abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84859998
Ik vind een rugzak trouwens wel een must, je wilt echt niet de hele vakantie met je gear om je nek lopen :@ Liefst eentje met apart fotovak en 'normaal' vak, ideaal voor wat eten, regenjas e.d. :)
  FOK!fotograaf woensdag 4 augustus 2010 @ 20:48:15 #242
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_84867769
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
Iemand ervaring met de Flipside 400 AW van LowePro? Heb nu de 200 en wil meer ruimte voor bijv. drinken onderweg tijdens het hiken.
Mijn meestgebruikte tas tijdens natuurfotografie. Voordelen van de flipside: Betere heupband dan de minitrekker, Statief hoeft er niet af voor een lenswissel, en de rugkant blijft schoon tijdens lens wisselen. De minitrekkers leg je met de rugkant naar beneden op de grond. en dat kan dus vrij smerig zijn tijdens natuurfotogrtafie. De flipside heeft daar geen last van. Niet dat de flipside ideaal is: de statiefbevestiging is te laag voor grotere (lees: mijn) statieven. Maar dat is vrij simpel op te lossen. Een elastiek aan de handgreep boven en dat is opgelost. en jammer dat de heupband niet te verwijderen is.

Drinken en eten gaan zonder problemen mee, een trui/jas kan je aan de bovenkant vastmaken.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  FOK!fotograaf woensdag 4 augustus 2010 @ 22:13:15 #243
13368 NiGeLaToR
pi_84872854
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:48 schreef Marc H het volgende:

[..]

Mijn meestgebruikte tas tijdens natuurfotografie. Voordelen van de flipside: Betere heupband dan de minitrekker, Statief hoeft er niet af voor een lenswissel, en de rugkant blijft schoon tijdens lens wisselen. De minitrekkers leg je met de rugkant naar beneden op de grond. en dat kan dus vrij smerig zijn tijdens natuurfotogrtafie. De flipside heeft daar geen last van. Niet dat de flipside ideaal is: de statiefbevestiging is te laag voor grotere (lees: mijn) statieven. Maar dat is vrij simpel op te lossen. Een elastiek aan de handgreep boven en dat is opgelost. en jammer dat de heupband niet te verwijderen is.

Drinken en eten gaan zonder problemen mee, een trui/jas kan je aan de bovenkant vastmaken.
Mooi, dan weet ik pcies wat ik nodig heb :)
Dat de flipside briljant concept is wist ik al, loop altijd met duizenden euro's aan spul op mijn rug en niemand kan er bij - heerlijk. Dank u voor de tips!
pi_84888346
Ik ben opzoek naar een cameratas voor mijn Nikon D90. So far heb ik maar 1 lens, maar ik wil vooral dat de tas niet te groot word, zodat je een lompe unit op je rug krijgt. Iets ter grote van de welbekende eastpak tas is wat ik eigenlijk zoek. Heeft iemand goede tips?
pi_84888390
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:44 schreef Flaccid het volgende:
Ik ben opzoek naar een cameratas voor mijn Nikon D90. So far heb ik maar 1 lens, maar ik wil vooral dat de tas niet te groot word, zodat je een lompe unit op je rug krijgt. Iets ter grote van de welbekende eastpak tas is wat ik eigenlijk zoek. Heeft iemand goede tips?
Lowepro heeft wel wat leuke,moet je ff op de site van ze kijken ^O^
pi_84899110
Ik heb afgelopen voorjaar de Vanguard Up Rise 48 gekocht (http://www.fotokonijnenbe(...)uard_up_rise_48.html) omdat ik een grotere tas nodig had.
Met de luchtmachtdagen had ik hier in: 7D met 17-85 en 100-400 mm en diverse accesoires, regenpak, 2 flessen drinken (0,5 liter), broodtrommel, fles zonnebrandcreme en aan de buitenkant in de statiefhouder een uitklapbaar krukje en een grote paraplu. Het laptopvak was nog leeg en ook in de tas zelf was er nog wat ruimte over, de zonnekap van de 100-400 had nog een eigen vakje.

De heupband is te verbergen als je deze niet nodig hebt, en de tas is voorzien van een makkelijk aan te brengen regenhoes. De indeling in de tas is flexibel en met klitteband makkelijk aan te passen. Heb je alleen de camera nodig dan is deze te bereiken via een klein 'luikje' aan de zijkant van de tas.

Vanguard spreekt zelf over "UP-Rise doorbreekt de standaard fototas door de innovatieve mogelijkheid om de tas te vergroten" maar dit selt in de praktijk niet zo heel veel voor; door middel van een ritssluiting kan je het onderste vak een centimeter of drie verder uitvouwen.
De statiefhouder aan de zijkant heeft een houder onderin die verborgen kan worden als deze niet gebruikt wordt, maar erg ruim is deze houder niet.

Qua draagcomfort is deze tas zeer goed, met redelijk ventilatie op de rug.
Goedkoop is deze tas zeker niet, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed!
pi_85564009
Met al die tassen zie ik door de bomen het bos niet meer. Je hebt veel merken, krumpler en lowepro.maar wat ik al snel tegenkomen is het feit dat er 3 extra lenzen meegenomen kunnen worden,iets waar ik op dit moment nog geen behoefte aan heb.ik wil evt wat accessoires mee kunnen nemen, maar daar blijft het so far bij. Het gaat dus om een backpack of slingbag. Iemand goede tips?
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2010 @ 10:09:40 #248
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_85564053
Wat wil je precies meenemen?

voor een 450D met een kitlens heb je veel minder ruimte nodig als een 1D met een sigma 50-500 en een flitser, om maar wat te noemen.
pi_85564108
Ik ga me ook maar weer eens orienteren. Heb nu een Slingshot 200 en een rugtasmodel. Beide niet geheel onaardig maar ik heb ooit een Stealth Reporter gehad en dat was toch ook niet verkeerd. Denk dus dat ik me toch weer eens ga verdiepen in de schoudertassen. Heb een 50D (komt nog een grip bij), 17-85, 50mm, 430EX2 en wat los spul zoals accu's, zonnekap, bij me en op termijn komt daar nog een tele bij maar heb nog geen idee welke.

Ik neem ook altijd graag losse rommel mee, gsm, geld, etc, etc dus daar moet ook zeker plek voor zijn. En dan idd het liefst een beetje casual uitstraling zodat het lijkt of je gewoon een normale schoudertas bij je hebt (waar dan ook nog eens toevallig een camera inkan :+ ).

Tips? Richtingen?
pi_85564804
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:09 schreef Marc H het volgende:
Wat wil je precies meenemen?

voor een 450D met een kitlens heb je veel minder ruimte nodig als een 1D met een sigma 50-500 en een flitser, om maar wat te noemen.
Ik wil mijn Nikon D90 meenmen met een 18-105mm objectief. Daarbuiten mss een extra batterijblok, en mijn compact camera, ten grote van een pakje sigaretten. Het is ook een deel voor de opberging van mijn camera, deze ligt nu nog vaak op mijn bureau stof te happen.
Ik zoek iets ten grote van zon standaard eastpak tas, iets kleiner mag ook, maar het moet er wel een beetje stylo uitzien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Flaccid op 22-08-2010 12:16:47 ]
pi_85914431
Ik ga denk ik voor een Jimmy Bo van Crumpler, ben nog ff aan het twijfelen over de grote ervan. Ik heb nu 1 18-105 opbjectief, maar misschien dat ik ga uitbreiden.. Iemand ervaringen met deze tassen van crumpler?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:40:30 #252
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85915474
hier moet ook dringend een nieuwe tas komen. heb nu een slingshot 200aw
maar mijn verrotte nek kan t gewoon niet, alles op 1 schouder dragen
dus moet gaan uitkijken naar een rugtas, maar hij moet niet te dik zijn, én ook zo'n klikbandje voorlangs hebben, en mn zooi moet erin kunnen :')

maar waar kan ik dan t beste naar uitkijken?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:51:58 #253
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_85918438
* Marc H Kijkt in kristallen bol, nee, nog steeds defect....

Wat wil je in de tas meenemen?
pi_85921795
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:17 schreef Flaccid het volgende:
Ik ga denk ik voor een Jimmy Bo van Crumpler, ben nog ff aan het twijfelen over de grote ervan. Ik heb nu 1 18-105 opbjectief, maar misschien dat ik ga uitbreiden.. Iemand ervaringen met deze tassen van crumpler?
Crumpler maakt in mijn ogen fantastisch materiaal. Niet alleen is het stevig en in elk geval een beetje waterdicht, maar het ziet er ook meestal ook niet uit als een cameratas, wat wel zo veilig aanvoelt.

De Jimmy Bo is niet geschikt voor camera's met grip, wat een beetje jammer is. Maar zolang je de strap om je been niet over je knie heen schuift omdat je aan het klimmen bent is het een geweldig ding om je camera paraat te hebben. Een 18-105 zou ook makkelijk in de Jimmy Bo 400 moeten passen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 september 2010 @ 07:07:20 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85937919
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:51 schreef Marc H het volgende:
* Marc H Kijkt in kristallen bol, nee, nog steeds defect....

Wat wil je in de tas meenemen?
ik wist dat ik wat vergeten was.

40d met grip
70-200
28-70
35mm
50mm
Flitser
En wat losse grut
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 09:43:21 #256
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_85939581
Flipside 300/400 of anders een minitrekker.

De flipside 300 is misschien wat aan de krappe kant. De 400 is veel ruimer. Wat misschien handig is van de flipside 400 is de goede heupband.Als je die goed afstelt draag je veel minder gewicht op je schouders, maar zit het gewicht meer op je heupen. De heupband van de 300 is een stuk kleiner.

Ik heb zelf o.a. de flipside 400, en gevuld met: 7D met grip - 100-400 L, 70-200 L 2.8 IS.- 24-105L een sigma 10-20 en een monopod, kan ik er de hele dag mee rondlopen. (Hij zit dan echt nokvol, en moet de rits met overleg worden dichtgedaan)
pi_85942927
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:21 schreef Azreal het volgende:

[..]

Crumpler maakt in mijn ogen fantastisch materiaal. Niet alleen is het stevig en in elk geval een beetje waterdicht, maar het ziet er ook meestal ook niet uit als een cameratas, wat wel zo veilig aanvoelt.

De Jimmy Bo is niet geschikt voor camera's met grip, wat een beetje jammer is. Maar zolang je de strap om je been niet over je knie heen schuift omdat je aan het klimmen bent is het een geweldig ding om je camera paraat te hebben. Een 18-105 zou ook makkelijk in de Jimmy Bo 400 moeten passen.
Op dit moment heb ik nog geen grip en ben ook niet echt van plan om in de nabije toekomst er een aan te schaffen. Is CameraNU.nl een betrouwbare shop, deze heeft ze namelijk best goedkoop..
Edit: Foka Rotterdam heeft ze nog goedkoer. Voor welke zou ik gaan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 september 2010 @ 11:54:46 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85943361
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:43 schreef Marc H het volgende:
Flipside 300/400 of anders een minitrekker.

De flipside 300 is misschien wat aan de krappe kant. De 400 is veel ruimer. Wat misschien handig is van de flipside 400 is de goede heupband.Als je die goed afstelt draag je veel minder gewicht op je schouders, maar zit het gewicht meer op je heupen. De heupband van de 300 is een stuk kleiner.

Ik heb zelf o.a. de flipside 400, en gevuld met: 7D met grip - 100-400 L, 70-200 L 2.8 IS.- 24-105L een sigma 10-20 en een monopod, kan ik er de hele dag mee rondlopen. (Hij zit dan echt nokvol, en moet de rits met overleg worden dichtgedaan)
en daar zit de ingan aan de binnenkant? tegen de rug aan?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85946149
Check je PM Ynske!
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 15:59:00 #260
239270 ries89
pi_85952205
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Op dit moment heb ik nog geen grip en ben ook niet echt van plan om in de nabije toekomst er een aan te schaffen. Is CameraNU.nl een betrouwbare shop, deze heeft ze namelijk best goedkoop..

Ik heb zowel met CameraNu als met Foca goede ervaringen. Allebei gewoon nette winkels. Bij CameraNu is het geloof ik altijd druk, en vaak vrij lange wachttijden. Maar wel heel erg goed advies. Bij Foca word volgens mij iets minder de tijd voor je genomen, maar ook daar geen klachten. Bij Kamera-Express (Capelle a/d IJssel, redelijk in de buurt van foca) ben ik 2 keer slecht geholpen, en na er heel lang niet geweest te zijn een keer goed. De reviews over KE wisselen nogal, je moet geloof ik een beetje de goede verkoper treffen daar. Die hebben wel erg veel tassen op voorraad.
pi_85952759
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:42 schreef Flaccid het volgende:
Zonder grip zijn de Jimmy Bo's echt ideaal. Ik gebruik ze zelf in combinatie met de Messenger Boy, die een verborgen fotovak heeft en waar m'n extra lenzen in zitten. Verder heb ik dan nog genoeg ruimte over voor 4 flitsers, batterijen, kleurfilters en een grijskaart in het bovenvak.

Helaas kan ik je met de winkels niet echt helpen, heb de mijne gehaald bij de CityFoto en ben daar altijd prima geholpen. Zeker als je daar vaker komt doen ze niet echt moeilijk als je om korting vraagt ;).

Overigens zou ik qua praktisch gebruik op reis niet voor een ZoomiVerse XL gaan, daar past gigantisch veel in, maar elke keer als je er iets uit wilt pakken ben je 5 minuten bezig met 'm open ritsen. Prima als je ergens vast opstelt voor een paar uur, maar anders is het gewoon onhandig.
pi_85992431
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:59 schreef ries89 het volgende:

[..]

Ik heb zowel met CameraNu als met Foca goede ervaringen. Allebei gewoon nette winkels. Bij CameraNu is het geloof ik altijd druk, en vaak vrij lange wachttijden. Maar wel heel erg goed advies. Bij Foca word volgens mij iets minder de tijd voor je genomen, maar ook daar geen klachten. Bij Kamera-Express (Capelle a/d IJssel, redelijk in de buurt van foca) ben ik 2 keer slecht geholpen, en na er heel lang niet geweest te zijn een keer goed. De reviews over KE wisselen nogal, je moet geloof ik een beetje de goede verkoper treffen daar. Die hebben wel erg veel tassen op voorraad.
Ik ga het sowieso online bestellen, hier in de buurt zijn ze allemaal erg duur.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:16 schreef Azreal het volgende:

[..]

Zonder grip zijn de Jimmy Bo's echt ideaal. Ik gebruik ze zelf in combinatie met de Messenger Boy, die een verborgen fotovak heeft en waar m'n extra lenzen in zitten. Verder heb ik dan nog genoeg ruimte over voor 4 flitsers, batterijen, kleurfilters en een grijskaart in het bovenvak.

Helaas kan ik je met de winkels niet echt helpen, heb de mijne gehaald bij de CityFoto en ben daar altijd prima geholpen. Zeker als je daar vaker komt doen ze niet echt moeilijk als je om korting vraagt ;).

Overigens zou ik qua praktisch gebruik op reis niet voor een ZoomiVerse XL gaan, daar past gigantisch veel in, maar elke keer als je er iets uit wilt pakken ben je 5 minuten bezig met 'm open ritsen. Prima als je ergens vast opstelt voor een paar uur, maar anders is het gewoon onhandig.
Ik weet eigenlijk al zeker dat ik voor de Jimmy Bo ga, het is nu meer de locatie waar ik hem kan halen.
pi_85992634
Zojuist naast de flipside 200 de 400aw gekocht. Mooie tas, heb 2 flitsers, al mijn kleine grut, 70-200 f/2.8l is, 17-55 f/2.8 is usm, 100mm f2.8l is usm macro, 10-22, 85mm usm en de 7d plus grip er redelijk makkelijk ingekregen. Istie wel vol, maar das ideaal, ik laat bijv voor vakantie toch een deel thuis en is er genoeg ruimte voor een jas, bammetje, regenkleding en kun je aan beide zijde drinken meenemen aan de buitenkant.

Flipside 200 is nu genomineerd om van eigenaar te wisselen denk ik :)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 23:53:56 #264
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86007338
Ik ben ook voor de Flipside 400 gegaan :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 01:31:35 #265
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86009529
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:19 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zojuist naast de flipside 200 de 400aw gekocht. Mooie tas, heb 2 flitsers, al mijn kleine grut, 70-200 f/2.8l is, 17-55 f/2.8 is usm, 100mm f2.8l is usm macro, 10-22, 85mm usm en de 7d plus grip er redelijk makkelijk ingekregen. Istie wel vol, maar das ideaal, ik laat bijv voor vakantie toch een deel thuis en is er genoeg ruimte voor een jas, bammetje, regenkleding en kun je aan beide zijde drinken meenemen aan de buitenkant.

Flipside 200 is nu genomineerd om van eigenaar te wisselen denk ik :)
Veel plezier met de 400!

Tip: Jas kan je ook aan de bovenkant kwijt. :)

Aan de bovenkant zitten twee banden, met een snelsluiting. Daar kan een jas onder.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 07:12:56 #266
13368 NiGeLaToR
pi_86010663
Thx voor de tip :D ik ga het nog even uitproberen voor ik ermee aan de sleep ga over een paar weken :+
pi_86642795
Aan welke Crumpler schoudertas moet ik denken als ik mijn 50D (evt. met grip), 17-55 en een telelens (70-200L) mee wil nemen?
pi_86646171
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:22 schreef KingOfMars het volgende:
Aan welke Crumpler schoudertas moet ik denken als ik mijn 50D (evt. met grip), 17-55 en een telelens (70-200L) mee wil nemen?
moet 't perse een Crumpler zijn? Domke maakt ook leuke tassen en zien er wat beter uit imho
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86646321
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:55 schreef zquing het volgende:

[..]

moet 't perse een Crumpler zijn? Domke maakt ook leuke tassen en zien er wat beter uit imho
Oh, mag ook hoor. Budget is tussen 50 - 100 euro. Zoals gezegd wil ik er graag een 50D in (ik twijfel nog of ik een grip wil maar ik wil er wel vast rekening meehouden qua tas), een EF-S 17-55 (ook geen kleintje geloof ik) en ik wil begin volgend jaar nog een tele kopen, waarschijnlijk dus de 70-200 f/4L. Verder heb ik nog een 50mm 1.8 en een flitser (430EX) maar die hoeven niet altijd mee (en als de flitser mee moet kan de tele wel thuis blijven denk ik).

Ohja, ook niet onbelangerijk, budget, zo rond de 100 euro.

[ Bericht 4% gewijzigd door KingOfMars op 20-09-2010 19:03:33 ]
  maandag 20 september 2010 @ 19:55:45 #270
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_86648972
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:58 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

(en als de flitser mee moet kan de tele wel thuis blijven denk ik).
Dat zal je nog meevallen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_86650368
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:55 schreef zquing het volgende:

[..]

Crumpler vond ik eerst ook helemaal geweldig, totdat je erachter komt dat ze gigantisch lomp zijn omdat de padding veel te dik is. (Vooral de rugzakken) Leuk als je paranoia bent op schade, maar Crumpler overdrijft het een beetje. Door die vulling blijft er naar verhouding veel minder bruikbare ruimte over. Als je er voor de grap een Domke F2 naast zet verbaas je je erover wat er allemaal in de Domke past, als je het formaat van die tassen vergelijkt.

Zelf vanmiddag trouwens een Lowepro Flipside 400AW besteld, de pine green/zwarte :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_86650573
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:55 schreef NJ het volgende:

[..]

Dat zal je nog meevallen.
Hoe bedoel je? De tele zal ik voornamelijk buiten gebruiken, en naar ik verwacht nog meestal overdag ook. Vandaar dat ik denk dat ik dan geen flitser nodig heb. Ik wil sowieso geen tas meer waar alles in past, is me te lomp. Body, grip, lens, extra lens en klaar.
  maandag 20 september 2010 @ 20:42:25 #273
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_86651284
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Ener-G het volgende:
Zelf vanmiddag trouwens een Lowepro Flipside 400AW besteld, de pine green/zwarte :)
Gaat hier ook de volgende worden, heb nu een kata 3n120, maar begint een beetje krap te worden en daarmee onhandig.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 20:52:38 #274
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86651775
Straks loopt half fotograferend fok met een Flipside 400 :)

Maar ik moet toegeven, het is een verdomd fijne tas als je redelijk wat spul wilt meenemen.
pi_86653217
Ik heb geenidee wat er allemaal in past, voor mij was het 'flipside' aspect wel een grote plus. Als je als enige westerling over een drukke markt loopt in Azie voelt het wat fijner als je spullen veilig zijn voor grijpgrage handen.

Zat ook nog te dubben tussen de 300 en de 400, want ik wil niet een te 'bulky' rugzak.
De regenhoes, betere heupband en de straps aan de bovenkant hebben me echter over de streep getrokken, en het feit dat de 400 eigenlijk alleen iets breder is dan de 300. Zo heel veel scheelt het niet in grootte. Tevens weet ik zeker dat mn camera met grip gemonteerd in de 400 past, met de 300 werd dat nogal claustrofobisch.

Aanvankelijk zat ik eerst met de Tamrac Evolution 6 in mn hoofd, maar het slingshot-idee ga ik waarschijnlijk niet al te veel gebruiken, laat staan dat ik mn camera door de 'quick access openingen' heen gewurmd krijg, om nog maar te zwijgen over de grip. Evolution 8 kon ook nog maar door het laptop vak werd dat al helemaal een kast van een tas. Kata 3n1 viel voor mij heel snel af vanwege de clip sluitingen en de ritsen die niet helemaal doorlopen onder die sluitingen door.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 20 september 2010 @ 23:04:40 #276
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_86658488
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:28 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? De tele zal ik voornamelijk buiten gebruiken, en naar ik verwacht nog meestal overdag ook. Vandaar dat ik denk dat ik dan geen flitser nodig heb. Ik wil sowieso geen tas meer waar alles in past, is me te lomp. Body, grip, lens, extra lens en klaar.
Ik gebruik de 70-200 ook regelmatig voor close-ups en dan is die flitser best handig. Maar inderdaad voor buiten en overdag ga je 'm niet vaak nodig hebben.

Overigens heb ik deze cameratas en die bevalt prima. Onderin ruimte voor m'n 350D, 24-70, 70-200 en de 430EX flitser. Bovenin kan wat eten en drinken. Echt een fantastische tas.
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2010 @ 23:39:35 #277
13368 NiGeLaToR
pi_86659730
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:52 schreef Marc H het volgende:
Straks loopt half fotograferend fok met een Flipside 400 :)

Maar ik moet toegeven, het is een verdomd fijne tas als je redelijk wat spul wilt meenemen.
Tijd voor de flipside 400 fanclub?

Met handige modding tips en customization features enzo :)

Heppum zelf ook natuurlijk :+
pi_86663752
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Crumpler vond ik eerst ook helemaal geweldig, totdat je erachter komt dat ze gigantisch lomp zijn omdat de padding veel te dik is. (Vooral de rugzakken) Leuk als je paranoia bent op schade, maar Crumpler overdrijft het een beetje. Door die vulling blijft er naar verhouding veel minder bruikbare ruimte over. Als je er voor de grap een Domke F2 naast zet verbaas je je erover wat er allemaal in de Domke past, als je het formaat van die tassen vergelijkt.

Over lomp gesproken, dat vind ik van die rugzakken en óók die Flipside.
Ik heb een Messenger Boy 5500 als tas. En die heb ik áltijd bij me. Tenzij ik de kroeg induik ofzo.

Wat heb ik erin? Weinig eigenlijk maar toch genoeg. Mijn pretpakketje is een 450D met een 18-270 Tamron (met kap) erop. Geen lader of extra accu. Die batterij gaat laaaaang mee. (Tot mijn eigen stomme verbazing.)
Verder in de tas: portomonnee,(indien nodig: netbookje plus accublok/snoer) Desire, trossen sleutels en in het voorvak diverse girliestuff. Verder nog mijn lunch.

Ik denk ik gooi een beetje tegenwicht in dit topic dat je minimaal met een turbotas moet lopen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door jack4ya op 21-09-2010 08:17:43 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 08:53:21 #279
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86664302
Probeer jij maar eens in die tas van jou een 7D, 10-20, 24-105, 100-400 en een monopod te stoppen, om daarna uren door natuurgebieden, te wandelen.

Zijn ze lomp die flipsides? Waarschijnlijk wel, maar o zo praktisch. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 08:56:03 #280
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86664347
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:53 schreef Marc H het volgende:
Probeer jij maar eens in die tas van jou een 7D, 10-20, 24-105, 100-400 en een monopod te stoppen, om daarna uren door natuurgebieden, te wandelen.

Zijn ze lomp die flipsides? Waarschijnlijk wel, maar o zo praktisch. :)
Ik moet zeggen dat het ook wel mee valt met de lompheid van de tas, hij is kleiner dan een gemiddelde eastpak tas en misschien iets 'breder' omdat er natuurlijk een dikke toeter in kan en past. Maar ik vind hem zeker niet lomp en er kan inderdaad genoeg in :Y
pi_86664726
Een 450d (zonder grip neem ik aan) is dan ook niet echt een grote camera, dan heb je ook niet zo'n grote tas nodig :)

Schoudertas heb ik al, een Crumpler Daily 490. Toen ik nog een D50 had ging dat allemaal prima, (verder met 3 -redelijk kleine- lenzen en een flitser en nog wat losse prul) maar sinds ik die D50 vervangen heb door een D700 + grip is dat te zwaar voor 1 schouder. Daar wil je echt niet lang mee rondlopen. Verder past de D700 met grip gemonteerd daar net aan in, maar dan kan er weer geen laptop bij (is sowieso geen aanrader bij een schoudertas, laptop EN fotospul) en wordt het geheel eigenlijk al te dik voor een comfortabele schoudertas.

Vandaar mn keuze voor een rugzak :)

Mn vriendin heeft de 'dames' versie van de Messenger Boy 4000 geloof ik, en heb daar voor de grap eens de D700 in proberen te passen. Met de Tamron 28-75 F2.8 ging dat niet :+ Met de 50mm F1.4 erop net aan, met alle schotjes eruit (nuttig) en dan kon er behalve een balpen ofzo ook niks meer bij :+

Wat ik juist van die flipside 400 begrepen heb is dat het voor een fotorugzak een van de compactere is, vooral ook omdat er geen laptopvak in zit. Om de een of andere reden moet er altijd een 17" laptopvak in de meeste fotorugzakken, en dan wordt het al heel snel heel erg lomp.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 09:32:00 #282
13368 NiGeLaToR
pi_86664987
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:12 schreef jack4ya het volgende:

Ik denk ik gooi een beetje tegenwicht in dit topic dat je minimaal met een turbotas moet lopen :D
Tja, inmiddels heb ik daarom ook zo'n kleine zoom-schoudertas, waar alleen 1 body-zonder-grip+lens in past, een flipside 200 en een flipside 400. Rits op de rug is gewoon erg handig. Ik heb sowieso geen body die makkelijk mee kan, dus dan kan er net zo goed een knappe tas omheen ;)
pi_86665120
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:04 schreef NJ het volgende:

Overigens heb ik deze cameratas
Ehm, welke?
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:43:16 #284
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_86665248
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:37 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ehm, welke?
Whehehe. CTRL-V vergeten.
http://www.digicamshop.nl(...)ll-black-orange.html

Die dus.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 09:51:21 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86665438
ik ben er nog niet achter welke tas ik wil hebben, wil liever niet via inet nu gaan bestellen meteen, maar eerst eens gaan kijken hier of daar. maar hier of daar weet ik nog niet echt een winkel in de buurt waar ze veel keus hebben in Limburg.
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 09:53:07 #286
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86665492
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:51 schreef Ynske het volgende:
ik ben er nog niet achter welke tas ik wil hebben, wil liever niet via inet nu gaan bestellen meteen, maar eerst eens gaan kijken hier of daar. maar hier of daar weet ik nog niet echt een winkel in de buurt waar ze veel keus hebben in Limburg.
Gewoon je spullen meenemen en passen maar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 09:53:44 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86665503
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Gewoon je spullen meenemen en passen maar.
ja dat dus, maar dna moet ik eerst een adresje hebben :+
en eerst weer kunnen lopen :')
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 09:56:01 #288
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86665574
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

Het is een eindje vandaan uit Limburg maar Cameranu & KE hebben veel tassen staan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 september 2010 @ 09:57:00 #289
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86665600
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Het is een eindje vandaan uit Limburg maar Cameranu & KE hebben veel tassen staan.
klopt, maar dat is ff ver fietsen :+ maakt ook niet uit verder, vind t wel leuk om te orienteren en te zien waar de meeste mensen voor kiezen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86667211
Ik vind alleen dat je bij KE zo wisselend geholpen word. Wil er eigenlijk ook nog naar toe, ook omdat ik de 17-55 even qua gewicht en omvang af wil zetten tegen de 24-70, wil ze gewoon even vasthouden, op m'n body zetten, etc, maar je wordt daar af en toe zo verschrikkelijk slecht geholpen... Voor een tas zou ik ook nog even willen kijken, misschien toch maar op de gok naartoe dan.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 10:58:10 #291
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86667222
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:57 schreef KingOfMars het volgende:
Ik vind alleen dat je bij KE zo wisselend geholpen word. Wil er eigenlijk ook nog naar toe, ook omdat ik de 17-55 even qua gewicht en omvang af wil zetten tegen de 24-70, wil ze gewoon even vasthouden, op m'n body zetten, etc, maar je wordt daar af en toe zo verschrikkelijk slecht geholpen... Voor een tas zou ik ook nog even willen kijken, misschien toch maar op de gok naartoe dan.
Booms anders of Cameranu?
pi_86667345
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:58 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Booms anders of Cameranu?
Mja, liefst wel iets in de regio R'dam. Wat dat betreft is KE wel praktisch voor mij. Of Utrecht, da's evenver.
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:56:05 #293
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_86691207
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

Willekeurige andere winkel? Bestellen kan altijd nog.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_86694642
Ik kan iedereen een Domke cameratas aanraden, robuust, degelijk, niet overduidelijk een fototas en in de mijne kan een 5D MarkII met 24-70 F/2.8, 70-300 en een 50mm tegelijk.

Ik heb de Domke F5XC
  FOK!fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 23:58:39 #295
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86696569
Mogen best goede tassen zijn, maar ik vind Domke tassen er niet uitzien. De meesten lijken 10 jaar oud, ook als ze gloednieuw zijn.

En trouwens, dat ze er niet uitzien als fototassen, en daardoor minder diefstalgevoelig zijn vind ik ook zo'n dooddoener, een dief kan wel raden wat er verder in zit, op het moment dat jij er een DSLR er uit haalt.
pi_86696751
Dat ze 10 jaar oud uitzien als ze gloednieuw zijn vinden sommige mensen misschien juist mooi. Mensen kopen Domke niet zozeer omdat het minder diefstalgevoelig is (het dievengilde weet inmiddels ook wel dondersgoed wat de bekende tassenmerken zijn), maar omdat het gewoon minder aanwezig is, wat weer erg prettig kan zijn met bijvoorbeeld straatfotografie. Als je met een loeigrote overduidelijke fototas rondloopt val je al snel op, en dat kan afbreuk doen aan het spontane aspect van straatfotografie.
pi_86696946
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:58 schreef Marc H het volgende:
Mogen best goede tassen zijn, maar ik vind Domke tassen er niet uitzien. De meesten lijken 10 jaar oud, ook als ze gloednieuw zijn.

En trouwens, dat ze er niet uitzien als fototassen, en daardoor minder diefstalgevoelig zijn vind ik ook zo'n dooddoener, een dief kan wel raden wat er verder in zit, op het moment dat jij er een DSLR er uit haalt.
Ik heb niet gezegd dat hij minder diefstalgevoelig was, hij valt gewoon niet zo op. Maar inderdaad, er zijn mensen die de tas kopen met dat argument.
pi_86696972
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Of Foto Konijnenberg in Turnhout :).
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 07:36:47 #299
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_86699981
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Of Foto Konijnenberg in Turnhout :).
Aber naturlich.
pi_87633924
Ik kom er ook niet uit hoor. :'). Ben een beetje afgehaakt op de Crumplers nu ik deze even in het echt bekenen heb bij de Kamera Express onlangs. Idd teveel padding en te weinig inhoud. Qua looks vond ik de National Geographic schoudertassen wel wat en daardoor ben ik uitgekomen bij (toch) de tassen van Domke.

Zit nu te twijfelen over de Domke F-3X. Zo te zien past daar makkelijk een 50D, 17-55, mini prime, flits en kleine tele (55-250 oid) in. De zijvakken en het voorvak lijkt me makkelijk voor wat extra spul (geld, telefoon, accu's, etc). In het voorvak schijnt zelfs een iPad met hoes te passen, ook makkelijk voor jeweetmaarnooit. ;).

Alternatief is de F-5XZ waar ik denk ik wel wat keuzes zou moeten maken over wat mee te nemen maar die wel lekker compact oogt. En dat is ook nog steeds waar ik naar op zoek ben: compact!

De F-3X heeft op het moment m'n voorkeur. Denk dat ik van een kleine tas toch te snel spijt krijg.

Iemand ervaring met deze tassen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')