abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34471615
quote:
BREAKING NEWS
Fatah Party: Hamas Wins Palestinian Vote
AP - 1 minute ago

JERUSALEM - The Hamas militant group captured a majority of seats in Palestinian legislative elections, according to officials in Hamas and the ruling Fatah Party, a shocking victory that could throw Mideast peace prospects into turmoil.
Ja daar zitten we dan.
Met een democratisch gekozen parlement vol met terroristen.

Hamas had al lang vernietigd moeten worden door de PA of dan maar door Israël.

Want dit is natuurlijk alleen maar nadelig voor de Palestijnen zelf.
Buitenlandse hulp zal sterk verminderen en vredesproces zit er al helemaal niet meer in.
pi_34471648
Tja...einde vredesproces...
pi_34471988
Whehe.. dat gaat lekker daar in het MO... tijd dat de budgetten voor oorlogsvoering weer eens verhoogd worden.
pi_34472009
De Palestijnen hebben de Hamas zelf gekozen als volksvertegenwoordiging. Dat is democratie. Democratie is ook de gevolgen van je keuzes ondergaan (zoals wij onder Balky&Zalm II gebukt gaan). Ik zie het dan ook heel somber in voor het vredesproces, een Palestijnse staat en Palestijnse zelfstandigheid.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34472100
Als Hamas democratisch gekozen wordt dan is het een serieuze partij.
pi_34472105
Ik geloof dat die Arafat-partij gewonnen heeft, met Hamas op de hielen.
pi_34472132
quote:
Hamas claimt absolute meerderheid in parlement

Uitgegeven: 26 januari 2006 07:49
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 08:32

GAZA-STAD - De militante Palestijnse beweging Hamas claimt dat ze een absolute meerderheid in het 132 leden tellende parlement heeft gewonnen. Dat heeft Hamas-kopstuk Ismail Haniyah donderdag gezegd. Volgens Haniyah heeft Hamas in de parlementsverkiezingen van woensdag zeker zeventig zetels in de wacht gesleept. Hij liet zich niet uit over het aantal stemmen dat tot dusver is geteld.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Enkele prominente leden van het seculiere Fatah van president Mahmoud Abbas erkenden dat Hamas de grootste Palestijnse partij is geworden. In een peiling van woensdagavond lag Fatah nog voor. Fatah zou op 58 zetels uitkomen en Hamas op 53.

De Palestijnse kiescommissie onthield zich van commentaar op de uitspraken van Haniyah. De commissie komt vermoedelijk donderdagavond of vrijdag met de officiële uitslag van de verkiezingen.
pi_34472143
Dit voorspelt niet veel goeds.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_34472148
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef SCH het volgende:
Als Wilders MP van Nederland wordt, neem je hem toch ook niet ineens serieus?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34472169
quote:
Wat wil je daarmee zeggen?
pi_34472181
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef MrBean het volgende:
Ik geloof dat die Arafat-partij gewonnen heeft, met Hamas op de hielen.
laatste peilingen geven het beeld net andersom
pi_34472208
quote:
Tja..als je genoeg financiele middelen hebt, door bijv. Iran, Syrie en Saddam destijds dan kan je A: aanslagen plegen en B: zorgen voor het volk. Hamas betaald immers onderwijs en ook voorzieningen zouden bij hun beter zijn geregeld dan bij de andere partijen. Dan koop je min of meer stemmen omdat die mensen tevredener zijn.
Ergens wel te begrijpen...maar in ruil voor 1 familielid die zich opblaast in Tel Aviv ofzo...
pi_34472209
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:26 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Als Wilders MP van Nederland wordt, neem je hem toch ook niet ineens serieus?
Je zal niet veel keus hebben, dunkt me.

Net als Hamas, die krijgt nu een serieuze vertegenwoordiging in de politiek, en mogelijk ook bestuurlijke bevoegdheden. Lijkt me iets om uiterst serieus te nemen, de politiek in het MiddenOosten heeft nogal een uitstraling naar de rest van de wereld.

Hopelijk schept het mogelijkheden voor Hamas om meer te bereiken via 'normale', democratische middelen, ten koste van de meer onparlementaire middelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34472211
quote:
Dus als ik de volgende verkiezingen win met de Partij van de Milieuvriendelijke Appels, dan is dat ineens serieus? Nah.. dacht het niet.
pi_34472221
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Je zal niet veel keus hebben, dunkt me.

Net als Hamas, die krijgt nu een serieuze vertegenwoordiging in de politiek, en mogelijk ook bestuurlijke bevoegdheden. Lijkt me iets om uiterst serieus te nemen, de politiek in het MiddenOosten heeft nogal een uitstraling naar de rest van de wereld.

Hopelijk schept het mogelijkheden voor Hamas om meer te bereiken via 'normale', democratische middelen, ten koste van de meer onparlementaire middelen.
aah, maar iets serieus nemen is echter wat anders dan serieus zijn.
pi_34472281
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:31 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

aah, maar iets serieus nemen is echter wat anders dan serieus zijn.
Nou, de Hamas is bloedserieus. En in de politiek nu ook serieus te nemen.

Democratie neem ik serieus. Niet alle kiezers, niet alle partijen, maar wel democratie, en wel partijen die democratisch draagvlak hebben.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34472309
Nu zien we dus hoe dom het was om de Gazastrook te ontruimen.
Terreur heeft gewerkt.
Eigenlijk ging het al fout bij de terugtrekking uit Libanon in 2000.
Was een overwinning voor Hezbollah. Toen dacht Hamas: dat kunnen wij ook, en de 2de Intifadah begon.
Hamas enorm populair na die terugtrekking.
Egypte/PA controleren de grens Gaza/Egypte.
Nu nog meer en grotere raketten de Gazastrook in. Want terreur werkt dus!

Zo dom ook van Bush om Sharon te steunen. War on Terror... nu dus zo een Hamas Prime Minister.
pi_34472349
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:36 schreef Finchy het volgende:
Terreur heeft gewerkt.
Was een overwinning voor Hezbollah. Toen dacht Hamas: dat kunnen wij ook, en de 2de Intifadah begon.

Zo dom ook van Bush om Sharon te steunen. War on Terror... nu dus zo een Hamas Prime Minister.
Terreur op kleine schaal werkt ook prima, kijk naar Frankrijk (1 miljard euro), Amsterdam ( 5 miljoen euro).
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:40:52 #19
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34472386
quote:
Ik heb je wel eens iets anders horen zeggen toen de LPF een verpletterende overwinnig haalde. (iets van domme onwetende kiezers met een onderbuik gevoel, of iets in die geest)
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_34472419
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:36 schreef Finchy het volgende:
Terreur heeft gewerkt.

Welkom in de wereld! Natuurlijk werkt geweld. Of dat nou terreur heet, of oorlog, of verzetsstrijd, geweld heeft invloed.

Een partij die resultaat boekt zal populair zijn bij mensen die dat resultaat graag geboekt zien.
Mogelijk neemt de populariteit van Hamas wel af als ze meer resultaat moeten leveren dan Israel bestoken. Of verandert Hamas van strategie, nu ze andere middelen heeft.
pi_34472544
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dus als ik de volgende verkiezingen win met de Partij van de Milieuvriendelijke Appels, dan is dat ineens serieus? Nah.. dacht het niet.
Ja, dat is democratie. Net als dat de LPF serieus genomen werden en de ouderenpartijen. Het is aan die clubs zelf om hun geloofwaardigheid te bewijzen.
pi_34472548
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Welkom in de wereld! Natuurlijk werkt geweld. Of dat nou terreur heet, of oorlog, of verzetsstrijd, geweld heeft invloed.

Een partij die resultaat boekt zal populair zijn bij mensen die dat resultaat graag geboekt zien.
Mogelijk neemt de populariteit van Hamas wel af als ze meer resultaat moeten leveren dan Israel bestoken. Of verandert Hamas van strategie, nu ze andere middelen heeft.
Toegeven aan terroristen en de Gazastrook ontruimen was wel het domste om te doen.
Was dat niet gebeurd was Hamas lang niet zo populair geworden.
En terreur neemt natuurlijk uiteindelijk alleen maar toe met een terreurgroep als regering.
Hamas gaat echt niet opeens matigen.
pi_34472612
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:50 schreef Finchy het volgende:

Hamas gaat echt niet opeens matigen.
Ik vond ze heel gematigd de afgelopen weken.
pi_34472621
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:18 schreef SocialDisorder het volgende:
De Palestijnen hebben de Hamas zelf gekozen als volksvertegenwoordiging. Dat is democratie. Democratie is ook de gevolgen van je keuzes ondergaan (zoals wij onder Balky&Zalm II gebukt gaan). Ik zie het dan ook heel somber in voor het vredesproces, een Palestijnse staat en Palestijnse zelfstandigheid.
Yep. Lets prepare for war.
pi_34472625
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vond ze heel gematigd de afgelopen weken.
De Hamas vermoord onschuldige mensen. Dat is echt geen serieuze partij om mee te onderhandelen.

Hamas is duidelijk tegen Israel. Ze willen de Joden in zee hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')