Huh?! als er prijzen op de kaart staan, dan kost het toch zoveel? kunnen ze moeilijk 20 euro bovenop gooien toch?? Of wel......quote:Op maandag 6 februari 2006 09:13 schreef ruud_fr het volgende:
tip: als je gaat eten in Rhodos-stad vraag eerst wat het gaat kosten, ze laten je zo een fooi van 20 euro betalen
aan de westkust van het eiland zijn alleen kiezelstranden, voor zandstranden moet je naar de oostkustquote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:48 schreef The6thgate het volgende:
ik ben er afgelopen zomer 11 dagen geweest en heb me dr prima vermaakt
weet niet of je meer in de richting van stappen of cultureel zoekt?
in elk geval heb je aan de oostkan van de stad de oude stad. helemaal omring met oude stadsmuren enzo, best mooi. kun je ook wel een aardig tijdje rondlopen.
strand is niet ideaal helaas, voornamelijk kiezel. qua restaurants hebben we niet echt noemenswaardige tenten gehad. vaak gewoon een gezellig tentje wat we onderweg tegen kwamen en vraag me ook niet wat die griekse namen waren
de oude stad bekijken was in elk geval het enige culturele wat we gedaan hebben
Oh ja, in Faliraki heb ik ook zowat mijn voetzolen verbrand aan het zandquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:16 schreef The6thgate het volgende:
enige nadeel van die zandstranden aan de oostkant is dat het fucking heet is. heb nog nooit zo hard gerend om de zee te bereiken
tis sowieso al een verschil omdat er aan die kant geen wind staat, en dan ook nog 5 graden warmer.
Toen ik er was in drie weken geloof in 1 wolk gezien!quote:Op maandag 6 februari 2006 20:28 schreef BlaatschaaP het volgende:
Even een keer niets () cultureels verantwoord (
) maar gewoon zon, zee en rust.
hebben wij ook gedaan ja, ideaalquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
... met een auto over het eiland rijden is ook zeker leuk.
Wij zijn ook nog met de plaatselijke lijnbus naar de vlindervallei geweest, dat was ook een hele ervaring. De chauffeur reed een stuk bergaf zonder handen om een vriend iets duidelijk te makenquote:
die wind was op zich wel lekker alleen onhandig. temperatuur wordt er erg aangenaam door alleen je handoek neerleggen duurt wat langerquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
Toen ik er was in drie weken geloof in 1 wolk gezien!
Wel apart: windkracht 8 aan het strand onder een strakblauwe hemel bij 29 graden, heel bizar
Toen wij in augustus daar waren zat t helemaal vol. Maar ze zaten allemaal stil op bomen en rotsen enzo... Heb je altijd van die irritante duitsers die dan stenen gaan gooien om ze te laten vliegen voor een fotoquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:17 schreef ruud_fr het volgende:
nog vlinders gezien trouwens?
wij niet (in oktober)
verwacht er dan maar niks van als je het vergelijkt met kreta. heb met kreta zelf geen ervaring, maar weet dat het uitgaan daar veel uitgebreider is. rhodos heeft een barstraat met een aantal gezellige kroegen en 1 echte discotheekquote:Op maandag 15 mei 2006 17:29 schreef H-blast het volgende:
He! ik ga ook naar rhodos, app. Angela. ff checken of het wat is. Vorig jaar naar Kreta geweest.
Ben benieuwd hoe het uitgaan op Rhodos is.. (:? )
Je ziet daar langs de kant van de weg ook zoveel van die mini-altaartjes, opgericht ter ere van overleden weggebruikersquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:17 schreef ruud_fr het volgende:
rare grieken in hun auto's en bussen
wij zagen een motorrijder zonder handen rijden
Als je wilt gaan stappen moet je naar Faliraki gaan heb je wel wat discotheken, vorig jaar was Tiesto er nog ..... wel veel engelsen schijnt maar och ja!quote:Op maandag 15 mei 2006 18:55 schreef The6thgate het volgende:
[..]
verwacht er dan maar niks van als je het vergelijkt met kreta. heb met kreta zelf geen ervaring, maar weet dat het uitgaan daar veel uitgebreider is. rhodos heeft een barstraat met een aantal gezellige kroegen en 1 echte discotheek
Schijnt? Het is 1 en al dronken engelsen daar...maar geeft niets...op de scooter erheen en knallen met die hap. En naast de barstreet in Rhodos stad zijn er nog zat andere locaties waar je leuk een biertje kunt happen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:49 schreef kluivie het volgende:
[..]
Als je wilt gaan stappen moet je naar Faliraki gaan heb je wel wat discotheken, vorig jaar was Tiesto er nog ..... wel veel engelsen schijnt maar och ja!
Mijn luchtmatras is jaren geleden op die manier in een cactus belandquote:Op zaterdag 8 april 2006 14:16 schreef The6thgate het volgende:
[..]
die wind was op zich wel lekker alleen onhandig. temperatuur wordt er erg aangenaam door alleen je handoek neerleggen duurt wat langer![]()
Iddquote:Op maandag 10 april 2006 15:41 schreef kluivie het volgende:
Lindos is ook een topper hoor wel warm maar de moeite waard om is een keer te bekijken, wat wij ooit gedaan hebben is gewoon lekker lui een excursie met de bus gedaan over heel het eiland klinkt saai maar wij zagen de mooiste plekjes!![]()
faliraki was al 5 graden warmer ofzo omdat het windstil was. wil eigenlijk niet weten hoe dat in lindos was danquote:
Ik vond het alleszins verschrikkelijkquote:Op zondag 25 juni 2006 11:13 schreef The6thgate het volgende:
[..]
faliraki was al 5 graden warmer ofzo omdat het windstil was. wil eigenlijk niet weten hoe dat in lindos was dan![]()
Hoe heette dat appartement? bvdquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:03 schreef Atreidez het volgende:
Wij zaten aan de rand van de stad in een appartement (buiten de vesting wel) en hadden eigenlijk alleen last van andere mensen in het appartementencomplexMaargoed, tis niet groot, dus je kan overal komen vanaf overal.. en dan is misschien voor de rust een complex buiten een stad wel beter
dit kies je inderdaad goed:quote:Op zondag 11 februari 2007 20:40 schreef emil23 het volgende:
Zo, de reis is geboekt. Onze keuze is gevallen op hotel Marie, vooral vanwege de ligging.
http://www.jiba.nl/accommodation/index.aspx?id=879
Bedankt voor de tips.
Dan hebben jullie het vliegtuig terug waar wij mee aankomen op 9 augustusquote:Op maandag 26 maart 2007 15:13 schreef Casual-T het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin van 29-07 tot 09-08 naar Kolymbia.
Hotel Relax Bay, all inclusive..![]()
We hebben er echt wéééken over zitten nadenken.quote:Op maandag 26 maart 2007 17:36 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Dan hebben jullie het vliegtuig terug waar wij mee aankomen op 9 augustus. Alleen wel zonde dat je all-in bent gegaan, voor dat extra wat je daarvoor betaald ipv logies/ontbijt (en misschien een piepklein beetje) kan je daar vrijwel elke avond uit eten en nog gezellig en zeer goed ook
![]()
Hoeveel dagen ga je ?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 07:39 schreef john6 het volgende:
Mitsis Rodos Village in Kiotari van de week geboekt. Vorig jaar ook naar dit hotel geweest maar toen niet veel van het eiland gezien.
Dit keer via Duitsland geboekt, het voordeel hiervan is dat de dagen die je boekt je ook op vakantie bent en niet twee dagen kwijt bent aan het reizen.
De tiende vertrekken we al.
Veel plezier, mocht je dit nog lezen in een internetcafe!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:49 schreef john6 het volgende:
Net de temperaturen gecheckt, rond de 29 graden en het loopt de komende dagen op. Watertemperatuur 22 graden. Nu nog de uren aftellen, over 24 uur zijn we al geland.
Vorig jaar ben ik er ook geweest, wil je nog wat weten dan ?quote:Op maandag 11 juni 2007 19:50 schreef emil23 het volgende:
Als je na terugkomst nog enige leuke tips hebt, houdt ik me warm aanbevolen.
www.lastminute.nlquote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:51 schreef w00h00 het volgende:
Mensen nog een goedkoop appertementje in Rhodos? 8 dagen ergens in het centrum niet te veel op en aan.
Om samen met me vriendin heen te gaan.
Eigenlijk moet je dat zelf ontdekken, zelf heb ik de meeste restaurants natuurlijk ook nog niet gehadquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:02 schreef emil23 het volgende:
Ach, elke plaats heeft wel zo'n restaurantje waar je gegeten móet hebben, een barretje waar je móet zijn geweest. In zulke tips ben ik altijd geïnterresseerd. Maar het blijft natuurlijk leuk om zelf de boel te ontdekken.
een van de mooie dingen om daar te doen, je hebt een zeer goed zicht onder water daar.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:28 schreef BobbyJames het volgende:
Wij gaan binnenkort lekker 8 dagen naar Trianta, heb er erg veel zin in!
Iemand wel eens in appertementencomplex(je) Rafael geweest?
Is het trouwens een beetje redelijk snorkelen in Rhodos? Dan neem ik namelijk m'n uitrusting mee
Oh wauw ..dat klinkt onwijs goed!quote:Op zondag 1 juli 2007 01:28 schreef john6 het volgende:
[..]
een van de mooie dingen om daar te doen, je hebt een zeer goed zicht onder water daar.
Bij de meeste hotels komt er iemand langs voor te duiken, voor 50 euro ben je dan een hele dag weg met de boot, waarbij je instructie krijgt en s'middags 1 duik. je kunt ook voor de helft meegaan en dan kun je op de plek waar ze de hele middag blijven liggen, snorkelen. de boot is van alles voorzien, van uitrusting tot snackbar.
Geen idee wat een bootje huren kost voor een dag,maar om iets te huren daar is echt niet duur. Houdt er wel rekening mee als je ergens gaat snorkelen dat er veel watersport is, daarom mag men daar ook maar officieel op twee plaatsen duiken.Maar er zijn genoeg baaien waar het te doen is.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:37 schreef BobbyJames het volgende:
[..]
Oh wauw ..dat klinkt onwijs goed!
Snorkelset gaat dus op zeker mee, thanks!![]()
Eigen bootje huren voor een dag lijkt me ook geweldig. Maar dat zal wel iets duurder zijn, toch?
Toffe tip van dat brood ..thanks!quote:Op zondag 1 juli 2007 08:48 schreef john6 het volgende:
[..]
Geen idee wat een bootje huren kost voor een dag,maar om iets te huren daar is echt niet duur. Houdt er wel rekening mee als je ergens gaat snorkelen dat er veel watersport is, daarom mag men daar ook maar officieel op twee plaatsen duiken.Maar er zijn genoeg baaien waar het te doen is.
Wat mooi is dat ik gedaan heb, is brood meegnomen uit het hotel en dat tijdens het snorkelen in mijn handen gehouden, als je iets verder zwemt heb je echt honderden grotere vissen die je het brood uit de handen eten.
Weet niet aan welke kant van het eiland de plaats ligt waar jij heen gaat. Aan de ene kant is de zee heel rustig terwijl aan de andere kant van het eiland de zee ruwer is. Dat is ook mooi te zien op het einde van het eiland (Prasonisi) waar een smaller strook strand ligt van ongeveer 200 meter breed. Rechts is de zee wild en links heb je een rustige zee.
Mwoa, echt rustig is het nergens in de buurt van Rhodos, ligt er net een beetje aan waar je zit in dat dorpje. Zelf ga ik voor de 2de keer naar Ixia, maar er loopt 1 hoofdweg (kijk maar in de wegenkaarten die je op internet tegenkomt) en daar gaat vrij veel verkeer overheen elke avond , dag , ochtend , nacht , maar zelf heb ik er eigenlijk nooit echt last van gehad omdat ik het verders niet erg vind . En het is vooral in het hoofdseizoen in dat soort toeristische dorpjes overal wel lekker gezellig druk.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:45 schreef BobbyJames het volgende:
[..]
Toffe tip van dat brood ..thanks!![]()
Plaats ligt aan de noordwest kant van het eiland (links onder Rhodos-stad) dus aan de rustige kant dan waarschijnlijk.
Komt helemaal goed dan![]()
![]()
We hadden het over de zee, die een rustige en een onrustige kant heeft op het eiland.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:26 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Mwoa, echt rustig is het nergens in de buurt van Rhodos, ligt er net een beetje aan waar je zit in dat dorpje. Zelf ga ik voor de 2de keer naar Ixia, maar er loopt 1 hoofdweg (kijk maar in de wegenkaarten die je op internet tegenkomt) en daar gaat vrij veel verkeer overheen elke avond , dag , ochtend , nacht , maar zelf heb ik er eigenlijk nooit echt last van gehad omdat ik het verders niet erg vind . En het is vooral in het hoofdseizoen in dat soort toeristische dorpjes overal wel lekker gezellig druk.
Ow dat was me even ontgaanquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:57 schreef BobbyJames het volgende:
[..]
We hadden het over de zee, die een rustige en een onrustige kant heeft op het eiland.
Maar verders heb je wel gelijk![]()
Over die drukke weg is zeker gevaarlijk fietsen ..of kan dat wel?
Waterpark faliraki is een echte aanrader jaquote:Op vrijdag 13 juli 2007 03:21 schreef oorsmeer het volgende:
Ben vanmiddag teruggekomen, prima naar mn zin gehad
Bar-street is top, zeker leuk voor jongeren tot de 28/29.
Stranden zijn ook lekker, al zou ik aanradden om aan de west-kust te blijven, daar is het door de wind een stuk aangenamer.
Verder is het een must om naar het water-park in faliraki te gaan (www.water-park.gr), 20e, en een hele dag supertoffe glijbanen
Tenslotte het hotel, ik zat in Belvedere Beach.
Locatie geniaal, zwembad prima, goed eten alleen de kamer was ondermaats klein.
Op zich niet zo'n probleem (jong stel) maar het had wat groter gemogen allemaal
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:40 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Waterpark faliraki is een echte aanrader ja![]()
![]()
![]()
![]()
5:15?quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:10 schreef emil23 het volgende:
Zo, eindelijk de tickets binnen. We vliegen volgende week donderdag om 5.15 uur. Was voornemens om met de trein naar Schiphol te gaan, maar dan sta ik daar al om 1.00 uur te kijken.
Zelfde 9 aug, maar gelukkig brengt mijn pa mequote:Op woensdag 18 juli 2007 20:10 schreef emil23 het volgende:
Zo, eindelijk de tickets binnen. We vliegen volgende week donderdag om 5.15 uur. Was voornemens om met de trein naar Schiphol te gaan, maar dan sta ik daar al om 1.00 uur te kijken.
Wij ook 9 augustus, maar we vliegen om half 8, en de eerste trein komt half zes aan s ook mooi klotequote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:14 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Zelfde 9 aug, maar gelukkig brengt mijn pa me![]()
Leuke temperaturen![]()
![]()
Succesquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:32 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Wij ook 9 augustus, maar we vliegen om half 8, en de eerste trein komt half zes aan s ook mooi klote
een tip is zoeken naar een zoveeelste gesloten topic over Rhodos, zeikers hier......quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:24 schreef SHARKYKING het volgende:
Iemand nog vrij recent teruggekomen en heb je dan nog een goede tip dat is echt dit jaar hip, of een leuk eetadresje?
Mirovolos in het oude gedeelte van Rhodos-stad, echt een top restaurantje!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:24 schreef SHARKYKING het volgende:
Iemand nog vrij recent teruggekomen en heb je dan nog een goede tip dat is echt dit jaar hip, of een leuk eetadresje?
lindos bezoeken is alleen keuk vanaf de zeekant. dan ben je meteen bij die burcht, met auto of bus kom je niet verder aan de andere kant van t eiland, alles auto vrij, en dan is t ver lopen met 42 graden. dacht t niet in een gehuurde chevorlet, Matizquote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:53 schreef BobbyJames het volgende:
[..]
Mirovolos in het oude gedeelte van Rhodos-stad, echt een top restaurantje!
En Lindos is leuk om te bezoeken!
in de schaduw?quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goh, was het nog maar 42 graden? Da's toch best te doen? Toen wij er waren was het 58 graden...
quote:
3 dagen windstil vanaf de westkutst was behoorlijk heet , dat wel. maar je gaat voor zon zee en strand. of om niets te doen, dat is me ook goed bevallen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 01:17 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
44 graden was het in Ixia, met zeewind. Zelfs de Grieken waren aan 't klagen over de hitte.
Het was inderdaad warm ja, denk rond de 50 graden toen wij er waren ..maar zeker de moeite waard!quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:04 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
lindos bezoeken is alleen keuk vanaf de zeekant. dan ben je meteen bij die burcht, met auto of bus kom je niet verder aan de andere kant van t eiland, alles auto vrij, en dan is t ver lopen met 42 graden. dacht t niet in een gehuurde chevorlet, Matizairco en wegwezen.
niet zo druk, geen/weinig irritante jongerenquote:Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef Again het volgende:
En hoe is het met de drukte in oktober? Zag dat er iemand vorig jaar okt geweest was?
zekerquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:21 schreef BobbyJames het volgende:
Damn ..dat is balen! Rhodos is inderdaad erg mooi. Maar genoeg andere mooie plekken over, toch?
een auto huren is niet zo duur, in het seizoen ligt de prijs rond de 40/45 euro voor een kleine wagen. Na het seizoen gaat men vaak stunten met de prijzen en krijg je de auto voor een veel lagere prijs. Tof voor jullie dat het toch doorgaat. Zag de temperaturen, gemiddeld rond de 29 graden. Zeewater 26 gradenquote:Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef Again het volgende:
Wij gaan volgende week donderdag 8 daagjes naar Trianda! Heb veel leuke tips al gevonden hier, thanks! Heb er ongelooflijke zin in, hoop dat het nog lekker weer is.
Is het trouwens duur om een auto of scooter te huren?
En hoe is het met de drukte in oktober? Zag dat er iemand vorig jaar okt geweest was?
Lang en smal, voornamelijk bergop (als je onderaan begint), tamelijk rotsachtig en heel veel bomen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:12 schreef Vince22 het volgende:
Ik ga zondag richting Rhodos! Hoe is de vlindervallei rond deze tijd?
Ben in de vlindervallei rond 14 juni vorig jaar geweest. Maar vond het gewoon tegen vallen.Denk echt dat je hier in een latere periode heen moet gaan wil je het allemaal zien.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:12 schreef Vince22 het volgende:
Ik ga zondag richting Rhodos! Hoe is de vlindervallei rond deze tijd?
had me mooi geleken, echter wij hebben er echt maar een paar gezien, je kon ze op 1 hand tellenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:59 schreef Atreidez het volgende:
Ik was er laat in t jaar, augustus/september overgang. Zaten duizenden vlinders, maar ze vlogen niet echt.. Op zich indrukwekkend om een boom te zien gemaakt van vlinders (aangezien je de boom niet meer kon zien). En je hebt dan altijd van die mensen die steentjes gaan gooien
is ook zo, het uitgaansleven was ver te zoeken. een wijnfeest in een park, waar de toeristen zaten die kaas en chips mee brachten. Rill.. ik was een nette tourist die met de lokal people t goed wist te vinden., en door een hoop geouwehoer erachterkwam dat die mannen met die kralenlettingen spelen, inplaats van hun pik. echt lachen. maar verder was er niets te doen, toen ik weer weg wasquote:Op donderdag 24 juli 2008 18:11 schreef Wooldoor het volgende:
Hm vorig jaar naar Rhodos geweest, ik vond het echt helemaal niets. Weinig te doen en de barstreet stelt echt geen fuck voor. Kos was vele malen beter dan Rhodos maarja daar kwam ik pas na de vakantie achter
Ikzelf heb in Rhodosstad zelf gezeten. Alleen wat blusvliegtuigen en helikopters gezien. Het enige wat ik weet is dat de brandweer het vuur onder controle heeft. Verder weet ik niets. Bel je reisbureau op zou ik zeggen. Als je dat niet via een reisbureau hebt gedaan bel je het hotel op. De meeste Grieken daar kunnen Engels.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:30 schreef Spider_NL het volgende:
Heeft er iemand informatie over de branden? Iemand die er geweest is?
Ik ga eind augustus naar lindos (Krana) en verblijf in de Lindian Myth appartementen.
Als eiland vind ik Kreta mooier, je kunt er wat meer het "binnenland" in, de mensen zijn naar mijn gevoel een stuk vriendelijker. Rhodos ben ik 2 maal geweest ,maar dan heb je dat eiland echt wel gezien.quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:34 schreef suus21 het volgende:
wat is leuker/mooier: Kreta of Rhodos?
Ik ben al een keer naar Kos geweest vond het daar heel leuk maar wil niet nog eens naar dezelfde plek.
Die tent met die waterpijp kan ik me ook nog herinneren ja. Die proppers die daar bij stonden waren me toch een players.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:39 schreef quirina het volgende:
In Barstreet stikt het voornamelijk van de scandinaviers.
Tips barstreet:
Colorado voor de leuke bands
Down-under-bar voor Hollands vertier.
Swedco voor lekkere broodjes en koffie als je het ontbijt hebt gemist in je hotel.
Enne neem vooral een waterpijp. ( Naam van die tent ben ik ff vergeten, maar lurken aan een waterpijp is best relaxed)
Dat zou ik ook weleens willen weten ja. Ben inmiddels meerdere keren naar Kreta, Rhodos en een keer naar Kos geweest, zou nu wel een ander Grieks eiland willen zienquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:09 schreef suus21 het volgende:
welk Grieks eiland is uberhaubt het leukst/mooist?
Moet je naar Faliraki gaan mooie stranden!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:04 schreef suus21 het volgende:
zijn er op Rhodos ook gewone zandstranden zoals op Kos?
Gaaf manquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:13 schreef 4-elements het volgende:
Eind mei ga ik voor twee weken naar Rhodos, verblijfplaats Rhodos-Stad. Graag wil ik voor enkele dagen een auto huren om over het eiland te toeren. Tips voor het huren van een auto? Waar moet je vooral op letten?
Maar hoe is het verkeer daar? Een beetje vergelijkbaar met het (ons beide) bekende Haagse verkeer? Of is het een grote chaos?quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:51 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Gaaf manHeb goeie herinneringen aan Rhodos en wil ook snel nog eens terug. Auto huren hebben we toen met ze vieren gedaan, was best prijzig. Zo'n klein koekblik, maar wel een stuk veiliger dan die scootertjes. Toch is het eiland niet groot genoeg om echt te touren, maar als je op een dag naar een paar verschillende stranden wil is het wel handig.
Heb nog wel leuke tip voor restaurantje, heb t al paar keer eerder gepost. Is van tweelingbroers in het oude centrum van Rhodos stad. Bij de fontein is het een smal steegje in. Van de buitenkant ziet t er niet echt uit, maar achterin hebben ze een grote hangende serre met uitzicht op de oude binnenstad. En als je een paar keer achter elkaar gaat krijg je echt een vip behandeling
Mezedes heeft nog niet op mijn menu gestaan, wat is dat?quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:51 schreef quirina het volgende:
ik kan je ouzerie indigo aanraden voor lekkere mezedes.
quote:Op maandag 20 april 2009 19:39 schreef Rhodiaan het volgende:
Iets typisch grieks: souflaki...., maar dan!!, Er zit bij de rotonde bij de Barstreet een zaakje, blauw geschilderd, die man maakt lekkere souflaki!!! Nu ik dit zit te typen, loopt t water me al in de mond!!!
Ga vanavond maar weer s halen denk ik...
Over het algemeen ben ik niet super enthousiast over de gemiddelde taveres hier, maar er zitten natuurlijk een paar pareltjes tussen!
En mezedes is altijd wel lekker ja!
Er zit in een straatje paralel aan de barstreet nog een heel mooi en lekker restaurant, iet met Aspro nog iet( wat is wit bord in het grieks??, help!) Die i vrij nieuw en daar wordt ook heerlijk grieks gekookt, en i niet super duus, maar zeer populair bij de lokale bevolking.., erg goed!
We zaten in Hotel Ibiscus, naast het hotel van Quirina.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:44 schreef Strooper het volgende:
Wat is de naam van dat hotel?
Ik ga over 4 weken naar Rhodos en zit ook in Ibiscus.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We zaten in Hotel Ibiscus, naast het hotel van Quirina.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:24 schreef henkde_j het volgende:
Hmm Rhodos, je ziet het gewoon achteruit gaan. Ik ga er niet meer heen. Het is tegenwoordig net een afvalstort. Overal zwerfvuil. Verder komen er steeds meer Britse tokkies heb ik het idee.
Maar de Anthony Quinn bay lijkt nog niet zo bekend te zijn bij de Britten. Echt een top plek om te snorkelen is dat.
Ik zat aan de kanten van het palmenpleintje. Maar omdat we vier hoog zaten, keken we toch over zee uit. Ik heb in ieder geval geen last van verkeer gehad, het pleintje is lekker rustig.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:21 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ik ga over 4 weken naar Rhodos en zit ook in Ibiscus.
Zat jij aan het strand of aan de straatkant? Ik heb straatkant geboekt, omdat het 30 tientjes de man scheelde en ik me toch het grootste deel van de dag buiten hoop te bevinden..
Maar ik vraag me af hoe veel last je van het verkeer hebt 's avonds en 's morgens..
Kun je ook iets vertellen over de kamers? Ik ga samen met een neef en hoop op drie bedden, zodat we niet samen in een tweepersoons bed hoeven te kruipen
Ik ben ook naar een rustig strandje in de buurt van Charaki geweest. Aan de ene kant rotsen, aan de andere kant een ruine op een rots. Het strandje heet Agia Agathi. Daar zwemmen de vissen nog rond je voeten. Vond het eigenlijk leuker dan Tsambika.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:41 schreef quirina het volgende:
Je kan ook mooi zwemmen in Kalithea.
Als je echt niet weet waar je moet zwemmen moet je het even aan Sylvia vragen van de "twee gezusters" in Barstreet. Die heeft ook wel leuke tips!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |