abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 september 2007 @ 14:37:15 #201
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52960135
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Ziet er goed uit
is tzelfde hutkoffer als die van mij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 6 september 2007 @ 19:26:19 #202
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52988550
Ik bene r heel blij mee
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_57673893
Je mag je advertentie melden bij de fok.adplanner.
Maar niet in dit topic.

[ Bericht 86% gewijzigd door HMaster-II op 28-03-2008 16:18:33 ]
pi_57692950
sorry, zocht edit en was in de war met quickreply

[ Bericht 27% gewijzigd door tony_clifton- op 29-03-2008 11:43:54 ]
pi_57693009
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Toch zijn de Lowepro tassen in ieder geval super super stevig, waterdicht (een aantal) en heel goed geisoleerd.

Iemand die mij misschien kan vertellen hoe deze Crumpler tassen zich verhouden t.o.v. de Lowepro tassen, vooral wat betreft stevigheid?
Ik heb er een keertje een gezien, en daar lag alles maar een beetje "los" in (de tas was erg zacht dus bleef niet goed in vorm, waardoor de apparatuur wat ging schuiven etc.).
Hangt van model af denk ik... Ik heb nog geen Lowepro in mijn handen gehad maar in de Daily's van Crumpler zit bijvoorbeeld nog een 'binnenhoes', dat je er als een koffertje kan uithalen als je de tas voor iets anders wil gebruiken. Nu in praktijk is dat wel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik vind mijn tas héél stevig voor wat 't is. Velcro is supersterk en alles van die binnenhoes is ongeveer 1 cm dik en heel stroef.
Ik zou er niet mee gaan voetballen ofzo maar mij ook geen zorgen maken als ze een stoot zou krijgen.
Als de tas leeg is kan je ze bijvoorbeeld niet samendrukken, tenzij je er op gaat zitten ofzo. En dan nog.

Op flickr staan er veel foto's van: http://www.flickr.com/photos/palmetshofer/745450625/
pi_57694582
Ik heb 2 maanden geleden een Crumpler Daily XL gehaald. Reden dat ik een Crumpler Daily heb gekozen is dat er ook en laptop in kan. Geloof dat ik geen andere tas heb gezien die dat ook kan. En zoals Tony zei je kan de binnenste tasje eruithalen, en kan je tas gebruiken voor andere dingen gebruiken. Tot nu toe heb ik gemerkt dat ie makkelijk 10kg aan kan. En doordat de tas een extra kabeltje heeft aan de schouderriem (heet dat zo ??) voelt het niet zo zwaar aan op 1 schouder. Heb nu een 40D, ef17-85 4.0-5.6 IS, ef75-300 4.0-5.6 IS, 100mm Marco (geen USM), 50mm 1.8 en wat andere spulletjes en af en toe een 15,4" laptop erin zitten. En het is nog lang niet vol =P

Nadeel is wel dat ie erg groot is, maar goed heb ervoor gekozen omdat er een laptop in pas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xint op 29-03-2008 17:32:52 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:18:44 #207
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_57696387
Heb je er al uitstapjes mee gemaakt, Xint? Is het echt comfortabel met je 40D, 3 lenzen en lappie?
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_57697309
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:08 schreef Xint het volgende:

En zoals Velcro zei,
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Heb je er al uitstapjes mee gemaakt, Xint? Is het echt comfortabel met je 40D, 3 lenzen en lappie?
Voor zover ik hierop kan antwoorden (ik heb zo geen grote) valt dat goed mee. De achterkant van de tas is extra dik en zacht zodat je je cam/laptop niet tegen je achterste voelt kletsen. Het gewicht zal er ook wel voor zorgen dat 't niet teveel beweegt, en die 3e riem houdt de tas normaal gezien op zijn plaats. Het gewicht is natuurlijk bij elke tas 'tzelfde, maar de schouderriem heeft een zacht omhulsel dat 't toch al iets minder erg maakt.
Natuurlijk is een rugzak comfortabeler als je veel en zwaar gerief wil gaan versleuren, maar de schoudertas is handiger als je er snel en gemakkelijk bij wil kunnen. Da's een afweging die je zelf moet maken.
In ieder geval zijn die Crumplers best wel kwaliteitsspul, ook al zien ze er niet zo foto uit als bijv. Lowepro.
In de catalogus vind je geloof ik meer uitleg. Catalogus is sowiezo aan te raden, staan spectaculaire foto's in met grappige sarcastische commentaar

[ Bericht 36% gewijzigd door tony_clifton- op 29-03-2008 16:14:26 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 maart 2008 @ 17:29:57 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57698803
er zijn ook fototassen van Delsey waar je laptop in kan. Buzzer en ik hebben deze beide, t is wel een hutkoffer maar wel eentje die ontzettend stevig is en niet snel last van je rug oplevert. voor mij een heel goede optie dus
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57699172
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Had in China dagen moeten rondlopen met mijn pakket, want ik had geen zin om mijn laptop achter te laten in het hotel. Opzicht viel het erg mee, de derde riem helpt namelijk echt. Maar moet wel zeggen dat dagen lang een tas van 10kg niet echt lekker is. Meestal neem ik geen laptop mee tenzij ik bij iemand ga logeren. Wat wel een probleem bij mij is, is dat als ik mijn laptop in mijn tas en en de camera en de breedte erin legt. Dat ik de camera er niet echt makkelijk eruit kan halen. Heb het nog niet zo in gedeeld dat de camera met de lengte mee (met de tas) erin te leggen, scheelt denk ik weer wat ruimte.

@Tony
Sorry weet niet waarom ik Velcro heb getikt =P heb het aangepast. De de catalogus is zeker om aan te raden om het een keer door te lezen =D
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:29 schreef Ynske het volgende:
er zijn ook fototassen van Delsey waar je laptop in kan. Buzzer en ik hebben deze beide, t is wel een hutkoffer maar wel eentje die ontzettend stevig is en niet snel last van je rug oplevert. voor mij een heel goede optie dus
Ow wis ik niet, maar ik wou perse een schoudertas. (Weet niet of dat bij de Delsey zo is hoor).
pi_57700694
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:10 schreef AirwiN het volgende:

[..]

De 70-300 zorgt voor problemen waarschijnlijk? Dat had ik ook met mijn Lowepro schoudertas. Daar kon m'n Nikon met kitlens en de 70-300 niet in. Afgelopen weekend heb ik proefondervindelijk een tas uitgezocht. Body en lenzen mee en overal passen. De keus is uiteindelijk gevallen op de Crumpler Pretty Boy Back Pack. Voldoende ruimte voor meerdere lenzen en andere meuk. Daarbij, en dat wilde ik graag, een bovenvak waar je andere spullen zoals eten, drinken, kleding, laptop o.i.d. in kwijt kan.

Wat fotootjes van de Crumpler site:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Same here

Geweldige tas, gebruik hem dagelijks ook nvoor anar school, kan er netjes mijn laptop in kwijt, en heb op deze manier altijd mijn Camera+aanverwanten bij me
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:26:49 #212
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72107681
Ik doe het maar ff hier, nieuwe thread lijkt me niet nodig.

Ik had me helemaal voorbereid, en op internet de ideale tas gezien.
De Kata 3n1 30. Een grote rugzak, waarvan je de banden ook kan configureren om er een slingshot van te maken. Natuurlijk zitten er wat nadeeltjes aan de tas. Maar hij kwam best redelijk uit de reviews.
Dus ik stap cameraland in alkmaar binnen, hebben ze nog maar 1 kata tas. De kleinste 3N1 tas.
Kwaliteit was ruk, sluitingen waar onhandig enzo.

Als alternatief wees de meneer mij op de Lowepro 300AW, ook een grote slingshot.

Maar inmiddels ben ik me gaan afvragen of ik nog wel veel nut heb bij een slingshot.
M'n camera hangt eigenlijk toch altijd om m'n nek.

Momenteel heb ik een tas (dixons tas, crumpler-gejat-model volgens mij), waarvan de opening om bij de inhoud te komen in het rug-deel zitten. Handig, dan kunnen ze als je op straat loopt nooit je camera jatten als je je rugzak op je rug hebt.
Maar het nadeel is, dat je ook niet ff snel je rugzak naar voren draait en een lens pakt om te wisselen.

Heeft iemand hier een idee welke tas een echte aanrader is? Ik wil hem ook gewoon gebruiken om altijd alles bij elkaar te hebben.

Momenteel is de inhoud van m'n rugzak:
-EOS 400 Body met 18-55 lens
-55-250mm lens
-55mm lens
-430ex flitser
-gorillapod
-accu's + lader's
-filters

Alle tips zijn welkom.
NIEUW: Foto's!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 augustus 2009 @ 11:28:54 #213
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72107736
ik heb de tweede slingshot die A200
fijne tas, heb er nu een extra tasje aanhangen aan de zijkant voor wat te drinken
in de tas past genoeg, 40D+grip, 28-105/24-70/70-200/35/50, flitser en wat losse grut
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:37:33 #214
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72109204
Ja, ik lees er ook veel goede verhalen over (en een mooi klaag-videotje op youtube)

Maar ik hou opzich wel van ruimte
En nou kwam ik ook nog een 350 tegen.
de 200 AW komt op 65 euro, de 300 AW op 85 euro, en de 350 AW op 109

Twijfel twijfel twijfel

edit: de 350 gaat afvallen zo te zien, want het enige extra is een laptop vak... en ik neem de laptop nooit mee.
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:59:11 #215
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_72113657
Ik heb op dit moment enkel nog een Kata 3n1-20, op zich een prima reportagetas omdat je je camera snel in-en-uit kunt pakken, maar als je wat meer spullen hebt dan wil je de hele tas kunnen indelen, en niet slechts de onderkant.
Ik zit te denken om hem aan te vullen met een Lowepro Flipside 300. Mooie strakke tas, veel indelingsvrijheid, statiefhouder erbij. Alles past er dan in 1x echt in, en je hebt meteen een werkplatform voor het wisselen van lenzen/filters.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:23:33 #216
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72114408
Wat bedoel je met een "werkplatform" ? dat heb je toch juist met een slingshot? niet met een rugzak, of begrijp ik je verkeerd?

edit: ow... ik zie het in die productvideo

Wat de statiefhouder betreft, ik heb een aparte tas voor m'n statief, maar gebruik m'n statief eigenlijk nooit (onhandig, groot, duurd lang met opzetten enzo)
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:33:06 #217
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_72114728
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:23 schreef Cryothic het volgende:
Wat de statiefhouder betreft, ik heb een aparte tas voor m'n statief, maar gebruik m'n statief eigenlijk nooit (onhandig, groot, duurd lang met opzetten enzo)
En das exact de reden waarom ik graag een statiefhouder zou willen hebben. Ik heb er ook een aparte zak omheen zitten, maar vind dat helemaal kut omdat je steeds met bijna een meter aan lege tas rondloopt. Gewoon aan mijn rugzak, opzetten duurt nog geen 30 seconden en een snelkoppeling is gewoon lekker.
Maar hier gaat ie nu dus enkel mee als ik hem intentioneel mee neem omdat ik weet dat ik hem nodig heb, terwijl je hem vaker mee zou nemen als ie gewoon aan de zak kon hangen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:01:29 #218
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_72145532
Weet iemand of er ook schoudertassen bestaan waar 2 body's+grip in passen en een 70-200 F/2.8 en 17-85 iS?

Liefst ook nog ruimte voor 1x 430 EX en wat kleine dingen ( CF kaartjes en setje batterijen enzo.)

Ik heb nu een grote rugzak waar alles in zit. Maar een schoudertas zou ik wat praktischer vinden. Liefst zou ik de objectieven ook op me body gedraaid hebben. Dat heb ik nu ook in me rugtas namelijk. reden dat ik een tweede body heb genomen is dat het me soms teveel tijd koste om objectieven te wisselen en die tijd heb je in de fotojournalistiek lang niet altijd.

Bedankt alvast voor het meedenken in mijn zoektocht naar de beste tas.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:53:33 #219
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72148865
niet met de 70-200 eraanvast gekoppeld. Als dat geen probleem is dan zijn er legio mogelijkheden. Zowel dan wordt het 1 snuittas en normale zijtas.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:14:37 #220
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_72151334
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb op dit moment enkel nog een Kata 3n1-20, op zich een prima reportagetas omdat je je camera snel in-en-uit kunt pakken, maar als je wat meer spullen hebt dan wil je de hele tas kunnen indelen, en niet slechts de onderkant.
Ik zit te denken om hem aan te vullen met een Lowepro Flipside 300. Mooie strakke tas, veel indelingsvrijheid, statiefhouder erbij. Alles past er dan in 1x echt in, en je hebt meteen een werkplatform voor het wisselen van lenzen/filters.
Ik heb zijn grote broertje, de Flipside 400AW. erg fijne tas, maar twee dingen die mij opvallen: 1) De statiefhouder is te klein. De bevestiging zit te laag, waardoor het statief veel te veel beweging heeft. Het is vrij simpel op te lossen door een elastiek door het handvat te halen. 2) De heupband is niet los te halen. Ik heb ook een Computrekker AW Plus, en die heeft het wel. Wil je de tas voor kortere wandelingen gebruiken, kan de heupband in de weg gaan zitten. (zie net dat de heupband van de 300 veel kleiner is)

Ik wilde zelf ook de 300 kopen, maar bleek toch te klein. Op een van de productfoto's staat een flipside 300 met daarin een 4XXD, met daarop een 100-400L, twee lenzen en een flitser, vrijwel hetzelfde wat ik wilde meenemen: 40D, 100-400L, 24-105L, 10-20ex, en een flitser. Bleek het toch niet te passen. De productfoto's op de site van lowepro zijn zonder zonnekappen op de lenzen, en die wil ik toch echt meenemen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_72151687
Ik zelf gebruik op dit moment de Crumpler Pretty Boy. Mooie tas die er ook niet direct uit ziet als een foto tas. Makkelijk in gebruik en genoeg opbergruimte voor een body met kitlens en een extra lens. Een klein voorvakje voor extra dingetjes zoals poetsdoekje, filters en lensdopjes. Helaas wordt hij nu te klein omdat ik alweer meer spullen aangeschaft heb.

Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger. Zit er sterk aan te denken om voor een rugtas te gaan. De lowepro slingshot 200 spreekt me erg aan. Heeft iemand daar ervaring mee?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:35:16 #222
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72162731
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:14 schreef Marc H het volgende:

[..]

Ik heb zijn grote broertje, de Flipside 400AW. erg fijne tas, maar twee dingen die mij opvallen: 1) De statiefhouder is te klein. De bevestiging zit te laag, waardoor het statief veel te veel beweging heeft. Het is vrij simpel op te lossen door een elastiek door het handvat te halen. 2) De heupband is niet los te halen. Ik heb ook een Computrekker AW Plus, en die heeft het wel. Wil je de tas voor kortere wandelingen gebruiken, kan de heupband in de weg gaan zitten. (zie net dat de heupband van de 300 veel kleiner is)

Ik wilde zelf ook de 300 kopen, maar bleek toch te klein. Op een van de productfoto's staat een flipside 300 met daarin een 4XXD, met daarop een 100-400L, twee lenzen en een flitser, vrijwel hetzelfde wat ik wilde meenemen: 40D, 100-400L, 24-105L, 10-20ex, en een flitser. Bleek het toch niet te passen. De productfoto's op de site van lowepro zijn zonder zonnekappen op de lenzen, en die wil ik toch echt meenemen.
Het voordeel van die flipside is dat je hem zo voor je buik kunt hangen, maar hoe zit dat met die 400?
Want ik vind het opzich een mooie tas, met veel ruimte. maar in de product video doet die meneer wel z'n knie omhoog om de tas te ondersteunen.

De 300 lijkt me idd wat klein, en daar zit de heupband met een klein plastic gespje vast... weet niet of je daar al je dure aparatuur aan wilt hangen. al zal het allemaal best wel kunnen.
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2009 @ 13:56:27 #223
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_72170080
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:35 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Het voordeel van die flipside is dat je hem zo voor je buik kunt hangen, maar hoe zit dat met die 400?
Want ik vind het opzich een mooie tas, met veel ruimte. maar in de product video doet die meneer wel z'n knie omhoog om de tas te ondersteunen.
Het kan in theorie, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik vind het makkelijker (en veiliger!) om de tas even van mijn rug af te halen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 augustus 2009 @ 19:02:27 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72179182
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef Jekoos het volgende:
Ik zelf gebruik op dit moment de Crumpler Pretty Boy. Mooie tas die er ook niet direct uit ziet als een foto tas. Makkelijk in gebruik en genoeg opbergruimte voor een body met kitlens en een extra lens. Een klein voorvakje voor extra dingetjes zoals poetsdoekje, filters en lensdopjes. Helaas wordt hij nu te klein omdat ik alweer meer spullen aangeschaft heb.

Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger. Zit er sterk aan te denken om voor een rugtas te gaan. De lowepro slingshot 200 spreekt me erg aan. Heeft iemand daar ervaring mee?
zie een aantal posts boven je, daar heb ik er wat over neergezet
Today is life -

Dale Carnegie
pi_72185082
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

zie een aantal posts boven je, daar heb ik er wat over neergezet
Dankje, daar had ik overheen gelezen. Lijkt me een fijne tas, en zeeeeeker ruim genoeg voor mijn uitrusting op dit moment

Hij kost bij konijnenberg 65 euro (link) terwijl hij bij de lokale fotozaak hier in Emmen een associale 109 euro kost
pi_72186260
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:01 schreef Mascleta het volgende:
Weet iemand of er ook schoudertassen bestaan waar 2 body's+grip in passen en een 70-200 F/2.8 en 17-85 iS?
Je zou eens kunnen kijken naar de Domke J1, J2, J-803 en F-2B.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:16:32 #227
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_72188953
Domke
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 02:00:49 #228
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72190684
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:21 schreef Jekoos het volgende:

[..]

Dankje, daar had ik overheen gelezen. Lijkt me een fijne tas, en zeeeeeker ruim genoeg voor mijn uitrusting op dit moment

Hij kost bij konijnenberg 65 euro (link) terwijl hij bij de lokale fotozaak hier in Emmen een associale 109 euro kost
dat is niet asociaal, dat is de normale adviesprijs. Iedereen mag naar eigen inzicht prijzen neerzetten en als men dus geen marge wil maken, dan maak je hem zo goedkoop...
pi_72216525
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

dat is niet asociaal, dat is de normale adviesprijs. Iedereen mag naar eigen inzicht prijzen neerzetten en als men dus geen marge wil maken, dan maak je hem zo goedkoop...
Ik zeg toch ook niet dat die fotozaak dat niet zelf mag weten? Ik snap niet waarom je direct op mij reageerd eigenlijk.

Het prijsverschil is zodanig groot dat een beetje schiere nederlander zo'n tas niet duur gaat kopen in een locale fotozaak als je hem online (of in Den-Ham natuurlijk) voor misschien wel 1/3 goedkoper kan krijgen.... Ik snap het wel, zo'n familie zaak moet wel met zulke prijzen werken willen ze nog er nog normaal van kunnen blijven bestaan, maar het is toch logisch dat ik voor Konijnenberg kies ipv. de locale fotozaak hier?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 23:15:46 #230
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72217343
uit principe niet
  maandag 7 september 2009 @ 09:31:25 #231
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_72511803
Nou, donderdag bij de mediamarkt bij de tassen gekeken, en de beslissing was gevallen. vrijdag bij konijnenberg besteld (scheelde 35 euro met de mediamarkt), en zaterdag in huis.

wat het geworden is?
De LowePro flipside 400 AW.
En tot nu toe bevalt ie erg goed (natuurlijk nog amper gebruikt).

Die heupbanden geven een erg stevig gevoel, en (aangezien ik een EOS 400 heb, en geen grote lenzencollectie, of L-lenzen heb) is de tas ook goed in staat om hem aan m'n buik te hangen tijdens het openen.

Met zwaardere inhoud zou ik er idd iets onder houden, of de tas af doen.

Maar tot nu toe erg blij met m'n nieuwe tas
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:24:13 #232
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_74264044
Wij zijn sinds vrijdag in het bezig van een nieuwe Crumpler foto / laptop tas!
Erg fijne tas, waar je heel veel in kwijt kan!

The Mob Boss

Crumpler
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:16:16 #233
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_79785256
Ik ook dan maar...

Ik ben een beetje een rare geloof ik.

Ik heb een 'schoudertas' waarin ik verknocht ben op backpack vakanties.
(even gezocht, lijkt hierop, is érg groot, heel licht, lekker ademend, laag profiel en draagt superprettig (Ik hoef geen schouder op te trekken tegen afvallen ofzo, en snijdt never nooit in mijn schouders.)

Hierin had ik dan een gepolsterd tasje met de klep helemaal naar buitenom gevouwen en vastgeklikt. Dan kon ik te graai en te grabbel de cam pakken en terug 'gooien'. Het tasje weer dicht als ik de camera langere tijd niet nodig had. Of het hele tasje los als enige tas gedragen. (Zonder deze rare kleuriger tas/zak dus.)

Eigelijk wil ik zoiets voor mijn dslr. Dus een vrij 'snug' gepolsterd tasje voor body met lens en evt. 1 losse lens. Liever geen klittenband (aangezien ik vook ook kleding/stof bij mij draag). En het geheel moet goed/stevig openstaan. Als het tasje in mijn tas (met andere dagbagage) de ruimte voor de camera instort, kan ik de camera nooit snel opbergen.
Dingen als batterijladers enzo gaan niet mee in daypacks.

Een idee waar ik moet zoeken? Crumplers? Toploads van LowePro? Andere ideeen?

[ Bericht 26% gewijzigd door jack4ya op 31-03-2010 13:34:46 ]
pi_80026008
De SLR Sloop van TRKFLD misschien?
  FOK!fotograaf donderdag 8 april 2010 @ 10:21:39 #235
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_80074295
Iemand ervaring met Lowepro Classified 250 AW Black

Beschrijving: Voor 1-2 SLR pro's met aangekoppeld 70-200 f/2.8 objectief plus 2-3 extra objectieven of flitser, plus 1 laptop tot aan 15.4", Binnenmaat W38 x D16 x H28 cm

Zoals ik al bijna een jaar geleden aangaf in dit topic zoek ik een tas waarbij ik sneller bij me camera kan (liefst met de objectieven al aangekoppeld) dan bij me huidige rugtas met hoop ritsen e.d.

En als extra eisen ook nog dat de tas niet in eerste instantie herkenbaar is als zijnde cameratas en waarbij tevens de bovenkant vanaf het lichaam openklapt.

Nu denk ik dat ik in deze tas de oplossing heb gevonden, maar nu vroeg ik me onder andere af of mensen ervaring hebben met de grote van de tas en het gewicht aan een schouder (verdeel het nu met me rugtas over twee schouders).
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  donderdag 8 april 2010 @ 11:44:31 #236
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_80077091
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:24 schreef hydraulix het volgende:
De SLR Sloop van TRKFLD misschien?
Hij's érg leuk. Goed gevonden. Weer eens wat anders dan die standaard tassen. Maar wat een geld altijd, zulke tassen.

Wat ik bij alle schoudertassen een beetje mis (maar misschien heb ik niet goed gekeken) is een ruimte voor ándere zooi. Ik zou graag een padded deel in een helft zien, voor body en evt. 1 lens. (Echt minimaal dus) en dan een scheiding zodat alles netjes blijft zitten. Aan de andere kant van de scheiding, kan ik dan mijn 'handtas' rotzooi kwijt. (Autopapieren, portomonnee, mobiel etc etc).
En dan de uitstraling van een sportieve vrouwen tas. Dus geen leer.
Meestal is een tas volledig toegespitst op de body en lenzen en misschien een klein ritsje voor meuk. Terwijl ik een 'handtas' zoek met padded vak voor camera, zodat ik 't dagelijksw deel van mijn fotozooi áltijd bij me heb.

[ Bericht 5% gewijzigd door jack4ya op 08-04-2010 12:00:54 ]
pi_84791768
Hoi tassenexperts :)

Voor mijn (vlieg)vakantie binnenkort ben ik op zoek naar een tas waarin ik een camera en 1 of 2 lenzen ('k twijfel nog een beetje welke lens ik ga aanschaffen) mee kan nemen. Ook moet er ruimte zijn voor andere zooi.

Ik heb een 450D met kitlens, daar komt een 18-250 of 18-270 bij, of een 75-300 (en in dat geval zal de kitlens op termijn ook worden vervangen). Ik wil in ieder geval ruimte voor twee lenzen, waarbij het niet uit mag maken welke lens ik op de camera heb geschroefd.

Heeft iemand een suggestie? Ik ben wel op internet aan het kijken maar zie onderhand door de bomen het bos niet meer. :{
pi_84793631
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:44 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Hij's érg leuk. Goed gevonden. :Y Weer eens wat anders dan die standaard tassen. Maar wat een geld altijd, zulke tassen. :N

Wat ik bij alle schoudertassen een beetje mis (maar misschien heb ik niet goed gekeken) is een ruimte voor ándere zooi. Ik zou graag een padded deel in een helft zien, voor body en evt. 1 lens. (Echt minimaal dus) en dan een scheiding zodat alles netjes blijft zitten. Aan de andere kant van de scheiding, kan ik dan mijn 'handtas' rotzooi kwijt. (Autopapieren, portomonnee, mobiel etc etc).
En dan de uitstraling van een sportieve vrouwen tas. Dus geen leer.
Meestal is een tas volledig toegespitst op de body en lenzen en misschien een klein ritsje voor meuk. Terwijl ik een 'handtas' zoek met padded vak voor camera, zodat ik 't dagelijksw deel van mijn fotozooi áltijd bij me heb.
Ik kon niet echt een geschikte tas vinden voor mijn camera en spulletjes (waar precies in past wat ik erin wil hebben e.d.) en toen heb ik deze gekocht: ebay link
Deze kan ik in mijn eigen tas doen en er blijft dan ook ruimte over voor mijn portemonnee/sleutels/etc.
Op de ebay van die persoon staan trouwens ook andere formaten tas-inserts. Bijv kleinere, voor als je minder camera spul mee wilt nemen.
En dan een leuke tas waar je hem in kunt doen en klaar is kees!

Misschien heb je d'r iets aan!
pi_84833943
Oeh dat ziet er wel goed uit! Ga ik zeker onthouden.

Light: wil je een schoudertas of een rugzak?
  FOK!fotograaf dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:36:05 #240
13368 NiGeLaToR
pi_84835481
Iemand ervaring met de Flipside 400 AW van LowePro? Heb nu de 200 en wil meer ruimte voor bijv. drinken onderweg tijdens het hiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')