Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:20 schreef thefunny het volgende:
Dat achterraampje rukt alle snelheid uit het model..
GEFELICITEERDquote:Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef Lorie het volgende:
Ze is besteld!
Gefeliciteerdquote:Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef Lorie het volgende:
Ze is besteld!
Dan geven we het topic gewoon weer een schopjequote:Op maandag 23 januari 2006 11:11 schreef Lorie het volgende:
Pas half mei.
En met welk bakske rij jij?quote:
grats... wel even foto's posten wanneer hij er isquote:Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef Lorie het volgende:
Ze is besteld!
Dat zal ik zeker!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
grats... wel even foto's posten wanneer hij er is
Die moeten gewoon eerst 10 jaar aan een model wennenquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:06 schreef Eland het volgende:
Wel erg opvallend dat veel Civic-fanboys (/Sjonnies) het ding foeilelijk vinden, terwijl mensen met wat meer smaak de auto wel waarderen..
Bij autovisie hadden ze een honda accord 2.2 diesel op de bank gezet, bleek dat ie 155pk hadquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:54 schreef errorken het volgende:
Vraag mij eigelijk af hoe zo'n honda diesel zich verhoud tov een vw/audi/bmw diesel ?
Honda maakt toch nog niet zo heel lang diesels...
Verder vind ik het ook verdacht dat ze met een 2.2 liter komen met slechts 140pk. Naar europese normen is dat toch weinig pk's tov de inhoud. Zou dit een ondermaats gechipte versie zijn ?
lolquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:06 schreef Eland het volgende:
Wel erg opvallend dat veel Civic-fanboys (/Sjonnies) het ding foeilelijk vinden, terwijl mensen met wat meer smaak de auto wel waarderen..
Turbomotoren kunnen makkelijk best wat meer PK's hebben dan normaal.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef NoComment het volgende:
[..]
Bij autovisie hadden ze een honda accord 2.2 diesel op de bank gezet, bleek dat ie 155pk hadZe hebben daarna meer 2.2 diesels op de bank gehad en het schijnt dus dat die dingen gewoon 15pk meer hebben dan opgegeven
Ze vonden het overigens ook de beste diesel van het moment omdat ie zo stil was...
quote:Ik heb vandaag weer in de Civic gereden en de ruimte blijft echt te gek, ook de gadgets zijn echt cool! Maar ik heb nog steeds niet het "dit is hem" gevoel. Dat had ik bij de MINI wel. Ik ben vandaag ook in de nieuwe Seat Leon Sport Up gaan rijden. Die rijdt echt een stuk lekkerder dan de Civic maar ja weer minder gadgets! Maar ja dat kan je er later wel bij kopen (Pioneer AVIC-X1R). De Leon rijdt niet zo zuinig als de Civic maar is te vergelijken met de MINI (misschien ietsje duurder). Qua prijs komen we met de Leon zelfs goedkoper uit dan de Civic en dan hebben we ook een opendak, parkeer sensoren...etc. Wat ik wel merk is dat de MINI en Leon wat degelijker aanvoelen, de Civic voelt wat meer plastic aan, bijv. de middenarmsteun is niet echt stevig en de deurbak komt een stukje naar voren als je je raam bedient.
vind ik ookquote:Op maandag 13 februari 2006 12:28 schreef Rutger1983 het volgende:
dit is gewoon een gepimpte peugeot 306 (van de buitenkant)
Het was een 1.8 i-VTEC Executive.quote:Op maandag 13 februari 2006 09:53 schreef Pumatje het volgende:
ik neem aan dat je niet in een 1.8 v-tec dat testritje hebt gemaakt M-jay![]()
de civic is een grotere head turner dan die mini hooren zuiniger ook... ook rijdt hij zeker anders, het is wennen, ouder is altijd fijner,.. dat ben je gewend. Kijk je hier niet blind op.
Uhhh in de MINI naar Hongarije gereden dus ja ook harder dan 20 en ook harder dan 210quote:Op maandag 13 februari 2006 09:34 schreef Googolplexian het volgende:
Mini reed beter dan de Civic?
Heb je wel harder dan 20 gereden dan?Ik zou voor de Civic gaan. Ik vind de Mini een geinige auto maar slaat het plankje imo helemaal mis. De auto is echt groot voor een Mini (tegenstrijdigheid) maar dat zie je er aan de binnenkant niet aan af... en dan ga je hierna voor een "grotere" Mini
. Koop dan gewoon een kleine Volvo ofzo, man
maargoed ... over smaak valt met een vrouw niet te twisten... als mijn vriendin 'm ECHT leuk vond hing ik er waarschijnlijk ook aan.
Mijn advies: make up your mind... ga OF voor een degelijke, ruime, zuinige auto OF ga voor een mode-verschijnsel en compromissen. Zelf had ik al lang de Civic genomen maar dat komt doordat ik niet het geld heb voor een nieuwe auto en ik moet dus nog jaren met deze kunnen rijden. Ik rijd al jaren Honda dus
Was echt een vraag, hoor ... ben een beetje verbaasd omdat Honda's doorgaans een top-wegligging en "ride" hebben. Maar is inderdaad ook een kwestie van smaak.quote:Op maandag 13 februari 2006 14:36 schreef M-jay het volgende:
[..]
Uhhh in de MINI naar Hongarije gereden dus ja ook harder dan 20 en ook harder dan 210. Heb jij wel eens in een MINI gereden? Meningen verschillen gelukkig, lees ook deze test eens. Ik ben het niet eens met hun mening over de stoelen en van de aanjager heb ik ook geen last.
En ja ik heb al gekeken naar een Volvo maar ja de C30 gaat waarschijnlijk pas begin volgend jaar komen![]()
En daar moet ik me bij aansluiten. Als je op zoek bent naar degelijkheid dan moet je een andere auto nemen. Anders lekker bij deze Mini blijven. De Mini is IMHO gewoon een mode-icoon en dat wordt nu uitgebuit;quote:BMW did a superb job designing the Mini. It's cute, it's practical for its size, it's fun to drive, and it's cheap. What else do you want? Another foot or two of car? OK, then buy something else.
But if your needs meet what the Mini delivers, you'll be the envy of lots of your friends. If most of your driving is done around town and not on major highways, if you use the back seat only occasionally, you don't move furniture a lot, and if you like to have fun, then the Mini could very well be the car for you.
Die 1 valt meer op z'n Multipla's opquote:Op maandag 13 februari 2006 18:13 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mja, mja, wil je iets groters en net zo goed rijdend als de Mini moet je een BMW 1 of 3 serie nemen. Zelfde soort prijzen in verhouding en dezelfde kwaliteit en net zo opvallend (zeker de 1).
Ja, die is moeder's mooiste niet. Maar dat zijn alle pogingen totnogtoe van BMW kleinere auto's te maken dan de 3 (Compact I met de afgehakte kofferbak, Compact II dat de vorige overtrof qua lelijkheid...)quote:Op maandag 13 februari 2006 18:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die 1 valt meer op z'n Multipla's op
De bom op wielen van dit moment.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:35 schreef RRRobert het volgende:
Officieel voorgesteld: de 3-deurs versie in 'Type R' uitvoering:
Typisch dat-ie niet wit is. Dat is voor Jappanners tenslotte toch dé kleur voor de snelle uitvoeringen. Maar dit geel staat em wel goed.
Bron: Autoweek
Ach, wie weet hebben de Honda-engineers nog een verrassing in petto, de Astra OPC en de Golf R32 hebben tenslotte ook ±240pk. Hoe dan ook, dit zal wel weer eens een ontzettend compromisloze GTI-killer kunnen worden. Die vorige generatie was (ondanks dat mpv-achtige uiterlijk) ook spijkerhard afgeveerd en superdirect sturende en remmende wagen, waardoor hij beter uit de verf kwam op een circuit dan op de openbare weg.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:25 schreef yup het volgende:
[..]
De bom op wielen van dit moment.
Jammer dat er geen 240 pk 2 liter VTEC in zit... Zou het echt afmaken...
Zelfs de meest die hard RWD fappers noemen de FWD Civic type R gewoon een super auto die super stuurt, iig een auto die heel veel serieuze auto's het moeilijk kan maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:42 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Ach, wie weet hebben de Honda-engineers nog een verrassing in petto, de Astra OPC en de Golf R32 hebben tenslotte ook ±240pk. Hoe dan ook, dit zal wel weer eens een ontzettend compromisloze GTI-killer kunnen worden. Die vorige generatie was (ondanks dat mpv-achtige uiterlijk) ook spijkerhard afgeveerd en superdirect sturende en remmende wagen, waardoor hij beter uit de verf kwam op een circuit dan op de openbare weg.
Nope ... wel een 1.6i vtec met 160 pk (VTi)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:04 schreef Ixnay het volgende:
Je moet er even aan wennen denk ik, die nieuwe Civic.
Maar even iets anders.
Die Civic uit 1992-1995 vind ik alleen maar tot 1.5i, is daar nooit een 2 liter 16V variant van gemaakt?
Ik heb inderdaad zelf deze civic, maar jammer genoeg is er geen 2 liter van gemaakt, maar dei 1.6i V-tech die wil ook wel hoor, die is overigens sneller dan een CRX, omdat de civic een stuk lichter is dan de CRX.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:04 schreef Ixnay het volgende:
Je moet er even aan wennen denk ik, die nieuwe Civic.
Maar even iets anders.
Die Civic uit 1992-1995 vind ik alleen maar tot 1.5i, is daar nooit een 2 liter 16V variant van gemaakt?
Die heeft geloof ik 90 pk en is niet snel maar "pittig" ...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik kan een Civic 1.5 LSi krijgen
Hatchback 3 deurs
Automaat
Bouwjaar 1993
125.000 op de teller
2.250 euro
Degelijke auto heb ik begrepen, maar 1993 vind ik een beetje aan de oude kant.
En ik weet niet of 1.5 wel snel genoeg is. Ben nog aan het twijfelen.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7060&cache=noquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:40 schreef Ixnay het volgende:
Die heb je in 66 en 74 pk.
1.6 ESi is 92 pk.
quote:Honda Civic 1.5 LSi
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1493 cm3
boring x slag 75,0 x 84,5 mm
compressieverh. 9,2:1
max. vermogen 66 kW (90 pk)
ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die heeft geloof ik 90 pk en is niet snel maar "pittig" ...
Prima bakkies.
't Is maar wat je gewend bent ... imo gaat iemand met 2250 eu te spenderen z'n eerste auto kopen of z'n eerste auto vervangen. 90 pk is dan meer dan genoegquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.
Ik heb ook 'maar' 90pk (D14Aquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.
keer wat doen dan tegen mijn D16zquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:13 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Ik heb ook 'maar' 90pk (D14A), echter is het echt wel snel genoeg. OK..sprinten levert geen toptijden op maar icm mods aan het onderstel en als je doorhebt dat je een Honda blok gewoon op toeren moet houden mis je echt die 20pk meer niet. Ik rag regelmatig tegen auto's met meer vermogen (100+ pk) en vaak kan ik dit doen als ik achteruit kijk:
De R uitvoering maakt iig al heel veel goed van de nieuwe voorkant en achterkant, jammer alleen dat er 'gewoon' weer het K20 blok inkomt. Was toch wel benieuwd geweest wat Honda op die voorwielen zou kunnen loslaten met bijvoorbeeld een 2,5l VTEC...250pk ongeblazen?![]()
Dat gaat je zoveel geld kosten dat je dat geld beter zou kunnen besteden aan een rebuild + turbo van het K20 blok.quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:41 schreef yup het volgende:
Al eerder gezegd: maar gekke diff eronder klappen, 9000+ rpm 2 liter 16v VTEC blok met 240 pk uit de S2000 derin, en je hebt een bom op wielen.
been there done thatquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:22 schreef Pumatje het volgende:
[..]
keer wat doen dan tegen mijn D16z![]()
?
haha , niet onder de 4quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:25 schreef ArTiC het volgende:
[..]
been there done that![]()
tenzij je ook zo slim bent om niet onder de 3500rpm terecht te komen![]()
de fotos doen de auto geen recht aan?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:19 schreef LordLynx het volgende:
Ik vond hem eerst helemaal niks (van de foto's af) maar gisteren zag ik er 1 in het echt en ik vind het een supermooie wagen.
Nu nog een slang er aan en je hebt een stofzuigerquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:03 schreef dyna18 het volgende:
3 deurs is zelfs nog strakker.
[[url=http://photos1.blogger.com/blogger/7692/2020/200/hondacivic03.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://photos1.blogger.com/blogger/7692/2020/200/hondacivic05.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://photos1.blogger.com/blogger/7692/2020/200/hondacivic04.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://photos1.blogger.com/blogger/7692/2020/200/hondacivic06.jpg]afbeelding][/url]
http://motorsmania.blogspot.com/2006/03/new-honda-civic.html
en ik ben geen Honda fan, maar zou deze Honda wel overwegen te kopenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:02 schreef zwartemage het volgende:
nee sorry ik ben dan een honda fan maar dit ontwerp is tien keer niks.
Honda geeft altijd waarden op die de auto minimaal moet halen, dus het is heel normaal dat ze vaak beter presteren dan de opgegeven waarden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef NoComment het volgende:
[..]
Bij autovisie hadden ze een honda accord 2.2 diesel op de bank gezet, bleek dat ie 155pk hadZe hebben daarna meer 2.2 diesels op de bank gehad en het schijnt dus dat die dingen gewoon 15pk meer hebben dan opgegeven
Ze vonden het overigens ook de beste diesel van het moment omdat ie zo stil was...
waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:40 schreef Ixnay het volgende:
1.6 ESi is 92 pk.
Feli.... ik denk dat ik zelf nog even wacht tot de 3 deurs versie op de markt komt. Die vind ik er nog wat strakker uitzien.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
echt een leuke auto, staat bij mij nu nr1 op mn verlanglijstje, als hij net zo goed rijdt als hij eruit ziet bestel ik hoogstwaarschijnlijk deze.
1.8 benzine (140 pk) in executive uitvoering, met leren bekleding.
Waarom rijd je dan een oude Civic? Die zijn niet bepaald apart.. of heb ik het mis?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:49 schreef Pumatje het volgende:
De wat burgerlijke mensen zullen inderdaad het model niet mooi vinden, maar ik zie graag zelf juist iets aparts, en dit spreekt me erg aan. De figuren die dit model afkeuren zijn vaak ook wat meer de ik werk van 9 tot 5 op een kantoor en dat al 23 jaar figuren, iig saai.
Ik houd hiervan!
Honda in Azië en Amerika marktleider, toch vreemd dat Toyota het best verkochte merk ter wereld is dan.quote:Op donderdag 6 april 2006 07:50 schreef Pumatje het volgende:
Ja in europa
maar in Azië en Amerika zijn ze marktleider, hier verkopen ze neit goed omdat ze europa ongeschikt achten voor de japanse auto markt, zie je bv aan de nieuwe generaties, de coupe komt niet naar NL, en er zijn enorm veel honda versies die enkel met LSD zijn gemaakt, en niet met RSD.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarom rijd je dan een oude Civic? Die zijn niet bepaald apart.. of heb ik het mis?
[..]
jawel , 4e generatie , 1.6 16v vind ze maar eens nog in goede staat. zeeeeer weinig, en ze zijn enorm snel
Honda in Azië en Amerika marktleider, toch vreemd dat Toyota het best verkochte merk ter wereld is dan.
In Japan (en dat heb ik zelf gezien) is echt meer dan 40% Toyota!
http://cnn.nl/2005/AUTOS/11/22/honda_civic_motortrend/index.html
zo heb ik nog heel veel linkjes voor je waar honda enorm veel prijzen wint, zelfs de DOT award met de nieuwe civic enzo,
amerika = Import cars v.s American cars
en Import = praktisch honda en wat toyota
www.honda.nlquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:36 schreef Omkron het volgende:
echt een mooi ding zeg.. lijkt wel een mercedes.. kosten ze..?
Lijkt wel een mercedes???quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:36 schreef Omkron het volgende:
echt een mooi ding zeg.. lijkt wel een mercedes.. kosten ze..?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |