In de S2000 ja ......quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik heb ook genoeg tests van de autoweek gelezen betreft de Type R, daar kwam hij als leukste hatch uit.
mgoed, honda heeft de lat van 120 pk ongeblazen per liter..
Gister in gereden. Wat een beestquote:Op zondag 24 september 2006 19:14 schreef dyna18 het volgende:
Kwijl.... in maart komt de Type R dan echt uit, dit keer de echte foto's zoals hij te krijgen is. Al moet ik zeggen dat hij nauwelijks afwijkt van de eerder geposte concept versie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog wat meer informatie:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=5293
Bron?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:12 schreef Pumatje het volgende:
Ik bedoel 130 pk de liter ongeblazen.. is de top van honda geplaatst in de nieuwe civic.![]()
10pk boven die van de s2000.. per liter natuurlijk.
Engelse pk's worden op een andere manier gedaan dan DIN-pk's.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
Apart.
Is die 260pk alleen voor de JDM?
Daar heeft de S2000 ook 250pk ipv 240pk
JDM blokjes hebben altijd meer vermogen...in Japan dan. Komt oa door het octaan gehalte in de benzine daar (heb ik begrepen tenminste)quote:Op zondag 3 juni 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
Apart.
Is die 260pk alleen voor de JDM?
Daar heeft de S2000 ook 250pk ipv 240pk
Maarquote:Op maandag 4 juni 2007 01:21 schreef ArTiC het volgende:
[..]
de 260PK versie is alleen voor de Type R-R, gelimiteerde oplage, de nomale Type R heeft maar 201 pk uit 2 liter![]()
Het is geen diesel hoor, wij rijden gewoon de benzine.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:35 schreef dubidub het volgende:
Mijn leswagen, 1.4 diesel.Ruimte achterin viel me trouwens alles mee, ik ben 1,93 m en ik kon gewoon goed zitten
't scheelde denkik wel dat jarl na mij ging lessen, die's niet zo grootquote:Op maandag 4 juni 2007 13:22 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Het is geen diesel hoor, wij rijden gewoon de benzine.
Ik vind het qua ruimte achterin wel meevallen, maar hij schokt zo achterin.
Ik vind hem niet comfortabel zitten achterin, ik moet er niet aan denken dat er bijvoorbeeld met mn ouders mee op vakantie zou moeten.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:36 schreef dubidub het volgende:
[..]
't scheelde denkik wel dat jarl na mij ging lessen, die's niet zo groot. Hoe bedoel je dat achterin schokken?
Het is ook een prima auto....als je voorin zit.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:00 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dan moet je van honda afblijven als je niet van die schokken houdt.
Je komt er vast nog wel meer tegen die zo schokken, maar eerst dat papiertje maar eens halen.
Wel een leuke leswagen, ik moest het doen met zo'n gare Astra.
voor een Type R mager...de EK9 trekt ongeblazen 185pk uit een 1.6, dat is 115pk per liter.quote:
In Nederland zal die niet zo aanslaan. De sedans waar nederlanders gek op zijn, zijn vaak net een klasse groter, zoals de Passat en de Mondeo.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:39 schreef endr0me het volgende:
Die nieuwe Civic Sedan is echt prachtig..
Dat ze die niet op de markt brengen in Europa.. die lsaat gegarandeerd aan.. prachtig model..
En koppel van een dronken borrelnoot. Das helaas het jammer eraan. Ze halen net 150 Nm.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:14 schreef ArTiC het volgende:
[..]
voor een Type R mager...de EK9 trekt ongeblazen 185pk uit een 1.6, dat is 115pk per liter.
Rij je op een krukas dan?quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:04 schreef PNG het volgende:
[..]
En koppel van een dronken borrelnoot. Das helaas het jammer eraan. Ze halen net 150 Nm.
Vorig model Civic Type R was de eerste die wel meekwam op de ring. Eindelijk een 2.0. Vandaar.
Enige nadeel van die motoren, ook o.a. in de S2000, is dat eigenaren (met een heel ander budget dan wij) er bij 80.000 km vanaf willen.
Dat is het nadeel ervan. Slijtage is simpelweg vol belast vrij groot.
Koppel is nooit super in een Honda...de B16B uit een EK9 heeft 160Nm...hoogtoerige blokjes he.quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:04 schreef PNG het volgende:
[..]
En koppel van een dronken borrelnoot. Das helaas het jammer eraan. Ze halen net 150 Nm.
Vorig model Civic Type R was de eerste die wel meekwam op de ring. Eindelijk een 2.0. Vandaar.
Enige nadeel van die motoren, ook o.a. in de S2000, is dat eigenaren (met een heel ander budget dan wij) er bij 80.000 km vanaf willen.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:14 schreef Party_P het volgende:
Tjeem Integra met "maar" 210pk toch een stukkie sneller (2sec) dan een 430PK Skyline. Laat wel zien hoe goed de wegligging van de type-R series van Honda is.
Maar het grote verschil wordt gemaakt door degene die achter het stuur zit.
quote:Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was technisch gezien voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kunnen de R33/R34 GT-R vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals E60 M5 S85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline's (onder andere b.v. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragaccerlatie van 0 naar 300 km/h in 7,94 seconden).
Desbetreffende records daarvan worden geleverd door (gn.) RB26DETT ("The engine of the year 1995, 1996, 1997"), welke van origine voor de rally/racerij ontwikkeld was. Dat blijkt ook uit het feit dat de Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2ste, 3ste plaatsen). De JGTC gelden in Japan als de belangrijkste racetoernooi. In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook onverwijld de 24-uursrace op het Spa-Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger', zo bepaalde de voormalige bedrijfsleiding. Dit bleek een misstap van formaat. Niet veel later werden ze opgeslokt door Renault Groep.
...
Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS Pro), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt.
Nee ok, skyline gaat harder de hoek om, maar de integra kan er ook heel wat van, maja drempels ermee nemenquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Wegligging van de auto zelf heeft hiet niet veel mee te maken, vrees ik. Meer verkeerd tunen of inderdaad niet kunnen rijden.
Dude.. weet je hoe de amerikanen de B serie's van honda noemen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:04 schreef PNG het volgende:
[..]
Idd!quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:15 schreef Pumatje het volgende:
Bij honda moet je ook niet koppel gaan zoeken.
Gewoon vermogen in hoge toeren..
Jij snapt hem! Koppel onderin heb je alleen maar nodig voor relax rijden etc.. maar een honda heeft juist onderin ook nog relatief veel koppel door de variable kleppentiming.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:44 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Idd!
Ondanks hun lage koppel trekken ze als een mongool (hoog in de toeren)
Als je aan het scheuren bent zit je toch hoog in de toeren.
Boeiend hoeveel koppel je onderin heb.
Mijn 4A-GE is, vooral nu het T-VIS eraf is, ook weak onderin.,
Hij moet echt ver boven de 4000rpm blijven.
T-VIS is fijn voor als je rustig rijd.
Bovenin de toeren heb je er alleen maar weerstand van.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:08 schreef 1299 het volgende:
Maar toch vind ik het wel chill dat ik bij de 120 hem gewoon in z'n 5 kan laten staan en de 400Nm Supra-motor z'n werk kan laten doen
Foeiquote:
Vond ik ook, daarom heb ik hem nu ook, nog geen moment spijt van gehad!quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:02 schreef babbaloekoe het volgende:
in een woord gewoon SEXY voor al in het zwart..
Bij een leasewagen valt volgens mij weinig te onderhandelen.... De aankoop gaat namelijk via de leasemaatschappij. Misschien de situatie voorleggen? Ik heb in beide gereden en die 1.8 Sport is toch echt wel een aanraderquote:Op maandag 3 december 2007 19:44 schreef klnvntrbyt het volgende:
*kick*
Deze wil ik hebben! Afgelopen weekend bij de dealer gezien, ziet er echt tof uit.
Alleen ik wil de 1.8 Sport en die zit net boven mijn leasebudget, en de 1.4 zit er ruim onder. Heeft iemand hier ervaring met onderhandelen? Misschien kan ik de dealer zodanig omlullen dat die 1.8 alsnog binnen m'n budget valt.
Bij de 1800 Sport kon je nog kiezen uit een Navigatie met xenon (aan elkaar verbonden), achteruitrijsensoren en stoelverwarming... Misschien dat ik nu nog wat vergeet maar de rest zit er zo wat allemaal al standaard in. Ik heb helaas de folder nu niet bij me anders had ik het na kunnen checken. De sensoren heb ik wel in laten bouwen, valt toch buiten de BPM dus je betaald er jaarlijks niets meer door.quote:Op maandag 3 december 2007 23:03 schreef Pumatje het volgende:
volgens miiiij is er niet veel accesoire keus op honda's, nooit zo geweest.
Boeiend, das bij de golf al jaren dat de vorige GTI de ander niet overtreft....quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:52 schreef fathank het volgende:
Ondertussen is gebleken in Top Gear dat de oude Type R beter is als de nieuwe...
de hatch?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:52 schreef fathank het volgende:
Ondertussen is gebleken in Top Gear dat de oude Type R beter is als de nieuwe...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |