zover ik heb officieel oorlog met de buren en met hun katten

Ik had laatst een gesprek gehad met de buren en duidelijk vermeld dat als hun katten nog een keer in mijn tuin kwamen schijten ik harde maatregelen zou treffen.

Goed zo gezegt zo gedaan, de buren gaven geen kick en ze zeiden dat ik onzin praatte over dat hun katten in mijn tuin liepen te schijten.

Goedzo buurvrouw blijf lekker bijdehand dan merk je het vanzelf

Dus gistermiddag zat er weer zoon klerebeest in mijn tuin te schijten, ik had al een waterpistool opgezocht en gevuld met blauwe verf, ik zag de kat zitten en heb hem gelokt met een schotel met melk en toen hij dicht genoeg in de buurt was WOEJSSS een mooie blauwe streep over de kat getrokken met mijn super soaker

Dus een van onze lieve poezen beesten loopt er nu mooi blauw gestreept bij. Kom maar op met die klote katten

Danku buurvrouw voor mijn plezierige middag
gebruiker 2609 is een stom ventje
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:47:13 #183
78780 deedeetee
pi_35165977
whehehe
pi_35166754
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:55 schreef brood_korst het volgende:

Met een beetje mazzel zit alles bij de buren binnen nu ook onder de blauwe verf
pi_35168348
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:04 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel zit alles bij de buren binnen nu ook onder de blauwe verf
Ik hoop dat die tiefus kat langs alle mooie witte meubelen op schuurt
gebruiker 2609 is een stom ventje
pi_35184478
Toch typisch... 95% van de katten houders vindt dat mensen die last hebben van hun katten maar zelf maatregelen moeten nemen tegen de overlast... En nog wel op een dier vriendelijke veel geld kostende manier want anders zwaait er wat... digitaal natuurlijk...

Hoe hypocriet kan je zijn...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:53:08 #187
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_35191591
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:55 schreef brood_korst het volgende:
Ok,

Het is dus zover ik heb officieel oorlog met de buren en met hun katten

Ik had laatst een gesprek gehad met de buren en duidelijk vermeld dat als hun katten nog een keer in mijn tuin kwamen schijten ik harde maatregelen zou treffen.

Goed zo gezegt zo gedaan, de buren gaven geen kick en ze zeiden dat ik onzin praatte over dat hun katten in mijn tuin liepen te schijten.

Goedzo buurvrouw blijf lekker bijdehand dan merk je het vanzelf

Dus gistermiddag zat er weer zoon klerebeest in mijn tuin te schijten, ik had al een waterpistool opgezocht en gevuld met blauwe verf, ik zag de kat zitten en heb hem gelokt met een schotel met melk en toen hij dicht genoeg in de buurt was WOEJSSS een mooie blauwe streep over de kat getrokken met mijn super soaker

Dus een van onze lieve poezen beesten loopt er nu mooi blauw gestreept bij. Kom maar op met die klote katten

Wat voor verf heb je gebruikt?
pi_35191668
Stront gewoon bij hun over het hek heen gooien ( of wat er ook tussen zit )
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:03:12 #189
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_35192031
Leen gewoon een hond van vrienden of familie, laat 'm een dagje in de achtertuin spelen en je ziet nooit een kat weer.

Wel een kans dat die hond in je tuin gaat schijten hehe.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_35194557
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:16 schreef zatoichi het volgende:
Ik was even een stukje aan het herlezen, en kwam deze zin tegen:

Ben ik nou de enige die dit een rare stelling vind? Dan zou je eerder kunnen stellen dat als je in een auto stapt erom vraagt om iemand aan te rijden.
Is die zo moeilijk te begrijpen dan ? Niemand vindt het normaal dat je zo'n klein kind de straat op stuurt, omdat dat het verkeer nog niet in kan schatten en de kans te groot is dat het aangereden wordt, maar hetzelfde risico nemen bij een kat is wel normaal ? Te oordelen aan het aantal platgereden katten is het verschil niet zo groot hoor. Maar als ik jou was zou ik dat risico ook ontkennen.

Je vergelijking met een auto besturen gaat niet op, want daar heb je eerst je rijbewijs voor moeten halen, van een kind van anderhalf kun je een dergelijk verkeersinzicht niet verwachten.
pi_35194731
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Met die redenering wordt het tijd dat we ook alle onverantwoordelijke wilde dieren gaan binnenhalen.
Nee, dat zijn wilde dieren, die horen buiten. Dat die aangereden kunnen worden daar is niets aan te doen. Maar de veiligheid van huisdieren is toch de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
pi_35610269
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik ook 4 binnenkatten heb.
Maar doden of zwaar mishandelen vind ik absoluut veel en veel te ver gaan. Moeten we dan ook maar iedere (al dan niet) loslopende hond die tegen een tuinhek aanpiest afmaken? Of die precies voor de garage deur van een ander zijn behoefte doet?

Maar er is totaal geen excuus om een kat te doden omdat die kat in je tuin komt, dan had ik al heel veel katten moeten doden.

Als ik bv een konijn vind in de tuin die al mijn plantjes heeft opgegeten dan ga ik dat konijn ook niet pijnigen of dood maken, het beestje kan er weinig aan doen.
Dan ga ik de eigenaar opsporen.
Ik ben het hier ook helemaal eens. Ik heb 2 binnenkatten en bij mijn ouders hebben we ook altijd binnenkatten gehad. De beestjes waren kerngezond en kwamen niets te kort. Volgens de dierenarts zagen ze er beter uit dan menig buitenkat.

Wij hebben alleen bij mijn ouders wel gruwelijk veel overlast gehad van andermans katten net zoals de buren (hadden een voliere en er gingen dagelijks vogeltjes dood van schrik). de eigenaren vonden dat we ons niet moesten bemoeien met de manier waarop zei hun katten wensten te houden.

Mijn ouders hebben toen samen met de buren bij het asiel een katvriendelijke kattenval gehaald en de beestjes naar het asiel gebracht. Blijkbaar waren ze niet echt geliefd want niemand is ze ooit meer op gaan halen en nu hebben ze nog maar zelden een kat in de tuin. En voor die enkele kat werken saté prikkers in de grond en af en toe een bak water erg goed.
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:17:21 #193
142432 Brazi_74
Vrouwen zeuren alleen maar!
pi_35632188
Ik wens ook geen katten in MIJN tuin, ieder persoon die denkt dat ZIJN kat overal mag lopen heeft het fout. Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn/haar kat. Als ik voor de zoveelste keer weer een kat heb gevangen prop ik hem in een doos, bel ik het asiel en die komt hem ophalen.
De meeste katten zijn wel gechipt of iets dergelijks en de eigenaren zijn dus makkelijk te achterhalen. Lullig voor de eigenaar dat ie dan de kosten moet betalen als ie 't "lieve beestje" weer op komt halen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:41:08 #194
54787 nweenink
Er is altijd wat te vieren!
pi_35634229
Tip om van katten af te komen. Heb ik met een aantal mensen in de buurt een keer gedaan. We hadden al een paar keer bij de buren gevraagd of ze hun katten wat beter wilde opvoeden. Die beesten scheten bij ons de tuin onder, krijsten 's nachts de hele buurt bij elkaar... Die buren hadden overigens 7 katten, geweldig!

De tip nu. Koop een stuk regenpijp van een halve meter, een beetje een ruime. Smeer deze aan beide kanten in met olie, lekkere dikke motorolie bij voorkeur. Leg de regenpijp in je tuin en gooi middenin een sardientje of een ander lekker visje. Ga naar je werk en geniet van de dag, de natuur doet de rest...

Toen de buren thuiskwamen zat hun hele huis onder de olie. De katten waren de regenpijp ingekropen om het sardientje te pakken. Later gingen ze via het kattenluikje het huis weer in. Hun vacht onder de olie en dat probeerden ze natuurlijk schoon te maken... Allemaal vegen langs de muur, de bank, de tafel, de overloop...

Buren zijn inmiddels verhuist. Of het daardoor komt weet ik niet maar we hebben wel het vermoeden dat we een goede bijdrage geleverd hebben.
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:37:15 #195
3542 Gia
User under construction
pi_36460165
Mijn buurman klaagde bij mij dat zijn katten, die altijd in mijn tuin vertoeven, met muizen thuiskwamen. M.a.w. die zullen ze dan wel bij mij gevangen hebben!

Nu heb ik zelf tot een half jaar geleden een kat gehad, die te oud was om nog over de schutting te kunnen en die nog nooit een muis gevangen heeft in onze tuin. Een maand geleden hebben we de hele schuur opgeruimd, eerst helemaal leeg, weg wat weg kan enz.... en geen muis gezien. Er staan ook geen diervoeders in de schuur of zo, dus.... wij hebben geen muizen.

Nu denkt de buurman dat het komt doordat wij brood op het dak van de schuur gooien voor de vogels!

Ik heb hem gezegd dat hij zijn katten maar voortaan bij zich moet houden, dat ik ze niet meer in mijn tuin wil hebben of anders....

Overigens heb ik bij een tuincentrum spul gevonden dat 'kattenschrik' heet. Het is er in korrels en spray (voor schutting, plat dak). Ben benieuwd of het helpt. Duurt ongeveer 2 weken en dan komen ze niet meer, staat erop.
pi_36468463
Bij ons in de tuin zitten niet vaak katten, we hebben een herdershond
Behalve de katten van de achterburen, maar toen zei achterbuurvrouw dat we ze wel mochten laten schrikken met een emmer koud water, en dat hielp
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:13:44 #197
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36469133
Ach het is allemaal zo simpel:

1. Katten in de tuin is kut en hoort niet, eigenaar is verantwoordelijk
2. Stap naar eigenaar en vraag of hij zijn beesten bij zich wil houden. Werkt niet? Zie 4.
3. Is de eigenaar onbekend: zie 4.
4. Tref maatregelen: schrikken, schopjes, stokjes, koffiedrab, etc.
5. Werkt niet? Vangen en wegbrengen/afvoeren/afschieten.

Klaar.

Mensen die beweren dat hun katten bij anderen in de tuin mogen rondspoken zijn compleet geschift. Mensen die vinden dat katten "recht" hebben op het naar-buiten-gaan en niet binnen horen te blijven: koop dan verdomme geen kat.
Wat zijn katten-"liefhebbers" soms asociale figuren. Die beesten hebben echt geen privileges. Als ik elke dag in je tuin kom kakken word je ook pissed off. Opkutten met die schijtbeesten. Eerst goedschiks, anders kwaadschiks.

En nu is het af met de kous.
Prrrrrrrr.....talieloe....
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:51:08 #198
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_36470028
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:54 schreef brood_korst het volgende:
Gooi gewoon een paar flessen met olijfolie over je auto heen.

Dan springt zoon kat op je auto en flikkerd er met een hendig sjieke slip vanaf

Hier lopen ook katten rond.. kunnen mensen die beesten niet gewoon binnenhouden ofzo?

Onze hond wordt helemaal panisch als er een kat in de tuin loopt... klote beesten

OT: Vangkooi plaatsen! Zodra er een kat in zit, deze naar het asiel brengen. Vreedzame manier, probleem opgelost... die kooien zijn trouwens te huur bij de dierenambulance geloof ik... Succes!
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_37051969
Mensen die niet van dieren houden
kunnen ook niet houden van mensen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37055094
Oud topic

Loslopende katten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')