abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34733090
Ik ga van 27 juli - 6 augustus naar Rhodos. We hebben een 5 sterren hotel in Rhodos stad, aan het strand. Heeft iemand nog leuke/mooie tips, van wat we zeker moeten doen en/of bezoeken. En lekkere aan te raden restaurants?
pi_34785401
Wellicht staat er nog wat aan tips in:

Rhodos 2004
Rhodos 2003
Rhodos 2002
Rhodos!

Veel plezier.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34785896
tip: als je gaat eten in Rhodos-stad vraag eerst wat het gaat kosten, ze laten je zo een fooi van 20 euro betalen
pi_34789667
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:13 schreef ruud_fr het volgende:
tip: als je gaat eten in Rhodos-stad vraag eerst wat het gaat kosten, ze laten je zo een fooi van 20 euro betalen
Huh?! als er prijzen op de kaart staan, dan kost het toch zoveel? kunnen ze moeilijk 20 euro bovenop gooien toch?? Of wel......
pi_34790960
doen ze niet zo moeilijk over hoor (al weet ik niet precies meer hoeveel het was, 20 euro is misschien iets overdreven)
pi_34803928
o okee!! zal er zeker op letten! Bedankt!
  maandag 6 februari 2006 @ 20:28:50 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34806246
Ik ga er dit jaar ook heen, na het eindexamen.

Even een keer niets ( ) cultureels verantwoord ( ) maar gewoon zon, zee en rust.
pi_34819816
cultureel uitstapje: op de Filerimos berg staat een groot kruis, waar je in kunt. van daar heb je een schitterend uitzicht over bv het vliegveld en het strand.

of je kunt naar de Acropolis van Lindos, erg indrukwekkend hoe ze dat konden bouwen in die tijd

ook leuk: boottochtje naar het eiland Symi, nadeel je zit iets van 3,5 uur op de boot in totaal. wel hebben we dolfijnen gezien (oktober vorig jaar)

wat betreft restaurants, wij hebben vaak in Ixia gegeten (waar we ook overnachtten). eten was goed en goedkoper dan in Rhodos stad
pi_34821883
ik ben er afgelopen zomer 11 dagen geweest en heb me dr prima vermaakt
weet niet of je meer in de richting van stappen of cultureel zoekt?

in elk geval heb je aan de oostkan van de stad de oude stad. helemaal omring met oude stadsmuren enzo, best mooi. kun je ook wel een aardig tijdje rondlopen.
strand is niet ideaal helaas, voornamelijk kiezel. qua restaurants hebben we niet echt noemenswaardige tenten gehad. vaak gewoon een gezellig tentje wat we onderweg tegen kwamen en vraag me ook niet wat die griekse namen waren

de oude stad bekijken was in elk geval het enige culturele wat we gedaan hebben
Too much is never enough!
pi_34822120
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:48 schreef The6thgate het volgende:
ik ben er afgelopen zomer 11 dagen geweest en heb me dr prima vermaakt
weet niet of je meer in de richting van stappen of cultureel zoekt?

in elk geval heb je aan de oostkan van de stad de oude stad. helemaal omring met oude stadsmuren enzo, best mooi. kun je ook wel een aardig tijdje rondlopen.
strand is niet ideaal helaas, voornamelijk kiezel. qua restaurants hebben we niet echt noemenswaardige tenten gehad. vaak gewoon een gezellig tentje wat we onderweg tegen kwamen en vraag me ook niet wat die griekse namen waren

de oude stad bekijken was in elk geval het enige culturele wat we gedaan hebben
aan de westkust van het eiland zijn alleen kiezelstranden, voor zandstranden moet je naar de oostkust

de oude stad van Rhodos is ook het bekijken waard
pi_34822539
enige nadeel van die zandstranden aan de oostkant is dat het fucking heet is. heb nog nooit zo hard gerend om de zee te bereiken
tis sowieso al een verschil omdat er aan die kant geen wind staat, en dan ook nog 5 graden warmer.
pi_34822982
is inderdaad waar ja, kiezen tussen stenen en hitte dus

[ Bericht 4% gewijzigd door Ruud op 07-02-2006 12:35:49 ]
pi_34823459
Vanaf de ronde fontein in Rhodos Stad het kleinste steegje inlopen wat je ziet, daar zitten savonds allemaal lounge barretjes waar vooral de grieken zelf ook zitten. Erg leuk, relaxte sfeer enzo.. Overdag is er niets te zien, dus je zou niet zeggen dat het er zo gezellig kon zijn

Ook een restaurantje wat heel heel heel erg aan te raden is wat gerunt wordt door een tweeling. Dit zit ook dicht bij de fontein, maar ik zou het je niet meer uit kunnen leggen, ondertussen alweer 3 jaar geleden dat ik er was. Ze zijn echter redelijk bekend, dus als je vraagt naar een tweeling met een restaurant moet het kunnen lukken!
Where facts are few, experts are many.
pi_34844306
Ben er jaren geleden geweest.
2x. Heb me enorm vermaakt. Ga ook eens naar een anders stadje faliraki. Vooral 's avonds erg gezellig. en overdag veel te doen op het strand.
In rhodos stad moet je zeker naar de No name bar gaan(als ie nog bestaat) een zweedse(??) bar waar je je prima kan vermaken niet al te groot maar ze hadden er erg lekkere shots. Cramberry shots met een toefje slagroom ...

ow ja met een scooter de bergen in is ook errug leuk
pi_34910037
En als je je eventjes kind wilt voelen, ga dan naar het waterpark in Faliraki!
Vond ik heel leuk.......en heb ik ook al in andere topics aangegeven...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:30:51 #16
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34910840
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:16 schreef The6thgate het volgende:
enige nadeel van die zandstranden aan de oostkant is dat het fucking heet is. heb nog nooit zo hard gerend om de zee te bereiken
tis sowieso al een verschil omdat er aan die kant geen wind staat, en dan ook nog 5 graden warmer.
Oh ja, in Faliraki heb ik ook zowat mijn voetzolen verbrand aan het zand .
En alle Grieken die daar waren, liepen heel relaxed met blote voeten door het zand Ik snap niet hoe ze dat doen.

Tip voor bezienswaardigheid:
Kámiros is een oude Griekse opgegraven stad, vond ik erg mooi.
Het Zeeaquarium, helemaal op het puntje van Rhodos stad, was ook wel grappig.
In het Grootmeesterspaleis (museum), ook in Rhodos stad, is heel veel te zien uit de Griekse oudheid, voor wie daar van houdt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_36750791
Scooter huren en het eiland rondgaan. Er is bijzonder veel te zien als je wat van de geeikte routes En het strand bij Prassonissi is een aanbeveling.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:26:06 #18
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36750913
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:28 schreef BlaatschaaP het volgende:

Even een keer niets ( ) cultureels verantwoord ( ) maar gewoon zon, zee en rust.
Toen ik er was in drie weken geloof in 1 wolk gezien!
Wel apart: windkracht 8 aan het strand onder een strakblauwe hemel bij 29 graden, heel bizar

De stad is trouwens best leuk om te zien, en met een auto over het eiland rijden is ook zeker leuk. Lekker door de citrusboomgaarden rijden
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36751067
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:

[..]
... met een auto over het eiland rijden is ook zeker leuk.
hebben wij ook gedaan ja, ideaal
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:50:12 #20
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36751730
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:30 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

hebben wij ook gedaan ja, ideaal
Wij zijn ook nog met de plaatselijke lijnbus naar de vlindervallei geweest, dat was ook een hele ervaring. De chauffeur reed een stuk bergaf zonder handen om een vriend iets duidelijk te maken
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36760657

rare grieken in hun auto's en bussen
wij zagen een motorrijder zonder handen rijden

nog vlinders gezien trouwens?
wij niet (in oktober)
pi_36765353
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:

[..]

Toen ik er was in drie weken geloof in 1 wolk gezien!
Wel apart: windkracht 8 aan het strand onder een strakblauwe hemel bij 29 graden, heel bizar
die wind was op zich wel lekker alleen onhandig. temperatuur wordt er erg aangenaam door alleen je handoek neerleggen duurt wat langer

en in het hotel kan je maar beter een kamer hebben die geen zeezicht heeft. is erg irritant om op het balkon te zitten anders
pi_36766459
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:17 schreef ruud_fr het volgende:
nog vlinders gezien trouwens?
wij niet (in oktober)
Toen wij in augustus daar waren zat t helemaal vol. Maar ze zaten allemaal stil op bomen en rotsen enzo... Heb je altijd van die irritante duitsers die dan stenen gaan gooien om ze te laten vliegen voor een foto

De oude romeinse badkuipen in Vallyraki ofzo, das ook wel een aanrader. Het is gewoon zeewater, maar het stroomt dan een gemaakt stenen stuk in van de romeinen, heerlijk met leuke plekjes om te zonnen en errug gezellig sfeertje
pi_36824434
Lindos is ook een topper hoor wel warm maar de moeite waard om is een keer te bekijken, wat wij ooit gedaan hebben is gewoon lekker lui een excursie met de bus gedaan over heel het eiland klinkt saai maar wij zagen de mooiste plekjes!
Vandaag nieuwe foto's op mijn website gezet van Rhodos 2005 overigens de meeste van Kolymbia en Rhodos stad!
  maandag 15 mei 2006 @ 17:29:36 #25
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_37850083
He! ik ga ook naar rhodos, app. Angela. ff checken of het wat is. Vorig jaar naar Kreta geweest.
Ben benieuwd hoe het uitgaan op Rhodos is.. (:? )
pi_37852360
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:29 schreef H-blast het volgende:
He! ik ga ook naar rhodos, app. Angela. ff checken of het wat is. Vorig jaar naar Kreta geweest.
Ben benieuwd hoe het uitgaan op Rhodos is.. (:? )
verwacht er dan maar niks van als je het vergelijkt met kreta. heb met kreta zelf geen ervaring, maar weet dat het uitgaan daar veel uitgebreider is. rhodos heeft een barstraat met een aantal gezellige kroegen en 1 echte discotheek
  maandag 15 mei 2006 @ 19:18:29 #27
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_37853053
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:17 schreef ruud_fr het volgende:

rare grieken in hun auto's en bussen
wij zagen een motorrijder zonder handen rijden
Je ziet daar langs de kant van de weg ook zoveel van die mini-altaartjes, opgericht ter ere van overleden weggebruikers
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_37875345
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:55 schreef The6thgate het volgende:

[..]

verwacht er dan maar niks van als je het vergelijkt met kreta. heb met kreta zelf geen ervaring, maar weet dat het uitgaan daar veel uitgebreider is. rhodos heeft een barstraat met een aantal gezellige kroegen en 1 echte discotheek
Als je wilt gaan stappen moet je naar Faliraki gaan heb je wel wat discotheken, vorig jaar was Tiesto er nog ..... wel veel engelsen schijnt maar och ja!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:44:23 #29
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_38225994
Nou vond ik Kreta (chersoisosossogg) ook niet super bijzonder hoor. Ja 20 dezelfde kroegjes op een rij. Dan heb ik liever een paar leuke verschillende ofzo.

Maargoed.. ik heb er wel zin in
pi_38229443
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:49 schreef kluivie het volgende:

[..]

Als je wilt gaan stappen moet je naar Faliraki gaan heb je wel wat discotheken, vorig jaar was Tiesto er nog ..... wel veel engelsen schijnt maar och ja!
Schijnt? Het is 1 en al dronken engelsen daar...maar geeft niets...op de scooter erheen en knallen met die hap. En naast de barstreet in Rhodos stad zijn er nog zat andere locaties waar je leuk een biertje kunt happen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_39200445
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:16 schreef The6thgate het volgende:

[..]

die wind was op zich wel lekker alleen onhandig. temperatuur wordt er erg aangenaam door alleen je handoek neerleggen duurt wat langer
Mijn luchtmatras is jaren geleden op die manier in een cactus beland En mijn pa maar lopen want de matras vloog richting straat (die drukke weg die Ixia met Rhodos-stad verbindt).

Maar Rhodos was gezellig: de oude binnenstand, de vlindertuin, Lindos (windstil ), een boottochtje, Faliraki, ... Wij hebben trouwens ook een rondreis gemaakt met een bus. Veel mooie plekjes gezien.
Kortom wij hebben eigenlijk niet echt stilgezeten, aangezien niemand van ons graag op het strand ligt (twee uur gedaan en toe was mijn matras dus foetsie ).

Wij gingen praktisch altijd te voet van Ixia naar Rhodos-stad. Wandelden daar veel rond en namen dan de taxi terug naar het hotel 's avonds.
pi_39200461
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:41 schreef kluivie het volgende:
Lindos is ook een topper hoor wel warm maar de moeite waard om is een keer te bekijken, wat wij ooit gedaan hebben is gewoon lekker lui een excursie met de bus gedaan over heel het eiland klinkt saai maar wij zagen de mooiste plekjes!
Idd
Een echte aanrader vind ik dat
pi_39200777
quote:
Op zondag 25 juni 2006 10:53 schreef leonieke het volgende:

[..]
Lindos (windstil ),
faliraki was al 5 graden warmer ofzo omdat het windstil was. wil eigenlijk niet weten hoe dat in lindos was dan
pi_39200833
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:13 schreef The6thgate het volgende:

[..]

faliraki was al 5 graden warmer ofzo omdat het windstil was. wil eigenlijk niet weten hoe dat in lindos was dan
Ik vond het alleszins verschrikkelijk
In Ixia was er bij ons heel veel wind tijdens de eerste week van onze vakantie. De tweede week viel de wind daar ook, maar er was nog een licht briesje. Toen we met de boot in Lindos toekwamen, viel de warmte gewoon op ons (net alsof je uit het vliegtuig stapt, dan valt die warmte ook op jou vind ik). Alleen heb ik ginder nooit het gevoel gehad dat het wat draaglijker werd. En dan de berg op
pi_39397881
Ben sinds gisteren terug van Rhodos en het is echt heerlijk daar, goede combo van cultuur en uitgaan. Aan te raden is de Jeep safari en de boot tocht naar Lindos incl een tocht naar de Acropolis.

We zijn ook naar het waterpark geweest, is ook heel leuk maar mss wat duur. We zaten overigens in het dorpje Koskinou (vlakbij Kalithea).

Als je uitgaat moet je zeker naar de bar Down Under gaan of de Psycho bar (ook bekend als orange spot) gaan.

Alleen zoals eerder genoemd in dit topic, die Grieken sporen daar niet in het verkeer
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_39407019
Maar dat is juist zo geweldig aan griekenland dat verkeer hahaha nou ja moet je is in een taxi gaan zitten dan merk je de beleving van een griekse chauffeur!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 00:42:47 #37
521 ruby
Hell yeah!
pi_40152466
Ik zit ook te kijken voor een vakantie naar Rhodos, maar ik zit te twijfelen over naar welke plaats we moeten gaan. Welke plaatsen zijn nou echt aanraders? Ik heb het één en ander gelezen over Trianda, Ixia en Faliraki. Maar ik heb nu zoveel gesurfd naar vakantiesites, dat ik het allemaal niet meer zo helder zie, whehe.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_40152646
Ben zelf in Ixia geweest, maar dat was in oktober. Toen was er weinig te doen. Weet niet hoe dat in het hoogseizoen is.
Van Faliraki weet ik alleen dat er veel Engelsen zitten en dat er een zandstrand is (in tegenstelling tot Ixia waar grind ligt).

kortom, deze post heb je dus niets aan
  dinsdag 25 juli 2006 @ 08:47:56 #39
521 ruby
Hell yeah!
pi_40157481
Nah, toch bedankt voor de moeite.
pi_40163924
Waarom niet gewoon Rhodos stad? Je kan het hele eiland toch wel bereiken, maar er is verreweg het meeste te doen en het is ook nog een cultureel mooie stad
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:54:48 #41
521 ruby
Hell yeah!
pi_40166010
Op één of andere manier trekt de "stad" met niet zo. Wel leuk om heen te gaan maar ik hoef er niet middenin te verblijven. Of moet ik Rhodos stad anders zien?
pi_40166054
Wij verbleven in Ixia, was best makkelijk omdat het zo dicht bij Rhodos-stad lag maar toch niet in de stad lag
  dinsdag 25 juli 2006 @ 14:04:28 #43
521 ruby
Hell yeah!
pi_40166286
En was Ixia een leuk plaatsje?
pi_40166766
Ixia is gezellig maar Trianta vind ik persoonlijk veel gezelliger! Nee en in Rhodosstad zou ik ook niet willen zitten maar voor af en toe een dagje heen te gaan is het best leuk!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:15:10 #45
521 ruby
Hell yeah!
pi_40170388
Ik heb een aantal leuke appartementjes gezien in Trianda, dus ik denk dat ik me daar eens op ga focussen.
pi_40172028
Wij zaten aan de rand van de stad in een appartement (buiten de vesting wel) en hadden eigenlijk alleen last van andere mensen in het appartementencomplex Maargoed, tis niet groot, dus je kan overal komen vanaf overal.. en dan is misschien voor de rust een complex buiten een stad wel beter
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:29:02 #47
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_40172806
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:03 schreef Atreidez het volgende:
Wij zaten aan de rand van de stad in een appartement (buiten de vesting wel) en hadden eigenlijk alleen last van andere mensen in het appartementencomplex Maargoed, tis niet groot, dus je kan overal komen vanaf overal.. en dan is misschien voor de rust een complex buiten een stad wel beter
Hoe heette dat appartement? bvd
pi_40173055
Ik heb zitten zoeken, maar kan de naam niet vinden nu. Het zit in het Agios Nikolaos gebied van Rhodos stad. Zal vanavond even kijken in de foto's of ik het daar terug kan vinden Was onderhand alweer 4 jaar terug, dus misschien heeft t nu een andere naam.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 22:44:12 #49
521 ruby
Hell yeah!
pi_40182597
Mooi, ik heb zojuist een appartement (Terinikos) geboekt in Trianda bij Sudtours. Het is op aanvraag, dus ik wacht met spanning af.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:15:34 #50
521 ruby
Hell yeah!
pi_40401610
Gisteren te horen gekregen wat de uiteindelijke prijs was want het was een accommodatie op aanvraag. En de prijs was 1375 euro! En dan weet ik niet eens of het inclusief verzekeringen was. Maar ik vind dit toch echt te duur. De reden waarom het zo duur is is omdat ze het appartement extra hebben moeten inkopen. Ook degene die ik aan de telefoon had, vond het aan de prijzige kant.
Maar goed, vandaag heb ik de reis kosteloos geannuleerd. Ik vind het wel jammer, maar ja het zij zo.
Hopelijk vind ik nog wat op Rhodos en anders wordt het Kos denk ik. Ik wil zo rond de 1200 euro klaar zijn. Moet lukken.
pi_46176793
Even een enorme kick.

Zit er aan te denken om in het hoogseizoen naar Rhodos-stad af te reizen. Iemand ervaringen of tips voor een hotel of appartement daar?
pi_46177677
hotel majestic. niet duur, prima kamers die elke dag worden schoongemaakt, vlakbij zee en vlakbij barstreet. enige nadeel was het ietwat kleine zwembad, maar dat valt op te lossen door mensen te leren kennen bij hotel belvedere en daar gaan zwemmen
pi_46179053
Aj jammer, bij verschillende aanbieders blijkt dat hotel Majestic bij de door mij gewenste vertrekdatum reeds volgeboekt is. Jammer, want het zag er erg goed uit.

Iemand nog meer suggesties?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:18:29 #54
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_46179983
Wij zaten in hotel Kipriotis. Ook niet duur, eenvoudige maar nette kamers (met koelkastje!), erg dicht bij het kiezelstrand en 10 minuutjes lopen van de oude stad, eenvoudige buffetten, basic zwembad.
Wij hebben ons er goed vermaakt.

En inderdaad de grootste tip voor Rhodos stad: als je in de oude stad gaat eten vragen ze soms echt een idioot hoge fooi. Zo hebben wij voor een lauwe cola, een biertje en twee miezerige spiezen met patat 35 euro betaald . Dat was op het ommuurde plein onderaan de stad.
pi_46216106
Zo, de reis is geboekt. Onze keuze is gevallen op hotel Marie, vooral vanwege de ligging.

http://www.jiba.nl/accommodation/index.aspx?id=879

Bedankt voor de tips.
pi_46654993
Wij zijn vorige jaar op Rhodos geweest! Super vakantie. We zaten in Trianda, 2 dorpjes van Rhodos stad af. Wij deden alles met de taxi. Kost bijna niks op je op en neer te laten rijden. Wat je even moet vragen is een kaart van taxiprijzen bij het hotel. Want er zijn vaste prijzen, als je zo'n kaartje hebt kun je altijd voor dezelfde prijs reizen, zoniet dan rekenen al snel een stukje meer.

Voor de rest waren het kiezelstranden dus liep niet heel lekker maar het weertje was prima!
pi_47378235
Veel plezier op Rhodos! Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar geweest en het is ons echt zeer goed bevallen. Voor de 2 weken dat wij er waren was er een hittegolf, het slechtste weer wat wij hebben gehad is lichte bewolking een uurtje .

Scooter gehuurd bij een nederlandse scooterverhuurder in Ixia, waar ook ons appartement was en is (dit jaar gaan we weer van 09-08 t/m 23-08). Voor het strand gingen we altijd naar Faliraki, als we niks te doen hadden naar de oude stad van Rhodos. Verder zijn er nog aardig wat dingen te doen zoals het waterpark in Faliraki, een jungle tour met nikos papas ofzo (die gaan wij dit jaar doen vorig jaar was misgegaan ), vlindervallei bezoeken, door de bergen toeren, over de muren van de oude stad lopen, aquarium op het topje van rhodos, lindos bezoeken, als je een dagje heb verveelt doe je echt iets fout
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_47398849
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef emil23 het volgende:
Zo, de reis is geboekt. Onze keuze is gevallen op hotel Marie, vooral vanwege de ligging.

Bedankt voor de tips.
dit kies je inderdaad goed:

hier mijn verslag van Hotel Africa:

wij zijn hier vorig jaar geweest. Gewoon een simpel hotel met een mooie bar en entree! Het ontbijt is wel te vroeg en van gemiddelde kwaltieit. In de directe omgeving kon je in ieder geval veel beter ontbijten maar dit was wel wat prijzig. Het strand is niet het juiste strand. Dit is namelijk hard zand en ligt aan we west zijde ( Heel veel wind dus). Het juiste strand ligt bij het Casino van Rhodos waar bijna iedereen zat! ( oost kant, zacht zand en geen wind gewoon erg prettig tenzij je van vliegeren houdt). Dit was dus elke dag lopen. Verder was het uitgaan op zich in orde en je zat er dicht bij(veel zweden). Een prima hotel voor iemand die niet elke dag naar het strand wil maar er meer op uit trekt(auto). De jeep safari was verder ook erg leuk om te doen met een stel nederlanders die dit organiseren. Ze hebben helaas geen zwembad wat wel jammer is ( de buren wel)

ps: Indien je van strand houd, gezellig eetcafeetjes en af en toe wilt uitgaan kan je beter wat meer aan de noord / oost zijde iets zoeken. Bovenste vierkant. Ga ook zeker in de avond naar de oude stad. Heel veel eet gelegenheden en veel meer keus!!! Verder raad ik ook echt iedereen aan om naar faliraki te gaan met de bus bijvoorbeeld. Strand is ZEER goed en het loopt heel geleidelijk af kwa diepte. ECHT perfect voor mensen die kleine kinderen hebben! Ook is het een stuk minder druk. Ook uitgaan daar is erg goed. VEEL engelse gasten maar je kan er lekker uitgaan met veel kroegen en barren en een mc donalds om de hoek bij het strand met een Taxi rij je dan terug naar Rhodos als het te laat is geworden ( kost ~ 15-20 euro voor 30 km en dat valt erg mee ivm met nederland)

http://members.lycos.nl/plexadam/rhodos.JPG voor de kaart. PS De bovenkant is de NOORD kant van het eiland. Jiba wil nog wel eens de kaarten omdraaien kwa noord west oost zuid etc):

een fijne vakantie!
pi_47673684
Ik ga samen met mijn vriendin van 29-07 tot 09-08 naar Kolymbia.

Hotel Relax Bay, all inclusive..
pi_47679096
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:13 schreef Casual-T het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin van 29-07 tot 09-08 naar Kolymbia.

Hotel Relax Bay, all inclusive..
Dan hebben jullie het vliegtuig terug waar wij mee aankomen op 9 augustus . Alleen wel zonde dat je all-in bent gegaan, voor dat extra wat je daarvoor betaald ipv logies/ontbijt (en misschien een piepklein beetje) kan je daar vrijwel elke avond uit eten en nog gezellig en zeer goed ook
pi_47700538
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:36 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Dan hebben jullie het vliegtuig terug waar wij mee aankomen op 9 augustus . Alleen wel zonde dat je all-in bent gegaan, voor dat extra wat je daarvoor betaald ipv logies/ontbijt (en misschien een piepklein beetje) kan je daar vrijwel elke avond uit eten en nog gezellig en zeer goed ook
We hebben er echt wéééken over zitten nadenken.

Maargoed, deze is voor all-inclusive zeker voordelig (ruim 700), de ligging is goed, de recenties zijn goed. Ik heb dan een (pittige) stage achter de rug en heb mezelf het doel gesteld om lekker te gaan ontspannen en genieten
pi_49784871
Mitsis Rodos Village in Kiotari van de week geboekt. Vorig jaar ook naar dit hotel geweest maar toen niet veel van het eiland gezien.
Dit keer via Duitsland geboekt, het voordeel hiervan is dat de dagen die je boekt je ook op vakantie bent en niet twee dagen kwijt bent aan het reizen.
De tiende vertrekken we al.
pi_49894657
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 07:39 schreef john6 het volgende:
Mitsis Rodos Village in Kiotari van de week geboekt. Vorig jaar ook naar dit hotel geweest maar toen niet veel van het eiland gezien.
Dit keer via Duitsland geboekt, het voordeel hiervan is dat de dagen die je boekt je ook op vakantie bent en niet twee dagen kwijt bent aan het reizen.
De tiende vertrekken we al.
Hoeveel dagen ga je ?
pi_49909345
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:09 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Hoeveel dagen ga je ?
12 dagen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:40:44 #65
111861 Hayley
Get what you can!!
pi_50117398
dat is wel heel erg duur.
Wij hebben via Sunweb een reis naar Rhodos voor 880 voor 2 personen. Wel in September dus naseizoen.
pi_50279962
Net de temperaturen gecheckt, rond de 29 graden en het loopt de komende dagen op. Watertemperatuur 22 graden. Nu nog de uren aftellen, over 24 uur zijn we al geland.
pi_50313905
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:49 schreef john6 het volgende:
Net de temperaturen gecheckt, rond de 29 graden en het loopt de komende dagen op. Watertemperatuur 22 graden. Nu nog de uren aftellen, over 24 uur zijn we al geland.
Veel plezier, mocht je dit nog lezen in een internetcafe!
pi_50343686
Als je na terugkomst nog enige leuke tips hebt, houdt ik me warm aanbevolen.
pi_50353601
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:50 schreef emil23 het volgende:
Als je na terugkomst nog enige leuke tips hebt, houdt ik me warm aanbevolen.
Vorig jaar ben ik er ook geweest, wil je nog wat weten dan ?
pi_50381756
Ach, elke plaats heeft wel zo'n restaurantje waar je gegeten móet hebben, een barretje waar je móet zijn geweest. In zulke tips ben ik altijd geïnterresseerd. Maar het blijft natuurlijk leuk om zelf de boel te ontdekken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:51:59 #71
51286 w00h00
Digital man!
pi_50393847
Mensen nog een goedkoop appertementje in Rhodos? 8 dagen ergens in het centrum niet te veel op en aan.

Om samen met me vriendin heen te gaan.
pi_50476994
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:51 schreef w00h00 het volgende:
Mensen nog een goedkoop appertementje in Rhodos? 8 dagen ergens in het centrum niet te veel op en aan.

Om samen met me vriendin heen te gaan.
www.lastminute.nl
pi_50516699
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:02 schreef emil23 het volgende:
Ach, elke plaats heeft wel zo'n restaurantje waar je gegeten móet hebben, een barretje waar je móet zijn geweest. In zulke tips ben ik altijd geïnterresseerd. Maar het blijft natuurlijk leuk om zelf de boel te ontdekken.
Eigenlijk moet je dat zelf ontdekken, zelf heb ik de meeste restaurants natuurlijk ook nog niet gehad Maar Greekland in Trianda schijnt helemaal top te zijn (ligt aan de westelijke kant net onder Rhodos), en zelf ben ik vorig jaar bijna elke dag bij Blue Palm geweest, dat is een bar/cafe/restaurant in Ixia vlakbij ons hotel waar we altijd voetbal konden kijken, lekker konden eten en vriendelijk geholpen worden. Lekkere cocktails etc. Verder kan ik je niks aanbevelen want we zijn overal en nergens geweest, maar heb niet al die namen onthouden.

Wat ons wel was tegengevallen, maar dat is misschien ook persoonlijk. In de oude stad heb je een fontein staan met daaromheen allemaal restaurantjes, op begane grond en eerste verdieping. Maar die waren zo op "commercieel" , dat vond ik echt niks, hup eten, wil je een fles wijn? nee dank u, wil je een fles water? nee dank u, we hebben al drinken besteld en dan even later komt de gitarist bij elk tafeltje om geld vragen en als je niks geeft dan gaat ie een beetje met dat bakje op je tafeltje lopen tikken, zo van hallo, gezellig was het daar ook niet echt en als je klaar was met eten werd je weggekeken zodat er nieuwe mensen konden zitten.

De restaurants met bandjes ed. zijn meestal het gezelligst heb ik daar gemerkt
pi_50718670
Op tijd teruggekomen, hebben al temperaturen gehad van 37 graden, en komend weekeind word de veertig graden gehaald daar.
Op de vraag van kun je wat leuke tips geven? idd, je moet er zelf naar toe gaan, we zijn er nu voor de tweede keer geweest, en als wij in het hotel niet een paar leuke koppels hadden leren kennen denk ik dat we ons op een gegeven moment zelfs verveeld zouden hebben.
Het eiland is mooi, maar het is puur toeristisch, de vlindervallei is nog niet veel te doen, ga je naar de 7-sprong, die staat droog rond deze tijd van het jaar, en Lindos heb je idd ook gezien na 1 keer. De rest van de dorpjes en "steden" bestaan groten deels alleen maar uit restaurantjes, cafetjes en de bekende "supermarktjes" .
Wij hadden deze keer weer een auto en een quad gehuurd om het land te verkennen, maar daar ben je eigenlijk zo overheen.
Ga je voor de omgeving? dan zeg ik 1 keer naar Rhodos is genoeg. (Kreta vond ik mooier qua eiland)

Maar al met al toch een mooie vakantie gehad

[ Bericht 2% gewijzigd door john6 op 22-06-2007 09:38:24 ]
pi_51008469
Wij gaan binnenkort lekker 8 dagen naar Trianta, heb er erg veel zin in!
Iemand wel eens in appertementencomplex(je) Rafael geweest?

Is het trouwens een beetje redelijk snorkelen in Rhodos? Dan neem ik namelijk m'n uitrusting mee
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_51018279
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:28 schreef BobbyJames het volgende:
Wij gaan binnenkort lekker 8 dagen naar Trianta, heb er erg veel zin in!
Iemand wel eens in appertementencomplex(je) Rafael geweest?

Is het trouwens een beetje redelijk snorkelen in Rhodos? Dan neem ik namelijk m'n uitrusting mee
een van de mooie dingen om daar te doen, je hebt een zeer goed zicht onder water daar.
Bij de meeste hotels komt er iemand langs voor te duiken, voor 50 euro ben je dan een hele dag weg met de boot, waarbij je instructie krijgt en s'middags 1 duik. je kunt ook voor de helft meegaan en dan kun je op de plek waar ze de hele middag blijven liggen, snorkelen. de boot is van alles voorzien, van uitrusting tot snackbar.
pi_51018454
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:28 schreef john6 het volgende:

[..]

een van de mooie dingen om daar te doen, je hebt een zeer goed zicht onder water daar.
Bij de meeste hotels komt er iemand langs voor te duiken, voor 50 euro ben je dan een hele dag weg met de boot, waarbij je instructie krijgt en s'middags 1 duik. je kunt ook voor de helft meegaan en dan kun je op de plek waar ze de hele middag blijven liggen, snorkelen. de boot is van alles voorzien, van uitrusting tot snackbar.
Oh wauw ..dat klinkt onwijs goed!
Snorkelset gaat dus op zeker mee, thanks!

Eigen bootje huren voor een dag lijkt me ook geweldig. Maar dat zal wel iets duurder zijn, toch?
pi_51021088
quote:
Op zondag 1 juli 2007 01:37 schreef BobbyJames het volgende:

[..]

Oh wauw ..dat klinkt onwijs goed!
Snorkelset gaat dus op zeker mee, thanks!

Eigen bootje huren voor een dag lijkt me ook geweldig. Maar dat zal wel iets duurder zijn, toch?
Geen idee wat een bootje huren kost voor een dag,maar om iets te huren daar is echt niet duur. Houdt er wel rekening mee als je ergens gaat snorkelen dat er veel watersport is, daarom mag men daar ook maar officieel op twee plaatsen duiken.Maar er zijn genoeg baaien waar het te doen is.
Wat mooi is dat ik gedaan heb, is brood meegnomen uit het hotel en dat tijdens het snorkelen in mijn handen gehouden, als je iets verder zwemt heb je echt honderden grotere vissen die je het brood uit de handen eten.

Weet niet aan welke kant van het eiland de plaats ligt waar jij heen gaat. Aan de ene kant is de zee heel rustig terwijl aan de andere kant van het eiland de zee ruwer is. Dat is ook mooi te zien op het einde van het eiland (Prasonisi) waar een smaller strook strand ligt van ongeveer 200 meter breed. Rechts is de zee wild en links heb je een rustige zee.
pi_51074090
quote:
Op zondag 1 juli 2007 08:48 schreef john6 het volgende:

[..]

Geen idee wat een bootje huren kost voor een dag,maar om iets te huren daar is echt niet duur. Houdt er wel rekening mee als je ergens gaat snorkelen dat er veel watersport is, daarom mag men daar ook maar officieel op twee plaatsen duiken.Maar er zijn genoeg baaien waar het te doen is.
Wat mooi is dat ik gedaan heb, is brood meegnomen uit het hotel en dat tijdens het snorkelen in mijn handen gehouden, als je iets verder zwemt heb je echt honderden grotere vissen die je het brood uit de handen eten.

Weet niet aan welke kant van het eiland de plaats ligt waar jij heen gaat. Aan de ene kant is de zee heel rustig terwijl aan de andere kant van het eiland de zee ruwer is. Dat is ook mooi te zien op het einde van het eiland (Prasonisi) waar een smaller strook strand ligt van ongeveer 200 meter breed. Rechts is de zee wild en links heb je een rustige zee.
Toffe tip van dat brood ..thanks!

Plaats ligt aan de noordwest kant van het eiland (links onder Rhodos-stad) dus aan de rustige kant dan waarschijnlijk.

Komt helemaal goed dan
pi_51078692
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:45 schreef BobbyJames het volgende:

[..]

Toffe tip van dat brood ..thanks!

Plaats ligt aan de noordwest kant van het eiland (links onder Rhodos-stad) dus aan de rustige kant dan waarschijnlijk.

Komt helemaal goed dan
Mwoa, echt rustig is het nergens in de buurt van Rhodos, ligt er net een beetje aan waar je zit in dat dorpje. Zelf ga ik voor de 2de keer naar Ixia, maar er loopt 1 hoofdweg (kijk maar in de wegenkaarten die je op internet tegenkomt) en daar gaat vrij veel verkeer overheen elke avond , dag , ochtend , nacht , maar zelf heb ik er eigenlijk nooit echt last van gehad omdat ik het verders niet erg vind . En het is vooral in het hoofdseizoen in dat soort toeristische dorpjes overal wel lekker gezellig druk.
pi_51085067
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:26 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Mwoa, echt rustig is het nergens in de buurt van Rhodos, ligt er net een beetje aan waar je zit in dat dorpje. Zelf ga ik voor de 2de keer naar Ixia, maar er loopt 1 hoofdweg (kijk maar in de wegenkaarten die je op internet tegenkomt) en daar gaat vrij veel verkeer overheen elke avond , dag , ochtend , nacht , maar zelf heb ik er eigenlijk nooit echt last van gehad omdat ik het verders niet erg vind . En het is vooral in het hoofdseizoen in dat soort toeristische dorpjes overal wel lekker gezellig druk.
We hadden het over de zee, die een rustige en een onrustige kant heeft op het eiland.

Maar verders heb je wel gelijk
Over die drukke weg is zeker gevaarlijk fietsen ..of kan dat wel?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:47:41 #82
22273 Dizer
Save the beard!
pi_51086201
>> tijdelijk naar ZOM in overleg met TRV mods
Friends don't let friends remain beardless...
pi_51103278
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:57 schreef BobbyJames het volgende:

[..]

We hadden het over de zee, die een rustige en een onrustige kant heeft op het eiland.

Maar verders heb je wel gelijk
Over die drukke weg is zeker gevaarlijk fietsen ..of kan dat wel?
Ow dat was me even ontgaan Maar fietsen lijkt me niet echt het meest veilige over die hoofdweg, maar je kan natuurlijk ook altijd nog de wat rustigere wegen ernaast pakken, maar daar zijn er niet zoveel van, ik huur gewoon lekker een scooter die lekker met het verkeer mee gaat, maar als je de bergen enzo in gaat dan kan je perfect fietsen, alleen als je elke dag bv. van plan bent met de fiets naar Rhodos te gaan zou ik nog wel een keer daarover nadenken..
pi_51343466
Ik ben van 9/8t.19/8 te vinden bij--> Hotel Ibiscus is een gezellig hotel in het uiterste noordpuntje van Rhodos-Stad met een zeer centrale ligging in het nieuwe centrum.

Zal de komende tijd plannen wat er zo al te doen, maar zonnen staat bovenaan.. hopelijk valt het te doen met het weer
pi_51361149
een vriendin van mij is reisleidster op rhodos voor thomas cook
  vrijdag 13 juli 2007 @ 03:21:43 #86
94516 oorsmeer
hè gatver!
pi_51418284
Ben vanmiddag teruggekomen, prima naar mn zin gehad

Bar-street is top, zeker leuk voor jongeren tot de 28/29.
Stranden zijn ook lekker, al zou ik aanradden om aan de west-kust te blijven, daar is het door de wind een stuk aangenamer.
Verder is het een must om naar het water-park in faliraki te gaan (www.water-park.gr), 20e, en een hele dag supertoffe glijbanen

Tenslotte het hotel, ik zat in Belvedere Beach.
Locatie geniaal, zwembad prima, goed eten alleen de kamer was ondermaats klein.
Op zich niet zo'n probleem (jong stel) maar het had wat groter gemogen allemaal
Bruin, groen en als je te hard peutert.... rood
pi_51450117
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 03:21 schreef oorsmeer het volgende:
Ben vanmiddag teruggekomen, prima naar mn zin gehad

Bar-street is top, zeker leuk voor jongeren tot de 28/29.
Stranden zijn ook lekker, al zou ik aanradden om aan de west-kust te blijven, daar is het door de wind een stuk aangenamer.
Verder is het een must om naar het water-park in faliraki te gaan (www.water-park.gr), 20e, en een hele dag supertoffe glijbanen

Tenslotte het hotel, ik zat in Belvedere Beach.
Locatie geniaal, zwembad prima, goed eten alleen de kamer was ondermaats klein.
Op zich niet zo'n probleem (jong stel) maar het had wat groter gemogen allemaal
Waterpark faliraki is een echte aanrader ja
pi_51465769
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:40 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Waterpark faliraki is een echte aanrader ja
nou dat ga ik dus zeker bekijken..
pi_51604142
Zo, eindelijk de tickets binnen. We vliegen volgende week donderdag om 5.15 uur. Was voornemens om met de trein naar Schiphol te gaan, maar dan sta ik daar al om 1.00 uur te kijken.
pi_51610954
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:10 schreef emil23 het volgende:
Zo, eindelijk de tickets binnen. We vliegen volgende week donderdag om 5.15 uur. Was voornemens om met de trein naar Schiphol te gaan, maar dan sta ik daar al om 1.00 uur te kijken.
5:15?
pi_51618987
Ja, 5.15.

Ach, staan we mooi 's ochtens voor 10 uur plaatselijke tijd op rhodos. Vorig jaar naar Malta vlogen we pas om 21.00 's avonds. Das pas een klotetijd. Maar wat ik al zei, was voornemes om met de trein te gaan, maar om nu al ruim een uur voordat de incheckbalie opengaat op Schiphol rond te gaan hangen, lijkt me ook niks.
pi_51797590
Ik vroeg me trouwens af waar de Averof street bushalte is (voor de westkant) Iemand een idee?

Liggen de haltes tegenover elkaar??

[ Bericht 22% gewijzigd door hardromacore op 24-07-2007 22:10:48 ]
pi_51808177
Zijn zondag teruggekomen na een weekje Rhodos.
Echt heerlijk genoten, eiland is alleen iets toeristischer dan we gedacht hadden.

We hebben Lindos bezocht, leuk pitoresk plaatsje met een mooie akropilis om te bezoeken (naar boven op een ezel ..lachen!!) En hebben een baai-tocht gemaakt waar je prachtig kan snorkelen.

De restaurantjes in het oude gedeelte van Rhodos-stad zijn een aanrader! Daar wordt nog lekker eten klaargemaakt! Ga bijvoorbeels eens langs bij Mirovolos, krijg je geen spijt van!

Lees nu dat het waterpark erg tof is. Daar zijn we helaas niet geweest, misschien moeten we nog maar een keer terug dan ..
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:38:05 #94
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_51989437
Ook zondag teruggekomen. Rhodos is geweldig maar (zelfs volgens de Grieken) vorige week veel te warm. 44 graden in Ixia, 51 in Rhodos Stad en 58 in Lindos.

En dan een autootje gehuurd om het eiland te bezichtigen. Zo'n net-niet-autootje (een Matiz) die begon te hoesten als je een berg opwilde. Airco afzetten schijnt te helpen, maar niet veel. Ach, de Grieken zelf rijden ook in dat soort koekblikjes dus het zal wel zo horen.

Goed hotel gehad; het Cosmopolitan. Volgens kritieken op 't Net "verouderd en ongezellig". Geen last van gehad. Toegegeven, de inrichting is wat jaren '70, maar kraakhelder. En gezelligheid in hotels geloof ik niet in, gezelligheid maak je zelf. Ik ga niet de hele vakantie in het hotel blijven in de hoop dat er wat wordt georganiseerd.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52051231
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:10 schreef emil23 het volgende:
Zelfde 9 aug, maar gelukkig brengt mijn pa me

Leuke temperaturen
pi_52056743
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:14 schreef hardromacore het volgende:

[..]

Zelfde 9 aug, maar gelukkig brengt mijn pa me

Leuke temperaturen
Wij ook 9 augustus, maar we vliegen om half 8, en de eerste trein komt half zes aan s ook mooi klote
pi_52059936
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:32 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Wij ook 9 augustus, maar we vliegen om half 8, en de eerste trein komt half zes aan s ook mooi klote
Succes

[ Bericht 4% gewijzigd door hardromacore op 02-08-2007 23:20:29 ]
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:24:12 #98
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_52181988
Iemand nog vrij recent teruggekomen en heb je dan nog een goede tip dat is echt dit jaar hip, of een leuk eetadresje?
-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
pi_52185467
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:24 schreef SHARKYKING het volgende:
Iemand nog vrij recent teruggekomen en heb je dan nog een goede tip dat is echt dit jaar hip, of een leuk eetadresje?
een tip is zoeken naar een zoveeelste gesloten topic over Rhodos, zeikers hier......
De Puta Madre
pi_52189990
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:24 schreef SHARKYKING het volgende:
Mirovolos in het oude gedeelte van Rhodos-stad, echt een top restaurantje!
En Lindos is leuk om te bezoeken!
pi_52317909
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:53 schreef BobbyJames het volgende:

[..]

Mirovolos in het oude gedeelte van Rhodos-stad, echt een top restaurantje!
En Lindos is leuk om te bezoeken!
lindos bezoeken is alleen keuk vanaf de zeekant. dan ben je meteen bij die burcht, met auto of bus kom je niet verder aan de andere kant van t eiland, alles auto vrij, en dan is t ver lopen met 42 graden. dacht t niet in een gehuurde chevorlet, Matiz airco en wegwezen.
De Puta Madre
pi_52318836
Goh, was het nog maar 42 graden? Da's toch best te doen? Toen wij er waren was het 58 graden...
pi_52319073
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 00:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goh, was het nog maar 42 graden? Da's toch best te doen? Toen wij er waren was het 58 graden...
in de schaduw?
De Puta Madre
pi_52319285
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 01:05 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

in de schaduw?

44 graden was het in Ixia, met zeewind. Zelfs de Grieken waren aan 't klagen over de hitte.
pi_52319353
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 01:17 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

44 graden was het in Ixia, met zeewind. Zelfs de Grieken waren aan 't klagen over de hitte.
3 dagen windstil vanaf de westkutst was behoorlijk heet , dat wel. maar je gaat voor zon zee en strand. of om niets te doen, dat is me ook goed bevallen.
De Puta Madre
pi_52320186
tering en ik vond het 2 jaar geleden in faliraki met 45 graden windstil al een beetje teveel van het goede moet er niet aan denken om met 58 graden rond te lopen
pi_52324278
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 00:04 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

lindos bezoeken is alleen keuk vanaf de zeekant. dan ben je meteen bij die burcht, met auto of bus kom je niet verder aan de andere kant van t eiland, alles auto vrij, en dan is t ver lopen met 42 graden. dacht t niet in een gehuurde chevorlet, Matiz airco en wegwezen.
Het was inderdaad warm ja, denk rond de 50 graden toen wij er waren ..maar zeker de moeite waard!
pi_52511140
Heerlijke temperaturen gehad de afgelopen 11 dagen.. wel aan het vervellen.. iets te lang..
  zondag 2 september 2007 @ 22:13:12 #109
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52902722
En terug naar TRV
pi_52904400
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:13 schreef Dizer het volgende:
En terug naar TRV
Hu. Naar Rhodos? Graag!
De Puta Madre
pi_53255106
Wij gaan volgende week donderdag 8 daagjes naar Trianda! Heb veel leuke tips al gevonden hier, thanks! Heb er ongelooflijke zin in, hoop dat het nog lekker weer is.

Is het trouwens duur om een auto of scooter te huren?
En hoe is het met de drukte in oktober? Zag dat er iemand vorig jaar okt geweest was?
pi_53255556
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef Again het volgende:
En hoe is het met de drukte in oktober? Zag dat er iemand vorig jaar okt geweest was?
niet zo druk, geen/weinig irritante jongeren
pi_53256002
Thanks!
pi_53269274
Nou het gaat waarschijnlijk niet door
Geen terugvluchten beschikbaar.. Ze proberen vandaag nog iets te regelen en morgen horen we of we iets anders moeten zoeken.
Baal er flink van! Rhodos lijkt me zo mooi!

Dus nu kunnen we weer op zoek.. Zucht..
pi_53270451
Damn ..dat is balen! Rhodos is inderdaad erg mooi. Maar genoeg andere mooie plekken over, toch?
pi_53270588
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:21 schreef BobbyJames het volgende:
Damn ..dat is balen! Rhodos is inderdaad erg mooi. Maar genoeg andere mooie plekken over, toch?
zeker
en je kunt gewoon een andere keer naar Rhodos
pi_53272163
Maar t blijft kut
Ik wil wel graag naar een grieks eiland. Lijkt me toch mooier dan Turkije ofzo.
Eventueel nog Canarische Eilanden..

Maar liefst Rhodos
pi_53296644
Joepie we gaan toch!!! Mogen zo de tickets ophalen!!
pi_53311032
Tof voor je ..enjoy!
pi_53311395
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef Again het volgende:
Wij gaan volgende week donderdag 8 daagjes naar Trianda! Heb veel leuke tips al gevonden hier, thanks! Heb er ongelooflijke zin in, hoop dat het nog lekker weer is.

Is het trouwens duur om een auto of scooter te huren?
een auto huren is niet zo duur, in het seizoen ligt de prijs rond de 40/45 euro voor een kleine wagen. Na het seizoen gaat men vaak stunten met de prijzen en krijg je de auto voor een veel lagere prijs. Tof voor jullie dat het toch doorgaat. Zag de temperaturen, gemiddeld rond de 29 graden. Zeewater 26 graden
Fijne vakantie
pi_53334295
Vandaag teruggekomen van 8 dagen Ixia... het was heerlijk wel weer even wennen aan de temperaturen hier, het was daar elke dag 30 graden...
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_53489508
Ik ga morgen en voorspelling is dat het zaterdag ook 30 graden zal gaan zijn!
Ooooh ik kan niet wachtennn
pi_53697437
Ben ook weer terug! Ook wij hadden dagelijks 30 graden nog, gisteravond begon het te onweren en dat hield niet meer op.. Gelukkig vlogen we vanmorgen om 11 uur terug
Wij hebben veeeeeel tijd doorgebracht op Tsambika-Beach! We zijn er echt verliefd op, het is een prachtig zandstrand, niet zo heet als Faliraki, wat rustiger ook. Het ligt in een baai met een paar strandtentjes en verder niks! Heerlijk!
Lindos vond ik ook geweldig, zoooo mooi! Maar wat een klim naar boven zeg, en dat in die hitte! De Acropolis was erg indrukwekkend en dan vooral het uitzicht!
We hebben bijna elke avond gegeten in Rhodos-stad, veel restaurants en vond het ook een redelijke prijs.
Verder was de Filerimosberg met de Acropolis van Ialyssos erg gaaf!
Wij hebben de hele week een scooter gehuurd. We zaten in Ialyssos en hebben alles goed kunnen bereiken, maar zijn niet verder gegaan dan Agathi beach (zijn vooral aan de oostkust geweest de hele week) want je kreeg wel een houten kont lol. Lindos hebben we met de boot gedaan, echt aan te raden, heerlijk ontspannen dagje! Tip: Boek de tickets voor de boot in de Mandrikihaven in Rhodos-stad. Via je hostess betaal je stukken meer.

Nadeel was dat het erg dor was, maarja dat heb je met dat klimaat. Hoor ook vaak dat Rhodos het bloemeneiland wordt genoemd maar heb amper bloemen gezien. Waarschijnlijk doordat het al herfst is
Vond veel ook rondom het toerisme gebouwd, dat is jammer. Haalt wel de charme van een plek weg.

Heb met veel grieken gepraat, en vond het echt idioot, het leven daar. Mensen werken van april tot oktober 7 dagen in de week, vaak om de zondag zijn ze een dagje vrij. Vanaf oktober stopt het met de inkomsten en zitten de meesten Grieken thuis. Tot kerst redden ze het met het geld maar dan wordt het moeilijk.. Van de overheid krijgen ze maandelijks 300 euro, ze moeten dus echt kei en keihard werken in de zomer om de winter dicht te breien.
Petje af voor de Grieken dus, die toch altijd aardig en vrolijk bleven!
pi_53708338
balen he, hoe snel die dagen voorbij gaan

[ Bericht 10% gewijzigd door john6 op 05-10-2007 08:31:16 ]
pi_55867690
Ik ga er dit jaar heen. Ben heel benieuwd. Heb er zin in.
History became legend, legend became myth.
pi_55868854
Goed plan, ik heb t ook weer als voornemen aangenomen. 2008 -> back to Rhodes
pi_55869301
Ik heb ook geboekt, 8 juni, 8 dagen naar Rhodos, ben benieuwd!!!
pi_55871067
Ik wil ook terug!!! Heb zo'n heimwee
pi_56060535
4e keer voor mij dit jaar: vanaf 24 april, net iets voor de meivakantie dus. Zal wel wat schelen op Schiphol hoop ik. Nadat we vorig jaar Oceanis als accomodatie hadden aangezien Hilton wel erg prijzig was, gaan we dit jaar toch weer naar Hilton. Om de één of andere reden is het dit jaar nog goedkoper ook dan Oceanis vorig jaar

Maargoed, heb er verschrikkelijk veel zin in
pi_56060784
Dat lijkt me echt vreselijk zo'n resort
Ik ben van de kleine familiebedrijfjes Echt cultuur proeven!

T zag er iig wel luxe uit als wij langstuften op ons scootertje
pi_56060892
Het is juist heerlijk, Oceanis viel tegen vanwege de all-in, het enige negatieve over Hilton zijn de prijzen van de drankjes. Maargoed, dat moet je maar voor lief nemen vind ik We verbleven twee keer eerder in 't Hilton en allebei de keren was 't perfect. En dat zeg ik niet zomaar Heerlijk rustig ook vanwege het voorseizoen
pi_57447027
Ik vlieg lekker vanaf Eindhoven. Kan niet wachten tot het zover is.
  maandag 7 april 2008 @ 11:54:30 #133
68726 Versie1
Goede winden..
pi_57886224
Hallo,

Wij gaan de 27ste naar Trianda voor een week.
Kan je zonder brommerrijbewijs een scooter huren. Hebben beiden wel een rijbewijs.
gr
pi_57890219
24 April Hilton is alleen dicht vanwege te weinig boekingen dus nu gaan we naar Rodian Amathus; iemand daar weleens geweest?

Keppurzininnn
pi_57890621
Versie ja dat kan! Wij hadden ook de hele week een scooter, hebben heerlijk gecruised de hele week
Tip: Tsambika Beach Mooiste strand van het eiland!
Faliraki als je wat drukker/toeristischer wilt!
pi_57896890
In de voorjaarsvakantie (27-04 tm 04-05) naar Rhodos. We zitten in een hotel redelijk in 't centrum. Nog geen hoogseizoen dus ongetwijfeld wat rustiger dan in juli etc. Zijn er door de mindere drukte nog plekken die extra de moeite waard zijn om te bekijken. En wat zijn de algemene tips voor Rhodos?

Bvd
pi_57897099
Mijn tips:
Bezienswaardigheden:
-De oude stad (!!)
-De Acropolis van Ialyssos
-Lindos (en acropolis!)

Stranden zie boven

Spreek prijzen van te voren af (taxi ed)
Excursies ter plekke boeken, en niet via je hotel/hostess, scheelt véél geld!

Veel plezier
pi_57898074
Kijk, bedankt voor de tips. Misschien goed om te vertellen, ik ga niet met vrienden oid maar met mn ouders en mn broertje. Een auto wordt er sowieso gehuurd, dus de range van bestemmingen is wat vergroot. Zijn er misschien dan nog een aantal extra mooie plekken? Met deze tips komen we iig een heel eind .
pi_57898544
Monolithos schijnt heel gaaf te zijn, maar daar ben ik zelf niet geweest. Het zuiden schijnt niet echt bijzonder te zijn..

Epta pignes vond ik een mooi stukje natuur.. Maar Kalithea en de Vlindervallei schijnen dat ook te hebben..
pi_57917701
Nice, bedankt!
pi_57938575
Vlindervallei is in de periode dat je gaat helaas nog niet veel te zien. Maar als je vervoer huurt is het gewoon leuk om het eiland rond te rijden. Temperaturen vallen mee, maar als je gewoon de kust blijft volgen kom je rond het hele eiland.
Antony Quin bay is wel leuk, daar is nog de Gunss of Naverone (als ik het goed schrijf) opgenomen.
Als je de kanten van Lindos opgaat, ook leuk om te zien, doorblijven rijden naar Prasonisi, het uiteinde van het eiland. Mooi om te zien, aan de ene kant een ruige zee aan de andere kant een stille zee, met er tussenin een stukje strand van mischien 200 meter.
In ieder geval een mooie vakantie en we horen het wel hoe het is geweest.
De temperaturen liggen rond die tijd tussen de 20 en 25 graden
pi_58146100
Vliegtickets ook binnen, echte chartertijden .

Vertrek A'dam: 5:20

Vertrek Rhodos: 11:00.

@John, nog bedankt voor de tips! We gaan er zeker gebruik van maken!
pi_59358659
Ik ga zondag richting Rhodos! Hoe is de vlindervallei rond deze tijd?
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:54:58 #144
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_59361043
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:12 schreef Vince22 het volgende:
Lang en smal, voornamelijk bergop (als je onderaan begint), tamelijk rotsachtig en heel veel bomen.

Met andere woorden: Ik heb geen idee over midden juni. Wel over midden juli, maar daar heb je weinig aan.
pi_59363407
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:12 schreef Vince22 het volgende:
Ben in de vlindervallei rond 14 juni vorig jaar geweest. Maar vond het gewoon tegen vallen.Denk echt dat je hier in een latere periode heen moet gaan wil je het allemaal zien.

Een hele fijne vakantie toegewenst
pi_59368857
Ik was er laat in t jaar, augustus/september overgang. Zaten duizenden vlinders, maar ze vlogen niet echt.. Op zich indrukwekkend om een boom te zien gemaakt van vlinders (aangezien je de boom niet meer kon zien). En je hebt dan altijd van die mensen die steentjes gaan gooien
pi_59377601
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:59 schreef Atreidez het volgende:
Ik was er laat in t jaar, augustus/september overgang. Zaten duizenden vlinders, maar ze vlogen niet echt.. Op zich indrukwekkend om een boom te zien gemaakt van vlinders (aangezien je de boom niet meer kon zien). En je hebt dan altijd van die mensen die steentjes gaan gooien
had me mooi geleken, echter wij hebben er echt maar een paar gezien, je kon ze op 1 hand tellen
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:46:55 #148
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_59379113
Nou, ze zien er dus zo uit:

En als ze allemaal op een boom of een rots zitten, ziet het er zo uit:

zaterdag 14 juni 2008 @ 22:42:59 #149
132605 kawotski
Il Dottore
pi_59396766
Mijn tip: Siana, als je het eiland rond gaat. Heeft een leuk kerkje zoals je ze niet vaak ziet, kijk vooral eens binnen. Je kan er ook heerlijk een pitabroodje halen voor weinig aan de weg naast het kerkje.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_60115857
Hopelijk staat alles er nog na de beving.
pi_60229421
Tis heerlijk hier in Rhodos. Lekker windje. Barstreet om de hoek van ons hotel. Heerlijk.
pi_60323011
Ik vlieg er 2 aug heen!! hoppa PartyTime!!
pi_60325126
Hm vorig jaar naar Rhodos geweest, ik vond het echt helemaal niets. Weinig te doen en de barstreet stelt echt geen fuck voor. Kos was vele malen beter dan Rhodos maarja daar kwam ik pas na de vakantie achter
pi_60332358
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:11 schreef Wooldoor het volgende:
Hm vorig jaar naar Rhodos geweest, ik vond het echt helemaal niets. Weinig te doen en de barstreet stelt echt geen fuck voor. Kos was vele malen beter dan Rhodos maarja daar kwam ik pas na de vakantie achter
is ook zo, het uitgaansleven was ver te zoeken. een wijnfeest in een park, waar de toeristen zaten die kaas en chips mee brachten. Rill.. ik was een nette tourist die met de lokal people t goed wist te vinden., en door een hoop geouwehoer erachterkwam dat die mannen met die kralenlettingen spelen, inplaats van hun pik. echt lachen. maar verder was er niets te doen, toen ik weer weg was
De Puta Madre
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:46:58 #155
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_60352999
valek, kun je de volgende keer oppassen waar je je peuk heengooit?
pi_60437896
Ik ga van 10-8 tot 21-8 met mijn vriendin naar Rhodos, naar Hotel Blue Sky Beach aan de west-kant. Heb er heel veel zin in. Iemand ervaringen met dit hotel?

Ben al op die vakantie-sites aan het kijken bij hotel-reviews en dat klinkt voor zover ik het heb gezien wel oke!
pi_60464447
Heeft er iemand informatie over de branden? Iemand die er geweest is?

Ik ga eind augustus naar lindos (Krana) en verblijf in de Lindian Myth appartementen.
There is no time like the present..
pi_60504565
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:30 schreef Spider_NL het volgende:
Heeft er iemand informatie over de branden? Iemand die er geweest is?

Ik ga eind augustus naar lindos (Krana) en verblijf in de Lindian Myth appartementen.
Ikzelf heb in Rhodosstad zelf gezeten. Alleen wat blusvliegtuigen en helikopters gezien. Het enige wat ik weet is dat de brandweer het vuur onder controle heeft. Verder weet ik niets. Bel je reisbureau op zou ik zeggen. Als je dat niet via een reisbureau hebt gedaan bel je het hotel op. De meeste Grieken daar kunnen Engels.
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:34:09 #159
32015 suus21
Andre rocks!
pi_60551181
wat is leuker/mooier: Kreta of Rhodos?
Ik ben al een keer naar Kos geweest vond het daar heel leuk maar wil niet nog eens naar dezelfde plek.
fijn!
pi_60557642
Ligt eraan waar je voor gaat; als je veel wilt uitgaan zou ik Kreta kiezen. Ik vond Rhodos wat tegenvallen qua feesten.
Maar de stranden van Rhodos vind ik dan weer mooier, zeker aan de oostkust, práchtige stranden en rustige stille zee!
Verder is het ongeveer hetzelfde denk ik; echt grieks!
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:28:17 #161
32015 suus21
Andre rocks!
pi_60561974
ik wil wel uitgaan maar niet iedere dag en zeker niet met vreselijke Engelse domme pubers...dus dan maar Rhodos of niet?
fijn!
pi_60578787
Als je dan Faliraki vermijdt dan komt dat goed In Rhodos stad en aan de westkust zijn ook wat clubs maar niet erg druk..
pi_60578950
In Barstreet stikt het voornamelijk van de scandinaviers.
Tips barstreet:
Colorado voor de leuke bands
Down-under-bar voor Hollands vertier.
Swedco voor lekkere broodjes en koffie als je het ontbijt hebt gemist in je hotel.
Enne neem vooral een waterpijp. ( Naam van die tent ben ik ff vergeten, maar lurken aan een waterpijp is best relaxed)
pi_60592849
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 15:34 schreef suus21 het volgende:
wat is leuker/mooier: Kreta of Rhodos?
Ik ben al een keer naar Kos geweest vond het daar heel leuk maar wil niet nog eens naar dezelfde plek.
Als eiland vind ik Kreta mooier, je kunt er wat meer het "binnenland" in, de mensen zijn naar mijn gevoel een stuk vriendelijker. Rhodos ben ik 2 maal geweest ,maar dan heb je dat eiland echt wel gezien.
Al zal dat met Kreta ook wel het geval zijn. Idd zijn zoals hierboven geschreven de stranden op Rhodos mooier, maar Kreta vind ik de natuur stukken mooier.
Wanneer ga je?
pi_60594047
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:39 schreef quirina het volgende:
In Barstreet stikt het voornamelijk van de scandinaviers.
Tips barstreet:
Colorado voor de leuke bands
Down-under-bar voor Hollands vertier.
Swedco voor lekkere broodjes en koffie als je het ontbijt hebt gemist in je hotel.
Enne neem vooral een waterpijp. ( Naam van die tent ben ik ff vergeten, maar lurken aan een waterpijp is best relaxed)
Die tent met die waterpijp kan ik me ook nog herinneren ja. Die proppers die daar bij stonden waren me toch een players.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 11:09:47 #166
32015 suus21
Andre rocks!
pi_60621926
welk Grieks eiland is uberhaubt het leukst/mooist?
fijn!
pi_60623421
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:09 schreef suus21 het volgende:
welk Grieks eiland is uberhaubt het leukst/mooist?
Dat zou ik ook weleens willen weten ja. Ben inmiddels meerdere keren naar Kreta, Rhodos en een keer naar Kos geweest, zou nu wel een ander Grieks eiland willen zien
  donderdag 7 augustus 2008 @ 12:10:54 #168
32015 suus21
Andre rocks!
pi_60623445
welke van die 3 vond je het leukste? Ik hoor heel tegenstrijdige verhalen over Rhodos...
fijn!
pi_60626297
Ik ben op Corfu, Kos en Rhodos geweest. Kos was het leukste met uitgaan vond ik.
pi_60627164
Ik wil ook dolgraag naar andere eilanden, vond Kreta prima, Rhodos geweldig.. Ben alleen bang dat andere eilanden lang niet zo leuk zijn als Rhodos.
Ik vind de stranden en natuur belangrijk, leuke bezienswaardigheden. Echt uitgaan hoeft voor mij niet. We komen wel in clubs maar die heb je overal wel...
Mijn vader is ook op Corfu geweest en hij vond de stranden daar niks. Dus die schrap ik al van mijn lijst

Zakynthos, Santorini en Mykonos, daar wil ik graag nog heen..
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:29:14 #171
32015 suus21
Andre rocks!
pi_60627382
Wat is er zo leuk aan Rhodos?
fijn!
pi_60627576
Pff alles.. Aan de oostkust zijn de stranden echt zoooo mooi, zeker Tsambika Beach. Lindos is een prachtig schilderachtig stadje, met een erg indrukwekkende acropolis. Net als die van de Filerimos, echt super..
Alles is goed te bereiken met scooter, omdat de leukste stadjes enzo in het noorden van het eiland liggen. Goede verlichte wegen, ook niet onbelangrijk.
Rhodosstad, een geweldige, supermooie stad, zowel oud als nieuw. Wel veel toerisme, maar daar merkte ik weinig van in het naseizoen. Ik heb superveel geluk gehad met ons appartement, zo gastvrij en leuk.
Veel grieken gesproken, super mensen, maar goed dat is hetzelfde op de andere eilanden.

De sfeer was gewoon zo relaxed en gezellig..
pi_60627694
Ik ken de andere eilanden niet, maar Rhodos heeft een hoop historische sites. De badhuizen bij Faliraki, de Acropolis en natuurlijk Rhodos Stad. Was echt een leuke afwisseling op het typische zon, zee en strand
pi_60627800
Ja dat is het he, gewoon echt een beetje cultuur proeven gecombineerd met een heerlijke strandvakantie.
En cultuur vind ik normaal gesproken niet zo bijzonder, maar dit was echt gaaf! Geen hoopje stenen dat dan 'uit de oudheid' kwam, waar je je niks bij voor kunt stellen, maar echt goed behouden acropolissen...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:46:38 #175
32015 suus21
Andre rocks!
pi_60627932
oke lijkt me leuk!
fijn!
pi_60628149
Wacht ik plaats wat fotootjes om je over te halen
pi_60629179

Wat mij betreft het mooiste strand van het eiland; Tsambika Beach

Lindos (de witte huisjes) met daarboven de zeer indrukwekkende Acropolis

Acropolis Lindos

Poort van de oude stad

Een van de vele schattige kerkjes

Mandrakihaven

Overal van deze schattige straatjes

Uitzicht westkust, vanaf de Filerimos-berg (prima op te komen met de scooter, niet gaan lopen hoor, lol)

De rest moet je zelf maar ontdekken

[ Bericht 16% gewijzigd door Again op 07-08-2008 16:05:03 ]
pi_60630406
Mooie foto's!
En volgens mij is het Mandrakihaven
pi_60630439
Oja, spelfoutje! (mijn 'n' plakt..)
pi_60632528
Wij hadden een hotel in Rhodosstad en hadden met 5 een autootje gehuurd.. We gingen voornl. voorbij Faliraki naar dit strand, eigenlijk een naaktstrand maar was niet verplicht en super rustig Op een gegeven moment wouden we de andere kust van t eiland ook bekijken, maar na langs de vuilnisbelt gereden te zijn kwamen we bij t strand aan; 1 grote pestzooi en om de 5 min. een vliegtuig super laag over

En toen we gingen rondtouren zaten we ook ineens ergens op een militaire basis. Maargoed dat we geen foto's hebben genomen, we kennen allemaal nog die nederlanders die vast waren gezet voor spionage?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:00:18 #181
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_60635653
Vorig jaar naar Rhodos geweest. Trianda in hotel Forum. Was echt super bevallen! Hoor vaak klachten over all-in, maar daar was het eten altijd warm en heel erg afwisselend! Na terugkomst meteen besloten om weer terug te gaan. Dit keer naar Forum Beach SPA (vlakbij Forum), omdat Forum niet meer all-in is.

We gaan met 15 personen in totaal, dus ook dit jaar zal het zeker weer een groot succes worden. Wat is dat eiland toch mooi!

www.rhodos2008.hyves.nl voor de hyvers onder ons .
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:04:02 #182
32015 suus21
Andre rocks!
pi_60789749
zijn er op Rhodos ook gewone zandstranden zoals op Kos?
fijn!
pi_60792217
Veel zand en kiezels, afgewisseld met rotsen.. ligt er natuurlijk aan waar je gaat, maar er is zeker genoeg strand met zand te vinden
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:31:39 #184
32015 suus21
Andre rocks!
pi_60792999
ja maar is dat in Rhodos stad ook te vinden..?
fijn!
pi_60796027
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:04 schreef suus21 het volgende:
zijn er op Rhodos ook gewone zandstranden zoals op Kos?
Moet je naar Faliraki gaan mooie stranden!
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:13:12 #186
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_67678131
Eind mei ga ik voor twee weken naar Rhodos, verblijfplaats Rhodos-Stad. Graag wil ik voor enkele dagen een auto huren om over het eiland te toeren. Tips voor het huren van een auto? Waar moet je vooral op letten?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_67686001
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:13 schreef 4-elements het volgende:
Eind mei ga ik voor twee weken naar Rhodos, verblijfplaats Rhodos-Stad. Graag wil ik voor enkele dagen een auto huren om over het eiland te toeren. Tips voor het huren van een auto? Waar moet je vooral op letten?
Gaaf man Heb goeie herinneringen aan Rhodos en wil ook snel nog eens terug. Auto huren hebben we toen met ze vieren gedaan, was best prijzig. Zo'n klein koekblik, maar wel een stuk veiliger dan die scootertjes. Toch is het eiland niet groot genoeg om echt te touren, maar als je op een dag naar een paar verschillende stranden wil is het wel handig.

Heb nog wel leuke tip voor restaurantje, heb t al paar keer eerder gepost. Is van tweelingbroers in het oude centrum van Rhodos stad. Bij de fontein is het een smal steegje in. Van de buitenkant ziet t er niet echt uit, maar achterin hebben ze een grote hangende serre met uitzicht op de oude binnenstad. En als je een paar keer achter elkaar gaat krijg je echt een vip behandeling
pi_67686411
Heeft iemand ervaring met Ixia Grand Hotel? Wij gaan de 23e weg en Rodian Amathus gaat de 24e pas open hoorden we van de week Dus óf 1 dag in ander hotel (Ixia Grand dus) en dan verhuizen naar Rodian, óf de hele week in Ixia Grand.

Foto's van Ixia Grand = iig
pi_67686582
Ixia is wel winderig
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:58:25 #190
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_67694676
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Gaaf man Heb goeie herinneringen aan Rhodos en wil ook snel nog eens terug. Auto huren hebben we toen met ze vieren gedaan, was best prijzig. Zo'n klein koekblik, maar wel een stuk veiliger dan die scootertjes. Toch is het eiland niet groot genoeg om echt te touren, maar als je op een dag naar een paar verschillende stranden wil is het wel handig.

Heb nog wel leuke tip voor restaurantje, heb t al paar keer eerder gepost. Is van tweelingbroers in het oude centrum van Rhodos stad. Bij de fontein is het een smal steegje in. Van de buitenkant ziet t er niet echt uit, maar achterin hebben ze een grote hangende serre met uitzicht op de oude binnenstad. En als je een paar keer achter elkaar gaat krijg je echt een vip behandeling
Maar hoe is het verkeer daar? Een beetje vergelijkbaar met het (ons beide) bekende Haagse verkeer? Of is het een grote chaos?

En ik zal uitkijken naar een fontein maar daarbij in de buurt een smal steegje.
Murray Walker
pi_67695077
Het valt reuze mee met het verkeer, je moet ff opletten met oversteken ( wie het hardste rijd heeft voorrang aldus de Griek)

Tips qua lekker eten ( en dan ook echt Grieks voor een goede prijs): Mamma Sophia ( achter de Roloj=Klokketoren in de oude stad)
en restaurant Rustico ( Hippocratesstraat omhooglopen en dan straatje linksaf,iedereen kent Rustico dus als je ernaar vraagt wijzen ze je graag de weg)

Ontbijt+Koffietip: Swedco in the barstreet ( grote croissants,lekkere broodjes en goede koffie)
en ik heb me laten vertellen dat er vlak bij de nea agora ( ziet er uit als arabische bazaar) een Starbucks zit.

Niet doen: Eten op het grote plein bij die trap. Ze tillen je daar bij het leven!
Wel leuk om die gekke obers daar te bekijken die allerlei stunts uithalen om je binnen te krijgen.

Autohuur: http://rhodosinfo.com/sky.htm ( want mevrouw is Nederlands en ze hebben nieuwe auto's en naaien je niet met de verzekering+ je kan van tevoren al boeken)

[ Bericht 12% gewijzigd door quirina op 04-04-2009 00:29:45 ]
pi_68002388
Ik woon op Rhodos( vakbij voetbal stadion diagoras)al bijna een jaar en werk in de oude stad in een restaurant.
Voor super goed eten: Fotis visrestaurant( wel prijzig) en Melathron, waar ik zelf werk
stranden: Faliraki!! Mooi strand met zand, geen keien.

Autohuren kan overal wel...meer dan 30 euro per dag zou hhet niet mogen kosten hoor.

En wat betreft rijden op Rhodos: ach, je moet een beetje voorzichtig zijn, maar vind t niet veel enger of gevaarlijker dan in NL hoor.
pi_68015009
Aaah Rhodiaan dus je loopt ook kunstjes uit te halen om mensen binnen te trekken?
Enne autohuren zou ik zeker niet zomaar overal doen of je moet zelf een beetje goede kijk op auto's hebben.
Kennisen van ons hebben een keer een probleem gehad met een verotte koppeling en de Grieken lekker dreigen en allerlei ellende nadien door allerlei onduidelijkheden in de verzekering. Was ook op Rhodos!
Rijden op Rhodos is best te doen, behalve als het asfalt vet glad is door de hitte en je moet uitkijken voor sukkels ( vaak toeristen in een huurautootje) op bergweggetjes ( vooral bij bochten).
pi_68023233
Nee hoor Quiriina!
hehehe, dat ging half per ongeluk.. Aangezein ik zeld chef ben ben ik vaak niet echt te spreken over het "toeristenvoer", dus zal niet snel een tent aanraden waar ik zelf niet graag heen ga..
He, trouwens: als je echt super lekker (italiaans) wilt eten: ken je Hollandsch Glorie?? Op dat stukje boven de boulevard zit Capricci( rood gebouw!)

Gaan er veel mensen naar Rhodos hier op het forum?, Er wordt een hoop over "de crisis" gepraat...
pi_68023680
Rhodiaan, dat restaurant van een tweeling, zegt dat jou iets? Ik zoek nog altijd de naam van hun tentje..

Misschien ga ik deze zomer ook wel weer hier een kijkje nemen. Moet ik dan drop voor je meenemen?
pi_68025223
Hollands Glorie is dat niet die snackbar bij Blue Sky hotel?
Ze hebben ook een kroeg in barstreet geloof ik.
Capricci ken ik niet, maar ik eet niet zo vaak Italiaans.
pi_68027587
Ik ga zeker dit jaar! Kan me niet schelen hoe of wat of wanneer, maar ik ga!
pi_68117862
klopt, quirina!
Best lekker hoor, italiaans..( geen pizza of zo, maar wel heel mooie pasta's en visgerechten!!)
Restaurant van een tweeling ...., zegt me wel iets..., maar ik zou je niet kunnen vertellen.... waar of naam oid..

Drop??, hahahah.., nee dank je!
Heb nog een zak liggen! Eet t niet zo vaak..
pi_68124017
Hagelslag dan?
Pindakaas?
O ja Grieken zijn trouwens gek op erwtensoep met rookworst wist je dat?
pi_68142296
Hagelslag is gewoon in de winkel te koop, al verkopen ze het hier bij de taartversierselen, en pindakaas is geloof ik ook te regelen bij Ibiskos of Nikas, de horeca-groothandels hier heheh.
Als chef moest ik me wel orienteren wat er allemaal te krijgen is.., gaat lekker dus..

Nederlandse leuke vrouwen, daar is hier wel een tekort aan nu!
Griekse vrouwen zijn over het algemeen wat arrogant tegenover buitenlanders, heel raar, heb al een paar keer een hand in mijn gezicht gedrukt gekregen helaas., zo van"talk to the hand!"
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:46:02 #201
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_68144274
Wat moet ik echt eens eten als ik op Rhodos ben? Ik heb al heel wat Grieks eten geprobeerd, maar een tip van een chefkok is nooit weg natuurlijk.
Murray Walker
pi_68144417
ik kan je ouzerie indigo aanraden voor lekkere mezedes.
  zaterdag 18 april 2009 @ 19:01:39 #203
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_68146235
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 17:51 schreef quirina het volgende:
ik kan je ouzerie indigo aanraden voor lekkere mezedes.
Mezedes heeft nog niet op mijn menu gestaan, wat is dat?
Murray Walker
pi_68160471
Mezedes is Griekse tapas.
Erg lekker!
pi_68213055
Iets typisch grieks: souflaki...., maar dan!!, Er zit bij de rotonde bij de Barstreet een zaakje, blauw geschilderd, die man maakt lekkere souflaki!!! Nu ik dit zit te typen, loopt t water me al in de mond!!!
Ga vanavond maar weer s halen denk ik...

Over het algemeen ben ik niet super enthousiast over de gemiddelde taveres hier, maar er zitten natuurlijk een paar pareltjes tussen!
En mezedes is altijd wel lekker ja!
Er zit in een straatje paralel aan de barstreet nog een heel mooi en lekker restaurant, iet met Aspro nog iet( wat is wit bord in het grieks??, help!) Die i vrij nieuw en daar wordt ook heerlijk grieks gekookt, en i niet super duus, maar zeer populair bij de lokale bevolking.., erg goed!
pi_68213909
Locals die bij barstreet gaan zitten eten? Dan mag het wel heel bijzonder zijn.
pi_68244337
t Zit net om de hoek, dan mag t
Bij Molos aan de andere kant zitten ook altijd veel grieken hoor!
pi_68378781
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:39 schreef Rhodiaan het volgende:
Iets typisch grieks: souflaki...., maar dan!!, Er zit bij de rotonde bij de Barstreet een zaakje, blauw geschilderd, die man maakt lekkere souflaki!!! Nu ik dit zit te typen, loopt t water me al in de mond!!!
Ga vanavond maar weer s halen denk ik...

Over het algemeen ben ik niet super enthousiast over de gemiddelde taveres hier, maar er zitten natuurlijk een paar pareltjes tussen!
En mezedes is altijd wel lekker ja!
Er zit in een straatje paralel aan de barstreet nog een heel mooi en lekker restaurant, iet met Aspro nog iet( wat is wit bord in het grieks??, help!) Die i vrij nieuw en daar wordt ook heerlijk grieks gekookt, en i niet super duus, maar zeer populair bij de lokale bevolking.., erg goed!

Aspro Pjato? Pjato is toch bord of plaat in het Grieks?
pi_69325666
Klopt Quirina!!!
pi_69325951
Oh en de beste pita gyros haal je bij Athina ( vrouwtje met hele rotte tandjes) in de barstreet tegenover die Nederlandse kroeg.
pi_69327139
Oh Rhodos .. Dit jaar na 2x Rhodos eens Zonnestrand proberen.. Hopen dat dat net zo goed bevalt!
pi_69329756
Was net nog een stukje over Rhodos bij Vlaanderen Vakantieland. Wel weer aardige beelden, maar het was een beetje treurig omdat die Grieken een beetje aan het klagen waren omdat de vakantiegangers niet meer 'buiten' komen. Veel boeken er dus een all-inclusive vakantie... blablabla
looooooooooooooooool lol
pi_69329999
Ik kan best begrijpen dat ze daarover klagen, is toch ook zonde van je vakantie ? Mij niet gezien in zo'n "all-in" resort Zoals wij deden lekker scootertje huren en alles beetje bekijken, desnoods alleen naar het strand elke dag en Rhodos-stad bezoeken is al 10x beter dan 2 weken op hetzelfde stukje grond te zitten ?
pi_69330535
Mensen die all-in boeken
En naderhand maar klagen dat de frisdrank waterig is en het eten niet goed is.
In Griekenland kan je beter een appartementje nemen en lekker uit eten gaan. Dan ben je net zo duur uit als met een all inclusieve hotel.
pi_69331638
Ja ja, een all-in is overal triest.. Maar ik vond het verder zoveel geklaag verder.. Ik had liever wat meer gehoord over het lekkere eten dat ze ondertussen aten
looooooooooooooooool lol
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:42:02 #216
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_69533571
Net terug uit Rhodos, fantastische vakantie gehad!

We zaten in een hotel op het noordelijkste puntje van Rhodos Stad, met uitzicht op zee. Binnen tien minuten waren we in de oude stad of bij de gezellige terrasjes in het nieuwe gedeelte. Voor een week een autootje gehuurd, heerlijk om zo zelf overal naar toe te kunnen op zo'n eiland. Het verkeer was wel even wennen, maar niet gevaarlijk. Lindos, Kallithea, Kamiros: we hebben het hele eiland wel gezien. Ook het boottochtje naar Symi was meer dan de moeite waard. Alleen... ik wil weer terug!
Murray Walker
pi_69549485
Wat is de naam van dat hotel?
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_69555387
Wij zaten in het Mediteranean vlak bij het casino.
Prachtig uitzicht op zee en je zat overal lekker dichtbij.
En we hebben een keertje in Majestic gezeten ( appartementen, simpel maar toch netjes)
  maandag 1 juni 2009 @ 10:42:13 #219
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_69596408
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:44 schreef Strooper het volgende:
Wat is de naam van dat hotel?
We zaten in Hotel Ibiscus, naast het hotel van Quirina.
Murray Walker
pi_70510605
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:42 schreef 4-elements het volgende:

[..]

We zaten in Hotel Ibiscus, naast het hotel van Quirina.
Ik ga over 4 weken naar Rhodos en zit ook in Ibiscus.
Zat jij aan het strand of aan de straatkant? Ik heb straatkant geboekt, omdat het 30 tientjes de man scheelde en ik me toch het grootste deel van de dag buiten hoop te bevinden..
Maar ik vraag me af hoe veel last je van het verkeer hebt 's avonds en 's morgens..

Kun je ook iets vertellen over de kamers? Ik ga samen met een neef en hoop op drie bedden, zodat we niet samen in een tweepersoons bed hoeven te kruipen
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:24:41 #221
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_70512486
Hmm Rhodos, je ziet het gewoon achteruit gaan. Ik ga er niet meer heen. Het is tegenwoordig net een afvalstort. Overal zwerfvuil. Verder komen er steeds meer Britse tokkies heb ik het idee.
Maar de Anthony Quinn bay lijkt nog niet zo bekend te zijn bij de Britten. Echt een top plek om te snorkelen is dat.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_70521846
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:24 schreef henkde_j het volgende:
Hmm Rhodos, je ziet het gewoon achteruit gaan. Ik ga er niet meer heen. Het is tegenwoordig net een afvalstort. Overal zwerfvuil. Verder komen er steeds meer Britse tokkies heb ik het idee.
Maar de Anthony Quinn bay lijkt nog niet zo bekend te zijn bij de Britten. Echt een top plek om te snorkelen is dat.

Goh dat herken ik niet.
Wij hebben geen zwervuil gezien en het overschot van Britse tokkies zit hoofdzakelijk in Faliraki.
Faliraki vind ik zelf niets aan, alleen het strand is mooi en het waterpark.
Uitgaan kan je daar wel goed maar je moet er maar net van houden, het is echt uitgaan op zn Engels zeg maar ( veel schreeuwen, karaoke, voetbal op grote schermen,teveel zuipen etc)
pi_70523005
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:47 schreef quirina het volgende:

[..]

Goh dat herken ik niet.
Ik ook niet, zit altijd in Ixia.
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:11:51 #224
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_70540499
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:21 schreef opinionr het volgende:

[..]

Ik ga over 4 weken naar Rhodos en zit ook in Ibiscus.
Zat jij aan het strand of aan de straatkant? Ik heb straatkant geboekt, omdat het 30 tientjes de man scheelde en ik me toch het grootste deel van de dag buiten hoop te bevinden..
Maar ik vraag me af hoe veel last je van het verkeer hebt 's avonds en 's morgens..

Kun je ook iets vertellen over de kamers? Ik ga samen met een neef en hoop op drie bedden, zodat we niet samen in een tweepersoons bed hoeven te kruipen
Ik zat aan de kanten van het palmenpleintje. Maar omdat we vier hoog zaten, keken we toch over zee uit. Ik heb in ieder geval geen last van verkeer gehad, het pleintje is lekker rustig.

De kamers zijn vrij eenvoudig. Tweepersoonsbed, bureautje, kleine televisie, grote spiegels. Badkamer met wc en bad.
Murray Walker
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:21:05 #225
22273 Dizer
Save the beard!
pi_71871150
Hoi, Ik wil graag naar Rhodos maar ik heb gehoord dat de stranden niet zo mooi zijn. Klopt het? Veel kiezelstenen en zo?

Wij zouden naar Rhodos stad gaan...
pi_71871832
Langs de oostkust, voorbij Faliraki, heb je best mooie strandjes, waaronder ook met zandstrand hoor Hier bv. : klik

Ik zou ook dit jaar weer gaan, had al een reis op t oog bij Jiba, stond tussen de reizen van 900 euro een 15 dagen trip vanaf 30aug voor maar 450 eu pp! Nou kreeg die maat van mij een huis toegewezen van de woningbouw, en gaat t hele feest niet door

[ Bericht 10% gewijzigd door Atreidez op 14-08-2009 11:57:56 ]
pi_71895518
Je kan ook mooi zwemmen in Kalithea.
Als je echt niet weet waar je moet zwemmen moet je het even aan Sylvia vragen van de "twee gezusters" in Barstreet. Die heeft ook wel leuke tips!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:23:04 #228
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_72081868
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:41 schreef quirina het volgende:
Je kan ook mooi zwemmen in Kalithea.
Als je echt niet weet waar je moet zwemmen moet je het even aan Sylvia vragen van de "twee gezusters" in Barstreet. Die heeft ook wel leuke tips!
Ik ben ook naar een rustig strandje in de buurt van Charaki geweest. Aan de ene kant rotsen, aan de andere kant een ruine op een rots. Het strandje heet Agia Agathi. Daar zwemmen de vissen nog rond je voeten. Vond het eigenlijk leuker dan Tsambika.
Murray Walker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')