abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35577197
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:40 schreef Ixnay het volgende:
Die heb je in 66 en 74 pk.
1.6 ESi is 92 pk.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7060&cache=no
quote:
Honda Civic 1.5 LSi

aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1493 cm3
boring x slag 75,0 x 84,5 mm
compressieverh. 9,2:1
max. vermogen 66 kW (90 pk)
Calm down, please!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:51:42 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_35577441
Ik haalde kW en pk door elkaar
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:53:20 #153
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_35581338
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Die heeft geloof ik 90 pk en is niet snel maar "pittig" ...
Prima bakkies.
ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_35581680
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:53 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.
't Is maar wat je gewend bent ... imo gaat iemand met 2250 eu te spenderen z'n eerste auto kopen of z'n eerste auto vervangen. 90 pk is dan meer dan genoeg
Calm down, please!
pi_35582145
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:53 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ik vind 90 pk dus echt niet vooruit te branden, zelf ook een tijdje in een civic 1.5 gereden en dan misde ik gewoon die 20 pk.
Ik heb ook 'maar' 90pk (D14A ), echter is het echt wel snel genoeg. OK..sprinten levert geen toptijden op maar icm mods aan het onderstel en als je doorhebt dat je een Honda blok gewoon op toeren moet houden mis je echt die 20pk meer niet. Ik rag regelmatig tegen auto's met meer vermogen (100+ pk) en vaak kan ik dit doen als ik achteruit kijk:

De R uitvoering maakt iig al heel veel goed van de nieuwe voorkant en achterkant, jammer alleen dat er 'gewoon' weer het K20 blok inkomt. Was toch wel benieuwd geweest wat Honda op die voorwielen zou kunnen loslaten met bijvoorbeeld een 2,5l VTEC...250pk ongeblazen?
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:22:39 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_35582502
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:13 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Ik heb ook 'maar' 90pk (D14A ), echter is het echt wel snel genoeg. OK..sprinten levert geen toptijden op maar icm mods aan het onderstel en als je doorhebt dat je een Honda blok gewoon op toeren moet houden mis je echt die 20pk meer niet. Ik rag regelmatig tegen auto's met meer vermogen (100+ pk) en vaak kan ik dit doen als ik achteruit kijk:

De R uitvoering maakt iig al heel veel goed van de nieuwe voorkant en achterkant, jammer alleen dat er 'gewoon' weer het K20 blok inkomt. Was toch wel benieuwd geweest wat Honda op die voorwielen zou kunnen loslaten met bijvoorbeeld een 2,5l VTEC...250pk ongeblazen?
keer wat doen dan tegen mijn D16z ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_35582572
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:41 schreef yup het volgende:


Al eerder gezegd: maar gekke diff eronder klappen, 9000+ rpm 2 liter 16v VTEC blok met 240 pk uit de S2000 derin, en je hebt een bom op wielen.
Dat gaat je zoveel geld kosten dat je dat geld beter zou kunnen besteden aan een rebuild + turbo van het K20 blok.
resultaat: kernbom op wielen

check www.k20a.org maar eens
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_35582602
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:22 schreef Pumatje het volgende:

[..]

keer wat doen dan tegen mijn D16z ?
been there done that
tenzij je ook zo slim bent om niet onder de 3500rpm terecht te komen
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:04:57 #159
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_35584198
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:25 schreef ArTiC het volgende:

[..]

been there done that
tenzij je ook zo slim bent om niet onder de 3500rpm terecht te komen
haha , niet onder de 4 en doorgaan tot de 7000
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_35798221
De type R is zoo mooi


Alleen jammer dat ze het oude K20 blok gaan gebruiken
pi_35798311
Wat een gedrocht!
pi_35798330
nee sorry ik ben dan een honda fan maar dit ontwerp is tien keer niks.
ik moet wel zeggen dat de fotos van de gele type r er al stukken beter uit zien maar het blijft te space en/of sf achtig.
pi_35813005
Ik vond hem eerst helemaal niks (van de foto's af) maar gisteren zag ik er 1 in het echt en ik vind het een supermooie wagen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_35813595
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:19 schreef LordLynx het volgende:
Ik vond hem eerst helemaal niks (van de foto's af) maar gisteren zag ik er 1 in het echt en ik vind het een supermooie wagen.
de fotos doen de auto geen recht aan?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:38:55 #166
82207 Chokeme
DIY Viroloog
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 19:25:17 #167
18653 crew  D.
pi_35818446
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 02:02 schreef zwartemage het volgende:
nee sorry ik ben dan een honda fan maar dit ontwerp is tien keer niks.
en ik ben geen Honda fan, maar zou deze Honda wel overwegen te kopen
pi_35860493
Leuk Wel je geluid aan zetten.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:03:40 #169
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_35913869
Ik vind hem wel iets van een 206 weg hebben... kwa contouren dan

Vind hem toch steeds mooier worden eigenlijk. Vooral de TypeR is wel leuk
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_35917357
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef NoComment het volgende:

[..]

Bij autovisie hadden ze een honda accord 2.2 diesel op de bank gezet, bleek dat ie 155pk had Ze hebben daarna meer 2.2 diesels op de bank gehad en het schijnt dus dat die dingen gewoon 15pk meer hebben dan opgegeven

Ze vonden het overigens ook de beste diesel van het moment omdat ie zo stil was...
Honda geeft altijd waarden op die de auto minimaal moet halen, dus het is heel normaal dat ze vaak beter presteren dan de opgegeven waarden.

De Civic 2.2i-CTDi rijdt trouwens super en is lekker snel, zeker op de snelweg
Alleen de draaicirkel is een beetje groot.

Het interieur is ook hip, weer eens wat anders dan zo'n plastic Golf V interieur
.
pi_35926250
Deze week is er in de Autoweek een testverslag geplaatst waarin de Honda Civic 1.8i-VTEC Executive volgens de testers gehakt maakt van een Audi A3 Sportback 2.0 FSI Ambition en een BMW 118i High Executive
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:00:55 #172
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_35940626
test stond in Autoweek tussen civic 1.8, BMW 118i en Audi A3 2.0

Autoweek oordeel:
Pet af voor Honda. De Civic heeft een reuzenstap voorwaarts gemaakt. we zijn onder de indruk van de futuristische styling van zowel ex- als interieur, het praktische gebruiksgemak en de rijeigenschappen.Hij doet wat dat betreft niet onder voor de BMW en de Audi Sportback. Bovendien heeft Honda 'n zeer complete uitrusting met een betaalbaar prijskaartje, en dat is de slagroom op de taart. De A3 met 2,0 FSI-motor eist de tweede plaats op. Het ontwerp is keurig in balans en oogt stoer en elegant tegelijkertijd.De motor levert prima prestaties en 't uit fraaie materialen opgebouwde interieur biedt weliswaar minder ruimte dan dat van de Honda, maar is minder krap dan het binnenste van de BWM.Die is met z'n 1,8-literkrachtbron bovendien ondergemotoriseerd, en komt in deze configuratie dus niet verder dan de derde plaats.


doeg bmw
doeg audi

hoi honda
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:05:52 #173
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_36142857
weet iemand hoe het zit met ipod integratie bij de nieuwe civic?
ik sta op het punt om er een te bestellen, maar wordt geen wijs ipod integratie :S
dealer zegt dat er geen aux zit op de affabriek radio, en ice-link heeft wel honda's staan bij affabriek radio's. (heb ook al heel veel ge-googled, maar weinig gevonden)
en volgens deze http://www.autozine.nl/text/415.html test heeft ie een standaard een audio ingang
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_36680305
Hèhèhè, laat maar komen, die Type R
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:43:22 #175
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36683098
Ik las enkele dagen geleden in de krant dat deze Civic een design prijs gewonnen had
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')