is tzelfde hutkoffer als die van mijquote:
Hangt van model af denk ik... Ik heb nog geen Lowepro in mijn handen gehad maar in de Daily's van Crumpler zit bijvoorbeeld nog een 'binnenhoes', dat je er als een koffertje kan uithalen als je de tas voor iets anders wil gebruiken. Nu in praktijk is dat wel makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 5 september 2007 09:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Toch zijn de Lowepro tassen in ieder geval super super stevig, waterdicht (een aantal) en heel goed geisoleerd.
Iemand die mij misschien kan vertellen hoe deze Crumpler tassen zich verhouden t.o.v. de Lowepro tassen, vooral wat betreft stevigheid?
Ik heb er een keertje een gezien, en daar lag alles maar een beetje "los" in (de tas was erg zacht dus bleef niet goed in vorm, waardoor de apparatuur wat ging schuiven etc.).
quote:
Voor zover ik hierop kan antwoorden (ik heb zo geen grote) valt dat goed mee. De achterkant van de tas is extra dik en zacht zodat je je cam/laptop niet tegen je achterste voelt kletsen. Het gewicht zal er ook wel voor zorgen dat 't niet teveel beweegt, en die 3e riem houdt de tas normaal gezien op zijn plaats. Het gewicht is natuurlijk bij elke tas 'tzelfde, maar de schouderriem heeft een zacht omhulsel dat 't toch al iets minder erg maakt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Heb je er al uitstapjes mee gemaakt, Xint? Is het echt comfortabel met je 40D, 3 lenzen en lappie?
Had in China dagen moeten rondlopen met mijn pakket, want ik had geen zin om mijn laptop achter te laten in het hotel. Opzicht viel het erg mee, de derde riem helpt namelijk echt. Maar moet wel zeggen dat dagen lang een tas van 10kg niet echt lekker is. Meestal neem ik geen laptop mee tenzij ik bij iemand ga logeren. Wat wel een probleem bij mij is, is dat als ik mijn laptop in mijn tas en en de camera en de breedte erin legt. Dat ik de camera er niet echt makkelijk eruit kan halen. Heb het nog niet zo in gedeeld dat de camera met de lengte mee (met de tas) erin te leggen, scheelt denk ik weer wat ruimte.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Heb je er al uitstapjes mee gemaakt, Xint? Is het echt comfortabel met je 40D, 3 lenzen en lappie?
Ow wis ik niet, maar ik wou perse een schoudertas. (Weet niet of dat bij de Delsey zo is hoor).quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:29 schreef Ynske het volgende:
er zijn ook fototassen van Delsey waar je laptop in kan. Buzzer en ik hebben deze beide, t is wel een hutkoffer maar wel eentje die ontzettend stevig is en niet snel last van je rug oplevert. voor mij een heel goede optie dus
quote:Op zondag 6 mei 2007 21:10 schreef AirwiN het volgende:
[..]
De 70-300 zorgt voor problemen waarschijnlijk? Dat had ik ook met mijn Lowepro schoudertas. Daar kon m'n Nikon met kitlens en de 70-300 niet in. Afgelopen weekend heb ik proefondervindelijk een tas uitgezocht. Body en lenzen mee en overal passen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Crumpler Pretty Boy Back Pack. Voldoende ruimte voor meerdere lenzen en andere meuk. Daarbij, en dat wilde ik graag, een bovenvak waar je andere spullen zoals eten, drinken, kleding, laptop o.i.d. in kwijt kan.
Wat fotootjes van de Crumpler site:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En das exact de reden waarom ik graag een statiefhouder zou willen hebben. Ik heb er ook een aparte zak omheen zitten, maar vind dat helemaal kut omdat je steeds met bijna een meter aan lege tas rondloopt. Gewoon aan mijn rugzak, opzetten duurt nog geen 30 seconden en een snelkoppeling is gewoon lekker.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:23 schreef Cryothic het volgende:
Wat de statiefhouder betreft, ik heb een aparte tas voor m'n statief, maar gebruik m'n statief eigenlijk nooit (onhandig, groot, duurd lang met opzetten enzo)
Ik heb zijn grote broertje, de Flipside 400AW. erg fijne tas, maar twee dingen die mij opvallen: 1) De statiefhouder is te klein. De bevestiging zit te laag, waardoor het statief veel te veel beweging heeft. Het is vrij simpel op te lossen door een elastiek door het handvat te halen. 2) De heupband is niet los te halen. Ik heb ook een Computrekker AW Plus, en die heeft het wel. Wil je de tas voor kortere wandelingen gebruiken, kan de heupband in de weg gaan zitten. (zie net dat de heupband van de 300 veel kleiner is)quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb op dit moment enkel nog een Kata 3n1-20, op zich een prima reportagetas omdat je je camera snel in-en-uit kunt pakken, maar als je wat meer spullen hebt dan wil je de hele tas kunnen indelen, en niet slechts de onderkant.
Ik zit te denken om hem aan te vullen met een Lowepro Flipside 300. Mooie strakke tas, veel indelingsvrijheid, statiefhouder erbij. Alles past er dan in 1x echt in, en je hebt meteen een werkplatform voor het wisselen van lenzen/filters.
Het voordeel van die flipside is dat je hem zo voor je buik kunt hangen, maar hoe zit dat met die 400?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:14 schreef Marc H het volgende:
[..]
Ik heb zijn grote broertje, de Flipside 400AW. erg fijne tas, maar twee dingen die mij opvallen: 1) De statiefhouder is te klein. De bevestiging zit te laag, waardoor het statief veel te veel beweging heeft. Het is vrij simpel op te lossen door een elastiek door het handvat te halen. 2) De heupband is niet los te halen. Ik heb ook een Computrekker AW Plus, en die heeft het wel. Wil je de tas voor kortere wandelingen gebruiken, kan de heupband in de weg gaan zitten. (zie net dat de heupband van de 300 veel kleiner is)
Ik wilde zelf ook de 300 kopen, maar bleek toch te klein. Op een van de productfoto's staat een flipside 300 met daarin een 4XXD, met daarop een 100-400L, twee lenzen en een flitser, vrijwel hetzelfde wat ik wilde meenemen: 40D, 100-400L, 24-105L, 10-20ex, en een flitser. Bleek het toch niet te passen. De productfoto's op de site van lowepro zijn zonder zonnekappen op de lenzen, en die wil ik toch echt meenemen.
Het kan in theorie, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik vind het makkelijker (en veiliger!) om de tas even van mijn rug af te halen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:35 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Het voordeel van die flipside is dat je hem zo voor je buik kunt hangen, maar hoe zit dat met die 400?
Want ik vind het opzich een mooie tas, met veel ruimte. maar in de product video doet die meneer wel z'n knie omhoog om de tas te ondersteunen.
zie een aantal posts boven je, daar heb ik er wat over neergezetquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef Jekoos het volgende:
Ik zelf gebruik op dit moment de Crumpler Pretty Boy. Mooie tas die er ook niet direct uit ziet als een foto tas. Makkelijk in gebruik en genoeg opbergruimte voor een body met kitlens en een extra lens. Een klein voorvakje voor extra dingetjes zoals poetsdoekje, filters en lensdopjes. Helaas wordt hij nu te klein omdat ik alweer meer spullen aangeschaft heb.
Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger. Zit er sterk aan te denken om voor een rugtas te gaan. De lowepro slingshot 200 spreekt me erg aan. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dankje, daar had ik overheen gelezen. Lijkt me een fijne tas, en zeeeeeker ruim genoeg voor mijn uitrusting op dit momentquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
zie een aantal posts boven je, daar heb ik er wat over neergezet
Je zou eens kunnen kijken naar de Domke J1, J2, J-803 en F-2B.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:01 schreef Mascleta het volgende:
Weet iemand of er ook schoudertassen bestaan waar 2 body's+grip in passen en een 70-200 F/2.8 en 17-85 iS?
dat is niet asociaal, dat is de normale adviesprijs. Iedereen mag naar eigen inzicht prijzen neerzetten en als men dus geen marge wil maken, dan maak je hem zo goedkoop...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:21 schreef Jekoos het volgende:
[..]
Dankje, daar had ik overheen gelezen. Lijkt me een fijne tas, en zeeeeeker ruim genoeg voor mijn uitrusting op dit moment
Hij kost bij konijnenberg 65 euro (link) terwijl hij bij de lokale fotozaak hier in Emmen een associale 109 euro kost
Ik zeg toch ook niet dat die fotozaak dat niet zelf mag weten? Ik snap niet waarom je direct op mij reageerd eigenlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat is niet asociaal, dat is de normale adviesprijs. Iedereen mag naar eigen inzicht prijzen neerzetten en als men dus geen marge wil maken, dan maak je hem zo goedkoop...
Hij's érg leuk. Goed gevonden.quote:
Ik kon niet echt een geschikte tas vinden voor mijn camera en spulletjes (waar precies in past wat ik erin wil hebben e.d.) en toen heb ik deze gekocht: ebay linkquote:Op donderdag 8 april 2010 11:44 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Hij's érg leuk. Goed gevonden.Weer eens wat anders dan die standaard tassen. Maar wat een geld altijd, zulke tassen.
![]()
Wat ik bij alle schoudertassen een beetje mis (maar misschien heb ik niet goed gekeken) is een ruimte voor ándere zooi. Ik zou graag een padded deel in een helft zien, voor body en evt. 1 lens. (Echt minimaal dus) en dan een scheiding zodat alles netjes blijft zitten. Aan de andere kant van de scheiding, kan ik dan mijn 'handtas' rotzooi kwijt. (Autopapieren, portomonnee, mobiel etc etc).
En dan de uitstraling van een sportieve vrouwen tas. Dus geen leer.
Meestal is een tas volledig toegespitst op de body en lenzen en misschien een klein ritsje voor meuk. Terwijl ik een 'handtas' zoek met padded vak voor camera, zodat ik 't dagelijksw deel van mijn fotozooi áltijd bij me heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |