abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:41:16 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34707202
Het vervolg van: Serie A (en overig Italiaans voetbal) #18: Forza Inter !

De stand in de Serie A na 22 wedstrijden, met nog 16 wedstrijden te gaan dus, is alsvolgt:

I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:41:41 #2
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34707217
Met het laatste bericht uit het vorige deel:
quote:
Roma wipt Juventus na rood voor Ibraimovic

In de Serie A mag Juventus oppermachtig zijn, in de Coppa Italia is de rol voor de Italiaanse kampioen uitgespeeld. AS Roma schakelde Juve woensdag uit.

De basis voor die prestatie legde Roma vorige week door met 3-2 te winnen in het Delle Alpi. In het Stadio Olimpico lukte het de Romeinen ternauwernood om zich te plaatsen via een 0-1 nederlaag.

De partij begon furieus. Na een forse overtreding van Pavel Nedved op Francesco Totti ontstond er flink wat tumult, met als gevolg dat Olivier Dacourt en Zlatan Ibrahimovic met rood van het veld moesten.

Roma was vervolgens lange tijd de betere ploeg, totdat Simone Perrotta vlak na rust hands maakte. Adrian Mutu verzilverde de buitenkans vanaf de strafschopstip: 0-1. Maar in de minuten die volgden kwam Juventus niet verder dan een schot van Patrick Vieira dat op de paal belandde.

'Met dat schot hadden we het nog bijna gered', verklaarde Juve-coach Fabio Capello. 'Het spijt me dat ik moet klagen over de scheidsrechter, maar zijn beslissing om twee spelers van het veld te sturen was onterecht en had een grote invloed, vooral op ons spel. Ibrahimovic is een belangrijke speler. Ons doel was om aan te vallen, maar we konden dat nu niet op de manier doen zoals gepland.'
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34709085
Originele TT zeg

Vanavond nog Inter - Lazio in de coppa, heenwedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel..
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:00:59 #4
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34709473
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:46 schreef Afunados het volgende:
Originele TT zeg
Deze TT is nog niet eerder voorbij gekomen, dus in die zin is het een originele.

Nooit was er kritiek op Dida, maar het gaat nu wel heel snel. AC Milan volgt nu nadrukkelijk Leo Franco (Atlético Madrid) en Sebastien Frey (Fiorentina), terwijl ze Christian Abbiati (Juventus) nog verhuurd hebben.
pi_34709512
Iemand een linkje naar 'tumult' rond Zlatan?
pi_34709558
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:00 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Deze TT is nog niet eerder voorbij gekomen, dus in die zin is het een originele.

Nooit was er kritiek op Dida, maar het gaat nu wel heel snel. AC Milan volgt nu nadrukkelijk Leo Franco (Atlético Madrid) en Sebastien Frey (Fiorentina), terwijl ze Christian Abbiati (Juventus) nog verhuurd hebben.
Leo Franco is zo goed nog niet
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:07:05 #7
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34709700
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:03 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Leo Franco is zo goed nog niet
Klopt, absoluut géén topper. Waarom halen ze Heurelho da Silva Gomes (PSV) niet?
pi_34709740
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:07 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, absoluut géén topper. Waarom halen ze Heurelho da Silva Gomes (PSV) niet?
Daar dacht ik ook al aan... dalijk is Gomes weg
pi_34724863
Dida is dan ook geen echte topkeeper natuurlijk. Dus zo vreemd vind ik het niet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34737670
Gisteren op een bevroren veld Matova - Vicenza 0-1, Mantova lijkt de draad redelijk kwijt te zijn.

Modena - Albinoleffe werd 10 minuten voor tijd eindelijk 1-0, om alsnog in 1-2 te eindigen, een trainerswissel heeft Modena niet geholpen, lang subtop in de race voor promotie maar al 2 maanden lang keihard naar beneden duikelend.

Een ploeg die iedereen bovenin verwachtte, maar teleurstellend begon, staat er dan nu eindelijk toch: Catania kwam nog wel achter tegen Atalanta in Bergamo (en had mazzel dat daarvoor al een goal van Atalanta onterech afgekeurd was), maar wist het 1e de 2e helft om te draaien in een 1-2 zege en daardoor gaat Catania nu aan de leiding, nipt vor Atalanta en Mantova en ook Cesena komt aardig opzetten. De top schuift langzaam in elkaar.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_34746614
Roma is op dreef, 0-3 bij Parma vanavond. Druk op Fiorentina wordt erg groot op deze manier, al zullen ze morgen geen punten laten liggen..
pi_34746670
Roma is echt los.
pi_34754280
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:04 schreef Afunados het volgende:
Roma is op dreef, 0-3 bij Parma vanavond. Druk op Fiorentina wordt erg groot op deze manier, al zullen ze morgen geen punten laten liggen..
7e Serie A zege op rij, clubrecord. Weer 2 goals van Mancini, 2e op schitterende assist van de niet geheel fitte Totti en de 0-3 was ook zeer fraai. Met iets meer geluk en beter afwerken was het rustig 0-6 geworden, Parma had werkelijk niets in te brengen.
pi_34762443
Inter heeft dus momenteel in de wedstrijd tegen Chievo geen enkele Italiaan in de basis11 staan.
Op de bank hebben ze welgeteld 2 italianen zitten.

Arsenal speelde 4feb tegen Birmingham ook met 11 buitenlanders, het zou verboden moeten worden!
pi_34766405
Cagliari - Empoli 4-1 (2 x Esposito, Suazo maakt zijn 11e dit seizoen en ook Abeijón scoort, voor Empoli is het Tavano met nummer 12)
Fiorentina - Lecce 1-0 (uiteraard Luca Toni, dat is 22)
Internazionale - Chievo 1-0 (de 8e seizoensgoal van Julio Ricardo Cruz)
Juventus - Udinese 1-0 (Alessandro Del Piero de held, rood voor Sulley Ali Muntari)'
Livorno - Messina 2-2 (Livorno door de 11e en 12e van Cristiano Lucarelli naar 2-0, daarna 2 benutte strafschoppen van Arturo Di Napoli die er nu 9 heeft)
Reggina - Palermo 2-2 (Palermo via Barone en Caracciolo twee keer op voorsprong, maar De Rosa en Paredes maken gelijk, waarvan de 2-2 in de 90e minuut)
Sampdoria - Treviso 1-1 (Kutuzov voor Samp, de gelijkmaker van Pinga)
www.thuisuiteten.nl
pi_34766489
Jammer niet ingelopen op Juve
pi_34767238
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:32 schreef DeVinger het volgende:

Arsenal speelde 4feb tegen Birmingham ook met 11 buitenlanders, het zou verboden moeten worden!
Zal het ook worden
pi_34768059
Nou dat weet ik zo niet.
Vorm van discriminatie komen ze dan mee
pi_34768130
Ik vind het ook een lastig punt, maar tegelijkertijd kan ik me wel ergeren aan opstellingen als Inter of Arsenal.
pi_34768188
Ik ook wel.
pi_34775845
  zondag 5 februari 2006 @ 22:11:01 #22
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34776190
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:11 schreef DIGGER het volgende:

[..]

7e Serie A zege op rij, clubrecord. Weer 2 goals van Mancini, 2e op schitterende assist van de niet geheel fitte Totti en de 0-3 was ook zeer fraai. Met iets meer geluk en beter afwerken was het rustig 0-6 geworden, Parma had werkelijk niets in te brengen.
Mancini speelde vorig seizoen nog rechtsback/rechtshalf, nu linkshalf, toch?

Lazio - Milan staat op dit moment 0-0, met nog een kwartier te gaan.
pi_34777737
0-0 gebleven in Rome.
sig verwijderd door FA
pi_34778889
mooi
pi_34781388
Weet iemand of Zlatan veel assist maakt dit seizoen? Want z'n doelpuntengemiddelde is eigenlijk allerbelabbertst met 3 goals uit 21 optredens in de competitie.
pi_34801442
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:33 schreef methodmich het volgende:
Cagliari - Empoli 4-1 (2 x Esposito, Suazo maakt zijn 11e dit seizoen en ook Abeijón scoort, voor Empoli is het Tavano met nummer 12)
En Empoli valt als een baksteen door de rangschikking heen, ondaks de trainerswissel

Fiorentina - Lecce 1-0 (uiteraard Luca Toni, dat is 22)
Met een mooie knal uit de draai met links, schitterende curve aan de bal. Bojinov in de basis, en goed spelend.

Internazionale - Chievo 1-0 (de 8e seizoensgoal van Julio Ricardo Cruz)
Goeie intikker na een vrije trap die terug kwam van de paal. Adriano raakte ook nog de onderkant lat met een vrije trap, gemeten snelheid 134 km/u

Juventus - Udinese 1-0 (Alessandro Del Piero de held, rood voor Sulley Ali Muntari)\'
Heel verhaal aan deze match. De gele kaart voor Muntari voor een tackle op Nedved, die 4 keer om z'n as kermend doorrolde, was volkomen onterecht (Keurig bal gespeeld, zelfs twijfelachtig of Nedved uberhaupt geraakt werd). Hij was ook woedend, heel Udinese incl. Cosmi was woedend. Cosmi brak bijna de dug-out af en de aanvoerder van Udinese was 2 minuten bezig te voorkomen dat al z'n medespelers de scheids aanvielen. Muntari zelf gooide uit woede z'n shirt naar de scheids en kreeg het in de catacombe ook nog aan de stok met de cameraman.

Tevens was de goal van Del Piero duidelijk vanuit buitenspel positie.
Ook opvallend vlak na het rood voor Muntari: Nedved schoffelt Vidigal van achteren hard en bewust neer. Geen enkele kaart. Vidigal vraagt de scheids hoe dat zit ivm het voorafgaande en krijgt prompt zelf geel.

Ook floot de scheids terecht een buitenspel gal van Udinese af, maar ging ook vele malen in de fout, Iaquinta werd meermalen alleen afgaand op Buffon onterecht afgefloten.
En 10 minuten voor tijd was Vidigal al Buffon voorbij, de bal hoog in de lucht, hij hoefde hem alleen nog binnen te koppen vanaop 3 meter, maar kreeg vlak voor het belsissende moment een opzichtige duw van Cannavaro in de rug die de bal over de achterlijn kopte. Corner aldus de ref.

Cosmi was na afloop ziedend en in Domenica Sportiva gisteravond op Rai2 zat de president van Inter, die zich ook niet kon inhouden, sprak van machten waar hij niks aan kon doen en over Juve dat meer krachten heeft dan slechts 11 veldspelers. Alle kranten vandaag kopten met de deze match "Scudetto vergiftigd" "Alsjeblieft niet zo" "Desastreus scheidsrechteren geeft Juve de zege" etc.

Livorno - Messina 2-2 (Livorno door de 11e en 12e van Cristiano Lucarelli naar 2-0, daarna 2 benutte strafschoppen van Arturo Di Napoli die er nu 9 heeft)
[b]Weet niet of iemand deze gezien heeft, maar het incident dat hier de match deed keren was zo mogelijk nog erger.
De situatie: Messina passt een lange hoge bal naar voren in de ruimte, maar een verdediger van Livorno liep goed en wou de bal naar de zijkant wegkoppen. Vlak voordat hij dit kon doen kreeg hij echter een duidelijke duw in de rug van een aanvaller van Messina. Zoekend naar balans, daar hij al net van de grond was en met z'n rug naar de bal toe, raakt z'n arm per ongeluk de bal, echt 4 meter buiten de 16.
En de scheids legt hem op de stip en Messina maakt de 2-1......
De pingel voor de 2-2 was wel terecht, in de 96e minuut terwijl Messina al gereduceerd was tot 10.

Reggina - Palermo 2-2 (Palermo via Barone en Caracciolo twee keer op voorsprong, maar De Rosa en Paredes maken gelijk, waarvan de 2-2 in de 90e minuut)

De 2-2 bij Reggina - Palermo van Paredes in de 92e minuut. Een omhaal vanop een meter of 12, in de kruising, beetje zoals van Basten tegen Den Bosch ooit, maar dan strakker gedekt door de tegenstander, harder en ook het feit dat het bijna de laatste trap van de match was, die hierdoor nog een punt opleverde voor Reggina, maakt het mijns inziens tot nu toe de goal van het seizoen.

Sampdoria - Treviso 1-1 (Kutuzov voor Samp, de gelijkmaker van Pinga)

Samp mist te veel kansen, Treviso speelde best aardig, maar had wel het geluk dat de scheids de bal niet op de stip wilde leggen
pi_34802524
Ook hier maar ff Mascotte span voor mensen die niet in Hools komen of waar het te snel voor gaat

pi_34805396
Bedankt voor de leuke aanvullingen DIGGER!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:01:49 #29
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34829275
Zijn ogen doen me aan een bekende (oud-)voetballer denken, maar ik kom er maar niet op wie ik bedoel.

Maar een mooie foto, je mag een hele trotse vader zijn!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:02:12 #30
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34829284
quote:
Succescoach Donadoni stapt op bij Livorno

Livorno moet op zoek naar een nieuwe coach, nu Roberto Donadoni de kritiek van de voorzitter niet heeft gepikt en is opgestapt bij de revelatie in de Serie A.

Onder Donadoni groeide Livorno in de eerste seizoenshelft uit tot een van de verrassend presterende ploegen in de Serie A, met een vijfde plaats als onverwacht resultaat. Maar de laatste weken gaat het de Amaranto een stuk minder voor de wind. Door de reeks van vier remises en een nederlaag is de klad er een beetje in gekomen.

Maar de tegenvallende resultaten zijn niet de reden voor het opstappen van Donadoni. De voormalige Milan-aanvaller hield de eer aan zichzelf nadat voorzitter Aldo Spinelli de coach maandag publiekelijk afviel. Volgens de preses waren tactische fouten de oorzaak van het puntverlies tegen Messina (2-2).

'Het is de moeilijkste en zwaarste beslissing in mijn carričre', zei Donadoni over zijn vertrek. 'Maar ik had geen keus meer na maandag, toen de voorzitter mijn werk bekritiseerde. Als hij daarmee mijn ontslag wilde bewerkstelligen, dan heeft hij die nu.'

Woensdag tegen Ascoli zit naar alle waarschijnlijkheid assistent Mario Bortolazzi op de bank. Carlo Mazzone geldt als belangrijke kandidaat om daarna het roer over te nemen.

Voor Donadoni is het een einde aan een verblijf van net iets meer dan een jaar. Halverwege vorig seizoen stapte Donadoni in bij Livorno, dat moest vrezen dat het debuutjaar in de Serie A zou eindigen in degradatie. De oud-international hield de Amaranto op het hoogste niveau.
Volgend seizoen de nieuwe trainer/coach van AC Milan, als opvolger van Carlo Ancelotti?
pi_34837517
Opmerkelijke actie, maar ik denk dat Montana best een scenario heeft daar.
www.thuisuiteten.nl
pi_34838180
Hoe laat speelt Lazio op zondag de 26e?
pi_34838322
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:36 schreef SCH het volgende:
Hoe laat speelt Lazio op zondag de 26e?
20.30 uur, de Derby is altijd de zondagavond match.
pi_34838385
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:40 schreef DIGGER het volgende:

[..]

20.30 uur, de Derby is altijd de zondagavond match.
Okay, dan ga ik het proberen. Nog tips verder? Ik kom tegen de middag in Rome aan.
pi_34841444
Ben nog nooit bij de Romeinse derby geweest, dus geen tips, anders dan: draag geen licht blauw.

Carlo Mazzone is de nieuwe trainer van Livorno (dat is snel....)
En diverse scheidsrechters/lijnrechters zijn geschorst n.a.v. afgelopen weekend, o.a. de ref bij Juve - Udinese en Livorno - Messina.
pi_34841503
Wat ziet Donadoni er tegenwoordig oud uit valt me op, het trainerschap hakt er ook bij hem hard in.
That's all folks!
pi_34846881
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:56 schreef DIGGER het volgende:
Ben nog nooit bij de Romeinse derby geweest, dus geen tips, anders dan: draag geen licht blauw.
Misschien heb je mijn leven wel gered nu
pi_34861567
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:41 schreef DIGGER het volgende:
Ook hier maar ff Mascotte span voor mensen die niet in Hools komen of waar het te snel voor gaat

[afbeelding]
Mooie foto zeg

Met z'n blonde krulletjes waarschijnlijk ook flink vertroeteld in Italië

Vanavond topper Fiorentina - Inter. Stadion uitverkocht, ben benieuwd. Heb hoge verwachtingen, maar vrees voor een teleurstelling. We zullen zien. In ieder geval vanavond te zien op Chinese CCTV5
pi_34863513
Udinese werd genaaid tegen Juve idd, maar ik word wel ziek van die irritante trekjes van Serse inmiddels. Hij wordt echt een eikel zo...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_34866272
Vanavond nieuwe ronde nieuw kansen:

Palermo Lazio
Lecce Empoli
Fiorentina Internazionale
Ascoli Livorno
Juventus Parma
Roma Cagliari
Udinese Reggina
Chievo Sampdoria
Messina Siena
AC Milan Treviso
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_34874327
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:11 schreef Afunados het volgende:

[..]

Mooie foto zeg

Met z'n blonde krulletjes waarschijnlijk ook flink vertroeteld in Italië
Z'n haar is blonder geweest en wordt weer wat donkerder, verwacht dat het met een paar jaar gewoon Italiaans donker is hoor
quote:
Vanavond topper Fiorentina - Inter. Stadion uitverkocht, ben benieuwd. Heb hoge verwachtingen, maar vrees voor een teleurstelling. We zullen zien. In ieder geval vanavond te zien op Chinese CCTV5
Of Juve of Milan en Roma zullen vanavond blij zijn met het resultaat van deze match (vooral als ze zelf winnen)
pi_34874365
Samenvattingen vanavond om 22.30 bij Studio Sport.
sig verwijderd door FA
pi_34874561
vroeger was ik helemaal idolaat van italiaans voetbal.

Zeker omdat ik daar familie heb, had wonen.

Elke avond opblijven voor italiaans voetbal met commentaar van Emiel Schelvis, geweldig

Vooral de inter-ac en sampdoria-milan. toendertijd leuke wedstrijden met ruudje gullit

ben altijd fan van fiorentina geweest en ook een beetje inter, liefde van inter zakte af toen de neusjes bergkamp en jonk kwamen, laatste tijd doet Inter het weer leuk, alleen te veel buitenlanders. Heb trouwens kaarten kunnen regelen voor Inter- ajakes, in het thuisvak uiteraard.

Fiorentina was geweldig met batigoal daarna bergafwaarts, alhoewel ze nu hopelijk CL halen met LUCA TONI
pi_34874861
Even een cross-post maar bij deze de goal voor de 2-2 van Parades afgelopen zondag:
http://212.162.68.12/test(...)_d_2-2_g_384x288.wmv

Dezelfde Parades scoorde 2 weken terug tegen Samp ook al een fantastische goal, nl deze: http://212.162.68.12/test(...)_a_1-0_g_384x288.wmv
pi_34874940
Idee trouwens voor Dylan Dog: Je kan zo heel rap (hoewel, 22 stuks) alle goals van Toni bij elkaar scoren in de Serie A dit seizoen: http://www.raisport.rai.it bij Calcio, Serie A, Serie A goal.
pi_34878885
Juve 0-1 achter, kan misschien nog spannend worden. Milan iig 1-0 voor.
sig verwijderd door FA
pi_34879164
Juve al snel weer op 1-1 (tegen Parma), de topper Fiorentina - Inter staat 1-0.
sig verwijderd door FA
pi_34881881
Treviso krijgt een pak op de broek van AC Milan
Juve staat nog steeds op 1-1
Inter staat op verliezen tegen Fiorentina (2-0)
pi_34882049
Recoba maakt de 2-1, nog een paar minuten te spelen.

AC op 5-0, bizar veel natuurlijk voor de Serie A, al is het maar Treviso.
sig verwijderd door FA
pi_34883887
Roma wint met 4-3
(0-2 2-2 2-3 4-3)

Dat is veel veerkracht
pi_34889969
Whooooohoooo

Wel zonde dat Roma nog knap terug is gekomen..
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:10:52 #52
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34891280
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:49 schreef dndiek het volgende:
Roma wint met 4-3
(0-2 2-2 2-3 4-3)

Dat is veel veerkracht
Veerkracht? Twee weggegeven strafschoppen zorgde voor 4-3 in plaats van 2-3.
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:49:53 #53
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34894693
Cagliari overweegt een officieel protest in te dienen bij de Italiaanse bond, zal alleen niets helpen. Toch is het goed dat men protesteert, Juve en nu AS worden af en toe overdreven gehopen door de arbitrage.
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:51:46 #54
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34898863
quote:
Sheva beats Rivera tally

Andriy Shevchenko has overtaken Gianni Rivera to become the second-highest goalscorer in Milan’s history after his two goals last night.

The Ukrainian striker scored two superb strikes in his side’s 5-0 thrashing of Treviso on Wednesday to move on to 165 goals, one more than Rivera ‘The Golden Boy’, who reached his long-standing tally of 164 during almost two decades at the San Siro, in the 1960s and ‘70s.

Since his arrival from Dynamo Kiev in 1999, Shevchenko has made a remarkable impact for the Rossoneri, scoring 122 of his extraordinary haul in Serie A matches.

The formidable centre-forward has been Capocannoniere twice, was voted European Footballer of the Year in 2004 and has won the Scudetto and the Champions League with Milan.

After the match, Sheva reacted to his record-breaking feat with typical modesty.

This has been a difficult period for Milan and the Rossoneri legend said that what most pleased him was his side’s return to form.

“I am very happy with my performance,” said the marksman afterwards. “We have shown that we cannot be written of just yet.

“It’s fantastic to break a club record, especially one set by such a legend, but what counts is that we got back on track.”

Still only 29, the dynamic striker is well on course to beat Gunnar Nordahl’s all-time record. The Swedish international managed a staggering 221 goals for Milan during the 1950s.
quote:
Totti eyes 10 in a row

Roma may have just set a new club record of eight consecutive League wins but Francesco Totti still isn’t satisfied. “I want 10,” he said.

The Giallorossi captain scored two penalties on Wednesday, in the last 11 minutes, to rescue his side from the jaws of defeat against Cagliari and keep their extraordinary winning sequence going. Now, though, he is hungry for more.

“We were all hoping desperately to beat the club record we set under our old Coach,” said Totti, referring to Fabio Capello’s Roma side.

“Our next target is to reach 10 consecutive wins. We want to enter the history books of Italian football.”

Roma’s 100 per cent record dates back to their 4-0 win over Chievo on December 21 in a run that has seen them hit the net 23 times and concede just five goals.

Last night’s was without doubt the closest match of the lot, played in the eerie atmosphere of an empty Rieti stadium, and Totti had to show great calmness under pressure to score twice from the spot – the last in injury time – against former teammate Antonio Chimenti.

“I chose to go for power because Chimenti knows me well,” he said. “However, despite the strange atmosphere we proved that we are a proper side.”

Roma will be looking to extend their run to nine away to Siena at the weekend. They’ll then face Empoli.
pi_34909551
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Veerkracht? Twee weggegeven strafschoppen zorgde voor 4-3 in plaats van 2-3.
Maar wel beiden terechte pingels, gewoon stomme overtredingen van de Cagliari defensie.
En de uitslag was dik verdient, Roma had zat kansen.

Er waren trouwens nog aardig wat Romeinen buiten het stadion om de ploeg aan te moedigen.
pi_34909684
En ik lees hier weinig over Juve gisteravond, maar het was wederom schandalig.
Zlatan mcoht duidelijk vanuit buitenspelpositie komend, de 1-1 maken.

Vlak voor tijd kreeg Juve een volkomen belachelijke pingel nadat Viera viel terwijl ie niks anders gevoeld kon hebben dan een slap handje bij z'n zij dat voor de rest niks deed.
Trieste was ook nog dat de ref. er met de neus bovenop stond. Gisteravond op de Diverse Italiaanse zenders ging het enorm lang over dit moment, hoe het toch kan dat vrijwel alleen Juve dit soort pingels krijgt.

En tot slot, vlak voor tijd had Corradi alle gelegenheid een bal achter Buffon te koppen, waren het niet dat Cannavaro hem gewoon overduidelijk met 2 armen geheel vast hield en de scheids weigerde hier een strafschop te geven, daar waar het een schoolvoorbeeld van een klip en klare penaltyfout was.
pi_34909732
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:59 schreef DIGGER het volgende:
Dat was idd weer belachelijk.
pi_34910688
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:14 schreef dndiek het volgende:

Inter staat op verliezen tegen Fiorentina (2-0)og steeds op 1-1
Het was in de rust nog matten, op de tribune, alwaar de gepasseerde Mihajlovic een Fiorentina fan te lijf ging, die hem uitschold

Lobont kreeg overigens een 7 voor z'n prestatie.
pi_34910848
Ik heb die Mihajlovic altijd al een rare jongen gevonden
pi_34910887
http://212.162.68.12/test(...)_b_1-1_g_384x288.wmv
De buitenspelgoal van Zlatan.

Cagliari heeft niet alleen geklaagd over de scheids en een persstilte aangekondigd, ze hebben ook geklaagd over de aanwezige mensen op de tribune gisteravond. Voetbalbond gaat dit onderzoeken....
pi_34911702
Milan ook een on-Italiaans grote zege gisteren. Nog mooie goals bij DIGGER?
www.thuisuiteten.nl
pi_34916650
De 1-0 van Kaka was uit een mooie uitgespeelde aanval, goeie goal: http://212.162.68.12/test(...)_a_1-0_g_384x288.wmv

De rest ach ja, niet zo bijzonder, die 2e van Sheva misschien.

2-0 Sheva: http://212.162.68.12/test(...)_b_2-0_g_384x288.wmv

3-0 Gila: http://212.162.68.12/test(...)_c_3-0_g_384x288.wmv

4-0 Sheva: http://212.162.68.12/test(...)_d_4-0_g_384x288.wmv

5-0 Inzaghi: http://212.162.68.12/test(...)_e_5-0_g_384x288.wmv
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:25:10 #63
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34932653
quote:
Serse Cosmi krijgt zijn congé bij Udinese

Dat de baan van een trainer niet veilig is als het bestuur het vertrouwen in hem uitspreekt, is wel weer gebleken bij Udinese. Een dag nadat de Italiaanse club bekendmaakte dat coach Serse Cosmi mag aanblijven, werd hij alsnog ontslagen.

Cosmi stond onder druk vanwege de slechte resultaten. Afgelopen zomer nam hij de taken over van Luciano Spalletti die de Bianconeri naar een plaats in de Champions League leidde. Udinese komt dit seizoen na 24 wedstrijden niet verder dan de twaalfde plaats en staat slechts een paar punten voor de op de degradatiezone.

De honneurs worden tot het einde van het seizoen waargenomen door het duo Loris Dominissini (ex-Como) en Nestor Sensini. Laatstgenoemde is momenteel nog speler van Udinese. Verwacht wordt dat de 39-jarige Argentijn zijn spelersloopbaan zal beëindigen om zich op het coachen toe te leggen.

Het bestuur van Udinese maakte woensdag nog duidelijk dat de positie van Cosmi weliswaar ter discussie stond, maar dat het de tijd nog niet rijp achtte voor een ontslag. Een dergelijke rigoureuze maatregel nam de club pas één keer eerder, voegde een woordvoerder er sussend aan toe.

Een dag later viel het doek alsnog voor Cosmi. Na Perugia, Genoa en Udinese kan de coach op zoek naar een nieuwe werkgever.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:29:13 #64
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34934685
Misschien kan Giovanni Trapattoni (ontslagen bij VfB Stuttgart) nu naar Udinese?
pi_34934837
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:29 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien kan Giovanni Trapattoni (ontslagen bij VfB Stuttgart) nu naar Udinese?
Hij wilde wel terug naar Italie geloof ik.
pi_34943911
Gianluca Paparesta is als ref aangewezen voor Inter - Juve zondagavond.
pi_34943943
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:01 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dat was idd weer belachelijk.
Ik rolde ook bijna van de bank van het lachen.

Gelukkig miste Del Piero.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34944031
Zambrotta 4 weken Out
pi_34946853
Cosmi toch verrassend, ik had er meer van verwacht. Ik hoop op Zaccheroni, maar die wil geloof ik niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_34953269
Juve inhalen is nu echt lastig geworden
pi_34953551
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Juve inhalen is nu echt lastig geworden
De laatste weken vind ik Juve weinig overtuigend...wie weet laten ze nog wel steken vallen als de champions league weer begint
pi_34953790
Ja en alles kan maar dan moet Inter wel winnen zondag.
pi_34964361
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja en alles kan maar dan moet Inter wel winnen zondag.
Ik hoop juist dat ze verliezen, dan kan AC weer op gelijke hoogte komen
pi_34968310
Zometeen de topper tussen Atalanta en Mantova in de Serie B.
pi_34976014
Hoe is dat afgelopen DIGGER? Wat is dat Mantova voor een team, hebben die ineens geld of een goede visie?
www.thuisuiteten.nl
pi_34990697
2-1 2 minuten voor tijd, Mantova lange tijd met 10.

Mantova is een vrij kleine club, geen grote budgetten, vooraf absoluu niet als kansrijk voor titel/promotie ingeschat maar gewoon een goed team, beetje Chievo idee, met weinig middelen een goed elftal.
Maar wel kwetsbaar, in het begin van de competite een straatlengte voor meer inmiddels 3e, want nog te weinig veerkracht of vermogen met redelijke aantallen schorsingen/blessures om te gaan, dan zie je toch het verschil met de grotere/rijkere clubs in de Serie B.
pi_34992795
Okee. Zou leuk zijn als ze het gaan halen dan, weer eens wat anders.
www.thuisuiteten.nl
pi_35002088
Toni mist een pingel.

Chiesa ook.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_35002698
Inzaghi vervangt Sheva goed, scoort net z'n 2e.
pi_35002895
Vandaag trouwens e.e.a. aan voorbeschouwingen gekeken op de match van vanavond en het was wel humor op de TV hoor.

Een hele zwik acteurs die Inter - Juve naspeelden, Juve dat bij het begroeten van de scheids een hele mand Turijnse lekkernijen voor de scheids had tesamen met een envelop.

Materazzi die in de eigen 16 niest, Del Piero en Zlaten vallen om, Materazzi krijgt rood en Juve een dubbele penalty, dus 2 ballen tegelijk te nemen, en de Juve spelers kiezen elk een andere hoek.

Stankovic scoort voor Inter, Buffon kan de bal pas een halve meter achter de lijn keren.
Thuram komt aanlopen met een groen stuk tapijt en legt deze over de echte doellijn heen, Nedved Legt een witte lijn helemaal achter in de goal, de scheids komt kijken, ziet dat Buffonn de bal "voor de lijn" gestopt heeft en speelt door.

Juve krijgt een vrije trap op 8 meter van de goal, de scheids beveelt het muurtje van Inter om achter de goal te gaan staan en Del Piero schiet de vrije trap erin etc. etc. etc. einduitslag uiteindelijk 0-8
pi_35003097
Zlatan Muslimovic scoorde voor Messina vandaag...

Wat een naam
pi_35006579
Zo heb ik er nog nooit tegenaan gekeken.

Weinig verrassingen deze speelronde.
That's all folks!
pi_35012001
quote:
Rome stars to meet Holocaust survivors

Lazio and Roma players will meet Italian-born survivors of the Nazi death camps to help combat anti-Semitism among their fans.

Mayor of Rome Walter Veltroni has started a campaign after being shocked by the racist banners and flags on show at the Stadio Olimpico in recent weeks.

“Football and swastikas have no place together. I hope that this meeting will give them a chance to learn about the horrors of the death camps at first hand from some of the actual survivors,” explained Veltroni. “It may help bring back some dignity to the most popular sport in Europe.”

Both Lazio and Roma have been punished by the Disciplinary Commission after sections of their fans unfurled banners with neo-Nazi and anti-Semitic imagery this season and it is becoming an increasingly worrying trend.

Only once has one of the players been involved, as Biancocelesti star Paolo Di Canio was fined and suspended for his Fascist salutes to the fans. “Di Canio has been invited along with the rest of the squad,” added the Mayor.

Last week the entire Roma squad, led by Francesco Totti, also met with Holocaust survivors.

During the meeting Totti was told by a long-time Roma fan that he was a better footballer than the Giallorossi captain. “When I was deported at just 15 I was a better player than you,” said Alberto Sed.

“It was a very important experience for us,” said Roma Coach Luciano Spalletti. “To hear certain things from people who went through them was moving. They asked us not to play if those banners were shown again and we intend to follow their wishes. A stadium is for sport, not to make political statements.”

In another anti-racist campaign, Roma fans will receive a free copy of Roberto Benigni’s double Oscar winning film ‘Life is Beautiful’ when they buy ‘Il Romanista’ newspaper.

Editor Riccardo Luna feels that the story of a Jewish family deported to the concentration camps may help to educate some of the capital’s notorious Neo-Nazi fans.

“At least this way some of them might grasp what happened,” said Luna. “The majority of the messages from our fans asked how they could help to show their anger with the situation.”

The idea to distribute the film came after months of racist banners which all came to a head during the Roma-Livorno game in January.

Roma were punished by the Disciplinary Commission with an order to play their February 8 home game against Cagliari at a neutral ground behind closed doors.

Er wordt iig serieus e.e.a. aan actie gedaan om de fans bewust(er) te maken van de betekenissen van hun uitlatingen.

Transfernieuws/geruchten:

- Diarra van Lyon schijnt nr. 1 doelwit van Milan te zijn voor het middenveld in de zomer
- Fiorentina heeft intussen een andere doelwit op het oog voor het middenveld: Daniele De Rossi. En als dat niet lukt, ze CL halen en andereteams te lang wachten is zelfs Ballack genoemd.
pi_35012233
Dan even over de wedstrijden:

Fiorentina verliest de match bij Livorno in 2 beslissende momenten: De terechte pingel die door Toni echter te slap wordt ingeschoten en dus gemist in de 1e helft en de werkelijk volstrekt belachelijke aan Livorno toegekende pingel in de 2e helft, die wel benut werd waarbij Dainelli ook nog eens het veld diende te verlaten na 2e geel voor protesten.

Milan had ook erg veel mazzel dat de snelle gelijkmaker van Inzaghi werd goedgekeurd, daar hij toch vrij duidelijk hands maakte. Bedoeld of niet, het hielp hem duidelijk bij het maken van de goal. Wel een fantastische actie van Kaka, die ook bij de 0-3 knap voorbereidend werk verrichte. De goal van Gilardino was ook niet verkeerd, op voorzet van Serghino die de werkelijk vreselijk slecht spelende Simic al vroeg kwam vervangen.
Maar tot de 1-3 was er eigenlijk maar 1 ploeg die voetbalde en kansen kreeg en dat was Reggina.

Roma nu 9 zeges op rij, ietwat gelukkig dat wel, Siena raakte 2 keer de paal, mistte een terecht gegeven pingel en had toch vrij veel kansen, met name door veel geklungel van Mexes.
Roma had zelf ook veel meer kunnen scoren dan de 2 goals die uiteindelijk op het scorebord verschenen. De goal van de Rossi was iig erg mooi, een knal vanop een meter of 25 met buitenkant rechts, echt bomvol effect waardoor de doelman op het verkeerde been stond.
De 0-2 in de blessuretijd kwam van, hoe kan het ook anders sinds de winterstop, Mancini.
pi_35012551
Volgende week Fiorentina - Lazio. Totti heeft aangegeven voor 1 keer een uitzondering te maken en te supporteren voor xxxxx.
Ook Livorno - Inter is een belangrijk affiche dan.
In week 28 is het Roma - Inter en de derby Fiorentina - Siena
WK 29 geeft dan Juve - Milan en Inter -Samp

Als Roma zo in vorm blijft kan het zo zijn dat de titel dan al bijna officieel bij Juve is en Roma gewoon op of heel dicht bij plek 2 staat.
Komende weken zijn iig bijzonder belangrijk voor de top ploegen, daar de Europacup ook weer uit de winterslaap komt, wellicht dat Fiorentina daar weer profijt uit kan halen t.o.v. de concurrentie.
pi_35016750
de strijd om de scudetto lijkt gestreden.
pi_35016793
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:57 schreef -Wolf- het volgende:
de strijd om de scudetto lijkt gestreden.
Zal wel ja, 0-1 Zlatan.
sig verwijderd door FA
pi_35017217
Einde competitie
  zondag 12 februari 2006 @ 22:09:36 #89
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35017365
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:18 schreef DIGGER het volgende:
Volgende week Fiorentina - Lazio. Totti heeft aangegeven voor 1 keer een uitzondering te maken en te supporteren voor xxxxx.
Week daarna weer? Want die mooie reeks van AS wordt dat door Lazio een halt toegeroepen.

Mark my words!
  zondag 12 februari 2006 @ 22:11:16 #90
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35017453
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Einde competitie
1-1. Walter Samuel, nu doorzetten Nerazzurri!
pi_35017507
AS Roma wordt nog weleens 2de als ze door gaan.
Ik had ze zelf nog kans gegeven op de titel aan het begin van het seizoen, maar ze begonnen slecht.
pi_35017542
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

1-1. Walter Samuel, nu doorzetten Nerazzurri!
Nog 1 het kan !
pi_35017689
Zlatan kaal .
  zondag 12 februari 2006 @ 22:19:24 #94
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_35017859
en 1-2

Een geweldige vrije trap van Del Piero
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_35017988
  zondag 12 februari 2006 @ 22:23:25 #96
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35018081
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:10 schreef DIGGER het volgende:

Milan had ook erg veel mazzel dat de snelle gelijkmaker van Inzaghi werd goedgekeurd, daar hij toch vrij duidelijk hands maakte. Bedoeld of niet, het hielp hem duidelijk bij het maken van de goal. Wel een fantastische actie van Kaka, die ook bij de 0-3 knap voorbereidend werk verrichte. De goal van Gilardino was ook niet verkeerd, op voorzet van Serghino die de werkelijk vreselijk slecht spelende Simic al vroeg kwam vervangen.
Maar tot de 1-3 was er eigenlijk maar 1 ploeg die voetbalde en kansen kreeg en dat was Reggina.
Toch netjes, drie treffers van Filippo Inzaghi. Zou voor veel clubs een versterking zijn!
pi_35018163
Nou Juve kampioen.
  zondag 12 februari 2006 @ 22:25:59 #98
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_35018207
In de 94e minuut knalt Recoba een vrije trap op de paal en in vervolgens kopt er eentje van Inter naast voor open doel
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_35018438
JUVENTUS
pi_35029311
JUVE
Forza Juve!
  maandag 13 februari 2006 @ 11:09:50 #101
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_35029529
samenvatting was tof om te zien
komt er nog een as roma-lazio roma of inter-milan dit seizoen ?
pi_35029617
26/2/2006 Lazio Roma AS Roma
15/4/2006 AC Milan Internazionale
  maandag 13 februari 2006 @ 11:14:46 #103
139407 jorienvdherik
pi_35029685
Bedankt al lekker snel de wedstrijd van rome
pi_35042299
AC gedeelde 2e plaats
pi_35048204
Juventus weer winst, die zijn toch echt erg sterk, al dan niet met arbitrale hulp.

Waarom zouden zij overigens zo vaak geholpen worden door de arbiters, DIGGER? Dan verwacht je toch eerder een club uit de hoofdstad ofzo.
www.thuisuiteten.nl
pi_35049706
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Toch netjes, drie treffers van Filippo Inzaghi. Zou voor veel clubs een versterking zijn!
120 Serie A goals, maar 2 minder dan Sheva en 6e op de lijst van alle momenteel actieve spelers.
pi_35049803
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:25 schreef methodmich het volgende:
Juventus weer winst, die zijn toch echt erg sterk, al dan niet met arbitrale hulp.

Waarom zouden zij overigens zo vaak geholpen worden door de arbiters, DIGGER? Dan verwacht je toch eerder een club uit de hoofdstad ofzo.
Roma is al bijna Zuid Italie, Na Roma houd het sowieso op, alles eronder is Zuid en kansloos.

Juve, Inter en Milan, dat zijn de clubs, altijd al geweest en deze worden meest bevoordeeld, maar Juve toch vaak echt opvallend veel hoor, er gaat bijna geen jaar voorbij zonder kamervragen hierover.
pi_35049904
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:19 schreef DutchGooner het volgende:
en 1-2

Een geweldige vrije trap van Del Piero
De aanleiding tot die vrije trap, een "overtreding" van Cordoba op de na de wedstrijd van consequent duiken beschuldigde Nedved door vooral Mancini en Figo, heb ik gisteravond in de nabeschouwingen op Rai 2, Italia 1 en Sport Italia tot aan middernacht zeker een keer of 150 gezien, maar waarschijnlijk nog veel vaker.
pi_35050250
Mooie goals:

1: De Rossi: http://212.162.68.12/test(...)_a_0-1_g_384x288.wmv (Helaas zie je niet de enorme curva waardoor de doelman, ondanks de afstand, toch totaal kansloos is)
2: Del Piero: http://212.162.68.12/test(...)_c_1-2_g_384x288.wmv

En dan nog even de overduidelijk handsbal van Inzaghi bij de 1-1: http://212.162.68.12/test(...)_b_1-1_g_384x288.wmv
  maandag 13 februari 2006 @ 22:02:04 #110
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35056486
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:00 schreef DIGGER het volgende:

[..]

De aanleiding tot die vrije trap, een "overtreding" van Cordoba op de na de wedstrijd van consequent duiken beschuldigde Nedved door vooral Mancini en Figo, heb ik gisteravond in de nabeschouwingen op Rai 2, Italia 1 en Sport Italia tot aan middernacht zeker een keer of 150 gezien, maar waarschijnlijk nog veel vaker.
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:07 schreef DIGGER het volgende:
Mooie goals:

1: De Rossi: http://212.162.68.12/test(...)_a_0-1_g_384x288.wmv (Helaas zie je niet de enorme curva waardoor de doelman, ondanks de afstand, toch totaal kansloos is)
2: Del Piero: http://212.162.68.12/test(...)_c_1-2_g_384x288.wmv

En dan nog even de overduidelijk handsbal van Inzaghi bij de 1-1: http://212.162.68.12/test(...)_b_1-1_g_384x288.wmv
Heb je de beelden van die "overtreding" van Iván Cordoba niet toevallig?

Vrije trap van DP is érg lekker, heerlijke snelheid!
pi_35057236
Op de site van Inter staat een samenvatting, maar daar is het lastig te zien (tevens ontbreekt de herhaling), verder geen idee, maar zet je TV op een Italiaanse zender vandaag en je zet het nog tig keer, het is belangrijker nieuws dan de hele OS.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:54:51 #112
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35075949
Paolo di Canio heeft aangegeven dat hij komend weekend eventueel wel met 7-0 wilt verliezen van Fiorentina, als Lazio een week later haar aartsrivaal AS maar verslaat. Verder heeft Frank Rijkaard (Barça) aangegeven niet geďnteresseerd te zijn in de functie van trainer/coach bij AC Milan, aangezien zijn vrienden Carlo Ancelotti en Mauro Tassotti daar gewoon moeten blijven.
pi_35126146
Weet niet of hier lezers van Italiaanse kranten tussen zitten, maar Inter - Juve krijgt, nog steeds, meer aandacht dan de hele Olympische Spelen, wat een geouweteringhoer rond die wedstrijd zeg, Figo beschuldigt Moggi van het voor de match de kleedkamer van de ref in duiken, Juve beschuldigt Figo van valse beschuldigingen, dreigt met een rechtzaak, Inter geeft al aan pal acher Figo te staan en noemt Juve arrogant, Moratti is boos op heel Juve etc. etc. etc.
pi_35147633
Juve heeft overigens voor de competitie nog nooit gewonnen bij Messina.
pi_35162597
Maar zo vaak zullen ze er nog niet gespeeld hebben voor de competitie denk ik?
www.thuisuiteten.nl
pi_35183836
3 keer pas
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:40:28 #117
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35184610
Fabio Capello is benaderd door de FA, kan jaarlijks Ł 4,7 miljoen verdienen tot het WK van 2010.
pi_35190209
Doet ie niet, hij wil dat altijd alleen maar als Zlatan Ibrahimovic en Patrick Vieira mee mogen.
www.thuisuiteten.nl
pi_35199291
[wk2006] Op de stoel van de bondscoach: Italië

Voor de liefhebbers van Italiaans voetbal!
www.thuisuiteten.nl
pi_35231774
Livorno - Inter 0-0
Messina - Juve 2-2 (Juve goals van Zlatan en Mutu (pingel), voor Messina Floccari 2x, Cannavaro rood na 51 minuten.

Juve dus nog steeds zonder Serie A zege bij Messina, Inter weer puntverlies en plek 2 in gevaar met Milan, Fiorentina en Roma allemaal klaar om te profiteren.
pi_35234600
Milan komt op 1-0 tegen Cagliari via een penalty van Gillardino.
sig verwijderd door FA
pi_35238019
Adriano en Wome hadden trouwens gewoon (donker)rood moeten krijgen. Adriano vanwege een klap die hij gaf aan een Livorno speler en Wome vanwege zijn schaamtelijke overtreding op Balleri, hij had gewoon z'on been kunnen breken
pi_35253091
Die tackle van Wome was erg ja, die heb ik al wel 40 keer herhaald gezien en daar word je echt niet vrolijk van
pi_35255323
Roma veel beter dan Empoli en al op 1-0 door Perrotta, maar Totti al heel vroeg vervangen voor het vliegtuigje...

Napoli dramatisch, 2-0 achter bij rust
pi_35255376
*kuch*, 2-1
pi_35257820
Fiorentina staat achter momenteel tegen Lazio, best verrassend. Udinese ook achter tegen Siena en Ascoli leidt verrassend bij Samp.
www.thuisuiteten.nl
pi_35264503
Totti breekt dus z'n enkel, je zag direct dat het mis was, duidelijk de "knak".
Foute tackle van achteren maar hij kwam gewoon vreselijk klote neer, z'n linkervoet bleef onder z'n lichaam haken in het gras door die tackle.

Op alle journaals en sportprogramma's hebben ze het over de diagnose gebroken enkel en banden, operatie en hersteltijd 90 dagen, maar ik denk dat je blij mag zijn als ie uberhaupt het WK nog haalt.....

De beelden maken me altijd misselijk, ziet er echt vreselijk uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door DIGGER op 19-02-2006 19:34:31 ]
pi_35264630
O, wel 10e zege op rij trouwens voor Roma, maar het verhaal mbt Totti overschaduwt alles.
pi_35275030
Wat een smerige overtreding op Balleri
  maandag 20 februari 2006 @ 00:33:45 #130
139407 jorienvdherik
pi_35275665
zo echt echt die overtreding op totti ook
pi_35278553
Elk discussieprogramma ging er gisteren over, heb die beelden nu al honderden keren gezien.

Operatie duurde 3 uur, volgens de artsen succesvol.

Bij Italia 1 zat max Biaggi in de studio, ook ooit zo z'n been gebroken en die kon pas na 2 en een half, 3 maand weer op de motor, maar daarbij gebruik je je benen toch wel ff wat minder....
pi_35283516
Napoli gisteren 3-1 verloren, 3e uitnederlaag op rij, de pleuris breekt los.

Genoa speelde gisteren niet ivm een ruzie over tickets, genoa had 2500 tickets geeist, de uit-sectie bij Pavia telt slechts 900 plaatsen en meer kon in hun ogen niet ivm de veiligheid.
pi_35283605
Nog even over Totti: o.a. Capello en Di Canio waren er gisteren als een van de eersten bij om Totti sterkte te wensen, vond ik netjes.

De president van Empoli was intussen druk bezig met Excuses op diverse TV zenders uit Roma en Reggio Emilia om excuses aan te bieden en later op de avond verschenen ook nog de beelden van een huilende Rosella Sensi op de tribunes bij Olympico.
pi_35284083
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:17 schreef DIGGER het volgende:
Nog even over Totti: o.a. Capello en Di Canio waren er gisteren als een van de eersten bij om Totti sterkte te wensen, vond ik netjes.

De president van Empoli was intussen druk bezig met Excuses op diverse TV zenders uit Roma en Reggio Emilia om excuses aan te bieden en later op de avond verschenen ook nog de beelden van een huilende Rosella Sensi op de tribunes bij Olympico.
Overdrijven is ook een vak zeg...
Wat een vrouw!
spits!
pi_35284555
Hopelijk is hij tijdig weer fit voor het WK. Maar om eerlijk te zijn ben ik maar al te blij met zijn blessure
pi_35285139
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:33 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak zeg...
Tja, emo-tv he commercieel aspect is blijkbaar ook belangrijk..
pi_35299863
Voor iedereen die het niet gezien heeft: zo ging het dus gisteren:

http://www.asromaultras.it/0506romaempoli_totti.mpg

http://www.asromaultras.it/0506romaempoli_inftotti_01.jpeg

[ Bericht 13% gewijzigd door Suijk op 21-02-2006 08:23:01 (Foto even achter een link geplaatst) ]
pi_35299978
de foto mag wel weer weg
pi_35300076
Wat een ontzettend nare foto, hou het maar bij de link DIGGER...
That's all folks!
pi_35300531
Als service nog even de gehele samenvatting van Roma - Empoli: http://www.asromaultras.it/0506romaempoli_servizio.wmv
Let ook even op de geweldige redding van Doni, die tot het uiterste moet gaan een bal uit de kruising rechts van hem te tikken.

En ook nog maar ff de mooiste goal van de week, de 2-1 van Bojinov thuis tegen Lazio:
http://212.162.68.12/test(...)_c_1-2_g_384x288.wmv

Pfaf was hier meen ik de Parma fan, die zal wel blij zijn met de 0-1 bij Treviso, zelf scorend uit een overduidelijke buitenspelsituatie en een keurig volgens het boekje tegengoal vervolgens afgekeurd zien krijgen. Bij Treviso kunnen ze al lang niet meer lachen met de enorme hoeveelheid arbitrale fouten die de ploeg wekelijks flink benadelen.
pi_35314393
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:57 schreef DIGGER het volgende:
Voor iedereen die het niet gezien heeft: zo ging het dus gisteren:

http://www.asromaultras.it/0506romaempoli_totti.mpg

[afbeelding]
Bááh, rillingen .
pi_35317530
Ja, ik heb hem maar even achter een linkje geplaatst. Ik werd er ook onpasselijk van...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_35322318
Kort nieuws:

- Cruz heeft z'n contract bij Inter verlengd.
- Treviso heeft Cavasin op straat gezet (geen idee wat ze er nog mee denken te bereiken)
- Juve zou achter die flikker Ronaldo aanzitten, SCUM zou bereid zijn te verkopen.
- Inter en Milan zouden graag 'cry baby' Ronaldo strikken, volgens de Italiaanse kranten is ie al zo goed als op weg naar Milaan.
- Het lot van Ancelotti zal bepaald worden door de nu komende confrontatie met Bayern.
pi_35323228
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:13 schreef DIGGER het volgende:
Kort nieuws:

- Cruz heeft z'n contract bij Inter verlengd.
- Treviso heeft Cavasin op straat gezet (geen idee wat ze er nog mee denken te bereiken)
- Juve zou achter die flikker Ronaldo aanzitten, SCUM zou bereid zijn te verkopen.
- Inter en Milan zouden graag 'cry baby' Ronaldo strikken, volgens de Italiaanse kranten is ie al zo goed als op weg naar Milaan.
- Het lot van Ancelotti zal bepaald worden door de nu komende confrontatie met Bayern.
Voor de duidelijkheid: Flikker ronaldo is iemand anders dan Cry-baby ronaldo? Ik neem aan dat je doelt op Christiano Ronaldo?
pi_35323334
Cristiano Ronaldo denk ik.

Ik wist niet dat Anchelotti de laatste tijd zo onder druk stond, maar gezien de laatste weken is het niet erg onlogisch.
That's all folks!
pi_35323419
Christiano Ronaldo kan ik gewoon niet uitstaan
pi_35323449
Ik ben nog steeds van plan zondag in een lichtblauw shirt naar AS-Lazio te gaan
pi_35323948
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:46 schreef SCH het volgende:
Ik ben nog steeds van plan zondag in een lichtblauw shirt naar AS-Lazio te gaan
Moet je doen.
Wat een vrouw!
spits!
pi_35323990
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Cristiano Ronaldo denk ik.

Ik wist niet dat Anchelotti de laatste tijd zo onder druk stond, maar gezien de laatste weken is het niet erg onlogisch.
Ik vind het wel een beetje ver gaan, 2e in de competitie en dan zeggen dat de trainer het niet goed doet.. Tuurlijk presteert Milan wel een beetje onder de maat, maar Juventus presteert monsterlijk goed... Zou het jammer vinden als Ancelotti weg moest.
pi_35324021
Ik denk dat DIGGER het over de Ronaldo van Real heeft.
pi_35324080
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:05 schreef zjroentje het volgende:
Ik denk dat DIGGER het over de Ronaldo van Real heeft.
Ja, het is ook wel heel duidelijk als ie "Flikker ronaldo" , "Cry baby ronaldo" en "SCUM" gebruikt als namen; dat snapt iedereen
pi_35324328
Ik had alleen de tweede gelezen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:49:06 #153
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35327863
Beelden blijven kut en niemand wens je zo'n enkelbreuk toe, maar ben blij dat als het dan toch iemand moet overkomen, het gebeurt bij Francesco Totti. Netjes van Paolo di Canio dat hij zijn medeleven toont, heeft hij een nieuwe persoonlijke adviseur qua media-optredens?
pi_35329079
Ik denk dat ik de nieuwste column over de commotie rond Totti ga schrijven. Het verschil dat bepalend is in de vraag waarom Italië wél en Nederland geen wereldkampioen zal worden.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:23:22 #155
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35329154
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:20 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat ik de nieuwste column over de commotie rond Totti ga schrijven. Het verschil dat bepalend is in de vraag waarom Italië wél en Nederland geen wereldkampioen zal worden.
Francesco Totti zal Italië geen wereldkampioen maken, die gast is overschat en over het paard getild, hij kan zijn land alleen maar benadelen door middel van domme acties.
pi_35329380
Niet de speler, meer de manier waarop het land dit beleeft.
www.thuisuiteten.nl
pi_35336538
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Francesco Totti zal Italië geen wereldkampioen maken, die gast is overschat en over het paard getild, hij kan zijn land alleen maar benadelen door middel van domme acties.
Roma met en roma zonder Totti is veel verschil.
Zo zie je toch zijn impact.
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:27:08 #158
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35352398
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:16 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Roma met en roma zonder Totti is veel verschil.
Zo zie je toch zijn impact.
AS maakt hij sterker, maar het nationale elftal of een club als Barça, Real Madrid, AC Milan, Juventus niet.
pi_35356954
Daar is hij dan gewoon 1 van de sterkhouders maar dan niet de topper.
pi_35358348
Ik zoek wat statistieken van de Serie A in de jaren 85 tot 89, maar ik kan niks vinden op de Serie A site of op google.
Iemand een goede site met uitslagen en standen ?
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:16:40 #161
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35360788

pi_35360923
Opmerkelijk:

Maandagochtend ontdekten ze bij Messina dat de opbrengst van de losse kaart verkoop van Messina - Juve, zo'n 300.000 Euro, gestolen was.
Zondagnacht zijn dieven aan de haal gegaan met de recette, en die dieven wisten dondersgoed waar ze wezen moesten.

Blijft een Sicialiaanse club he
pi_35361010
Stond vanochtend in de krant dat Inter idd intresse had in Ronaldo, die van Real Madrid. Er stond ook in dat naast Cruz ook Toldo zijn contract bij Inter heeft verlengd.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_35361062
Is allebei al wel even bekend, maar klopt wel dat Ronaldo gisteren na de match nogmaals heeft aangegeven dat de kans op vertrek groter is dan dat ie blijft als hij niet gewaardeerd wordt door de fans, en dat Milaan dan een goeie optie is (Inter danwel Milan)
pi_35361310
Hij gaf na zijn overstap al een eens terug te willen...

Ronaldo - Adriano
Als je dan geen kampioen wordt

Toldo bijgetekend ja... hoop weer snel een basisplek voor hem.
pi_35368176
www.thuisuiteten.nl
pi_35375422
Selectie van Inter voor duel tegen Ajax [wijzig]

Doel: 1 Francesco Toldo, 12 Julio Cesar Soares, 22 Paolo Orlandoni;

Verdediging: 2 Ivan Ramiro Cordoba, 3 Nicolas Burdisso, 4 Javier Zanetti, 11 Sinisa Mihajlovic, 16 Giuseppe Favalli, 23 Marco Materazzi, 25 Walter Samuel, 33 Pierre Wome;

Middenveld: 5 Dejan Stankovic, 7 Luis Figo , 8 David Pizarro, 18 Cristian Kily González, 19 Esteban Cambiasso, 21 Santiago Solari, 31 Cesar;

Aanval : 9 Julio Ricardo Cruz, 10 Adriano, 30 Obafemi Martins.

Leuke selectie, lekker veel Italianen en zo
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35376296
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:56 schreef methodmich het volgende:

en tlk: www.gazzetta.it is niets?
Ik kan zo niks vinden van oude standen en uitslagen maar toch bedankt.
pi_35385049
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 12:16 schreef M0NTANA het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Neem een voorbeeld aan je idool Di Canio die gezegd heeft dat hij Totti, het andere simbool van Roma, zal missen en dat een derby zonder hem niet hetzelfde is.

De stad is al in de ban van de derby, mensen wensen me al auguri voor de wedstrijd van zondag als ze mijn roma sjaal zien, overal wordt er over de derby en de blessure van Totti gepraat, beide curve zijn al uitverkocht en zaterdag gaan duizenden Romanisti naar het trainingscomplex.

Misschien zal Roma zonder spits spelen maar waarschijnlijk zal Montella de plaats van Totti innemen.

Op naar de elfde overwinning op rij!
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:46:37 #170
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35397080
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:11 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Neem een voorbeeld aan je idool Di Canio die gezegd heeft dat hij Totti, het andere simbool van Roma, zal missen en dat een derby zonder hem niet hetzelfde is.
Mijn respect voor Paolo di Canio is door deze uitspraak (die ik eerder ook al meldde in: [CENTRAAL] S.S. Lazio S.p.A. (deel III) alleen maar groter geworden, de derby zónder Francesco Totti is inderdaad anders, maar ik vind het gewoon een misselijke jankerd.
pi_35401121
Totti zal trouwens wel bij de derby aanwezig zijn, hij opperde ook of z'n zoontje niet voor hem in de plek kon spelen

Officieel bekend: Palermo wil Montella.
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:08:26 #172
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35401197
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef DIGGER het volgende:
Totti zal trouwens wel bij de derby aanwezig zijn, hij opperde ook of z'n zoontje niet voor hem in de plek kon spelen

Officieel bekend: Palermo wil Montella.
Vicenzo Montella is voor iedere Serie A-club een nuttige, productieve aanvaller, een Romanista waar ik veel respect voor heb.

pi_35402072
Goede speler ja.
pi_35412178
Misschien wel iets over zijn top heen inmiddels. Maar dan kan je bij een kleiner team nog grote waarde hebben, zie Chiesa bij Siena.
www.thuisuiteten.nl
pi_35415085
- Liverani in de belangstelling van SCUM

- Adriano was voor 2 wedstrijden geschorst (terecht) wegens een ellenboogstoot tegen Livorno afgelopen weekend, maar in hoger beroep volgede vrijspraak, er kon niet bewezen worden dat ie z'n tegenstander in het gezicht geraakt had, met dank aan Grandoni die verklaarde alleen aan de arm geraakt te zijn.

- Piazza, een speler zonder professioneel contract nog bij Milan, speelt zich erg in de picture in het Viareggio jeugdtoernooi, o.a. Arsenal en Chelsea zijn geinteresseerd. (Geloof dat de tribunes daar voor een kwart gevuld zijn met scouts).
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:04:26 #176
15600 BB-King
Long live the King!
pi_35415804
Serie A stelt niet zoveel voor als de nr. 4 van Nederland de nr. 2 van Italië bedwingt.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_35415977
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef BB-King het volgende:
Serie A stelt niet zoveel voor als de nr. 4 van Nederland de nr. 2 van Italië bedwingt.
jij hebt vast iets gemist toen Inter stopte met slapen en begon te voetballen.
pi_35416177
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef BB-King het volgende:
Nederlands elftal stelt dan zeker ook niet zo veel voor als je van Ieren, waarvan er zat in de Engelse first division, nu championship, spelen verliest?

Zielig (k)neusje, ga toch weg hier als je niks zinnigs te melden hebt over het Italiaanse voetbal.
pi_35429688
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:42 schreef DIGGER het volgende:
- Liverani in de belangstelling van SCUM

- Adriano was voor 2 wedstrijden geschorst (terecht) wegens een ellenboogstoot tegen Livorno afgelopen weekend, maar in hoger beroep volgede vrijspraak, er kon niet bewezen worden dat ie z'n tegenstander in het gezicht geraakt had, met dank aan Grandoni die verklaarde alleen aan de arm geraakt te zijn.

- Piazza, een speler zonder professioneel contract nog bij Milan, speelt zich erg in de picture in het Viareggio jeugdtoernooi, o.a. Arsenal en Chelsea zijn geinteresseerd. (Geloof dat de tribunes daar voor een kwart gevuld zijn met scouts).
WTF is SCUM nou?! .
pi_35429707
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:52 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

WTF is SCUM nou?! .
Manchester United.
sig verwijderd door FA
pi_35509211
quote:
Pierpaolo Marino: "Avevo preso Huntelaar"

De Laurentiis aveva stanziato tre milioni di euro per Huntelaar. L’estate scorsa, per la B, ci eravamo mossi su vari fronti per un’ottima formazione. Huntelaar era d’accordo. Avevamo raggiunto l’intesa anche con la sua ex societŕ, l’Heerenveen.

ŤDe Laurentiis aveva stanziato tre milioni di euro per Huntelaar. L’estate scorsa, sperando di poter giocare in B, ci eravamo mossi su vari fronti per varare un’ottima formazione. Huntelaar era d’accordo. Avevamo raggiunto l’intesa anche con la sua ex-societŕ, l’Heerenveen. Ad una condizione: il Napoli avrebbe dovuto giocare in B. Siamo rimasti in C1, poi č arrivato l’Ajaxť. Marino rivela il retroscena. Con il Napoli Ťcondannatoť a giocare in C1, la trattativa svaně e non fu la sola. ŤAvevamo praticamente ingaggiato anche Balzaretti, che l’ha confermato, Scurto (ho il precontratto firmato a condizione che giocassimo in serie B) e Canini della Sambenedetteseť, aggiunge il direttore generale che, oggi, č felice nel vedere che gli elementi da lui ingaggiati per il Napoli in B si stanno facendo valere: Huntelaar nell’Ajax, Balzaretti nella Juventus, Canini nel Cagliari (nella prossima stagione quasi certamente giocherŕ nella Juve) e Scurto nel Chievo
Oftewel, afgelopen zomer was Napoli zo goed als rond met Huntelaar, mits ze maar in de Serie B zouden spelen, zelfde gold voor Balzaretti.
Helaas liep het dus anders tegen Avellino.

Gisteren Fiorentina voor het eerst in 3 maanden weer een uitwedstrijd gewonnen, en dat was dus wel weer eens tijd en ook hoognodig wil de club CL voorronde halen.

Bojinov leek de schlemiel te worden, nadat hands van zijn zijde al snel een pingel opleverde, zeker toen Parma na 19 minuten al op 2-0 kwam na niet al te best optreen van Lobont, maar met 2 goals nog voor de rust, 1 kopgoal en 1 bekeken schuivertje na precies op het juiste moment bij z'n man te zijn weggelopen en op maat bediend te zijn was dat al voor de thee rechtgezet.

Vlak voor en vlak na rust miste Parma 2 dotten van kansen, mede dankzij nu wel goed optreden van Lobont, waarna na een enorme scrimage en 2 geblokte schoten, de 3e poging van Jorgensen wel tegen de touwen ging.

Uiteindelijk werd het nog 2-4 (Jimenex), maar na de 2-3 was de match al gespeeld, Parma kon niet meer.
Opvallend: Bojinov in de basis, en weer goed spelend. Toni weer teleurstellend, kreeg een vrije kopkans vanop een meter of 6 en kopte toch zeer royaal voorbij de 2e paal.
Fiore vanop de bank, pas halverwege de 2e helft ingebracht.
Prandelli, oud Parma trainer, werd met groots gejuich begroet door de fans van Parma.

In de andere match bleef Livorno steken op 1-1 bij Reggina. Livorno kwam direct na rust op 0-1 door een fantastische goal van Morrone, Die vanop een kleine 30 meter verwoestend uithaalde: Met een flinke boog over de keeper, en enorm veel effect van de trap met buitenkant rechts, vloog de bal hard in het zijnet.

Daarna vergat Livorno te veel te voetballen, kwam Reggina op 1-1 en had het eigenlijk nog meer verdiend ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door DIGGER op 26-02-2006 14:25:01 ]
pi_35509399
Ook nog opmerkelijk:

Adriano werd voor 2 wedstrijden geschorst voor het slaan van een tegenstander zaterdag bij Livorno, op basis van TV beelden (nieuw sinds dit seizoen).
Inter ging in beroep en won dat beroep, er was namelijk geen contact tussen de hand van Adriano en het gezicht van Grandoni, maar louter tegen de hand van de Livorno speler. Deze had dat zelf ook nog eens verklaard, dus Adriano z'n schorsing werd teruggedraaid.

Inmiddels echter is de schorsing weer heringetreden, want de Italiaanse voetbalbond stapte naar de CAF, en voerde daar aan dat het wel de intentie van Adriano zou zijn geweest hem in het gezicht te slaan. En daar werd dus bevestigend op geoordeeld, hoewel ik persoonlijk moet zeggen dat ik dat bullshit vind.

Inter is dus weer eens ziedend over een beslissing waardoor het benadeeld wordt, want Adriano mist nu de match tegen Udinese thuis, vanmiddag, en belangrijker, ook de zondagavondmatch volgende week in Olympico tegen Roma, waar het keihard om plek 2 gaat.
pi_35509791

Laatste training van Roma voor de derby van vanavond.

Dik 5000 tifosi aanwezig en het spandoek lijkt me duidelijk.
pi_35509808
Als ze verliezen krijgen ze pakkie van de supporters.
pi_35513608
Inter en Juve staan na een klein uur voor, Milan nog op 0-0 in Palermo.

Emerson en Kovac bogen de 0-1 van Del Vecchio voor Lecce om voor Juve, bij Inter scoorde Cruz twee maal tegen Udinese, één pingel erbij.
www.thuisuiteten.nl
pi_35514253
Inter, Juve en Milan ondertussen allemaal voor.

Inzaghi deed het voor Milan, Juve speelt tegen 10.
sig verwijderd door FA
pi_35515223
Eindstanden van vanmiddag:

Ascoli - Messina 1-0 (Cariello in de 90e minuut)
Cagliari - Chievo 2-2 (Suazo voor 1-0 met zijn 13e, 2 x geel voor Bega van Cagliari, 5 minuten voor tijd maakt Tiribocchi 1-1, waarna beide teams in de extra tijd nog eens scoren. Pellissier zijn 10e voor Chievo, Gobbi voor Cagliari)
Empoli - Treviso 1-1 (Emanuele Filippini voor 0-1, dan rood voor Baseggio en vervolgens Almirón die namens Empoli een pingel mist, de 1-1 valt dan toch via Rigano in, jawel, de 90e minuut)
Internazionale - Udinese 3-1 (Cruz met zijn 9e en 10e goal van het seizoen voor 2-0, de eerste een pingel, dan maakt Martins op het uur 3-0, krijgt Samuel direct rood, benut Iaquinta 7 minuten voor tijd een pingel en krijgt Zapata van Udinese 1 minuut later zijn tweede gele kaart en dus rood)
Juventus - Lecce 3-1 (Del Vecchio snel voor 0-1, maar Emerson en Kovac buigen om naar 2-1, waarna Camorani 2 x geel en dus rood krijgt en Del Piero in de slotfase vanaf 11 meter voor 3-1 zorgt, met zijn 9e dit seizoen)
Palermo - AC Milan 0-2 (late goals door Inzaghi, zijn 8e, en Sheva vanaf de stip, zijn 15e in 20 potjes, waarna Jaap met 2 x geel is rood weg moet)
Siena - Sampdoria 1-0 (ook hier 2 x geel is rood en wel voor Palombo van Samp, waarna Siena via Vergassola de winst grijpt)
www.thuisuiteten.nl
  zondag 26 februari 2006 @ 17:05:48 #188
139407 jorienvdherik
pi_35515251
cruz
pi_35515708
7 wedstrijden vanmiddag, 7 keer rood.

Belooft wat voor vanavond.

Napoli 2-0 gewonnen
  Trouwste user 2022 zondag 26 februari 2006 @ 19:14:34 #190
7889 tong80
Spleenheup
pi_35518963
Telefoontje uit Italië van Jaap/SCH. Hij is in het stadion en zit achter het doel tussen de AS Roma Tifosi. De wedstrijd begint pas over anderhalf uur, maar hij klonkt nu al hyper en het stadion is al bijna helemaal vol. Kaartje kostte hem 60 euro maar volgens hem is het het geld al helemaal waard.

SCH

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_35519565
LAZIO!
pi_35519736
SCH tussen de AS Roma tifosi, zal wel meevallen
pi_35522480
Inter
  zondag 26 februari 2006 @ 21:03:50 #194
139407 jorienvdherik
pi_35522668
20:30 32' Lazio 0 : 0 Roma
pi_35522847
1-0 AS Roma.
pi_35522944
wie scoorde ?

Kunnen ze nieuw record pakken
pi_35523004
Mancini zeker?

Taddei dus. Mooi werk.
pi_35523109
Waarom heb ik de tv uit staan als ik de wedstrijd kan zien
  zondag 26 februari 2006 @ 21:15:44 #199
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_35523204
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:13 schreef the_legend_killer het volgende:
Waarom heb ik de tv uit staan als ik de wedstrijd kan zien
waar kan jij hem zien?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  Trouwste user 2022 zondag 26 februari 2006 @ 21:20:40 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_35523432
Dan zit SCH in het goede vak

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_35523849
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:15 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

waar kan jij hem zien?
Nu nergens

Me pa heeft de tv bezet.

Ik heb 250 extra zenders sinds 2 weken en daar staat hij vast tussen.
Alleen ik wou net kijken is mijn pa al een film aan het kijken

Zelf flut wedstrijden kun je erop zien
pi_35525274
2-0 AS Roma.
pi_35525462
AS roma heeft nieuw record te pakken.

goal van ?
  zondag 26 februari 2006 @ 22:05:04 #204
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_35525514
31' [0 - 1] R. Taddei

34' V. Montella

45' V. Behrami

63' [0 - 2] A. Aquilani

64' A. Aquilani
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_35525564
Aquilani
  zondag 26 februari 2006 @ 22:07:41 #206
80382 manny
30 is best veel
pi_35525651
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:05 schreef DutchGooner het volgende:
31' [0 - 1] R. Taddei

63' [0 - 2] A. Aquilani
hoe was het in Madrid, behalve ontzettend gaaf ?

wat een oppermooie goal van Henry overigens.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Trouwste user 2022 zondag 26 februari 2006 @ 22:10:12 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_35525798
Gaat goed

pi_35526525
dat zonder totti
pi_35528583
Feest alsof de CL gewonnen is
pi_35529286
dat geloof ik
pi_35536235
Ze gaan maar door

Wel knap natuurlijk

[ Bericht 27% gewijzigd door Afunados op 27-02-2006 11:08:27 ]
pi_35536910
Tering wat een feest - nog nooit zoveel scooters gezien....en maar toeteren

Zoals jullie weten ben ik een kenner van het Italiaanse voetbal, willen jullie een analyse van de wedstrijd? Vooral Totti was goed Ik dacht steeds, wie is die malloot op krukken voor wie ze harder juichen dan voor de doelpuntenmaker.
Na de wedstrijd werd hij op een brancarretje door het stadion gereden.

Wat een sfeer trouwens, onbeschrijflijk - helemaal super, zat voor 60 euro (zwarte markt) achter de goal bij de AS Roma homos, hele lieve mensen

Ze zingen daar echt hele liederen met 16 coupletten en vooral al die teksten op banners die ook steeds weer verdwijnen. Boeiende proza, kon er natuurlijk geen hout van lezen en weet ook niet wwat ik allemaal heb meegezongen maar het was helemaal super
pi_35537138
Misschien waren het wel extreem rechtse liederen
pi_35551326
Ik wist wel dat SCH in zijn hart een Chivu-fan was!
www.thuisuiteten.nl
pi_35554897
quote:
Op maandag 27 februari 2006 11:25 schreef SCH het volgende:
Tering wat een feest - nog nooit zoveel scooters gezien....en maar toeteren

Zoals jullie weten ben ik een kenner van het Italiaanse voetbal, willen jullie een analyse van de wedstrijd? Vooral Totti was goed Ik dacht steeds, wie is die malloot op krukken voor wie ze harder juichen dan voor de doelpuntenmaker.
Na de wedstrijd werd hij op een brancarretje door het stadion gereden.

Wat een sfeer trouwens, onbeschrijflijk - helemaal super, zat voor 60 euro (zwarte markt) achter de goal bij de AS Roma homos, hele lieve mensen

Ze zingen daar echt hele liederen met 16 coupletten en vooral al die teksten op banners die ook steeds weer verdwijnen. Boeiende proza, kon er natuurlijk geen hout van lezen en weet ook niet wwat ik allemaal heb meegezongen maar het was helemaal super
Fantastische sfeer he, vooral aan het einde van de wedstrijd. popopopopo BIANCOAZZURRO BASTARDO! terwijl iedereen sprong. Het was trouwens tering druk, je kon je eigen niet eens omdraaien bij wijzen van spreken en na de goals echt iedereen totaal uit zijn dak gaan. Ik ben iets van 15 rijen lager beland na de goal van Aquilani. En het feest onder de curva met Totti die met een bandiera zwaaide, Bruno Conti en Luciano Spalletti.

http://www.corederoma.it/tabellino_06.asp?partitaID=267

SIAMO NELLA STORIA

p.s was je toevallig in bus 310 na de wedstrijd?
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_35556897
http://www.asromaultras.it/0506lazioroma.html voor alle foto's, samenvatting, de goals uitgebreid etc.
Mischien zie je jezelf nog SCH?
Ik kon je iig niet ontdekken.

Nog wat mooie plaatjes van de derby:

De laatste training, 6000 Tifosi, een choreografie en continu gezang

Curva Nord voor aanvang

Zoek de Fries

http://www.asromaultras.it/0506lazioroma_MOV06274.MPG Filmpje van de Curva Sud voor de match

Conti & Totti (Conti met een speciaal shirt)

Het shirt dat Spalletti ook na afloop aantrok en zo ook later de interviews gaf aan Domenica Sportiva en contro campo.

Totti met Roma vlag

http://www.asromaultras.it/0506lazioroma_servizio2.wmv Spalletti bij Domenica SPortiva (15Mb)
pi_35557582
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:20 schreef DIGGER het volgende:
7 wedstrijden vanmiddag, 7 keer rood.
Had nog geen beelden van alle wedstrijden gezien toen ik dit postte, en vond de overtreding van Samuel al duidelijk over de rooie (En Mancini na afloop nog zeiken ook), maar iemand de tackle van Palombo (Samp) gezien?

Die kwam zo hard met geschrekt been inglijden, kansloos voor de bal, ik dacht echt dat ie Locatelli net onder de knie afzaagde, een dubbele beenbreuk schopte, maar wonderbaarlijk genoeg kon ie verder. Maar nog protesteren ook dan tegen direct rood, te bizar voorwoorden.
pi_35561882
Misschien hang ik gigantisch de n00b uit, maar wat is er nou zo speciaal aan de overwinning van AS Roma? Er wordt verslag van gedaan alsof de wereldbeker is gewonnen .
pi_35574898
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:15 schreef Henkmanz het volgende:
Misschien hang ik gigantisch de n00b uit, maar wat is er nou zo speciaal aan de overwinning van AS Roma? Er wordt verslag van gedaan alsof de wereldbeker is gewonnen .
De sportkranten hier: de eerste 17 paginas over dederby, dan pas de andere wedstrijden en dan pas de Spelen
pi_35580995
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:15 schreef Henkmanz het volgende:
Ten eerste is het de Derby die is altijd speciaal, maar zeker deze omdat Roma al een tijdje niet meer van Lazio had gewonnen en door al dat gedoe rond Totti. Ten tweede het record: 11 wedstrijden in de Serie A achter elkaar gewonnen, dat is nog nooit door een club gepresteerd.

Voor mij was het feest na afloop specialer dan een kampioenschap van Ajax ofzo.

PS De wereldbeker is toch totaal onbelangrijk, een oefenwedstrijdje in Tokio meer niet. Of bedoel je soms het wk?
pi_35592420
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:43 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Ten eerste is het de Derby die is altijd speciaal, maar zeker deze omdat Roma al een tijdje niet meer van Lazio had gewonnen en door al dat gedoe rond Totti. Ten tweede het record: 11 wedstrijden in de Serie A achter elkaar gewonnen, dat is nog nooit door een club gepresteerd.

Voor mij was het feest na afloop specialer dan een kampioenschap van Ajax ofzo.

PS De wereldbeker is toch totaal onbelangrijk, een oefenwedstrijdje in Tokio meer niet. Of bedoel je soms het wk?
Het was geen kritiek van me hoor, ik wist gewoon écht niet waarom men nou zo blij was . Maar ik snap het wel, dat het dan zo groots is. Zowel een derby als een record, en dan ook nog zonder Totti én weer een keer een winst over Lazio, dan mag men wel blij zijn . Maar ik vroeg het gewoon omdat ik het niet wist, volgens mij ging iedereen er hier vanuit dat je wel op de hoogte was.
pi_35596002
AS Roma blijft een zielige club natuurlijk. Laat ze nu maar even blij zijn. Het verval komt wel weer.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35597420
Waar is die Fries dan
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_35597965
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:33 schreef kmaestro het volgende:
Waar is die Fries dan
Hier Ik heb een Romasjaaltje gekocht en ineens heel veel vrienden
pi_35597980
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 06:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
AS Roma blijft een zielige club natuurlijk. Laat ze nu maar even blij zijn. Het verval komt wel weer.
Grappig dat je precies kunt uittekenen welke mensen voor AS en welke voor Lazio zijn, dat is hier zo en op Fok niet anders blijkbaar.
pi_35601574
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar op de foto dan?
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_35606940
Manfredini is Ivoriaan geworden. Ook alleraardigst.
www.thuisuiteten.nl
pi_35615495
quote:

[..]

Die heb je anders natuurlijk niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:01:37 #229
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_35615651
quote:

[..]

Kom maar nie verder dan 't vaticaan
Daar achter moet je lichtblauw dragen
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:40:26 #230
43497 Afunados
Get Therapy
pi_35619795
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:01 schreef Grimm het volgende:

[..]

Kom maar nie verder dan 't vaticaan
Daar achter moet je lichtblauw dragen
Nee hoor, in wijken aan stad is het overgrote deel ook AS fan. Grootste deel van de Laziali wonen in voorsteden..
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:17:27 #231
43497 Afunados
Get Therapy
pi_35621192
2-0 al

Wordt makkelijk deze zomer
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:09:47 #232
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_35626878
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:40 schreef Afunados het volgende:

[..]

Nee hoor, in wijken aan stad is het overgrote deel ook AS fan. Grootste deel van de Laziali wonen in voorsteden..
okidokie, ik dacht al zoiets, meer de buitenrand van rome of niet?
De hele binnenstad is "altijd"rood met oranje gekleurd.
pi_35633000
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:17 schreef Afunados het volgende:
2-0 al

Wordt makkelijk deze zomer
Het was wel ff dollen, inmaken, galleryplay, hakjes, poorten, de Duitsers mcohten blij zijn dat Italie het slechts bij 4 liet, want de uitslag had makkelijk nog veel hoger gekund, ze werden echt van de mat geveegd.

Maaruh Lippi, niet te veel dikke zeges op andere toplanden, anders zijn we de grote WK favoriet...

Wel veel zeer irritante harde gemene tackles van die krauts trouwens
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:59:08 #234
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_35637793
Luca toni word de grote ster op 't WK.
pi_35638933
Tijdens het WK zelf haakt Italie toch wel weer af en staat Duitsland er ineens.
pi_35639049
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 07:50 schreef DIGGER het volgende:

Maaruh Lippi, niet te veel dikke zeges op andere toplanden, anders zijn we de grote WK favoriet...
Voor mij zijn ze dat toch wel hoor. Ze speelden gisteren echt sterk, vooral Del Piero die echt een berepot speelde.

Maar de Duitsers waren ook wel onthutsend, vooral achterin.
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:58:00 #237
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35639103
Wanneer Salomon Kalou tóch voor Oranje uitkomt tijdens het WK, ben ik voor Italië. En al helemaal wanneer Francesco Totti het WK niet haalt, Luca Toni wordt WK-topscorer.
pi_35640505
Kies een leuke WK favoriet ipv die toplanden. Australie is afgezaagd, omdat Hiddink bewezen heeft dat hij een team optimaal kan laten presteren op dat soort hoofdtoernooien. Kies Trinidad & Tobago, kies een Afrikaans land (ik ben zelf voor Ghana bv), kies een ander klein kut landje.

Het was toch fantastisch dat Griekeland het EK won? In ieder geval het principe dat een klein nietszeggend voetballandje ineens zo prestigieus toernooi wist te winnen. Griekenland was ineens een voetballand, maar wist zich niet te plaatsen voor het WK. Laat die grote landen maar is op de bakkes gaan, Brazilie wint het WK toch wel. Altijd voor de underdogs zijn op toernooien!
pi_35647247
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:45 schreef DeVinger het volgende:
Kies een leuke WK favoriet ipv die toplanden. Australie is afgezaagd, omdat Hiddink bewezen heeft dat hij een team optimaal kan laten presteren op dat soort hoofdtoernooien. Kies Trinidad & Tobago, kies een Afrikaans land (ik ben zelf voor Ghana bv), kies een ander klein kut landje.

Het was toch fantastisch dat Griekeland het EK won? In ieder geval het principe dat een klein nietszeggend voetballandje ineens zo prestigieus toernooi wist te winnen. Griekenland was ineens een voetballand, maar wist zich niet te plaatsen voor het WK. Laat die grote landen maar is op de bakkes gaan, Brazilie wint het WK toch wel. Altijd voor de underdogs zijn op toernooien!
Verkapte "Ik ben voor Duitsland" post.

pi_35667286
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:57 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Verkapte "Ik ben voor Duitsland" post.

Voor Duitsland? Duitsland staat er toch altijd wel op toernooien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens voor Nederland ben, laat die Marco met zijn duizenden debutanten maar keihard op z'n bakkes gaan tegen Ivoorkust van Kalou Nee, maar ik zeg Ghana voor WK '06, let op mijn woorden, Amoah wordt topscorer! Yakubu stofzuiger van het toernooi
pi_35668033
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 03:47 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Voor Duitsland? Duitsland staat er toch altijd wel op toernooien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens voor Nederland ben, laat die Marco met zijn duizenden debutanten maar keihard op z'n bakkes gaan tegen Ivoorkust van Kalou Nee, maar ik zeg Ghana voor WK '06, let op mijn woorden, Amoah wordt topscorer! Yakubu stofzuiger van het toernooi
afgezien van het feit dat dit ontzettende bullshit is is het ook nog 's offtopic .
pi_35668140
Nou, weer on-topic kort nieuws dan maar:

- Donadel bij Viola geblesseerd voor de derby
- Zlatan geblesseerd teruggekomen uit Ierland
- Materazzi doet een 'open sollicitatie' bij Milan
- De agent van Ballack heeft gezegd dat zijn client zeker niet naar Inter gaat
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:22:54 #243
43497 Afunados
Get Therapy
pi_35673827
pi_35673980
Van DIGGER begrijp ik het wel dat hij voor Italie is, hij doet dat om zich af te zetten en heeft vaag wat Italiaanse connecties via zijn schoonfamilie en houdt er nou eenmaal van om wat anders te zijn dan de rest.

Maar die anderen: hoe kan je in vredesnaam van het Italiaanse voetbal houden? Die pot tussen de Roma's die ik heb gezien, het was echt om te huilen. De sfeer en de hele entourage zijn geweldig maar zo'n wedstrijd mag toch echt niet de veters van een gemiddelde derdeklasser uit Engeland strikken.

Italiaans voetbal is een hype, nooit anders geweest. Mooi Italiaans voetbal bestaat gewoon niet.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:30:31 #245
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35674048
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:28 schreef SCH het volgende:
Van DIGGER begrijp ik het wel dat hij voor Italie is, hij doet dat om zich af te zetten en heeft vaag wat Italiaanse connecties via zijn schoonfamilie en houdt er nou eenmaal van om wat anders te zijn dan de rest.

Maar die anderen: hoe kan je in vredesnaam van het Italiaanse voetbal houden? Die pot tussen de Roma's die ik heb gezien, het was echt om te huilen. De sfeer en de hele entourage zijn geweldig maar zo'n wedstrijd mag toch echt niet de veters van een gemiddelde derdeklasser uit Engeland strikken.

Italiaans voetbal is een hype, nooit anders geweest. Mooi Italiaans voetbal bestaat gewoon niet.
pi_35674109
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:30 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sterk argument
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:45:42 #247
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35674537
Heb je Italie - Duitsland soms niet gezien SCH?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:45:59 #248
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35674544
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Sterk argument
Op 30 januari 2006 (linkje) vraag je hier of er op voetbalgebied iets te beleven is in Rome, aangezien je van 27 februari tot en met 3 maart in de Italiaanse hoofdstad verblijft en na tips hier, ga je een dag eerder om Lazio - AS bij te wonen. Daarvoor kwam je nooit in de topics over de Serie A, maar toch denk je nu de Serie A te moeten veroordelen. Zelf vind ik de Serie A de mooiste competitie ter wereld, heb niet zoveel met de Premie League en ook niet met de Primčra Division, maar smaken verschillen nu eenmaal. Als je de Serie A niet mooi vind, ga dan in een ander topic posten!
pi_35674658
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Op 30 januari 2006 (linkje) vraag je hier of er op voetbalgebied iets te beleven is in Rome, aangezien je van 27 februari tot en met 3 maart in de Italiaanse hoofdstad verblijft en na tips hier, ga je een dag eerder om Lazio - AS bij te wonen. Daarvoor kwam je nooit in de topics over de Serie A, maar toch denk je nu de Serie A te moeten veroordelen. Zelf vind ik de Serie A de mooiste competitie ter wereld, heb niet zoveel met de Premie League en ook niet met de Primčra Division, maar smaken verschillen nu eenmaal. Als je de Serie A niet mooi vind, ga dan in een ander topic posten!
Man, ik postte jaren geleden al over de overschatting van het Italiaanse voetbal - over dat tikke terug en in de breedte en alleen maar verdedigend spelen en niet kunnen en niet willen aanvallen. Dat wordt iedere keer weer bevestigd door welke wedstrijd van een Italiaanse club ik ook bekijk. Misschien kun je uitleggen waarom je zo van verdedigend voetbal houdt?
pi_35674675
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:45 schreef zjroentje het volgende:
Heb je Italie - Duitsland soms niet gezien SCH?
Van dit Duitsland had Heerenveen met 8-0 gewonnen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:52:20 #251
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35674758
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Man, ik postte jaren geleden al over de overschatting van het Italiaanse voetbal - over dat tikke terug en in de breedte en alleen maar verdedigend spelen en niet kunnen en niet willen aanvallen. Dat wordt iedere keer weer bevestigd door welke wedstrijd van een Italiaanse club ik ook bekijk. Misschien kun je uitleggen waarom je zo van verdedigend voetbal houdt?
Ten eerste houd ik van de Italiaanse passie, die er vanaf druipt.

Ten tweede houd ik van de organisatie, de degelijkheid en de absolute winnaarsmentaliteit.

Waarom zou ik van het Engelse voetbal houden? Of het Spaanse? Wat is daar zo goed/mooi aan?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:53:49 #252
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35674822
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Van dit Duitsland had Heerenveen met 8-0 gewonnen
...
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Sterk argument
pi_35674906
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:52 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ten eerste houd ik van de Italiaanse passie, die er vanaf druipt.

Ten tweede houd ik van de organisatie, de degelijkheid en de absolute winnaarsmentaliteit.

Waarom zou ik van het Engelse voetbal houden? Of het Spaanse? Wat is daar zo goed/mooi aan?
Passie vind je overal en wat er speciaal is aan Italiaanse passie zou ik niet weten. Met organisatie en degelijkheid bedoel je misschien de saaiheid en de weinige goals die er gemaakt worden. De winnaarsmentaliteit is een subjectief begrip, ik zou hem zelf nou niet meteen op Italiaans voetbal van toepassing laten zijn.
Van mij hoef je niet van Engels of Spaans voetbal te houden maar op zijn minst van voetbal.Het is toch logisch dat als je naar voetbal kijkt dat je ploegen wilt zien die voor het spel gaan, die naar voren spelen, die goals willen maken en liefst zoveel mogelijk? Of heb ik het mis en is dat een naieve gedachte?
pi_35674994
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:53 schreef zjroentje het volgende:

[..]
Ik wilde er maar mee zeggen dat die wedstrijd meer zei over het huidige Duitse voetbal dan het Italiaanse voetbal.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:02:04 #255
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35675088
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wilde er maar mee zeggen dat die wedstrijd meer zei over het huidige Duitse voetbal dan het Italiaanse voetbal.
Komt je wat gemakkelijker uit in de geval, hč?
pi_35675141
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Komt je wat gemakkelijker uit in de geval, hč?
Is het niet zo dan?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:04:07 #257
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35675163
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Passie vind je overal en wat er speciaal is aan Italiaanse passie zou ik niet weten. Met organisatie en degelijkheid bedoel je misschien de saaiheid en de weinige goals die er gemaakt worden. De winnaarsmentaliteit is een subjectief begrip, ik zou hem zelf nou niet meteen op Italiaans voetbal van toepassing laten zijn.
Van mij hoef je niet van Engels of Spaans voetbal te houden maar op zijn minst van voetbal.Het is toch logisch dat als je naar voetbal kijkt dat je ploegen wilt zien die voor het spel gaan, die naar voren spelen, die goals willen maken en liefst zoveel mogelijk? Of heb ik het mis en is dat een naieve gedachte?
Dat is misschien een typische Heerenveen-gedachte, alleen de schoonheid van het spelletje willen zien op het veld. Persoonlijk kan ik genieten van een speler als Marco Materazzi, heerlijke passie en een geweldige uitstraling, maar jij hebt liever zo'n model-prof? Een Deen of een Noor, zo'n saaie, degelijke middenvelder.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:05:36 #258
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35675210
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het niet zo dan?
Ach kom op zeg, de Squadra speelde echt fantastisch.

De Italiaanse competitie op zich kan mij ook niet zo veel boeien, maar het Italiaanse elftal vind ik prachtig om naar te kijken. Hoe kan je eigenlijk anders, met zulke goede voetballers.
pi_35675298
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat is misschien een typische Heerenveen-gedachte, alleen de schoonheid van het spelletje willen zien op het veld. Persoonlijk kan ik genieten van een speler als Marco Materazzi, heerlijke passie en een geweldige uitstraling, maar jij hebt liever zo'n model-prof? Een Deen of een Noor, zo'n saaie, degelijke middenvelder.
Ik hou inderdaad niet zo van die macho-cultuur van Italie, dat klopt en wel van de schoonheid van het spelletje. Van voetballers die echt willen voetballen. Ik ben ook niet altijd zo'n liefhebber van het voetbal van Heerenveen hoor, die club zit nou eenmaal in mijn genen maar dat wil niet zeggen dat ik een kritiekloos fan ben, maar ik waardeer het wel dat de club naar voren speelt en wil scoren en altijd op zoek is naar mooie aanvallers. En hoezo saai? Petter Hansson zou het prima doen in de Italiaanse competitie, tussen al die andere saaie verdedigers.
pi_35675334
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:05 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ach kom op zeg, de Squadra speelde echt fantastisch.

De Italiaanse competitie op zich kan mij ook niet zo veel boeien, maar het Italiaanse elftal vind ik prachtig om naar te kijken. Hoe kan je eigenlijk anders, met zulke goede voetballers.
Goede voetballers maken nog geen leuk en aantrekkelijk voetbal maar het Italiaanse team is inderdaad meer om van te genieten dan de clubs doorgaans. Maar dan nog was het Italiaanse voetbal op de afgelopen grote evenementen vaak niet om aan te zien.
pi_35675346
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Materazzi is gewoon een ontsnapte 7 voudige moordenaar en mishandelaar

Noem dan een Nesta of Maldini.
pi_35679448
Ach, dat gezeik over dat het Italiaanse voetbal zo saai is, ik vind dat allemaal maar napraten. Ik denk dat de meeste mensen die dat zeggen weinig Italiaans voetbal zien, en alleen de uitslagen zien of horen.

Zo saai is het niet, tuurlijk zitten er wel eens weekenden tussen waar er weinig gescoord wordt, maar dat heb je ook in andere competities hoor. Er wordt nog best gescoord, en er spelen echt wel teams die niet alleen op de 0 spelen. Overigens vind ik dat wel geinig, hoe pijnlijk het ook is, maar zoals Italiaanse ploegen altijd weer winnen, dat blijft toch mooi. Dat is gewoon kwaliteit.

En zo'n kerel als Marco Materazzi, heerlijk toch. Wees blij dat hij in het voetbal zit, houdt zo'n jongen van de straat

Spaanse competities heb ik ook weinig mee, ik vind de Italiaanse en Engelse het mooist.
(al kan ik wel genieten van een spaanse ploeg als Barca in de CL oid, maargoed, wie niet?)
pi_35687665
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nesta of Maldini.
Helden. Hoewel ik Materazzi ook sterk vind.
Maar boven hun allemaal (stiekem een middenvelder): Gatusso. Wat een vent!
pi_35689206
Ik vind het altijd wel knap hoe ze er in kunnen slagen om zelf amper tegengoals te incasseren en soms zelf geen kans creëren, maar toch winnen door een foutje van de opponent direct af te straffen.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:33:37 #265
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_35690518
Iedereen die het heeft over saai Italiaans voetbal, heeft het feitelijk slechts over 1 spelsysteem en niethet gehele voetbal.
Dit spelsysteem is in Italie uitgevonden en wordt er dan ook vaker gebruikt dan elders. Maar om te zeggen dat dat saai is?

Countervoetbal kan zo ontzettend mooi zijn als het goed wordt uitgevoerd. Het grote Dinamo Kiev indertijd. Liverpool op weg naar de UEFA cup zege, moet in de halve finale erst naar Barcelona, elke bookmaker schat ze in op een (dikke) nederlaag maar wat doet Liverpool: Ze spelen niet hun eigen spelletje, ondanks dat ze veel aanvallende kracht hebben me to.a. Owen, nee, ze spelen zeer zeer defensief, weten dat Barca zal komen, en proberen uit die paar momenten het rendement te halen.

Resultaat: een wedstrijd met amper kansen, de 1e bal tussen de palen van Barca na 81 minuten en een 0-0 eindstand met Liverpool nog als ploeg die de beste kansen gehad had.
En thuis, thuis wist Barca dat Liverpool zou komen, maar de verdediging is niet Barca's sterke punt, zelden geweest ook en ze gingen 2-0 de boot in.

Kijk, heel simpel gezegd, Italianen zijn meesters in de tactiek, ze kijken heel goed naar wie de tegenstander is en hoe die het beste te bestrijden.

Duitsland woensdag was een ploeg met brandhoud in de defensie, dus Italie speelde aanvallend, 1 diepe spits (Wisselend Toni of Gilardino) als aanspeelpunt en diverse opkomende mensen (Del Piero, Camoranesi, Pilro, de Rossi) en de moffen werder echt weggespeeld, met uiteindelijk nog een milde score, ondanks hun grootste nederlaag tegen Italie ooit.

Als je kijkt naar hoe Juve speelde in Brugge, die speelden echt fantastisch voetbal, nog steeds het beste dat ik dit jaar gezien heb, tesamen met hun match tegen Fiorentina, en vol op de aanval.

Op andere momenten is echter behoedzaamheid verstandiger, bv als je Milan heet en uit speelt tegen Bayern, dan proberen ze een wedstrijd dood te maken, geen tempo, veel mensen achter de bal en hopen op die ene fout of counter.

Maar daardoor zijn het geen zelfmoordernaars, want dat is het risico als je altijd maar wil aanvallen en mooi voetbal wilt spelen, iets waardoor Arsenal bv nooit ver gekomen is in de CL, ze werden altijd gepakt door een tactisch sterkere ploeg.

Een wedstrijd zoals Lazio - Roma is een wedstrijd op zich, een wedstrijd die ook zelden gepaard zal gaan met goed voetbal, maar beide clubs hebben dit seizoen al de nodige zeer goede en/of boeiende wedstrijden gespeeld, evenals uiteraard een aantal die nie tom aan te zien waren. Maar dat is in elk land wel zo. Alleen is misschien een slechte 0-0 in Engeland boeiender, omdat het spel er dikwels wat sneller gaat. Verder denk ik dat het gewoon nog steeds te maken heeft met Euro 2000, veel mensen kunnen er maar niet over uit dat NL toen in de halve finale verloor, sindsdien zijn toch veel journalisten en fans anti-Italiaans voetbal. Moeten ze zelf weten, maar als ze dat ventileren zonder dat ze goed naar de werkelijkheid kijken, slaat dat nergens op.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_35691759
Voor mij heeft het helemaal niks met Euro 2000 te maken hoor. Ik was die mening ver daarvoor ook al toegedaan. Het zal een kwestie van smaak zijn maar ik vraag me af wat je nou zo boeiend vindt aan "een wedstrijd met amper kansen". Dan lees ik liever een boek of geef ik de planten water.
pi_35691937
Lazio op puur countervoetbal kampioen in 2000
Geweldig op te zien dat elftal.
pi_35696644
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:15 schreef SCH het volgende:
Voor mij heeft het helemaal niks met Euro 2000 te maken hoor. Ik was die mening ver daarvoor ook al toegedaan. Het zal een kwestie van smaak zijn maar ik vraag me af wat je nou zo boeiend vindt aan "een wedstrijd met amper kansen". Dan lees ik liever een boek of geef ik de planten water.
Dan ben je ook geen voetballiefhebber, een boek lezen is voor mietjes en planten water geven laat je je vrouw toch gewoon doen?

pi_35696680
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:46 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Dan ben je ook geen voetballiefhebber, een boek lezen is voor mietjes en planten water geven laat je je vrouw toch gewoon doen?

Mijn vrouw haat planten.
pi_35696735
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:09 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Materazzi is gewoon een ontsnapte 7 voudige moordenaar en mishandelaar

Noem dan een Nesta of Maldini.
Materazzi is een geweldige verdediger. Een beul, maar die heb je nodig in de verdediging.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:13:48 #271
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_35697576
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Materazzi is een geweldige verdediger. Een beul, maar die heb je nodig in de verdediging.
ja idd, ik kan wel van zo'n speler genieten.
hij schopt d'r in als het moet
pi_35697719
Figuren als Materazzi horen er bij in het voetbal, het is nooit saai met dat soort gasten.
pi_35697760
En hijs een van de weinige italianen in de selectie van Inter, dus alleen daarom al top.
pi_35702591
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:13 schreef Grimm het volgende:

[..]

ja idd, ik kan wel van zo'n speler genieten.
hij schopt d'r in als het moet
Precies, dat soort spelers zouden de Nederlandse clubs goed kunnen gebruiken.
pi_35711829
dat roep ik al sinds ik op Fok! zit... in het begin was het van: je maakt een grapje.
pi_35711866
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Mijn vrouw haat planten.
pi_35718419
Milan doet het in het laatste kwartier tegen Empoli: Inzaghi en Sheva.
sig verwijderd door FA
  zondag 5 maart 2006 @ 11:17:08 #278
80382 manny
30 is best veel
pi_35734053
Vanmiddag / 's avonds:

Fiorentina - Siena
Udinese - Ascoli
AS Roma - Internazionale
Lecce - Palermo
Livorno - Cagliari
Treviso - Reggina
Chievo - Lazio Roma
Messina - Parma

Kan AS Roma de serie verlengen.... ik hoop het !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 5 maart 2006 @ 13:10:32 #279
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_35737211
Raar maar waar: Brescia is de laaste weken in vorm, is opgeklommen naar plek 5, staat 4 punten boven de nr. 7 (net geen play-off plek), won gisteren met 3-0 van Pescara in een goede wedstrijd en wat doen ze? Ze mikken de trainer (Maran) eruit en vervangen hem voor Zdeneke Zeman.

Nu is de president van Brescia wel een Zeman fan, dus waarschijnlijk was het een nu of nooit keuze en heeft ie ondanks de goede resultaten toch besloten Maran eruit te mikken.
Gezien Lecce vorig jaar, zal Brescia straks allemaal 4-3 wedstrijden spelen

Waar ook een trainerswissel om de hoek ligt is Bologna, na weer een nederlaag gisteren, nu bij Vicenza. Mandorlini, al de 2e trainer in Bologna dit seizoen, zou vervangen worden door Ulivieri, die al een verleden heeft in Bolgona als trainer. Nu nog geruchten, wellicht heel snel werkelijkheid.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  zondag 5 maart 2006 @ 15:13:31 #280
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_35741731
Toni heeft er alweer eentje inliggen.
sig verwijderd door FA
  zondag 5 maart 2006 @ 15:20:58 #281
43497 Afunados
Get Therapy
pi_35741985
Maar de gelijkmaker na een serieuze fout van Lobont
pi_35744207
64' Chievo 2 - 1 Lazio
64' Fiorentina 1 - 1 Siena
64' Lecce 0 - 0 Palermo
64' Livorno 0 - 0 Cagliari
64' Messina 0 - 0 Parma
64' Treviso 0 - 0 Reggina
64' Udinese 0 - 0 Ascoli

Doelpuntenfestijn wederom in de Serie A
pi_35744329
68' Chievo 2 - 1 Lazio

68' Fiorentina 1 - 1 Siena

68' Lecce 1 - 0 Palermo

68' Livorno 0 - 0 Cagliari

68' Messina 0 - 0 Parma

68' Treviso 0 - 0 Reggina

68' Udinese 0 - 0 Ascoli

1-0 Lecce.
pi_35744647
77' Chievo 2 - 2 Lazio

77' Fiorentina 1 - 1 Siena

77' Lecce 2 - 0 Palermo

77' Livorno 0 - 1 Cagliari

77' Messina 0 - 0 Parma

77' Treviso 0 - 0 Reggina

77' Udinese 0 - 0 Ascoli

Lazio 2-2
  zondag 5 maart 2006 @ 16:38:21 #285
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35744726
Nou Siena, nog een dikke tien minuten volhouden.
pi_35744799
81' Chievo 2 - 2 Lazio

81' Fiorentina 1 - 1 Siena

81' Lecce 2 - 0 Palermo

81' Livorno 0 - 1 Cagliari

81' Messina 0 - 0 Parma

81' Treviso 0 - 0 Reggina

81' Udinese 1 - 0 Ascoli

Udinese 1-0 voor tegen Ascoli inmiddels.
pi_35744816
Lecce
pi_35744838
Livorno gaat verliezen waarschijnlijk. Dat is altijd leuk.
pi_35744969
85' Chievo 2 - 2 Lazio

85' Fiorentina 1 - 1 Siena

85' Lecce 2 - 0 Palermo

85' Livorno 0 - 1 Cagliari

85' Messina 0 - 1 Parma

85' Treviso 0 - 0 Reggina

85' Udinese 1 - 1 Ascoli

20:30 AS Roma ? - ? Inter Milan

Ascoli maakt 1-1.
pi_35745028
Inzaghi toch rap naar de 10 goals gegaan dit seizoen. Had er maar 16 potjes voor nodig.
www.thuisuiteten.nl
pi_35745053
Inzaghi blijft een goede spits natuurlijk. Wordt nog weleens vergeten.
pi_35745281
2-1 Fiorentina in de 90e minuut.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:56:28 #293
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_35745366
edit
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 5 maart 2006 @ 17:01:48 #294
43497 Afunados
Get Therapy
pi_35745539
Jeaaah, Pazzo

Prandelli toch weer de juiste wissel. Toni eruit, Pazzini erin en ja hoor..

Overigens is mijn vlucht geboekt voor over een maandje, Fiorentina-Roma ben ik erbij

En voor vanavond: forza Inter
  zondag 5 maart 2006 @ 17:06:54 #295
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35745777
Poep.
pi_35746300
Chievo - Lazio 2-2 (Eerste goal van Mauri voor Lazio, Oddo vanaf de stip, voor Chievo 2 x Tiribocchi die er nu 7 heeft)
Fiorentina - Siena 2-1 (de 23e van Luca Toni en Pazzini dus in de 90e minuut, Vergassola weer scorend voor Siena)
Lecce - Palermo 2-0 (Vucinic, vorig seizoen beter op dreef, met zijn 6e dit seizoen en ook Giacomazzi scoort)
Livorno - Cagliari 0-1 (nummer 14 voor de Hondurees Suazo)
Messina - Parma 0-1 (Aussie Mark Bresciano doet het)
Treviso - Reggina 0-1 (routinier Nicola Amoruso in de slotminuut)
Udinese - Ascoli 1-1 (Di Natale voor Udinese, maar een pingel door Domizzi en nog rood na 2 x geel voor Guana van Ascoli)
www.thuisuiteten.nl
pi_35747092
Lullig voor Treviso.
pi_35747213
Hoe oud is Amoruso inmiddels?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35747264
Hmm, 31 pas. Valt nog mee.
www.thuisuiteten.nl
pi_35750498
Inter !
pi_35750621
VOL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')