abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35668033
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 03:47 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Voor Duitsland? Duitsland staat er toch altijd wel op toernooien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens voor Nederland ben, laat die Marco met zijn duizenden debutanten maar keihard op z'n bakkes gaan tegen Ivoorkust van Kalou Nee, maar ik zeg Ghana voor WK '06, let op mijn woorden, Amoah wordt topscorer! Yakubu stofzuiger van het toernooi
afgezien van het feit dat dit ontzettende bullshit is is het ook nog 's offtopic .
pi_35668140
Nou, weer on-topic kort nieuws dan maar:

- Donadel bij Viola geblesseerd voor de derby
- Zlatan geblesseerd teruggekomen uit Ierland
- Materazzi doet een 'open sollicitatie' bij Milan
- De agent van Ballack heeft gezegd dat zijn client zeker niet naar Inter gaat
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:22:54 #243
43497 Afunados
Get Therapy
pi_35673827
pi_35673980
Van DIGGER begrijp ik het wel dat hij voor Italie is, hij doet dat om zich af te zetten en heeft vaag wat Italiaanse connecties via zijn schoonfamilie en houdt er nou eenmaal van om wat anders te zijn dan de rest.

Maar die anderen: hoe kan je in vredesnaam van het Italiaanse voetbal houden? Die pot tussen de Roma's die ik heb gezien, het was echt om te huilen. De sfeer en de hele entourage zijn geweldig maar zo'n wedstrijd mag toch echt niet de veters van een gemiddelde derdeklasser uit Engeland strikken.

Italiaans voetbal is een hype, nooit anders geweest. Mooi Italiaans voetbal bestaat gewoon niet.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:30:31 #245
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35674048
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:28 schreef SCH het volgende:
Van DIGGER begrijp ik het wel dat hij voor Italie is, hij doet dat om zich af te zetten en heeft vaag wat Italiaanse connecties via zijn schoonfamilie en houdt er nou eenmaal van om wat anders te zijn dan de rest.

Maar die anderen: hoe kan je in vredesnaam van het Italiaanse voetbal houden? Die pot tussen de Roma's die ik heb gezien, het was echt om te huilen. De sfeer en de hele entourage zijn geweldig maar zo'n wedstrijd mag toch echt niet de veters van een gemiddelde derdeklasser uit Engeland strikken.

Italiaans voetbal is een hype, nooit anders geweest. Mooi Italiaans voetbal bestaat gewoon niet.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_35674109
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:30 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sterk argument
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:45:42 #247
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35674537
Heb je Italie - Duitsland soms niet gezien SCH?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:45:59 #248
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35674544
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Sterk argument
Op 30 januari 2006 (linkje) vraag je hier of er op voetbalgebied iets te beleven is in Rome, aangezien je van 27 februari tot en met 3 maart in de Italiaanse hoofdstad verblijft en na tips hier, ga je een dag eerder om Lazio - AS bij te wonen. Daarvoor kwam je nooit in de topics over de Serie A, maar toch denk je nu de Serie A te moeten veroordelen. Zelf vind ik de Serie A de mooiste competitie ter wereld, heb niet zoveel met de Premie League en ook niet met de Primèra Division, maar smaken verschillen nu eenmaal. Als je de Serie A niet mooi vind, ga dan in een ander topic posten!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_35674658
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Op 30 januari 2006 (linkje) vraag je hier of er op voetbalgebied iets te beleven is in Rome, aangezien je van 27 februari tot en met 3 maart in de Italiaanse hoofdstad verblijft en na tips hier, ga je een dag eerder om Lazio - AS bij te wonen. Daarvoor kwam je nooit in de topics over de Serie A, maar toch denk je nu de Serie A te moeten veroordelen. Zelf vind ik de Serie A de mooiste competitie ter wereld, heb niet zoveel met de Premie League en ook niet met de Primèra Division, maar smaken verschillen nu eenmaal. Als je de Serie A niet mooi vind, ga dan in een ander topic posten!
Man, ik postte jaren geleden al over de overschatting van het Italiaanse voetbal - over dat tikke terug en in de breedte en alleen maar verdedigend spelen en niet kunnen en niet willen aanvallen. Dat wordt iedere keer weer bevestigd door welke wedstrijd van een Italiaanse club ik ook bekijk. Misschien kun je uitleggen waarom je zo van verdedigend voetbal houdt?
pi_35674675
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:45 schreef zjroentje het volgende:
Heb je Italie - Duitsland soms niet gezien SCH?
Van dit Duitsland had Heerenveen met 8-0 gewonnen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:52:20 #251
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35674758
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Man, ik postte jaren geleden al over de overschatting van het Italiaanse voetbal - over dat tikke terug en in de breedte en alleen maar verdedigend spelen en niet kunnen en niet willen aanvallen. Dat wordt iedere keer weer bevestigd door welke wedstrijd van een Italiaanse club ik ook bekijk. Misschien kun je uitleggen waarom je zo van verdedigend voetbal houdt?
Ten eerste houd ik van de Italiaanse passie, die er vanaf druipt.

Ten tweede houd ik van de organisatie, de degelijkheid en de absolute winnaarsmentaliteit.

Waarom zou ik van het Engelse voetbal houden? Of het Spaanse? Wat is daar zo goed/mooi aan?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:53:49 #252
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35674822
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Van dit Duitsland had Heerenveen met 8-0 gewonnen
...
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Sterk argument
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_35674906
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:52 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ten eerste houd ik van de Italiaanse passie, die er vanaf druipt.

Ten tweede houd ik van de organisatie, de degelijkheid en de absolute winnaarsmentaliteit.

Waarom zou ik van het Engelse voetbal houden? Of het Spaanse? Wat is daar zo goed/mooi aan?
Passie vind je overal en wat er speciaal is aan Italiaanse passie zou ik niet weten. Met organisatie en degelijkheid bedoel je misschien de saaiheid en de weinige goals die er gemaakt worden. De winnaarsmentaliteit is een subjectief begrip, ik zou hem zelf nou niet meteen op Italiaans voetbal van toepassing laten zijn.
Van mij hoef je niet van Engels of Spaans voetbal te houden maar op zijn minst van voetbal.Het is toch logisch dat als je naar voetbal kijkt dat je ploegen wilt zien die voor het spel gaan, die naar voren spelen, die goals willen maken en liefst zoveel mogelijk? Of heb ik het mis en is dat een naieve gedachte?
pi_35674994
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:53 schreef zjroentje het volgende:

[..]
Ik wilde er maar mee zeggen dat die wedstrijd meer zei over het huidige Duitse voetbal dan het Italiaanse voetbal.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:02:04 #255
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35675088
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wilde er maar mee zeggen dat die wedstrijd meer zei over het huidige Duitse voetbal dan het Italiaanse voetbal.
Komt je wat gemakkelijker uit in de geval, hè?
pi_35675141
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Komt je wat gemakkelijker uit in de geval, hè?
Is het niet zo dan?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:04:07 #257
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35675163
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Passie vind je overal en wat er speciaal is aan Italiaanse passie zou ik niet weten. Met organisatie en degelijkheid bedoel je misschien de saaiheid en de weinige goals die er gemaakt worden. De winnaarsmentaliteit is een subjectief begrip, ik zou hem zelf nou niet meteen op Italiaans voetbal van toepassing laten zijn.
Van mij hoef je niet van Engels of Spaans voetbal te houden maar op zijn minst van voetbal.Het is toch logisch dat als je naar voetbal kijkt dat je ploegen wilt zien die voor het spel gaan, die naar voren spelen, die goals willen maken en liefst zoveel mogelijk? Of heb ik het mis en is dat een naieve gedachte?
Dat is misschien een typische Heerenveen-gedachte, alleen de schoonheid van het spelletje willen zien op het veld. Persoonlijk kan ik genieten van een speler als Marco Materazzi, heerlijke passie en een geweldige uitstraling, maar jij hebt liever zo'n model-prof? Een Deen of een Noor, zo'n saaie, degelijke middenvelder.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:05:36 #258
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35675210
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het niet zo dan?
Ach kom op zeg, de Squadra speelde echt fantastisch.

De Italiaanse competitie op zich kan mij ook niet zo veel boeien, maar het Italiaanse elftal vind ik prachtig om naar te kijken. Hoe kan je eigenlijk anders, met zulke goede voetballers.
pi_35675298
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat is misschien een typische Heerenveen-gedachte, alleen de schoonheid van het spelletje willen zien op het veld. Persoonlijk kan ik genieten van een speler als Marco Materazzi, heerlijke passie en een geweldige uitstraling, maar jij hebt liever zo'n model-prof? Een Deen of een Noor, zo'n saaie, degelijke middenvelder.
Ik hou inderdaad niet zo van die macho-cultuur van Italie, dat klopt en wel van de schoonheid van het spelletje. Van voetballers die echt willen voetballen. Ik ben ook niet altijd zo'n liefhebber van het voetbal van Heerenveen hoor, die club zit nou eenmaal in mijn genen maar dat wil niet zeggen dat ik een kritiekloos fan ben, maar ik waardeer het wel dat de club naar voren speelt en wil scoren en altijd op zoek is naar mooie aanvallers. En hoezo saai? Petter Hansson zou het prima doen in de Italiaanse competitie, tussen al die andere saaie verdedigers.
pi_35675334
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:05 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ach kom op zeg, de Squadra speelde echt fantastisch.

De Italiaanse competitie op zich kan mij ook niet zo veel boeien, maar het Italiaanse elftal vind ik prachtig om naar te kijken. Hoe kan je eigenlijk anders, met zulke goede voetballers.
Goede voetballers maken nog geen leuk en aantrekkelijk voetbal maar het Italiaanse team is inderdaad meer om van te genieten dan de clubs doorgaans. Maar dan nog was het Italiaanse voetbal op de afgelopen grote evenementen vaak niet om aan te zien.
pi_35675346
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:04 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Materazzi is gewoon een ontsnapte 7 voudige moordenaar en mishandelaar

Noem dan een Nesta of Maldini.
pi_35679448
Ach, dat gezeik over dat het Italiaanse voetbal zo saai is, ik vind dat allemaal maar napraten. Ik denk dat de meeste mensen die dat zeggen weinig Italiaans voetbal zien, en alleen de uitslagen zien of horen.

Zo saai is het niet, tuurlijk zitten er wel eens weekenden tussen waar er weinig gescoord wordt, maar dat heb je ook in andere competities hoor. Er wordt nog best gescoord, en er spelen echt wel teams die niet alleen op de 0 spelen. Overigens vind ik dat wel geinig, hoe pijnlijk het ook is, maar zoals Italiaanse ploegen altijd weer winnen, dat blijft toch mooi. Dat is gewoon kwaliteit.

En zo'n kerel als Marco Materazzi, heerlijk toch. Wees blij dat hij in het voetbal zit, houdt zo'n jongen van de straat

Spaanse competities heb ik ook weinig mee, ik vind de Italiaanse en Engelse het mooist.
(al kan ik wel genieten van een spaanse ploeg als Barca in de CL oid, maargoed, wie niet?)
pi_35687665
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nesta of Maldini.
Helden. Hoewel ik Materazzi ook sterk vind.
Maar boven hun allemaal (stiekem een middenvelder): Gatusso. Wat een vent!
pi_35689206
Ik vind het altijd wel knap hoe ze er in kunnen slagen om zelf amper tegengoals te incasseren en soms zelf geen kans creëren, maar toch winnen door een foutje van de opponent direct af te straffen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:33:37 #265
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_35690518
Iedereen die het heeft over saai Italiaans voetbal, heeft het feitelijk slechts over 1 spelsysteem en niethet gehele voetbal.
Dit spelsysteem is in Italie uitgevonden en wordt er dan ook vaker gebruikt dan elders. Maar om te zeggen dat dat saai is?

Countervoetbal kan zo ontzettend mooi zijn als het goed wordt uitgevoerd. Het grote Dinamo Kiev indertijd. Liverpool op weg naar de UEFA cup zege, moet in de halve finale erst naar Barcelona, elke bookmaker schat ze in op een (dikke) nederlaag maar wat doet Liverpool: Ze spelen niet hun eigen spelletje, ondanks dat ze veel aanvallende kracht hebben me to.a. Owen, nee, ze spelen zeer zeer defensief, weten dat Barca zal komen, en proberen uit die paar momenten het rendement te halen.

Resultaat: een wedstrijd met amper kansen, de 1e bal tussen de palen van Barca na 81 minuten en een 0-0 eindstand met Liverpool nog als ploeg die de beste kansen gehad had.
En thuis, thuis wist Barca dat Liverpool zou komen, maar de verdediging is niet Barca's sterke punt, zelden geweest ook en ze gingen 2-0 de boot in.

Kijk, heel simpel gezegd, Italianen zijn meesters in de tactiek, ze kijken heel goed naar wie de tegenstander is en hoe die het beste te bestrijden.

Duitsland woensdag was een ploeg met brandhoud in de defensie, dus Italie speelde aanvallend, 1 diepe spits (Wisselend Toni of Gilardino) als aanspeelpunt en diverse opkomende mensen (Del Piero, Camoranesi, Pilro, de Rossi) en de moffen werder echt weggespeeld, met uiteindelijk nog een milde score, ondanks hun grootste nederlaag tegen Italie ooit.

Als je kijkt naar hoe Juve speelde in Brugge, die speelden echt fantastisch voetbal, nog steeds het beste dat ik dit jaar gezien heb, tesamen met hun match tegen Fiorentina, en vol op de aanval.

Op andere momenten is echter behoedzaamheid verstandiger, bv als je Milan heet en uit speelt tegen Bayern, dan proberen ze een wedstrijd dood te maken, geen tempo, veel mensen achter de bal en hopen op die ene fout of counter.

Maar daardoor zijn het geen zelfmoordernaars, want dat is het risico als je altijd maar wil aanvallen en mooi voetbal wilt spelen, iets waardoor Arsenal bv nooit ver gekomen is in de CL, ze werden altijd gepakt door een tactisch sterkere ploeg.

Een wedstrijd zoals Lazio - Roma is een wedstrijd op zich, een wedstrijd die ook zelden gepaard zal gaan met goed voetbal, maar beide clubs hebben dit seizoen al de nodige zeer goede en/of boeiende wedstrijden gespeeld, evenals uiteraard een aantal die nie tom aan te zien waren. Maar dat is in elk land wel zo. Alleen is misschien een slechte 0-0 in Engeland boeiender, omdat het spel er dikwels wat sneller gaat. Verder denk ik dat het gewoon nog steeds te maken heeft met Euro 2000, veel mensen kunnen er maar niet over uit dat NL toen in de halve finale verloor, sindsdien zijn toch veel journalisten en fans anti-Italiaans voetbal. Moeten ze zelf weten, maar als ze dat ventileren zonder dat ze goed naar de werkelijkheid kijken, slaat dat nergens op.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_35691759
Voor mij heeft het helemaal niks met Euro 2000 te maken hoor. Ik was die mening ver daarvoor ook al toegedaan. Het zal een kwestie van smaak zijn maar ik vraag me af wat je nou zo boeiend vindt aan "een wedstrijd met amper kansen". Dan lees ik liever een boek of geef ik de planten water.
pi_35691937
Lazio op puur countervoetbal kampioen in 2000
Geweldig op te zien dat elftal.
pi_35696644
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:15 schreef SCH het volgende:
Voor mij heeft het helemaal niks met Euro 2000 te maken hoor. Ik was die mening ver daarvoor ook al toegedaan. Het zal een kwestie van smaak zijn maar ik vraag me af wat je nou zo boeiend vindt aan "een wedstrijd met amper kansen". Dan lees ik liever een boek of geef ik de planten water.
Dan ben je ook geen voetballiefhebber, een boek lezen is voor mietjes en planten water geven laat je je vrouw toch gewoon doen?

pi_35696680
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:46 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Dan ben je ook geen voetballiefhebber, een boek lezen is voor mietjes en planten water geven laat je je vrouw toch gewoon doen?

Mijn vrouw haat planten.
pi_35696735
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:09 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Materazzi is gewoon een ontsnapte 7 voudige moordenaar en mishandelaar

Noem dan een Nesta of Maldini.
Materazzi is een geweldige verdediger. Een beul, maar die heb je nodig in de verdediging.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')