Je geeft het te radicaal weer, maar wat heeft die bak thee hem gebracht dan? imo nog meer ellende.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Die ziet dat al heel lang in hoor. Die heeft alleen een iets minder "stuur ze allemaal maar weg, oprotten, opzouten etc"-gehalte.
Waarom moeten wij vijandig kijken naar Joden? Is dat een reden voor Moslims om vijandig naar Joden te kijken?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Simpel , Omdat jullie niet vijandig kijken naar Joden
Jullie kijken vijandig naar Moslims![]()
en weer nee Meki de doorsnee nederlander is niet vijandig naar DE Moslim, wel bang voor de uitwassen ervan.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
zijn de radraaiers dan typische Marokkanenquote:Op maandag 16 januari 2006 20:26 schreef pegakemi het volgende:
[..]
![]()
Is gebleekte een typische Nederlander?
Ach ja, dat cliche van de bak theequote:Op maandag 16 januari 2006 20:26 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Je geeft het te radicaal weer, maar wat heeft die bak thee hem gebracht dan? imo nog meer ellende.
ik weet niet waarom jullie dat wel doen bij Moslims. Goede Moslims kijken niet vijandig naar Jodenquote:Op maandag 16 januari 2006 20:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Waarom moeten wij vijandig kijken naar Joden? Is dat een reden voor Moslims om vijandig naar Joden te kijken?![]()
Ik zeg alleen dat de overheid zat doet voor de mensen die hard werken ( denk aan uitkeringen enzo ) , en niets doet voor de mensen die het voor de rest verzieken (criminelen)..quote:
Klopt, joden hebben nooit zo massaal voor problemen gezorgd. Ze hebben altijd geld in het laatje gebracht door hun vermogen om aan te passen en te ondernemen. Er zijn nu groepen in Nederland die dat blijkbaar niet kunen. Het is pech dat Marokkanen moslims zijn, als het joden waren geweest dan was het een 'jodenprobleem' ipv een 'moslimprobleem'.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:25 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zie het beeld wel . maar ik ben dan ook geen racistisch tegen Nederlanders al weet ik hoe ze zijn. toch blijf ik geen racist tegen Nederlanders omdat ik weet dat ze niet allemaal zo zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 20:28 schreef pegakemi het volgende:
[..]
en weer nee Meki de doorsnee nederlander is niet vijandig naar DE Moslim, wel bang voor de uitwassen ervan.
Nee, de europese gastarbeiders gingen terug omdat het in hun eigen land economisch voorspoediger ging. Dat is bij Marokko nooit echt het geval geweest. Wat de doorslaggevende factor is geweest om niet terug te keren, zijn wel een aantal redenen voor te bedenken, van economische voorspoed alhier tot niet meer kunnen aarden aldaar. Neemt natuurlijk niet weg dat ze zelf wat meer initiatief hadden moeten tonen, maar ja, wat verwacht Nederland als men, met alle respect, "dom volk" importeert en ze vervolgens niet helpt te integreren. "Dom volk" zal weinig initiatief tonen en zich snel aangevallen voelen.....neem de gemiddelde achterbuurt in Nederland maar als bekend voorbeeld.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
1) Als de Marokkanen er toendertijd dus ZELF voor kozen om niet te terug te gaan, dan moesten ze ook ZELF toendertijd voor hun integratie zorgen.
Hangt van je definitie van een paradijs af. Ik denk dat daar wel wezenlijke verschillen inzitten (denk alleen al aan 72 maagden etc..). Ik denk ook sterk dat de Marokkanen in Diamantbuurt Nederland niet echt als paradijs zien...:)quote:2) Enigzins mee eens, maar je redeneert van Nederland naar buitenland toe. Het gaat om de Marokkanen die naar de Nederlandse cultuur moeten integreren. Hoe moeilijk is om te integreren in een 'paradijs'?
Geef ik je gelijk in, maar zoals ik al eerder stelde: je had toendertijd te maken met "dom volk" die eigenlijk alleen maar werkte en amper met nederlanders in contact kwam...(dus de noodzaak ontbrak). Hoe het met het nederlands zat van de andere gastarbeiders durf ik niet te zeggen; weet ik ook absoluut niet.quote:3) Dat gold voor alle arbeiders. En de taal leren/ Nederlandse normen en waarden aannemen, is wat anders als een studie volgen. Daar wordt ook niet om gevraagd.
ik zie en lees nergens dat ze Moslims zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef Frits het volgende:
[..]
Klopt, joden hebben nooit zo massaal voor problemen gezorgd. Ze hebben altijd geld in het laatje gebracht door hun vermogen om aan te passen en te ondernemen. Er zijn nu groepen in Nederland die dat blijkbaar niet kunen. Het is pech dat Marokkanen moslims zijn, als het joden waren geweest dan was het een 'jodenprobleem' ipv een 'moslimprobleem'.
Ik ben je frient niet maar je ben af en toe best lievquote:Op maandag 16 januari 2006 20:30 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zie het beeld wel . maar ik ben dan ook geen racistisch tegen Nederlanders al weet ik hoe ze zijn. toch blijf ik geen racist tegen Nederlanders omdat ik weet dat ze niet allemaal zo zijn
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:31 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Ik ben je frient niet maar je ben af en toe best liev![]()
Lees dit topic nog maar eens door. Dan lees je waar een boel frustuties ten aanzien van Marokkanen vandaan komen. En heel goed dat je niet vijandig kijkt naar Joden.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:29 schreef Meki het volgende:
[..]
ik weet niet waarom jullie dat wel doen bij Moslims. Goede Moslims kijken niet vijandig naar Joden
ik kijk toch ook niet vijandig naar Joden
Ach of ze nou actief moslim zijn of niet, ze hebben een islamitisch culturele achtergrond. Ik noem niet de "moslim" crimineel. Er zijn zover ik weten weinig wensen die dat beweren, maar waarom die lange tenen als men het over Marokkanen heeft? Er zijn nu eenmaal veel Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken en die moeten aangepakt worden ipv lekker hun gang te laten gaan.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:31 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zie en lees nergens dat ze Moslims zijn
Lastpak.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:28 schreef Meki het volgende:
[..]
zijn de radraaiers dan typische Marokkanen
zo ja dan is Gebleekte een Typische Nederlander
dat allen heeft te maken met Israel en Sharonquote:Op maandag 16 januari 2006 20:34 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Lees dit topic nog maar eens door. Dan lees je waar een boel frustuties ten aanzien van Marokkanen vandaan komen. En heel goed dat je niet vijandig kijkt naar Joden.
Maar even offtopic: Weet jij, waar onder radicale moslims de haat jegens Joden vandaan komt? Is het nu puur en alleen vanwege radicale Joden in Israel/ Jeruzalem? Over één kam scheren gesproken..![]()
heb ik al gegeven . Als Nederland ermee begon in 1980 was dit helemaal niet aan de ordequote:Op maandag 16 januari 2006 20:34 schreef 1ofthefew het volgende:
nogmaals, krijg ik nog een antwoord SCH en Meki?
en dan niet zo'n belachelijk argument dat men pas in 2002 begon met integratie...
ze wisten eerder dat ze in nederland konden blijven dus ze konden ook al nederlands leren en de nederlandse cultuur leren kennen ...
Zoals ik al aangaf aan SCH de oorzaak ligt in een te lang gedoog beleid van ontsporing.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:36 schreef Meki het volgende:
[..]
heb ik al gegeven . Als Nederland ermee begon in 1980 was dit helemaal niet aan de orde
Als je geen Nederlands kent begrijp je zeker ook niet wat 'eigen verantwoordelijkheid' betekend? In wat voor taal dan ook?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:36 schreef Meki het volgende:
[..]
heb ik al gegeven . Als Nederland ermee begon in 1980 was dit helemaal niet aan de orde
Sharon is er zo goed als niet meer. Dus dat is alweer een stap dichterbij 'vrede', laten we het hopen.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:35 schreef Meki het volgende:
[..]
dat allen heeft te maken met Israel en Sharon
wat hebben ze niet gedaan in 1980 en wat hadden ze dan moeten doen?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |