Een harde stilstand?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:20 schreef Crespo09 het volgende:
Jammer dat ze moesten stoppen toen Coen van Vrijeberghe de Connigh (sjonney) en hard stilstand kreeg op de set

Wist je dat die Kareltje een Canadees wasquote:

Neequote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:48 schreef Crespo09 het volgende:
[..]
Wist je dat die Kareltje een Canadees was

Sinds 23/02/2002quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:44 schreef MrSleep het volgende:
Meest gedraaide film op de Nederlandse televisie?

Helemaal mee eens!!!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:23 schreef Canisfire het volgende:
Flodder de serie was kutter dan kut.
De rol van zowel Kees als Sjonnie werd veel te overdone.
In de films waren het nog toffe gasten in een rare situatie.
Vooral Kees veranderde compleet in een mongool in de serie.

iddquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:23 schreef kevin85 het volgende:
De Kees die hem als laatste speelde was juist 10 x beter
Zo fantastisch onnozel

quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:55 schreef Socios het volgende:
Over een paar minuten Flodder 3 op SBS 6.

Een van de meeste relaxte Flodders, niet zo extreem als Flodder 1, maar gewoon het typische Flodder-sfeertje uit de series aanhoudendquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:55 schreef Socios het volgende:
Over een paar minuten Flodder 3 op SBS 6.

Ja daarom is het dus kutquote:Op zondag 19 augustus 2007 01:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Een van de meeste relaxte Flodders, niet zo extreem als Flodder 1, maar gewoon het typische Flodder-sfeertje uit de series aanhoudend![]()
quote:Flodder de serie was kutter dan kut.
De rol van zowel Kees als Sjonnie werd veel te overdone.
In de films waren het nog toffe gasten in een rare situatie.
Vooral Kees veranderde compleet in een mongool in de serie.

Dus jij vind rip off's beter dan de originele charackters?quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Neem me het vooral niet kwalijk dat ik er een andere mening over heb![]()

Ik zie het want minder zwart-wit, ik zeg nergens dat ik Flodder 3 beter vind dan Flodder 1, gewoon goed op een andere manier, waarschijnlijk had ik het maar saai gevonden als het weer zoals Flodder 1 was geworden, Flodder 2 een beetje zoals 1 qua bepaalde dingen en die vind ik de minst leuke van dat.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:46 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Dus jij vind rip off's beter dan de originele charackters?

Hier ookquote:Op maandag 20 augustus 2007 01:01 schreef roburt het volgende:
ik lig meerdere keren per aflevering dubbel om Kees

Weet je zeker dat dit op de set was? ik meende ooit gehoord te hebben dat het tijdens een feestje was dat er toen 3 flodderacteurs/actrieses zouden komen. Dat ze door een doek reden en dat hij toen een hartstilstand kreeg? Waarbij iedereen dacht dat het er bij hoorde maar het later toch echt fout was...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:20 schreef Crespo09 het volgende:
Jammer dat ze moesten stoppen toen Coen van Vrijeberghe de Connigh (sjonney) en hard stilstand kreeg op de set

dat is ind het mooistequote:Op vrijdag 7 september 2007 18:09 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hier ook
Hilarisch altijd als ie totaal niet begrepen heeft van een plan oid!![]()

Ze hebben allebei hun charme.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het enige nadeel van die Coen-Johnny is dat hij iets angshaziger was aangelegd en een flink gevecht liever uit de weg ging en zijn handen niet al te vuil meer maakte.
De Huub-Johnny was wat zelfverzekerder en ging een stevige matpartij niet uit de weg.

quote:Antonia niet, Flodder wel in Nederlandse filmcanon
UTRECHT - Geen Soldaat van Oranje (1977). Geen Oscarwinnaars De Aanslag (1986), Antonia (1995) of Karakter (1997). Wel Flodder, de asofilm van Dick Maas. Het Nederlands Film Festival heeft dinsdag de Canon van de Nederlandse Film gepresenteerd. De lijst zal vanaf 26 september in de festivaltent op de Utrechtse Neude genoeg discussie opleveren.
afbeelding
De cast van Flodder van Dick Maas. Vlnr (staand): Huub Stapel, Rene van t Hof, Nelly Frijda, Laurens Geels (producent), Dick Maas (regie), Jan Willem Hees (in rolstoel), Tatjana Simic en Horace Cohen. Zittend: Apollonia van Ravenstein en Nani Lehnhausen.Vergroting
Flodder in filmcanon
De canon bestaat volgens het festival uit ‘belangrijke, gezichtsbepalende films’ die de veelzijdigheid van de Nederlandse filmgeschiedenis weerspiegelen.
‘Het is niet een lijst geworden van de allerbeste Nederlandse films aller tijden’, zegt PvdA-coryfee Jeltje van Nieuwhoven, voorzitter van de commissie die de lijst met 16 films samenstelde.
De oudste titel in de canon is De mésaventure van een Fransch heertje zonder pantalon aan het strand te Zandvoort van Albert en Willy Mullens uit 1905, over een man op het strand die wordt achtervolgd door een agent. De meest recente titel komt uit 2000: de korte animatiefilm en Oscarwinnaar Father and Daughter van Michael Dudok de Wit.
De canon bestrijkt de filmgeschiedenis van de twintigste eeuw. De bekendste titels zijn Fanfare (Bert Haanstra, 1958), Als twee druppels water (Fons Rademakers, 1963), Turks Fruit (Paul Verhoeven, 1973) en Flodder (Dick Maas, 1986). Van regisseurs als Pim de la Parra, Wim Verstappen, Jos Stelling, Frans Weisz, Marleen Gorris en Louis van Gasteren is geen werk opgenomen.
Spreiding
Bij haar keuze heeft de commissie, waarin onder anderen mediahistoricus Karel Dibbets en hoogleraar Film- en Televisiewetenschap Sonja de Leeuw zitting hebben, zich laten leiden door uiteenlopende criteria. Daaronder vielen historische spreiding, de verdeling over de verschillende disciplines, de kwaliteiten van de individuele films en het belang van het totale oeuvre van een maker.
Van Nieuwenhoven: ‘Daarbij stond steeds de betekenis van de film voor de filmgeschiedenis voorop. Die hebben we laten prevaleren boven de maatschappelijke context. Om die reden ontbreekt een titel als Blue Movie , die door het vele bloot veel reuring gaf.’
Duizend titels
De commissie begon met een lijst met duizend titels. Die is tijdens vier bijeenkomsten teruggebracht tot de 16 films tellende canon, omdat ‘we de lijst zo kort mogelijk wilden houden’.
De historicus Frits van Oostrom, onder wiens leiding de Canon van Nederland tot stand kwam, riep vorig jaar de cultuursector op een eigen canon te creëren. ‘Deze films vormen ons antwoord op die oproep’, vindt Van Nieuwenhoven. ‘Tegelijk hebben wij de canon altijd gezien als het begin van een discussie over wat de Nederlandse filmgeschiedenis precies is. In de loop der jaren zou de lijst best langer kunnen worden. Of misschien maken bepaalde titels wel plaats voor andere.’

In de serie is het ook eigenlijk helemaal geen gezin om voor te vrezen.. Maar het blijft goedquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:00 schreef Urquhart het volgende:
Net weer zitten kijken. Ik zit elke avond nog te genieten, terwijl ik al die afleveringen al zo vaak heb gezien![]()
Het blijft geweldig, soort jeugdsentiment.
Die Coen-Johnny is ook gewoon goed, perfect voor die Johnny-rol weggelegd

inderdaadquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:00 schreef Urquhart het volgende:
Net weer zitten kijken. Ik zit elke avond nog te genieten, terwijl ik al die afleveringen al zo vaak heb gezien![]()
Het blijft geweldig, soort jeugdsentiment.

Ja, die dieren-aflevering had ik ook regelmatig al gezien. Maar die aflevering van gisteren kon ik me weinig van herinneren. Dus dat kwam goed uitquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef roburt het volgende:
[..]
inderdaad![]()
maar eigenlijk was vandaag de eerste keer dat ik hem weg zapte omdat ik deze echt 5x heb gezien ofzo.
(dat ze die dieren gaan ontvoeren)

Heb op de site gekeken maar zie het zo even niet staan.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:03 schreef roburt het volgende:
op http://www.flodder.tv staan 2 namen.

Dreams - 2 Brothers On The 4th Floor wordt gebruikt op één van de feesten die ze geven (weet niet meer of het in de serie of een van de films is)quote:Op donderdag 13 september 2007 11:37 schreef Glenn-Micra het volgende:
[..]
Heb op de site gekeken maar zie het zo even niet staan.

Dat is wel balen zeg. Ik vond het ook wel wat hebben!quote:Op donderdag 13 september 2007 12:32 schreef satecl het volgende:
Ik heb wel eens naar ze gemaild. Ik vroeg van wie de muziek is die in de auto altijd werd gedraaid van Johnny. Ze zeiden dat Dick Maas het zelf heeft gemaakt en dat het niet te koop is in de winkel. Erg jammer, want ik vind het echt vette muziek op 'Trucker FM'.

Klopt, om 18.25 en de volgende dag meestal iets na 11-en 's ochtends op RTL4 de herhaling.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:48 schreef master_X het volgende:
volgens mij is de serie nu op een andere tijd niet meer om 8 uur... ?

Dat is wel matig. 8 uur was een mooie tijd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:48 schreef master_X het volgende:
volgens mij is de serie nu op een andere tijd niet meer om 8 uur... ?

Dream on...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:27 schreef Glenn-Micra het volgende:
Ik zit te wachten op de dag dat ze besluiten toch nog een vervolg te maken!

Die is inderdaad goed!quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:38 schreef Djeez het volgende:
Mooiste quote uit de film, die viel me laatst op toen ik de film voor de 100ste keer keek ofzo:
"Dag mevrouw Flodder, hoe maakt u het?", vraagt Sjakie.
"Kwestie van gisten..."

Eén van de originelere/doordachte quotes ja.quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:38 schreef Djeez het volgende:
Mooiste quote uit de film, die viel me laatst op toen ik de film voor de 100ste keer keek ofzo:
"Dag mevrouw Flodder, hoe maakt u het?", vraagt Sjakie.
"Kwestie van gisten..."

Wauw, was al tijden op zoek naar een "echte" foto van Coen!quote:Op zondag 9 december 2007 17:07 schreef JOO het volgende:
kijk wat ik gevonden heb:
http://flodder.messageboard.nl/
op deze site staat ook foto van coen van de vrijberghe de coningh
[ afbeelding ]

Ja klopt, heb helaas nog niet een stuk van Toy Story met Buzz kunnen vinden... hij doet trouwens ook de stem van Whisky (hond) in een aflevering.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:06 schreef DrDurden het volgende:
Als RTL de rechten heeft (in ieder geval voor de films, dan) kunnen ze toch op zijn minst Flodder In Amerika! op dvd uitbrengen?
En Coen (vreemd om nu een echte foto van hem te zien) doet ook de nederlandse stem van Buzz in Toy Story, en dat is echt amper te horen.
quote:Erg leuk dat jij de Flodderbak hebt binnengehaald! Rijdt ie nog goed?;-)
Geweldig dat Flodder nog zoveel enthousiaste fans heeft!
Wij hebben onlangs de sterfdag van Coen op gepaste wijze herdacht; in het café!
Hij zou het een goeie bak vinden dat de Fodderlim(h) o nog steeds rondrijdt!
Groetjes,
Laus(Hennie)Steenbeeke

idd alsje foto's bekijkt van de set is alles aan het vervallen en daarnaa ook ng eens volledigquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:44 schreef DrDurden het volgende:
Tja, acteurs vervangen hebben ze al eens met succes gedaan. Wat het decor betreft, en het budget, zal het nooit worden als vroeger. Dat was zowat ongehoord voor een televisieserie.
Maar al zouden ze een nieuwe serie willen maken, zou Dick Maas uberhaupt mee willen doen? Lijkt me niet. En zonder hem zie ik het al helemaal niet zitten.

jaman Kees is nogal veranderd Het doet ook wel raar omquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:19 schreef fespo het volgende:
loool is dit kees
ik kijk al een tijdje 'de vloer op'
maar nooit opgemerkt.
[ afbeelding ]

Ja over dehoofd personages kunje nog wel wat vindenquote:Op vrijdag 3 september 2010 22:55 schreef Dos37 het volgende:
Wie wil je zien dan? Nelly Frijda, Tatjana Simić en Stefan de Walle kom je nog wel tegen. En deze kom je waarschijnlijk niet meer zo vaak tegen. Coen van Vrijberghe de Coningh

dat heet acterenquote:Op zaterdag 4 september 2010 11:27 schreef helloke123 het volgende:
[..]
jaman Kees is nogal veranderd Het doet ook wel raar om
hem gewoon niet meer als een kluns te zien.Zoals op programma's
of sommige filmpjes

hij zat ook in een baantjer aflevering , zeker de moeite waardquote:Op zaterdag 4 september 2010 11:27 schreef helloke123 het volgende:
[..]
jaman Kees is nogal veranderd Het doet ook wel raar om
hem gewoon niet meer als een kluns te zien.Zoals op programma's
of sommige filmpjes

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |