Oh ja inderdaad, heeft er iemand nog naar Flodder 1 gekeken afgelopen zondag?quote:
Helemaal mee eens. Kijk het nu ook weer steeds, terwijl ik zon beetje alle afl. uit mijn hoofd ken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Sinds de series worden uitgezonden kijk ik het weer![]()
Degene die ik het grappigst vind zijn Geertruida 'Ma' Flodder en natuurlijk Johnny Flodder, het leukst om naar te kijken de vrouwelijke Kees Flodder.
Zowel de films als de series vind ik een van neerlands geniaalste filmproducties![]()
Ja volgens wikipedia is hij tijdens de opnames overleden toen hij stunt uit haalde door op de motorkap van die roze amerikaan te springen, hij krijg toen ineens een hartstilstand en daarom zijn ze maar met de series gekapt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:00 schreef Dos37 het volgende:
Het blijft idd. leuk
Toch wel raar die knakker uit de serie die johnny speelt is al een aantal jaar dood nu.
Hij heeft "gewoon" een hartaanval gehad volgens mij...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja volgens wikipedia is hij tijdens de opnames overleden toen hij stunt uit haalde door op de motorkap van die roze amerikaan te springen, hij krijg toen ineens een hartstilstand en daarom zijn ze maar met de series gekapt.
Wel een vedrietig einde eigenlijk![]()
Volgensmij klopt het wat diegene die je quote zegt. Alleen was het niet tijdens een opname maar tijdens de promotie van het nieuwe seizoenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:33 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Hij heeft "gewoon" een hartaanval gehad volgens mij...
Flodder in Amerika!quote:
Die quote is van Flodder, niet van Flodder in Amerika. Opa is namelijk dood in Flodder in Amerikaquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:39 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Flodder in Amerika!
De eerste grotemensenfilm die ik in de bioscoop heb gezien, als klein Wheeltje.
"Opa? Zet m maar in de zon, ken ie drogen"
Dat klopt jaquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:49 schreef hornage het volgende:
[..]
Die quote is van Flodder, niet van Flodder in Amerika. Opa is namelijk dood in Flodder in Amerika
En in Flodder 3 leeft ie weer, even als in de series, mijn theorie:quote:
Of er zijn meerdere opa's, aangezien elk van de flodder kinderen een andere vader heeft zijn er genoeg opa'squote:Op woensdag 25 januari 2006 16:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En in Flodder 3 leeft ie weer, even als in de series, mijn theorie:
Toen die trein op hem afkwam is hij die rolstoel uitgelopen, net als op het eind van Flodder 3, terwijl de rest van de Flodders in Amerika zaten heeft ie wat rond gezworven en heeft zich weer bij de familie gevoegd toen deze terug kwamen![]()
Dat hele huis is bewerkt met een tank en afgebrandquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:59 schreef Ronaldsen het volgende:
Het is ook vreemd dat die roze wagen in de fik vliegt in Flodder 1 en later weer terug komt.
Die rolstoel wordt toch gebracht, met dan de mooie quote:quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En in Flodder 3 leeft ie weer, even als in de series, mijn theorie:
Toen die trein op hem afkwam is hij die rolstoel uitgelopen, net als op het eind van Flodder 3, terwijl de rest van de Flodders in Amerika zaten heeft ie wat rond gezworven en heeft zich weer bij de familie gevoegd toen deze terug kwamen![]()
"Opa" is niet een echte opa van die kinderen. Heb ik ooit eens ergens gelezenquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of er zijn meerdere opa's, aangezien elk van de flodder kinderen een andere vader heeft zijn er genoeg opa's![]()
Klopt die is 'aan komen waaien'quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:15 schreef Tarara het volgende:
[..]
"Opa" is niet een echte opa van die kinderen. Heb ik ooit eens ergens gelezen![]()
De Huub Stapel-Johnny is een beetje patserig en zelfverzekerder, terwijl die andere Johnny (Coen van Vrijberghe de Coningh) iets voorzichtiger is en wat meer op zijn hoede.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:43 schreef Jim.Beam het volgende:
Huub Stapel vind ik veel beter dan die andere Johnny, zowiezo vind ik de serie's een beetje kinderlijk, terwijl de eerste film nog wel lekker ruig was.
Dat is echt een masterlijke quote van Ma, ze heeft namelijk heel goed in de gaten wat er aan de hand is want ze kijkt naar die Jolanda voor ze een slok neemt van de jenever.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hou op met dat geklieder en ga eten!
Heb de gehele tv-serie als 10-delige dvd-collectie gekocht laatst. Echt GEWELDIG!!! Prachtige platte humor!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Sinds de series worden uitgezonden kijk ik het weer![]()
Degene die ik het grappigst vind zijn Geertruida 'Ma' Flodder en natuurlijk Johnny Flodder, het leukst om naar te kijken de vrouwelijke Kees Flodder.
Zowel de films als de series vind ik een van neerlands geniaalste filmproducties![]()
Je moet een grapje maken, Huub Stapel was juist een enorme flop.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:43 schreef Jim.Beam het volgende:
Huub Stapel vind ik veel beter dan die andere Johnny, zowiezo vind ik de serie's een beetje kinderlijk, terwijl de eerste film nog wel lekker ruig was.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:47 schreef satecl het volgende:
ik heb alle DvD's en heb elke afl. al cker minsten 4/5x gekeken, het BLIJFT gewoon leuk.
Precies!! Heb ze dus ook alle 10, en kan ze niet vaak genoeg kijken! Ik vind "deze" Sjonnie veel beter dan Huub. Jammer dat die acteur vroeg gestorven is; in 1997 op 47 jarige leeftijd. Tijdens een opname van Flodder is ie aan een hartaanval overleden volgens mij.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:47 schreef satecl het volgende:
in de serie kan ik het meest lachen om Zoon Kees, hahahah wat is dat toch een flapdrol. ik heb alle DvD's en heb elke afl. al cker minsten 4/5x gekeken, het BLIJFT gewoon leuk.
Het is me opgevallen dat die buurman dan iets mompelt van: 'ja meisje....je windt me zo op....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:25 schreef tha_dark het volgende:
O buurman wat doet u nu?!![]()
Vooral de 1e film vond ik erg goed!![]()
Flodder 3 is er al op geweest voor Flodder 1, op Veronica dacht ik..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:45 schreef MeScott het volgende:
Leuke serie inderdaad, de Coen-Johnny vind ik wel iets leuker, heeft meer het uiterlijk en natuurlijk de stem van een 'echte' JohnnyAfgelopen zondag was Flodder 1, zondag Flodder in Amerika (2) en dan volgende week zondag Flodder 3 ?
Hier wel denk ik...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:29 schreef Rainboww het volgende:
btw. waar kun je die DVD's kopen van die serie? ik dacht dat er alleen VHS banden van waren..
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:35 schreef Rocho het volgende:
Wat me een tijdje terug opviel:
In Flodder 1 als ze het geld van opa hebben ontdekt zegt Henkie: "Of aandelen kopen"
In Flodder 2 als ze op Wall Street lopen zegt Henkie: "Wat zijn dat, aandelen?"
Moet je eens Critical Decision bekijken (http://www.imdb.com/title/tt0116253/ daar heet die executive decisoin maar goed) Dat is pas vaag. Daar wordt een vliegtuig gekaapt met als doel te laten crachen ergens in washigton geloof ik. Die film komt uit 1996quote:Op zondag 29 januari 2006 22:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
LOL op het einde, een vliegtuig vlak langs de Twin Towers![]()
Die zou toen ook op 11 september uitgezonden worden volgens mij.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:32 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Moet je eens Critical Decision bekijken (http://www.imdb.com/title/tt0116253/ daar heet die executive decisoin maar goed) Dat is pas vaag. Daar wordt een vliegtuig gekaapt met als doel te laten crachen ergens in washigton geloof ik. Die film komt uit 1996![]()
Het is ook niet dezelfde Henkiequote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:35 schreef Rocho het volgende:
Wat me een tijdje terug opviel:
In Flodder 1 als ze het geld van opa hebben ontdekt zegt Henkie: "Of aandelen kopen"
In Flodder 2 als ze op Wall Street lopen zegt Henkie: "Wat zijn dat, aandelen?"
In deel 3 bleek dat hij stiekem wel kon lopenquote:Op maandag 30 januari 2006 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
En de opa werd in deel 1 verpletterd door een trein, maar was er later ook weer bij
Kees: "And then we have go to the....Vrijheidsbeeld"quote:Op maandag 30 januari 2006 12:55 schreef Rainboww het volgende:
Dat Engels van Sjakie ook!
"NO, I had some problems with my busje at the airport"
Vanavond nog maar eens de film terugkijken op:
http://www.rtl.nl/films/rtlvideo/films/?hmgmenu_group=9
ofquote:Op maandag 30 januari 2006 12:55 schreef Rainboww het volgende:
Dat Engels van Sjakie ook!
"NO, I had some problems with my busje at the airport"
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het is me opgevallen dat die buurman dan iets mompelt van: 'ja meisje....je windt me zo op....![]()
![]()
http://www.binsearch.info/?q=flodder&max=250&adv_age=7&m=%3Cbrquote:Op maandag 30 januari 2006 18:07 schreef Slappy het volgende:
Waarom zenden ze altijd Flodder 1 en Flodder in Amerika uit.
Deel 3 mogen ze ook wel eens weer uitzenden.
Was er een paar weken geleden nog opquote:Op maandag 30 januari 2006 18:07 schreef Slappy het volgende:
Waarom zenden ze altijd Flodder 1 en Flodder in Amerika uit.
Deel 3 mogen ze ook wel eens weer uitzenden.
ja een stukje altijd lachen met die gasten voorl sjakie die de rotzooi weer kan oplappenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Oh ja inderdaad, heeft er iemand nog naar Flodder 1 gekeken afgelopen zondag?
Het blijft gewoon leuk![]()
Wie speelt Robbe dan?quote:Op zondag 9 april 2006 02:39 schreef BramKVO het volgende:
quotes :
'kees ga van je zuster af'
'het blijft toch je zoon hé'
' buurman wat doet u nu'![]()
Was ook wel lachen dat de Vlaamse filmmaker Robbe De Hert een rolletje in de film speelde en echt Hollands praatte terwijl hij erom bekend staat vrij plat Antwerps te praten![]()
Foto?quote:Op zondag 9 april 2006 11:25 schreef pieter_pontiac het volgende:
Geweldige serie!
Ik ben er nog eens op de set geweest, vlak nadat ze gestopt waren met filmen (1998 ofzo).
Heb nog ergens een whiskeyfles van ma, bij hun uit de garage gepikt
Geweldige serie, heb alle afleveringen ook 100x gezien.
Heb ik, alleen niet digitaal.quote:
Is dat niet die ene aflevering waar iemand Whiskey besteld bij Johhny?quote:Op zondag 9 april 2006 13:37 schreef BramKVO het volgende:
[..]
één of andere kerel waar Johhny iets van koopt.
62 afleveringenquote:Op maandag 10 april 2006 00:14 schreef DeVinger het volgende:
Hoeveel aflevering zijn er in totaal gemaakt eigenlijk?
was in de film, de eerste Flodder.quote:Op zondag 9 april 2006 13:48 schreef Slappy het volgende:
[..]
Is dat niet die ene aflevering waar iemand Whiskey besteld bij Johhny?
Vast met ondertitelingquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:10 schreef fratsman het volgende:
Op de Belg komt aanstaande zaterdag deel III.
Welke zender?quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:10 schreef fratsman het volgende:
Op de Belg komt aanstaande zaterdag deel III.
De Belg, dat zegt ie tochquote:
quote:quote:Op zondag 9 april 2006 13:48 schreef Slappy het volgende:
[..]
Is dat niet die ene aflevering waar iemand Whiskey besteld bij Johhny?
Nee hoor dat was in de serie. Die gast die de whiskey nodig heeft is een belg en familie (neef ofzo) van een van de Zonnendaelersquote:
klopt wel een leuke afleveringquote:Op woensdag 12 april 2006 21:44 schreef Slappy het volgende:
Juist die bedoel ik.
Die heeft wel zo belgische dielect.
id serie missch ook, maar alleszins ook in de eerste film. Heb hem vorige pas gezienquote:Op woensdag 12 april 2006 15:51 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor dat was in de serie. Die gast die de whiskey nodig heeft is een belg en familie (neef ofzo) van een van de Zonnendaelers![]()
Ik moet ook altijd kiezen tussen Friends of Flodderquote:Op maandag 10 april 2006 00:20 schreef DeVinger het volgende:
Nu Friends weer terug op de buis is kijk ik het alleen tijdens de reclame, maar anders is het Flodder.
Ze blijven vet, ook al ken je ze inderdaad (bijna) allemaal. Toch apart dat het elke avond nog zoveel mensen trekt, want zoals je zegt: 62afleveringen, 4 per week, hoeveel weken is het al bezig? Ik heb ook al vaker dezeflde zien langskomen, blijkbaar is het erg populair, errrgg populair
En wat wordt het?quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:46 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik moet ook altijd kiezen tussen Friends of Flodder
Ik ook, meestal wordt het dan Flodderquote:Op zaterdag 15 april 2006 00:46 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
hoop dat je kiest voor Flodderquote:Op zaterdag 15 april 2006 00:46 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Je moet gewoon zelf gaan lachen, dan hoor je ze nietquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:16 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik ook, meestal wordt het dan Flodder![]()
Gewoon omdat het grappig is en zeer belangrijk geen lachbanden zoals bij Friends, daar ergerde ik me altijd zo aan![]()
Niet drukker dan de familie zelf.quote:
Bij deze: Wete jij of er nog een verzamelbox komt op DVD met alledrie de filmsquote:Op zondag 23 april 2006 13:51 schreef WebmasterFlodder.tv het volgende:
[..]
Niet drukker dan de familie zelf.
--- alles wat je over Flodder wilde weten, maar nooit durfde te vragen --
Voor zover wij weten zijn er nog geen plannen voor een verzamelbox.quote:Op zondag 23 april 2006 14:13 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Bij deze: Wete jij of er nog een verzamelbox komt op DVD met alledrie de filmsIk begreep dat van deel 1 en 3 wel een DVD bestaat, maar van deel 2 niet. Een verzamelbox zou nog mooier zijn
Van een wage gevalluh....quote:
De Kollenberg.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:00 schreef Halfgedraaide het volgende:
Hoe heet de villawijk in Sittard die model heeft gestaan voor de flodderwijk Zonndael? Ik kan er niet meer opkomen.
quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:43 schreef borisz het volgende:
flodder mag wel is stoppen herhaald te worden
Als 'mag wel' gelijk is aan 'stoppen' klopt er iets niet hoor!quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:43 schreef borisz het volgende:
flodder mag wel is stoppen herhaald te worden
Juist niet volgens mij.quote:Op zondag 30 april 2006 12:44 schreef Spacehamster het volgende:
Klopt het dat steeds aleen de laatste paar (2 of 3) seizoenen uitgezonden worden?
Alle afleveringen van de Flodder TV serie zijn op DVD verschenen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
niet alle afleveringen uit de serie zijn uitgebracht op dvd. je kunt dus best afleveringen tegenkomen die je nog niet gezien hebt.
1 t/m 10.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Niet alle afleveringen van de Flodder TV serie zijn op de DVD's Flodder 1 t/m 9 verschenen. er zullen wellicht meer dvd's zijn met die ontbrekende tv serie-afleveringen...
Waar danquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:09 schreef fratsman het volgende:
De complete serie is vorige week op dvd verschenen in één box.
Zijn ze allemaal, totaal zijn er 62 afleveringenquote:Op zondag 28 januari 2007 22:17 schreef sexylexy het volgende:
Ik heb de dvd's 1 tot 10. Dan heb ik toch alle afleveringen of zijn er afleveringen die niet op DVD zijn? en zoja welke?
Ja zeker, tv serie is zo veeel beterquote:Op maandag 29 januari 2007 17:53 schreef satecl het volgende:
Nee vind ik niet... Coen is echt de man !!! Net zoals Zoon Kees, die 2e vind ik veel beter. Zo'n lompe gozer
Er is sowieso wel een eigenlijke evolutie te zien in allesquote:Op maandag 29 januari 2007 18:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja zeker, tv serie is zo veeel beter
Klopt jaquote:
echt mooi sjonnie gepakt, kees snel de bosjes in.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:24 schreef Vogel87 het volgende:
[..]
Klopt jaMijn favoriete aflevering samen met 'Egotrip' en 'Doodziek'. Die kan ik niet vaak genoeg zien, echt hilarisch
Ik heb nu de complete dvd-box dus ben niet meer alleen aangewezen op RTL 5![]()
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Kees tegen haar instructeur: 'Maar moet u dan niet rijden?'
Instructeur: 'whehehe...ik kan niet eens rijden...'
![]()
![]()
![]()
hahaha, of Hennie tegen die instructeur: "Maar moet jij niet van die pedalen hebben dan?"quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Kees tegen haar instructeur: 'Maar moet u dan niet rijden?'
Instructeur: 'whehehe...ik kan niet eens rijden...'
![]()
![]()
![]()
Ik kon hem ook niet laten liggen bij het V&D prijzencircus.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:24 schreef Vogel87 het volgende:
Ik heb nu de complete dvd-box dus ben niet meer alleen aangewezen op RTL 5![]()
idd, ik vind die er nu is echt zo geweldig spelenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:13 schreef kevin85 het volgende:
Flodder blijft briljant
die Kees is ook veel beter dan de Kees in flodder 1 en 2!
De 10 losse delen kosten 7,99 euro per stuk. De complete serie kost bij V&D slechts 23 euro. (makkelijke keuze dusquote:Op zondag 1 april 2007 23:26 schreef jorienvdherik het volgende:
hoe duur is nu 1 seizoen dvd dan ?
wow tot hoelang nog ?quote:Op maandag 2 april 2007 01:04 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
De 10 losse delen kosten 7,99 euro per stuk. De complete serie kost bij V&D slechts 23 euro. (makkelijke keuze dus)
BTW: De complete serie All Stars + de film kost ook slechts 23 euro.
Tering man ik heb toen die 10 DvD;s gekocht voor 17,99 per stuk... Gelukkig dat ik geen DVD's meer koop, die dingen worden toch met de maand goedkoper..quote:Op maandag 2 april 2007 08:13 schreef Sweetbeach het volgende:
ik heb gister de DVD-box bij bol.com besteld voor 41 (incl. verzenden), bij V&D dus maar 23 eurojmmr, had ik die van All-stars er ook bijgekomen
![]()
heb jij 180 euro voor die box betaaldquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:10 schreef satecl het volgende:
[..]
Tering man ik heb toen die 10 DvD;s gekocht voor 17,99 per stuk... Gelukkig dat ik geen DVD's meer koop, die dingen worden toch met de maand goedkoper..
Nee. met dat luik in de woonkamerquote:Op dinsdag 3 april 2007 20:09 schreef satecl het volgende:
Haha dat is toch met die tante en die race op de dijk..?
Geweldig hoe 'sjonnie' die agenten de deur uitwerktquote:Op woensdag 4 april 2007 12:13 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Nee. met dat luik in de woonkamer![]()
Is dat de einge echte Kareltjequote:
Jah ik had ze al heel snel(Die-hard fanquote:Op woensdag 4 april 2007 12:07 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
heb jij 180 euro voor die box betaald![]()
Ik vind het wel jammer dat ik elke aflevering (van die DVDbox) al 4x heb gezien ofzo (op TV enzo)verlang onderhand wel weer naar nieuwe afleveringen, al blijven die oude geniaal
Kees (man)![]()
![]()
Dat is denk ik een van me lieveling stukjes van alle afleveringenquote:Op woensdag 4 april 2007 15:49 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Geweldig hoe 'sjonnie' die agenten de deur uitwerkt![]()
Owja, dat virusquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:18 schreef satecl het volgende:
haha goeie spoiler. Als dat zo is dan moet dat wel die aflevering wezen dat hij naar een stam gaat in Afrika ofzo met dat anola-virus..
quote:Op vrijdag 6 april 2007 00:16 schreef jorienvdherik het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flodder leuke pagina.
echt zo zonde dat Coen van Vrijberghe de Coningh zo jong is overleden
quote:In 2004 werd de fictie werkelijkheid toen de bewoners van de dure Sittardse wijk te maken kregen met... een plan van de gemeente om personen in een "aangepast wonen-situatie" in hun wijk te huisvesten!
Een harde stilstand?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:20 schreef Crespo09 het volgende:
Jammer dat ze moesten stoppen toen Coen van Vrijeberghe de Connigh (sjonney) en hard stilstand kreeg op de set
Wist je dat die Kareltje een Canadees wasquote:
Neequote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:48 schreef Crespo09 het volgende:
[..]
Wist je dat die Kareltje een Canadees was
Sinds 23/02/2002quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:44 schreef MrSleep het volgende:
Meest gedraaide film op de Nederlandse televisie?
Helemaal mee eens!!!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:23 schreef Canisfire het volgende:
Flodder de serie was kutter dan kut.
De rol van zowel Kees als Sjonnie werd veel te overdone.
In de films waren het nog toffe gasten in een rare situatie.
Vooral Kees veranderde compleet in een mongool in de serie.
iddquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:23 schreef kevin85 het volgende:
De Kees die hem als laatste speelde was juist 10 x beter
Zo fantastisch onnozel
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:55 schreef Socios het volgende:
Over een paar minuten Flodder 3 op SBS 6.
Een van de meeste relaxte Flodders, niet zo extreem als Flodder 1, maar gewoon het typische Flodder-sfeertje uit de series aanhoudendquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:55 schreef Socios het volgende:
Over een paar minuten Flodder 3 op SBS 6.
Ja daarom is het dus kutquote:Op zondag 19 augustus 2007 01:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Een van de meeste relaxte Flodders, niet zo extreem als Flodder 1, maar gewoon het typische Flodder-sfeertje uit de series aanhoudend![]()
quote:Flodder de serie was kutter dan kut.
De rol van zowel Kees als Sjonnie werd veel te overdone.
In de films waren het nog toffe gasten in een rare situatie.
Vooral Kees veranderde compleet in een mongool in de serie.
Dus jij vind rip off's beter dan de originele charackters?quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Neem me het vooral niet kwalijk dat ik er een andere mening over heb![]()
Ik zie het want minder zwart-wit, ik zeg nergens dat ik Flodder 3 beter vind dan Flodder 1, gewoon goed op een andere manier, waarschijnlijk had ik het maar saai gevonden als het weer zoals Flodder 1 was geworden, Flodder 2 een beetje zoals 1 qua bepaalde dingen en die vind ik de minst leuke van dat.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:46 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Dus jij vind rip off's beter dan de originele charackters?
Hier ookquote:Op maandag 20 augustus 2007 01:01 schreef roburt het volgende:
ik lig meerdere keren per aflevering dubbel om Kees
Weet je zeker dat dit op de set was? ik meende ooit gehoord te hebben dat het tijdens een feestje was dat er toen 3 flodderacteurs/actrieses zouden komen. Dat ze door een doek reden en dat hij toen een hartstilstand kreeg? Waarbij iedereen dacht dat het er bij hoorde maar het later toch echt fout was...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:20 schreef Crespo09 het volgende:
Jammer dat ze moesten stoppen toen Coen van Vrijeberghe de Connigh (sjonney) en hard stilstand kreeg op de set
dat is ind het mooistequote:Op vrijdag 7 september 2007 18:09 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hier ook
Hilarisch altijd als ie totaal niet begrepen heeft van een plan oid!![]()
Ze hebben allebei hun charme.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het enige nadeel van die Coen-Johnny is dat hij iets angshaziger was aangelegd en een flink gevecht liever uit de weg ging en zijn handen niet al te vuil meer maakte.
De Huub-Johnny was wat zelfverzekerder en ging een stevige matpartij niet uit de weg.
quote:Antonia niet, Flodder wel in Nederlandse filmcanon
UTRECHT - Geen Soldaat van Oranje (1977). Geen Oscarwinnaars De Aanslag (1986), Antonia (1995) of Karakter (1997). Wel Flodder, de asofilm van Dick Maas. Het Nederlands Film Festival heeft dinsdag de Canon van de Nederlandse Film gepresenteerd. De lijst zal vanaf 26 september in de festivaltent op de Utrechtse Neude genoeg discussie opleveren.
afbeelding
De cast van Flodder van Dick Maas. Vlnr (staand): Huub Stapel, Rene van t Hof, Nelly Frijda, Laurens Geels (producent), Dick Maas (regie), Jan Willem Hees (in rolstoel), Tatjana Simic en Horace Cohen. Zittend: Apollonia van Ravenstein en Nani Lehnhausen.Vergroting
Flodder in filmcanon
De canon bestaat volgens het festival uit ‘belangrijke, gezichtsbepalende films’ die de veelzijdigheid van de Nederlandse filmgeschiedenis weerspiegelen.
‘Het is niet een lijst geworden van de allerbeste Nederlandse films aller tijden’, zegt PvdA-coryfee Jeltje van Nieuwhoven, voorzitter van de commissie die de lijst met 16 films samenstelde.
De oudste titel in de canon is De mésaventure van een Fransch heertje zonder pantalon aan het strand te Zandvoort van Albert en Willy Mullens uit 1905, over een man op het strand die wordt achtervolgd door een agent. De meest recente titel komt uit 2000: de korte animatiefilm en Oscarwinnaar Father and Daughter van Michael Dudok de Wit.
De canon bestrijkt de filmgeschiedenis van de twintigste eeuw. De bekendste titels zijn Fanfare (Bert Haanstra, 1958), Als twee druppels water (Fons Rademakers, 1963), Turks Fruit (Paul Verhoeven, 1973) en Flodder (Dick Maas, 1986). Van regisseurs als Pim de la Parra, Wim Verstappen, Jos Stelling, Frans Weisz, Marleen Gorris en Louis van Gasteren is geen werk opgenomen.
Spreiding
Bij haar keuze heeft de commissie, waarin onder anderen mediahistoricus Karel Dibbets en hoogleraar Film- en Televisiewetenschap Sonja de Leeuw zitting hebben, zich laten leiden door uiteenlopende criteria. Daaronder vielen historische spreiding, de verdeling over de verschillende disciplines, de kwaliteiten van de individuele films en het belang van het totale oeuvre van een maker.
Van Nieuwenhoven: ‘Daarbij stond steeds de betekenis van de film voor de filmgeschiedenis voorop. Die hebben we laten prevaleren boven de maatschappelijke context. Om die reden ontbreekt een titel als Blue Movie , die door het vele bloot veel reuring gaf.’
Duizend titels
De commissie begon met een lijst met duizend titels. Die is tijdens vier bijeenkomsten teruggebracht tot de 16 films tellende canon, omdat ‘we de lijst zo kort mogelijk wilden houden’.
De historicus Frits van Oostrom, onder wiens leiding de Canon van Nederland tot stand kwam, riep vorig jaar de cultuursector op een eigen canon te creëren. ‘Deze films vormen ons antwoord op die oproep’, vindt Van Nieuwenhoven. ‘Tegelijk hebben wij de canon altijd gezien als het begin van een discussie over wat de Nederlandse filmgeschiedenis precies is. In de loop der jaren zou de lijst best langer kunnen worden. Of misschien maken bepaalde titels wel plaats voor andere.’
In de serie is het ook eigenlijk helemaal geen gezin om voor te vrezen.. Maar het blijft goedquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:00 schreef Urquhart het volgende:
Net weer zitten kijken. Ik zit elke avond nog te genieten, terwijl ik al die afleveringen al zo vaak heb gezien![]()
Het blijft geweldig, soort jeugdsentiment.
Die Coen-Johnny is ook gewoon goed, perfect voor die Johnny-rol weggelegd
inderdaadquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:00 schreef Urquhart het volgende:
Net weer zitten kijken. Ik zit elke avond nog te genieten, terwijl ik al die afleveringen al zo vaak heb gezien![]()
Het blijft geweldig, soort jeugdsentiment.
Ja, die dieren-aflevering had ik ook regelmatig al gezien. Maar die aflevering van gisteren kon ik me weinig van herinneren. Dus dat kwam goed uitquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef roburt het volgende:
[..]
inderdaad![]()
maar eigenlijk was vandaag de eerste keer dat ik hem weg zapte omdat ik deze echt 5x heb gezien ofzo.
(dat ze die dieren gaan ontvoeren)
Heb op de site gekeken maar zie het zo even niet staan.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:03 schreef roburt het volgende:
op http://www.flodder.tv staan 2 namen.
Dreams - 2 Brothers On The 4th Floor wordt gebruikt op één van de feesten die ze geven (weet niet meer of het in de serie of een van de films is)quote:Op donderdag 13 september 2007 11:37 schreef Glenn-Micra het volgende:
[..]
Heb op de site gekeken maar zie het zo even niet staan.
Dat is wel balen zeg. Ik vond het ook wel wat hebben!quote:Op donderdag 13 september 2007 12:32 schreef satecl het volgende:
Ik heb wel eens naar ze gemaild. Ik vroeg van wie de muziek is die in de auto altijd werd gedraaid van Johnny. Ze zeiden dat Dick Maas het zelf heeft gemaakt en dat het niet te koop is in de winkel. Erg jammer, want ik vind het echt vette muziek op 'Trucker FM'.
Klopt, om 18.25 en de volgende dag meestal iets na 11-en 's ochtends op RTL4 de herhaling.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:48 schreef master_X het volgende:
volgens mij is de serie nu op een andere tijd niet meer om 8 uur... ?
Dat is wel matig. 8 uur was een mooie tijd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:48 schreef master_X het volgende:
volgens mij is de serie nu op een andere tijd niet meer om 8 uur... ?
Dream on...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:27 schreef Glenn-Micra het volgende:
Ik zit te wachten op de dag dat ze besluiten toch nog een vervolg te maken!
Die is inderdaad goed!quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:38 schreef Djeez het volgende:
Mooiste quote uit de film, die viel me laatst op toen ik de film voor de 100ste keer keek ofzo:
"Dag mevrouw Flodder, hoe maakt u het?", vraagt Sjakie.
"Kwestie van gisten..."
Eén van de originelere/doordachte quotes ja.quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:38 schreef Djeez het volgende:
Mooiste quote uit de film, die viel me laatst op toen ik de film voor de 100ste keer keek ofzo:
"Dag mevrouw Flodder, hoe maakt u het?", vraagt Sjakie.
"Kwestie van gisten..."
Wauw, was al tijden op zoek naar een "echte" foto van Coen!quote:Op zondag 9 december 2007 17:07 schreef JOO het volgende:
kijk wat ik gevonden heb:
http://flodder.messageboard.nl/
op deze site staat ook foto van coen van de vrijberghe de coningh
[ afbeelding ]
Ja klopt, heb helaas nog niet een stuk van Toy Story met Buzz kunnen vinden... hij doet trouwens ook de stem van Whisky (hond) in een aflevering.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:06 schreef DrDurden het volgende:
Als RTL de rechten heeft (in ieder geval voor de films, dan) kunnen ze toch op zijn minst Flodder In Amerika! op dvd uitbrengen?
En Coen (vreemd om nu een echte foto van hem te zien) doet ook de nederlandse stem van Buzz in Toy Story, en dat is echt amper te horen.
quote:Erg leuk dat jij de Flodderbak hebt binnengehaald! Rijdt ie nog goed?;-)
Geweldig dat Flodder nog zoveel enthousiaste fans heeft!
Wij hebben onlangs de sterfdag van Coen op gepaste wijze herdacht; in het café!
Hij zou het een goeie bak vinden dat de Fodderlim(h) o nog steeds rondrijdt!
Groetjes,
Laus(Hennie)Steenbeeke
idd alsje foto's bekijkt van de set is alles aan het vervallen en daarnaa ook ng eens volledigquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:44 schreef DrDurden het volgende:
Tja, acteurs vervangen hebben ze al eens met succes gedaan. Wat het decor betreft, en het budget, zal het nooit worden als vroeger. Dat was zowat ongehoord voor een televisieserie.
Maar al zouden ze een nieuwe serie willen maken, zou Dick Maas uberhaupt mee willen doen? Lijkt me niet. En zonder hem zie ik het al helemaal niet zitten.
jaman Kees is nogal veranderd Het doet ook wel raar omquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:19 schreef fespo het volgende:
loool is dit kees![]()
ik kijk al een tijdje 'de vloer op'
maar nooit opgemerkt.
[ afbeelding ]
Ja over dehoofd personages kunje nog wel wat vindenquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:55 schreef Dos37 het volgende:
Wie wil je zien dan? Nelly Frijda, Tatjana Simić en Stefan de Walle kom je nog wel tegen. En deze kom je waarschijnlijk niet meer zo vaak tegen. Coen van Vrijberghe de Coningh
dat heet acterenquote:Op zaterdag 4 september 2010 11:27 schreef helloke123 het volgende:
[..]
jaman Kees is nogal veranderd Het doet ook wel raar om
hem gewoon niet meer als een kluns te zien.Zoals op programma's
of sommige filmpjes
hij zat ook in een baantjer aflevering , zeker de moeite waardquote:Op zaterdag 4 september 2010 11:27 schreef helloke123 het volgende:
[..]
jaman Kees is nogal veranderd Het doet ook wel raar om
hem gewoon niet meer als een kluns te zien.Zoals op programma's
of sommige filmpjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |