quote:CPU
Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
Total floating point performance: 218 GFLOPSGPU
RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Full HD (up to 1080p) x 2 channels
Multi-way programmable parallel floating point shader pipelinesSound
Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)Memory
256MB XDR Main RAM @3.2GHz
256MB GDDR3 VRAM @700MHzSystem Bandwidth
Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)System Floating Point Performance
2 TFLOPSStorage
HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1I/O
USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)Controller
Bluetooth (up to 7)
USB2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP®)
Network (over IP)AV Output
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI OUT x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1Disc media
PlayStation®: CD-ROM
PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE
Wacht maar tot je FF XIII ziet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Egamer het volgende:
Geef mij maar eens screenshots van exclusieve PS3 games, dan kan je me pas blij maken.
Met een beetje geluk op de CES in Lag Vegas op 4 jan. Over 5 dagen al!quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Egamer het volgende:
Geef mij maar eens screenshots van exclusieve PS3 games, dan kan je me pas blij maken.
Hmm, hoe moeilijk is het om een casette-deck aan te zetten?quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Niet zo makkelijk als met de 360 denk ik.
Best lastig als je er geen een hebt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Hmm, hoe moeilijk is het om een casette-deck aan te zetten?
of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:34 schreef peristilius het volgende:
[..]
Best lastig als je er geen een hebt.
Dat ben ik helemaal met je oneens.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....
Wat als je 1 stel speakers gebruikt en die switched naar de Xbox 360 tijdens het gamen? En verder geen aparte stereo oid hebt?quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....
Custom soundtracks in (bepaalde) games vind ik anders wel een héle leuke feature hoor!quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Niet iedereen houd van consoles met inmense fysieke proporties!quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:52 schreef Retuobak het volgende:
Ik vind het trouwens wel zonde dat je weer een afneembare schijf hebt
Ik wil gewoon een console met een ingebouwde 3,5" schijf, goedkoper en met grotere capaciteit. En een HDD is voor een hoop dingen te gebruiken (media of page file bijv.) Daarbij garandeer je op die manier het feit dat iemand een hdd heeft en kunnen developers HDD-only games maken (maakt ook het brengen van MMO's naar je platform makkelijker)
Daar wacht ik ook opquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef peristilius het volgende:
[..]
Wacht maar tot je FF XIII ziet.
Laat Square-Enix nou eerst al hun nog-in-productie-zijnde spellen afmaken, dan mogen ze daarná met FFXIII plaatjes komen!quote:
Tuurlijk, het is ook meer een indicatie van wanneer ik de PS3 koop. Niet een cry for FFXIIIquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Laat Square-Enix nou eerst al hun nog-in-productie-zijnde spellen afmaken, dan mogen ze daarná met FFXIII plaatjes komen!
Dat lijkt mij zo'n titel die enorm gaat tegenvallenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef mustisuc het volgende:
Ik wil motorstorm wel eens proberen die lijkt me wel stoer (H)
Jij koopt dus pas een PS3 in 2009.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tuurlijk, het is ook meer een indicatie van wanneer ik de PS3 koop.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef mustisuc het volgende:
Ik wil motorstorm wel eens proberen die lijkt me wel stoer
Dat lijkt me echt zo'n titel die laat zien wat het apparaat kan... maar verder totaal niet boeiend is!quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Fliepke het volgende:
Dat lijkt mij zo'n titel die enorm gaat tegenvallen
P-Style ik ben het gewoon met je eensquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:41 schreef P-Style het volgende:
Dat lijkt me echt zo'n titel die laat zien wat het apparaat kan... maar verder totaal niet boeiend is!
Ach... dat ben je toch wel vaker? Als we onenigheid hebben dan gaat dat meestal over de Xenos of over de releasedate van de PS3.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef Retuobak het volgende:
P-Style ik ben het gewoon met je eens
Je bedoelt veel actie en geen vaag verhaal dat alleen Japanners en Roy kunnen waarderen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind Motor Storm eigenlijk een typische Xbox titel, als je begrijpt wat ik bedoel
Vergeet de noodzaak van HDD's in consoles niet (page files zijn trouwens best wel handig voor MMO's enzo, access time is ook erg belangrijk dus dat streamen is niet altijd ideaal)quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach... dat ben je toch wel vaker? Als we onenigheid hebben dan gaat dat meestal over de Xenos of over de releasedate van de PS3.
Veel te veel actie, explosies, harde muziek en verder geen inhoud inderdaad.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je bedoelt veel actie en geen vaag verhaal dat alleen Japanners en Roy kunnen waarderen?
Daarvoor heb ik idd een Xbox 360 gekocht, diepgang > PC.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Veel te veel actie, explosies, harde muziek en verder geen inhoud inderdaad.
Oh, ik omdat ik gewoon alles wil hebbenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik idd een Xbox 360 gekocht, diepgang > PC.
O ja. Hoewel? Het is niet dat ik het helemaal niet met je eens ben. Ik begrijp de voordelen van een HDD zeker wel. Ik hoop alleen dat snapt waarom ik 'm niet noodzakelijk vind in de PS3 en zéker zo'n grote 3,5" versie niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef Retuobak het volgende:
Vergeet de noodzaak van HDD's in consoles niet (page files zijn trouwens best wel handig voor MMO's enzo, access time is ook erg belangrijk dus dat streamen is niet altijd ideaal)
Tja 3,5" is sneller en goedkoper. Dus tja, je snapt wel waarom mijn voorkeur daar naar uit gaat...quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
O ja. Hoewel? Het is niet dat ik het helemaal niet met je eens ben. Ik begrijp de voordelen van een HDD zeker wel. Ik hoop alleen dat snapt waarom ik 'm niet noodzakelijk vind in de PS3 en zéker zo'n grote 3,5" versie niet.
Ik hoop trouwens dat je iedere willekeurige 2,5" HDD erin kan proppen, maar ik vrees het ergste.
En de ontwerpers van de PS3 (Japanners) hebben gekozen voor een zo slank mogelijke kast voor de PS3 èn het feit om de HDD niet essentiëel te maken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:58 schreef Retuobak het volgende:
Tja 3,5" is sneller en goedkoper. Dus tja, je snapt wel waarom mijn voorkeur daar naar uit gaat...
Ja want daar lijkt de ps3 nog het meeste op van de komende/huidige generatiequote:Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef P-Style het volgende:
En console moet natuurlijk niet tè veel op een pc gaan lijken hè?
Voor jou is het een grap, sommige mensen lijken wel een PC-fobie te hebben, er is niks mis met de goede elementen van de PC over te nemen zolang ze verenigbaar zijn met consoles opzich.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef P-Style het volgende:
En console moet natuurlijk niet tè veel op een pc gaan lijken hè?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:19 schreef Retuobak het volgende:
Voor jou is het een grap, sommige mensen lijken wel een PC-fobie te hebben, er is niks mis met de goede elementen van de PC over te nemen zolang ze verenigbaar zijn met consoles opzich.
Mja dingen als upgraden moet je niet naar consoles brengen imho. Maar een ruime interne HDD is niks mis mee. Genoeg toepassingen om het in elke console te stoppen en het hoeft zeker niet te duur te zijn. Daarbij moet je het formaat van een 3,5" HDD ook niet overdrijven, paar cm dikker en je stopt er een in een 360. Bouw de hele console er op en je kunt ws. met minder toe. Daarbij geeft dat beetje extra dikte je de gelegenheid om 120mm fans te gebruiken als exhaust wat een console stukken stiller maaktquote:
wat hij zegtquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:29 schreef peristilius het volgende:
Ik zie eigenlijk ook niet in waarom een HDD niet standaard is, en dan inderdaad het liefst wel een 3,5" zo groot zijn die dingen nou ook weer niet.
De HDD wil ik dan wel voor content, savegames, media en desnoods caching, installatie van games.... nooit.
De xbox had een ingebouwde 3,5" schijf, de ouwe PS2 had een gleuf waar je een 3,5" schijf in kon schuiven. De xbox 360 heeft geen ingebouwde schijf meer en bij de PS2 is er amper gebruik van gemaakt en is 'ie uiteindelijk geschrapt! Er is op dit moment geen enkele console fabrikant die nog heil ziet in ingebouwde 3,5" schijven.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:27 schreef Retuobak het volgende:
Mja dingen als upgraden moet je niet naar consoles brengen imho. Maar een ruime interne HDD is niks mis mee. Genoeg toepassingen om het in elke console te stoppen en het hoeft zeker niet te duur te zijn. Daarbij moet je het formaat van een 3,5" HDD ook niet overdrijven, paar cm dikker en je stopt er een in een 360. Bouw de hele console er op en je kunt ws. met minder toe. Daarbij geeft dat beetje extra dikte je de gelegenheid om 120mm fans te gebruiken als exhaust wat een console stukken stiller maakt. En het hoeft helemaal niet veel te kosten, want een 3,5" HDD is stukken goedkoper dan een 2,5" exemplaar.
Er komt ook nog een aspect kosten-baten bij kijken. En als je je bedenkt dat voor de PS2 alleen FFXI gebruik maakte van de HDD, is het logisch dat je niet een duurdere machine gaat maken, omdat er één spel misschien wel eens gebruik van dat ding gaat maken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Retuobak het volgende:
Het gaat dus eigenlijk alleen om formaat.
En noem me gek, maar bij mij is het functie > vorm ipv vorm > functie.
Ik heb liever een goedkopere, stillere console dan een luidruchtige dure console die ietsje (en het scheelt echt niet veel) kleiner is.
En Sony Computer Entertainment heeft het liefst een goedkope, stille, kleine console.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Retuobak het volgende:
Het gaat dus eigenlijk alleen om formaat.
En noem me gek, maar bij mij is het functie > vorm ipv vorm > functie.
Ik heb liever een goedkopere, stillere console dan een luidruchtige dure console die ietsje (en het scheelt echt niet veel) kleiner is.
Dat ook ja!quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Als devs aangeven dat een HDD toch wel redelijk essentieel gaan worden, dan zal een HDD er zeker ook wel standaard in gepropt worden. Maar in het geval van de PS3; BR heeft zoveel capaciteit, en zo'n hoge access-time......een HDD is overbodig voor streaming-doeleinden. Waarom dan zo'n ding inbouwen?
Dus jij linkt MMO's direct aan HDD.......zonde zonde zonde.......zeker nog nooit gehoord van Everquest Adventures op de PS2?quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:45 schreef Retuobak het volgende:
Waarom in godsnaam de 'nooit' optie?
Trouwens, je zegt wel dat een hdd alleen werd gebruikt door FF XI, maar dacht je dat de Xbox 360/PS3 net zo weinig MMO's gaan krijgen als in de huidige generatie? Tuurlijk niet, maandelijks 10-15 euro incasseren (waarvan een paar euro winst ws.) is de natte droom van elke developer. En aangezien de Playstation 3 heus wel ruim over de 100 miljoen sales heen gaat is het een erg aantrekkelijk platform om een MMO op uit te brengen, ware het niet dat een HDD niet standaard is en je dus niet kunt rekenen op een HDD bij de volledige populatie. Zonde, zonde zonde......
Omdat iets mogelijk is met veel moeite wil niet zeggen dat het een goede oplossing is. Een HDD is vrijwel noodzakelijk voor een goede klassieke MMO, dat is vrijwel onmogelijk te ontkennen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dus jij linkt MMO's direct aan HDD.......zonde zonde zonde.......zeker nog nooit gehoord van Everquest Adventures op de PS2?
Definieer eens "goede klassieke MMO"quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Omdat iets mogelijk is met veel moeite wil niet zeggen dat het een goede oplossing is. Een HDD is vrijwel noodzakelijk voor een goede klassieke MMO, dat is vrijwel onmogelijk te ontkennen.
Patches: YAY, geef devs een reden om een spel halfklaar af te leveren. Daar ben ik juist zo blij om op consoles; geen patches. Het spel is goed of kut. Patches zijn gewoon geen optie.quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:08 schreef peristilius het volgende:
Tja ach, voor patches, expansions en dergelijke is het toch wel erg fijn om een HDD te hebben.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Patches: YAY, geef devs een reden om een spel halfklaar af te leveren. Daar ben ik juist zo blij om op consoles; geen patches. Het spel is goed of kut. Patches zijn gewoon geen optie.
Als ik het gemiddelde PS2 of Gamecube-spel neem en dat qua bugs ga vergelijken met een gemiddeld PC-spel, dan kom ik op de console in elk geval minder bugs tegen. En dat vind ik fijn. Ik wil niet elke keer als ik een spelletje wil spelen, eerst op internet controleren of er misschien een update is. Of nog erger; het hele spel opnieuw moeten spelen, omdat je door een bug vast komt te zitten.quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:31 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dacht je dat er ook maar 1 spel is tegenwoordig met geen bugs.
Daarnaast spelen developers ook in op wensen van de community en tweakt men de gameplay...
Dat is niet half af, maar luisteren naar de wensen van de eindgebruikers.
Wat dacht je van MMO's dan? Je kunt ongelofelijk veel testen bij een MMO, maar een community van tienduizenden vindt altijd wat bugs. En laat nou een van die bugs een ongelofelijke exploit zijn die je hele game verneukt. Zonder mogelijkheid tot patchen kun je daar niks aan doen......quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als ik het gemiddelde PS2 of Gamecube-spel neem en dat qua bugs ga vergelijken met een gemiddeld PC-spel, dan kom ik op de console in elk geval minder bugs tegen. En dat vind ik fijn. Ik wil niet elke keer als ik een spelletje wil spelen, eerst op internet controleren of er misschien een update is. Of nog erger; het hele spel opnieuw moeten spelen, omdat je door een bug vast komt te zitten.
Hoewel ik het met je eens ben dat patches slechte releases aanmoedigen, is het wel zo dat de kans op bugs op een PC gewoon veel groter is. Iedere PC is weer anders, niet alleen qua hardware, maar ook hoe deze is geconfigureerd etc.quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als ik het gemiddelde PS2 of Gamecube-spel neem en dat qua bugs ga vergelijken met een gemiddeld PC-spel, dan kom ik op de console in elk geval minder bugs tegen. En dat vind ik fijn. Ik wil niet elke keer als ik een spelletje wil spelen, eerst op internet controleren of er misschien een update is. Of nog erger; het hele spel opnieuw moeten spelen, omdat je door een bug vast komt te zitten.
Nou ja, het zou dus niet om kleine foutjes gaan als die gast een beetje te vetrouwen is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:08 schreef Retuobak het volgende:
Mweh de Xbox 360 zou ook in een groot aantal van de gevallen oververhitten.
Ik moet de eerste nog horen op fok
Laat maar waaien dat soort vage geruchten, Sony heeft sowieso tijd zat nog om de kleine foutjes uit de PS3 te halen.
Zelfs grote fouten zijn in relatief korte tijd uit een product te halen (kijk naar het softground probleem dat ATi had bij de R520 en R580). Sony heeft nog tijd genoeg, de games zijn toch nog lang niet af als ik de geluiden mag geloven. Ik heb er wel vertrouwen inquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou ja, het zou dus niet om kleine foutjes gaan als die gast een beetje te vetrouwen is..
Dat zegt me dat die lui bij TSMC een stelletje prutsers zijn!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:22 schreef Retuobak het volgende:
En voordat P-Style zegt dat Sony zelf produceert, nVidia heeft nog nooit een kaart geproduceerd, dat doet TSMC gewoonlijk. En toch hebben ze in het verleden veel problemen gehad met nieuwe procestechnologie, dat zou je wat moeten zeggen.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 06:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zegt me dat die lui bij TSMC een stelletje prutsers zijn!
Dat is toch niet handig. Dan mis je een hele hoop knopen voor media center functionaliteit.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:57 schreef Retuobak het volgende:
Wireless controller kan prima dienen als AB voor mij
M'n X360 AB zit ook nog in de verpakking
Ja, daar gebruik ik hem dus ook voor. En via een menu op het scherm kan het natuurlijk wel, maar als je overal een knopje voor hebt is dat toch makkelijker.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:04 schreef Retuobak het volgende:
Och tis meer dat je met dat linkerknuppeltje op de controller naar de juiste functie moet H.Flick, en tis niet alsof dat uitdagend is. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel meer noodzaak wordt wanneer je het ding met je PC gelinked hebt en hem gebruikt voor TV opnemen enzo.
Dat is idd wat ik met voorgaande post wilde zeggen ookquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:06 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ja, daar gebruik ik hem dus ook voor. En via een menu op het scherm kan het natuurlijk wel, maar als je overal een knopje voor hebt is dat toch makkelijker.
quote:Sony: No PlayStation 3 announcement at CES 2006?
3 Jan 2006 16:31
TG Daily CES 2006 special coverageSan Mateo (California) - A spokesperson for Sony's PlayStation division denied to TG Daily this morning that the company would be making a PlayStation 3 related announcement at CES 2006.
"Although we are participating in many CES activities with Sony," said the spokesperson, "we have no new announcements on PlayStation 3 planned at this time." Sony Corporation has planned special announcements on Wednesday evening and Thursday morning, which had been presumed by many in the press and elsewhere to pertain to PS3.
bron
...wordt ook daar nergens vermeld dat de PS3 zèlf getoond of besproken gaat worden.quote:CES is coming...
The Consumer Electronics Show kicks off what promises to be a very memorable year for PlayStation fans - and PlayStation.com will be there.
If you're a keen gamer, then it's likely that you're already familiar with the Electronic Entertainment Expo, or E3, the huge event held in Los Angeles every May. But it's not the only event to factor in the industry's calendar. With gaming becoming ever more popular, the Consumer Electronics Show (CES) has become more important to companies like Sony Computer Entertainment, the company behind the PlayStation success story.
Held in Las Vegas each January, CES is enormous. As the name implies, the event isn't just about games - it's about all the devices that companies hope will excite us all over the next 12 months and beyond. The latest TVs, camcorders, MP3 players, speakers - the latest and greatest examples of all the gadgets you could possibly dream of, basically - vie for the attention of the thousands of attendees.
More than ever, CES is increasingly important to gamers. This year, it's arguably more important than ever, because the technology that's set to be showcased there will feature strongly in PLAYSTATION 3.
As announced at E3 last May, PS3 will make use of the new Blu-ray disc format, and exploit true high definition displays, all the way up to 1080p. What does this mean to you? Well, with the right equipment you'll soon be able to enjoy games and movies in astoundingly lifelike detail. Rest assured, we'll have plenty more information on this in the coming months.
We'll also be at CES when the show kicks off on the 4th January, and will be reporting back with all the news that matters to PlayStation gamers - so make sure you keep an eye on PlayStation.com bright and early in the New Year.
oud nieuwsquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:10 schreef mustisuc het volgende:
-knip-
Ach kom... als je dit soort onzin zou geloven, dan zouden alle xbox 360's ter wereld met bugs-volzittende crashmachines zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat is nog maar de vraag.
Nou ja, de desbetreffende site had helemaal gelijk gekregen over de X360 en z'n design.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach kom... als je dit soort onzin zou geloven, dan zouden alle xbox 360's ter wereld met bugs-volzittende crashmachines zijn.
Nou, na een tijdje leer je de betrouwbaarheid van dit soort "insiders" echt wel kennen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Om het op voorhand al als onzin weg te wuiven is ook wel een beetje te voorbarig.
Tja... het wordt in ieder geval een leuke BD-speler.quote:Fully Software-decoded BD Player driven by Cell Processor High Quality Image Processing driven by RSX Graphic Processor 1080 60p 12bit color HDMI output 32Bit Floating Point Color Video Processing 32Bit Floating Point Audio Processing
Nou ja... vrijwel alle hardware (èn firmware) in dat ding moet kunnen functioneren wil je een BD-filmje kunnen afspelen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:03 schreef mustisuc het volgende:
of alleen de BD speler ;P
Omdat het ontwerp nog onderhevig is aan veranderingen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef mustisuc het volgende:
das waar ;p
btw.. waarom staat er eigenlijk weer Conceptual design
Gelukkig zijn verhalen nog altijd een zéér betrouwbare bronquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:14 schreef mustisuc het volgende:
jah naja het zal vast niet grondig meer worden gewijzigd kost ze nog meer tijd en dat heeft sony in al die verhalen niet echt meer
quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja... vrijwel alle hardware (èn firmware) in dat ding moet kunnen functioneren wil je een BD-filmje kunnen afspelen.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:16 schreef Fliepke het volgende:
Wat een onzin
Voor hetzelfde geldt is het gewoon een omhulsel met een blu ray speler dr in
Of dacht je dat er wat in die rev zat tijdens de E3
quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:58 schreef P-Style het volgende:
...En als 'ie hier ècht in actie is, dan is de hardware in ieder geval al af.
So?quote:
Wat snap je niet aan "En als 'ie hier ècht in actie is, dan is de hardware in ieder geval al af"?quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:02 schreef Fliepke het volgende:
So?
Zo'n filmpje krijg je vast ook aan de praat op een vrij vroeg prototype. Het zegt allemaal geen reet.
OF het is een prototype dat bij lange na niet af is en wel filmpjes kan draaienquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "En als 'ie hier ècht in actie is, dan is de hardware in ieder geval al af"?
Òf het is de PS3 in actie, of het is een verborgen BD-speler die doet alsof het de PS3 in actie is.
Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:07 schreef Fliepke het volgende:
OF het is een prototype dat bij lange na niet af is en wel filmpjes kan draaien
Wat is hier nou weer negatief aan?!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:12 schreef Fliepke het volgende:
Ja, jou lijkt alles sterk als het negatief is
Dat het er bij jou niet in zou willen gaan dat het misschien een redelijk vroeg prototype is waarvan de hardware+software niet af isquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat is hier nou weer negatief aan?!
"Redelijk vroeg" is het sowieso niet meer. Dat het hier om een prototype gaat is duidelijk en dat de software nog niet af is lijkt mij ook. Maar er wordt hier een werkende BD-speler getoond en het lijkt me aannemelijk dat dat gebeurd op hardware die af is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:15 schreef Fliepke het volgende:
Dat het er bij jou niet in zou willen gaan dat het misschien een redelijk vroeg prototype is waarvan de hardware+software niet af is
Hoe kan 'ie nou anders werken dan wat 'ie zelf is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:24 schreef Retuobak het volgende:
De Cell werkt denk ik toch echt ietsje anders dan een eight-core CPU.
Je snapt best wel wat ik zelf bedoel, niet gaan zeuren over de exacte definitie wanneer je precies weet wat ik bedoelquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoe kan 'ie nou anders werken dan wat 'ie zelf is?Een eight-core CPU hoeft niet per definitie 8 identieke cores te hebben.
Gelukkig hoeven ze die dan weer niet te bouwenquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:21 schreef HassieBassie het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat Sony problemen heeft met de programmeertaal voor de PS3.
Ja, dat is echt achterlijk idd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:21 schreef kepler het volgende:
waar blijven die gameplay filmpjes....
Dat kan twee dingen betekenen in mijn boekjequote:Op donderdag 5 januari 2006 19:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, dat is echt achterlijk idd.
De lente komt er bijna aan en ze hebben nog niets laten zien..
Of in het ergste geval valt het echt tegen en is er nog geen ruk afquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:33 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dat kan twee dingen betekenen in mijn boekje
Ze verrassen ons met prachtige graphics of
Het valt echt enorm tegen
of het zit er tussenin en er is gewoon geen reet af
als de graphics zo prachtig waren geweest dan zou ik allang wat hebben laten zien voordat de 360 uitkwam. Maar goed ik ben Sony nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:33 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dat kan twee dingen betekenen in mijn boekje
Ze verrassen ons met prachtige graphics of
Het valt echt enorm tegen
of het zit er tussenin en er is gewoon geen reet af
Ja, idd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:39 schreef kepler het volgende:
[..]
als de graphics zo prachtig waren geweest dan zou ik allang wat hebben laten zien voordat de 360 uitkwam. Maar goed ik ben Sony niet
Echter geen cores in de klassieke zin ervanquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:04 schreef mustisuc het volgende:
cell heeft 8 cores waarvan in de PS3 7 cores aan zijn gezet
Aanwezig, maar vooralsnog is het daarbij geblevenquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:58 schreef P-Style het volgende:
Goed... de PS3 is dus wèl aanwezig op de CES...
[afbeelding]
...en hier schijnt 'ie zelfs in actie te zijn.
[afbeelding]
[..]
Tja... het wordt in ieder geval een leuke BD-speler.En als 'ie hier ècht in actie is, dan is de hardware in ieder geval al af.
quote:Sony dead quiet on Playstation 3
Consumer Electronics Show 2006 Video whets appetite, a bit
By Fuad Abazovic in Las Vegas: Thursday 05 January 2006, 17:25
SONY held rather crowded press conference here in Las Vegas, during which it managed to escape the question of when we are going to see the Playstation 3.
The guys did talk about brilliant marchitectural displays, new Hollywood digital cameras, home HD camcorders that can record on Hard drives or DVD, steady-shot photo cameras and a PSP but it didn't even mention its new Playstation 3 business.
The assembled hackery was treated to a short racing game movie with some interesting graphics of a quality that was far from ground-breaking. It featured cars with mud on their windshields and the mud was flying all over from the tyres. You could break the windows and you could damage the car when you hit your rivals or trees.
A nicely-modelled 3-D character left us pondering the potential of a P3. But the silence over its likely appearance would have been noticed by Pete Townshend. µ
Daar blijft het ook bij.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
Aanwezig, maar vooralsnog is het daarbij gebleven.
Vreemde conclusie!quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:51 schreef mustisuc het volgende:
PS3 launch is in het rood aangegeven dus misschien zijn ze wel een wereldwijde release van plan..
Valse hoop...quote:iig ik hoop van wel, en anders is het gewoon verder wachten
Valt toch wel mee? En kritiek waarop eigenlijk?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:59 schreef H.Flick het volgende:
Er is natuurlijk wel flink wat kritiek geweest om de launchstrategieën van Sony in het verleden.
De Europese launch van de PSP vond ik nogal schandalig eigenlijk. Ik had dat ding al meer dan een half jaar liggen en toen pas kwam de EU-launch.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? En kritiek waarop eigenlijk?Dat ongeduldigen te lang moeten wachten? Ik vind het wel prima zo. Door 'm eerst in Japan te release en later pas hier in Europa, hebben we geen last van kinderziektes en hebben we een groter aanbod launchgames.
alles heeft bugs..quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:15 schreef H.Flick het volgende:
Welke bugs? De Xbox360 heeft ze ook niet, de PSP had ze ook niet.
Ja, maar als je het niet merkt is het ook niet ergquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:22 schreef mustisuc het volgende:
[..]
alles heeft bugs..
ook je pc ookal merk je ze soms niet maar ze zitten er altijd ;p
op lange termijn meestal wel ;pquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:23 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ja, maar als je het niet merkt is het ook niet erg.
Schandalig? Hmmm laten we eens naar het verleden kijken...quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:04 schreef H.Flick het volgende:
De Europese launch van de PSP vond ik nogal schandalig eigenlijk.
Vandaar dat de PSP al bij de introductie in Europa al firmware versie 2.0 had. En bij de xbox 360 zijn ze vergeten een HD-DVD drive in te bouwen!quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:15 schreef H.Flick het volgende:
Welke bugs? De Xbox360 heeft ze ook niet, de PSP had ze ook niet.
Omdat Microsoft daar vertrouwen in had en Sony niet. Of dat vertrouwen van Microsoft en gebrek aan vertrouwen aan Sony's kant terecht is laat ik even in het midden...quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:32 schreef mustisuc het volgende:
maar waarom doet microsoft wel een wereldwijde release en sony niet :S
Je zegt dat je het in het midden laat, maar je impliceert heus wel dat je het eens bent met Sonyquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:33 schreef P-Style het volgende:
Omdat Microsoft daar vertrouwen in had en Sony niet. Of dat vertrouwen van Microsoft en gebrek aan vertrouwen aan Sony's kant terecht is laat ik even in het midden...
Sony gebruikt zijn "eigen volk" inderdaad als proefkonijn. Ook is het plannen van de distributie en het fabriceren van voldoende eenheden makkelijker als je je nieuwe apparaat niet wereldwijd launched.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:37 schreef mustisuc het volgende:
ik denk dat sony het doet om alle bugs en alles eruit te halen..
maja dat is mijn mening ;p
Nee, dat impliceer jij.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:40 schreef Retuobak het volgende:
Je zegt dat je het in het midden laat, maar je impliceert heus wel dat je het eens bent met Sony
Zou ik je post toch nog maar eens lezenquote:
nouja dan mogen wij blij zijn dat ze ons niet als proefkonijnen gebruiken ;pquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sony gebruikt zijn "eigen volk" inderdaad als proefkonijn. Ook is het plannen van de distributie en het fabriceren van voldoende eenheden makkelijker als je je nieuwe apparaat niet wereldwijd launched.
Ja oké... je hebt gelijk!quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:42 schreef Retuobak het volgende:
Zou ik je post toch nog maar eens lezen
Behàlve in Japan.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:42 schreef Retuobak het volgende:
...de tekorten beginnen nu wel erg buitensporig te worden bij de X360....
SO truequote:
Zou Microsoft de Xbox720 gewoon overslaan in Japan?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja oké... je hebt gelijk!
[..]
Behàlve in Japan.
ik wil wel eens zien of de PS3 zoveel beter zal zijn... ze hebben iig wel een betere launch in JP... maar probeer maar eens XBL te overtreffen... die online optie op de PS2 zuigt ook super hard... als de PS3 een goede online optie heeft blijven ze martkleider... als ze hier niet in slagen zal de PS3 niet zo'n succes worden als de PS2quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:49 schreef Retuobak het volgende:
[..]
SO true
Maar desondanks heb ik totaal geen spijt van m'n aankoop. Tis een leuk ding voor erbij, zou het echter m'n hoofdgame-apparaat zijn dan zou ik wel licht teleurgesteld zijn in het ding.
ik wil nog wel eens zien of de PS3 een verzekerd verkoopsucces heeft als ie niet <¤500 isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:03 schreef Retuobak het volgende:
Het verkoopsucces van de PS3 staat vast, het is alleen het deel van de hardcore markt dat ze pakken dat imho echt kan fluctueren. Want dat is de groep die een goed online systeem het belangrijkst vindt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:00 schreef ErwinEHVNL het volgende:
ik wil wel eens zien of de PS3 zoveel beter zal zijn... ze hebben iig wel een betere launch in JP... maar probeer maar eens XBL te overtreffen... die online optie op de PS2 zuigt ook super hard... als de PS3 een goede online optie heeft blijven ze martkleider... als ze hier niet in slagen zal de PS3 niet zo'n succes worden als de PS2
Dat alles heeft de Playstation 2 nooit tegengehouden. Online gameplay wordt steeds belangrijker, maar is nog steeds niet bepalend voor het succes van een console.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:07 schreef ErwinEHVNL het volgende:
ik wil nog wel eens zien of de PS3 een verzekerd verkoopsucces heeft als ie niet <¤500 is![]()
Veel spellen op de PS-consoles hebben ook mechanismen die gewoon niet werken online, of uberhaupt in multiplayer. Devil May Cry multiplayer? Shadow Of The Collosus Deathmatch? I think not.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
[..]
Dat alles heeft de Playstation 2 nooit tegengehouden. Online gameplay wordt steeds belangrijker, maar is nog steeds niet bepalend voor het succes van een console.
de PS3 is ook nooit duurder geweest dan 299quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
[..]
Dat alles heeft de Playstation 2 nooit tegengehouden. Online gameplay wordt steeds belangrijker, maar is nog steeds niet bepalend voor het succes van een console.
je praat in voltooid verleden tijd, terwijl de console nog uit moet komen........quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:29 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
de PS3 is ook nooit duurder geweest dan 299
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:29 schreef ErwinEHVNL het volgende:
de PS3 is ook nooit duurder geweest dan 299
Nee, de introductieprijs van de PS2 van fl.1149,- is inderdaad niet duurder dan ¤299,-quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:34 schreef ErwinEHVNL het volgende:
jah PS2 bedoel ik
PS2 was FL 1149 bij introductie.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:34 schreef ErwinEHVNL het volgende:
jah PS2 bedoel ik
Ik heb er 2.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:37 schreef Retuobak het volgende:
Of bij sommige gekken zelfs meerdere, he Roy?
Zó slim dat ze denken dat er nog geen PS2 bestond voor de invoering van de euro!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:42 schreef ErwinEHVNL het volgende:
sommige nuchtere mensen waren zo slim om er geen te kopen
tja, niet iedereen houdt van leuke spellen......quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:42 schreef ErwinEHVNL het volgende:
sommige nuchtere mensen waren zo slim om er geen te kopen
En ze zijn zo slim om een console te kopen waarvan de voeding te warm wordt, die discs beschadigt tijdens het spelen en die geen games heeft.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zó slim dat ze denken dat er nog geen PS2 bestond voor de invoering van de euro!
Das nog altijd beter dan mensen die dat eigenlijk ook willen maar de dom zijn om te pre-orderen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En ze zijn zo slim om een console te kopen waarvan de voeding te warm wordt, die discs beschadigt tijdens het spelen en die geen games heeft.
Geen idee waar je het over hebtquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Das nog altijd beter dan mensen die dat eigenlijk ook willen maar de dom zijn om te pre-orderen.
en die eindelijk fatsoenlijke graphics heeftquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En ze zijn zo slim om een console te kopen waarvan de voeding te warm wordt, die discs beschadigt tijdens het spelen en die geen games heeft.
je TV is overpricedquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:49 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
en die eindelijk fatsoenlijke graphics heeft![]()
Neuh, 1080i zit ook op de X360.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je TV is overpricedX360 gaat niet verder dan 720p, voor 1080i moet je toch echt bij Sony aankloppen
Xbox 360 doet ook 1080i hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
je TV is overpricedX360 gaat niet verder dan 720p, voor 1080i moet je toch echt bij Sony aankloppen
nee want de graphics op mijn normale TV zien er niet uit natuurlijk...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
iddquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Neuh, 1080i zit ook op de X360.
Alleen 1080p niet, toch?
Ach... alles is relatief.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:53 schreef kepler het volgende:
nee want de graphics op mijn normale TV zien er niet uit natuurlijk...
quote:
Hoezo wij willen 1080p?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Xbox 360 doet ook 1080i hoor.Maar 1080P is wat wij willen!
Maar wat ik me afvraag... welke tv is dat dan, want ik ken geen Samsung tv's die native 1080i zijn.
Dan eerst maar eens een 1080p TV, anders heb je er zo weinig aan hequote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Xbox 360 doet ook 1080i hoor.Maar 1080P is wat wij willen!
Maar wat ik me afvraag... welke tv is dat dan, want ik ken geen Samsung tv's die native 1080i zijn.
Jij bent gewoon snel tevreden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:55 schreef kepler het volgende:
Op mijn normale TV ziet het er prima uit
Pfff, tegen 2012 echt wel een keer hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan eerst maar eens een 1080p TV, anders heb je er zo weinig aan he.
En die komt er bij de meeste voorlopig nog niet.
dat ookquote:
Ja, dan welquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:56 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Pfff, tegen 2012 echt wel een keer hoor
Preciesquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, dan wel.
Mja, kan je alle games van 6 jaar eerder nog eens spelen in hoogste resolutie.
Daar wordt het spel nog beter van.
De PS3 is er voorlopig ook nog niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
En die komt er bij de meeste voorlopig nog niet.
ALS ik iets HD-geschikts moest kopen dan zou ik ws. gaan voor een Dell 2405FPW eigenlijk. Voor mij groot genoeg en gaat tot een resolutie hoger dan 1080p (1920x1200). Daarbij ook een hele zooi aansluitingen die anders enkel op je TV zitten. En te krijgen voor <1000 euro. En om nou te zeggen dat ik ongelofelijk veel TV kijk.......quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
De PS3 is er voorlopig ook nog niet.En àls 'ie er dan is weet ik niet of ik 'm gelijk koop.
Zou m'n banksaldo oneindig zijn, dan is deze 82" Sony met een native paneel van 1920x1080 wel een geschikte kandidaat.
quote:Speaking at the Consumer Electronics Show in Las Vegas yesterday, Sony heavyweight Howard Stringer failed to assert the previously published spring release date for PlayStation 3, furthering expectations that the highly-anticipated console won't be on sale in the early part of this year.
Stringer simply said that Sony's new machine will debut 'later this year', leading many to believe that SCE has abandoned its original launch plans. Indeed, there is the belief emerging that Sony never intended to launch in spring, merely offering the period to consumers in an attempt to distract them from Microsoft's frenzied Xbox 360 launch.
\ advertisement /
Stringer was joined on stage by Sony Computer Entertainment America CEO Kaz Hirai who also avoided making any mention of a ship date for the PlayStation 3. Hirai's appearance consisted of outlining the support program in place for developers of PlayStation 3 software, announcing that around 4,000 development kits for the Cell-powered monster have been shipped.
However, the resounding note of the somewhat lacklustre presentation came from Stringer's words, 'later this year'. We contacted Sony yesterday in the wake of the CES address with a simple question - When is the PlayStation 3 expected to launch in any territory? We received no response at time of press.
Was te verwachten. Er wordt niks gezegd over de PS3 op de CES en mensen gaan gelijk van het ergste uit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
-complot theorie-
als de PS3 echt in de lente uitkomt dan hadden ze dit toch allang kunnen zeggen? Want dat haalt pas de aandacht van de Xbox 360 weg!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Was te verwachten. Er wordt niks gezegd over de PS3 op de CES en mensen gaan gelijk van het ergste uit.
Waarom zouden ze? Op de E3 hebben ze aangekondigd dat ze'm in de lente willen releasen. Zelfs in het persbericht uit mei zeggen ze dat ze'm in de lente willen releasen. Ze hebben laatst (in december als ik me niet vergis) nog aangekondigd dat de lente nog steeds op schema ligt. Ze hoeven dat toch elke maand te herhalen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:10 schreef kepler het volgende:
als de PS3 echt in de lente uitkomt dan hadden ze dit toch allang kunnen zeggen? Want dat haalt pas de aandacht van de Xbox 360 weg!
Pessimist!quote:Ik denk dat de PS3 pas aan het einde van dit jaar ergens in Japan uitkomt en 2007 (lente ofzo) pas in Europa....
Ja, alles wat ook maar een beetje negatief is doe je meteen af als complottheorie of onzin.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Was te verwachten. Er wordt niks gezegd over de PS3 op de CES en mensen gaan gelijk van het ergste uit.
Nu PS3 info geven is langzaam de hype opbouwen. Nutteloos, want de X360 voorraden zijn bedroevend laag. Door straks pas in keer te laten zien "bang, this is the PS3, this is what it's capable of, and these are the games." pleuren er een hoop bekkies open, en is de wereld de X360 vergeten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, alles wat ook maar een beetje negatief is doe je meteen af als complottheorie of onzin..
Wij zijn niet pessimistisch, jij bent te optimistisch misschien.
Face the facts, ze hebben nog niets laten zien. Dat ding komt misschien wel in de lente, maar dan wsl bijna zomer.
BELIEVE!!!!111111111111111111eins!!11111quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nu PS3 info geven is langzaam de hype opbouwen. Nutteloos, want de X360 voorraden zijn bedroevend laag. Door straks pas in keer te laten zien "bang, this is the PS3, this is what it's capable of, and these are the games." pleuren er een hoop bekkies open, en is de wereld de X360 vergeten.
Als je goed kijkt kun je in de menigte op de PS Conference Bill Gates ontdekken, huilend.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hij komt in Juni.
Nee, niet eens een filmpje.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:22 schreef HassieBassie het volgende:
Is er uberhaupt al iets speelbaars op de PS3 gepresenteerd?
This is what it's capable of weten we toch al? Pretty much hetzelfde als de X360.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nu PS3 info geven is langzaam de hype opbouwen. Nutteloos, want de X360 voorraden zijn bedroevend laag. Door straks pas in keer te laten zien "bang, this is the PS3, this is what it's capable of, and these are the games." pleuren er een hoop bekkies open, en is de wereld de X360 vergeten.
Als je goed kijkt kun je in de menigte op de PS Conference Bill Gates ontdekken, huilend.
Complete onzin noem ik het niet, maar het is wel een voorspelbare reactie van deze "conclusietrekkers" die je gequote hebt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja, alles wat ook maar een beetje negatief is doe je meteen af als complottheorie of onzin..
Misschien beide.quote:Wij zijn niet pessimistisch, jij bent te optimistisch misschien.
Nou, dat is dan nog steeds de lente.quote:Face the facts, ze hebben nog niets laten zien. Dat ding komt misschien wel in de lente, maar dan wsl bijna zomer.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:22 schreef HassieBassie het volgende:
Is er uberhaupt al iets speelbaars op de PS3 gepresenteerd?
Cell-architectuu, Bluetooth controllers, 2 HDMI uitgangen, USB-poort, BluRay drive, ff checken; nee niet op de X360quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
[..]
This is what it's capable of weten we toch al? Pretty much hetzelfde als de X360.
Als ik zo de berichten lees is dat eerder een con dan een pro.quote:
Cell-architectuur: Ja, leuk. En de Xbox 360 heeft een GPU die weer veel krachtiger isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Cell-architectuu, Bluetooth controllers, 2 HDMI uitgangen, USB-poort, BluRay drive, ff checken; nee niet op de X360
Sinds wanneer is een techdemo speelbaar?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
rubberducky techdemo en de eye-toy2. En de Metal Gear Solid 4 techdemo.
sinds die interactief is en draait vanaf een dev-kit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een techdemo speelbaar?.
Ik denk dat hij bedoelde speelbaar in de zin van dat je een controller op kan pakken en dan wat van de gameplay kan ervaren.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
sinds die interactief is en draait vanaf een dev-kit.
Hier ga ik niet op in.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:27 schreef Retuobak het volgende:
Cell-architectuur: Ja, leuk. En de Xbox 360 heeft een GPU die weer veel krachtiger is
Bluetooth muizen en toetsenborden, die volop verkrijgbaar zijn, zouden hier ook van kunnen profiteren.quote:Bluetooth Controllers: ik zie het voordeel niet, maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen
Maar het hebben van in ieder geval één HDMI poort en het feit dat het een standaard HDMI poort is en niet eentje waar je een speciaal kabeltje voor moet aanschaffen vind ik wel een pre.quote:2 HDMI uitgangen: Leuk voor de mensen in de Quote 500 maar niemand hier gaat dat gebruiken
PS3 heeft er 6!quote:USB-poort: Xbox 360 heeft ook gewoon USB poorten
Verder vind ik het hebben van een Compact Flash- een SD- en een Memory Stick-slot ook wel handig en heeft de PS3 ook het voordeel dat wifi ingebouwd is.quote:Blu-ray drive: True, dat is een voordeel, en eigenlijk het enige echte voordeel van de PS3
Die rubberduckie techdemo kende ik nog van de PS2 ja. Jammer dat ie op de PS2 net iéts te rooskleurig wasquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
rubberducky techdemo en de eye-toy2. En de Metal Gear Solid 4 techdemo.
Je weet gewoon dat ik gelijk hebquote:Hier ga ik niet op in.
En leuk dat tobo's/muizen gebruik kunnen maken van Bluetooth, maar daarvoor gebruik ik wel gewoon de USB poorten. Want de beste muizen/toetsenborden gebruiken geen Bluetooth.quote:Bluetooth muizen en toetsenborden, die volop verkrijgbaar zijn, zouden hier ook van kunnen profiteren.
Jij vindt van wel, ik vind van nietquote:Maar het hebben van in ieder geval één HDMI poort en het feit dat het een standaard HDMI poort is en niet eentje waar je een speciaal kabeltje voor moet aanschaffen vind ik wel een pre.
Net zo zinvol als de 12 op het moederbord van m'n PC idd, ik gebruik er hooguit 3quote:PS3 heeft er 6!
Tja al die aansluitmogelijkheden zijn leuk, maar het kost wel weer allemaal $$, en 95% van de mensen zal er nooit gebruik van maken.quote:Verder vind ik het hebben van een Compact Flash- een SD- en een Memory Stick-slot ook wel handig en heeft de PS3 ook het voordeel dat wifi ingebouwd is.
Je weet me nog steeds niet te overtuigen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef Retuobak het volgende:
Je weet gewoon dat ik gelijk heb
Zeker in shaderintensieve situaties zal je wel merken dat de Xenos de RSX ruim overtreft. Daarentegen zal de RSX in pure brute kracht situaties net sterker zijn, maar men gaat steeds meer naar shaderintensieve games. Imho had Sony ook beter naar ATi kunnen gaan dan naar nVidia, ATi heeft z'n zaken wat betreft R&D momenteel weer ietsje beter voor elkaar.
Klopt. Maar het kàn en daar gaat het om.quote:En leuk dat tobo's/muizen gebruik kunnen maken van Bluetooth, maar daarvoor gebruik ik wel gewoon de USB poorten. Want de beste muizen/toetsenborden gebruiken geen Bluetooth.
HDMI biedt als enige interface de mogelijkheid om beeld compressieloos en digitaal te transporteren. Het feit dat alle nieuwe tv's een HDMI ingang hebben zegt genoeg.quote:Jij vindt van wel, ik vind van niet
Tja. 6 is wat veel en je zult ze waarschijnlijk nooit allemaal gebruiken, maar het biedt wel mogelijkheden. Je kunt in ieder geval je Driving Force Pro, je headset, je eyetoy camera, je singstar microfoons en je buzz-buzzer allemaal tegelijk aansluiten.quote:Net zo zinvol als de 12 op het moederbord van m'n PC idd, ik gebruik er hooguit 3. Op de Xbox 360 hooguit 1.
Aangezien je je games moet kunnen saven ga ik er vanuit dat 100% er wèl gebruik van gaat maken. En met deze diversiteit aan opslagmedia hoef je in ieder geval geen dure proprietary memory cards te gebruiken en het maakt een dure harde schijf ook minder hard nodig.quote:Tja al die aansluitmogelijkheden zijn leuk, maar het kost wel weer allemaal $$, en 95% van de mensen zal er nooit gebruik van maken.
Dat lukt met 1 USB poort ook alquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:55 schreef P-Style het volgende:
Tja. 6 is wat veel en je zult ze waarschijnlijk nooit allemaal gebruiken, maar het biedt wel mogelijkheden. Je kunt in ieder geval je Driving Force Pro, je headset, je eyetoy camera, je singstar microfoons en je buzz-buzzer allemaal tegelijk aansluiten.
Puur persoonlijk vind ik het wel jammer dat er dit soort flash geheugen gebruikt gaat worden voor savegames. Nu wordt het alleen maar makkelijker om savegames te hacken en om complete saves van internet op je console te zetten.quote:Aangezien je je games moet kunnen saven ga ik er vanuit dat 100% er wèl gebruik van gaat maken. En met deze diversiteit aan opslagmedia hoef je in ieder geval geen dure proprietary memory cards te gebruiken en het maakt een dure harde schijf ook minder hard nodig.
Je hoeft het niet te doen, hoor. Of ben je zwak?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:00 schreef Tain het volgende:
[..]
Puur persoonlijk vind ik het wel jammer dat er dit soort flash geheugen gebruikt gaat worden voor savegames. Nu wordt het alleen maar makkelijker om savegames te hacken en om complete saves van internet op je console te zetten.
Meer dat het voor de meeste mensen te makkelijk wordt gemaakt om alle auto's in GT te unlocken, etcquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:01 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te doen, hoor. Of ben je zwak?
Wat dacht je van unlockables die online te gebruiken zijn?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:01 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te doen, hoor. Of ben je zwak?
Oh ja, daar had ik niet aan gedacht omdat ik meer een single-player gamer ben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat dacht je van unlockables die online te gebruiken zijn?
Ze hebben ook gezegd dat ze niet zo geloven in het uitbrengen van verschillende pakketen, aan de andere kant doen ze met de PSP hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:57 schreef Retuobak het volgende:
harde schijf > zooi kaartjes.
Ik verwacht ook gewoon een tard en premium pack bij de PS3. Ze hebben tenslotte al gezegd dat er een optionele HDD zal zijn.
Daarom verwacht ik dus ook een premium en een tard pack. Al zou het beter zijn als de hdd gewoon standaard werd en ze die memory slots zouden dumpen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ze hebben ook gezegd dat ze niet zo geloven in het uitbrengen van verschillende pakketen, aan de andere kant doen ze met de PSP hetzelfde.
Die memory slots laten ze er natuurlijk gewoon opzitten. Sony wil z'n apparaat profileren als media-alleskunner, die dus ook digitale foto's direct kan laten zien vanaf een willekeurig geheugenkaartje vanuit een willekeurige camera.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:09 schreef Retuobak het volgende:
Daarom verwacht ik dus ook een premium en een tard pack. Al zou het beter zijn als de hdd gewoon standaard werd en ze die memory slots zouden dumpen.
Dat is sowieso niet cool, en daarbij jaag je daarmee de casual gamer weg.Die kunnen online sowieso niet meer winnen omdat ze de meest opgepimpte auto's bijvoorbeeld niet kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat dacht je van unlockables die online te gebruiken zijn?
REVOLUTION! BELIEVE!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:12 schreef Retuobak het volgende:
Ze willen zoveel
Weet je wat ik steeds meer wil? Een console die niet duurder is dan de meeste PC's.
Ik wil ook een console die krachtiger is dan m'n telefoon \o/quote:
Begin juni + 260 = 2007quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:50 schreef mustisuc het volgende:
als er zoals in de traditie ongeveer 260 dagen tussenzit komt de PS3 net voor kerst hier in europa uit ;P
voorjaar begint op 21 maart dus..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Das heel fijn, maar verwacht jij de PS3 voor juni in Japan?
Jij hebt een Sony keuken?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:04 schreef H.Flick het volgende:
Als ze de keuken komen installeren en zeggen dat ze tussen 8 en 12 komen, dan komen ze ook pas om 12:30. Zo gaat het met de PS3 ook, denk ik.
Mei, kleine vertragingen en productieprobleempjes zorgen voor licht uitstel. Ergo, juniquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:04 schreef mustisuc het volgende:
Na alle geruchten was Sony het kennelijk beu nog aan te horen wanneer de release komt. Een woordvoerder van Sony heeft dan ook aangegeven dat de Playstation 3 nog goed op schema ligt. En de release voor mei gepland staat.
"As of this morning, January 3rd, 2006, Sony again informed GameSHOUT that the Sony PS3 will be released in May 2006, and that the recent reports of a delay are pure "myths"."
Sony had zelf namelijk nooit aangegeven dat de PS3 release in maart zou zijn. Ook heeft de PS3 volgens de woordvoerder geen last van vele bugs, maar is hij nog lang niet klaar voor de release.
Bron: Gameshout (klik hier voor het hele bericht)
In het MSN magazine(van oktober 2005) stond ook dat de PS3 in Mei te koop zou zijn
Keukens vergelijken met consules is als apples vergelijken met perenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:04 schreef H.Flick het volgende:
Als ze de keuken komen installeren en zeggen dat ze tussen 8 en 12 komen, dan komen ze ook pas om 12:30. Zo gaat het met de PS3 ook, denk ik.
Maar verwachte releasedata zijn zelden officiële uitspraken. De "springrelease" was een officiële uitspraak van Sony. Sony heeft tot nu toe àl z'n officiële uitspraken over releasedata (uitgebracht in persberichten) waargemaakt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:41 schreef H.Flick het volgende:
Ik probeer alleen te zeggen dat verwachte releasedata heel vaak in negatieve zin bijgesteld worden. Bovendien betekent 'spring' natuurlijk niet meteen maart.
Ook die van de Europese PSP release?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar verwachte releasedata zijn zelden officiële uitspraken. De "springrelease" was een officiële uitspraak van Sony. Sony heeft tot nu toe àl z'n officiële uitspraken over releasedata (uitgebracht in persberichten) waargemaakt.
Oók die van de Europese PSP release.quote:
Ik moet je helaas teleurstellenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar verwachte releasedata zijn zelden officiële uitspraken. De "springrelease" was een officiële uitspraak van Sony. Sony heeft tot nu toe àl z'n officiële uitspraken over releasedata (uitgebracht in persberichten) waargemaakt.
quote:Speaking at the Consumer Electronics Show in Las Vegas yesterday, Sony heavyweight Howard Stringer failed to assert the previously published spring release date for PlayStation 3, furthering expectations that the highly-anticipated console won't be on sale in the early part of this year.
Stringer simply said that Sony's new machine will debut 'later this year', leading many to believe that SCE has abandoned its original launch plans. Indeed, there is the belief emerging that Sony never intended to launch in spring, merely offering the period to consumers in an attempt to distract them from Microsoft's frenzied Xbox 360 launch.
Stringer was joined on stage by Sony Computer Entertainment America CEO Kaz Hirai who also avoided making any mention of a ship date for the PlayStation 3. Hirai's appearance consisted of outlining the support program in place for developers of PlayStation 3 software, announcing that around 4,000 development kits for the Cell-powered monster have been shipped.
3 mei... <--- is even spring als Forza in de US uitkwam... BELIEVE!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:41 schreef H.Flick het volgende:
Ik probeer alleen te zeggen dat verwachte releasedata heel vaak in negatieve zin bijgesteld worden. Bovendien betekent 'spring' natuurlijk niet meteen maart.
Hoezo teleurstellen? Dat bericht zegt toch helemaal niks. Bovendien is dat bericht een paar pagina's terug al gequote.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:50 schreef Xrenity het volgende:
Ik moet je helaas teleurstellen
Lijkt er niet op dat het spring wordt, he.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo teleurstellen? Dat bericht zegt toch helemaal niks. Bovendien is dat bericht een paar pagina's terug al gequote.
Hoezo? Omdat er op de CES met geen woord gerept werd over de PS3?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:10 schreef Xrenity het volgende:
Lijkt er niet op dat het spring wordt, he.
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat er op de CES met geen woord gerept werd over de PS3?
volgens mij is spring later dit jaar...... of ze moeten de seizoenen een make-over gegeven hebben....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:16 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.
Ze hamerden zo enorm op spring... En nu ineens niet meer.
Er is toch geen reden om dan niet gewoon Spring te zeggenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens mij is spring later dit jaar...... of ze moeten de seizoenen een make-over gegeven hebben....
Het ging erom dat Sony z'n persberichten altijd trouw is gebleven. Als straks op 22 juni 2006 blijkt dat de PS3 nog nergens ter wereld verkrijgbaar is, dàn hebben ze gelogen... voor het eerst in een persbericht. Maarja... zo ver is het nog niet hè.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:16 schreef Xrenity het volgende:
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.
Ze hamerden zo enorm op spring... En nu ineens niet meer.
half februari dacht ikquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:21 schreef HassieBassie het volgende:
Wanneer is de Playstation conference eigenlijk precies?
Je kan natuurlijk ook overal iets achter zoeken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Er is toch geen reden om dan niet gewoon Spring te zeggen
Ik ben echt benieuwdquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:
half februari dacht ik
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.quote:
en als dat niet zo is dan komt tie helemaal niet uit in de lentequote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.
Precies, ik bereid me voor op een stortvloed aan nieuwsquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.
heb je je marktplaats-advertentie voor je X360 al klaar staan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Precies, ik bereid me voor op een stortvloed aan nieuws.
dan wordt het in elk geval moeilijk te geloven dattie nog in de lente komt. Maar op de CES draaitie al, schijnt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:03 schreef kepler het volgende:
[..]
en als dat niet zo is dan komt tie helemaal niet uit in de lente
als tie op de CES draait dan hadden ze net goed wat filmpjes kunnen laten 'lekken'quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dan wordt het in elk geval moeilijk te geloven dattie nog in de lente komt. Maar op de CES draaitie al, schijnt.
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.quote:CES 2006
...Referring to his company's investment in what he called "a very long lifecycle" for PS3, Sir Howard noted that Sony had thus far spent billions (plural) in the Cell processor, the next generation of IBM's PowerPC CPU. He added up to 4,000 test systems had been shipped to PS3 game and software developers worldwide....
Bron
Die blijft, het ding is leuk voor erbij dankzij de online functiesquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
heb je je marktplaats-advertentie voor je X360 al klaar staan?
ik dacht ff dat dat de predictions waren voor de x360 in Japanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
Oud plaatje...
[afbeelding]
[..]
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.
Wel frappant dat nog werkelijk helemaal niemand heeft gelekt over de dev-kits.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
Oud plaatje...
[afbeelding]
[..]
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.
quote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Ken Kutaragi was also there. He wouldn't comment on PS3's release date, but he said that a number of specifications, like the AACS specification (the content management system for blu-ray), were pending finalisation. He also said that Sony wants to adopt the next-generation HDMI standard into PS3, if it's ready on time (it's due in the first half of 2006), which will allow 16-bit per component colour, versus the 12-bit per component they have now.
Verschil is natuurlijk wel dat de stap CD > DVD kleiner was qua productiekosten dan DVD > Blu-rayquote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Nou heb ik toch sinds mei 2001 al een PS2 en ik heb welgeteld 1 spel op CD staan. De rest staat allemaal op DVD.quote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Denk dat dat verschil wel meevalt eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:26 schreef Retuobak het volgende:
Verschil is natuurlijk wel dat de stap CD > DVD kleiner was qua productiekosten dan DVD > Blu-ray
Dus Ken was er ook?quote:Ken Kutaragi was also there. He wouldn't comment on PS3's release date, but he said that a number of specifications, like the AACS specification (the content management system for blu-ray), were pending finalisation. He also said that Sony wants to adopt the next-generation HDMI standard into PS3, if it's ready on time (it's due in the first half of 2006), which will allow 16-bit per component colour, versus the 12-bit per component they have now.
PS2 werd in '99/'00 gereleased geloof ik, dus toen zal je wel wat CD released hebben gehad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:51 schreef P-Style het volgende:
Nou heb ik toch sinds mei 2001 al een PS2 en ik heb welgeteld 1 spel op CD staan. De rest staat allemaal op DVD.
Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consumentquote:Dus Ken was er ook?Nou het ziet er dus naar uit dat de release van de PS3 afhangt van die AACS en HDMI (waarschijnlijk 1.4) specificaties. Mocht dat te lang duren dan kunnen we die spring launch waarschijnlijk vergeten.
Snap alleen niet waarom 'ie per se 16bit per component wilt.
Maart 2000. November 2000 in Europa. Moet wel toegeven dat ik maar 2 echte launchtitels heb. Eén van die twee staat dus op cd. Al die EA-sport launch zooi zal ook wel op CD gestaan hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:56 schreef Xrenity het volgende:
PS2 werd in '99/'00 gereleased geloof ik, dus toen zal je wel wat CD released hebben gehad.
Begrijpelijk. Maar 12bit per kleur lijkt me toch genoeg.quote:Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consument(kuch, 360)
Als vriend Ken zo door gaat is een Dell XPS 600 straks goedkoper dan de PS3quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:56 schreef Xrenity het volgende:
Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consument(kuch, 360)
Hoe zou dit bij de PS3 geregeld zijn?quote:Volgens de website TG Daily heeft de ontwikkeling van Blu-ray-spelers ernstige averij opgelopen. Een speciale Java-variant, die Blu-ray Java of BD-J genoemd wordt, zou ontwikkelaars in staat moeten stellen om de interactiviteit van de media zo ingrijpend en innovatief te maken, dat gebruikers het verschil tussen bijvoorbeeld een film en de menustructuur daaromheen niet of nauwelijks nog zouden kunnen herkennen. Volgens anonieme bronnen van de website is BD-J echter nog lang niet geschikt om in spelers verwerkt te worden en zou in eerste instantie zelfs Blu-ray-apparatuur worden uitgebracht die helemaal niet interactief is. In afwachting van de Java-code zouden voorlopig alleen zogenaamde 'player-only'-spelers op de markt worden gebracht, en pas bij het verschijnen van 'full profile'-spelers zouden consumenten de beschikking krijgen over het volledige interactieve potentieel van de Blu-ray-standaard.
Blu-ray logo Ook de ethernetverbinding, waarmee Blu-ray-spelers digitale content zouden kunnen downloaden en via het thuisnetwerk zouden kunnen distribueren, zou vooralsnog ontbreken. Dat de mediaspelers het internet op zouden moeten kunnen was al bekend toen bekend werd dat medialeveranciers de verbinding wilden gebruiken om de mediaconsumptie van gebruikers te controleren. Het nieuws dat distributie via een thuisnetwerk voorlopig niet mogelijk is, is echter vooral opmerkelijk omdat nog helemaal niet zeker was dat die mogelijkheid überhaupt zou worden aangeboden. Het consortium achter Blu-ray zou echter tot deze functionaliteit hebben besloten om te zijner tijd gebruikers een 'bonus' te geven voor het aanschaffen van een full-profilespeler. De grote vraag is uiteraard of mogelijke kopers de eerste generatie spelers niet liever links laten liggen, hoewel mensen die niet willen dat derden meekijken naar hun mediaconsumptie juist om die ontbrekende functionaliteit een 'gemankeerde' eerste-generatiespeler zouden kunnen kopen.
In elk geval betekent de geremde ontwikkeling dat de prijzen van Blu-ray in eerste instantie flink lager zullen zijn dat wat tot nu toe gedacht werd. Een 'basic' speler zou voor minder dan duizend dollar over de toonbank kunnen gaan, wat behoorlijk lager is dan de 1800 dollar die als introductieprijs voor full-profilespelers wordt genoemd. Als de problemen met de Java-software echter illustratief voor de huidige technische staat van Blu-ray is, rijst de vraag of het concept wel klaar voor productie is. Het nieuws zal in het hd-dvd-kamp dan ook ongetwijfeld met gejuich worden ontvangen.
Als het om de BD-video playback gaat... hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:02 schreef Retuobak het volgende:
Hoe zou dit bij de PS3 geregeld zijn?
Geen Timesplitters award voor ons dus iig P-Stylequote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als het om de BD-video playback gaat... hetzelfde.Dat BD-Java mag dus ook wel opschieten. Maar wellicht dat de BD-video playplayer in de PS3 via firmware upgrades deze BD-Java zooi in een later stadium nog toegevoegd kan worden.
* SocialDisorder zet hééél even de kraan open:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:07 schreef kepler het volgende:
[..]
als tie op de CES draait dan hadden ze net goed wat filmpjes kunnen laten 'lekken'
dus daar geloof ik niet zo veel van
Zonder HDTV is BD-video dan ook zinloos. Mèt HDTV daarentegen...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:10 schreef Retuobak het volgende:
...en een HDTV hebt.
Of hij heeft natuurlijk een mooi excuus gevonden om te kunnen verzwijgen dat de PS3 nog een klein beetje buggy isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zonder HDTV is BD-video dan ook zinloos. Mèt HDTV daarentegen...
Maargoed. Ik snap nu waar Ken Kutaragi op wacht. Wel goed dat 'ie de àllernieuwste standaarden in z'n PS3 wilt hebben voordat 'ie 'm op de markt brengt, om zeker te weten dat de PS3 wel even meegaat.
Maar als die nieuwe HDMI specs, AACS en BD-Java eenmaal klaar zijn, moet 'ie kappen en z'n apparaat maar eens op de markt brengen!
Nee men, tegen de tijd dat die er zijn kan men naar 80 of zelfs 65nm \o/quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:24 schreef P-Style het volgende:
Maar als die nieuwe HDMI specs, AACS en BD-Java eenmaal klaar zijn, moet 'ie kappen en z'n apparaat maar eens op de markt brengen!
Minder IGN volgen, meer deze draad volgenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Zojuist op IGN vernomen; er zijn inmiddels meer dan 4000 devkits verscheept. Hoopvol nieuws.
Sorry!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Minder IGN volgen, meer deze draad volgen
Een PC in de prijscategorie van de PS3............ik zet m'n geld in op Cell.quote:http://www.theinquirer.net/?article=28803
Erg indrukwekkend
Ben benieuwd wat beter presteert qua physics, een PC met een PhysX PPU of een PS3.
Ik heb het over een PC met PPU vs. de PS3quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:47 schreef SocialDisorder het volgende:
Een PC in de prijscategorie van de PS3...........ik zet m'n geld in op Cell.
Cool! Het is in ieder geval een voorbeeld van wat voor rol een krachtige processor kan spelen voor het genereren van mooie animaties.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef Retuobak het volgende:
http://www.theinquirer.net/?article=28803
Erg indrukwekkend
Ben benieuwd wat beter presteert qua physics, een PC met een PhysX PPU of een PS3.
Zeker, zeker. Ik verwacht dat de Cell ook wel zeker in de buurt komt, Ageia leverde toch ook technologie aan voor de PS3? Enig idee hoe verregaand die samenwerking was?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Cool! Het is in ieder geval een voorbeeld van wat voor rol een krachtige processor kan spelen voor het genereren van mooie animaties animaties.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:55 schreef Retuobak het volgende:
Zeker, zeker. Ik verwacht dat de Cell ook wel zeker in de buurt komt, Ageia leverde toch ook technologie aan voor de PS3? Enig idee hoe verregaand die samenwerking was?
Dank, mooi trouwens dat Sony hier ook aandacht aan geeft, dit is nou iets waar ik ook echt het effect van ga merken op m'n 480i TVtjequote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uiteraard.Hier het persbericht. En het vervolg daarop.
Tja... ze moeten hun Cell toch nuttig maken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:01 schreef Retuobak het volgende:
Dank, mooi trouwens dat Sony hier ook aandacht aan geeft...
quote:480i TVtje
Je hoeft er ook niet meteen een te kopen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:05 schreef Retuobak het volgende:
Niet iedereen heeft geld teveel P-Style, het kan er gewoon niet af, zo'n HDTV, jammer maar helaas.
Volgende decennium misschien dat er dan geld voor isquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet meteen een te kopen.
Als het aan Ken Kutaragi ligt wel...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:07 schreef Retuobak het volgende:
Al zal het ding dan vast weer UHD ondersteunen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |