Volgens mij valt dat wel mee. Je verkijkt je, door afstand en onbekendheid (als in: je woont er niet zelf), op de 'gewoonheid', van gewone mensen. Die luitjes daar zijn ongeacht hun religie niet anders dan de luitjes hier.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:07 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Boeit niet. Ik laat mijn mening niet afhangen van wat islamitische extremisten al dan niet goed uitkomt.
Het is wat mij betreft het beeld dat al in Irak duidelijk werd. Geef mensen in het MO, behalve dan mischien joden en christenen, de keuze wat betreft hun bestuur en binnen no time zit je opgezadeld met extremisten, religieus of niet. Wat wij verstaan onder democratie en een rechtstaat is die regio gewoon volledig vreemd.
Daarom vind ik Hamas goed , ze komen voor hun bevolking opquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Ringo het volgende:
Het zou tijd zijn dat de impasse in de Palestijnse politiek doorbroken wordt. Goeie zaakdat Hamas gewonnen heeft, of beter, dat Fatah op mag rotten.
Die zelfmoordaanslagen zijn natuurlijk een heel foute, verwerpelijke strategie maar ze hebben ook veel goeds gebracht (ziekenhuizen, bejaarden- en armenzorg etc) dus om ze als simpele terroristen af te schilderen, gaat me wat ver.
Ik hoop dat ze nu eindelijk de mogelijkheid krijgen om wat van dat verziekte gebied te maken.
Ja en het zou me niets verbazen als Netanyahu de verkiezingen gaat winnen in Israel als gevolg van deze verkiezingen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:13 schreef Vitalogy het volgende:
Wie heeft de hardste lijn tegen de Palestijnen in Israel? Is dat Netanyahu?
Ach, zo moeilijk is het niet om anti-israël te zijn als je dagelijks geterroriseerd wordt door een stel bijdehandte joodjes-in-uniform, je familieleden om de haverklap worden gearresteerd en ze een muur om je dorp heen bouwen 'om veiligheidsredenen'.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:01 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat door deze keuze van de palestijnen ze aangeven dat de meerderheid eerder anti-tsrael is, dan dat het de kansen die ze krijgen aanpakken om een mooi palestina te stichten.
Dat lijkt me min of meer de definitie van 'terrorist'. Terroristen zijn niet-militairen die geweld gebruiken, ergo: het zijn burgers.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
No offence, maar die "Palestijnse burgers" zijn vaak zat gewoon terroristen die zich verschuilen.
Hoe zou men reageren als Duitsland Nederland bezet ?????quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach, zo moeilijk is het niet om anti-israël te zijn als je dagelijks geterroriseerd wordt door een stel bijdehandte joodjes-in-uniform, je familieleden om de haverklap worden gearresteerd en ze een muur om je dorp heen bouwen 'om veiligheidsredenen'.
In Palestina wordt je anti-Israël geboren, en niet zonder redenen.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Tuurlijk, eerst alle Israeliers dood, en dan het land opnieuw op gaan bouwen zeker?
aangezien Hamas door de meeste instanties wordt gezien als terroristische organisatie en daardoor dus ook officeel geen zaken meer mogen doen met Hamas denk ik dat jij het fout ziet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:25 schreef RM-rf het volgende:
Integenstelling tot schijnbaar de meeste mensen, denk ik dat een overwinning van Hamas, mogelijk het beste is dat palestina in 10 jaar overkomen is ...
Nu moeten de Palestijnen ook realiseren dat als er iemand 'weggeschoten' wordt, het de palestijnen zullen zijn .. millitair-strategisch kunnen die zeker niet tegen de Israeli's op, en Israel pakt alle mogelijkheden op, om een terreurdreiging aan te grijpen om palestijnse infrastructuur te vernielen, en zo de palestijnen machteloos te houden ...quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:28 schreef Ringo het volgende:
Maar het lijkt me in elk geval een goeie zaak om hard & duidelijk te zijn tegen de zionistische bezetters: oprotten of we schieten jullie weg.
en Fatah/PLO was dat ooit ook, maar nu huilen hele troepen krokdilletranen, omdat die corrupte bende weggestemd is geworden ... 'omdat ze zogenaamd zulk een mooie hoop op een vredige toekomst boden ...'quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
aangezien Hamas door de meeste instanties wordt gezien als terroristische organisatie en daardoor dus ook officeel geen zaken meer mogen doen met Hamas denk ik dat jij het fout ziet.
Dat Israel dit gedrag vertoond is anders ook niet zonder reden. Het is eigenlijk nog steeds jammer dat de Pallestijnen niet inzagen dat bij de oprichting van de staat Israel hun rechten beter gewaarborgt waren dan bij hun zogenaamde broeders in de omringende landen, die eigenlijk puur uit anti-joodse gevoelens de Pallestijnen opriepen om Israel te verlaten met als belofte dat land weer terug te geven zodra de joden de zee in waren gedreven. Dat het die landen eigenlijk niet te doen was om de Pallestijnse belangen is wel gebleken uit hoe ze met Pallestijnse vluchtelingen om zijn gegaan, Jordanie is een goed voorbeeld hiervan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach, zo moeilijk is het niet om anti-israël te zijn als je dagelijks geterroriseerd wordt door een stel bijdehandte joodjes-in-uniform, je familieleden om de haverklap worden gearresteerd en ze een muur om je dorp heen bouwen 'om veiligheidsredenen'.
In Palestina wordt je anti-Israël geboren, en niet zonder redenen.
Beetje een rare redenatie. Je kan weldegelijk een onderscheid maken tussen de politieke tak van hamas en de militaire tak van hamas. De politieke tak is verantwoordelijk voor de bouw van ziekenhuizen, verzorging van scholen en allerlei andere sociale zaken. Dat treft te burgers dus meteen, terwijl Fatah eindeloos aan het lullen was met Israeliers werden deze zaken verwaarloosd. Niet zo gek dat de gemiddelde Palestijn dan de conclusie trekt dat Hamas veel meer voor hen kan betekenen dan Fatah.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
aangezien Hamas door de meeste instanties wordt gezien als terroristische organisatie en daardoor dus ook officeel geen zaken meer mogen doen met Hamas denk ik dat jij het fout ziet.
Ik vind hem ronduit stupide.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:32 schreef Scorpie het volgende:
ik ben geen fan van geenstijl, maar hun verwoording hierover vind ik passend:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/011654.html#comments
Inderdaad.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:32 schreef Scorpie het volgende:
ik ben geen fan van geenstijl, maar hun verwoording hierover vind ik passend:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/011654.html#comments
De steun aan Israel door de Amerikanen komt eigenlijk puur voort uit anti-islamitische gevoelens. Een voorbeeld hiervan is de militaire steun en de misbruik van het veto-recht in de VN veiligheidsraad. Sorry, maar zulke speculatieve antwoorden slaan echt nergens op en komen er uiteindelijk altijd weer op neer dat de omringende landen schuldig zijn aan alles en nog wat, en dat de betreffende kemphanen, Israel en de Palestijnen, enig gevoel van verantwoordelijkheid ontnomen wordt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat Israel dit gedrag vertoond is anders ook niet zonder reden. Het is eigenlijk nog steeds jammer dat de Pallestijnen niet inzagen dat bij de oprichting van de staat Israel hun rechten beter gewaarborgt waren dan bij hun zogenaamde broeders in de omringende landen, die eigenlijk puur uit anti-joodse gevoelens de Pallestijnen opriepen om Israel te verlaten met als belofte dat land weer terug te geven zodra de joden de zee in waren gedreven. Dat het die landen eigenlijk niet te doen was om de Pallestijnse belangen is wel gebleken uit hoe ze met Pallestijnse vluchtelingen om zijn gegaan, Jordanie is een goed voorbeeld hiervan.
correctquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat Israel dit gedrag vertoond is anders ook niet zonder reden. Het is eigenlijk nog steeds jammer dat de Pallestijnen niet inzagen dat bij de oprichting van de staat Israel hun rechten beter gewaarborgt waren dan bij hun zogenaamde broeders in de omringende landen, die eigenlijk puur uit anti-joodse gevoelens de Pallestijnen opriepen om Israel te verlaten met als belofte dat land weer terug te geven zodra de joden de zee in waren gedreven. Dat het die landen eigenlijk niet te doen was om de Pallestijnse belangen is wel gebleken uit hoe ze met Pallestijnse vluchtelingen om zijn gegaan, Jordanie is een goed voorbeeld hiervan.
Wat ik hier nu uit begrijp is dat jij het positief zou vinden als er aan beide kanten een hardliner aan het bewind is die hoogstwaarschijnelijk tot een "koude oorlog" leidt?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:31 schreef RM-rf het volgende:
en Fatah/PLO was dat ooit ook, maar nu huilen hele troepen krokdilletranen, omdat die corrupte bende weggestemd is geworden ... 'omdat ze zogenaamd zulk een mooie hoop op een vredige toekomst boden ...'
sorry, maar waarom zou dat geloofwaardig zijn ... Fatah bood helemaal geen hoop op een mooie toekomst, Fatah bood een voortduren van een status-quo.
Inderdaad met name het erbij trekken van de campagne "Medicijnen voor Gaza" getuigt van imbiciliteit.quote:
nee die komt puur voort uit het feit dat israel vlak na de stichting aangevallen werd door islamitische buurlanden. toen had amerika daar nog geen materieel heen gestuurd. na die eerste oorlog zagen ze het nut van het helpen van israel. zo is het gegaan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De steun aan Israel door de Amerikanen komt eigenlijk puur voort uit anti-islamitische gevoelens. Een voorbeeld hiervan is de militaire steun en de misbruik van het veto-recht in de VN veiligheidsraad. Sorry, maar zulke speculatieve antwoorden slaan echt nergens op en komen er uiteindelijk altijd weer op neer dat de omringende landen schuldig zijn aan alles en nog wat, en dat de betreffende kemphanen, Israel en de Palestijnen, enig gevoel van verantwoordelijkheid ontnomen wordt.
De werkelijkheid heeft bewezen dat de hardliners het uiteindelijk een stuk beter doen, dan een 'softe' regering, met een radikale oppositie ...quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:39 schreef Chewie het volgende:
Wat ik hier nu uit begrijp is dat jij het positief zou vinden als er aan beide kanten een hardliner aan het bewind is die hoogstwaarschijnelijk tot een "koude oorlog" leidt?
Nee zo is het niet gegaan, immers Israel overtrad zelf ook resolutie na resolutie. Als het de Amerikanen ging om rechtvaardigheid (waar zij immers altijd voor strijden), dan hadden ze Israel zelf ook bestraft.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee die komt puur voort uit het feit dat israel vlak na de stichting aangevallen werd door islamitische buurlanden. toen had amerika daar nog geen materieel heen gestuurd. na die eerste oorlog zagen ze het nut van het helpen van israel. zo is het gegaan.
ze hebben israel regelmatig op de vingers getikt. hebben talloze vredesonderhandelingen tussen israel en de palestijnen gevoerd. je weet tog?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee zo is het niet gegaan, immers Israel overtrad zelf ook resolutie na resolutie. Als het de Amerikanen ging om rechtvaardigheid (waar zij immers altijd voor strijden), dan hadden ze Israel zelf ook bestraft.
Welke geweldlozen? Zuid Afrika had Nelson Mandela, India had Gandhi, en de Palestijnen hadden Arafat, en nu hamas.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Je verkijkt je, door afstand en onbekendheid (als in: je woont er niet zelf), op de 'gewoonheid', van gewone mensen. Die luitjes daar zijn ongeacht hun religie niet anders dan de luitjes hier.
Afdoen alsvolk is het loslaten van een rotte generalisatie op mensen die daarmee niets uitstaande hebben.
De hele regio afdoen als terroristisch maakt dat je automatisch met -volgens jou- terroristen om tafel moet.. als je met een vertegenwoordiger van een vreedzame groepering spreekt. Dat bedoelde ik met wie krijgen er hun zin als je ze over één kam scheert & geweldlozen ook bij de terroristen schaart.
Dat staat niet in verhouding met het aantal veto's dat Amerika gebruikt heeft, dat weet je zelf ook wel. Zolang deze verkiezingen democratisch zijn verlopen zie ik niets fouts aan de overwinning van Hamas. Israel kent geeneens gematigde leiders, daar praten we toch ook gewoon mee? Of hebben we een beetje last van westerse selectiviteit.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze hebben israel regelmatig op de vingers getikt. hebben talloze vredesonderhandelingen tussen israel en de palestijnen gevoerd. je weet tog?
Hmmm, ik denk dat de invloed van succesvolle joden in de VS ook een voorname rol speelt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee die komt puur voort uit het feit dat israel vlak na de stichting aangevallen werd door islamitische buurlanden. toen had amerika daar nog geen materieel heen gestuurd. na die eerste oorlog zagen ze het nut van het helpen van israel. zo is het gegaan.
Het mag jou toch wel bekend zijn dat de steun van de VS er nog lang niet was bij de oprichting van de staat Israel? VS was hier zelfs geen eens voorstander van!quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De steun aan Israel door de Amerikanen komt eigenlijk puur voort uit anti-islamitische gevoelens. Een voorbeeld hiervan is de militaire steun en de misbruik van het veto-recht in de VN veiligheidsraad. Sorry, maar zulke speculatieve antwoorden slaan echt nergens op en komen er uiteindelijk altijd weer op neer dat de omringende landen schuldig zijn aan alles en nog wat, en dat de betreffende kemphanen, Israel en de Palestijnen, enig gevoel van verantwoordelijkheid ontnomen wordt.
Vroeger reageerde men erg mak en was er minimaal verzet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe zou men reageren als Duitsland Nederland bezet ?????
Wat is de relevantie daarvan dan? De VS was er geen voorstander van, kennelijk zijn ze er later op terug gekomen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:45 schreef Chewie het volgende:
Het mag jou toch wel bekend zijn dat de steun van de VS er nog lang niet was bij de oprichting van de staat Israel? VS was hier zelfs geen eens voorstander van!
Komop zeg wat een lulkoek, zelfs vandaag worden Arabieren gediscrimineerd in de Israelische gebieden. Overigens is dit niet beperkt tot arabieren hoor, praktisch elke niet-Israelier wordt gediscrimineerd. Chinezen, aziaten etc etc hebben daar echt geen gelijke rechten hoor. En dat is echt niet pas sinds de laatste jaren zo hoor, sinds de oprichting van de staat Israel is er al sprake van een soort van koloniserings-proces waarbij mensen gewoon verdreven werden. Joodse wijken zijn als enclaves opgezet in case you didnt know.quote:Mijn antwoord slaat juist wel ergens op omdat bij de oprichting van de staat Israel ook de Arabische bevolking van dat gebied dezelfde rechten kregen als de joden, dat dit nu niet meer het geval is komt dan ook voornamelijk door de oorlogen die gestart zijn door de buurlanden en die met hun beloftes aan de Pallestijnen, die ze nog nooit zijn nagekomen, de verhoudingen op scherp hebben gezet.
In de beginjaren waren er nog geen resoluties tegen Israel ingesteld door de VN en laat het nu net in die tijd misgegaan zijn door toedoen van de buurlanden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee zo is het niet gegaan, immers Israel overtrad zelf ook resolutie na resolutie. Als het de Amerikanen ging om rechtvaardigheid (waar zij immers altijd voor strijden), dan hadden ze Israel zelf ook bestraft.
ja maar jij weet dit aan een anti-islamitische houding van de vs.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is de relevantie daarvan dan? De VS was er geen voorstander van, kennelijk zijn ze er later op terug gekomen.
Nee, het is al misgegaan bij de oprichting, daar hebben de buurlanden geen inspraak over gehad. Nu jij weer.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de beginjaren waren er nog geen resoluties tegen Israel ingesteld door de VN en laat het nu net in die tijd misgegaan zijn door toedoen van de buurlanden.
Net als Chewie de houding van arabische landen meteen weet aan een anti-semitisme. Daar erger ik me behoorlijk aan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar jij weet dit aan een anti-islamitische houding van de vs.
helemaal geen inspraak? dus de palestijnen zijn niet betaald voor het land?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het is al misgegaan bij de oprichting, daar hebben de buurlanden geen inspraak over gehad. Nu jij weer.
Er is geen aanspreken geweldsloos rolmodel, er zijn geen -in het westen- bekende geweldsloze partijen. Maar ze zijn er wel, natuurlijk. Er zijn Palestijnse intellectuelen die pleiten voor dialoog. Er zijn vast (wedden?) gewone burgers die helemaal niks met geweld te maken willen hebben. Maar die hoor je niet.. het is iets met die bommen.. die trekken een hoop aandacht, ten koste van andere geluiden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Welke geweldlozen? Zuid Afrika had Nelson Mandela, India had Gandhi, en de Palestijnen hadden Arafat, en nu hamas.
Het westen bemoeit zich er onder andere mee omdat de regio ons niet wezensvreemd is.. het zijn menselijk wezens daaro. En in geval van Israël, met veel, vrij recente historische banden met Europa, Europese burgers, Europese politiek. En aangezien Israël nogal wat te schaften heeft met de buren.. heeft Europa banden met dat conflikt.quote:Ik wou eerst typen dat het in Israel en omstreken wat heftiger aan toe gaat dan in de rest van het MO, maar dat is bij nader inzien niet zo. Wat er in de palestijnse gebieden gebeurt is niet verschillend van wat er loos is in irak, Saoedie Arabië enz enz. Alleen botst die zieke cultuur in Israel op een beschaving + natuurlijk het traditionele anti-semitisme die in de ''Palestijnse zaak'' weer een uitlaatklep heeft gevonden. En dat is genoeg aanlleiding voor een disproportionele hoeveelheid aandacht, terwijl bijvoorbeeld in Dafur de volkerenmoord ongehinderd voortgezet kan worden.
Ik begrijp überhaupt niet waarom het Westen zich nog bemoeit met die ons volledig wezensvreemde regio, en wat daar nog te onderhandelen valt. Ik wordt ook behoorlijk beroerd bij het idee dat het Weste miljarden aan hulp die kant opstuurt, wat een vreselijke verspilling.
Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten. Je zult ongetwijfeld wel real-politici hebben onder de palestijnen, maar het Israelisch equivalent van hamas zou de Kach beweging zijn. En daarmee raken we ook meteen de kern. Zou de Kach de meerderheid verkrijgen in Israel zou de Westerse wereld op z'n achterste benen staan, en nu hamas een dergelijke positie heeft weten te veroveren moeten we vooral blijven onderhandelen en mededogen houden. Ja, vergeet het maar, ik trap daar niet inquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De werkelijkheid heeft bewezen dat de hardliners het uiteindelijk een stuk beter doen, dan een 'softe' regering, met een radikale oppositie ...
Hoeveel procent is er betaald denk jequote:Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
helemaal geen inspraak? dus de palestijnen zijn niet betaald voor het land?
Maakt het uit hoe Israel in eigen land bezig is. In de regio is het de enige staat waar andere religies en mensen met een geheel vrije meni-ng veilig zijn voor justitie. Een jood kan in bijvoorbeeld Iran niet eens leven. Een arabische Israeli mag daar ook stemmen en er zitten ook arabieren in de knesset.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is de relevantie daarvan dan? De VS was er geen voorstander van, kennelijk zijn ze er later op terug gekomen.
[..]
Komop zeg wat een lulkoek, zelfs vandaag worden Arabieren gediscrimineerd in de Israelische gebieden. Overigens is dit niet beperkt tot arabieren hoor, praktisch elke niet-Israelier wordt gediscrimineerd. Chinezen, aziaten etc etc hebben daar echt geen gelijke rechten hoor. En dat is echt niet pas sinds de laatste jaren zo hoor, sinds de oprichting van de staat Israel is er al sprake van een soort van koloniserings-proces waarbij mensen gewoon verdreven werden. Joodse wijken zijn als enclaves opgezet in case you didnt know.
Ja ze zijn er later op teruggekomen, de relevantie is dat jij beweerde dat Israel altijd gesteund werd door de VS terwijl dit zeker niet zo is, dat Israel de eerste oorlogen met de buurlanden overleeft heeft mag dan ook een wonder heten want op veel steun hoefden ze toen niet te rekenen en was er ook nog geen sprake van een Israelisch leger.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet jij wel wanneer de oproep van de buurlanden aan de Pallestijnen kwam om Israel te verlaten met de belofte dat ze weer terug mochten keren als de joden de zee in waren gedreven? Blijkbaar niet anders wist je namelijk wel waarom dit in de praktijk niet het geval meer is.quote:Komop zeg wat een lulkoek, zelfs vandaag worden Arabieren gediscrimineerd in de Israelische gebieden. Overigens is dit niet beperkt tot arabieren hoor, praktisch elke niet-Israelier wordt gediscrimineerd. Chinezen, aziaten etc etc hebben daar echt geen gelijke rechten hoor. En dat is echt niet pas sinds de laatste jaren zo hoor, sinds de oprichting van de staat Israel is er al sprake van een soort van koloniserings-proces waarbij mensen gewoon verdreven werden. Joodse wijken zijn als enclaves opgezet in case you didnt know.
idd. zoals de meeste beslissingen in die landen gebeurd dit niet echt democratisch.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel procent is er betaald denk jeHoeveel mensen hadden bij de OPRICHTING al geprotesteerd tegen zo'n staat? Hoeveel mensen werden toen in elkaar geslagen door de Engelsen?
Uhm Israel kent praktisch geen liberale partijen, dus feitelijk zouden we nooit met Israel mogen praten, omdat het niet aan de eisen voldoet die wij stellen als westerlingen. (Net als bij Hamas)quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten. Je zult ongetwijfeld wel real-politici hebben onder de palestijnen, maar het Israelisch equivalent van hamas zou de Kach beweging zijn. En daarmee raken we ook meteen de kern. Zou de Kach de meerderheid verkrijgen in Israel zou de Westerse wereld op z'n achterste benen staan, en nu hamas een dergelijke positie heeft weten te veroveren moeten we vooral blijven onderhandelen en mededogen houden. Ja, vergeet het maar, ik trap daar niet in![]()
sterker nog, de afspraak is zelfs als gemaakt. Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen komen ze bij elkaar........quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
[..]
het komt wel . ik weet zeker dat ze gaan onderhandelen
Die kun je gewoon onder 'religieuze band' plaatsen toch?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef sigme het volgende:
Daarnaast zijn er de laatse tientallen jaren mensen in Europa gekomen die een band hebben met de regio, en waarvan de loyaliteit niet bij de Israelische kant ligt. Die mensen maken deel uit van Europa, dus ook via hun is er een band van Europa naar het MO.
Ja Israel had misschien helemaal neit opgericht moeten worden, maar daarover discuseren is totaal debiel, aangezien het gebeurd is en het land blijft. Om vrede te bereiken dient er na de situatie NU gekeken te worden. In het verleden kijken heb je niet zo veel aan, want dan had er wel heel veel anders gemoeten voor wereldvrede.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het is al misgegaan bij de oprichting, daar hebben de buurlanden geen inspraak over gehad. Nu jij weer.
Waren de buurlanden geen lid van de VN in die tijd?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk ... aan de hand van dit criterium zouden we banden met veel meer landen moeten verbreken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm Israel kent praktisch geen liberale partijen, dus feitelijk zouden we nooit met Israel mogen praten, omdat het niet aan de eisen voldoet die wij stellen als westerlingen. (Net als bij Hamas)
Niet liberaal als Nederland. Maar de niet religieuze partijen in Israel hebben nog steeds de meeste macht. Shinoei, Likud, Een Israel, Kadimaquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm Israel kent praktisch geen liberale partijen, dus feitelijk zouden we nooit met Israel mogen praten, omdat het niet aan de eisen voldoet die wij stellen als westerlingen. (Net als bij Hamas)
Zo'n wonder was dat niet als je weet hoeveel geld (en dus macht) de Joden destijds hadden. De steun voor een Israelische staat is altijd al vanuit het westen gekomen, is dat niet van Amerika geweest, dan van de Engelsen. Het verhaalverloop blijft hetzelfde, Israel die talloze resoluties negeert, onschuldige mensen afmaakt etc etc (en toch ondanks dat dit allemaal indruist tegen westerse normen en waarden, steun geniet van freedom fighter Amerika)quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:54 schreef Chewie het volgende:
Ja ze zijn er later op teruggekomen, de relevantie is dat jij beweerde dat Israel altijd gesteund werd door de VS terwijl dit zeker niet zo is, dat Israel de eerste oorlogen met de buurlanden overleeft heeft mag dan ook een wonder heten want op veel steun hoefden ze toen niet te rekenen en was er ook nog geen sprake van een Israelisch leger.
De beloften zijn heden ten dagen helemaal niet van belang, en zie ook niet wat de beloften te maken hebben met anti-semitisme zelf. Een vreemd land dat plotseling je buurland wordt is niet erg fijn. Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.quote:Weet jij wel wanneer de oproep van de buurlanden aan de Pallestijnen kwam om Israel te verlaten met de belofte dat ze weer terug mochten keren als de joden de zee in waren gedreven? Blijkbaar niet anders wist je namelijk wel waarom dit in de praktijk niet het geval meer is.
Niet-religieus maar wel extreem-rechts als we het naar Nederlands of Europees perspectief vertalen. Radicale partijen hoeven niet altijd religieus te zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Niet liberaal als Nederland. Maar de niet religieuze partijen in Israel hebben nog steeds de meeste macht. Shinoei, Likud, Een Israel, Kadima
ik vind de vergelijking tussen israeliërs en radicale islamieten niet zo best gekozen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo'n wonder was dat niet als je weet hoeveel geld (en dus macht) de Joden destijds hadden. De steun voor een Israelische staat is altijd al vanuit het westen gekomen, is dat niet van Amerika geweest, dan van de Engelsen. Het verhaalverloop blijft hetzelfde, Israel die talloze resoluties negeert, onschuldige mensen afmaakt etc etc (en toch ondanks dat dit allemaal indruist tegen westerse normen en waarden, steun geniet van freedom fighter Amerika)
[..]
De beloften zijn heden ten dagen helemaal niet van belang, en zie ook niet wat de beloften te maken hebben met anti-semitisme zelf. Een vreemd land dat plotseling je buurland wordt is niet erg fijn. Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.
Haha, wat voor inspraak hadden ze. Komop Chewie niet zo naief zeg. Overigens heeft de aanslag op de Engelsen door wat radicale Joden ervoor gezorgt dat de Engelsen over de streep werden getrokken en een vreemde belofte maken aan zowel de arabieren (die met hun eigen bloed zweet en tranen de ottomanen verdreven hadden) als aan de joden (die half uitgemoord waren door Hitler).quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waren de buurlanden geen lid van de VN in die tijd?
Ook niet extreem rechts. De meest rechtse vand eze is likud en die is niet extreem rechts. Maar het is daar ook niet te vergelijken met hier. Overigens heeft Likud veel gedaan om het geruzie in stand te houden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet-religieus maar wel extreem-rechts als we het naar Nederlands of Europees perspectief vertalen. Radicale partijen hoeven niet altijd religieus te zijn.
Wat een vergelijking .... Volgens mij gaat de geschiedenis van de Jodenin dat gebied iets verder terug dan het stichten van de staat Israel.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zou jij het vinden als er tussen Duitsland en Nederland een groepje radicale-islamieten komt binnenwalsen, grote stukken land opkoopt, door de VN gesteunt wordt een eigen staat te stichten en er een 2e Iran neerplempt.
De oprichting is nou niet echt door gematigde Joden verzorgt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind de vergelijking tussen israeliërs en radicale islamieten niet zo best gekozen.
Nee dat is een argument, we kunnen niet landen gaan claimen die duizenden jaren terug nog wel van ons waren. Dat zou voor chaotische taferelen en wereld-oorlogen zorgen. Wat doen de Spanjaarden in Noord-Marokko, wat doet Marokko in de Westerse Sahara. Wat doet etc etc etc.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wat een vergelijking .... Volgens mij gaat de geschiedenis van de Jodenin dat gebied iets verder terug dan het stichten van de staat Israel.
ik vond golda meir wel goed eigenlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De oprichting is nou niet echt door gematigde Joden verzorgt.
Jij begaat een vergissing door Hamas-leden als geestelijk gehandicapten te beschouwen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je maakt een vergissing door real-politici naast de geestelijk gehandicapten van hamas te zetten.
Nee ik geef tegengas, de Arabieren zijn indertijd idd zeer onzorgvuldig bezig geweest en dat zal ik ook niet onder stoelen en banken steken. Fact is dat ik zie dat een aantal users, waaronder Chewie, praktisch alles wat mis is gegaan aan Arabieren of "Omringende landen" wijten, terwijl dit een conflict is wat zeer en zeer complex is en waarbij de oprichting nou niet echt smooth is verlopen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:03 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Ook niet extreem rechts. De meest rechtse vand eze is likud en die is niet extreem rechts. Maar het is daar ook niet te vergelijken met hier. Overigens heeft Likud veel gedaan om het geruzie in stand te houden.
Het komt op mij over alsof je Israel aan het bashen bent. Tevens kijk je continu naar het verleden. Je zegt telkens Israel doet dit fout, de westerse wereld heeft dat fout gedaan. De Arabische wereld is net zo goed schuldig aan het conflict. Al het niet erkennen van Israel is een onmogelijke voorwaarde tot vrede.
je hebt volkomen gelijk dat het eigenlijk kiezen was tussen twee kwaden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Super7fighter het volgende:
Hamas staat voor moed, eerlijkheid, doelgericht, betrouwbaar, volhardend en vol overtuiging.
Fatah staat voor corrup, onbetrouwbaar, slap, onzeker, slap en laf.
De keuze is dan snel gemaakt.![]()
Ik verwacht dat Hamas serieus met de Israeli's zal onderhandelen, dat hebben ze al meerdere malen kenbaar gemaakt deze week.
en beloven ze dan dat israel het niet meer hoeft terug te pakken als bufferzone tegen islamitische geweld?quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
De eis van Hamas om Israel zich terug te laten trekken naar de grenzen van 1967 vind ik anders best reeel. (Deze eis staat zelfs in een van de honderden VN resoluties dacht ik)
eens, maar kap serieus met gedoe over de oprichting, das nu helemaal neit van belang. Van belang is dat er een conclict is.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik geef tegengas, de Arabieren zijn indertijd idd zeer onzorgvuldig bezig geweest en dat zal ik ook niet onder stoelen en banken steken. Fact is dat ik zie dat een aantal users, waaronder Chewie, praktisch alles wat mis is gegaan aan Arabieren of "Omringende landen" wijten, terwijl dit een conflict is wat zeer en zeer complex is en waarbij de oprichting nou niet echt smooth is verlopen.
Desondanks blijft de vergelijking tussen Israel en een willekeurig stukje land in Europa onzin.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is een argument, we kunnen niet landen gaan claimen die duizenden jaren terug nog wel van ons waren. Dat zou voor chaotische taferelen en wereld-oorlogen zorgen. Wat doen de Spanjaarden in Noord-Marokko, wat doet Marokko in de Westerse Sahara. Wat doet etc etc etc.
Dat zou mijnsinsziens wel moeten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en beloven ze dan dat israel het niet meer hoeft terug te pakken als bufferzone tegen islamitische geweld?
quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Super7fighter het volgende:
Hamas staat voor moed, eerlijkheid, doelgericht, betrouwbaar, volhardend en vol overtuiging.
Fatah staat voor corrupt, onbetrouwbaar, slap, onzeker en laf.
De keuze is dan snel gemaakt.![]()
Ik verwacht dat Hamas serieus met de Israeli's zal onderhandelen, dat hebben ze al meerdere malen kenbaar gemaakt deze week.
you were saying?quote:Hamas-leider Mahmoud Zahar herhaalde bij het uitbrengen van zijn stem nog eens "nooit" met de Israëlische regering te willen onderhandelen. Eerder deze week liet hij echter weten dat er wel via een derde partij met de joodse staat kan worden gesproken.
Zijn dit de kenmerken van iemand die met zijn zieke kop een bus vol schoolgaande kinderen instapt om zichzelf vervolgens op te blazen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:07 schreef Super7fighter het volgende:
Wie wil de Hamas in het westen bedreigen dan? Een eventuele Palestijnse staat heeft geen toekomst wanneer het een dreigende houding t.o.v de westerse wereld aanneemt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
Totaal geen dreigende taal richting het westen whatsoever.
Nee de kenmerken daarvan zijn wanhoop, angst, woede en onwetendheid.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:13 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Zijn dit de kenmerken van iemand die met zijn zieke kop een bus vol schoolgaande kinderen instapt om zichzelf vervolgens op te blazen?
Aandacht? Er zijn zullen ongetwijfeld Palestijnen zijn waarmee wat te beginnen valt, maar die komen simpelweg niet aan de bak bij het eigen volk, en dat geld eigenlijk voor het gehele Midden Oosten. Hoeveel van dergelijke gematigde Palestijnen, Egyptenaren, Iraniers, Irakezen zijn inmiddels wel niet gevlucht naar het Westen. Er schijnt bijvoorbeeld in Irak een moordcampagne aan de gang te zijn specifiek gericht op professoren en hoogleraren, en inmiddels ook gewone leraren naar het schijnt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is geen aanspreken geweldsloos rolmodel, er zijn geen -in het westen- bekende geweldsloze partijen. Maar ze zijn er wel, natuurlijk. Er zijn Palestijnse intellectuelen die pleiten voor dialoog. Er zijn vast (wedden?) gewone burgers die helemaal niks met geweld te maken willen hebben. Maar die hoor je niet.. het is iets met die bommen.. die trekken een hoop aandacht, ten koste van andere geluiden.
quote:Het westen bemoeit zich er onder andere mee omdat de regio ons niet wezensvreemd is.. het zijn menselijk wezens daaro.
Maar is er ook een noodzaak? Uiteindelijk is het een keuze, en we kunnen rustig besluiten het MO te laten voor wat het is. Gewoon uitzwaaien en onze energie en geld besteden aan zaken die nuttig zijn. En als er mensen zijn die uit religieuze overwegingen daar graag willen gaan hobbyen, doen ze dat maar op eigen kosten.quote:En in geval van Israël, met veel, vrij recente historische banden met Europa, Europese burgers, Europese politiek. En aangezien Israël nogal wat te schaften heeft met de buren.. heeft Europa banden met dat conflikt.
En dan hebben we nog de religieuze band, op basis waarvan sommigen zich betrokken voelen bij het volk van het verbond / beloofde land.
Ja, een onbeduidend groepje paupers met teveel praatjesquote:Daarnaast zijn er de laatse tientallen jaren mensen in Europa gekomen die een band hebben met de regio, en waarvan de loyaliteit niet bij de Israelische kant ligt. Die mensen maken deel uit van Europa, dus ook via hun is er een band van Europa naar het MO.
Dus dan is het toch een rationele partij? Immers ze kunnen (blijkt) belangen afwegen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:14 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wie wil de Hamas in het westen bedreigen dan? Een eventuele Palestijnse staat heeft geen toekomst wanneer het een dreigende houding t.o.v de westerse wereld aanneemt.
dus eigenlijk staat hamas voor wanhoop, angst, woede en onwetendheid. leek me een veel betere conclusie idd.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee de kenmerken daarvan zijn wanhoop, angst, woede en onwetendheid.
Die kenmerken rechtvaardigen het doden van kinderen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee de kenmerken daarvan zijn wanhoop, angst, woede en onwetendheid.
Nee. Het feit dat Israel (rechtvaardig) terrostenleiders uitschakelt met de nodige colleteral damage is ook alle behalve rechtvaardigquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:18 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Die kenmerken rechtvaardigen het doden van kinderen?
Liberaal in de brede betekenis van het woord. Israel is gewoon een liberale democratie.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
je bedoelt de dappere strijders die zich verschuilen in ziekenhuizen, volkswijken en scholen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Nee. Het feit dat Israel (rechtvaardig) terrostenleiders uitschakelt met de nodige colleteral damage is ook alle behalve rechtvaardig
Misschien, maar dan staan ze ook voor sociale zekerheid, scholen, ziekenhuizen, wegen e.d. Zaken die veel dichter bij het volk staan. Misschien zijn ze daarom zo succesvol.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus eigenlijk staat hamas voor wanhoop, angst, woede en onwetendheid. leek me een veel betere conclusie idd.
Yassin verschool zich niet. Maar hij was bij de aanslag op hem eht niet de enige die omkwam.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bedoelt de dappere strijders die zich verschuilen in ziekenhuizen, volkswijken en scholen?
Nee de dappere strijders die toevallig in een woonwijk rijden met hun auto waar toevallig talloze kinderen spelen, en er ineens een raket opvalt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bedoelt de dappere strijders die zich verschuilen in ziekenhuizen, volkswijken en scholen?
Een halve theocratie is alles behalve liberaal. Zelfs in de brede zin van het woord.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Liberaal in de brede betekenis van het woord. Israel is gewoon een liberale democratie.
ik kan er best genuanceerd naar kijken. ik geloof dat het sch was die als eerste in dit topic zei dat het misschien goed was dat hamas won omdat ze zich dan serieus moeten gaan richten op (wereld) politiek. daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien, maar dan staan ze ook voor sociale zekerheid, scholen, ziekenhuizen, wegen e.d. Zaken die veel dichter bij het volk staan. Misschien zijn ze daarom zo succesvol.
En zo kent de VN ook de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Hoeveel moslims en moslim-landen trekken zich daar eigenlijk wat van aan?quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
De eis van Hamas om Israel zich terug te laten trekken naar de grenzen van 1967 vind ik anders best reeel. (Deze eis staat zelfs in een van de honderden VN resoluties dacht ik)
Nog steeds niet vergelijkbaar met doelbewust vermoorden van burgers. Ook bij Palestijnse aanslagen op militairen zijn geregeld burgers omgekomen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Yassin verschool zich niet. Maar hij was bij de aanslag op hem eht niet de enige die omkwam.
En in de regio zijn ze het meest liberaal. Is allemaal maar relatief....quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een halve theocratie is alles behalve liberaal. Zelfs in de brede zin van het woord.
nee ik geloof ook twee beveiligers.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Yassin verschool zich niet. Maar hij was bij de aanslag op hem eht niet de enige die omkwam.
Weinig, maar is dat een rechtvaardiging voor andere landen om zich ook maar zo te gaan gedragen. Valt met van je tegen Godslasteraar, je verlaagt je naar hun niveau.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
En zo kent de VN ook de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Hoeveel moslims en moslim-landen trekken zich daar eigenlijk wat van aan?
Article 2.
Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.
http://www.un.org/Overview/rights.html
zo toevallig rijden ze daar niet hoor, schuilplaatsen van terroristen zijn veelal vlakbij ziekenhuizen, scholen en/of kinderrijke woonwijken te vinden. Kunnen de onschuldige slachtoffers weer wijzen naar Israel/VS/(insert willekeurig westers land), terwijl ze willens en wetens terroristen als buurman accepteren.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee de dappere strijders die toevallig in een woonwijk rijden met hun auto waar toevallig talloze kinderen spelen, en er ineens een raket opvalt.
Het IDF beschikt over zulke goede informatiediensten, kunnen ze dan niet wachten met raketje schieten tot ze buiten de steden rijden? Als ze een aanslag gaan plegen moeten ze zich verplaatsen, bovendien haalt inderdaad nog altijd het soldaatje van de IDF de trigger over, bewust.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zo toevallig rijden ze daar niet hoor, schuilplaatsen van terroristen zijn veelal vlakbij ziekenhuizen, scholen en/of kinderrijke woonwijken te vinden. Kunnen de onschuldige slachtoffers weer wijzen naar Israel/VS/(insert willekeurig westers land), terwijl ze willens en wetens terroristen als buurman accepteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |