abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 12:32:19 #1
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_34117224
In De Volkskrant van zaterdag een nogal deprimerend bericht vanuit de Diamantbuurt. De overlastproblemen door jongeren zijn daar weer helemaal terug. De buurt kwam vijftien maanden geleden in het nieuws toen Bert en Anja daar werden weggepest.

Het verhaal meldt de volgende punten:

* Bij een joodse bewoner van de buurt zijn ruiten ingegooid, waarbij de jongeren antisemitische leuzen riepen.

* Rond de jaarwisseling zijn de ruiten van minimaal 32 auto's ingegooid.

* De sfeer in de buurt is fors anti-politie. Dit heeft van doen met het incident waarbij de 18-jarige Anass Abou Allal om het leven kwam toen hij met een gestolen auto op de vlucht sloeg voor de politie. De jongen was de zoon van het voorzitter van de Arrahmane-moskee in de Pijp. 'De zoon gold als veelbelovend en was als cameraman betrokken bij het vastleggen van een buurtfestival afgelopen zomer in de Diamantbuurt. Het festival werd door de gemeente amsterdam gefinancierd in het kwader van 'Wij Amsterdammers'. Een poging van het stadsbestuur de kloof tussen de bevolkingsgroepen kleiner te maken. Dat de zoon van de moskeeevoorzitter zich ook op het criminele pad bevond, was bij veel buurtbewoners bekend. Zij schuiven zijn dood nog altijd op het conto van de politie. Tijdens de laatste commissievergadering van de deelraad werd de politie luidkeels uitgemaakt voor moordenaars.

* Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'

* De onofficiële buurtburgemeester Melvin Visser (ex-gemeenteraadslid voor de Kabouters) meldt dat de vele hulp die gegeven is na de zaak Marja en Bert verloren is gegaan. 'Toen struikelde je hier over de hulpverleners. Nu de subsidie is verdeeld, de buit dus binnen in, gaat ieder zijn eigen gang. Van samenwerking is geen sprake en voor de jeugd is hier nog steeds niets te beleven, anders dan rotzooi trappen.'

Dit is het type verhalen waar ik enorm triest van wordt. Er is een probleem, eventjes is er een hype, maar de situatie loopt zodra de media-aandacht weg is, bijna meteen weer uit de hand. Diamantbuurt is daarbij slechts een voorbeeld. Een bijzonder triest en waarschijnlijk onoplosbaar probleem. Wie kan, verhuist, waardoor de buurten nog verder verloederen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_34117552
quote:
Van geenstijl;

Opnieuw is een bewoner in de Amsterdamse Diamantbuurt bedreigd. Bij een joodse man gooide een groepje Marokkaanse jongeren een kist door de ruit. Meer dan een jaar geleden werd een compleet gezin uit deze buurt weggepest. De PVDA van stadsdeelraad De Pijp heeft liever dat de media niet teveel aandacht besteden aan dit soort incidenten. Volgens de sociaal-democraten kan zo voorkomen worden dat de situatie opnieuw escaleert.
eeeh
  maandag 16 januari 2006 @ 12:51:58 #3
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_34117857
1 oplossing : Bommetje erop
Nee : Ik zit niet te wachten op een oorlog in Nederland.

[ Bericht 27% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2006 13:08:10 ]
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  maandag 16 januari 2006 @ 12:56:25 #4
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_34117983
*flamebait*

[ Bericht 96% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2006 13:13:31 ]
pi_34117991
Jammer
046
Dank aan Yeahinho
pi_34118016
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:51 schreef Dopekoe het volgende:
1 oplossing : Bommetje erop
Ja handig...dan neem je de slachtoffers ook mee
pi_34118091
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja handig...dan neem je de slachtoffers ook mee
die bel je eerst ff
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2006 @ 13:08:50 #8
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_34118372
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:42 schreef DaveHarris het volgende:

[..]
Zolang je maar ontkent, dan is er niets aan de hand!
pi_34118422
Die buurt schijnt bijna precies achter de mijne te zijn (ik woon in A'dam Zuid, de Pijp), had d'r nog nooit van gehoord, kom d'r nooit en heb d'r geen last van .

Dus .
  maandag 16 januari 2006 @ 13:11:17 #10
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2006 @ 13:14:57 #11
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_34118583
quote:
* De sfeer in de buurt is fors anti-politie. Dit heeft van doen met het incident waarbij de 18-jarige Anass Abou Allal om het leven kwam toen hij met een gestolen auto op de vlucht sloeg voor de politie. Dat de zoon van de moskeeevoorzitter zich ook op het criminele pad bevond, was bij veel buurtbewoners bekend. Zij schuiven zijn dood nog altijd op het conto van de politie. Tijdens de laatste commissievergadering van de deelraad werd de politie luidkeels uitgemaakt voor moordenaars.
Omdat die jongen tegen de wet in gaat, op de vlucht slaat en zichzelf dood rijd, is de politie verantwoordelijk. Tuurlijk, heel logisch.

Volgens mij is in de islam criminalteit ook verboden, maar het wordt dus wel toegestaan, zelfs door de moskee voorzitter, dat vind ik erg krom.
quote:
'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Die ouders houden alleen van het geld van de uitkeringen en de gratis zorg. Ik ga uitzetten als steeds beter oplossing zien!

Helaas wordt er alleen wat aan gedaan wanneer het in de media is. en dan nog wordt er alleen aan pappen en nathouden gedaan. Wanneer je geen respect voor je omgeving kan opbrengen, dan moeten daar straffen op staan. Dat geld ook voor autochtonen. Helaas kunnen wij die niet uit zetten.

Ik ben ook voorstander van het op bevolkingsgroep aanpakken van personen en problemen. Ook al gaat dat richting racisme, het is wel realistisch.
pi_34118899
hmmm, m'n aandelen pickwick gaan weer stijgen merk ik
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34118970
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:32 schreef Dwersdriever het volgende:

* Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Wat doet zulk tuig nog in Nederland? Stopzetten die uitkering, nagaan van al hun geldstromen en mocht blijken dat ze zichzelf onderhouden met crimineel geld; keihard deporteren. Het moet es afgelopen zijn met deze ongein.
Big dick.
pi_34119010
quote:
De PVDA van stadsdeelraad De Pijp heeft liever dat de media niet teveel aandacht besteden aan dit soort incidenten. Volgens de sociaal-democraten kan zo voorkomen worden dat de situatie opnieuw escaleert
Typisch PVDA-oplossing. Als we er niet over praten bestaat het niet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 16 januari 2006 @ 13:39:05 #15
136917 melvinkef
kjik tein ni ed legeips
pi_34119377
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Typisch PVDA-oplossing. Als we er niet over praten bestaat het niet.
Je zegt nu wel dat het typisch een PVDA oplossing is, maar wat als die C-U-T partij weer aan de macht komt volgend jaar?

Die kans is groot, het is altijd zo geweest, PVDA aan de macht, word met geld gesmeten alsof het water is en Allochtonen krijgen de overhand en steun van deze rakkers. Na zoveel jaar moet PVDA aftreden als macht hebbende partij, en komt CDA/VVD weer naar voren om hun puinhopen (lees: puinhopen 8 jaar Paars) en die vegen alles weer netjes aan in het land, krijgen wel veel voor hun kiezen, het zijn geldwolven en centennaaiers tegelijk. Nou na veel bezuinigings jaren (door het beleid van PVDA) komt PVDA weer ana de macht en mogenw eer als van ouds met geld over de balk smijten. Jongens het is hier een jojo-effect in de politiek, de ene partij maakt er jaren een financiele en immigratie puinhoop van en word bejubbeld en tegelijkertijd afgezet door de bevolking. En de andere partij maakt al die puinhopen weer in orde met als nadeel veel bezuinings jaren, en die worden ook bejubbeld en afgezet door de bevolking. En nee, ik ben geen PVDA/CDA/VVD stemmer. Die Allochtonen krijgen hier de overhand in, zij zijn de baas, en niemand anders(cynisch gezien).
Eiw tid nak nezel, tfeeh neeg etieom mo deog sdnalreden et nerel.
ki fjirhcs oz tadmo ki teh kuel tdniv mo u et neppof.
pi_34119590
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Omdat die jongen tegen de wet in gaat, op de vlucht slaat en zichzelf dood rijd, is de politie verantwoordelijk. Tuurlijk, heel logisch.

Volgens mij is in de islam criminalteit ook verboden, maar het wordt dus wel toegestaan, zelfs door de moskee voorzitter, dat vind ik erg krom.
[..]

Die ouders houden alleen van het geld van de uitkeringen en de gratis zorg. Ik ga uitzetten als steeds beter oplossing zien!

Helaas wordt er alleen wat aan gedaan wanneer het in de media is. en dan nog wordt er alleen aan pappen en nathouden gedaan. Wanneer je geen respect voor je omgeving kan opbrengen, dan moeten daar straffen op staan. Dat geld ook voor autochtonen. Helaas kunnen wij die niet uit zetten.

Ik ben ook voorstander van het op bevolkingsgroep aanpakken van personen en problemen. Ook al gaat dat richting racisme, het is wel realistisch.
het zelfde als met die marrokaan die met een mes op de politie kwam afgerend en ook werd neer geschoten hij was heilig en de politie was de boeman
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34119623
Of die marrokaan die zichzelf op zijn scooter doodreed.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_34119721
of die Marokkaan die klem kwam te zitten tussen een Amsterdammertje en een auto.

helaas is Cohen niet zo'n held in het herkennen van patronen.......
pi_34120372
pi_34120535
Ik zou zeggen platgooien en er mooie appartenmentencomplexen neerzetten voor mensen met een iets hogere opleiding en al die bewoners maar naar almere ofzo laten verhuizen.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:18:52 #21
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_34120768
Een oplossing is om deze probleemjongeren, of gewoon tuig, de wijk uit te zetten en te verspreiden over de stad.
Drink ik.
pi_34120935
quote:
. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'*
Wat doen die ouders hier dan nog??? Gadverdamme, om van te kotsen . Direct terug naar land van herkomst met die bloedjes van kinderen erbij. Want die krijgen straks ook weer kinderen en die ook weer......Zo komt er nooit een eind aan.
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2006 @ 14:34:14 #23
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_34121255
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik zou zeggen platgooien en er mooie appartenmentencomplexen neerzetten voor mensen met een iets hogere opleiding en al die bewoners maar naar almere ofzo laten verhuizen.
waar heb ik dat nou weer aan verdiend ? ------

*normaal reageren kan natuurlijk ook*

[ Bericht 8% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2006 22:53:35 ]
pi_34121314
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:34 schreef Ronhui het volgende:

[..]

waar heb ik dat nou weer aan verdiend? Laat ze maar verhuizen naar de bodem van het ijselmeer!
Lelystad dan. Daar staan huizen zat leeg toch?
pi_34121596
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:07 schreef SocialDisorder het volgende:
via geenstijl;
Annemarie Hoogland (PVDA) koningin van de doofpot
En dat gaat dan (daar lijkt het wel op) de verkiezingen in 2007 winnen .

Ach, een vriend van me is ook het ziekenhuis ingemept en de politie deed ook niks, ze waren bang voor "spanningen" in de samenleving.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34121832
idd, en wat creëer je dan? Haat onder autochtonen jegens allochtonen, want zij mogen alles onder het mom van "de rust bewaren" en "de boel bij elkaar houden". Zou het CDA dat met dit bericht bedoeld hebben?
pi_34121849
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:39 schreef melvinkef het volgende:

[..]

Je zegt nu wel dat het typisch een PVDA oplossing is, maar wat als die C-U-T partij weer aan de macht komt volgend jaar?

Die kans is groot, het is altijd zo geweest, PVDA aan de macht, word met geld gesmeten alsof het water is en Allochtonen krijgen de overhand en steun van deze rakkers. Na zoveel jaar moet PVDA aftreden als macht hebbende partij, en komt CDA/VVD weer naar voren om hun puinhopen (lees: puinhopen 8 jaar Paars) en die vegen alles weer netjes aan in het land, krijgen wel veel voor hun kiezen, het zijn geldwolven en centennaaiers tegelijk. Nou na veel bezuinigings jaren (door het beleid van PVDA) komt PVDA weer ana de macht en mogenw eer als van ouds met geld over de balk smijten. Jongens het is hier een jojo-effect in de politiek, de ene partij maakt er jaren een financiele en immigratie puinhoop van en word bejubbeld en tegelijkertijd afgezet door de bevolking. En de andere partij maakt al die puinhopen weer in orde met als nadeel veel bezuinings jaren, en die worden ook bejubbeld en afgezet door de bevolking. En nee, ik ben geen PVDA/CDA/VVD stemmer. Die Allochtonen krijgen hier de overhand in, zij zijn de baas, en niemand anders(cynisch gezien).
Wat een onzin wordt er weer geschreven vooral over de puinhopen van paars wat zo lekker wegbekt, waarbij we een VVD minister van financieen hadden die dus verantwoordelijk was voor een groot gedeelte van de begroting en nu dus weer.

Verder wil ik wel eens wat onderbouwde cijfertjes van jou zien dat het alleen de pvda zou zijn die het begrotingstekort heeft laten oplopen.

Veel sociaal werk, buurthuizen welke eerst in de wijken waren is opgedoekt omdat dit allemaal wegbezuinigd is omdat het op korte termijn te duur was. Dat het op lange termijn wel wat voor de gemeenschap zou kunnen opbrengen daar denken we tegenwoordig niet eens meer aan, er moet binnen 2 tot 3 jaar gescored worden .
quote:
http://www.nul20.nl/nr17/2vd_1.html

Ook Kees Diepeveen, portefeuillehouder in Noord, maakt zich grote zorgen over het feit dat juist de wijkvoorzieningen door de bezuinigingen onder druk staan. “Er blijft op die manier weinig over van de integrale aanpak van het Grotestedenbeleid.” Hij wijst er ook op dat naast de korting op potjes voor bouwplannen ook allerlei budgetten voor de activiteiten in die gebouwen worden geschrapt. “De afgelopen jaren hebben we uit een fonds voor sociale integratie en veiligheid – de SIV-gelden - allerlei nuttige projecten als sport in de buurt of digitale trapveldjes kunnen betalen. Maar die subsidieregeling is wegbezuinigd. Voor komend jaar hebben we er in onze begroting nog geld voor vrij kunnen maken. Maar hoe het daarna moet weet ik nog niet.”
  maandag 16 januari 2006 @ 14:57:56 #28
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_34122032
Waar in Amsterdam ligt de Diamantbuurt ergens?
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_34122375
Geert Wilders heeft hier al kamervragen overgesteld!

De gemeente Amsterdam slaagt er maar niet in een vuist te maken tegen de straatterreur in de Diamantbuurt. Opnieuw bericht de pers over Marokkaanse raddraaiers die het leven zuur maken van bewoners. Geert Wilders stelt zaterdag Kamervragen.
14 januari 2006

Vragen van het lid Wilders (Groep Wilders) aan de Ministers van Justitie, V&I en BZK over de voortdurende Marokkaanse straatterreur in de Diamantbuurt te Amsterdam

1.) Heeft u kennisgenomen van het artikel “Treiteraars zijn terug in Diamantbuurt” (*)?

2.) Is het waar dat eerder deze maand bij een joodse bewoner van de Diamantbuurt de ruiten zijn ingegooid door Marokkaanse raddraaiers die ook antisemitische leuzen riepen? Deelt u de mening dat dit schandelijk en onaanvaardbaar is? Is het ook waar dat de bewoner geen aangifte durft te doen uit angst voor represailles? Wat is uw oordeel daarover?

3.) Is het ook waar dat rond de jaarwisseling verschillende incidenten in de Diamantbuurt hebben plaatsgevonden waaronder het ingooien van minstens 32 autoruiten? Wie waren de daders en zijn zij gearresteerd? Zo neen, waarom niet?

4.) Heeft u ook kennisgenomen van de in voornoemd artikel geciteerde uitspraak van een Marokkaanse buurtvader die zegt dat de ouders van de Marokkaanse raddraaiers niet ingrijpen omdat ze “een hekel hebben aan Nederlanders”? Wat is uw oordeel hierover?

5.) Bent u bereid te bevorderen dat ook het gemeentebestuur nu niet opnieuw subsidies uit gaat delen maar de eerdere ineffectieve geitenwollensokkenaanpak loslaat, en keihard gaat optreden tegen de Marokkaanse raddraaiers en straatterroristen? Indien het Amsterdamse gemeentebestuur daar niet toe over gaat, bent u dan bereid van rijkswege in te grijpen en ook justitie een aanwijzing te geven betrokken straatterroristen van de straat te halen, te detineren en uit te zetten, en waar nodig na denaturalisatie?

6.) Bent u ook bereid de wetgeving dusdanig te wijzigen dat ook de ouders van de minderjarigen die verantwoordelijk zijn voor deze straatterreur worden aangepakt, zowel strafrechtelijk als door het intrekken van hun verblijfsvergunning waar van toepassing, zodat waar mogelijk en noodzakelijk de ouders en kinderen gezamenlijk - als meest effectieve sanctie - het land kunnen worden uitgezet? Deelt u mijn mening dat een dergelijke stevige repressieve aanpak ook een positieve preventieve werking zal hebben?

7.) Wanneer gaat u het groeiende probleem van (Marokkaanse) straatterreur eindelijk eens serieus nemen en daadkrachtig bestrijden?

Het is echt niet normaal dat dit weer heeft kunnen gebeuren
Het wordt echt hoogstens tijd dat ze dit soort gespuis er gewoon uitzetten!
pi_34122693
Het begint bijna een grap te worden .
  maandag 16 januari 2006 @ 15:38:29 #31
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34123457
Heeft Geert Wilders weer een beloning soms uitgeloofd?

De vorige keer bleek de aangifte vals. Toen leidde het blondje op slinkse wijze de aandacht af door een motie tegen de burqua in te dienen. Wat een geslepen hond. Ik ben benieuwd.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34123628
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:38 schreef Super7fighter het volgende:

De vorige keer bleek de aangifte vals. Toen leidde het blondje op slinkse wijze de aandacht af door een motie tegen de burqua in te dienen. Wat een geslepen hond. Ik ben benieuwd.
Geslepen hond of niet, voor mijn gevoel is hij de enige die zich nog een beetje druk maakt om wat er daadwerkelijk in de grote steden gebeurd
Big dick.
pi_34123697
Ik geloof dat er 3x folders zijn uitgedeeld. Gedrukt op hoogglans-papier en in 12 talen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_34123814
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik geloof dat er 3x folders zijn uitgedeeld. Gedrukt op hoogglans-papier en in 12 talen.
Berbers hebben geen schrift, dat verklaart waarom de boodschap niet overkomt.
pi_34123868
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:48 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Berbers hebben geen schrift, dat verklaart waarom de boodschap niet overkomt.
Het is uitgedeeld door Berbers. Vandaar dat het uberhaupt nergens aangekomen is.
The gum you like, is coming back in style.
pi_34124650
quote:

Ja juist vindt ik ook.

Dit soort incidenten kan je beter behandelen zoals in de diamanten beurt.
Gewoon niet over hebben lijkt net alsof er niets aan de hand is
pi_34124918
Het is maar een incident, het valt allemaal wel mee en het komt allemaal wel goed.
  maandag 16 januari 2006 @ 16:57:23 #38
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_34126234
Zwijgen en ontkennen, ik wordt er zo moe van.

Waarom wordt dit steeds nog geaccepteerd. Waarom laten we ons dit aandoen. Geef de politie wat meer rechten en zorg ervoor dat dit soort ettertjes gewoon worden opgepakt en vastgezet. Daarna uitzetten als mogelijk. Als het niet mogelijk is ze gewoon hinderlijk volgen tot ze weer een fout maken en ze dan weer vastzetten. Daarmee doorgaan tot ze een les geleerd hebben of tot ze zolang in de gevangenis gezeten hebben dat ze niets meer kunnen.
mai pen rai
  maandag 16 januari 2006 @ 17:09:39 #39
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34126572
quote:

idd marokkanen en moslims hebben nooooooooooooooooooit schuld.

moet je je kop niet een keer uit het zand halen, straks stik je nog ...
De wereld is op hol geslagen
pi_34126828
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:19 schreef nikk het volgende:
Het is maar een incident, het valt allemaal wel mee en het komt allemaal wel goed.
Tuurlijk joh. Niets aan doen. Het is maar (het zoveelste) incident . Lekker hun gang laten gaan, want die arme zielige Marokkaantjes hebben het al zooo vreselijk moeilijk hier in dit land.....
pi_34127003
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:17 schreef Rasje het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Niets aan doen. Het is maar (het zoveelste) incident . Lekker hun gang laten gaan, want die arme zielige Marokkaantjes hebben het al zooo vreselijk moeilijk hier in dit land.....
Ze hebben het inderdaad allemaal moeilijk vanwege deze figuren.
Maar als je er iets aan doet dan is dat stigmatiseren en discrimineren dus men laat het maar voor wat het is.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:22:57 #42
126836 Super7fighter
pi_34127008
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:09 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

Wat hebben moslims met deze discours te maken.

Je bent wel heel doorzichtig.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34127063
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:09 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

-oeps laat maar -edit
  maandag 16 januari 2006 @ 17:26:03 #44
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_34127126
Ten eerste moeten die ouders aangesproken worden. Als je dan geen kinderen kan opvoeden, dan wordt de ouderlijke macht ontzegd en de boefjes gaan in een Lubberskamp.
Het is toch niet normaal dat 12jarigen 'savonds laat op straat zwerven.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 16 januari 2006 @ 17:26:40 #45
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_34127153
quote:

Want Marokkanen doen nooit wat he? Er zijn helemaal geen problemen met Marokkaanse jongeren en als die er wel zijn is het natuurlijk de schuld van Links/Wilders/Nederland/werkgevers (doorhalen wat deze keer niet van toepassing is).
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_34127173
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:09 schreef Gargoylesla het volgende:
Geert Wilders heeft hier al kamervragen overgesteld!
Die kop ook op 'zijn website bij deze vragen:
quote:
Ineffectieve geitenwollensokkenaanpak in de Diamantbuurt - Kamervragen
Lekker vooringenomen weer Geertje, met je duidelijke hokjespolitiek
Link
  maandag 16 januari 2006 @ 17:33:34 #47
126836 Super7fighter
pi_34127341
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want Marokkanen doen nooit wat he? Er zijn helemaal geen problemen met Marokkaanse jongeren en als die er wel zijn is het natuurlijk de schuld van Links/Wilders/Nederland/werkgevers (doorhalen wat deze keer niet van toepassing is).
Het is de schuld van de politie die 12 jarige jongens niet in het gareel kan houden. In de eerste plaats is het de schuld van de ouders, die hun kinderen niet opvoeden. Aan de andere kant zijn pa en ma werkeloos, omdat ze overal worden afgewezen voor werk. Pa en ma hebben dus andere zorgen dan de kinderen. Want van een uitkering kun je niet leven.

Toen in de jaren 70 langharige gasten op brommers in parken scheurden, had men voor politie nog ontzag. Tegenwoordig hebben die agenten een hanekam op hun koppie, hoppa nog een oorbel en de flikker is compleet. Er moeten weer agenten op straat komen. Schande, dat deze mensen kleine jongens niet onder controle kunnen houden.
pi_34127394
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:33 schreef Super7fighter het volgende:
Tegenwoordig hebben die agenten een hanekam op hun koppie, hoppa nog een oorbel en de flikker is compleet.
Ik heb toch een hele andere definitie van een flikker hoor
  maandag 16 januari 2006 @ 17:53:14 #49
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_34127985
quote:

[..]

Het is de schuld van de politie die 12 jarige jongens niet in het gareel kan houden. In de eerste plaats is het de schuld van de ouders, die hun kinderen niet opvoeden. Aan de andere kant zijn pa en ma werkeloos, omdat ze overal worden afgewezen voor werk. Pa en ma hebben dus andere zorgen dan de kinderen. Want van een uitkering kun je niet leven.

Toen in de jaren 70 langharige gasten op brommers in parken scheurden, had men voor politie nog ontzag. Tegenwoordig hebben die agenten een hanekam op hun koppie, hoppa nog een oorbel en de flikker is compleet. Er moeten weer agenten op straat komen. Schande, dat deze mensen kleine jongens niet onder controle kunnen houden.
Pa en Ma zijn de hele dag thuis en nóg kunnen ze hun kinderen niet opvoeden? Lijkt me dat er eerder sterilisatie moet worden uitgevoerd op die mensen voordat ze nog meer kinderen krijgen. En de schuld afschuiven op de politie is wel heel simpel. Als ouders hun taak deden zou de politie niets te doen moeten hebben. Maar oh wee als de politie wel een keer hard optreedt tegen hun kroost, dan is de wereld te klein.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_34128093
quote:
Lijkt me dat er eerder sterilisatie moet worden uitgevoerd op die mensen voordat ze nog meer kinderen krijgen.
Zieke fucker ben jij met je nazi-gedachte's.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:00:05 #51
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_34128232
Hoe langer het duurt voordat er keiharde maatregelen worden getroffen, des te erger wordt er polarisatie in de hand gewerkt.

Voorstel: zero-tolerance beleid invoeren. Iedere recividist oppakken en in Glenn Mills stoppen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 16 januari 2006 @ 18:03:21 #52
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34128340
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:53 schreef ethiraseth het volgende:
Lijkt me dat er eerder sterilisatie moet worden uitgevoerd op die mensen voordat ze nog meer kinderen krijgen.
Dit is een echte opmerking van een diehard SS-er. Op deze manier voeg je niks toe aan de discussie, je verstoort hem eerder, nergens voor nodig joh!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_34128508
En nee, als ik het niet eens ben met nazi-praktijken sta ik ook weer niet aan de andere kant het probleem te ontkennen. Natuurlijk moet er iets aan worden gedaan, maar in ieder geval zonder te veel tramelant en media-aandacht. Dat vinden vervelende jongentjes anders alleen nog maar nog meer stoer!
Gewoon meer politie in die wijk en de jochie's als ze iets uitspoken harder aanpakken.

Maar goed, heb verder geen idee hoe de politie het daar doet. Hoe ze het daar aanpakken.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:50:43 #54
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34130105
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
En nee, als ik het niet eens ben met nazi-praktijken sta ik ook weer niet aan de andere kant het probleem te ontkennen. Natuurlijk moet er iets aan worden gedaan, maar in ieder geval zonder te veel tramelant en media-aandacht. Dat vinden vervelende jongentjes anders alleen nog maar nog meer stoer!
Gewoon meer politie in die wijk en de jochie's als ze iets uitspoken harder aanpakken.

Maar goed, heb verder geen idee hoe de politie het daar doet. Hoe ze het daar aanpakken.
De politie kan uiteindelijk ook niet veel doen. Het is de politiek die uiteindelijk verantwoordelijk is voor het gemaakte beleid en de effectiviteit ervan. Zolang bepaalde gemeenteleden het voorkomen van stigmatisering etc. willen voorkomen ten koste van de veiligheid en de voortschrijdende polarisatie zal daar een probleem blijven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34130500
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het duurde dan toch nog 49 reacties, maar we hebben de eerste idioot die de Nazi's er bijhaalt weer binnen
Big dick.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:05:42 #56
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_34130677
ME. Operatie clean sweep. Alles met een grote smoel helemaal naar de tering meppen.
pi_34130680
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:08 schreef nummer_zoveel het volgende:

Waarom maak je die jochies het probleem van de politie? Laat de ouders lekker op hun eigen kinderen letten!

Oftewel: voor ieder kind dat na 10en nog buiten rondzwerft gaat het hele gezin financieel bloeden. Niet betalen? Prima, dan gaat de vader lekker een tijdje de bak in. Helpt dat ook niet dan weet de familie in Rabat wel raad met deze kleine kankerlijertjes.

De politie kan en mag nauwelijks optreden tegen minderjarigen. Wat wil je dat ze doen, ze helemaal de galtyfus in slaan? Klinkt goed op zich, maar dat is helaas in strijd met de mensenrechten
Big dick.
pi_34130732
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Pa en Ma zijn de hele dag thuis en nóg kunnen ze hun kinderen niet opvoeden?
Dat willen ze niet, aangezien het allemaal wel prima vinden.
quote:
Een Marokkaanse buurtvader uit de Diamantbuurt bevestigt dat de sfeer zienderogen verslechtert. De man is bang voor represailles en durft alleen anoniem te praten. ‘Er gebeuren hier heel rare dingen’, zegt hij. ‘Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig ’s avonds laat auto’s vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.’
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1137132277432.html
quote:
En de schuld afschuiven op de politie is wel heel simpel. Als ouders hun taak deden zou de politie niets te doen moeten hebben. Maar oh wee als de politie wel een keer hard optreedt tegen hun kroost, dan is de wereld te klein.
Probleem is dus dat de ouders van dit tuig het wel OK vinden wat hun kinderen doen, die ouders moeten mi. dan ook net zo hard aangepakt worden als die gasten zelf.
En de politie kan er inderdaad zelf niet al te veel aan doen, als van bovenaf de opdracht komt om "de boel bij elkaar te houden en niet te stigmatiseren" zal je daar als agent aan mee moeten werken.
pi_34130769
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:17 schreef Rasje het volgende:

[..]

als jullie je vijandelijkheid veranderen gaat dit niet stoppen
het komt van 2 kanten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:09:21 #60
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34130828
quote:
Een Marokkaanse buurtvader uit de Diamantbuurt bevestigt dat de sfeer zienderogen verslechtert. De man is bang voor represailles en durft alleen anoniem te praten. ‘Er gebeuren hier heel rare dingen’, zegt hij. ‘Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig ’s avonds laat auto’s vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.’
Ook aan de Nederlandse uitkeringen?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34130890
quote:

[..]

Vraag jij je nooit af waarom dat zulke mensen nooit worden aangenomen? En ga niet gelijk lopen janken en zeggen dat dat komt omdat het Marokkanen zijn, want er zijn genoeg Marokkanen die dus WEL een baan hebben.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:10:48 #62
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34130895
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:07 schreef Meki het volgende:

[..]

het komt van 2 kanten
Rot toch op.. ik ben het zat. Jaren lang heb ik links gestemd, maar bekijk het maar. Altijd maar slachtoffer spelen en de woorden zo draaien, dat het hun goed uitkomt.

Meki, hoe kan je nu in godsnaam dit soort tuig gaan verdedigen?
pi_34130964
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:10 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Rot toch op.. ik ben het zat. Jaren lang heb ik links gestemd, maar bekijk het maar. Altijd maar slachtoffer spelen en de woorden zo draaien, dat het hun goed uitkomt.

Meki, hoe kan je nu in godsnaam dit soort tuig gaan verdedigen?

ik verdedig ze niet , zulke jongens mogen gelijk oprotten maar ik probeer naar de aanleiding daarvan te kijken . wat is er gebeurd dat het uit de hand liep?? dat weet niemand .
pi_34130998
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:07 schreef Meki het volgende:

[..]

het komt van 2 kanten
Vijandelijkheid? Nederland is al veel te lang veel te tolerant voor dit soort mensen. En daar wordt danig misbruik van gemaakt.
pi_34131026
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:09 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ook aan de Nederlandse uitkeringen?
Dat is een heeeeel ander verhaal.

Net zoiets als moslims die op internet zeggen dat ze Westerse uitvindingen verwerpelijk vinden.
pi_34131053
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:12 schreef Meki het volgende:

[..]

ik verdedig ze niet , zulke jongens mogen gelijk oprotten maar ik probeer naar de aanleiding daarvan te kijken . wat is er gebeurd dat het uit de hand liep?? dat weet niemand .
Gebrek aan opvoeding?
pi_34131064
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:12 schreef Rasje het volgende:

[..]

Vijandelijkheid? Nederland is al veel te lang veel te tolerant voor dit soort mensen. En daar wordt danig misbruik van gemaakt.
nee Nederland was al lang vijandelijk geweest en nog steeds zo.
pi_34131100
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:14 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Gebrek aan opvoeding?
dat is een optie. maar het neemt niet af dat deze jongeren ongestraft hiermee weg kan gaan . stop die ezels maar jarenlang in de cel
pi_34131170
quote:

[..]

Volgens de buurtvader hebben pa en ma een hekel aan Nederland. Die hadden dus direct hun koffers en schoonfamilies in moeten pakken en lekker terug naar het geliefde Marokko moeten gaan. Want daar is alles veel beter dan dat verderfelijke Nederland. Wat doen die lui hier nog?
pi_34131239
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:14 schreef Meki het volgende:

[..]

nee Nederland was al lang vijandelijk geweest en nog steeds zo.
Waarom is Nederland vijandelijk geweest tegen hen? Is Nederland ook vijandig tegen jou?
pi_34131257
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:16 schreef Rasje het volgende:

[..]

Volgens de buurtvader hebben pa en ma een hekel aan Nederland. Die hadden dus direct hun koffers en schoonfamilies in moeten pakken en lekker terug naar het geliefde Marokko moeten gaan. Want daar is alles veel beter dan dat verderfelijke Nederland. Wat doen die lui hier nog?
maar hoe kan dat , dat ze opeens een haat hebben ? wat is daarvan de aanleiding ?.
pi_34131293
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:18 schreef Rasje het volgende:

[..]

Waarom is Nederland vijandelijk geweest tegen hen? Is Nederland ook vijandig tegen jou?
veel Nederlanders hebben een andere kijk op mijn dus ook vijandig terwijl ik helemaal niks verkeerd doe
pi_34131391
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:18 schreef Meki het volgende:

[..]

maar hoe kan dat , dat ze opeens een haat hebben ? wat is daarvan de aanleiding ?.
Dat vraag ik dus aan jou. Wat is daar de aanleiding van? Waarom kunnen duizenden andere Marokkanen hier wel werken en normaal in de maatschappij opgaan? Voel jij ook vijandigheid van Nederland richting jouw persoon. Zo ja, hoe dan? Zo nee, waarom die rotlui daar wel? Waarom ligt het altijd aan Nederland? Waarom steekt niemand eens de hand in eigen boezem?
pi_34131452
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:21 schreef Rasje het volgende:

[..]

Dat vraag ik dus aan jou. Wat is daar de aanleiding van? Waarom kunnen duizenden andere Marokkanen hier wel werken en normaal in de maatschappij opgaan? Voel jij ook vijandigheid van Nederland richting jouw persoon. Zo ja, hoe dan? Zo nee, waarom die rotlui daar wel? Waarom ligt het altijd aan Nederland? Waarom steekt niemand eens de hand in eigen boezem?
voor deze mensen is er een optie teruggaan naar hun eigen land . als ze weigeren hier te wonen wat doen ze hier dan nog .
  maandag 16 januari 2006 @ 19:23:27 #75
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34131464
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kijk, ik dacht al waar blijven de vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog.
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  maandag 16 januari 2006 @ 19:25:04 #76
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34131526
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:21 schreef Rasje het volgende:

[..]

Dat vraag ik dus aan jou. Wat is daar de aanleiding van? Waarom kunnen duizenden andere Marokkanen hier wel werken en normaal in de maatschappij opgaan?
He ik weet ze zijn niet allemaal zo maar je kunt ook overdrijven he
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  maandag 16 januari 2006 @ 19:27:07 #77
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34131620
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe kan dat er geen haat is tegen bijv. Chinezen, Surinamers en overige Zuid-Amerikanen? Die groeien toch ook niet allemaal in mooie buurten op en zijn van een andere cultuur..

Zou het de opvoeding zijn? Zou het respect zijn ten aanzien de Nederlanders, als gast zijnde? Zou het de normen en waarden zijn, waar zij zich wel aan kunnen houden?

De aanleiding ligt niet bij de Nederlanders.. in de jaren 80 was er niets aan de hand.. ze hadden iets moois kunnen opbouwen hier, maar ze hebben het allemaal voor zichzelf verknald met hun mentaliteit, met hun onrespectvol gedrag, met hun luie kont, maar vooral met het niet willen aanpassen aan Nederland. Tenminste dat is zoals de Nederlanders het nu redeneren. En ik kan eigenlijk niet anders dan daar in meegaan.. Spijtig voor de goede onder de Marrokanen..
  maandag 16 januari 2006 @ 19:27:22 #78
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34131630
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:18 schreef SpaRood het volgende:
Een oplossing is om deze probleemjongeren, of gewoon tuig, de wijk uit te zetten en te verspreiden over de stad.
Ja, fijn is dat, dan zitten ze straks bij mij in de straat.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_34131658
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:19 schreef Meki het volgende:

[..]

veel Nederlanders hebben een andere kijk op mijn dus ook vijandig terwijl ik helemaal niks verkeerd doe
Ik word ook wel eens vijandig bekeken als ik bij mijn moeder op bezoek kom (woont in een ghetto met heel veel Marokannen, Turken, Bosniers en noem ze maar op). Want in de ogen van sommige mensen ben ik een westerse hoer. Denk je nou echt dat ik me ook maar iets aantrek van zulke simpele gedachtengangen? Zou jij ook niet moeten doen, Meki.
pi_34131743
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:27 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Hoe kan dat er geen haat is tegen bijv. Chinezen, Surinamers en overige Zuid-Amerikanen? Die groeien toch ook niet allemaal in mooie buurten op en zijn van een andere cultuur..

Zou het de opvoeding zijn? Zou het respect zijn ten aanzien de Nederlanders, als gast zijnde? Zou het de normen en waarden zijn, waar zij zich wel aan kunnen houden?

De aanleiding ligt niet bij de Nederlanders.. in de jaren 80 was er niets aan de hand.. ze hadden iets moois kunnen opbouwen hier, maar ze hebben het allemaal voor zichzelf verknald met hun mentaliteit, met hun onrespectvol gedrag, met hun luie kont, maar vooral met het niet willen aanpassen aan Nederland. Tenminste dat is zoals de Nederlanders het nu redeneren. En ik kan eigenlijk niet anders dan daar in meegaan.. Spijtig voor de goede onder de Marrokanen..
hoezo spijtig . ik ben geen woordvoerder van de slechte Marokkanen noch verantwoordelijk. als een Nederlander dit doet zeg ik toch geen spijtig voor Nederlanders. ik ga dan toch niet alle Nederlanders daarvoor de schuld geven
pi_34131781
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:27 schreef Rasje het volgende:

[..]

Ik word ook wel eens vijandig bekeken als ik bij mijn moeder op bezoek kom (woont in een ghetto met heel veel Marokannen, Turken, Bosniers en noem ze maar op). Want in de ogen van sommige mensen ben ik een westerse hoer. Denk je nou echt dat ik me ook maar iets aantrek van zulke simpele gedachtengangen? Zou jij ook niet moeten doen, Meki.
dat is bij enkel personen. waar ik naartoe ga word ik vijandig bekeken . het hele land
pi_34131947
quote:

Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Waarom grijpen WIJ dan in GODSNAAM niet in en gooien we al die smerige tyfushoeren die zo over ONS denken niet gewoon terug naar hun eigen land voordat ons land nog verder zakt door dat stelletje klotelijers!!!

Hier word ik dus echt pisnijdig van .. WTF doe je hier als je toch zo'n hekel heb aan ons?? Beetje ons land komen verneuken en genieten van onze royale uitkeringen?? STelletje ondankbare honden dat het zijn..
  maandag 16 januari 2006 @ 19:37:06 #83
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34132012
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:30 schreef Meki het volgende:

[..]

hoezo spijtig . ik ben geen woordvoerder van de slechte Marokkanen noch verantwoordelijk. als een Nederlander dit doet zeg ik toch geen spijtig voor Nederlanders. ik ga dan toch niet alle Nederlanders daarvoor de schuld geven
Ik ben ook geen voorstander van over een kam scheren, maar wat verwacht je anders van het denkbeeld van de gemiddelde Nederlander? Wij kregen alleen maar negatief nieuws te horen over Marokkanen. En dat kan je de over het algemeen linkse media in dit land niet verwijten.

In Marroko groeit men ook op met een stort aan negatieve verhalen over Berbers. Zo zie je maar, daar gebeurt het ook.. Verwijt je de Marrokanen aldaar, hetzelfde als de Nederlanders hier? Ik bedoel maar het is geen Nederlandse aanleiding. De Marrokanen Berbers roepen het opzich zelf af...
pi_34132029
Waanzinnig dat ze dit weer uit de hand laten lopen maar het is blijkbaar toch niet zo gemakkelijk.

Ben wel benieuwd naar de verhoudingen: de Diamantbuurt is geadopteerd door De Volkskrant en die hebben er ook wel belang bij dat er weer wat aan de hand is.

Maar dat verhaal over die dooie jongen die achtervolgd werd, maakt me echt razend. Altijd maar weer de politie de schuld geven. Steel dan geen auto, klootzak.
pi_34132030
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:27 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Chinezen zijn een meer in zichzelf gekeerd volk (je ziet ze ook amper bijvoorbeeld), Surinamers spraken sowieso al nederlands en Zuid-Amerikanen heb je hier sowieso amper (of je bedoelt de Antillen, maar dan lieg je dat je barst: daar hoor je genoeg van).
quote:
De aanleiding ligt niet bij de Nederlanders..
Hier is al 80 keer een discussie over geweest, maar goed:
Nederlanders hebben wel degelijk mede schuld hieraan. In de jaren zestig de "simpele" arbeiders halen, denken dat ze uiteindelijk teruggaan, geen integratiecursus aanbieden, geen taalles geven en ze alleen maar keihard laten werken.
Vervolgens blijven ze uiteindelijk hier (omdat ze in Marokko ook niet meer kunnen aarden, te lang weggeweest) en voelen zich in de steek gelaten door de Nederlanders. Waarom? Omdat ze de taal niet spreken. Is dat ook hun eigen fout? Uiteraard, ze hadden zelf ook wel wat meer pit ind e strijd kunnen gooien. Maar Nederland moet ook wel zijn hand in eigen boezem steken, dit probleem hadden we veel eerder moeten voorzien.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:39:54 #86
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34132138
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Chinezen zijn een meer in zichzelf gekeerd volk (je ziet ze ook amper bijvoorbeeld), Surinamers spraken sowieso al nederlands en Zuid-Amerikanen heb je hier sowieso amper (of je bedoelt de Antillen, maar dan lieg je dat je barst: daar hoor je genoeg van).
[..]

Hier is al 80 keer een discussie over geweest, maar goed:
Nederlanders hebben wel degelijk mede schuld hieraan. In de jaren zestig de "simpele" arbeiders halen, denken dat ze uiteindelijk teruggaan, geen integratiecursus aanbieden, geen taalles geven en ze alleen maar keihard laten werken.
Vervolgens blijven ze uiteindelijk hier (omdat ze in Marokko ook niet meer kunnen aarden, te lang weggeweest) en voelen zich in de steek gelaten door de Nederlanders. Waarom? Omdat ze de taal niet spreken. Is dat ook hun eigen fout? Uiteraard, ze hadden zelf ook wel wat meer pit ind e strijd kunnen gooien. Maar Nederland moet ook wel zijn hand in eigen boezem steken, dit probleem hadden we veel eerder moeten voorzien.
Vier woorden: Italiaanse, Portugeese en Spaanse gastarbeiders..
pi_34132141
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander van over een kam scheren, maar wat verwacht je anders van het denkbeeld van de gemiddelde Nederlander? Wij kregen alleen maar negatief nieuws te horen over Marokkanen. En dat kan je de over het algemeen linkse media in dit land niet verwijten.

In Marroko groeit men ook op met een stort aan negatieve verhalen over Berbers. Zo zie je maar, daar gebeurt het ook.. Verwijt je de Marrokanen aldaar, hetzelfde als de Nederlanders hier? Ik bedoel maar het is geen Nederlandse aanleiding. De Marrokanen Berbers roepen het opzich zelf af...
maar er zijn 2 soorten Marokkanen waar we het over hebben
Berbers ( Bekend van bergbewoners )
Arabieren ( bekend van steden ) .

Omdat de media het allemaal ophist. ik weet zeker als jullie indiepen in deze probleem jullie deze probleem gaan begrijpen etc.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:43:12 #88
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34132275
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:39 schreef Meki het volgende:

[..]

maar er zijn 2 soorten Marokkanen waar we het over hebben
Berbers ( Bekend van bergbewoners )
Arabieren ( bekend van steden ) .

Omdat de media het allemaal ophist. ik weet zeker als jullie indiepen in deze probleem jullie deze probleem gaan begrijpen etc.
De media hitst helemaal niets op. Die kan je echt niets verwijten. (wellicht op enkele bladen, zoals de Nieuwe Revu na) Maar sterker nog, met name de publieke oproep (NOS Journaal, 2vandaag, NOVA) brengen eerder 'rechtse' mensen/ gebeurtenissen slecht in het nieuws.
pi_34132313
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Maar sterker nog, met name de publieke oproep (NOS Journaal, 2vandaag, NOVA) brengen eerder 'rechtse' mensen/ gebeurtenissen slecht in het nieuws.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:45:21 #90
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34132360
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe dan ook, je kan niet zeggen dat de NOS of NOVA rechts is. Kom op, die kan je daar echt niet van beschuldigen.
pi_34132488
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:43 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

De media hitst helemaal niets op. Die kan je echt niets verwijten. (wellicht op enkele bladen, zoals de Nieuwe Revu na) Maar sterker nog, met name de publieke oproep (NOS Journaal, 2vandaag, NOVA) brengen eerder 'rechtse' mensen/ gebeurtenissen slecht in het nieuws.
NOS heeft deze nieuws niet naar buiten gebracht omdat het niet genoeg geloofwaardig is
De media hist altijd op . Waarom vermeldt de Telegraaf geen Diamantbuurt omdat ze daar niet in geintresseerd zijn. Volkskrant is daar altijd geintresseerd in. Daarom ben ik erg blij veel abbonees ontslag nemen bij Volkskrant. ruim 5 %

Volkskrant
pi_34132595
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:39 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Vier woorden: Italiaanse, Portugeese en Spaanse gastarbeiders..
Dat ligt niet in Zuid-Amerika hoor, topografisch wondertje

Oh, en wiskundig ben je ook al niet: het zijn vijf woorden....:{
pi_34132625
Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.

Wat doen ze hier in Nederland dan?
pi_34132720
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:50 schreef timp0e het volgende:

Ik gok: ze kunnen nergens anders heen (en nee, Marokko is vaak geen optie meer)
  maandag 16 januari 2006 @ 19:53:14 #95
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34132783
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:47 schreef Meki het volgende:

[..]

NOS heeft deze nieuws niet naar buiten gebracht omdat het niet genoeg geloofwaardig is
De media hist altijd op . Waarom vermeldt de Telegraaf geen Diamantbuurt omdat ze daar niet in geintresseerd zijn. Volkskrant is daar altijd geintresseerd in. Daarom ben ik erg blij veel abbonees ontslag nemen bij Volkskrant. ruim 5 %

Volkskrant
Hou toch op.. 'De allochtonen doen niets fout. Het is allemaal de schuld van Nederland en van de Media'.

Goed, hou dan daar maar krampachtig aanvast, maar reken er dan niet op, dat het met die redenering, het ooit nog goed komt.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:55:07 #96
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34132882
quote:

[..]

Meki, na alle geweldsmisdrijven en zinloos geweld door allochtonen en dan vooral marocs. denk je echt dat iemand op straat nog marocjes gaat aanvallen of beledigen?
pi_34132972
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Hoe dan ook, je kan niet zeggen dat de NOS of NOVA rechts is. Kom op, die kan je daar echt niet van beschuldigen.
Ik doe inderdaad niet mee aan die onzin van links of rechts.
pi_34133002
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:50 schreef timp0e het volgende:

Dat vind ik ook heel merkwaardig. Daar ligt de grootste oorzaak van het probleem.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:59:23 #99
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34133113
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik ook heel merkwaardig. Daar ligt de grootste oorzaak van het probleem.
waarom hebben ze dan een hekel aan nederland?

ze zijn hier gekomen, mochten blijven en leven in een zeer aantrekkelijk land.
dat ze zelf geen moeite doen om te integreren is een probleem wat aan zichzelf te wijten is.

want zeg eens eerlijk, wat heeft de regering niet voor ze gedaan?
pi_34133195
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:59 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

dat ze zelf geen moeite doen om te integreren is een probleem wat aan zichzelf te wijten is.

Nederland heeft hun in de steek gelaten en pas 30 jaar later komen met Integratie
pi_34133257
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat ligt niet in Zuid-Amerika hoor, topografisch wondertje
Dat beweert hij toch ook helemaal niet, lees wondertje...

Reageer maar gewoon op zijn voorbeelden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_34133320
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:59 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

Dat vind ik allemaal veel te kort door de bocht en nogal van den onderbuik.

Maar ik vind het wel onzinnig dat ze een hekel aan Nederland hebben en hun kinderen niet gewoon tot de orde roepen. Al gaat dit natuurlijk om een relatieve groep
pi_34133436
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Nederland heeft hun in de steek gelaten en pas 30 jaar later komen met Integratie
Dat hadden ze uit zichzelf moeten doen op het moment dat ze besloten hier te blijven.

Eigen verantwoordelijkheid enzo. De overheid kan niet iedereen aan het handje houden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_34133604
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:05 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Dat hadden ze uit zichzelf moeten doen op het moment dat ze besloten hier te blijven.

Eigen verantwoordelijkheid enzo. De overheid kan niet iedereen aan het handje houden.
ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen in de steek gelaten
pi_34133660
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
Dat beweert hij toch ook helemaal niet, lees wondertje...
Dat maakt ie ook lekker duidelijk dan.
quote:
Reageer maar gewoon op zijn voorbeelden.
Ok, paar redenen:
1. de meeste (ruim over de helft) Ita/Spa/Port. gastarbeiders trokken eind jaren zestig terug naar hun eigen land, het moment waarop de marokkaanse gastarbeiders in beeld kwamen. Veel minder Italianen om problemen mee te hebben dus.
2. Cultuur- of taalverschil? Ik durf te wedden dat ik binnen een maand beter Italiaans spreek als ik in italie ben dan dat ik Marokkaans spreek als ik in Marokko ben. I.a.w. de verschillen zijn veel groter.
3. De meeste Marokkaanse gastarbeiders werkten van smorgens vroeg tot savonds laat; amper tijd voor een studie. Zeg nou zelf, als jij ruim 80 uur per week werkt, heb jij dan nog zin in een studie savonds? Uiteraard deden de Italianen dat ook, maar ja...die waren voor de huidige problemen al grotendeels verdwenen
  maandag 16 januari 2006 @ 20:11:52 #106
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34133689
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:09 schreef Meki het volgende:

[..]

ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen in de steek gelaten
Dat dachten de hardwerkende Italianen en Spanjaarden ook. Idem dito geldt nu voor de Polen.
pi_34133783
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat dachten de hardwerkende Italianen en Spanjaarden ook. Idem dito geldt nu voor de Polen.
Zullen we het weer over het onderwerp hebben en niet altijd die zinloze vergelijkingen met andere landen maken want dat is echt een discussie op zich. Italianen zijn geen Marokkanen, alles is anders, om te beginnen de getalsverhoudingen, dus laten we het over het onderwerp zelf hebben.
pi_34133798
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

maar die zijn al terug
pi_34133871
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:09 schreef Meki het volgende:

[..]

ze dachten dat ze hier alleen kwamen werken. Maar alsnog NL heeft de hardwerkende mensen criminelen in de steek gelaten
  maandag 16 januari 2006 @ 20:15:57 #110
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34133901
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik allemaal veel te kort door de bocht en nogal van den onderbuik.

Maar ik vind het wel onzinnig dat ze een hekel aan Nederland hebben en hun kinderen niet gewoon tot de orde roepen. Al gaat dit natuurlijk om een relatieve groep
aan jouw en meki nogmaals:

Wat heeft de nederlandse regering niet voor ze gedaan.

ze hebben mensen uit een ontzettend arm land en een nog armere streek hier werk gegeven. ipv van ze na hun werk terug te sturen mochten ze blijven en hun gezin hier overhalen, gezinshereniging. later zelfs importbruidjes etc. ze kunnen hier gebruik maken van alle zaken waar nederlanders ook gebruik van kunnen maken.

er is geen enkele wet die zegt: marokannen mogen dit niet!

als in de bron al word gezegd dat ze de haat tegen het westen mede van hun ouders hebben dan vraag ik serieus wat er mis is met die mensen.

haat is het laatste wat je verwacht als je mensen zulke kansen geeft...
pi_34133917
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef Gebleekte het volgende:

[..]
met andere woorden . elke gastarbeider / allochtoon is een crimineel

van wie heb je dat geleerd. Het lijkt wel een mening van een radicale priester
  maandag 16 januari 2006 @ 20:16:50 #112
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34133943
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat maakt ie ook lekker duidelijk dan.
[..]

Ok, paar redenen:
1. de meeste (ruim over de helft) Ita/Spa/Port. gastarbeiders trokken eind jaren zestig terug naar hun eigen land, het moment waarop de marokkaanse gastarbeiders in beeld kwamen. Veel minder Italianen om problemen mee te hebben dus.
2. Cultuur- of taalverschil? Ik durf te wedden dat ik binnen een maand beter Italiaans spreek als ik in italie ben dan dat ik Marokkaans spreek als ik in Marokko ben. I.a.w. de verschillen zijn veel groter.
3. De meeste Marokkaanse gastarbeiders werkten van smorgens vroeg tot savonds laat; amper tijd voor een studie. Zeg nou zelf, als jij ruim 80 uur per week werkt, heb jij dan nog zin in een studie savonds? Uiteraard deden de Italianen dat ook, maar ja...die waren voor de huidige problemen al grotendeels verdwenen
1) Als de Marokkanen er toendertijd dus ZELF voor kozen om niet te terug te gaan, dan moesten ze ook ZELF toendertijd voor hun integratie zorgen.

2) Enigzins mee eens, maar je redeneert van Nederland naar buitenland toe. Het gaat om de Marokkanen die naar de Nederlandse cultuur moeten integreren. Hoe moeilijk is om te integreren in een 'paradijs'?

3) Dat gold voor alle arbeiders. En de taal leren/ Nederlandse normen en waarden aannemen, is wat anders als een studie volgen. Daar wordt ook niet om gevraagd.
pi_34134016
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef 1ofthefew het volgende:
Heel veel niet, dat is nou juist het verwijt van de rechtse partijen en iemand als Pim Fortuyn. Maar dat klopt toch niet ofzo?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:20:03 #114
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34134096
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Heel veel niet, dat is nou juist het verwijt van de rechtse partijen en iemand als Pim Fortuyn. Maar dat klopt toch niet ofzo?
Wat heeft de Nederlandse regering ooit voor de Joden gedaan? Hoe succesvol zijn die?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:20:45 #115
95691 pegakemi
Te eigenwijs om dood te gaan
pi_34134126
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Meki het volgende:

[..]

met andere woorden . elke gastarbeider / allochtoon is een crimineel

van wie heb je dat geleerd. Het lijkt wel een mening van een radicale priester
Nee Meki niet iedere allochtoon is een crimineel, wel diegenen die het voor de rest van onze maatschapij keer op keer weer weten te verzieken.

Zelfs Cohen schijnt dat nu in te gaan zien.
pi_34134133
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Wat heeft de Nederlandse regering ooit voor de Joden gedaan? Hoe succesvol zijn die?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:21:07 #117
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34134151
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:18 schreef SCH het volgende:

[..]

heel veel niet, nu graag concreet!

en meki ik w8 ook nog steeds op antwoord!
pi_34134167
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Sorry maar de joden woonden hier al eeuwenlang
maar wat Nederland in 1945 heeft gedaan is nog erger het toelaten van een smerige daad
pi_34134187
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef pegakemi het volgende:

Die ziet dat al heel lang in hoor. Die heeft alleen een iets minder "stuur ze allemaal maar weg, oprotten, opzouten etc"-gehalte.
pi_34134194
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef pegakemi het volgende:

[..]

Nee Meki niet iedere allochtoon is een crimineel, wel diegenen die het voor de rest van onze maatschapij keer op keer weer weten te verzieken.

Gebleekte ziet dat anders
  maandag 16 januari 2006 @ 20:22:19 #121
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34134209
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

flauwe reactie, joden is misschien erg gelimiteerd, maar aziaten en andere europese allochtonen doen het wel goed hier ...
pi_34134246
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

aan jouw en meki nogmaals:

ze hebben mensen uit een ontzettend arm land en een nog armere streek hier werk gegeven. ipv van ze na hun werk terug te sturen mochten ze blijven en hun gezin hier overhalen, gezinshereniging. later zelfs importbruidjes etc. ze kunnen hier gebruik maken van alle zaken waar nederlanders ook gebruik van kunnen maken.

er is geen enkele wet die zegt: marokannen mogen dit niet!

als in de bron al word gezegd dat ze de haat tegen het westen mede van hun ouders hebben dan vraag ik serieus wat er mis is met die mensen.

haat is het laatste wat je verwacht als je mensen zulke kansen geeft...
in 1980 was het al bekend dat ze hier zouden blijven. Nederland heeft alsnog niet voor integratie gezorgd pas in 2002

dan is het te laat
pi_34134261
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:22 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

flauwe reactie, joden is misschien erg gelimiteerd, maar aziaten en andere europese allochtonen doen het wel goed hier ...
Ik vroeg net om te kappen met die vergelijkingen want die gaan gewoon niet op, dus ik reageer er ook niet meer op. Joden is wel een hele domme.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:24:03 #124
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34134305
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Sorry maar de joden woonden hier al eeuwenlang
maar wat Nederland in 1945 heeft gedaan is nog erger het toelaten van een smerige daad
Wat bedoel je met 1945? Heeft Nederland toen de Joden geholpen?

De joden wonen hier inderdaad al langer, maar je hoort er nooit iets slechts over. Ook zoiets, die haat van moslims jegens joden. Het is voor moslims blijkbaar moeilijk te accepteren, dat joden wél gewaardeerd en buitengewoon succesvol zijn. Ze kunnen eigenlijk nog veel leren van dat volk.
pi_34134364
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:24 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 1945? Heeft Nederland toen de Joden geholpen?

De joden wonen hier inderdaad al langer, maar je hoort er nooit iets slechts over. Ook zoiets, die haat van moslims jegens joden. Het is voor moslims blijkbaar moeilijk te accepteren, dat joden wél gewaardeerd en buitengewoon succesvol zijn. Ze kunnen eigenlijk nog veel leren van dat volk.
Simpel , Omdat jullie niet vijandig kijken naar Joden
Jullie kijken vijandig naar Moslims
  maandag 16 januari 2006 @ 20:26:09 #126
95691 pegakemi
pi_34134417
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Die ziet dat al heel lang in hoor. Die heeft alleen een iets minder "stuur ze allemaal maar weg, oprotten, opzouten etc"-gehalte.
Je geeft het te radicaal weer, maar wat heeft die bak thee hem gebracht dan? imo nog meer ellende.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:26:57 #127
95691 pegakemi
pi_34134455
quote:

[..]

Is gebleekte een typische Nederlander?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:27:09 #128
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34134467
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom moeten wij vijandig kijken naar Joden? Is dat een reden voor Moslims om vijandig naar Joden te kijken?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:28:02 #129
95691 pegakemi
pi_34134514
quote:

[..]

en weer nee Meki de doorsnee nederlander is niet vijandig naar DE Moslim, wel bang voor de uitwassen ervan.
pi_34134518
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:26 schreef pegakemi het volgende:

[..]

Is gebleekte een typische Nederlander?
zijn de radraaiers dan typische Marokkanen

zo ja dan is Gebleekte een Typische Nederlander
pi_34134523
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:26 schreef pegakemi het volgende:

[..]

Je geeft het te radicaal weer, maar wat heeft die bak thee hem gebracht dan? imo nog meer ellende.
Ach ja, dat cliche van de bak thee

Ik ben van mening dat Cohen de enige juiste weg bewandelt. Mensen niet van je vervreemden en samen naar een oplossing zoeken en niet schuwen om maatregelen te nemen.
pi_34134578
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:27 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Waarom moeten wij vijandig kijken naar Joden? Is dat een reden voor Moslims om vijandig naar Joden te kijken?
ik weet niet waarom jullie dat wel doen bij Moslims. Goede Moslims kijken niet vijandig naar Joden
ik kijk toch ook niet vijandig naar Joden
pi_34134611
quote:

[..]

Ik zeg alleen dat de overheid zat doet voor de mensen die hard werken ( denk aan uitkeringen enzo ) , en niets doet voor de mensen die het voor de rest verzieken (criminelen)..

Nouja, eigenlijk is dat ook fout, aangezien hun ook niet worden ingekort op hun uitkering, en dat tuig krijgt ongeveer hetzelfde als dat de gemiddelde bijstandsmoeder met 3 kinderen krijgt
pi_34134614
quote:

[..]

Klopt, joden hebben nooit zo massaal voor problemen gezorgd. Ze hebben altijd geld in het laatje gebracht door hun vermogen om aan te passen en te ondernemen. Er zijn nu groepen in Nederland die dat blijkbaar niet kunen. Het is pech dat Marokkanen moslims zijn, als het joden waren geweest dan was het een 'jodenprobleem' ipv een 'moslimprobleem'.
Niks mis mee!
pi_34134639
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:28 schreef pegakemi het volgende:

[..]

en weer nee Meki de doorsnee nederlander is niet vijandig naar DE Moslim, wel bang voor de uitwassen ervan.
ik zie het beeld wel . maar ik ben dan ook geen racistisch tegen Nederlanders al weet ik hoe ze zijn. toch blijf ik geen racist tegen Nederlanders omdat ik weet dat ze niet allemaal zo zijn
pi_34134644
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
1) Als de Marokkanen er toendertijd dus ZELF voor kozen om niet te terug te gaan, dan moesten ze ook ZELF toendertijd voor hun integratie zorgen.
Nee, de europese gastarbeiders gingen terug omdat het in hun eigen land economisch voorspoediger ging. Dat is bij Marokko nooit echt het geval geweest. Wat de doorslaggevende factor is geweest om niet terug te keren, zijn wel een aantal redenen voor te bedenken, van economische voorspoed alhier tot niet meer kunnen aarden aldaar. Neemt natuurlijk niet weg dat ze zelf wat meer initiatief hadden moeten tonen, maar ja, wat verwacht Nederland als men, met alle respect, "dom volk" importeert en ze vervolgens niet helpt te integreren. "Dom volk" zal weinig initiatief tonen en zich snel aangevallen voelen.....neem de gemiddelde achterbuurt in Nederland maar als bekend voorbeeld.
quote:
2) Enigzins mee eens, maar je redeneert van Nederland naar buitenland toe. Het gaat om de Marokkanen die naar de Nederlandse cultuur moeten integreren. Hoe moeilijk is om te integreren in een 'paradijs'?
Hangt van je definitie van een paradijs af. Ik denk dat daar wel wezenlijke verschillen inzitten (denk alleen al aan 72 maagden etc..). Ik denk ook sterk dat de Marokkanen in Diamantbuurt Nederland niet echt als paradijs zien...:)
quote:
3) Dat gold voor alle arbeiders. En de taal leren/ Nederlandse normen en waarden aannemen, is wat anders als een studie volgen. Daar wordt ook niet om gevraagd.
Geef ik je gelijk in, maar zoals ik al eerder stelde: je had toendertijd te maken met "dom volk" die eigenlijk alleen maar werkte en amper met nederlanders in contact kwam...(dus de noodzaak ontbrak). Hoe het met het nederlands zat van de andere gastarbeiders durf ik niet te zeggen; weet ik ook absoluut niet.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:30:45 #137
95691 pegakemi
pi_34134656
Niet van je vervreemden? SCH zelfs de ouders hebben een hekel aan de Nederlanders, wat verwacht je nou?
nou kom jij natuurlijk weer met het is allemaal de schuld van de autochtoon.
Nee imo is deze escalatie het resultaat van te lang ontspoord gedrag gedogen.
pi_34134683
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef Frits het volgende:

[..]

Klopt, joden hebben nooit zo massaal voor problemen gezorgd. Ze hebben altijd geld in het laatje gebracht door hun vermogen om aan te passen en te ondernemen. Er zijn nu groepen in Nederland die dat blijkbaar niet kunen. Het is pech dat Marokkanen moslims zijn, als het joden waren geweest dan was het een 'jodenprobleem' ipv een 'moslimprobleem'.
ik zie en lees nergens dat ze Moslims zijn
  maandag 16 januari 2006 @ 20:31:40 #139
95691 pegakemi
pi_34134695
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:30 schreef Meki het volgende:

[..]

ik zie het beeld wel . maar ik ben dan ook geen racistisch tegen Nederlanders al weet ik hoe ze zijn. toch blijf ik geen racist tegen Nederlanders omdat ik weet dat ze niet allemaal zo zijn
Ik ben je frient niet maar je ben af en toe best liev
pi_34134734
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:31 schreef pegakemi het volgende:

[..]

Ik ben je frient niet maar je ben af en toe best liev
  maandag 16 januari 2006 @ 20:34:12 #141
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34134823
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef Meki het volgende:

[..]

ik weet niet waarom jullie dat wel doen bij Moslims. Goede Moslims kijken niet vijandig naar Joden
ik kijk toch ook niet vijandig naar Joden
Lees dit topic nog maar eens door. Dan lees je waar een boel frustuties ten aanzien van Marokkanen vandaan komen. En heel goed dat je niet vijandig kijkt naar Joden.

Maar even offtopic: Weet jij, waar onder radicale moslims de haat jegens Joden vandaan komt? Is het nu puur en alleen vanwege radicale Joden in Israel/ Jeruzalem? Over één kam scheren gesproken..
  maandag 16 januari 2006 @ 20:34:32 #142
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34134846
nogmaals, krijg ik nog een antwoord SCH en Meki?

en dan niet zo'n belachelijk argument dat men pas in 2002 begon met integratie...

ze wisten eerder dat ze in nederland konden blijven dus ze konden ook al nederlands leren en de nederlandse cultuur leren kennen ...
pi_34134854
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:31 schreef Meki het volgende:

[..]

ik zie en lees nergens dat ze Moslims zijn
Ach of ze nou actief moslim zijn of niet, ze hebben een islamitisch culturele achtergrond. Ik noem niet de "moslim" crimineel. Er zijn zover ik weten weinig wensen die dat beweren, maar waarom die lange tenen als men het over Marokkanen heeft? Er zijn nu eenmaal veel Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken en die moeten aangepakt worden ipv lekker hun gang te laten gaan.
Niks mis mee!
  maandag 16 januari 2006 @ 20:35:11 #144
95691 pegakemi
pi_34134873
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:28 schreef Meki het volgende:

[..]

zijn de radraaiers dan typische Marokkanen

zo ja dan is Gebleekte een Typische Nederlander
Lastpak.

Nee een kutmarokaan is een jongere die de boel verziekt door onaangepast gedrag en een waslijst aan criminele activiteiten, niet de marokaanse Nederlander die net als iedereen moet sappelen voor zijn brood.
pi_34134874
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:34 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Lees dit topic nog maar eens door. Dan lees je waar een boel frustuties ten aanzien van Marokkanen vandaan komen. En heel goed dat je niet vijandig kijkt naar Joden.

Maar even offtopic: Weet jij, waar onder radicale moslims de haat jegens Joden vandaan komt? Is het nu puur en alleen vanwege radicale Joden in Israel/ Jeruzalem? Over één kam scheren gesproken..
dat allen heeft te maken met Israel en Sharon
pi_34134936
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:34 schreef 1ofthefew het volgende:
nogmaals, krijg ik nog een antwoord SCH en Meki?

en dan niet zo'n belachelijk argument dat men pas in 2002 begon met integratie...

ze wisten eerder dat ze in nederland konden blijven dus ze konden ook al nederlands leren en de nederlandse cultuur leren kennen ...
heb ik al gegeven . Als Nederland ermee begon in 1980 was dit helemaal niet aan de orde
  maandag 16 januari 2006 @ 20:37:46 #147
95691 pegakemi
pi_34135000
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:36 schreef Meki het volgende:

[..]

heb ik al gegeven . Als Nederland ermee begon in 1980 was dit helemaal niet aan de orde
Zoals ik al aangaf aan SCH de oorzaak ligt in een te lang gedoog beleid van ontsporing.

eigenlijk zijn we het eigenlijk vaak eens.

[ Bericht 7% gewijzigd door pegakemi op 16-01-2006 20:40:44 (typo) ]
pi_34135024
quote:

[..]

Als je geen Nederlands kent begrijp je zeker ook niet wat 'eigen verantwoordelijkheid' betekend? In wat voor taal dan ook?
Niks mis mee!
  maandag 16 januari 2006 @ 20:39:00 #149
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34135056
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:35 schreef Meki het volgende:

[..]

dat allen heeft te maken met Israel en Sharon
Sharon is er zo goed als niet meer. Dus dat is alweer een stap dichterbij 'vrede', laten we het hopen.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:40:04 #150
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34135105
quote:

[..]

wat hebben ze niet gedaan in 1980 en wat hadden ze dan moeten doen?

als marokkaan en moslim moet die vraag dus makkelijk voor je zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')