quote:Van geenstijl;
Opnieuw is een bewoner in de Amsterdamse Diamantbuurt bedreigd. Bij een joodse man gooide een groepje Marokkaanse jongeren een kist door de ruit. Meer dan een jaar geleden werd een compleet gezin uit deze buurt weggepest. De PVDA van stadsdeelraad De Pijp heeft liever dat de media niet teveel aandacht besteden aan dit soort incidenten. Volgens de sociaal-democraten kan zo voorkomen worden dat de situatie opnieuw escaleert.
die bel je eerst ffquote:Op maandag 16 januari 2006 12:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja handig...dan neem je de slachtoffers ook mee
Omdat die jongen tegen de wet in gaat, op de vlucht slaat en zichzelf dood rijd, is de politie verantwoordelijk. Tuurlijk, heel logisch.quote:* De sfeer in de buurt is fors anti-politie. Dit heeft van doen met het incident waarbij de 18-jarige Anass Abou Allal om het leven kwam toen hij met een gestolen auto op de vlucht sloeg voor de politie. Dat de zoon van de moskeeevoorzitter zich ook op het criminele pad bevond, was bij veel buurtbewoners bekend. Zij schuiven zijn dood nog altijd op het conto van de politie. Tijdens de laatste commissievergadering van de deelraad werd de politie luidkeels uitgemaakt voor moordenaars.
Die ouders houden alleen van het geld van de uitkeringen en de gratis zorg. Ik ga uitzetten als steeds beter oplossing zien!quote:'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Wat doet zulk tuig nog in Nederland? Stopzetten die uitkering, nagaan van al hun geldstromen en mocht blijken dat ze zichzelf onderhouden met crimineel geld; keihard deporteren. Het moet es afgelopen zijn met deze ongein.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:32 schreef Dwersdriever het volgende:
* Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Typisch PVDA-oplossing. Als we er niet over praten bestaat het niet.quote:De PVDA van stadsdeelraad De Pijp heeft liever dat de media niet teveel aandacht besteden aan dit soort incidenten. Volgens de sociaal-democraten kan zo voorkomen worden dat de situatie opnieuw escaleert
Je zegt nu wel dat het typisch een PVDA oplossing is, maar wat als die C-U-T partij weer aan de macht komt volgend jaar?quote:Op maandag 16 januari 2006 13:28 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Typisch PVDA-oplossing. Als we er niet over praten bestaat het niet.![]()
het zelfde als met die marrokaan die met een mes op de politie kwam afgerend en ook werd neer geschoten hij was heilig en de politie was de boemanquote:Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Omdat die jongen tegen de wet in gaat, op de vlucht slaat en zichzelf dood rijd, is de politie verantwoordelijk. Tuurlijk, heel logisch.
Volgens mij is in de islam criminalteit ook verboden, maar het wordt dus wel toegestaan, zelfs door de moskee voorzitter, dat vind ik erg krom.
[..]
Die ouders houden alleen van het geld van de uitkeringen en de gratis zorg. Ik ga uitzetten als steeds beter oplossing zien!
Helaas wordt er alleen wat aan gedaan wanneer het in de media is. en dan nog wordt er alleen aan pappen en nathouden gedaan. Wanneer je geen respect voor je omgeving kan opbrengen, dan moeten daar straffen op staan. Dat geld ook voor autochtonen. Helaas kunnen wij die niet uit zetten.
Ik ben ook voorstander van het op bevolkingsgroep aanpakken van personen en problemen. Ook al gaat dat richting racisme, het is wel realistisch.
Wat doen die ouders hier dan nog??? Gadverdamme, om van te kotsenquote:Op maandag 16 januari 2006 12:32 schreef Dwersdriever het volgende:
. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'*
waar heb ik dat nou weer aan verdiend ? ------quote:Op maandag 16 januari 2006 14:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik zou zeggen platgooien en er mooie appartenmentencomplexen neerzetten voor mensen met een iets hogere opleiding en al die bewoners maar naar almere ofzo laten verhuizen.
Lelystad dan. Daar staan huizen zat leeg toch?quote:Op maandag 16 januari 2006 14:34 schreef Ronhui het volgende:
[..]
waar heb ik dat nou weer aan verdiend? Laat ze maar verhuizen naar de bodem van het ijselmeer!
En dat gaat dan (daar lijkt het wel op) de verkiezingen in 2007 winnenquote:Op maandag 16 januari 2006 14:07 schreef SocialDisorder het volgende:
via geenstijl;
Annemarie Hoogland (PVDA) koningin van de doofpot
Wat een onzin wordt er weer geschreven vooral over de puinhopen van paars wat zo lekker wegbekt, waarbij we een VVD minister van financieen hadden die dus verantwoordelijk was voor een groot gedeelte van de begroting en nu dus weer.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:39 schreef melvinkef het volgende:
[..]
Je zegt nu wel dat het typisch een PVDA oplossing is, maar wat als die C-U-T partij weer aan de macht komt volgend jaar?
Die kans is groot, het is altijd zo geweest, PVDA aan de macht, word met geld gesmeten alsof het water is en Allochtonen krijgen de overhand en steun van deze rakkers. Na zoveel jaar moet PVDA aftreden als macht hebbende partij, en komt CDA/VVD weer naar voren om hun puinhopen (lees: puinhopen 8 jaar Paars) en die vegen alles weer netjes aan in het land, krijgen wel veel voor hun kiezen, het zijn geldwolven en centennaaiers tegelijk. Nou na veel bezuinigings jaren (door het beleid van PVDA) komt PVDA weer ana de macht en mogenw eer als van ouds met geld over de balk smijten. Jongens het is hier een jojo-effect in de politiek, de ene partij maakt er jaren een financiele en immigratie puinhoop van en word bejubbeld en tegelijkertijd afgezet door de bevolking. En de andere partij maakt al die puinhopen weer in orde met als nadeel veel bezuinings jaren, en die worden ook bejubbeld en afgezet door de bevolking. En nee, ik ben geen PVDA/CDA/VVD stemmer. Die Allochtonen krijgen hier de overhand in, zij zijn de baas, en niemand anders(cynisch gezien).![]()
quote:http://www.nul20.nl/nr17/2vd_1.html
Ook Kees Diepeveen, portefeuillehouder in Noord, maakt zich grote zorgen over het feit dat juist de wijkvoorzieningen door de bezuinigingen onder druk staan. “Er blijft op die manier weinig over van de integrale aanpak van het Grotestedenbeleid.” Hij wijst er ook op dat naast de korting op potjes voor bouwplannen ook allerlei budgetten voor de activiteiten in die gebouwen worden geschrapt. “De afgelopen jaren hebben we uit een fonds voor sociale integratie en veiligheid – de SIV-gelden - allerlei nuttige projecten als sport in de buurt of digitale trapveldjes kunnen betalen. Maar die subsidieregeling is wegbezuinigd. Voor komend jaar hebben we er in onze begroting nog geld voor vrij kunnen maken. Maar hoe het daarna moet weet ik nog niet.”
Geslepen hond of niet, voor mijn gevoel is hij de enige die zich nog een beetje druk maakt om wat er daadwerkelijk in de grote steden gebeurdquote:Op maandag 16 januari 2006 15:38 schreef Super7fighter het volgende:
Heeft Geert Wilders weer een beloning soms uitgeloofd?![]()
De vorige keer bleek de aangifte vals. Toen leidde het blondje op slinkse wijze de aandacht af door een motie tegen de burqua in te dienen. Wat een geslepen hond. Ik ben benieuwd.![]()
Berbers hebben geen schrift, dat verklaart waarom de boodschap niet overkomt.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik geloof dat er 3x folders zijn uitgedeeld. Gedrukt op hoogglans-papier en in 12 talen.
Het is uitgedeeld door Berbers. Vandaar dat het uberhaupt nergens aangekomen is.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Berbers hebben geen schrift, dat verklaart waarom de boodschap niet overkomt.
Ja juist vindt ik ook.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:38 schreef Super7fighter het volgende:
De vorige keer bleek de aangifte vals. Toen leidde het blondje op slinkse wijze de aandacht af door een motie tegen de burqua in te dienen. Wat een geslepen hond. Ik ben benieuwd.![]()
idd marokkanen en moslims hebben nooooooooooooooooooit schuld.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:38 schreef Super7fighter het volgende:
Tuurlijk joh. Niets aan doen. Het is maar (het zoveelste) incidentquote:Op maandag 16 januari 2006 16:19 schreef nikk het volgende:
Het is maar een incident, het valt allemaal wel mee en het komt allemaal wel goed.
Ze hebben het inderdaad allemaal moeilijk vanwege deze figuren.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:17 schreef Rasje het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Niets aan doen. Het is maar (het zoveelste) incident. Lekker hun gang laten gaan, want die arme zielige Marokkaantjes hebben het al zooo vreselijk moeilijk hier in dit land.....
![]()
Wat hebben moslims met deze discours te maken.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:09 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
idd marokkanen en moslims hebben nooooooooooooooooooit schuld.
moet je je kop niet een keer uit het zand halen, straks stik je nog ...
-oeps laat maar -editquote:Op maandag 16 januari 2006 17:09 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
idd marokkanen en moslims hebben nooooooooooooooooooit schuld.
moet je je kop niet een keer uit het zand halen, straks stik je nog ...
Want Marokkanen doen nooit wat he?quote:Op maandag 16 januari 2006 15:38 schreef Super7fighter het volgende:
Die kop ook op 'zijn website bij deze vragen:quote:Op maandag 16 januari 2006 15:09 schreef Gargoylesla het volgende:
Geert Wilders heeft hier al kamervragen overgesteld!
Lekker vooringenomen weer Geertje, met je duidelijke hokjespolitiekquote:Ineffectieve geitenwollensokkenaanpak in de Diamantbuurt - Kamervragen
Het is de schuld van de politie die 12 jarige jongens niet in het gareel kan houden. In de eerste plaats is het de schuld van de ouders, die hun kinderen niet opvoeden. Aan de andere kant zijn pa en ma werkeloos, omdat ze overal worden afgewezen voor werk. Pa en ma hebben dus andere zorgen dan de kinderen. Want van een uitkering kun je niet leven.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Want Marokkanen doen nooit wat he?Er zijn helemaal geen problemen met Marokkaanse jongeren en als die er wel zijn is het natuurlijk de schuld van Links/Wilders/Nederland/werkgevers (doorhalen wat deze keer niet van toepassing is).
![]()
Ik heb toch een hele andere definitie van een flikker hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 17:33 schreef Super7fighter het volgende:
Tegenwoordig hebben die agenten een hanekam op hun koppie, hoppa nog een oorbel en de flikker is compleet.
Pa en Ma zijn de hele dag thuis en nóg kunnen ze hun kinderen niet opvoeden? Lijkt me dat er eerder sterilisatie moet worden uitgevoerd op die mensen voordat ze nog meer kinderen krijgen.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:33 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het is de schuld van de politie die 12 jarige jongens niet in het gareel kan houden. In de eerste plaats is het de schuld van de ouders, die hun kinderen niet opvoeden. Aan de andere kant zijn pa en ma werkeloos, omdat ze overal worden afgewezen voor werk. Pa en ma hebben dus andere zorgen dan de kinderen. Want van een uitkering kun je niet leven.
Toen in de jaren 70 langharige gasten op brommers in parken scheurden, had men voor politie nog ontzag. Tegenwoordig hebben die agenten een hanekam op hun koppie, hoppa nog een oorbel en de flikker is compleet. Er moeten weer agenten op straat komen. Schande, dat deze mensen kleine jongens niet onder controle kunnen houden.![]()
Zieke fucker ben jij met je nazi-gedachte's.quote:Lijkt me dat er eerder sterilisatie moet worden uitgevoerd op die mensen voordat ze nog meer kinderen krijgen.
Dit is een echte opmerking van een diehard SS-er. Op deze manier voeg je niks toe aan de discussie, je verstoort hem eerder, nergens voor nodig joh!quote:Op maandag 16 januari 2006 17:53 schreef ethiraseth het volgende:
Lijkt me dat er eerder sterilisatie moet worden uitgevoerd op die mensen voordat ze nog meer kinderen krijgen.
De politie kan uiteindelijk ook niet veel doen. Het is de politiek die uiteindelijk verantwoordelijk is voor het gemaakte beleid en de effectiviteit ervan. Zolang bepaalde gemeenteleden het voorkomen van stigmatisering etc. willen voorkomen ten koste van de veiligheid en de voortschrijdende polarisatie zal daar een probleem blijven.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
En nee, als ik het niet eens ben met nazi-praktijken sta ik ook weer niet aan de andere kant het probleem te ontkennen. Natuurlijk moet er iets aan worden gedaan, maar in ieder geval zonder te veel tramelant en media-aandacht. Dat vinden vervelende jongentjes anders alleen nog maar nog meer stoer!
Gewoon meer politie in die wijk en de jochie's als ze iets uitspoken harder aanpakken.
Maar goed, heb verder geen idee hoe de politie het daar doet. Hoe ze het daar aanpakken.
Het duurde dan toch nog 49 reacties, maar we hebben de eerste idioot die de Nazi's er bijhaalt weer binnenquote:Op maandag 16 januari 2006 17:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zieke fucker ben jij met je nazi-gedachte's.![]()
![]()
Waarom maak je die jochies het probleem van de politie? Laat de ouders lekker op hun eigen kinderen letten!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
En nee, als ik het niet eens ben met nazi-praktijken sta ik ook weer niet aan de andere kant het probleem te ontkennen. Natuurlijk moet er iets aan worden gedaan, maar in ieder geval zonder te veel tramelant en media-aandacht. Dat vinden vervelende jongentjes anders alleen nog maar nog meer stoer!
Gewoon meer politie in die wijk en de jochie's als ze iets uitspoken harder aanpakken.
Maar goed, heb verder geen idee hoe de politie het daar doet. Hoe ze het daar aanpakken.
Dat willen ze niet, aangezien het allemaal wel prima vinden.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Pa en Ma zijn de hele dag thuis en nóg kunnen ze hun kinderen niet opvoeden?
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1137132277432.htmlquote:Een Marokkaanse buurtvader uit de Diamantbuurt bevestigt dat de sfeer zienderogen verslechtert. De man is bang voor represailles en durft alleen anoniem te praten. ‘Er gebeuren hier heel rare dingen’, zegt hij. ‘Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig ’s avonds laat auto’s vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.’
Probleem is dus dat de ouders van dit tuig het wel OK vinden wat hun kinderen doen, die ouders moeten mi. dan ook net zo hard aangepakt worden als die gasten zelf.quote:En de schuld afschuiven op de politie is wel heel simpel. Als ouders hun taak deden zou de politie niets te doen moeten hebben. Maar oh wee als de politie wel een keer hard optreedt tegen hun kroost, dan is de wereld te klein.
als jullie je vijandelijkheid veranderen gaat dit niet stoppenquote:Op maandag 16 januari 2006 17:17 schreef Rasje het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Niets aan doen. Het is maar (het zoveelste) incident. Lekker hun gang laten gaan, want die arme zielige Marokkaantjes hebben het al zooo vreselijk moeilijk hier in dit land.....
![]()
Ook aan de Nederlandse uitkeringen?quote:Een Marokkaanse buurtvader uit de Diamantbuurt bevestigt dat de sfeer zienderogen verslechtert. De man is bang voor represailles en durft alleen anoniem te praten. ‘Er gebeuren hier heel rare dingen’, zegt hij. ‘Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig ’s avonds laat auto’s vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.’
Vraag jij je nooit af waarom dat zulke mensen nooit worden aangenomen? En ga niet gelijk lopen janken en zeggen dat dat komt omdat het Marokkanen zijn, want er zijn genoeg Marokkanen die dus WEL een baan hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:33 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het is de schuld van de politie die 12 jarige jongens niet in het gareel kan houden. In de eerste plaats is het de schuld van de ouders, die hun kinderen niet opvoeden. Aan de andere kant zijn pa en ma werkeloos, omdat ze overal worden afgewezen voor werk. Pa en ma hebben dus andere zorgen dan de kinderen. Want van een uitkering kun je niet leven.
Toen in de jaren 70 langharige gasten op brommers in parken scheurden, had men voor politie nog ontzag. Tegenwoordig hebben die agenten een hanekam op hun koppie, hoppa nog een oorbel en de flikker is compleet. Er moeten weer agenten op straat komen. Schande, dat deze mensen kleine jongens niet onder controle kunnen houden.![]()
Rot toch op.. ik ben het zat. Jaren lang heb ik links gestemd, maar bekijk het maar. Altijd maar slachtoffer spelen en de woorden zo draaien, dat het hun goed uitkomt.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:07 schreef Meki het volgende:
[..]
als jullie je vijandelijkheid veranderen gaat dit niet stoppen
het komt van 2 kanten
quote:Op maandag 16 januari 2006 19:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Rot toch op.. ik ben het zat. Jaren lang heb ik links gestemd, maar bekijk het maar. Altijd maar slachtoffer spelen en de woorden zo draaien, dat het hun goed uitkomt.
Meki, hoe kan je nu in godsnaam dit soort tuig gaan verdedigen?![]()
Vijandelijkheid? Nederland is al veel te lang veel te tolerant voor dit soort mensen. En daar wordt danig misbruik van gemaakt.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:07 schreef Meki het volgende:
[..]
als jullie je vijandelijkheid veranderen gaat dit niet stoppen
het komt van 2 kanten
Dat is een heeeeel ander verhaal.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:09 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ook aan de Nederlandse uitkeringen?![]()
Gebrek aan opvoeding?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
ik verdedig ze niet , zulke jongens mogen gelijk oprotten maar ik probeer naar de aanleiding daarvan te kijken . wat is er gebeurd dat het uit de hand liep?? dat weet niemand .
nee Nederland was al lang vijandelijk geweest en nog steeds zo.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:12 schreef Rasje het volgende:
[..]
Vijandelijkheid? Nederland is al veel te lang veel te tolerant voor dit soort mensen. En daar wordt danig misbruik van gemaakt.![]()
dat is een optie. maar het neemt niet af dat deze jongeren ongestraft hiermee weg kan gaan . stop die ezels maar jarenlang in de celquote:
Volgens de buurtvader hebben pa en ma een hekel aan Nederland. Die hadden dus direct hun koffers en schoonfamilies in moeten pakken en lekker terug naar het geliefde Marokko moeten gaan. Want daar is alles veel beter dan dat verderfelijke Nederland. Wat doen die lui hier nog?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
ik verdedig ze niet , zulke jongens mogen gelijk oprotten maar ik probeer naar de aanleiding daarvan te kijken . wat is er gebeurd dat het uit de hand liep?? dat weet niemand .
Waarom is Nederland vijandelijk geweest tegen hen? Is Nederland ook vijandig tegen jou?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:14 schreef Meki het volgende:
[..]
nee Nederland was al lang vijandelijk geweest en nog steeds zo.
maar hoe kan dat , dat ze opeens een haat hebben ? wat is daarvan de aanleiding ?.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:16 schreef Rasje het volgende:
[..]
Volgens de buurtvader hebben pa en ma een hekel aan Nederland. Die hadden dus direct hun koffers en schoonfamilies in moeten pakken en lekker terug naar het geliefde Marokko moeten gaan. Want daar is alles veel beter dan dat verderfelijke Nederland. Wat doen die lui hier nog?![]()
veel Nederlanders hebben een andere kijk op mijn dus ook vijandig terwijl ik helemaal niks verkeerd doequote:Op maandag 16 januari 2006 19:18 schreef Rasje het volgende:
[..]
Waarom is Nederland vijandelijk geweest tegen hen? Is Nederland ook vijandig tegen jou?
Dat vraag ik dus aan jou. Wat is daar de aanleiding van? Waarom kunnen duizenden andere Marokkanen hier wel werken en normaal in de maatschappij opgaan? Voel jij ook vijandigheid van Nederland richting jouw persoon. Zo ja, hoe dan? Zo nee, waarom die rotlui daar wel? Waarom ligt het altijd aan Nederland? Waarom steekt niemand eens de hand in eigen boezem?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:18 schreef Meki het volgende:
[..]
maar hoe kan dat , dat ze opeens een haat hebben ? wat is daarvan de aanleiding ?.
voor deze mensen is er een optie teruggaan naar hun eigen land . als ze weigeren hier te wonen wat doen ze hier dan nog .quote:Op maandag 16 januari 2006 19:21 schreef Rasje het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus aan jou. Wat is daar de aanleiding van? Waarom kunnen duizenden andere Marokkanen hier wel werken en normaal in de maatschappij opgaan? Voel jij ook vijandigheid van Nederland richting jouw persoon. Zo ja, hoe dan? Zo nee, waarom die rotlui daar wel? Waarom ligt het altijd aan Nederland? Waarom steekt niemand eens de hand in eigen boezem?
Kijk, ik dacht al waar blijven de vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zieke fucker ben jij met je nazi-gedachte's.![]()
![]()
He ik weet ze zijn niet allemaal zo maar je kunt ook overdrijven hequote:Op maandag 16 januari 2006 19:21 schreef Rasje het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus aan jou. Wat is daar de aanleiding van? Waarom kunnen duizenden andere Marokkanen hier wel werken en normaal in de maatschappij opgaan?
Hoe kan dat er geen haat is tegen bijv. Chinezen, Surinamers en overige Zuid-Amerikanen? Die groeien toch ook niet allemaal in mooie buurten op en zijn van een andere cultuur..quote:Op maandag 16 januari 2006 19:18 schreef Meki het volgende:
[..]
maar hoe kan dat , dat ze opeens een haat hebben ? wat is daarvan de aanleiding ?.
Ja, fijn is dat, dan zitten ze straks bij mij in de straat.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:18 schreef SpaRood het volgende:
Een oplossing is om deze probleemjongeren, of gewoon tuig, de wijk uit te zetten en te verspreiden over de stad.
Ik word ook wel eens vijandig bekeken als ik bij mijn moeder op bezoek kom (woont in een ghetto met heel veel Marokannen, Turken, Bosniers en noem ze maar op). Want in de ogen van sommige mensen ben ik een westerse hoer. Denk je nou echt dat ik me ook maar iets aantrek van zulke simpele gedachtengangen? Zou jij ook niet moeten doen, Meki.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:19 schreef Meki het volgende:
[..]
veel Nederlanders hebben een andere kijk op mijn dus ook vijandig terwijl ik helemaal niks verkeerd doe
hoezo spijtig . ik ben geen woordvoerder van de slechte Marokkanen noch verantwoordelijk. als een Nederlander dit doet zeg ik toch geen spijtig voor Nederlanders. ik ga dan toch niet alle Nederlanders daarvoor de schuld gevenquote:Op maandag 16 januari 2006 19:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Hoe kan dat er geen haat is tegen bijv. Chinezen, Surinamers en overige Zuid-Amerikanen? Die groeien toch ook niet allemaal in mooie buurten op en zijn van een andere cultuur..
Zou het de opvoeding zijn? Zou het respect zijn ten aanzien de Nederlanders, als gast zijnde? Zou het de normen en waarden zijn, waar zij zich wel aan kunnen houden?
De aanleiding ligt niet bij de Nederlanders.. in de jaren 80 was er niets aan de hand.. ze hadden iets moois kunnen opbouwen hier, maar ze hebben het allemaal voor zichzelf verknald met hun mentaliteit, met hun onrespectvol gedrag, met hun luie kont, maar vooral met het niet willen aanpassen aan Nederland. Tenminste dat is zoals de Nederlanders het nu redeneren. En ik kan eigenlijk niet anders dan daar in meegaan..Spijtig voor de goede onder de Marrokanen..
dat is bij enkel personen. waar ik naartoe ga word ik vijandig bekeken . het hele landquote:Op maandag 16 januari 2006 19:27 schreef Rasje het volgende:
[..]
Ik word ook wel eens vijandig bekeken als ik bij mijn moeder op bezoek kom (woont in een ghetto met heel veel Marokannen, Turken, Bosniers en noem ze maar op). Want in de ogen van sommige mensen ben ik een westerse hoer. Denk je nou echt dat ik me ook maar iets aantrek van zulke simpele gedachtengangen? Zou jij ook niet moeten doen, Meki.
Waarom grijpen WIJ dan in GODSNAAM niet in en gooien we al die smerige tyfushoeren die zo over ONS denken niet gewoon terug naar hun eigen land voordat ons land nog verder zakt door dat stelletje klotelijers!!!quote:Op maandag 16 januari 2006 12:32 schreef Dwersdriever het volgende:
Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Ik ben ook geen voorstander van over een kam scheren, maar wat verwacht je anders van het denkbeeld van de gemiddelde Nederlander? Wij kregen alleen maar negatief nieuws te horen over Marokkanen. En dat kan je de over het algemeen linkse media in dit land niet verwijten.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:30 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo spijtig . ik ben geen woordvoerder van de slechte Marokkanen noch verantwoordelijk. als een Nederlander dit doet zeg ik toch geen spijtig voor Nederlanders. ik ga dan toch niet alle Nederlanders daarvoor de schuld geven
Chinezen zijn een meer in zichzelf gekeerd volk (je ziet ze ook amper bijvoorbeeld), Surinamers spraken sowieso al nederlands en Zuid-Amerikanen heb je hier sowieso amper (of je bedoelt de Antillen, maar dan lieg je dat je barst: daar hoor je genoeg van).quote:Op maandag 16 januari 2006 19:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Hoe kan dat er geen haat is tegen bijv. Chinezen, Surinamers en overige Zuid-Amerikanen? Die groeien toch ook niet allemaal in mooie buurten op en zijn van een andere cultuur..
Hier is al 80 keer een discussie over geweest, maar goed:quote:Zou het de opvoeding zijn? Zou het respect zijn ten aanzien de Nederlanders, als gast zijnde? Zou het de normen en waarden zijn, waar zij zich wel aan kunnen houden?
De aanleiding ligt niet bij de Nederlanders..
Vier woorden: Italiaanse, Portugeese en Spaanse gastarbeiders..quote:Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Chinezen zijn een meer in zichzelf gekeerd volk (je ziet ze ook amper bijvoorbeeld), Surinamers spraken sowieso al nederlands en Zuid-Amerikanen heb je hier sowieso amper (of je bedoelt de Antillen, maar dan lieg je dat je barst: daar hoor je genoeg van).
[..]
Hier is al 80 keer een discussie over geweest, maar goed:
Nederlanders hebben wel degelijk mede schuld hieraan. In de jaren zestig de "simpele" arbeiders halen, denken dat ze uiteindelijk teruggaan, geen integratiecursus aanbieden, geen taalles geven en ze alleen maar keihard laten werken.
Vervolgens blijven ze uiteindelijk hier (omdat ze in Marokko ook niet meer kunnen aarden, te lang weggeweest) en voelen zich in de steek gelaten door de Nederlanders. Waarom? Omdat ze de taal niet spreken. Is dat ook hun eigen fout? Uiteraard, ze hadden zelf ook wel wat meer pit ind e strijd kunnen gooien. Maar Nederland moet ook wel zijn hand in eigen boezem steken, dit probleem hadden we veel eerder moeten voorzien.
maar er zijn 2 soorten Marokkanen waar we het over hebbenquote:Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voorstander van over een kam scheren, maar wat verwacht je anders van het denkbeeld van de gemiddelde Nederlander? Wij kregen alleen maar negatief nieuws te horen over Marokkanen. En dat kan je de over het algemeen linkse media in dit land niet verwijten.
In Marroko groeit men ook op met een stort aan negatieve verhalen over Berbers. Zo zie je maar, daar gebeurt het ook.. Verwijt je de Marrokanen aldaar, hetzelfde als de Nederlanders hier? Ik bedoel maar het is geen Nederlandse aanleiding. De Marrokanen Berbers roepen het opzich zelf af...
De media hitst helemaal niets op. Die kan je echt niets verwijten. (wellicht op enkele bladen, zoals de Nieuwe Revu na) Maar sterker nog, met name de publieke oproep (NOS Journaal, 2vandaag, NOVA) brengen eerder 'rechtse' mensen/ gebeurtenissen slecht in het nieuws.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:39 schreef Meki het volgende:
[..]
maar er zijn 2 soorten Marokkanen waar we het over hebben
Berbers ( Bekend van bergbewoners )
Arabieren ( bekend van steden ) .
Omdat de media het allemaal ophist. ik weet zeker als jullie indiepen in deze probleem jullie deze probleem gaan begrijpen etc.
quote:Op maandag 16 januari 2006 19:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Maar sterker nog, met name de publieke oproep (NOS Journaal, 2vandaag, NOVA) brengen eerder 'rechtse' mensen/ gebeurtenissen slecht in het nieuws.
Hoe dan ook, je kan niet zeggen dat de NOS of NOVA rechts is. Kom op, die kan je daar echt niet van beschuldigen.quote:
NOS heeft deze nieuws niet naar buiten gebracht omdat het niet genoeg geloofwaardig isquote:Op maandag 16 januari 2006 19:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De media hitst helemaal niets op. Die kan je echt niets verwijten. (wellicht op enkele bladen, zoals de Nieuwe Revu na) Maar sterker nog, met name de publieke oproep (NOS Journaal, 2vandaag, NOVA) brengen eerder 'rechtse' mensen/ gebeurtenissen slecht in het nieuws.
Dat ligt niet in Zuid-Amerika hoor, topografisch wondertjequote:Op maandag 16 januari 2006 19:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Vier woorden: Italiaanse, Portugeese en Spaanse gastarbeiders..![]()
Ik gok: ze kunnen nergens anders heen (en nee, Marokko is vaak geen optie meer)quote:Op maandag 16 januari 2006 19:50 schreef timp0e het volgende:
Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.
![]()
![]()
![]()
Wat doen ze hier in Nederland dan?![]()
Hou toch op.. 'De allochtonen doen niets fout. Het is allemaal de schuld van Nederland en van de Media'.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:47 schreef Meki het volgende:
[..]
NOS heeft deze nieuws niet naar buiten gebracht omdat het niet genoeg geloofwaardig is
De media hist altijd op . Waarom vermeldt de Telegraaf geen Diamantbuurt omdat ze daar niet in geintresseerd zijn. Volkskrant is daar altijd geintresseerd in. Daarom ben ik erg blij veel abbonees ontslag nemen bij Volkskrant. ruim 5 %
Volkskrant![]()
![]()
Meki, na alle geweldsmisdrijven en zinloos geweld door allochtonen en dan vooral marocs. denk je echt dat iemand op straat nog marocjes gaat aanvallen of beledigen?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik doe inderdaad niet mee aan die onzin van links of rechts.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je kan niet zeggen dat de NOS of NOVA rechts is. Kom op, die kan je daar echt niet van beschuldigen.
Dat vind ik ook heel merkwaardig. Daar ligt de grootste oorzaak van het probleem.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:50 schreef timp0e het volgende:
Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.
![]()
![]()
![]()
Wat doen ze hier in Nederland dan?![]()
waarom hebben ze dan een hekel aan nederland?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik ook heel merkwaardig. Daar ligt de grootste oorzaak van het probleem.
Nederland heeft hun in de steek gelaten en pas 30 jaar later komen met Integratiequote:Op maandag 16 januari 2006 19:59 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
waarom hebben ze dan een hekel aan nederland?
ze zijn hier gekomen, mochten blijven en leven in een zeer aantrekkelijk land.
dat ze zelf geen moeite doen om te integreren is een probleem wat aan zichzelf te wijten is.
want zeg eens eerlijk, wat heeft de regering niet voor ze gedaan?
Dat beweert hij toch ook helemaal niet, lees wondertje...quote:Op maandag 16 januari 2006 19:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat ligt niet in Zuid-Amerika hoor, topografisch wondertje
Dat vind ik allemaal veel te kort door de bocht en nogal van den onderbuik.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:59 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
waarom hebben ze dan een hekel aan nederland?
ze zijn hier gekomen, mochten blijven en leven in een zeer aantrekkelijk land.
dat ze zelf geen moeite doen om te integreren is een probleem wat aan zichzelf te wijten is.
want zeg eens eerlijk, wat heeft de regering niet voor ze gedaan?
Dat hadden ze uit zichzelf moeten doen op het moment dat ze besloten hier te blijven.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Nederland heeft hun in de steek gelaten en pas 30 jaar later komen met Integratie
ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen in de steek gelatenquote:Op maandag 16 januari 2006 20:05 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Dat hadden ze uit zichzelf moeten doen op het moment dat ze besloten hier te blijven.
Eigen verantwoordelijkheid enzo. De overheid kan niet iedereen aan het handje houden.
Dat maakt ie ook lekker duidelijk dan.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
Dat beweert hij toch ook helemaal niet, lees wondertje...
Ok, paar redenen:quote:Reageer maar gewoon op zijn voorbeelden.
Dat dachten de hardwerkende Italianen en Spanjaarden ook. Idem dito geldt nu voor de Polen.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:09 schreef Meki het volgende:
[..]
ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen in de steek gelaten![]()
Zullen we het weer over het onderwerp hebben en niet altijd die zinloze vergelijkingen met andere landen maken want dat is echt een discussie op zich. Italianen zijn geen Marokkanen, alles is anders, om te beginnen de getalsverhoudingen, dus laten we het over het onderwerp zelf hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dat dachten de hardwerkende Italianen en Spanjaarden ook. Idem dito geldt nu voor de Polen.
maar die zijn al terugquote:Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dat dachten de hardwerkende Italianen en Spanjaarden ook. Idem dito geldt nu voor de Polen.
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:09 schreef Meki het volgende:
[..]
ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen criminelen in de steek gelaten![]()
aan jouw en meki nogmaals:quote:Op maandag 16 januari 2006 20:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik allemaal veel te kort door de bocht en nogal van den onderbuik.
Maar ik vind het wel onzinnig dat ze een hekel aan Nederland hebben en hun kinderen niet gewoon tot de orde roepen. Al gaat dit natuurlijk om een relatieve groep
met andere woorden . elke gastarbeider / allochtoon is een crimineelquote:
1) Als de Marokkanen er toendertijd dus ZELF voor kozen om niet te terug te gaan, dan moesten ze ook ZELF toendertijd voor hun integratie zorgen.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat maakt ie ook lekker duidelijk dan.
[..]
Ok, paar redenen:
1. de meeste (ruim over de helft) Ita/Spa/Port. gastarbeiders trokken eind jaren zestig terug naar hun eigen land, het moment waarop de marokkaanse gastarbeiders in beeld kwamen. Veel minder Italianen om problemen mee te hebben dus.
2. Cultuur- of taalverschil? Ik durf te wedden dat ik binnen een maand beter Italiaans spreek als ik in italie ben dan dat ik Marokkaans spreek als ik in Marokko ben. I.a.w. de verschillen zijn veel groter.
3. De meeste Marokkaanse gastarbeiders werkten van smorgens vroeg tot savonds laat; amper tijd voor een studie. Zeg nou zelf, als jij ruim 80 uur per week werkt, heb jij dan nog zin in een studie savonds? Uiteraard deden de Italianen dat ook, maar ja...die waren voor de huidige problemen al grotendeels verdwenen
Heel veel niet, dat is nou juist het verwijt van de rechtse partijen en iemand als Pim Fortuyn. Maar dat klopt toch niet ofzo?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef 1ofthefew het volgende:
Wat heeft de nederlandse regering niet voor ze gedaan.
Wat heeft de Nederlandse regering ooit voor de Joden gedaan? Hoe succesvol zijn die?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel veel niet, dat is nou juist het verwijt van de rechtse partijen en iemand als Pim Fortuyn. Maar dat klopt toch niet ofzo?
Nee Meki niet iedere allochtoon is een crimineel, wel diegenen die het voor de rest van onze maatschapij keer op keer weer weten te verzieken.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Meki het volgende:
[..]
met andere woorden . elke gastarbeider / allochtoon is een crimineel![]()
van wie heb je dat geleerd. Het lijkt wel een mening van een radicale priester
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Wat heeft de Nederlandse regering ooit voor de Joden gedaan? Hoe succesvol zijn die?
heel veel niet, nu graag concreet!quote:Op maandag 16 januari 2006 20:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel veel niet, dat is nou juist het verwijt van de rechtse partijen en iemand als Pim Fortuyn. Maar dat klopt toch niet ofzo?
Sorry maar de joden woonden hier al eeuwenlangquote:Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Wat heeft de Nederlandse regering ooit voor de Joden gedaan? Hoe succesvol zijn die?
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef pegakemi het volgende:
Zelfs Cohen schijnt dat nu in te gaan zien.
Gebleekte ziet dat andersquote:Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Nee Meki niet iedere allochtoon is een crimineel, wel diegenen die het voor de rest van onze maatschapij keer op keer weer weten te verzieken.
Zelfs Cohen schijnt dat nu in te gaan zien.
flauwe reactie, joden is misschien erg gelimiteerd, maar aziaten en andere europese allochtonen doen het wel goed hier ...quote:
in 1980 was het al bekend dat ze hier zouden blijven. Nederland heeft alsnog niet voor integratie gezorgd pas in 2002quote:Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
aan jouw en meki nogmaals:
ze hebben mensen uit een ontzettend arm land en een nog armere streek hier werk gegeven. ipv van ze na hun werk terug te sturen mochten ze blijven en hun gezin hier overhalen, gezinshereniging. later zelfs importbruidjes etc. ze kunnen hier gebruik maken van alle zaken waar nederlanders ook gebruik van kunnen maken.
er is geen enkele wet die zegt: marokannen mogen dit niet!
als in de bron al word gezegd dat ze de haat tegen het westen mede van hun ouders hebben dan vraag ik serieus wat er mis is met die mensen.
haat is het laatste wat je verwacht als je mensen zulke kansen geeft...
Ik vroeg net om te kappen met die vergelijkingen want die gaan gewoon niet op, dus ik reageer er ook niet meer op. Joden is wel een hele domme.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:22 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
flauwe reactie, joden is misschien erg gelimiteerd, maar aziaten en andere europese allochtonen doen het wel goed hier ...
Wat bedoel je met 1945? Heeft Nederland toen de Joden geholpen?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Sorry maar de joden woonden hier al eeuwenlang![]()
maar wat Nederland in 1945 heeft gedaan is nog erger het toelaten van een smerige daad
Simpel , Omdat jullie niet vijandig kijken naar Jodenquote:Op maandag 16 januari 2006 20:24 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 1945? Heeft Nederland toen de Joden geholpen?
De joden wonen hier inderdaad al langer, maar je hoort er nooit iets slechts over. Ook zoiets, die haat van moslims jegens joden.Het is voor moslims blijkbaar moeilijk te accepteren, dat joden wél gewaardeerd en buitengewoon succesvol zijn. Ze kunnen eigenlijk nog veel leren van dat volk.
Je geeft het te radicaal weer, maar wat heeft die bak thee hem gebracht dan? imo nog meer ellende.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Die ziet dat al heel lang in hoor. Die heeft alleen een iets minder "stuur ze allemaal maar weg, oprotten, opzouten etc"-gehalte.
Waarom moeten wij vijandig kijken naar Joden? Is dat een reden voor Moslims om vijandig naar Joden te kijken?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Simpel , Omdat jullie niet vijandig kijken naar Joden
Jullie kijken vijandig naar Moslims![]()
en weer nee Meki de doorsnee nederlander is niet vijandig naar DE Moslim, wel bang voor de uitwassen ervan.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
zijn de radraaiers dan typische Marokkanenquote:Op maandag 16 januari 2006 20:26 schreef pegakemi het volgende:
[..]
![]()
Is gebleekte een typische Nederlander?
Ach ja, dat cliche van de bak theequote:Op maandag 16 januari 2006 20:26 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Je geeft het te radicaal weer, maar wat heeft die bak thee hem gebracht dan? imo nog meer ellende.
ik weet niet waarom jullie dat wel doen bij Moslims. Goede Moslims kijken niet vijandig naar Jodenquote:Op maandag 16 januari 2006 20:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Waarom moeten wij vijandig kijken naar Joden? Is dat een reden voor Moslims om vijandig naar Joden te kijken?![]()
Ik zeg alleen dat de overheid zat doet voor de mensen die hard werken ( denk aan uitkeringen enzo ) , en niets doet voor de mensen die het voor de rest verzieken (criminelen)..quote:
Klopt, joden hebben nooit zo massaal voor problemen gezorgd. Ze hebben altijd geld in het laatje gebracht door hun vermogen om aan te passen en te ondernemen. Er zijn nu groepen in Nederland die dat blijkbaar niet kunen. Het is pech dat Marokkanen moslims zijn, als het joden waren geweest dan was het een 'jodenprobleem' ipv een 'moslimprobleem'.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zie het beeld wel . maar ik ben dan ook geen racistisch tegen Nederlanders al weet ik hoe ze zijn. toch blijf ik geen racist tegen Nederlanders omdat ik weet dat ze niet allemaal zo zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 20:28 schreef pegakemi het volgende:
[..]
en weer nee Meki de doorsnee nederlander is niet vijandig naar DE Moslim, wel bang voor de uitwassen ervan.
Nee, de europese gastarbeiders gingen terug omdat het in hun eigen land economisch voorspoediger ging. Dat is bij Marokko nooit echt het geval geweest. Wat de doorslaggevende factor is geweest om niet terug te keren, zijn wel een aantal redenen voor te bedenken, van economische voorspoed alhier tot niet meer kunnen aarden aldaar. Neemt natuurlijk niet weg dat ze zelf wat meer initiatief hadden moeten tonen, maar ja, wat verwacht Nederland als men, met alle respect, "dom volk" importeert en ze vervolgens niet helpt te integreren. "Dom volk" zal weinig initiatief tonen en zich snel aangevallen voelen.....neem de gemiddelde achterbuurt in Nederland maar als bekend voorbeeld.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
1) Als de Marokkanen er toendertijd dus ZELF voor kozen om niet te terug te gaan, dan moesten ze ook ZELF toendertijd voor hun integratie zorgen.
Hangt van je definitie van een paradijs af. Ik denk dat daar wel wezenlijke verschillen inzitten (denk alleen al aan 72 maagden etc..). Ik denk ook sterk dat de Marokkanen in Diamantbuurt Nederland niet echt als paradijs zien...:)quote:2) Enigzins mee eens, maar je redeneert van Nederland naar buitenland toe. Het gaat om de Marokkanen die naar de Nederlandse cultuur moeten integreren. Hoe moeilijk is om te integreren in een 'paradijs'?
Geef ik je gelijk in, maar zoals ik al eerder stelde: je had toendertijd te maken met "dom volk" die eigenlijk alleen maar werkte en amper met nederlanders in contact kwam...(dus de noodzaak ontbrak). Hoe het met het nederlands zat van de andere gastarbeiders durf ik niet te zeggen; weet ik ook absoluut niet.quote:3) Dat gold voor alle arbeiders. En de taal leren/ Nederlandse normen en waarden aannemen, is wat anders als een studie volgen. Daar wordt ook niet om gevraagd.
ik zie en lees nergens dat ze Moslims zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef Frits het volgende:
[..]
Klopt, joden hebben nooit zo massaal voor problemen gezorgd. Ze hebben altijd geld in het laatje gebracht door hun vermogen om aan te passen en te ondernemen. Er zijn nu groepen in Nederland die dat blijkbaar niet kunen. Het is pech dat Marokkanen moslims zijn, als het joden waren geweest dan was het een 'jodenprobleem' ipv een 'moslimprobleem'.
Ik ben je frient niet maar je ben af en toe best lievquote:Op maandag 16 januari 2006 20:30 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zie het beeld wel . maar ik ben dan ook geen racistisch tegen Nederlanders al weet ik hoe ze zijn. toch blijf ik geen racist tegen Nederlanders omdat ik weet dat ze niet allemaal zo zijn
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:31 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Ik ben je frient niet maar je ben af en toe best liev![]()
Lees dit topic nog maar eens door. Dan lees je waar een boel frustuties ten aanzien van Marokkanen vandaan komen. En heel goed dat je niet vijandig kijkt naar Joden.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef Meki het volgende:
[..]
ik weet niet waarom jullie dat wel doen bij Moslims. Goede Moslims kijken niet vijandig naar Joden
ik kijk toch ook niet vijandig naar Joden
Ach of ze nou actief moslim zijn of niet, ze hebben een islamitisch culturele achtergrond. Ik noem niet de "moslim" crimineel. Er zijn zover ik weten weinig wensen die dat beweren, maar waarom die lange tenen als men het over Marokkanen heeft? Er zijn nu eenmaal veel Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken en die moeten aangepakt worden ipv lekker hun gang te laten gaan.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:31 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zie en lees nergens dat ze Moslims zijn
Lastpak.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:28 schreef Meki het volgende:
[..]
zijn de radraaiers dan typische Marokkanen
zo ja dan is Gebleekte een Typische Nederlander
dat allen heeft te maken met Israel en Sharonquote:Op maandag 16 januari 2006 20:34 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Lees dit topic nog maar eens door. Dan lees je waar een boel frustuties ten aanzien van Marokkanen vandaan komen. En heel goed dat je niet vijandig kijkt naar Joden.
Maar even offtopic: Weet jij, waar onder radicale moslims de haat jegens Joden vandaan komt? Is het nu puur en alleen vanwege radicale Joden in Israel/ Jeruzalem? Over één kam scheren gesproken..![]()
heb ik al gegeven . Als Nederland ermee begon in 1980 was dit helemaal niet aan de ordequote:Op maandag 16 januari 2006 20:34 schreef 1ofthefew het volgende:
nogmaals, krijg ik nog een antwoord SCH en Meki?
en dan niet zo'n belachelijk argument dat men pas in 2002 begon met integratie...
ze wisten eerder dat ze in nederland konden blijven dus ze konden ook al nederlands leren en de nederlandse cultuur leren kennen ...
Zoals ik al aangaf aan SCH de oorzaak ligt in een te lang gedoog beleid van ontsporing.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:36 schreef Meki het volgende:
[..]
heb ik al gegeven . Als Nederland ermee begon in 1980 was dit helemaal niet aan de orde
Als je geen Nederlands kent begrijp je zeker ook niet wat 'eigen verantwoordelijkheid' betekend? In wat voor taal dan ook?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:36 schreef Meki het volgende:
[..]
heb ik al gegeven . Als Nederland ermee begon in 1980 was dit helemaal niet aan de orde
Sharon is er zo goed als niet meer. Dus dat is alweer een stap dichterbij 'vrede', laten we het hopen.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:35 schreef Meki het volgende:
[..]
dat allen heeft te maken met Israel en Sharon
wat hebben ze niet gedaan in 1980 en wat hadden ze dan moeten doen?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:36 schreef Meki het volgende:
[..]
En welke verantwoordelijkheid nam Nederland zelf op zich dan?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:38 schreef Frits het volgende:
Als je geen Nederlands kent begrijp je zeker ook niet wat 'eigen verantwoordelijkheid' betekend? In wat voor taal dan ook?
ligtquote:Op maandag 16 januari 2006 20:37 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf aan SCH de oorzaak licht in een te lang gedoog beleid van ontsporing.
eigenlijk zijn we het eigenlijk vaak eens.![]()
Verbetertquote:Op maandag 16 januari 2006 20:40 schreef SCH het volgende:
[..]
ligt
Maar daar waren we wel zelf bij dan.
Het probleem wordt nu nogal eenzijdig afgewenteld. Als er een probleem is, moet je het oplossen met de mensen om wie het gaat, hoe lastig dat ook is.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:42 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Verbetertmaar waar waren WIJ dan zelf bij? samen bedoel je?
ik quate mezelf maar nog eens en hoop dat meki en SCH nu wel antwoord geven en dan uitvoerig en niet met een dooddoener!quote:Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
aan jouw en meki nogmaals:
ze hebben mensen uit een ontzettend arm land en een nog armere streek hier werk gegeven. ipv van ze na hun werk terug te sturen mochten ze blijven en hun gezin hier overhalen, gezinshereniging. later zelfs importbruidjes etc. ze kunnen hier gebruik maken van alle zaken waar nederlanders ook gebruik van kunnen maken.
er is geen enkele wet die zegt: marokannen mogen dit niet!
als in de bron al word gezegd dat ze de haat tegen het westen mede van hun ouders hebben dan vraag ik serieus wat er mis is met die mensen.
haat is het laatste wat je verwacht als je mensen zulke kansen geeft...
Moet de overheid alles gaan regelen dan? Had de overheid ook kleding moeten kopen? Of misschien zorgen voor nieuwe schoenen? Kom op zeg, je kan toch wel iets aan het individu overlaten?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En welke verantwoordelijkheid nam Nederland zelf op zich dan?
gelijk de taal en de gewoonten en de waarden opdragen aan de nieuwe Nederlandersquote:Op maandag 16 januari 2006 20:40 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
wat hebben ze niet gedaan in 1980 en wat hadden ze dan moeten doen?
als marokkaan en moslim moet die vraag dus makkelijk voor je zijn!
Heb je het nieuwsbericht wel gelezen SCH? In de Diamantbuurt wonen Joden, die worden bedreigt door deze Marokkanen. Dan is deze groep, dunkt mij meer dan relevant.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vroeg net om te kappen met die vergelijkingen want die gaan gewoon niet op, dus ik reageer er ook niet meer op. Joden is wel een hele domme.
Ik vroeg niet wat ze niet gedaan hadden, ik vroeg wat ze WEL gedaan hadden. Vertel me dat alsjeblieftquote:Op maandag 16 januari 2006 20:43 schreef Frits het volgende:
[..]
Moet de overheid alles gaan regelen dan? Had de overheid ook kleding moeten kopen? Of misschien zorgen voor nieuwe schoenen? Kom op zeg, je kan toch wel iets aan het individu overlaten?
Dat moeten we wel samen doen en schort er nog wel eens aan gezien de continue rellen en andere ellende die een flink deel van hun jeugd veroorzaakt.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Het probleem wordt nu nogal eenzijdig afgewenteld. Als er een probleem is, moet je het oplossen met de mensen om wie het gaat, hoe lastig dat ook is.
Is geprobeerd maar dan hebben de Nederlanders weer geen respect voor een andere cultuur.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:43 schreef Meki het volgende:
[..]
gelijk de taal en de gewoonten en de waarden opdragen aan de nieuwe Nederlanders
gewoonten en waarden worden uitgekotst.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:43 schreef Meki het volgende:
[..]
gelijk de taal en de gewoonten en de waarden opdragen aan de nieuwe Nederlanders
Werk en een woning geven. Dat vind ik al aardig wat persoonlijk. Maar je hebt wel gelijk, de overheid had er wat aan moeten doen, blijkbaar kan je zoiets simpels als de taal leren van het land waar je leeft niet aan zo'n groep overlaten.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik vroeg niet wat ze niet gedaan hadden, ik vroeg wat ze WEL gedaan hadden. Vertel me dat alsjeblieft
? Wanneer is dat geprobeerd dan?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:46 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Is geprobeerd maar dan hebben de Nederlanders weer geen respect voor een andere cultuur.
Kutwerk en een kutwoning. Tsja, je moet er maar blij mee zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 20:49 schreef Frits het volgende:
Werk en een woning geven.
En dat laatste klopt ook, dat hadden we moeten weten toen we analfabete Marokkanen (Berbers) binnenhaalden om hier te komen werken. En daar schuitl dus de verantwoordelijkheid van Nederland zelf, iets wat we dus helaas achterwege gelaten hebben.quote:Dat vind ik al aardig wat persoonlijk. Maar je hebt wel gelijk, de overheid had er wat aan moeten doen, blijkbaar kan je zoiets simpels als de taal leren van het land waar je leeft niet aan zo'n groep overlaten.
Verdonk o.a met haar intergratie cursussen verplicht stellen. half Nederland viel over haar heen.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
![]()
? Wanneer is dat geprobeerd dan?
DAt is toch (nog) niet geprobeerd? DAt is iets dat in de (nabije) toekomst ligt.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:53 schreef pegakemi het volgende:
Verdonk o.a met haar intergratie cursussen verplicht stellen. half Nederland viel over haar heen.
Wel kranten lezen Mutsears.
Mwah, ik vind het een probleem van alle kanten - ook van Nederlanders.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:46 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Dat moeten we wel samen doen en schort er nog wel eens aan gezien de continue rellen en andere ellende die een flink deel van hun jeugd veroorzaakt.
Als het al bij de ouders begint! man er is nauwelijks beginnen aan, zeker als het van één kant moet komen.
Tuurlijk we hadden ze allemaal een vrijstaande villa voor hen en hun kroost moeten geven.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Kutwerk en een kutwoning. Tsja, je moet er maar blij mee zijn
[..]
En dat laatste klopt ook, dat hadden we moeten weten toen we analfabete Marokkanen (Berbers) binnenhaalden om hier te komen werken. En daar schuitl dus de verantwoordelijkheid van Nederland zelf, iets wat we dus helaas achterwege gelaten hebben.
Altijd beter dan in die zooi waar ze in zaten en ik denk dat ze er zelf ook zo over dachten. Voor ons misschien kutwerk, voor hun een baan, onderdak en vooral een hoge beloning.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
[..]
Heel erg naïef van Nederland inderdaad, zulke naïviteit is wel vaker de oorzaak geweest van problemen die we nu hebben. En dan nog, ze mogen wel analfabeet zijn, dat betekend niet dat je niet kan praten. Maar goed, nu doet Nederland er wat aan, krijgen ze nog een stortvloed aan kritiek omdat het zielig zal zijn enzovoorts! Het gezeik houdt nooit op hier!quote:En dat laatste klopt ook, dat hadden we moeten weten toen we analfabete Marokkanen (Berbers) binnenhaalden om hier te komen werken. En daar schuitl dus de verantwoordelijkheid van Nederland zelf, iets wat we dus helaas achterwege gelaten hebben.
De villa's waren op en toevallig was er een vacaturestop op CEO's, sorryquote:Op maandag 16 januari 2006 20:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Nee de reden dat ze het niet hebben geprobeerd is juist de optand die er bijna over uitbrak. reden genoeg lijkt me.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
DAt is toch (nog) niet geprobeerd? DAt is iets dat in de (nabije) toekomst ligt.
Dus nogmaals, wat hebben ze AL geprobeerd dan?
Dat is het ene uiterste, maar wat zij kregen was het andere uiterste: zwaar kutwerk aan de lopende band en met zijn 15-en (en alleen maar volwassen mannen eh!) in een woning waar jij met je pa, ma en je zusje woontquote:Op maandag 16 januari 2006 20:55 schreef pegakemi het volgende:
Tuurlijk we hadden ze allemaal een vrijstaande villa voor hen en hun kroost moeten geven.![]()
Ik zeg niet "niet toelaten", ik zeg alleen dat ze ze beter hadden moeten begeleiden i.p.v. 0,0 begeleiding.quote:En je hebt wat dit punt wel gelijk, Nederland had al helemaal geen analfabeten uit het Riff gebergte toe moeten laten, dat bedoel je toch?![]()
Mwa ik denk dat het wel meevalt, dan zou dat in het begin ook zo moeten zijn geweest. Mensen beginnen nu steeds meer problemen met groepen Marokkanen te hebben omdat ze voortdurend negatief in het nieuws zijn. Nee, dat betekend niet dat je dat nieuws niet moet aanbieden. Het zou nog een veel groter probleem zijn als de media, naast een gedeelte van de politiek, het ook zal negeren.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:56 schreef SCH het volgende:
De meeste mensen zijn in de kern racistisch, dat zie je ook aan die berbers zelf.
Ach kom op, de meeste mensen die er over mekkeren hebben er zelf geen last van maar wonen ergens in een villadorp.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:58 schreef Frits het volgende:
[..]
Mwa ik denk dat het wel meevalt, dan zou dat in het begin ook zo moeten zijn geweest. Mensen beginnen nu steeds meer problemen met groepen Marokkanen te hebben omdat ze voortdurend negatief in het nieuws zijn. Nee, dat betekend niet dat je dat nieuws niet moet aanbieden. Het zou nog een veel groter probleem zijn als de media, naast een gedeelte van de politiek, het ook zal negeren.
Een gastarbeider zat er alleen in de eerste instantie, het gezin werd later ingevoerd. Dan wordt het een beetje krap ja, maar doe je dat dan niet zelf?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is het ene uiterste, maar wat zij kregen was het andere uiterste: zwaar kutwerk aan de lopende band en met zijn 15-en (en alleen maar volwassen mannen eh!) in een woning waar jij met je pa, ma en je zusje woont
[..]
ja en jij bent behoorlijk achterlijk aangezien jij steeds mijn vraag blijft ontwijken.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:56 schreef SCH het volgende:
De meeste mensen zijn in de kern racistisch, dat zie je ook aan die berbers zelf.
Vandaar ook die laatste zin van mij;)quote:Op maandag 16 januari 2006 20:55 schreef Frits het volgende:
Altijd beter dan in die zooi waar ze in zaten en ik denk dat ze er zelf ook zo over dachten. Voor ons misschien kutwerk, voor hun een baan, onderdak en vooral een hoge beloning.
Klopt ook; je moet ze niet als zielig bestempelen, maar ook niet keihard aanpakken zoals je hier zo vaak hoort. Er is altijd wel een gulden middenweg te vinden...quote:Heel erg naïef van Nederland inderdaad, zulke naïviteit is wel vaker de oorzaak geweest van problemen die we nu hebben. En dan nog, ze mogen wel analfabeet zijn, dat betekend niet dat je niet kan praten. Maar goed, nu doet Nederland er wat aan, krijgen ze nog een stortvloed aan kritiek omdat het zielig zal zijn enzovoorts!
He, het is en blijft Nederland hier eh!quote:Het gezeik houdt nooit op hier!
Conclusie ze hebben er zelf geen schuld aan ? Eigen verantwoordelijkheid is blijkbaar iets Europees ofzo.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:57 schreef pegakemi het volgende:
Nee de reden dat ze het niet hebben geprobeerd is juist de optand die er bijna over uitbrak. reden genoeg lijkt me.
Wat voor werk had je dan in gedachten voor mensen die een paar weken geleden nog achter de geiten liepen?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is het ene uiterste, maar wat zij kregen was het andere uiterste: zwaar kutwerk aan de lopende band en met zijn 15-en (en alleen maar volwassen mannen eh!) in een woning waar jij met je pa, ma en je zusje woont
[..]
Ik zeg niet "niet toelaten", ik zeg alleen dat ze ze beter hadden moeten begeleiden i.p.v. 0,0 begeleiding.
Dat is iets van de laatste jaren; nu nog alle pogingen van voor 2002 even opnoemen aubquote:Op maandag 16 januari 2006 20:57 schreef pegakemi het volgende:
Nee de reden dat ze het niet hebben geprobeerd is juist de optand die er bijna over uitbrak. reden genoeg lijkt me.
Wat ik teveel tik tik jij te weinigquote:P.s blijft je keyboard hangen?
Die mekkeren vaak juist minder. Uit onderzoek blijkt dat de mensen die mekkeren en er last van hebben, vooral laag-opgeleid 'vmbo'-volk is. Onder de jongeren althans.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom op, de meeste mensen die er over mekkeren hebben er zelf geen last van maar wonen ergens in een villadorp.
ja, en jij bent ervaringsdeskundige omdat jij in de grote stad woontquote:Op maandag 16 januari 2006 20:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom op, de meeste mensen die er over mekkeren hebben er zelf geen last van maar wonen ergens in een villadorp.
Is dat zo? Lees dat stuk in de volkskrant dan nog maar eens, misschien dat je dan op andere gedachten komt. En naast die terrorisatie in de buurten zijn er regelmatig problemen met Mocro's in de meer openbare plaatsen in de stad. Daar lopen soms ook 'villadorpers'.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Nope. Die zat gezellig met andere Marokkanen in 1 huisje. Eigen huis hadden ze stuk voor stuk niet hoor.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:00 schreef Frits het volgende:
Een gastarbeider zat er alleen in de eerste instantie,
De grote Fortuyn opstand kwam toch echt door mensen die nauwelijks een Marokkaan live hadden gezien natuurlijk.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:02 schreef Frits het volgende:
[..]
Is dat zo? Lees dat stuk in de volkskrant dan nog maar eens, misschien dat je dan op andere gedachten komt. En naast die terrorisatie in de buurten zijn er regelmatig problemen met Mocro's in de meer openbare plaatsen in de stad. Daar lopen soms ook 'villadorpers'.
Is dit de manier waarop je wilt discussieren want dan haak ik afquote:Op maandag 16 januari 2006 21:02 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ja, en jij bent ervaringsdeskundige omdat jij in de grote stad woont en fijne herinneringen hebt aan marokkaanse jongens?
En ook buiten 010 en 020 zijn er problemen, dus zeggen dat iemand geen recht heeft om te klagen omdat hij daar niet in de buurt van een ghetto woont slaat ook nergens op.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:02 schreef Frits het volgende:
[..]
Is dat zo? Lees dat stuk in de volkskrant dan nog maar eens, misschien dat je dan op andere gedachten komt. En naast die terrorisatie in de buurten zijn er regelmatig problemen met Mocro's in de meer openbare plaatsen in de stad. Daar lopen soms ook 'villadorpers'.
Nee hoor.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:02 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Die mekkeren vaak juist minder. Uit onderzoek blijkt dat de mensen die mekkeren en er last van hebben, vooral laag-opgeleid 'vmbo'-volk is. Onder de jongeren althans.
Ach maar om aan dat volk een grote waarde te hechten... Ze hobbelen net zo makkelijk van Pim naar Wouter Bos. De gemene deler in dit geval is toch wel charisma en niet een inhoudelijk standpunt.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:03 schreef SCH het volgende:
De grote Fortuyn opstand kwam toch echt door mensen die nauwelijks een Marokkaan live hadden gezien natuurlijk.
mmm, ik ga ook even een paar auto's in de fik steken, mijn buurmeisje aanranden en de overbuurjongen kapot slaan. daarna beroof ik een paar omaatjes van hun handtasje en ga vervolgens me suf blowen en ga weer duits praten.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nope. Die zat gezellig met andere Marokkanen in 1 huisje. Eigen huis hadden ze stuk voor stuk niet hoor.
Zijn argument is niet veel anders dan dat van jou.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dit de manier waarop je wilt discussieren want dan haak ik af
Gouda staat niet voor niets bekend als 'klein-Marokko'quote:Op maandag 16 januari 2006 21:04 schreef RuL0R het volgende:
[..]
En ook buiten 010 en 020 zijn er problemen, dus zeggen dat iemand geen recht heeft om te klagen omdat hij daar niet in de buurt van een ghetto woont slaat ook nergens op.
En jij reageert op deze manier op mijn tekst omdat .... ?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:05 schreef 1ofthefew het volgende:
mmm, ik ga ook even een paar auto's in de fik steken, mijn buurmeisje aanranden en de overbuurjongen kapot slaan. daarna beroof ik een paar omaatjes van hun handtasje en ga vervolgens me suf blowen en ga weer duits praten.
ik kan er niks aan doen hoor, ik woon als arm student in een klein hok en deel een in verval geraakt huis met een paar anderen.
het is de schuld van rutte, die had ons maar meer geld moeten geven, en die nederlanders kankeren ook maar steeds op studenten ...![]()
als dat een van de redenen was om flink te rellen of niet te integreren dan hebben meer mensen het recht om zich zo te gedragen ...quote:Op maandag 16 januari 2006 21:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En jij reageert op deze manier op mijn tekst omdat .... ?
Eerlijk gezegd, maar das een andere discussie, geef ik ze nog gelijk ook. Het is voor mij persoonlijk goed mogelijk dat ik over enkele (tientallen) jaren vertrek naar het buitenland. Wat heb ik de Nederlandse samenleving dan opgeleverd ? Niet erg veel maar goed, aan de andere kant maakt men het er ook zelf naar. Ik voel me niet verantwoordelijk voor mensen die simpelweg weigeren te werken en daar wens ik ook niet voor te betalen dus rot ik opquote:Op maandag 16 januari 2006 21:05 schreef 1ofthefew het volgende:
En die nederlanders kankeren ook maar steeds op studenten ...![]()
Jij slaat de plank compleet mis. Lees mijn hele discussie alhier nog eens van voren af aan aub.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:08 schreef 1ofthefew het volgende:
als dat een van de redenen was om flink te rellen of niet te integreren dan hebben meer mensen het recht om zich zo te gedragen ...
ik vraag gewoon aan jouw om eens inhoudelijk op mijn vraag in te gaan:quote:Op maandag 16 januari 2006 21:10 schreef SCH het volgende:
Ik kom wel terug als die kloon (1ofthefew) geband is
Stopt hij jou in een hokje dan?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hokjesdenken is zeker één van jouw sterkste karaktereigenschappen?
Je begrijpt me verkeerd: ik vind het kutwerk, maar voor hun zal het vast prachtig zijn geweest:)quote:Op maandag 16 januari 2006 21:00 schreef pegakemi het volgende:
Wat voor werk had je dan in gedachten voor mensen die een paar weken geleden nog achter de geiten liepen?
Rond die tijd wel ja.quote:Man denk je dat de Nederlanders het 30 jaar terug veel beter hadden?![]()
Daar heb je helemaal gelijk in en daaorm hebben we nu ook die problemen: ook deels de schuld van Nederland dusquote:Begeleiden? man daar was toen en zeker nu geen besef van, laat staan geld.
nog niet, maar aan de rest van zijn discussiegedrag te zien zit dat er heel snel aan te komen!quote:Op maandag 16 januari 2006 21:16 schreef RuL0R het volgende:
Stopt hij jou in een hokje dan?
En in het land waar ze vandaan kwamen kregen ze net zo goed zwaar kutwerk, voor misschien 10% van het salaris wat ze hier kregen.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat klopt waarschijnlijk jaquote:Op maandag 16 januari 2006 21:19 schreef RuL0R het volgende:
En in het land waar ze vandaan kwamen kregen ze net zo goed zwaar kutwerk, voor misschien 10% van het salaris wat ze hier kregen.
Nee, jij kijkt weer vijandig naar Amerikanen...quote:Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef Meki het volgende:
[..]
ik weet niet waarom jullie dat wel doen bij Moslims. Goede Moslims kijken niet vijandig naar Joden
ik kijk toch ook niet vijandig naar Joden
absoluut niet. ik vind de manier van discussieren van Meki en SCH ontzettend irritant. altijd de schuld leggen bij de nederlandse regering en sameneving ipv van te kijken naar wie de problemen veroorzaken steeds.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
nog niet, maar aan de rest van zijn discussiegedrag te zien zit dat er heel snel aan te komen!
Zal wel meevallen, dit is volgens mij redelijk normaal gedrag voor 1ofthefew.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
nog niet, maar aan de rest van zijn discussiegedrag te zien zit dat er heel snel aan te komen!
Dus daar ligt het niet aan, ook het delen van een huis met 15 man (ik betwijfel of dat waar is) in Nederland is waarschijnlijk nog steeds comfortabeler dan een of ander gaar hok in Marokko.quote:
dat zeg ik ook nergens; ik zei alleen dat het zwaar werk was. Dat kutwerk was een persoonlijke mening.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:24 schreef RuL0R het volgende:
Dus daar ligt het niet aan,
Exacte aantallen weet ik ook niet, maar veel beter dan de huisjes die illegalen alnu bewonen met zijn tienen was het echt niet. En ja, het was vast beter dan in Marokko (al is dat beter ook betrekkelijk) maar dat was het punt niet.quote:ook het delen van een huis met 15 man (ik betwijfel of dat waar is) in Nederland is waarschijnlijk nog steeds comfortabeler dan een of ander gaar hok in Marokko.
HAdden ze kunnen doen, maar ik heb al eerder aangegeven waarom ik denk dat ze dat niet gedaan hebben. Scroll maar een flink stukje terug, het is verspreid over meerdere repliesquote:En nogmaals: als ze wisten dat ze hier konden blijven hadden ze zich wel aan kunnen passen en de taal kunnen leren.
Tsja, dankbaar ben je voor de dingen waarvan je van geniet. Blijkbaar genieten zij dan niet zoveel in Nederland....quote:Bovendien hebben ze vrijwel alles wat ze nu hebben te danken aan Nederland en om dan je kinderen auto's te laten slopen omdat je een hekel hebt aan Nederlanders...
En wat deed jij met jouw reply op mijn verhaal dan? Direct weer de volledige schuld leggen bij de Marokkanen (die insenuatie haalde ik eruit iig) en volledig mijn verhaal negeren. Is dat niet precies hetzelfde?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:20 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
absoluut niet. ik vind de manier van discussieren van Meki en SCH ontzettend irritant. altijd de schuld leggen bij de nederlandse regering en sameneving ipv van te kijken naar wie de problemen veroorzaken steeds.
Je bedoelt: je bent het niet met ze eensquote:zij weten iedere keer een discussie te polariseren...(alleen BSB en super7nogiets ontbreken nog)
Da's natuurlijk een inkopper.....quote:Op maandag 16 januari 2006 21:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Tsja, dankbaar ben je voor de dingen waarvan je van geniet. Blijkbaar genieten zij dan niet zoveel in Nederland....
Die vraag heeft ie nooit aan mij gesteld (of ik meot er overheen gelezen hebben).quote:Op maandag 16 januari 2006 21:35 schreef Rasje het volgende:
Mutsaers, je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag van 1oftheFew.![]()
Kop hem erin dan.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:36 schreef Rasje het volgende:
Da's natuurlijk een inkopper.....
Het lijkt mij logisch dat als je het in Nederland niet naar je zin hebt dat je dan weggaat, en voor dingen als een uitkering (die redelijk veel immigranten krijgen) mogen ze van mij bestwel dankbaar zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
dat zeg ik ook nergens; ik zei alleen dat het zwaar werk was. Dat kutwerk was een persoonlijke mening.
[..]
Exacte aantallen weet ik ook niet, maar veel beter dan de huisjes die illegalen alnu bewonen met zijn tienen was het echt niet. En ja, het was vast beter dan in Marokko (al is dat beter ook betrekkelijk) maar dat was het punt niet.
[..]
HAdden ze kunnen doen, maar ik heb al eerder aangegeven waarom ik denk dat ze dat niet gedaan hebben. Scroll maar een flink stukje terug, het is verspreid over meerdere replies
[..]
Tsja, dankbaar ben je voor de dingen waarvan je van geniet. Blijkbaar genieten zij dan niet zoveel in Nederland....
Lijkt mij ook, maar wat moet je als je je in MArokko niet meer thuis kan voelen (aangezien je hier al tientallen jaren woont en je kinderen hier zijn opgegroeid?)? Dan blijf je dus maar, wat in de meeste gevallen ook is gebeurd. Met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:38 schreef RuL0R het volgende:
Het lijkt mij logisch dat als je het in Nederland niet naar je zin hebt dat je dan weggaat, en voor dingen als een uitkering (die redelijk veel immigranten krijgen) mogen ze van mij bestwel dankbaar zijn.
En dat ben ik helemaal met je eensquote:In ieder geval is het vernielen van dingen en geweld gebruiken of mensen bedreigen niet acceptabel en daarom zouden die gasten uit de diamantbuurt aangepakt moeten worden.
Niet al teveel aandacht in de media om het een beetje rustig te houden is 1 ding, als politiek en politie doen alsof je neus bloed en slachtoffers laten stikken en daders fijn laten lopen is echt om te.
Goed, dan blijf je dus maar. En ik zou er dan proberen HET BESTE van te maken en zorgen dat mijn kinderen het in ieder geval beter krijgen, i.p.v. ze mee de goot in te trekken.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar wat moet je als je je in MArokko niet meer thuis kan voelen (aangezien je hier al tientallen jaren woont en je kinderen hier zijn opgegroeid?)? Dan blijf je dus maar, wat in de meeste gevallen ook is gebeurd. Met alle gevolgen van dien.
[..]
Dan blijft dus de vraag over: waarom doen ze dat dan niet?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:47 schreef Rasje het volgende:
Goed, dan blijf je dus maar. En ik zou er dan proberen HET BESTE van te maken en zorgen dat mijn kinderen het in ieder geval beter krijgen, i.p.v. ze mee de goot in te trekken.
Ja, dat weet ik dus ook niet. Als ik het zelf niet goed zou hebben, zou ik er in ieder geval voor proberen te zorgen dat mijn kinderen het beter zouden hebben. Hen de kansen laten grijpen die ikzelf nooit gehad zou hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan blijft dus de vraag over: waarom doen ze dat dan niet?
Je moet hem nog inkoppen!
Zoek jij nu soms toenadering met de Marokkanen? Heel verstandig, je kan ooit tegen ze opbotsen en enig verwantschap kan dan zeker gewaardeerd worden.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:00 schreef 1ofthefew het volgende:
als gedeeltelijk allochtoon word ik heel moe van de slechte naam die je opgedrukt krijgt als buitenlander ....
Roepen om een bannetje is zooooo 2001.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:10 schreef SCH het volgende:
Ik ken de Marokkaanse situatie niet, maar in Turkije is de manier waarop die mannen gehuisvest werden nog altijd heel normaal voor binnenlandse migratie-arbeiders.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:24 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Dus daar ligt het niet aan, ook het delen van een huis met 15 man (ik betwijfel of dat waar is) in Nederland is waarschijnlijk nog steeds comfortabeler dan een of ander gaar hok in Marokko.
En nogmaals: als ze wisten dat ze hier konden blijven hadden ze zich wel aan kunnen passen en de taal kunnen leren. Bovendien hebben ze vrijwel alles wat ze nu hebben te danken aan Nederland en om dan je kinderen auto's te laten slopen omdat je een hekel hebt aan Nederlanders...
Ik ben geen kloon, geef je mij mischien dan wel het antwoord?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:10 schreef SCH het volgende:
quote:Op maandag 16 januari 2006 22:35 schreef Drugshond het volgende:
We staan nu op 200+ posts, maar een #2 komt er niet (wat mij betreft).
Dat antwoord ga je nooit krijgen ook, je weet hoe ze zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:15 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ik vraag gewoon aan jouw om eens inhoudelijk op mijn vraag in te gaan:
wat had de nederlandse regering moeten doen of heeft het niet gedaan om de marokkanen te laten integreren.
is een vraag die je al de hele tijd ontwijkt ...
Nederland is een uitkeringsparadijs. Reden 1 waarom ze niet vertrekken.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:57 schreef Rasje het volgende:
Ik hoorde dat men in Belgie aardiger is voor de allochtonen. Nou, alweer een probleem opgelost lijkt me![]()
Het is duidelijk dat hier sprake is van een serieus probleem voor de samenleving, waarvoor pasklare oplossingen niet aanwezig zijn. Misschien dat we deze generatie ook maar gewoon als verloren moeten beschouwen. Een forse extra investering in onderwijs in deze gebieden is wellicht een langzame weg richting een oplossing. Een hoger opleidingsniveau betekent een betere kans om deelname aan de samenleving. De verleiding van de straat en de opvoeding zullen echter blijvende hindernissen vormen, evenals de steeds verdere verallochtonisering van de grote steden.quote:AMSTERDAM - Burgemeester Cohen heeft alle veertien stadsdeelvoorzitters van Amsterdam vandaag bijeengeroepen voor spoedoverleg over escalerende problemen met Marokkaanse jongeren. Aanleiding is nieuwe onrust in de Diamantbuurt en in Slotervaart in Amsterdam-West.
In beide stadsdelen heersen onlustgevoelens onder jongeren over het optreden van de politie. Vooral de strengere controle van het identiteitsbewijs wordt ervaren als discriminerend. Ook in andere delen van de hoofdstad is dat het geval. Het is de eerste keer dat de burgemeester alle voorzitters (de ‘burgemeesters’ van de stadsdelen) bij elkaar brengt om over de situatie te spreken.
In november vorig jaar kwam een 18-jarige Marokkaan uit de Diamantbuurt om het leven toen hij in een gestolen auto op de vlucht was voor de politie. Hij verongelukte. Twee weken geleden kwam in Slotervaart een 17-jarige Marokkaan om het leven toen hij met zijn scooter vluchtte voor een agent in burger. Beide incidenten hebben veel kwaad bloed gezet in de Marokkaanse gemeenschap.
Cohen wil inventariseren hoe groot de spanning is en vragen wat de stadsdelen nodig hebben om de problemen aan te pakken. De gebeurtenissen in de Diamantbuurt en Slotervaart zijn hard aangekomen op het stadhuis.
De voorzitter van stadsdeel Oud-Zuid, Emile Jaensch (VVD), zei gisteren ‘vrij radeloos’ te zijn over de situatie. Hij doelde daarbij met name op de ‘groeiende intolerantie van de jongeren tegenover de Nederlandse samenleving’, zo zei hij.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:31 schreef SolidasRock het volgende:
Denk ik te simpel?
Dat is in de rechtsstaat Nederland niet door te voeren. Dus geen oplossing, dus het vermelden in dit topic niet waard. Rechters, internationale verdragen en onze eigen wetgeving staan dit soort maatregelen gewoon in de weg en dat gaat ook nooit veranderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:31 schreef SolidasRock het volgende:
Iedereen heeft het maar over "geen oplossingen kunnen vinden". Hoezo niet? Hun ouders grijpen niet in omdat ze tegen nederlanders zijn? Pak ze op en stuur ze terug naar Marokko inclusief hun rellende kutkind. Klaar toch? Denk ik te simpel? Hun rechten? Hebben ze die niet verspeeld bij het ingooien van meerdere autos en het terroriseren van een wijk? Veel te aardig zijn we.
Nee alles moet op de legale officiele nette weg, wacht maar tot de politiekcorrecten weggepest worden uit hun eigen buurt.
Dat snap ik dus niet, zij geven aan niet tevreden te zijn in nederland, wat is de meest voor de hand liggende oplossing dan? Toch niet vragen of ze misschien wat meer geld willen, een grotere luxere appartement, een dikkere BMW? Nee, de uitgang is daarzo, doei.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:36 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat is in de rechtsstaat Nederland niet door te voeren. Dus geen oplossing, dus het vermelden in dit topic niet waard. Rechters, internationale verdragen en onze eigen wetgeving staan dit soort maatregelen gewoon in de weg en dat gaat ook nooit veranderen.
qoute jezelf dan nog eens een keer want ik zie niks, van zowel jouw als meki niet, terwijl de vraag toch simpel is:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:32 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Over die vragen die jullie steeds opwerpen, die zijn allang beantwoordt hoor
Dat heb ik je al gezegd: volgens de rechtse partijen hebben verschillende regeringen niets tot weinig gedaan, daar kwam de opkomst van Fortuyn uit voort. Maar nu begrijp ik dat de regeringen toch van alles hebben gedaan? Enlighten me!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:50 schreef 1ofthefew het volgende:
wat heeft de regering/samenleving niet of wel gedaan waardoor de marokkanen niet goed geintegreerd zijn en voor zoveel problemen zorgen....
Ongeacht afkomst?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:59 schreef SjonLok het volgende:
Dit is simpel op te lossen: doe net zoals Rotterdam.
Of je zit op school, of je werkt, of je zit in de bak. Dit geldt voor alle mensen onder de 35.
Als onvrede een reden is om het land te verlaten, houden we niet veel mensen over in Nederland. We zijn een natie van notoire klagers, dus dan kun je de helft van de bevolking over de grens zetten. Vroeger werd nog weleens een vertrekpremie ingezet als middel. Dan kan natuurlijk wel. Geef mensen geld om op vrijwillige basis elders opnieuw te beginnen. Inclusief een contract dat terugkeer uitsluit. Of daar veel gebruik van zal worden gemaakt, geen idee. Of niet de verkeerde groepen hier gebruik van gaan maken, mensen die we juist nodig hebben in de maatschappij, is ook een punt van twijfel.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:44 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, zij geven aan niet tevreden te zijn in nederland, wat is de meest voor de hand liggende oplossing dan? Toch niet vragen of ze misschien wat meer geld willen, een grotere luxere appartement, een dikkere BMW? Nee, de uitgang is daarzo, doei.
Nederland heeft hun in de steek gelaten in 1980. Integratie was er niet etc. etc.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:50 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
qoute jezelf dan nog eens een keer want ik zie niks, van zowel jouw als meki niet, terwijl de vraag toch simpel is:
wat heeft de regering/samenleving niet of wel gedaan waardoor de marokkanen niet goed geintegreerd zijn en voor zoveel problemen zorgen....
Ja, er is decennia lang niks gedaan aan integratie, van beide kanten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:08 schreef Meki het volgende:
Nederland heeft hun in de steek gelaten in 1980. Integratie was er niet etc. etc.
nu is het te laat
Ho ho... toegegeven, we zijn klagers in hart en nieren (goh hoe zou dat nou komen) maar we terorriseren de buurt niet of laten onze kinderen de buurt terorriseren puur omdat we toch al niet tevreden zijn over het land waar we wonen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:07 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Als onvrede een reden is om het land te verlaten, houden we niet veel mensen over in Nederland.
Dat zegt toch alweer genoeg nietquote:Op maandag 16 januari 2006 12:32 schreef Dwersdriever het volgende:
...
* Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Nou te laat is het nooit (want dan heb je de moed opgegeven). Maar er zal echt een ander werkbaar plan op tafel moeten komen. Ik wacht het bestuurlijk debat in A'dam wel af. Maar dat er een serieus probleem is wordt stilaan wel duidelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:08 schreef Meki het volgende:
Nederland heeft hun in de steek gelaten in 1980. Integratie was er niet etc. etc.
nu is het te laat
moeten nou de oude gastarbeiders nog Nederlands kunnen spreken. Zij gaan langzamerhand weg uit Nederland, aleen hun kinderen blijven hier nog.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:12 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ja, er is decennia lang niks gedaan aan integratie, van beide kanten.
Nu hebben we in Nederland inderdaad een probleem. Maar met zeggen dat het te laat is, impliceer je dat er niks meer aan te doen is en dat we de komende 1000 jaar opgescheept zitten met een groep mensen die niet in Nederland wil zijn, alleen maar loopt te rellen en zich afzet tegen de politie, zich aan geen enkele regel houdt, niet wil werken en wel een uitkering wil.
In die situatie zitten we nu, maar ik heb ook al aangegeven dat er best manieren zijn om uit zo'n situatie te komen. Dat zal niet makkelijk gaan, maar is volgens mij wel mogelijk.
jah daarom vind ik ook dat Cohen een harde aanpak moet aankondigen tegen alle raddraaiersquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou te laat is het nooit (want dan heb je de moed opgegeven). Maar er zal echt een ander werkbaar plan op tafel moeten komen. Ik wacht het bestuurlijk debat in A'dam wel af. Maar dat er een serieus probleem is wordt stilaan wel duidelijk.
Als Cohen zijn glans als beste burgemeester (uche) wil behouden, dan zal hij toch op een of andere manier het roer om moeten gooien.
Klets toch nie man. Nederlanders worden toch ook niet geintegreerd in Marokko als we daar gaan wonen. Tis gwoon een slap excuus om jullie gedrag weer recht te praten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:08 schreef Meki het volgende:
[..]
nu is het te laat
Waarom? Ik denk eerder dat Verdonk en consorten het roer om moeten gooien. Daar ligt eerder het probleem met hun repressieve gezanik.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:15 schreef Drugshond het volgende:
Als Cohen zijn glans als beste burgemeester (uche) wil behouden, dan zal hij toch op een of andere manier het roer om moeten gooien.
Jij beheerst de Nederlandse taal nog steeds niet. Dat meen ik serieus. Wat voor recht van spreken denk je eigenlijk te hebben dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:17 schreef desiredbard het volgende:
Jaja verdedig jij het maar weer
Normale mensen die 20 jaar in een land leven zouden de taal kennen
En geweld is in jouw sociale omgeving inderdaad vast begrijpbaar en normaal... boeiend, dat bevestigd allen maar wat een sukkel je bent
Jawel , Nederlanders die in Noorden Marokko wonen bij de strand die zijn al geintegreerd daarin Marokko. ze kennen de waarden en normen daarquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:17 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Klets toch nie man. Nederlanders worden toch ook niet geintegreerd in Marokko als we daar gaan wonen. Tis gwoon een slap excuus om jullie gedrag weer recht te praten.
wie bedoel je met julliequote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:17 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Klets toch nie man. Nederlanders worden toch ook niet geintegreerd in Marokko als we daar gaan wonen. Tis gwoon een slap excuus om jullie gedrag weer recht te praten.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:19 schreef Meki het volgende:
ben ik woordvoerder Marokkaanse raddraaiers ??
Oude gastarbeiders hoeven wat mij betreft helemaal geen Nederlands te leren. Mensen van 55 of 60 jaar, of ouder, hebben meestal geen kinderen meer die ze moeten opvoeden. Die mensen vormen ook helemaal het probleem niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:15 schreef Meki het volgende:
moeten nou de oude gastarbeiders nog Nederlands kunnen spreken. Zij gaan langzamerhand weg uit Nederland, aleen hun kinderen blijven hier nog.
vertel eens wat nederland dan had moeten doen. jij bent zelf een marokkaan dus jij moet toch weten wat er fout is gegaan en wat ze hadden kunnen doen om het beter te laten verlopen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:08 schreef Meki het volgende:
[..]
nu is het te laat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wereld is op hol geslagen
je komt wel meteen voor ze op en daarnaast zeg je steeds dat het de schuld is van de nederlanders en de regering, dus leg ff goed uit!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:19 schreef Meki het volgende:
[..]
wie bedoel je met jullie
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:20 schreef 1ofthefew het volgende:Bedankt voor het compliment maar wel een ongelooflijk zwaktebod.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe komt het toch dat wij ons wel aanpassen daarzo maar jullie hiero niet?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel , Nederlanders die in Noorden Marokko wonen bij de strand die zijn al geintegreerd daarin Marokko. ze kennen de waarden en normen daar
Eingelijk maakt het nog niet zoveel uit wie je daarvoor de schuld geeft. Uiteindelijk zijn we allemaal schuldig in deze materie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:17 schreef SCH het volgende:
Waarom? Ik denk eerder dat Verdonk en consorten het roer om moeten gooien. Daar ligt eerder het probleem met hun repressieve gezanik.
dat zeg ik omdat ik dat allemaal meemaak . ik ben enkel woordvoerder van me zelfquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:21 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
je komt wel meteen voor ze op en daarnaast zeg je steeds dat het de schuld is van de nederlanders en de regering, dus leg ff goed uit!
In principe is daar niks mis mee nee, voor iedereen dan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:23 schreef Drugshond het volgende:
Maar je mag rustig eisen stellen aan een goed Nederlands burgerschap. Daar is i.m.o. niks op tegen.
Flikker toch op met je verdonkquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Ik denk eerder dat Verdonk en consorten het roer om moeten gooien. Daar ligt eerder het probleem met hun repressieve gezanik.
A-sociaal gedrag is geen monopolie voor allochtonen. De krakersbeweging, anti-globalisten, voetbal 'supporters', weetkwekers en ander gespuis heeft in de loop der jaren ook voor de nodige problemen gezorgd.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ho ho... toegegeven, we zijn klagers in hart en nieren (goh hoe zou dat nou komen) maar we terorriseren de buurt niet of laten onze kinderen de buurt terorriseren puur omdat we toch al niet tevreden zijn over het land waar we wonen.
we hebben het alleen over gastarbeidersquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:23 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoe komt het toch dat wij ons wel aanpassen daarzo maar jullie hiero niet?
Het zelfde recht van spreken als iedere nederlander. Recht van vrije meningsuiting?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij beheerst de Nederlandse taal nog steeds niet. Dat meen ik serieus. Wat voor recht van spreken denk je eigenlijk te hebben dan?
Ik heb je in veel meer topicjes zien reageren, en altijd zijn het de grote boze nederlandertjes die de zielige marokkaantjes gruwelijk behandelen. Altijd heb je wel weer 1 of ander excuus dat jouw volk vrijpleit van welk schuld dan ook. Lukt het je niet om ze vrij te pleiten dan spreek je over racisme en EIS je direkt ingrijpen van de crew.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:19 schreef Meki het volgende:
wie bedoel je met jullie
Je stelt bepaalde eisen aan anderen en je voldoet zelf niet aan die eisen. Volslagen krankjorum en hypocriet.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het zelfde recht van spreken als iedere nederlander. Recht van vrije meningsuiting?
Of is dat alleen voorbestemd aan de pygmeeen?
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:20 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
vertel eens wat nederland dan had moeten doen. jij bent zelf een marokkaan dus jij moet toch weten wat er fout is gegaan en wat ze hadden kunnen doen om het beter te laten verlopen.
zeiken dat de integratie niet goed was zonder concrete voorbeelden en bewijzen heb je natuurlijk niks aannee ik ben een NederlanderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
integratie jongeren is geslaagd. omdat ze alleen Nederlands kunnen spreken
De overheid had meer respect kunnen uitdragen en gelijk beginnen met integratie in 1970 en 80Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:25 schreef desiredbard het volgende:
Blijkt nu maar weer eens goed hoe goed het beleid van die Jood werkt.
zomaar beschuldig je me daarvan, jij kent me denk ik niet langer dan vandaag. jij zit met je vooroordelen ook nog tegen mij aanquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:27 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb je in veel meer topicjes zien reageren, en altijd zijn het de grote boze nederlandertjes die de zielige marokkaantjes gruwelijk behandelen. Altijd heb je wel weer 1 of ander excuus dat jouw volk vrijpleit van welk schuld dan ook. Lukt het je niet om ze vrij te pleiten dan spreek je over racisme en EIS je direkt ingrijpen van de crew.
Dan beantwoord ik de vraag wel voor de tachtigste keer:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:20 schreef 1ofthefew het volgende:
vertel eens wat nederland dan had moeten doen. jij bent zelf een marokkaan dus jij moet toch weten wat er fout is gegaan en wat ze hadden kunnen doen om het beter te laten verlopen.
zeiken dat de integratie niet goed was zonder concrete voorbeelden en bewijzen heb je natuurlijk niks aan
Gezeik de hele tijd 1970 en 1980 we leven inmiddel in 2006 hoor, we moeten het probleem nu aanpakken niet kijken naar de verleden tijd, toen wouden hun niet integreren zonder onze hulpquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:27 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik ben een Nederlander
De overheid had meer respect kunnen uitdragen en gelijk beginnen met integratie in 1970 en 80
Ja, en is Cohen geen Jood dan, Over de Paus mag ik toch ook zeggen die Katholiek, en Over Ian Paisley, die Prod.....quote:
Je doet maar joh, mensen lekker in hokjes duwen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:33 schreef desiredbard het volgende:
Ja, en is Cohen geen Jood dan, Over de Paus mag ik toch ook zeggen die Katholiek, en Over Ian Paisley, die Prod.....
quote:Nee alleen omdat dze man zijn voorhuid mist, (je zou denken dat ie een lobotomie gehad had ipv een besnijdenis) en 6 miljoen van zijn geloofsgenoten door de nazi's om het leven gebracht zijn mag er niets gezegd worden over de lieve man.
Je hebt gelijk Meki, op straat werdt dat al veel langer geroepen, maar de politiek heeft het toen gruwelijk laten liggen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:27 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ik ben een Nederlander
De overheid had meer respect kunnen uitdragen en gelijk beginnen met integratie in 1970 en 80
Van jou zijn we hier niet anders gewend.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Je doet maar joh, mensen lekker in hokjes duwen.
gelukkig valt het nog wel mee . alleen zitten we in A DAM met een zachtige aanpakquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:34 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Je hebt gelijk Meki, op straat werdt dat al veel langer geroepen, maar de politiek heeft het toen gruwelijk laten liggen.
En nu zitten we met de resultaten ervan.
zucht. Je mag het beestje wel bij zijn naamnoemen, maar zoals jij doet er gelijk stereotype karaktereigenschappen of iets dergelijks aan toevoegen. Dat is generaliseren en ALTIJD fout.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Van jou zijn we hier niet anders gewend.
Maar dat is precies de pygmeeenmentaliteit dat de boel verziekt. Een beestje niet bij zijn naam noemen.
Je mag wel die atheist, die christen, die rotterdammer zeggen dat is allemaal prima ...maar die jood..... oh uit den boze....dat mag alleen door jodenhatende moslims geroepen worden, want dat is een andere cultuur , en dat moeten we vooral begrijpen...![]()
daar lopen overal Politie daar zou men hun gelijk slaan met een politieknuppelquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:42 schreef desiredbard het volgende:
Ben het aangaande geslaagde immigratie niet geheel met je eens, er loopt nog teveel tuig rond want dit gebeurd ook in Rotterdam, Den Haag en omstreken en tal van andere plaatsen.
Dat Zachtige theedrinken is echter het perfecte voorbeeld op hoe de situatie ontstaan isen hoe we het vooral niet beter maken.
Meki, als dat tuig in Marokko zou flikken wat ze hier doen? Hoe zou daar op ingegrepen worden?
Je mag alles zeggen over die man, maar vergelijkingen van WO-II erbij slepen helpt dit topic geen zier verder.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:33 schreef desiredbard het volgende:
Nee alleen omdat dze man zijn voorhuid mist, (je zou denken dat ie een lobotomie gehad had ipv een besnijdenis) en 6 miljoen van zijn geloofsgenoten door de nazi's om het leven gebracht zijn mag er niets gezegd worden over de lieve man.
Een beetje provocatie..... om een stereotype domme reactie van bepaalde posters uit te lokken.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat Cohen een jood is.....so fokkin what? Wat voor nut heeft het nou weer om dat hier aan toe te voegen? vertel me dat eens dan aub.
Dus je beschuldigt SCH en Meki van het ene, maar doet vervolgens exact hetzelfde?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:49 schreef desiredbard het volgende:
Een beetje provocatie..... om een stereotype domme reactie van bepaalde posters uit te lokken.
omdat ik vorige keer was gebandquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:47 schreef pegakemi het volgende:
Meki ff oftopic, maar waarom ben je nog steeds woedend op FOK! ?
Dat bedoel ik. Dat is precies mijn punt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je mag alles zeggen over die man, maar vergelijkingen van WO-II erbij slepen helpt dit topic geen zier verder.
Notabene quote je mij waarin staat dat ik je in vele topicjes heb zien reageren, sterker nog ik kende je al voordat ik lid werd van FoK. Ik kwam een keer wat vragen op het forum van Speurders.nl en ergens was een heel topic aan jou gewijd, aan je malle advertenties die je daar had geplaatst wat wel humoristisch was.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:30 schreef Meki het volgende:
[..]
zomaar beschuldig je me daarvan, jij kent me denk ik niet langer dan vandaag. jij zit met je vooroordelen ook nog tegen mij aan![]()
ik begrijp hun problemen jij nog niet. jij ziet dat enkel via de media . ik zie dat in het leven
Ohw? geloof me je ben niet de enige die wel eens tegen een ban oploopt, niet boos bliven vent.quote:
Juist denk je dat dat zou werken op loslopend tuig in welke stad in Nederland dan ook.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:45 schreef Meki het volgende:
[..]
daar lopen overal Politie daar zou men hun gelijk slaan met een politieknuppel
Wat doet jou vermoeden dat ze bijvoorbeeld Geert Wilders als burgemeester wel serieus zouden nemen?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:01 schreef desiredbard het volgende:
En denk jij dat (al dan niet meebrullende) fascistische leuzen roepende marokkanen/turken Cohen (als Jood) serieus nemen?
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat doet jou vermoeden dat ze bijvoorbeeld Geert Wilders als burgemeester wel serieus zouden nemen?
Ze zullen dan wel moeten... of het maatschappelijk gewenst is of niet...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat doet jou vermoeden dat ze bijvoorbeeld Geert Wilders als burgemeester wel serieus zouden nemen?
ik verdedig geen criminelen maar ik verdedig goede Marokkanen etc.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:57 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Notabene quote je mij waarin staat dat ik je in vele topicjes heb zien reageren, sterker nog ik kende je al voordat ik lid werd van FoK. Ik kwam een keer wat vragen op het forum van Speurders.nl en ergens was een heel topic aan jou gewijd, aan je malle advertenties die je daar had geplaatst wat wel humoristisch was.
Toen werd ik lid van FoK en zag ik je naam als topicstarter voorbij komen en ik wist nog wie je was en heb dus je reacties gelezen en toen pas begreep ik dat je een marokkaan was.
Dus Meki, ik ken je al een behoorlijk tijdje, en aan de hand van je postjes heb ik je leren kennen ja. Betaal de prijs voor je beroemdheid en leg je erbij neer dat je een open boek bent, oke?
Ah ... ok met zo'n kapsel.....maar ik acht die kans groter als Jobje. Dat is net zoiets als een demonstrattie van de klu klux klan..... als blanke agent kun je de "heren" mischien omleiden, moet je als zwarte proberen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Meki, meestal wel maar af en toe lijk jij ook "koste wat kost" te verdedigen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:07 schreef Meki het volgende:
[..]
ik verdedig geen criminelen maar ik verdedig goede Marokkanen etc.
Oké jammer wel, het topic liep imo vrij rustig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:11 schreef Drugshond het volgende:
Goed we naderen de 300 grens, ik stel voor dat we het topic ff laten rusten (in de koelkast) totdat we iets meer weten over het bestuurlijke debat (of andere toevoegende nieuwsfeitjes). Het blijft een beladen onderwerp omgeven door persoonlijke stokpaardjes. Maar ik wil er niet voor weglopen ('au contrair' zelfs).
Ik ben dat stompzinnige gekwetter van desiredbard echt zat en hoop dat jij daar als nieuwe mod een daad in gaat in stellen!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:11 schreef Drugshond het volgende:
Goed we naderen de 300 grens, ik stel voor dat we het topic ff laten rusten (in de koelkast) totdat we iets meer weten over het bestuurlijke debat (of andere toevoegende nieuwsfeitjes). Het blijft een beladen onderwerp omgeven door persoonlijke stokpaardjes. Maar ik wil er niet voor weglopen ('au contrair' zelfs).
je hebt 2 soorten Marokkanenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:13 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Meki, meestal wel maar af en toe lijk jij ook "koste wat kost" te verdedigen.
We horen veels te weinig nederlanmders (van marokkaanse afkomst) die marokkanen die de bpoel verzieken afzeiken.
Het is niet: Oh het zijn er maar en paar, de rest is lieve mensen....het is: het achterlijke tuig uit het rifgebergte moet zoich eens aanpassen. (Dat is niet gelijk aan iedere marokkaan is tuig). Maar het altijd vergoeilijken en met de mantel der multikul en liefde bedekken doet geen goed.
rustig... rustig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:16 schreef SCH het volgende:
Ik ben dat stompzinnige gekwetter van desiredbard echt zat en hoop dat jij daar als nieuwe mod een daad in gaat in stellen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |