abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34133257
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat ligt niet in Zuid-Amerika hoor, topografisch wondertje
Dat beweert hij toch ook helemaal niet, lees wondertje...

Reageer maar gewoon op zijn voorbeelden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_34133320
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:59 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

waarom hebben ze dan een hekel aan nederland?

ze zijn hier gekomen, mochten blijven en leven in een zeer aantrekkelijk land.
dat ze zelf geen moeite doen om te integreren is een probleem wat aan zichzelf te wijten is.

want zeg eens eerlijk, wat heeft de regering niet voor ze gedaan?
Dat vind ik allemaal veel te kort door de bocht en nogal van den onderbuik.

Maar ik vind het wel onzinnig dat ze een hekel aan Nederland hebben en hun kinderen niet gewoon tot de orde roepen. Al gaat dit natuurlijk om een relatieve groep
pi_34133436
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Nederland heeft hun in de steek gelaten en pas 30 jaar later komen met Integratie
Dat hadden ze uit zichzelf moeten doen op het moment dat ze besloten hier te blijven.

Eigen verantwoordelijkheid enzo. De overheid kan niet iedereen aan het handje houden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_34133604
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:05 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Dat hadden ze uit zichzelf moeten doen op het moment dat ze besloten hier te blijven.

Eigen verantwoordelijkheid enzo. De overheid kan niet iedereen aan het handje houden.
ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen in de steek gelaten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34133660
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
Dat beweert hij toch ook helemaal niet, lees wondertje...
Dat maakt ie ook lekker duidelijk dan.
quote:
Reageer maar gewoon op zijn voorbeelden.
Ok, paar redenen:
1. de meeste (ruim over de helft) Ita/Spa/Port. gastarbeiders trokken eind jaren zestig terug naar hun eigen land, het moment waarop de marokkaanse gastarbeiders in beeld kwamen. Veel minder Italianen om problemen mee te hebben dus.
2. Cultuur- of taalverschil? Ik durf te wedden dat ik binnen een maand beter Italiaans spreek als ik in italie ben dan dat ik Marokkaans spreek als ik in Marokko ben. I.a.w. de verschillen zijn veel groter.
3. De meeste Marokkaanse gastarbeiders werkten van smorgens vroeg tot savonds laat; amper tijd voor een studie. Zeg nou zelf, als jij ruim 80 uur per week werkt, heb jij dan nog zin in een studie savonds? Uiteraard deden de Italianen dat ook, maar ja...die waren voor de huidige problemen al grotendeels verdwenen
  maandag 16 januari 2006 @ 20:11:52 #106
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34133689
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:09 schreef Meki het volgende:

[..]

ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen in de steek gelaten
Dat dachten de hardwerkende Italianen en Spanjaarden ook. Idem dito geldt nu voor de Polen.
pi_34133783
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat dachten de hardwerkende Italianen en Spanjaarden ook. Idem dito geldt nu voor de Polen.
Zullen we het weer over het onderwerp hebben en niet altijd die zinloze vergelijkingen met andere landen maken want dat is echt een discussie op zich. Italianen zijn geen Marokkanen, alles is anders, om te beginnen de getalsverhoudingen, dus laten we het over het onderwerp zelf hebben.
pi_34133798
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

maar die zijn al terug
pi_34133871
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:09 schreef Meki het volgende:

[..]

ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen criminelen in de steek gelaten
  maandag 16 januari 2006 @ 20:15:57 #110
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34133901
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik allemaal veel te kort door de bocht en nogal van den onderbuik.

Maar ik vind het wel onzinnig dat ze een hekel aan Nederland hebben en hun kinderen niet gewoon tot de orde roepen. Al gaat dit natuurlijk om een relatieve groep
aan jouw en meki nogmaals:

Wat heeft de nederlandse regering niet voor ze gedaan.

ze hebben mensen uit een ontzettend arm land en een nog armere streek hier werk gegeven. ipv van ze na hun werk terug te sturen mochten ze blijven en hun gezin hier overhalen, gezinshereniging. later zelfs importbruidjes etc. ze kunnen hier gebruik maken van alle zaken waar nederlanders ook gebruik van kunnen maken.

er is geen enkele wet die zegt: marokannen mogen dit niet!

als in de bron al word gezegd dat ze de haat tegen het westen mede van hun ouders hebben dan vraag ik serieus wat er mis is met die mensen.

haat is het laatste wat je verwacht als je mensen zulke kansen geeft...
De wereld is op hol geslagen
pi_34133917
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef Gebleekte het volgende:

[..]
met andere woorden . elke gastarbeider / allochtoon is een crimineel

van wie heb je dat geleerd. Het lijkt wel een mening van een radicale priester
  maandag 16 januari 2006 @ 20:16:50 #112
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34133943
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat maakt ie ook lekker duidelijk dan.
[..]

Ok, paar redenen:
1. de meeste (ruim over de helft) Ita/Spa/Port. gastarbeiders trokken eind jaren zestig terug naar hun eigen land, het moment waarop de marokkaanse gastarbeiders in beeld kwamen. Veel minder Italianen om problemen mee te hebben dus.
2. Cultuur- of taalverschil? Ik durf te wedden dat ik binnen een maand beter Italiaans spreek als ik in italie ben dan dat ik Marokkaans spreek als ik in Marokko ben. I.a.w. de verschillen zijn veel groter.
3. De meeste Marokkaanse gastarbeiders werkten van smorgens vroeg tot savonds laat; amper tijd voor een studie. Zeg nou zelf, als jij ruim 80 uur per week werkt, heb jij dan nog zin in een studie savonds? Uiteraard deden de Italianen dat ook, maar ja...die waren voor de huidige problemen al grotendeels verdwenen
1) Als de Marokkanen er toendertijd dus ZELF voor kozen om niet te terug te gaan, dan moesten ze ook ZELF toendertijd voor hun integratie zorgen.

2) Enigzins mee eens, maar je redeneert van Nederland naar buitenland toe. Het gaat om de Marokkanen die naar de Nederlandse cultuur moeten integreren. Hoe moeilijk is om te integreren in een 'paradijs'?

3) Dat gold voor alle arbeiders. En de taal leren/ Nederlandse normen en waarden aannemen, is wat anders als een studie volgen. Daar wordt ook niet om gevraagd.
pi_34134016
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef 1ofthefew het volgende:
Heel veel niet, dat is nou juist het verwijt van de rechtse partijen en iemand als Pim Fortuyn. Maar dat klopt toch niet ofzo?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:20:03 #114
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34134096
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Heel veel niet, dat is nou juist het verwijt van de rechtse partijen en iemand als Pim Fortuyn. Maar dat klopt toch niet ofzo?
Wat heeft de Nederlandse regering ooit voor de Joden gedaan? Hoe succesvol zijn die?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:20:45 #115
95691 pegakemi
Te eigenwijs om dood te gaan
pi_34134126
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Meki het volgende:

[..]

met andere woorden . elke gastarbeider / allochtoon is een crimineel

van wie heb je dat geleerd. Het lijkt wel een mening van een radicale priester
Nee Meki niet iedere allochtoon is een crimineel, wel diegenen die het voor de rest van onze maatschapij keer op keer weer weten te verzieken.

Zelfs Cohen schijnt dat nu in te gaan zien.
pi_34134133
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Wat heeft de Nederlandse regering ooit voor de Joden gedaan? Hoe succesvol zijn die?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:21:07 #117
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34134151
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:18 schreef SCH het volgende:

[..]

heel veel niet, nu graag concreet!

en meki ik w8 ook nog steeds op antwoord!
pi_34134167
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Sorry maar de joden woonden hier al eeuwenlang
maar wat Nederland in 1945 heeft gedaan is nog erger het toelaten van een smerige daad
pi_34134187
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef pegakemi het volgende:

Die ziet dat al heel lang in hoor. Die heeft alleen een iets minder "stuur ze allemaal maar weg, oprotten, opzouten etc"-gehalte.
pi_34134194
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef pegakemi het volgende:

[..]

Nee Meki niet iedere allochtoon is een crimineel, wel diegenen die het voor de rest van onze maatschapij keer op keer weer weten te verzieken.

Gebleekte ziet dat anders
  maandag 16 januari 2006 @ 20:22:19 #121
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34134209
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

flauwe reactie, joden is misschien erg gelimiteerd, maar aziaten en andere europese allochtonen doen het wel goed hier ...
pi_34134246
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

aan jouw en meki nogmaals:

ze hebben mensen uit een ontzettend arm land en een nog armere streek hier werk gegeven. ipv van ze na hun werk terug te sturen mochten ze blijven en hun gezin hier overhalen, gezinshereniging. later zelfs importbruidjes etc. ze kunnen hier gebruik maken van alle zaken waar nederlanders ook gebruik van kunnen maken.

er is geen enkele wet die zegt: marokannen mogen dit niet!

als in de bron al word gezegd dat ze de haat tegen het westen mede van hun ouders hebben dan vraag ik serieus wat er mis is met die mensen.

haat is het laatste wat je verwacht als je mensen zulke kansen geeft...
in 1980 was het al bekend dat ze hier zouden blijven. Nederland heeft alsnog niet voor integratie gezorgd pas in 2002

dan is het te laat
pi_34134261
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:22 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

flauwe reactie, joden is misschien erg gelimiteerd, maar aziaten en andere europese allochtonen doen het wel goed hier ...
Ik vroeg net om te kappen met die vergelijkingen want die gaan gewoon niet op, dus ik reageer er ook niet meer op. Joden is wel een hele domme.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:24:03 #124
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34134305
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Sorry maar de joden woonden hier al eeuwenlang
maar wat Nederland in 1945 heeft gedaan is nog erger het toelaten van een smerige daad
Wat bedoel je met 1945? Heeft Nederland toen de Joden geholpen?

De joden wonen hier inderdaad al langer, maar je hoort er nooit iets slechts over. Ook zoiets, die haat van moslims jegens joden. Het is voor moslims blijkbaar moeilijk te accepteren, dat joden wél gewaardeerd en buitengewoon succesvol zijn. Ze kunnen eigenlijk nog veel leren van dat volk.
pi_34134364
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:24 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 1945? Heeft Nederland toen de Joden geholpen?

De joden wonen hier inderdaad al langer, maar je hoort er nooit iets slechts over. Ook zoiets, die haat van moslims jegens joden. Het is voor moslims blijkbaar moeilijk te accepteren, dat joden wél gewaardeerd en buitengewoon succesvol zijn. Ze kunnen eigenlijk nog veel leren van dat volk.
Simpel , Omdat jullie niet vijandig kijken naar Joden
Jullie kijken vijandig naar Moslims
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')