abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33533361
Wat vinden we hier van de nieuwe Honda Civic?

Zelf ben ik er helemaal weg van. Mooie look en een waardig alternatief voor de oude Seat Leon die helaas uit produktie is.

Digitaal dashboard:

Promo site:
http://www.honda.nl/specials/car/civic2006/index2.html

Helaas zijn er niet zo heel veel betaalbare 2 / 3 deurs auto's die ook nog eens sportief zijn, maar dit vind ik echt weer een topper.
pi_33533435
Ik vind het een gedrocht, ben best fan van Honda maar ik vind deze Civic echt lelijk.
Interieur ziet er wel vet uit, maar die neus en die kont ?

Lijkt wel of hij uit een slechte SF filmset komt.
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:37:02 #3
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33533483
Model is gaaf, maar ik ben niet zo weg van die glasvlakken op de voor en achterkant.... maakt het imo weer een klein beetje dinky-toy. Maar al met al, tof karretje, hoewel ik in dat segment eerder zou kiezen voor een c4-coupe, of toch een nieuwe leon
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_33533491
Die foto's zijn dan ook niet zo mooi hoor, ik heb een paar andere foto's van dat gezien en daar ziet ie er een stuk fraaier uit...
pi_33533551
Als je die nog weet, post ze even
pi_33533561
erg mooi interieur, lijkt wel een ruimteschip

zoals eerder gezegd, die glasvlakken vind ik eigenlijk niet zo heel mooi, maar verder is het een mooie auto
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:40:57 #7
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_33533595
dikke bak, 3-deurs look gecombineerd met de praktische kant van een 5-deurs.
Glasshit is minder geslaagd, net als de gedeelde achterklep, maar ik gok dat deze het zeeeer goed gaat doen. En even wachten op de type-R natuurlijk... eens kijken wat ze daar in gaan proppen

Interieuw vind ik overigens een beetje druk zo op de foto, maar ik moet (zoals altijd) de bak eens in t echt zien voor ik mijn laatste oordeel geef
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_33533633
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:32 schreef dyna18 het volgende:
Helaas zijn er niet zo heel veel betaalbare 2 / 3 deurs auto's die ook nog eens sportief zijn, maar dit vind ik echt weer een topper.
Het is trouwens stiekem een 5 deurs, net zoals die nieuwe Leon met verborgen achter portieren. (Zelf ben ik echter geen fan van de nieuwe Leon, de oude vond ik er beter uit zien).

Ja, de C4 sport valt ook in het zelfde segment.
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:42:18 #9
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_33533651
Ik vind m wel mooi, behalve dan die achterkant
Maar toch niet helemaal.
pi_33533816
leuke bak, jammer alleen van dat overdreven glas aan de voor en achterkant.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33533820
Ik heb em al op de weg gezien, en je blijft er gewoon naar kijken. Zwaar mooie auto, vooral de achterkant juist
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_33533876
Hier een iets betere foto van de meters:

vrijdag 30 december 2005 @ 11:49:40 #13
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_33533880
Hopelijk is ie te leasen... Want dan komt ie er!!
(__/) This is Bunny,
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
pi_33533958
Heb verschillende reviews over deze auto gelezen en ik snap werkelijk niet waarom iedereen zo lyrisch schijnt te zijn over het uiterlijk van de nieuwe civic.... ik vind 'm verschrikkelijk lelijk en zou er nog niet dood in gevonden willen worden...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:53:12 #15
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_33534005
Het blijft wel in de Civic stijl ook al ziet het er futuristisch uit. Dat is zonder meer knap gedaan. Ook al moet ik wel zeggen dat hij mij behalve de binnenkant totaal niet aanspreekt.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_33534149
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:49 schreef Zeverzak het volgende:
Hopelijk is ie te leasen... Want dan komt ie er!!
Ja, hij is te leasen. Staat al bij www.directlease.nl
Helaas wel duur
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:00:04 #17
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_33534262
Volgens mij klopt er iets niet met de gegevens...
De 2.2 liter diesel is sneller naar de 100 dan de 1.18i Sport???

Check de pdfjes...
(__/) This is Bunny,
(.Y.)
(")_(")
pi_33534377
Niet mijn smaak in ieder geval.

Binnenkant is wel om van te smullen
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:04:49 #19
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_33534413
Hij is zeker erg duur in de Lease.. 514 euro voor de 1.18i sport!
EEuhm voor dat geld heb je ook een Peugeut 307... En dat is toch meer auto..
Zelfs de Mini One is goedkoper!!
(__/) This is Bunny,
(.Y.)
(")_(")
pi_33534872
Over die Science Fiction look... Aan de ene kant vind ik dat wel mee vallen... Aan de andere kant vind ik dat juist weer mooi in een auto. Het hoeft allemaal van mij niet zo burgerlijk en normaal.... Het mag best wat leuker allemaal.

* dyna18 rijdt nu een mini cooper met fun striping
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:24:22 #21
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_33535076
doet dyna18 goed

Mini in de lease dyna?
(__/) This is Bunny,
(.Y.)
(")_(")
pi_33535185
Ik vind hem echt heel erg mooi. Vooral de voorkant vind ik super strak.

Ik hoop echter dat er een 3 deurs komt want ik vind bij de 5-deurs die achterdeuren wel heel erg klein.
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:40:12 #23
91245 Zeverzak
Ik zever teveel
pi_33535665
ben bang van niet... Juist de 5 deurs versie is voor de europese markt gemaakt...
(__/) This is Bunny,
(.Y.)
(")_(")
pi_33538729
Wat een fucking lelijke auto
Echt ik heb zelden zo'n gedrocht gezien
Die lelijke lampenbalken voor en achter dan
Ik ga echt iedereen uitlachen die ik in zo'n ding zal gaan zien rijden, maarja het is een Honda, dus ze zullen er waarschijnlijk 10 verkopen ofzo.
pi_33539259
gaap....
terug in je hok
pi_33539357
Ik sluit me helemaal bij Repeat aan, jezus alle tering tyfus, wat een afgrijselijk lelijk ding.

Die lichtbalken voor en achter, de laatste keer dat ik dat zag was bij zo'n lelijk amerikaans slagschip uit begin 90.

Je kan hem best kopen en dan verstoppen voor de buren, want als je erin zit ziet het er allemaal best goed uit, zodra je hem voor de deur neerzet zakt de waarde van je huis gelijk met een halve ton.

Ik weet niet wat voor spul de ontwerper heeft gebruikt, maar het moet flink hevig geweest zijn.

Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_33539461
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:11 schreef Mad-Matt het volgende:
Ik weet niet wat voor spul de ontwerper heeft gebruikt, maar het moet flink hevig geweest zijn.

en dat spul werkt nog eens erg lang ook, want het ding heeft niet alleen de ontwerpfase overleefd, maar is zelfs in productie gebracht en in de verkoop gegaan
pi_33541606
Echt een van de allerlelijkste auto's van de laatste tijd. Achterkant (en die uitlaten!!! ) zijn gaan echt nergens over gewoon. IMHO is elke nieuwe generatie Civic een stap terug qua looks. Zal technisch best een prima auto zijn hoor, maar de looks:
- If it's not blown, it sucks -
pi_33541763
Al weken geleden een topic over gezien hier .
Van de ene kant heeft ie best wat, maar van de andere kant is ie juist pislelijk.
pi_33541852
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:08 schreef R-Powa het volgende:
Echt een van de allerlelijkste auto's van de laatste tijd. Achterkant (en die uitlaten!!! ) zijn gaan echt nergens over gewoon. IMHO is elke nieuwe generatie Civic een stap terug qua looks. Zal technisch best een prima auto zijn hoor, maar de looks:
Dat zeiden ze van de gen3 Civic ook. Ik vind deze wel mooi. Zag 'm ook laatst rijden en best een geinig karretje. Dat "glas" over de achterlichten had van mij niet gehoeven maar ik zie wel wat de ontwerper heeft gedaan; de lijnen van de voorkant doorgetrokken naar achteren (kijk bijv. maar naar de mistlampen voor en de uitlaten achter).

Het is weer zo'n apart ontwerp waar men aan moet wennen. Net als deze (die ik ook meteen mooi vond):

Calm down, please!
pi_33541997
Meestal waardeer ik auto's het meest die ik in het begin niets vind en naarmate de tijd verstrijkt meer op prijs ga stellen. Zoals bij de designkoers die BWM nu vaart. Toch acht ik de kans heel erg klein dat ik over 5 jaar de civic mooi vind...

[ Bericht 1% gewijzigd door ikbeneenkiwi op 30-12-2005 15:29:34 ]
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:22:10 #32
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_33542188
Mja, nu is dat oranje ook niet van je het. Doe maar in zwart.
The Internets, I needs it..
pi_33542634
quote:
La Vie c'est Civic

In november komen de Mussen nou niet bepaald dood uit de lucht vallen in Nederland (okay op eentje na dan), en dus was de introductie van de nieuwe Honda Civic in Zuid-Frankrijk aan de Cote d'Azur. Direkt vanaf het vliegveld hup de auto in (dat doen ze bij motorintroducties nou nooit ;-), GPS met favoriete route erin activeren en rijden maar. Blijkbaar was de Franse voorrijder mijn maat want ik hoefde zowel de stoel als het stuur niet te verstellen. Ik kijk voor me, wat een cool dashboard zeg en dat niet alleen, het is ook nog eens heel erg functioneel.
Het is een tweetraps-dashboard of beter gezegd een dashboard met twee etages. Op de eerste etage zit de toerenteller met tripmeter etc. met rechts daarvan het GPS, en op de tweede etage bevindt zich de snelheidsmeter. De snelheidsmeter is zo gepositioneerd - op de 2e etage - dat je zonder dat je naar beneden te hoeven kijken je snelheid af kunt lezen. Ik vind het verreweg het mooiste dashboard wat ik ooit heb gezien en dat voor een middenklasse auto nota bene. Veel dure merken kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen.

Motoren, benzine of diesel

De eerste dag heb ik de benzine-versie (zilveren Civic) met een 1.8 liter SOHC VTEC-motorblok erin gereden en de tweede dag de diesel-versie (rode Civic) met het befaamde 2.2 liter CTDi dieselmotorblok. Na een rustig vlak ritje richting de heuvels ging het gas er al snel wat meer op. Wat mij direkt opviel is dat je voor je gevoel meer toeren lijkt te maken dan je denkt als je puur op je gehoor rijdt, en dus niet naar de toerenteller kijkt. Dat komt volgens mij doordat dit motorblok een enkele bovenliggende nokkenas heeft ipv. een dubbele. Geen idee of ik nu loop te bazelen maar ik zal het eens nachecken.
Wel vind ik deze 1.8 liter benzinemotor minder sterk aanvoelen als ik verwacht had terwijl hij er toch een dikke 140 Pk uitperst volgens de technische specs. Je moet 'm goed op toeren houden als je lekker door wilt rijden maar met de werkelijk perfect schakelende 6-bak is dat geen enkel probleem. Ik vind de motor eerlijk gezegd wel wat rumoerig, en dat is niet typisch Honda want meestal isoleert Honda alles zo goed dat je amper iets hoort. De diesel-versie vond ik fijner rijden als ik eerlijk ben. De 2.2 liter trekt echt heel goed van onderuit en heeft net als de benzine-versie ook 140 Pk. Op de snelweg hebben we (je rijdt altijd met z'n tweeën tijdens een introductie) de diesel nog even op 216 km/u gehad, en er zat nog wel meer in maar de echte fut is er dan allang uit.

Paus Enzo
Onderweg hadden we een bekijks dat was echt lachen gewoon. Zelfs in een Ferrari Enzo had ik waarschijnlijk minder bekijks gehad als met deze nieuwe Civic. Een concullega van Autoweek schreef in zijn weblog (zie: Autoweek.nl) dat het leek alsof we de paus naakt op het dak hadden vast gebonden, ha, ha (dan wel die oude paus want die nieuwe weirdo laat zich nooit zien). Overal waar we stopten stonden er binnen no time mensen om de Civic heen dus het is duidelijk geen grijze muis of een tien in een dozijn-auto dat was ons snel duidelijk. Met de looks zit het dus absoluut goed. Zelf vind ik de nieuwe Civic erg mooi. Hij is gewoon lekker anders zonder een auto van een ander merk na te apen.
Er zitten echt leuke details aan de Civic, neem bv. de uitlaten die werkelijk prachtig weg gewerkt zitten in de achterbumper. Verder is de transparante voorkant tussen de koplampen erg fraai vorm gegeven. Ook de achterspoiler geeft de Civic een lekker markant uiterlijk, alhoewel die de bestuurder helaas wel het zicht naar achteren voor een groot deel ontneemt.

Ergonomie en gewichtsverdeling
De zit in de Civic is echt uitstekend en alles (stoelen, stuur etc.) laat zich makkelijk naar wens instellen. Ook de passagiers hebben voldoende ruimte achterin ook al lijkt de Civic van buiten een kleine auto maar dat is schijn. De achterbank kan op een hele slimme manier naar voren geklapt worden zonder dat je de voorstoelen ook maar 1 mm naar voren hoeft te schuiven. Er ontstaat daarna een volledig vlakke laadvloer die echt uniek is voor een dergelijke 'kleine' auto. Daardoor heb je echt een zee van ruimte in de Civic die een stuk groter - 70 liter meer dan de Ford Focus! - is dan zijn naaste concurrenten.
Er is geen reservewiel aanwezig (wel een compressor + latexpatronen, je krijgt gemiddeld maar eens in de 7-10 jaar een lekke band) en ook de benzinetank is naar voren geplaatst. Deze zit nu onder de voorstoelen en dus centraler wat weer goed is voor de gewichtsverdeling en dus het rijgedrag. De nieuwe Civic is bovendien korter en lager als het vorige model en dat mag je toch wel een trendbreuk noemen. Bijna alle nieuwe modellen zijn namelijk altijd, langer, hoger, zwaarder en....... duurder.

Strak als een Honda
Van tevoren had iemand van Honda NL tegen mij gezegd dat hij bang was dat wij (lees: journalisten) de vering misschien wel aan de harde kant zouden vinden. Nou laat ik dan maar meteen zeggen dat de vering wat mij betreft super is net als het weggedrag. Je kan echt retestrak sturen met deze Civic zonder dat ie ook maar een krimp geeft. De electrische stuurbekrachtiging is echt heel direkt, je voelt echt precies wat de auto doet. Ik heb er een geweldige hekel aan als je eerst je halve stuur moet draaien voordat een auto eindelijk reageert.
Op de schitterende kustweg tussen St Raphaël en Cannes heb ik ff goed zitten planken (en op dat moment zat ik nog steeds niet op de limiet) en dat beviel me prima. Nee qua sportief weggedrag heeft Honda het goed voor elkaar met deze Civic, zoals eigenlijk bij bijna al haar modellen. Net als bij de Jazz heeft de Civic ook een hele vlakke bodemplaat. Er steekt niets uit wat weer gunstig is voor de luchtstroom met als resultaat een uitstekend weggedrag (=geen last van body-roll en een neutraal stuurgedrag).

Vernieuwend
Op de forums heb ik alweer de nodige negatieve reacties gelezen over het uiterlijk van de nieuwe Civic. Ik denk dan altijd maar ga er eerst maar eens in rijden voordat je zo hoog van de toren blaast (ik doe er zelf vaak net zo hard aan mee ;-). Hoe je het ook draait of keert de Civic is absoluut vernieuwend in een aantal opzichten en je mag 'm dan ook gerust een trendsetter noemen. Honda is in mijn ogen goed bezig en het is voor mij dan ook een raadsel waarom dit merk nog steeds ondergewaardeerd wordt door veel automobilisten. Hopelijk gaat de nieuwe Civic daar verandering in brengen want dat zou absoluut verdiend zijn.
Begin december hebben we nog weer even de kans om de nieuwe Civic te testen (half januari staat ie in de 'schappen') en dan zal ik wat meer ingaan op een aantal dingen. Deze introductie is in wezen toch niet veel meer dan een rij-indruk, en ik heb dan ook echt zin om de nieuwe Civic op mijn eigen 'thuiscircuit' te testen.
bron
Calm down, please!
pi_33543951
Al dat glas en grote gespoten kunststof delen zijn ook altijd fijn bij een eventuele aanrijding . Maar goed, dat is niet relevant ofcourse. Wellicht dat 'ie in het echt in een coole kleur nog best te pruimen is maar dus is wel een beetje een speelgoedautootje zo, vind ik dan. Gaat weinig "klasse" van uit. Ik vind het een beetje een desperate attempt om iets unieks te doen. Welnu, dat is op zeker gelukt. En inderdaad zijn auto's die je in het begin vreselijk vindt na een tijdje toch wel weer mooi, al gaat dat niet in 100% van de gevallen op.
pi_33544028
216 km/u gehaald, en er zat nog wel meer in met 140 pk?

naja dan nog, ding ziet er werkelijk niet uit
pi_33544304
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:15 schreef Repeat het volgende:
216 km/u gehaald, en er zat nog wel meer in met 140 pk?

naja dan nog, ding ziet er werkelijk niet uit
Jah, ze reden een heuvel op met half gas hè. Zo test men nu eenmaal topsnelheden, nooit door het pedaal door de podem te trappen. Iedereen op fok heeft ook altijd ofwel 1000 toeren over, of nog een versnelling, of nog half gas, of er zat een voetbalelftal in, of of of
pi_33544818
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:13 schreef R-Powa het volgende:
Al dat glas en grote gespoten kunststof delen zijn ook altijd fijn bij een eventuele aanrijding . Maar goed, dat is niet relevant ofcourse. Wellicht dat 'ie in het echt in een coole kleur nog best te pruimen is maar dus is wel een beetje een speelgoedautootje zo, vind ik dan. Gaat weinig "klasse" van uit. Ik vind het een beetje een desperate attempt om iets unieks te doen. Welnu, dat is op zeker gelukt. En inderdaad zijn auto's die je in het begin vreselijk vindt na een tijdje toch wel weer mooi, al gaat dat niet in 100% van de gevallen op.
Voor dat beetje extra klasse nemen we de Coupé

Calm down, please!
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:00:24 #38
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33695059
Ik vind hem echt bloedmooi...
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33695102
De wagen vind ik wel mooi, de cockpit vind ik bloedgeil...
Uhm...
pi_33695208
Die Coupe is beter, vooral de kont van de hatchbak is lelijk
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:12:11 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33695496
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Voor dat beetje extra klasse nemen we de Coupé

[afbeelding]
Vampire Romance O+
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:16:51 #42
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_33695661
meer civic Si

coupe dus
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:59:57 #43
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33697220
Ik vind hem wel apart maar eigenlijk iets te kort.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:59:42 #44
6290 Dr_Crouton
pi_33701327
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind hem wel apart maar eigenlijk iets te kort.
Het is korter en lager dan de huidige Civic die dodelijk saai is, maar wel breder geworden.
pi_33720295
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:59 schreef Dr_Crouton het volgende:

Het is korter en lager dan de huidige Civic die dodelijk saai is, maar wel breder geworden.
De huidige Civic vond ik niet saai hoor.
Ik vind alleen de 5-deurs zo lelijk aan de achterkant. De 3-deurs daarentegen vind ik gewoon een mooie auto. (maar alleen wat duur)
pi_33720318
pracht interieur
pi_33720429
vind hem zeker mooi

maar vind het wel jammer dat het geen azië prijzen zijn
de 2.2 diesel is net zo duur als een 2 liter golf
maar op een 2 liter golf zit een hogere inruil waarde for sure .....
pi_33722162
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:03 schreef DJ_WB het volgende:
maar vind het wel jammer dat het geen azië prijzen zijn
de 2.2 diesel is net zo duur als een 2 liter golf
maar op een 2 liter golf zit een hogere inruil waarde for sure .....
Maar ik rij veeeeeel liever in deze Civic dan een Golf.
pi_33722635
ik ook
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:19:35 #50
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_33722765
wacht met smart nog jaartje of 4/5, dan gaan (traditioneel getrouw) de eerste sjonnies hun handen loslaten op dit nieuwe gedrocht ben benieuwd of ze 'm nog ernstiger kunnen verminken dan de ontwerpers van Honda...maar toch denk ik dat het ze wel lukt hoor
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_33749575
Ik vind em erg geslaagd en zeker ook gedurfd. Heerlijk controversieel ook, aan de vele uiteenlopende reacties te zien hier. Alleen die prijs... instappen vanaf net geen 20 (euro) mille en dan doe je het met 83 pk... "moet gaan concurreren met BMW 1 serie, Alfa 147, audi A3...". F*cking hell, ik vrees dat deze auto nog minder gaat verkopen dan de vorige generatie
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_33750154
83 pk? Is dat een 1.1 ofzo :/
pi_33750217
de coupé is erg mooi. Maar dat andere ding is lelijk als de nacht, behalve het interieur dan. Met name de cockpit ziet er superstrak uit.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_33783364
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:48 schreef yup het volgende:
83 pk? Is dat een 1.1 ofzo :/
1.4 16v en dan behoorlijk behoudend gechipt. Houdt em wel lekker zuinig.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_33783564
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:03 schreef RRRobert het volgende:

[..]

1.4 16v en dan behoorlijk behoudend gechipt. Houdt em wel lekker zuinig.
Zelfs een 1.4 dual carb uit de steentijd had 90 pk

En dat was een SOHC 16v dual carb 1400je...

Mja kan idd chip zijn, misschien dat een ander chippie 100+ pk's zorgt...?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:19:28 #56
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_33787476
Doe mij maar een ouder model, die ogen nog een beetje stoer. Dit is net een huisrobot ofzo
It's okay to be white
pi_33833655
ik vind de voorkant wel mooi maar de achterkant wat minder, de binnenkant vind ik wel super alleen ben ik nooit zo'n fan van digitale snelheidsmeters.
pi_33948645
Ik heb er vanochtend een zien rijden in Velserbroek, en in het echt is hij zeker mooier als op de foto`s. Een opvallende verschijning, ik keek er in ieder geval gelijk van op toen hij langs reed.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_33965060
Heb hem als demo-auto (overdwars op 2 parkeerplekken) zien staan op een druk parkeerterrein in Maastricht. Het was opvallend dat de enigen die er naar keken een groepje schooljongetjes en wat marokaanse jongens die uit een belgische Golf GTI uit de steentijd stapten waren.
En er liep voldoende doelgroep; het was vlak na oud en nieuw, hij stond pal voor de ingang van de mediamarkt waar alle mannen hun 13e maand aan het uitgeven waren...

Mijn mening? Anders, maar ik bedank er voor.
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
pi_34000724
Ik vind hem super! vond eerst de achterkant ook niks maar toen ik hem bij de dealer zag veranderde me mening sterk! de kont moet je ff in het echt zien
pi_34000823
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 01:33 schreef bietelboer het volgende:
Ik vind hem super! vond eerst de achterkant ook niks maar toen ik hem bij de dealer zag veranderde me mening sterk! de kont moet je ff in het echt zien
Heb 'm inmiddels ook zien rijden en ik blijf bij m'n mening... leuk ding

Mooie is dat Honda eens in de zoveel tijd de trend zet met een gewaagde hatchback. Meeste mensen vinden het in het begin echt niets maar na verloop van tijd veranderen de meeste meningen en dat zie je in de verkoopcijfers van weleer.

het werd wel tijd voor een nieuwe blikvanger... ik denk dat meerdere merken toch gaan proberen het concept te kopieëren. Waarschijnlijk alleen Japanse merken at first maar goed
Calm down, please!
pi_34000917
Supergaaf, zag hem in Roermond

Echt een apart monster...
pi_34001272
@ googolplexian: Die eerste civic is zo'n succes geworden(toendertijd) omdat die zo lekker zuinig was.

Honda heeft in de loop der jaren de modellen steeds aardig veranderd (muv de 3e en 4e gen) was steeds ff wennen maar het werd wel steeds een succes
  vrijdag 13 januari 2006 @ 07:20:13 #64
6290 Dr_Crouton
pi_34003246
Ik hoop maar dat de Jazz ook zo'n sportieve behandeling krijgt, het huidige model is dan wel een de betere onder de compacte klasse, maar uiterlijk niet zo spannend.
pi_34003560

Ik vind hem wel ruig.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:27:44 #66
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_34004456
op die foto vind ik de achterkant weer behoorlijk druk..

Moet hem echt maar eens in het wild gaan bekijken
pi_34005341
De achterkant doet mij wat denken aan het huidige model lada stationcar
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:52:03 #68
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_34009898
Zeer stoere bak.. Alleen de voor- en achterkant zijn moeilijk te onderscheiden
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:23:11 #69
15647 neuromancer
Omnipotent in cyberspace
pi_34011095
Ik vind de Si (die alleen in de states uit komt) wel een stuk mooier.

Neuro from the nerves, the silver paths.
Romancer. Necromancer.
I call up the dead.
But no, my friend, I am the dead, and their land
pi_34012213
die rode is echt!
pi_34012350
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:23 schreef neuromancer het volgende:
Ik vind de Si (die alleen in de states uit komt) wel een stuk mooier.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ziet er wel aardig uit idd
pi_34050986
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de nieuwe Honda Civic. En hij rijdt ook erg lekker. De cockpit bevat zeer veel meters en knoppen. Daar moet je wel van houden. Zelf vind ik het erg fijn om mijn snelheid, toerental, temperatuur, verbruik enz. allemaal in een oog opslag te kunnen zien. En dat allemaal digitaal.
Nadeeltje vond ik dat ik op de snelweg echter wel heel veel buitenlawaai had. Boven de 80 KM/u wordt het echt lawaaiig. Ook het geluid van de motor ben ik niet zo weg van. Ik rij nu een mini en daar is het echt een genot om de motor te horen brullen. Bij die civic is dat helaas niet zo. Daar is het meer een soort gefluit.

Ik blijf het echter een zeer mooie auto vinden.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:11:34 #73
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_34082482
Wat een Godsgruwelijk lelijk wanstaltig gedrocht.
pi_34082524
Het front van de Si is een stuk mooier, waarom hebben ze dat ook niet op het reguliere model gedaan?
pi_34086467
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:11 schreef Tjabbo het volgende:
Wat een Godsgruwelijk lelijk wanstaltig gedrocht.
zozo ... wen d'r maar aan want ik heb net 10 modelletjes ervan om jouw voodoo poppetje gezet dus al je buren zullen er binnenkort wel één of meer aanschaffen
Calm down, please!
pi_34086585
Hier een Civic-rijdster

Ik zag idd van de week die reclame op tv. Maar moest toch nog effe een keer knipperen toen ik doorhad dat het om de nieuwe Civic ging. Is toch wel heel anders dan het voorgaande model.

Denk dat ik er echt even aan moet wennen.

Heerlijk rijden zal 'ie sowieso wel doen, ik hoef echt nooit iets anders meer als een Jap en m'n Civic bevalt me zo goed...misschien ooit als ik eens heel erg veel geld heb ofzo, dat ik 'm maar gewoon ga kopen
It's all about respect!
  zondag 15 januari 2006 @ 16:07:34 #77
6290 Dr_Crouton
pi_34087321
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

zozo ... wen d'r maar aan want ik heb net 10 modelletjes ervan om jouw voodoo poppetje gezet dus al je buren zullen er binnenkort wel één of meer aanschaffen
  zondag 15 januari 2006 @ 16:41:55 #78
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_34088702
Heb er gisteren even ingezeten: wat een ontzettend gaaf interieur!!!
Drugs are good mkay?
pi_34089077
zullen wel weer alleen maar bejaarden in gaan rijden ofzo, want een normaaldenkend mensen koopt dit lelijke stuk blik natuurlijk niet.
  zondag 15 januari 2006 @ 17:53:40 #80
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34091435
lijkt wel een prius die Si.....
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  maandag 16 januari 2006 @ 09:18:10 #81
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_34112647
Afgelopen zaterdag proefritje gemaakt in de nieuwe civic, ik vind em wel mooi eigenlijk Lekker rijden deed ie ook wel, hij is alleen inderdaad een beetje lawaaiig op snelwegsnelheden.. Het motorgeluid hebben ze overigens bewust wat luider gehouden, rolgeluid zou ook wel minder kunnen worden met andere banden trouwens. Maarja, 25000 euro voor een beetje een loaded 1.8i is toch best veel geld
Life's like music, get the rhythm..
pi_34113334
Gisteren die reclame gezien, maar daar vond ik hem erg lelijk !
Tijd om hem eens in het eggie te zien .
  maandag 16 januari 2006 @ 10:45:32 #83
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_34114183
Zag hem gister staan bij de garage Geweldige wagen is het Komende week ff een proefritje proberen te regelen
pi_34114787
Geslaagde auto. Vooral die neus vind ik erg mooi.
pi_34181927
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:18 schreef NoComment het volgende:
Afgelopen zaterdag proefritje gemaakt in de nieuwe civic, ik vind em wel mooi eigenlijk Lekker rijden deed ie ook wel, hij is alleen inderdaad een beetje lawaaiig op snelwegsnelheden.. Het motorgeluid hebben ze overigens bewust wat luider gehouden, rolgeluid zou ook wel minder kunnen worden met andere banden trouwens. Maarja, 25000 euro voor een beetje een loaded 1.8i is toch best onbeschoft veel geld
En daar zit em nou net het pijnpunt; Honda wil dat de Nieuwe Civic als 'premium middenklasse model'gaat concurreren met de Alfa 147, Audi A3 en BMW 1 Serie... En dat terwijl de verkoopstatistieken de laatste jaren toch duidelijk laten zien dat ze Wat betreft de Civic (en ook Accord trouwens) de verkeerde kant op gaan. Daar kunnen de positieve recensies en een eerste award niet veel aan veranderen, vrees ik

Ondanks dat vind ik 't ook een geweldige auto om te zien
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:24:38 #86
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_34181981
Ik had hem zien staan een paar weken geleden een showmodel in de stad, prachtig ding. Honda is sowieso mijn favoriete auto. Maar ik vind t een beauty!
pi_34194332
Jaja, ik heb hem testgereden, de nieuwe civic 2.2 diesel. Hij rijdt super, nergens iets op aan te merken! Goede baanligging, accelereert enorm goed, schakelt goed. En ja, het uiterlijk, ofwel spreekt het je aan of je vindt het lelijk. Maar hebben we dat niet bij alle auto's?
Ik heb hem via testrit vergeleken met de nieuwe Seat Leon Stylance sport en de Citroën C4. De seat ging ook goed, maar vond ik ietsje luidruchtiger dan de Honda. Maar de seat ontgoocheld in binnenafwerking, enorm sober, niet digitaal. En de Citroën C4 was meteen afgekeurd, mindere baanligging, lichte deuren, kitsjerig binnenin de wagen.
Ja, ik rij nu Civic 98 en binnenkort komt er wsl de Civic Sport 2.2 diesel!

Eén minpuntje mss nog, is het beperkte achteruitzicht. Maar daar ik ook met bestelwagen met geblindeerde achterkant rij, is dit voor mij geen probleem, ik ben gewend op spiegels te rijden. Het verbruik, we hadden een verbruik van 7.5 l gemengde wegen (autostrade, stad...) dus niet echt zuinig. En ja, de hoge taksen, zullen ook een nadeel zijn voor jan met de pet, hoge Biv en hoge jaarlijkse verkeersbelasting.
Tja, dit is een auto die je met je hart moet kiezen en minder met je verstand!

Lorie
pi_34198100
@ Googolplexion: Dat verslag dat op pagina 1 stond, waar heb je dat vandaan? Ik ben benieuwd of die kerel de civic ondertussen al op bekend terrein heeft getest, vandaar.

Lorie
pi_34198490
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:33 schreef Lorie het volgende:
@ Googolplexion: Dat verslag dat op pagina 1 stond, waar heb je dat vandaan? Ik ben benieuwd of die kerel de civic ondertussen al op bekend terrein heeft getest, vandaar.

Lorie
de bron staat er onder

http://www.passion4wheels.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=810&Itemid=165
Calm down, please!
pi_34198612
Thanks , had er alweer over gekeken, hm.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:04:15 #91
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_34211236
ubervettebak
pi_34212844
Mijn foto van de civic @ motorshow Essen

Ditismijnauto.nl :: 206 :: Civic :: Del Sol :: Skyline ::
  Moderator woensdag 18 januari 2006 @ 19:46:49 #93
18653 crew  D.
pi_34213073
eindelijk een Civic die de moeite waard is
pi_34213355
Vraag mij eigelijk af hoe zo'n honda diesel zich verhoud tov een vw/audi/bmw diesel ?
Honda maakt toch nog niet zo heel lang diesels...

Verder vind ik het ook verdacht dat ze met een 2.2 liter komen met slechts 140pk. Naar europese normen is dat toch weinig pk's tov de inhoud. Zou dit een ondermaats gechipte versie zijn ?
pi_34216893
Honda had al kennis van dieselmotor in hun vroeger Accord. En vooral veel kennis uit de scheepsbouw!
Audi, vergelijkbaar model, zou vooral luidruchtiger zijn.
pi_34216929
is er ook een 4deurs
pi_34217017
De 3-deurs versie komt pas eind 2006 uit!
pi_34217109
Mooi hoor. Brengt weer oude herrineringen terug. Was mijn eerste auto ooit toen ik net m'n rijbewijs had behaalt.
pi_34223631
Deze Honda doet mij toch sterk denken aan de Lancia HIT, een conceptcar van Pininfarina ergens eind jaren tachtig:

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_34232175
Ja, idd heeft er wel ietsje van weg, alhoewel ik denk dat de neus korter is, en de auto boller.

Lorie
pi_34232601
Dat achterraampje rukt alle snelheid uit het model..
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')