Leuke review, maar waarom komen daar alleen slechte vrouwen?quote:Op zondag 17 juli 2005 12:42 schreef La_Guiri het volgende:Titel
Mexico, hier komen alleen slechte vrouwen
Ja, dat boek wil ik ook nog eens lezen. Overigens zul jij Door Ierland met een koelkast volgens mij ook wel weten te waarderen. Of heb je die al gelezen?quote:Op maandag 18 juli 2005 10:40 schreef Karboenkeltje het volgende:McCarthy's bar Mijn Oordeel
Dit is zonder enige twijfel het enige boek dat je gelezen moet hebben als je naar Ierland gaat.
Ja, die heb ik al gelezen. Superboek, al was het alleen al vanwege het thema.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ja, dat boek wil ik ook nog eens lezen. Overigens zul jij Door Ierland met een koelkast volgens mij ook wel weten te waarderen. Of heb je die al gelezen?
Volkomen nutteloze questes volbrengen. Niet de bestemming maar de reis is belangrijk. Dat boek van McCarthy lijkt me daar ook een goed voorbeeld van.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:10 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ja, die heb ik al gelezen. Superboek, al was het alleen al vanwege het thema.
Ja, maar die met die koelkast is redelijk ultiem. Dat zul je in Nederland niet snel aantreffen. Althans, ik heb de indruk dat Nederlanders die zulke dingen doen niet in staat zijn om er een tof boek over te schrijven.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Volkomen nutteloze questes volbrengen. Niet de bestemming maar de reis is belangrijk. Dat boek van McCarthy lijkt me daar ook een goed voorbeeld van.
Ik ben van plan om volgend jaar met een prutsautootje een willekeurig uitgestippelde links-links-rechts-enz. route door de groene republiek te gaan rijden. Ik vraag me af of ik dan ergens uitkom. Hoewel, met de wegbewijzering in Ierland zal het weinig uitmaken.quote:Ben al jaren op zoek naar een volkomen nutteloze queste voor mezelf na het lezen van Door Ierland met een koelkast.
Geweldig boekquote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:41 schreef UIO_AMS het volgende:
TS begint natuurlijk.Titel
Door Ierland met een koelkast
Ik heb dit boek ook in m'n kast staan en half gelezen, maar ergens ben ik gestopt, omdat ik paul theroux niet aardig vond denk ikquote:Op maandag 18 juli 2005 10:15 schreef Litman het volgende:
Aangezien ik alle reisboeken van Paul Theroux gelezen heb zal ik daar mee beginnen:Titel
The Happy Isles of Oceania
Ja, het begin van het boek was redelijk somber: een man van vijftig die net gescheiden is en zijn vrouw en kinderen achterlaat in Engeland, van zijn dokter te horen heeft gekregen dat hij misschien kanker heeft en in feite op zoek is naar een nieuw leven.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:29 schreef LG_Konjo het volgende:
[..]
Ik heb dit boek ook in m'n kast staan en half gelezen, maar ergens ben ik gestopt, omdat ik paul theroux niet aardig vond denk ikHij omschreef alles wel erg mooi (zoals het volgens de recensies ook zou moeten zijn evenals jou recensie), maar kon me toch niet echt boeien. Hij zette zichzelf nogal als middelpunt neer in het verhaal (hij had kanker en was weg bij z'n vrouw en had het er maar moeilijk mee kan ik me herinneren) maar ik vond z'n gedachte gang en hoe hij daarmee omging maar raar. Misschien moet ik het nog eens verder lezen hoor.. je kan pas oordelen als je het boek uitgelezen hebt vind ik namelijk en misschien was ik nog niet bij het 'leuke' gedeelte
![]()
Misschien ligt het aan het feit dat ik fan ben van de man, maar ik heb Down Under net uit en vond dit een prachtig boek, vol leuke wetenswaardigheden over Australië etc.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:08 schreef Litman het volgende:Titel
In a Sunburned CountrySchrijver
Bill BrysonISBN-code
?Korte inhoud
Bill Bryson: een van de bekendste Amerikaanse reisschrijvers van gemakkelijk weglezende reisboeken reist naar Australië en maakt daar allerlei 'hilarische' dingen mee.
Wat jij ervan vond
Eerlijk gezegd waren mijn verwachtingen redelijk hoog gespannen, nadat ik van dezelfde schrijver 'A Short History of Nearly Everything' had gelezen: een grappig en informatief 'wie-weet-waar-Willem-Wever-woont'- boek over allerlei zaken die die je altijd al hebt willen weten maar waarvoor je nooit de tijd hebt om het zelf uit te zoeken.
Dus was ik redelijk teleurgesteld toen bleek, dat Bryson het liefst per vip-shuttle busje van hotel naar hotel reisde, standaard klaagt over het eten en de bediening, en allerlei meningen heeft over de aboriginals zonder er ooit een gesproken te hebben. Hij is een ongelooflijk passieve reiziger die het liefst alles op een presenteerblaadje krijgt aangeboden, als hij ergens een uurtje is geweest vind ie het al weer genoeg, maar heeft er daarna wel een uitgesproken mening overReis kopiëren / hoog op de lijst van toekomstige bestemmingen / bestemming boycotten
Australië is prachtig, maar niet op de manier waarop Bryson reist (alleen steden, voornamelijk vanuit zinj autoraampje kijken, nauwelijks iemand spreken)Waardering in smilies
Slaapverwekkend en om te huilen dus:![]()
![]()
Ik vind zijn 'humor' (waar hij zo om geroemd wordt) enorm flauw en voor de hand liggen. Type 'leuke oom op een verjaardag grappen'quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:58 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan het feit dat ik fan ben van de man, maar ik heb Down Under net uit en vond dit een prachtig boek, vol leuke wetenswaardigheden over Australië etc.
Wil je me voor zijnquote:Op woensdag 14 september 2005 14:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Ondertussen heb ik trouwens ook al Spelen tegen Moldaviërs van Tony Hawks uit. Die review zal dus de volgende zijn.
Er staat nergens dat er geen 2 reviews van een boek mogen komen.quote:
Hoe beviel Door Ierland met een koelkast?quote:Op zondag 6 november 2005 15:39 schreef cptmarco het volgende:
volgenens mij moet ik binnenkort weer eens een boek bestellen....
Dit boek heb ik hier in de kast staan, ik ben van plan om er binnenkort in te beginnen. Ik ben nu helemaal benieuwd geworden naar dit boekquote:Op vrijdag 2 september 2005 10:10 schreef Litman het volgende:
# Titel
The Fatal Shore
# Schrijver
Robert Hughes
# ISBN-code
?
# Korte inhoud
Hughes beschrijft (op basis van wetenschappelijk onderzoek) de ontberingen en gruwelen die de eerste gevangen en hun bewakers moeten doorstaan gedurende de eerste jaren van de kolonisatie van Australië.
# Wat ik ervan vond
Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Australië is dit een fantastisch boek. Hughes beschrijft de wanhopige pogingen van de Engelse regering om de criminaliteit en armoede in Engeland te bestrijden. Als laatste redmiddel wordt de gevangenenkolonie bedacht op een continent waar ze toch niets mee doen omdat het te ontoegankelijk is en te ver weg ligt.
De gruwelen, martelingen en ziektes aan boord van de schepen die de gevangen (en hun bewakers) doorstaan op de lange reis via Zuid-Afrika naar Australië wordt gedetailleerd beschreven.
Aangekomen in Australië blijkt, dat men niet goed heeft nagedacht over de skills die nodig zijn om een woest continent leefbaar te maken. Er is bijvoorbeeld maar één man die verstand heeft van het planten van gewassen.
Hughes beschrijft goed hoe beestachtig de gevangenen die als een soort slaven worden gehouden worden behandeld: de zweepslagen, martelingen, vernederingen etc. De Aboriginals werden overigens nog vreselijker behandeld.
Na het lezen van het boek ben je verbaasd, dat een expeditie die zo knullig werd georganiseerd, uiteindelijk toch resultaat heeft opgeleverd nl. het bewoonbaar maken van Australië
Dit boek geeft een goed inzicht in de Australische geschiedenis, cultuur en psyche. Ik ben wel eens in de outback crocodile dundee -achtige australiërs tegengekomen en het eerste waar ik aan moest denken, was of ze misschien afstammelingen waren van de ruige ongeciviliseerde gevangen van een paar honderd jaar geleden. Als je ze er naar vraagt beweren ze overigens bijna allemaal dat ze rechtstreekse afstammelingen zijn, want Australiërs zijn erg trots op hun criminele voorvaderen!
# Waardering in smilies
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In een boekenwinkel.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:55 schreef SvenThaMan het volgende:
Leuk dit die reviews! Echt interessant om te lezen. Omdat ik na deze zomer in Schotland heb besloten ook nog een keer in Ierland te gaan kijken wil ik daar ook wat boeken over lezen.
Maar Door Ierland met een Koelkast kan ik op www.bol.com en www.blz.nl niet bestellen. niet leverbaar staat er. waar hebben jullie het gehaald/besteld?
ik heb nog niet zo lang geleden de engelse versie ergens online besteld, maar ik heb werkelijk geen idee waar....quote:Op woensdag 9 november 2005 14:55 schreef SvenThaMan het volgende:
Maar Door Ierland met een Koelkast kan ik op www.bol.com en www.blz.nl niet bestellen. niet leverbaar staat er. waar hebben jullie het gehaald/besteld?
Lijkt mij wel een boek om voor Kerst, Sinterklaas of verjaardag te kunnen gevenquote:In Daar ging mijn string kunnen we genieten van de hilarische, bizarre en onvergetelijke verhalen van reizigsters met wie het onderweg op jolige wijze misgaat. De auteur en samenstelster van deze verhalenbundel had eerder een bestseller met Zand in mijn beha. Dit laatste boek heeft meerdere prijzen gewonnen.
Nope. Niet gelezen, maar het lijkt me inderdaad wel een aardig cadeau voor tijdens de feestdagen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:58 schreef DutchTrain het volgende:
Iemand deze al gelezen?
[afbeelding]
Lijkt mij wel een boek om voor Kerst, Sinterklaas of verjaardag te kunnen geven
Goede recensie.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:24 schreef Gripper het volgende:
Leuk topic!! M'n eerste bijdrage is een klimverhaal, aangezien ik dat zelf ook doe. "De ijle lucht in" van Jon Krakauer. Aangezien er in mijn kast heel wat klimliteratuur (maar ook gewone down to earth reisboeken) staat, zal ik de komende tijd regelmatig eens een recensie posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |