Wildvreemden laten je zeker wel de stad zien, maar wildvreemden ontmoet ik ook altijd wel zonder dat ik bij ze blijf overnachten. Ik vind het geweldig om steeds nieuwe mensen te ontmoeten en daar mee op te trekken, maar ik zou d'r niet hoeven te overnachten eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eensch, daarom zou een vakantie voor mij ook niet bestaan uit alleen maar overnachten bij 'wildvreemden'. Aan de andere kant, die wildvreemden laten je wel de stad zien en van wat ik lees uit de commentaren is dat altijd leuk en gezellig, vaak in combinatie met de nodige alcohol, dus zo'n probleem lijkt me dat nou ook weer niet.
Maar goed... On-topic maar weer eens? Anders openen we wel een apart topic hierover![]()
Meeste Hostels zijn toch aparte zalen? Die waar ik was vorig jaar wel iig. Maar aangezien de vrouwenkamer vol was sliepen er bij ons ook een keer dames.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:32 schreef AKnynke het volgende:
Ik vind hostels geweldig. Afgelopen vakantie 4 weken van hostel naar hostel getrokken. Je komt de leukste mensen tegen, iedereen is altijd in voor een praatje en gezellig een biertje drinken 's avonds zit er meestal ook wel in. Het enige nadeel wat ik vond is op de slaapzalen dat snachts de mensen langzaam binnendruppelen als jij aan het slapen bent. Ook snurkende mensen zijn niet altijd even leuk, maar daar zijn de oordopjes voor uitgevonden.
Gelukkig heb ik ook niet veel privacy nodig, ik heb meestal niet veel problemen met omkleden enzo in publieke ruimtes. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!
Ik heb geen aparta zalen gemerkt, in elk hostel waren de kamers gemengd. Geen probleem vind ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Meeste Hostels zijn toch aparte zalen? Die waar ik was vorig jaar wel iig. Maar aangezien de vrouwenkamer vol was sliepen er bij ons ook een keer dames.
Hebben sporters meestal minder problemen meequote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik heb geen aparta zalen gemerkt, in elk hostel waren de kamers gemengd. Geen probleem vind ik.
Ik speel geen korfbal hoor!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hebben sporters meestal minder problemen mee
Oh ik vond ook geen probleem hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:03 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik heb geen aparta zalen gemerkt, in elk hostel waren de kamers gemengd. Geen probleem vind ik.
In Amsterdam lag ik met Roemeense en Engelse meiden op de kamer.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:01 schreef Jaguarized het volgende:
Wij kregen in een 10-male-dorm-room ook ineens 4 Brazilliaanse meiden op de kamer...
Ik ben een keer 's morgens om zes uur uit het raam van een hostel geklommen! We moesten om 10 over zes de bus hebben naar het station, en we hadden de avond ervoor aangegeven dat we dus vroeg weg wouden. Het meisje achter de balie sprak helaas niet zo goed engels, maar had aangegeven dat dat goed was. Onze verbazing was dus groot toen 's morgens de hele boel nog dicht zat, en er geen mens te bekennen was. Gelukkig kwamen we een amerikaans echtpaar tegen, die een kamer voor zichzelf, aan de voorkant van het hostel hadden, met een groot raam. Kwam er wel achter dat het nog best lastig is om met een rokje aan, en een rugzak op uit een raam te klimmen, maar het is gelukt!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:32 schreef DutchTrain het volgende:
Maar alle hostel belevenissen zijn me veel beter bijgebleven dan de standaardhotels.
Hmm ja, bekend fenomeen is het dat deuren in hostels altijd gesloten zijn op het moment dat je er in of er uit wil. En soms - zoals ik mij kan herinneren in Kopenhagen - is het gewoon de snelste weg naar buiten; Vanaf het bovenste stapelbed kwam je daar zo op straat terecht, scheelde weer omlopen door het hele hotel.quote:Op zondag 15 januari 2006 09:59 schreef AKnynke het volgende:
Ik ben een keer 's morgens om zes uur uit het raam van een hostel geklommen!
Ik vind jou ook echt een type die heel erg van z'n privacy houdt.quote:Op zondag 15 januari 2006 04:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In Amsterdam lag ik met Roemeense en Engelse meiden op de kamer.
Ik zou overigens niet meer zo snel een hostel boeken. Zit alles vol en moet je één nacht overbruggen, dan zou ik het doen, anders niet...
Ja vind ik ook,altijd wel gezellig zo'n hostel!!!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:32 schreef AKnynke het volgende:
Ik vind hostels geweldig. Afgelopen vakantie 4 weken van hostel naar hostel getrokken. Je komt de leukste mensen tegen, iedereen is altijd in voor een praatje en gezellig een biertje drinken 's avonds zit er meestal ook wel in. Het enige nadeel wat ik vond is op de slaapzalen dat snachts de mensen langzaam binnendruppelen als jij aan het slapen bent. Ook snurkende mensen zijn niet altijd even leuk, maar daar zijn de oordopjes voor uitgevonden.
Gelukkig heb ik ook niet veel privacy nodig, ik heb meestal niet veel problemen met omkleden enzo in publieke ruimtes. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!
quote:Op maandag 16 januari 2006 14:59 schreef Hik het volgende:
Ik weet niet of ik nou zomaar als dame alleen bij een willekeurig persoon zou gaan slapen...Of hebben ze hier iets op verzonnen misschien?
![]()
Die punten...quote:
Dat ga ik ook een dezer dagen boeken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:53 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ik persoonlijk ben nu erg benieuwd naar het andere dat in de titel wordt genoemd: bij wildvreemden overnachten, lijkt me erg praktisch (goedkoop en gezellig) voor als ik naar Nieuw-Zeeland (in de planning).. maar het lijkt me echt DOODENG!
Verder maak ik gebruik van een netwerk van esperantisten die gratis overnachtingen aanbieden. Zo kan ik in bijna duizend plaatsen op de wereld zonder probleem overnachten bij mensen thuisquote:Onderweg naar Sovata word ik ingehaald door een snelle fietser. Silasz komt uit Targu Mures, en is onderweg naar zijn tante in Sovata. Hij is een beginnend toerfietser. Erg leergierig is hij wel, we praten de hele weg naar Sovata over fietsen. In Sovata is de camping gesloten. Silasz besluit eerst aan zijn tante te vragen
of ik daar kan slapen, voordat hij me verder laat zoeken. Inderdaad is dat goed, dus slaap ik weer ergens onderdak
Ok, duidelijk. Ik weet alleen niet of ik het genoeg ga vinden om op m'n gevoel af te gaanquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik ergens in een of ander buitenland fiets dan wordt ik idd soms door wildvreemden uitgenodigd om er te overnachten. Ik ga dan op m'n gevoel af. Meestal is dat gevoel ok en ga ik op het aanbod in. Een zo'n voorbeeld uit een van m'n fietstochten:
[..]
Verder maak ik gebruik van een netwerk van esperantisten die gratis overnachtingen aanbieden. Zo kan ik in bijna duizend plaatsen op de wereld zonder probleem overnachten bij mensen thuis
Er zijn verschillende netwerken op dit gebied. Ik maak zelf alleen gebruik van het netwerk van esperanto-sprekers, Pasporta Servo. Daarvoor moet je esperanto sprekenquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:15 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Ik weet alleen niet of ik het genoeg ga vinden om op m'n gevoel af te gaanVind beetje zekerheid wel belangrijk, en wil niet in bed liggen bang zijn dat ze me misschien wel wat aan gaan doen (ja beetje para, I can't help it
).
Zo'n netwerkje is wel handig, hoe kom je daar aan?
Liften gaat goed in NZ! Ik heb zowel het noorder als het zuidereiland rondgelift. Het noorder-eiland is wel een stuk makkelijker, er rijden daar gewoon meer auto's. Soms heb je wel eens een mindere ervaring, maar je moet gewoon goed oppassen. Er blijft natuurlijk wel altijd een klein risico aan verbonden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:53 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Hetzelfde geldt overigens voor liften, waarover ik me dat dus ook afvraag. Volgens mij doen mensen het nog steeds, maar het was toch zo gevaarlijk? Wtf?!![]()
Was het de bedoeling dat er stond: dat je als man op reis bent? Dan snap ik 'm nl, and I totally agreequote:Op donderdag 19 januari 2006 10:59 schreef Hik het volgende:
Dat blijft toch gewoon een voordeel dat je als man op reis hebt...
Het stond er goed ("een voordeel dat je als man hebt"), maar jou versie komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:14 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Was het de bedoeling dat er stond: dat je als man op reis bent? Dan snap ik 'm nl, and I totally agreeAl gaat het ook niet altijd op. Maar dan zou ik het waarschijnlijk gewoon wel durven/doen. Nu heb ik zo m'n twijfels... en om nou alleen daarom, om te kunne liften, met iemand samen te gaan ofzo.. hmz, nee
![]()
Luxe hotels is inderdaad geen reet aan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:20 schreef kroegtijger het volgende:
Hotels hoeven voor mij niet zo erg eigenlijk.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Luxe hotels is inderdaad geen reet aan.
Maar er zit natuurlijk heel veel tussen een 5-sterren hotel en een slaapzaal met 40 man.
In Latijns Amerika heb je vaak hostals met kamers rondom een patio (binnenplaats). Dat kan heel erg gezellig zijn omdat dat uitnodigt tot relaxen op de patio en daar ontmoet je dan veel mensen. De gezelligste hostals waar ik ben geweest waren van dit type. Dan heb je heel snel een leuk clubje bij elkaar om samen iets te gaan doen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:36 schreef ETA het volgende:
Ach, zolang sanitair redelijk is en ongeveer 2 vierkante meter vloerruimte tot mijn beschikking heb, ben ik tevredenHet is idd gezelliger in hostels, maar als je op privacy gesteld bent, dan is het wat minder. In het normale leven hou ik wel van wat privacy, maar op reis kan het me weinig schelen.
Heb zo 2,5 week lang in 5 verschillende gymzalen op de vloer geslapen met een matje, sliep perfect. Ook een oud fort geslapen met originele bedden, dat betekend een paar ijzerdraden gespannen op een frame en daarop een prikkelige deken, bij elke geringe beweging voel je de draden in je ribben prikken. Of hele nachten doorlullen tegen een sloveen over parasailen, en dat hij maar door blijft praten terwijl je allang in slaap bent gevallen. Ook ooit een paar dagen op een veldbedje in een basisschool overnacht.
Meestal kom je leuke mensen en situaties tegen, maar soms ook heel vreemde. Je Duitse buren besluiten een paar Praagse hoeren uit te nodigen op hun kamer. Tja, als je dan de verkeerde kamer binnenlooopt is het genant. Of een oud vrouwtje dat niks anders doet dan in het Russisch vloeken tegen iedereen die ze tegenkomt.
Maar over het algemeen is mijn mening: Hotels, daar kan ik nog altijd in verblijven als ik de 50 ben gepasseerd.
Niet zo zeer privacy, ik ga graag mijn eigen gangetje. In een hostel houd ik rekening met de anderen, dan kun je niet 's nachts met veel lawaai binnendenderen, want dan ligt iedereen te slapen.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik vind jou ook echt een type die heel erg van z'n privacy houdt.
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Als ik in een hotelkamer zit ontmoet ik geen mensen.quote:Op zondag 22 januari 2006 08:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mensen ontmoeten doe ik toch wel, daar heb ik geen hostel voor nodig.
Je komt toch wel buiten je hotel als je een hotelkamer hebt geboekt? Of zit je ook de hele dag in je hostel te chillen, kaarten en te zuipen?quote:Op zondag 22 januari 2006 08:31 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Als ik in een hotelkamer zit ontmoet ik geen mensen.
Welke hostels heb je zoal al gehad? En waar zit je nu in Christchurch?quote:Op zondag 22 januari 2006 08:20 schreef Kontiki het volgende:
Ben nu in Australie en Nieuw-Zeeland aan het rondreizen, en hostels voegen toch iets extra toe aan de reis. Je ontmoet zo makkelijk andere mensen, in de slaapzaal of in de gezamelijke ruimte. Het is erg leuk om internationale contacten op te doen. Meestal zijn het oppervlakkige contacten; je kan uren praten met wildvreemden, of een avond op stap gaan, en de volgende dag zijn ze alweer uitgecheckt. Maar dat maakt niet uit.
Aan het begin miste ik wel heel erg een eigen plekje. Je hebt geen privacy in hostels, en dat is vooral vervelend als je even een mindere dag of een enorme kater hebt.
Dat ligt er maar net aan waar het hotel ligt, soms zijn dat wel eens afgelegen locaties. En de gemiddelde leeftijd in sommige hotels en de prijzen in een hotelbar houden je ook nog wel eens tegen om te gaan socializen.quote:Op zondag 22 januari 2006 08:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je komt toch wel buiten je hotel als je een hotelkamer hebt geboekt?
Op die manier is er wel een zekere mate van 'veiligheid', vooral als je alleen op zoek gaat naar slaapplaatsen van mensen die al meerdere gasten/comments hebben lijkt m dit geen probleem.quote:i met jack through HC and we stayed at his place, in las cańitas, buenos aires. it was cool, comfortable.
he´s a really nice guy, clean place, probably the most comfortable we´ve been, we had dinner a couple times at jack´s friend´s restuarant, it was goood.
Het is gewoon een extra kans om mensen te leren kennen. Het is een overweging die je zelf moet maken; rust en privacy voor een hoger bedrag, of low budget reizen en zelfs in je accomodatie de kans krijgen om nieuwe indrukken op te doen.quote:Op zondag 22 januari 2006 08:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je komt toch wel buiten je hotel als je een hotelkamer hebt geboekt? Of zit je ook de hele dag in je hostel te chillen, kaarten en te zuipen?
Ben al een paar mensen tegengekomen die bijna uitsluitend op deze manier reizen en het schijnt goed te bevallenquote:Op zondag 26 februari 2006 23:43 schreef flipsen het volgende:
Hospitality club
Afgelopen keer heb ik me ook eens laten overhalen om te overnachten in goedkopere hotels. Allereerst een hotel in Lima wat me 20 dollar per nacht heeft gekost. Het hotel werd prima schoongemaakt, ik had een douche met warm en koud water, prima bed en cable-TV. Personeel was aardig en deed nergens moeilijk over, wel ontzettend veel geluidsoverlast tot een uur of 5 in de ochtend. Voor mij niet echt 'n probleem, maar als je er vroeg in gaat om de volgende dag vroeg weer wat te gaan ondernemen dan is dat hotel dus niet geschikt.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:51 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het is gewoon een extra kans om mensen te leren kennen. Het is een overweging die je zelf moet maken; rust en privacy voor een hoger bedrag, of low budget reizen en zelfs in je accomodatie de kans krijgen om nieuwe indrukken op te doen.
Voor mij is het makkelijk kiezen: er zijn geen dollars voor een hotelkamer
Ik heb geen low budget hotel nodig om mensen te leren kennen.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:51 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het is gewoon een extra kans om mensen te leren kennen. Het is een overweging die je zelf moet maken; rust en privacy voor een hoger bedrag, of low budget reizen en zelfs in je accomodatie de kans krijgen om nieuwe indrukken op te doen.
Voor mij is het makkelijk kiezen: er zijn geen dollars voor een hotelkamer
Was iedereen maar zo sociaal als jij.... Kontiki schrijft trouwens dat hij het ziet als een EXTRA kans om mensen te ontmoeten en daar heeft hij toch zeker wel gelijk in. Je hebt meestal toch al snel contact als je met meerdere mensen op een kamer bent of staat te koken.quote:Op maandag 27 februari 2006 06:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb geen low budget hotel nodig om mensen te leren kennen.
Vandaar de 'extra' in m'n zinquote:Op maandag 27 februari 2006 06:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb geen low budget hotel nodig om mensen te leren kennen.
Steeds meer mensen met laptops in hostels ja... Ben er zelf niet zo'n voorstander van. Je kan meestal je spullen bij de receptie afgeven als je bang bent dat iets gestolen wordt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:14 schreef danos het volgende:
tsja op zich is het voor contacten natuurlijk prima, ik zit er dan wel alleen mee als je een laptop + camera meeneemt dat je toch een stuk minder lekker slaapt wanneer daar geen voorzieningen voor zijn.
Maar op zich wel prima om leuke sociale contacten op te bouwen
Lekker verrot is dat als er geen lockers zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:14 schreef danos het volgende:
tsja op zich is het voor contacten natuurlijk prima, ik zit er dan wel alleen mee als je een laptop + camera meeneemt dat je toch een stuk minder lekker slaapt wanneer daar geen voorzieningen voor zijn.
Maar op zich wel prima om leuke sociale contacten op te bouwen
Tja, ik lig toch liever relaxt op mijn kamer als ik wil rusten, in plaats van dat het een komen en gaan is van mensen.quote:Op maandag 27 februari 2006 20:06 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Was iedereen maar zo sociaal als jij.... Kontiki schrijft trouwens dat hij het ziet als een EXTRA kans om mensen te ontmoeten en daar heeft hij toch zeker wel gelijk in. Je hebt meestal toch al snel contact als je met meerdere mensen op een kamer bent of staat te koken.
Daarvoor kan je beter in Reviews van reisliteratuur kijken.quote:Op maandag 10 april 2006 14:44 schreef AquaDiGio het volgende:
Heeft iemand tips als het gaat om boeken met reisverhalen? Ik zoek vooral in de richting van "Led by destiny" van Kinga Freespirit en Chopin.
Ik wil voor ik de grote stap maak eens wat leerzame ervaringen van andere (wereld)reizigers lezen.
Dit klinkt erg leuk en aantrekkelijk! Ik heb mij zojuist ook maar even aangemeld op die site. Zelf ben ik namelijk van plan om vanaf juni een wereldreis te gaan maken. Druk bezig een wereldticket te versieren.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:43 schreef flipsen het volgende:
Ok, voor de mensen die interesse hebben even in het kort hoe het bij de Hospitalityclub werkt...
Ten eerste geef je je op door je te registreren. Daarna schrijf je een stukje over jezelf, hobbies, beroep etc en waarom je lid bent geworden van de HC. Ook geef je aan of mensen bij jou kunnen overnachten en zo ja, of ze bijvoorbeeld voor telefoonkosten of eten moet betalen. Ook kan je aangeven hoe lang van tevoren mensen je moeten contacten en hoe lang ze maximaal mogen blijven. Tevens kan je nog aangeven van welk geslacht je gasten moeten zijn als je dat belangrijk vindt.
Stel, je bent zelf op zoek naar een slaapplaats in bijvoorbeeld (ik noem maar wat...) Buenos AiresDan kom je uiteraard ook bij mijn profiel terecht en je ziet daar dat ik slaapplaats heb, een aparte kamer voor maximaal 2 gasten, die maximaal 3 nachten kunnen blijven slapen. Je kan ook in iemand profiel zien of hij al eerder gasten heeft gehad (handig), hoeveel mensen de 'paspoortcheck' hebben uitgevoerd (dus paspoort checken ter bevordering van de veiligheid) en of er mensen zijn die een comment hebben achtergelaten, zoals bijvoorbeeld Tim, één van mijn gasten:
[..]
Op die manier is er wel een zekere mate van 'veiligheid', vooral als je alleen op zoek gaat naar slaapplaatsen van mensen die al meerdere gasten/comments hebben lijkt m dit geen probleem.
Op dit moment heb ik een Duitse gast, die samen met een Belgische dame aan het reizen was. De Belgische is al naar huis en Jan vroeg of hij nog een paar nachten kon blijven. Het is een vrolijke gozer, die ook z'n eigen gang wel gaat als ik geen zin heb, dus no prolem. Met deze gasten heb ik in 2 dagen de toeristische hotspots van BsAs verkend (voor mij gesneden koek) wat ze erg waardeerden (1e keer in BsAs). Ze krijgen ook altijd een sleutel, ik ben namelijk nog geen gasten tegengekomen die ik niet vertrouwde...
Duidelijk zo?
Ik heb niet zoveel maar wel goede ervaringen met globalfreeloaders. Je kan overal terecht komen, op de vloer naast een "romantisch" stel of bij patserige Italianen met een zwembad in de tuin.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:49 schreef Lempicka het volgende:
kijk ook eens naar www.Globalfreeloaders.com maar niet verder vertellen hoor!
Als je wil kan je hier van eind april t/m begin juni zitten, hele huis voor jou alleen, maar kost je wel 800 dollar per maandquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:43 schreef Knakker het volgende:
Hey Flipsen, is die kamer in jouw huis/appartement ook voor twee maanden beschikbaar?
Hmm.... dan neem ik wel één of ander ranzig hostel voor 300 peso per maandquote:Op woensdag 12 april 2006 16:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je wil kan je hier van eind april t/m begin juni zitten, hele huis voor jou alleen, maar kost je wel 800 dollar per maand
Dat lijkt mij ook helemaal niks.. voor vakantie is het leuk, maar als je er gewoon moet wonen dan ga je je privacy na een tijdje inderdaad wel erg missen.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:20 schreef Janetje het volgende:
Hmm.. ik heb 5 weken in een hostel geleefd toen ik hier nog geen kamer had (Dublin)..
Maar ja, dat heb je in hostals ook wel eens. En iemand kan ook zomaar bij je inbreken als je er niet bent, kan ook gebeuren... Het kan allemaal, maar ik ben gelukkig nog goed van vertrouwen, wel zo prettigquote:Op zaterdag 29 april 2006 09:19 schreef Jaguarized het volgende:
Wat ik nogal een risico vind is dat als ik bij iemand ga slapen, ik mijn spul daar dus gewoon neermik en maar moet hopen dat het er nog staat als ik terugkom.
Ik kies dan ook altijd hostels uit die een kluisje hebben. Als ik bij iemand blijf pitten en die heeft dat dus niet, dan zou ik elke keer mijn laptop e.d moeten meeslepen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar ja, dat heb je in hostals ook wel eens. En iemand kan ook zomaar bij je inbreken als je er niet bent, kan ook gebeuren... Het kan allemaal, maar ik ben gelukkig nog goed van vertrouwen, wel zo prettig
Waarom eigenlijk? Je weet waar die persoon woont, dus als je laptop daar verdwijnt weet je ook waar je verhaal kan halen... Verder heeft de HospitalityClub een 'paspoort'controle, geeft misschien een iets vertrouwder gevoel?quote:Op zondag 30 april 2006 02:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik kies dan ook altijd hostels uit die een kluisje hebben. Als ik bij iemand blijf pitten en die heeft dat dus niet, dan zou ik elke keer mijn laptop e.d moeten meeslepen.
quote:Op maandag 1 mei 2006 13:33 schreef pietjekanarie het volgende:
Hoe doe je zoiets als je gewoon werkt/studeert of bezigheden hebt overdag? Geef je ff een wildvreemde je sleutel???
Als je van een vreemde een keer een sleutel gekregen hebt met de mededeling, 'dit is mijn appartement, ik ben volgende week weer terug', dan doe je zoiets zelf ook veel makkelijker.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:33 schreef pietjekanarie het volgende:
Hoe doe je zoiets als je gewoon werkt/studeert of bezigheden hebt overdag? Geef je ff een wildvreemde je sleutel???
De betere sites geven wel de mogelijkheid om je gasten te 'recenseren', geeft je in ieder geval een beetje zekerheid.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:33 schreef pietjekanarie het volgende:
alleen als jij dr bentquote:Op zondag 27 augustus 2006 15:07 schreef Dizzee het volgende:
wordt er nou veel geneukt in zo'n slaapzaal ?
Er zijn mensen die daar inderdaad de behoefte aan hebbenquote:Op zondag 27 augustus 2006 15:07 schreef Dizzee het volgende:
Wel een paar keer meegemaakt ja. Gelukkig had ik mijn mp3 speler bij de hand. Maar een keer was er een stel in het bed onder mij (stapelbed) en dan word je aardig door elkaar geschud.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:07 schreef Dizzee het volgende:
Niet zeuren inderdaad, allemaal onderdeel van de ervaringquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:38 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Wel een paar keer meegemaakt ja. Gelukkig had ik mijn mp3 speler bij de hand. Maar een keer was er een stel in het bed onder mij (stapelbed) en dan word je aardig door elkaar geschud.
Ach, het hoort erbij zullen we maar zeggen.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:09 schreef Wojworshebn het volgende:
Ooit eens geslapen op een slaapzaal. Er zaten daar (bijna) alleen maar meisjes eigenlijk, van scandinavische afkomst. Die sóchtends en s'nachts allemaal in hun stringetje rondhuppelden.![]()
Het kon me eigenlijk geen fuck schelen dus liep ik quasi-nonchalant met mn odol naar de douche.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En dan elke ochtend moeten blijven liggen tot je ODOL is weggetrokken.
ach die mensen zie je meestal toch nooit meerquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:14 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Het kon me eigenlijk geen fuck schelen dus liep ik quasi-nonchalant met mn odol naar de douche.![]()
Verder is daar niks gebeurd eigenlijk maar dat doe je ook niet zo snel, voor je het weet ben je de psycho![]()
Je was vast niet zat gewordenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:00 schreef Kontiki het volgende:
Ja, mooie tijden gehad in hostels. gemiddeld ging het zo: je hebt net ingecheckt, loopt de slaapzaal in, wordt begroet en raakt in gesprek. 's Avonds ga je stapen met een groep mensen waarbij je van de helft niet eens de naam kent. De volgende dag is de ene helft alweer uitgecheckt en met de andere helft ga je om alsof je elkaar al jaren kent.
Een van de mooiste voordelen van (alleen) reizen naar mijn idee.
quote:Op woensdag 13 december 2006 13:26 schreef annoh het volgende:
Ik ben vorig jaar voor het eerst op een 'hostelvakantie' geweest, en zag er eerlijk gezegd een beetje tegenop (privacy e.d.) maar vond het echt prachtig. Maar 1 nacht lastgehad van snurkende mensen, verder heerlijk geslapen en super veel leuke mensen tegen gekomen. Het mooiste zijn nog de verhalen in de ochtend van wat mensen allemaal uitgespookt hebben etc. En wij kwamen de hele tijd mensen in andere steden tegen, die we al eerder ontmoet hadden. Het mooiste was toen we aankwamen in Krakau na een treinreis van 6 uur ofzo, onze tas dumpten en naar het plein liepen waar 20 man stond te wachten om uit te gaan, die we dus allemaal kenden.
Het lijtk wel alsof er barrieres wegvallen op zo'n moment, het lijkt soms echt of je elkaar al jaren kent en je hebt natuurlijk allemaal 1 grote overeenkomst: je bent jong, op reis en je wil lol hebben. Het heeft echt mijn beeld van de mensheid verbeterd, en ik kijk nu alweer uit naar volgend jaar.
Ja ik ben wel een heel makkelijke slaper, dat is mooi meegenomen. En meestal ben ik zo moe van de dag dat ik met geen mogelijkheid wakker te maken ben. Wijntjes helpen ookquote:Op woensdag 13 december 2006 13:38 schreef kroegtijger het volgende:
[..]helemaal mee eens
![]()
maar meestal probeer ik hostels toch een eigen kamer te regelen... ik kan niet makkelijk slapen als er anderen (m.u.v. de Mrs) aanwezig zijn
Als ik eenmaal slaap kun je een kanon naast me afschieten, en ook alshet een herrie is kan ik makkelijk in slaap komen, maar het "geforceerde" zachtjes doen door mensen houdt me dus juist wel wakker... dan liever muziek aan of een hoop drukte oid...quote:Op woensdag 13 december 2006 13:43 schreef annoh het volgende:
[..]
Ja ik ben wel een heel makkelijke slaper, dat is mooi meegenomen. En meestal ben ik zo moe van de dag dat ik met geen mogelijkheid wakker te maken ben. Wijntjes helpen ook
quote:Op woensdag 13 december 2006 16:29 schreef umberrella het volgende:
Ik heb in duitsland in een hostel geslapen. Het was wel erg rustig maard at kwam ook door de tijd van het jaar. Was wel gezellig inderdaad... met zn 3 en in een 6 persoon kamer ook.
Met oud en nieuw ga ik nog 8 dagen in Helsinki in een hostel zitten... Ik kom daar om van de stad te genieten en niet uren in mn hostel/hotel ofzo te zitten dus voor mij is dan het nu van een prive kamer er niet... aangezien ik zo weinig mogelijk tijd in het hostel ga doorbrengen.
Natuurlijk... goeie tip! Heb het maar meteen gedaanquote:Op woensdag 13 december 2006 22:14 schreef annoh het volgende:
En hostels zorgen vaak voor gratis tips voor leuke cafés of bezienswaardigheden, dat is ook mooi meegenomen. Hoewel ook veel mensen gewoon de lonely planet nagaan (schrijf je naam in je lonely planet, anders krijg je ruzie!) kun je ook leuke dingen te weten komen.
Ga je weer alleen? Ik wil deze zomer dus ook alleen gaan, en maak me ook wel zorgen over t contact dan, maar ik weet eigenlijk al wel dat dat vanzelf gaat in hostels. Ik knoopte zelf ook altijd een praatje aan met mensen die alleen reisden (omdat ik dat interessant vond.)quote:Op donderdag 14 december 2006 00:47 schreef Foeske het volgende:
[..]
Natuurlijk... goeie tip! Heb het maar meteen gedaan![]()
Ik heb in Zuid-Afrika en Mozambique voor het eerst in hostels geslapen en dat vond ik erg leuk. Nou ja, in Zuid-Afrika was het met een groep en dat was sowieso gezellig, maar in Mozambique was ik in m'n eentje en ik merkte dat ik ik daar echt in moest komen. De eerste keer alleen voelde ik me niet helemaal op m'n gemak, al heb ik nog met best wat mensen gesproken (ook mooi trouwens, ik ben best verlegen aangelegd en moest me er echt toe zetten om bij anderen te gaan zitten en anderen aan te spreken; is erg goed voor mij).
Ik wilde trouwens zeggen dat ik het in Mozambique sowieso wat minder vond alleen in de hostels, maar dat komt omdat ik m'n hele week in hetzelfde hostel niet meer zie als 'alleen en met vreemden op doorreis' maar als 'een gave week vakantie met vrienden'. Als ik er zo weer naar kijk kijk ik enorm uit naar de komende maanden in Peru (en eventueel omgeving). Ik ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen en ik laat hier zeker weer wat van me horen!
Yep! En nu voor 5 maanden in plaats van 10 dagen (in Mozambique was als onderdeel van een grotere reis). Nou ja, ik ga eerst in een gastgezin verblijven en vrijwillgerswerk enzo doen, maar dan wil ik wel 4 tot 8 weken alleen erop uit gaan jaquote:Op donderdag 14 december 2006 00:50 schreef annoh het volgende:
[..]
Ga je weer alleen? Ik wil deze zomer dus ook alleen gaan, en maak me ook wel zorgen over t contact dan, maar ik weet eigenlijk al wel dat dat vanzelf gaat in hostels. Ik knoopte zelf ook altijd een praatje aan met mensen die alleen reisden (omdat ik dat interessant vond.)
Da's prima vol te houden in Peru volgens mijquote:Op donderdag 14 december 2006 01:45 schreef Foeske het volgende:
[..]
Yep! En nu voor 5 maanden in plaats van 10 dagen (in Mozambique was als onderdeel van een grotere reis). Nou ja, ik ga eerst in een gastgezin verblijven en vrijwillgerswerk enzo doen, maar dan wil ik wel 4 tot 8 weken alleen erop uit gaan ja![]()
Ja het beels wat ik heb van hostels is eigenlijk ook niet helemaal super. Hier in Amsterdam ontmoet ik vaak leuke nieuwe mensen van alle kanten van de wereld, en soms hoor je dus verhalen over hostels waar veel gestolen, omdat je dus met meerdere mensen op een kamer slaapt (geloof ik). Dus het idee van in een hostel verblijven lijkt me helemaal niets als ik op vakantie ben. Tot nu toe verblijf ik altijd lekker in hotels. Dat is inderdaad heerlijke vrijheid.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wildvreemden laten je zeker wel de stad zien, maar wildvreemden ontmoet ik ook altijd wel zonder dat ik bij ze blijf overnachten. Ik vind het geweldig om steeds nieuwe mensen te ontmoeten en daar mee op te trekken, maar ik zou d'r niet hoeven te overnachten eigenlijk.
Je eigen hotelkamer of appartement geeft toch bepaalde vrijheden waar ik waarde aan hecht. Ik kan bijvoorbeeld opstaan wanneer ik dat wil, eten wanneer ik wil, thuiskomen wanneer ik wil, ik hoef niet bang te zijn dat ik niet op kan schieten met degene bij wie ik ga overnachten en ik kan per dag bepalen met wie ik die dag optrek...
Er is zelfs een wekelijkse Couchsurfing meet hier in Rotterdamquote:Op vrijdag 14 december 2007 19:20 schreef Lethe het volgende:
Couchsurfing... ik ben benieuwd of er mensen ondertussen al meer ervaring hebben met dit concept?
Ik zelf ga in januari voor het eerst couchsurfen, ben erg benieuwd!
Dan ga ik daar ook maar eens kijken! De CS-groep in BsAs ziet er trouwens ook erg actief uitquote:Op zaterdag 15 december 2007 00:33 schreef flipsen het volgende:
MarkaD, de Hospitality club is een stuk groter dan Couchsurfing en heeft een vrij levendige scene in vooral Buenos Aires! Eigenlijk iedere week wel ergens een feestje of etentje of asado, echt aan te raden!
Suerte!
Toen ik nog in BsAs woonde, had ik een groot driekamerappartementin Las Cańitas, met een eigen slaapkamer voor m'n gasten. En ik heb van m'n leven nog geen wiet gerookt en dat lange haar heb ik ook al 10 jaar geleden verruild voor een kort koppie.quote:Op zaterdag 15 december 2007 00:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat zijn allemaal hippies die wiet roken en in San Telmo wonen/verblijven?
Voor dit soort initiatieven wel. De wietrokende hippies zitten meestal allemaal in hetzelfde goedkope hostel uit de Lonely Planet.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En is een kortgeknipte, niet wiet-rokende, Nederlander met een 3 kamer appartement in Las Canitas de norm?
Er zijn niet genoeg hostels voor alle hippies in BAquote:Op zaterdag 15 december 2007 17:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor dit soort initiatieven wel. De wietrokende hippies zitten meestal allemaal in hetzelfde goedkope hostel uit de Lonely Planet.
Yep. Dat doe ik ook regelmatig. Hoewel ik het hosten heel erg mis als ik 't niet doequote:Op dinsdag 8 april 2008 13:36 schreef flipsen het volgende:
Bij CS is het vast hetzelfde als bij de HC (www.hospitalityclub.org), maar je kan je ook gewoon aanmelden als je bijvoorbeeld mensen wil rondleiden in jouw stad of gewoon een biertje wil drinken met ze
Wat mij betreft is dat geen probleem, maar ik mag geen gasten hebben voor meer dan een paar dagenquote:Op dinsdag 8 april 2008 15:21 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe zou men aankijken tegen een langer verblijf? Stel dat iemand een week of anderhalve week blijft? Is dat echt te lang?
Ik heb ook wel eens iemand gehad die een paar dagen zou blijven maar uiteindelijk wel wat langer is gebleven. Als je de ruimte er voor hebt is het niet zo'n probleem, maar als iemand een week in je huiskamer laten slapen lijkt mij ook weer wat overdreven.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:21 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe zou men aankijken tegen een langer verblijf? Stel dat iemand een week of anderhalve week blijft? Is dat echt te lang?
pics or it didn't happenquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:17 schreef flipsen het volgende:
En een Oostenrijks schone verbleef heel wat langer, en niet op de bank![]()
quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:17 schreef flipsen het volgende:
En een Oostenrijks schone verbleef heel wat langer, en niet op de bank![]()
Ken fraukje niet op mijn bank logeren?quote:Op maandag 3 november 2008 05:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Even een kickje, in de aflevering van 3opreis logeert Froukje op een bank in Porto (Portugal)
De aflevering is te zien op: http://player.omroep.nl/?serid=3898
enjoy it! it's great!quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:18 schreef ParanoidEv het volgende:
Zo, even een kickje. Maandag of dinsdag komt mijn eerst CS-gast! Ben benieuwd!
Vanuit ergens in Frankrijk met een roestige fiets. Maar oorsprokelijk uit Canada geloof ik. Hij is onderweg naar Moskou, via Breda.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:23 schreef nelisb het volgende:
Cool!
Waar komt hij/zij vandaan? Voor hoelang?
Dat heb ik ook wel eens. Had een keer in Colombia een couchsurfer geregeld, waar ik later eigenlijk niet zoveel zin meer in had. Toch maar wel gegaan en uiteindelijk is dat een goede vriend geworden die me binnenkort weer in Ecuador komt opzoekenquote:Op donderdag 23 april 2009 16:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zit al een tijdje op Couchsurfing maar nog nooit gebruik van gemaakt.
Ik ben toch wel iemand die vrij veel behoefte heeft aan rust (soms ben ik wat extroverter maar ik heb ook periodes dat ik een hele week geen zin heb om mensen te ontmoeten) dus ik twijfel wel of ik voor mijn vakantie in mei zal gaan couchsurfen. Maar ja het bespaart me vele tientallen euro's.
quote:Op zondag 28 juni 2009 18:15 schreef Dizzee het volgende:
ik heb het gedaan in florida en de tweede en derde avond deelden we het bed samen.
ken ook behoorlijk wat voorbeeldenquote:Op zondag 28 juni 2009 20:09 schreef MarkaD het volgende:
Ik wil ook weer couchsurfen! Helaas is het nu ff klaar met de reisjes en ben ik bijna elke dag aan het werk in een saai stadje.. Normaal studeer en woon ik in Utrecht maar nu dus even niet. Couchsurfers ontmoeten gaat daardoor ook niet, bijna geen tijd (en geen geld voor de trein elke keer) en als ik naar Utrecht moet is het de hele tijd voor andere dingen. Helaas
Oh en verder heb ik mijn Ecuadoriaanse vriend ontmoet door couchsurfen! dat komt wel vaak voor volgens mij. Ook wel vrij logisch aangezien iedereen een beetje van dezelfde dingen houdt (reizen, mensen ontmoeten, etc).
en:quote:Myself and 4 other couchsurfers were on our way by car from Armenia, Colombia (where the national meeting was just held) to Bogota, Colombia. At a random moment, around 6pm, just outside the city of Ibague, the car broke down. We left it at a repair garage and found ourselves in the middle of a completely unknown city, at night time, without any place to stay, nor an idea of where to go and what to do.
I posted an emergency couch request in the group ( http://www.couchsurfing.org/group.html?gid=14867 ), leaving my phone number and also scanned older posts and noted down the numbers of two other members. Bare in mind, this community does not reach 50 members.
We called one of those members, explained the situation and without a second thought, he gladly invited all 5 of us to stay in his house.
Within half an hour, I had received calls from 2 other members offering to help us out.
Within 2 hours, 12 couchsurfers had joined up with us at a cafeteria to share a beer, stories, laughs and to welcome us to the city.
The next day the car got fixed. The people were so wonderful, we decided to stay another night.
I can't thank the community of Ibague enough for this.
I can't thank CouchSurfing enough for this.
This is why I LOVE being part of this network.
This is what it's all about.
And I wanted to share this with all of you.
Happy surfing everyone.
M.
Oeh, ik ben van plan in November ook naar Irkutsk te gaan, zou wel relaxt zijn om te weten of je er makkelijk aan een host bent gekomenquote:Op maandag 6 juli 2009 12:21 schreef FlyingFox het volgende:
Vorig jaar succesvol gecouchsurfd in Reykjavik. Onze hostes vroeg of we een stuk kaas uit Nederland en een slof sigaretten van Kevlavik Airport wilde meebrengen. Staat dan 2 nachten hartje Reykjavik in hartje zomer tegenover. Ze was die nacht 'overboekt' dus sliep haar moeder op de grond! Het waren zo'n lieve Ijslandse mensen. We kregen ontbijt, leerden Ijslands en aten allerhande Ijslandse lekkernijen. Ze hielp ons zlefs met het boeken van een vlucht naar Akureyri.
Zelf heb ik nog nooit gehost, veelal omdat ik telkens te laat ben met het checken van mn berichten, of omdat het me niet uitkomt.![]()
Op dit moment lopen er al weer een aantal aanvragen uit voor Moskou en Irkutsk.
Ohja?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn best leuke meiden te vinden om wat mee te gaan drinken
Denk niet dat er veel mensen zijn die willen dat je 2 weken blijft. Misschien dat als het goed gaat dat wel kan maar het lijkt me niet het uitgangspuntquote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:42 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Ohja?![]()
Ervaring mee?
Dat vind ik eigenlijk ook prima..![]()
Want wanneer je 2 weken op vakantie gaat is een hotel ook relaxed..
Couchsurfen vind ik doorgaans toch wat handiger voor de short - term.
Zo lang een beroep doen op iemand of een aantal adressen waardoor je moet verhuizen met je spullen, dat is ook niet alles..
Neuh, ik zit al een paar jaar op CS, weet hoe de klappen van de zweep werken..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel mensen zijn die willen dat je 2 weken blijft. Misschien dat als het goed gaat dat wel kan maar het lijkt me niet het uitgangspunt
Ik ben daar een dag of 4, daarna via het Altai, Novosibirsk, Omsk, Jekaterinburg en Perm weer terug naar Moskou.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:34 schreef superheist het volgende:
[..]
Oeh, ik ben van plan in November ook naar Irkutsk te gaan, zou wel relaxt zijn om te weten of je er makkelijk aan een host bent gekomenIs nog best cheap om te vliegen, 285e met Aeroflot vanaf St. Petersburg (woon ik vanaf Augustus). Hoe lang ben je van plan te gaan?
Dat kan enigszins problematisch worden, ik heb wel een matras over maar (te) weinig ruimte. Studentenkamertje hequote:
Alleen leuke vrouwen hosten. Kamer netjes opruimen. Lief doen. Matras niet meer nodig aan het eind van de avond.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:02 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dat kan enigszins problematisch worden, ik heb wel een matras over maar (te) weinig ruimte. Studentenkamertje he
Nu ik toch dit topic heb gevonden, nog plek om mensen te hosten in st. petersburg ergens in de komende maanden?quote:Op maandag 6 juli 2009 19:34 schreef superheist het volgende:
[..]
Oeh, ik ben van plan in November ook naar Irkutsk te gaan, zou wel relaxt zijn om te weten of je er makkelijk aan een host bent gekomenIs nog best cheap om te vliegen, 285e met Aeroflot vanaf St. Petersburg (woon ik vanaf Augustus). Hoe lang ben je van plan te gaan?
Ja mogelijk, zit op dormitory van de uni dus weet niet precies wat de regels zullen zijn (er staat schijnbaar 24/7 iemand op de wacht) over maand weet ik meerquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Nu ik toch dit topic heb gevonden, nog plek om mensen te hosten in st. petersburg ergens in de komende maanden?
Ik ook Ilse, maar toch heeft dit wel watquote:Op woensdag 30 december 2009 13:38 schreef ilsevanes het volgende:
nog geen ervaring mee, ik slaap meestal in hotelletjes
quote:Op woensdag 30 december 2009 13:34 schreef flipsen het volgende:
Ik weet nog een adresje in Bariloche voor je Vogue, maar dan via Hospitalityclub.orgEn wij hebben dus al een adres gevonden in Holanda als ik het goed begrijp?
Dat is vaak iets lastiger, omdat mensen over het algemeen een plekkie op de bank aanbieden en de meeste mensen hebben geen 2 banken :-) Maar als jullie ook een slaapmatje meehebben is het vast niet zo´n probleem. Overigens hebben wij 2 matrassen in de huiskamer (hoewel we de voorkeur geven aan alleenreizenden), mocht je Bariloche aandoenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:24 schreef Keios het volgende:
Wij zijn met twee aan het kijken om een reis door Argentinië te maken (hoi flipsen, verschillende fora, dezelfde mensen) en ik vraag me af of je ook evengoed of even gemakkelijk met 2 kunt gaan couchsurfen of gaan HC-en?
Je HOEFT je niet te verifieren met en credicard volgens mij?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:26 schreef frame-saw het volgende:
Ik up even dit topic want kon geen andere vinden.
Ik wil binnenkort couchsurfen omdat ik naar een festival in Brighton wil, de kosten voor een hostel zijn alleen dan 3 keer zo hoog als normaal. Maar nu moet ik me verifiëren via een donatie via creditcard. Die heb ik dus niet.
Iemand tips hoe ik wel de kosten kan drukken door iets anders dan een hostel te zoeken (wil geen 30 pond per nacht voor een smerig hostel ergens ver buiten het centrum van Brighton).
Heb je vaak mensen over?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat is vaak iets lastiger, omdat mensen over het algemeen een plekkie op de bank aanbieden en de meeste mensen hebben geen 2 banken :-) Maar als jullie ook een slaapmatje meehebben is het vast niet zo´n probleem. Overigens hebben wij 2 matrassen in de huiskamer (hoewel we de voorkeur geven aan alleenreizenden), mocht je Bariloche aandoen![]()
Het werkt altijd goed als je referenties hebt, of testimonials van mensen die je kent, waar je hebt gecrashed, of die bij jou hebben gecrashed/ je hebben ontmoet voor een meet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:34 schreef frame-saw het volgende:
Nee, eigenlijk niemand.
Maar hoeft dus niet per se?
Dan ga ik wel even zoeken naar wat mensen. (ja het is laat en keek niet verder dan mijn neus lang is)
In Bariloche niet meer zo vaak helaas, omdat de honden (inmiddels 2) ook binnenslapen wordt het dan wel erg vol in de huiskamerquote:
Thanks, ga er nu weer even mee bezigquote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:45 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Het werkt altijd goed als je referenties hebt, of testimonials van mensen die je kent, waar je hebt gecrashed, of die bij jou hebben gecrashed/ je hebben ontmoet voor een meet.
Dat wekt uiteraard vertrouwen, net als die verificatie.
Desondanks kun je met een nieuw/blanco profiel best succes hebben, goed zoeken en niet zomaar in de wilde weg mensen aanschrijven. Profielen goed door lezen voor je ze gaat vragen en een persoonlijk bericht sturen, Verder je eigen profiel zo compleet mogelijk invullen en uiteraard foto's plaatsen,
GL!
Das het idee inderdaad maar het schijnt zo te zijn dat als je regelmatig reist en meedoet aan CS activiteiten je vanzelf in een soort van netwerk komt van CS. Dan kan je bij een CS vriend van een CS surf vriend blijven pitten in Barcelona en komt een Braziliaan via een CS vriend bij jou terechtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:08 schreef Cyclonist het volgende:
Dat couchsurfing concept klinkt erg leuk, alleen hoe zit dat met zelf hosten: je geeft mensen dan gewoon een sleutel van je huis/kamer? Natuurlijk gaat er ook wel een soort van 'selectie' vooraf, en bekijk je of mensen te vertrouwen zijn via de profielen. Ik zou het in ieder geval best leuk vinden om mensen te hosten, maar zelf gaan couchsurfen is misschien niet helemaal weggelegd voor me omdat je toch in iemands persoonlijke omgeving terecht komt en niet in een 'neutraal' hostel zit ofzo
Nou het is natuurlijk altijd afwachten wat voor persoon je treft. Maar wat ik je aanraad is om te beginnen met een duidelijk profiel in te vullen zodat mensen een goed beeld krijgen wie jij bent. Zij zullen namelijk eerst contact gaan leggen en daarvoor zullen ze, in de meeste gevallen, eerst even goed je profiel doorlezen. Als ze een beeld krijgen van wie jij bent dan is de kans groter dat je ook een request krijgt van iemand die qua interesses in elk geval wat te delen heeft.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:08 schreef Cyclonist het volgende:
Dat couchsurfing concept klinkt erg leuk, alleen hoe zit dat met zelf hosten: je geeft mensen dan gewoon een sleutel van je huis/kamer? Natuurlijk gaat er ook wel een soort van 'selectie' vooraf, en bekijk je of mensen te vertrouwen zijn via de profielen. Ik zou het in ieder geval best leuk vinden om mensen te hosten, maar zelf gaan couchsurfen is misschien niet helemaal weggelegd voor me omdat je toch in iemands persoonlijke omgeving terecht komt en niet in een 'neutraal' hostel zit ofzo
Daar valt niets over te zeggen omdat het altijd anders...alhoewel ik nog nooit een "voetbaldouche" in een hostel heb gezien.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:05 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het met de doucheruimtes bij hostels? Zijn dat open ruimtes zoals met voetbal, of gewoon hokjes, zoals bijv. bij een zwembad?
Ah ok, ik dacht dat dat hier ergens werd gesuggereerd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daar valt niets over te zeggen omdat het altijd anders...alhoewel ik nog nooit een "voetbaldouche" in een hostel heb gezien.
Het zou ook zomaar kunnen..maar je moet het per hostel even opzoeken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dat dat hier ergens werd gesuggereerd.
Denk dat je je vergist. Als je je op "Definitely" of "Yes" zet (beschikbaarheid) dan krijg je zeker een hele hoop verzoeken!quote:Op zondag 18 juli 2010 01:52 schreef Babbatuur het volgende:
Nog niet eerder gehoord van dit initiatief. Best vet, direct even een profiel aangemaakt. Al denk ik dat er weinig mensen richting Groningen zullen komen.
Kijken of ik deze vakantie nog aan 'couchsurfen' toe kom
Ben het wel met je eens. In heb tussen mei 2009 en februari dit jaar erg veel gecouchsurft, in 10 verschillende landen, bij misschien wel 20 verschillende mensen, en ik heb ook zelf gehost. Maar ik moet zeggen dat ik er opeens moe van was. Elke zoveel dagen een nieuwe host. Een nieuw huis, een nieuwe kennismaking. Ik heb echt fantastische mensen ontmoet, maar soms word ik er ook moe van.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:44 schreef emss het volgende:
In het begin vond ik couchsurfing wel super. Heb er in 2006 erg veel gebruik van gemaakt (USA, China, Australie), maar na een tijdje werd ik toch een beetje moe van het constant sociaal moeten doen (omdat je iemands persoonlijke gast bent). Ben ook op wat grote feesten en gatherings geweest. Maar het is altijd hetzelfde. Een boel vreemden, dus de eerste dag is het gewoon de standaard small talk... waar ik af en toe heel moe van werd. Meestal ontmoet je hele leuke mensen, maar ik werd gewoon moe van al dat small talk met iedereen. En je hebt altijd groepen couchsurfers die bij elkaar klitten en die elkaar al veel langer kennen (bv in Nederland de Utrecht of Rotterdam groepen). Als je daar de eerste keer komt is het net alsof je een hechte vriendengroep binnenstapt, en kun je je nogal buitengesloten voelen.
Anyway, geef mij nu maar een hostel. Mijn couchsurf tijd ligt ver achter me. In een hostel lekker rustig zelf koken, alleen een boek lezen, alleen de stad in, en als je zin hebt in de hostelbar/woonkamer mensen ontmoeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |