Het is trouwens stiekem een 5 deurs, net zoals die nieuwe Leon met verborgen achter portieren. (Zelf ben ik echter geen fan van de nieuwe Leon, de oude vond ik er beter uit zien).quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:32 schreef dyna18 het volgende:
Helaas zijn er niet zo heel veel betaalbare 2 / 3 deurs auto's die ook nog eens sportief zijn, maar dit vind ik echt weer een topper.
Ja, hij is te leasen. Staat al bij www.directlease.nlquote:Op vrijdag 30 december 2005 11:49 schreef Zeverzak het volgende:
Hopelijk is ie te leasen... Want dan komt ie er!!
en dat spul werkt nog eens erg lang ook, want het ding heeft niet alleen de ontwerpfase overleefd, maar is zelfs in productie gebracht en in de verkoop gegaanquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:11 schreef Mad-Matt het volgende:
Ik weet niet wat voor spul de ontwerper heeft gebruikt, maar het moet flink hevig geweest zijn.
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zeiden ze van de gen3 Civic ook. Ik vind deze wel mooi. Zag 'm ook laatst rijden en best een geinig karretje. Dat "glas" over de achterlichten had van mij niet gehoeven maar ik zie wel wat de ontwerper heeft gedaan; de lijnen van de voorkant doorgetrokken naar achteren (kijk bijv. maar naar de mistlampen voor en de uitlaten achter).quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:08 schreef R-Powa het volgende:
Echt een van de allerlelijkste auto's van de laatste tijd. Achterkant (en die uitlaten!!!) zijn gaan echt nergens over gewoon. IMHO is elke nieuwe generatie Civic een stap terug qua looks. Zal technisch best een prima auto zijn hoor, maar de looks:
![]()
bronquote:La Vie c'est Civic
In november komen de Mussen nou niet bepaald dood uit de lucht vallen in Nederland (okay op eentje na dan), en dus was de introductie van de nieuwe Honda Civic in Zuid-Frankrijk aan de Cote d'Azur. Direkt vanaf het vliegveld hup de auto in (dat doen ze bij motorintroducties nou nooit ;-), GPS met favoriete route erin activeren en rijden maar. Blijkbaar was de Franse voorrijder mijn maat want ik hoefde zowel de stoel als het stuur niet te verstellen. Ik kijk voor me, wat een cool dashboard zeg en dat niet alleen, het is ook nog eens heel erg functioneel.
Het is een tweetraps-dashboard of beter gezegd een dashboard met twee etages. Op de eerste etage zit de toerenteller met tripmeter etc. met rechts daarvan het GPS, en op de tweede etage bevindt zich de snelheidsmeter. De snelheidsmeter is zo gepositioneerd - op de 2e etage - dat je zonder dat je naar beneden te hoeven kijken je snelheid af kunt lezen. Ik vind het verreweg het mooiste dashboard wat ik ooit heb gezien en dat voor een middenklasse auto nota bene. Veel dure merken kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen.
Motoren, benzine of diesel
De eerste dag heb ik de benzine-versie (zilveren Civic) met een 1.8 liter SOHC VTEC-motorblok erin gereden en de tweede dag de diesel-versie (rode Civic) met het befaamde 2.2 liter CTDi dieselmotorblok. Na een rustig vlak ritje richting de heuvels ging het gas er al snel wat meer op. Wat mij direkt opviel is dat je voor je gevoel meer toeren lijkt te maken dan je denkt als je puur op je gehoor rijdt, en dus niet naar de toerenteller kijkt. Dat komt volgens mij doordat dit motorblok een enkele bovenliggende nokkenas heeft ipv. een dubbele. Geen idee of ik nu loop te bazelen maar ik zal het eens nachecken.
Wel vind ik deze 1.8 liter benzinemotor minder sterk aanvoelen als ik verwacht had terwijl hij er toch een dikke 140 Pk uitperst volgens de technische specs. Je moet 'm goed op toeren houden als je lekker door wilt rijden maar met de werkelijk perfect schakelende 6-bak is dat geen enkel probleem. Ik vind de motor eerlijk gezegd wel wat rumoerig, en dat is niet typisch Honda want meestal isoleert Honda alles zo goed dat je amper iets hoort. De diesel-versie vond ik fijner rijden als ik eerlijk ben. De 2.2 liter trekt echt heel goed van onderuit en heeft net als de benzine-versie ook 140 Pk. Op de snelweg hebben we (je rijdt altijd met z'n tweeën tijdens een introductie) de diesel nog even op 216 km/u gehad, en er zat nog wel meer in maar de echte fut is er dan allang uit.
Paus Enzo
Onderweg hadden we een bekijks dat was echt lachen gewoon. Zelfs in een Ferrari Enzo had ik waarschijnlijk minder bekijks gehad als met deze nieuwe Civic. Een concullega van Autoweek schreef in zijn weblog (zie: Autoweek.nl) dat het leek alsof we de paus naakt op het dak hadden vast gebonden, ha, ha (dan wel die oude paus want die nieuwe weirdo laat zich nooit zien). Overal waar we stopten stonden er binnen no time mensen om de Civic heen dus het is duidelijk geen grijze muis of een tien in een dozijn-auto dat was ons snel duidelijk. Met de looks zit het dus absoluut goed. Zelf vind ik de nieuwe Civic erg mooi. Hij is gewoon lekker anders zonder een auto van een ander merk na te apen.
Er zitten echt leuke details aan de Civic, neem bv. de uitlaten die werkelijk prachtig weg gewerkt zitten in de achterbumper. Verder is de transparante voorkant tussen de koplampen erg fraai vorm gegeven. Ook de achterspoiler geeft de Civic een lekker markant uiterlijk, alhoewel die de bestuurder helaas wel het zicht naar achteren voor een groot deel ontneemt.
Ergonomie en gewichtsverdeling
De zit in de Civic is echt uitstekend en alles (stoelen, stuur etc.) laat zich makkelijk naar wens instellen. Ook de passagiers hebben voldoende ruimte achterin ook al lijkt de Civic van buiten een kleine auto maar dat is schijn. De achterbank kan op een hele slimme manier naar voren geklapt worden zonder dat je de voorstoelen ook maar 1 mm naar voren hoeft te schuiven. Er ontstaat daarna een volledig vlakke laadvloer die echt uniek is voor een dergelijke 'kleine' auto. Daardoor heb je echt een zee van ruimte in de Civic die een stuk groter - 70 liter meer dan de Ford Focus! - is dan zijn naaste concurrenten.
Er is geen reservewiel aanwezig (wel een compressor + latexpatronen, je krijgt gemiddeld maar eens in de 7-10 jaar een lekke band) en ook de benzinetank is naar voren geplaatst. Deze zit nu onder de voorstoelen en dus centraler wat weer goed is voor de gewichtsverdeling en dus het rijgedrag. De nieuwe Civic is bovendien korter en lager als het vorige model en dat mag je toch wel een trendbreuk noemen. Bijna alle nieuwe modellen zijn namelijk altijd, langer, hoger, zwaarder en....... duurder.
Strak als een Honda
Van tevoren had iemand van Honda NL tegen mij gezegd dat hij bang was dat wij (lees: journalisten) de vering misschien wel aan de harde kant zouden vinden. Nou laat ik dan maar meteen zeggen dat de vering wat mij betreft super is net als het weggedrag. Je kan echt retestrak sturen met deze Civic zonder dat ie ook maar een krimp geeft. De electrische stuurbekrachtiging is echt heel direkt, je voelt echt precies wat de auto doet. Ik heb er een geweldige hekel aan als je eerst je halve stuur moet draaien voordat een auto eindelijk reageert.
Op de schitterende kustweg tussen St Raphaël en Cannes heb ik ff goed zitten planken (en op dat moment zat ik nog steeds niet op de limiet) en dat beviel me prima. Nee qua sportief weggedrag heeft Honda het goed voor elkaar met deze Civic, zoals eigenlijk bij bijna al haar modellen. Net als bij de Jazz heeft de Civic ook een hele vlakke bodemplaat. Er steekt niets uit wat weer gunstig is voor de luchtstroom met als resultaat een uitstekend weggedrag (=geen last van body-roll en een neutraal stuurgedrag).
Vernieuwend
Op de forums heb ik alweer de nodige negatieve reacties gelezen over het uiterlijk van de nieuwe Civic. Ik denk dan altijd maar ga er eerst maar eens in rijden voordat je zo hoog van de toren blaast (ik doe er zelf vaak net zo hard aan mee ;-). Hoe je het ook draait of keert de Civic is absoluut vernieuwend in een aantal opzichten en je mag 'm dan ook gerust een trendsetter noemen. Honda is in mijn ogen goed bezig en het is voor mij dan ook een raadsel waarom dit merk nog steeds ondergewaardeerd wordt door veel automobilisten. Hopelijk gaat de nieuwe Civic daar verandering in brengen want dat zou absoluut verdiend zijn.
Begin december hebben we nog weer even de kans om de nieuwe Civic te testen (half januari staat ie in de 'schappen') en dan zal ik wat meer ingaan op een aantal dingen. Deze introductie is in wezen toch niet veel meer dan een rij-indruk, en ik heb dan ook echt zin om de nieuwe Civic op mijn eigen 'thuiscircuit' te testen.
Jah, ze reden een heuvel op met half gas hè. Zo test men nu eenmaal topsnelheden, nooit door het pedaal door de podem te trappen. Iedereen op fok heeft ook altijd ofwel 1000 toeren over, of nog een versnelling, of nog half gas, of er zat een voetbalelftal in, of of ofquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:15 schreef Repeat het volgende:
216 km/u gehaald, en er zat nog wel meer in met 140 pk?![]()
![]()
naja dan nog, ding ziet er werkelijk niet uit
Voor dat beetje extra klasse nemen we de Coupéquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:13 schreef R-Powa het volgende:
Al dat glas en grote gespoten kunststof delen zijn ook altijd fijn bij een eventuele aanrijding. Maar goed, dat is niet relevant ofcourse. Wellicht dat 'ie in het echt in een coole kleur nog best te pruimen is maar dus is wel een beetje een speelgoedautootje zo, vind ik dan. Gaat weinig "klasse" van uit. Ik vind het een beetje een desperate attempt om iets unieks te doen. Welnu, dat is op zeker gelukt. En inderdaad zijn auto's die je in het begin vreselijk vindt na een tijdje toch wel weer mooi, al gaat dat niet in 100% van de gevallen op.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voor dat beetje extra klasse nemen we de Coupé
[afbeelding]
Het is korter en lager dan de huidige Civic die dodelijk saai is, maar wel breder geworden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind hem wel apart maar eigenlijk iets te kort.
De huidige Civic vond ik niet saai hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:59 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het is korter en lager dan de huidige Civic die dodelijk saai is, maar wel breder geworden.
Maar ik rij veeeeeel liever in deze Civic dan een Golf.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:03 schreef DJ_WB het volgende:
maar vind het wel jammer dat het geen azië prijzen zijn
de 2.2 diesel is net zo duur als een 2 liter golf
maar op een 2 liter golf zit een hogere inruil waarde for sure .....
1.4 16v en dan behoorlijk behoudend gechipt. Houdt em wel lekker zuinig.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:48 schreef yup het volgende:
83 pk? Is dat een 1.1 ofzo :/
Zelfs een 1.4 dual carb uit de steentijd had 90 pkquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:03 schreef RRRobert het volgende:
[..]
1.4 16v en dan behoorlijk behoudend gechipt. Houdt em wel lekker zuinig.
Heb 'm inmiddels ook zien rijden en ik blijf bij m'n mening... leuk dingquote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:33 schreef bietelboer het volgende:
Ik vind hem super! vond eerst de achterkant ook niks maar toen ik hem bij de dealer zag veranderde me mening sterk! de kont moet je ff in het echt zien
ziet er wel aardig uit iddquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:23 schreef neuromancer het volgende:
Ik vind de Si (die alleen in de states uit komt) wel een stuk mooier.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zozo ... wen d'r maar aan want ik heb net 10 modelletjes ervan om jouw voodoo poppetje gezet dus al je buren zullen er binnenkort wel één of meer aanschaffenquote:Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef Tjabbo het volgende:
Wat een Godsgruwelijk lelijk wanstaltig gedrocht.
quote:Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
zozo ... wen d'r maar aan want ik heb net 10 modelletjes ervan om jouw voodoo poppetje gezet dus al je buren zullen er binnenkort wel één of meer aanschaffen
En daar zit em nou net het pijnpunt; Honda wil dat de Nieuwe Civic als 'premium middenklasse model'gaat concurreren met de Alfa 147, Audi A3 en BMW 1 Serie... En dat terwijl de verkoopstatistieken de laatste jaren toch duidelijk laten zien dat ze Wat betreft de Civic (en ook Accord trouwens) de verkeerde kant op gaan. Daar kunnen de positieve recensies en een eerste award niet veel aan veranderen, vrees ikquote:Op maandag 16 januari 2006 09:18 schreef NoComment het volgende:
Afgelopen zaterdag proefritje gemaakt in de nieuwe civic, ik vind em wel mooi eigenlijkLekker rijden deed ie ook wel, hij is alleen inderdaad een beetje lawaaiig op snelwegsnelheden.. Het motorgeluid hebben ze overigens bewust wat luider gehouden, rolgeluid zou ook wel minder kunnen worden met andere banden trouwens. Maarja, 25000 euro voor een beetje een loaded 1.8i is toch best onbeschoft veel geld
de bron staat er onderquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:33 schreef Lorie het volgende:
@ Googolplexion: Dat verslag dat op pagina 1 stond, waar heb je dat vandaan? Ik ben benieuwd of die kerel de civic ondertussen al op bekend terrein heeft getest, vandaar.
Lorie
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:20 schreef thefunny het volgende:
Dat achterraampje rukt alle snelheid uit het model..
GEFELICITEERDquote:Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef Lorie het volgende:
Ze is besteld!
Gefeliciteerdquote:Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef Lorie het volgende:
Ze is besteld!
Dan geven we het topic gewoon weer een schopjequote:Op maandag 23 januari 2006 11:11 schreef Lorie het volgende:
Pas half mei.
En met welk bakske rij jij?quote:
grats... wel even foto's posten wanneer hij er isquote:Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef Lorie het volgende:
Ze is besteld!
Dat zal ik zeker!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
grats... wel even foto's posten wanneer hij er is
Die moeten gewoon eerst 10 jaar aan een model wennenquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:06 schreef Eland het volgende:
Wel erg opvallend dat veel Civic-fanboys (/Sjonnies) het ding foeilelijk vinden, terwijl mensen met wat meer smaak de auto wel waarderen..
Bij autovisie hadden ze een honda accord 2.2 diesel op de bank gezet, bleek dat ie 155pk hadquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:54 schreef errorken het volgende:
Vraag mij eigelijk af hoe zo'n honda diesel zich verhoud tov een vw/audi/bmw diesel ?
Honda maakt toch nog niet zo heel lang diesels...
Verder vind ik het ook verdacht dat ze met een 2.2 liter komen met slechts 140pk. Naar europese normen is dat toch weinig pk's tov de inhoud. Zou dit een ondermaats gechipte versie zijn ?
lolquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:06 schreef Eland het volgende:
Wel erg opvallend dat veel Civic-fanboys (/Sjonnies) het ding foeilelijk vinden, terwijl mensen met wat meer smaak de auto wel waarderen..
Turbomotoren kunnen makkelijk best wat meer PK's hebben dan normaal.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef NoComment het volgende:
[..]
Bij autovisie hadden ze een honda accord 2.2 diesel op de bank gezet, bleek dat ie 155pk hadZe hebben daarna meer 2.2 diesels op de bank gehad en het schijnt dus dat die dingen gewoon 15pk meer hebben dan opgegeven
Ze vonden het overigens ook de beste diesel van het moment omdat ie zo stil was...
quote:Ik heb vandaag weer in de Civic gereden en de ruimte blijft echt te gek, ook de gadgets zijn echt cool! Maar ik heb nog steeds niet het "dit is hem" gevoel. Dat had ik bij de MINI wel. Ik ben vandaag ook in de nieuwe Seat Leon Sport Up gaan rijden. Die rijdt echt een stuk lekkerder dan de Civic maar ja weer minder gadgets! Maar ja dat kan je er later wel bij kopen (Pioneer AVIC-X1R). De Leon rijdt niet zo zuinig als de Civic maar is te vergelijken met de MINI (misschien ietsje duurder). Qua prijs komen we met de Leon zelfs goedkoper uit dan de Civic en dan hebben we ook een opendak, parkeer sensoren...etc. Wat ik wel merk is dat de MINI en Leon wat degelijker aanvoelen, de Civic voelt wat meer plastic aan, bijv. de middenarmsteun is niet echt stevig en de deurbak komt een stukje naar voren als je je raam bedient.
vind ik ookquote:Op maandag 13 februari 2006 12:28 schreef Rutger1983 het volgende:
dit is gewoon een gepimpte peugeot 306 (van de buitenkant)
Het was een 1.8 i-VTEC Executive.quote:Op maandag 13 februari 2006 09:53 schreef Pumatje het volgende:
ik neem aan dat je niet in een 1.8 v-tec dat testritje hebt gemaakt M-jay![]()
de civic is een grotere head turner dan die mini hooren zuiniger ook... ook rijdt hij zeker anders, het is wennen, ouder is altijd fijner,.. dat ben je gewend. Kijk je hier niet blind op.
Uhhh in de MINI naar Hongarije gereden dus ja ook harder dan 20 en ook harder dan 210quote:Op maandag 13 februari 2006 09:34 schreef Googolplexian het volgende:
Mini reed beter dan de Civic?
Heb je wel harder dan 20 gereden dan?Ik zou voor de Civic gaan. Ik vind de Mini een geinige auto maar slaat het plankje imo helemaal mis. De auto is echt groot voor een Mini (tegenstrijdigheid) maar dat zie je er aan de binnenkant niet aan af... en dan ga je hierna voor een "grotere" Mini
. Koop dan gewoon een kleine Volvo ofzo, man
maargoed ... over smaak valt met een vrouw niet te twisten... als mijn vriendin 'm ECHT leuk vond hing ik er waarschijnlijk ook aan.
Mijn advies: make up your mind... ga OF voor een degelijke, ruime, zuinige auto OF ga voor een mode-verschijnsel en compromissen. Zelf had ik al lang de Civic genomen maar dat komt doordat ik niet het geld heb voor een nieuwe auto en ik moet dus nog jaren met deze kunnen rijden. Ik rijd al jaren Honda dus
Was echt een vraag, hoor ... ben een beetje verbaasd omdat Honda's doorgaans een top-wegligging en "ride" hebben. Maar is inderdaad ook een kwestie van smaak.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:36 schreef M-jay het volgende:
[..]
Uhhh in de MINI naar Hongarije gereden dus ja ook harder dan 20 en ook harder dan 210. Heb jij wel eens in een MINI gereden? Meningen verschillen gelukkig, lees ook deze test eens. Ik ben het niet eens met hun mening over de stoelen en van de aanjager heb ik ook geen last.
En ja ik heb al gekeken naar een Volvo maar ja de C30 gaat waarschijnlijk pas begin volgend jaar komen![]()
En daar moet ik me bij aansluiten. Als je op zoek bent naar degelijkheid dan moet je een andere auto nemen. Anders lekker bij deze Mini blijven. De Mini is IMHO gewoon een mode-icoon en dat wordt nu uitgebuit;quote:BMW did a superb job designing the Mini. It's cute, it's practical for its size, it's fun to drive, and it's cheap. What else do you want? Another foot or two of car? OK, then buy something else.
But if your needs meet what the Mini delivers, you'll be the envy of lots of your friends. If most of your driving is done around town and not on major highways, if you use the back seat only occasionally, you don't move furniture a lot, and if you like to have fun, then the Mini could very well be the car for you.
Die 1 valt meer op z'n Multipla's opquote:Op maandag 13 februari 2006 18:13 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mja, mja, wil je iets groters en net zo goed rijdend als de Mini moet je een BMW 1 of 3 serie nemen. Zelfde soort prijzen in verhouding en dezelfde kwaliteit en net zo opvallend (zeker de 1).
Ja, die is moeder's mooiste niet. Maar dat zijn alle pogingen totnogtoe van BMW kleinere auto's te maken dan de 3 (Compact I met de afgehakte kofferbak, Compact II dat de vorige overtrof qua lelijkheid...)quote:Op maandag 13 februari 2006 18:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die 1 valt meer op z'n Multipla's op
De bom op wielen van dit moment.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:35 schreef RRRobert het volgende:
Officieel voorgesteld: de 3-deurs versie in 'Type R' uitvoering:
Typisch dat-ie niet wit is. Dat is voor Jappanners tenslotte toch dé kleur voor de snelle uitvoeringen. Maar dit geel staat em wel goed.
Bron: Autoweek
Ach, wie weet hebben de Honda-engineers nog een verrassing in petto, de Astra OPC en de Golf R32 hebben tenslotte ook ±240pk. Hoe dan ook, dit zal wel weer eens een ontzettend compromisloze GTI-killer kunnen worden. Die vorige generatie was (ondanks dat mpv-achtige uiterlijk) ook spijkerhard afgeveerd en superdirect sturende en remmende wagen, waardoor hij beter uit de verf kwam op een circuit dan op de openbare weg.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:25 schreef yup het volgende:
[..]
De bom op wielen van dit moment.
Jammer dat er geen 240 pk 2 liter VTEC in zit... Zou het echt afmaken...
Zelfs de meest die hard RWD fappers noemen de FWD Civic type R gewoon een super auto die super stuurt, iig een auto die heel veel serieuze auto's het moeilijk kan maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:42 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Ach, wie weet hebben de Honda-engineers nog een verrassing in petto, de Astra OPC en de Golf R32 hebben tenslotte ook ±240pk. Hoe dan ook, dit zal wel weer eens een ontzettend compromisloze GTI-killer kunnen worden. Die vorige generatie was (ondanks dat mpv-achtige uiterlijk) ook spijkerhard afgeveerd en superdirect sturende en remmende wagen, waardoor hij beter uit de verf kwam op een circuit dan op de openbare weg.
Nope ... wel een 1.6i vtec met 160 pk (VTi)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:04 schreef Ixnay het volgende:
Je moet er even aan wennen denk ik, die nieuwe Civic.
Maar even iets anders.
Die Civic uit 1992-1995 vind ik alleen maar tot 1.5i, is daar nooit een 2 liter 16V variant van gemaakt?
Ik heb inderdaad zelf deze civic, maar jammer genoeg is er geen 2 liter van gemaakt, maar dei 1.6i V-tech die wil ook wel hoor, die is overigens sneller dan een CRX, omdat de civic een stuk lichter is dan de CRX.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:04 schreef Ixnay het volgende:
Je moet er even aan wennen denk ik, die nieuwe Civic.
Maar even iets anders.
Die Civic uit 1992-1995 vind ik alleen maar tot 1.5i, is daar nooit een 2 liter 16V variant van gemaakt?
Die heeft geloof ik 90 pk en is niet snel maar "pittig" ...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik kan een Civic 1.5 LSi krijgen
Hatchback 3 deurs
Automaat
Bouwjaar 1993
125.000 op de teller
2.250 euro
Degelijke auto heb ik begrepen, maar 1993 vind ik een beetje aan de oude kant.
En ik weet niet of 1.5 wel snel genoeg is. Ben nog aan het twijfelen.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7060&cache=noquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:40 schreef Ixnay het volgende:
Die heb je in 66 en 74 pk.
1.6 ESi is 92 pk.
quote:Honda Civic 1.5 LSi
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1493 cm3
boring x slag 75,0 x 84,5 mm
compressieverh. 9,2:1
max. vermogen 66 kW (90 pk)
ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die heeft geloof ik 90 pk en is niet snel maar "pittig" ...
Prima bakkies.
't Is maar wat je gewend bent ... imo gaat iemand met 2250 eu te spenderen z'n eerste auto kopen of z'n eerste auto vervangen. 90 pk is dan meer dan genoegquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.
Ik heb ook 'maar' 90pk (D14Aquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.
keer wat doen dan tegen mijn D16zquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:13 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Ik heb ook 'maar' 90pk (D14A), echter is het echt wel snel genoeg. OK..sprinten levert geen toptijden op maar icm mods aan het onderstel en als je doorhebt dat je een Honda blok gewoon op toeren moet houden mis je echt die 20pk meer niet. Ik rag regelmatig tegen auto's met meer vermogen (100+ pk) en vaak kan ik dit doen als ik achteruit kijk:
De R uitvoering maakt iig al heel veel goed van de nieuwe voorkant en achterkant, jammer alleen dat er 'gewoon' weer het K20 blok inkomt. Was toch wel benieuwd geweest wat Honda op die voorwielen zou kunnen loslaten met bijvoorbeeld een 2,5l VTEC...250pk ongeblazen?![]()
Dat gaat je zoveel geld kosten dat je dat geld beter zou kunnen besteden aan een rebuild + turbo van het K20 blok.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:41 schreef yup het volgende:
Al eerder gezegd: maar gekke diff eronder klappen, 9000+ rpm 2 liter 16v VTEC blok met 240 pk uit de S2000 derin, en je hebt een bom op wielen.
been there done thatquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:22 schreef Pumatje het volgende:
[..]
keer wat doen dan tegen mijn D16z![]()
?
haha , niet onder de 4quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:25 schreef ArTiC het volgende:
[..]
been there done that![]()
tenzij je ook zo slim bent om niet onder de 3500rpm terecht te komen![]()
de fotos doen de auto geen recht aan?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:19 schreef LordLynx het volgende:
Ik vond hem eerst helemaal niks (van de foto's af) maar gisteren zag ik er 1 in het echt en ik vind het een supermooie wagen.
Nu nog een slang er aan en je hebt een stofzuigerquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:03 schreef dyna18 het volgende:
3 deurs is zelfs nog strakker.
[[url=http://photos1.blogger.com/blogger/7692/2020/200/hondacivic03.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://photos1.blogger.com/blogger/7692/2020/200/hondacivic05.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://photos1.blogger.com/blogger/7692/2020/200/hondacivic04.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://photos1.blogger.com/blogger/7692/2020/200/hondacivic06.jpg]afbeelding][/url]
http://motorsmania.blogspot.com/2006/03/new-honda-civic.html
en ik ben geen Honda fan, maar zou deze Honda wel overwegen te kopenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:02 schreef zwartemage het volgende:
nee sorry ik ben dan een honda fan maar dit ontwerp is tien keer niks.
Honda geeft altijd waarden op die de auto minimaal moet halen, dus het is heel normaal dat ze vaak beter presteren dan de opgegeven waarden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef NoComment het volgende:
[..]
Bij autovisie hadden ze een honda accord 2.2 diesel op de bank gezet, bleek dat ie 155pk hadZe hebben daarna meer 2.2 diesels op de bank gehad en het schijnt dus dat die dingen gewoon 15pk meer hebben dan opgegeven
Ze vonden het overigens ook de beste diesel van het moment omdat ie zo stil was...
waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:40 schreef Ixnay het volgende:
1.6 ESi is 92 pk.
Feli.... ik denk dat ik zelf nog even wacht tot de 3 deurs versie op de markt komt. Die vind ik er nog wat strakker uitzien.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
echt een leuke auto, staat bij mij nu nr1 op mn verlanglijstje, als hij net zo goed rijdt als hij eruit ziet bestel ik hoogstwaarschijnlijk deze.
1.8 benzine (140 pk) in executive uitvoering, met leren bekleding.
Waarom rijd je dan een oude Civic? Die zijn niet bepaald apart.. of heb ik het mis?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:49 schreef Pumatje het volgende:
De wat burgerlijke mensen zullen inderdaad het model niet mooi vinden, maar ik zie graag zelf juist iets aparts, en dit spreekt me erg aan. De figuren die dit model afkeuren zijn vaak ook wat meer de ik werk van 9 tot 5 op een kantoor en dat al 23 jaar figuren, iig saai.
Ik houd hiervan!
Honda in Azië en Amerika marktleider, toch vreemd dat Toyota het best verkochte merk ter wereld is dan.quote:Op donderdag 6 april 2006 07:50 schreef Pumatje het volgende:
Ja in europa
maar in Azië en Amerika zijn ze marktleider, hier verkopen ze neit goed omdat ze europa ongeschikt achten voor de japanse auto markt, zie je bv aan de nieuwe generaties, de coupe komt niet naar NL, en er zijn enorm veel honda versies die enkel met LSD zijn gemaakt, en niet met RSD.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarom rijd je dan een oude Civic? Die zijn niet bepaald apart.. of heb ik het mis?
[..]
jawel , 4e generatie , 1.6 16v vind ze maar eens nog in goede staat. zeeeeer weinig, en ze zijn enorm snel
Honda in Azië en Amerika marktleider, toch vreemd dat Toyota het best verkochte merk ter wereld is dan.
In Japan (en dat heb ik zelf gezien) is echt meer dan 40% Toyota!
http://cnn.nl/2005/AUTOS/11/22/honda_civic_motortrend/index.html
zo heb ik nog heel veel linkjes voor je waar honda enorm veel prijzen wint, zelfs de DOT award met de nieuwe civic enzo,
amerika = Import cars v.s American cars
en Import = praktisch honda en wat toyota
www.honda.nlquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:36 schreef Omkron het volgende:
echt een mooi ding zeg.. lijkt wel een mercedes.. kosten ze..?
Lijkt wel een mercedes???quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:36 schreef Omkron het volgende:
echt een mooi ding zeg.. lijkt wel een mercedes.. kosten ze..?
ehm, nee? En in europa gaan de verkopen ook goed?quote:Op maandag 25 september 2006 00:24 schreef PNG het volgende:
Honda verkopen in Europa zijn echt finaal compleet ingestort tot een all time low inmiddels.
Geen idee hoe in bv US zit ?
Hoe kom je daar bijquote:Op maandag 25 september 2006 00:24 schreef PNG het volgende:
Honda verkopen in Europa zijn echt finaal compleet ingestort tot een all time low inmiddels.
Geen idee hoe in bv US zit ?
waarschijnlijk alleen maar omdat de levertijden aan het oplopen zijn. en niemand hem nu meer besteld.quote:Op maandag 25 september 2006 00:24 schreef PNG het volgende:
Honda verkopen in Europa zijn echt finaal compleet ingestort tot een all time low inmiddels.
Geen idee hoe in bv US zit ?
Dat zijn degenen die in Engeland zijn gebouwd, heb ik begrepen : (chassisnummer begint met SH (Swindon?) i.p.v. JH). Die hebben daar erg veel last van, SCHIJNT.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:06 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik ben serieus wezen kijken... maar toen ik het achterlicht aanraakte (tja waarom eigenlijk...) begon dat heftig te kraken en bewegen, en toen ik= de bijrijdersdeur opende kraakte en bewoog het handvat zo dramatisch dat ik direct ben genezen.
Op de plaatjes is tie wel leuk maar in het erg vond ik hem erg plastic en goedkoop... zeker voor de prijzen die ze ervoor vragen...
Camera waarschijnlijk?quote:Op maandag 19 februari 2007 22:18 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb er in gereden, je zat voor je het wist al in de rooie zone (8000RPM) de schakellichtje (rechts boven in de dash) begint al te knipperen @ 7000RPM dacht ik.. (is een tijdje geleden). Bochten kon je met gemak met 50 nemen zonder problems.. Echt niet...![]()
prestaties een 8 en uiterlijk een 2.
en ohw jaahhh:: DE DASHBOARD IS SO ABNORMAAL GEILAls je em in zn achteruit zet, veranderd de LCD in een achteruitkijk spiegel
![]()
neequote:
hmm, heb geen last van deze problemen..quote:Op maandag 19 februari 2007 12:06 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik ben serieus wezen kijken... maar toen ik het achterlicht aanraakte (tja waarom eigenlijk...) begon dat heftig te kraken en bewegen, en toen ik= de bijrijdersdeur opende kraakte en bewoog het handvat zo dramatisch dat ik direct ben genezen.
Op de plaatjes is tie wel leuk maar in het erg vond ik hem erg plastic en goedkoop... zeker voor de prijzen die ze ervoor vragen...
Precies... was wel meteen he-le-maal genezen van mijn honda-avontuurquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:26 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
hmm, heb geen last van deze problemen..
zou erg raar zijn als het achterlicht begon te kraken, als je het aanraaktje
wat ik bedoelde te zeggen was, dat je misschien een maandagmorgen versie hebt gezien.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:30 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Precies... was wel meteen he-le-maal genezen van mijn honda-avontuur
Right.quote:Op maandag 19 februari 2007 22:18 schreef Turquaz52 het volgende:
Heb er in gereden, je zat voor je het wist al in de rooie zone (8000RPM) de schakellichtje (rechts boven in de dash) begint al te knipperen @ 7000RPM dacht ik.. (is een tijdje geleden). Bochten kon je met gemak met 50 nemen zonder problems.. Echt niet...![]()
prestaties een 8 en uiterlijk een 2.
en ohw jaahhh:: DE DASHBOARD IS SO ABNORMAAL GEILAls je em in zn achteruit zet, veranderd de LCD in een achteruitkijk spiegel
![]()
ja...ik ga daar even ruim 28000 euries uitgeven aan een auto waarvan niet eens de deurgrepen of de achterlichten vastzitten, laat staan wat er allemaal nog meer los zit/hangt... het gaat idd niet om het achterlichtje, het gaat er om dat de hele auto een nogal brakke indruk maakte en helemaal niet de high-tech mega coole moderne auto zoals Honda de auto wil doen voorkomen...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:02 schreef Pumatje het volgende:
omdat het achterlicht kraakte..![]()
beetje voorbarige genezing, je gaat toch ook niet een huis afslaan omdat de voordeur piept.
achterlicht zat misschien los, of er was een andere reden.
nou oke, goed onderbouwdquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:09 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
ja...ik ga daar even ruim 28000 euries uitgeven aan een auto waarvan niet eens de deurgrepen of de achterlichten vastzitten, laat staan wat er allemaal nog meer los zit/hangt... het gaat idd niet om het achterlichtje, het gaat er om dat de hele auto een nogal brakke indruk maakte en helemaal niet de high-tech mega coole moderne auto zoals Honda de auto wil doen voorkomen...
Eerlijk gezegd vond ik het interieur ook een tikkie tegenvallen... helemaal niet zo high tech maar meer nogal fanta... Maar goed: smaken verschillen, gelukkig maar,dus ik hoop echt dat alle Honda fans een degelijker modelletje hebben (en dat dit idd een maandagochtend model was) maar ik hoef niet meer zo nodig...
eej.. dat jij jaloers bent, hoef je niet te laten merken hoor..quote:
Niet anders dan je zou verwachten. Type-R is bedoeld om als opzwepende auto neer te zetten terwijl de GTi is bedoeld als saaie bak met redelijke prestaties. Kortom racy fun-factor vs. burgerlijk comfortquote:Op maandag 14 mei 2007 19:53 schreef Party_P het volgende:
Stond nog een test van de Type R in de autoweek. Nam het op tegen de Golf GTI. De Civic was wat onrustiger/agressiever dan de Golf GTI.
ik heb ook genoeg tests van de autoweek gelezen betreft de Type R, daar kwam hij als leukste hatch uit.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:53 schreef Party_P het volgende:
Stond nog een test van de Type R in de autoweek. Nam het op tegen de Golf GTI. De Civic was wat onrustiger/agressiever dan de Golf GTI.
In de S2000 ja ......quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik heb ook genoeg tests van de autoweek gelezen betreft de Type R, daar kwam hij als leukste hatch uit.
mgoed, honda heeft de lat van 120 pk ongeblazen per liter..
Gister in gereden. Wat een beestquote:Op zondag 24 september 2006 19:14 schreef dyna18 het volgende:
Kwijl.... in maart komt de Type R dan echt uit, dit keer de echte foto's zoals hij te krijgen is. Al moet ik zeggen dat hij nauwelijks afwijkt van de eerder geposte concept versie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog wat meer informatie:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=5293
Bron?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:12 schreef Pumatje het volgende:
Ik bedoel 130 pk de liter ongeblazen.. is de top van honda geplaatst in de nieuwe civic.![]()
10pk boven die van de s2000.. per liter natuurlijk.
Engelse pk's worden op een andere manier gedaan dan DIN-pk's.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
Apart.
Is die 260pk alleen voor de JDM?
Daar heeft de S2000 ook 250pk ipv 240pk
JDM blokjes hebben altijd meer vermogen...in Japan dan. Komt oa door het octaan gehalte in de benzine daar (heb ik begrepen tenminste)quote:Op zondag 3 juni 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
Apart.
Is die 260pk alleen voor de JDM?
Daar heeft de S2000 ook 250pk ipv 240pk
Maarquote:Op maandag 4 juni 2007 01:21 schreef ArTiC het volgende:
[..]
de 260PK versie is alleen voor de Type R-R, gelimiteerde oplage, de nomale Type R heeft maar 201 pk uit 2 liter![]()
Het is geen diesel hoor, wij rijden gewoon de benzine.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:35 schreef dubidub het volgende:
Mijn leswagen, 1.4 diesel.Ruimte achterin viel me trouwens alles mee, ik ben 1,93 m en ik kon gewoon goed zitten
't scheelde denkik wel dat jarl na mij ging lessen, die's niet zo grootquote:Op maandag 4 juni 2007 13:22 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Het is geen diesel hoor, wij rijden gewoon de benzine.
Ik vind het qua ruimte achterin wel meevallen, maar hij schokt zo achterin.
Ik vind hem niet comfortabel zitten achterin, ik moet er niet aan denken dat er bijvoorbeeld met mn ouders mee op vakantie zou moeten.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:36 schreef dubidub het volgende:
[..]
't scheelde denkik wel dat jarl na mij ging lessen, die's niet zo groot. Hoe bedoel je dat achterin schokken?
Het is ook een prima auto....als je voorin zit.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:00 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dan moet je van honda afblijven als je niet van die schokken houdt.
Je komt er vast nog wel meer tegen die zo schokken, maar eerst dat papiertje maar eens halen.
Wel een leuke leswagen, ik moest het doen met zo'n gare Astra.
voor een Type R mager...de EK9 trekt ongeblazen 185pk uit een 1.6, dat is 115pk per liter.quote:
In Nederland zal die niet zo aanslaan. De sedans waar nederlanders gek op zijn, zijn vaak net een klasse groter, zoals de Passat en de Mondeo.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:39 schreef endr0me het volgende:
Die nieuwe Civic Sedan is echt prachtig..
Dat ze die niet op de markt brengen in Europa.. die lsaat gegarandeerd aan.. prachtig model..
En koppel van een dronken borrelnoot. Das helaas het jammer eraan. Ze halen net 150 Nm.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:14 schreef ArTiC het volgende:
[..]
voor een Type R mager...de EK9 trekt ongeblazen 185pk uit een 1.6, dat is 115pk per liter.
Rij je op een krukas dan?quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:04 schreef PNG het volgende:
[..]
En koppel van een dronken borrelnoot. Das helaas het jammer eraan. Ze halen net 150 Nm.
Vorig model Civic Type R was de eerste die wel meekwam op de ring. Eindelijk een 2.0. Vandaar.
Enige nadeel van die motoren, ook o.a. in de S2000, is dat eigenaren (met een heel ander budget dan wij) er bij 80.000 km vanaf willen.
Dat is het nadeel ervan. Slijtage is simpelweg vol belast vrij groot.
Koppel is nooit super in een Honda...de B16B uit een EK9 heeft 160Nm...hoogtoerige blokjes he.quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:04 schreef PNG het volgende:
[..]
En koppel van een dronken borrelnoot. Das helaas het jammer eraan. Ze halen net 150 Nm.
Vorig model Civic Type R was de eerste die wel meekwam op de ring. Eindelijk een 2.0. Vandaar.
Enige nadeel van die motoren, ook o.a. in de S2000, is dat eigenaren (met een heel ander budget dan wij) er bij 80.000 km vanaf willen.
Dat is het nadeel ervan. Slijtage is simpelweg vol belast vrij groot.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef Party_P het volgende:
Tjeem Integra met "maar" 210pk toch een stukkie sneller (2sec) dan een 430PK Skyline. Laat wel zien hoe goed de wegligging van de type-R series van Honda is.
Maar het grote verschil wordt gemaakt door degene die achter het stuur zit.
quote:Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was technisch gezien voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kunnen de R33/R34 GT-R vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals E60 M5 S85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline's (onder andere b.v. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragaccerlatie van 0 naar 300 km/h in 7,94 seconden).
Desbetreffende records daarvan worden geleverd door (gn.) RB26DETT ("The engine of the year 1995, 1996, 1997"), welke van origine voor de rally/racerij ontwikkeld was. Dat blijkt ook uit het feit dat de Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). De JGTC gelden in Japan als de belangrijkste racetoernooi. In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook onverwijld de 24-uursrace op het Spa-Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger', zo bepaalde de voormalige bedrijfsleiding. Dit bleek een misstap van formaat. Niet veel later werden ze opgeslokt door Renault Groep.
...
Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS Pro), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt.
Nee ok, skyline gaat harder de hoek om, maar de integra kan er ook heel wat van, maja drempels ermee nemenquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Wegligging van de auto zelf heeft hiet niet veel mee te maken, vrees ik. Meer verkeerd tunen of inderdaad niet kunnen rijden.
Dude.. weet je hoe de amerikanen de B serie's van honda noemen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:04 schreef PNG het volgende:
[..]
En koppel van een dronken borrelnoot. Das helaas het jammer eraan. Ze halen net 150 Nm.
Vorig model Civic Type R was de eerste die wel meekwam op de ring. Eindelijk een 2.0. Vandaar.
Enige nadeel van die motoren, ook o.a. in de S2000, is dat eigenaren (met een heel ander budget dan wij) er bij 80.000 km vanaf willen.
Dat is het nadeel ervan. Slijtage is simpelweg vol belast vrij groot.
Idd!quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:15 schreef Pumatje het volgende:
Bij honda moet je ook niet koppel gaan zoeken.
Gewoon vermogen in hoge toeren..
Jij snapt hem! Koppel onderin heb je alleen maar nodig voor relax rijden etc.. maar een honda heeft juist onderin ook nog relatief veel koppel door de variable kleppentiming.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Idd!
Ondanks hun lage koppel trekken ze als een mongool (hoog in de toeren)
Als je aan het scheuren bent zit je toch hoog in de toeren.
Boeiend hoeveel koppel je onderin heb.
Mijn 4A-GE is, vooral nu het T-VIS eraf is, ook weak onderin.,
Hij moet echt ver boven de 4000rpm blijven.
T-VIS is fijn voor als je rustig rijd.
Bovenin de toeren heb je er alleen maar weerstand van.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:08 schreef 1299 het volgende:
Maar toch vind ik het wel chill dat ik bij de 120 hem gewoon in z'n 5 kan laten staan en de 400Nm Supra-motor z'n werk kan laten doen
Foeiquote:
Vond ik ook, daarom heb ik hem nu ook, nog geen moment spijt van gehad!quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:02 schreef babbaloekoe het volgende:
in een woord gewoon SEXY voor al in het zwart..
Bij een leasewagen valt volgens mij weinig te onderhandelen.... De aankoop gaat namelijk via de leasemaatschappij. Misschien de situatie voorleggen? Ik heb in beide gereden en die 1.8 Sport is toch echt wel een aanraderquote:Op maandag 3 december 2007 19:44 schreef klnvntrbyt het volgende:
*kick*
Deze wil ik hebben! Afgelopen weekend bij de dealer gezien, ziet er echt tof uit.
Alleen ik wil de 1.8 Sport en die zit net boven mijn leasebudget, en de 1.4 zit er ruim onder. Heeft iemand hier ervaring met onderhandelen? Misschien kan ik de dealer zodanig omlullen dat die 1.8 alsnog binnen m'n budget valt.
Bij de 1800 Sport kon je nog kiezen uit een Navigatie met xenon (aan elkaar verbonden), achteruitrijsensoren en stoelverwarming... Misschien dat ik nu nog wat vergeet maar de rest zit er zo wat allemaal al standaard in. Ik heb helaas de folder nu niet bij me anders had ik het na kunnen checken. De sensoren heb ik wel in laten bouwen, valt toch buiten de BPM dus je betaald er jaarlijks niets meer door.quote:Op maandag 3 december 2007 23:03 schreef Pumatje het volgende:
volgens miiiij is er niet veel accesoire keus op honda's, nooit zo geweest.
Boeiend, das bij de golf al jaren dat de vorige GTI de ander niet overtreft....quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:52 schreef fathank het volgende:
Ondertussen is gebleken in Top Gear dat de oude Type R beter is als de nieuwe...
de hatch?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:52 schreef fathank het volgende:
Ondertussen is gebleken in Top Gear dat de oude Type R beter is als de nieuwe...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |