Dat vind ik ook fijn. Moet alleen even kijken welke ik moet hebben aangezien ik een D50 met 1 lens tot nu toe heb.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:33 schreef Icicle het volgende:
Ik heb een tas van Crumpler. Ben er zeer tevreden over! Erg robuust materiaal, mooi en handig design en wat ik ook erg belangrijk vond is dat het er niet direct uit ziet als een fototas (ivm diefstel).
www.crumpler.nl
Zelf heb ik de Long Schlong, daar heb ik in zitten een body met 3 lensen (prime en zooms) plus flitser met nog wat batterijen filters e.d. Maar.. het past allemaal erin echter is het niet handig wanneer je er onderweg snel iets uit wilt pakken. Ik gebruik de tas alleen als transport van a naar b zeg maar, niet voor 'straatfotografie'.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:41 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
Dat vind ik ook fijn. Moet alleen even kijken welke ik moet hebben aangezien ik een D50 met 1 lens tot nu toe heb.
Crumpler heeft volgens mij een eigen online store. Verder heeft konijnenberg ze ook geloof ik.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:56 schreef MrCrowley het volgende:
Waar kun je die crumpler tassen bestellen ?
Ga zaterdagmiddag even in Rotterdam kijken. Thnxquote:Op maandag 16 januari 2006 21:56 schreef deom het volgende:
In Rotterdam kun je bij Calumet terecht voor Crumpler tassen. Toen ik er was stond er een groot assortiment van Crumpler, maar ook andere merken waren goed vertegenwoordigd.
Ze zijn telefonisch ook goed bereikbaar. Misschien handig als je eerst even belt of ze voldoende hebben staan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:03 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
Ga zaterdagmiddag even in Rotterdam kijken. Thnx
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body: 10D + Filitser + Sigma:70-200 EX + 1.4x EX ext. + 2x EX Ext + 10-20 EX + 20 F1.8 EX prime + 24-70 EX+ Canon 50 f1.8. Maar het is een fijne tas, die mijn lenzen/body goed beschermd heeft.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:20 schreef deom het volgende:
Voor het grote werk heb ik een Lowepro Mini Trekker AW. Genoeg voor 2 of 3 bodies, wat objectieven, belichtingsmeter, filters en wat andere zooi. Teven een goede bevestiging voor een statief.
Daarnaast heb ik nog een Billingham Hadley. Hier gaat een body met objectief en twee losse objectieven in. In de voorvakken is nog wat ruimte voor filmpjes en dergelijke.
Beide tassen zijn van prima kwaliteit en goed waterdicht. Het gaat er inderdaad om wat je mee wilt nemen. Denk ook even naar de toekomst. Een tas is snel te klein. Een kleine tas moet dus een bewuste keuze zijn, neem anders liever iets te groot.
Overigens kun je in de meeste winkels wel passen. Neem dusje spullen mee en kijk of je er goed mee uit de voeten kan.
Mijn bodies zijn misschien wat kleiner. Met name de jaren 70/80 slr's zijn een stuk kleiner dan de huidige.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Marc H het volgende:
[..]
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body: 10D + Filitser + Sigma:70-200 EX + 1.4x EX ext. + 2x EX Ext + 10-20 EX + 20 F1.8 EX prime + 24-70 EX+ Canon 50 f1.8. Maar het is een fijne tas, die mijn lenzen/body goed beschermd heeft.
Edit: dubbel, of je let gewoon op op welke knop je kliktquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:50 schreef deom het volgende:
[..]
Mijn bodies zijn misschien wat kleiner. Met name de jaren 70/80 slr's zijn een stuk kleiner dan de huidige.
Op de plek van de flitser en het objectief in het midden kan nog en bodie met objectief. Flitser kan dan in het voorvak. Het is allemaal wat krap, maar past wel. Bijgaand een plaatje van de Lowepro site met specs.
[afbeelding]
Capacity: SLR with attached 80–200mm f/2.8 lens (most makes), additional body, 4–6 more lenses
Edit: Ik zie het nu. Ik heb alleen vast brandpunten. Met de bodies zoals op het plaatje, maar dan beide met een vaste 28 of of 50. De ruimte die dan in het midden overblijft kun je gebruiken voor nog een bodie zonder objectief, of een lichtmeter.
Mwah, zo knap is dat niet vind ik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Marc H het volgende:
[..]
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body[/url]]
ik ben er echt tevreden mee, ze zijn overigens ook in grotere uitvoeringen verkrijgbaarquote:Op zondag 22 januari 2006 13:06 schreef Ynske het volgende:
een nieuwe tas
een rugtas, waar ik ook mijn 70-300 lens op mijn body kan laten zitten, goed toegankelijk!
[afbeelding]
eigenschapjes:
Kleine draagtas met afsluitbare organizer aan de voorkant en hoofdcompartiment afsluitbaar via ritssluiting. Geschikt voor een reflextoestel met verschillende objectieven en accessoires. Comfortabele rug. Elegant tweekleurig waterbestendig materiaal en zachte tricot voering.
Afmetingen: (zet om in imperiaal - inches)
binnenkant
buitenkant
inhoud
gewicht 26 cm x 9.5 cm x 25 cm
30 cm x 15 cm x 26 cm
6.2 ltr
0.68 kg
Ik heb nu een schoudertas waar ik de body van mijn D70s met daarop de 18-70 lens kwijt kan. Vervolgens nog een 70-300 en de 50mm óf de 28-80. Ook past er dan nog een compacte digicam in (ter grootten van een sigarettenpakje) en de verpakkingen van de filters. Dan houd het wel op. De flitser kan er niet eens meer bij (of ik moet nog een lens thuislaten).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:06 schreef Gizz het volgende:
Dat zou makkelijk moeten passen in een Lowepro phototrekker (misschien zelfs een minitrekker, zou je eens moeten uitproberen). Maar goed, je vertelt niet eens of je een rugtas wilt of een schoudertas, of welke tassen je al bekeken hebt en waarom ze niet bevielen, dus eigenlijk kan ik niet echt zeggen of ze fijn voor je zijn
Ik heb nu een Crumpler Rugtas die ik vol heb zitten met kastjes en glas. Er zou volgens de specs nog een laptop bij in kunnen, maar daar zit nu mij opgevouwen refelctie scherm in..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:17 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik heb nu een schoudertas waar ik de body van mijn D70s met daarop de 18-70 lens kwijt kan. Vervolgens nog een 70-300 en de 50mm óf de 28-80. Ook past er dan nog een compacte digicam in (ter grootten van een sigarettenpakje) en de verpakkingen van de filters. Dan houd het wel op. De flitser kan er niet eens meer bij (of ik moet nog een lens thuislaten).
Maar ik heb slechts een paar tassen geprobeerd. Rugtassen iig nog niet. Ik hoor daar zeer tegenstrijdige verhalen over. Of heel onhandig, of juist heel handig. Ik heb er iig geen ervaring mee.
Kun je er makkelijk komen met het openbaar vervoerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:03 schreef Laaaars het volgende:
Ik heb zojuist de LowePro Magnum AW gekocht en dat is echt een goede tas. Als je niet wete wat je wilt, moet je echt eens bij Kamera Express gaan kijken, ben er zelf vandaag voor het eerst geweest, maar die hebben echt dat je zegt... vééééél tassen. je kunt ook op internet bij ze bestellen. Én ze zijn nog goedkoop ook!
http://www.kamera-express.nl
Gewoon zeggen als je ze duur vindt. Kan er vaak nog wel wat van de prijs af (sorry is wel een beetje mosterd na de maaltijd, maar het schiet me nu pas weer te binnen)quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:44 schreef MrCrowley het volgende:
Ik ben nu erg tevreden met mijn Crumplertas. Gekocht bij Calumet (dure toko overigens...)
Het ligt vrij dicht bij Alexandrium. Openbaar vervoer is dus redelijk in de buurt. Ik denk dat er over de Hoofdweg best een bus rijd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:51 schreef Laaaars het volgende:
Ben met de auto gegaan omdat ik inderdaad ook glas en een tas heb gekocht en geen zin had dat in de trein mee te sjouwen. Het gebouw is best afgelegen van het centrum dus denk eerlijk gezegd dat het wat moeilijker te bereiken is met de trein, misschien stopt er een bus in de buurt? Moet je even op 9292ov.nl kijkenWel een mooie winkel trouwens... Echt groooot zegmaar
![]()
Ik heb net een mailtje van Crumpler ontvangen. De winkel in Rotterdam opent op 11 maart !quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:36 schreef thomas26 het volgende:
Weet iemand of de Crumpler winkel in Rotterdam al geopend is ?
Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nmen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 inquote:Op maandag 13 februari 2006 21:52 schreef Seabert het volgende:
Heeft er iemand ook ervaring met de Billingham L2 tas?
vond het namelijk wel een hele mooie tas
[afbeelding]
Edit: dubbelquote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:40 schreef deom het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nemen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 in![]()
Ik gebruik de tas bewust iedere dag omdat ol hem een gebruikt uiterlijk wil geven om wat minder op te vallen. Na bijna een jaar dagelijks gebruik ziet de tas er echter nog even mooi uit als toen ik hem kocht. Als je het geld ervoor over hebt is het wat mij betreft een echte aanrader.
Heb hem ondertussen besteld, zodra ik hem binnen heb volgen er foto'squote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:40 schreef deom het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nmen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 inDe L2 ziet er ongeveer even groot uit.
Ik gebruik de tas bewust iedere dag omdat ol hem een gebruikt uiterlijk wil geven om wat minder op te vallen. Na bijna een jaar dagelijks gebruik ziet de tas er echter nog even mooi uit als toen ik hem kocht. Als je het geld ervoor over hebt is het wat mij betreft een echte aanrader.
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:33 schreef Icicle het volgende:
Ik heb een tas van Crumpler. Ben er zeer tevreden over! Erg robuust materiaal, mooi en handig design en wat ik ook erg belangrijk vond is dat het er niet direct uit ziet als een fototas (ivm diefstel).
www.crumpler.nl
Ik vrees dat door de hype rondom Crumpler tassen inmiddels iedereen wel weet dat er of een laptop of een camera in een Crumpler zit.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:24 schreef furore het volgende:
[..]
Wat een grappige site is dat, zeg! En inderdaad: mooi spul. En: verstandig om je cameratas niet op een cameratas te laten lijken!![]()
In ieder topic dat ik lees over fototassen, hier en op GOT, word zoveel opgegeven over het feit hoe pretting het wel niet is dat een Crumpler niet op een fototas lijkt.quote:
Ik snap het effect van een niet herken bare tas Shark. Zo loop ik liever ook door de metro, loopt veel prettiger. Maar ik wou duidelijk maken dat je het niet tot het allerverste hoeft door te voeren, omdat zodra je je camera eruit haalt mensen het zien dat het een camera tas is.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:25 schreef Shark.Bait het volgende:
PS, als je op het vliegveld staat dan zijn daar ook dieven die je tas zien en denken, hee, da's een mooie tas, daar zitten vast mooiere spullen in-en ik denk niet dat de meeste mensen op een vliegveld foto's maken bij aankomst, zeker niet in griekenland of de VS bijvoorbeeld. En ook als je ergens anders loopt waar je niet wil fotograferen helpt het om een niet zo opvallende tas te hebben. Vandaar dat ik zelf het merkje eraf haal en mijn tassen misbruik, zodat ze er niet uit zien, en waardoor de potentiele dieven hopelijk voor een ander gaan, en niet voor mijn goedkoop uitziende zwerverstas.
De prijs is dan wel fors, maar je krijgt er wel kwaliteit voor teug waar je jaren mee kan doen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:20 schreef Quinazoline het volgende:
Die kwam ik inderdaad ook tegen. Zijn wel mooie tassen, alleen de prijs vind ik niet zo leuk.
Die compurover zou ik zo willen hebben.
klopt maar wat ik me afvraagquote:Op donderdag 16 maart 2006 08:02 schreef deom het volgende:
[..]
De prijs is dan wel fors, maar je krijgt er wel kwaliteit voor teug waar je jaren mee kan doen.
Lowepro gaat bij normaal gebruik een leven lang meequote:Op donderdag 16 maart 2006 08:02 schreef deom het volgende:
[..]
De prijs is dan wel fors, maar je krijgt er wel kwaliteit voor teug waar je jaren mee kan doen.
Van 4 kilo achter op mijn rug voel ik weinig van.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:37 schreef Divel het volgende:
Je moet inderdaad kiezen wat je het beste aanstaat. Een koffer/tas die leeg al 4 kilo weegt vindt ik persoonlijk niets.![]()
kijk anders eens hierquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:24 schreef Quinazoline het volgende:
Ik snap die opmerking over wel/niet opvallen eigenlijk niet zo. Als ik mijn fototas zichtbaar bij me draag is dat namelijk altijd omdat ik foto's wil maken. Dan is mijn camera ook te zien, dus dan is een wel/niet opvallende tas ook niet zo boeiend meer.
Ik heb trouwens gisteren bij de Crumpler winkel in Utrecht die laptop/photo combi's bekeken, maar ik vind ze toch wel erg duur. Doordat ze zo kleurig zijn, zijn ze ook niet echt tijdloos. Ze gaan dus wel heeel lang mee, maar volgens mij wil ik over 10 jaar zo'n tas niet meer hebben. Zit dus sterk te denken aan een Lowe Pro tas. Die hadden ze namelijk ook hele mooie maar in wat tijdlozere kleuren.
das overigens wel het slechtste voor je beeldschermquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:36 schreef Quinazoline het volgende:
Die ziet er ook wel mooi uit inderdaad. Alleen jammer dat je laptop niet direct op je rug zit. Ik wil mn laptop eigenlijk zo dicht mogelijk op mijn rug hebben zitten, zodat ik niet zo achterover ga hangen. Misschien valt het mee hoor, dus ik ga eens voelen hoe die dingen zitten.
Ik heb een Crumpler rugtas, waar ook een laptop in kan, maar dat vak gebruik ik nu voor het meenemen van mijn 5in1 opgevouwenscherm en nog wat filters in boxje.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
das overigens wel het slechtste voor je beeldscherm
kijk dat is natuurlijk ook een oplossingquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:39 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb een Crumpler rugtas, waar ook een laptop in kan, maar dat vak gebruik ik nu voor het meenemen van mijn 5in1 opgevouwenscherm en nog wat filters in boxje.
Dat wist ik helemaal niet!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
das overigens wel het slechtste voor je beeldscherm
het is al meerdere malen gebleken dat er eerder gebreken aan het beeldschem ontstaan door de schokken die je laptop vanuit het lopen moet opvangen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:42 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat wist ik helemaal niet!
Maar ik ben toch weer aan het twijfelen. Want als ik een tas heb voor mijn laptop en mijn fotospullen, en ik neem die fotospullen in die tas mee naar m'n ouders en ik wil dan gaan fotograferen, dan moet ik die hele grote tas meenemen, waarin ik niet al mijn spullen direct bij de hand heb. Of ik moet mijn lege fototas in het grote vak van de laptop/camera tas mee gaan nemen, maar dan gaat het ook een beetje aan zijn doel voorbij.
Ik ben er nog niet uit wat ik wil dus.
Het begon er eigenlijk mee dat ik een nieuwe laptoptas nodig had, en eens rond ging kijken. Maar nu kom ik er helemaal niet meer uit.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:52 schreef vroem_nl het volgende:
Waarom zou je je laptop in 1 tas met fotospullen willen? Ik wil dat lomp extra gewicht eigenlijk niet meeslepen...Als je echt zoveel fotos maakt dat je door je CF/Flash kaartjes bent dan zou je beter aan een image tank kunnen denken.
Ik laat mijn laptop lekker in zijn eigen tas in de auto liggen - en dan alleen fototas mee...
quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:23 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb een tas voor mn camera voor als ik echt ga fotograferen, maar het gebeurt zo vaak dat ik EN mn cameratas, EN mn laptoptas, EN een tas voor nog wat andere spullen bij me heb. Dat vind ik niet handig.
Omdat je je laptop en camera samen kunt gebruiken, het zogenaamde "Tethered" fotograferen. Heel handig in de studio, in plaats van je LCD schermpje gebruik je een groot laptop scherm om de foto's te controleren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:52 schreef vroem_nl het volgende:
Waarom zou je je laptop in 1 tas met fotospullen willen?
Tering!! Gebruik je er een steekwagen bij? Dat is toch niet meer leuk rondsjouwen op je vakantie??quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Marc H het volgende:
[..]
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body: 10D + Filitser + Sigma:70-200 EX + 1.4x EX ext. + 2x EX Ext + 10-20 EX + 20 F1.8 EX prime + 24-70 EX+ Canon 50 f1.8. Maar het is een fijne tas, die mijn lenzen/body goed beschermd heeft.
zeker mijn nieuwe tas nog niet gezien? >> klik hier <<quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:35 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Tering!! Gebruik je er een steekwagen bij? Dat is toch niet meer leuk rondsjouwen op je vakantie??![]()
Misschien kun je laten weten hoeveel spul je mee wilt nemen. Een body met twee vaste brandpunten is wat anders dan een body met 1 1000mm vast en een 50-500 zoom.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
kickik ben op zoek naar een goeie stevige tas, waar mijn camera, een laptop, verschillende lenzen en anderebenodigdheden allemaal in kunnen.
kan iemand mij wat aanraden, wat ook in nederland redelijk goed te verkrijgen is?
Dat is niet zo heel veel. Ik denk dat je met een standaardtas wel uit de voeten kunt. Het zal eerder aan het budget liggen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
een laptop, een nikon d50 met 18/55 en 70/300 objectief. maar ik neem aan dat daar nog wel 1 en ander bij gaat komen. in ieder geval 1 body
ik weet nog nietz eker of ik een rugtas of een schoudertas wil, hangt er een beetje vanaf wat er allemaal is
okay, dat is een goeie tip, dan kan ik misschien beter kijken naar eens choudertasquote:Op maandag 19 juni 2006 14:10 schreef deom het volgende:
Hou er met een rugzak wel rekening mee dat de laptop vaak tegen je rug aan zit, waardoor het gewicht van de fototas daar eigenlijk op rust.
Het klinkt niet alsof je een enorme collectie hebt. Ik ben nog van de oude stempel en fotografeer nog analoog. Als ik op vakantie ga heb ik altijd drie of 4 body's mee (kleur, zwart/wit, dia en middenformaat) en de nodige objectieven (allemaal vaste brandpunten). Dan gaat de maat meespelen. Kijk eens op de sites van Tamrac, LowePro en Crunpler. Dat zijn allemaal kwalitatief goede tassen waarmee je uit de voeten moet kunnen.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
okay, dat is een goeie tip, dan kan ik misschien beter kijken naar eens choudertas
overigens ben ik wel van plan er nog meerdere objectieven bij te kopen, dus 1tje met veel ruimte 'voor het geval dat' vind ik wel fijn
nee, niet altijd, wel als ik ga fotograferen bij gelegenheden, wedstrijden, en dat soort dingenquote:Op maandag 19 juni 2006 14:48 schreef deom het volgende:
Ben je van plan je laptop altijd mee te nemen als je foto's gaat maken?
waarom wil je persee je laptop meenemen, dat is altijd een heel gesleep.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nee, niet altijd, wel als ik ga fotograferen bij gelegenheden, wedstrijden, en dat soort dingen
dan vind ik het niet handig mijn laptop en camera in een aparte tas te hebben, dat wordt zo een gesleep en gedoe
truequote:Op maandag 19 juni 2006 15:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom wil je persee je laptop meenemen, dat is altijd een heel gesleep.
kun je dan niet beter overwegen als het je gaat om het kunnen dumpen van foto's om een image tank aan te schaffen?
minder grote tas nodig, je laptop gaat niet eerder kapot door t gewicht wat hij toch te verduren heeft, en je rug heeft minder zwaar te tillen
imagetank met schermpjequote:Op maandag 19 juni 2006 15:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
true
alleen sla ik ze graag meteen op, en in een vrij moment bekijk ik ze, en wil k alvast schiften enzo
zal dr nog eens over nadenken
weer wat geleerdquote:Op maandag 19 juni 2006 15:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
imagetank met schermpje
en aan je pc werkt ie als externe hd
Zou ik ook voor gaan. Veel makkelijker, geen opstarttijd en minder kwetsbaar.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
imagetank met schermpje
en aan je pc werkt ie als externe hd
en welk type kan je aanbevelen?quote:Op maandag 19 juni 2006 15:52 schreef deom het volgende:
[..]
Zou ik ook voor gaan. Veel makkelijker, geen opstarttijd en minder kwetsbaar.
Die heb ik ook, een lekker tasje.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:02 schreef vroem_nl het volgende:
Ik heb een Lowepro nova 3 AW (shoudertas) ben ik erg tevreden mee.
Zit nu de camera + extra lens + mini statief + laders en kabels in en ik heb nog plek voor zeker 2 lenzen.
[afbeelding]
Da's een lastige aangezien mijn meest gebruikte camera gemaakt is in 1958. Toen hadden ze niet eens het idee dat er ooit imagetanks zouden kunnen bestaan.quote:
Misschien hier ff verder vragen: (CM stoft ff een topic af...)quote:
Ik heb een LowePro Orion Trekker (voorganger van Orion Trekker II)quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:05 schreef IkVind het volgende:
Ik ben van plan een rugtas van LowePro (of eventueel een ander merk) aan te schaffen, met betrekking tot digitale fotografie. Hebben jullie ervaring met tassen? Welke is het makkelijkste in gebruik? En mijn camera is een 400d!
In het fotovak niet. (hoewel, als er verder helemaal niets in moet, misschien netquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:15 schreef sgoldie het volgende:
en past daar ook een sigma 50-500 in?
Idd TOPZAAK en al jaren tevreden overquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:03 schreef Laaaars het volgende:
Ik heb zojuist de LowePro Magnum AW gekocht en dat is echt een goede tas. Als je niet wete wat je wilt, moet je echt eens bij Kamera Express gaan kijken, ben er zelf vandaag voor het eerst geweest, maar die hebben echt dat je zegt... vééééél tassen. je kunt ook op internet bij ze bestellen. Én ze zijn nog goedkoop ook!
http://www.kamera-express.nl
Sweet, zijn sowieso wel mooie tassenquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
als je een abbo op de zoom neemt, krijg je er een gratis crumpler tas bij
deze;
[afbeelding]
Hij komt qua maat (en prijs) het meeste in de buurt van de Pretty boy Lquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
de pretty boy volgens mij, maar qua maat is het mij ook 1 groot raadsel
Oh, ik heb begin April mijn bon opgestuurd dat ik lid wil worden. Ben benieuwd of ik er eentje krijg! (Zou wel heel mooi uitkomen.)quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
als je een abbo op de zoom neemt, krijg je er een gratis crumpler tas bij
deze;
[afbeelding]
Den haag heeft een crumpler winkel, waar ze alle modellen tassen hebben staan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:31 schreef B-Keizer het volgende:
Heeft er iemand een Crumpler Ben's Pizza XXL / XXXL of Pretty Boy XXL / XXXL?
Hoe bevallen deze en wat past erin?
Ik ken taschenfreak.de en cambags.com maar wilde gewoon wel even persoonlijke
ervaringen?
Hoe lang is de levertijd van Crumpler.nl?
Zit er ook een dealer/winkel die in Den Haag verkoopt?
ik heb half maart het formulier via de website ingevuld, de 27e kreeg ik een welkomstmail, maar verder schiet het écht niet op, ik hoor níksquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:20 schreef Roi het volgende:
[..]
Oh, ik heb begin April mijn bon opgestuurd dat ik lid wil worden. Ben benieuwd of ik er eentje krijg! (Zou wel heel mooi uitkomen.)
Of Turnhout (België). Zeker als je in Limburg/Brabant/Zeeland etc. woont stukkie dichterbijquote:Op maandag 9 april 2007 12:42 schreef Sunnythesun het volgende:
Fotokonijnenberg.. die heeft heel veel.. Maar is wel in Den Ham (overijssel)
Hij staat er nog opquote:Op donderdag 29 maart 2007 09:59 schreef B-Keizer het volgende:
Ik heb de Zoom besteld, hopelijk is de crumpler nog op voorraad
Super-mega-kick...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
kijk anders eens hier
ook een heel goed merk, heb ik zelf ook een tas van
[afbeelding]
de versie die ik heb is alleen voor camera en objectieven. autopapieren, portemonnee en nog wat kleine stufjes kunnen erin weg, maar voor blikjes etc is geen plaats. een flesje kan wel nog in de zijkant in het netje. in de grotere versies is er volgens mij wel plaats. wat ik echter een nadeel vind aan die tassen met onderin cameravak en bovenin rugzak, is dat je nog alleen maar plaats vaak hebt voor body + 1 extra objectief evt flitser in t cameragedeeltequote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:35 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Super-mega-kick...
Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een rugzak met voldoende ruimte voor m'n camera en een paar objectieven, maar ik wil hem ook als 'normale' rugzak gebruiken. Dus als ik eens op pad ben dat ik er ook eten en drinken in kan meenemen enzo.
Wat is jouw ervaring, kun je in deze tas tegelijkertijd je camera apparatuur, inclusief een paar objectieven en andere zaken kwijt?
Echt alleen de body, of de body met een standaard objectief zoals de 18-55? Het lijkt mij wel handig dat je er minimaal twee objectieven in kwijt kunt namelijk. Misschien moest ik die grotere versie maar eens gaan bekijken. Het is bijvoorbeeld ook niet mijn bedoeling om altijd met een laptop te gaan lopen slepen. In dat vak zou je dan nog wel wat blikjes, flesjes of andere spullen kwijt moeten kunnen lijkt me...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
de versie die ik heb is alleen voor camera en objectieven. autopapieren, portemonnee en nog wat kleine stufjes kunnen erin weg, maar voor blikjes etc is geen plaats. een flesje kan wel nog in de zijkant in het netje. in de grotere versies is er volgens mij wel plaats. wat ik echter een nadeel vind aan die tassen met onderin cameravak en bovenin rugzak, is dat je nog alleen maar plaats vaak hebt voor body + 1 extra objectief evt flitser in t cameragedeelte
ik heb er nu inzitten:quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:44 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Echt alleen de body, of de body met een standaard objectief zoals de 18-55? Het lijkt mij wel handig dat je er minimaal twee objectieven in kwijt kunt namelijk. Misschien moest ik die grotere versie maar eens gaan bekijken. Het is bijvoorbeeld ook niet mijn bedoeling om altijd met een laptop te gaan lopen slepen. In dat vak zou je dan nog wel wat blikjes, flesjes of andere spullen kwijt moeten kunnen lijkt me...
Dat klinkt al heel positief, als jij de kleine variant hebt. Daar moet ik voorlopig ook wel mee vooruit kunnen met mijn body, 18-55, 70-300 en enkele filters. Voldoende ruimte voor uitbreiding i.i.g. Ik ga zowel de kleine als de grotere variant eens checken... Mits jij nog steeds tevreden bent met de jouwe natuurlijk, anders zoek ik nog even verder...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb er nu inzitten:
body, 70-300mm, 50mm, 18-55mm, flitser, omnibounce, acculader, cleanstuf, batterijen + lader en filters. nog iets van plek over.
zeker tevreden mee. onderaan zitten overigens nog 2 lusjes, waarmee je althans ik via 2 haakjes mijn statief aan kan hangen. ok t bungelt wel iets tegen je kont, maar als dat alles isquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:48 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat klinkt al heel positief, als jij de kleine variant hebt. Daar moet ik voorlopig ook wel mee vooruit kunnen met mijn body, 18-55, 70-300 en enkele filters. Voldoende ruimte voor uitbreiding i.i.g. Ik ga zowel de kleine als de grotere variant eens checken... Mits jij nog steeds tevreden bent met de jouwe natuurlijk, anders zoek ik nog even verder...
heb 'm binnen, hij is véél kleiner dan ik verwachttequote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
iemand de crumpler van de zoom al binnen?
het gaat allemaal maar traag, van de week is het geld pas afgeschreven
Kun je misschien een fotootje plaatsen?quote:Op zondag 6 mei 2007 20:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
heb 'm binnen, hij is véél kleiner dan ik verwachtte
daar krijg ik m'n nikon met objectief en 1 extra niet in heur
De 70-300 zorgt voor problemen waarschijnlijk? Dat had ik ook met mijn Lowepro schoudertas. Daar kon m'n Nikon met kitlens en de 70-300 niet in. Afgelopen weekend heb ik proefondervindelijk een tas uitgezocht. Body en lenzen mee en overal passen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Crumpler Pretty Boy Back Pack. Voldoende ruimte voor meerdere lenzen en andere meuk. Daarbij, en dat wilde ik graag, een bovenvak waar je andere spullen zoals eten, drinken, kleding, laptop o.i.d. in kwijt kan.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
heb 'm binnen, hij is véél kleiner dan ik verwachtte
daar krijg ik m'n nikon met objectief en 1 extra niet in heur
ga ik straks ff doenquote:Op zondag 6 mei 2007 20:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Kun je misschien een fotootje plaatsen?
dat is juist t systeem dat ik niet prettig vind, als je ff wat eruit wil pakken, moet je de tas helemaal moeilijk open gaan doen want de onderkant flapt naar onder als je m losritst...quote:Op zondag 6 mei 2007 21:10 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De 70-300 zorgt voor problemen waarschijnlijk? Dat had ik ook met mijn Lowepro schoudertas. Daar kon m'n Nikon met kitlens en de 70-300 niet in. Afgelopen weekend heb ik proefondervindelijk een tas uitgezocht. Body en lenzen mee en overal passen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Crumpler Pretty Boy Back Pack. Voldoende ruimte voor meerdere lenzen en andere meuk. Daarbij, en dat wilde ik graag, een bovenvak waar je andere spullen zoals eten, drinken, kleding, laptop o.i.d. in kwijt kan.
Wat fotootjes van de Crumpler site:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt, nou zorg ik toch wel voor een goede ondergrond als ik 'm openrits. Het is me allemaal net wat te duur om het risico te lopen dat het eruit klettert... Het was voor mij i.i.g. geen argument om daarom niet zo'n soort tas te kopen. Mijn eerdere ervaring was dat het onderste deel niet diep genoeg was voor een wat grotere lens. Die ruimte heb je hier wel.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is juist t systeem dat ik niet prettig vind, als je ff wat eruit wil pakken, moet je de tas helemaal moeilijk open gaan doen want de onderkant flapt naar onder als je m losritst...
ziet er eerlijk gezegd ook niet echt stevig uitquote:
zal dus niet gaan passenquote:(Note: The picture of the inside shown is the PRetty Boy XXXL)
ik wilde al zeggen, die ziet er groter uit als die op jouw fotoquote:
mja, beetje wel, ik had serieus een (veel) grotere verwachtquote:Op zondag 6 mei 2007 21:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik wilde al zeggen, die ziet er groter uit als die op jouw foto
wel balen hoor
jazeker.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:47 schreef veldmuis het volgende:
Past je handcrème er wel in?
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit, maar het is meestal handig met pakken om de lens naar beneden te doen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
met wat proppen past de nikon wel in de pretty boy, mét een telelens ernaast
wat ik me afvraag, kan hij dan het beste met de lens naar boven of naar onderen erin, of maakt dat niet uit
Dat is toch zo'n driehoek vorm?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:28 schreef _Kaatje_ het volgende:
Ik heb de Lowepro TLZ1, maar daar groei ik nu al uit.De tas is gewoon te klein voor een Canon met 70-300 mm lens. Laat staan dat de kitlens er dan ook nog bij zou passen...
Nee, geen goede keuze. Ik zal wel snel aan een grotere komen, zonde van mijn geld zeg!
toevallig interesse in deze tas?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:43 schreef _Kaatje_ het volgende:Driehoek vorm ja. Met wandelingen enzo is het ook een handzaam ding. Maar ik kan maar één lens meenemen en dan moet ik dus van te voren kiezen welke. (Gelukkig hoef ik nu nog maar te kiezen uit 2, haha!)
Ik vind die niet mooi en te duur..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:10 schreef Roi het volgende:
Ik ben voor deze gegaan.
Samsonite Trekking Premium Daypack
[afbeelding]
Een mooie en stevige tas voor ¤100.
Een grotere Nova dan niets voor jou? Ik heb een Nova 5 en daar kan erg veel in.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:45 schreef Marc H het volgende:
Ik ben op zoek naar een schoudertas, die ik nu gebruik (nova 2) is te klein, voor wat ik erin wil meenemen.
Wat erin moet passen:
- Canon 30D + grip
- Sigma 50-500 EX
- Sigma 24-70 EX F2.8
- Sigma 10-20 EX
- Metz 54 MZ3 flitser (Voor diegenen die hem niet kennen, denk maar aan een 580 EX van Canon)
Ik wil specifiek een schoudertas, geen slingshot, en geen rugtas (heb al een Minitrekker AW, en een Computrekker Plus)
IK heb de Rover AW II. Prima tas. Past al m'n meuk in (350D, 70-200 f4 (ook mounted op body in tas te stoppen), 17-40 f4, reserveaccu's en wat andere kleine dingetjes). En erg handig: statiefhouder en in bovenste vak kun je nog wat andere spullen kwijt. Heb er 119 euro bij Foto Konijnenberg voor betaald; dat kost ie nu nog steeds geloof ik. Ff goed op internet zoeken scheelt vooral met tassen veel geldquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:57 schreef NoXxa het volgende:
Net bij de foto vakzaak geweest en gekeken naar de LowePro Orion Trekker II. Vond het ene mooie tas. Alleen leek hij mij iets te klein. Ik denk dat nu alle foto gear er wel in past. Maar met een beetje uitbreiden kan ik het vergeten denk ik. Tevens vond ik het top vak erg crap, zeker omdat ik deze tas echt voor in de vakantie wil gaan gebruiken. Het doel is om beetje handbagage bij de camera tas in te doen. Dat scheelt weer een tas sleuren.
Ow en de beste man vroeg 120 euro voor deze tas. Online zijn ze rond de 80 eurie. (hoeveel marge zit er eigenlijk op die dingen....)
Maar goed een grotere tas zou dan de Rover AW II of de Rover Plus AW zijn. Maar die hadden ze niet liggen. Heeft iemand ervaring met deze tassen? Of heeft iemand een indruk of deze daadwerkelijk ruimer is dan de Orion Trekker II?
Wat er in moet kunnen is het volgende:
Nikon D40x
Nikkor 18-55
Nikkor 55-200
Filters, SD kaartjes, Snoertjes/oplader
in de toekomst een flitser en nog een objectief.
En omdat ik nog wel eens op reis ga wil ik een tas waar ik naast mijn camera spul ook handbagage in kwijt kan. Dat scheelt namelijk in de tassen.
Ok top! Wat kun je in het bovenste vak allemaal kwijt. Past er beetje fatsoenlijk een boek, wat reispapieren, mp3 speler en dat soort meuk in?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
IK heb de Rover AW II. Prima tas. Past al m'n meuk in (350D, 70-200 f4 (ook mounted op body in tas te stoppen), 17-40 f4, reserveaccu's en wat andere kleine dingetjes). En erg handig: statiefhouder en in bovenste vak kun je nog wat andere spullen kwijt. Heb er 119 euro bij Foto Konijnenberg voor betaald; dat kost ie nu nog steeds geloof ik. Ff goed op internet zoeken scheelt vooral met tassen veel geld.
Dat soort dingen past erin. Qua papieren of tijdschriften past A4-formaat net niet, maar dat vind ik geen groot probleem. Als je een keer de tas wil gebruiken zonder camerameuk kun je het middenstuk eruit halen en heb je één grote tas (met één vak dus).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Ok top! Wat kun je in het bovenste vak allemaal kwijt. Past er beetje fatsoenlijk een boek, wat reispapieren, mp3 speler en dat soort meuk in?
Kom hier idd ook niet op de site. Bij de grote online fotozaken krijg je de tassen vaak vele tientjes goedkoper dan de fotozaak op de hoek.quote:De website van Konijnenberg ligt op dit moment onderuit. Maar ben al wat aan het rondneuzen. Zijn er al een aantal die hem een stuk goed koper aanbieden dan de foto vak zaak.
Kijk eens naar een Lowepro Minitrekker Classicquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:12 schreef buzzer het volgende:
Mijn tas is alweer te klein
Wat is een leuke tas om een D80 met opgeschroefde grip en laten we zeggen 4 lensen en een flitser in op te bergen ? en als iemand er nog een heeft staan dioe stof staat te vangen, dan hoor ik het graag
Kijk ook even rond op internet. Die prijzen willen nog wel eens wat lager liggenquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:54 schreef buzzer het volgende:
Die verkopen ze bij mijn fotowinkel. Ik ga van de week even kijken
doe ik ook, maar ze zijn erg karig met duidelijke plaatjes, dus ik ga eerst kijken (kijken kijken niet kopen) in de winkel, en dan bestel ik hem via internetquote:Op woensdag 5 september 2007 00:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kijk ook even rond op internet. Die prijzen willen nog wel eens wat lager liggen
Whehehehe... ik sleep dat ding zowiezo mee naar de OUD-meet. Dan kun je eens kijken hoe ik hem heb ingerichtquote:Op woensdag 5 september 2007 00:17 schreef buzzer het volgende:
[..]
doe ik ook, maar ze zijn erg karig met duidelijke plaatjes, dus ik ga eerst kijken (kijken kijken niet kopen) in de winkel, en dan bestel ik hem via internet
Dat is dus wat ik ook probeer te voorkomen nu. Dat ik over een half jaar weer een nieuwe tas moet gaan kopen. Die crumpler die ik een par posts terug noem is deze erg ruim en dan kan ik nog wat groeien. Maar hij ziet er iig wat minder collosaal uit alsdie grote vierkante lowepro tassen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:12 schreef buzzer het volgende:
Mijn tas is alweer te klein
Wat is een leuke tas om een D80 met opgeschroefde grip en laten we zeggen 4 lensen en een flitser in op te bergen ? en als iemand er nog een heeft staan dioe stof staat te vangen, dan hoor ik het graag
Toch zijn de Lowepro tassen in ieder geval super super stevig, waterdicht (een aantal) en heel goed geisoleerd.quote:Op woensdag 5 september 2007 08:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik ook probeer te voorkomen nu. Dat ik over een half jaar weer een nieuwe tas moet gaan kopen. Die crumpler die ik een par posts terug noem is deze erg ruim en dan kan ik nog wat groeien. Maar hij ziet er iig wat minder collosaal uit alsdie grote vierkante lowepro tassen.
[afbeelding]
is tzelfde hutkoffer als die van mijquote:
Hangt van model af denk ik... Ik heb nog geen Lowepro in mijn handen gehad maar in de Daily's van Crumpler zit bijvoorbeeld nog een 'binnenhoes', dat je er als een koffertje kan uithalen als je de tas voor iets anders wil gebruiken. Nu in praktijk is dat wel makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 5 september 2007 09:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Toch zijn de Lowepro tassen in ieder geval super super stevig, waterdicht (een aantal) en heel goed geisoleerd.
Iemand die mij misschien kan vertellen hoe deze Crumpler tassen zich verhouden t.o.v. de Lowepro tassen, vooral wat betreft stevigheid?
Ik heb er een keertje een gezien, en daar lag alles maar een beetje "los" in (de tas was erg zacht dus bleef niet goed in vorm, waardoor de apparatuur wat ging schuiven etc.).
quote:
Voor zover ik hierop kan antwoorden (ik heb zo geen grote) valt dat goed mee. De achterkant van de tas is extra dik en zacht zodat je je cam/laptop niet tegen je achterste voelt kletsen. Het gewicht zal er ook wel voor zorgen dat 't niet teveel beweegt, en die 3e riem houdt de tas normaal gezien op zijn plaats. Het gewicht is natuurlijk bij elke tas 'tzelfde, maar de schouderriem heeft een zacht omhulsel dat 't toch al iets minder erg maakt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Heb je er al uitstapjes mee gemaakt, Xint? Is het echt comfortabel met je 40D, 3 lenzen en lappie?
Had in China dagen moeten rondlopen met mijn pakket, want ik had geen zin om mijn laptop achter te laten in het hotel. Opzicht viel het erg mee, de derde riem helpt namelijk echt. Maar moet wel zeggen dat dagen lang een tas van 10kg niet echt lekker is. Meestal neem ik geen laptop mee tenzij ik bij iemand ga logeren. Wat wel een probleem bij mij is, is dat als ik mijn laptop in mijn tas en en de camera en de breedte erin legt. Dat ik de camera er niet echt makkelijk eruit kan halen. Heb het nog niet zo in gedeeld dat de camera met de lengte mee (met de tas) erin te leggen, scheelt denk ik weer wat ruimte.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Heb je er al uitstapjes mee gemaakt, Xint? Is het echt comfortabel met je 40D, 3 lenzen en lappie?
Ow wis ik niet, maar ik wou perse een schoudertas. (Weet niet of dat bij de Delsey zo is hoor).quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:29 schreef Ynske het volgende:
er zijn ook fototassen van Delsey waar je laptop in kan. Buzzer en ik hebben deze beide, t is wel een hutkoffer maar wel eentje die ontzettend stevig is en niet snel last van je rug oplevert. voor mij een heel goede optie dus
quote:Op zondag 6 mei 2007 21:10 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De 70-300 zorgt voor problemen waarschijnlijk? Dat had ik ook met mijn Lowepro schoudertas. Daar kon m'n Nikon met kitlens en de 70-300 niet in. Afgelopen weekend heb ik proefondervindelijk een tas uitgezocht. Body en lenzen mee en overal passen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Crumpler Pretty Boy Back Pack. Voldoende ruimte voor meerdere lenzen en andere meuk. Daarbij, en dat wilde ik graag, een bovenvak waar je andere spullen zoals eten, drinken, kleding, laptop o.i.d. in kwijt kan.
Wat fotootjes van de Crumpler site:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En das exact de reden waarom ik graag een statiefhouder zou willen hebben. Ik heb er ook een aparte zak omheen zitten, maar vind dat helemaal kut omdat je steeds met bijna een meter aan lege tas rondloopt. Gewoon aan mijn rugzak, opzetten duurt nog geen 30 seconden en een snelkoppeling is gewoon lekker.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:23 schreef Cryothic het volgende:
Wat de statiefhouder betreft, ik heb een aparte tas voor m'n statief, maar gebruik m'n statief eigenlijk nooit (onhandig, groot, duurd lang met opzetten enzo)
Ik heb zijn grote broertje, de Flipside 400AW. erg fijne tas, maar twee dingen die mij opvallen: 1) De statiefhouder is te klein. De bevestiging zit te laag, waardoor het statief veel te veel beweging heeft. Het is vrij simpel op te lossen door een elastiek door het handvat te halen. 2) De heupband is niet los te halen. Ik heb ook een Computrekker AW Plus, en die heeft het wel. Wil je de tas voor kortere wandelingen gebruiken, kan de heupband in de weg gaan zitten. (zie net dat de heupband van de 300 veel kleiner is)quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb op dit moment enkel nog een Kata 3n1-20, op zich een prima reportagetas omdat je je camera snel in-en-uit kunt pakken, maar als je wat meer spullen hebt dan wil je de hele tas kunnen indelen, en niet slechts de onderkant.
Ik zit te denken om hem aan te vullen met een Lowepro Flipside 300. Mooie strakke tas, veel indelingsvrijheid, statiefhouder erbij. Alles past er dan in 1x echt in, en je hebt meteen een werkplatform voor het wisselen van lenzen/filters.
Het voordeel van die flipside is dat je hem zo voor je buik kunt hangen, maar hoe zit dat met die 400?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:14 schreef Marc H het volgende:
[..]
Ik heb zijn grote broertje, de Flipside 400AW. erg fijne tas, maar twee dingen die mij opvallen: 1) De statiefhouder is te klein. De bevestiging zit te laag, waardoor het statief veel te veel beweging heeft. Het is vrij simpel op te lossen door een elastiek door het handvat te halen. 2) De heupband is niet los te halen. Ik heb ook een Computrekker AW Plus, en die heeft het wel. Wil je de tas voor kortere wandelingen gebruiken, kan de heupband in de weg gaan zitten. (zie net dat de heupband van de 300 veel kleiner is)
Ik wilde zelf ook de 300 kopen, maar bleek toch te klein. Op een van de productfoto's staat een flipside 300 met daarin een 4XXD, met daarop een 100-400L, twee lenzen en een flitser, vrijwel hetzelfde wat ik wilde meenemen: 40D, 100-400L, 24-105L, 10-20ex, en een flitser. Bleek het toch niet te passen. De productfoto's op de site van lowepro zijn zonder zonnekappen op de lenzen, en die wil ik toch echt meenemen.
Het kan in theorie, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik vind het makkelijker (en veiliger!) om de tas even van mijn rug af te halen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:35 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Het voordeel van die flipside is dat je hem zo voor je buik kunt hangen, maar hoe zit dat met die 400?
Want ik vind het opzich een mooie tas, met veel ruimte. maar in de product video doet die meneer wel z'n knie omhoog om de tas te ondersteunen.
zie een aantal posts boven je, daar heb ik er wat over neergezetquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef Jekoos het volgende:
Ik zelf gebruik op dit moment de Crumpler Pretty Boy. Mooie tas die er ook niet direct uit ziet als een foto tas. Makkelijk in gebruik en genoeg opbergruimte voor een body met kitlens en een extra lens. Een klein voorvakje voor extra dingetjes zoals poetsdoekje, filters en lensdopjes. Helaas wordt hij nu te klein omdat ik alweer meer spullen aangeschaft heb.
Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger. Zit er sterk aan te denken om voor een rugtas te gaan. De lowepro slingshot 200 spreekt me erg aan. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dankje, daar had ik overheen gelezen. Lijkt me een fijne tas, en zeeeeeker ruim genoeg voor mijn uitrusting op dit momentquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
zie een aantal posts boven je, daar heb ik er wat over neergezet
Je zou eens kunnen kijken naar de Domke J1, J2, J-803 en F-2B.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:01 schreef Mascleta het volgende:
Weet iemand of er ook schoudertassen bestaan waar 2 body's+grip in passen en een 70-200 F/2.8 en 17-85 iS?
dat is niet asociaal, dat is de normale adviesprijs. Iedereen mag naar eigen inzicht prijzen neerzetten en als men dus geen marge wil maken, dan maak je hem zo goedkoop...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:21 schreef Jekoos het volgende:
[..]
Dankje, daar had ik overheen gelezen. Lijkt me een fijne tas, en zeeeeeker ruim genoeg voor mijn uitrusting op dit moment
Hij kost bij konijnenberg 65 euro (link) terwijl hij bij de lokale fotozaak hier in Emmen een associale 109 euro kost
Ik zeg toch ook niet dat die fotozaak dat niet zelf mag weten? Ik snap niet waarom je direct op mij reageerd eigenlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat is niet asociaal, dat is de normale adviesprijs. Iedereen mag naar eigen inzicht prijzen neerzetten en als men dus geen marge wil maken, dan maak je hem zo goedkoop...
Hij's érg leuk. Goed gevonden.quote:
Ik kon niet echt een geschikte tas vinden voor mijn camera en spulletjes (waar precies in past wat ik erin wil hebben e.d.) en toen heb ik deze gekocht: ebay linkquote:Op donderdag 8 april 2010 11:44 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Hij's érg leuk. Goed gevonden.Weer eens wat anders dan die standaard tassen. Maar wat een geld altijd, zulke tassen.
![]()
Wat ik bij alle schoudertassen een beetje mis (maar misschien heb ik niet goed gekeken) is een ruimte voor ándere zooi. Ik zou graag een padded deel in een helft zien, voor body en evt. 1 lens. (Echt minimaal dus) en dan een scheiding zodat alles netjes blijft zitten. Aan de andere kant van de scheiding, kan ik dan mijn 'handtas' rotzooi kwijt. (Autopapieren, portomonnee, mobiel etc etc).
En dan de uitstraling van een sportieve vrouwen tas. Dus geen leer.
Meestal is een tas volledig toegespitst op de body en lenzen en misschien een klein ritsje voor meuk. Terwijl ik een 'handtas' zoek met padded vak voor camera, zodat ik 't dagelijksw deel van mijn fotozooi áltijd bij me heb.
Mijn meestgebruikte tas tijdens natuurfotografie. Voordelen van de flipside: Betere heupband dan de minitrekker, Statief hoeft er niet af voor een lenswissel, en de rugkant blijft schoon tijdens lens wisselen. De minitrekkers leg je met de rugkant naar beneden op de grond. en dat kan dus vrij smerig zijn tijdens natuurfotogrtafie. De flipside heeft daar geen last van. Niet dat de flipside ideaal is: de statiefbevestiging is te laag voor grotere (lees: mijn) statieven. Maar dat is vrij simpel op te lossen. Een elastiek aan de handgreep boven en dat is opgelost. en jammer dat de heupband niet te verwijderen is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Iemand ervaring met de Flipside 400 AW van LowePro? Heb nu de 200 en wil meer ruimte voor bijv. drinken onderweg tijdens het hiken.
Mooi, dan weet ik pcies wat ik nodig hebquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:48 schreef Marc H het volgende:
[..]
Mijn meestgebruikte tas tijdens natuurfotografie. Voordelen van de flipside: Betere heupband dan de minitrekker, Statief hoeft er niet af voor een lenswissel, en de rugkant blijft schoon tijdens lens wisselen. De minitrekkers leg je met de rugkant naar beneden op de grond. en dat kan dus vrij smerig zijn tijdens natuurfotogrtafie. De flipside heeft daar geen last van. Niet dat de flipside ideaal is: de statiefbevestiging is te laag voor grotere (lees: mijn) statieven. Maar dat is vrij simpel op te lossen. Een elastiek aan de handgreep boven en dat is opgelost. en jammer dat de heupband niet te verwijderen is.
Drinken en eten gaan zonder problemen mee, een trui/jas kan je aan de bovenkant vastmaken.
Lowepro heeft wel wat leuke,moet je ff op de site van ze kijkenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:44 schreef Flaccid het volgende:
Ik ben opzoek naar een cameratas voor mijn Nikon D90. So far heb ik maar 1 lens, maar ik wil vooral dat de tas niet te groot word, zodat je een lompe unit op je rug krijgt. Iets ter grote van de welbekende eastpak tas is wat ik eigenlijk zoek. Heeft iemand goede tips?
Ik wil mijn Nikon D90 meenmen met een 18-105mm objectief. Daarbuiten mss een extra batterijblok, en mijn compact camera, ten grote van een pakje sigaretten. Het is ook een deel voor de opberging van mijn camera, deze ligt nu nog vaak op mijn bureau stof te happen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:09 schreef Marc H het volgende:
Wat wil je precies meenemen?
voor een 450D met een kitlens heb je veel minder ruimte nodig als een 1D met een sigma 50-500 en een flitser, om maar wat te noemen.
Crumpler maakt in mijn ogen fantastisch materiaal. Niet alleen is het stevig en in elk geval een beetje waterdicht, maar het ziet er ook meestal ook niet uit als een cameratas, wat wel zo veilig aanvoelt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:17 schreef Flaccid het volgende:
Ik ga denk ik voor een Jimmy Bo van Crumpler, ben nog ff aan het twijfelen over de grote ervan. Ik heb nu 1 18-105 opbjectief, maar misschien dat ik ga uitbreiden.. Iemand ervaringen met deze tassen van crumpler?
ik wist dat ik wat vergeten was.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:51 schreef Marc H het volgende:
* Marc H Kijkt in kristallen bol, nee, nog steeds defect....
Wat wil je in de tas meenemen?
Op dit moment heb ik nog geen grip en ben ook niet echt van plan om in de nabije toekomst er een aan te schaffen. Is CameraNU.nl een betrouwbare shop, deze heeft ze namelijk best goedkoop..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:21 schreef Azreal het volgende:
[..]
Crumpler maakt in mijn ogen fantastisch materiaal. Niet alleen is het stevig en in elk geval een beetje waterdicht, maar het ziet er ook meestal ook niet uit als een cameratas, wat wel zo veilig aanvoelt.
De Jimmy Bo is niet geschikt voor camera's met grip, wat een beetje jammer is. Maar zolang je de strap om je been niet over je knie heen schuift omdat je aan het klimmen bent is het een geweldig ding om je camera paraat te hebben. Een 18-105 zou ook makkelijk in de Jimmy Bo 400 moeten passen.
en daar zit de ingan aan de binnenkant? tegen de rug aan?quote:Op woensdag 1 september 2010 09:43 schreef Marc H het volgende:
Flipside 300/400 of anders een minitrekker.
De flipside 300 is misschien wat aan de krappe kant. De 400 is veel ruimer. Wat misschien handig is van de flipside 400 is de goede heupband.Als je die goed afstelt draag je veel minder gewicht op je schouders, maar zit het gewicht meer op je heupen. De heupband van de 300 is een stuk kleiner.
Ik heb zelf o.a. de flipside 400, en gevuld met: 7D met grip - 100-400 L, 70-200 L 2.8 IS.- 24-105L een sigma 10-20 en een monopod, kan ik er de hele dag mee rondlopen. (Hij zit dan echt nokvol, en moet de rits met overleg worden dichtgedaan)
Ik heb zowel met CameraNu als met Foca goede ervaringen. Allebei gewoon nette winkels. Bij CameraNu is het geloof ik altijd druk, en vaak vrij lange wachttijden. Maar wel heel erg goed advies. Bij Foca word volgens mij iets minder de tijd voor je genomen, maar ook daar geen klachten. Bij Kamera-Express (Capelle a/d IJssel, redelijk in de buurt van foca) ben ik 2 keer slecht geholpen, en na er heel lang niet geweest te zijn een keer goed. De reviews over KE wisselen nogal, je moet geloof ik een beetje de goede verkoper treffen daar. Die hebben wel erg veel tassen op voorraad.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Op dit moment heb ik nog geen grip en ben ook niet echt van plan om in de nabije toekomst er een aan te schaffen. Is CameraNU.nl een betrouwbare shop, deze heeft ze namelijk best goedkoop..
Edit: Foka Rotterdam heeft ze nog goedkoer. Voor welke zou ik gaan?
Zonder grip zijn de Jimmy Bo's echt ideaal. Ik gebruik ze zelf in combinatie met de Messenger Boy, die een verborgen fotovak heeft en waar m'n extra lenzen in zitten. Verder heb ik dan nog genoeg ruimte over voor 4 flitsers, batterijen, kleurfilters en een grijskaart in het bovenvak.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Flaccid het volgende:
Op dit moment heb ik nog geen grip en ben ook niet echt van plan om in de nabije toekomst er een aan te schaffen. Is CameraNU.nl een betrouwbare shop, deze heeft ze namelijk best goedkoop..
Edit: Foka Rotterdam heeft ze nog goedkoer. Voor welke zou ik gaan?
Ik ga het sowieso online bestellen, hier in de buurt zijn ze allemaal erg duur.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:59 schreef ries89 het volgende:
[..]
Ik heb zowel met CameraNu als met Foca goede ervaringen. Allebei gewoon nette winkels. Bij CameraNu is het geloof ik altijd druk, en vaak vrij lange wachttijden. Maar wel heel erg goed advies. Bij Foca word volgens mij iets minder de tijd voor je genomen, maar ook daar geen klachten. Bij Kamera-Express (Capelle a/d IJssel, redelijk in de buurt van foca) ben ik 2 keer slecht geholpen, en na er heel lang niet geweest te zijn een keer goed. De reviews over KE wisselen nogal, je moet geloof ik een beetje de goede verkoper treffen daar. Die hebben wel erg veel tassen op voorraad.
Ik weet eigenlijk al zeker dat ik voor de Jimmy Bo ga, het is nu meer de locatie waar ik hem kan halen.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:16 schreef Azreal het volgende:
[..]
Zonder grip zijn de Jimmy Bo's echt ideaal. Ik gebruik ze zelf in combinatie met de Messenger Boy, die een verborgen fotovak heeft en waar m'n extra lenzen in zitten. Verder heb ik dan nog genoeg ruimte over voor 4 flitsers, batterijen, kleurfilters en een grijskaart in het bovenvak.
Helaas kan ik je met de winkels niet echt helpen, heb de mijne gehaald bij de CityFoto en ben daar altijd prima geholpen. Zeker als je daar vaker komt doen ze niet echt moeilijk als je om korting vraagt.
Overigens zou ik qua praktisch gebruik op reis niet voor een ZoomiVerse XL gaan, daar past gigantisch veel in, maar elke keer als je er iets uit wilt pakken ben je 5 minuten bezig met 'm open ritsen. Prima als je ergens vast opstelt voor een paar uur, maar anders is het gewoon onhandig.
Veel plezier met de 400!quote:Op donderdag 2 september 2010 18:19 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zojuist naast de flipside 200 de 400aw gekocht. Mooie tas, heb 2 flitsers, al mijn kleine grut, 70-200 f/2.8l is, 17-55 f/2.8 is usm, 100mm f2.8l is usm macro, 10-22, 85mm usm en de 7d plus grip er redelijk makkelijk ingekregen. Istie wel vol, maar das ideaal, ik laat bijv voor vakantie toch een deel thuis en is er genoeg ruimte voor een jas, bammetje, regenkleding en kun je aan beide zijde drinken meenemen aan de buitenkant.
Flipside 200 is nu genomineerd om van eigenaar te wisselen denk ik
moet 't perse een Crumpler zijn? Domke maakt ook leuke tassen en zien er wat beter uit imhoquote:Op maandag 20 september 2010 17:22 schreef KingOfMars het volgende:
Aan welke Crumpler schoudertas moet ik denken als ik mijn 50D (evt. met grip), 17-55 en een telelens (70-200L) mee wil nemen?
Oh, mag ook hoor. Budget is tussen 50 - 100 euro. Zoals gezegd wil ik er graag een 50D in (ik twijfel nog of ik een grip wil maar ik wil er wel vast rekening meehouden qua tas), een EF-S 17-55 (ook geen kleintje geloof ik) en ik wil begin volgend jaar nog een tele kopen, waarschijnlijk dus de 70-200 f/4L. Verder heb ik nog een 50mm 1.8 en een flitser (430EX) maar die hoeven niet altijd mee (en als de flitser mee moet kan de tele wel thuis blijven denk ik).quote:Op maandag 20 september 2010 18:55 schreef zquing het volgende:
[..]
moet 't perse een Crumpler zijn? Domke maakt ook leuke tassen en zien er wat beter uit imho
Dat zal je nog meevallen.quote:Op maandag 20 september 2010 18:58 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
(en als de flitser mee moet kan de tele wel thuis blijven denk ik).
Crumpler vond ik eerst ook helemaal geweldig, totdat je erachter komt dat ze gigantisch lomp zijn omdat de padding veel te dik is. (Vooral de rugzakken) Leuk als je paranoia bent op schade, maar Crumpler overdrijft het een beetje. Door die vulling blijft er naar verhouding veel minder bruikbare ruimte over. Als je er voor de grap een Domke F2 naast zet verbaas je je erover wat er allemaal in de Domke past, als je het formaat van die tassen vergelijkt.quote:Op maandag 20 september 2010 18:55 schreef zquing het volgende:
[..]
moet 't perse een Crumpler zijn? Domke maakt ook leuke tassen en zien er wat beter uit imho
Hoe bedoel je? De tele zal ik voornamelijk buiten gebruiken, en naar ik verwacht nog meestal overdag ook. Vandaar dat ik denk dat ik dan geen flitser nodig heb. Ik wil sowieso geen tas meer waar alles in past, is me te lomp. Body, grip, lens, extra lens en klaar.quote:
Gaat hier ook de volgende worden, heb nu een kata 3n120, maar begint een beetje krap te worden en daarmee onhandig.quote:Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Ener-G het volgende:
Zelf vanmiddag trouwens een Lowepro Flipside 400AW besteld, de pine green/zwarte
Ik gebruik de 70-200 ook regelmatig voor close-ups en dan is die flitser best handig. Maar inderdaad voor buiten en overdag ga je 'm niet vaak nodig hebben.quote:Op maandag 20 september 2010 20:28 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De tele zal ik voornamelijk buiten gebruiken, en naar ik verwacht nog meestal overdag ook. Vandaar dat ik denk dat ik dan geen flitser nodig heb. Ik wil sowieso geen tas meer waar alles in past, is me te lomp. Body, grip, lens, extra lens en klaar.
Tijd voor de flipside 400 fanclub?quote:Op maandag 20 september 2010 20:52 schreef Marc H het volgende:
Straks loopt half fotograferend fok met een Flipside 400![]()
Maar ik moet toegeven, het is een verdomd fijne tas als je redelijk wat spul wilt meenemen.
Over lomp gesproken, dat vind ik van die rugzakken en óók die Flipside.quote:Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Crumpler vond ik eerst ook helemaal geweldig, totdat je erachter komt dat ze gigantisch lomp zijn omdat de padding veel te dik is. (Vooral de rugzakken) Leuk als je paranoia bent op schade, maar Crumpler overdrijft het een beetje. Door die vulling blijft er naar verhouding veel minder bruikbare ruimte over. Als je er voor de grap een Domke F2 naast zet verbaas je je erover wat er allemaal in de Domke past, als je het formaat van die tassen vergelijkt.
Zelf vanmiddag trouwens een Lowepro Flipside 400AW besteld, de pine green/zwarte
Ik moet zeggen dat het ook wel mee valt met de lompheid van de tas, hij is kleiner dan een gemiddelde eastpak tas en misschien iets 'breder' omdat er natuurlijk een dikke toeter in kan en past. Maar ik vind hem zeker niet lomp en er kan inderdaad genoeg inquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:53 schreef Marc H het volgende:
Probeer jij maar eens in die tas van jou een 7D, 10-20, 24-105, 100-400 en een monopod te stoppen, om daarna uren door natuurgebieden, te wandelen.
Zijn ze lomp die flipsides? Waarschijnlijk wel, maar o zo praktisch.
Tja, inmiddels heb ik daarom ook zo'n kleine zoom-schoudertas, waar alleen 1 body-zonder-grip+lens in past, een flipside 200 en een flipside 400. Rits op de rug is gewoon erg handig. Ik heb sowieso geen body die makkelijk mee kan, dus dan kan er net zo goed een knappe tas omheenquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:12 schreef jack4ya het volgende:
Ik denk ik gooi een beetje tegenwicht in dit topic dat je minimaal met een turbotas moet lopen
Gewoon je spullen meenemen en passen maar.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:51 schreef Ynske het volgende:
ik ben er nog niet achter welke tas ik wil hebben, wil liever niet via inet nu gaan bestellen meteen, maar eerst eens gaan kijken hier of daar. maar hier of daar weet ik nog niet echt een winkel in de buurt waar ze veel keus hebben in Limburg.
ja dat dus, maar dna moet ik eerst een adresje hebbenquote:Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gewoon je spullen meenemen en passen maar.
Het is een eindje vandaan uit Limburg maar Cameranu & KE hebben veel tassen staan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja dat dus, maar dna moet ik eerst een adresje hebben
en eerst weer kunnen lopen![]()
klopt, maar dat is ff ver fietsenquote:Op dinsdag 21 september 2010 09:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Het is een eindje vandaan uit Limburg maar Cameranu & KE hebben veel tassen staan.
Booms anders of Cameranu?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:57 schreef KingOfMars het volgende:
Ik vind alleen dat je bij KE zo wisselend geholpen word. Wil er eigenlijk ook nog naar toe, ook omdat ik de 17-55 even qua gewicht en omvang af wil zetten tegen de 24-70, wil ze gewoon even vasthouden, op m'n body zetten, etc, maar je wordt daar af en toe zo verschrikkelijk slecht geholpen... Voor een tas zou ik ook nog even willen kijken, misschien toch maar op de gok naartoe dan.
Mja, liefst wel iets in de regio R'dam. Wat dat betreft is KE wel praktisch voor mij. Of Utrecht, da's evenver.quote:
Willekeurige andere winkel? Bestellen kan altijd nog.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja dat dus, maar dna moet ik eerst een adresje hebben
en eerst weer kunnen lopen![]()
Ik heb niet gezegd dat hij minder diefstalgevoelig was, hij valt gewoon niet zo op. Maar inderdaad, er zijn mensen die de tas kopen met dat argument.quote:Op dinsdag 21 september 2010 23:58 schreef Marc H het volgende:
Mogen best goede tassen zijn, maar ik vind Domke tassen er niet uitzien. De meesten lijken 10 jaar oud, ook als ze gloednieuw zijn.
En trouwens, dat ze er niet uitzien als fototassen, en daardoor minder diefstalgevoelig zijn vind ik ook zo'n dooddoener, een dief kan wel raden wat er verder in zit, op het moment dat jij er een DSLR er uit haalt.
Of Foto Konijnenberg in Turnhoutquote:Op dinsdag 21 september 2010 09:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Het is een eindje vandaan uit Limburg maar Cameranu & KE hebben veel tassen staan.
Aber naturlich.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Of Foto Konijnenberg in Turnhout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |