Yup, maar als je slim bent doe je het een paar maanden van tevoren, dan is je datum meestal nog helemaal vrij, en kun je elk moment van de dag (zo'n beetje) kiezen.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Je moet dus minimaal 2 weken voor je gaat trouwen in ondertrouw zodat men idd die check kan doen of alles klopt etc. etc.
Ja ok.quote:Op maandag 9 januari 2006 09:59 schreef iamredleader het volgende:
Yup, maar als je slim bent doe je het een paar maanden van tevoren, dan is je datum meestal nog helemaal vrij, en kun je elk moment van de dag (zo'n beetje) kiezen.
Again, no offence maar dat zou ik nou dus echt niet willen. Een oud collega van mijnquote:Bijvoorbeeld populaire data zoals 06-06-06 om 16:00![]()
Leuk he die trouwstressquote:Op maandag 9 januari 2006 10:21 schreef Tally het volgende:
Ook ik heb al gedroomd over de bruiloft..
Was geen suk6 en hoop echt dat het beter gaat dan in mijn dromen
Mijn jurk was niet vermaakt.. Hele stuk dr af..
Barste open tijdens het ja woord..
Ik met mn moeder terug naar de winkel.. Boos op de mevrouw..
Moest het maar ff gaan maken..
Arie's pak was te kleinJurkje en pakje van bruidskinderen waren er niet..
Feestje was een soft.. Geen hond die kwam..
En die gene die kwamen hingen dronken aan de bar..
Ik heb de hele dag gejankt in mijn dromen.. Zal ook wel maar hopelijk niet met dezelfde reden
Veelteveelquote:Op maandag 9 januari 2006 20:28 schreef outcast_within het volgende:
Hoeveel kosten jullie bruiloften?
blijft wonderbaarlijk dat trouwen (nog steeds een volkomen vreemd fenomeen voor mij, behalve dat ik nu weet wat ondertrouw is)
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:54 schreef iamredleader het volgende:
Exacte getallen ga ik niet geven, met name omdat nog niks 100% vast is, maar de totale rekening (inclusief de jurk, vervoer, het hele weekend, etc etc etc, maar dan ook echt alles)
.....
ongeveer 20,000
![]()
Ik kwam er vandaag nog langs en moest toen aan jou denkenquote:Op maandag 9 januari 2006 10:20 schreef Tally het volgende:
[afbeelding]
Hier trouwen wij..
Helaas kan ik van de feestlocatie geen foto's laten zien aangeziend die er niet op het net.
http://www.restaurantderidder.nl/
Hard sparenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:13 schreef outcast_within het volgende:
10.000 euro dat is nogal wat. Hoe doen mensen dat dan die weet ik veel voor een uitzend buro werken en acht euro per uur krijgen? (die zijn er toch heel veel volgens mij)
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:29 schreef Beaker het volgende:
Onze trouwerij kost ongeveer ¤ 5000,=![]()
Trouwjurk en pak krijgen we en de auto kost ook niks omdat dat familie bezit is
[afbeelding]
en mijn eigen vier![]()
[afbeelding]
Maar het liefst zou Beaker-vriendje daar niet mee op de foto gaan![]()
Ook mooiquote:
Volgens mij een geval van keuzes maken. En uiteraard discipline om van dat geld af te blijvenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:13 schreef outcast_within het volgende:
10.000 euro dat is nogal wat. Hoe doen mensen dat dan die weet ik veel voor een uitzend buro werken en acht euro per uur krijgen? (die zijn er toch heel veel volgens mij)
Hoeveel wil je dr hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:58 schreef Beaker het volgende:
Tallytrouwstress
![]()
Heb jij een foto van de 5 cabrio?
Voor die corsages heb ik in elk geval een adresje, mochten we die willen: mijn pa.quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:55 schreef pluisje het volgende:
Onze bruiloft gaat geen 10.000 euro kosten, simpelweg door het feest en het diner weg te laten en de receptie klein te houden
Daarnaast nemen wij niet in gedachten 'hoe het hoort' maar 'wat wij willen'. We beginnen dus bij 0, en gaan dan kijken wat we doen. Iets als corsages vind ik bv persoonlijk onzin, iedereen die zit te pielen om met zo'n veiligheidsspeld zijn goeie goed niet te beschadigenDie laten we dus zitten
Ik wil een leuke bruiloft, maar ook gewoon op vakantie kunnen en met de kleine leuke dingen kunnen doen, dus ik wil het qua kosten wel binnen de perken houden.
Ik snap niet zo veel van trouwen, maar dat klinkt best goedquote:Op donderdag 12 januari 2006 09:55 schreef pluisje het volgende:
Onze bruiloft gaat geen 10.000 euro kosten, simpelweg door het feest en het diner weg te laten en de receptie klein te houden
Daarnaast nemen wij niet in gedachten 'hoe het hoort' maar 'wat wij willen'. We beginnen dus bij 0, en gaan dan kijken wat we doen. Iets als corsages vind ik bv persoonlijk onzin, iedereen die zit te pielen om met zo'n veiligheidsspeld zijn goeie goed niet te beschadigenDie laten we dus zitten
Ik wil een leuke bruiloft, maar ook gewoon op vakantie kunnen en met de kleine leuke dingen kunnen doen, dus ik wil het qua kosten wel binnen de perken houden.
Ik probeerde je een mailtje te sturen maar kreeg hem terug!quote:
Op een strand lijkt ons ook heel gaaf. Maar ja, het probleem van gasten hebben wij niet zo, die mogen van ons gewoon thuisblijvenquote:Op donderdag 12 januari 2006 09:57 schreef gr8w8 het volgende:
het gaafste lijkt me nog steeds om ergens op een strand te trouwen, Thailand oid. Maarja, wat doe je dan met je gasten he...
Ja bijna getrouwd man!quote:
Nog niet echt. Ben momenteel meer druk met het huis, gaat wel lekker. Bijna af.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:07 schreef Tally het volgende:
Ja bijna getrouwd man!
17 feb schiet op! Al zenuwachtig? Trouwstress?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:02 schreef gr8w8 het volgende:
Ik zou de kleine iedereen die corsage laten opspelden. Ezeltje prik, maar dan anders. Issie de hele dag wel mee zoet.
Tip: Dresscode rood.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:02 schreef gr8w8 het volgende:
Ik zou de kleine iedereen die corsage laten opspelden. Ezeltje prik, maar dan anders. Issie de hele dag wel mee zoet.
Tip: Dresscode rood.
Da's vervelend, gelukkig is het nu opgelost.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja bijna getrouwd man!
17 feb schiet op! Al zenuwachtig? Trouwstress?
Vrienden van ons trouwen ook op dit datum..
Kregen we gister de kaart van.. Wij dacht dat we niet welkom waren
Iedereen had hem al ontvangen.. Maar hij was naar verkeerd adres gestuurd
Hangt er helemaal vanaf met betrekking tot het hoe en wat.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef Leegle het volgende:
Een tvp-tje, mn vriend en ik zijn al bijna een jaar verloofdEcht superleuk om alle voorbereidingen en verhalen hier te lezen!
De grote dag zal nog wel ff duren, omdat ik eerst nog wil afstuderen en we flink willen sparen voor de bruiloft... is ook wel nodig als ik die bedragen hier zo voorbij zie komen!
En heb ook nog n vraagje: wat zijn nou de grootste kostenposten op een *doorsnee* (k weet dat ze niet bestaan, maar k probeer t toch maar) bruiloft? Diner? Locatiehuur? Drank? Of zaken waar ik mn onnozelheid helemaal niet aan gedacht heb?
quote:Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef Leegle het volgende:
Een tvp-tje, mn vriend en ik zijn al bijna een jaar verloofdEcht superleuk om alle voorbereidingen en verhalen hier te lezen!
De grote dag zal nog wel ff duren, omdat ik eerst nog wil afstuderen en we flink willen sparen voor de bruiloft... is ook wel nodig als ik die bedragen hier zo voorbij zie komen!
En heb ook nog n vraagje: wat zijn nou de grootste kostenposten op een *doorsnee* (k weet dat ze niet bestaan, maar k probeer t toch maar) bruiloft? Diner? Locatiehuur? Drank? Of zaken waar ik mn onnozelheid helemaal niet aan gedacht heb?
IJsselcityquote:Op maandag 9 januari 2006 10:20 schreef Tally het volgende:
[afbeelding]
Hier trouwen wij..
Helaas kan ik van de feestlocatie geen foto's laten zien aangeziend die er niet op het net.
http://www.restaurantderidder.nl/
Bedankt voor de enthousiaste reactie en tip! Een datum plannen willen we zsm doen, maar is vooralsnog lastig omdat we daarbij uit willen gaan van hoeveel we moeten sparen en hoe snel dat kan enzo... is niet echt leuk, zo economisch bezig zijn over iets dat zo romantisch is, maar hoort er wel bij. En we hebben geen ontzettende haast ofzo, al lijkt het me wel erg fijn om een datum te hebben! Ik word helemaal jaloers als ik al die voorbereidingsverhalen hier zo leesquote:Op zondag 15 januari 2006 14:41 schreef iamredleader het volgende:
nieuwe mensen, nieuwe data! Gefeliciteerd alvast, en jullie hebben dus nog geen datum? Geeneens een jaar? Nou ja, dat komt allemaal wel.
[...]
In elk geval succes met de voorbereidingen, en laat snel weten als jullie een datum hebben, dan kan die in de OP.
![]()
quote:Op zondag 15 januari 2006 16:28 schreef Ballebek het volgende:Ik heb vorig jaar 19 juni geroepen maar dacht de hele tijd is nog ver weg... NIET MEER DUS!
Dan maar eerst naar het gemeentehuis en daarna iedereen uitnodigen bij de lokale shoarmatent misschien komt het dan toch nog goed![]()
De geven dan vaak een wat minder uitgebreid feest (scheelt best veel) of bezuinigen op ander zaken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:13 schreef outcast_within het volgende:
Het huis hebben we samen gekocht, en de auto is een leasebak, dus wij delen gewoonquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:31 schreef outcast_within het volgende:
En trouwen jullie ook met de eerlijk zullen we alles delen, of met de stel we gaan uitelkaar (66%toch?) dan hou ik mijn auto en jij je huis) gedachte.
Ik heb ooit in de Bobo gelezen:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:37 schreef pluisje het volgende:
[..]
Het huis hebben we samen gekocht, en de auto is een leasebak, dus wij delen gewoon
Yep wij delen alles. Het is nu al zo geregeld dat mocht Knut komen te overlijden dat de hyptoheek mij wordt kwijtgescholden. Het enige wat een punt zou kunnen zijn is dat Knut de zaak van zijn vader zou overnemen, maar dan kunnen we altijd nog een contract laten afsluiten bij de notaris dat ik afzie van de eventuele rechten bij een scheiding.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:31 schreef outcast_within het volgende:
En trouwen jullie ook met de eerlijk zullen we alles delen, of met de stel we gaan uitelkaar (66%toch?) dan hou ik mijn auto en jij je huis) gedachte.
Wij zijn 24 juni in ondertrouw gegaan zo is het wel spreiden hequote:Op maandag 16 januari 2006 20:21 schreef Brighteyes het volgende:
Wij moesten ook betalen bij het in ondertrouw gaan. Nou was dat ook echt 2 weken van te voren dus qua spreiding schoot dat niet echt op.
Jammer, Teig, mag ik vragen waarom er uitstel is? Maar goed, plaats een Topic Report, en een van de mods zal vast wel zo lief zijn om de OP aan te passenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:42 schreef teig het volgende:
haal mij maar uit het rijtje.. onze bruiloft wordt uitgesteld. We gaan zeker trouwen alleen niet (op de ooh zo mooie datum) 20-06-2006
Ik blijf lurken en ideetjes opdoen en kom zeker weten terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |