abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34474815
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:07 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Boeit niet. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat islamitische extremisten al dan niet goed uitkomt.
Het is wat mij betreft het beeld dat al in Irak duidelijk werd. Geef mensen in het MO, behalve dan mischien joden en christenen, de keuze wat betreft hun bestuur en binnen no time zit je opgezadeld met extremisten, religieus of niet. Wat wij verstaan onder democratie en een rechtstaat is die regio gewoon volledig vreemd.
Volgens mij valt dat wel mee. Je verkijkt je, door afstand en onbekendheid (als in: je woont er niet zelf), op de 'gewoonheid', van gewone mensen. Die luitjes daar zijn ongeacht hun religie niet anders dan de luitjes hier.

Afdoen als volk is het loslaten van een rotte generalisatie op mensen die daarmee niets uitstaande hebben.

De hele regio afdoen als terroristisch maakt dat je automatisch met -volgens jou- terroristen om tafel moet.. als je met een vertegenwoordiger van een vreedzame groepering spreekt. Dat bedoelde ik met wie krijgen er hun zin als je ze over één kam scheert & geweldlozen ook bij de terroristen schaart.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34474821
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Ringo het volgende:
Het zou tijd zijn dat de impasse in de Palestijnse politiek doorbroken wordt. Goeie zaak dat Hamas gewonnen heeft, of beter, dat Fatah op mag rotten.

Die zelfmoordaanslagen zijn natuurlijk een heel foute, verwerpelijke strategie maar ze hebben ook veel goeds gebracht (ziekenhuizen, bejaarden- en armenzorg etc) dus om ze als simpele terroristen af te schilderen, gaat me wat ver.
Ik hoop dat ze nu eindelijk de mogelijkheid krijgen om wat van dat verziekte gebied te maken.
Daarom vind ik Hamas goed , ze komen voor hun bevolking op
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 11:24:15 #103
8781 crew  Frutsel
pi_34474822
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent echt dom, weet je dat?
Beetje laat of nie ?
pi_34474874
Integenstelling tot schijnbaar de meeste mensen, denk ik dat een overwinning van Hamas, mogelijk het beste is dat palestina in 10 jaar overkomen is ...

Natuurlijk, Hamas is een terreur-groepering die geweld als middel ziet, maar juist dat deze groepering nu machts-verplichtingen zal aangaan, kan betekenen dat ze domweg ook grotendeels eieren voor hun geld moeten kiezen.....
Die terreur tegen onschuldige burgers, het ergste aspect aan de strijdmethode van hamas, zie ik in redelijk korte tijd verdwijnen, juist omdat ze toch geaccepteerd zullen willen worden en er grote financiele belangen zijn, juist vanuit Palestina in Israel (en andersom) ....

Niet voor niks waren het aan de Israelische kant bekende havikken als Yithzak Rabin en Ariel Sharon, gedecoreerde oorlogshelden (en deels ook oorlogsmisdadigers) die het vredesproces op gang konden helpen .... een 'duif' als Shimon Peres, was in de 60 jaren persoonlijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Dimona en de Israelische kernbom, met Franse hulp...

Juist die 'harde'politici, kunnen meer bereiken, doordat ze ook duidelijk geweld als optie nemen, en er dus ook een direkte dreiging is... een beetje dezelfde tactiek als Bush en de neo-cons kiezen...

Dat Fatah weggestemd geworden is, is niet meer dan terecht en heel gezond voor palestina... de hierarchische structuur en verregaande corruptie in de Fatah-partij was de grootste rem op de ontwikkeling van palestina, mogelijk nog desastreuser dan het geweld en de vernietiging door Israeli's ....
Hamas, is als lokale partij veelal erg goed bezig, kent goede sociale structuren en binding in de gemeenschap ... waar ze in lokale gemeenteraden zitting hebben genomen is ook de corruptie gedaald en qua financieel beleid doen ze het een stuk, heel stukk beter dan Fatah-gemeenteraden.

Dat het vredesproces op de korte termijn zwaar gehinderd zal zijn, omdat de Israeli's niet met Hamas willen praten .. tja, dat deden ze met Abbas en Fatah ook niet, dus daar is eigenlijk niks aan verloren ..
wat dat betreft moeten de Israeli's niet miezen, want ze hebben ook het alternatief niks geboden en hebben zo de overwinning van Hamas zelf flink gesteund (om al helemaal niet te spreken erover dat Hamas vroeger, 80'er jaren en zelfs begin 90'er jaren; enorme financiele steun van israel kreeg, juist als 'religieus' alternatief om de macht van de PLO te breken ... zoals de Taliban en mujaheddin in Afghanistan ook door de amerikanen opgeleid werden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34474899
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Vitalogy het volgende:
Wie heeft de hardste lijn tegen de Palestijnen in Israel? Is dat Netanyahu?
Ja en het zou me niets verbazen als Netanyahu de verkiezingen gaat winnen in Israel als gevolg van deze verkiezingen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:26:31 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34474905
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:01 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat door deze keuze van de palestijnen ze aangeven dat de meerderheid eerder anti-tsrael is, dan dat het de kansen die ze krijgen aanpakken om een mooi palestina te stichten.
Ach, zo moeilijk is het niet om anti-israël te zijn als je dagelijks geterroriseerd wordt door een stel bijdehandte joodjes-in-uniform, je familieleden om de haverklap worden gearresteerd en ze een muur om je dorp heen bouwen 'om veiligheidsredenen'.

In Palestina wordt je anti-Israël geboren, en niet zonder redenen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34474912
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

No offence, maar die "Palestijnse burgers" zijn vaak zat gewoon terroristen die zich verschuilen.
Dat lijkt me min of meer de definitie van 'terrorist'. Terroristen zijn niet-militairen die geweld gebruiken, ergo: het zijn burgers.

Veruit de meeste burgers zijn geen terroristen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34474956
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ach, zo moeilijk is het niet om anti-israël te zijn als je dagelijks geterroriseerd wordt door een stel bijdehandte joodjes-in-uniform, je familieleden om de haverklap worden gearresteerd en ze een muur om je dorp heen bouwen 'om veiligheidsredenen'.

Hoe zou men reageren als Duitsland Nederland bezet ?????
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:28:15 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34474966
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Tuurlijk, eerst alle Israeliers dood, en dan het land opnieuw op gaan bouwen zeker?
Dat zijn jouw woorden.

Maar het lijkt me in elk geval een goeie zaak om hard & duidelijk te zijn tegen de zionistische bezetters: oprotten of we schieten jullie weg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34474985
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:25 schreef RM-rf het volgende:
Integenstelling tot schijnbaar de meeste mensen, denk ik dat een overwinning van Hamas, mogelijk het beste is dat palestina in 10 jaar overkomen is ...
aangezien Hamas door de meeste instanties wordt gezien als terroristische organisatie en daardoor dus ook officeel geen zaken meer mogen doen met Hamas denk ik dat jij het fout ziet.
pi_34475054
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:28 schreef Ringo het volgende:

Maar het lijkt me in elk geval een goeie zaak om hard & duidelijk te zijn tegen de zionistische bezetters: oprotten of we schieten jullie weg.
Nu moeten de Palestijnen ook realiseren dat als er iemand 'weggeschoten' wordt, het de palestijnen zullen zijn .. millitair-strategisch kunnen die zeker niet tegen de Israeli's op, en Israel pakt alle mogelijkheden op, om een terreurdreiging aan te grijpen om palestijnse infrastructuur te vernielen, en zo de palestijnen machteloos te houden ...

Nu is Hamas zelf ook verantwoordelijk voor de reparaties aan wegen, haven, riolering en waterleiding .... ze moeten dus zelf inzien dat de zelfmoordaanslagen wél 'speldeprikjes' zijn, maar Israel die dubbel zo hard hen laat terugbetalen.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

aangezien Hamas door de meeste instanties wordt gezien als terroristische organisatie en daardoor dus ook officeel geen zaken meer mogen doen met Hamas denk ik dat jij het fout ziet.
en Fatah/PLO was dat ooit ook, maar nu huilen hele troepen krokdilletranen, omdat die corrupte bende weggestemd is geworden ... 'omdat ze zogenaamd zulk een mooie hoop op een vredige toekomst boden ...'
sorry, maar waarom zou dat geloofwaardig zijn ... Fatah bood helemaal geen hoop op een mooie toekomst, Fatah bood een voortduren van een status-quo.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34475063
ik ben geen fan van geenstijl, maar hun verwoording hierover vind ik passend:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/011654.html#comments
pi_34475110
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat Israel dit gedrag vertoond is anders ook niet zonder reden. Het is eigenlijk nog steeds jammer dat de Pallestijnen niet inzagen dat bij de oprichting van de staat Israel hun rechten beter gewaarborgt waren dan bij hun zogenaamde broeders in de omringende landen, die eigenlijk puur uit anti-joodse gevoelens de Pallestijnen opriepen om Israel te verlaten met als belofte dat land weer terug te geven zodra de joden de zee in waren gedreven. Dat het die landen eigenlijk niet te doen was om de Pallestijnse belangen is wel gebleken uit hoe ze met Pallestijnse vluchtelingen om zijn gegaan, Jordanie is een goed voorbeeld hiervan.
pi_34475133
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Beetje een rare redenatie. Je kan weldegelijk een onderscheid maken tussen de politieke tak van hamas en de militaire tak van hamas. De politieke tak is verantwoordelijk voor de bouw van ziekenhuizen, verzorging van scholen en allerlei andere sociale zaken. Dat treft te burgers dus meteen, terwijl Fatah eindeloos aan het lullen was met Israeliers werden deze zaken verwaarloosd. Niet zo gek dat de gemiddelde Palestijn dan de conclusie trekt dat Hamas veel meer voor hen kan betekenen dan Fatah.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:36:15 #115
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34475169
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:32 schreef Scorpie het volgende:

Ik vind hem ronduit stupide.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator donderdag 26 januari 2006 @ 11:36:20 #116
8781 crew  Frutsel
pi_34475170
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:32 schreef Scorpie het volgende:

Inderdaad.
pi_34475217
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat Israel dit gedrag vertoond is anders ook niet zonder reden. Het is eigenlijk nog steeds jammer dat de Pallestijnen niet inzagen dat bij de oprichting van de staat Israel hun rechten beter gewaarborgt waren dan bij hun zogenaamde broeders in de omringende landen, die eigenlijk puur uit anti-joodse gevoelens de Pallestijnen opriepen om Israel te verlaten met als belofte dat land weer terug te geven zodra de joden de zee in waren gedreven. Dat het die landen eigenlijk niet te doen was om de Pallestijnse belangen is wel gebleken uit hoe ze met Pallestijnse vluchtelingen om zijn gegaan, Jordanie is een goed voorbeeld hiervan.
De steun aan Israel door de Amerikanen komt eigenlijk puur voort uit anti-islamitische gevoelens. Een voorbeeld hiervan is de militaire steun en de misbruik van het veto-recht in de VN veiligheidsraad. Sorry, maar zulke speculatieve antwoorden slaan echt nergens op en komen er uiteindelijk altijd weer op neer dat de omringende landen schuldig zijn aan alles en nog wat, en dat de betreffende kemphanen, Israel en de Palestijnen, enig gevoel van verantwoordelijkheid ontnomen wordt.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:38:53 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475244
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

correct
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34475250
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:31 schreef RM-rf het volgende:

en Fatah/PLO was dat ooit ook, maar nu huilen hele troepen krokdilletranen, omdat die corrupte bende weggestemd is geworden ... 'omdat ze zogenaamd zulk een mooie hoop op een vredige toekomst boden ...'
sorry, maar waarom zou dat geloofwaardig zijn ... Fatah bood helemaal geen hoop op een mooie toekomst, Fatah bood een voortduren van een status-quo.
Wat ik hier nu uit begrijp is dat jij het positief zou vinden als er aan beide kanten een hardliner aan het bewind is die hoogstwaarschijnelijk tot een "koude oorlog" leidt?

Hamas heeft immers al aangekondigt niet met Israel te willen onderhandelen waarmee de kans op een verkiezingsoverwinnig voor een hardliner aan Israelische kant wel is toegenomen. Nethanyahu heeft in het verleden ook al meerdere malen aangekondigt niets te zien in overleg met de Pallestijnen.

Dat Fatah ook geen oplossing was ben ik wel met je eens maar ik vind het alternatief nog erger.
pi_34475264
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Inderdaad met name het erbij trekken van de campagne "Medicijnen voor Gaza" getuigt van imbiciliteit.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:40:05 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475278
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De steun aan Israel door de Amerikanen komt eigenlijk puur voort uit anti-islamitische gevoelens. Een voorbeeld hiervan is de militaire steun en de misbruik van het veto-recht in de VN veiligheidsraad. Sorry, maar zulke speculatieve antwoorden slaan echt nergens op en komen er uiteindelijk altijd weer op neer dat de omringende landen schuldig zijn aan alles en nog wat, en dat de betreffende kemphanen, Israel en de Palestijnen, enig gevoel van verantwoordelijkheid ontnomen wordt.
nee die komt puur voort uit het feit dat israel vlak na de stichting aangevallen werd door islamitische buurlanden. toen had amerika daar nog geen materieel heen gestuurd. na die eerste oorlog zagen ze het nut van het helpen van israel. zo is het gegaan.
pi_34475305
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:39 schreef Chewie het volgende:

Wat ik hier nu uit begrijp is dat jij het positief zou vinden als er aan beide kanten een hardliner aan het bewind is die hoogstwaarschijnelijk tot een "koude oorlog" leidt?
De werkelijkheid heeft bewezen dat de hardliners het uiteindelijk een stuk beter doen, dan een 'softe' regering, met een radikale oppositie ...
pi_34475328
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee die komt puur voort uit het feit dat israel vlak na de stichting aangevallen werd door islamitische buurlanden. toen had amerika daar nog geen materieel heen gestuurd. na die eerste oorlog zagen ze het nut van het helpen van israel. zo is het gegaan.
Nee zo is het niet gegaan, immers Israel overtrad zelf ook resolutie na resolutie. Als het de Amerikanen ging om rechtvaardigheid (waar zij immers altijd voor strijden), dan hadden ze Israel zelf ook bestraft.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:42:34 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475351
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee zo is het niet gegaan, immers Israel overtrad zelf ook resolutie na resolutie. Als het de Amerikanen ging om rechtvaardigheid (waar zij immers altijd voor strijden), dan hadden ze Israel zelf ook bestraft.
ze hebben israel regelmatig op de vingers getikt. hebben talloze vredesonderhandelingen tussen israel en de palestijnen gevoerd. je weet tog?
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:42:38 #125
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_34475353
Ieder partij verdient wat hen toekomt, zowel israel, u.s., palestina, terroristen enz. Als ze niet streven naar vrede, dan verdienen ze ook geen vrede, simpel. Laat ze maar nog een 60 jaar elkaars kinderen en huizen opblazen, mij een zorg. De oorlogheeft lang genoeg geduurt en als ze er nóg niet uit zijn,
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_34475393
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee. Je verkijkt je, door afstand en onbekendheid (als in: je woont er niet zelf), op de 'gewoonheid', van gewone mensen. Die luitjes daar zijn ongeacht hun religie niet anders dan de luitjes hier.

Afdoen als volk is het loslaten van een rotte generalisatie op mensen die daarmee niets uitstaande hebben.

De hele regio afdoen als terroristisch maakt dat je automatisch met -volgens jou- terroristen om tafel moet.. als je met een vertegenwoordiger van een vreedzame groepering spreekt. Dat bedoelde ik met wie krijgen er hun zin als je ze over één kam scheert & geweldlozen ook bij de terroristen schaart.
Welke geweldlozen? Zuid Afrika had Nelson Mandela, India had Gandhi, en de Palestijnen hadden Arafat, en nu hamas.
Ik wou eerst typen dat het in Israel en omstreken wat heftiger aan toe gaat dan in de rest van het MO, maar dat is bij nader inzien niet zo. Wat er in de palestijnse gebieden gebeurt is niet verschillend van wat er loos is in irak, Saoedie Arabië enz enz. Alleen botst die zieke cultuur in Israel op een beschaving + natuurlijk het traditionele anti-semitisme die in de ''Palestijnse zaak'' weer een uitlaatklep heeft gevonden. En dat is genoeg aanlleiding voor een disproportionele hoeveelheid aandacht, terwijl bijvoorbeeld in Dafur de volkerenmoord ongehinderd voortgezet kan worden.
Ik begrijp überhaupt niet waarom het Westen zich nog bemoeit met die ons volledig wezensvreemde regio, en wat daar nog te onderhandelen valt. Ik wordt ook behoorlijk beroerd bij het idee dat het Weste miljarden aan hulp die kant opstuurt, wat een vreselijke verspilling.
pi_34475401
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze hebben israel regelmatig op de vingers getikt. hebben talloze vredesonderhandelingen tussen israel en de palestijnen gevoerd. je weet tog?
Dat staat niet in verhouding met het aantal veto's dat Amerika gebruikt heeft, dat weet je zelf ook wel. Zolang deze verkiezingen democratisch zijn verlopen zie ik niets fouts aan de overwinning van Hamas. Israel kent geeneens gematigde leiders, daar praten we toch ook gewoon mee? Of hebben we een beetje last van westerse selectiviteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475413
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Hmmm, ik denk dat de invloed van succesvolle joden in de VS ook een voorname rol speelt.
Anders dan Islamieten behoren joden bijna overal ter wereld tot de succesvollere inwoners van een land.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34475437
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het mag jou toch wel bekend zijn dat de steun van de VS er nog lang niet was bij de oprichting van de staat Israel? VS was hier zelfs geen eens voorstander van!

Mijn antwoord slaat juist wel ergens op omdat bij de oprichting van de staat Israel ook de Arabische bevolking van dat gebied dezelfde rechten kregen als de joden, dat dit nu niet meer het geval is komt dan ook voornamelijk door de oorlogen die gestart zijn door de buurlanden en die met hun beloftes aan de Pallestijnen, die ze nog nooit zijn nagekomen, de verhoudingen op scherp hebben gezet.
pi_34475449
De belangrijkste vraag van vandaag is: wat leert Israel en Fatah van deze uitslag? Dat het Palestijnse volk niet voor niks op Hamas heeft gestemd. Het gaat nog lang duren voor het voorbij is.
pi_34475496
quote:

[..]

V.
en ik vind hem briljant!

Geenstijl
pi_34475552
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe zou men reageren als Duitsland Nederland bezet ?????
Vroeger reageerde men erg mak en was er minimaal verzet.

Overigens is dit een intens domme vergelijking. Het Israel - Palestijnen conflict ligt veel gecompliceerder. Er is namelijk een joodse democratische staat, die niet geaacepteerd wordt door door de Palestijsen. De Palestijnen hebben irreële eisen voor vreden. Bijvoorbeeld de terugkeer. Dit is gewoon iets wat niet gaat gebeuren. Verruit de meeste Israeli's willen dat het een joodse staat blijft. Dit is niet mogelijk met de terugkeer. Israel is daarentegen bezig de Palestijnen al jarenlang te etteren. Bewust aan het provoceren. Bijvoorbeeld bouw nederzettingen, Sharon die tempelberg bezocht....
pi_34475553
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:45 schreef Chewie het volgende:
Het mag jou toch wel bekend zijn dat de steun van de VS er nog lang niet was bij de oprichting van de staat Israel? VS was hier zelfs geen eens voorstander van!
Wat is de relevantie daarvan dan? De VS was er geen voorstander van, kennelijk zijn ze er later op terug gekomen.
quote:
Mijn antwoord slaat juist wel ergens op omdat bij de oprichting van de staat Israel ook de Arabische bevolking van dat gebied dezelfde rechten kregen als de joden, dat dit nu niet meer het geval is komt dan ook voornamelijk door de oorlogen die gestart zijn door de buurlanden en die met hun beloftes aan de Pallestijnen, die ze nog nooit zijn nagekomen, de verhoudingen op scherp hebben gezet.
Komop zeg wat een lulkoek, zelfs vandaag worden Arabieren gediscrimineerd in de Israelische gebieden. Overigens is dit niet beperkt tot arabieren hoor, praktisch elke niet-Israelier wordt gediscrimineerd. Chinezen, aziaten etc etc hebben daar echt geen gelijke rechten hoor. En dat is echt niet pas sinds de laatste jaren zo hoor, sinds de oprichting van de staat Israel is er al sprake van een soort van koloniserings-proces waarbij mensen gewoon verdreven werden. Joodse wijken zijn als enclaves opgezet in case you didnt know.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475585
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In de beginjaren waren er nog geen resoluties tegen Israel ingesteld door de VN en laat het nu net in die tijd misgegaan zijn door toedoen van de buurlanden.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:50:50 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475600
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is de relevantie daarvan dan? De VS was er geen voorstander van, kennelijk zijn ze er later op terug gekomen.
ja maar jij weet dit aan een anti-islamitische houding van de vs.
pi_34475612
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

In de beginjaren waren er nog geen resoluties tegen Israel ingesteld door de VN en laat het nu net in die tijd misgegaan zijn door toedoen van de buurlanden.
Nee, het is al misgegaan bij de oprichting, daar hebben de buurlanden geen inspraak over gehad. Nu jij weer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475631
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja maar jij weet dit aan een anti-islamitische houding van de vs.
Net als Chewie de houding van arabische landen meteen weet aan een anti-semitisme. Daar erger ik me behoorlijk aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475637
quote:

[..]

V.
Omdat ze alle twee de partijen afmaken in dat stukje?
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:52:13 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475642
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, het is al misgegaan bij de oprichting, daar hebben de buurlanden geen inspraak over gehad. Nu jij weer.
helemaal geen inspraak? dus de palestijnen zijn niet betaald voor het land?
pi_34475644
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Welke geweldlozen? Zuid Afrika had Nelson Mandela, India had Gandhi, en de Palestijnen hadden Arafat, en nu hamas.
Er is geen aanspreken geweldsloos rolmodel, er zijn geen -in het westen- bekende geweldsloze partijen. Maar ze zijn er wel, natuurlijk. Er zijn Palestijnse intellectuelen die pleiten voor dialoog. Er zijn vast (wedden?) gewone burgers die helemaal niks met geweld te maken willen hebben. Maar die hoor je niet.. het is iets met die bommen.. die trekken een hoop aandacht, ten koste van andere geluiden.
quote:
Ik wou eerst typen dat het in Israel en omstreken wat heftiger aan toe gaat dan in de rest van het MO, maar dat is bij nader inzien niet zo. Wat er in de palestijnse gebieden gebeurt is niet verschillend van wat er loos is in irak, Saoedie Arabië enz enz. Alleen botst die zieke cultuur in Israel op een beschaving + natuurlijk het traditionele anti-semitisme die in de ''Palestijnse zaak'' weer een uitlaatklep heeft gevonden. En dat is genoeg aanlleiding voor een disproportionele hoeveelheid aandacht, terwijl bijvoorbeeld in Dafur de volkerenmoord ongehinderd voortgezet kan worden.
Ik begrijp überhaupt niet waarom het Westen zich nog bemoeit met die ons volledig wezensvreemde regio, en wat daar nog te onderhandelen valt. Ik wordt ook behoorlijk beroerd bij het idee dat het Weste miljarden aan hulp die kant opstuurt, wat een vreselijke verspilling.
Het westen bemoeit zich er onder andere mee omdat de regio ons niet wezensvreemd is.. het zijn menselijk wezens daaro. En in geval van Israël, met veel, vrij recente historische banden met Europa, Europese burgers, Europese politiek. En aangezien Israël nogal wat te schaften heeft met de buren.. heeft Europa banden met dat conflikt.
En dan hebben we nog de religieuze band, op basis waarvan sommigen zich betrokken voelen bij het volk van het verbond / beloofde land.

Daarnaast zijn er de laatse tientallen jaren mensen in Europa gekomen die een band hebben met de regio, en waarvan de loyaliteit niet bij de Israelische kant ligt. Die mensen maken deel uit van Europa, dus ook via hun is er een band van Europa naar het MO.
pi_34475650
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De werkelijkheid heeft bewezen dat de hardliners het uiteindelijk een stuk beter doen, dan een 'softe' regering, met een radikale oppositie ...
Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten. Je zult ongetwijfeld wel real-politici hebben onder de palestijnen, maar het Israelisch equivalent van hamas zou de Kach beweging zijn. En daarmee raken we ook meteen de kern. Zou de Kach de meerderheid verkrijgen in Israel zou de Westerse wereld op z'n achterste benen staan, en nu hamas een dergelijke positie heeft weten te veroveren moeten we vooral blijven onderhandelen en mededogen houden. Ja, vergeet het maar, ik trap daar niet in
pi_34475678
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

helemaal geen inspraak? dus de palestijnen zijn niet betaald voor het land?
Hoeveel procent is er betaald denk je Hoeveel mensen hadden bij de OPRICHTING al geprotesteerd tegen zo'n staat? Hoeveel mensen werden toen in elkaar geslagen door de Engelsen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475709
quote:

[..]

[..]

Komop zeg wat een lulkoek, zelfs vandaag worden Arabieren gediscrimineerd in de Israelische gebieden. Overigens is dit niet beperkt tot arabieren hoor, praktisch elke niet-Israelier wordt gediscrimineerd. Chinezen, aziaten etc etc hebben daar echt geen gelijke rechten hoor. En dat is echt niet pas sinds de laatste jaren zo hoor, sinds de oprichting van de staat Israel is er al sprake van een soort van koloniserings-proces waarbij mensen gewoon verdreven werden. Joodse wijken zijn als enclaves opgezet in case you didnt know.
Maakt het uit hoe Israel in eigen land bezig is. In de regio is het de enige staat waar andere religies en mensen met een geheel vrije meni-ng veilig zijn voor justitie. Een jood kan in bijvoorbeeld Iran niet eens leven. Een arabische Israeli mag daar ook stemmen en er zitten ook arabieren in de knesset.

Nu is Israel geen West Europees land, waar religie geheel vrij is. Van grond af aan is Israel een rascistische staat, aangezien het een joodse staat is. Er is echte wel religieuze vrijheid.
pi_34475719
quote:

[..]

Ja ze zijn er later op teruggekomen, de relevantie is dat jij beweerde dat Israel altijd gesteund werd door de VS terwijl dit zeker niet zo is, dat Israel de eerste oorlogen met de buurlanden overleeft heeft mag dan ook een wonder heten want op veel steun hoefden ze toen niet te rekenen en was er ook nog geen sprake van een Israelisch leger.
[..]
quote:
Weet jij wel wanneer de oproep van de buurlanden aan de Pallestijnen kwam om Israel te verlaten met de belofte dat ze weer terug mochten keren als de joden de zee in waren gedreven? Blijkbaar niet anders wist je namelijk wel waarom dit in de praktijk niet het geval meer is.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:55:01 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475722
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel procent is er betaald denk je Hoeveel mensen hadden bij de OPRICHTING al geprotesteerd tegen zo'n staat? Hoeveel mensen werden toen in elkaar geslagen door de Engelsen?
idd. zoals de meeste beslissingen in die landen gebeurd dit niet echt democratisch.
pi_34475727
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten. Je zult ongetwijfeld wel real-politici hebben onder de palestijnen, maar het Israelisch equivalent van hamas zou de Kach beweging zijn. En daarmee raken we ook meteen de kern. Zou de Kach de meerderheid verkrijgen in Israel zou de Westerse wereld op z'n achterste benen staan, en nu hamas een dergelijke positie heeft weten te veroveren moeten we vooral blijven onderhandelen en mededogen houden. Ja, vergeet het maar, ik trap daar niet in
Uhm Israel kent praktisch geen liberale partijen, dus feitelijk zouden we nooit met Israel mogen praten, omdat het niet aan de eisen voldoet die wij stellen als westerlingen. (Net als bij Hamas)
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475745
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:

[..]

het komt wel . ik weet zeker dat ze gaan onderhandelen
sterker nog, de afspraak is zelfs als gemaakt. Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen komen ze bij elkaar........
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34475758
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef sigme het volgende:

Daarnaast zijn er de laatse tientallen jaren mensen in Europa gekomen die een band hebben met de regio, en waarvan de loyaliteit niet bij de Israelische kant ligt. Die mensen maken deel uit van Europa, dus ook via hun is er een band van Europa naar het MO.
Die kun je gewoon onder 'religieuze band' plaatsen toch?
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34475782
quote:

[..]

Ja Israel had misschien helemaal neit opgericht moeten worden, maar daarover discuseren is totaal debiel, aangezien het gebeurd is en het land blijft. Om vrede te bereiken dient er na de situatie NU gekeken te worden. In het verleden kijken heb je niet zo veel aan, want dan had er wel heel veel anders gemoeten voor wereldvrede.
pi_34475783
quote:

[..]

Waren de buurlanden geen lid van de VN in die tijd?
pi_34475805
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm Israel kent praktisch geen liberale partijen, dus feitelijk zouden we nooit met Israel mogen praten, omdat het niet aan de eisen voldoet die wij stellen als westerlingen. (Net als bij Hamas)
Tuurlijk ... aan de hand van dit criterium zouden we banden met veel meer landen moeten verbreken.
pi_34475810
Allah akbar!

(verkapte tvp )
pi_34475812
Stel je voor, je ontvangt de Palestijnse delegatie op Huis Den Bosch.........
Komen ze zo aanlopen:

Erg bevorderlijk voor je imago
pi_34475829
quote:

[..]

Niet liberaal als Nederland. Maar de niet religieuze partijen in Israel hebben nog steeds de meeste macht. Shinoei, Likud, Een Israel, Kadima
pi_34475831
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:54 schreef Chewie het volgende:
Ja ze zijn er later op teruggekomen, de relevantie is dat jij beweerde dat Israel altijd gesteund werd door de VS terwijl dit zeker niet zo is, dat Israel de eerste oorlogen met de buurlanden overleeft heeft mag dan ook een wonder heten want op veel steun hoefden ze toen niet te rekenen en was er ook nog geen sprake van een Israelisch leger.
Zo'n wonder was dat niet als je weet hoeveel geld (en dus macht) de Joden destijds hadden. De steun voor een Israelische staat is altijd al vanuit het westen gekomen, is dat niet van Amerika geweest, dan van de Engelsen. Het verhaalverloop blijft hetzelfde, Israel die talloze resoluties negeert, onschuldige mensen afmaakt etc etc (en toch ondanks dat dit allemaal indruist tegen westerse normen en waarden, steun geniet van freedom fighter Amerika)
quote:
Weet jij wel wanneer de oproep van de buurlanden aan de Pallestijnen kwam om Israel te verlaten met de belofte dat ze weer terug mochten keren als de joden de zee in waren gedreven? Blijkbaar niet anders wist je namelijk wel waarom dit in de praktijk niet het geval meer is.
De beloften zijn heden ten dagen helemaal niet van belang, en zie ook niet wat de beloften te maken hebben met anti-semitisme zelf. Een vreemd land dat plotseling je buurland wordt is niet erg fijn. Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475860
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Niet liberaal als Nederland. Maar de niet religieuze partijen in Israel hebben nog steeds de meeste macht. Shinoei, Likud, Een Israel, Kadima
Niet-religieus maar wel extreem-rechts als we het naar Nederlands of Europees perspectief vertalen. Radicale partijen hoeven niet altijd religieus te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:00:59 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34475898
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo'n wonder was dat niet als je weet hoeveel geld (en dus macht) de Joden destijds hadden. De steun voor een Israelische staat is altijd al vanuit het westen gekomen, is dat niet van Amerika geweest, dan van de Engelsen. Het verhaalverloop blijft hetzelfde, Israel die talloze resoluties negeert, onschuldige mensen afmaakt etc etc (en toch ondanks dat dit allemaal indruist tegen westerse normen en waarden, steun geniet van freedom fighter Amerika)
[..]

De beloften zijn heden ten dagen helemaal niet van belang, en zie ook niet wat de beloften te maken hebben met anti-semitisme zelf. Een vreemd land dat plotseling je buurland wordt is niet erg fijn. Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.
ik vind de vergelijking tussen israeliërs en radicale islamieten niet zo best gekozen.
pi_34475954
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waren de buurlanden geen lid van de VN in die tijd?
Haha, wat voor inspraak hadden ze. Komop Chewie niet zo naief zeg. Overigens heeft de aanslag op de Engelsen door wat radicale Joden ervoor gezorgt dat de Engelsen over de streep werden getrokken en een vreemde belofte maken aan zowel de arabieren (die met hun eigen bloed zweet en tranen de ottomanen verdreven hadden) als aan de joden (die half uitgemoord waren door Hitler).
Allah Al Watan Al Malik
pi_34475964
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet-religieus maar wel extreem-rechts als we het naar Nederlands of Europees perspectief vertalen. Radicale partijen hoeven niet altijd religieus te zijn.
Ook niet extreem rechts. De meest rechtse vand eze is likud en die is niet extreem rechts. Maar het is daar ook niet te vergelijken met hier. Overigens heeft Likud veel gedaan om het geruzie in stand te houden.

Het komt op mij over alsof je Israel aan het bashen bent. Tevens kijk je continu naar het verleden. Je zegt telkens Israel doet dit fout, de westerse wereld heeft dat fout gedaan. De Arabische wereld is net zo goed schuldig aan het conflict. Al het niet erkennen van Israel is een onmogelijke voorwaarde tot vrede.
pi_34475975
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.
Wat een vergelijking .... Volgens mij gaat de geschiedenis van de Jodenin dat gebied iets verder terug dan het stichten van de staat Israel.
pi_34475983
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind de vergelijking tussen israeliërs en radicale islamieten niet zo best gekozen.
De oprichting is nou niet echt door gematigde Joden verzorgt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476028
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wat een vergelijking .... Volgens mij gaat de geschiedenis van de Jodenin dat gebied iets verder terug dan het stichten van de staat Israel.
Nee dat is een argument, we kunnen niet landen gaan claimen die duizenden jaren terug nog wel van ons waren. Dat zou voor chaotische taferelen en wereld-oorlogen zorgen. Wat doen de Spanjaarden in Noord-Marokko, wat doet Marokko in de Westerse Sahara. Wat doet etc etc etc.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:05:35 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476038
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De oprichting is nou niet echt door gematigde Joden verzorgt.
ik vond golda meir wel goed eigenlijk.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:05:39 #164
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34476041
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten.
Jij begaat een vergissing door Hamas-leden als geestelijk gehandicapten te beschouwen.

Dat is een geveinsd-naiëve opstelling die niemand zich kan veroorloven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34476080
Mensen, ga eens ontopic. Stop met gigantisch domme vergelijkingen, zoals 'als duitsland nou nederland zou bezetten' of 'als er een islamitische staat tussen NL en D zou komen'. Is niet aan de orde. Is niet te vergelijken.

Ook discuseren over het bestaansrecht van Israel en van wie het land nou is heeft geen zin, aangezien de betrokkene vinden dat het van hen is.
pi_34476099
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Ook niet extreem rechts. De meest rechtse vand eze is likud en die is niet extreem rechts. Maar het is daar ook niet te vergelijken met hier. Overigens heeft Likud veel gedaan om het geruzie in stand te houden.

Het komt op mij over alsof je Israel aan het bashen bent. Tevens kijk je continu naar het verleden. Je zegt telkens Israel doet dit fout, de westerse wereld heeft dat fout gedaan. De Arabische wereld is net zo goed schuldig aan het conflict. Al het niet erkennen van Israel is een onmogelijke voorwaarde tot vrede.
Nee ik geef tegengas, de Arabieren zijn indertijd idd zeer onzorgvuldig bezig geweest en dat zal ik ook niet onder stoelen en banken steken. Fact is dat ik zie dat een aantal users, waaronder Chewie, praktisch alles wat mis is gegaan aan Arabieren of "Omringende landen" wijten, terwijl dit een conflict is wat zeer en zeer complex is en waarbij de oprichting nou niet echt smooth is verlopen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:07:56 #167
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34476118
Hamas staat voor moed, eerlijkheid, doelgericht, betrouwbaar, volhardend en vol overtuiging.

Fatah staat voor corrupt, onbetrouwbaar, slap, onzeker en laf.

De keuze is dan snel gemaakt.

Ik verwacht dat Hamas serieus met de Israeli's zal onderhandelen, dat hebben ze al meerdere malen kenbaar gemaakt deze week.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34476140
De eis van Hamas om Israel zich terug te laten trekken naar de grenzen van 1967 vind ik anders best reeel. (Deze eis staat zelfs in een van de honderden VN resoluties dacht ik)
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:09:47 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476166
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Super7fighter het volgende:
Hamas staat voor moed, eerlijkheid, doelgericht, betrouwbaar, volhardend en vol overtuiging.

Fatah staat voor corrup, onbetrouwbaar, slap, onzeker, slap en laf.

Ik verwacht dat Hamas serieus met de Israeli's zal onderhandelen, dat hebben ze al meerdere malen kenbaar gemaakt deze week.
je hebt volkomen gelijk dat het eigenlijk kiezen was tussen twee kwaden.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:10:38 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476194
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
De eis van Hamas om Israel zich terug te laten trekken naar de grenzen van 1967 vind ik anders best reeel. (Deze eis staat zelfs in een van de honderden VN resoluties dacht ik)
en beloven ze dan dat israel het niet meer hoeft terug te pakken als bufferzone tegen islamitische geweld?
pi_34476200
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee ik geef tegengas, de Arabieren zijn indertijd idd zeer onzorgvuldig bezig geweest en dat zal ik ook niet onder stoelen en banken steken. Fact is dat ik zie dat een aantal users, waaronder Chewie, praktisch alles wat mis is gegaan aan Arabieren of "Omringende landen" wijten, terwijl dit een conflict is wat zeer en zeer complex is en waarbij de oprichting nou niet echt smooth is verlopen.
eens, maar kap serieus met gedoe over de oprichting, das nu helemaal neit van belang. Van belang is dat er een conclict is.
-De meeste Palestijnen gewoon geen leven, dit wekt onvrede, woede --> geweld.
-Israel is dupe van het geweld, Israel slaat terug --> vicieuze cirkel. (maakt nu ff niets uit wie er begon met geweld)
-Partijen zijn beiden niet bereid tot oplossing.
pi_34476224
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee dat is een argument, we kunnen niet landen gaan claimen die duizenden jaren terug nog wel van ons waren. Dat zou voor chaotische taferelen en wereld-oorlogen zorgen. Wat doen de Spanjaarden in Noord-Marokko, wat doet Marokko in de Westerse Sahara. Wat doet etc etc etc.
Desondanks blijft de vergelijking tussen Israel en een willekeurig stukje land in Europa onzin.
Ik ben overigens best voor het verplaatsen van de staat Israel naar Europa. En laat de Palestijnen en hun broeders dan maar eens zien of ze wat van het land kunnen maken ....
pi_34476246
Hamas zei zelf gister dat de angst van het Westen geheel onterecht was, en die gast die dat zei kwam mij nogal betrouwbaar over. Totaal geen dreigende taal richting het westen whatsoever.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476267
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en beloven ze dan dat israel het niet meer hoeft terug te pakken als bufferzone tegen islamitische geweld?
Dat zou mijnsinsziens wel moeten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476273
quote:

Fatah staat voor corrupt, onbetrouwbaar, slap, onzeker en laf.

quote:
Hamas-leider Mahmoud Zahar herhaalde bij het uitbrengen van zijn stem nog eens "nooit" met de Israëlische regering te willen onderhandelen. Eerder deze week liet hij echter weten dat er wel via een derde partij met de joodse staat kan worden gesproken.
you were saying?
pi_34476281
Overigens maakt het echt niet uit dat Hamas gewonnen heeft. Als Hamas matigt (wat ik verwacht) zijn ze denk ik een stuk betrouwbaarder dan Fatah. En als Israel de koppigheid opgeeft om niet met ze te onderhandelen (wat ik betwijfel) dan kan het best wat worden
Overigens was de PLO ook een terroristische organisatie en was Rabin ook een hardliner. En toch heeft Rabin wel kunnen onderhandelen met Arafat. Ik zie dus wel hoop.
pi_34476282
quote:
Zijn dit de kenmerken van iemand die met zijn zieke kop een bus vol schoolgaande kinderen instapt om zichzelf vervolgens op te blazen?
pi_34476342
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
Totaal geen dreigende taal richting het westen whatsoever.
Wie wil de Hamas in het westen bedreigen dan? Een eventuele Palestijnse staat heeft geen toekomst wanneer het een dreigende houding t.o.v de westerse wereld aanneemt.
pi_34476369
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Zijn dit de kenmerken van iemand die met zijn zieke kop een bus vol schoolgaande kinderen instapt om zichzelf vervolgens op te blazen?
Nee de kenmerken daarvan zijn wanhoop, angst, woede en onwetendheid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476392
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Er is geen aanspreken geweldsloos rolmodel, er zijn geen -in het westen- bekende geweldsloze partijen. Maar ze zijn er wel, natuurlijk. Er zijn Palestijnse intellectuelen die pleiten voor dialoog. Er zijn vast (wedden?) gewone burgers die helemaal niks met geweld te maken willen hebben. Maar die hoor je niet.. het is iets met die bommen.. die trekken een hoop aandacht, ten koste van andere geluiden.
Aandacht? Er zijn zullen ongetwijfeld Palestijnen zijn waarmee wat te beginnen valt, maar die komen simpelweg niet aan de bak bij het eigen volk, en dat geld eigenlijk voor het gehele Midden Oosten. Hoeveel van dergelijke gematigde Palestijnen, Egyptenaren, Iraniers, Irakezen zijn inmiddels wel niet gevlucht naar het Westen. Er schijnt bijvoorbeeld in Irak een moordcampagne aan de gang te zijn specifiek gericht op professoren en hoogleraren, en inmiddels ook gewone leraren naar het schijnt.
quote:
Het westen bemoeit zich er onder andere mee omdat de regio ons niet wezensvreemd is.. het zijn menselijk wezens daaro.

It's live, Sigme, but not as we know it!
quote:
En in geval van Israël, met veel, vrij recente historische banden met Europa, Europese burgers, Europese politiek. En aangezien Israël nogal wat te schaften heeft met de buren.. heeft Europa banden met dat conflikt.
En dan hebben we nog de religieuze band, op basis waarvan sommigen zich betrokken voelen bij het volk van het verbond / beloofde land.
Maar is er ook een noodzaak? Uiteindelijk is het een keuze, en we kunnen rustig besluiten het MO te laten voor wat het is. Gewoon uitzwaaien en onze energie en geld besteden aan zaken die nuttig zijn. En als er mensen zijn die uit religieuze overwegingen daar graag willen gaan hobbyen, doen ze dat maar op eigen kosten.
quote:
Ja, een onbeduidend groepje paupers met teveel praatjes
pi_34476393
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wie wil de Hamas in het westen bedreigen dan? Een eventuele Palestijnse staat heeft geen toekomst wanneer het een dreigende houding t.o.v de westerse wereld aanneemt.
Dus dan is het toch een rationele partij? Immers ze kunnen (blijkt) belangen afwegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476410
Ach, ze gaan dus gewoon lekker oorlogje spelen. Busje opblazen, raket aanvalletje terug, zelfmoordaanslag, paar raketten terug. Lekker boeiend.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:18:06 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476444
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

dus eigenlijk staat hamas voor wanhoop, angst, woede en onwetendheid. leek me een veel betere conclusie idd.
pi_34476450
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]

Die kenmerken rechtvaardigen het doden van kinderen?
pi_34476515
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:18 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Die kenmerken rechtvaardigen het doden van kinderen?
Nee. Het feit dat Israel (rechtvaardig) terrostenleiders uitschakelt met de nodige colleteral damage is ook alle behalve rechtvaardig
pi_34476531
quote:

[..]

Liberaal in de brede betekenis van het woord. Israel is gewoon een liberale democratie.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:20:56 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476553
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef Geesoes het volgende:

[..]

Nee. Het feit dat Israel (rechtvaardig) terrostenleiders uitschakelt met de nodige colleteral damage is ook alle behalve rechtvaardig
je bedoelt de dappere strijders die zich verschuilen in ziekenhuizen, volkswijken en scholen?
pi_34476560
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus eigenlijk staat hamas voor wanhoop, angst, woede en onwetendheid. leek me een veel betere conclusie idd.
Misschien, maar dan staan ze ook voor sociale zekerheid, scholen, ziekenhuizen, wegen e.d. Zaken die veel dichter bij het volk staan. Misschien zijn ze daarom zo succesvol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476591
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bedoelt de dappere strijders die zich verschuilen in ziekenhuizen, volkswijken en scholen?
Yassin verschool zich niet. Maar hij was bij de aanslag op hem eht niet de enige die omkwam.
pi_34476597
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nee de dappere strijders die toevallig in een woonwijk rijden met hun auto waar toevallig talloze kinderen spelen, en er ineens een raket opvalt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476629
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Liberaal in de brede betekenis van het woord. Israel is gewoon een liberale democratie.
Een halve theocratie is alles behalve liberaal. Zelfs in de brede zin van het woord.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:24:10 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476676
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien, maar dan staan ze ook voor sociale zekerheid, scholen, ziekenhuizen, wegen e.d. Zaken die veel dichter bij het volk staan. Misschien zijn ze daarom zo succesvol.
ik kan er best genuanceerd naar kijken. ik geloof dat het sch was die als eerste in dit topic zei dat het misschien goed was dat hamas won omdat ze zich dan serieus moeten gaan richten op (wereld) politiek. daar ben ik het mee eens.

dat van die scholen vind ik persoonlijk eerder eng dan bevordelijk. ben benieuwd welke leraren de hamas heeft uitgezonden.
pi_34476685
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
En zo kent de VN ook de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Hoeveel moslims en moslim-landen trekken zich daar eigenlijk wat van aan?

Article 2.

Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.

http://www.un.org/Overview/rights.html
pi_34476688
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Geesoes het volgende:
[..]

Yassin verschool zich niet. Maar hij was bij de aanslag op hem eht niet de enige die omkwam.
Nog steeds niet vergelijkbaar met doelbewust vermoorden van burgers. Ook bij Palestijnse aanslagen op militairen zijn geregeld burgers omgekomen.
pi_34476689
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een halve theocratie is alles behalve liberaal. Zelfs in de brede zin van het woord.
En in de regio zijn ze het meest liberaal. Is allemaal maar relatief....
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:24:39 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476697
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Geesoes het volgende:

[..]

nee ik geloof ook twee beveiligers.
pi_34476712
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En zo kent de VN ook de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Hoeveel moslims en moslim-landen trekken zich daar eigenlijk wat van aan?

Article 2.

Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.

http://www.un.org/Overview/rights.html
Weinig, maar is dat een rechtvaardiging voor andere landen om zich ook maar zo te gaan gedragen. Valt met van je tegen Godslasteraar, je verlaagt je naar hun niveau.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34476731
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee de dappere strijders die toevallig in een woonwijk rijden met hun auto waar toevallig talloze kinderen spelen, en er ineens een raket opvalt.
zo toevallig rijden ze daar niet hoor, schuilplaatsen van terroristen zijn veelal vlakbij ziekenhuizen, scholen en/of kinderrijke woonwijken te vinden. Kunnen de onschuldige slachtoffers weer wijzen naar Israel/VS/(insert willekeurig westers land), terwijl ze willens en wetens terroristen als buurman accepteren.
pi_34476821
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

zo toevallig rijden ze daar niet hoor, schuilplaatsen van terroristen zijn veelal vlakbij ziekenhuizen, scholen en/of kinderrijke woonwijken te vinden. Kunnen de onschuldige slachtoffers weer wijzen naar Israel/VS/(insert willekeurig westers land), terwijl ze willens en wetens terroristen als buurman accepteren.
Het IDF beschikt over zulke goede informatiediensten, kunnen ze dan niet wachten met raketje schieten tot ze buiten de steden rijden? Als ze een aanslag gaan plegen moeten ze zich verplaatsen, bovendien haalt inderdaad nog altijd het soldaatje van de IDF de trigger over, bewust.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:28:01 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476834
als je alleen al kijkt naar de leeftijd van de opgehitste palestijnse jochies bij rellen en gevechten, dan kan je je voorstellen dat hamas nou niet echt betrokken is bij het leven van die kinderen die gewoon naar school zouden moeten gaan. ze kunnen die dode kinderen hooguit goed gebruiken in hun anti-israel campagne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')