abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34101096
Ik heb een Nikon D50 en ben op zoek naar een goede cameratas. Ik ga regelmatig met de camera op stap dus het moet wel van kwaliteit zijn. Waar kan ik deze het beste kopen ?
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_34101713
Ligt eraan wat je allemaal meeneemt .
Lowepro tassen (Orion trekker)

Zelf heb ik de Lowepro AW200...supertas
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_34113656
Voor het grote werk heb ik een Lowepro Mini Trekker AW. Genoeg voor 2 of 3 bodies, wat objectieven, belichtingsmeter, filters en wat andere zooi. Teven een goede bevestiging voor een statief.

Daarnaast heb ik nog een Billingham Hadley. Hier gaat een body met objectief en twee losse objectieven in. In de voorvakken is nog wat ruimte voor filmpjes en dergelijke.

Beide tassen zijn van prima kwaliteit en goed waterdicht. Het gaat er inderdaad om wat je mee wilt nemen. Denk ook even naar de toekomst. Een tas is snel te klein. Een kleine tas moet dus een bewuste keuze zijn, neem anders liever iets te groot.

Overigens kun je in de meeste winkels wel passen. Neem dusje spullen mee en kijk of je er goed mee uit de voeten kan.
pi_34130726
Als ik in de stad fotgrafeer dan gebruik ik een Lowpro Toploader 70 AW , makelijk om snel bij de camera te komen.
Voor de rest heb ik een Lowpro Super Trekker AW II en een Samsonite mini trekker
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_34131603
klik
bron =
pi_34134812
Ik heb een tas van Crumpler. Ben er zeer tevreden over! Erg robuust materiaal, mooi en handig design en wat ik ook erg belangrijk vond is dat het er niet direct uit ziet als een fototas (ivm diefstel).
www.crumpler.nl
pi_34135162
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:33 schreef Icicle het volgende:
Ik heb een tas van Crumpler. Ben er zeer tevreden over! Erg robuust materiaal, mooi en handig design en wat ik ook erg belangrijk vond is dat het er niet direct uit ziet als een fototas (ivm diefstel).
www.crumpler.nl
Dat vind ik ook fijn. Moet alleen even kijken welke ik moet hebben aangezien ik een D50 met 1 lens tot nu toe heb.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_34135412
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:41 schreef MrCrowley het volgende:

[..]

Dat vind ik ook fijn. Moet alleen even kijken welke ik moet hebben aangezien ik een D50 met 1 lens tot nu toe heb.
Zelf heb ik de Long Schlong, daar heb ik in zitten een body met 3 lensen (prime en zooms) plus flitser met nog wat batterijen filters e.d. Maar.. het past allemaal erin echter is het niet handig wanneer je er onderweg snel iets uit wilt pakken. Ik gebruik de tas alleen als transport van a naar b zeg maar, niet voor 'straatfotografie'.
Als ik jou was zou ik een niet al te kleine tas kopen, omdat je in de toekomst wellicht tóch gaat uitbreiden.
pi_34135908
Waar kun je die crumpler tassen bestellen ?
-H.J. Simpson-
pi_34136480
http://www.dewinkel.nl/ Daar komt de mijne vandaan
www.cornevaniperen.nl heeft ze bijv. ook. Maar google weet vast nog wel wat sites!
Er zin ook een paar Crumpler winkels, en bij veel goede fotozaken kun je ze bestellen.
pi_34138714
In Rotterdam kun je bij Calumet terecht voor Crumpler tassen. Toen ik er was stond er een groot assortiment van Crumpler, maar ook andere merken waren goed vertegenwoordigd.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:45:52 #12
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_34166722
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:56 schreef MrCrowley het volgende:
Waar kun je die crumpler tassen bestellen ?
Crumpler heeft volgens mij een eigen online store. Verder heeft konijnenberg ze ook geloof ik.

Een handige link is:

www.cambags.com

Kun je per camera type kijken wat voor soort tas mogelijk is. Staan foto's op waar je kunt zien hoe alles past enzo best makkelijk.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_34180952
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:56 schreef deom het volgende:
In Rotterdam kun je bij Calumet terecht voor Crumpler tassen. Toen ik er was stond er een groot assortiment van Crumpler, maar ook andere merken waren goed vertegenwoordigd.
Ga zaterdagmiddag even in Rotterdam kijken. Thnx
-H.J. Simpson-
pi_34190465
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:03 schreef MrCrowley het volgende:

[..]

Ga zaterdagmiddag even in Rotterdam kijken. Thnx
Ze zijn telefonisch ook goed bereikbaar. Misschien handig als je eerst even belt of ze voldoende hebben staan.
  FOK!fotograaf woensdag 18 januari 2006 @ 12:29:46 #15
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_34195815
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:20 schreef deom het volgende:
Voor het grote werk heb ik een Lowepro Mini Trekker AW. Genoeg voor 2 of 3 bodies, wat objectieven, belichtingsmeter, filters en wat andere zooi. Teven een goede bevestiging voor een statief.

Daarnaast heb ik nog een Billingham Hadley. Hier gaat een body met objectief en twee losse objectieven in. In de voorvakken is nog wat ruimte voor filmpjes en dergelijke.

Beide tassen zijn van prima kwaliteit en goed waterdicht. Het gaat er inderdaad om wat je mee wilt nemen. Denk ook even naar de toekomst. Een tas is snel te klein. Een kleine tas moet dus een bewuste keuze zijn, neem anders liever iets te groot.

Overigens kun je in de meeste winkels wel passen. Neem dusje spullen mee en kijk of je er goed mee uit de voeten kan.
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body: 10D + Filitser + Sigma:70-200 EX + 1.4x EX ext. + 2x EX Ext + 10-20 EX + 20 F1.8 EX prime + 24-70 EX+ Canon 50 f1.8. Maar het is een fijne tas, die mijn lenzen/body goed beschermd heeft.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_34196466
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Marc H het volgende:

[..]

2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body: 10D + Filitser + Sigma:70-200 EX + 1.4x EX ext. + 2x EX Ext + 10-20 EX + 20 F1.8 EX prime + 24-70 EX+ Canon 50 f1.8. Maar het is een fijne tas, die mijn lenzen/body goed beschermd heeft.
Mijn bodies zijn misschien wat kleiner. Met name de jaren 70/80 slr's zijn een stuk kleiner dan de huidige.
Op de plek van de flitser en het objectief in het midden kan nog en bodie met objectief. Flitser kan dan in het voorvak. Het is allemaal wat krap, maar past wel. Bijgaand een plaatje van de Lowepro site met specs.

Capacity: SLR with attached 80–200mm f/2.8 lens (most makes), additional body, 4–6 more lenses

Edit: Ik zie het nu. Ik heb alleen vast brandpunten. Met de bodies zoals op het plaatje, maar dan beide met een vaste 28 of of 50. De ruimte die dan in het midden overblijft kun je gebruiken voor nog een bodie zonder objectief, of een lichtmeter.
pi_34196542
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:50 schreef deom het volgende:

[..]

Mijn bodies zijn misschien wat kleiner. Met name de jaren 70/80 slr's zijn een stuk kleiner dan de huidige.
Op de plek van de flitser en het objectief in het midden kan nog en bodie met objectief. Flitser kan dan in het voorvak. Het is allemaal wat krap, maar past wel. Bijgaand een plaatje van de Lowepro site met specs.

[afbeelding]

Capacity: SLR with attached 80–200mm f/2.8 lens (most makes), additional body, 4–6 more lenses

Edit: Ik zie het nu. Ik heb alleen vast brandpunten. Met de bodies zoals op het plaatje, maar dan beide met een vaste 28 of of 50. De ruimte die dan in het midden overblijft kun je gebruiken voor nog een bodie zonder objectief, of een lichtmeter.
Edit: dubbel, of je let gewoon op op welke knop je klikt
pi_34197758
Wil je een rugzak, schoudertas, slingtas (combi van rug- en schoudertas)? Wat is je budget? Hoe goed moet hij tegen water kunnen? Ben je van plan om in de toekomst extra apparatuur aan te schaffen? Etc. etc.

Hoe kunnen wij nou zeggen wat voor jou een goede tas is, terwijl iedereen andere eisen stelt aan een tas.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een hekel aan schoudertassen. Dan kan ik jou wel een rugzak aanraden, maar als jij iemand bent die een schoudertas nodig heeft dan schiet dat niet op.
pi_34198026
quote:

[..]

2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body[/url]]
Mwah, zo knap is dat niet vind ik.
Ik heb zelf ook een minitrekker met: 300D body, 1000FN body, 18-55 objectiefje, 50 f/1.8, 80-200 2.8L, Seikonic 558L dualmaster lichtmeter. Met dit erin heb ik nog een vakje over waar nog een objectief inpast (Peleng 8mm fisheye met lenskoker is bv. geen probleem) of met een beetje proppen nog een body.

Ligt er dus maar gewoon aan hoeveel objectieven je meeneemt. Met een walkaround 24-70 objectief kan ik gewoon niks op een 1.6x cropfactor body, dus dan hou ik ruimte over voor andere zaken
  donderdag 26 januari 2006 @ 23:00:22 #20
15524 PS
pi_34500404
Ik zit er zelf aan te denken omdat ik momenteel alleen body + lens heb om een padded area te maken in me standaard tas. Kan ik ook nog wisselen van tas.
Nou heeft Domke inserts die we wel aardig lijken, maar waar ik geen ervaring mee heb. Iemand??
pi_34502144
Ik ben nu erg tevreden met mijn Crumplertas. Gekocht bij Calumet (dure toko overigens...)
-H.J. Simpson-
  donderdag 26 januari 2006 @ 23:48:57 #22
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34502307
Ik ben dus ook op zoek naar een goede tas.
Wat erin moet:
D70s, F60, F65, 18-70mm, 50mm, 28-80mm, 70-300mm, flitser, compactcamera, filters, extra rolletjes en binnenkort nog een lens
Alleen ik kan niks fijns vinden!
pi_34510530
Dat zou makkelijk moeten passen in een Lowepro phototrekker (misschien zelfs een minitrekker, zou je eens moeten uitproberen). Maar goed, je vertelt niet eens of je een rugtas wilt of een schoudertas, of welke tassen je al bekeken hebt en waarom ze niet bevielen, dus eigenlijk kan ik niet echt zeggen of ze fijn voor je zijn
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 januari 2006 @ 11:09:04 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34510609
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:06 schreef Ynske het volgende:
een nieuwe tas
een rugtas, waar ik ook mijn 70-300 lens op mijn body kan laten zitten, goed toegankelijk!

[afbeelding]
eigenschapjes:

Kleine draagtas met afsluitbare organizer aan de voorkant en hoofdcompartiment afsluitbaar via ritssluiting. Geschikt voor een reflextoestel met verschillende objectieven en accessoires. Comfortabele rug. Elegant tweekleurig waterbestendig materiaal en zachte tricot voering.
Afmetingen: (zet om in imperiaal - inches)
binnenkant
buitenkant
inhoud
gewicht 26 cm x 9.5 cm x 25 cm
30 cm x 15 cm x 26 cm
6.2 ltr
0.68 kg
ik ben er echt tevreden mee, ze zijn overigens ook in grotere uitvoeringen verkrijgbaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:17:19 #25
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34510839
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:06 schreef Gizz het volgende:
Dat zou makkelijk moeten passen in een Lowepro phototrekker (misschien zelfs een minitrekker, zou je eens moeten uitproberen). Maar goed, je vertelt niet eens of je een rugtas wilt of een schoudertas, of welke tassen je al bekeken hebt en waarom ze niet bevielen, dus eigenlijk kan ik niet echt zeggen of ze fijn voor je zijn
Ik heb nu een schoudertas waar ik de body van mijn D70s met daarop de 18-70 lens kwijt kan. Vervolgens nog een 70-300 en de 50mm óf de 28-80. Ook past er dan nog een compacte digicam in (ter grootten van een sigarettenpakje) en de verpakkingen van de filters. Dan houd het wel op. De flitser kan er niet eens meer bij (of ik moet nog een lens thuislaten).

Maar ik heb slechts een paar tassen geprobeerd. Rugtassen iig nog niet. Ik hoor daar zeer tegenstrijdige verhalen over. Of heel onhandig, of juist heel handig. Ik heb er iig geen ervaring mee.
pi_34511338
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:17 schreef Mauro het volgende:

[..]

Ik heb nu een schoudertas waar ik de body van mijn D70s met daarop de 18-70 lens kwijt kan. Vervolgens nog een 70-300 en de 50mm óf de 28-80. Ook past er dan nog een compacte digicam in (ter grootten van een sigarettenpakje) en de verpakkingen van de filters. Dan houd het wel op. De flitser kan er niet eens meer bij (of ik moet nog een lens thuislaten).

Maar ik heb slechts een paar tassen geprobeerd. Rugtassen iig nog niet. Ik hoor daar zeer tegenstrijdige verhalen over. Of heel onhandig, of juist heel handig. Ik heb er iig geen ervaring mee.
Ik heb nu een Crumpler Rugtas die ik vol heb zitten met kastjes en glas. Er zou volgens de specs nog een laptop bij in kunnen, maar daar zit nu mij opgevouwen refelctie scherm in..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_34938229
Weet iemand of de Crumpler winkel in Rotterdam al geopend is ?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:03:18 #28
92792 Laaaars
www.larsscheve.nl
pi_34939278
Ik heb zojuist de LowePro Magnum AW gekocht en dat is echt een goede tas. Als je niet wete wat je wilt, moet je echt eens bij Kamera Express gaan kijken, ben er zelf vandaag voor het eerst geweest, maar die hebben echt dat je zegt... vééééél tassen. je kunt ook op internet bij ze bestellen. Én ze zijn nog goedkoop ook!

http://www.kamera-express.nl
pi_34940103
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:03 schreef Laaaars het volgende:
Ik heb zojuist de LowePro Magnum AW gekocht en dat is echt een goede tas. Als je niet wete wat je wilt, moet je echt eens bij Kamera Express gaan kijken, ben er zelf vandaag voor het eerst geweest, maar die hebben echt dat je zegt... vééééél tassen. je kunt ook op internet bij ze bestellen. Én ze zijn nog goedkoop ook!

Kun je er makkelijk komen met het openbaar vervoer
Ga er over een tijdje ook heen... niet voor een tas, maar voor glas
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:51:46 #30
92792 Laaaars
www.larsscheve.nl
pi_34946679
Ben met de auto gegaan omdat ik inderdaad ook glas en een tas heb gekocht en geen zin had dat in de trein mee te sjouwen. Het gebouw is best afgelegen van het centrum dus denk eerlijk gezegd dat het wat moeilijker te bereiken is met de trein, misschien stopt er een bus in de buurt? Moet je even op 9292ov.nl kijken Wel een mooie winkel trouwens... Echt groooot zegmaar
pi_34946912
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:44 schreef MrCrowley het volgende:
Ik ben nu erg tevreden met mijn Crumplertas. Gekocht bij Calumet (dure toko overigens...)
Gewoon zeggen als je ze duur vindt. Kan er vaak nog wel wat van de prijs af (sorry is wel een beetje mosterd na de maaltijd, maar het schiet me nu pas weer te binnen)
pi_34946957
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:51 schreef Laaaars het volgende:
Ben met de auto gegaan omdat ik inderdaad ook glas en een tas heb gekocht en geen zin had dat in de trein mee te sjouwen. Het gebouw is best afgelegen van het centrum dus denk eerlijk gezegd dat het wat moeilijker te bereiken is met de trein, misschien stopt er een bus in de buurt? Moet je even op 9292ov.nl kijken Wel een mooie winkel trouwens... Echt groooot zegmaar
Het ligt vrij dicht bij Alexandrium. Openbaar vervoer is dus redelijk in de buurt. Ik denk dat er over de Hoofdweg best een bus rijd.
pi_34965636
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:36 schreef thomas26 het volgende:
Weet iemand of de Crumpler winkel in Rotterdam al geopend is ?
Ik heb net een mailtje van Crumpler ontvangen. De winkel in Rotterdam opent op 11 maart !
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_35056022
Heeft er iemand ook ervaring met de Billingham L2 tas?

vond het namelijk wel een hele mooie tas

pi_35066264
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:52 schreef Seabert het volgende:
Heeft er iemand ook ervaring met de Billingham L2 tas?

vond het namelijk wel een hele mooie tas

[afbeelding]
Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nmen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 in De L2 ziet er ongeveer even groot uit.

Ik gebruik de tas bewust iedere dag omdat ol hem een gebruikt uiterlijk wil geven om wat minder op te vallen. Na bijna een jaar dagelijks gebruik ziet de tas er echter nog even mooi uit als toen ik hem kocht. Als je het geld ervoor over hebt is het wat mij betreft een echte aanrader.
pi_35066268
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:40 schreef deom het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nemen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 in

Ik gebruik de tas bewust iedere dag omdat ol hem een gebruikt uiterlijk wil geven om wat minder op te vallen. Na bijna een jaar dagelijks gebruik ziet de tas er echter nog even mooi uit als toen ik hem kocht. Als je het geld ervoor over hebt is het wat mij betreft een echte aanrader.
Edit: dubbel
  zondag 19 februari 2006 @ 15:13:58 #37
15524 PS
pi_35255100
Ik heb nu een tijdje me d70 en ik ben druk op zoek naar een tas. Het gaat mij erom dat ik de tas op meerdere vlakken kan inzetten. Ik hoef alleen een d70 met kit lens, daarbij nog een 50mm en batt + kaartjes mee te nemen.
Ik ben het meeste opzoek naar een compact systeem dat ik los in een schouder tas of rugzak kan doen, afhankelijk van wat ik ga doen. Fietsen, lopen etc...zodat ik naast me camera nog een fles water, trui, boek kan meenemen.

De lowepro offtrail ziet er erg handig uit voor tijdens tochtjes. Nu weet ik niet of ik het hoofdcompartiment los kan maken om die los in een andere tas te doen zodat ik geen last heb van die straps voor als ik bijvoorbeeld in de stad loop?

De stealthreporters van lowepro hebben ook mijn aandacht getrokken omdat ze zo te zien niet te stug zijn en ook genoeg kunnen hebben. Vooral op vakantie ofzo heb ik een tas nodig die ook een trui, fles water, boek kan hebben.

Een Domke F6

http://www.fotokonijnenbe(...)vergroting/16024.jpg

Ziet er ook erg fijn uit qua vormgeving. Het zelfde geldt voor Crumplers, Hoewel ik daarbij soms twijfel over hoe de tas in te delen omdat de grotere tassen daar voor een soort van onder vak krijgen om lensen in te stoppen, terwijl ik heel weinig lensen ga verslepen.

Iemand die een van deze tassen kent/heeft??
pi_35323870
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:40 schreef deom het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met de L2, maar wel met de Hadley Original die ik heb. De tas is echt extreem mooi gemaakt. Super mooi leer en zit degelijk in elkaar. Ik gebruik hem dagelijks om mee te nmen naar mijn werk. Ik heb dan mijn lunch en een fotocamera erin zitten. Er gaan met gemak 5 boterhammen, drie appels en agenda en een Minolta XD7 in De L2 ziet er ongeveer even groot uit.

Heb hem ondertussen besteld, zodra ik hem binnen heb volgen er foto's
pi_35890837
Zijn er losse "interieur onderdelen" te bestellen zodat je je Lowepro geheel naar eigen keuze in kan delen?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:24:11 #40
128964 furore
scharlaken-groen
pi_35900146
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:33 schreef Icicle het volgende:
www.crumpler.nl

Wat een grappige site is dat, zeg! En inderdaad: mooi spul. En: verstandig om je cameratas niet op een cameratas te laten lijken!
pi_35902084
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:24 schreef furore het volgende:

[..]

Wat een grappige site is dat, zeg! En inderdaad: mooi spul. En: verstandig om je cameratas niet op een cameratas te laten lijken!
Ik vrees dat door de hype rondom Crumpler tassen inmiddels iedereen wel weet dat er of een laptop of een camera in een Crumpler zit.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:31:51 #42
128964 furore
scharlaken-groen
pi_35911118
Oh, nou die hype is langs mij heengegaan
pi_35911430
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:31 schreef furore het volgende:
Oh, nou die hype is langs mij heengegaan
In ieder topic dat ik lees over fototassen, hier en op GOT, word zoveel opgegeven over het feit hoe pretting het wel niet is dat een Crumpler niet op een fototas lijkt.

Een Domke F1 lijkt ook niet op een fototas, maar degene die erop gespitst is jat hem toch wel omdat je als je een beetje slim bent eerst gaat uitzoeken wat je wilt stelen (werkveldverkenning). Degene die niet specifiek een fototas wil jatten, jat alles in de hoop dat er iets waardevols in zit.

Helaas.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:12:12 #44
15524 PS
pi_35934878
Misschien ben ik wel zo wereldvreemd dat ik iedereen zn vrees van camera jatten niet begrijp. Maar of je dat ding nou om je nek hangt, of je hem nou in je handen houd of in je tas. Op het moment dat jij op toeristenplek nr. 101 een foto wil maken van dat beeld, van die mooie plant etc. Dan trek jij een zwarte dikke body uit je lowepro, je crumpler, je domke, je eastpack. Je schroeft er een lange compensatie lens op en dan weten ze het ook wel hoor...
Denk je dat een dief let op tas merk etc...ja natuurlijk lowepro valt op, maar als die jou met een dikke lens ziet weet ie het ook wel zelfs als die lens in een dameshandtas gaat! Daarnaast heeft elke toerist een camera bij zich. Dus een toerist met dikke tas = kassa.

Wat deom zegt: veldverkennig voor de echte dief, en de kruimeldief die ziet een mooi speeltje verdwijnen in een tas en jat de tas.

Ik zou een tas kiezen op draagcomfort en wat je er in kwijt moet, bescherming van je spullen. Als ze willen jatten dan vinden ze echt wel een weg. Tegenwoordig loopt iedereen met ipods, digicams, dure mobieltjes moet je die ook allemaal in je onderbroek duwen??
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:25:16 #45
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35935148
PS, als je op het vliegveld staat dan zijn daar ook dieven die je tas zien en denken, hee, da's een mooie tas, daar zitten vast mooiere spullen in-en ik denk niet dat de meeste mensen op een vliegveld foto's maken bij aankomst, zeker niet in griekenland of de VS bijvoorbeeld. En ook als je ergens anders loopt waar je niet wil fotograferen helpt het om een niet zo opvallende tas te hebben. Vandaar dat ik zelf het merkje eraf haal en mijn tassen misbruik, zodat ze er niet uit zien, en waardoor de potentiele dieven hopelijk voor een ander gaan, en niet voor mijn goedkoop uitziende zwerverstas.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_35936364
Ik heb een tamrac velocity 7.
Er kunnen enkele lenzen in en is niet zo opvallend.
Je kan het ook als rugzak en als schoudertas gebruiken
pi_35939769
Ik heb de tas niet gekocht omdat ik 'op straat' foto's wil maken, ik heb 'm gekocht om mijn spullen in te vervoeren. Mij zul je daarom niet zo snel de camera uit de tas zien halen op straat.
  zondag 12 maart 2006 @ 21:00:09 #48
15524 PS
pi_35971865
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:25 schreef Shark.Bait het volgende:
PS, als je op het vliegveld staat dan zijn daar ook dieven die je tas zien en denken, hee, da's een mooie tas, daar zitten vast mooiere spullen in-en ik denk niet dat de meeste mensen op een vliegveld foto's maken bij aankomst, zeker niet in griekenland of de VS bijvoorbeeld. En ook als je ergens anders loopt waar je niet wil fotograferen helpt het om een niet zo opvallende tas te hebben. Vandaar dat ik zelf het merkje eraf haal en mijn tassen misbruik, zodat ze er niet uit zien, en waardoor de potentiele dieven hopelijk voor een ander gaan, en niet voor mijn goedkoop uitziende zwerverstas.
Ik snap het effect van een niet herken bare tas Shark. Zo loop ik liever ook door de metro, loopt veel prettiger. Maar ik wou duidelijk maken dat je het niet tot het allerverste hoeft door te voeren, omdat zodra je je camera eruit haalt mensen het zien dat het een camera tas is.
Ik heb vaker gehoord van merk vernieling ja. Domke's die gestript worden en door de modder getrokken en daarna gewassen enzo. Oude sloebertassen worden niet geript nee. Ik heb me lowepro ook vaak in een andere tas zitten zodat het niet opvalt in de metro.

Weer een beetje ontopic:

Mijn zoektocht is nogal over. Ik heb een nova 1 gevonden waar me d70s in past. Je kan je zonnekap, geheugen, extra accu er ook in kwijt. Misschien ook wel een 50 mm (geen idee hoe groot die zijn). Voor mensen die een minimale tas zoeken, dus misschien een optie.
pi_35981224
Het is maar net de vraag waar TS met de tas heen wil. Een willekeurige stomme tas met rits en flap over de bovenkant is ideaal voor stads gebruikt. Plaats er een vierkante make-up tas in of ander flexibel bak achtige etui waar de camera in past. Eventueel stukje campingmatras op de bodem tegen op de grond smijten van tas.. Zo'n constructie geeft voldoende bescherming aan camera.

Als je een beter georganiseerde tas wilt hebben dan is de echte camera tas een aanrader. Dan is er de keus tussen rugtas, slingshot, of shoudertas.

Bijna elke camera rugtas is een voorlader. Snel de camera eruit pakken gaat niet. In sommige gevallen moet de tas neergezet worden om camera te pakken...Plus is het draag comfort. Min is dat je de tijd moet hebben of heel gericht tijdens wandeling kiest voor camera in tas of camera om nek.

Slingshot lijkt een ideaal alternatief, een kruising tussen rugtas en het gemak van schoudertas. Als je wat tenger of klein van postuur bent eerst in de winkel passen (eigenlijk geld dat voor iedereen en elke tas). De Slingshot die ik pastte had het effect dat ik als een hamster het ritsvakje boven mijn borst open moest maken om zo de camera tussen tas en neus eruit te vissen, erg onhandig.

Op het gebied van schoudertassen is er heel veel keus in modelllen. Ook daar is weer een sub keus, wil je mooi, praktisch, of... Ben je van plan grote notitieblokken, schriften mee te dragen? Neem er een met A4 vak. Gaat het juist om een degelijke reis camera tas. Ja op het vliegveld zijn dieven, maar je camera tas neem je als handbagage mee, of het moet wel een oerdegelijke koffer zijn die tegen het geweld van de transport stapels kan. (en buiten in de plensregen staat om ingeladen te worden). Dus de cameratas als handbagae moet ook weer een zekere compactheid hebben. Niet te dik zodat de tas eventueel aan de voeten neer gezet kan worden om vanuit de lucht een meesterfoto te maken.

pi_36052906
Ik ben opzoek naar een tas waarin ik zowel mijn camera (D50) als een extra lens als mijn laptop en het liefst ook nog wat andere kleine spulletjes kan meenemen.

Weet iemand of die dingen bestaan?

edit:
Ik zie er nu wel wat op de site van crumpler staan. Zijn er nog andere merken die zoiets aanbieden?

[ Bericht 22% gewijzigd door Quinazoline op 15-03-2006 13:33:36 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:26:33 #51
15524 PS
pi_36063367
Check deze:

Lowepro
pi_36070935
Die kwam ik inderdaad ook tegen. Zijn wel mooie tassen, alleen de prijs vind ik niet zo leuk.

Die compurover zou ik zo willen hebben.
pi_36076956
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:20 schreef Quinazoline het volgende:
Die kwam ik inderdaad ook tegen. Zijn wel mooie tassen, alleen de prijs vind ik niet zo leuk.

Die compurover zou ik zo willen hebben.
De prijs is dan wel fors, maar je krijgt er wel kwaliteit voor teug waar je jaren mee kan doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 maart 2006 @ 08:11:08 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36076999
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 08:02 schreef deom het volgende:

[..]

De prijs is dan wel fors, maar je krijgt er wel kwaliteit voor teug waar je jaren mee kan doen.
klopt maar wat ik me afvraag
ok het is handig dat je je laptop bij de hand hebt om data over te zetten, maar als je langere stukken gaat lopen, n dag weg bent en steeds die tas op je rug moet dragen is dat heel zwaar.
met de camera en toebehoren alleen al heb ik na een dag slepen ermee zoiets van hij is toch wel erg zwaar
Today is life -

Dale Carnegie
pi_36077109
Ik heb een tas voor mn camera voor als ik echt ga fotograferen, maar het gebeurt zo vaak dat ik EN mn cameratas, EN mn laptoptas, EN een tas voor nog wat andere spullen bij me heb. Dat vind ik niet handig.
pi_36077704
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 08:02 schreef deom het volgende:

[..]

Lowepro gaat bij normaal gebruik een leven lang mee . Ik heb er inmiddels 3 staan, maar dat komt door de constante uitbreiding van de "fotografieverzameling".
pi_36093227
Ik was voor mijn camera en flitser, extra kaartjes en de rest van het speelgoed ook een nieuwe tas nodig.
Ik ben nogal klein en als je dan iets hoger wilt staan wou ik graag een tas hebben die dat wel aankon. (erop staan)
Ik heb daarom gekozen voor een B&W Outdoor cases combi case type 90.
Over de 100 euro maar dan kan je ook op de tas staan.
Ik koop persoonlijk dan liever een tas waarin je ruimte over hebt.
Een tas kan je beter te groot kopen als net passend.

http://www.fotovideoboom.nl/index.php?id=48&product_id=5125
pi_36094907
Je moet inderdaad kiezen wat je het beste aanstaat. Een koffer/tas die leeg al 4 kilo weegt vindt ik persoonlijk niets.
pi_36099414
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:37 schreef Divel het volgende:
Je moet inderdaad kiezen wat je het beste aanstaat. Een koffer/tas die leeg al 4 kilo weegt vindt ik persoonlijk niets.
Van 4 kilo achter op mijn rug voel ik weinig van.
In het corps was het "meestal" een stukkie zwaarder
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:59:06 #60
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_36099459
Ik heb een Domke F-3X, fijne tas. Valt ook minder op als foto-tas itt de lowepro's, moet alleen nog een keertje de logo's eraf halen. http://www.cambags.com/canon/1d/shoulder/domke_f3x_frames.htm
pi_36110549
Ik heb een Lowepro nova 3 AW (shoudertas) ben ik erg tevreden mee.
Zit nu de camera + extra lens + mini statief + laders en kabels in en ik heb nog plek voor zeker 2 lenzen.

pi_36111130
Ik snap die opmerking over wel/niet opvallen eigenlijk niet zo. Als ik mijn fototas zichtbaar bij me draag is dat namelijk altijd omdat ik foto's wil maken. Dan is mijn camera ook te zien, dus dan is een wel/niet opvallende tas ook niet zo boeiend meer.

Ik heb trouwens gisteren bij de Crumpler winkel in Utrecht die laptop/photo combi's bekeken, maar ik vind ze toch wel erg duur. Doordat ze zo kleurig zijn, zijn ze ook niet echt tijdloos. Ze gaan dus wel heeel lang mee, maar volgens mij wil ik over 10 jaar zo'n tas niet meer hebben. Zit dus sterk te denken aan een Lowe Pro tas. Die hadden ze namelijk ook hele mooie maar in wat tijdlozere kleuren.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 maart 2006 @ 11:28:15 #63
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36111240
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:24 schreef Quinazoline het volgende:
Ik snap die opmerking over wel/niet opvallen eigenlijk niet zo. Als ik mijn fototas zichtbaar bij me draag is dat namelijk altijd omdat ik foto's wil maken. Dan is mijn camera ook te zien, dus dan is een wel/niet opvallende tas ook niet zo boeiend meer.

Ik heb trouwens gisteren bij de Crumpler winkel in Utrecht die laptop/photo combi's bekeken, maar ik vind ze toch wel erg duur. Doordat ze zo kleurig zijn, zijn ze ook niet echt tijdloos. Ze gaan dus wel heeel lang mee, maar volgens mij wil ik over 10 jaar zo'n tas niet meer hebben. Zit dus sterk te denken aan een Lowe Pro tas. Die hadden ze namelijk ook hele mooie maar in wat tijdlozere kleuren.
kijk anders eens hier

ook een heel goed merk, heb ik zelf ook een tas van
Today is life -

Dale Carnegie
pi_36111463
Die ziet er ook wel mooi uit inderdaad. Alleen jammer dat je laptop niet direct op je rug zit. Ik wil mn laptop eigenlijk zo dicht mogelijk op mijn rug hebben zitten, zodat ik niet zo achterover ga hangen. Misschien valt het mee hoor, dus ik ga eens voelen hoe die dingen zitten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 maart 2006 @ 11:37:00 #65
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36111481
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:36 schreef Quinazoline het volgende:
Die ziet er ook wel mooi uit inderdaad. Alleen jammer dat je laptop niet direct op je rug zit. Ik wil mn laptop eigenlijk zo dicht mogelijk op mijn rug hebben zitten, zodat ik niet zo achterover ga hangen. Misschien valt het mee hoor, dus ik ga eens voelen hoe die dingen zitten.
das overigens wel het slechtste voor je beeldscherm
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:39:08 #66
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_36111536
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ik heb een Crumpler rugtas, waar ook een laptop in kan, maar dat vak gebruik ik nu voor het meenemen van mijn 5in1 opgevouwenscherm en nog wat filters in boxje.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 maart 2006 @ 11:40:56 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36111575
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:39 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik heb een Crumpler rugtas, waar ook een laptop in kan, maar dat vak gebruik ik nu voor het meenemen van mijn 5in1 opgevouwenscherm en nog wat filters in boxje.
kijk dat is natuurlijk ook een oplossing
Quina, op die site kun je zoeken op uitrusting, dan komen er nog een aantal naar voren waarin je je apparatuur en laptop kunt vervoeren
Today is life -

Dale Carnegie
pi_36111606
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat wist ik helemaal niet!

Maar ik ben toch weer aan het twijfelen. Want als ik een tas heb voor mijn laptop en mijn fotospullen, en ik neem die fotospullen in die tas mee naar m'n ouders en ik wil dan gaan fotograferen, dan moet ik die hele grote tas meenemen, waarin ik niet al mijn spullen direct bij de hand heb. Of ik moet mijn lege fototas in het grote vak van de laptop/camera tas mee gaan nemen, maar dan gaat het ook een beetje aan zijn doel voorbij.
Ik ben er nog niet uit wat ik wil dus.

Het begon er eigenlijk mee dat ik een nieuwe laptoptas nodig had, en eens rond ging kijken. Maar nu kom ik er helemaal niet meer uit.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 maart 2006 @ 11:45:00 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36111684
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:42 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Dat wist ik helemaal niet!

Maar ik ben toch weer aan het twijfelen. Want als ik een tas heb voor mijn laptop en mijn fotospullen, en ik neem die fotospullen in die tas mee naar m'n ouders en ik wil dan gaan fotograferen, dan moet ik die hele grote tas meenemen, waarin ik niet al mijn spullen direct bij de hand heb. Of ik moet mijn lege fototas in het grote vak van de laptop/camera tas mee gaan nemen, maar dan gaat het ook een beetje aan zijn doel voorbij.
Ik ben er nog niet uit wat ik wil dus.

Het begon er eigenlijk mee dat ik een nieuwe laptoptas nodig had, en eens rond ging kijken. Maar nu kom ik er helemaal niet meer uit.
het is al meerdere malen gebleken dat er eerder gebreken aan het beeldschem ontstaan door de schokken die je laptop vanuit het lopen moet opvangen.

als ik naar mijn ouders ga heb ik meestal mijn zooi, in een tas waar tussen mijn kleren in mijn laptop zit. en mijn cameratas gewoon op mijn rug. dan kan ik zegmaar wel ten alle tijden aan mijn camera, en mijn flappie zit netjes warm en zacht in een tas
Today is life -

Dale Carnegie
pi_36111900
Waarom zou je je laptop in 1 tas met fotospullen willen? Ik wil dat lomp extra gewicht eigenlijk niet meeslepen...Als je echt zoveel fotos maakt dat je door je CF/Flash kaartjes bent dan zou je beter aan een image tank kunnen denken.

Ik laat mijn laptop lekker in zijn eigen tas in de auto liggen - en dan alleen fototas mee...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 maart 2006 @ 11:52:55 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_36111929
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:52 schreef vroem_nl het volgende:
Waarom zou je je laptop in 1 tas met fotospullen willen? Ik wil dat lomp extra gewicht eigenlijk niet meeslepen...Als je echt zoveel fotos maakt dat je door je CF/Flash kaartjes bent dan zou je beter aan een image tank kunnen denken.

Ik laat mijn laptop lekker in zijn eigen tas in de auto liggen - en dan alleen fototas mee...
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 08:23 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb een tas voor mn camera voor als ik echt ga fotograferen, maar het gebeurt zo vaak dat ik EN mn cameratas, EN mn laptoptas, EN een tas voor nog wat andere spullen bij me heb. Dat vind ik niet handig.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:25:35 #72
53305 Fish_
Gek op lomo's
pi_36120798
Kijk uit dat je tas niet te zwaar wordt, 25 Kg aan apparatuur is leuk, maar als je het een dag moet meeslepen dan ben je het aan het einde van de dag aardig zat....
Lomo camera scoren? Bij www.fotowereld.com/ natuurlijk!
pi_37323091
Ik heb nu de Tamrac Adventure 7 op het oog. Is er toevallig iemand die daar ervaring mee heeft? Van het idee van laptop+camera in 1 tas ben ik toch maar afgestapt.

Edit: kheb m nu besteld, dus ik kan niet meer terug. Als ie binnen is zal ik wel laten horen offie bevalt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Quinazoline op 26-04-2006 20:51:01 ]
  woensdag 26 april 2006 @ 21:24:47 #74
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_37324880
Ik heb een lowepro Rover AW II
Een goede tas. En de hoes is erg handig als het regent. Er kan veel in.
De prijs is wellicht best duur, maar is kwalitatief een goede tas.
Ik heb mijn lenzen en eos350D er in.
pi_37326122
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:52 schreef vroem_nl het volgende:
Waarom zou je je laptop in 1 tas met fotospullen willen?
Omdat je je laptop en camera samen kunt gebruiken, het zogenaamde "Tethered" fotograferen. Heel handig in de studio, in plaats van je LCD schermpje gebruik je een groot laptop scherm om de foto's te controleren.
pi_37341121
Ik heb een lowepro nova 4
http://www.sjikkefritsen.nl/files/Rob_fotoapparatuur_7.jpg

Erg fijne tas, erg stevig en geeft zeer goede bescherming. Lowepro heeft gewoon klasse kwaliteit tassen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Dagonet op 19-06-2006 13:57:47 ]
..:: Doot neet té heanig an, deankt an ’n haken achter de zunne, en goodgoan! ::..
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:31:31 #77
102912 crv
Screwed up
pi_37569247
Ìk heb onlangs een tamrac expedition (ik dacht de 5 maar het kan ook de 7 zijn) gekocht en ben daar erg tevreden mee.
http://www.tamrac.com/5575.htm

Ik kan er een d70 met Bigma in kwijt, een 2e d70 met groothoelens (is wel passen en meten) en heb nog voldoende ruimte over voor extra spul zoals flashtrax, flitser, extra lenzen, filters, en je statief aan de buitenkant.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:35:20 #78
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37569360
quote:

[..]

Tering!! Gebruik je er een steekwagen bij? Dat is toch niet meer leuk rondsjouwen op je vakantie??
  FOK!fotograaf vrijdag 5 mei 2006 @ 19:59:23 #79
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_37584714
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:35 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Tering!! Gebruik je er een steekwagen bij? Dat is toch niet meer leuk rondsjouwen op je vakantie??
zeker mijn nieuwe tas nog niet gezien? >> klik hier <<
Inhoud is hetzelfde als in mijn vorige tas/foto, alleen zit er nu een 30D body en een bigma bij

Deze tas is een Lowepro Computrekker Plus AW, een slag groter als de normale computrekker/minitrekker.
En ja die tas is inderdaad niet te tillen, zeker niet als je er ook nog eens een laptop indoet Maar dat is wel handig verslepen als je alles wilt meenemen op vakantie oid. maar voor normaal gebruik kies ik een paar objectieven uit, pak een of twee bodies mee, en laat de rest thuis
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:01:23 #80
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_37586405
Ik ben op zoek naar de ideale kruising tussen de 'normale' rugtas en een fototas. Eiegenlijk een tas waarin je zowel fotospul mee kunt nemen, maar ook een boek of een tijdschrift (A4, ongevouwens oid) zodat ik maar 1 tas handbagage mee hoef te nemen het vliegtuig in.

Een bijkomend voordeel moet wel zijn dat alles makkelijkbereikbaar is en het geen grabbelton wordt!

Nu gooi ik mij camera in paraattas en extra objectief in lenscase gewoon mijn oude Eastpack in met als gevolg dat het een geklooi is om normaal iets eruit te halen zoals een lens en er wqeer in te stoppen; Ik als ik een tijdschrift meeneem idt evenveel geklooi opleverd...

Gaat om de volgende apperatuur: (in bijvoorbeeld een fotovak....)
D70s
18-70 mm
70-300mm
beide met zonnekap

nog wat kleingrut: (in een apart 'kleingrutvak')

image tank
oplader
extra accu

en tijdschrift/boek/zonnebril/flesje drinken/ etc oid...in een ander vak...

Ik ben vast niet de enige met deze wens!!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:06:03 #81
15524 PS
pi_37794530
Lowepro heeft een combi tas. Onderin camera spullen, boven gewoon. Past dit wel in denk ik.

Rover
pi_37794786
Je zou ook deze kunnen proberen: http://www.tamrac.com/5549.htm , hoewel ik niet weet hoe goed die in NL te verkijgen is. Ik heb zijn kleine broertje (Adventure 7) en die bevalt heel goed (en de prijs ook nog!)
  maandag 19 juni 2006 @ 12:13:04 #83
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38997891
kick ik ben op zoek naar een goeie stevige tas, waar mijn camera, een laptop, verschillende lenzen en anderebenodigdheden allemaal in kunnen.
kan iemand mij wat aanraden, wat ook in nederland redelijk goed te verkrijgen is?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39000729
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
kick ik ben op zoek naar een goeie stevige tas, waar mijn camera, een laptop, verschillende lenzen en anderebenodigdheden allemaal in kunnen.
kan iemand mij wat aanraden, wat ook in nederland redelijk goed te verkrijgen is?
Misschien kun je laten weten hoeveel spul je mee wilt nemen. Een body met twee vaste brandpunten is wat anders dan een body met 1 1000mm vast en een 50-500 zoom.

Wil je trouwens een rugtas of een schoudertas?
  maandag 19 juni 2006 @ 13:51:11 #85
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39000776
een laptop, een nikon d50 met 18/55 en 70/300 objectief. maar ik neem aan dat daar nog wel 1 en ander bij gaat komen. in ieder geval 1 body
ik weet nog nietz eker of ik een rugtas of een schoudertas wil, hangt er een beetje vanaf wat er allemaal is
pi_39000792
Ik zou eens kijken bij de Tamrac tassen. Je hebt die wel die ook geschikt zijn voor laptops, en ze zijn betaalbaarder dan die Lowepro tassen (die je overigens ook zou kunnen proberen).
pi_39001493
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
een laptop, een nikon d50 met 18/55 en 70/300 objectief. maar ik neem aan dat daar nog wel 1 en ander bij gaat komen. in ieder geval 1 body
ik weet nog nietz eker of ik een rugtas of een schoudertas wil, hangt er een beetje vanaf wat er allemaal is
Dat is niet zo heel veel. Ik denk dat je met een standaardtas wel uit de voeten kunt. Het zal eerder aan het budget liggen.

Zelf heb ik een rugtas van Lowepro die prima bevalt. Alles zit gewoon goed in elkaar en is erg stevig. Ze hebben modellen waar je je laptop in kwijt kan. Hou er met een rugzak wel rekening mee dat de laptop vaak tegen je rug aan zit, waardoor het gewicht van de fototas daar eigenlijk op rust.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:30:18 #88
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39002124
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:10 schreef deom het volgende:

Hou er met een rugzak wel rekening mee dat de laptop vaak tegen je rug aan zit, waardoor het gewicht van de fototas daar eigenlijk op rust.
okay, dat is een goeie tip, dan kan ik misschien beter kijken naar eens choudertas
overigens ben ik wel van plan er nog meerdere objectieven bij te kopen, dus 1tje met veel ruimte 'voor het geval dat' vind ik wel fijn
pi_39002302
Ik vond een schoudertas heel erg vervelend, omdat dan al het gewicht op 1 schouder rust, maar dat is denk ik heel persoonlijk. Voordeel is wel weer dat je makkelijker iets uit je tas kan halen dan bij een rugzak.
pi_39002659
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

okay, dat is een goeie tip, dan kan ik misschien beter kijken naar eens choudertas
overigens ben ik wel van plan er nog meerdere objectieven bij te kopen, dus 1tje met veel ruimte 'voor het geval dat' vind ik wel fijn
Het klinkt niet alsof je een enorme collectie hebt. Ik ben nog van de oude stempel en fotografeer nog analoog. Als ik op vakantie ga heb ik altijd drie of 4 body's mee (kleur, zwart/wit, dia en middenformaat) en de nodige objectieven (allemaal vaste brandpunten). Dan gaat de maat meespelen. Kijk eens op de sites van Tamrac, LowePro en Crunpler. Dat zijn allemaal kwalitatief goede tassen waarmee je uit de voeten moet kunnen.

Zelf neem ik altijd een LowePro Minitrekker AW mee met al mijn zooi er in. Als ik echt foto's ga maken hang ik die op mijn rug. als ik wat meer de toerist uit ga hangen, heb ik een Billingham Hadley waar een body met objectief en twee losse objectieven in kan. Dat is dan een schoudertas en dat is in de stad een stuk prettiger.

Ben je van plan je laptop altijd mee te nemen als je foto's gaat maken?
  maandag 19 juni 2006 @ 14:49:40 #91
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39002716
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:48 schreef deom het volgende:

Ben je van plan je laptop altijd mee te nemen als je foto's gaat maken?
nee, niet altijd, wel als ik ga fotograferen bij gelegenheden, wedstrijden, en dat soort dingen
dan vind ik het niet handig mijn laptop en camera in een aparte tas te hebben, dat wordt zo een gesleep en gedoe
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 juni 2006 @ 15:33:26 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39004115
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:49 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nee, niet altijd, wel als ik ga fotograferen bij gelegenheden, wedstrijden, en dat soort dingen
dan vind ik het niet handig mijn laptop en camera in een aparte tas te hebben, dat wordt zo een gesleep en gedoe
waarom wil je persee je laptop meenemen, dat is altijd een heel gesleep.
kun je dan niet beter overwegen als het je gaat om het kunnen dumpen van foto's om een image tank aan te schaffen?
minder grote tas nodig, je laptop gaat niet eerder kapot door t gewicht wat hij toch te verduren heeft, en je rug heeft minder zwaar te tillen
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 19 juni 2006 @ 15:35:52 #93
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39004201
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:33 schreef Ynske het volgende:

[..]

waarom wil je persee je laptop meenemen, dat is altijd een heel gesleep.
kun je dan niet beter overwegen als het je gaat om het kunnen dumpen van foto's om een image tank aan te schaffen?
minder grote tas nodig, je laptop gaat niet eerder kapot door t gewicht wat hij toch te verduren heeft, en je rug heeft minder zwaar te tillen
true
alleen sla ik ze graag meteen op, en in een vrij moment bekijk ik ze, en wil k alvast schiften enzo
zal dr nog eens over nadenken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 juni 2006 @ 15:37:52 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_39004279
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:35 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

true
alleen sla ik ze graag meteen op, en in een vrij moment bekijk ik ze, en wil k alvast schiften enzo
zal dr nog eens over nadenken
imagetank met schermpje
en aan je pc werkt ie als externe hd
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 19 juni 2006 @ 15:39:45 #95
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39004354
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

imagetank met schermpje
weer wat geleerd
ik ga eens zoeken op het net
pi_39004817
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

imagetank met schermpje
Zou ik ook voor gaan. Veel makkelijker, geen opstarttijd en minder kwetsbaar.
  maandag 19 juni 2006 @ 16:30:09 #97
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_39005917
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:52 schreef deom het volgende:

[..]

Zou ik ook voor gaan. Veel makkelijker, geen opstarttijd en minder kwetsbaar.
en welk type kan je aanbevelen?
  maandag 19 juni 2006 @ 17:49:37 #98
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_39007852
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:02 schreef vroem_nl het volgende:
Ik heb een Lowepro nova 3 AW (shoudertas) ben ik erg tevreden mee.
Zit nu de camera + extra lens + mini statief + laders en kabels in en ik heb nog plek voor zeker 2 lenzen.

[afbeelding]
Die heb ik ook, een lekker tasje. Heb 'm meestal in een Mamoet rugzak zitten die ik al had (de Lowepro in de Mamoet). Dat vervoert net ff wat lekkerder op de fiets.
Bier ende tieten.
pi_39008075
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:30 schreef sgoldie het volgende:

[..]

Da's een lastige aangezien mijn meest gebruikte camera gemaakt is in 1958. Toen hadden ze niet eens het idee dat er ooit imagetanks zouden kunnen bestaan.

Als ik er een moest kiezen zou ik eerder gaan voor de lange levensduur van de accu en de kwaliteit en grootte van het scherm dan voor de opslagruimte. En het is natuurlijk belangrijk dat je gebruikte geheugenkaart erin kan.
  FOK!fotograaf maandag 19 juni 2006 @ 19:28:46 #100
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_39010662
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:30 schreef sgoldie het volgende:

[..]

Misschien hier ff verder vragen: (CM stoft ff een topic af...)
Is een imagetank een goed alternatief voor de laptop?
( Heb zelf deze )
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_39091198
Ik was net even een beetje aan het opruimen. Toen ik mijn fotorugzak op zolder ging leggen kwam ik daar mijn eerste grote schoudertas tegen die ik, denk ik, een jaar of 11 geleden gekocht heb. Dit was de vervanging voor mijn eerste tas(je) voor mijn eerste spiegelreflex (een Richoh KR2 super 5 ). Dit tasje is nu een jaar of 13 en doet momenteel geen dienst meer als fototas. De tweede tas gebruik ik nog af en toe, als ik meer mee wil nemen dan in de relatief kleine Billingham past.
Al deze tassen waren niet de goedkoopste die er te vinden waren, net als de tassen die ik nu heb. Moraal van dit verhaal is dat een goed tas jaren mee kan gaan en dat over al die jaren het geld best meevalt.
pi_39102149
Ik heb sinds kort een Lowepro , tevens de versie waar je ook je laptop kwijt kan, leek me ideaal voor mijn werk en vakantie omdat ik altijd rondhuppel met mijn notebook. En ik moet zeggen, Lowepro is waar voor je geld! Hij is comfortabel, veilig en erg mooi. Had hiervoor een Hama tas, erg leuk maar niet zo praktisch als de Lowepro
pi_40318899
Door intens gebruik is het interieur van mijn fototas zo zachtjesaan best wel aan vervanging toe. Iemand enig idee of er losse interieurtjes te krijgen zijn voor Lowepro tassen?
pi_47364073
Ik ben van plan een rugtas van LowePro (of eventueel een ander merk) aan te schaffen, met betrekking tot digitale fotografie. Hebben jullie ervaring met tassen? Welke is het makkelijkste in gebruik? En mijn camera is een 400d!
  FOK!fotograaf zaterdag 17 maart 2007 @ 13:01:30 #105
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_47365702
Vertel ook even wat er nog meer in moet passen.

Als er naast die 400D ook nog een 70-200 en een bigma in moet passen, heb je een "wat" grotere tas nodig, als je alleen de kitlens wil meenemen.
pi_47366847
Ok ik ga het vertellen Ik ben in bezit van een canon eos 400d (exc kitlens). Heb een sigma 18-200mm lens, 90mm tamron macro 1:1, en binnekort de canon 50mm 1.8. Ik wil dus zoiezo een wat grotere tas waar ik objectieven in kan stoppen, maar ook waar ik mijn statief aan kwijt kan. Ook moet het makkelijk te pakken zijn.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:09:55 #107
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_47368935
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:05 schreef IkVind het volgende:
Ik ben van plan een rugtas van LowePro (of eventueel een ander merk) aan te schaffen, met betrekking tot digitale fotografie. Hebben jullie ervaring met tassen? Welke is het makkelijkste in gebruik? En mijn camera is een 400d!
Ik heb een LowePro Orion Trekker (voorganger van Orion Trekker II)
heb niet veel spul wat mee moet (omdat ik het gewoonweg niet heb ) maar heb ruimte voor body + 4 lenzen of iets anders...flitser ofzo...
Boven in zit nog gewoon ruimte voor andere spullen. Erg handig uiteraard En een rugzak vind ik sowieso fijner dan een schoudertas oid. Lowepro bevalt me goed. Ik zeul hem écht O-VER-AL mee naar toe(minstens 4 dagen in de week)...heb hem nu een jaar...en hij is nog steeds niet beschadigd of wat. En ik ben echt niet de netste en voorzichtigste

*schopt tegen menig scheen* Beetje jammer van de Nikon op de foto

Lees net dat je je statief dr aan wil hangen...dat kan bij deze niet...maar bij een uitgebreidere versie wel.
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
&lt;||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||&gt;
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:15:47 #108
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_47369073
en past daar ook een sigma 50-500 in?
pi_47369078
haha bedankt voor het delen van jou ervaring, ruimte voor andere spullen is erg handig lijkt me!
pi_47369460
De orion tracker 2 lijkt me wel handig op zich, maar is het niet een beetje weinig ruimte voor het gedeelte lenzen en camera?
  FOK!fotograaf zaterdag 17 maart 2007 @ 15:54:47 #111
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_47370046
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:15 schreef sgoldie het volgende:
en past daar ook een sigma 50-500 in?
In het fotovak niet. (hoewel, als er verder helemaal niets in moet, misschien net )

Voor een 50-500 zal je toch snel moeten gaan denken aan een minitrekker, en niet kleiner.
pi_47372335
Ik denk dat ik ga voor de Slingshot, dit lijkt me wel een handig tas waar ook nog opbergruimte is voor andere zaken. Ook genoeg ruimte voor mijn apparatuur!
  zondag 18 maart 2007 @ 17:27:39 #113
167723 sanni
Acima de seu
pi_47404907
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:03 schreef Laaaars het volgende:

Idd TOPZAAK en al jaren tevreden over
  maandag 26 maart 2007 @ 23:31:27 #114
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_47695003
Iemand ervaring met de Lowepro Rover AW II als handbagage bij bijvoorbeeld Ryanair? Met de huidige strenge veiligheidsregeltjes en bagagerestricties (:r) wil ik niet 't risico lopen om deze tas voor niets te kopen (lees: m'n dure spullen te moeten gaan inchecken met alle risico's van dien...).

Maximale afmetingen @ Ryanair zijn 55 x 35 x 25 cm
Tas: 28 x 14 x 28 en 28 x 14 x 25,5 cm (totaal 53,5 cm hoog dus).

Paar centimeter te diep, maar gaat men daar lastig over doen?
pi_47696364
Was vandaag in Foto klein professional, en de verkoper kwam met goed nieuws voor mij, want de Lowepro Sling Shot 300AW is uit.
Voor mij was de Slingshot 200 AW net te klein voor een Nikon D70 i.c.m. een 80-200 2.8, de sluiting ging namelijk net niet dicht. Hij kon mij vertellen dat de tas 139 excl. btw zou kosten.

Eenmaal thuis gekomen, ben ik even op gaan rondneuzen of er al reviews voor handen waren, en student of zuinige nederlander dat ik ben, ging ik kijken of hij ergens goedkoper was.

Verschil tussen de Slingshot 200 en 300

Dit is het resultaat, wat ik met jullie wilde delen.

Officiele site van Lowpro met plaatjes

Pop-foto review van de Slingshot 300AW

Marktplaats internetwinkel 117,50 inc verzendkosten

Ebay-link 100 euro inc verzendkosten

fok

Factory prices 120,- inclusief verzendkosten

En als ik naar het persbericht kijk, dan zou de tas eigenlijk 99 USD (75 euro) adviesprijs moet kosten. Echt belachelijk, dat het dan hier veel duurder is. Maar ja zo is het nu eenmaal, en verder verandert er toch niks aan.

Hoop dat jullie er wat aan de informatie hebben over deze populaire lijn foto tassen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blijepeen op 27-03-2007 00:16:02 ]
Je vader
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:31:48 #116
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_47770046
Heeft er iemand een Crumpler Ben's Pizza XXL / XXXL of Pretty Boy XXL / XXXL?
Hoe bevallen deze en wat past erin?

Ik ken taschenfreak.de en cambags.com maar wilde gewoon wel even persoonlijke
ervaringen?

Hoe lang is de levertijd van Crumpler.nl?
Zit er ook een dealer/winkel die in Den Haag verkoopt?
In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
  woensdag 28 maart 2007 @ 23:15:10 #117
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_47772315
quote"En als ik naar het persbericht kijk, dan zou de tas eigenlijk 99 USD (75 euro) adviesprijs moet kosten"
je vergeet de belastingen die er nog overheen komen. Met dat erbij kom je normaal gesproken uit dat dollars ongeveer overeen komen met euros (+klein beetje).

persoonlijk vind ik de slingshots en vergelijkbare modellen (Vanguard 57 serie (pampas, bogota etc), net iets te onpraktisch. De tas naar naar vooruh halen lukt meestal net niet lekker genoeg en de tas it mij iets te hoog.
Ikzelf doe het net even anders. Ik heb een schoudertas met harnas. Met het harnas op is het gewoone en rugtas en als je aan het schieten betn kan je hem gewoon als schoudertas gebruiken.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 28 maart 2007 @ 23:18:12 #118
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47772493
als je een abbo op de zoom neemt, krijg je er een gratis crumpler tas bij
deze;
pi_47775268
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
deze;
[afbeelding]
Sweet, zijn sowieso wel mooie tassen

Wat kost zo'n abbo? 60/70 euro voor een jaar ofzo?
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_47775887
36 euro
Bezit: Canon EOS 350D + BG-E3 + Speedlite 430 EX + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:59:20 #121
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_47781204
Ik heb de Zoom besteld, hopelijk is de crumpler nog op voorraad
pi_47785254
Welk model is die Crumpler? Kan 'm op de Crumpler-site niet direct terugvinden (aan de hand van de maten).
pi_47785768
de pretty boy volgens mij, maar qua maat is het mij ook 1 groot raadsel
pi_47789587
Verdomme, kom je nu mee! !
pi_47790111
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:55 schreef veldmuis het volgende:
Verdomme, kom je nu mee! !
ja, hey, kan ik er wat aan doen
heb wel een abbo genomen btw, wilde er toch al 1
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2007 @ 14:37:34 #126
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_47791594
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
de pretty boy volgens mij, maar qua maat is het mij ook 1 groot raadsel
Hij komt qua maat (en prijs) het meeste in de buurt van de Pretty boy L

[ Bericht 8% gewijzigd door CompuMess op 29-03-2007 14:46:33 (jaja...) ]
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:38:22 #127
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_47791628
en dus ook qua prijs die zoom als waarde voor de crumpler bag geeft.
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:02:53 #128
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_48111555
welke tas zouden jullie mij aanbevelen voor mijn 350D + paar kleine lenzen + een Bigma? Het liefst wil ik dus als ik op vakantie ben oid ook wat andere spullen in mijn tas kwijt kunnen enkel fotospullen. Zoals een trui oid. Is die Lowepro Rover AW een idee of past daar die Bigma niet in?
pi_48111943
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
deze;
[afbeelding]
Oh, ik heb begin April mijn bon opgestuurd dat ik lid wil worden. Ben benieuwd of ik er eentje krijg! (Zou wel heel mooi uitkomen.)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_48123570
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:31 schreef B-Keizer het volgende:
Heeft er iemand een Crumpler Ben's Pizza XXL / XXXL of Pretty Boy XXL / XXXL?
Hoe bevallen deze en wat past erin?

Ik ken taschenfreak.de en cambags.com maar wilde gewoon wel even persoonlijke
ervaringen?

Hoe lang is de levertijd van Crumpler.nl?
Zit er ook een dealer/winkel die in Den Haag verkoopt?
Den haag heeft een crumpler winkel, waar ze alle modellen tassen hebben staan.
Zie website voor het precieze adres.

Ik heb een oud model crumpler foto rugzak, onderin ruimte voor fotospullen, bovenin voor andere dingen.
Fotovak onderin kan er ook nog uit. Echt ideale tas!!! gebruik dat ding voor alles!! En niet kapot te krijgen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:45:01 #131
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_48124299
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:20 schreef Roi het volgende:

[..]

Oh, ik heb begin April mijn bon opgestuurd dat ik lid wil worden. Ben benieuwd of ik er eentje krijg! (Zou wel heel mooi uitkomen.)
ik heb half maart het formulier via de website ingevuld, de 27e kreeg ik een welkomstmail, maar verder schiet het écht niet op, ik hoor níks
ook is er nog geen geld afgeschreven.
gaat dat altijd zo vreselijk traag?

toen ik een abbo op de nieuwe revu nam, was het in 1 klap geregeld en lag de eerste 2 weken later in de bus
  maandag 9 april 2007 @ 11:51:02 #132
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_48140557
waar is een winkel waar ik lowepro tassen kan bekijken? en het liefst waar ze ook van andere merken tassen hebben liggen.
pi_48142227
Fotokonijnenberg.. die heeft heel veel.. Maar is wel in Den Ham (overijssel)
  maandag 9 april 2007 @ 12:50:26 #134
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48142491
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:42 schreef Sunnythesun het volgende:
Fotokonijnenberg.. die heeft heel veel.. Maar is wel in Den Ham (overijssel)
Of Turnhout (België). Zeker als je in Limburg/Brabant/Zeeland etc. woont stukkie dichterbij .
pi_48142558
Jup, heb je gelijk in. Moet er nog aan wennen dat ze daar een vestiging hebben
  maandag 9 april 2007 @ 13:44:57 #136
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_48144219
hm..ik woon zelf in utrecht, maar wellicht is fotokonijnenberg wel de moeite waard.
  maandag 9 april 2007 @ 20:56:31 #137
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48156340
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:59 schreef B-Keizer het volgende:
Ik heb de Zoom besteld, hopelijk is de crumpler nog op voorraad
Hij staat er nog op Hij is echt supergaaf.

Ik heb ook meteen een abbo afgesloten. Ik hoop dat ie nog op voorraad is.
Trotse mamma :)
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:35:03 #138
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_48993746
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

kijk anders eens hier

ook een heel goed merk, heb ik zelf ook een tas van
[afbeelding]
Super-mega-kick...

Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een rugzak met voldoende ruimte voor m'n camera en een paar objectieven, maar ik wil hem ook als 'normale' rugzak gebruiken. Dus als ik eens op pad ben dat ik er ook eten en drinken in kan meenemen enzo.

Wat is jouw ervaring, kun je in deze tas tegelijkertijd je camera apparatuur, inclusief een paar objectieven en andere zaken kwijt?
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 mei 2007 @ 09:41:04 #139
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_48993898
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:35 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Super-mega-kick...

Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een rugzak met voldoende ruimte voor m'n camera en een paar objectieven, maar ik wil hem ook als 'normale' rugzak gebruiken. Dus als ik eens op pad ben dat ik er ook eten en drinken in kan meenemen enzo.

Wat is jouw ervaring, kun je in deze tas tegelijkertijd je camera apparatuur, inclusief een paar objectieven en andere zaken kwijt?
de versie die ik heb is alleen voor camera en objectieven. autopapieren, portemonnee en nog wat kleine stufjes kunnen erin weg, maar voor blikjes etc is geen plaats. een flesje kan wel nog in de zijkant in het netje. in de grotere versies is er volgens mij wel plaats. wat ik echter een nadeel vind aan die tassen met onderin cameravak en bovenin rugzak, is dat je nog alleen maar plaats vaak hebt voor body + 1 extra objectief evt flitser in t cameragedeelte
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:44:39 #140
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_48993982
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:41 schreef Ynske het volgende:

[..]

de versie die ik heb is alleen voor camera en objectieven. autopapieren, portemonnee en nog wat kleine stufjes kunnen erin weg, maar voor blikjes etc is geen plaats. een flesje kan wel nog in de zijkant in het netje. in de grotere versies is er volgens mij wel plaats. wat ik echter een nadeel vind aan die tassen met onderin cameravak en bovenin rugzak, is dat je nog alleen maar plaats vaak hebt voor body + 1 extra objectief evt flitser in t cameragedeelte
Echt alleen de body, of de body met een standaard objectief zoals de 18-55? Het lijkt mij wel handig dat je er minimaal twee objectieven in kwijt kunt namelijk. Misschien moest ik die grotere versie maar eens gaan bekijken. Het is bijvoorbeeld ook niet mijn bedoeling om altijd met een laptop te gaan lopen slepen. In dat vak zou je dan nog wel wat blikjes, flesjes of andere spullen kwijt moeten kunnen lijkt me...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 mei 2007 @ 09:46:46 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_48994039
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:44 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Echt alleen de body, of de body met een standaard objectief zoals de 18-55? Het lijkt mij wel handig dat je er minimaal twee objectieven in kwijt kunt namelijk. Misschien moest ik die grotere versie maar eens gaan bekijken. Het is bijvoorbeeld ook niet mijn bedoeling om altijd met een laptop te gaan lopen slepen. In dat vak zou je dan nog wel wat blikjes, flesjes of andere spullen kwijt moeten kunnen lijkt me...
ik heb er nu inzitten:
body, 70-300mm, 50mm, 18-55mm, flitser, omnibounce, acculader, cleanstuf, batterijen + lader en filters. nog iets van plek over.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:48:36 #142
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_48994084
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb er nu inzitten:
body, 70-300mm, 50mm, 18-55mm, flitser, omnibounce, acculader, cleanstuf, batterijen + lader en filters. nog iets van plek over.
Dat klinkt al heel positief, als jij de kleine variant hebt. Daar moet ik voorlopig ook wel mee vooruit kunnen met mijn body, 18-55, 70-300 en enkele filters. Voldoende ruimte voor uitbreiding i.i.g. Ik ga zowel de kleine als de grotere variant eens checken... Mits jij nog steeds tevreden bent met de jouwe natuurlijk, anders zoek ik nog even verder...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 mei 2007 @ 09:51:23 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_48994149
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:48 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel positief, als jij de kleine variant hebt. Daar moet ik voorlopig ook wel mee vooruit kunnen met mijn body, 18-55, 70-300 en enkele filters. Voldoende ruimte voor uitbreiding i.i.g. Ik ga zowel de kleine als de grotere variant eens checken... Mits jij nog steeds tevreden bent met de jouwe natuurlijk, anders zoek ik nog even verder...
zeker tevreden mee. onderaan zitten overigens nog 2 lusjes, waarmee je althans ik via 2 haakjes mijn statief aan kan hangen. ok t bungelt wel iets tegen je kont, maar als dat alles is
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:47:42 #144
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49011440
iemand de crumpler van de zoom al binnen?
het gaat allemaal maar traag, van de week is het geld pas afgeschreven
  zondag 6 mei 2007 @ 20:50:25 #145
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49076082
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
iemand de crumpler van de zoom al binnen?
het gaat allemaal maar traag, van de week is het geld pas afgeschreven
heb 'm binnen, hij is véél kleiner dan ik verwachtte
daar krijg ik m'n nikon met objectief en 1 extra niet in heur
  FOK!fotograaf zondag 6 mei 2007 @ 20:59:10 #146
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_49076814
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:50 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

Kun je misschien een fotootje plaatsen?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 6 mei 2007 @ 21:10:52 #147
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_49077566
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:50 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

De 70-300 zorgt voor problemen waarschijnlijk? Dat had ik ook met mijn Lowepro schoudertas. Daar kon m'n Nikon met kitlens en de 70-300 niet in. Afgelopen weekend heb ik proefondervindelijk een tas uitgezocht. Body en lenzen mee en overal passen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Crumpler Pretty Boy Back Pack. Voldoende ruimte voor meerdere lenzen en andere meuk. Daarbij, en dat wilde ik graag, een bovenvak waar je andere spullen zoals eten, drinken, kleding, laptop o.i.d. in kwijt kan.

Wat fotootjes van de Crumpler site:

zondag 6 mei 2007 @ 21:11:36 #148
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49077619
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:59 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Kun je misschien een fotootje plaatsen?
ga ik straks ff doen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 mei 2007 @ 21:12:24 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49077656
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:10 schreef AirwiN het volgende:

[..]

De 70-300 zorgt voor problemen waarschijnlijk? Dat had ik ook met mijn Lowepro schoudertas. Daar kon m'n Nikon met kitlens en de 70-300 niet in. Afgelopen weekend heb ik proefondervindelijk een tas uitgezocht. Body en lenzen mee en overal passen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Crumpler Pretty Boy Back Pack. Voldoende ruimte voor meerdere lenzen en andere meuk. Daarbij, en dat wilde ik graag, een bovenvak waar je andere spullen zoals eten, drinken, kleding, laptop o.i.d. in kwijt kan.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
dat is juist t systeem dat ik niet prettig vind, als je ff wat eruit wil pakken, moet je de tas helemaal moeilijk open gaan doen want de onderkant flapt naar onder als je m losritst...
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 6 mei 2007 @ 21:19:18 #150
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49077994
heb gepast, en de nikon past er gewoon niet in.
dan is dit nog wel de L, vraag me af wat er in de S past, een mobieltje waarschijnlijk..?
fotyo's zijn aan het loaden.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:19:53 #151
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_49078025
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:12 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is juist t systeem dat ik niet prettig vind, als je ff wat eruit wil pakken, moet je de tas helemaal moeilijk open gaan doen want de onderkant flapt naar onder als je m losritst...
Klopt, nou zorg ik toch wel voor een goede ondergrond als ik 'm openrits. Het is me allemaal net wat te duur om het risico te lopen dat het eruit klettert... Het was voor mij i.i.g. geen argument om daarom niet zo'n soort tas te kopen. Mijn eerdere ervaring was dat het onderste deel niet diep genoeg was voor een wat grotere lens. Die ruimte heb je hier wel.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:21:49 #152
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49078113

FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 mei 2007 @ 21:23:00 #153
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49078173
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er eerlijk gezegd ook niet echt stevig uit

maar goed, je krijgt m wel semigratis, dan kun je er lijkt me ook niet teveel van verwachten
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 6 mei 2007 @ 21:25:39 #154
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49078311
als ik de vakindeling wat wijzig krijg ik 'm er waarschijnlijk wel in, volgens de site moet het kunnen in ieder geval.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:28:57 #155
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49078446
oh, wacht
quote:
(Note: The picture of the inside shown is the PRetty Boy XXXL)
zal dus niet gaan passen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 mei 2007 @ 21:33:08 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49078635
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, wacht
[..]

zal dus niet gaan passen
ik wilde al zeggen, die ziet er groter uit als die op jouw foto
wel balen hoor
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 6 mei 2007 @ 21:33:58 #157
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49078688
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:33 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik wilde al zeggen, die ziet er groter uit als die op jouw foto
wel balen hoor
mja, beetje wel, ik had serieus een (veel) grotere verwacht
geen knots van een tas natuurlijk, je krijgt het er ook maar bij, maar toch.
pi_49079427
Past je handcrème er wel in?
  zondag 6 mei 2007 @ 21:54:20 #159
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49079814
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:47 schreef veldmuis het volgende:
Past je handcrème er wel in?
jazeker.
pi_49161409
kheb de zoom-crumpler ook.
Bij mij passen mn canon 400d met kitlens en sigma 70-300 met zonnekap er precies in.
Maar dan dus alleen als de kitlens er op zit (lens naar beneden) en de 70-300 er naast (in de zonnekap)
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:13:16 #161
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_49197772
Heb nu een Tamrac Velocity 9, leuke tas maar wordt toch wat on-comfortabel. Heb een wondje opgelopen van de ring (die in m'n vel sneedt) die de draagband met de andere ring verbindt (om 'm om te doen dus).. .

Ben nu opzoek naar een rugzak waar m'n 300D+BG-E1, 17-70,70-300,50/1.8, een toekomstig lensje en mijn Dell E1705/9400 ook inkan. Heb verschillende crumpler's al geprobeerd, maar pastie net niet in.. Zoek wel een beetje hip tasje, suggesties?
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:59:35 #162
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49462951
met wat proppen past de nikon wel in de pretty boy, mét een telelens ernaast
wat ik me afvraag, kan hij dan het beste met de lens naar boven of naar onderen erin, of maakt dat niet uit
pi_49463031
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
met wat proppen past de nikon wel in de pretty boy, mét een telelens ernaast
wat ik me afvraag, kan hij dan het beste met de lens naar boven of naar onderen erin, of maakt dat niet uit
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit, maar het is meestal handig met pakken om de lens naar beneden te doen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Games dinsdag 22 mei 2007 @ 01:02:13 #164
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_49631075
Ik tvp dit topic even voor m'n Canon 400D. Moet even beraden op een tas die een 17-85 IS USM, 70-200mm USM lens en een andere groothoek lens kan bevatten.. en uiteraard de extra accu, CF-kaartjes en schoonmaakmeuk.

Ik zag verder dat cameranu.nl een aardige collectie aan tassen had.

Puur voor wandelingen of straat fotografie..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 08:53:30 #165
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_49633975
Als je veel gaat wandelen en niet zo heel snel een objectief hoef te wisselen is een Lowerpro Rover of iets vergelijkbaars wel makkelijk. Onderin kan je je camera kwijt, bovenin heb je ruimte voor drinken, eten of andere zooi.
Zelf heb ik de Rover en heb er op dit moment de 30D+17-40, sigma 50-500, canon 100 macro, canon 580ex flitser en cokin filters onderin in zitten. Bovenin zit een ringflitser en nog genoeg ruimte voor eten en drinken.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:40:21 #166
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_49638447
Ik heb een Crumpler Shrinkle (rugzak) voor alle fotospullen + laptop, en een Crumpler Stunner (schoudertas) voor de 'kleine missies', daar passen 1 body met 2 lenzen en flitser in.

De Crumpler Pretty Boy (XL) (rugzak) lijkt me ook érg fijn, want de Shrinkle is vrij groot en neem ik zelden mee met alles erin. Na de examens maar eens voor gaan kijken..
pi_49641161
Ik heb nu een Lowepro Nova 4 AW, zit een D50, 18-55mm, 50mm, 70-300 en een SB600 + omni in, heb nog wel wat ruimte over, ik zit alleen al aan een grotere tas te denken omdat ik binnenkort wat ga uitbreiden en hij dan misschien wel te klein word? (D80, 17-50 2.8 en een 70-200 2.8 komen er en de kitlens + 70-300 gaan er uit..) Dus missschien een Nova 5 of iets groters..
Op dit moment bevalt de tas prima! Lekker stevig, ruim, waterdicht, een fijne tas .
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_49641173
dubbel
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_49659607
Ik heb de Lowepro TLZ1, maar daar groei ik nu al uit. De tas is gewoon te klein voor een Canon met 70-300 mm lens. Laat staan dat de kitlens er dan ook nog bij zou passen... Nee, geen goede keuze. Ik zal wel snel aan een grotere komen, zonde van mijn geld zeg!
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_49659861
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:28 schreef _Kaatje_ het volgende:
Ik heb de Lowepro TLZ1, maar daar groei ik nu al uit. De tas is gewoon te klein voor een Canon met 70-300 mm lens. Laat staan dat de kitlens er dan ook nog bij zou passen... Nee, geen goede keuze. Ik zal wel snel aan een grotere komen, zonde van mijn geld zeg!
Dat is toch zo'n driehoek vorm?
Ik heb ook zo'n klein tasje, ben er wel blij mee want voor kleine uitstapjes is het wel handig, dan hoef je niet al je spullen mee te nemen en kun je met zo'n kleine tas toe.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_49660376
Driehoek vorm ja. Met wandelingen enzo is het ook een handzaam ding. Maar ik kan maar één lens meenemen en dan moet ik dus van te voren kiezen welke. (Gelukkig hoef ik nu nog maar te kiezen uit 2, haha!)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 22 mei 2007 @ 20:54:16 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49660854
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:43 schreef _Kaatje_ het volgende:
Driehoek vorm ja. Met wandelingen enzo is het ook een handzaam ding. Maar ik kan maar één lens meenemen en dan moet ik dus van te voren kiezen welke. (Gelukkig hoef ik nu nog maar te kiezen uit 2, haha!)
toevallig interesse in deze tas?

ben erover aan het denken om deze weg te doen

# afmetingen: binnenkant: 26 cm x 9.5 cm x 25 cm
# buitenkant: 30 cm x 15 cm x 26 cm
# inhoud: 6.2 ltr
# gewicht: 0.68 kg
Today is life -

Dale Carnegie
pi_49663731
Ynske, ik stuur je even een berichtje.
pi_49887832
Deze zomer vertrek ik voor een semi backpack reis naar China en ik wil graag mijn 400D meenemen. Ik ben op zoek naar een geschikte tas of case die ik in eerste instantie in mijn backpack kwijt wil,zodat ik alle spullen veilig bij elkaar heb. Ik wil de tas echter ook gewoon los kunnen dragen als ik eenmaal in china voor een dagtrip wegga.

De eisen:
- Draagbaar wanneer ik zonder backpack dagen weg ga
- Moet in backpack passen
- Genoeg bescherming voor camera, objectief en accessoires.

Wat moet er in:
- EOS 400D met EF 18-55 mm (eventueel met grip, als deze er niet op kan, dan los in de tas)
- EF 55-200 mm
- Oplader
- Kabels, boekje, alle spullen uit de kit

Een foto rugtas is gezien de backpack geen optie. Wie helpt?
  Redactie Games dinsdag 19 juni 2007 @ 13:18:15 #175
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_50611716
Ik zat al te zoeken maar dit topic was alweer bijna helemaal verdwenen. Ook uit m'n MyAT lijst. En ik weet nog steeds niet welke tas ik wil kopen..
pi_50618213
Ik ben voor deze gegaan.

Samsonite Trekking Premium Daypack

Een mooie en stevige tas voor ¤100.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Redactie Games dinsdag 19 juni 2007 @ 16:22:49 #177
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_50618634
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:10 schreef Roi het volgende:
Ik ben voor deze gegaan.

Samsonite Trekking Premium Daypack
[afbeelding]

Een mooie en stevige tas voor ¤100.
Ik vind die niet mooi en te duur..
  FOK!fotograaf woensdag 27 juni 2007 @ 22:45:32 #178
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_50918866
Ik ben op zoek naar een schoudertas, die ik nu gebruik (nova 2) is te klein, voor wat ik erin wil meenemen.

Wat erin moet passen:
- Canon 30D + grip
- Sigma 50-500 EX
- Sigma 24-70 EX F2.8
- Sigma 10-20 EX
- Metz 54 MZ3 flitser (Voor diegenen die hem niet kennen, denk maar aan een 580 EX van Canon)

Ik wil specifiek een schoudertas, geen slingshot, en geen rugtas (heb al een Minitrekker AW, en een Computrekker Plus)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:42:45 #179
184119 svdheijden
Einzweispiegelei!
pi_50980562
Ik heb sinds een paar werken een Tamrac Velocity 8 (slingshot). Heel handig als je snel bij je camera moet wezen. Er is genoeg ruimte aanwezig voor een 350D met grip en 70-300 IS USM lens eraan vast. Drie andere objectieven en een flitser, en uiteraard geheugenkaartjes en filters ed. Fijn tasje, niet te groot maar toch genoeg ruimte.
I am..i am....i think i am.......am i realy?
EOS 40D / 17-70 / 70-300 IS / 50mm / 430EX
Mijn site!
  FOK!fotograaf zaterdag 30 juni 2007 @ 11:28:30 #180
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_50995362
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:45 schreef Marc H het volgende:
Ik ben op zoek naar een schoudertas, die ik nu gebruik (nova 2) is te klein, voor wat ik erin wil meenemen.

Wat erin moet passen:
- Canon 30D + grip
- Sigma 50-500 EX
- Sigma 24-70 EX F2.8
- Sigma 10-20 EX
- Metz 54 MZ3 flitser (Voor diegenen die hem niet kennen, denk maar aan een 580 EX van Canon)

Ik wil specifiek een schoudertas, geen slingshot, en geen rugtas (heb al een Minitrekker AW, en een Computrekker Plus)
Een grotere Nova dan niets voor jou? Ik heb een Nova 5 en daar kan erg veel in.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_51883991
Net bij de foto vakzaak geweest en gekeken naar de LowePro Orion Trekker II. Vond het ene mooie tas. Alleen leek hij mij iets te klein. Ik denk dat nu alle foto gear er wel in past. Maar met een beetje uitbreiden kan ik het vergeten denk ik. Tevens vond ik het top vak erg crap, zeker omdat ik deze tas echt voor in de vakantie wil gaan gebruiken. Het doel is om beetje handbagage bij de camera tas in te doen. Dat scheelt weer een tas sleuren.
Ow en de beste man vroeg 120 euro voor deze tas. Online zijn ze rond de 80 eurie. (hoeveel marge zit er eigenlijk op die dingen....)

Maar goed een grotere tas zou dan de Rover AW II of de Rover Plus AW zijn. Maar die hadden ze niet liggen. Heeft iemand ervaring met deze tassen? Of heeft iemand een indruk of deze daadwerkelijk ruimer is dan de Orion Trekker II?

Wat er in moet kunnen is het volgende:
Nikon D40x
Nikkor 18-55
Nikkor 55-200
Filters, SD kaartjes, Snoertjes/oplader
in de toekomst een flitser en nog een objectief.

En omdat ik nog wel eens op reis ga wil ik een tas waar ik naast mijn camera spul ook handbagage in kwijt kan. Dat scheelt namelijk in de tassen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:11:45 #182
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51884338
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:57 schreef NoXxa het volgende:
Net bij de foto vakzaak geweest en gekeken naar de LowePro Orion Trekker II. Vond het ene mooie tas. Alleen leek hij mij iets te klein. Ik denk dat nu alle foto gear er wel in past. Maar met een beetje uitbreiden kan ik het vergeten denk ik. Tevens vond ik het top vak erg crap, zeker omdat ik deze tas echt voor in de vakantie wil gaan gebruiken. Het doel is om beetje handbagage bij de camera tas in te doen. Dat scheelt weer een tas sleuren.
Ow en de beste man vroeg 120 euro voor deze tas. Online zijn ze rond de 80 eurie. (hoeveel marge zit er eigenlijk op die dingen....)

Maar goed een grotere tas zou dan de Rover AW II of de Rover Plus AW zijn. Maar die hadden ze niet liggen. Heeft iemand ervaring met deze tassen? Of heeft iemand een indruk of deze daadwerkelijk ruimer is dan de Orion Trekker II?

Wat er in moet kunnen is het volgende:
Nikon D40x
Nikkor 18-55
Nikkor 55-200
Filters, SD kaartjes, Snoertjes/oplader
in de toekomst een flitser en nog een objectief.

En omdat ik nog wel eens op reis ga wil ik een tas waar ik naast mijn camera spul ook handbagage in kwijt kan. Dat scheelt namelijk in de tassen.
IK heb de Rover AW II. Prima tas. Past al m'n meuk in (350D, 70-200 f4 (ook mounted op body in tas te stoppen), 17-40 f4, reserveaccu's en wat andere kleine dingetjes). En erg handig: statiefhouder en in bovenste vak kun je nog wat andere spullen kwijt. Heb er 119 euro bij Foto Konijnenberg voor betaald; dat kost ie nu nog steeds geloof ik. Ff goed op internet zoeken scheelt vooral met tassen veel geld .
pi_51884514
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

IK heb de Rover AW II. Prima tas. Past al m'n meuk in (350D, 70-200 f4 (ook mounted op body in tas te stoppen), 17-40 f4, reserveaccu's en wat andere kleine dingetjes). En erg handig: statiefhouder en in bovenste vak kun je nog wat andere spullen kwijt. Heb er 119 euro bij Foto Konijnenberg voor betaald; dat kost ie nu nog steeds geloof ik. Ff goed op internet zoeken scheelt vooral met tassen veel geld .
Ok top! Wat kun je in het bovenste vak allemaal kwijt. Past er beetje fatsoenlijk een boek, wat reispapieren, mp3 speler en dat soort meuk in?

De website van Konijnenberg ligt op dit moment onderuit. Maar ben al wat aan het rondneuzen. Zijn er al een aantal die hem een stuk goed koper aanbieden dan de foto vak zaak.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:28:29 #184
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51884796
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:17 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Ok top! Wat kun je in het bovenste vak allemaal kwijt. Past er beetje fatsoenlijk een boek, wat reispapieren, mp3 speler en dat soort meuk in?
Dat soort dingen past erin. Qua papieren of tijdschriften past A4-formaat net niet, maar dat vind ik geen groot probleem. Als je een keer de tas wil gebruiken zonder camerameuk kun je het middenstuk eruit halen en heb je één grote tas (met één vak dus).
quote:
De website van Konijnenberg ligt op dit moment onderuit. Maar ben al wat aan het rondneuzen. Zijn er al een aantal die hem een stuk goed koper aanbieden dan de foto vak zaak.
Kom hier idd ook niet op de site. Bij de grote online fotozaken krijg je de tassen vaak vele tientjes goedkoper dan de fotozaak op de hoek.
pi_51885798
De Rover AW 2
http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=4921
of zijn grote broer
De Rover Plus AW
http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=5229

Lastige keus... Denk dat dat Rover 2 wel volstaat. Zeker als ik jou reply zo lees.
pi_51890132
Zojuist de Rover 2 besteld. Heb hem bij Bever Sport even vast kunnen houden. Vond hem groot en robuust genoeg. Dus heb em nu besteld bij konijnenberg.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:14:59 #187
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51890429
Alvast veel plezier ermee .
pi_51986520
Jeuj hij is binnen! Wat een knoepert. Maar hij is nice!

pi_52849996
Even vanuit de SC (ik kon dit topic niet vinden )... ach daar gaanwe:

Iemand hier ervaring met de crumpler daily 600 (of daily XL zo wordt 'ie ook genoemd)? Of iets vergelijkbaars waar flink wat in kan. Ik ben namelijk opzoek naar een shoudertas waar ik naast mijnfotospullies + persoonlijke accesoires en iets simpels als een lunchpakket in kan hebben. Ik heb nu vaak dat ik net niet kwijt kan wat ik wil: of al mijn camera spul, of al mijn persoonlijke dingen. Juist als ik ergens heen ga voor de foto's dan neem ik ook graag wat andere dingetjes mee: lunchpakket, leesvoer voor in de trein, blikje/flesje drinken, zonnebril.... dat soort dingen.

Qua fotogear moet er iig inpassen:
D70
2-3 extra lenzen
Flitser
Reflectiescherm (opgevouwen een slordige 20 cm doorsnee een cm of 3 dik)
Klein spul als accu's enzo
Ook graag wat ruimter over voor als ik in de toekomst nog iets bijkoop. Ik heb al een keer de fout gemaakt een tas te kopen voor exact hetgeen wat ik aan spullen had....

Een grote plus is een vak voor een 15 inch breedbeeldlaptop (met oog op toekomstige reisplannen). Niet een ding wat ik er constant in mee zou slepen maar als het kan wel erg makkelijk. Bijvoorbeeld in vliegtuigen, als handbaggage.

En dan natuurlijk ruimte voor persoonlijke frutsels. Die crumpler ziet er erg goed uit.... wat ik heb gezien zou één maat kleiner ook nog kunnen qua camera spullen, maar dan zou ik moeten passen of mijn laptop erin gaat passen. Volgens crumpler passen sommige 15 inch laptops er wel in, de verkoopster in de winkel zei al dat het meestal niet kan echter.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fixers op 31-08-2007 19:37:00 ]
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:12:46 #190
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52948731
Mijn tas is alweer te klein
Wat is een leuke tas om een D80 met opgeschroefde grip en laten we zeggen 4 lensen en een flitser in op te bergen ? en als iemand er nog een heeft staan dioe stof staat te vangen, dan hoor ik het graag
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_52949130
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:12 schreef buzzer het volgende:
Wat is een leuke tas om een D80 met opgeschroefde grip en laten we zeggen 4 lensen en een flitser in op te bergen ? en als iemand er nog een heeft staan dioe stof staat te vangen, dan hoor ik het graag
Kijk eens naar een Lowepro Minitrekker Classic Past een boel in (iig mijn verzameling glaswerk en zo ).
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:54:26 #192
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52949872
Die verkopen ze bij mijn fotowinkel. Ik ga van de week even kijken
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_52950281
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:54 schreef buzzer het volgende:
Die verkopen ze bij mijn fotowinkel. Ik ga van de week even kijken
Kijk ook even rond op internet. Die prijzen willen nog wel eens wat lager liggen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 5 september 2007 @ 00:17:44 #194
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52950403
quote:
Op woensdag 5 september 2007 00:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Kijk ook even rond op internet. Die prijzen willen nog wel eens wat lager liggen
doe ik ook, maar ze zijn erg karig met duidelijke plaatjes, dus ik ga eerst kijken (kijken kijken niet kopen) in de winkel, en dan bestel ik hem via internet
pi_52950682
quote:
Op woensdag 5 september 2007 00:17 schreef buzzer het volgende:

[..]

doe ik ook, maar ze zijn erg karig met duidelijke plaatjes, dus ik ga eerst kijken (kijken kijken niet kopen) in de winkel, en dan bestel ik hem via internet
Whehehehe... ik sleep dat ding zowiezo mee naar de OUD-meet. Dan kun je eens kijken hoe ik hem heb ingericht
  woensdag 5 september 2007 @ 00:32:12 #196
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52950737
Oke, da's mooi
pi_52952678
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:12 schreef buzzer het volgende:
Dat is dus wat ik ook probeer te voorkomen nu. Dat ik over een half jaar weer een nieuwe tas moet gaan kopen. Die crumpler die ik een par posts terug noem is deze erg ruim en dan kan ik nog wat groeien. Maar hij ziet er iig wat minder collosaal uit alsdie grote vierkante lowepro tassen.

pi_52954074
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik ook probeer te voorkomen nu. Dat ik over een half jaar weer een nieuwe tas moet gaan kopen. Die crumpler die ik een par posts terug noem is deze erg ruim en dan kan ik nog wat groeien. Maar hij ziet er iig wat minder collosaal uit alsdie grote vierkante lowepro tassen.

[afbeelding]
Toch zijn de Lowepro tassen in ieder geval super super stevig, waterdicht (een aantal) en heel goed geisoleerd.

Iemand die mij misschien kan vertellen hoe deze Crumpler tassen zich verhouden t.o.v. de Lowepro tassen, vooral wat betreft stevigheid?
Ik heb er een keertje een gezien, en daar lag alles maar een beetje "los" in (de tas was erg zacht dus bleef niet goed in vorm, waardoor de apparatuur wat ging schuiven etc.).
  woensdag 5 september 2007 @ 12:36:11 #199
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52957768
Het is deze geworden (zojuist gekocht op V&A)

pi_52958357
Ziet er goed uit
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 september 2007 @ 14:37:15 #201
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52960135
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Ziet er goed uit
is tzelfde hutkoffer als die van mij
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 6 september 2007 @ 19:26:19 #202
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52988550
Ik bene r heel blij mee
pi_57673893
Je mag je advertentie melden bij de fok.adplanner.
Maar niet in dit topic.

[ Bericht 86% gewijzigd door HMaster-II op 28-03-2008 16:18:33 ]
pi_57692950
sorry, zocht edit en was in de war met quickreply

[ Bericht 27% gewijzigd door tony_clifton- op 29-03-2008 11:43:54 ]
pi_57693009
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Toch zijn de Lowepro tassen in ieder geval super super stevig, waterdicht (een aantal) en heel goed geisoleerd.

Iemand die mij misschien kan vertellen hoe deze Crumpler tassen zich verhouden t.o.v. de Lowepro tassen, vooral wat betreft stevigheid?
Ik heb er een keertje een gezien, en daar lag alles maar een beetje "los" in (de tas was erg zacht dus bleef niet goed in vorm, waardoor de apparatuur wat ging schuiven etc.).
Hangt van model af denk ik... Ik heb nog geen Lowepro in mijn handen gehad maar in de Daily's van Crumpler zit bijvoorbeeld nog een 'binnenhoes', dat je er als een koffertje kan uithalen als je de tas voor iets anders wil gebruiken. Nu in praktijk is dat wel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik vind mijn tas héél stevig voor wat 't is. Velcro is supersterk en alles van die binnenhoes is ongeveer 1 cm dik en heel stroef.
Ik zou er niet mee gaan voetballen ofzo maar mij ook geen zorgen maken als ze een stoot zou krijgen.
Als de tas leeg is kan je ze bijvoorbeeld niet samendrukken, tenzij je er op gaat zitten ofzo. En dan nog.

Op flickr staan er veel foto's van: http://www.flickr.com/photos/palmetshofer/745450625/
pi_57694582
Ik heb 2 maanden geleden een Crumpler Daily XL gehaald. Reden dat ik een Crumpler Daily heb gekozen is dat er ook en laptop in kan. Geloof dat ik geen andere tas heb gezien die dat ook kan. En zoals Tony zei je kan de binnenste tasje eruithalen, en kan je tas gebruiken voor andere dingen gebruiken. Tot nu toe heb ik gemerkt dat ie makkelijk 10kg aan kan. En doordat de tas een extra kabeltje heeft aan de schouderriem (heet dat zo ??) voelt het niet zo zwaar aan op 1 schouder. Heb nu een 40D, ef17-85 4.0-5.6 IS, ef75-300 4.0-5.6 IS, 100mm Marco (geen USM), 50mm 1.8 en wat andere spulletjes en af en toe een 15,4" laptop erin zitten. En het is nog lang niet vol =P

Nadeel is wel dat ie erg groot is, maar goed heb ervoor gekozen omdat er een laptop in pas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xint op 29-03-2008 17:32:52 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:18:44 #207
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_57696387
Heb je er al uitstapjes mee gemaakt, Xint? Is het echt comfortabel met je 40D, 3 lenzen en lappie?
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_57697309
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:08 schreef Xint het volgende:

En zoals Velcro zei,
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Heb je er al uitstapjes mee gemaakt, Xint? Is het echt comfortabel met je 40D, 3 lenzen en lappie?
Voor zover ik hierop kan antwoorden (ik heb zo geen grote) valt dat goed mee. De achterkant van de tas is extra dik en zacht zodat je je cam/laptop niet tegen je achterste voelt kletsen. Het gewicht zal er ook wel voor zorgen dat 't niet teveel beweegt, en die 3e riem houdt de tas normaal gezien op zijn plaats. Het gewicht is natuurlijk bij elke tas 'tzelfde, maar de schouderriem heeft een zacht omhulsel dat 't toch al iets minder erg maakt.
Natuurlijk is een rugzak comfortabeler als je veel en zwaar gerief wil gaan versleuren, maar de schoudertas is handiger als je er snel en gemakkelijk bij wil kunnen. Da's een afweging die je zelf moet maken.
In ieder geval zijn die Crumplers best wel kwaliteitsspul, ook al zien ze er niet zo foto uit als bijv. Lowepro.
In de catalogus vind je geloof ik meer uitleg. Catalogus is sowiezo aan te raden, staan spectaculaire foto's in met grappige sarcastische commentaar

[ Bericht 36% gewijzigd door tony_clifton- op 29-03-2008 16:14:26 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 maart 2008 @ 17:29:57 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57698803
er zijn ook fototassen van Delsey waar je laptop in kan. Buzzer en ik hebben deze beide, t is wel een hutkoffer maar wel eentje die ontzettend stevig is en niet snel last van je rug oplevert. voor mij een heel goede optie dus
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57699172
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Had in China dagen moeten rondlopen met mijn pakket, want ik had geen zin om mijn laptop achter te laten in het hotel. Opzicht viel het erg mee, de derde riem helpt namelijk echt. Maar moet wel zeggen dat dagen lang een tas van 10kg niet echt lekker is. Meestal neem ik geen laptop mee tenzij ik bij iemand ga logeren. Wat wel een probleem bij mij is, is dat als ik mijn laptop in mijn tas en en de camera en de breedte erin legt. Dat ik de camera er niet echt makkelijk eruit kan halen. Heb het nog niet zo in gedeeld dat de camera met de lengte mee (met de tas) erin te leggen, scheelt denk ik weer wat ruimte.

@Tony
Sorry weet niet waarom ik Velcro heb getikt =P heb het aangepast. De de catalogus is zeker om aan te raden om het een keer door te lezen =D
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:29 schreef Ynske het volgende:
er zijn ook fototassen van Delsey waar je laptop in kan. Buzzer en ik hebben deze beide, t is wel een hutkoffer maar wel eentje die ontzettend stevig is en niet snel last van je rug oplevert. voor mij een heel goede optie dus
Ow wis ik niet, maar ik wou perse een schoudertas. (Weet niet of dat bij de Delsey zo is hoor).
pi_57700694
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:10 schreef AirwiN het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Same here

Geweldige tas, gebruik hem dagelijks ook nvoor anar school, kan er netjes mijn laptop in kwijt, en heb op deze manier altijd mijn Camera+aanverwanten bij me
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:26:49 #212
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72107681
Ik doe het maar ff hier, nieuwe thread lijkt me niet nodig.

Ik had me helemaal voorbereid, en op internet de ideale tas gezien.
De Kata 3n1 30. Een grote rugzak, waarvan je de banden ook kan configureren om er een slingshot van te maken. Natuurlijk zitten er wat nadeeltjes aan de tas. Maar hij kwam best redelijk uit de reviews.
Dus ik stap cameraland in alkmaar binnen, hebben ze nog maar 1 kata tas. De kleinste 3N1 tas.
Kwaliteit was ruk, sluitingen waar onhandig enzo.

Als alternatief wees de meneer mij op de Lowepro 300AW, ook een grote slingshot.

Maar inmiddels ben ik me gaan afvragen of ik nog wel veel nut heb bij een slingshot.
M'n camera hangt eigenlijk toch altijd om m'n nek.

Momenteel heb ik een tas (dixons tas, crumpler-gejat-model volgens mij), waarvan de opening om bij de inhoud te komen in het rug-deel zitten. Handig, dan kunnen ze als je op straat loopt nooit je camera jatten als je je rugzak op je rug hebt.
Maar het nadeel is, dat je ook niet ff snel je rugzak naar voren draait en een lens pakt om te wisselen.

Heeft iemand hier een idee welke tas een echte aanrader is? Ik wil hem ook gewoon gebruiken om altijd alles bij elkaar te hebben.

Momenteel is de inhoud van m'n rugzak:
-EOS 400 Body met 18-55 lens
-55-250mm lens
-55mm lens
-430ex flitser
-gorillapod
-accu's + lader's
-filters

Alle tips zijn welkom.
NIEUW: Foto's!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 augustus 2009 @ 11:28:54 #213
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72107736
ik heb de tweede slingshot die A200
fijne tas, heb er nu een extra tasje aanhangen aan de zijkant voor wat te drinken
in de tas past genoeg, 40D+grip, 28-105/24-70/70-200/35/50, flitser en wat losse grut
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:37:33 #214
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72109204
Ja, ik lees er ook veel goede verhalen over (en een mooi klaag-videotje op youtube)

Maar ik hou opzich wel van ruimte
En nou kwam ik ook nog een 350 tegen.
de 200 AW komt op 65 euro, de 300 AW op 85 euro, en de 350 AW op 109

Twijfel twijfel twijfel

edit: de 350 gaat afvallen zo te zien, want het enige extra is een laptop vak... en ik neem de laptop nooit mee.
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:59:11 #215
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_72113657
Ik heb op dit moment enkel nog een Kata 3n1-20, op zich een prima reportagetas omdat je je camera snel in-en-uit kunt pakken, maar als je wat meer spullen hebt dan wil je de hele tas kunnen indelen, en niet slechts de onderkant.
Ik zit te denken om hem aan te vullen met een Lowepro Flipside 300. Mooie strakke tas, veel indelingsvrijheid, statiefhouder erbij. Alles past er dan in 1x echt in, en je hebt meteen een werkplatform voor het wisselen van lenzen/filters.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:23:33 #216
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72114408
Wat bedoel je met een "werkplatform" ? dat heb je toch juist met een slingshot? niet met een rugzak, of begrijp ik je verkeerd?

edit: ow... ik zie het in die productvideo

Wat de statiefhouder betreft, ik heb een aparte tas voor m'n statief, maar gebruik m'n statief eigenlijk nooit (onhandig, groot, duurd lang met opzetten enzo)
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:33:06 #217
12888 Skull-splitter
pi_72114728
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:23 schreef Cryothic het volgende:
Wat de statiefhouder betreft, ik heb een aparte tas voor m'n statief, maar gebruik m'n statief eigenlijk nooit (onhandig, groot, duurd lang met opzetten enzo)
En das exact de reden waarom ik graag een statiefhouder zou willen hebben. Ik heb er ook een aparte zak omheen zitten, maar vind dat helemaal kut omdat je steeds met bijna een meter aan lege tas rondloopt. Gewoon aan mijn rugzak, opzetten duurt nog geen 30 seconden en een snelkoppeling is gewoon lekker.
Maar hier gaat ie nu dus enkel mee als ik hem intentioneel mee neem omdat ik weet dat ik hem nodig heb, terwijl je hem vaker mee zou nemen als ie gewoon aan de zak kon hangen.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:01:29 #218
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_72145532
Weet iemand of er ook schoudertassen bestaan waar 2 body's+grip in passen en een 70-200 F/2.8 en 17-85 iS?

Liefst ook nog ruimte voor 1x 430 EX en wat kleine dingen ( CF kaartjes en setje batterijen enzo.)

Ik heb nu een grote rugzak waar alles in zit. Maar een schoudertas zou ik wat praktischer vinden. Liefst zou ik de objectieven ook op me body gedraaid hebben. Dat heb ik nu ook in me rugtas namelijk. reden dat ik een tweede body heb genomen is dat het me soms teveel tijd koste om objectieven te wisselen en die tijd heb je in de fotojournalistiek lang niet altijd.

Bedankt alvast voor het meedenken in mijn zoektocht naar de beste tas.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:53:33 #219
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72148865
niet met de 70-200 eraanvast gekoppeld. Als dat geen probleem is dan zijn er legio mogelijkheden. Zowel dan wordt het 1 snuittas en normale zijtas.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:14:37 #220
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_72151334
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb op dit moment enkel nog een Kata 3n1-20, op zich een prima reportagetas omdat je je camera snel in-en-uit kunt pakken, maar als je wat meer spullen hebt dan wil je de hele tas kunnen indelen, en niet slechts de onderkant.
Ik zit te denken om hem aan te vullen met een Lowepro Flipside 300. Mooie strakke tas, veel indelingsvrijheid, statiefhouder erbij. Alles past er dan in 1x echt in, en je hebt meteen een werkplatform voor het wisselen van lenzen/filters.
Ik heb zijn grote broertje, de Flipside 400AW. erg fijne tas, maar twee dingen die mij opvallen: 1) De statiefhouder is te klein. De bevestiging zit te laag, waardoor het statief veel te veel beweging heeft. Het is vrij simpel op te lossen door een elastiek door het handvat te halen. 2) De heupband is niet los te halen. Ik heb ook een Computrekker AW Plus, en die heeft het wel. Wil je de tas voor kortere wandelingen gebruiken, kan de heupband in de weg gaan zitten. (zie net dat de heupband van de 300 veel kleiner is)

Ik wilde zelf ook de 300 kopen, maar bleek toch te klein. Op een van de productfoto's staat een flipside 300 met daarin een 4XXD, met daarop een 100-400L, twee lenzen en een flitser, vrijwel hetzelfde wat ik wilde meenemen: 40D, 100-400L, 24-105L, 10-20ex, en een flitser. Bleek het toch niet te passen. De productfoto's op de site van lowepro zijn zonder zonnekappen op de lenzen, en die wil ik toch echt meenemen.
pi_72151687
Ik zelf gebruik op dit moment de Crumpler Pretty Boy. Mooie tas die er ook niet direct uit ziet als een foto tas. Makkelijk in gebruik en genoeg opbergruimte voor een body met kitlens en een extra lens. Een klein voorvakje voor extra dingetjes zoals poetsdoekje, filters en lensdopjes. Helaas wordt hij nu te klein omdat ik alweer meer spullen aangeschaft heb.

Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger. Zit er sterk aan te denken om voor een rugtas te gaan. De lowepro slingshot 200 spreekt me erg aan. Heeft iemand daar ervaring mee?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:35:16 #222
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72162731
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:14 schreef Marc H het volgende:

[..]

Ik heb zijn grote broertje, de Flipside 400AW. erg fijne tas, maar twee dingen die mij opvallen: 1) De statiefhouder is te klein. De bevestiging zit te laag, waardoor het statief veel te veel beweging heeft. Het is vrij simpel op te lossen door een elastiek door het handvat te halen. 2) De heupband is niet los te halen. Ik heb ook een Computrekker AW Plus, en die heeft het wel. Wil je de tas voor kortere wandelingen gebruiken, kan de heupband in de weg gaan zitten. (zie net dat de heupband van de 300 veel kleiner is)

Ik wilde zelf ook de 300 kopen, maar bleek toch te klein. Op een van de productfoto's staat een flipside 300 met daarin een 4XXD, met daarop een 100-400L, twee lenzen en een flitser, vrijwel hetzelfde wat ik wilde meenemen: 40D, 100-400L, 24-105L, 10-20ex, en een flitser. Bleek het toch niet te passen. De productfoto's op de site van lowepro zijn zonder zonnekappen op de lenzen, en die wil ik toch echt meenemen.
Het voordeel van die flipside is dat je hem zo voor je buik kunt hangen, maar hoe zit dat met die 400?
Want ik vind het opzich een mooie tas, met veel ruimte. maar in de product video doet die meneer wel z'n knie omhoog om de tas te ondersteunen.

De 300 lijkt me idd wat klein, en daar zit de heupband met een klein plastic gespje vast... weet niet of je daar al je dure aparatuur aan wilt hangen. al zal het allemaal best wel kunnen.
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2009 @ 13:56:27 #223
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_72170080
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:35 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Het voordeel van die flipside is dat je hem zo voor je buik kunt hangen, maar hoe zit dat met die 400?
Want ik vind het opzich een mooie tas, met veel ruimte. maar in de product video doet die meneer wel z'n knie omhoog om de tas te ondersteunen.
Het kan in theorie, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik vind het makkelijker (en veiliger!) om de tas even van mijn rug af te halen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 augustus 2009 @ 19:02:27 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72179182
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef Jekoos het volgende:
Ik zelf gebruik op dit moment de Crumpler Pretty Boy. Mooie tas die er ook niet direct uit ziet als een foto tas. Makkelijk in gebruik en genoeg opbergruimte voor een body met kitlens en een extra lens. Een klein voorvakje voor extra dingetjes zoals poetsdoekje, filters en lensdopjes. Helaas wordt hij nu te klein omdat ik alweer meer spullen aangeschaft heb.

Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger. Zit er sterk aan te denken om voor een rugtas te gaan. De lowepro slingshot 200 spreekt me erg aan. Heeft iemand daar ervaring mee?
zie een aantal posts boven je, daar heb ik er wat over neergezet
Today is life -

Dale Carnegie
pi_72185082
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

zie een aantal posts boven je, daar heb ik er wat over neergezet
Dankje, daar had ik overheen gelezen. Lijkt me een fijne tas, en zeeeeeker ruim genoeg voor mijn uitrusting op dit moment

Hij kost bij konijnenberg 65 euro (link) terwijl hij bij de lokale fotozaak hier in Emmen een associale 109 euro kost
pi_72186260
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:01 schreef Mascleta het volgende:
Weet iemand of er ook schoudertassen bestaan waar 2 body's+grip in passen en een 70-200 F/2.8 en 17-85 iS?
Je zou eens kunnen kijken naar de Domke J1, J2, J-803 en F-2B.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:16:32 #227
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_72188953
Domke
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 02:00:49 #228
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72190684
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:21 schreef Jekoos het volgende:

[..]

Dankje, daar had ik overheen gelezen. Lijkt me een fijne tas, en zeeeeeker ruim genoeg voor mijn uitrusting op dit moment

Hij kost bij konijnenberg 65 euro (link) terwijl hij bij de lokale fotozaak hier in Emmen een associale 109 euro kost
dat is niet asociaal, dat is de normale adviesprijs. Iedereen mag naar eigen inzicht prijzen neerzetten en als men dus geen marge wil maken, dan maak je hem zo goedkoop...
pi_72216525
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

dat is niet asociaal, dat is de normale adviesprijs. Iedereen mag naar eigen inzicht prijzen neerzetten en als men dus geen marge wil maken, dan maak je hem zo goedkoop...
Ik zeg toch ook niet dat die fotozaak dat niet zelf mag weten? Ik snap niet waarom je direct op mij reageerd eigenlijk.

Het prijsverschil is zodanig groot dat een beetje schiere nederlander zo'n tas niet duur gaat kopen in een locale fotozaak als je hem online (of in Den-Ham natuurlijk) voor misschien wel 1/3 goedkoper kan krijgen.... Ik snap het wel, zo'n familie zaak moet wel met zulke prijzen werken willen ze nog er nog normaal van kunnen blijven bestaan, maar het is toch logisch dat ik voor Konijnenberg kies ipv. de locale fotozaak hier?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 23:15:46 #230
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72217343
uit principe niet
  maandag 7 september 2009 @ 09:31:25 #231
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72511803
Nou, donderdag bij de mediamarkt bij de tassen gekeken, en de beslissing was gevallen. vrijdag bij konijnenberg besteld (scheelde 35 euro met de mediamarkt), en zaterdag in huis.

wat het geworden is?
De LowePro flipside 400 AW.
En tot nu toe bevalt ie erg goed (natuurlijk nog amper gebruikt).

Die heupbanden geven een erg stevig gevoel, en (aangezien ik een EOS 400 heb, en geen grote lenzencollectie, of L-lenzen heb) is de tas ook goed in staat om hem aan m'n buik te hangen tijdens het openen.

Met zwaardere inhoud zou ik er idd iets onder houden, of de tas af doen.

Maar tot nu toe erg blij met m'n nieuwe tas
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:24:13 #232
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_74264044
Wij zijn sinds vrijdag in het bezig van een nieuwe Crumpler foto / laptop tas!
Erg fijne tas, waar je heel veel in kwijt kan!

The Mob Boss

Crumpler
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:16:16 #233
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79785256
Ik ook dan maar...

Ik ben een beetje een rare geloof ik.

Ik heb een 'schoudertas' waarin ik verknocht ben op backpack vakanties.
(even gezocht, lijkt hierop, is érg groot, heel licht, lekker ademend, laag profiel en draagt superprettig (Ik hoef geen schouder op te trekken tegen afvallen ofzo, en snijdt never nooit in mijn schouders.)

Hierin had ik dan een gepolsterd tasje met de klep helemaal naar buitenom gevouwen en vastgeklikt. Dan kon ik te graai en te grabbel de cam pakken en terug 'gooien'. Het tasje weer dicht als ik de camera langere tijd niet nodig had. Of het hele tasje los als enige tas gedragen. (Zonder deze rare kleuriger tas/zak dus.)

Eigelijk wil ik zoiets voor mijn dslr. Dus een vrij 'snug' gepolsterd tasje voor body met lens en evt. 1 losse lens. Liever geen klittenband (aangezien ik vook ook kleding/stof bij mij draag). En het geheel moet goed/stevig openstaan. Als het tasje in mijn tas (met andere dagbagage) de ruimte voor de camera instort, kan ik de camera nooit snel opbergen.
Dingen als batterijladers enzo gaan niet mee in daypacks.

Een idee waar ik moet zoeken? Crumplers? Toploads van LowePro? Andere ideeen?

[ Bericht 26% gewijzigd door jack4ya op 31-03-2010 13:34:46 ]
pi_80026008
De SLR Sloop van TRKFLD misschien?
  FOK!fotograaf donderdag 8 april 2010 @ 10:21:39 #235
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_80074295
Iemand ervaring met Lowepro Classified 250 AW Black

Beschrijving: Voor 1-2 SLR pro's met aangekoppeld 70-200 f/2.8 objectief plus 2-3 extra objectieven of flitser, plus 1 laptop tot aan 15.4", Binnenmaat W38 x D16 x H28 cm

Zoals ik al bijna een jaar geleden aangaf in dit topic zoek ik een tas waarbij ik sneller bij me camera kan (liefst met de objectieven al aangekoppeld) dan bij me huidige rugtas met hoop ritsen e.d.

En als extra eisen ook nog dat de tas niet in eerste instantie herkenbaar is als zijnde cameratas en waarbij tevens de bovenkant vanaf het lichaam openklapt.

Nu denk ik dat ik in deze tas de oplossing heb gevonden, maar nu vroeg ik me onder andere af of mensen ervaring hebben met de grote van de tas en het gewicht aan een schouder (verdeel het nu met me rugtas over twee schouders).
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  donderdag 8 april 2010 @ 11:44:31 #236
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80077091
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:24 schreef hydraulix het volgende:
De SLR Sloop van TRKFLD misschien?
Hij's érg leuk. Goed gevonden. Weer eens wat anders dan die standaard tassen. Maar wat een geld altijd, zulke tassen.

Wat ik bij alle schoudertassen een beetje mis (maar misschien heb ik niet goed gekeken) is een ruimte voor ándere zooi. Ik zou graag een padded deel in een helft zien, voor body en evt. 1 lens. (Echt minimaal dus) en dan een scheiding zodat alles netjes blijft zitten. Aan de andere kant van de scheiding, kan ik dan mijn 'handtas' rotzooi kwijt. (Autopapieren, portomonnee, mobiel etc etc).
En dan de uitstraling van een sportieve vrouwen tas. Dus geen leer.
Meestal is een tas volledig toegespitst op de body en lenzen en misschien een klein ritsje voor meuk. Terwijl ik een 'handtas' zoek met padded vak voor camera, zodat ik 't dagelijksw deel van mijn fotozooi áltijd bij me heb.

[ Bericht 5% gewijzigd door jack4ya op 08-04-2010 12:00:54 ]
pi_84791768
Hoi tassenexperts :)

Voor mijn (vlieg)vakantie binnenkort ben ik op zoek naar een tas waarin ik een camera en 1 of 2 lenzen ('k twijfel nog een beetje welke lens ik ga aanschaffen) mee kan nemen. Ook moet er ruimte zijn voor andere zooi.

Ik heb een 450D met kitlens, daar komt een 18-250 of 18-270 bij, of een 75-300 (en in dat geval zal de kitlens op termijn ook worden vervangen). Ik wil in ieder geval ruimte voor twee lenzen, waarbij het niet uit mag maken welke lens ik op de camera heb geschroefd.

Heeft iemand een suggestie? Ik ben wel op internet aan het kijken maar zie onderhand door de bomen het bos niet meer. :{
pi_84793631
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:44 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Hij's érg leuk. Goed gevonden. :Y Weer eens wat anders dan die standaard tassen. Maar wat een geld altijd, zulke tassen. :N

Wat ik bij alle schoudertassen een beetje mis (maar misschien heb ik niet goed gekeken) is een ruimte voor ándere zooi. Ik zou graag een padded deel in een helft zien, voor body en evt. 1 lens. (Echt minimaal dus) en dan een scheiding zodat alles netjes blijft zitten. Aan de andere kant van de scheiding, kan ik dan mijn 'handtas' rotzooi kwijt. (Autopapieren, portomonnee, mobiel etc etc).
En dan de uitstraling van een sportieve vrouwen tas. Dus geen leer.
Meestal is een tas volledig toegespitst op de body en lenzen en misschien een klein ritsje voor meuk. Terwijl ik een 'handtas' zoek met padded vak voor camera, zodat ik 't dagelijksw deel van mijn fotozooi áltijd bij me heb.
Ik kon niet echt een geschikte tas vinden voor mijn camera en spulletjes (waar precies in past wat ik erin wil hebben e.d.) en toen heb ik deze gekocht: ebay link
Deze kan ik in mijn eigen tas doen en er blijft dan ook ruimte over voor mijn portemonnee/sleutels/etc.
Op de ebay van die persoon staan trouwens ook andere formaten tas-inserts. Bijv kleinere, voor als je minder camera spul mee wilt nemen.
En dan een leuke tas waar je hem in kunt doen en klaar is kees!

Misschien heb je d'r iets aan!
pi_84833943
Oeh dat ziet er wel goed uit! Ga ik zeker onthouden.

Light: wil je een schoudertas of een rugzak?
  FOK!fotograaf dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:36:05 #240
13368 NiGeLaToR
pi_84835481
Iemand ervaring met de Flipside 400 AW van LowePro? Heb nu de 200 en wil meer ruimte voor bijv. drinken onderweg tijdens het hiken.
pi_84859998
Ik vind een rugzak trouwens wel een must, je wilt echt niet de hele vakantie met je gear om je nek lopen :@ Liefst eentje met apart fotovak en 'normaal' vak, ideaal voor wat eten, regenjas e.d. :)
  FOK!fotograaf woensdag 4 augustus 2010 @ 20:48:15 #242
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_84867769
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Iemand ervaring met de Flipside 400 AW van LowePro? Heb nu de 200 en wil meer ruimte voor bijv. drinken onderweg tijdens het hiken.
Mijn meestgebruikte tas tijdens natuurfotografie. Voordelen van de flipside: Betere heupband dan de minitrekker, Statief hoeft er niet af voor een lenswissel, en de rugkant blijft schoon tijdens lens wisselen. De minitrekkers leg je met de rugkant naar beneden op de grond. en dat kan dus vrij smerig zijn tijdens natuurfotogrtafie. De flipside heeft daar geen last van. Niet dat de flipside ideaal is: de statiefbevestiging is te laag voor grotere (lees: mijn) statieven. Maar dat is vrij simpel op te lossen. Een elastiek aan de handgreep boven en dat is opgelost. en jammer dat de heupband niet te verwijderen is.

Drinken en eten gaan zonder problemen mee, een trui/jas kan je aan de bovenkant vastmaken.
  FOK!fotograaf woensdag 4 augustus 2010 @ 22:13:15 #243
13368 NiGeLaToR
pi_84872854
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:48 schreef Marc H het volgende:

[..]

Mijn meestgebruikte tas tijdens natuurfotografie. Voordelen van de flipside: Betere heupband dan de minitrekker, Statief hoeft er niet af voor een lenswissel, en de rugkant blijft schoon tijdens lens wisselen. De minitrekkers leg je met de rugkant naar beneden op de grond. en dat kan dus vrij smerig zijn tijdens natuurfotogrtafie. De flipside heeft daar geen last van. Niet dat de flipside ideaal is: de statiefbevestiging is te laag voor grotere (lees: mijn) statieven. Maar dat is vrij simpel op te lossen. Een elastiek aan de handgreep boven en dat is opgelost. en jammer dat de heupband niet te verwijderen is.

Drinken en eten gaan zonder problemen mee, een trui/jas kan je aan de bovenkant vastmaken.
Mooi, dan weet ik pcies wat ik nodig heb :)
Dat de flipside briljant concept is wist ik al, loop altijd met duizenden euro's aan spul op mijn rug en niemand kan er bij - heerlijk. Dank u voor de tips!
pi_84888346
Ik ben opzoek naar een cameratas voor mijn Nikon D90. So far heb ik maar 1 lens, maar ik wil vooral dat de tas niet te groot word, zodat je een lompe unit op je rug krijgt. Iets ter grote van de welbekende eastpak tas is wat ik eigenlijk zoek. Heeft iemand goede tips?
pi_84888390
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:44 schreef Flaccid het volgende:
Ik ben opzoek naar een cameratas voor mijn Nikon D90. So far heb ik maar 1 lens, maar ik wil vooral dat de tas niet te groot word, zodat je een lompe unit op je rug krijgt. Iets ter grote van de welbekende eastpak tas is wat ik eigenlijk zoek. Heeft iemand goede tips?
Lowepro heeft wel wat leuke,moet je ff op de site van ze kijken ^O^
pi_84899110
Ik heb afgelopen voorjaar de Vanguard Up Rise 48 gekocht (http://www.fotokonijnenbe(...)uard_up_rise_48.html) omdat ik een grotere tas nodig had.
Met de luchtmachtdagen had ik hier in: 7D met 17-85 en 100-400 mm en diverse accesoires, regenpak, 2 flessen drinken (0,5 liter), broodtrommel, fles zonnebrandcreme en aan de buitenkant in de statiefhouder een uitklapbaar krukje en een grote paraplu. Het laptopvak was nog leeg en ook in de tas zelf was er nog wat ruimte over, de zonnekap van de 100-400 had nog een eigen vakje.

De heupband is te verbergen als je deze niet nodig hebt, en de tas is voorzien van een makkelijk aan te brengen regenhoes. De indeling in de tas is flexibel en met klitteband makkelijk aan te passen. Heb je alleen de camera nodig dan is deze te bereiken via een klein 'luikje' aan de zijkant van de tas.

Vanguard spreekt zelf over "UP-Rise doorbreekt de standaard fototas door de innovatieve mogelijkheid om de tas te vergroten" maar dit selt in de praktijk niet zo heel veel voor; door middel van een ritssluiting kan je het onderste vak een centimeter of drie verder uitvouwen.
De statiefhouder aan de zijkant heeft een houder onderin die verborgen kan worden als deze niet gebruikt wordt, maar erg ruim is deze houder niet.

Qua draagcomfort is deze tas zeer goed, met redelijk ventilatie op de rug.
Goedkoop is deze tas zeker niet, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed!
pi_85564009
Met al die tassen zie ik door de bomen het bos niet meer. Je hebt veel merken, krumpler en lowepro.maar wat ik al snel tegenkomen is het feit dat er 3 extra lenzen meegenomen kunnen worden,iets waar ik op dit moment nog geen behoefte aan heb.ik wil evt wat accessoires mee kunnen nemen, maar daar blijft het so far bij. Het gaat dus om een backpack of slingbag. Iemand goede tips?
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2010 @ 10:09:40 #248
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_85564053
Wat wil je precies meenemen?

voor een 450D met een kitlens heb je veel minder ruimte nodig als een 1D met een sigma 50-500 en een flitser, om maar wat te noemen.
pi_85564108
Ik ga me ook maar weer eens orienteren. Heb nu een Slingshot 200 en een rugtasmodel. Beide niet geheel onaardig maar ik heb ooit een Stealth Reporter gehad en dat was toch ook niet verkeerd. Denk dus dat ik me toch weer eens ga verdiepen in de schoudertassen. Heb een 50D (komt nog een grip bij), 17-85, 50mm, 430EX2 en wat los spul zoals accu's, zonnekap, bij me en op termijn komt daar nog een tele bij maar heb nog geen idee welke.

Ik neem ook altijd graag losse rommel mee, gsm, geld, etc, etc dus daar moet ook zeker plek voor zijn. En dan idd het liefst een beetje casual uitstraling zodat het lijkt of je gewoon een normale schoudertas bij je hebt (waar dan ook nog eens toevallig een camera inkan :+ ).

Tips? Richtingen?
pi_85564804
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:09 schreef Marc H het volgende:
Wat wil je precies meenemen?

voor een 450D met een kitlens heb je veel minder ruimte nodig als een 1D met een sigma 50-500 en een flitser, om maar wat te noemen.
Ik wil mijn Nikon D90 meenmen met een 18-105mm objectief. Daarbuiten mss een extra batterijblok, en mijn compact camera, ten grote van een pakje sigaretten. Het is ook een deel voor de opberging van mijn camera, deze ligt nu nog vaak op mijn bureau stof te happen.
Ik zoek iets ten grote van zon standaard eastpak tas, iets kleiner mag ook, maar het moet er wel een beetje stylo uitzien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Flaccid op 22-08-2010 12:16:47 ]
pi_85914431
Ik ga denk ik voor een Jimmy Bo van Crumpler, ben nog ff aan het twijfelen over de grote ervan. Ik heb nu 1 18-105 opbjectief, maar misschien dat ik ga uitbreiden.. Iemand ervaringen met deze tassen van crumpler?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:40:30 #252
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85915474
hier moet ook dringend een nieuwe tas komen. heb nu een slingshot 200aw
maar mijn verrotte nek kan t gewoon niet, alles op 1 schouder dragen
dus moet gaan uitkijken naar een rugtas, maar hij moet niet te dik zijn, én ook zo'n klikbandje voorlangs hebben, en mn zooi moet erin kunnen :')

maar waar kan ik dan t beste naar uitkijken?
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:51:58 #253
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_85918438
* Marc H Kijkt in kristallen bol, nee, nog steeds defect....

Wat wil je in de tas meenemen?
pi_85921795
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:17 schreef Flaccid het volgende:
Ik ga denk ik voor een Jimmy Bo van Crumpler, ben nog ff aan het twijfelen over de grote ervan. Ik heb nu 1 18-105 opbjectief, maar misschien dat ik ga uitbreiden.. Iemand ervaringen met deze tassen van crumpler?
Crumpler maakt in mijn ogen fantastisch materiaal. Niet alleen is het stevig en in elk geval een beetje waterdicht, maar het ziet er ook meestal ook niet uit als een cameratas, wat wel zo veilig aanvoelt.

De Jimmy Bo is niet geschikt voor camera's met grip, wat een beetje jammer is. Maar zolang je de strap om je been niet over je knie heen schuift omdat je aan het klimmen bent is het een geweldig ding om je camera paraat te hebben. Een 18-105 zou ook makkelijk in de Jimmy Bo 400 moeten passen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 september 2010 @ 07:07:20 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85937919
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:51 schreef Marc H het volgende:
* Marc H Kijkt in kristallen bol, nee, nog steeds defect....

Wat wil je in de tas meenemen?
ik wist dat ik wat vergeten was.

40d met grip
70-200
28-70
35mm
50mm
Flitser
En wat losse grut
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 09:43:21 #256
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_85939581
Flipside 300/400 of anders een minitrekker.

De flipside 300 is misschien wat aan de krappe kant. De 400 is veel ruimer. Wat misschien handig is van de flipside 400 is de goede heupband.Als je die goed afstelt draag je veel minder gewicht op je schouders, maar zit het gewicht meer op je heupen. De heupband van de 300 is een stuk kleiner.

Ik heb zelf o.a. de flipside 400, en gevuld met: 7D met grip - 100-400 L, 70-200 L 2.8 IS.- 24-105L een sigma 10-20 en een monopod, kan ik er de hele dag mee rondlopen. (Hij zit dan echt nokvol, en moet de rits met overleg worden dichtgedaan)
pi_85942927
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:21 schreef Azreal het volgende:

[..]

Crumpler maakt in mijn ogen fantastisch materiaal. Niet alleen is het stevig en in elk geval een beetje waterdicht, maar het ziet er ook meestal ook niet uit als een cameratas, wat wel zo veilig aanvoelt.

De Jimmy Bo is niet geschikt voor camera's met grip, wat een beetje jammer is. Maar zolang je de strap om je been niet over je knie heen schuift omdat je aan het klimmen bent is het een geweldig ding om je camera paraat te hebben. Een 18-105 zou ook makkelijk in de Jimmy Bo 400 moeten passen.
Op dit moment heb ik nog geen grip en ben ook niet echt van plan om in de nabije toekomst er een aan te schaffen. Is CameraNU.nl een betrouwbare shop, deze heeft ze namelijk best goedkoop..
Edit: Foka Rotterdam heeft ze nog goedkoer. Voor welke zou ik gaan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 september 2010 @ 11:54:46 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85943361
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:43 schreef Marc H het volgende:
Flipside 300/400 of anders een minitrekker.

De flipside 300 is misschien wat aan de krappe kant. De 400 is veel ruimer. Wat misschien handig is van de flipside 400 is de goede heupband.Als je die goed afstelt draag je veel minder gewicht op je schouders, maar zit het gewicht meer op je heupen. De heupband van de 300 is een stuk kleiner.

Ik heb zelf o.a. de flipside 400, en gevuld met: 7D met grip - 100-400 L, 70-200 L 2.8 IS.- 24-105L een sigma 10-20 en een monopod, kan ik er de hele dag mee rondlopen. (Hij zit dan echt nokvol, en moet de rits met overleg worden dichtgedaan)
en daar zit de ingan aan de binnenkant? tegen de rug aan?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85946149
Check je PM Ynske!
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 15:59:00 #260
239270 ries89
pi_85952205
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Op dit moment heb ik nog geen grip en ben ook niet echt van plan om in de nabije toekomst er een aan te schaffen. Is CameraNU.nl een betrouwbare shop, deze heeft ze namelijk best goedkoop..

Ik heb zowel met CameraNu als met Foca goede ervaringen. Allebei gewoon nette winkels. Bij CameraNu is het geloof ik altijd druk, en vaak vrij lange wachttijden. Maar wel heel erg goed advies. Bij Foca word volgens mij iets minder de tijd voor je genomen, maar ook daar geen klachten. Bij Kamera-Express (Capelle a/d IJssel, redelijk in de buurt van foca) ben ik 2 keer slecht geholpen, en na er heel lang niet geweest te zijn een keer goed. De reviews over KE wisselen nogal, je moet geloof ik een beetje de goede verkoper treffen daar. Die hebben wel erg veel tassen op voorraad.
pi_85952759
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Flaccid het volgende:
Zonder grip zijn de Jimmy Bo's echt ideaal. Ik gebruik ze zelf in combinatie met de Messenger Boy, die een verborgen fotovak heeft en waar m'n extra lenzen in zitten. Verder heb ik dan nog genoeg ruimte over voor 4 flitsers, batterijen, kleurfilters en een grijskaart in het bovenvak.

Helaas kan ik je met de winkels niet echt helpen, heb de mijne gehaald bij de CityFoto en ben daar altijd prima geholpen. Zeker als je daar vaker komt doen ze niet echt moeilijk als je om korting vraagt ;).

Overigens zou ik qua praktisch gebruik op reis niet voor een ZoomiVerse XL gaan, daar past gigantisch veel in, maar elke keer als je er iets uit wilt pakken ben je 5 minuten bezig met 'm open ritsen. Prima als je ergens vast opstelt voor een paar uur, maar anders is het gewoon onhandig.
pi_85992431
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:59 schreef ries89 het volgende:

[..]

Ik heb zowel met CameraNu als met Foca goede ervaringen. Allebei gewoon nette winkels. Bij CameraNu is het geloof ik altijd druk, en vaak vrij lange wachttijden. Maar wel heel erg goed advies. Bij Foca word volgens mij iets minder de tijd voor je genomen, maar ook daar geen klachten. Bij Kamera-Express (Capelle a/d IJssel, redelijk in de buurt van foca) ben ik 2 keer slecht geholpen, en na er heel lang niet geweest te zijn een keer goed. De reviews over KE wisselen nogal, je moet geloof ik een beetje de goede verkoper treffen daar. Die hebben wel erg veel tassen op voorraad.
Ik ga het sowieso online bestellen, hier in de buurt zijn ze allemaal erg duur.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:16 schreef Azreal het volgende:

[..]

Zonder grip zijn de Jimmy Bo's echt ideaal. Ik gebruik ze zelf in combinatie met de Messenger Boy, die een verborgen fotovak heeft en waar m'n extra lenzen in zitten. Verder heb ik dan nog genoeg ruimte over voor 4 flitsers, batterijen, kleurfilters en een grijskaart in het bovenvak.

Helaas kan ik je met de winkels niet echt helpen, heb de mijne gehaald bij de CityFoto en ben daar altijd prima geholpen. Zeker als je daar vaker komt doen ze niet echt moeilijk als je om korting vraagt ;).

Overigens zou ik qua praktisch gebruik op reis niet voor een ZoomiVerse XL gaan, daar past gigantisch veel in, maar elke keer als je er iets uit wilt pakken ben je 5 minuten bezig met 'm open ritsen. Prima als je ergens vast opstelt voor een paar uur, maar anders is het gewoon onhandig.
Ik weet eigenlijk al zeker dat ik voor de Jimmy Bo ga, het is nu meer de locatie waar ik hem kan halen.
pi_85992634
Zojuist naast de flipside 200 de 400aw gekocht. Mooie tas, heb 2 flitsers, al mijn kleine grut, 70-200 f/2.8l is, 17-55 f/2.8 is usm, 100mm f2.8l is usm macro, 10-22, 85mm usm en de 7d plus grip er redelijk makkelijk ingekregen. Istie wel vol, maar das ideaal, ik laat bijv voor vakantie toch een deel thuis en is er genoeg ruimte voor een jas, bammetje, regenkleding en kun je aan beide zijde drinken meenemen aan de buitenkant.

Flipside 200 is nu genomineerd om van eigenaar te wisselen denk ik :)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 23:53:56 #264
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86007338
Ik ben ook voor de Flipside 400 gegaan :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 01:31:35 #265
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86009529
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:19 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zojuist naast de flipside 200 de 400aw gekocht. Mooie tas, heb 2 flitsers, al mijn kleine grut, 70-200 f/2.8l is, 17-55 f/2.8 is usm, 100mm f2.8l is usm macro, 10-22, 85mm usm en de 7d plus grip er redelijk makkelijk ingekregen. Istie wel vol, maar das ideaal, ik laat bijv voor vakantie toch een deel thuis en is er genoeg ruimte voor een jas, bammetje, regenkleding en kun je aan beide zijde drinken meenemen aan de buitenkant.

Flipside 200 is nu genomineerd om van eigenaar te wisselen denk ik :)
Veel plezier met de 400!

Tip: Jas kan je ook aan de bovenkant kwijt. :)

Aan de bovenkant zitten twee banden, met een snelsluiting. Daar kan een jas onder.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 07:12:56 #266
13368 NiGeLaToR
pi_86010663
Thx voor de tip :D ik ga het nog even uitproberen voor ik ermee aan de sleep ga over een paar weken :+
pi_86642795
Aan welke Crumpler schoudertas moet ik denken als ik mijn 50D (evt. met grip), 17-55 en een telelens (70-200L) mee wil nemen?
pi_86646171
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:22 schreef KingOfMars het volgende:
Aan welke Crumpler schoudertas moet ik denken als ik mijn 50D (evt. met grip), 17-55 en een telelens (70-200L) mee wil nemen?
moet 't perse een Crumpler zijn? Domke maakt ook leuke tassen en zien er wat beter uit imho
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86646321
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:55 schreef zquing het volgende:

[..]

moet 't perse een Crumpler zijn? Domke maakt ook leuke tassen en zien er wat beter uit imho
Oh, mag ook hoor. Budget is tussen 50 - 100 euro. Zoals gezegd wil ik er graag een 50D in (ik twijfel nog of ik een grip wil maar ik wil er wel vast rekening meehouden qua tas), een EF-S 17-55 (ook geen kleintje geloof ik) en ik wil begin volgend jaar nog een tele kopen, waarschijnlijk dus de 70-200 f/4L. Verder heb ik nog een 50mm 1.8 en een flitser (430EX) maar die hoeven niet altijd mee (en als de flitser mee moet kan de tele wel thuis blijven denk ik).

Ohja, ook niet onbelangerijk, budget, zo rond de 100 euro.

[ Bericht 4% gewijzigd door KingOfMars op 20-09-2010 19:03:33 ]
  maandag 20 september 2010 @ 19:55:45 #270
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_86648972
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:58 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

(en als de flitser mee moet kan de tele wel thuis blijven denk ik).
Dat zal je nog meevallen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_86650368
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:55 schreef zquing het volgende:

[..]

Crumpler vond ik eerst ook helemaal geweldig, totdat je erachter komt dat ze gigantisch lomp zijn omdat de padding veel te dik is. (Vooral de rugzakken) Leuk als je paranoia bent op schade, maar Crumpler overdrijft het een beetje. Door die vulling blijft er naar verhouding veel minder bruikbare ruimte over. Als je er voor de grap een Domke F2 naast zet verbaas je je erover wat er allemaal in de Domke past, als je het formaat van die tassen vergelijkt.

Zelf vanmiddag trouwens een Lowepro Flipside 400AW besteld, de pine green/zwarte :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_86650573
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:55 schreef NJ het volgende:

[..]

Dat zal je nog meevallen.
Hoe bedoel je? De tele zal ik voornamelijk buiten gebruiken, en naar ik verwacht nog meestal overdag ook. Vandaar dat ik denk dat ik dan geen flitser nodig heb. Ik wil sowieso geen tas meer waar alles in past, is me te lomp. Body, grip, lens, extra lens en klaar.
  maandag 20 september 2010 @ 20:42:25 #273
12888 Skull-splitter
pi_86651284
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Ener-G het volgende:
Zelf vanmiddag trouwens een Lowepro Flipside 400AW besteld, de pine green/zwarte :)
Gaat hier ook de volgende worden, heb nu een kata 3n120, maar begint een beetje krap te worden en daarmee onhandig.
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 20:52:38 #274
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86651775
Straks loopt half fotograferend fok met een Flipside 400 :)

Maar ik moet toegeven, het is een verdomd fijne tas als je redelijk wat spul wilt meenemen.
pi_86653217
Ik heb geenidee wat er allemaal in past, voor mij was het 'flipside' aspect wel een grote plus. Als je als enige westerling over een drukke markt loopt in Azie voelt het wat fijner als je spullen veilig zijn voor grijpgrage handen.

Zat ook nog te dubben tussen de 300 en de 400, want ik wil niet een te 'bulky' rugzak.
De regenhoes, betere heupband en de straps aan de bovenkant hebben me echter over de streep getrokken, en het feit dat de 400 eigenlijk alleen iets breder is dan de 300. Zo heel veel scheelt het niet in grootte. Tevens weet ik zeker dat mn camera met grip gemonteerd in de 400 past, met de 300 werd dat nogal claustrofobisch.

Aanvankelijk zat ik eerst met de Tamrac Evolution 6 in mn hoofd, maar het slingshot-idee ga ik waarschijnlijk niet al te veel gebruiken, laat staan dat ik mn camera door de 'quick access openingen' heen gewurmd krijg, om nog maar te zwijgen over de grip. Evolution 8 kon ook nog maar door het laptop vak werd dat al helemaal een kast van een tas. Kata 3n1 viel voor mij heel snel af vanwege de clip sluitingen en de ritsen die niet helemaal doorlopen onder die sluitingen door.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 20 september 2010 @ 23:04:40 #276
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_86658488
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:28 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? De tele zal ik voornamelijk buiten gebruiken, en naar ik verwacht nog meestal overdag ook. Vandaar dat ik denk dat ik dan geen flitser nodig heb. Ik wil sowieso geen tas meer waar alles in past, is me te lomp. Body, grip, lens, extra lens en klaar.
Ik gebruik de 70-200 ook regelmatig voor close-ups en dan is die flitser best handig. Maar inderdaad voor buiten en overdag ga je 'm niet vaak nodig hebben.

Overigens heb ik deze cameratas en die bevalt prima. Onderin ruimte voor m'n 350D, 24-70, 70-200 en de 430EX flitser. Bovenin kan wat eten en drinken. Echt een fantastische tas.
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 23:39:35 #277
13368 NiGeLaToR
pi_86659730
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:52 schreef Marc H het volgende:
Straks loopt half fotograferend fok met een Flipside 400 :)

Maar ik moet toegeven, het is een verdomd fijne tas als je redelijk wat spul wilt meenemen.
Tijd voor de flipside 400 fanclub?

Met handige modding tips en customization features enzo :)

Heppum zelf ook natuurlijk :+
pi_86663752
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Crumpler vond ik eerst ook helemaal geweldig, totdat je erachter komt dat ze gigantisch lomp zijn omdat de padding veel te dik is. (Vooral de rugzakken) Leuk als je paranoia bent op schade, maar Crumpler overdrijft het een beetje. Door die vulling blijft er naar verhouding veel minder bruikbare ruimte over. Als je er voor de grap een Domke F2 naast zet verbaas je je erover wat er allemaal in de Domke past, als je het formaat van die tassen vergelijkt.

Over lomp gesproken, dat vind ik van die rugzakken en óók die Flipside.
Ik heb een Messenger Boy 5500 als tas. En die heb ik áltijd bij me. Tenzij ik de kroeg induik ofzo.

Wat heb ik erin? Weinig eigenlijk maar toch genoeg. Mijn pretpakketje is een 450D met een 18-270 Tamron (met kap) erop. Geen lader of extra accu. Die batterij gaat laaaaang mee. (Tot mijn eigen stomme verbazing.)
Verder in de tas: portomonnee,(indien nodig: netbookje plus accublok/snoer) Desire, trossen sleutels en in het voorvak diverse girliestuff. Verder nog mijn lunch.

Ik denk ik gooi een beetje tegenwicht in dit topic dat je minimaal met een turbotas moet lopen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door jack4ya op 21-09-2010 08:17:43 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 08:53:21 #279
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86664302
Probeer jij maar eens in die tas van jou een 7D, 10-20, 24-105, 100-400 en een monopod te stoppen, om daarna uren door natuurgebieden, te wandelen.

Zijn ze lomp die flipsides? Waarschijnlijk wel, maar o zo praktisch. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 08:56:03 #280
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86664347
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:53 schreef Marc H het volgende:
Probeer jij maar eens in die tas van jou een 7D, 10-20, 24-105, 100-400 en een monopod te stoppen, om daarna uren door natuurgebieden, te wandelen.

Zijn ze lomp die flipsides? Waarschijnlijk wel, maar o zo praktisch. :)
Ik moet zeggen dat het ook wel mee valt met de lompheid van de tas, hij is kleiner dan een gemiddelde eastpak tas en misschien iets 'breder' omdat er natuurlijk een dikke toeter in kan en past. Maar ik vind hem zeker niet lomp en er kan inderdaad genoeg in :Y
pi_86664726
Een 450d (zonder grip neem ik aan) is dan ook niet echt een grote camera, dan heb je ook niet zo'n grote tas nodig :)

Schoudertas heb ik al, een Crumpler Daily 490. Toen ik nog een D50 had ging dat allemaal prima, (verder met 3 -redelijk kleine- lenzen en een flitser en nog wat losse prul) maar sinds ik die D50 vervangen heb door een D700 + grip is dat te zwaar voor 1 schouder. Daar wil je echt niet lang mee rondlopen. Verder past de D700 met grip gemonteerd daar net aan in, maar dan kan er weer geen laptop bij (is sowieso geen aanrader bij een schoudertas, laptop EN fotospul) en wordt het geheel eigenlijk al te dik voor een comfortabele schoudertas.

Vandaar mn keuze voor een rugzak :)

Mn vriendin heeft de 'dames' versie van de Messenger Boy 4000 geloof ik, en heb daar voor de grap eens de D700 in proberen te passen. Met de Tamron 28-75 F2.8 ging dat niet :+ Met de 50mm F1.4 erop net aan, met alle schotjes eruit (nuttig) en dan kon er behalve een balpen ofzo ook niks meer bij :+

Wat ik juist van die flipside 400 begrepen heb is dat het voor een fotorugzak een van de compactere is, vooral ook omdat er geen laptopvak in zit. Om de een of andere reden moet er altijd een 17" laptopvak in de meeste fotorugzakken, en dan wordt het al heel snel heel erg lomp.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 09:32:00 #282
13368 NiGeLaToR
pi_86664987
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:12 schreef jack4ya het volgende:

Ik denk ik gooi een beetje tegenwicht in dit topic dat je minimaal met een turbotas moet lopen :D
Tja, inmiddels heb ik daarom ook zo'n kleine zoom-schoudertas, waar alleen 1 body-zonder-grip+lens in past, een flipside 200 en een flipside 400. Rits op de rug is gewoon erg handig. Ik heb sowieso geen body die makkelijk mee kan, dus dan kan er net zo goed een knappe tas omheen ;)
pi_86665120
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:04 schreef NJ het volgende:

Overigens heb ik deze cameratas
Ehm, welke?
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:43:16 #284
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_86665248
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:37 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ehm, welke?
Whehehe. CTRL-V vergeten.
http://www.digicamshop.nl(...)ll-black-orange.html

Die dus.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 09:51:21 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86665438
ik ben er nog niet achter welke tas ik wil hebben, wil liever niet via inet nu gaan bestellen meteen, maar eerst eens gaan kijken hier of daar. maar hier of daar weet ik nog niet echt een winkel in de buurt waar ze veel keus hebben in Limburg.
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 09:53:07 #286
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86665492
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:51 schreef Ynske het volgende:
ik ben er nog niet achter welke tas ik wil hebben, wil liever niet via inet nu gaan bestellen meteen, maar eerst eens gaan kijken hier of daar. maar hier of daar weet ik nog niet echt een winkel in de buurt waar ze veel keus hebben in Limburg.
Gewoon je spullen meenemen en passen maar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 09:53:44 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86665503
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Gewoon je spullen meenemen en passen maar.
ja dat dus, maar dna moet ik eerst een adresje hebben :+
en eerst weer kunnen lopen :')
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 09:56:01 #288
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86665574
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

Het is een eindje vandaan uit Limburg maar Cameranu & KE hebben veel tassen staan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 09:57:00 #289
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86665600
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Het is een eindje vandaan uit Limburg maar Cameranu & KE hebben veel tassen staan.
klopt, maar dat is ff ver fietsen :+ maakt ook niet uit verder, vind t wel leuk om te orienteren en te zien waar de meeste mensen voor kiezen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86667211
Ik vind alleen dat je bij KE zo wisselend geholpen word. Wil er eigenlijk ook nog naar toe, ook omdat ik de 17-55 even qua gewicht en omvang af wil zetten tegen de 24-70, wil ze gewoon even vasthouden, op m'n body zetten, etc, maar je wordt daar af en toe zo verschrikkelijk slecht geholpen... Voor een tas zou ik ook nog even willen kijken, misschien toch maar op de gok naartoe dan.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 10:58:10 #291
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86667222
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:57 schreef KingOfMars het volgende:
Ik vind alleen dat je bij KE zo wisselend geholpen word. Wil er eigenlijk ook nog naar toe, ook omdat ik de 17-55 even qua gewicht en omvang af wil zetten tegen de 24-70, wil ze gewoon even vasthouden, op m'n body zetten, etc, maar je wordt daar af en toe zo verschrikkelijk slecht geholpen... Voor een tas zou ik ook nog even willen kijken, misschien toch maar op de gok naartoe dan.
Booms anders of Cameranu?
pi_86667345
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:58 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Booms anders of Cameranu?
Mja, liefst wel iets in de regio R'dam. Wat dat betreft is KE wel praktisch voor mij. Of Utrecht, da's evenver.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:56:05 #293
12888 Skull-splitter
pi_86691207
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

Willekeurige andere winkel? Bestellen kan altijd nog.
pi_86694642
Ik kan iedereen een Domke cameratas aanraden, robuust, degelijk, niet overduidelijk een fototas en in de mijne kan een 5D MarkII met 24-70 F/2.8, 70-300 en een 50mm tegelijk.

Ik heb de Domke F5XC
  FOK!fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 23:58:39 #295
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86696569
Mogen best goede tassen zijn, maar ik vind Domke tassen er niet uitzien. De meesten lijken 10 jaar oud, ook als ze gloednieuw zijn.

En trouwens, dat ze er niet uitzien als fototassen, en daardoor minder diefstalgevoelig zijn vind ik ook zo'n dooddoener, een dief kan wel raden wat er verder in zit, op het moment dat jij er een DSLR er uit haalt.
pi_86696751
Dat ze 10 jaar oud uitzien als ze gloednieuw zijn vinden sommige mensen misschien juist mooi. Mensen kopen Domke niet zozeer omdat het minder diefstalgevoelig is (het dievengilde weet inmiddels ook wel dondersgoed wat de bekende tassenmerken zijn), maar omdat het gewoon minder aanwezig is, wat weer erg prettig kan zijn met bijvoorbeeld straatfotografie. Als je met een loeigrote overduidelijke fototas rondloopt val je al snel op, en dat kan afbreuk doen aan het spontane aspect van straatfotografie.
pi_86696946
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:58 schreef Marc H het volgende:
Mogen best goede tassen zijn, maar ik vind Domke tassen er niet uitzien. De meesten lijken 10 jaar oud, ook als ze gloednieuw zijn.

En trouwens, dat ze er niet uitzien als fototassen, en daardoor minder diefstalgevoelig zijn vind ik ook zo'n dooddoener, een dief kan wel raden wat er verder in zit, op het moment dat jij er een DSLR er uit haalt.
Ik heb niet gezegd dat hij minder diefstalgevoelig was, hij valt gewoon niet zo op. Maar inderdaad, er zijn mensen die de tas kopen met dat argument.
pi_86696972
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Of Foto Konijnenberg in Turnhout :).
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 07:36:47 #299
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86699981
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Of Foto Konijnenberg in Turnhout :).
Aber naturlich.
pi_87633924
Ik kom er ook niet uit hoor. :'). Ben een beetje afgehaakt op de Crumplers nu ik deze even in het echt bekenen heb bij de Kamera Express onlangs. Idd teveel padding en te weinig inhoud. Qua looks vond ik de National Geographic schoudertassen wel wat en daardoor ben ik uitgekomen bij (toch) de tassen van Domke.

Zit nu te twijfelen over de Domke F-3X. Zo te zien past daar makkelijk een 50D, 17-55, mini prime, flits en kleine tele (55-250 oid) in. De zijvakken en het voorvak lijkt me makkelijk voor wat extra spul (geld, telefoon, accu's, etc). In het voorvak schijnt zelfs een iPad met hoes te passen, ook makkelijk voor jeweetmaarnooit. ;).

Alternatief is de F-5XZ waar ik denk ik wel wat keuzes zou moeten maken over wat mee te nemen maar die wel lekker compact oogt. En dat is ook nog steeds waar ik naar op zoek ben: compact!

De F-3X heeft op het moment m'n voorkeur. Denk dat ik van een kleine tas toch te snel spijt krijg.

Iemand ervaring met deze tassen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')