Ja daar zitten we dan.quote:BREAKING NEWS
Fatah Party: Hamas Wins Palestinian Vote
AP - 1 minute ago
JERUSALEM - The Hamas militant group captured a majority of seats in Palestinian legislative elections, according to officials in Hamas and the ruling Fatah Party, a shocking victory that could throw Mideast peace prospects into turmoil.
quote:Hamas claimt absolute meerderheid in parlement
Uitgegeven: 26 januari 2006 07:49
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 08:32
GAZA-STAD - De militante Palestijnse beweging Hamas claimt dat ze een absolute meerderheid in het 132 leden tellende parlement heeft gewonnen. Dat heeft Hamas-kopstuk Ismail Haniyah donderdag gezegd. Volgens Haniyah heeft Hamas in de parlementsverkiezingen van woensdag zeker zeventig zetels in de wacht gesleept. Hij liet zich niet uit over het aantal stemmen dat tot dusver is geteld.
Bekijk video: Modem/ Breedband
Enkele prominente leden van het seculiere Fatah van president Mahmoud Abbas erkenden dat Hamas de grootste Palestijnse partij is geworden. In een peiling van woensdagavond lag Fatah nog voor. Fatah zou op 58 zetels uitkomen en Hamas op 53.
De Palestijnse kiescommissie onthield zich van commentaar op de uitspraken van Haniyah. De commissie komt vermoedelijk donderdagavond of vrijdag met de officiële uitslag van de verkiezingen.
Als Wilders MP van Nederland wordt, neem je hem toch ook niet ineens serieus?quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef SCH het volgende:
Als Hamas democratisch gekozen wordt dan is het een serieuze partij.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef SCH het volgende:
laatste peilingen geven het beeld net andersomquote:Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef MrBean het volgende:
Ik geloof dat die Arafat-partij gewonnen heeft, met Hamas op de hielen.
Tja..als je genoeg financiele middelen hebt, door bijv. Iran, Syrie en Saddam destijds dan kan je A: aanslagen plegen en B: zorgen voor het volk. Hamas betaald immers onderwijs en ook voorzieningen zouden bij hun beter zijn geregeld dan bij de andere partijen. Dan koop je min of meer stemmen omdat die mensen tevredener zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef SCH het volgende:
Je zal niet veel keus hebben, dunkt me.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:26 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als Wilders MP van Nederland wordt, neem je hem toch ook niet ineens serieus?
Dus als ik de volgende verkiezingen win met de Partij van de Milieuvriendelijke Appels, dan is dat ineens serieus? Nah.. dacht het niet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef SCH het volgende:
aah, maar iets serieus nemen is echter wat anders dan serieus zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Je zal niet veel keus hebben, dunkt me.
Net als Hamas, die krijgt nu een serieuze vertegenwoordiging in de politiek, en mogelijk ook bestuurlijke bevoegdheden. Lijkt me iets om uiterst serieus te nemen, de politiek in het MiddenOosten heeft nogal een uitstraling naar de rest van de wereld.
Hopelijk schept het mogelijkheden voor Hamas om meer te bereiken via 'normale', democratische middelen, ten koste van de meer onparlementaire middelen.
Nou, de Hamas is bloedserieus. En in de politiek nu ook serieus te nemen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
aah, maar iets serieus nemen is echter wat anders dan serieus zijn.
Terreur op kleine schaal werkt ook prima, kijk naar Frankrijk (1 miljard euro), Amsterdam ( 5 miljoen euro).quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:36 schreef Finchy het volgende:
Nu zien we dus hoe dom het was om de Gazastrook te ontruimen.
Terreur heeft gewerkt.
Eigenlijk ging het al fout bij de terugtrekking uit Libanon in 2000.
Was een overwinning voor Hezbollah. Toen dacht Hamas: dat kunnen wij ook, en de 2de Intifadah begon.
Hamas enorm populair na die terugtrekking.
Egypte/PA controleren de grens Gaza/Egypte.
Nu nog meer en grotere raketten de Gazastrook in. Want terreur werkt dus!
Zo dom ook van Bush om Sharon te steunen. War on Terror... nu dus zo een Hamas Prime Minister.
Ik heb je wel eens iets anders horen zeggen toen de LPF een verpletterende overwinnig haalde. (iets van domme onwetende kiezers met een onderbuik gevoel, of iets in die geest)quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:23 schreef SCH het volgende:
Welkom in de wereld! Natuurlijk werkt geweld. Of dat nou terreur heet, of oorlog, of verzetsstrijd, geweld heeft invloed.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:36 schreef Finchy het volgende:
Nu zien we dus hoe dom het was om de Gazastrook te ontruimen.
Terreur heeft gewerkt.
Eigenlijk ging het al fout bij de terugtrekking uit Libanon in 2000.
Was een overwinning voor Hezbollah. Toen dacht Hamas: dat kunnen wij ook, en de 2de Intifadah begon.
Hamas enorm populair na die terugtrekking.
Egypte/PA controleren de grens Gaza/Egypte.
Nu nog meer en grotere raketten de Gazastrook in. Want terreur werkt dus!
Zo dom ook van Bush om Sharon te steunen. War on Terror... nu dus zo een Hamas Prime Minister.
Ja, dat is democratie. Net als dat de LPF serieus genomen werden en de ouderenpartijen. Het is aan die clubs zelf om hun geloofwaardigheid te bewijzen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dus als ik de volgende verkiezingen win met de Partij van de Milieuvriendelijke Appels, dan is dat ineens serieus? Nah.. dacht het niet.
Toegeven aan terroristen en de Gazastrook ontruimen was wel het domste om te doen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Welkom in de wereld! Natuurlijk werkt geweld. Of dat nou terreur heet, of oorlog, of verzetsstrijd, geweld heeft invloed.
Een partij die resultaat boekt zal populair zijn bij mensen die dat resultaat graag geboekt zien.
Mogelijk neemt de populariteit van Hamas wel af als ze meer resultaat moeten leveren dan Israel bestoken. Of verandert Hamas van strategie, nu ze andere middelen heeft.
Yep. Lets prepare for war.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:18 schreef SocialDisorder het volgende:
De Palestijnen hebben de Hamas zelf gekozen als volksvertegenwoordiging. Dat is democratie. Democratie is ook de gevolgen van je keuzes ondergaan (zoals wij onder Balky&Zalm II gebukt gaan). Ik zie het dan ook heel somber in voor het vredesproces, een Palestijnse staat en Palestijnse zelfstandigheid.
De Hamas vermoord onschuldige mensen. Dat is echt geen serieuze partij om mee te onderhandelen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vond ze heel gematigd de afgelopen weken.
Tja, het is uiteraard democratie. Vraag is wel natuurlijk of een verzameling moordenaars in staat is een serieuze gesprekspartner te vormen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat is democratie. Net als dat de LPF serieus genomen werden en de ouderenpartijen. Het is aan die clubs zelf om hun geloofwaardigheid te bewijzen.
Ik vond Al-Quaida ook erg gematigd de afgelopen weken, tot die boodschap van Osama weer opdook. Dacht ik toch bijna dat ze op de goede-doelen-lijst terecht gekomen waren............quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, een paar weken geleden was de wapenstilstand afgelopen (hudna), maar Hamas kondigde aan tot de verkiezingen de hudna in stand te houden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Toen er geen geweld werd gepleegd werd er niet toegegeven aan Palestijnse wensen. Geen geweld was blijkbaar niet de manier het punt voldoende aandacht te laten krijgen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:50 schreef Finchy het volgende:
[..]
Toegeven aan terroristen en de Gazastrook ontruimen was wel het domste om te doen.
Was dat niet gebeurd was Hamas lang niet zo populair geworden.
Terreur neemt niet perse toe door regeringsverantwoordelijkheid.quote:En terreur neemt natuurlijk uiteindelijk alleen maar toe met een terreurgroep als regering.
Hamas gaat echt niet opeens matigen.
Ik heb altijd gevonden dat je de LPF gewoon serieus moest nemen, democratisch gekozen. Alleen namen ze zichzelf niet zo serieusquote:Op donderdag 26 januari 2006 09:40 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik heb je wel eens iets anders horen zeggen toen de LPF een verpletterende overwinnig haalde. (iets van domme onwetende kiezers met een onderbuik gevoel, of iets in die geest)
Israel ook.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:54 schreef MrBean het volgende:
[..]
De Hamas vermoord onschuldige mensen.
Ja ze zijn kei lief.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus twee regeringen, bovenop elkaars lip, vermoorden allebei onschuldigen;ik voorspel goedkope vakanties naar Israel.quote:
wat is daar goed aan?quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:05 schreef Kadesh het volgende:
de buitenlandse geldkraan naar de Palastijenen zal veder dicht gaan.
Lijkt me nogal onverstandig, een kernmacht niet serieus nemen. Daarnaast hebben bijvoorbeeld de Palestijnen daar niet veel keus, die hebben reuze serieus te maken met Israël en Israëlisch beleid.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:08 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ja, en zo lang Israel dat doet, zijn ze ook niet serieus te nemen nee.
Theoretisch iig wel, want anders had je geen verkiezingen gewonnen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dus als ik de volgende verkiezingen win met de Partij van de Milieuvriendelijke Appels, dan is dat ineens serieus? Nah.. dacht het niet.
The shit has hit thefanquote:Hamas claimt absolute meerderheid in parlement
Uitgegeven: 26 januari 2006 07:49
Laatst gewijzigd: 26 januari 2006 09:41
GAZA-STAD - De radicale islamitische beweging Hamas is de grote winnaar van de Palestijnse parlementsverkiezingen van woensdag. Het Hamas-kopstuk Ismail Haniyah claimde donderdag dat de beweging een absolute meerderheid in het 132 leden tellende parlement heeft gewonnen. Fatah erkende dat Hamas de grootste partij is geworden.
Bekijk video: Modem/ Breedband
"Hamas heeft meer dan zeventig zetels gewonnen op de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever, meer dan 50 procent van de stemmen", zei Haniyah. De uitslag zou betekenen dat de kiezers massaal Fatah hebben bestraft voor jaren van corruptie, wanbeleid en vriendjespolitiek.
Fatah
Volgens stembuspeilingen van woensdagavond leek Fatah nog de grootste partij te blijven. Zowel aanhangers van Hamas als van Fatah vierden de overwinning woensdagavond op straat. De eerste officiële uitslagen komen pas donderdagavond, meldde de Palestijnse kiescommissie.
Een Palestijnse regering met Hamas aan het roer is voor Israël en de Verenigde Staten het slechtst mogelijke scenario. De Israëlische waarnemend premier Ehud Olmert nam hierop alvast een voorschot en waarschuwde dat Hamas geen deel mag gaan uitmaken van de Palestijnse Autoriteit, omdat ze de vernietiging van Israël nastreeft.
Bush
Ook de Amerikaanse president George Bush zei woensdag dat Hamas geen gesprekspartner kan zijn zolang zij niet haar doel opgeeft om de staat Israël te vernietigen. "Een politieke partij moet, om levensvatbaar te zijn, voorstander van vrede zijn."
De eerste parlementsverkiezingen in tien jaar verliepen zonder incidenten. Een internationale waarnemer noemde de gang van zaken een voorbeeld voor de rest van de Arabische wereld. De opkomst onder de 1,4 miljoen kiesgerechtigden was met 77,7 procent beter dan verwacht.
Abbas
Vooraf bestond de vrees dat militanten zouden proberen de verkiezingen te verstoren, maar op veel plaatsen heerste een uitgelaten stemming. Abbas zei dat de verkiezingen "een nieuw tijdperk inluiden" en hij riep Israël op het vredesproces te hervatten.
De uitslag betekent een grote omslag voor de Palestijnse politiek. Fatah domineert de Palestijnse Autoriteit sinds de instelling in 1994. Zij heeft nu nog de absolute meerderheid in het 88 zetels tellend parlement. Het nieuwe inspraakorgaan gaat 132 zetels tellen.
Hamas
Hamas deed in 1996 niet mee aan de verkiezingen, maar is al jaren een van de populairste organisaties en heeft dat nu omgezet in politieke macht. Het probleem is dat Hamas een gewapende strijd voert tegen Israël, al houdt ze zich al ruim een jaar aan een bestand. Bovendien erkent ze de joodse staat niet.
Hamas heeft zich tijdens de verkiezingscampagne gepresenteerd als de tegenpool van Fatah. De partij toonde zich een gedisciplineerde beweging. Zij geniet verder veel steun door haar sociale programma's en rond haar hangt niet een geur van fraude, crisis en onvermogen.
Hamas-leider Mahmoud Zahar herhaalde bij het uitbrengen van zijn stem nog eens "nooit" met de Israëlische regering te willen onderhandelen. Eerder deze week liet hij echter weten dat er wel via een derde partij met de joodse staat kan worden gesproken.
In het partijmanifest van de Hervormings- en Veranderingslijst, de naam waaronder Hamas aan de verkiezingen deelnam, werd ook niet gerept over de vernietiging van Israël. President Abbas hoopt dat Hamas eenmaal in de regering de gewapende strijd definitief zal opgeven.
Zoals ik het zie en begrepen heb zetten de Pallestijnen zichzelf nu buitenspel, officieel mag de VS straks geen zaken meer doen met de Pallestijnen vanwege hun gekozen regering tenminste zo legde Carter het uit. Of dit voor de EU ook geldt weet ik niet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:21 schreef SCH het volgende:
Misschien pakt het wel positief uit nu Hamas gedwongen wordt verantwoordelijkheid te nemen.
Het zou goed zijn als ze de regering vormen.
Ik was al benieuwd wanneer jij weer met je Hofstadgroepachtige antwoorden kwam...quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:38 schreef Meki het volgende:
Hamas is geen terroristische partij maar een partij met democratie
heel goed dat Hamas heeft gewonnen
Hamas is volgens de EU, VN en VS een terroristische organisatie, Hamas doet ook niet echt zijn best om dit te weerspreken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:38 schreef Meki het volgende:
Hamas is geen terroristische partij maar een partij met democratie
Lijkt mij voor de Pallestijnen en de regio niet.quote:heel goed dat Hamas heeft gewonnen
quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:38 schreef Meki het volgende:
Hamas is geen terroristische partij maar een partij met die nu voor de vorm even van de democratie gebruik maakt.
heel goed dat Hamas heeft gewonnen heel slecht voor Pallestina dat hamas heeft gewonnen
En volgens de arabische wereld is Israel ook een terroristisch bezig.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hamas is volgens de EU, VN en VS een terroristische organisatie, Hamas doet ook niet echt zijn best om dit te weerspreken.
[..]
Lijkt mij voor de Pallestijnen en de regio niet.
Niet generaliseren, niet elke Palastijn is oorlogszuchtig.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Een groep die er open voor uit komt bussen en restauarants op te blazen is nu dus de grootste partij. Weten we meteen wat voor een soort volk diepalestjnen zijn.
Wat voor toekomst hebben de Palestijnen met een terreurorganisatie aan de macht?quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:44 schreef Meki het volgende:
[..]
En volgens de arabische wereld is Israel ook een terroristisch bezig.
Hamas heeft al laten weten te stoppen met opstand tegen Israel
een toekomst vol met vredequote:Op donderdag 26 januari 2006 10:46 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wat voor toekomst hebben de Palestijnen met een terreurorganisatie aan de macht?
Ook met een eigen staat zullen ze volledig afhankelijk zijn van de joden ...
Ongetwijfeld, hamas gaat zich nu waarschijnlijk richten op de palestijnen zelf. Ben benieuwd wanneer de eerste hoofden en handen afgehakt worden. En dit zal wel het straatbeeld worden van de palestijnse gebieden:quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:44 schreef Meki het volgende:
.........
Ik hoop het voor ze. Maar wat wanneer Israel de banden met een Palestijnse staat helemaal zou verbreken? Economisch gezien zijn de Palestijnen 100% afhankelijk van de joden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:48 schreef Meki het volgende:
[..]
een toekomst vol met vrede
Hamas zal nu het serieus aanpakken
Ook met een eigen staat zullen ze grotendeels afhankelijk zijn van de Israëlische economie.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:46 schreef Idiosincrasico het volgende:
Ook met een eigen staat zullen ze volledig afhankelijk zijn van de joden ...
Als je het echt heeeeeeeeeeel simpel wilt zien (of niet anders kunt) wel, ja.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Een groep die er open voor uit komt bussen en restauarants op te blazen is nu dus de grootste partij. Weten we meteen wat voor een soort volk diepalestjnen zijn.
het gata helemaal niet zo wordenquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, hamas gaat zich nu waarschijnlijk richten op de palestijnen zelf. Ben benieuwd wanneer de eerste hoofden en handen afgehakt worden. En dit zal wel het straatbeeld worden van de palestijnse gebieden:
[afbeelding]
Voor de onderlinge relatie lijkt een terreur-regering mij dan geen goede zet ...quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook met een eigen staat zullen ze grotendeels afhankelijk zijn van de Israëlische economie.
niet voor 100% mischien 50%quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:51 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik hoop het voor ze. Maar wat wanneer Israel de banden met een Palestijnse staat helemaal zou verbreken? Economisch gezien zijn de Palestijnen 100% afhankelijk van de joden.
Zeker wel, er zijn twee partijen die domineren; fatah en hamas. Ik zal eens opletten hoe het met liberale partijen gesteld is. Bij mijn weten zijn die er niet, net zo min als in de rest van het Midden Oosten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:45 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Niet generaliseren, niet elke Palastijn is oorlogszuchtig.![]()
Zoals dankzij Bush in Irak aan het gebeuren is?quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, hamas gaat zich nu waarschijnlijk richten op de palestijnen zelf. Ben benieuwd wanneer de eerste hoofden en handen afgehakt worden. En dit zal wel het straatbeeld worden van de palestijnse gebieden:
[afbeelding]
Wat hebben Palestijnen de wereld te bieden dan? Een eventuele Palestijnse staat zal zonder Israelische kennis en financien nooit een vruchtbare economie worden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
niet voor 100% mischien 50%
Palestijnen kunnen nu gaan oogsten etc.
Niet alle Palestijnen stemmen, niet alle stemmende Palestijnen stemmen op Fatah of Hamas.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Zeker wel, er zijn twee partijen die domineren; fatah en hamas. Ik zal eens opletten hoe het met liberale partijen gesteld is. Bij mijn weten zijn die er niet, net zo min als in de rest van het Midden Oosten.
Hamas will bewaffneten Kampf fortsetzen
Hamas gaat dus gewoon verder met hakbarren.
Niet echt, misschien.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Voor de onderlinge relatie lijkt een terreur-regering mij dan geen goede zet ...
Nou, democratisch is het wél. Die naieve Amerikanen dachten waarschijnlijk dat de kiezers in het Midden Oosten over een zekere mate van gezond verstand beschikken en partijen kiezen die opkomen voor hun belangen. Blijkbaar hebben die kiezers andere opvattingen wát hun belangen zijn dan de Amerikanen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:56 schreef Doderok het volgende:
"Spreading democracy"... nou Bush, gaat toch goed![]()
Sure, we wachten de eerste bomaanslagen wel afquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:44 schreef Meki het volgende:
[..]
En volgens de arabische wereld is Israel ook een terroristisch bezig.
Boeit niet. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat islamitische extremisten al dan niet goed uitkomt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet alle Palestijnen stemmen, niet alle stemmende Palestijnen stemmen op Fatah of Hamas.
Als je alle Palestijnen afdoet als terroristen.. wie krijgen dan hun zin?
zullen we ook op de bomaanslagen van Israel afwachten ??quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sure, we wachten de eerste bomaanslagen wel af
Gaan jij en ik een weddenschap aan, de eerste partij die een bomaanslag pleegt, ik zet me geld in op de Palestijnen...quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:07 schreef Meki het volgende:
[..]
zullen we ook op de bomaanslagen van Israel afwachten ??
ik geloof dat onze intelligente vakkenvuller het niet helemaal snapte.quote:
de raketaanvallen en de de beschietingen van het Israelisch leger op Palestijnse burgers valt ook onder aanslagenquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gaan jij en ik een weddenschap aan, de eerste partij die een bomaanslag pleegt, ik zet me geld in op de Palestijnen...
Ik denk het ook niet nee.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geloof dat onze intelligente vakkenvuller het niet helemaal snapte.
die vaak het gevolg zijn van een zelfmoordaanslag door Hamas of Jihad of een raketbeschieting door Hezbollah... en dan ook nog gericht zijn op 'huizen' en evt. familie van de dader. Actie = Reactiequote:Op donderdag 26 januari 2006 11:10 schreef Meki het volgende:
[..]
de raketaanvallen en de de beschietingen van het Israelisch leger op Palestijnse burgers valt ook onder aanslagen
Ik vermoed dat er vooral tank-granaten en Hellfire-raketten geoogst gaan worden, als vergelding voor bomaanslag van Hamas. Die vervolgens terugslaan met Allah Hakbar Boem. Waar weer een vergelding van Israel overheen gaat. Etc etc.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
niet voor 100% mischien 50%
Palestijnen kunnen nu gaan oogsten etc.
No offence, maar die "Palestijnse burgers" zijn vaak zat gewoon terroristen die zich verschuilen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:10 schreef Meki het volgende:
[..]
de raketaanvallen en de de beschietingen van het Israelisch leger op Palestijnse burgers valt ook onder aanslagen
dan zijn de zelfmoordaanslagen ook actie=reactiequote:Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
die vaak het gevolg zijn van een zelfmoordaanslag door Hamas of Jihad of een raketbeschieting door Hezbollah... en dan ook nog gericht zijn op 'huizen' en evt. familie van de dader. Actie = Reactie
Idd. Maar je hebt het tegen Meki, de uber-wereldvreemde-pino.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
die vaak het gevolg zijn van een zelfmoordaanslag door Hamas of Jihad of een raketbeschieting door Hezbollah... en dan ook nog gericht zijn op 'huizen' en evt. familie van de dader. Actie = Reactie
nee onzin , het zijn gewoon burgersquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
No offence, maar die "Palestijnse burgers" zijn vaak zat gewoon terroristen die zich verschuilen.
volgens mij welquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Vitalogy het volgende:
Wie heeft de hardste lijn tegen de Palestijnen in Israel? Is dat Netanyahu?
En daarom zeg ik ook tegen jou; we wachten wel af wie er nu als eerste een bomaanslag gaat plegen, dan zal je zien dat die lieve Palestijnen van jou niets anders zijn dan een bloeddorstig volk.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Meki het volgende:
[..]
dan zijn de zelfmoordaanslagen ook actie=reactie
ze vallen allebei onder aanslagen
Die bomaanslagen plegenquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Meki het volgende:
[..]
nee onzin , het zijn gewoon burgers
we zullen zien. Palestijnen komen op voor hun land die al tientallen jaren wordt geterroriseerd door Israelquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daarom zeg ik ook tegen jou; we wachten wel af wie er nu als eerste een bomaanslag gaat plegen, dan zal je zien dat die lieve Palestijnen van jou niets anders zijn dan een bloeddorstig volk.
dat zijn terroristen net als de Israelische legerquote:
Hamas wilt geen Israel uitroeien. nu Hamas de winnaar geworden moet Hamas nu ervoor zorgen dat ze de bevolking haal helpen en met Israel onderhandelen voor eigen staatquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:17 schreef Roi het volgende:
De Hamas heeft wel goede dingeng gedaan voor de bevolking (dan bedoel ik dus niet aanslagen maar het bouwen van ziekenhuizen etc.) maar zolang ze als doelstelling de vernietiging van Israel hebben vindt ik het schandelijk dat ze in de regering komen te zitten.
en daarvoor door Syrië, Jordanië, Egypte, en weet ik veel door welk vollk nog meer. En nu ineens willen ze voor hun eigen stekkie vechten.....quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
[..]
we zullen zien. Palestijnen komen op voor hun land die al tientallen jaren wordt geterroriseerd door Israel
Heb je dit uit een voorleesboek dat iemand je aan je bed heeft voor gelezen of leer je dit in de plaatselijke moskee?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
[..]
we zullen zien. Palestijnen komen op voor hun land die al tientallen jaren wordt geterroriseerd door Israel
quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas wilt geen Israel uitroeien. nu Hamas de winnaar geworden moet Hamas nu ervoor zorgen dat ze de bevolking haal helpen en met Israel onderhandelen voor eigen staat
quote:Hamas-leider Mahmoud Zahar herhaalde bij het uitbrengen van zijn stem nog eens "nooit" met de Israëlische regering te willen onderhandelen. Eerder deze week liet hij echter weten dat er wel via een derde partij met de joodse staat kan worden gesproken.
ik leer helemaal niks. ik zie het op de mediaquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je dit uit een voorleesboek dat iemand je aan je bed heeft voor gelezen of leer je dit in de plaatselijke moskee?
het komt wel . ik weet zeker dat ze gaan onderhandelenquote:
Jij bent echt dom, weet je dat?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
[..]
het komt wel . ik weet zeker dat ze gaan onderhandelen
Tuurlijk, eerst alle Israeliers dood, en dan het land opnieuw op gaan bouwen zeker?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Ringo het volgende:
Het zou tijd zijn dat de impasse in de Palestijnse politiek doorbroken wordt. Goeie zaakdat Hamas gewonnen heeft, of beter, dat Fatah op mag rotten.
Die zelfmoordaanslagen zijn natuurlijk een heel foute, verwerpelijke strategie maar ze hebben ook veel goeds gebracht (ziekenhuizen, bejaarden- en armenzorg etc) dus om ze als simpele terroristen af te schilderen, gaat me wat ver.
Ik hoop dat ze nu eindelijk de mogelijkheid krijgen om wat van dat verziekte gebied te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |