quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:27 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
Volkomen nutteloze questes volbrengen. Niet de bestemming maar de reis is belangrijk. Dat boek van McCarthy lijkt me daar ook een goed voorbeeld van.
Ja, maar die met die koelkast is redelijk ultiem. Dat zul je in Nederland niet snel aantreffen. Althans, ik heb de indruk dat Nederlanders die zulke dingen doen niet in staat zijn om er een tof boek over te schrijven.
![]()
In
McCarty's Bar zit nog wel een existentieel thema verwerkt. Als halve Ier voelt hij zich verbonden met Ierland en hij vraagt zich af of er een soort "in Ierland thuis
horen" aan de orde is. Dus, "voelt" hij zich Ier omdat Ierland zonder enige twijfel het mooiste land van Europa is en de Ieren het tofste volk ter wereld zijn, of is er door zijn afkomst meer aan de hand?
Mmm, bovenstaande zou ik net zo goed aan de beschrijving van het boek kunnen toevoegen.
![]()
quote:
Ben al jaren op zoek naar een volkomen nutteloze queste voor mezelf na het lezen van
Door Ierland met een koelkast.
![]()
Ik ben van plan om volgend jaar met een prutsautootje een willekeurig uitgestippelde links-links-rechts-enz. route door de groene republiek te gaan rijden. Ik vraag me af of ik dan ergens uitkom. Hoewel, met de wegbewijzering in Ierland zal het weinig uitmaken.