abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16395861
Ik denk er over om dit jaar naar Rhodos te gaan, vroeg me alleen af hoe het daar is? Hoe is het uitgaan??? En is er overdag ook nog wat te beleven? Ben vorig jaar naar Kreta geweest, hoe is het in vergelijking daarmee???

Ben benieuwd!!!

[Dit bericht is gewijzigd door hiphop op 19-01-2004 14:57]

maandag 19 januari 2004 @ 14:53:39 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_16395932
Tis wel grappig.. maar een stuk minder dan Kreta, aldus het reisburo toen wij gingen informeren...
  maandag 19 januari 2004 @ 14:55:16 #3
17750 alkaholic63
Geniet, maar FOK met mate
pi_16396003
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:53 schreef TimmyAsd het volgende:
Tis wel grappig.. maar een stuk minder dan Kreta, aldus het reisburo toen wij gingen informeren...
Wij wilden ook chersonissos, maar dit bleek veelal vol, en hadden een optie op Rhodos. Uiteindelijk was er toch nog iets vrij op chersonissos. Heir schijnt net iets meer te doen te zijn dan op Rhodos. Ik heb gehoord dat 15 dagen Rhodos te lang is.
Dip me in chocolate and throw me to the lesbians
  maandag 19 januari 2004 @ 14:56:05 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_16396036
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:55 schreef alkaholic63 het volgende:

[..]

Wij wilden ook chersonissos, maar dit bleek veelal vol, en hadden een optie op Rhodos. Uiteindelijk was er toch nog iets vrij op chersonissos. Heir schijnt net iets meer te doen te zijn dan op Rhodos. Ik heb gehoord dat 15 dagen Rhodos te lang is.

Dat hoorde ik ook, al ga ik naar Platanes, niet zo ver van Rethymnon, iets minder druk...
pi_16396316
In vergelijking met chersonissos is stappen op Rhodos niet echt veel. Ik ben op beide geweest en chersonissos is om te stappen echt veel leuker.
Voor romantisch met je vriendinnetje ofzo weg te gaan is Rhodos wel erg leuk. Erg mooie oude stad hebben ze daar met veel leuke restaurantjes enzo
Ja Ja
pi_16396328
Ik ben zowel op Rhodos als op Kreta geweest, en ik vind dat Kreta nog niet in de schaduw kan staan van Rhodos!!

Rhodos: gezellige stad, veel winkels, restaurants etc., paar fijne clubs, perfect voor 20+
Kreta (Chersonissos): geen gezellige stad, wel veel winkels & restaurantjes, echter van mindere kwaliteit dan op Rhodos, wel veel clubs & barretjes, maar ook veel lallende buitenlanders, massale vechtpartijen. Leuk voor als de 20-ers

pi_16403779
deze zomer aanwezig op rhodos vandaag geboekt! Appartement Continental. iemand ervaring met dit app. ?
pi_16708174
Ik ga ook naar Rhodos deze zomer (15juli-?) Nu las ik hier dat mensen vinden dat 15 dagen net iets te lang is. Wat voor cultureel verantwoorde uitstapjes kun je zoal op Rhodos maken?
pi_16716528
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:21 schreef robbedoes het volgende:
Ik ga ook naar Rhodos deze zomer (15juli-?) Nu las ik hier dat mensen vinden dat 15 dagen net iets te lang is. Wat voor cultureel verantwoorde uitstapjes kun je zoal op Rhodos maken?
Het oude centrum van Rhodos is cultureel verantwoord.
Verder is Lindos ook erg leuk. Veel mensen raadden ons af daar heen te gaan omdat het zo zwaar zou zijn om naar boven te lopen, maar dat valt echt onwijs mee.
Jeepsafari maken is ook leuk.
Eventueel nog de vlindervallei. Maar daar schijnen de laatste jaren niet meer zoveel vlinders te zitten (ik ben er niet geweest)
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_16737166
Heeft iemand nog een tip wat betreft een website waarop veel te vinden is over Rhodos?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 15:06:01 #11
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_16741131
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 12:18 schreef robbedoes het volgende:
Heeft iemand nog een tip wat betreft een website waarop veel te vinden is over Rhodos?
Hier is wel wat te vinden denk ik zo: http://rhodos.pagina.nl/

Die vlindervallei stelt erg weinig voor, heb amper een vlinder gezien toen ik er een paar jaar geleden was. Verder is Rhodos stad een mooie stad.

pi_19735339
Ik ben vorig jaar naar Rhodos geweest, en dat beviel zo goed dat ik dit jaar weer ga. Op Rhodos zelf is echt genoeg te doen. Alleen de oude stad al kan je enkele dagen in ronddwalen, en dan nog kom je op plaatsen waar je niet eerder bent geweest. Wat betreft het uitgaan is Rhodos-stad goed te doen, het stikt er van de cafees. Het uitgaansleven van Falraki heb ik zelf niet vna dichtbij mogen bewonderen maar op de tv was er elke dag wel een nieuwsitem ivm dronken Engelsen die daar rotzooi aan het schoppen waren.

Een echte aanrader is trouwens het waterpark bij Falraki, schijnt het grootste waterpark in Europa te zijn. http://www.water-park.gr/ Is een hele dag door glijbaan af glijbaan op, in één woord geweldig.
pi_20652328
Ik ben één dag in Rhodos wezen kijken. Van de hier niet genoemde cultuurhoogtepunten schijnen de tempelruïnes bij Kámiros aan de westkust schijnen heel mooi te zijn.

15 dagen Rhodos is overigens niet te lang; je kunt ook leuke excursies maken naar Kos of naar Turkije. Een vriendin van mij is er zelfs drie weken geweest.

Dit jaar overweeg ik naar Rhodos te gaan (waarschijnlijk Rhodos-stad). Hoe zit het eigenlijk met de prijzen op dit eiland? Stappen interesseert mij niet; het gaat mij vooral om het eten en drankjes. Ik heb al wel gelezen dat de Oude Stad duurder is dan het nieuwe stadscentrum. Zijn nabijgelegen badplaatsen goedkoper?
pi_20805352
Sinds gisteren ben ik terug uit Rhodos. Het is een geweldig mooi land waarbij je diverse leuke dingen kan ondernemen. Voor iedereen is er wel iets leuks te doen. Zelf ben ik per scooter het eiland verkend en kan de volgende dingen aanbevelen:

- Rhodos stad: grootmeesterpaleis, opgravingen (!), stadsmuren
- Kamiros: opgravingen
- Monolithos: oud klooster met gigantisch uitzicht
- Kalithea: oud Italiaans kuuroord
- Antony Quinn Bay
- Pressonissi: zuidelijkse punt van Rhodos
- Kritinia: leuk kasteel en schitterend uitzicht
- Ilyanios: Romeinse burcht, Byzanthijns garnizoen en grootkruis
- Epta Piges: 7 bronnen met tunnel onder een berg door. Alleen jammer dat je kunt zien dat een tuinslang onder de grond verstopt zit om zodoende een kunstmatige bron te vormen

not done:
- Lindos: te toeristisch en werkelijk te veel kitsch. Acropolis is nep.
- Vlindervalei: veel vlinders, maar na 2 bomen heb je alles wel gezien

Als je student bent is het aan te raden om je studentenkaart mee te nemen. De Nederlandse overheid schijnt allerlei restauraties te financieren, en daardoor hebben Nederlandse studenten gratis toegang tot veel plaatsen.
pi_20805453
quote:
Op maandag 19 januari 2004 18:57 schreef Henk1056 het volgende:
deze zomer aanwezig op rhodos vandaag geboekt! Appartement Continental. iemand ervaring met dit app. ?
Ja! Ik ben er een week geweest deze zomer (tijdens de EK-finale...gekkenhuis ) en het zijn goede appartementen. Je zit zo in de oude stad, die erg mooi is (als het jou ding is, mij kon het niet zo boeien) Het strand is ook nog wel op een te overbruggen afstand, maar het eerste wat je daar wil doen is toch wel het water in om af te koelen, want het is in die kleine straatjes bloedheet.

De Kamers van het continental zijn goed, alleen de tv is zwaar kut, de enige zender die wij konden verstaan was wat duits en BBC World. Was te verwachten uiteraard. Maar Het Continental zit wel goed!
pi_52156112
heet en heerlijk. vooral Kalithea: oud Italiaans kuuroord net een maand open, echt heel mooi... verder een bustocht, en voor de rest hebben we een Chevorlet gehuurd, met airko en open dak. matis, een koekblik voor 30 euro bij de buurman van ons hotel . Ibiskus voor 15 dagen is heerlijk .
ook 42 graden, 3 dagen windstil volgend jaar
niet meer, ik ben geen echte tourist, .
De Puta Madre
pi_52156224
Lekkere kick ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')