BELIEVE!!!!111111111111111111eins!!11111quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nu PS3 info geven is langzaam de hype opbouwen. Nutteloos, want de X360 voorraden zijn bedroevend laag. Door straks pas in keer te laten zien "bang, this is the PS3, this is what it's capable of, and these are the games." pleuren er een hoop bekkies open, en is de wereld de X360 vergeten.
Als je goed kijkt kun je in de menigte op de PS Conference Bill Gates ontdekken, huilend.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hij komt in Juni.
Nee, niet eens een filmpje.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:22 schreef HassieBassie het volgende:
Is er uberhaupt al iets speelbaars op de PS3 gepresenteerd?
This is what it's capable of weten we toch al? Pretty much hetzelfde als de X360.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nu PS3 info geven is langzaam de hype opbouwen. Nutteloos, want de X360 voorraden zijn bedroevend laag. Door straks pas in keer te laten zien "bang, this is the PS3, this is what it's capable of, and these are the games." pleuren er een hoop bekkies open, en is de wereld de X360 vergeten.
Als je goed kijkt kun je in de menigte op de PS Conference Bill Gates ontdekken, huilend.
Complete onzin noem ik het niet, maar het is wel een voorspelbare reactie van deze "conclusietrekkers" die je gequote hebt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja, alles wat ook maar een beetje negatief is doe je meteen af als complottheorie of onzin..
Misschien beide.quote:Wij zijn niet pessimistisch, jij bent te optimistisch misschien.
Nou, dat is dan nog steeds de lente.quote:Face the facts, ze hebben nog niets laten zien. Dat ding komt misschien wel in de lente, maar dan wsl bijna zomer.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:22 schreef HassieBassie het volgende:
Is er uberhaupt al iets speelbaars op de PS3 gepresenteerd?
Cell-architectuu, Bluetooth controllers, 2 HDMI uitgangen, USB-poort, BluRay drive, ff checken; nee niet op de X360quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
[..]
This is what it's capable of weten we toch al? Pretty much hetzelfde als de X360.
Als ik zo de berichten lees is dat eerder een con dan een pro.quote:
Cell-architectuur: Ja, leuk. En de Xbox 360 heeft een GPU die weer veel krachtiger isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Cell-architectuu, Bluetooth controllers, 2 HDMI uitgangen, USB-poort, BluRay drive, ff checken; nee niet op de X360
Sinds wanneer is een techdemo speelbaar?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
rubberducky techdemo en de eye-toy2. En de Metal Gear Solid 4 techdemo.
sinds die interactief is en draait vanaf een dev-kit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een techdemo speelbaar?.
Ik denk dat hij bedoelde speelbaar in de zin van dat je een controller op kan pakken en dan wat van de gameplay kan ervaren.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
sinds die interactief is en draait vanaf een dev-kit.
Hier ga ik niet op in.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:27 schreef Retuobak het volgende:
Cell-architectuur: Ja, leuk. En de Xbox 360 heeft een GPU die weer veel krachtiger is
Bluetooth muizen en toetsenborden, die volop verkrijgbaar zijn, zouden hier ook van kunnen profiteren.quote:Bluetooth Controllers: ik zie het voordeel niet, maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen
Maar het hebben van in ieder geval één HDMI poort en het feit dat het een standaard HDMI poort is en niet eentje waar je een speciaal kabeltje voor moet aanschaffen vind ik wel een pre.quote:2 HDMI uitgangen: Leuk voor de mensen in de Quote 500 maar niemand hier gaat dat gebruiken
PS3 heeft er 6!quote:USB-poort: Xbox 360 heeft ook gewoon USB poorten
Verder vind ik het hebben van een Compact Flash- een SD- en een Memory Stick-slot ook wel handig en heeft de PS3 ook het voordeel dat wifi ingebouwd is.quote:Blu-ray drive: True, dat is een voordeel, en eigenlijk het enige echte voordeel van de PS3
Die rubberduckie techdemo kende ik nog van de PS2 ja. Jammer dat ie op de PS2 net iéts te rooskleurig wasquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
rubberducky techdemo en de eye-toy2. En de Metal Gear Solid 4 techdemo.
Je weet gewoon dat ik gelijk hebquote:Hier ga ik niet op in.
En leuk dat tobo's/muizen gebruik kunnen maken van Bluetooth, maar daarvoor gebruik ik wel gewoon de USB poorten. Want de beste muizen/toetsenborden gebruiken geen Bluetooth.quote:Bluetooth muizen en toetsenborden, die volop verkrijgbaar zijn, zouden hier ook van kunnen profiteren.
Jij vindt van wel, ik vind van nietquote:Maar het hebben van in ieder geval één HDMI poort en het feit dat het een standaard HDMI poort is en niet eentje waar je een speciaal kabeltje voor moet aanschaffen vind ik wel een pre.
Net zo zinvol als de 12 op het moederbord van m'n PC idd, ik gebruik er hooguit 3quote:PS3 heeft er 6!
Tja al die aansluitmogelijkheden zijn leuk, maar het kost wel weer allemaal $$, en 95% van de mensen zal er nooit gebruik van maken.quote:Verder vind ik het hebben van een Compact Flash- een SD- en een Memory Stick-slot ook wel handig en heeft de PS3 ook het voordeel dat wifi ingebouwd is.
Je weet me nog steeds niet te overtuigen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:42 schreef Retuobak het volgende:
Je weet gewoon dat ik gelijk heb
Zeker in shaderintensieve situaties zal je wel merken dat de Xenos de RSX ruim overtreft. Daarentegen zal de RSX in pure brute kracht situaties net sterker zijn, maar men gaat steeds meer naar shaderintensieve games. Imho had Sony ook beter naar ATi kunnen gaan dan naar nVidia, ATi heeft z'n zaken wat betreft R&D momenteel weer ietsje beter voor elkaar.
Klopt. Maar het kàn en daar gaat het om.quote:En leuk dat tobo's/muizen gebruik kunnen maken van Bluetooth, maar daarvoor gebruik ik wel gewoon de USB poorten. Want de beste muizen/toetsenborden gebruiken geen Bluetooth.
HDMI biedt als enige interface de mogelijkheid om beeld compressieloos en digitaal te transporteren. Het feit dat alle nieuwe tv's een HDMI ingang hebben zegt genoeg.quote:Jij vindt van wel, ik vind van niet
Tja. 6 is wat veel en je zult ze waarschijnlijk nooit allemaal gebruiken, maar het biedt wel mogelijkheden. Je kunt in ieder geval je Driving Force Pro, je headset, je eyetoy camera, je singstar microfoons en je buzz-buzzer allemaal tegelijk aansluiten.quote:Net zo zinvol als de 12 op het moederbord van m'n PC idd, ik gebruik er hooguit 3. Op de Xbox 360 hooguit 1.
Aangezien je je games moet kunnen saven ga ik er vanuit dat 100% er wèl gebruik van gaat maken. En met deze diversiteit aan opslagmedia hoef je in ieder geval geen dure proprietary memory cards te gebruiken en het maakt een dure harde schijf ook minder hard nodig.quote:Tja al die aansluitmogelijkheden zijn leuk, maar het kost wel weer allemaal $$, en 95% van de mensen zal er nooit gebruik van maken.
Dat lukt met 1 USB poort ook alquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:55 schreef P-Style het volgende:
Tja. 6 is wat veel en je zult ze waarschijnlijk nooit allemaal gebruiken, maar het biedt wel mogelijkheden. Je kunt in ieder geval je Driving Force Pro, je headset, je eyetoy camera, je singstar microfoons en je buzz-buzzer allemaal tegelijk aansluiten.
Puur persoonlijk vind ik het wel jammer dat er dit soort flash geheugen gebruikt gaat worden voor savegames. Nu wordt het alleen maar makkelijker om savegames te hacken en om complete saves van internet op je console te zetten.quote:Aangezien je je games moet kunnen saven ga ik er vanuit dat 100% er wèl gebruik van gaat maken. En met deze diversiteit aan opslagmedia hoef je in ieder geval geen dure proprietary memory cards te gebruiken en het maakt een dure harde schijf ook minder hard nodig.
Je hoeft het niet te doen, hoor. Of ben je zwak?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:00 schreef Tain het volgende:
[..]
Puur persoonlijk vind ik het wel jammer dat er dit soort flash geheugen gebruikt gaat worden voor savegames. Nu wordt het alleen maar makkelijker om savegames te hacken en om complete saves van internet op je console te zetten.
Meer dat het voor de meeste mensen te makkelijk wordt gemaakt om alle auto's in GT te unlocken, etcquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:01 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te doen, hoor. Of ben je zwak?
Wat dacht je van unlockables die online te gebruiken zijn?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:01 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te doen, hoor. Of ben je zwak?
Oh ja, daar had ik niet aan gedacht omdat ik meer een single-player gamer ben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat dacht je van unlockables die online te gebruiken zijn?
Ze hebben ook gezegd dat ze niet zo geloven in het uitbrengen van verschillende pakketen, aan de andere kant doen ze met de PSP hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:57 schreef Retuobak het volgende:
harde schijf > zooi kaartjes.
Ik verwacht ook gewoon een tard en premium pack bij de PS3. Ze hebben tenslotte al gezegd dat er een optionele HDD zal zijn.
Daarom verwacht ik dus ook een premium en een tard pack. Al zou het beter zijn als de hdd gewoon standaard werd en ze die memory slots zouden dumpen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ze hebben ook gezegd dat ze niet zo geloven in het uitbrengen van verschillende pakketen, aan de andere kant doen ze met de PSP hetzelfde.
Die memory slots laten ze er natuurlijk gewoon opzitten. Sony wil z'n apparaat profileren als media-alleskunner, die dus ook digitale foto's direct kan laten zien vanaf een willekeurig geheugenkaartje vanuit een willekeurige camera.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:09 schreef Retuobak het volgende:
Daarom verwacht ik dus ook een premium en een tard pack. Al zou het beter zijn als de hdd gewoon standaard werd en ze die memory slots zouden dumpen.
Dat is sowieso niet cool, en daarbij jaag je daarmee de casual gamer weg.Die kunnen online sowieso niet meer winnen omdat ze de meest opgepimpte auto's bijvoorbeeld niet kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat dacht je van unlockables die online te gebruiken zijn?
REVOLUTION! BELIEVE!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:12 schreef Retuobak het volgende:
Ze willen zoveel
Weet je wat ik steeds meer wil? Een console die niet duurder is dan de meeste PC's.
Ik wil ook een console die krachtiger is dan m'n telefoon \o/quote:
Begin juni + 260 = 2007quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:50 schreef mustisuc het volgende:
als er zoals in de traditie ongeveer 260 dagen tussenzit komt de PS3 net voor kerst hier in europa uit ;P
voorjaar begint op 21 maart dus..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Das heel fijn, maar verwacht jij de PS3 voor juni in Japan?
Jij hebt een Sony keuken?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:04 schreef H.Flick het volgende:
Als ze de keuken komen installeren en zeggen dat ze tussen 8 en 12 komen, dan komen ze ook pas om 12:30. Zo gaat het met de PS3 ook, denk ik.
Mei, kleine vertragingen en productieprobleempjes zorgen voor licht uitstel. Ergo, juniquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:04 schreef mustisuc het volgende:
Na alle geruchten was Sony het kennelijk beu nog aan te horen wanneer de release komt. Een woordvoerder van Sony heeft dan ook aangegeven dat de Playstation 3 nog goed op schema ligt. En de release voor mei gepland staat.
"As of this morning, January 3rd, 2006, Sony again informed GameSHOUT that the Sony PS3 will be released in May 2006, and that the recent reports of a delay are pure "myths"."
Sony had zelf namelijk nooit aangegeven dat de PS3 release in maart zou zijn. Ook heeft de PS3 volgens de woordvoerder geen last van vele bugs, maar is hij nog lang niet klaar voor de release.
Bron: Gameshout (klik hier voor het hele bericht)
In het MSN magazine(van oktober 2005) stond ook dat de PS3 in Mei te koop zou zijn
Keukens vergelijken met consules is als apples vergelijken met perenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:04 schreef H.Flick het volgende:
Als ze de keuken komen installeren en zeggen dat ze tussen 8 en 12 komen, dan komen ze ook pas om 12:30. Zo gaat het met de PS3 ook, denk ik.
Maar verwachte releasedata zijn zelden officiële uitspraken. De "springrelease" was een officiële uitspraak van Sony. Sony heeft tot nu toe àl z'n officiële uitspraken over releasedata (uitgebracht in persberichten) waargemaakt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:41 schreef H.Flick het volgende:
Ik probeer alleen te zeggen dat verwachte releasedata heel vaak in negatieve zin bijgesteld worden. Bovendien betekent 'spring' natuurlijk niet meteen maart.
Ook die van de Europese PSP release?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar verwachte releasedata zijn zelden officiële uitspraken. De "springrelease" was een officiële uitspraak van Sony. Sony heeft tot nu toe àl z'n officiële uitspraken over releasedata (uitgebracht in persberichten) waargemaakt.
Oók die van de Europese PSP release.quote:
Ik moet je helaas teleurstellenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar verwachte releasedata zijn zelden officiële uitspraken. De "springrelease" was een officiële uitspraak van Sony. Sony heeft tot nu toe àl z'n officiële uitspraken over releasedata (uitgebracht in persberichten) waargemaakt.
quote:Speaking at the Consumer Electronics Show in Las Vegas yesterday, Sony heavyweight Howard Stringer failed to assert the previously published spring release date for PlayStation 3, furthering expectations that the highly-anticipated console won't be on sale in the early part of this year.
Stringer simply said that Sony's new machine will debut 'later this year', leading many to believe that SCE has abandoned its original launch plans. Indeed, there is the belief emerging that Sony never intended to launch in spring, merely offering the period to consumers in an attempt to distract them from Microsoft's frenzied Xbox 360 launch.
Stringer was joined on stage by Sony Computer Entertainment America CEO Kaz Hirai who also avoided making any mention of a ship date for the PlayStation 3. Hirai's appearance consisted of outlining the support program in place for developers of PlayStation 3 software, announcing that around 4,000 development kits for the Cell-powered monster have been shipped.
3 mei... <--- is even spring als Forza in de US uitkwam... BELIEVE!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:41 schreef H.Flick het volgende:
Ik probeer alleen te zeggen dat verwachte releasedata heel vaak in negatieve zin bijgesteld worden. Bovendien betekent 'spring' natuurlijk niet meteen maart.
Hoezo teleurstellen? Dat bericht zegt toch helemaal niks. Bovendien is dat bericht een paar pagina's terug al gequote.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:50 schreef Xrenity het volgende:
Ik moet je helaas teleurstellen
Lijkt er niet op dat het spring wordt, he.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo teleurstellen? Dat bericht zegt toch helemaal niks. Bovendien is dat bericht een paar pagina's terug al gequote.
Hoezo? Omdat er op de CES met geen woord gerept werd over de PS3?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:10 schreef Xrenity het volgende:
Lijkt er niet op dat het spring wordt, he.
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat er op de CES met geen woord gerept werd over de PS3?
volgens mij is spring later dit jaar...... of ze moeten de seizoenen een make-over gegeven hebben....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:16 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.
Ze hamerden zo enorm op spring... En nu ineens niet meer.
Er is toch geen reden om dan niet gewoon Spring te zeggenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens mij is spring later dit jaar...... of ze moeten de seizoenen een make-over gegeven hebben....
Het ging erom dat Sony z'n persberichten altijd trouw is gebleven. Als straks op 22 juni 2006 blijkt dat de PS3 nog nergens ter wereld verkrijgbaar is, dàn hebben ze gelogen... voor het eerst in een persbericht. Maarja... zo ver is het nog niet hè.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:16 schreef Xrenity het volgende:
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.
Ze hamerden zo enorm op spring... En nu ineens niet meer.
half februari dacht ikquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:21 schreef HassieBassie het volgende:
Wanneer is de Playstation conference eigenlijk precies?
Je kan natuurlijk ook overal iets achter zoeken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Er is toch geen reden om dan niet gewoon Spring te zeggen
Ik ben echt benieuwdquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:
half februari dacht ik
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.quote:
en als dat niet zo is dan komt tie helemaal niet uit in de lentequote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.
Precies, ik bereid me voor op een stortvloed aan nieuwsquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.
heb je je marktplaats-advertentie voor je X360 al klaar staan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Precies, ik bereid me voor op een stortvloed aan nieuws.
dan wordt het in elk geval moeilijk te geloven dattie nog in de lente komt. Maar op de CES draaitie al, schijnt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:03 schreef kepler het volgende:
[..]
en als dat niet zo is dan komt tie helemaal niet uit in de lente
als tie op de CES draait dan hadden ze net goed wat filmpjes kunnen laten 'lekken'quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dan wordt het in elk geval moeilijk te geloven dattie nog in de lente komt. Maar op de CES draaitie al, schijnt.
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.quote:CES 2006
...Referring to his company's investment in what he called "a very long lifecycle" for PS3, Sir Howard noted that Sony had thus far spent billions (plural) in the Cell processor, the next generation of IBM's PowerPC CPU. He added up to 4,000 test systems had been shipped to PS3 game and software developers worldwide....
Bron
Die blijft, het ding is leuk voor erbij dankzij de online functiesquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
heb je je marktplaats-advertentie voor je X360 al klaar staan?
ik dacht ff dat dat de predictions waren voor de x360 in Japanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
Oud plaatje...
[afbeelding]
[..]
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.
Wel frappant dat nog werkelijk helemaal niemand heeft gelekt over de dev-kits.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
Oud plaatje...
[afbeelding]
[..]
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.
quote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Ken Kutaragi was also there. He wouldn't comment on PS3's release date, but he said that a number of specifications, like the AACS specification (the content management system for blu-ray), were pending finalisation. He also said that Sony wants to adopt the next-generation HDMI standard into PS3, if it's ready on time (it's due in the first half of 2006), which will allow 16-bit per component colour, versus the 12-bit per component they have now.
Verschil is natuurlijk wel dat de stap CD > DVD kleiner was qua productiekosten dan DVD > Blu-rayquote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Nou heb ik toch sinds mei 2001 al een PS2 en ik heb welgeteld 1 spel op CD staan. De rest staat allemaal op DVD.quote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Denk dat dat verschil wel meevalt eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:26 schreef Retuobak het volgende:
Verschil is natuurlijk wel dat de stap CD > DVD kleiner was qua productiekosten dan DVD > Blu-ray
Dus Ken was er ook?quote:Ken Kutaragi was also there. He wouldn't comment on PS3's release date, but he said that a number of specifications, like the AACS specification (the content management system for blu-ray), were pending finalisation. He also said that Sony wants to adopt the next-generation HDMI standard into PS3, if it's ready on time (it's due in the first half of 2006), which will allow 16-bit per component colour, versus the 12-bit per component they have now.
PS2 werd in '99/'00 gereleased geloof ik, dus toen zal je wel wat CD released hebben gehad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:51 schreef P-Style het volgende:
Nou heb ik toch sinds mei 2001 al een PS2 en ik heb welgeteld 1 spel op CD staan. De rest staat allemaal op DVD.
Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consumentquote:Dus Ken was er ook?Nou het ziet er dus naar uit dat de release van de PS3 afhangt van die AACS en HDMI (waarschijnlijk 1.4) specificaties. Mocht dat te lang duren dan kunnen we die spring launch waarschijnlijk vergeten.
Snap alleen niet waarom 'ie per se 16bit per component wilt.
Maart 2000. November 2000 in Europa. Moet wel toegeven dat ik maar 2 echte launchtitels heb. Eén van die twee staat dus op cd. Al die EA-sport launch zooi zal ook wel op CD gestaan hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:56 schreef Xrenity het volgende:
PS2 werd in '99/'00 gereleased geloof ik, dus toen zal je wel wat CD released hebben gehad.
Begrijpelijk. Maar 12bit per kleur lijkt me toch genoeg.quote:Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consument(kuch, 360)
Als vriend Ken zo door gaat is een Dell XPS 600 straks goedkoper dan de PS3quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:56 schreef Xrenity het volgende:
Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consument(kuch, 360)
Hoe zou dit bij de PS3 geregeld zijn?quote:Volgens de website TG Daily heeft de ontwikkeling van Blu-ray-spelers ernstige averij opgelopen. Een speciale Java-variant, die Blu-ray Java of BD-J genoemd wordt, zou ontwikkelaars in staat moeten stellen om de interactiviteit van de media zo ingrijpend en innovatief te maken, dat gebruikers het verschil tussen bijvoorbeeld een film en de menustructuur daaromheen niet of nauwelijks nog zouden kunnen herkennen. Volgens anonieme bronnen van de website is BD-J echter nog lang niet geschikt om in spelers verwerkt te worden en zou in eerste instantie zelfs Blu-ray-apparatuur worden uitgebracht die helemaal niet interactief is. In afwachting van de Java-code zouden voorlopig alleen zogenaamde 'player-only'-spelers op de markt worden gebracht, en pas bij het verschijnen van 'full profile'-spelers zouden consumenten de beschikking krijgen over het volledige interactieve potentieel van de Blu-ray-standaard.
Blu-ray logo Ook de ethernetverbinding, waarmee Blu-ray-spelers digitale content zouden kunnen downloaden en via het thuisnetwerk zouden kunnen distribueren, zou vooralsnog ontbreken. Dat de mediaspelers het internet op zouden moeten kunnen was al bekend toen bekend werd dat medialeveranciers de verbinding wilden gebruiken om de mediaconsumptie van gebruikers te controleren. Het nieuws dat distributie via een thuisnetwerk voorlopig niet mogelijk is, is echter vooral opmerkelijk omdat nog helemaal niet zeker was dat die mogelijkheid überhaupt zou worden aangeboden. Het consortium achter Blu-ray zou echter tot deze functionaliteit hebben besloten om te zijner tijd gebruikers een 'bonus' te geven voor het aanschaffen van een full-profilespeler. De grote vraag is uiteraard of mogelijke kopers de eerste generatie spelers niet liever links laten liggen, hoewel mensen die niet willen dat derden meekijken naar hun mediaconsumptie juist om die ontbrekende functionaliteit een 'gemankeerde' eerste-generatiespeler zouden kunnen kopen.
In elk geval betekent de geremde ontwikkeling dat de prijzen van Blu-ray in eerste instantie flink lager zullen zijn dat wat tot nu toe gedacht werd. Een 'basic' speler zou voor minder dan duizend dollar over de toonbank kunnen gaan, wat behoorlijk lager is dan de 1800 dollar die als introductieprijs voor full-profilespelers wordt genoemd. Als de problemen met de Java-software echter illustratief voor de huidige technische staat van Blu-ray is, rijst de vraag of het concept wel klaar voor productie is. Het nieuws zal in het hd-dvd-kamp dan ook ongetwijfeld met gejuich worden ontvangen.
Als het om de BD-video playback gaat... hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:02 schreef Retuobak het volgende:
Hoe zou dit bij de PS3 geregeld zijn?
Geen Timesplitters award voor ons dus iig P-Stylequote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als het om de BD-video playback gaat... hetzelfde.Dat BD-Java mag dus ook wel opschieten. Maar wellicht dat de BD-video playplayer in de PS3 via firmware upgrades deze BD-Java zooi in een later stadium nog toegevoegd kan worden.
* SocialDisorder zet hééél even de kraan open:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:07 schreef kepler het volgende:
[..]
als tie op de CES draait dan hadden ze net goed wat filmpjes kunnen laten 'lekken'
dus daar geloof ik niet zo veel van
Zonder HDTV is BD-video dan ook zinloos. Mèt HDTV daarentegen...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:10 schreef Retuobak het volgende:
...en een HDTV hebt.
Of hij heeft natuurlijk een mooi excuus gevonden om te kunnen verzwijgen dat de PS3 nog een klein beetje buggy isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zonder HDTV is BD-video dan ook zinloos. Mèt HDTV daarentegen...
Maargoed. Ik snap nu waar Ken Kutaragi op wacht. Wel goed dat 'ie de àllernieuwste standaarden in z'n PS3 wilt hebben voordat 'ie 'm op de markt brengt, om zeker te weten dat de PS3 wel even meegaat.
Maar als die nieuwe HDMI specs, AACS en BD-Java eenmaal klaar zijn, moet 'ie kappen en z'n apparaat maar eens op de markt brengen!
Nee men, tegen de tijd dat die er zijn kan men naar 80 of zelfs 65nm \o/quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:24 schreef P-Style het volgende:
Maar als die nieuwe HDMI specs, AACS en BD-Java eenmaal klaar zijn, moet 'ie kappen en z'n apparaat maar eens op de markt brengen!
Minder IGN volgen, meer deze draad volgenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Zojuist op IGN vernomen; er zijn inmiddels meer dan 4000 devkits verscheept. Hoopvol nieuws.
Sorry!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Minder IGN volgen, meer deze draad volgen
Een PC in de prijscategorie van de PS3............ik zet m'n geld in op Cell.quote:http://www.theinquirer.net/?article=28803
Erg indrukwekkend
Ben benieuwd wat beter presteert qua physics, een PC met een PhysX PPU of een PS3.
Ik heb het over een PC met PPU vs. de PS3quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:47 schreef SocialDisorder het volgende:
Een PC in de prijscategorie van de PS3...........ik zet m'n geld in op Cell.
Cool! Het is in ieder geval een voorbeeld van wat voor rol een krachtige processor kan spelen voor het genereren van mooie animaties.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef Retuobak het volgende:
http://www.theinquirer.net/?article=28803
Erg indrukwekkend
Ben benieuwd wat beter presteert qua physics, een PC met een PhysX PPU of een PS3.
Zeker, zeker. Ik verwacht dat de Cell ook wel zeker in de buurt komt, Ageia leverde toch ook technologie aan voor de PS3? Enig idee hoe verregaand die samenwerking was?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Cool! Het is in ieder geval een voorbeeld van wat voor rol een krachtige processor kan spelen voor het genereren van mooie animaties animaties.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:55 schreef Retuobak het volgende:
Zeker, zeker. Ik verwacht dat de Cell ook wel zeker in de buurt komt, Ageia leverde toch ook technologie aan voor de PS3? Enig idee hoe verregaand die samenwerking was?
Dank, mooi trouwens dat Sony hier ook aandacht aan geeft, dit is nou iets waar ik ook echt het effect van ga merken op m'n 480i TVtjequote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uiteraard.Hier het persbericht. En het vervolg daarop.
Tja... ze moeten hun Cell toch nuttig maken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:01 schreef Retuobak het volgende:
Dank, mooi trouwens dat Sony hier ook aandacht aan geeft...
quote:480i TVtje
Je hoeft er ook niet meteen een te kopen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:05 schreef Retuobak het volgende:
Niet iedereen heeft geld teveel P-Style, het kan er gewoon niet af, zo'n HDTV, jammer maar helaas.
Volgende decennium misschien dat er dan geld voor isquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet meteen een te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |