Ik had trouwens nog helemaal niets in dit topic gezet over mijn Couchsurfbelevenissen tijdens mijn vakantie in mei. Door couchsurfen en Ryanairvluchten heb ik toen niet alleen een fantastisch goedkope vakantie gehad maar ook nog eens een hele leuke waarbij ik nieuwe vrienden heb gemaakt.
Eerst 's morgens naar het vliegveld van Rome (woonplaats) vertrokken. Vervolgens voor ¤2,50 (vluchtprijzen zijn telkens alles inclusief) naar Milaan gevlogen, 2 uurtjes gewacht, doorgevlogen naar Eindhoven voor ¤2,50, vervolgens naar Amsterdam met de trein (¤17

!), daar bij een vriendin overnacht, volgende dag weer terug naar Milaan (¤5), trein gepakt naar Venetië.
Daar kwam ik 's avonds aan, ik couchsurfte bij twee meiden die zich niet echt veel van me aantrokken en die ook niet echt aardig waren (ik kreeg met moeite koffie aangeboden 's morgens maar echt heel welkom voelde ik me niet!). Ik zat overigens wel midden in het centrum, mijn raam keek uit op het Venetiaanse water met een prachtig klein bruggetje eroverheen!
Na 2 dagen naar Vicenza gegaan waar ik erg welkom ontvangen werd, er stond een maaltijd voor me klaar en ik sliep op de kamer bij twee meisjes uit Singapore. Die gozer deed echt alles voor zijn gasten, hij kwam me ophalen van het station, bracht me later weer weg, we kregen buskaartjes van hem, plattegronden, mochten zijn laptop en wasmachine gebruiken. Hij had sinds hij in september begonnen was al 140 mensen gehost. Soms sliep hij op de grond als hij zijn gasten een plezier deed met het bed.
Doorgereisd naar Bergamo en vandaaruit naar een klein plaatsje waar ik met de auto werd opgehaald door een heel lieve meid, die me hostte in haar ouderlijk huis waar ik een hele slaapkamer voor mezelf had. De dag erna weer met de auto naar de trein gebracht, doorgereisd naar Milaan waar ik gehost werd door een enorm aardige gozer die me meenam 's avonds naar zijn vrienden (allemaal surfers), waar we hebben gegeten en gedronken en gekletst.

Teruggevlogen (na een week) naar Rome, weer voor ¤2,50.
Tijdens de reis heb ik zelfs nog een couchsurfster uit Parijs ontmoet met wie ik vrijdag naar Nice ga, zij heeft onderdak geregeld bij haar vader thuis die met ons de hele zone daar wil gaan doorrijden, Nice, Cannes, Monaco, noem maar op.
Couchsurfing is kortom geweldig. Het zijn stuk voor stuk mensen die zich openstellen voor contact en je krijgt zo de kans om goedkoop veel van de wereld te zien en nog nieuwe mensen te ontmoeten ook. Tegelijkertijd is het niet zo dat je met elkaar op reis bent en dus zit je niet aan elkaar vast. Ideaal!