quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:36 schreef ETA het volgende:
Ach, zolang sanitair redelijk is en ongeveer 2 vierkante meter vloerruimte tot mijn beschikking heb, ben ik tevredenHet is idd gezelliger in hostels, maar als je op privacy gesteld bent, dan is het wat minder. In het normale leven hou ik wel van wat privacy, maar op reis kan het me weinig schelen.
Heb zo 2,5 week lang in 5 verschillende gymzalen op de vloer geslapen met een matje, sliep perfect. Ook een oud fort geslapen met originele bedden, dat betekend een paar ijzerdraden gespannen op een frame en daarop een prikkelige deken, bij elke geringe beweging voel je de draden in je ribben prikken. Of hele nachten doorlullen tegen een sloveen over parasailen, en dat hij maar door blijft praten terwijl je allang in slaap bent gevallen. Ook ooit een paar dagen op een veldbedje in een basisschool overnacht.
Meestal kom je leuke mensen en situaties tegen, maar soms ook heel vreemde. Je Duitse buren besluiten een paar Praagse hoeren uit te nodigen op hun kamer. Tja, als je dan de verkeerde kamer binnenlooopt is het genant. Of een oud vrouwtje dat niks anders doet dan in het Russisch vloeken tegen iedereen die ze tegenkomt.
Maar over het algemeen is mijn mening: Hotels, daar kan ik nog altijd in verblijven als ik de 50 ben gepasseerd.
Niet zo zeer privacy, ik ga graag mijn eigen gangetje. In een hostel houd ik rekening met de anderen, dan kun je niet 's nachts met veel lawaai binnendenderen, want dan ligt iedereen te slapen.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik vind jou ook echt een type die heel erg van z'n privacy houdt.
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Als ik in een hotelkamer zit ontmoet ik geen mensen.quote:Op zondag 22 januari 2006 08:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mensen ontmoeten doe ik toch wel, daar heb ik geen hostel voor nodig.
Je komt toch wel buiten je hotel als je een hotelkamer hebt geboekt? Of zit je ook de hele dag in je hostel te chillen, kaarten en te zuipen?quote:Op zondag 22 januari 2006 08:31 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Als ik in een hotelkamer zit ontmoet ik geen mensen.
Welke hostels heb je zoal al gehad? En waar zit je nu in Christchurch?quote:Op zondag 22 januari 2006 08:20 schreef Kontiki het volgende:
Ben nu in Australie en Nieuw-Zeeland aan het rondreizen, en hostels voegen toch iets extra toe aan de reis. Je ontmoet zo makkelijk andere mensen, in de slaapzaal of in de gezamelijke ruimte. Het is erg leuk om internationale contacten op te doen. Meestal zijn het oppervlakkige contacten; je kan uren praten met wildvreemden, of een avond op stap gaan, en de volgende dag zijn ze alweer uitgecheckt. Maar dat maakt niet uit.
Aan het begin miste ik wel heel erg een eigen plekje. Je hebt geen privacy in hostels, en dat is vooral vervelend als je even een mindere dag of een enorme kater hebt.
Dat ligt er maar net aan waar het hotel ligt, soms zijn dat wel eens afgelegen locaties. En de gemiddelde leeftijd in sommige hotels en de prijzen in een hotelbar houden je ook nog wel eens tegen om te gaan socializen.quote:Op zondag 22 januari 2006 08:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je komt toch wel buiten je hotel als je een hotelkamer hebt geboekt?
Op die manier is er wel een zekere mate van 'veiligheid', vooral als je alleen op zoek gaat naar slaapplaatsen van mensen die al meerdere gasten/comments hebben lijkt m dit geen probleem.quote:i met jack through HC and we stayed at his place, in las cańitas, buenos aires. it was cool, comfortable.
he´s a really nice guy, clean place, probably the most comfortable we´ve been, we had dinner a couple times at jack´s friend´s restuarant, it was goood.
Het is gewoon een extra kans om mensen te leren kennen. Het is een overweging die je zelf moet maken; rust en privacy voor een hoger bedrag, of low budget reizen en zelfs in je accomodatie de kans krijgen om nieuwe indrukken op te doen.quote:Op zondag 22 januari 2006 08:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je komt toch wel buiten je hotel als je een hotelkamer hebt geboekt? Of zit je ook de hele dag in je hostel te chillen, kaarten en te zuipen?
Ben al een paar mensen tegengekomen die bijna uitsluitend op deze manier reizen en het schijnt goed te bevallenquote:Op zondag 26 februari 2006 23:43 schreef flipsen het volgende:
Hospitality club
Afgelopen keer heb ik me ook eens laten overhalen om te overnachten in goedkopere hotels. Allereerst een hotel in Lima wat me 20 dollar per nacht heeft gekost. Het hotel werd prima schoongemaakt, ik had een douche met warm en koud water, prima bed en cable-TV. Personeel was aardig en deed nergens moeilijk over, wel ontzettend veel geluidsoverlast tot een uur of 5 in de ochtend. Voor mij niet echt 'n probleem, maar als je er vroeg in gaat om de volgende dag vroeg weer wat te gaan ondernemen dan is dat hotel dus niet geschikt.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:51 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het is gewoon een extra kans om mensen te leren kennen. Het is een overweging die je zelf moet maken; rust en privacy voor een hoger bedrag, of low budget reizen en zelfs in je accomodatie de kans krijgen om nieuwe indrukken op te doen.
Voor mij is het makkelijk kiezen: er zijn geen dollars voor een hotelkamer
Ik heb geen low budget hotel nodig om mensen te leren kennen.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:51 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Het is gewoon een extra kans om mensen te leren kennen. Het is een overweging die je zelf moet maken; rust en privacy voor een hoger bedrag, of low budget reizen en zelfs in je accomodatie de kans krijgen om nieuwe indrukken op te doen.
Voor mij is het makkelijk kiezen: er zijn geen dollars voor een hotelkamer
Was iedereen maar zo sociaal als jij.... Kontiki schrijft trouwens dat hij het ziet als een EXTRA kans om mensen te ontmoeten en daar heeft hij toch zeker wel gelijk in. Je hebt meestal toch al snel contact als je met meerdere mensen op een kamer bent of staat te koken.quote:Op maandag 27 februari 2006 06:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb geen low budget hotel nodig om mensen te leren kennen.
Vandaar de 'extra' in m'n zinquote:Op maandag 27 februari 2006 06:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb geen low budget hotel nodig om mensen te leren kennen.
Steeds meer mensen met laptops in hostels ja... Ben er zelf niet zo'n voorstander van. Je kan meestal je spullen bij de receptie afgeven als je bang bent dat iets gestolen wordt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:14 schreef danos het volgende:
tsja op zich is het voor contacten natuurlijk prima, ik zit er dan wel alleen mee als je een laptop + camera meeneemt dat je toch een stuk minder lekker slaapt wanneer daar geen voorzieningen voor zijn.
Maar op zich wel prima om leuke sociale contacten op te bouwen
Lekker verrot is dat als er geen lockers zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:14 schreef danos het volgende:
tsja op zich is het voor contacten natuurlijk prima, ik zit er dan wel alleen mee als je een laptop + camera meeneemt dat je toch een stuk minder lekker slaapt wanneer daar geen voorzieningen voor zijn.
Maar op zich wel prima om leuke sociale contacten op te bouwen
Tja, ik lig toch liever relaxt op mijn kamer als ik wil rusten, in plaats van dat het een komen en gaan is van mensen.quote:Op maandag 27 februari 2006 20:06 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Was iedereen maar zo sociaal als jij.... Kontiki schrijft trouwens dat hij het ziet als een EXTRA kans om mensen te ontmoeten en daar heeft hij toch zeker wel gelijk in. Je hebt meestal toch al snel contact als je met meerdere mensen op een kamer bent of staat te koken.
Daarvoor kan je beter in Reviews van reisliteratuur kijken.quote:Op maandag 10 april 2006 14:44 schreef AquaDiGio het volgende:
Heeft iemand tips als het gaat om boeken met reisverhalen? Ik zoek vooral in de richting van "Led by destiny" van Kinga Freespirit en Chopin.
Ik wil voor ik de grote stap maak eens wat leerzame ervaringen van andere (wereld)reizigers lezen.
Dit klinkt erg leuk en aantrekkelijk! Ik heb mij zojuist ook maar even aangemeld op die site. Zelf ben ik namelijk van plan om vanaf juni een wereldreis te gaan maken. Druk bezig een wereldticket te versieren.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:43 schreef flipsen het volgende:
Ok, voor de mensen die interesse hebben even in het kort hoe het bij de Hospitalityclub werkt...
Ten eerste geef je je op door je te registreren. Daarna schrijf je een stukje over jezelf, hobbies, beroep etc en waarom je lid bent geworden van de HC. Ook geef je aan of mensen bij jou kunnen overnachten en zo ja, of ze bijvoorbeeld voor telefoonkosten of eten moet betalen. Ook kan je aangeven hoe lang van tevoren mensen je moeten contacten en hoe lang ze maximaal mogen blijven. Tevens kan je nog aangeven van welk geslacht je gasten moeten zijn als je dat belangrijk vindt.
Stel, je bent zelf op zoek naar een slaapplaats in bijvoorbeeld (ik noem maar wat...) Buenos AiresDan kom je uiteraard ook bij mijn profiel terecht en je ziet daar dat ik slaapplaats heb, een aparte kamer voor maximaal 2 gasten, die maximaal 3 nachten kunnen blijven slapen. Je kan ook in iemand profiel zien of hij al eerder gasten heeft gehad (handig), hoeveel mensen de 'paspoortcheck' hebben uitgevoerd (dus paspoort checken ter bevordering van de veiligheid) en of er mensen zijn die een comment hebben achtergelaten, zoals bijvoorbeeld Tim, één van mijn gasten:
[..]
Op die manier is er wel een zekere mate van 'veiligheid', vooral als je alleen op zoek gaat naar slaapplaatsen van mensen die al meerdere gasten/comments hebben lijkt m dit geen probleem.
Op dit moment heb ik een Duitse gast, die samen met een Belgische dame aan het reizen was. De Belgische is al naar huis en Jan vroeg of hij nog een paar nachten kon blijven. Het is een vrolijke gozer, die ook z'n eigen gang wel gaat als ik geen zin heb, dus no prolem. Met deze gasten heb ik in 2 dagen de toeristische hotspots van BsAs verkend (voor mij gesneden koek) wat ze erg waardeerden (1e keer in BsAs). Ze krijgen ook altijd een sleutel, ik ben namelijk nog geen gasten tegengekomen die ik niet vertrouwde...
Duidelijk zo?
Ik heb niet zoveel maar wel goede ervaringen met globalfreeloaders. Je kan overal terecht komen, op de vloer naast een "romantisch" stel of bij patserige Italianen met een zwembad in de tuin.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:49 schreef Lempicka het volgende:
kijk ook eens naar www.Globalfreeloaders.com maar niet verder vertellen hoor!
Als je wil kan je hier van eind april t/m begin juni zitten, hele huis voor jou alleen, maar kost je wel 800 dollar per maandquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:43 schreef Knakker het volgende:
Hey Flipsen, is die kamer in jouw huis/appartement ook voor twee maanden beschikbaar?
Hmm.... dan neem ik wel één of ander ranzig hostel voor 300 peso per maandquote:Op woensdag 12 april 2006 16:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je wil kan je hier van eind april t/m begin juni zitten, hele huis voor jou alleen, maar kost je wel 800 dollar per maand
Dat lijkt mij ook helemaal niks.. voor vakantie is het leuk, maar als je er gewoon moet wonen dan ga je je privacy na een tijdje inderdaad wel erg missen.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:20 schreef Janetje het volgende:
Hmm.. ik heb 5 weken in een hostel geleefd toen ik hier nog geen kamer had (Dublin)..
Maar ja, dat heb je in hostals ook wel eens. En iemand kan ook zomaar bij je inbreken als je er niet bent, kan ook gebeuren... Het kan allemaal, maar ik ben gelukkig nog goed van vertrouwen, wel zo prettigquote:Op zaterdag 29 april 2006 09:19 schreef Jaguarized het volgende:
Wat ik nogal een risico vind is dat als ik bij iemand ga slapen, ik mijn spul daar dus gewoon neermik en maar moet hopen dat het er nog staat als ik terugkom.
Ik kies dan ook altijd hostels uit die een kluisje hebben. Als ik bij iemand blijf pitten en die heeft dat dus niet, dan zou ik elke keer mijn laptop e.d moeten meeslepen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar ja, dat heb je in hostals ook wel eens. En iemand kan ook zomaar bij je inbreken als je er niet bent, kan ook gebeuren... Het kan allemaal, maar ik ben gelukkig nog goed van vertrouwen, wel zo prettig
Waarom eigenlijk? Je weet waar die persoon woont, dus als je laptop daar verdwijnt weet je ook waar je verhaal kan halen... Verder heeft de HospitalityClub een 'paspoort'controle, geeft misschien een iets vertrouwder gevoel?quote:Op zondag 30 april 2006 02:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik kies dan ook altijd hostels uit die een kluisje hebben. Als ik bij iemand blijf pitten en die heeft dat dus niet, dan zou ik elke keer mijn laptop e.d moeten meeslepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |