Yup, maar als je slim bent doe je het een paar maanden van tevoren, dan is je datum meestal nog helemaal vrij, en kun je elk moment van de dag (zo'n beetje) kiezen.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Je moet dus minimaal 2 weken voor je gaat trouwen in ondertrouw zodat men idd die check kan doen of alles klopt etc. etc.
Ja ok.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:59 schreef iamredleader het volgende:
Yup, maar als je slim bent doe je het een paar maanden van tevoren, dan is je datum meestal nog helemaal vrij, en kun je elk moment van de dag (zo'n beetje) kiezen.
Again, no offence maar dat zou ik nou dus echt niet willen. Een oud collega van mijnquote:Bijvoorbeeld populaire data zoals 06-06-06 om 16:00![]()
Leuk he die trouwstressquote:Op maandag 9 januari 2006 10:21 schreef Tally het volgende:
Ook ik heb al gedroomd over de bruiloft..
Was geen suk6 en hoop echt dat het beter gaat dan in mijn dromen
Mijn jurk was niet vermaakt.. Hele stuk dr af..
Barste open tijdens het ja woord..
Ik met mn moeder terug naar de winkel.. Boos op de mevrouw..
Moest het maar ff gaan maken..
Arie's pak was te kleinJurkje en pakje van bruidskinderen waren er niet..
Feestje was een soft.. Geen hond die kwam..
En die gene die kwamen hingen dronken aan de bar..
Ik heb de hele dag gejankt in mijn dromen.. Zal ook wel maar hopelijk niet met dezelfde reden
Veelteveelquote:Op maandag 9 januari 2006 20:28 schreef outcast_within het volgende:
Hoeveel kosten jullie bruiloften?
blijft wonderbaarlijk dat trouwen (nog steeds een volkomen vreemd fenomeen voor mij, behalve dat ik nu weet wat ondertrouw is)
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:54 schreef iamredleader het volgende:
Exacte getallen ga ik niet geven, met name omdat nog niks 100% vast is, maar de totale rekening (inclusief de jurk, vervoer, het hele weekend, etc etc etc, maar dan ook echt alles)
.....
ongeveer 20,000
![]()
Ik kwam er vandaag nog langs en moest toen aan jou denkenquote:Op maandag 9 januari 2006 10:20 schreef Tally het volgende:
[afbeelding]
Hier trouwen wij..
Helaas kan ik van de feestlocatie geen foto's laten zien aangeziend die er niet op het net.
http://www.restaurantderidder.nl/
Hard sparenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:13 schreef outcast_within het volgende:
10.000 euro dat is nogal wat. Hoe doen mensen dat dan die weet ik veel voor een uitzend buro werken en acht euro per uur krijgen? (die zijn er toch heel veel volgens mij)
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:29 schreef Beaker het volgende:
Onze trouwerij kost ongeveer ¤ 5000,=![]()
Trouwjurk en pak krijgen we en de auto kost ook niks omdat dat familie bezit is
[afbeelding]
en mijn eigen vier![]()
[afbeelding]
Maar het liefst zou Beaker-vriendje daar niet mee op de foto gaan![]()
Ook mooiquote:
Volgens mij een geval van keuzes maken. En uiteraard discipline om van dat geld af te blijvenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:13 schreef outcast_within het volgende:
10.000 euro dat is nogal wat. Hoe doen mensen dat dan die weet ik veel voor een uitzend buro werken en acht euro per uur krijgen? (die zijn er toch heel veel volgens mij)
Hoeveel wil je dr hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:58 schreef Beaker het volgende:
Tallytrouwstress
![]()
Heb jij een foto van de 5 cabrio?
Voor die corsages heb ik in elk geval een adresje, mochten we die willen: mijn pa.quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:55 schreef pluisje het volgende:
Onze bruiloft gaat geen 10.000 euro kosten, simpelweg door het feest en het diner weg te laten en de receptie klein te houden
Daarnaast nemen wij niet in gedachten 'hoe het hoort' maar 'wat wij willen'. We beginnen dus bij 0, en gaan dan kijken wat we doen. Iets als corsages vind ik bv persoonlijk onzin, iedereen die zit te pielen om met zo'n veiligheidsspeld zijn goeie goed niet te beschadigenDie laten we dus zitten
Ik wil een leuke bruiloft, maar ook gewoon op vakantie kunnen en met de kleine leuke dingen kunnen doen, dus ik wil het qua kosten wel binnen de perken houden.
Ik snap niet zo veel van trouwen, maar dat klinkt best goedquote:Op donderdag 12 januari 2006 09:55 schreef pluisje het volgende:
Onze bruiloft gaat geen 10.000 euro kosten, simpelweg door het feest en het diner weg te laten en de receptie klein te houden
Daarnaast nemen wij niet in gedachten 'hoe het hoort' maar 'wat wij willen'. We beginnen dus bij 0, en gaan dan kijken wat we doen. Iets als corsages vind ik bv persoonlijk onzin, iedereen die zit te pielen om met zo'n veiligheidsspeld zijn goeie goed niet te beschadigenDie laten we dus zitten
Ik wil een leuke bruiloft, maar ook gewoon op vakantie kunnen en met de kleine leuke dingen kunnen doen, dus ik wil het qua kosten wel binnen de perken houden.
Ik probeerde je een mailtje te sturen maar kreeg hem terug!quote:
Op een strand lijkt ons ook heel gaaf. Maar ja, het probleem van gasten hebben wij niet zo, die mogen van ons gewoon thuisblijvenquote:Op donderdag 12 januari 2006 09:57 schreef gr8w8 het volgende:
het gaafste lijkt me nog steeds om ergens op een strand te trouwen, Thailand oid. Maarja, wat doe je dan met je gasten he...
Ja bijna getrouwd man!quote:
Nog niet echt. Ben momenteel meer druk met het huis, gaat wel lekker. Bijna af.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:07 schreef Tally het volgende:
Ja bijna getrouwd man!
17 feb schiet op! Al zenuwachtig? Trouwstress?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:02 schreef gr8w8 het volgende:
Ik zou de kleine iedereen die corsage laten opspelden. Ezeltje prik, maar dan anders. Issie de hele dag wel mee zoet.
Tip: Dresscode rood.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:02 schreef gr8w8 het volgende:
Ik zou de kleine iedereen die corsage laten opspelden. Ezeltje prik, maar dan anders. Issie de hele dag wel mee zoet.
Tip: Dresscode rood.
Da's vervelend, gelukkig is het nu opgelost.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja bijna getrouwd man!
17 feb schiet op! Al zenuwachtig? Trouwstress?
Vrienden van ons trouwen ook op dit datum..
Kregen we gister de kaart van.. Wij dacht dat we niet welkom waren
Iedereen had hem al ontvangen.. Maar hij was naar verkeerd adres gestuurd
Hangt er helemaal vanaf met betrekking tot het hoe en wat.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef Leegle het volgende:
Een tvp-tje, mn vriend en ik zijn al bijna een jaar verloofdEcht superleuk om alle voorbereidingen en verhalen hier te lezen!
De grote dag zal nog wel ff duren, omdat ik eerst nog wil afstuderen en we flink willen sparen voor de bruiloft... is ook wel nodig als ik die bedragen hier zo voorbij zie komen!
En heb ook nog n vraagje: wat zijn nou de grootste kostenposten op een *doorsnee* (k weet dat ze niet bestaan, maar k probeer t toch maar) bruiloft? Diner? Locatiehuur? Drank? Of zaken waar ik mn onnozelheid helemaal niet aan gedacht heb?
quote:Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef Leegle het volgende:
Een tvp-tje, mn vriend en ik zijn al bijna een jaar verloofdEcht superleuk om alle voorbereidingen en verhalen hier te lezen!
De grote dag zal nog wel ff duren, omdat ik eerst nog wil afstuderen en we flink willen sparen voor de bruiloft... is ook wel nodig als ik die bedragen hier zo voorbij zie komen!
En heb ook nog n vraagje: wat zijn nou de grootste kostenposten op een *doorsnee* (k weet dat ze niet bestaan, maar k probeer t toch maar) bruiloft? Diner? Locatiehuur? Drank? Of zaken waar ik mn onnozelheid helemaal niet aan gedacht heb?
IJsselcityquote:Op maandag 9 januari 2006 10:20 schreef Tally het volgende:
[afbeelding]
Hier trouwen wij..
Helaas kan ik van de feestlocatie geen foto's laten zien aangeziend die er niet op het net.
http://www.restaurantderidder.nl/
Bedankt voor de enthousiaste reactie en tip! Een datum plannen willen we zsm doen, maar is vooralsnog lastig omdat we daarbij uit willen gaan van hoeveel we moeten sparen en hoe snel dat kan enzo... is niet echt leuk, zo economisch bezig zijn over iets dat zo romantisch is, maar hoort er wel bij. En we hebben geen ontzettende haast ofzo, al lijkt het me wel erg fijn om een datum te hebben! Ik word helemaal jaloers als ik al die voorbereidingsverhalen hier zo leesquote:Op zondag 15 januari 2006 14:41 schreef iamredleader het volgende:
nieuwe mensen, nieuwe data! Gefeliciteerd alvast, en jullie hebben dus nog geen datum? Geeneens een jaar? Nou ja, dat komt allemaal wel.
[...]
In elk geval succes met de voorbereidingen, en laat snel weten als jullie een datum hebben, dan kan die in de OP.
![]()
quote:Op zondag 15 januari 2006 16:28 schreef Ballebek het volgende:Ik heb vorig jaar 19 juni geroepen maar dacht de hele tijd is nog ver weg... NIET MEER DUS!
Dan maar eerst naar het gemeentehuis en daarna iedereen uitnodigen bij de lokale shoarmatent misschien komt het dan toch nog goed![]()
De geven dan vaak een wat minder uitgebreid feest (scheelt best veel) of bezuinigen op ander zaken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:13 schreef outcast_within het volgende:
Het huis hebben we samen gekocht, en de auto is een leasebak, dus wij delen gewoonquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:31 schreef outcast_within het volgende:
En trouwen jullie ook met de eerlijk zullen we alles delen, of met de stel we gaan uitelkaar (66%toch?) dan hou ik mijn auto en jij je huis) gedachte.
Ik heb ooit in de Bobo gelezen:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:37 schreef pluisje het volgende:
[..]
Het huis hebben we samen gekocht, en de auto is een leasebak, dus wij delen gewoon
Yep wij delen alles. Het is nu al zo geregeld dat mocht Knut komen te overlijden dat de hyptoheek mij wordt kwijtgescholden. Het enige wat een punt zou kunnen zijn is dat Knut de zaak van zijn vader zou overnemen, maar dan kunnen we altijd nog een contract laten afsluiten bij de notaris dat ik afzie van de eventuele rechten bij een scheiding.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:31 schreef outcast_within het volgende:
En trouwen jullie ook met de eerlijk zullen we alles delen, of met de stel we gaan uitelkaar (66%toch?) dan hou ik mijn auto en jij je huis) gedachte.
Wij zijn 24 juni in ondertrouw gegaan zo is het wel spreiden hequote:Op maandag 16 januari 2006 20:21 schreef Brighteyes het volgende:
Wij moesten ook betalen bij het in ondertrouw gaan. Nou was dat ook echt 2 weken van te voren dus qua spreiding schoot dat niet echt op.
Jammer, Teig, mag ik vragen waarom er uitstel is? Maar goed, plaats een Topic Report, en een van de mods zal vast wel zo lief zijn om de OP aan te passenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:42 schreef teig het volgende:
haal mij maar uit het rijtje.. onze bruiloft wordt uitgesteld. We gaan zeker trouwen alleen niet (op de ooh zo mooie datum) 20-06-2006
Ik blijf lurken en ideetjes opdoen en kom zeker weten terug
tis idd heel jammer, maar vor nu echt het beste. We willen saampjes eerst wat dingen echt goed geregeld hebben voor we de grote stap nemen. De relatie is niet over, we trouwen alleen gewoon wat later!!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:53 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Jammer, Teig, mag ik vragen waarom er uitstel is? Maar goed, plaats een Topic Report, en een van de mods zal vast wel zo lief zijn om de OP aan te passen![]()
Ja, gelukkig maar, ik schrok al.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:11 schreef Silmarwen het volgende:
Balen Teig! Ik dacht helemaal dat jullie uit elkaar waren ofzo.Dit is het gelukkig niet!
dank je wel ik heet ellen en mijn vriend heet paul.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:40 schreef iamredleader het volgende:
Hallo nationx, leuk dat je er ook bij komt!
19 mei aanstaande, da's binnenkort! Zal ik even een Topic Report maken, en vragen of een moderator je ook in de Openingspost zet? En mag ik vragen hoe je partner heet? En als hij meeleest, is dat niet erg, juist leuk, dan mogen jullie leuk samen in de OP...
Anyway, welcome!
![]()
Datum?quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:20 schreef Beaker het volgende:
Mijn partner staat er ook niet bij![]()
Het moet dus worden Beaker & Thecrook
Wie past hem aan?
Ik denk dat het of een nummer van run rig wordt of het nummer wat we ook voor het trouwen hebben en die ik moet gaan zingen wat ik helemaal niet durfquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:37 schreef nationx het volgende:
De openingsdanst! welk nummer hebben jullie daar voor gekozen? Wij hebben nick cave and the bad seeds met the ship song dat is een heel mooi nummer dat gaat over dat mijn aanstaande dan mijn man mijn steun en toe verlaat is dat ik alles bij hem kwijt kan. We hebben samen een geschiedenis. het is voor ons een heel bijzondere plaat.![]()
Runrig Hearts of olden gloryquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:42 schreef nationx het volgende:
Wauw zelf zingne ja inderdaad je moet maar durfen maar is wel heel mooi en speciaal natuurlijk. En hoe heet dat nummer dan van run rig?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:52 schreef nationx het volgende:
Wauw mooi, geeft je vader je ook weg!
Omdat wij veel mensen hebben van verschillende leeftijden hebben wij een aantal verschillende dingen gekozen..quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:42 schreef Beaker het volgende:
Tally, wat voor bedankjes hebben jullie? Wij hebben ook iets meer gasten inmiddels, ook zo rond de 30 extra ....... maar ach wat geeft hetJe trouwt maar 1 keer
![]()
HarryP, welkom
quote:Op zondag 22 januari 2006 11:47 schreef -Bubseltje- het volgende:gisteren een erg leuke meevaller gehad van mijn vader en moeder
en dat op mijn verjaardag
quote:Op zondag 22 januari 2006 17:20 schreef assie het volgende:
Ja hoor, wij willen ook in de OP. Assie en...... Daphne trouwen op 11 mei.
Zal de komende tijd wel wat vaker hier te vinden zijn....
quote:Op maandag 23 januari 2006 10:20 schreef realbase het volgende:
Ik weet ECHT niet hoe mijn vriendin eruit ziet..
Het is de koninklijke schouwburg in den haagquote:Op maandag 23 januari 2006 11:11 schreef Leegle het volgende:
Realbase: wow! Echt een súpermooie locatie! Waar is het? En is het echt een kasteel (want zo ziet het er wel ene beetje uit)
alleen de ceremonie.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:42 schreef Leegle het volgende:
Mooi hoor!![]()
Hebben jullie in de schouwburg alleen de ceremonie of ook jullie feest?
je hebt " bedankt dat je er was kaartjes " en je hebt een aandenken wat je de mensen mee kan geven na het feest. Iets persoonlijks ofzoquote:Op maandag 23 januari 2006 12:15 schreef outcast_within het volgende:
Ik las net iets van bedankjes.
Is dat om te bedanken dat ze gekomen zijn? Net zoiets als een goodybag na een feestje o.i.d?
Zit er ook variatie in de groote ervan?
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:56 schreef cloarie het volgende:
Ik ga ook trouwen!![]()
Nog dit jaar.
We zijn elkaars eerste grote liefde (van de middelbare school), hebben allebei een andere relatie gehad en zijn daarna weer bij elkaar gekomen. Dat bleek zo ontzettend leuk en lief en goed te zijn dat we hebben besloten om te gaan trouwen!
Ik ben denk ik een slagje jonger dan de meeste mensen die hier posten (nu nog 21, als ik trouw 22), we hebben geen 10.000 euro te besteden, maar ik wil wel graag meekletsen over de voorbereiding.
![]()
Grappig, trouwen op independence day (juist wanneer jet niet meer zo "independent" bentquote:Op maandag 23 januari 2006 23:16 schreef cloarie het volgende:
Waarschijnlijk wordt het vier juli.
Wennie is echt helemaal geen probleem!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:44 schreef Wennie het volgende:
Ik ben nog in geen bruidszaak geweest en ik heb nu al geen zin meer om een jurk te gaan zoekenBlijkbaar mag het voor vrouwen met een grotere maat en grotere borsten niet makkelijk zijn een jurk te vinden
![]()
Nou troost je want toen ik mijn jurk ging kopen was het ook echt een kriem ik ben heel smal en iedereen ach jou moet alles staan dan zal jij wel geen moeite mee hebben met zoeken naar een jurk, maar dan hadden ze het toch verkeerd! Er zijn eerder meer jurken voor de vol slanke mensen dan voor smalle mensen! Ik weet zeker dat je de jurk van je dromen vondt!!!!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:44 schreef Wennie het volgende:
Ik ben nog in geen bruidszaak geweest en ik heb nu al geen zin meer om een jurk te gaan zoekenBlijkbaar mag het voor vrouwen met een grotere maat en grotere borsten niet makkelijk zijn een jurk te vinden
![]()
Leuk!! Ik zag vandaag pas je berichtje dat die beurs dit weekend was, ik had er ook wel heen gewild!quote:Op zondag 29 januari 2006 13:57 schreef iamredleader het volgende:
MevrouwKoRn, leuk, gefeliciteerd!
Iedereen zijn of haar eigen wensen voor de bruiloft, kijk maar naar "Runaway Bride" met Richard Gere en Julia Roberts.
De huwelijksbeurs was leuk, veel ideetjes opgedaan, maar helaas was het erg druk en de enige tent met echt eten was te druk. Anyway, het was geestig, we hebben wat ideetjes en contacten samengeraapt, vervolgwerk komt deze week wel.
Ach, hij komt nog een paar keertjes, ff kijken waar ook alweer.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:58 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Leuk!! Ik zag vandaag pas je berichtje dat die beurs dit weekend was, ik had er ook wel heen gewild!
Jammer dat het zo druk was...
Er is echt genoeg te vinden hoor :quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:44 schreef Wennie het volgende:
![]()
Leuk! Als je zin hebt, vertel eens wat meer! Houden jullie er een feest bij? Muziek? zaaltje? Misschien foto's van waar het gehouden wordt?quote:
Dank u kan bijna niet wachtenquote:
Misschien een stomme vraag, maar trouwschoenen koop je die ook in een bruidswinkel of ergens anders? En zijn ze heel prijzig (lees: honderden euro's?)quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:56 schreef Kyara het volgende:
Is dat Groot Warnsborn trouwens?
Wij zijn druk bezig met het opstellen van de tekst voor de trouwkaart. Best lastig vind ik. Verder ook beeldschone trouwschoentjes besteld (vind ik zelf dan).
Oh ja, mag mijn aanstaande echtgenoot Argento ook in de OP?
Ik iets minder dan een half jaar van te voren. We hebben ook pas net echt besloten dat we gingen trouwen dus meer tijd was er ook nietquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:30 schreef freecell het volgende:
wanneer zijn jullie begonnen met actief trouwjurken zoeken?
Ik vind het nu nog een beetje vroeg en ik dacht ergens aan het einde van deze zomer, maar dan hebben ze de zomercollectie van volgend jaar al weer en ik wil één met mouwen... Moet ik dan ergens begin deze zomer gaan zoeken?
De schoentjes heb ik gekocht bij de bruidsjurkenzaak..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:13 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar trouwschoenen koop je die ook in een bruidswinkel of ergens anders? En zijn ze heel prijzig (lees: honderden euro's?)
Ik wil wel een mooi sandaaltje/open schoentje onder mijn zomerjurk. Ik wil niet helemaal het idee hebben dat het ''even snel'' trouwen wordt.
Oe spannend hequote:Op woensdag 1 februari 2006 09:12 schreef Gunner het volgende:
Nog 17 dagen vanaf nu!
Nou ja zeg.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:52 schreef HarryP het volgende:
Mijn vriendin (verloofde) heeft haar trouwjurk ook al gevonden. Een halfjaar van te voren. Ze heeft niet te horen gekregen dat dat het minimum is maar als ze dat tegen mij zouden zeggen bij het kopen van mijn pak dan zou ik even hard zeggen dat als ze te weinig tijd hebben dat ik dan wel opzoek ga naar een andere winkel waar ze het wel binnen de tijd voorelkaar krijgen.
Waauw dat is een leuk schoentje!! Bedankt voor je reactie, ik ga zeker eens naar binnen lopen bij de bruidswinkel hier. En de prijs valt me reuze mee!quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:55 schreef Tally het volgende:
[..]
De schoentjes heb ik gekocht bij de bruidsjurkenzaak..
Die hadden "maar" 4 paar staan ofzo.. Dus was makkelijk kiezen...![]()
En ik heb er 125 euro voor betaald.. Satijnen schoentjes.. Ivoor kleur..
Heeeeeeeeeeeel klein plaatje
[afbeelding]
Nu er alleen nog op kunnen lopenquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:23 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Waauw dat is een leuk schoentje!! Bedankt voor je reactie, ik ga zeker eens naar binnen lopen bij de bruidswinkel hier. En de prijs valt me reuze mee!
Ik heb dus geen bruidsjurk, maar koop een mooie witte zomerjurk, meestal vind ik Didi geweldige kleding hebben dus die hebben misschien wel een leuke zomercollectie.
Vriend gaat ook gewoon in nette kleding, ws wel korte kleding ivm de warmte daar in Las Vegas.
Ik vrees ook dat bij onsquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:29 schreef cloarie het volgende:
Volgens mij denkt mijn schoonmoeder daar anders over trouwens![]()
quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:32 schreef Knut het volgende:
Ik heb geen ondergoed
Eigenlijk heb ik alles behalve ondergoed
Ongeveer dezelfde prijs.
Ik ga in mei trouwen en ik heb in oktober al mijn jurk uitgezocht! Ik had in eerste instantie zo iets van is dat niet te vroeg en toen zei de verkoper tegen mij dat er zelfs mensen een jaar van te voren hun jurk al kwamen uit zoeken dus het is maar wat je wilt!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:30 schreef freecell het volgende:
Ik vind het nu nog een beetje vroeg en ik dacht ergens aan het einde van deze zomer, maar dan hebben ze de zomercollectie van volgend jaar al weer en ik wil één met mouwen... Moet ik dan ergens begin deze zomer gaan zoeken?
Ja! Is goed! Van de zomer ergens?quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:27 schreef Bluezz het volgende:
Ben weer bij met lezen
Het blijft een![]()
lurktopic
BE zullen we nog een keer :') Met dezelfde mannen dan he
Volgens mij staat in de wet alleen dat je minimaal twee weken vantevoren in ondertrouw moet gaan. Maar staat het gemeenten dus vrij om een langere periode te kiezen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:15 schreef Tamea het volgende:
Maar we dachten dat dat wel even snel kon. Niet dus, de termijn voor ondertrouw is hier 8 weken. Gelukkig kunnen we nu nog de 16e in ondertrouw en dan half april trouwen, maar het is niet heel erg ruim meer.
Is die termijn overal zo lang? Ik dacht namelijk dat het 2 weken was, maar kennelijk verschilt het per gemeente?
Ik ga inderdaad voor een lichte zomerjurk (ik koop geen echte trouwjurk, gewoon een hele mooie jurk bij Didi of soortgelijke winkel) en daar moet dus huidskleurig ondergoed onder, niet echt opwindend, dus het zwarte setje doe ik later pas aanquote:Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef nationx het volgende:
he mevrouw korn je had toch een lichte bruidsjurk? of niet maar is wel een heel mooi setje!!!!
Maar voor zover ik weet moet je in Las Vegas wel 24 uur van tevoren in ondertrouw gaan.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:31 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Goed dat jullie het over ondertrouw hebben, daar had ik dus helemaal nooit aan gedacht, en voor de zekerheid eventjes gebeld met de gemeente.
Als je in buitenland trouwt hoef je niet in ondertrouw en je trouwt in gemeenschap van goederen, als je op huwelijkse voorwaarden wilt trouwen moet je dit voor je trouwt aangeven hier in Nederland.
Ja klopt, je moet 24 u van te voren een Marriage Liscense hebben gehaald bij het Marriage liscense bureau in Nevada. En vanuit Nederland 3 documenten meenemen daar naar Las Vegas. Het schijnt dat er vaak niet eens om gevraagd wordt,en dat een paspoort voldoende is maar ja je weet maar nooit. En dan na afloop van het trouwen moeten er ook weer documenten mee naar Nederland om het huwelijk hier wettig te laten inschrijven.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Maar voor zover ik weet moet je in Las Vegas wel 24 uur van tevoren in ondertrouw gaan.
We maken er gewoon niet zoveel werk van en het was niet zo'n hot item, totdat het ineens allemaal veel krapper bleek dan we dachten.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:46 schreef PM-girl het volgende:
Hee, Tamea, wat lees ik nu? Daar heb ik je in Z en G nog niet over gehoord!!
Het neemt wel een hoop geregel wel, trouwen voor de geboorte.
* PM-girl stiekem hoop heeft!
Als die mensen je een beetje kennen weten ze dat zo'n megabruiloft niks voor je is, en zullen ze dat ook gewoon accepteren. Het is toch jullie dag en die moet je maken zoals jullie dat willen. Je moet het doen voor jezelf en niet voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:59 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat er best wel mensen in onze families zijn die zich een beetje gepasseerd voelen, van dat er geen feest is geweest enzovoorts.. maarja ik wou het gewoon niet zo, ik vind het verschrikkelijk om een hele dag in de belangstelling te moeten staan.
Heb ik ook meegemaakt. Ik stelde mezelf gerust, dat je op die manier minstens ideen krijgt voor wat verkeerd kan gaan en dan kun je dus zorgen dat het niet gebeurd. Misschien is het ook zo, dat als het in je dromen niet goed gaat, dat dan de dag des te beter word, net zoals met het laatste keer oefenen voor een premiere.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:49 schreef Silmarwen het volgende:Ikheb zo'n nachtmerrie gehad. De trouwatum moest worden verzet voor een of andere redenen en we waren nog niet in ondertrouw. Ik was mijn jurk kwijt en de kapper kon mijn haar niet doen vanwege haar cao.
Hopelijk gaat het op de bruiloft wel goed
mooie autoquote:
Hoi lieverdquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:58 schreef Tinuviel het volgende:
Heb ik ook meegemaakt. Ik stelde mezelf gerust, dat je op die manier minstens ideen krijgt voor wat verkeerd kan gaan en dan kun je dus zorgen dat het niet gebeurd. Misschien is het ook zo, dat als het in je dromen niet goed gaat, dat dan de dag des te beter word, net zoals met het laatste keer oefenen voor een premiere.
Op een paard zou toch ook leuk zijn?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:57 schreef iamredleader het volgende:
MevrouwKoRn, leuk, gefeliciteerd!
Iedereen zijn of haar eigen wensen voor de bruiloft, kijk maar naar "Runaway Bride" met Richard Gere en Julia Roberts.
De huwelijksbeurs was leuk, veel ideetjes opgedaan, maar helaas was het erg druk en de enige tent met echt eten was te druk. Anyway, het was geestig, we hebben wat ideetjes en contacten samengeraapt, vervolgwerk komt deze week wel.
Paard en koets is mooi, maar helaas iets te duur. Had je maar een rijkere toekomstige echtgenoot moeten uitkiezenquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:07 schreef Tinuviel het volgende:
Op een paard zou toch ook leuk zijn?
Ik denk op zich maakt het niet veel uit. Je kan het ook rond een jaar van tevoren uitzoeken, je krijgt toch nog passessies. Dan word de jurk precies op maat gemaakt. Kijk maar wanneer je denkt de modellen te vinden, die je wel graag wil. Ik zou niet te laat ervoor gaan, misschien zo'n halfjaar uiterlijk van tevoren, want het kan een paar maanden duren voordat de jurk besteld is. Hangt ook ervan af, hoeveel tijd je hebt en hoe snel je denkt iets te vinden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:30 schreef freecell het volgende:
Natuurlijk wil ik met jequote:Op woensdag 8 februari 2006 21:01 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Hoi lieverd![]()
Ja, dat met dat dromen heeft ook z'n positieve kanten. Je denkt nog eens over alles na.
Tinuviel,
en wil je
met me?
Bij een koets is dat inderdaad zo. Alleen een paard valt misschien wel nog mee, heb nooit naar geinformeerd, dan moet je wel kunnen paard rijden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:09 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Paard en koets is mooi, maar helaas iets te duur. Had je maar een rijkere toekomstige echtgenoot moeten uitkiezen![]()
Zieeen zieen! Of kan dat niet ivm meelezende mensen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:45 schreef Beaker het volgende:Het ontwerp van ons kaartje is klaar
en hij is super leuk geworden
Leuk, klinkt al goed al die voorbereidingen!!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:49 schreef Fastcruiser het volgende:
Hard gegaan deze weken met uitpluizen
- receptie geregeld
- plek voor diner "geregeld" (mits we financieel er uit komen), is iig kwa sfeer/eten goedgekeurd
- Ring (heren) besteld
- Stoffen voor pak uitgezocht. Volgende week de maatsessie
- Vakantie geboekt (en meteen nog 1 iets eerder om ff te relaxen)
Had gehoopt dat de fotograaf ook zou lukken.... maar dat vond ik echt te duur, dus ff een alternatief zoeken.
Vakfotografen kunnen serieus achterlijk duur zijn idd...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:49 schreef Fastcruiser het volgende:
Had gehoopt dat de fotograaf ook zou lukken.... maar dat vond ik echt te duur, dus ff een alternatief zoeken.
Nog niks te zienquote:Op maandag 13 februari 2006 09:20 schreef freecell het volgende:
Gisteren belde een oude tante van mij dat ze een trouwjurk had hangen in mijn maat, of het niet iets voor mij was. Dus ik daarheen om te passen. Resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Let ook vooral even op mijn ongelukkige hoofdIk ben dus NIET zo dik als ik hier lijk, voor de duidelijkheid.. Mèn, ik leek net een bruidssuiker.
edit: de foto's zijn nog maar net ge-upload en doen het binnen 15 minuten
Als ik op de linkjes in de quote klik dan doen ze het welquote:
Linkjes van gemaakt, nu werkt het wel...quote:Op maandag 13 februari 2006 09:54 schreef Anitra het volgende:
[..]
Als ik op de linkjes in de quote klik dan doen ze het wel
En je kijkt idd heel erg blij en gelukkig
Ik weet ook wat ik dan absoluut NIET aan moet trekken om te voorkomen dat ik zo kijk!quote:Op maandag 13 februari 2006 09:56 schreef Troel het volgende:
Nouja, nou weet je tenminste hoe je op je bruiloft niet moet kijken
Ik zit met hetzelfde op dit moment: het uitzoeken van een kapper visagiste. Ik heb wat informatie van grote bedrijven, die dit doen, waarschijnlijk bijna overal in Nederland. Heeft van jullie vrouwelijke fokkers misschien iemand ervaring met een van deze? De namen zijn "Xan and Rich", "CPCreations", "quioz" en "Oriflame". Zijn er aanraders of afraders bij?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 10:05 schreef Tally het volgende:
T zit allemaal ff niet mee.. De kapster belde af.. Ze gaat toch op vakantie met de lente vakantie.. Dus kan zij mijn haar niet doen.. Ik 2 andere gebeld.. Die doen geen bruidskapsels.. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak bij een kapper hier om de hoek.. Eens kijken of ik het daar kan regelen..
Ook bij de kleding van de bruidskinderen heb ik wat tegenslagen.. Elke keer als ik een keus heb gemaakt en om een prijs vraag wil ze maten weten.. Nu kreeg ik een hele lijst met dingen die ik even moest opmeten.. Nou gister gedaan heeft ze er nog meer nodig..
En nog steeds heb ik geen prijzen ontvangen.. Misschien toch maar eens kijken of ik ergens anders nog een jurkje en pakje kan scoren.. Want dit duurt me te lang.. De maten van mn bruidsmeisje had ze nu wel maar die jurkjes zijn niet op voorraad.. Maar ik kan wel langskomen om te kijken naar de jurkjes.. Nee dat wil ik niet want ik wil kijken hoe deze staan bij mn nichtje... Grrr...
Heb nu wel iemand die mn make up komt doen.. Hele leuke meid
En ook de bloemen word gedaan door iemand uit de familie.. Alleen moet ik zelf er achterkomen wat voor bloemen ik wilNou dat word een mooie
Nou, nee, dat ben je ookquote:Op maandag 13 februari 2006 09:20 schreef freecell het volgende:
Mèn, ik leek net een bruidssuiker.
Oriflame is toch dat tupperware gebeuren alleen dan voor make-up?quote:Op maandag 13 februari 2006 10:31 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde op dit moment: het uitzoeken van een kapper visagiste. Ik heb wat informatie van grote bedrijven, die dit doen, waarschijnlijk bijna overal in Nederland. Heeft van jullie vrouwelijke fokkers misschien iemand ervaring met een van deze? De namen zijn "Xan and Rich", "CPCreations", "quioz" en "Oriflame". Zijn er aanraders of afraders bij?
quote:Op maandag 13 februari 2006 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, nee, dat ben je ook
Maar dat heeft niks met lengte, gewicht of wat dan ook te maken, iedereen is een bruidsuiker in zo'n jurk. Jeetje![]()
![]()
Dat is eraan af te zienquote:Op maandag 13 februari 2006 14:04 schreef freecell het volgende:
Dat krijg je met oude tantes
Hij was wèl heel goedkoop![]()
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 13 februari 2006 16:24 schreef Memmel het volgende:
Ik kom ook nu pas achter dit topic! Ik trouw op 24 maart a.s. met mijn eerste vriendje. We hebben dan precies 14 jaar en 3 dagen verkering!
Nou meid je ziet er echt dood ongelukkig uit dus doe dat maar nietquote:Op maandag 13 februari 2006 09:20 schreef freecell het volgende:
Gisteren belde een oude tante van mij dat ze een trouwjurk had hangen in mijn maat, of het niet iets voor mij was. Dus ik daarheen om te passen. Resultaat:
http://picserver.student.utwente.nl/v/Y915620GV99N
http://picserver.student.utwente.nl/v/NJ9FG423224B
http://picserver.student.utwente.nl/v/E47826WMJ127
Let ook vooral even op mijn ongelukkige hoofdIk ben dus NIET zo dik als ik hier lijk, voor de duidelijkheid.. Mèn, ik leek net een bruidssuiker.
edit: de foto's zijn nog maar net ge-upload en doen het binnen 15 minuten
edit: ging niet goed, dus dan maar met linkjes....
Erg is dat he..quote:Op maandag 13 februari 2006 17:32 schreef Beaker het volgende:
Welkom Memmel
Ik zit al een tijdje te kijken op marktplaats.nl onder het kopje "trouwkleding" om te zien wat mensen aanbiedenEcht heel leuk
Van nieuw tot heel erg oud
zeker de moeite waard om eens te spieken!
Er staan hele lelijke dingen op..quote:Op maandag 13 februari 2006 17:45 schreef Beaker het volgende:
Jaom te zien dat er toch geen mooiere is dan degene die je zelf hebt gekocht
Maar .... zeg nou zelf er staan best hele lelijke op
![]()
OMG ik ben echt blij dat ik al zoveel afgevallen benquote:Op maandag 13 februari 2006 18:37 schreef Tally het volgende:
[..]
Er staan hele lelijke dingen op..
Vooral als je kijkt naar de wat grotere maten..
Dat zijn echt vuilniszakken..
Je hebt voor grotere maten ook echt hele mooie jurken..quote:Op maandag 13 februari 2006 19:00 schreef Troel het volgende:
[..]
OMG ik ben echt blij dat ik al zoveel afgevallen ben
De sissi jurkenquote:Op maandag 13 februari 2006 19:34 schreef Beaker het volgende:
Ik vind vooral de jurken met heel veel "gedoe" eraan heeeeeel lelijksmaken verschillen natuurlijk
ik heb een hele mooie sissi-jurk gezienquote:Op maandag 13 februari 2006 19:55 schreef Isabeau het volgende:
Kan bij sommige vrouwen heel mooi staanMaar ik geloof dat dat sowieso een beetje uit is.
Ik ga hem zienquote:Op maandag 13 februari 2006 19:48 schreef Tally het volgende:
[..]
Je hebt voor grotere maten ook echt hele mooie jurken..
Daar maakte ik me toen druk om, ik heb maat 48 (nu 50 zodat deze mooier vermaakt kan worden)..
Dus val ik net buiten de "normale" maten.. En als ik dan op internet zocht naar grote maten jurken kon ik alleen huilen omdat ik zulke lelijke dingen vond..
Daarom had ik ook geen zin om jurken te gaan passen..
Maar het valt allemaal reuze mee.. Ik heb een bloedmooie jurk (vind ik dan idd smaken verschillen)..
Ik heb vorig jaar met m'n moeder een bruidsshow gezien en ik was natuurlijk weer helemaal verliefd op de laatste jurk. Zeg maar het kostbare pronkstuk van de showquote:Op maandag 13 februari 2006 19:59 schreef freecell het volgende:
ik heb een hele mooie sissi-jurk gezien
Ze komen juist weer een beetje in hier en daar, maar ze zijn screeuwend duur
tuurlijkquote:Op maandag 13 februari 2006 20:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar met m'n moeder een bruidsshow gezien en ik was natuurlijk weer helemaal verliefd op de laatste jurk. Zeg maar het kostbare pronkstuk van de showOftewel: de duurste jurk die ze hadden.
![]()
Zo lijkt het wel een beetje idd. Ze hebben op hun website dan dus ook alleen Oriflame producten, daar staat verder ook helemaal geen informatie over bruidskapsels en zo. Maar daarom dacht ik ik kijk even of er hier iemand persoonlijke ervaring heeft gemaakt met Oriflame, Xan and Rich, CPCreations of Quioz. Als je een bedrijf niet kent, kun je denk ik wel wat afleiden uit ervaringen, die andere mensen ermee hebben gemaakt.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Oriflame is toch dat tupperware gebeuren alleen dan voor make-up?
Ja tuurlijk heeft ie een naam. Johanquote:Op maandag 13 februari 2006 16:42 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Ik zal ff een modje vragen je in de OP te zetten. Heeft je partner ook een naam?![]()
Wat leukquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:53 schreef Memmel het volgende:
Nee, ben je niet. Ik vind het ook grote bedragen voor kapsels en makeup. Daarom ga ik naar mijn eigen kapper en de make up is 50 euro ofzo. Dat heb ik er wel voor over.
De huwelijksreis wordt trouwens Las Vegas!
Ben alleen benieuwd hoe dat werkt. Bij je haar kammen ze het er steeds uit, maken ze je gezicht dan steeds helemaal schoon ofzo?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:03 schreef Memmel het volgende:
Ik ook zaterdag voor proef make-up! Spannend he?
Ik moet nu alleen de bruidstaart nog bestellen (vrijdag) en de gemeente betalen. Dat is ook wel handig.
Hoe krijg ik het voor elkaar om "bruidsjurk ver-stellen" te lezen? En dan denken, nee, dat klopt niet. vers-tellen? Ohhh wacht...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:33 schreef Silmarwen het volgende:
Donderdag trouwens bruidsjurk verstellen en ik krijg mijn shoes mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |