abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34471615
quote:
BREAKING NEWS
Fatah Party: Hamas Wins Palestinian Vote
AP - 1 minute ago

JERUSALEM - The Hamas militant group captured a majority of seats in Palestinian legislative elections, according to officials in Hamas and the ruling Fatah Party, a shocking victory that could throw Mideast peace prospects into turmoil.
Ja daar zitten we dan.
Met een democratisch gekozen parlement vol met terroristen.

Hamas had al lang vernietigd moeten worden door de PA of dan maar door Israël.

Want dit is natuurlijk alleen maar nadelig voor de Palestijnen zelf.
Buitenlandse hulp zal sterk verminderen en vredesproces zit er al helemaal niet meer in.
pi_34471648
Tja...einde vredesproces...
pi_34471988
Whehe.. dat gaat lekker daar in het MO... tijd dat de budgetten voor oorlogsvoering weer eens verhoogd worden.
pi_34472009
De Palestijnen hebben de Hamas zelf gekozen als volksvertegenwoordiging. Dat is democratie. Democratie is ook de gevolgen van je keuzes ondergaan (zoals wij onder Balky&Zalm II gebukt gaan). Ik zie het dan ook heel somber in voor het vredesproces, een Palestijnse staat en Palestijnse zelfstandigheid.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34472100
Als Hamas democratisch gekozen wordt dan is het een serieuze partij.
pi_34472105
Ik geloof dat die Arafat-partij gewonnen heeft, met Hamas op de hielen.
pi_34472132
quote:
Hamas claimt absolute meerderheid in parlement

Uitgegeven: 26 januari 2006 07:49
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 08:32

GAZA-STAD - De militante Palestijnse beweging Hamas claimt dat ze een absolute meerderheid in het 132 leden tellende parlement heeft gewonnen. Dat heeft Hamas-kopstuk Ismail Haniyah donderdag gezegd. Volgens Haniyah heeft Hamas in de parlementsverkiezingen van woensdag zeker zeventig zetels in de wacht gesleept. Hij liet zich niet uit over het aantal stemmen dat tot dusver is geteld.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Enkele prominente leden van het seculiere Fatah van president Mahmoud Abbas erkenden dat Hamas de grootste Palestijnse partij is geworden. In een peiling van woensdagavond lag Fatah nog voor. Fatah zou op 58 zetels uitkomen en Hamas op 53.

De Palestijnse kiescommissie onthield zich van commentaar op de uitspraken van Haniyah. De commissie komt vermoedelijk donderdagavond of vrijdag met de officiële uitslag van de verkiezingen.
pi_34472143
Dit voorspelt niet veel goeds.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_34472148
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef SCH het volgende:
Als Wilders MP van Nederland wordt, neem je hem toch ook niet ineens serieus?
pi_34472169
quote:
Wat wil je daarmee zeggen?
pi_34472181
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef MrBean het volgende:
Ik geloof dat die Arafat-partij gewonnen heeft, met Hamas op de hielen.
laatste peilingen geven het beeld net andersom
pi_34472208
quote:
Tja..als je genoeg financiele middelen hebt, door bijv. Iran, Syrie en Saddam destijds dan kan je A: aanslagen plegen en B: zorgen voor het volk. Hamas betaald immers onderwijs en ook voorzieningen zouden bij hun beter zijn geregeld dan bij de andere partijen. Dan koop je min of meer stemmen omdat die mensen tevredener zijn.
Ergens wel te begrijpen...maar in ruil voor 1 familielid die zich opblaast in Tel Aviv ofzo...
pi_34472209
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:26 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Als Wilders MP van Nederland wordt, neem je hem toch ook niet ineens serieus?
Je zal niet veel keus hebben, dunkt me.

Net als Hamas, die krijgt nu een serieuze vertegenwoordiging in de politiek, en mogelijk ook bestuurlijke bevoegdheden. Lijkt me iets om uiterst serieus te nemen, de politiek in het MiddenOosten heeft nogal een uitstraling naar de rest van de wereld.

Hopelijk schept het mogelijkheden voor Hamas om meer te bereiken via 'normale', democratische middelen, ten koste van de meer onparlementaire middelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34472211
quote:
Dus als ik de volgende verkiezingen win met de Partij van de Milieuvriendelijke Appels, dan is dat ineens serieus? Nah.. dacht het niet.
pi_34472221
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Je zal niet veel keus hebben, dunkt me.

Net als Hamas, die krijgt nu een serieuze vertegenwoordiging in de politiek, en mogelijk ook bestuurlijke bevoegdheden. Lijkt me iets om uiterst serieus te nemen, de politiek in het MiddenOosten heeft nogal een uitstraling naar de rest van de wereld.

Hopelijk schept het mogelijkheden voor Hamas om meer te bereiken via 'normale', democratische middelen, ten koste van de meer onparlementaire middelen.
aah, maar iets serieus nemen is echter wat anders dan serieus zijn.
pi_34472281
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:31 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

aah, maar iets serieus nemen is echter wat anders dan serieus zijn.
Nou, de Hamas is bloedserieus. En in de politiek nu ook serieus te nemen.

Democratie neem ik serieus. Niet alle kiezers, niet alle partijen, maar wel democratie, en wel partijen die democratisch draagvlak hebben.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34472309
Nu zien we dus hoe dom het was om de Gazastrook te ontruimen.
Terreur heeft gewerkt.
Eigenlijk ging het al fout bij de terugtrekking uit Libanon in 2000.
Was een overwinning voor Hezbollah. Toen dacht Hamas: dat kunnen wij ook, en de 2de Intifadah begon.
Hamas enorm populair na die terugtrekking.
Egypte/PA controleren de grens Gaza/Egypte.
Nu nog meer en grotere raketten de Gazastrook in. Want terreur werkt dus!

Zo dom ook van Bush om Sharon te steunen. War on Terror... nu dus zo een Hamas Prime Minister.
pi_34472349
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:36 schreef Finchy het volgende:
Terreur heeft gewerkt.
Was een overwinning voor Hezbollah. Toen dacht Hamas: dat kunnen wij ook, en de 2de Intifadah begon.

Zo dom ook van Bush om Sharon te steunen. War on Terror... nu dus zo een Hamas Prime Minister.
Terreur op kleine schaal werkt ook prima, kijk naar Frankrijk (1 miljard euro), Amsterdam ( 5 miljoen euro).
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:40:52 #19
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34472386
quote:
Ik heb je wel eens iets anders horen zeggen toen de LPF een verpletterende overwinnig haalde. (iets van domme onwetende kiezers met een onderbuik gevoel, of iets in die geest)
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_34472419
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:36 schreef Finchy het volgende:
Terreur heeft gewerkt.

Welkom in de wereld! Natuurlijk werkt geweld. Of dat nou terreur heet, of oorlog, of verzetsstrijd, geweld heeft invloed.

Een partij die resultaat boekt zal populair zijn bij mensen die dat resultaat graag geboekt zien.
Mogelijk neemt de populariteit van Hamas wel af als ze meer resultaat moeten leveren dan Israel bestoken. Of verandert Hamas van strategie, nu ze andere middelen heeft.
pi_34472544
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dus als ik de volgende verkiezingen win met de Partij van de Milieuvriendelijke Appels, dan is dat ineens serieus? Nah.. dacht het niet.
Ja, dat is democratie. Net als dat de LPF serieus genomen werden en de ouderenpartijen. Het is aan die clubs zelf om hun geloofwaardigheid te bewijzen.
pi_34472548
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Welkom in de wereld! Natuurlijk werkt geweld. Of dat nou terreur heet, of oorlog, of verzetsstrijd, geweld heeft invloed.

Een partij die resultaat boekt zal populair zijn bij mensen die dat resultaat graag geboekt zien.
Mogelijk neemt de populariteit van Hamas wel af als ze meer resultaat moeten leveren dan Israel bestoken. Of verandert Hamas van strategie, nu ze andere middelen heeft.
Toegeven aan terroristen en de Gazastrook ontruimen was wel het domste om te doen.
Was dat niet gebeurd was Hamas lang niet zo populair geworden.
En terreur neemt natuurlijk uiteindelijk alleen maar toe met een terreurgroep als regering.
Hamas gaat echt niet opeens matigen.
pi_34472612
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:50 schreef Finchy het volgende:

Ik vond ze heel gematigd de afgelopen weken.
pi_34472621
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:18 schreef SocialDisorder het volgende:
De Palestijnen hebben de Hamas zelf gekozen als volksvertegenwoordiging. Dat is democratie. Democratie is ook de gevolgen van je keuzes ondergaan (zoals wij onder Balky&Zalm II gebukt gaan). Ik zie het dan ook heel somber in voor het vredesproces, een Palestijnse staat en Palestijnse zelfstandigheid.
Yep. Lets prepare for war.
pi_34472625
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:53 schreef SCH het volgende:

[..]

De Hamas vermoord onschuldige mensen. Dat is echt geen serieuze partij om mee te onderhandelen.

Hamas is duidelijk tegen Israel. Ze willen de Joden in zee hebben.
pi_34472631
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat is democratie. Net als dat de LPF serieus genomen werden en de ouderenpartijen. Het is aan die clubs zelf om hun geloofwaardigheid te bewijzen.
Tja, het is uiteraard democratie. Vraag is wel natuurlijk of een verzameling moordenaars in staat is een serieuze gesprekspartner te vormen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34472655
quote:

[..]

Ik vond Al-Quaida ook erg gematigd de afgelopen weken, tot die boodschap van Osama weer opdook. Dacht ik toch bijna dat ze op de goede-doelen-lijst terecht gekomen waren............
pi_34472725
quote:

[..]

Ja, een paar weken geleden was de wapenstilstand afgelopen (hudna), maar Hamas kondigde aan tot de verkiezingen de hudna in stand te houden.
Als er zware aanslagen zouden zijn geweest met tegenacties van Isräel zou Abu Mazen de verkiezingen kunnen uitstellen, dat wou Hamas voorkomen.
pi_34472757
De PA-ministers zijn nu afgetreden en Hamas moet een regering vormen.

Misschien treedt Abu Mazen ook wel af.
pi_34472777
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:50 schreef Finchy het volgende:

[..]

Toegeven aan terroristen en de Gazastrook ontruimen was wel het domste om te doen.
Was dat niet gebeurd was Hamas lang niet zo populair geworden.
Toen er geen geweld werd gepleegd werd er niet toegegeven aan Palestijnse wensen. Geen geweld was blijkbaar niet de manier het punt voldoende aandacht te laten krijgen.

Ik neem de geweldsplegers hun geweld kwalijk, ik neem het de machthebbers kwalijk dat ze niet hebben geluisterd / luisteren naar mensen die zonder geweld hetzelfde onrecht onder de aandacht brachten.

Het niet luisteren naar geweldloze verzoeken heeft geresulteerd in geweld.
Hopelijk, hopelijk, kan het geweld nu weer van het repetoir worden gehaald.
quote:
En terreur neemt natuurlijk uiteindelijk alleen maar toe met een terreurgroep als regering.
Terreur neemt niet perse toe door regeringsverantwoordelijkheid.
pi_34472783
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:40 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ik heb je wel eens iets anders horen zeggen toen de LPF een verpletterende overwinnig haalde. (iets van domme onwetende kiezers met een onderbuik gevoel, of iets in die geest)
Ik heb altijd gevonden dat je de LPF gewoon serieus moest nemen, democratisch gekozen. Alleen namen ze zichzelf niet zo serieus
pi_34472796
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:54 schreef MrBean het volgende:

[..]

De Hamas vermoord onschuldige mensen.
Israel ook.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:05:38 #33
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34472825
quote:

[..]

Ja ze zijn kei lief. 10 jaar zware terreur, twee weken rust en SCH vind ze gematigd.

Verder is het mischien wel goed dat Hamas zo groot is geworden, de buitenlandse geldkraan naar de Palastijenen zal veder dicht gaan.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_34472852
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Israel ook.
Dus twee regeringen, bovenop elkaars lip, vermoorden allebei onschuldigen;ik voorspel goedkope vakanties naar Israel.
pi_34472885
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:05 schreef Kadesh het volgende:
de buitenlandse geldkraan naar de Palastijenen zal veder dicht gaan.
wat is daar goed aan?
pi_34472894
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Israel ook.
Ja, en zo lang Israel dat doet, zijn ze ook niet serieus te nemen nee.
pi_34473049
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:08 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ja, en zo lang Israel dat doet, zijn ze ook niet serieus te nemen nee.
Lijkt me nogal onverstandig, een kernmacht niet serieus nemen. Daarnaast hebben bijvoorbeeld de Palestijnen daar niet veel keus, die hebben reuze serieus te maken met Israël en Israëlisch beleid.

Andersom ook, het niet serieus nemen van de Palestijnse grieven is de Israëlies duur komen te staan.

Maar het geldt breder, dat klote-conflict daar heeft gevolgen en en voor de hele wereld, dus de hele wereld kan het maar beter serieus nemen. Ook als de realiteit je wat minder aanstaat.
pi_34473161
Misschien pakt het wel positief uit nu Hamas gedwongen wordt verantwoordelijkheid te nemen.

Het zou goed zijn als ze de regering vormen.
pi_34473191
Misschien is het wel beter wanneer de pleuris eens echt goed uitbreekt in dat gebied.
Hamas kan totale vernietiging van Israel wel nastreven, maar wat is dan de toekomst van de Palestijnen? Zonder grondstoffen als olie is de gemiddelde Arabier een hopeloos afhankelijk mens.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:25:04 #40
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34473238
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Theoretisch iig wel, want anders had je geen verkiezingen gewonnen.

Maar het is nogal een rare vergelijking, want in de Palestijnse gebieden gaat het niet om milieuvriendelijke appels. Het gaat om een menswaardig bestaan van de bevolking. En afgezien van het feit dat Hamas een terroristische organisatie is, schijnen ze wel meer te doen voor de bevolking op maatschappelijk niveau dan de Fatah-beweging, waar ook corruptie nog eens hoogtij schijnt te vieren.

Die onvrede komt niet aanwaaien... als je hoort waar men in Nederland al van over de rooie gaat, snap ik niet dat mensen maar niet willen inzien dat een onderdrukt volk vecht voor overleving.

Mensen blazen zichzelf niet op in autobussen omdat het een leuke hobby is, hoor.

Niettemin erg spannende tijden die waarschijnlijk op meer ellende zullen uitlopen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34473257
Regering in Palestina is gevallen als gevolg van de geclaimde winst door Hamas.. gaat lekker daar :/
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:27:12 #42
136 V.
pi_34473286
Gaat nog lachen worden als Bush gaat klagen over een oneerlijk verloop van de verkiezingen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34473320
Hamas heeft gewonnen, Fatah heeft verlies erkent.
quote:
Hamas claimt absolute meerderheid in parlement

Uitgegeven: 26 januari 2006 07:49
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 09:41
GAZA-STAD - De radicale islamitische beweging Hamas is de grote winnaar van de Palestijnse parlementsverkiezingen van woensdag. Het Hamas-kopstuk Ismail Haniyah claimde donderdag dat de beweging een absolute meerderheid in het 132 leden tellende parlement heeft gewonnen. Fatah erkende dat Hamas de grootste partij is geworden.

Bekijk video: Modem/ Breedband

"Hamas heeft meer dan zeventig zetels gewonnen op de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever, meer dan 50 procent van de stemmen", zei Haniyah. De uitslag zou betekenen dat de kiezers massaal Fatah hebben bestraft voor jaren van corruptie, wanbeleid en vriendjespolitiek.

Fatah

Volgens stembuspeilingen van woensdagavond leek Fatah nog de grootste partij te blijven. Zowel aanhangers van Hamas als van Fatah vierden de overwinning woensdagavond op straat. De eerste officiële uitslagen komen pas donderdagavond, meldde de Palestijnse kiescommissie.

Een Palestijnse regering met Hamas aan het roer is voor Israël en de Verenigde Staten het slechtst mogelijke scenario. De Israëlische waarnemend premier Ehud Olmert nam hierop alvast een voorschot en waarschuwde dat Hamas geen deel mag gaan uitmaken van de Palestijnse Autoriteit, omdat ze de vernietiging van Israël nastreeft.

Bush

Ook de Amerikaanse president George Bush zei woensdag dat Hamas geen gesprekspartner kan zijn zolang zij niet haar doel opgeeft om de staat Israël te vernietigen. "Een politieke partij moet, om levensvatbaar te zijn, voorstander van vrede zijn."

De eerste parlementsverkiezingen in tien jaar verliepen zonder incidenten. Een internationale waarnemer noemde de gang van zaken een voorbeeld voor de rest van de Arabische wereld. De opkomst onder de 1,4 miljoen kiesgerechtigden was met 77,7 procent beter dan verwacht.

Abbas

Vooraf bestond de vrees dat militanten zouden proberen de verkiezingen te verstoren, maar op veel plaatsen heerste een uitgelaten stemming. Abbas zei dat de verkiezingen "een nieuw tijdperk inluiden" en hij riep Israël op het vredesproces te hervatten.

De uitslag betekent een grote omslag voor de Palestijnse politiek. Fatah domineert de Palestijnse Autoriteit sinds de instelling in 1994. Zij heeft nu nog de absolute meerderheid in het 88 zetels tellend parlement. Het nieuwe inspraakorgaan gaat 132 zetels tellen.

Hamas

Hamas deed in 1996 niet mee aan de verkiezingen, maar is al jaren een van de populairste organisaties en heeft dat nu omgezet in politieke macht. Het probleem is dat Hamas een gewapende strijd voert tegen Israël, al houdt ze zich al ruim een jaar aan een bestand. Bovendien erkent ze de joodse staat niet.

Hamas heeft zich tijdens de verkiezingscampagne gepresenteerd als de tegenpool van Fatah. De partij toonde zich een gedisciplineerde beweging. Zij geniet verder veel steun door haar sociale programma's en rond haar hangt niet een geur van fraude, crisis en onvermogen.

Hamas-leider Mahmoud Zahar herhaalde bij het uitbrengen van zijn stem nog eens "nooit" met de Israëlische regering te willen onderhandelen. Eerder deze week liet hij echter weten dat er wel via een derde partij met de joodse staat kan worden gesproken.

In het partijmanifest van de Hervormings- en Veranderingslijst, de naam waaronder Hamas aan de verkiezingen deelnam, werd ook niet gerept over de vernietiging van Israël. President Abbas hoopt dat Hamas eenmaal in de regering de gewapende strijd definitief zal opgeven.
The shit has hit thefan
pi_34473361
Een groep die er open voor uit komt bussen en restauarants op te blazen is nu dus de grootste partij. Weten we meteen wat voor een soort volk die palestjnen zijn.
pi_34473521
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:21 schreef SCH het volgende:
Misschien pakt het wel positief uit nu Hamas gedwongen wordt verantwoordelijkheid te nemen.

Het zou goed zijn als ze de regering vormen.
Zoals ik het zie en begrepen heb zetten de Pallestijnen zichzelf nu buitenspel, officieel mag de VS straks geen zaken meer doen met de Pallestijnen vanwege hun gekozen regering tenminste zo legde Carter het uit. Of dit voor de EU ook geldt weet ik niet.

Hoe je ook over de VS denkt het is natuurlijk wel zo dat de VS altijd wel belangrijk is geweest bij de vredesonderhandelingen. Het lijkt mij dus niet echt verstandig dat Hamas in de regering komt.
pi_34473530
Hamas is geen terroristische partij maar een partij met democratie

heel goed dat Hamas heeft gewonnen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34473561
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:38 schreef Meki het volgende:

Ik was al benieuwd wanneer jij weer met je Hofstadgroepachtige antwoorden kwam...
pi_34473620
quote:
Hamas is volgens de EU, VN en VS een terroristische organisatie, Hamas doet ook niet echt zijn best om dit te weerspreken.
quote:
Lijkt mij voor de Pallestijnen en de regio niet.
pi_34473667
quote:
Hamas is geen terroristische partij maar een partij met die nu voor de vorm even van de democratie gebruik maakt.

heel goed dat Hamas heeft gewonnen heel slecht voor Pallestina dat hamas heeft gewonnen

je bent echt te voorspelbaar Meki
pi_34473723
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hamas is volgens de EU, VN en VS een terroristische organisatie, Hamas doet ook niet echt zijn best om dit te weerspreken.
[..]

Lijkt mij voor de Pallestijnen en de regio niet.
En volgens de arabische wereld is Israel ook een terroristisch bezig.

Hamas heeft al laten weten te stoppen met opstand tegen Israel
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:45:37 #51
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_34473745
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Een groep die er open voor uit komt bussen en restauarants op te blazen is nu dus de grootste partij. Weten we meteen wat voor een soort volk die palestjnen zijn.
Niet generaliseren, niet elke Palastijn is oorlogszuchtig.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_34473769
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat voor toekomst hebben de Palestijnen met een terreurorganisatie aan de macht?
Ook met een eigen staat zullen ze volledig afhankelijk zijn van de joden ...
pi_34473822
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:46 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wat voor toekomst hebben de Palestijnen met een terreurorganisatie aan de macht?
een toekomst vol met vrede
Hamas zal nu het serieus aanpakken
pi_34473884
quote:

.........

Ongetwijfeld, hamas gaat zich nu waarschijnlijk richten op de palestijnen zelf. Ben benieuwd wanneer de eerste hoofden en handen afgehakt worden. En dit zal wel het straatbeeld worden van de palestijnse gebieden:
pi_34473899
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:48 schreef Meki het volgende:
[..]

een toekomst vol met vrede
Hamas zal nu het serieus aanpakken
Ik hoop het voor ze. Maar wat wanneer Israel de banden met een Palestijnse staat helemaal zou verbreken? Economisch gezien zijn de Palestijnen 100% afhankelijk van de joden.
pi_34473911
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:46 schreef Idiosincrasico het volgende:
Ook met een eigen staat zullen ze grotendeels afhankelijk zijn van de Israëlische economie.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:54:33 #57
136 V.
pi_34473961
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Als je het echt heeeeeeeeeeel simpel wilt zien (of niet anders kunt) wel, ja.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34473980
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:51 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, hamas gaat zich nu waarschijnlijk richten op de palestijnen zelf. Ben benieuwd wanneer de eerste hoofden en handen afgehakt worden. En dit zal wel het straatbeeld worden van de palestijnse gebieden:
[afbeelding]
het gata helemaal niet zo worden
het blijft hoe het nu is
pi_34473984
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook met een eigen staat zullen ze grotendeels afhankelijk zijn van de Israëlische economie.
Voor de onderlinge relatie lijkt een terreur-regering mij dan geen goede zet ...
pi_34474012
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:51 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik hoop het voor ze. Maar wat wanneer Israel de banden met een Palestijnse staat helemaal zou verbreken? Economisch gezien zijn de Palestijnen 100% afhankelijk van de joden.
niet voor 100% mischien 50%
Palestijnen kunnen nu gaan oogsten etc.
pi_34474021
"Spreading democracy"... nou Bush, gaat toch goed
pi_34474035
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:45 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Niet generaliseren, niet elke Palastijn is oorlogszuchtig.
Zeker wel, er zijn twee partijen die domineren; fatah en hamas. Ik zal eens opletten hoe het met liberale partijen gesteld is. Bij mijn weten zijn die er niet, net zo min als in de rest van het Midden Oosten.

Hamas will bewaffneten Kampf fortsetzen

Hamas gaat dus gewoon verder met hakbarren.
pi_34474050
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:51 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zoals dankzij Bush in Irak aan het gebeuren is?
pi_34474075
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat hebben Palestijnen de wereld te bieden dan? Een eventuele Palestijnse staat zal zonder Israelische kennis en financien nooit een vruchtbare economie worden.
pi_34474096
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Zeker wel, er zijn twee partijen die domineren; fatah en hamas. Ik zal eens opletten hoe het met liberale partijen gesteld is. Bij mijn weten zijn die er niet, net zo min als in de rest van het Midden Oosten.

Hamas will bewaffneten Kampf fortsetzen

Hamas gaat dus gewoon verder met hakbarren.
Niet alle Palestijnen stemmen, niet alle stemmende Palestijnen stemmen op Fatah of Hamas.

Als je alle Palestijnen afdoet als terroristen.. wie krijgen dan hun zin?
pi_34474131
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:55 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Voor de onderlinge relatie lijkt een terreur-regering mij dan geen goede zet ...
Niet echt, misschien.

Vergeet trouwens niet dat de Israëlische economie ook niet zonder de Palestijnen kan .
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:01:29 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34474132
jammer dat door deze keuze van de palestijnen ze aangeven dat de meerderheid eerder anti-tsrael is, dan dat het de kansen die ze krijgen aanpakken om een mooi palestina te stichten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34474167
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:56 schreef Doderok het volgende:
"Spreading democracy"... nou Bush, gaat toch goed
Nou, democratisch is het wél. Die naieve Amerikanen dachten waarschijnlijk dat de kiezers in het Midden Oosten over een zekere mate van gezond verstand beschikken en partijen kiezen die opkomen voor hun belangen. Blijkbaar hebben die kiezers andere opvattingen wát hun belangen zijn dan de Amerikanen.
pi_34474182
quote:

[..]

Sure, we wachten de eerste bomaanslagen wel af
pi_34474276
Ah boehoehoe die zielige Palestijnen
en het zijn maar een paar rotte appels, het merendeel wordt onderdrukt en is zielig en jank jank

Ja nu blijkt eens te meer hoe de vork in de steel zit.
pi_34474308
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet alle Palestijnen stemmen, niet alle stemmende Palestijnen stemmen op Fatah of Hamas.

Als je alle Palestijnen afdoet als terroristen.. wie krijgen dan hun zin?
Boeit niet. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat islamitische extremisten al dan niet goed uitkomt.
Het is wat mij betreft het beeld dat al in Irak duidelijk werd. Geef mensen in het MO, behalve dan mischien joden en christenen, de keuze wat betreft hun bestuur en binnen no time zit je opgezadeld met extremisten, religieus of niet. Wat wij verstaan onder democratie en een rechtstaat is die regio gewoon volledig vreemd.
pi_34474316
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sure, we wachten de eerste bomaanslagen wel af
zullen we ook op de bomaanslagen van Israel afwachten ??
pi_34474337
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:07 schreef Meki het volgende:

[..]

zullen we ook op de bomaanslagen van Israel afwachten ??
Gaan jij en ik een weddenschap aan, de eerste partij die een bomaanslag pleegt, ik zet me geld in op de Palestijnen...

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2006 11:09:28 ]
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:09:14 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34474359
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

ik geloof dat onze intelligente vakkenvuller het niet helemaal snapte.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:09:21 #75
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_34474364
Met deze uitslag gooien de palestijnen zichzelf weer 10 jaar terug op de evolutionaire ladder.

Dit is voor Israel en de VS een hele goede reden om zolang de Hamas aan de macht blijft alle diplomatieke verhoudingen op te schorten. Hoe kan israel nou om tafel gaan zitten met een stel radicalen die uitzijn op de vernietiging van hun staat?

Ik vermoed dat de verhoudingen worden verbroken en palestina voor zover daar nog geen sprake van was nog verder in armoede vervalt. Dit leidt op zijn beurt weer tot meer extremisme want de joden zijn het natuurlijk allemaal schuld. Gesponsord door clubjes als al qaida e.d. zal een vloedgolf aan zelfmoorterroristen naar boven komen. Inmmers: als jij jezelf opblaast wordt je familie voor de rest van hun leven onderhouden. Voor mensen in armoede geen slechte deal.

Dat wordt weer helemaal niks daar de komende 10 jaar en mijn inziens geven de palestijnen hiermee ook aan dat ze helemaal niet uit zijn op vrede. Geen medelijden meer voor die relschoppers.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
pi_34474407
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaan jij en ik een weddenschap aan, de eerste partij die een bomaanslag pleegt, ik zet me geld in op de Palestijnen...
de raketaanvallen en de de beschietingen van het Israelisch leger op Palestijnse burgers valt ook onder aanslagen
pi_34474432
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik geloof dat onze intelligente vakkenvuller het niet helemaal snapte.
Ik denk het ook niet nee.
pi_34474443
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:10 schreef Meki het volgende:

[..]

de raketaanvallen en de de beschietingen van het Israelisch leger op Palestijnse burgers valt ook onder aanslagen
die vaak het gevolg zijn van een zelfmoordaanslag door Hamas of Jihad of een raketbeschieting door Hezbollah... en dan ook nog gericht zijn op 'huizen' en evt. familie van de dader. Actie = Reactie
pi_34474448
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er vooral tank-granaten en Hellfire-raketten geoogst gaan worden, als vergelding voor bomaanslag van Hamas. Die vervolgens terugslaan met Allah Hakbar Boem. Waar weer een vergelding van Israel overheen gaat. Etc etc.

Je kan zeggen wat je wilt, maar de de echte winnaar van het MO-conflict is de wapenboer.
pi_34474451
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:10 schreef Meki het volgende:

[..]

No offence, maar die "Palestijnse burgers" zijn vaak zat gewoon terroristen die zich verschuilen.
pi_34474468
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

die vaak het gevolg zijn van een zelfmoordaanslag door Hamas of Jihad of een raketbeschieting door Hezbollah... en dan ook nog gericht zijn op 'huizen' en evt. familie van de dader. Actie = Reactie
dan zijn de zelfmoordaanslagen ook actie=reactie

ze vallen allebei onder aanslagen
pi_34474473
Wie heeft de hardste lijn tegen de Palestijnen in Israel? Is dat Netanyahu?
pi_34474480
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Idd. Maar je hebt het tegen Meki, de uber-wereldvreemde-pino.
pi_34474490
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

No offence, maar die "Palestijnse burgers" zijn vaak zat gewoon terroristen die zich verschuilen.
nee onzin , het zijn gewoon burgers
pi_34474507
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Vitalogy het volgende:
volgens mij wel
pi_34474510
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Meki het volgende:

[..]

dan zijn de zelfmoordaanslagen ook actie=reactie

ze vallen allebei onder aanslagen
En daarom zeg ik ook tegen jou; we wachten wel af wie er nu als eerste een bomaanslag gaat plegen, dan zal je zien dat die lieve Palestijnen van jou niets anders zijn dan een bloeddorstig volk.
pi_34474528
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Meki het volgende:

[..]

nee onzin , het zijn gewoon burgers
Die bomaanslagen plegen
pi_34474558
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daarom zeg ik ook tegen jou; we wachten wel af wie er nu als eerste een bomaanslag gaat plegen, dan zal je zien dat die lieve Palestijnen van jou niets anders zijn dan een bloeddorstig volk.
we zullen zien. Palestijnen komen op voor hun land die al tientallen jaren wordt geterroriseerd door Israel
pi_34474584
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die bomaanslagen plegen
dat zijn terroristen net als de Israelische leger
pi_34474590
De Hamas heeft wel goede dingeng gedaan voor de bevolking (dan bedoel ik dus niet aanslagen maar het bouwen van ziekenhuizen etc.) maar zolang ze als doelstelling de vernietiging van Israel hebben vindt ik het schandelijk dat ze in de regering komen te zitten.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34474667
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:17 schreef Roi het volgende:
De Hamas heeft wel goede dingeng gedaan voor de bevolking (dan bedoel ik dus niet aanslagen maar het bouwen van ziekenhuizen etc.) maar zolang ze als doelstelling de vernietiging van Israel hebben vindt ik het schandelijk dat ze in de regering komen te zitten.
Hamas wilt geen Israel uitroeien. nu Hamas de winnaar geworden moet Hamas nu ervoor zorgen dat ze de bevolking haal helpen en met Israel onderhandelen voor eigen staat
pi_34474678
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:

[..]

we zullen zien. Palestijnen komen op voor hun land die al tientallen jaren wordt geterroriseerd door Israel
en daarvoor door Syrië, Jordanië, Egypte, en weet ik veel door welk vollk nog meer. En nu ineens willen ze voor hun eigen stekkie vechten.....
pi_34474684
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Heb je dit uit een voorleesboek dat iemand je aan je bed heeft voor gelezen of leer je dit in de plaatselijke moskee?
pi_34474714
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Hamas wilt geen Israel uitroeien. nu Hamas de winnaar geworden moet Hamas nu ervoor zorgen dat ze de bevolking haal helpen en met Israel onderhandelen voor eigen staat
quote:
Hamas-leider Mahmoud Zahar herhaalde bij het uitbrengen van zijn stem nog eens "nooit" met de Israëlische regering te willen onderhandelen. Eerder deze week liet hij echter weten dat er wel via een derde partij met de joodse staat kan worden gesproken.
pi_34474730
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Heb je dit uit een voorleesboek dat iemand je aan je bed heeft voor gelezen of leer je dit in de plaatselijke moskee?
ik leer helemaal niks. ik zie het op de media
pi_34474751
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

[..]
het komt wel . ik weet zeker dat ze gaan onderhandelen
pi_34474761
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

[..]
Tsja Meki, wat zeg je daar nu van?
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:22:18 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34474767
Het zou tijd zijn dat de impasse in de Palestijnse politiek doorbroken wordt. Goeie zaak dat Hamas gewonnen heeft, of beter, dat Fatah op mag rotten.

Die zelfmoordaanslagen zijn natuurlijk een heel foute, verwerpelijke strategie maar ze hebben ook veel goeds gebracht (ziekenhuizen, bejaarden- en armenzorg etc) dus om ze als simpele terroristen af te schilderen, gaat me wat ver.
Ik hoop dat ze nu eindelijk de mogelijkheid krijgen om wat van dat verziekte gebied te maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34474781
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij bent echt dom, weet je dat?
pi_34474796
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Ringo het volgende:
Het zou tijd zijn dat de impasse in de Palestijnse politiek doorbroken wordt. Goeie zaak dat Hamas gewonnen heeft, of beter, dat Fatah op mag rotten.

Die zelfmoordaanslagen zijn natuurlijk een heel foute, verwerpelijke strategie maar ze hebben ook veel goeds gebracht (ziekenhuizen, bejaarden- en armenzorg etc) dus om ze als simpele terroristen af te schilderen, gaat me wat ver.
Ik hoop dat ze nu eindelijk de mogelijkheid krijgen om wat van dat verziekte gebied te maken.
Tuurlijk, eerst alle Israeliers dood, en dan het land opnieuw op gaan bouwen zeker?
pi_34474815
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:07 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Boeit niet. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat islamitische extremisten al dan niet goed uitkomt.
Het is wat mij betreft het beeld dat al in Irak duidelijk werd. Geef mensen in het MO, behalve dan mischien joden en christenen, de keuze wat betreft hun bestuur en binnen no time zit je opgezadeld met extremisten, religieus of niet. Wat wij verstaan onder democratie en een rechtstaat is die regio gewoon volledig vreemd.
Volgens mij valt dat wel mee. Je verkijkt je, door afstand en onbekendheid (als in: je woont er niet zelf), op de 'gewoonheid', van gewone mensen. Die luitjes daar zijn ongeacht hun religie niet anders dan de luitjes hier.

Afdoen als volk is het loslaten van een rotte generalisatie op mensen die daarmee niets uitstaande hebben.

De hele regio afdoen als terroristisch maakt dat je automatisch met -volgens jou- terroristen om tafel moet.. als je met een vertegenwoordiger van een vreedzame groepering spreekt. Dat bedoelde ik met wie krijgen er hun zin als je ze over één kam scheert & geweldlozen ook bij de terroristen schaart.
pi_34474821
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Ringo het volgende:

Daarom vind ik Hamas goed , ze komen voor hun bevolking op
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 11:24:15 #103
8781 crew  Frutsel
pi_34474822
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent echt dom, weet je dat?
Beetje laat of nie ?
pi_34474874
Integenstelling tot schijnbaar de meeste mensen, denk ik dat een overwinning van Hamas, mogelijk het beste is dat palestina in 10 jaar overkomen is ...

Natuurlijk, Hamas is een terreur-groepering die geweld als middel ziet, maar juist dat deze groepering nu machts-verplichtingen zal aangaan, kan betekenen dat ze domweg ook grotendeels eieren voor hun geld moeten kiezen.....
Die terreur tegen onschuldige burgers, het ergste aspect aan de strijdmethode van hamas, zie ik in redelijk korte tijd verdwijnen, juist omdat ze toch geaccepteerd zullen willen worden en er grote financiele belangen zijn, juist vanuit Palestina in Israel (en andersom) ....

Niet voor niks waren het aan de Israelische kant bekende havikken als Yithzak Rabin en Ariel Sharon, gedecoreerde oorlogshelden (en deels ook oorlogsmisdadigers) die het vredesproces op gang konden helpen .... een 'duif' als Shimon Peres, was in de 60 jaren persoonlijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Dimona en de Israelische kernbom, met Franse hulp...

Juist die 'harde'politici, kunnen meer bereiken, doordat ze ook duidelijk geweld als optie nemen, en er dus ook een direkte dreiging is... een beetje dezelfde tactiek als Bush en de neo-cons kiezen...

Dat Fatah weggestemd geworden is, is niet meer dan terecht en heel gezond voor palestina... de hierarchische structuur en verregaande corruptie in de Fatah-partij was de grootste rem op de ontwikkeling van palestina, mogelijk nog desastreuser dan het geweld en de vernietiging door Israeli's ....
Hamas, is als lokale partij veelal erg goed bezig, kent goede sociale structuren en binding in de gemeenschap ... waar ze in lokale gemeenteraden zitting hebben genomen is ook de corruptie gedaald en qua financieel beleid doen ze het een stuk, heel stukk beter dan Fatah-gemeenteraden.

Dat het vredesproces op de korte termijn zwaar gehinderd zal zijn, omdat de Israeli's niet met Hamas willen praten .. tja, dat deden ze met Abbas en Fatah ook niet, dus daar is eigenlijk niks aan verloren ..
wat dat betreft moeten de Israeli's niet miezen, want ze hebben ook het alternatief niks geboden en hebben zo de overwinning van Hamas zelf flink gesteund (om al helemaal niet te spreken erover dat Hamas vroeger, 80'er jaren en zelfs begin 90'er jaren; enorme financiele steun van israel kreeg, juist als 'religieus' alternatief om de macht van de PLO te breken ... zoals de Taliban en mujaheddin in Afghanistan ook door de amerikanen opgeleid werden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34474899
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Vitalogy het volgende:
Ja en het zou me niets verbazen als Netanyahu de verkiezingen gaat winnen in Israel als gevolg van deze verkiezingen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:26:31 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34474905
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:01 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat door deze keuze van de palestijnen ze aangeven dat de meerderheid eerder anti-tsrael is, dan dat het de kansen die ze krijgen aanpakken om een mooi palestina te stichten.
Ach, zo moeilijk is het niet om anti-israël te zijn als je dagelijks geterroriseerd wordt door een stel bijdehandte joodjes-in-uniform, je familieleden om de haverklap worden gearresteerd en ze een muur om je dorp heen bouwen 'om veiligheidsredenen'.

In Palestina wordt je anti-Israël geboren, en niet zonder redenen.
pi_34474912
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat lijkt me min of meer de definitie van 'terrorist'. Terroristen zijn niet-militairen die geweld gebruiken, ergo: het zijn burgers.

Veruit de meeste burgers zijn geen terroristen.
pi_34474956
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ach, zo moeilijk is het niet om anti-israël te zijn als je dagelijks geterroriseerd wordt door een stel bijdehandte joodjes-in-uniform, je familieleden om de haverklap worden gearresteerd en ze een muur om je dorp heen bouwen 'om veiligheidsredenen'.

Hoe zou men reageren als Duitsland Nederland bezet ?????
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:28:15 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34474966
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Tuurlijk, eerst alle Israeliers dood, en dan het land opnieuw op gaan bouwen zeker?
Dat zijn jouw woorden.

Maar het lijkt me in elk geval een goeie zaak om hard & duidelijk te zijn tegen de zionistische bezetters: oprotten of we schieten jullie weg.
pi_34474985
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:25 schreef RM-rf het volgende:
Integenstelling tot schijnbaar de meeste mensen, denk ik dat een overwinning van Hamas, mogelijk het beste is dat palestina in 10 jaar overkomen is ...
aangezien Hamas door de meeste instanties wordt gezien als terroristische organisatie en daardoor dus ook officeel geen zaken meer mogen doen met Hamas denk ik dat jij het fout ziet.
pi_34475054
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:28 schreef Ringo het volgende:

Maar het lijkt me in elk geval een goeie zaak om hard & duidelijk te zijn tegen de zionistische bezetters: oprotten of we schieten jullie weg.
Nu moeten de Palestijnen ook realiseren dat als er iemand 'weggeschoten' wordt, het de palestijnen zullen zijn .. millitair-strategisch kunnen die zeker niet tegen de Israeli's op, en Israel pakt alle mogelijkheden op, om een terreurdreiging aan te grijpen om palestijnse infrastructuur te vernielen, en zo de palestijnen machteloos te houden ...

Nu is Hamas zelf ook verantwoordelijk voor de reparaties aan wegen, haven, riolering en waterleiding .... ze moeten dus zelf inzien dat de zelfmoordaanslagen wél 'speldeprikjes' zijn, maar Israel die dubbel zo hard hen laat terugbetalen.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

aangezien Hamas door de meeste instanties wordt gezien als terroristische organisatie en daardoor dus ook officeel geen zaken meer mogen doen met Hamas denk ik dat jij het fout ziet.
en Fatah/PLO was dat ooit ook, maar nu huilen hele troepen krokdilletranen, omdat die corrupte bende weggestemd is geworden ... 'omdat ze zogenaamd zulk een mooie hoop op een vredige toekomst boden ...'
sorry, maar waarom zou dat geloofwaardig zijn ... Fatah bood helemaal geen hoop op een mooie toekomst, Fatah bood een voortduren van een status-quo.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34475063
ik ben geen fan van geenstijl, maar hun verwoording hierover vind ik passend:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/011654.html#comments
pi_34475110
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat Israel dit gedrag vertoond is anders ook niet zonder reden. Het is eigenlijk nog steeds jammer dat de Pallestijnen niet inzagen dat bij de oprichting van de staat Israel hun rechten beter gewaarborgt waren dan bij hun zogenaamde broeders in de omringende landen, die eigenlijk puur uit anti-joodse gevoelens de Pallestijnen opriepen om Israel te verlaten met als belofte dat land weer terug te geven zodra de joden de zee in waren gedreven. Dat het die landen eigenlijk niet te doen was om de Pallestijnse belangen is wel gebleken uit hoe ze met Pallestijnse vluchtelingen om zijn gegaan, Jordanie is een goed voorbeeld hiervan.
pi_34475133
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Beetje een rare redenatie. Je kan weldegelijk een onderscheid maken tussen de politieke tak van hamas en de militaire tak van hamas. De politieke tak is verantwoordelijk voor de bouw van ziekenhuizen, verzorging van scholen en allerlei andere sociale zaken. Dat treft te burgers dus meteen, terwijl Fatah eindeloos aan het lullen was met Israeliers werden deze zaken verwaarloosd. Niet zo gek dat de gemiddelde Palestijn dan de conclusie trekt dat Hamas veel meer voor hen kan betekenen dan Fatah.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:36:15 #115
136 V.
pi_34475169
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:32 schreef Scorpie het volgende:

Ik vind hem ronduit stupide.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 11:36:20 #116
8781 crew  Frutsel
pi_34475170
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:32 schreef Scorpie het volgende:

Inderdaad.
pi_34475217
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat Israel dit gedrag vertoond is anders ook niet zonder reden. Het is eigenlijk nog steeds jammer dat de Pallestijnen niet inzagen dat bij de oprichting van de staat Israel hun rechten beter gewaarborgt waren dan bij hun zogenaamde broeders in de omringende landen, die eigenlijk puur uit anti-joodse gevoelens de Pallestijnen opriepen om Israel te verlaten met als belofte dat land weer terug te geven zodra de joden de zee in waren gedreven. Dat het die landen eigenlijk niet te doen was om de Pallestijnse belangen is wel gebleken uit hoe ze met Pallestijnse vluchtelingen om zijn gegaan, Jordanie is een goed voorbeeld hiervan.
De steun aan Israel door de Amerikanen komt eigenlijk puur voort uit anti-islamitische gevoelens. Een voorbeeld hiervan is de militaire steun en de misbruik van het veto-recht in de VN veiligheidsraad. Sorry, maar zulke speculatieve antwoorden slaan echt nergens op en komen er uiteindelijk altijd weer op neer dat de omringende landen schuldig zijn aan alles en nog wat, en dat de betreffende kemphanen, Israel en de Palestijnen, enig gevoel van verantwoordelijkheid ontnomen wordt.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:38:53 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475244
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

correct
pi_34475250
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:31 schreef RM-rf het volgende:

en Fatah/PLO was dat ooit ook, maar nu huilen hele troepen krokdilletranen, omdat die corrupte bende weggestemd is geworden ... 'omdat ze zogenaamd zulk een mooie hoop op een vredige toekomst boden ...'
sorry, maar waarom zou dat geloofwaardig zijn ... Fatah bood helemaal geen hoop op een mooie toekomst, Fatah bood een voortduren van een status-quo.
Wat ik hier nu uit begrijp is dat jij het positief zou vinden als er aan beide kanten een hardliner aan het bewind is die hoogstwaarschijnelijk tot een "koude oorlog" leidt?

Hamas heeft immers al aangekondigt niet met Israel te willen onderhandelen waarmee de kans op een verkiezingsoverwinnig voor een hardliner aan Israelische kant wel is toegenomen. Nethanyahu heeft in het verleden ook al meerdere malen aangekondigt niets te zien in overleg met de Pallestijnen.

Dat Fatah ook geen oplossing was ben ik wel met je eens maar ik vind het alternatief nog erger.
pi_34475264
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Inderdaad met name het erbij trekken van de campagne "Medicijnen voor Gaza" getuigt van imbiciliteit.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:40:05 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475278
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De steun aan Israel door de Amerikanen komt eigenlijk puur voort uit anti-islamitische gevoelens. Een voorbeeld hiervan is de militaire steun en de misbruik van het veto-recht in de VN veiligheidsraad. Sorry, maar zulke speculatieve antwoorden slaan echt nergens op en komen er uiteindelijk altijd weer op neer dat de omringende landen schuldig zijn aan alles en nog wat, en dat de betreffende kemphanen, Israel en de Palestijnen, enig gevoel van verantwoordelijkheid ontnomen wordt.
nee die komt puur voort uit het feit dat israel vlak na de stichting aangevallen werd door islamitische buurlanden. toen had amerika daar nog geen materieel heen gestuurd. na die eerste oorlog zagen ze het nut van het helpen van israel. zo is het gegaan.
pi_34475305
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:39 schreef Chewie het volgende:

Wat ik hier nu uit begrijp is dat jij het positief zou vinden als er aan beide kanten een hardliner aan het bewind is die hoogstwaarschijnelijk tot een "koude oorlog" leidt?
De werkelijkheid heeft bewezen dat de hardliners het uiteindelijk een stuk beter doen, dan een 'softe' regering, met een radikale oppositie ...
pi_34475328
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee die komt puur voort uit het feit dat israel vlak na de stichting aangevallen werd door islamitische buurlanden. toen had amerika daar nog geen materieel heen gestuurd. na die eerste oorlog zagen ze het nut van het helpen van israel. zo is het gegaan.
Nee zo is het niet gegaan, immers Israel overtrad zelf ook resolutie na resolutie. Als het de Amerikanen ging om rechtvaardigheid (waar zij immers altijd voor strijden), dan hadden ze Israel zelf ook bestraft.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:42:34 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475351
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee zo is het niet gegaan, immers Israel overtrad zelf ook resolutie na resolutie. Als het de Amerikanen ging om rechtvaardigheid (waar zij immers altijd voor strijden), dan hadden ze Israel zelf ook bestraft.
ze hebben israel regelmatig op de vingers getikt. hebben talloze vredesonderhandelingen tussen israel en de palestijnen gevoerd. je weet tog?
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:42:38 #125
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_34475353
Ieder partij verdient wat hen toekomt, zowel israel, u.s., palestina, terroristen enz. Als ze niet streven naar vrede, dan verdienen ze ook geen vrede, simpel. Laat ze maar nog een 60 jaar elkaars kinderen en huizen opblazen, mij een zorg. De oorlogheeft lang genoeg geduurt en als ze er nóg niet uit zijn,
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_34475393
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee. Je verkijkt je, door afstand en onbekendheid (als in: je woont er niet zelf), op de 'gewoonheid', van gewone mensen. Die luitjes daar zijn ongeacht hun religie niet anders dan de luitjes hier.

Afdoen als volk is het loslaten van een rotte generalisatie op mensen die daarmee niets uitstaande hebben.

De hele regio afdoen als terroristisch maakt dat je automatisch met -volgens jou- terroristen om tafel moet.. als je met een vertegenwoordiger van een vreedzame groepering spreekt. Dat bedoelde ik met wie krijgen er hun zin als je ze over één kam scheert & geweldlozen ook bij de terroristen schaart.
Welke geweldlozen? Zuid Afrika had Nelson Mandela, India had Gandhi, en de Palestijnen hadden Arafat, en nu hamas.
Ik wou eerst typen dat het in Israel en omstreken wat heftiger aan toe gaat dan in de rest van het MO, maar dat is bij nader inzien niet zo. Wat er in de palestijnse gebieden gebeurt is niet verschillend van wat er loos is in irak, Saoedie Arabië enz enz. Alleen botst die zieke cultuur in Israel op een beschaving + natuurlijk het traditionele anti-semitisme die in de ''Palestijnse zaak'' weer een uitlaatklep heeft gevonden. En dat is genoeg aanlleiding voor een disproportionele hoeveelheid aandacht, terwijl bijvoorbeeld in Dafur de volkerenmoord ongehinderd voortgezet kan worden.
Ik begrijp überhaupt niet waarom het Westen zich nog bemoeit met die ons volledig wezensvreemde regio, en wat daar nog te onderhandelen valt. Ik wordt ook behoorlijk beroerd bij het idee dat het Weste miljarden aan hulp die kant opstuurt, wat een vreselijke verspilling.
pi_34475401
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze hebben israel regelmatig op de vingers getikt. hebben talloze vredesonderhandelingen tussen israel en de palestijnen gevoerd. je weet tog?
Dat staat niet in verhouding met het aantal veto's dat Amerika gebruikt heeft, dat weet je zelf ook wel. Zolang deze verkiezingen democratisch zijn verlopen zie ik niets fouts aan de overwinning van Hamas. Israel kent geeneens gematigde leiders, daar praten we toch ook gewoon mee? Of hebben we een beetje last van westerse selectiviteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475413
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Hmmm, ik denk dat de invloed van succesvolle joden in de VS ook een voorname rol speelt.
Anders dan Islamieten behoren joden bijna overal ter wereld tot de succesvollere inwoners van een land.
pi_34475437
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het mag jou toch wel bekend zijn dat de steun van de VS er nog lang niet was bij de oprichting van de staat Israel? VS was hier zelfs geen eens voorstander van!

Mijn antwoord slaat juist wel ergens op omdat bij de oprichting van de staat Israel ook de Arabische bevolking van dat gebied dezelfde rechten kregen als de joden, dat dit nu niet meer het geval is komt dan ook voornamelijk door de oorlogen die gestart zijn door de buurlanden en die met hun beloftes aan de Pallestijnen, die ze nog nooit zijn nagekomen, de verhoudingen op scherp hebben gezet.
pi_34475449
De belangrijkste vraag van vandaag is: wat leert Israel en Fatah van deze uitslag? Dat het Palestijnse volk niet voor niks op Hamas heeft gestemd. Het gaat nog lang duren voor het voorbij is.
pi_34475496
quote:

[..]

V.
en ik vind hem briljant!

Geenstijl
pi_34475552
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe zou men reageren als Duitsland Nederland bezet ?????
Vroeger reageerde men erg mak en was er minimaal verzet.

Overigens is dit een intens domme vergelijking. Het Israel - Palestijnen conflict ligt veel gecompliceerder. Er is namelijk een joodse democratische staat, die niet geaacepteerd wordt door door de Palestijsen. De Palestijnen hebben irreële eisen voor vreden. Bijvoorbeeld de terugkeer. Dit is gewoon iets wat niet gaat gebeuren. Verruit de meeste Israeli's willen dat het een joodse staat blijft. Dit is niet mogelijk met de terugkeer. Israel is daarentegen bezig de Palestijnen al jarenlang te etteren. Bewust aan het provoceren. Bijvoorbeeld bouw nederzettingen, Sharon die tempelberg bezocht....
pi_34475553
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:45 schreef Chewie het volgende:
Het mag jou toch wel bekend zijn dat de steun van de VS er nog lang niet was bij de oprichting van de staat Israel? VS was hier zelfs geen eens voorstander van!
Wat is de relevantie daarvan dan? De VS was er geen voorstander van, kennelijk zijn ze er later op terug gekomen.
quote:
Mijn antwoord slaat juist wel ergens op omdat bij de oprichting van de staat Israel ook de Arabische bevolking van dat gebied dezelfde rechten kregen als de joden, dat dit nu niet meer het geval is komt dan ook voornamelijk door de oorlogen die gestart zijn door de buurlanden en die met hun beloftes aan de Pallestijnen, die ze nog nooit zijn nagekomen, de verhoudingen op scherp hebben gezet.
Komop zeg wat een lulkoek, zelfs vandaag worden Arabieren gediscrimineerd in de Israelische gebieden. Overigens is dit niet beperkt tot arabieren hoor, praktisch elke niet-Israelier wordt gediscrimineerd. Chinezen, aziaten etc etc hebben daar echt geen gelijke rechten hoor. En dat is echt niet pas sinds de laatste jaren zo hoor, sinds de oprichting van de staat Israel is er al sprake van een soort van koloniserings-proces waarbij mensen gewoon verdreven werden. Joodse wijken zijn als enclaves opgezet in case you didnt know.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475585
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In de beginjaren waren er nog geen resoluties tegen Israel ingesteld door de VN en laat het nu net in die tijd misgegaan zijn door toedoen van de buurlanden.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:50:50 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475600
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is de relevantie daarvan dan? De VS was er geen voorstander van, kennelijk zijn ze er later op terug gekomen.
ja maar jij weet dit aan een anti-islamitische houding van de vs.
pi_34475612
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

In de beginjaren waren er nog geen resoluties tegen Israel ingesteld door de VN en laat het nu net in die tijd misgegaan zijn door toedoen van de buurlanden.
Nee, het is al misgegaan bij de oprichting, daar hebben de buurlanden geen inspraak over gehad. Nu jij weer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475631
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja maar jij weet dit aan een anti-islamitische houding van de vs.
Net als Chewie de houding van arabische landen meteen weet aan een anti-semitisme. Daar erger ik me behoorlijk aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475637
quote:

[..]

V.
Omdat ze alle twee de partijen afmaken in dat stukje?
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:52:13 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475642
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, het is al misgegaan bij de oprichting, daar hebben de buurlanden geen inspraak over gehad. Nu jij weer.
helemaal geen inspraak? dus de palestijnen zijn niet betaald voor het land?
pi_34475644
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Welke geweldlozen? Zuid Afrika had Nelson Mandela, India had Gandhi, en de Palestijnen hadden Arafat, en nu hamas.
Er is geen aanspreken geweldsloos rolmodel, er zijn geen -in het westen- bekende geweldsloze partijen. Maar ze zijn er wel, natuurlijk. Er zijn Palestijnse intellectuelen die pleiten voor dialoog. Er zijn vast (wedden?) gewone burgers die helemaal niks met geweld te maken willen hebben. Maar die hoor je niet.. het is iets met die bommen.. die trekken een hoop aandacht, ten koste van andere geluiden.
quote:
Ik wou eerst typen dat het in Israel en omstreken wat heftiger aan toe gaat dan in de rest van het MO, maar dat is bij nader inzien niet zo. Wat er in de palestijnse gebieden gebeurt is niet verschillend van wat er loos is in irak, Saoedie Arabië enz enz. Alleen botst die zieke cultuur in Israel op een beschaving + natuurlijk het traditionele anti-semitisme die in de ''Palestijnse zaak'' weer een uitlaatklep heeft gevonden. En dat is genoeg aanlleiding voor een disproportionele hoeveelheid aandacht, terwijl bijvoorbeeld in Dafur de volkerenmoord ongehinderd voortgezet kan worden.
Ik begrijp überhaupt niet waarom het Westen zich nog bemoeit met die ons volledig wezensvreemde regio, en wat daar nog te onderhandelen valt. Ik wordt ook behoorlijk beroerd bij het idee dat het Weste miljarden aan hulp die kant opstuurt, wat een vreselijke verspilling.
Het westen bemoeit zich er onder andere mee omdat de regio ons niet wezensvreemd is.. het zijn menselijk wezens daaro. En in geval van Israël, met veel, vrij recente historische banden met Europa, Europese burgers, Europese politiek. En aangezien Israël nogal wat te schaften heeft met de buren.. heeft Europa banden met dat conflikt.
En dan hebben we nog de religieuze band, op basis waarvan sommigen zich betrokken voelen bij het volk van het verbond / beloofde land.

Daarnaast zijn er de laatse tientallen jaren mensen in Europa gekomen die een band hebben met de regio, en waarvan de loyaliteit niet bij de Israelische kant ligt. Die mensen maken deel uit van Europa, dus ook via hun is er een band van Europa naar het MO.
pi_34475650
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De werkelijkheid heeft bewezen dat de hardliners het uiteindelijk een stuk beter doen, dan een 'softe' regering, met een radikale oppositie ...
Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten. Je zult ongetwijfeld wel real-politici hebben onder de palestijnen, maar het Israelisch equivalent van hamas zou de Kach beweging zijn. En daarmee raken we ook meteen de kern. Zou de Kach de meerderheid verkrijgen in Israel zou de Westerse wereld op z'n achterste benen staan, en nu hamas een dergelijke positie heeft weten te veroveren moeten we vooral blijven onderhandelen en mededogen houden. Ja, vergeet het maar, ik trap daar niet in
pi_34475678
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

helemaal geen inspraak? dus de palestijnen zijn niet betaald voor het land?
Hoeveel procent is er betaald denk je Hoeveel mensen hadden bij de OPRICHTING al geprotesteerd tegen zo'n staat? Hoeveel mensen werden toen in elkaar geslagen door de Engelsen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475709
quote:

[..]

[..]

Komop zeg wat een lulkoek, zelfs vandaag worden Arabieren gediscrimineerd in de Israelische gebieden. Overigens is dit niet beperkt tot arabieren hoor, praktisch elke niet-Israelier wordt gediscrimineerd. Chinezen, aziaten etc etc hebben daar echt geen gelijke rechten hoor. En dat is echt niet pas sinds de laatste jaren zo hoor, sinds de oprichting van de staat Israel is er al sprake van een soort van koloniserings-proces waarbij mensen gewoon verdreven werden. Joodse wijken zijn als enclaves opgezet in case you didnt know.
Maakt het uit hoe Israel in eigen land bezig is. In de regio is het de enige staat waar andere religies en mensen met een geheel vrije meni-ng veilig zijn voor justitie. Een jood kan in bijvoorbeeld Iran niet eens leven. Een arabische Israeli mag daar ook stemmen en er zitten ook arabieren in de knesset.

Nu is Israel geen West Europees land, waar religie geheel vrij is. Van grond af aan is Israel een rascistische staat, aangezien het een joodse staat is. Er is echte wel religieuze vrijheid.
pi_34475719
quote:

[..]

Ja ze zijn er later op teruggekomen, de relevantie is dat jij beweerde dat Israel altijd gesteund werd door de VS terwijl dit zeker niet zo is, dat Israel de eerste oorlogen met de buurlanden overleeft heeft mag dan ook een wonder heten want op veel steun hoefden ze toen niet te rekenen en was er ook nog geen sprake van een Israelisch leger.
[..]
quote:
Weet jij wel wanneer de oproep van de buurlanden aan de Pallestijnen kwam om Israel te verlaten met de belofte dat ze weer terug mochten keren als de joden de zee in waren gedreven? Blijkbaar niet anders wist je namelijk wel waarom dit in de praktijk niet het geval meer is.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:55:01 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475722
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel procent is er betaald denk je Hoeveel mensen hadden bij de OPRICHTING al geprotesteerd tegen zo'n staat? Hoeveel mensen werden toen in elkaar geslagen door de Engelsen?
idd. zoals de meeste beslissingen in die landen gebeurd dit niet echt democratisch.
pi_34475727
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten. Je zult ongetwijfeld wel real-politici hebben onder de palestijnen, maar het Israelisch equivalent van hamas zou de Kach beweging zijn. En daarmee raken we ook meteen de kern. Zou de Kach de meerderheid verkrijgen in Israel zou de Westerse wereld op z'n achterste benen staan, en nu hamas een dergelijke positie heeft weten te veroveren moeten we vooral blijven onderhandelen en mededogen houden. Ja, vergeet het maar, ik trap daar niet in
Uhm Israel kent praktisch geen liberale partijen, dus feitelijk zouden we nooit met Israel mogen praten, omdat het niet aan de eisen voldoet die wij stellen als westerlingen. (Net als bij Hamas)
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475745
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:

[..]

sterker nog, de afspraak is zelfs als gemaakt. Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen komen ze bij elkaar........
pi_34475758
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef sigme het volgende:

Daarnaast zijn er de laatse tientallen jaren mensen in Europa gekomen die een band hebben met de regio, en waarvan de loyaliteit niet bij de Israelische kant ligt. Die mensen maken deel uit van Europa, dus ook via hun is er een band van Europa naar het MO.
Die kun je gewoon onder 'religieuze band' plaatsen toch?
pi_34475782
quote:

[..]

Ja Israel had misschien helemaal neit opgericht moeten worden, maar daarover discuseren is totaal debiel, aangezien het gebeurd is en het land blijft. Om vrede te bereiken dient er na de situatie NU gekeken te worden. In het verleden kijken heb je niet zo veel aan, want dan had er wel heel veel anders gemoeten voor wereldvrede.
pi_34475783
quote:

[..]

Waren de buurlanden geen lid van de VN in die tijd?
pi_34475805
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm Israel kent praktisch geen liberale partijen, dus feitelijk zouden we nooit met Israel mogen praten, omdat het niet aan de eisen voldoet die wij stellen als westerlingen. (Net als bij Hamas)
Tuurlijk ... aan de hand van dit criterium zouden we banden met veel meer landen moeten verbreken.
pi_34475810
Allah akbar!

(verkapte tvp )
pi_34475812
Stel je voor, je ontvangt de Palestijnse delegatie op Huis Den Bosch.........
Komen ze zo aanlopen:

Erg bevorderlijk voor je imago
pi_34475829
quote:

[..]

Niet liberaal als Nederland. Maar de niet religieuze partijen in Israel hebben nog steeds de meeste macht. Shinoei, Likud, Een Israel, Kadima
pi_34475831
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:54 schreef Chewie het volgende:
Ja ze zijn er later op teruggekomen, de relevantie is dat jij beweerde dat Israel altijd gesteund werd door de VS terwijl dit zeker niet zo is, dat Israel de eerste oorlogen met de buurlanden overleeft heeft mag dan ook een wonder heten want op veel steun hoefden ze toen niet te rekenen en was er ook nog geen sprake van een Israelisch leger.
Zo'n wonder was dat niet als je weet hoeveel geld (en dus macht) de Joden destijds hadden. De steun voor een Israelische staat is altijd al vanuit het westen gekomen, is dat niet van Amerika geweest, dan van de Engelsen. Het verhaalverloop blijft hetzelfde, Israel die talloze resoluties negeert, onschuldige mensen afmaakt etc etc (en toch ondanks dat dit allemaal indruist tegen westerse normen en waarden, steun geniet van freedom fighter Amerika)
quote:
Weet jij wel wanneer de oproep van de buurlanden aan de Pallestijnen kwam om Israel te verlaten met de belofte dat ze weer terug mochten keren als de joden de zee in waren gedreven? Blijkbaar niet anders wist je namelijk wel waarom dit in de praktijk niet het geval meer is.
De beloften zijn heden ten dagen helemaal niet van belang, en zie ook niet wat de beloften te maken hebben met anti-semitisme zelf. Een vreemd land dat plotseling je buurland wordt is niet erg fijn. Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475860
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Niet liberaal als Nederland. Maar de niet religieuze partijen in Israel hebben nog steeds de meeste macht. Shinoei, Likud, Een Israel, Kadima
Niet-religieus maar wel extreem-rechts als we het naar Nederlands of Europees perspectief vertalen. Radicale partijen hoeven niet altijd religieus te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:00:59 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475898
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo'n wonder was dat niet als je weet hoeveel geld (en dus macht) de Joden destijds hadden. De steun voor een Israelische staat is altijd al vanuit het westen gekomen, is dat niet van Amerika geweest, dan van de Engelsen. Het verhaalverloop blijft hetzelfde, Israel die talloze resoluties negeert, onschuldige mensen afmaakt etc etc (en toch ondanks dat dit allemaal indruist tegen westerse normen en waarden, steun geniet van freedom fighter Amerika)
[..]

De beloften zijn heden ten dagen helemaal niet van belang, en zie ook niet wat de beloften te maken hebben met anti-semitisme zelf. Een vreemd land dat plotseling je buurland wordt is niet erg fijn. Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.
ik vind de vergelijking tussen israeliërs en radicale islamieten niet zo best gekozen.
pi_34475954
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waren de buurlanden geen lid van de VN in die tijd?
Haha, wat voor inspraak hadden ze. Komop Chewie niet zo naief zeg. Overigens heeft de aanslag op de Engelsen door wat radicale Joden ervoor gezorgt dat de Engelsen over de streep werden getrokken en een vreemde belofte maken aan zowel de arabieren (die met hun eigen bloed zweet en tranen de ottomanen verdreven hadden) als aan de joden (die half uitgemoord waren door Hitler).
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475964
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet-religieus maar wel extreem-rechts als we het naar Nederlands of Europees perspectief vertalen. Radicale partijen hoeven niet altijd religieus te zijn.
Ook niet extreem rechts. De meest rechtse vand eze is likud en die is niet extreem rechts. Maar het is daar ook niet te vergelijken met hier. Overigens heeft Likud veel gedaan om het geruzie in stand te houden.

Het komt op mij over alsof je Israel aan het bashen bent. Tevens kijk je continu naar het verleden. Je zegt telkens Israel doet dit fout, de westerse wereld heeft dat fout gedaan. De Arabische wereld is net zo goed schuldig aan het conflict. Al het niet erkennen van Israel is een onmogelijke voorwaarde tot vrede.
pi_34475975
quote:

Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.
Wat een vergelijking .... Volgens mij gaat de geschiedenis van de Jodenin dat gebied iets verder terug dan het stichten van de staat Israel.
pi_34475983
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind de vergelijking tussen israeliërs en radicale islamieten niet zo best gekozen.
De oprichting is nou niet echt door gematigde Joden verzorgt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476028
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wat een vergelijking .... Volgens mij gaat de geschiedenis van de Jodenin dat gebied iets verder terug dan het stichten van de staat Israel.
Nee dat is een argument, we kunnen niet landen gaan claimen die duizenden jaren terug nog wel van ons waren. Dat zou voor chaotische taferelen en wereld-oorlogen zorgen. Wat doen de Spanjaarden in Noord-Marokko, wat doet Marokko in de Westerse Sahara. Wat doet etc etc etc.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:05:35 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476038
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De oprichting is nou niet echt door gematigde Joden verzorgt.
ik vond golda meir wel goed eigenlijk.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:05:39 #164
136 V.
pi_34476041
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten.
Jij begaat een vergissing door Hamas-leden als geestelijk gehandicapten te beschouwen.

Dat is een geveinsd-naiëve opstelling die niemand zich kan veroorloven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34476080
Mensen, ga eens ontopic. Stop met gigantisch domme vergelijkingen, zoals 'als duitsland nou nederland zou bezetten' of 'als er een islamitische staat tussen NL en D zou komen'. Is niet aan de orde. Is niet te vergelijken.

Ook discuseren over het bestaansrecht van Israel en van wie het land nou is heeft geen zin, aangezien de betrokkene vinden dat het van hen is.
pi_34476099
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Ook niet extreem rechts. De meest rechtse vand eze is likud en die is niet extreem rechts. Maar het is daar ook niet te vergelijken met hier. Overigens heeft Likud veel gedaan om het geruzie in stand te houden.

Het komt op mij over alsof je Israel aan het bashen bent. Tevens kijk je continu naar het verleden. Je zegt telkens Israel doet dit fout, de westerse wereld heeft dat fout gedaan. De Arabische wereld is net zo goed schuldig aan het conflict. Al het niet erkennen van Israel is een onmogelijke voorwaarde tot vrede.
Nee ik geef tegengas, de Arabieren zijn indertijd idd zeer onzorgvuldig bezig geweest en dat zal ik ook niet onder stoelen en banken steken. Fact is dat ik zie dat een aantal users, waaronder Chewie, praktisch alles wat mis is gegaan aan Arabieren of "Omringende landen" wijten, terwijl dit een conflict is wat zeer en zeer complex is en waarbij de oprichting nou niet echt smooth is verlopen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:07:56 #167
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34476118
Hamas staat voor moed, eerlijkheid, doelgericht, betrouwbaar, volhardend en vol overtuiging.

Fatah staat voor corrupt, onbetrouwbaar, slap, onzeker en laf.

De keuze is dan snel gemaakt.

Ik verwacht dat Hamas serieus met de Israeli's zal onderhandelen, dat hebben ze al meerdere malen kenbaar gemaakt deze week.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34476140
De eis van Hamas om Israel zich terug te laten trekken naar de grenzen van 1967 vind ik anders best reeel. (Deze eis staat zelfs in een van de honderden VN resoluties dacht ik)
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:09:47 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476166
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Super7fighter het volgende:
Hamas staat voor moed, eerlijkheid, doelgericht, betrouwbaar, volhardend en vol overtuiging.

Fatah staat voor corrup, onbetrouwbaar, slap, onzeker, slap en laf.

Ik verwacht dat Hamas serieus met de Israeli's zal onderhandelen, dat hebben ze al meerdere malen kenbaar gemaakt deze week.
je hebt volkomen gelijk dat het eigenlijk kiezen was tussen twee kwaden.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:10:38 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476194
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
De eis van Hamas om Israel zich terug te laten trekken naar de grenzen van 1967 vind ik anders best reeel. (Deze eis staat zelfs in een van de honderden VN resoluties dacht ik)
en beloven ze dan dat israel het niet meer hoeft terug te pakken als bufferzone tegen islamitische geweld?
pi_34476200
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee ik geef tegengas, de Arabieren zijn indertijd idd zeer onzorgvuldig bezig geweest en dat zal ik ook niet onder stoelen en banken steken. Fact is dat ik zie dat een aantal users, waaronder Chewie, praktisch alles wat mis is gegaan aan Arabieren of "Omringende landen" wijten, terwijl dit een conflict is wat zeer en zeer complex is en waarbij de oprichting nou niet echt smooth is verlopen.
eens, maar kap serieus met gedoe over de oprichting, das nu helemaal neit van belang. Van belang is dat er een conclict is.
-De meeste Palestijnen gewoon geen leven, dit wekt onvrede, woede --> geweld.
-Israel is dupe van het geweld, Israel slaat terug --> vicieuze cirkel. (maakt nu ff niets uit wie er begon met geweld)
-Partijen zijn beiden niet bereid tot oplossing.
pi_34476224
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee dat is een argument, we kunnen niet landen gaan claimen die duizenden jaren terug nog wel van ons waren. Dat zou voor chaotische taferelen en wereld-oorlogen zorgen. Wat doen de Spanjaarden in Noord-Marokko, wat doet Marokko in de Westerse Sahara. Wat doet etc etc etc.
Desondanks blijft de vergelijking tussen Israel en een willekeurig stukje land in Europa onzin.
Ik ben overigens best voor het verplaatsen van de staat Israel naar Europa. En laat de Palestijnen en hun broeders dan maar eens zien of ze wat van het land kunnen maken ....
pi_34476246
Hamas zei zelf gister dat de angst van het Westen geheel onterecht was, en die gast die dat zei kwam mij nogal betrouwbaar over. Totaal geen dreigende taal richting het westen whatsoever.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476267
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en beloven ze dan dat israel het niet meer hoeft terug te pakken als bufferzone tegen islamitische geweld?
Dat zou mijnsinsziens wel moeten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476273
quote:

Fatah staat voor corrupt, onbetrouwbaar, slap, onzeker en laf.

quote:
you were saying?
pi_34476281
Overigens maakt het echt niet uit dat Hamas gewonnen heeft. Als Hamas matigt (wat ik verwacht) zijn ze denk ik een stuk betrouwbaarder dan Fatah. En als Israel de koppigheid opgeeft om niet met ze te onderhandelen (wat ik betwijfel) dan kan het best wat worden
Overigens was de PLO ook een terroristische organisatie en was Rabin ook een hardliner. En toch heeft Rabin wel kunnen onderhandelen met Arafat. Ik zie dus wel hoop.
pi_34476282
quote:
Zijn dit de kenmerken van iemand die met zijn zieke kop een bus vol schoolgaande kinderen instapt om zichzelf vervolgens op te blazen?
pi_34476342
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
Totaal geen dreigende taal richting het westen whatsoever.
Wie wil de Hamas in het westen bedreigen dan? Een eventuele Palestijnse staat heeft geen toekomst wanneer het een dreigende houding t.o.v de westerse wereld aanneemt.
pi_34476369
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Zijn dit de kenmerken van iemand die met zijn zieke kop een bus vol schoolgaande kinderen instapt om zichzelf vervolgens op te blazen?
Nee de kenmerken daarvan zijn wanhoop, angst, woede en onwetendheid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476392
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Er is geen aanspreken geweldsloos rolmodel, er zijn geen -in het westen- bekende geweldsloze partijen. Maar ze zijn er wel, natuurlijk. Er zijn Palestijnse intellectuelen die pleiten voor dialoog. Er zijn vast (wedden?) gewone burgers die helemaal niks met geweld te maken willen hebben. Maar die hoor je niet.. het is iets met die bommen.. die trekken een hoop aandacht, ten koste van andere geluiden.
Aandacht? Er zijn zullen ongetwijfeld Palestijnen zijn waarmee wat te beginnen valt, maar die komen simpelweg niet aan de bak bij het eigen volk, en dat geld eigenlijk voor het gehele Midden Oosten. Hoeveel van dergelijke gematigde Palestijnen, Egyptenaren, Iraniers, Irakezen zijn inmiddels wel niet gevlucht naar het Westen. Er schijnt bijvoorbeeld in Irak een moordcampagne aan de gang te zijn specifiek gericht op professoren en hoogleraren, en inmiddels ook gewone leraren naar het schijnt.
quote:
Het westen bemoeit zich er onder andere mee omdat de regio ons niet wezensvreemd is.. het zijn menselijk wezens daaro.

It's live, Sigme, but not as we know it!
quote:
En in geval van Israël, met veel, vrij recente historische banden met Europa, Europese burgers, Europese politiek. En aangezien Israël nogal wat te schaften heeft met de buren.. heeft Europa banden met dat conflikt.
En dan hebben we nog de religieuze band, op basis waarvan sommigen zich betrokken voelen bij het volk van het verbond / beloofde land.
Maar is er ook een noodzaak? Uiteindelijk is het een keuze, en we kunnen rustig besluiten het MO te laten voor wat het is. Gewoon uitzwaaien en onze energie en geld besteden aan zaken die nuttig zijn. En als er mensen zijn die uit religieuze overwegingen daar graag willen gaan hobbyen, doen ze dat maar op eigen kosten.
quote:
Ja, een onbeduidend groepje paupers met teveel praatjes
pi_34476393
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wie wil de Hamas in het westen bedreigen dan? Een eventuele Palestijnse staat heeft geen toekomst wanneer het een dreigende houding t.o.v de westerse wereld aanneemt.
Dus dan is het toch een rationele partij? Immers ze kunnen (blijkt) belangen afwegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476410
Ach, ze gaan dus gewoon lekker oorlogje spelen. Busje opblazen, raket aanvalletje terug, zelfmoordaanslag, paar raketten terug. Lekker boeiend.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:18:06 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476444
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

dus eigenlijk staat hamas voor wanhoop, angst, woede en onwetendheid. leek me een veel betere conclusie idd.
pi_34476450
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]

Die kenmerken rechtvaardigen het doden van kinderen?
pi_34476515
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:18 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Die kenmerken rechtvaardigen het doden van kinderen?
Nee. Het feit dat Israel (rechtvaardig) terrostenleiders uitschakelt met de nodige colleteral damage is ook alle behalve rechtvaardig
pi_34476531
quote:

[..]

Liberaal in de brede betekenis van het woord. Israel is gewoon een liberale democratie.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:20:56 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476553
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Nee. Het feit dat Israel (rechtvaardig) terrostenleiders uitschakelt met de nodige colleteral damage is ook alle behalve rechtvaardig
je bedoelt de dappere strijders die zich verschuilen in ziekenhuizen, volkswijken en scholen?
pi_34476560
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus eigenlijk staat hamas voor wanhoop, angst, woede en onwetendheid. leek me een veel betere conclusie idd.
Misschien, maar dan staan ze ook voor sociale zekerheid, scholen, ziekenhuizen, wegen e.d. Zaken die veel dichter bij het volk staan. Misschien zijn ze daarom zo succesvol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476591
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bedoelt de dappere strijders die zich verschuilen in ziekenhuizen, volkswijken en scholen?
Yassin verschool zich niet. Maar hij was bij de aanslag op hem eht niet de enige die omkwam.
pi_34476597
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nee de dappere strijders die toevallig in een woonwijk rijden met hun auto waar toevallig talloze kinderen spelen, en er ineens een raket opvalt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476629
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Liberaal in de brede betekenis van het woord. Israel is gewoon een liberale democratie.
Een halve theocratie is alles behalve liberaal. Zelfs in de brede zin van het woord.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:24:10 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476676
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien, maar dan staan ze ook voor sociale zekerheid, scholen, ziekenhuizen, wegen e.d. Zaken die veel dichter bij het volk staan. Misschien zijn ze daarom zo succesvol.
ik kan er best genuanceerd naar kijken. ik geloof dat het sch was die als eerste in dit topic zei dat het misschien goed was dat hamas won omdat ze zich dan serieus moeten gaan richten op (wereld) politiek. daar ben ik het mee eens.

dat van die scholen vind ik persoonlijk eerder eng dan bevordelijk. ben benieuwd welke leraren de hamas heeft uitgezonden.
pi_34476685
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
En zo kent de VN ook de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Hoeveel moslims en moslim-landen trekken zich daar eigenlijk wat van aan?

Article 2.

Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.

http://www.un.org/Overview/rights.html
pi_34476688
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Geesoes het volgende:
[..]

Yassin verschool zich niet. Maar hij was bij de aanslag op hem eht niet de enige die omkwam.
Nog steeds niet vergelijkbaar met doelbewust vermoorden van burgers. Ook bij Palestijnse aanslagen op militairen zijn geregeld burgers omgekomen.
pi_34476689
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een halve theocratie is alles behalve liberaal. Zelfs in de brede zin van het woord.
En in de regio zijn ze het meest liberaal. Is allemaal maar relatief....
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:24:39 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476697
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Geesoes het volgende:

[..]

nee ik geloof ook twee beveiligers.
pi_34476712
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En zo kent de VN ook de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Hoeveel moslims en moslim-landen trekken zich daar eigenlijk wat van aan?

Article 2.

Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.

http://www.un.org/Overview/rights.html
Weinig, maar is dat een rechtvaardiging voor andere landen om zich ook maar zo te gaan gedragen. Valt met van je tegen Godslasteraar, je verlaagt je naar hun niveau.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476731
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee de dappere strijders die toevallig in een woonwijk rijden met hun auto waar toevallig talloze kinderen spelen, en er ineens een raket opvalt.
zo toevallig rijden ze daar niet hoor, schuilplaatsen van terroristen zijn veelal vlakbij ziekenhuizen, scholen en/of kinderrijke woonwijken te vinden. Kunnen de onschuldige slachtoffers weer wijzen naar Israel/VS/(insert willekeurig westers land), terwijl ze willens en wetens terroristen als buurman accepteren.
pi_34476821
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

zo toevallig rijden ze daar niet hoor, schuilplaatsen van terroristen zijn veelal vlakbij ziekenhuizen, scholen en/of kinderrijke woonwijken te vinden. Kunnen de onschuldige slachtoffers weer wijzen naar Israel/VS/(insert willekeurig westers land), terwijl ze willens en wetens terroristen als buurman accepteren.
Het IDF beschikt over zulke goede informatiediensten, kunnen ze dan niet wachten met raketje schieten tot ze buiten de steden rijden? Als ze een aanslag gaan plegen moeten ze zich verplaatsen, bovendien haalt inderdaad nog altijd het soldaatje van de IDF de trigger over, bewust.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:28:01 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476834
als je alleen al kijkt naar de leeftijd van de opgehitste palestijnse jochies bij rellen en gevechten, dan kan je je voorstellen dat hamas nou niet echt betrokken is bij het leven van die kinderen die gewoon naar school zouden moeten gaan. ze kunnen die dode kinderen hooguit goed gebruiken in hun anti-israel campagne.
pi_34476879
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:28 schreef zoalshetis het volgende:
als je alleen al kijkt naar de leeftijd van de opgehitste palestijnse jochies, dan kan je je voorstellen dat hamas nou niet echt betrokken is bij het leven van die kinderen die gewoon naar school zouden moeten gaan. ze kunnen die dode kinderen hooguit goed gebruiken in hun anti-israel campagne.
De bevolking ervaart Hamas als een sociale organisatie, kunnen wij wel gaan speculeren over het doel van Hamas. Maar dat heeft denk ik geen zin, aangezien de Palestijnen kiezen en niet wij.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:30:08 #202
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476899
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De bevolking ervaart Hamas als een sociale organisatie, kunnen wij wel gaan speculeren over het doel van Hamas. Maar dat heeft denk ik geen zin, aangezien de Palestijnen kiezen en niet wij.
en die keuze bevreemdt mij. maar het kan komen omdat ik er van een afstand naar kijk.
pi_34476935
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het IDF beschikt over zulke goede informatiediensten, kunnen ze dan niet wachten met raketje schieten tot ze buiten de steden rijden? Als ze een aanslag gaan plegen moeten ze zich verplaatsen, bovendien haalt inderdaad nog altijd het soldaatje van de IDF de trigger over, bewust.
Hoe vaak per week denk je dat meneer Ali Bombata zich buiten de dichtbevolkte wijken waagt? Hij weet dat hij daar een vrije prooi is voor alles dat Israel een extremistisch warm hart toedraagt.

In het verleden hebben ze het geprobeerd met sluipschutters, was geen succes, omdat de "onschuldige burgers" de schutter bekogelden zodra ze hem in de gaten kregen. Zo'n man moet toch in de wijk opereren.
pi_34477050
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:31 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Hoe vaak per week denk je dat meneer Ali Bombata zich buiten de dichtbevolkte wijken waagt? Hij weet dat hij daar een vrije prooi is voor alles dat Israel een extremistisch warm hart toedraagt.

In het verleden hebben ze het geprobeerd met sluipschutters, was geen succes, omdat de "onschuldige burgers" de schutter bekogelden zodra ze hem in de gaten kregen. Zo'n man moet toch in de wijk opereren.
Ali Bombata, zou als hij een aanslag wil plegen wel de wijken moeten verlaten. Bovendien is diegene die schiet altijd verantwoordelijk voor de doden die er dan vallen. Immers hij is diegene die de trigger overhaalt.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:34:49 #205
126836 Super7fighter
pi_34477068
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je hebt volkomen gelijk dat het eigenlijk kiezen was tussen twee kwaden.
Nee zeker niet. Hamas is een beweging voor en van het volk.

De zittende partij is de partij van de elite, decadentie en de dure limousines.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:35:04 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477080
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ali Bombata, zou als hij een aanslag wil plegen wel de wijken moeten verlaten.
in zijn rolstoel, riiiight.
pi_34477082
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Weinig, maar is dat een rechtvaardiging voor andere landen om zich ook maar zo te gaan gedragen. Valt met van je tegen Godslasteraar, je verlaagt je naar hun niveau.
Ik zie het meer als een aanleiding om de VN te reorganiseren en landen die werkelijk niet de geringste aanleiding voelen om zich aan het VN charter te houden eruit te zetten. Die hele VN is toch niet meer dan een aanfluiting. Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe lang de VS deze flut-organisatie nog blijven steunen.
pi_34477119
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:34 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

so true
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:36:11 #209
126836 Super7fighter
pi_34477122
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:13 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

[..]

you were saying?
Ze zijn dus bereid te onderhandelen. Exactly my point.
pi_34477123
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in zijn rolstoel, riiiight.
Hallo, alsof hij de enige is die midden in een wijk is neergeschoten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:36:27 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477133
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:34 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

ik denk dat je het volksgevoel van hamas een petite peu overschat. ik geloof dat ze ook nog wat andere zaken op hun agenda hebben staan.
pi_34477158
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een aanleiding om de VN te reorganiseren en landen die werkelijk niet de geringste aanleiding voelen om zich aan het VN charter te houden eruit te zetten. Die hele VN is toch niet meer dan een aanfluiting. Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe lang de VS deze flut-organisatie nog blijven steunen.
De VS houdt zich ook niet aan de regels van de VN dus tja.. en inderdaad de VN is een aanfluiting omdat 9 van de 10 landen die in de VN zitten geen reet geven om rechten en plichten. Ik denk dat Europa echt de enige uitzondering is in de hele wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34477183
@mutant01, wat denk je dat de directe gevolgen zijn van het feit dat Hamas is verkozen? Ze hebben immers nog steeds de wens dat Israel in de zee vedwijnt en hun onderhandelingen met Israel ging uit van bommen.
pi_34477224
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:38 schreef Geesoes het volgende:
@mutant01, wat denk je dat de directe gevolgen zijn van het feit dat Hamas is verkozen? Ze hebben immers nog steeds de wens dat Israel in de zee vedwijnt en hun onderhandelingen met Israel ging uit van bommen.
Ik denk dat ze nu veel meer verantwoordelijkheden ten opzichte van het volk en deze twee gedachten wel moeten laten varen (oftewel ze gaan matigen). Bommen en granaten helpen niet en als dat hun enige way of politiek bedrijven is, dan zie ik het somber voor Hamas in en zal het volk wel zelf afrekenen met Hamas.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34477241
quote:

[..]

Aangezien het/de leger(s) die Israel binnenvielen aanzienlijk groter en beter uitgerust waren dan het Israelische leger kun je dit gerust een wonder noemen.
[..]
quote:
Die beloften zijn wel van belang om vast te stellen waar het mis is gegaan in de verhoudingen tussen de Israeliers en de Pallestijnen. Overigens is de verkoop van grond aan de joden al ver voor de oprichting van Israel begonnen en werd de toen nog waardeloze grond ook maar al te graag verkocht door de pallestijnen aan de joden. Of het achteraf verstandig was om Israel op te richten is niet meer van belang, het feit blijft dat de pallestijnen met de opgestelde regels bij de oprichting van de staat Israel beter af waren dan de buurlanden hun lieten geloven en zoals ze de pallestijnen zelf behandeld hebben. Dat deze regels na enkele invasies van de buurlanden en het vertrek van de pallestijnen uit Israel niet meer nageleefd worden is dan ook simpel te verklaren.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:41:20 #216
126836 Super7fighter
pi_34477244
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik zal je uitleggen wat ik bedoel.

Hamas heeft een goed werkend sociaal programma. Ze doen iets voor de mensen. Ze doneren geld en goederen aan de arme mensen, ze bieden hulp aan de oorlogsslachtoffers, de wezen en de ouderen. Dat is de kracht van Hamas. Hun overtuiging, de wil en de daadwerkelijke uitvoering van een sociaal programma. Terwijl de Fatah parti-leden miljoenen in hun eigen zak stopten, dure limousines kochten en hun families van luxe voorzagen. De Hamas houdt de islamitische normen en waarden in ere, en dat heeft een grote aantrekkingskracht op de mensen.
pi_34477287
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:16 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Aandacht? Er zijn zullen ongetwijfeld Palestijnen zijn waarmee wat te beginnen valt, maar die komen simpelweg niet aan de bak bij het eigen volk, en dat geld eigenlijk voor het gehele Midden Oosten. Hoeveel van dergelijke gematigde Palestijnen, Egyptenaren, Iraniers, Irakezen zijn inmiddels wel niet gevlucht naar het Westen. Er schijnt bijvoorbeeld in Irak een moordcampagne aan de gang te zijn specifiek gericht op professoren en hoogleraren, en inmiddels ook gewone leraren naar het schijnt.
Als het er zoveel zijn dat ze de moeite van het vervolgen waard zijn, Godslasteraar, toont dat dan niet aan dat ze er zijn? Natuurlijk zouden wij in het westen daar veel meer aandacht voor moeten hebben, meer aandacht voor de vervolgingen ook, meer aandacht voor hun initiatieven en hun kritische geluiden.

Maar wij lijken liever te roepen dat ze daar allemaal verrot zijn, en geen idee hebben van waarden zoals wij dat hebben.
quote:
[..]

[afbeelding]

It's live, Sigme, but not as we know it!
Het gaat niet aan, Godslasteraar, om 'moslims' te bekritiseren omdat zij ongelovigen en/of vrouwen minderwaardig achten, en dan zelf moslims minderwaardig te achten..

Als je je waarden wil verdedigen zal je toch zelf serieus moeten naleven.
quote:
[..]

Maar is er ook een noodzaak? Uiteindelijk is het een keuze, en we kunnen rustig besluiten het MO te laten voor wat het is. Gewoon uitzwaaien en onze energie en geld besteden aan zaken die nuttig zijn. En als er mensen zijn die uit religieuze overwegingen daar graag willen gaan hobbyen, doen ze dat maar op eigen kosten.
Wees mijn gast.. jij hebt geen religieuze binding met wat dan ook, waar maak je je druk om? Die paar rotcenten?
quote:
[..]

Ja, een onbeduidend groepje paupers met teveel praatjes
Mis. Zelfs al zou het ooit een groepje met teveel praatjes zijn geweest, ooit, inmiddels zijn ook vele Europeanen zonder persoonlijke band met het MO ervan overtuigd dat de Palestijnen wel enig recht van klagen hebben.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:42:55 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477292
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:41 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik zal je uitleggen wat ik bedoel.

Hamas heeft een goed werkend sociaal programma. Ze doen iets voor de mensen. Ze doneren geld en goederen aan de arme mensen, ze bieden hulp aan de oorlogsslachtoffers, de wezen en de ouderen. Dat is de kracht van Hamas. Hun overtuiging, de wil en de daadwerkelijke uitvoering van een sociaal programma. Terwijl de Fatah parti-leden miljoenen in hun eigen zak stopten, dure limousines kochten en hun families van luxe voorzagen. De Hamas houdt de islamitische normen en waarden in ere, en dat heeft een grote aantrekkingskracht op de mensen.
normen zoals het financieel onderhouden van gezinnen met zelfmoordenaars?
pi_34477298
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nu veel meer verantwoordelijkheden ten opzichte van het volk en deze twee gedachten wel moeten laten varen (oftewel ze gaan matigen). Bommen en granaten helpen niet en als dat hun enige way of politiek bedrijven is, dan zie ik het somber voor Hamas in en zal het volk wel zelf afrekenen met Hamas.
Dat denk ik dus ook
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:44:32 #220
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477339
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:43 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook
ik hoop het.
pi_34477351
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Haha, wat voor inspraak hadden ze. Komop Chewie niet zo naief zeg. Overigens heeft de aanslag op de Engelsen door wat radicale Joden ervoor gezorgt dat de Engelsen over de streep werden getrokken en een vreemde belofte maken aan zowel de arabieren (die met hun eigen bloed zweet en tranen de ottomanen verdreven hadden) als aan de joden (die half uitgemoord waren door Hitler).
Gezien het totaal aantal leden wat de VN toen telde woog de stem van de landen uit het M-O die lid waren zwaarder dan nu.
pi_34477360
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:41 schreef Chewie het volgende:
Die beloften zijn wel van belang om vast te stellen waar het mis is gegaan in de verhoudingen tussen de Israeliers en de Pallestijnen. Overigens is de verkoop van grond aan de joden al ver voor de oprichting van Israel begonnen en werd de toen nog waardeloze grond ook maar al te graag verkocht door de pallestijnen aan de joden. Of het achteraf verstandig was om Israel op te richten is niet meer van belang, het feit blijft dat de pallestijnen met de opgestelde regels bij de oprichting van de staat Israel beter af waren dan de buurlanden hun lieten geloven en zoals ze de pallestijnen zelf behandeld hebben. Dat deze regels na enkele invasies van de buurlanden en het vertrek van de pallestijnen uit Israel niet meer nageleefd worden is dan ook simpel te verklaren.
De enige belofte die van belang is om vast te stellen waar het mis is gegaan in de verhoudingen tussen de Israeliers en de Palestijnen is de tweezijdige belofte van de Engelsen en de VN. De belofte aan de arabieren op zelfbeschikking in dat gebied en tegelijkertijd de belofte aan de Israeliers op een eigen gebied binnen datzelfde gebied dat al toegewezen was aan de Arabieren. Als jij niet in kan zien dat mede die woede tot invallen in Israel hebben geleid, weet ik het ook niet meer. Arabieren die met hun eigen bloed voor dat land hebben gevochten hand in hand met de Engelsen en dan laten ze hen zo stikken....zo kan je het ook zien Chewie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34477376
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ali Bombata, zou als hij een aanslag wil plegen wel de wijken moeten verlaten. Bovendien is diegene die schiet altijd verantwoordelijk voor de doden die er dan vallen. Immers hij is diegene die de trigger overhaalt.
Hamas heeft net zo min problemen met onschuldige slachtoffers aan Israelische zijde als vice versa. Het is dus logisch dat een Israelische soldaat/commandant kiest voor 20 Palestijnse onschuldige slachtoffers, in paats van 20 Israelische slachtoffers. Als Ali die bommengordel niet om zou doen, zou Israel geen reden hebben om hem te hoeven stoppen.
pi_34477409
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gezien het totaal aantal leden wat de VN toen telde woog de stem van de landen uit het M-O die lid waren zwaarder dan nu.
Gezien de machtsverhoudingen destijds (ook militair gezien) denk ik juist niet. Olie bijvoorbeeld speelde toen een veel minder grote rol dan heden ten dage. Als men daadwerkelijk invloed had gehad, was de staat niet gekomen, dat is wel obvious toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_34477427
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:45 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Hamas heeft net zo min problemen met onschuldige slachtoffers aan Israelische zijde als vice versa. Het is dus logisch dat een Israelische soldaat/commandant kiest voor 20 Palestijnse onschuldige slachtoffers, in paats van 20 Israelische slachtoffers. Als Ali die bommengordel niet om zou doen, zou Israel geen reden hebben om hem te hoeven stoppen.
Dat klopt, maar Israel lokt ook gewon geweld uit. Wat dacht je van de nederzettingen politiek.
pi_34477459
quote:

[..]

Ja, misschien is dat nu ook de reden van de vicieuze cirkel. Als Israel geen rare acties uithaalde hoefde Ali geen bommengordel te dragen om de dood van zijn onschuldige broer te wreken. En zo is het cirkeltje weer rond. Zolang geen van beide partijen iets van de schuld op zich nemen, zal deze cirkel door blijven gaan tot in het einde der tijden. Mensen zijn koppig, dat is een zeer slechte eigenschap en dat gaat helaas door culturen en religies heen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:49:02 #227
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477473
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:47 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Dat klopt, maar Israel lokt ook gewon geweld uit. Wat dacht je van de nederzettingen politiek.
bufferzonepolitiek?
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:50:40 #228
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477523
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, misschien is dat nu ook de reden van de vicieuze cirkel. Als Israel geen rare acties uithaalde hoefde Ali geen bommengordel te dragen om de dood van zijn onschuldige broer te wreken. En zo is het cirkeltje weer rond. Zolang geen van beide partijen iets van de schuld op zich nemen, zal deze cirkel door blijven gaan tot in het einde der tijden. Mensen zijn koppig, dat is een zeer slechte eigenschap en dat gaat helaas door culturen en religies heen.
die circel is al zo vaak geprobeerd te doorbreken door vredesbestanden van israelische zijde. dat werd telkenmale geschonden werd door een zelfmoordaanslag. vergeet dat niet.
pi_34477532
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bufferzonepolitiek?
Bufferzone? Oh dus feitelijk scheelt Israel in die zin helemaal niet met de terroristen. Men gebruikt BEIDEN MENSEN ALS BUFFER. Israel plempt gewoon nieuwe kolonies neer met heel veel enthousiaste Joden en de terroristen gebruiken gewoon woonwijken als buffer.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:51:19 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477548
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bufferzone? Oh dus feitelijk scheelt Israel in die zin helemaal niet met de terroristen. Men gebruikt BEIDEN MENSEN ALS BUFFER. Israel plempt gewoon nieuwe kolonies neer met heel veel enthousiaste Joden en de terroristen gebruiken gewoon woonwijken als buffer.
nee de terroristen vallen onschuldige mensen aan, dat bedoel je?
pi_34477577
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die circel is al zo vaak geprobeert te doorbreken door vredesbestanden van israelische zijde. dat werd telkenmale geschonden werd door een zelfmoordaanslag. vergeet dat niet.
Jeetje wat een eenzijdigheid, het is echt niet te geloven. De terugtrek-uitbreid politiek van Israel zal er vast geen blaam treffen. Laatst nog, terug trekken uit de Gaza (heel sneaky, lekker veel media-aandacht) en ondertussen aan de andere kant nieuw gebied jatten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:53:09 #232
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477601
gelukkig zijn we allebij erg eenzijdig.
pi_34477613
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit weet je ook dat het niet waar is. Overigens heeft Israel wel een bufferzone. Dat zijn vrij grote gebieden bij de grens waar geen Palestijn mag komen (op Palestijs grondgebeid)

De nederzettingen zijn geen bufferzone. Die in de westbank zijn deels religieus en werden gestimuleerd vanuit de Israelische politiek om te emmeren.
pi_34477617
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee de terroristen vallen onschuldige mensen aan, dat bedoel je?
Onschuldige mensen die als schietschijf zijn neergezet door de Israeliers ja. Kijk, als je gaat wonen in vijandelijk gebied dan moet je niet verwachten dat er geen slachtoffers vallen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:54:33 #235
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477650
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onschuldige mensen die als schietschijf zijn neergezet door de Israeliers ja. Kijk, als je gaat wonen in vijandelijk gebied dan moet je niet verwachten dat er geen slachtoffers vallen.
dus er is oorlog en daarbij vallen slachtoffers. nou dan mag ik hopen dat israel de oorlog wint. klaar, zand erover.
pi_34477651
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:53 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Dit weet je ook dat het niet waar is. Overigens heeft Israel wel een bufferzone. Dat zijn vrij grote gebieden bij de grens waar geen Palestijn mag komen (op Palestijs grondgebeid)

De nederzettingen zijn geen bufferzone. Die in de westbank zijn deels religieus en werden gestimuleerd vanuit de Israelische politiek om te emmeren.
Volgens zoalshetis zijn het bufferzones, ik noem het gewoon een beleid om de staat Israel te vergroten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:54:46 #237
126836 Super7fighter
pi_34477657
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

normen zoals het financieel onderhouden van gezinnen met zelfmoordenaars?
Volgens onbevestigde bronnen. Ook die mensen moeten gevoed en onderhouden worden.

Terwijl de Fatah partij nederig en slaafs bereid was om een gatenkaas/indianenreservaat als nationale land te nemen, koos Hamas tegen alle grote krachten in om Israël frontaal aan te pakken. Dat heeft zijn uitwerking gehad. De wereld heeft nu vernomen van de onrechtvaardigheid die de Palestijnen dagelijks ondervinden. Ook beseffen veel Israeli's nu dat hun veiligheid niet gegund kan worden, tenzij zij zich terugtrekken. Maar naast een verzetsorganisatie is Hamas ook een sociale organisaties die iets doet voor de mensen in nood. Dit moeten we zeker niet uit het oog verliezen.
pi_34477666
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De enige belofte die van belang is om vast te stellen waar het mis is gegaan in de verhoudingen tussen de Israeliers en de Palestijnen is de tweezijdige belofte van de Engelsen en de VN. De belofte aan de arabieren op zelfbeschikking in dat gebied en tegelijkertijd de belofte aan de Israeliers op een eigen gebied binnen datzelfde gebied dat al toegewezen was aan de Arabieren. Als jij niet in kan zien dat mede die woede tot invallen in Israel hebben geleid, weet ik het ook niet meer. Arabieren die met hun eigen bloed voor dat land hebben gevochten hand in hand met de Engelsen en dan laten ze hen zo stikken....zo kan je het ook zien Chewie.
De buurlanden die Israel binnenvielen hadden al zelfbeschikking dus dat kan geen argument zijn geweest om Israel binnen te vallen, het gebied waar Israel ligt was nog nooit een zelfstandig land geweest of je moet teruggaan tot het koningrijk Israel. De arabieren die toen woonden in Israel zouden volgens de bij de oprichting van Israel opgestelde regels dezelfde rechten krijgen als de joodse bewoners waar dus ook stemrecht onder valt waarmee je argument zelfbeschikking totaal onzinnig is geworden. Dat jij niet weet dat grote delen van Israel al ver voor de oprichting al in handen waren van de joodse bewoners en dat deze prima konden samenleven met de arabische bewoners, enkele pogroms tegen de joodse bevolking begin 20e eeuw nagelaten,die volgens jou hard gevochten hebben voor die grond maar ze desondanks maar wat graag verkochten aan de joden kan ik ook niks aan doen (dit speelde overigens al eind 19e begin 20e eeuw).
pi_34477696
Ik denk dat de Nederzettingen in de Westbank ook het domste is wat Israel kan doen. Een aanslag op een terrorrist ergert de Palestijnse burger volgens mij minder dan de nederzettingen. Een nederzetting is gewoon landje pikken. En veel kolonisten zijn vrij rijk. Die hebben in Palestijns gebied mooie huizen met zwembaden en de Palestijnen hebben al moeite met eten te kopen...
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:55:47 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477697
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:54 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Volgens onbevestigde bronnen. Ook die mensen moeten gevoed en onderhouden worden.

Terwijl de Fatah partij nederig en slaafs bereid was om een gatenkaas/indianenreservaat als nationale land te nemen, koos Hamas tegen alle grote krachten in om Israël frontaal aan te pakken. Dat heeft zijn uitwerking gehad. De wereld heeft nu vernomen van de onrechtvaardigheid die de Palestijnen dagelijks ondervinden. Ook beseffen veel Israeli's nu dat hun veiligheid niet gegund kan worden, tenzij zij zich terugtrekken. Maar naast een verzetsorganisatie is Hamas ook een sociale organisaties die iets doet voor de mensen in nood. Dit moeten we zeker niet uit het oog verliezen.
en dat gatenkaas land hebben de palestijnen toch echt aan zichzelf en jaren arafat te wijten.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:55:48 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34477698
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:54 schreef MrBean het volgende:

[..]

De Hamas vermoord onschuldige mensen. Dat is echt geen serieuze partij om mee te onderhandelen.

Hamas is duidelijk tegen Israel. Ze willen de Joden in zee hebben.
Dat doet Israel ook. Het is allemaal een pot nat daar. Hamas of de mossad maakt geen donder uit. Een ayatholla of een otherdoxe rabijn. Vrienden zijn het want de zijn allebij even knetergek. Eigenlijk zou je een koepel over het hele zooitje moeten bouwen. En die de komende 1000 niet meer openen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34477731
quote:

[..]

Hamas heeft net zo min problemen met onschuldige slachtoffers aan Israelische zijde als vice versa.
Dus da's geen terreur vs rechtstaat, da's van twee kanten onbeschaafd en onacceptabel gemoord. Daarvoor is geen rechtvaardiging.
quote:
Het is dus logisch dat een Israelische soldaat/commandant kiest voor 20 Palestijnse onschuldige slachtoffers, in plaats van 20 Israelische slachtoffers.
Nee, dat is helemaal niet logisch. Het is logisch dat een staat die zich erop laat voorstaan een bétere staat te zijn dan de buurlanden, meer waarde hecht aan onschuldigen dan terroristen.
quote:
Als Ali die bommengordel niet om zou doen, zou Israel geen reden hebben om hem te hoeven stoppen.
Wat Ali met z'n bomgordel doet is hoe dan ook geen excuus om Fatima een bom op haar huis te gooien.

Eigen verantwoordelijkheid, individuele verantwoordelijkheid. Een rechtstaat kent die begrippen en past deze toe.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:57:42 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477749
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat doet Israel ook. Het is allemaal een pot nat daar. Hamas of de mossad maakt geen donder uit. Een ayatholla of een otherdoxe rabijn. Vrienden zijn het want de zijn allebij even knetergek. Eigenlijk zou je een koepel over het hele zooitje moeten bouwen. En die de komende 1000 niet meer openen.
denk dat je dan alleen maar israelisch ziet.
pi_34477774
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gezien de machtsverhoudingen destijds (ook militair gezien) denk ik juist niet. Olie bijvoorbeeld speelde toen een veel minder grote rol dan heden ten dage. Als men daadwerkelijk invloed had gehad, was de staat niet gekomen, dat is wel obvious toch?
Olie speelde een minder grote rol

Je weet echt niet waar je het over hebt, zlefs in WO2 was olie al van essentieel belang waarom denk je dat Nazi Duitsland bijvoorbeeld zo'n haast maakte om het zuiden van de SU te veroveren i.p.v. eerst Moskou aan te vallen.
pi_34477777
Uiteindelijk blijft het toch een eeuwige discussie waarbij moslim-broeders de kant van de Palestijnen kiezen en de ontwikkelde westerling veelal op de hand van Israel is.

Ik geloof iig niet dat het er binnen nu en 50 jaar rustig is. Verwacht sowieso enorme problemen in de regio wanneer op de lange termijn de olievoorraden uitgeput zijn en er niet geinvesteerd is in alternatieve inkomstenbronnen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:58:54 #246
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477785
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:57 schreef sigme het volgende:

Eigen verantwoordelijkheid, individuele verantwoordelijkheid. Een rechtstaat kent die begrippen en past deze toe.
en ook een rechtstaat kan tot wanhoop gedreven worden en terug vechten.
pi_34477829
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
Uiteindelijk blijft het toch een eeuwige discussie waarbij moslim-broeders de kant van de Palestijnen kiezen en de ontwikkelde westerling veelal op de hand van Israel is.

Ik geloof iig niet dat het er binnen nu en 50 jaar rustig is. Verwacht sowieso enorme problemen in de regio wanneer op de lange termijn de olievoorraden uitgeput zijn en er niet geinvesteerd is in alternatieve inkomstenbronnen.
Nou ik als ontwikkelde westerling met Israelische roots kies geen kant. En mensen die echt zeggen ik kies een kant vind ik niet ontwikkeld mbt dit conflict
pi_34477861
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

De buurlanden die Israel binnenvielen hadden al zelfbeschikking dus dat kan geen argument zijn geweest om Israel binnen te vallen, het gebied waar Israel ligt was nog nooit een zelfstandig land geweest of je moet teruggaan tot het koningrijk Israel. De arabieren die toen woonden in Israel zouden volgens de bij de oprichting van Israel opgestelde regels dezelfde rechten krijgen als de joodse bewoners waar dus ook stemrecht onder valt waarmee je argument zelfbeschikking totaal onzinnig is geworden. Dat jij niet weet dat grote delen van Israel al ver voor de oprichting al in handen waren van de joodse bewoners en dat deze prima konden samenleven met de arabische bewoners, enkele pogroms tegen de joodse bevolking begin 20e eeuw nagelaten,die volgens jou hard gevochten hebben voor die grond maar ze desondanks maar wat graag verkochten aan de joden kan ik ook niks aan doen (dit speelde overigens al eind 19e begin 20e eeuw).
Waarom doe je nu alsof je neus bloed Chewie? Het gebied zou (als de arabieren zouden helpen met het vechten tegen de ottomanen WW1 dus) in handen van de arabieren zelf komen. Oftewel de engelsen zouden zich er voor de rest niet mee bemoeien. Dat er stukken land verkocht zijn aan Joden doet er voor de rest niet toe, want dat was voordat de staat Israel werd uitgeroepen. Bovendien, denk je werkelijk dat de Palestijnen wisten dat de Joden er een staat aan het bouwen waren? Joodse organisaties drongern erop aan bij de Engelsen, dat men een eigen gebied zou krijgen. De engelsen weigerden de eerste aantal keren, maar gaven toe na een bloedige aanslag door een joods-extremist op een of andere ambassade. Toen pas gaven de engelsen toe, iets wat dus niet is afgesproken met de arabieren, waarbij de arabieren geen inspraak hadden. Daar is het fout gegaan en door de jaren heen heeft iedereen fouten gemaakt. Heden ten dage is praktisch 50% van de wereld verantwoordelijk voor dit conflict (gezien de bemoeienissen).
Allah Al Watan Al Malik
pi_34477888
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Olie speelde een minder grote rol

Je weet echt niet waar je het over hebt, zlefs in WO2 was olie al van essentieel belang waarom denk je dat Nazi Duitsland bijvoorbeeld zo'n haast maakte om het zuiden van de SU te veroveren i.p.v. eerst Moskou aan te vallen.
Olie speelde een VEEL minder grote rol dan nu ja. De wereld is nu VEEL afhankelijker van olie dan 60 jaar terug.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:03:19 #250
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34477924
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:00 schreef Geesoes het volgende:

En mensen die echt zeggen ik kies een kant vind ik niet ontwikkeld mbt dit conflict
ik ben onafhankelijk, geen islamitisch bloed en geen joodse roots. toch kies ik zonder blikken of blozen partij voor israel. noem me niet ontwikkeld op dit gebied.
pi_34477980
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:58 schreef Idiosincrasico het volgende:

Er is geen sprake van kant kiezen. Mensen die een kant kiezen in dit soort conflicten durf ik bijna achterlijk en dom te noemen. Hoe kan je een kant kiezen als het gaat om twee partijen die elkaar beide afmaken? 2 partijen die elkaar haten? Waar twee vechten hebben twee schuld, er is geen rechtvaardiging voor moord.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34478014
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Olie speelde een VEEL minder grote rol dan nu ja. De wereld is nu VEEL afhankelijker van olie dan 60 jaar terug.
Wat voor toekomst heeft het Midden-Oosten eigenlijk wanneer de olievoorraden uitgeput zijn? Olie is zeker de voornaamste reden van de bemoeienis van o.a. de VS (maar ook Rusland en China) met de regio.
pi_34478015
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en ook een rechtstaat kan tot wanhoop gedreven worden en terug vechten.
Maar natuurlijk. Maar daarbij blijf je wel oorlogsrecht hebben, en erkennen.

Ik heb overigens niet het idee dat Israel alle beschaving verloren is, ondanks die klote-oorlog.
Maar mij maak je niet wijs dat Israel helemaal vol zit met goedontwikkelde, democratisch hoogstaande, vredelievende genuanceerde mensen, en dat Palestijnen bloeddorstige wandelende bomgordels zijn.

Het ligt stukken ingewikkelder dan dat, en hoe meer mensen elkaar simplismen aanpraten, hoe meer de simplisten zich gesteund weten in hun simplistische oplossingen. Bomgordels, of groter denkend: platnuken.
pi_34478031
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben onafhankelijk, geen islamitisch bloed en geen joodse roots. toch kies ik zonder blikken of blozen partij voor israel. noem me niet ontwikkeld op dit gebied.
Zou hoogstwaarschijnlijk komen door je anti-islamitische houdingen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:07:19 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34478060
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou hoogstwaarschijnlijk komen door je anti-islamitische houdingen.
pardon? mijn wat?
pi_34478151
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

pardon? mijn wat?
Of heb je je leven gebeterd
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:09:53 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34478172
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of heb je je leven gebeterd
doe jij eens ff normaal snotneus. ik vind het nogal een belediging eigenlijk.
pi_34478234
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

doe jij eens ff normaal snotneus. ik vind het nogal een belediging eigenlijk.
Tegenwoordig zou het praktisch als compliment opgevat moeten worden.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:13:07 #259
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34478291
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tegenwoordig zou het praktisch als compliment opgevat moeten worden.
niet in mijn kringen en visie.
pi_34478334
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom doe je nu alsof je neus bloed Chewie? Het gebied zou (als de arabieren zouden helpen met het vechten tegen de ottomanen WW1 dus) in handen van de arabieren zelf komen. Oftewel de engelsen zouden zich er voor de rest niet mee bemoeien. Dat er stukken land verkocht zijn aan Joden doet er voor de rest niet toe, want dat was voordat de staat Israel werd uitgeroepen. Bovendien, denk je werkelijk dat de Palestijnen wisten dat de Joden er een staat aan het bouwen waren? Joodse organisaties drongern erop aan bij de Engelsen, dat men een eigen gebied zou krijgen. De engelsen weigerden de eerste aantal keren, maar gaven toe na een bloedige aanslag door een joods-extremist op een of andere ambassade. Toen pas gaven de engelsen toe, iets wat dus niet is afgesproken met de arabieren, waarbij de arabieren geen inspraak hadden. Daar is het fout gegaan en door de jaren heen heeft iedereen fouten gemaakt. Heden ten dage is praktisch 50% van de wereld verantwoordelijk voor dit conflict (gezien de bemoeienissen).
Dan hoort de woede van de Palestijnen zich toch te richten op de Engelsen (en de Fransen?) Overigens was er het 1917 al bekend dat er gevraagd werd om een "joods huis" in dat gebied.

Maar snap jij nog steeds niet dat de Palestijnen een stuk beter af waren geweest als ze geen gehoor aan de oproep van de buurlanden om Israel te verlaten hadden gegeven? Deze buurlanden en zogenaamde broeders hebben keer op keer hun belofte gebroken met als 1 van de dieptepunten voor de Palestijnen de actie van Jordanie. Overigens vind ik het nog steeds vreemd dat je vanuit de islamitsiche wereld genoeg klachten hoort over hoe Israel met de pallestijnen omgaat maar over de bloedbaden aangericht door Jordanie tegen de Palestijnse vluchtelingen bleef het angstvallig stil.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2006 13:20:47 ]
pi_34478396
@ mutan01 interesse vraag, heb je trouwens moslim/arabische roots?

Overigens denk ik dat te veel mensen ongenuanceerd een kant kiezen. Zo zie je in Nederland bij linkse organisaties al gauw dat Israel alles fout doet en Palestijnen maar onschuldige slachtoffertjes zijn. En zie je bij rechts/christelijk dat Israel een toonbeeld is van ontwikkeling dat zich heldhafit verdedigt.
pi_34478404
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan hoort de woede van de Pallestijnen zich toch te richten op de Engelsen (en de Fransen?) Overigens was er in 1917 al bekend dat er gevraagd werd om een "joods huis" in dat gebied.
Ja gevraagd ja, maar was dat ook bekend bij de Palestijne analfabete boer? En zoals ik al eerder zei, ja het was al eerder bekend bij de Engelsen die toen weigerden. Oftewel het zag er helemaal niet naar uit dat zo'n joods huis zou komen. En ja misschien zou de woede van de Palestijnen zich moeten richten op de Engelsen, want zoals ik al zei door de jaren heen heeft iedereen wel een fout gemaakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34478418
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:15 schreef Geesoes het volgende:
@ mutan01 interesse vraag, heb je trouwens moslim/arabische roots?

Overigens denk ik dat te veel mensen ongenuanceerd een kant kiezen. Zo zie je in Nederland bij linkse organisaties al gauw dat Israel alles fout doet en Palestijnen maar onschuldige slachtoffertjes zijn. En zie je bij rechts/christelijk dat Israel een toonbeeld is van ontwikkeling dat zich heldhafit verdedigt.
Ik heb geen arabische maar wel islamitische roots ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34478436
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is geen sprake van kant kiezen. Mensen die een kant kiezen in dit soort conflicten durf ik bijna achterlijk en dom te noemen. Hoe kan je een kant kiezen als het gaat om twee partijen die elkaar beide afmaken? 2 partijen die elkaar haten? Waar twee vechten hebben twee schuld, er is geen rechtvaardiging voor moord.
Sorry, maar ik zie moslims eigenlijk zonder uitzondering de kant van de Palestijnen kiezen.
Beide partijen zijn uiteraard schuldig, maar op bv. Maroc.l zie ik slechts éénzijdige meningen.
pi_34478451
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Als het er zoveel zijn dat ze de moeite van het vervolgen waard zijn, Godslasteraar, toont dat dan niet aan dat ze er zijn? Natuurlijk zouden wij in het westen daar veel meer aandacht voor moeten hebben, meer aandacht voor de vervolgingen ook, meer aandacht voor hun initiatieven en hun kritische geluiden.

Maar wij lijken liever te roepen dat ze daar allemaal verrot zijn, en geen idee hebben van waarden zoals wij dat hebben.
Nou, veel zullen het er niet zijn, zeker niet procentueel gezien tov van de eigen bevolking. En ik zie het nut er iet in als wij meer aandacht zouden besteden aan dissidente geluiden. Het MO zou er meer aandacht aan moeten besteden, in positieve zin dan. (dus niet vervolgen zoals nu gebeurt)
Als er nu bv werkelijk vrije verkiezingen gehouden worden in Egypte zullen de moslimbroeders winnen. Meer liberale partijen komen daar gewoon niet aan de bak bij de bevolking. En dat is nooit anders geweest, dat handjevol geleerden dat de islamitische wereld gekent heeft moest ook beschermd worden tegen het fanatiek gelovige volk. De enige reden dat mensen als Averroes en Avicenna een kans hebben gehad was te danken aan de bescherming van niet-democratische (uiteraard) Kaliefs, en hoe dat soort dictators ook mogen heten.
quote:
Het gaat niet aan, Godslasteraar, om 'moslims' te bekritiseren omdat zij ongelovigen en/of vrouwen minderwaardig achten, en dan zelf moslims minderwaardig te achten..

Als je je waarden wil verdedigen zal je toch zelf serieus moeten naleven.
Minderwaardig? ik zei ''wezensvreemd''. Het MO mag dan dichtbij liggen, en er mogen dan ook religieuze banden zijn, desondanks llijkt mij de kloof onoverbrugbaar. Ik heb de indruk dat bv Chinezen, Hindoes, Boedhisten ons veel meer verwant zijn dan moslims, wat ook terug te zien is in de integratie-problematiek.
En ik vind het eigenlijk ook helemaal niet nodig die kloof te overbruggen, graag of niet hoor! Daarom begrijp ik ook niet zo wat al die Westerlingen nou willen met dat MO. Goed, Jeruzalem en Jezus, nou, je kunt dagelijks zien hoeveel dat christendom te maken heeft met het huidige Midden Oosten. Het christendom heeft ook helemaal niet zoveel te maken met het Midden Oosten. Een aantal fundamentele aspecten ervan wortelen in de klassieke oudheid van Griekenland en Rome, en dat is duidelijk te zien, ondanks al die bezweringen over die zogenaamde verwantschap.
quote:
Wees mijn gast.. jij hebt geen religieuze binding met wat dan ook, waar maak je je druk om? Die paar rotcenten?
Mijn monitor begaf het afgelopen vrijdag definitief, ik had graag wat van die rotcenten gehad. Zit ik nu achter een nieuw lullig ( ) 19inch breedbeeld schermpje terwijl ik zo graag die 30inch van Apple had willen hebben
quote:
Mis. Zelfs al zou het ooit een groepje met teveel praatjes zijn geweest, ooit, inmiddels zijn ook vele Europeanen zonder persoonlijke band met het MO ervan overtuigd dat de Palestijnen wel enig recht van klagen hebben.
dat was een gemeen grapje, alsof ik zelf géén praatjesmaker zou zijn
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:17:55 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34478461
en iedereen die partij kiest is bijna achterlijk en dom en dan ineens ook een anti-islamiet... maar zelf wel zoveel sympathie voor het wanbeleid van de palestijnen opbrengen dat de partijdigheid er van afdruipt...
pi_34478497
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:17 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zie moslims eigenlijk zonder uitzondering de kant van de Palestijnen kiezen.
Beide partijen zijn uiteraard schuldig, maar op bv. Maroc.l zie ik slechts éénzijdige meningen.
Heb anders genoeg moslims gezien die gewoon genuanceerd kunnen praten over dit soort zaken, die vind je voornamelijk in hoger-opgeleide kringen. Maroc.nl is nou niet echt representatief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34478528
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:17 schreef zoalshetis het volgende:
en iedereen die partij kiest is bijna achterlijk en dom en dan ineens ook een anti-islamiet... maar zelf wel zoveel sympathie voor het wanbeleid van de palestijnen opbrengen dat de partijdigheid er van afdruipt...
Sorry, maar als je gewoon bewust over zaken heen aan het lezen bent, dan kan ik er ook niets aan doen. Talloze users zien kennelijk wel dat ik de schuld bij beide partijen leg, daar waar jij onvoorwaardelijk Israel steunt.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:20:14 #269
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34478540
Waarom steunt de VS Israël?

Mijn mening:

Ten eerste: Is het nooit iemand hier opgevallen in wat voor mate de zgn "corporate world" van de VS bestuurd wordt door joden? Ga maar na als je het niet gelooft.

Ten tweede: (nog meer voor de hand liggend) Altijd handig: Een soort satelliet(staat) hebben in het olierijke MO, als je zo veel olie nodig hebt als de VS.

Misschien is dit al gepost, maar hier dus "my 2 cents"
pi_34478549
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
En ja misschien zou de woede van de Palestijnen zich moeten richten op de Engelsen, want zoals ik al zei door de jaren heen heeft iedereen wel een fout gemaakt.
Misschien zouden de Arabieren de oorzaak van alle problemen in hun regio eens bij zichzelf moeten zoeken. Het is wel heel makkelijk om altijd met het vingertje naar het ontwikkelde westen te wijzen ...
pi_34478575
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb anders genoeg moslims gezien die gewoon genuanceerd kunnen praten over dit soort zaken, die vind je voornamelijk in hoger-opgeleide kringen. Maroc.nl is nou niet echt representatief.
Precies. Hier krijgen we vooral het beeld van de kutmarokkanen (geen beledeging, ik bedoel hiermee de relschoppers) en neit het beeld van moslims die er genuanceerd over praten. Maarja das natuurlijk sensatie media.

En maroc.nl als standaard nemen is net zoiets als Fok! of geenstijl als standaard nemen voor de Nederlandse samenleving.
pi_34478587
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct ... Helaas is de massa echter de baas.
pi_34478615
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:20 schreef Blood_Money het volgende:
Waarom steunt de VS Israël?

Mijn mening:

Ten eerste: Is het nooit iemand hier opgevallen in wat voor mate de zgn "corporate world" van de VS bestuurd wordt door joden? Ga maar na als je het niet gelooft.

Ten tweede: (nog meer voor de hand liggend) Altijd handig: Een soort satelliet(staat) hebben in het olierijke MO, als je zo veel olie nodig hebt als de VS.

Misschien is dit al gepost, maar hier dus "my 2 cents"
Nouja Israel heeft geen olie. Het tweede gaat niet op. VS zou ook landen die wel olie hebben kunnen steuen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:22:17 #274
126836 Super7fighter
pi_34478617
Hamas steunt christelijke kandidaat
Uitgegeven op woensdag 25 januari 2006 om 15:18:46, bijgewerkt om 15:52:48

(Novum/AP) - Hussam al-Tawil, een christelijke kandidaat voor de Palestijnse parlementsverkiezingen, heeft steun uit onverwachte hoek: Hamas. De radicale islamitische groepering wil met deze alliantie kennelijk haar aantrekkingskracht vergroten en haar imago verzachten. Tegenstanders van de Hamas doen het verbond af als een publiciteitsstunt. Anderen zien het als een bewijs van het pragmatisme en de politieke gewiekstheid van de beweging.

Volgens de peilingen worden de verkiezingen een nek-aan-nek-race tussen de Hamas, die voor de eerste keer meedoet, en de regerende Fatah-partij. Al-Tawil, een onafhankelijke kandidaat, is een van de drie christelijke kandidaten die strijden om een parlementszetel die is gereserveerd voor de christelijke minderheid. De andere twee zijn een Fatah-lid en een andere onafhankelijke kandidaat.

Al-Tawil heeft een aantal verschillende partijen achter zich verzameld, waaronder linkse groeperingen en de Hamas, die zijn naam op een lijst heeft gezet van kandidaten die de steun van de beweging hebben. De 40-jarige al-Tawil, een Grieks-orthodoxe christen met een modieus sikje, verscheen de afgelopen weken bij campagnebijeenkomsten naast Hamas-leiders en tussen publiek dat islamitische slogans scandeerde.

"Ik vind er niets vreemds aan dat ik door de Hamas word gesteund", zei Al-Tawil aan de vooravond van de verkiezingen. "Wij Palestijnen moeten onze verschillen koesteren." Al-Tawil is het op bepaalde belangrijke punten eens met de Hamas, zoals dat de strijd tegen Israël gerechtvaardigd is en dat Palestijnse vluchtelingen het recht hebben op terugkeer naar de huizen in wat nu Israël is, die ze moesten achterlaten tijdens de oorlog van 1948.

"Ik respecteer de islamitische oriëntatie van de Hamas en het nieuwe denken binnen de Hamas om zich open op te stellen jegens alle groepen in de Palestijnse samenleving", zei hij. "De Hamas is een machtige factor die door niemand genegeerd kan worden."

Hamas-woordvoerder Sami Abu Zuhri zei dat de ongebruikelijke alliantie een bewijs is van de ruimdenkendheid van de beweging. De Hamas dient de belangen van alle Palestijnen, ongeacht hun achtergrond, zei hij. Wel gaf hij toe dat sommige aanhangers in het begin moeite hadden met de verbintenis. "We hebben hun uitgelegd dat dit niet ingaat tegen de regels van de Islam en dat het in het belang is van de Palestijnen en de beweging", zei hij. "We willen een beeld uitdragen van een gematigde islam."

Hani Saba, de christelijke Fatah-kandidaat die het tegen Al-Tawil opneemt, noemt het echter "een zakelijke overeenkomst" en "pure propaganda". De beweging wil tolerantie en nationale eenheid uitdragen, vindt hij, maar haar ideologie is een heel ander verhaal.

De Hamas roept op tot de vernietiging van Israël en wordt door de Europese Unie en de Verenigde Staten verworpen als een terroristische organisatie. Tijdens de campagne heeft de beweging zich van een meer vredelievende kant laten zien en oorlogstaal ingeruild voor vooruitzichten op hervormingen en een einde aan de corruptie.
pi_34478645
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:20 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Misschien zouden de Arabieren de oorzaak van alle problemen in hun regio eens bij zichzelf moeten zoeken. Het is wel heel makkelijk om altijd met het vingertje naar het ontwikkelde westen te wijzen ...
Ik denk dat arabieren zeker te makkelijk wijzen naar het Westen. Maar dat komt waarschijnlijk ook door de machtsverhoudingen waardoor er praktisch geen zelfkritiek is (beetje calimero gedrag: ik is klein zij zijn groot)
Allah Al Watan Al Malik
pi_34478674
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja gevraagd ja, maar was dat ook bekend bij de Palestijne analfabete boer? En zoals ik al eerder zei, ja het was al eerder bekend bij de Engelsen die toen weigerden. Oftewel het zag er helemaal niet naar uit dat zo'n joods huis zou komen. En ja misschien zou de woede van de Palestijnen zich moeten richten op de Engelsen, want zoals ik al zei door de jaren heen heeft iedereen wel een fout gemaakt.
Nee de Engelse regering stond daar in 1917 al positief tegenover dit schreef in iedergeval de toenamlige minister van buitenlandse zaken.

[edit]mijn vorige post is nog wat aangepast[/edit]

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2006 13:24:43 ]
pi_34478706
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee de Engelse regering stond daar in 1917 al positief tegenover dit schreef in iedergeval de toenamlige minister van buitenlandse zaken.
Er was niets bekend over het feit of het er wel of niet zou komen. Dat was pas later aan te orde. Het is gewoon van begin af aan een puinzooi geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34478724
Prima

Nu de HAMAS democratisch gekozen is kunnen we de 'zielige' Palestijnse bevolking ook wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid. Niet meer zeuren dat er geen vrede komt, ze hebben zelf gekozen voor het recht van de sterkste (geweld). Ze zijn wel zeer naief om te denken dat ze op deze manier een staat krijgen zoals ze die voor ogen staat.

En over die 'generalisering' van dat Palestijnen die iemand verweten werd; is bij 70% sprake van generalisering of gewoon realiteitszin?!?

Eigenlijk heeft Israel nu gewoon een bewijs tov de wereld dat er niet te praten valt met die gasten.
pi_34478729
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:22 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Nouja Israel heeft geen olie. Het tweede gaat niet op. VS zou ook landen die wel olie hebben kunnen steuen.
Precies, geloof ook niet dat de steun aan Israel bevordelijk is geweest voor de relatie met de Arabische-wereld.

Eerste punt is echter wel correct. Veel hooggeplaatste Amerikanen hebben Joodse-roots.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:25:20 #280
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34478731
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:22 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Niet om olie uit Israël te halen. Maar als uitvalsbasis voor militaire operaties gericht op arabische buren van Israël.
pi_34478748
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
Dat was pas later aan te orde. Het is gewoon van begin af aan een puinzooi geweest.
Dat klopt maar dat begin is dan ook al duizenden jaren geleden
pi_34478760
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:25 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Niet om olie uit Israël te halen. Maar als uitvalsbasis voor militaire operaties gericht op arabische buren van Israël.
Waarom niet gewoon vredelievend leven met Arabische landen dan? Zijn vast wel mooie deals te sluiten.
pi_34478789
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat arabieren zeker te makkelijk wijzen naar het Westen. Maar dat komt waarschijnlijk ook door de machtsverhoudingen waardoor er praktisch geen zelfkritiek is (beetje calimero gedrag: ik is klein zij zijn groot)
Kan ... het is gewoon jammer dat een regio met zulke enorme rijkdom aan olie er zo'n zooitje van maakt. Wat in de UAE mogelijk is moet ook in andere Arabische landen kunnen ...
pi_34478821
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:25 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de VS daarvoor al nauwe banden met SA ...
pi_34478849
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:27 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Kan ... het is gewoon jammer dat een regio met zulke enorme rijkdom aan olie er zo'n zooitje van maakt. Wat in de UAE mogelijk is moet ook in andere Arabische landen kunnen ...
Naja de rijkdom is echt beperkt tot het Midden-Oosten he, ik bedoel de rest van de Arabische landen heeft geen noemenswaardige olievelden.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:29:11 #286
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34478863
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:26 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon vredelievend leven met Arabische landen dan? Zijn vast wel mooie deals te sluiten.
Gaat niet. Zie mijn eerste punt. De steun voor Israël is er sowieso. Dus krijgen de arabische landen een hekel aan de VS. Dus die deals kunnen ze meteen vergeten. En dan moet het maar met geweld.
pi_34478949
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Naja de rijkdom is echt beperkt tot het Midden-Oosten he, ik bedoel de rest van de Arabische landen heeft geen noemenswaardige olievelden.
Algerije en Libie zouden er zeker meer van kunnen maken dan ze momenteel doen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:33:00 #288
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34479000
Beter eerlijke klootzakken zoals de Hamas dan leugenachtige 'backstabbers' zoals Arafat was en nu zijn huidige Fatah partij is. In het handvat van de Hamas staat dat Israel van de kaart moet worden geveegd, laat ze het maar proberen, ik sta dan op het vliegtuig.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34479013
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:17 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nou, veel zullen het er niet zijn, zeker niet procentueel gezien tov van de eigen bevolking. En ik zie het nut er iet in als wij meer aandacht zouden besteden aan dissidente geluiden. Het MO zou er meer aandacht aan moeten besteden, in positieve zin dan. (dus niet vervolgen zoals nu gebeurt)
Dat zou mooi zijn. Het zou ook mooi zijn als de rest van de wereld er aandacht voor heeft, en vraagt, en eist.
quote:
Als er nu bv werkelijk vrije verkiezingen gehouden worden in Egypte zullen de moslimbroeders winnen. Meer liberale partijen komen daar gewoon niet aan de bak bij de bevolking. En dat is nooit anders geweest, dat handjevol geleerden dat de islamitische wereld gekent heeft moest ook beschermd worden tegen het fanatiek gelovige volk. De enige reden dat mensen als Averroes en Avicenna een kans hebben gehad was te danken aan de bescherming van niet-democratische (uiteraard) Kaliefs, en hoe dat soort dictators ook mogen heten.
Democratie is ook niet alles, dat ben ik helemaal met je eens.
quote:
[..]

Minderwaardig? ik zei ''wezensvreemd''. Het MO mag dan dichtbij liggen, en er mogen dan ook religieuze banden zijn, desondanks llijkt mij de kloof onoverbrugbaar. Ik heb de indruk dat bv Chinezen, Hindoes, Boedhisten ons veel meer verwant zijn dan moslims, wat ook terug te zien is in de integratie-problematiek.
Het vinden van minderverwant, of wezensvreemd zijn gewoon een eufemismen hoor. Ik vind het niet zo nodig om die eufemismen te bezigen.
quote:
En ik vind het eigenlijk ook helemaal niet nodig die kloof te overbruggen, graag of niet hoor! Daarom begrijp ik ook niet zo wat al die Westerlingen nou willen met dat MO. Goed, Jeruzalem en Jezus, nou, je kunt dagelijks zien hoeveel dat christendom te maken heeft met het huidige Midden Oosten. Het christendom heeft ook helemaal niet zoveel te maken met het Midden Oosten. Een aantal fundamentele aspecten ervan wortelen in de klassieke oudheid van Griekenland en Rome, en dat is duidelijk te zien, ondanks al die bezweringen over die zogenaamde verwantschap.
Tsja, wel, als je je dan niet verwant wil voelen met de inwoners van het MO, ben je het wel met de inwoners van EU? Die zich voordurend drukmaken over het MO?
quote:
[..]

Mijn monitor begaf het afgelopen vrijdag definitief, ik had graag wat van die rotcenten gehad. Zit ik nu achter een nieuw lullig ( ) 19inch breedbeeld schermpje terwijl ik zo graag die 30inch van Apple had willen hebben
30 inch? Hoe groot is dat wel niet? Dzeeh . Dat heb je helemaal niet nodig om te kunnen fokken .
quote:
[..]

dat was een gemeen grapje, alsof ik zelf géén praatjesmaker zou zijn
Een eersteklas praatjesmaker. Voornamelijk te vinden in topics over Iran, Israel, moslims, joden .
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:33:31 #290
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34479018
Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet alles. Ik weet wel dat het begint met de macht die joden in de VS hebben weten te krijgen. Op die manier hebben ze zelfs invloed op de verkiezingen daar.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:34:28 #291
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34479046
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:25 schreef Idiosincrasico het volgende:

Eerste punt is echter wel correct. Veel hooggeplaatste Amerikanen hebben Joodse-roots.
hoeveel procent dan?
pi_34479080
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:33 schreef Blood_Money het volgende:
Maar goed, ik weet natuurlijk ook niet alles. Ik weet wel dat het begint met de macht die joden in de VS hebben weten te krijgen. Op die manier hebben ze zelfs invloed op de verkiezingen daar.
Jah de meeste joden stemmen democratisch. Beetje illuminati gelul. Overigens krijgt Israel niet het meeste geld van de VS. Volgens mij krijgen ze meer van particuliere joden.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:36:35 #293
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34479126
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:35 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Jah de meeste joden stemmen democratisch. Beetje illuminati gelul. Overigens krijgt Israel niet het meeste geld van de VS. Volgens mij krijgen ze meer van particuliere joden.
Wie had het over stemmen?
pi_34479240
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]

hoeveel procent dan?
Percentages kan ik je niet geven, maar wel een overzichtje van mensen met Joodse-roots in het kader van Bush:
quote:
Richard Perle
One of Bush's foreign policy advisors, he is the chairman of the Pentagon's Defense Policy Board. A very likely Israeli government agent, Perle was expelled from Senator Henry Jackson's office in the 1970's after the National Security Agency (NSA) caught him passing Highly-Classified (National Security) documents to the Israeli Embassy. He later worked for the Israeli weapons firm, Soltam. Perle came from one the above mentioned pro-Israel thinktanks, the AEI. Perle is one of the leading pro-Israeli fanatics leading this Iraq war mongering within the administration and now in the media.

--------------------------------------------------------------------------------

Paul Wolfowitz
Deputy Defense Secretary, and member of Perle's Defense Policy Board, in the Pentagon. Wolfowitz is a close associate of Perle, and reportedly has close ties to the Israeli military. His sister lives in Israel. Wolfowitz came from the above mentioned Jewish thinktank, JINSA. Wolfowitz is the number two leader within the administration behind this Iraq war mongering.

--------------------------------------------------------------------------------

Douglas Feith
Under Secretary of Defense and Policy Advisor at the Pentagon. He is a close associate of Perle and served as his Special Counsel. Like Perle and the others, Feith is a pro-Israel extremist, who has advocated anti-Arab policies in the past. He is closely associated with the extremist group, the Zionist Organization of America, which even attacks Jews that don't agree with its extremist views. Feith frequently speaks at ZOA conferences. Feith runs a small law firm, Feith and Zell, which only has one International office, in Israel. The majority of their legal work is representing Israeli interests. His firm's own website stated, prior to his appointment, that Feith "represents Israeli Armaments Manufacturer." Feith basically represents the Israeli War Machine. Feith also came from the Jewish thinktank JINSA. Feith, like Perle and Wolfowitz, are campaigning hard for this Israeli proxy war against Iraq.

Edward Luttwak
Member of the National Security Study Group of the Department of Defence at the Pentagon. Luttwak is reportedly an Israeli citizen and has taught in Israel. He frequently writes for Israeli and pro-Israeli newspapers and journals. Luttwak is an Israeli extremist whose main theme in many of his articles is the necessity of the U.S. waging war against Iraq.

Henry Kissinger
One of many Pentagon Advisors, Kissinger sits on the Pentagon's Defense Policy Board under Perle. For detailed information about Kissinger's evil past, read Seymour Hersch's book (Price of Power: Kissinger in the Nixon White House). Kissinger likely had a part in the Watergate crimes, Southeast Asia mass murders (Vietnam, Cambodia, Laos), Installing Chilean mass murdering dictator Pinochet, Operation Condor's mass killings in South America, and more recently served as Serbia's Ex-Dictator Slobodan Milosevic's Advisor. He consistently advocates going to war against Iraq. Kissinger is the Ariel Sharon of the U.S. Unfortunately, President Bush nominated Kissinger as chairman of the September 11 investigating commission. It's like picking a bank robber to investigate a fraud scandal.

Dov Zakheim
Under Secretary of Defense, Comptroller, and Chief Financial Officer (CFO) for the Department of Defense. He is an ordained rabbi and reportedly holds Israeli citizenship. Zakheim attended attended Jew’s College in London and became an ordained Orthodox Jewish Rabbi in 1973. He was adjunct professor at New York's Jewish Yeshiva University. Zakheim is close to the Israeli lobby.

Kenneth Adelman
One of many Pentagon Advisors, Adelman also sits on the Pentagon's Defense Policy Board under Perle, and is another extremist pro-Israel advisor, who supports going to war against Iraq. Adelman frequently is a guest on Fox News, and often expresses extremist and often ridiculus anti-Arab and anti-Muslim views. Through his hatred or stupidity, he actually called Arabs "anti-Semitic" on Fox News (11/28/2001), when he could have looked it up in the dictionary to find out that Arabs by definition are Semites.

I. Lewis Libby
Vice President Dick Cheney's Chief of Staff. The chief pro-Israel Jewish advisor to Cheney, it helps explains why Cheney is so gun-ho to invade Iraq. Libby is longtime associate of Wolfowitz. Libby was also a lawyer for convicted felon and Israeli spy Marc Rich, whom Clinton pardoned, in his last days as president.

Robert Satloff
U.S. National Security Council Advisor, Satloff was the executive director of the Israeli lobby's "think tank," Washington Institute for Near East Policy. Many of the Israeli lobby's "experts" come from this front group, like Martin Indyk.

Elliott Abrams
National Security Council Advisor. He previously worked at Washington-based "Think Tank" Ethics and Public Policy Center. During the Reagan Adminstration, Abrams was the Assistant Secretary of State, handling, for the most part, Latin American affairs. He played an important role in the Iran-Contra Scandal, which involved illegally selling U.S. weapons to Iran to fight Iraq, and illegally funding the contra rebels fighting to overthrow Nicaragua's Sandinista government. He also actively deceived three congressional committees about his involvement and thereby faced felony charges based on his testimony. Abrams pled guilty in 1991 to two misdemeanors and was sentenced to a year's probation and 100 hours of community service. A year later, former President Bush (Senior) granted Abrams a full pardon. He was one of the more hawkish pro-Israel Jews in the Reagan Administration's State Department.

Marc Grossman
Under Secretary of State for Political Affairs. He was Director General of the Foreign Service and Director of Human Resources at the Department of State. Grossman is one of many of the pro-Israel Jewish officials from the Clinton Administration that Bush has promoted to higher posts.

Richard Haass
Director of Policy Planning at the State Department and Ambassador at large. He is also Director of National Security Programs and Senior Fellow at the Council on Foreign Relations (CFR). He was one of the more hawkish pro-Israel Jews in the first Bush (Sr) Administration who sat on the National Security Council, and who consistently advocates going to war against Iraq. Haass is also a member of the Defense Department's National Security Study Group, at the Pentagon.

Robert Zoellick
U.S. Trade Representative, a cabinet-level position. He is also one of the more hawkish pro-Israel Jews in the Bush (Jr) Administration who advocated invading Iraq and occupying a portion of the country in order to set up setting up a Vichy-style puppet government. He consistently advocates going to war against Iraq.

Ari Fleischer
Official White House Spokesman for the Bush (Jr) Administration. Prominent in the Jewish community, some reports state that he holds Israeli citizenship. Fleischer is closely connected to the extremist Jewish group called the Chabad Lubavitch Hasidics, who follow the Qabala, and hold very extremist and insulting views of non-Jews. Fleischer was the co-president of Chabad's Capitol Jewish Forum. He received the Young Leadership Award from the American Friends of Lubavitch in October, 2001.

James Schlesinger
One of many Pentagon Advisors, Schlesinger also sits on the Pentagon's Defense Policy Board under Perle and is another extremist pro-Israel advisor, who supports going to war against Iraq. Schlesinger is also a commissioner of the Defense Department's National Security Study Group, at the Pentagon.

David Frum
White House speechwriter behind the "Axis of Evil" label. He lumps together all the lies and accusations against Iraq for Bush to justify the war.

Joshua Bolten
White House Deputy Chief of Staff, Bolten was previously a banker, former legislative aide, and prominent in the Jewish community.

John Bolton
Under-Secretary of State for Arms Control and International Security. Bolton is also a Senior Advisor to President Bush. Prior to this position, Bolton was Senior Vice President of the above mentioned pro-Israel thinktank, AEI. He recently (October 2002) accused Syria of having a nuclear program, so that they can attack Syria after Iraq. He must have forgotten that Israel has 400 nuclear warheads, some of which are thermonuclear weapons (according to a recent U.S. Air Force report).

David Wurmser
Special Assistant to John Bolton (above), the under-secretary for arms control and international security. Wurmser also worked at the AEI with Perle and Bolton. His wife, Meyrav Wurmser, along with Colonel Yigal Carmon, formerly of Israeli military intelligence, co-founded the Middle East Media Research Institute (Memri),a Washington-based Israeli outfit which distributes articles translated from Arabic newspapers portraying Arabs in a bad light.

Eliot Cohen
Member of the Pentagon's Defense Policy Board under Perle and is another extremist pro-Israel advisor. Like Adelman, he often expresses extremist and often ridiculus anti-Arab and anti-Muslim views. More recently, he wrote an opinion article in the Wall Street Journal openly admitting his rascist hatred of Islam claiming that Islam should be the enemy, not terrorism.

Mel Sembler
President of the Export-Import Bank of the United States. A Prominent Jewish Republican and Former National Finance Chairman of the Republican National Committee. The Export-Import Bank facilitates trade relationships between U.S. businesses and foreign countries, specifically those with financial problems.

Michael Chertoff
Assistant Attorney General for the Criminal Division, at the Justice Department.

Steve Goldsmith
Senior Advisor to the President, and Bush's Jewish domestic policy advisor. He also serves as liaison in the White House Office of Faith-Based and Community Initiatives (White House OFBCI) within the Executive Office of the President. He was the former mayor of Indianapolis. He is also friends with Israeli Jerusalem Mayor Ehud Olmert and often visits Israel to coach mayors on privatization initiatives.

Adam Goldman
White House's Special Liaison to the Jewish Community.

Joseph Gildenhorn
Bush Campaign's Special Liaison to the Jewish Community. He was the DC finance chairman for the Bush campaign, as well as campaign coordinator, and former ambassador to Switzerland.

Christopher Gersten
Principal Deputy Assistant Secretary, Administration for Children and Families at HHS. Gersten was the former Executive Director of the Republican Jewish Coalition, Husband of Labor Secretary, Linda Chavez, and reportedly very pro-Israel. Their children are being raised Jewish.

Mark Weinberger
Assistant Secretary of Housing and Urban Development for Public Affairs.

Samuel Bodman
Deputy Secretary of Commerce. He was the Chairman and CEO of Cabot Corporation in Boston, Massachusetts.

Bonnie Cohen
Under Secretary of State for Management.

Ruth Davis
Director of Foreign Service Institute, who reports to the Office of Under Secretary for Management. This Office is responsible for training all Department of State staff (including ambassadors).

Daniel Kurtzer
Ambassador to Israel.

Cliff Sobel
Ambassador to the Netherlands.

Stuart Bernstein
Ambassador to Denmark.

Nancy Brinker
Ambassador to Hungary

Frank Lavin
Ambassador to Singapore.

Ron Weiser
Ambassador to Slovakia.

Mel Sembler
Ambassador to Italy.

Martin Silverstein
Ambassador to Uruguay.

Lincoln Bloomfield
Assistant Secretary of State for Political Military Affairs.

Jay Lefkowitz
Deputy Assistant to the President and Director of the Domestic Policy Council.
Genoeg om aanzienlijke invloed te hebben binnen de zittende macht in de VS ...
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:40:57 #295
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34479307
Is een democratisch gekozen meerderheid nu ook al niet goed?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:42:27 #296
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34479361
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:40 schreef Posdnous het volgende:
dat is nou juist iets waar we op zullen moeten wachten. zeker gezien het verleden van de democratisch gekozen (als ze winnen) partij.
pi_34479400

briljant!
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:44:00 #298
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34479417
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:39 schreef Idiosincrasico het volgende:

joden in usa etc.
De toon van de tekst verraad een goede bron.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34479441
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:36 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Wie had het over stemmen?
Jij head het over invloed met verkiezingen en die gaan vaak gepaard met stemmen. Maar hoe beïnvloeden joden de verkiezingen dan.
pi_34479463
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:40 schreef Posdnous het volgende:
Hitler is ook via democratische weg aan de macht gekomen. Maakt dat de holocaust minder erg?

-edit- sorry, vergeten, de Palestijnen ontkennen nog glashard de holocaust, de concentratiekampen en de deportaties. Ik hoop dat ik de Palestina's van dit forum niet te hard voor het hoofd gestoten heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')