De prijs is dan wel fors, maar je krijgt er wel kwaliteit voor teug waar je jaren mee kan doen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:20 schreef Quinazoline het volgende:
Die kwam ik inderdaad ook tegen. Zijn wel mooie tassen, alleen de prijs vind ik niet zo leuk.
Die compurover zou ik zo willen hebben.
klopt maar wat ik me afvraagquote:Op donderdag 16 maart 2006 08:02 schreef deom het volgende:
[..]
De prijs is dan wel fors, maar je krijgt er wel kwaliteit voor teug waar je jaren mee kan doen.
Lowepro gaat bij normaal gebruik een leven lang meequote:Op donderdag 16 maart 2006 08:02 schreef deom het volgende:
[..]
De prijs is dan wel fors, maar je krijgt er wel kwaliteit voor teug waar je jaren mee kan doen.
Van 4 kilo achter op mijn rug voel ik weinig van.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:37 schreef Divel het volgende:
Je moet inderdaad kiezen wat je het beste aanstaat. Een koffer/tas die leeg al 4 kilo weegt vindt ik persoonlijk niets.![]()
kijk anders eens hierquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:24 schreef Quinazoline het volgende:
Ik snap die opmerking over wel/niet opvallen eigenlijk niet zo. Als ik mijn fototas zichtbaar bij me draag is dat namelijk altijd omdat ik foto's wil maken. Dan is mijn camera ook te zien, dus dan is een wel/niet opvallende tas ook niet zo boeiend meer.
Ik heb trouwens gisteren bij de Crumpler winkel in Utrecht die laptop/photo combi's bekeken, maar ik vind ze toch wel erg duur. Doordat ze zo kleurig zijn, zijn ze ook niet echt tijdloos. Ze gaan dus wel heeel lang mee, maar volgens mij wil ik over 10 jaar zo'n tas niet meer hebben. Zit dus sterk te denken aan een Lowe Pro tas. Die hadden ze namelijk ook hele mooie maar in wat tijdlozere kleuren.
das overigens wel het slechtste voor je beeldschermquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:36 schreef Quinazoline het volgende:
Die ziet er ook wel mooi uit inderdaad. Alleen jammer dat je laptop niet direct op je rug zit. Ik wil mn laptop eigenlijk zo dicht mogelijk op mijn rug hebben zitten, zodat ik niet zo achterover ga hangen. Misschien valt het mee hoor, dus ik ga eens voelen hoe die dingen zitten.
Ik heb een Crumpler rugtas, waar ook een laptop in kan, maar dat vak gebruik ik nu voor het meenemen van mijn 5in1 opgevouwenscherm en nog wat filters in boxje.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
das overigens wel het slechtste voor je beeldscherm
kijk dat is natuurlijk ook een oplossingquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:39 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb een Crumpler rugtas, waar ook een laptop in kan, maar dat vak gebruik ik nu voor het meenemen van mijn 5in1 opgevouwenscherm en nog wat filters in boxje.
Dat wist ik helemaal niet!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
das overigens wel het slechtste voor je beeldscherm
het is al meerdere malen gebleken dat er eerder gebreken aan het beeldschem ontstaan door de schokken die je laptop vanuit het lopen moet opvangen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:42 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat wist ik helemaal niet!
Maar ik ben toch weer aan het twijfelen. Want als ik een tas heb voor mijn laptop en mijn fotospullen, en ik neem die fotospullen in die tas mee naar m'n ouders en ik wil dan gaan fotograferen, dan moet ik die hele grote tas meenemen, waarin ik niet al mijn spullen direct bij de hand heb. Of ik moet mijn lege fototas in het grote vak van de laptop/camera tas mee gaan nemen, maar dan gaat het ook een beetje aan zijn doel voorbij.
Ik ben er nog niet uit wat ik wil dus.
Het begon er eigenlijk mee dat ik een nieuwe laptoptas nodig had, en eens rond ging kijken. Maar nu kom ik er helemaal niet meer uit.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:52 schreef vroem_nl het volgende:
Waarom zou je je laptop in 1 tas met fotospullen willen? Ik wil dat lomp extra gewicht eigenlijk niet meeslepen...Als je echt zoveel fotos maakt dat je door je CF/Flash kaartjes bent dan zou je beter aan een image tank kunnen denken.
Ik laat mijn laptop lekker in zijn eigen tas in de auto liggen - en dan alleen fototas mee...
quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:23 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb een tas voor mn camera voor als ik echt ga fotograferen, maar het gebeurt zo vaak dat ik EN mn cameratas, EN mn laptoptas, EN een tas voor nog wat andere spullen bij me heb. Dat vind ik niet handig.
Omdat je je laptop en camera samen kunt gebruiken, het zogenaamde "Tethered" fotograferen. Heel handig in de studio, in plaats van je LCD schermpje gebruik je een groot laptop scherm om de foto's te controleren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:52 schreef vroem_nl het volgende:
Waarom zou je je laptop in 1 tas met fotospullen willen?
Tering!! Gebruik je er een steekwagen bij? Dat is toch niet meer leuk rondsjouwen op je vakantie??quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Marc H het volgende:
[..]
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body: 10D + Filitser + Sigma:70-200 EX + 1.4x EX ext. + 2x EX Ext + 10-20 EX + 20 F1.8 EX prime + 24-70 EX+ Canon 50 f1.8. Maar het is een fijne tas, die mijn lenzen/body goed beschermd heeft.
zeker mijn nieuwe tas nog niet gezien? >> klik hier <<quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:35 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Tering!! Gebruik je er een steekwagen bij? Dat is toch niet meer leuk rondsjouwen op je vakantie??![]()
Misschien kun je laten weten hoeveel spul je mee wilt nemen. Een body met twee vaste brandpunten is wat anders dan een body met 1 1000mm vast en een 50-500 zoom.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
kickik ben op zoek naar een goeie stevige tas, waar mijn camera, een laptop, verschillende lenzen en anderebenodigdheden allemaal in kunnen.
kan iemand mij wat aanraden, wat ook in nederland redelijk goed te verkrijgen is?
Dat is niet zo heel veel. Ik denk dat je met een standaardtas wel uit de voeten kunt. Het zal eerder aan het budget liggen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
een laptop, een nikon d50 met 18/55 en 70/300 objectief. maar ik neem aan dat daar nog wel 1 en ander bij gaat komen. in ieder geval 1 body
ik weet nog nietz eker of ik een rugtas of een schoudertas wil, hangt er een beetje vanaf wat er allemaal is
okay, dat is een goeie tip, dan kan ik misschien beter kijken naar eens choudertasquote:Op maandag 19 juni 2006 14:10 schreef deom het volgende:
Hou er met een rugzak wel rekening mee dat de laptop vaak tegen je rug aan zit, waardoor het gewicht van de fototas daar eigenlijk op rust.
Het klinkt niet alsof je een enorme collectie hebt. Ik ben nog van de oude stempel en fotografeer nog analoog. Als ik op vakantie ga heb ik altijd drie of 4 body's mee (kleur, zwart/wit, dia en middenformaat) en de nodige objectieven (allemaal vaste brandpunten). Dan gaat de maat meespelen. Kijk eens op de sites van Tamrac, LowePro en Crunpler. Dat zijn allemaal kwalitatief goede tassen waarmee je uit de voeten moet kunnen.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
okay, dat is een goeie tip, dan kan ik misschien beter kijken naar eens choudertas
overigens ben ik wel van plan er nog meerdere objectieven bij te kopen, dus 1tje met veel ruimte 'voor het geval dat' vind ik wel fijn
nee, niet altijd, wel als ik ga fotograferen bij gelegenheden, wedstrijden, en dat soort dingenquote:Op maandag 19 juni 2006 14:48 schreef deom het volgende:
Ben je van plan je laptop altijd mee te nemen als je foto's gaat maken?
waarom wil je persee je laptop meenemen, dat is altijd een heel gesleep.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nee, niet altijd, wel als ik ga fotograferen bij gelegenheden, wedstrijden, en dat soort dingen
dan vind ik het niet handig mijn laptop en camera in een aparte tas te hebben, dat wordt zo een gesleep en gedoe
truequote:Op maandag 19 juni 2006 15:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom wil je persee je laptop meenemen, dat is altijd een heel gesleep.
kun je dan niet beter overwegen als het je gaat om het kunnen dumpen van foto's om een image tank aan te schaffen?
minder grote tas nodig, je laptop gaat niet eerder kapot door t gewicht wat hij toch te verduren heeft, en je rug heeft minder zwaar te tillen
imagetank met schermpjequote:Op maandag 19 juni 2006 15:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
true
alleen sla ik ze graag meteen op, en in een vrij moment bekijk ik ze, en wil k alvast schiften enzo
zal dr nog eens over nadenken
weer wat geleerdquote:Op maandag 19 juni 2006 15:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
imagetank met schermpje
en aan je pc werkt ie als externe hd
Zou ik ook voor gaan. Veel makkelijker, geen opstarttijd en minder kwetsbaar.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
imagetank met schermpje
en aan je pc werkt ie als externe hd
en welk type kan je aanbevelen?quote:Op maandag 19 juni 2006 15:52 schreef deom het volgende:
[..]
Zou ik ook voor gaan. Veel makkelijker, geen opstarttijd en minder kwetsbaar.
Die heb ik ook, een lekker tasje.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:02 schreef vroem_nl het volgende:
Ik heb een Lowepro nova 3 AW (shoudertas) ben ik erg tevreden mee.
Zit nu de camera + extra lens + mini statief + laders en kabels in en ik heb nog plek voor zeker 2 lenzen.
[afbeelding]
Da's een lastige aangezien mijn meest gebruikte camera gemaakt is in 1958. Toen hadden ze niet eens het idee dat er ooit imagetanks zouden kunnen bestaan.quote:
Misschien hier ff verder vragen: (CM stoft ff een topic af...)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |