yup | maandag 26 december 2005 @ 18:17 |
TS trapt af. Denk dat het toch de Astra 1.7D van 1992 ofzo was. 0-100 kon je meten met een zandloper, ding was ongelofelijk traag, om beetje normaal met verkeer mee te kunnen komen moest je volgas rijden :] topsnelheid 153 km/h acceleratie 0-100 km/h 18,5 s Je mag gerust een paar seconden optellen bij die 18,5 seconden :-) Oh ja v-max in zijn 5? Niet te doen, doe je lichtjaren over, met pijn en moeite haalt hij in zijn 4 wel 150, en dan kan je opschakelen naar 5. Als er teveel tegenwind stond ging ie gewoon terug naar 140 ![]() Zo een ding dus: ![]() Specs: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=8027&cache=no | |
Hyperdude | maandag 26 december 2005 @ 18:18 |
Unimog Beat That ![]() ![]() | |
Youp | maandag 26 december 2005 @ 18:18 |
suzuki alto, oud type 3 cilinder ![]() ![]() | |
Youp | maandag 26 december 2005 @ 18:19 |
quote:feldmeister tractor uit 1930 ![]() maar dat was meteen wel heel vet ![]() ![]() | |
Little_Meanie | maandag 26 december 2005 @ 18:20 |
BMW 320d | |
itsontoday | maandag 26 december 2005 @ 18:20 |
fiat seicento citymatic, wel pookje, maar geen koppelingspedaal. 0-100 16 sec. ofzo. Maar ja het citymatic systeem ging op een gegevens moment stuk. | |
Dirk-Kuijt | maandag 26 december 2005 @ 18:20 |
Citroen Saxo 1.1 0 naar 100 in acceleratie 15,3 s | |
#ANONIEM | maandag 26 december 2005 @ 18:21 |
Volvo 340 DL Variomatic. Was jarenlang van een of andere boer die er nog nooit meer dan 90 mee had gedaan. Vanwege het variomatic-systeem kon die auto gewoon niet harder. Na wat rondsleutelen onder de kap en het stevig doortrappen bij de 90-95 konden we (m'n broertje en ik) eindelijk de 120 halen, maar dat was het dan ook. En 0 tot 100? Meten in minuten, niet secondes. | |
armmoetzaaier | maandag 26 december 2005 @ 18:21 |
mercedes sprinter. (doet zijn naam niet echt eer aan) tegen wind en berg je op haal die de 80 km wel. (blij dat hiero geen bergen zijn) en zijn top was met wind mee en berg af natuurlijk (in de ardenne) 140km. ik heb geen idee hoe land die er over doet van 0-100 soms haald die dat niet eens. | |
Blackheart | maandag 26 december 2005 @ 18:26 |
Een WO II Willies jeep Wel HEEL leuk om te rijden. En dan mijn vorige wagen, een Subaru E 10 busje. 120 als je heeeeel veel geduld had, en wind mee. | |
Jill-RMC | maandag 26 december 2005 @ 18:27 |
Ow duidelijk de berg ellende die ik nu heb: Renault Clio 1.2. R.L. met kapotte uitlaat en motor die ws ook niet lang meer heeft....vooral optrekken duurt eeuwig maar als ie eenmaal een gangetje heeft gaat het wel aardig. | |
Triloxigen | maandag 26 december 2005 @ 18:27 |
Fiat Cinqecuento | |
Scrutinizer | maandag 26 december 2005 @ 18:28 |
Renault 4 GTL, relaxte bak ![]() | |
BrauN | maandag 26 december 2005 @ 18:29 |
Waarschijnlijk een Iveco bakwagen. ![]() Wel geil om in te rijden, overigens. | |
Quantor | maandag 26 december 2005 @ 18:43 |
Nissan Sunny 2.0D, was op zoek naar een diesel (ivm woon werk verkeer) maar ik was al te blij dat ik bij de volgende garage een Astra 1.7 turbo intercooler diesel (die nog in de werkplaats stond om schoon te maken) ontdekte. Die Nissan was nog trager dan m'n toenmalige 1.3 Lada Samara ![]() | |
Uccello_Pazzesco | maandag 26 december 2005 @ 19:08 |
![]() De Citroen AX 1.0. Niet vooruit te branden. Maximum snelheid tussen de 105 en 110km/h. Harder durfde ik niet omdat ie dan wel erg hoog in z'n toeren ging lopen. | |
-AnneX- | maandag 26 december 2005 @ 19:09 |
lamborghini murcielago ![]() ![]() | |
Son-Of-A-Gun | maandag 26 december 2005 @ 19:11 |
Ford Transit | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 19:12 |
Fiat 500 ![]() ook geen richtingaanwijzer nodig... die krengen zijn zo smal dat je gewoon je hand uit kan steken ![]() | |
Kiwi-Doos | maandag 26 december 2005 @ 19:15 |
Opel C coupé uit 1976![]() haha ![]() 1200s blokje ![]() 0 tot 100? dunno ![]() ![]() ![]() | |
GizartFRL | maandag 26 december 2005 @ 19:24 |
Nissan Cabstar. 90 is hard zat in zo'n ding. VW Kever uit '69. top was 110 volgens de eigenaar, wederom was 90 hard zat. | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 19:25 |
ik heb wel een keer 155km/h gehaald in een twingo ![]() | |
GizartFRL | maandag 26 december 2005 @ 19:27 |
quote:165 is mogelijk. ![]() | |
Ruudje | maandag 26 december 2005 @ 19:28 |
Hyundai Pony 1.5 Automaat... een keer 150 mee gehaald en ook dat is best een ervaring | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 19:28 |
quote:lijkt me sterk, ik gaf plankgas en had wind mee ![]() | |
GizartFRL | maandag 26 december 2005 @ 19:30 |
quote:Zie mijn beroep ----->> Twas een nieuwe. | |
#ANONIEM | maandag 26 december 2005 @ 19:30 |
M'n tweede "langzaamste" auto was de Fiat Panda 750 van m'n meissie. Na heel veel kluswerk en spelen kreeg ik 'm tot ongeveer 145 (teller ging geloof ik wat hard trillen, zeker weten doe ik het dus niet). Ook daar: echte doodsverachting, want dat rammelt me toch een eind! O ja, en dat was in z'n 4! hij had ook maar 4 versnellingen en een achteruit | |
BlueEyed | maandag 26 december 2005 @ 19:30 |
Opel Kadett, 1985, 1.5 diesel. Dat ding was zoo frustrerend traag ![]() Denk dat de 0-100 een seconde of 20 in beslag genomen zal hebben ![]() | |
remlof | maandag 26 december 2005 @ 19:30 |
Een Fiat Panda 34![]() PRESTATIES topsnelheid 125 km/h acceleratie 0-100 km/h 23,2 s bron ![]() | |
RedBitch | maandag 26 december 2005 @ 19:31 |
renault 5, dat ding was zo lui gereden dat ie niet harder als 100/105 ging. Maar goed het was een leuke "eerste" auto. | |
pAin | maandag 26 december 2005 @ 19:32 |
quote:Daar hoor je dan ook relaxed in te rijden, lekker cruisen ![]() Uhm, ik denk de 1.5 Mitsubishi Lancer van mn opa, maar die is niet echt traag voor de techniek die dat blokje gebruikt. | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 19:33 |
quote:kom op, geef het nou maar toe: je had er een turbo opgeschroefd ![]() | |
GizartFRL | maandag 26 december 2005 @ 19:39 |
quote:Nee, das mijn 205je ![]() | |
reactiefractie | maandag 26 december 2005 @ 19:39 |
en de winnaar op dit moment is:quote: | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 19:40 |
ow voor ik het vergeet: ik heb ook een keer 140 gehaald in een suzuki alto. (en niet een van de nieuwere modellen) dat was meteen ook de laatste keer overigens. | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 19:40 |
maar het gaat om langzaamste auto natuurlijk ![]() | |
Monocultuur | maandag 26 december 2005 @ 19:41 |
is een 2cv (lelijke eend) niet nog trager? | |
Fulcrum_X | maandag 26 december 2005 @ 19:51 |
![]() Chenard & Walcker Torpedo G uit 1926 ![]() Top van 80 km/u ofzo, maar dat heb ik niet gehaald. 50 was al hard zat, aangezien hij geen vering heeft ![]() | |
HPoi | maandag 26 december 2005 @ 19:52 |
Mijn Kever uit 1972. (1200 cc motor) (Top: 130km/u op de teller met wind mee) Maar cruisen met 100km/u ging makkelijk. ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door HPoi op 26-12-2005 19:57:56 ] | |
Magistic | maandag 26 december 2005 @ 20:03 |
Een 800 CC Daewoo Matiz ![]() | |
Knoekie | maandag 26 december 2005 @ 20:08 |
BMW 318d Maar dat is ook meteen mijn snelste ![]() | |
MRPhone | maandag 26 december 2005 @ 20:12 |
IVECO daily turbo. oud hok uit begin jaren 90 verlengd en verhoogd. Je kon in de laadruimte staan (geen meubelbak) De 1e en 2e versnelling waren nergens te vinden (mwa als je met je volle gewicht de pook naar links ging breken wel, maar dat was niet te doen). Heb ik regelmatig meegehad. Duurde een eeuwigheid in zn 3 voor je op tempo was. Ding is ook gesloopt na die tijd en is een vrij jonge VW LT voor terug gekomen. | |
fokkieslim | maandag 26 december 2005 @ 20:15 |
volkswagen golf | |
Quara | maandag 26 december 2005 @ 20:21 |
Een Ford Eskrot uit '87 ofzo, een 1.4 Die ging wel 160 ![]() | |
Sjwerver | maandag 26 december 2005 @ 20:24 |
Renault twingo 1.1 is wel erg traag, pfff.... duurt ook een eeuwigheid voor je daarmee vooruit komt, alleen volgas ![]() Iemand trouwens ervaringen met een Fiat Punto 1.1? | |
remlof | maandag 26 december 2005 @ 20:31 |
quote:Ja afgelopen jaar een paar keer mee in Italië gereden, is idd niet een van de rapste, optrekken gaat erg langzaam.... Maar verder wel een fijne wagen! | |
Sportguy | maandag 26 december 2005 @ 20:35 |
Zo'n hyundai atos geval 0 tot 100 in een uur, ik durfde er ook niet harder mee dan 90, zo' n griezelige wegligging. | |
Rool.and.the.Gang | maandag 26 december 2005 @ 21:00 |
Deze tekening is sneller gemaakt dan de tijd die het duurde om 100km/h te bereiken, waarna al het plaatwerk zó begon te trillen dat die topsnelheid van 140km/h echt een heldendaad moest zijn.![]() | |
Hyperdude | maandag 26 december 2005 @ 21:03 |
Was da? Een Starslet? 1982? [ Bericht 17% gewijzigd door Hyperdude op 26-12-2005 21:15:04 ] | |
Rool.and.the.Gang | maandag 26 december 2005 @ 21:11 |
Nee man een Suzuki Alto 800cc drie-cilinder, uit 1982. | |
casejunkie | maandag 26 december 2005 @ 21:11 |
ne eerste type Alto denk ik | |
Hyperdude | maandag 26 december 2005 @ 21:15 |
quote:iig had ik het jaar goed ![]() ![]() | |
Aurelium | maandag 26 december 2005 @ 21:17 |
Citroen ZX 1.6 ofzo. Niet heel langzaam maar wel het langzaamste waar ik in gereden heb. Gisteren probeerde ik een parkeergarage uit te komen. Was echt zo'n stijle helling om eruit te rijden met een hek halverwege, je moest eerst naar dat hek rijden, waarna dat langzaam open ging na 5 seconden en dan had je 2 meter ruimte om je auto door heen te persen om die garage uit te komen. Man... wat een hellingproef was dat, dat ding stond te loeien joh, toen ik weer wilde optrekken op die helling. Volgens mij heeft ie 3 liter brandstof opgezopen voordat ie uiteindelijk weer langzaam die helling opkroop en stopte met achteruit rollen. ![]() | |
Richie_Rich | maandag 26 december 2005 @ 21:19 |
Citroen 2cv 400 AK (oid) Zo'n bestelwagentje dus | |
_Drake_ | maandag 26 december 2005 @ 21:20 |
quote:Dan was er iets zwaar mis mee, ik ken iemand die heeft er een en die heeft er 150 km/h mee gehaald, 0-100 was ook niet eens zo slecht, en hoog in ze toeren ze draaien? 120@4000 valt wel mee dus.. Oja langzaamste waar ik in gereden heb is een Peugeot 106 1.4 Diesel ![]() | |
Wolter | maandag 26 december 2005 @ 21:22 |
Fiat 500. Super coole auto. 100 rijden zat er alleen niet in.. ![]() | |
ook_gek | maandag 26 december 2005 @ 21:23 |
quote:ik ook ![]() | |
boskov | maandag 26 december 2005 @ 21:26 |
de Yugo 101![]() De vertaling ![]() Kracht, dat voel je Bijtijdse, sterkte,startende ![]() 1,1, 64 pk, max snelheid 146 (maar dat is van een berg af) en uiteraard de Balkan versie van de fiat 500 ![]() Nu met een 0,6l motor!! | |
Hyperdude | maandag 26 december 2005 @ 21:28 |
Dat is de Balkan versie van de FIAT 600 ![]() | |
Sportguy | maandag 26 december 2005 @ 21:47 |
quote:No offence maar ik stel toch enige vragen bij jouw rijvaardigheid. | |
Aurelium | maandag 26 december 2005 @ 21:50 |
quote: ![]() Je doet maar, maar als ik normaal gas geef en die auto rolt nog steeds langzaam terug, dan zal ik toch gas bij moeten geven. Flink in dit geval want het was een forse helling. | |
Scrutinizer | maandag 26 december 2005 @ 21:53 |
quote:Je koppeling is gewoon versleten. | |
Mikkie | maandag 26 december 2005 @ 21:53 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:40:26 ] | |
Robin__ | maandag 26 december 2005 @ 21:58 |
quote:Een 1.6 is toch redelijk standaard.. en als je achteruit rolt slipt je koppeling (of je motor slaat af) kortom je koppeling hoger houden.. dan hoef je niet zo veel gas te geven. Kan me niet voorstellen dat je met een 1.6je niet normaal door een parkeergarage kan rijden. of wat Scrutinizer zegt.. dan kan je de koppeling zo hoog houden als je wilt.. ik hoop voor je dat dat het is, anders ben je een pruts0r ![]() | |
idiotforaliving | maandag 26 december 2005 @ 22:54 |
Mn lesauto ![]() ![]() | |
Aurelium | maandag 26 december 2005 @ 23:00 |
quote:misschien wel een prutser dan, zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet met hellingproeven. maar feit blijft dat ook fiat panda's 1.0 l. mij eruit rijden na zo'n stoplicht op een 70 km/u weg, terwijl ik dan echt plankgas rij, en ontzettend snel doorschakel. En ik weet zeker dat dit niet aan mij rijvaardigheid ligt ![]() | |
ikbeneenkiwi | maandag 26 december 2005 @ 23:03 |
quote:het ligt niet aan je auto, ik zal je het geheim verklappen: de chauffeur van die fiat geeft gas. ![]() | |
Sterke_Yerke | maandag 26 december 2005 @ 23:03 |
Vw golf type 3 sdi nog ![]() | |
Caerbannog | maandag 26 december 2005 @ 23:14 |
quote:Willy rijdt echt geweldig!! Ik heb nu een aantal keer lange tochten per willy gedaan, maar 't is echt geweldig. Niet vooruit te branden, maar zooo relaxed!! ging hier om een 42'er trouwens. ![]() Toch denk ik dat qua acceleratie, de mercedes 200 D (geen turbo dus) uit 81 nog iets slomer was.... Of de VW transporter (eerste t4's) in verlengde, verhoogde uitvoering, met een geweldig 1.9 diesel. Geen stuurbekrachtiging, en radio met draaiknoppen. Wat een heerlijke bak!! ![]() Nu ik er trouwens bij nadenk..... mijn eerst auto; Golf II 1.6; schoot ook voor geen meter op, om de acceleratie te meten was je geen stopwatch nodig, maar een kalender! Dat had echter te maken met een regelunit op de gasklep, die stuk was. Ellende bij dat kreng! ![]() | |
Adsum | maandag 26 december 2005 @ 23:24 |
Renault Twingo 1.2 Al heb ik wel een rotonde genomen met piepende banden ![]() Mja, ik heb m'n rijbewijs pas 2 maanden ![]() | |
mighty_myte | maandag 26 december 2005 @ 23:28 |
En wat te denken van een piel! ![]() Die zijn traag! ![]() | |
Ghostbuster | maandag 26 december 2005 @ 23:29 |
Een oude Porsche in het Autotron ![]() | |
veldmuis | maandag 26 december 2005 @ 23:38 |
Die Fiat 500 dingen zijn koel ![]() Ik ga maar vast sparen ![]() | |
HeyFreak | maandag 26 december 2005 @ 23:41 |
zoeen:![]() Nissan Micra dus, met een 1.0 motor en een acceleratie van 0 tot 100 in een weekend. Heb er wel 160 km/h mee gehaald ![]() | |
erikkll | maandag 26 december 2005 @ 23:43 |
mijn eigen auto, citroen zx 1.4 ![]() | |
Go0s | maandag 26 december 2005 @ 23:44 |
Mijn langzaamste is denk ik toch wel een Kever 1300... En ik moet zeggen dat dat toch niet traag is hoor ![]() ![]() ![]() | |
Hoogbevaegd | maandag 26 december 2005 @ 23:47 |
Een Trabant P601 met 594cc, 26 PK, nostalgie gewoon! | |
MewBie | maandag 26 december 2005 @ 23:51 |
quote:Heb de 160 gehaald in de 1.2 8v versie ![]() ![]() ![]() ![]() Was op de A7, zodra je vanaf A'dam dat lange rechte stuk op draait begonnen met te hard rijden, tegen de tijd dat we onder het viaduct door gingen naar die grote hobbels reed ik 160 ![]() Maar ik had wel flink wat extra gewicht mee te zeulen (passagier + computer zooi ![]() | |
MewBie | dinsdag 27 december 2005 @ 00:00 |
Mensen kijken dan wel naar je alsof je nodig eens bij de psychiater langs moet ![]() ![]() | |
Predemius | dinsdag 27 december 2005 @ 00:09 |
![]() Isuzu NPR 3.2 liter 4 cilinder, ongeblazen. Dit zijn de busjes die bij mijn werk gebruikt worden. Dankzij hun gewicht van 2 ton, niet vooruit te blazen. 0-100 in... NIET. | |
ikookhier | dinsdag 27 december 2005 @ 00:17 |
![]() opel combo uit 1990 geloof ik.die was zooooooooo traag als dikke stront | |
CittaR | dinsdag 27 december 2005 @ 00:17 |
seat alhambra 1.9tdi 0-100 in 19.1 | |
Sloper | dinsdag 27 december 2005 @ 00:32 |
Zonet in de Corsa 1.4 8v van m'n schoonzus. In de stad ongeveer 10x per minuut de verrassing dat ik al plankgas gaf, terwijl ik het niet door had en er nog vrij weinig gebeurde | |
scoll0n | dinsdag 27 december 2005 @ 00:38 |
quote:Ik zou zeggen probeer de 1.2 variant van de corsa B eens ![]() | |
Knoekie | dinsdag 27 december 2005 @ 00:41 |
![]() | |
Dracar | dinsdag 27 december 2005 @ 00:51 |
fiat cinquecento 900cc Mijn vriendin had destijds zon exemplaar, mocht hem eens een x aantal dagen lenen. Het geluid alleen al! ![]() Maar het was wel grappig, gelukkig heeft niemand mij zien rijden met haar winnie de pooh beertjes tegen de ruiten ![]() Topsnelheid 138 km/h acceleratie 0-100 km/u 23,0 s ![]() | |
Knarf | dinsdag 27 december 2005 @ 01:42 |
Daf 33, 0- 80: 17sec top 112 km/h http://www.classic-daf.nl/models/index.html Tevens de snelste van allemaal in z'n achteruit ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 27 december 2005 @ 03:34 |
het langzaamste waar ik ooit in heb gereden stond stil ![]() ![]() het langzaamste waar ik ooit in heb gereden was een M3 gen1 ![]() vocht in het verdeelhuis (motor (draaiend) met hogedruk afgespoten) en bij het stoplicht zwaar uitgelachen worden door twee lekkere meiden in een verroestte 316 omdat we niet van onze plek af kwamen. 0 - 100 in never | |
DeeCruise | dinsdag 27 december 2005 @ 03:46 |
quote:Dude, ik ben ermee naar zwitserland gereden met 3 man erin....en dan een bevroren berg op met zon 1.1. zonder vierwielaandrijving...Meest angstige moment ever in een auto...of ja, auto..... | |
RoyVi | dinsdag 27 december 2005 @ 09:17 |
Een Polo 1.0 die maar op 3 cylinders inplaats van 4 reed ![]() Hij was onwijs traag en hij viel steeds uit ![]() | |
CiQNiZ | dinsdag 27 december 2005 @ 09:34 |
Deawoo Matiz ![]() | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 27 december 2005 @ 09:34 |
quote:hij had wel 4 cilinders, doch slechts 3 ervan werkten? | |
pacandor_ | dinsdag 27 december 2005 @ 09:39 |
quote:vaaaag!!!! ik heb zo'n ding maar dan uit begin 96, maar die van mij met turbotje haalt 180...... als ik 75 rij en ik zet hem in zijn 5 heeft ie geen problemen....en trekt ie hem makkelijk door.... ![]() | |
yup | dinsdag 27 december 2005 @ 09:41 |
quote:Ik ga je een geheim vertellen. Niet doorvertellen he. Maar een diesel zonder turbo is traag als STRONT. Zelfs een benzine motor uit de jaren 60 ofzo is krachtiger dan een nieuwe diesel zonder turbo ![]() Een Astra 1.7TD is VEEL krachtiger dan een 1.7D... Juist die turbo doet het hem... | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 27 december 2005 @ 09:42 |
quote: ![]() | |
pacandor_ | dinsdag 27 december 2005 @ 09:59 |
quote:i know.... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
pacandor_ | dinsdag 27 december 2005 @ 10:00 |
ik las trouwens net dat de trabant tot 1991 is gebouwd!!!!!! ergens in de autotelegraaf... | |
Saabmobiel | dinsdag 27 december 2005 @ 11:01 |
Een Smart. Begrensd op 135 km/h....... ![]() | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 27 december 2005 @ 11:02 |
quote:wilde jij beweren dat het veilig is om harder dan 135 te rijden in een smart? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 december 2005 @ 11:12 |
quote:Veilig niet, maar wel mogelijk. Heb ooit 150 met zo'n kreng gehaald, nou dan wil je echt niet dat er een steentje op de weg ligt.... je wordt gelanceerd! Vooral vanwege die skippybal-achtige vering op dat ding.... ![]() | |
Roellio | dinsdag 27 december 2005 @ 11:13 |
Toyota Starlet 1.0 uit 1988 met 250.000 km. op de teller. ![]() | |
Frezer | dinsdag 27 december 2005 @ 11:16 |
Kwa acceleratie (als het die naam al mag hebben) de les Slopel Corsa diesel. Ook wel in een Fiatje Panda gereden, die zou wel een lagere topsnelheid kunnen hebben als die Corsa. | |
DiMacho | dinsdag 27 december 2005 @ 11:25 |
![]() en dan als grijs kenteken... Rij je eindelijk 100... wordt je door moeder natuur weer naar de 80 terug geblazen!! | |
vosss | dinsdag 27 december 2005 @ 11:31 |
Mijn langzaamste is een Audi 80 1.8S (en die S bleek voor "sloom" ipv "snel" te staan ![]() Wat een grafbak was dat zeg, ook nog op gas, ik moest er echt altijd volgas mee rijden anders kwam ie niet vooruit ![]() Tis maargoed dat ik volgende maand ws mijn Delta laat chippen; gaatiie nog wat sneller ![]() | |
HeyFreak | dinsdag 27 december 2005 @ 11:41 |
quote:hoe snel gaat die delta nu? 16v neem ik aan? | |
Saabmobiel | dinsdag 27 december 2005 @ 11:57 |
quote:Mwoa met een ander chipje en zonder de begrenzing zit je zo op 170.... Altijd lachen op de snelweg.... zolang er geen zijwind staat ![]() Maar veilig is een ander verhaal. ![]() | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 27 december 2005 @ 11:59 |
quote:ongeleid projectiel, zo'n smart ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 27 december 2005 @ 12:17 |
Suzuki alto 800cc 3 cilindertje. Tevens de auto met de hoogste snelheidsbeleving, dat dan weer wel. | |
mdeen | dinsdag 27 december 2005 @ 17:19 |
quote:Dan heb je de verkeerde getroffen. Ik heb een jaar met zo'n ding rondgereden en die haalde gewoon 170 op de teller (160 op de GPS). Sterker nog: als je niet oplette (en een beetje bergaf ging) dan draaide je de motor over de kop. Tellen busjes ook mee? Dan de oude Citroën C25D. Top was 125 km/h. Met auto's moet het een Renault 4F6 zijn geweest. Geweldige wagen, super relaxed rijden. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 december 2005 @ 17:50 |
quote:De motor over de kop draaien is ons gelukt.... met 125 ongeveer ging op een dag de carburator dood, en omdat het een "gratis" auto was van m'n (nu ex-)oom hadden we zoiets van "laat ook maar". Toch wel leuk om te vermelden: we hebben indertijd de hoedenplank vervangen door een stuk hout, en daar een subwoofer ingebouwd zo groot als maar kon. D'r kwam meer vermogen uit de speakers dan uit de motor ![]() | |
ikwilookwatzeggen | dinsdag 27 december 2005 @ 17:53 |
Ik rij nu in een Fiat Uno 1.0 ![]() Ding trekt aardig door naar 100 km/h maar van 100 naar 120 duurt een eeuwigheid! Je moet goed nadenken voordat je het aan durft op de snelweg in te halen want dat kan een poosje duren. Eerst goed kijken of er niemand achter je rijd enzo. ![]() En heuvel op zie je de teller ook snel terug zakken... | |
Jimmie | dinsdag 27 december 2005 @ 18:01 |
Een Lancia Dedra 1.8 SW, 0-100 in 11 secs ofzo? | |
Inorbit | dinsdag 27 december 2005 @ 18:28 |
quote:watje. voor mij is het ook de sloomste die ik ooit gereden heb, maar van de brienenoordbrug heb ik de teller toch wel op 155 weten te krijgen. Dit is naast er een stukje mee vliegen alleen denk ik wel mijn ergste bijna-dood-ervaringen. ![]() van 0-100 in 20.4 seconden ongeveer. en top van 140. Volgens autotrader. | |
Vinnievw | dinsdag 27 december 2005 @ 19:06 |
Mercedes 220D W123. 0-100: 29 sec. Topsnelheid volgens Mercedes: 135 (tevens kruissnelheid). Wel een heerlijke auto om in te rijden, 1400kg en 65pk. | |
M5 | dinsdag 27 december 2005 @ 19:17 |
niet de langzaamste, wel de meest treurige en langzaam: Ford Fiesta Van 1.4 TDCi 68pk uit 2005 (0-100km/h 15.5 sec.). Langzaamste was denk ik een VW Transporter TDI weet niet welke uitvoering dat was. maar 't ging net aan voorruit. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door M5 op 27-12-2005 19:28:20 ] | |
Alcyone | dinsdag 27 december 2005 @ 19:23 |
Ami 6 1964. 2-cilinder boxer van 600cc. Top van 85 of zoiets. Rijdt geweldig, autorijden in z'n puurste vorm. Als ik het geld had kocht ik zo'n ding voor erbij. | |
Uccello_Pazzesco | dinsdag 27 december 2005 @ 19:45 |
quote:Niks watje, dat ding begon zo hoog in z'n toeren te lopen dat ik bijna visioenen van een opgeblazen motor voor me zag ![]() Maar het was een flink afgetrapte bak, dus waarschijnlijk waren z'n koppelingsplaten versleten. | |
Inorbit | dinsdag 27 december 2005 @ 19:52 |
hij kan heel veel toeren maken hoor, al 80 in z'n 2 gereden? de 1.0 van men moeder kan het en die koppeling is ook heel gaar, je knie is al tegen het dak voordatie aangrijpt | |
Party_P | dinsdag 27 december 2005 @ 20:10 |
![]() Hyundai H100 Denk dat het deze was, die traagste was. | |
-chefke- | dinsdag 27 december 2005 @ 20:15 |
suzui alto 1.0 in mijn langzaamste en meestal rijd ik ruim boven de 100 pk dus dat was even vet wennen. | |
Uccello_Pazzesco | dinsdag 27 december 2005 @ 21:09 |
quote:80 moest je in z'n 4 doen, want in z'n 3 begon het al spannend te worden (echt abnormaal loeien). Zal wel iets mis zijn geweest met die auto. Vooral omdat het niet m'n eigen auto was durfde ik hem niet zo hoog in z'n toeren te jagen. Je weet maar nooit, met zo'n oud koekblik, en dan heb jij het straks gedaan ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Uccello_Pazzesco op 27-12-2005 21:16:28 ] | |
Zjwegel | dinsdag 27 december 2005 @ 22:11 |
Kenworth w900, 500 Pk 12-liter. topsnelheid is toch 160 km/h heb ik me laten vertellen. Maar dat haal je noooooooooit ![]() Optrekken gaat niet gek traag, maar snel is anders. Ohoh en dat pedaal indrukken is zo lekker voor je rug. traagste waar ik mee heb gereden, maar wel het mooiste/vetste | |
Soulshaker | dinsdag 27 december 2005 @ 23:08 |
948CC Triumph Herald ![]() | |
Knarf | dinsdag 27 december 2005 @ 23:12 |
Ik denk dat veel mensen het woord 'auto' een beetje vergeten. | |
D. | dinsdag 27 december 2005 @ 23:15 |
Dat was zoiets ![]() ![]() Mijn moeder reed dit toen ik net mijn rijbewijs had gehaald. Dit was dus de eerste auto waarin ik zelfstandig rijden mocht | |
Captain_Chaos | woensdag 28 december 2005 @ 01:48 |
Ik heb in een scala aan defensievoertuigen gereden die stuk voor stuk niet vooruit te branden waren ondanks dat ze één-op-een-emmer reden. De langzaamste liefste mooiste is mijn eigen DAF 32 Daffodil uit '67. Ik schat dat-ie nét 100 geijkte kilometers per uur zal halen. In de achteruit verslaat hij de allersnelste sportauto met kinderlijk gemak. Dát wél natuurlijk. ![]() | |
BadEend19 | woensdag 28 december 2005 @ 04:21 |
Een fiat panda, daarmee moest je zowat een stuk van de vluchtstrook gebruiken om met een veilige snelheid in te kunnen voegen ![]() ![]() | |
patje74 | woensdag 28 december 2005 @ 08:20 |
quote:Jups... topsnelheid 115 km/h acceleratie 0-100 km/h 35,0 s Maar het voelt we alsof je hard gaat hoor! ![]() | |
Alfist-GTV6 | woensdag 28 december 2005 @ 17:48 |
Heb zelf een tijdje in de (toen nog) Astra van m'n opa en oma gereden, ze konden niet meer rijden om gezondheidsklachten. Naja...rijden maar, ding was niet vooruit te branden. En al bijna helemaal niet met tegenwind. Net zo traag als een stuk stront in een trechter. | |
stijgende_ster | woensdag 28 december 2005 @ 17:50 |
Ford Fiesta van ik denk iets van 10 jaar oud? In ieder geval vrij afgeragd. ![]() | |
ACT-F | woensdag 28 december 2005 @ 18:00 |
![]() Slopel Combo 1.7D Inhalen maakte de auto van iets sufs toch iets héél spannends ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 december 2005 @ 18:33 |
quote:Jaaaaa! Dat kon de volvo 340 DL variomatic ook. 100 vooruit, en 100 achteruit. ![]() | |
Djeez | woensdag 28 december 2005 @ 18:37 |
Mijn eerste, eigen auto was ook meteen de traagste. Een Ford Fiësta 1.1 Cheers uit 1994. Nou, het was absoluut geen feest met dat ding. Nul naar honders in 18,1 seconden en een maximumsnelheid van 143 km/u! | |
zerotolerance | woensdag 28 december 2005 @ 19:34 |
Een MB 190 D 2.5 automaat. Behalven dat het een verschrikkelijk lelijke bak is, is ie ook nog heel erg traag. 90 PK voor 1200 kilo... | |
MSXUser | woensdag 28 december 2005 @ 19:47 |
![]() Ergens in de jaren 70 (wel een andere uitvoering overigens) ![]() Serieus: De Fiat Cinquecento (199x model) die ik meekreeg als vervangende auto is absoluut de langzaamste geweest. Daar komt nog bij dat je doodsangsten uitstaat in die koekblikken. | |
Dracar | donderdag 29 december 2005 @ 00:48 |
quote:Agreed ![]() Bij 130 brult en trilt alles wat je normaal bij het naderen van de geluidheidsbarriere zou verwachten ![]() | |
Sjoewe | donderdag 29 december 2005 @ 00:52 |
quote:Die 2.5 diesel is idd niet vooruit te branden en de eerste versnelling is compleet nutteloos ![]() | |
GizartFRL | donderdag 29 december 2005 @ 05:59 |
Een andere toppe rwas trouwens een Ford Courier 1.8D Heb meerdere malen gehad dat ik tijdens het inhalen op de snelweg weer achter degene moest gaan ridjen die ik wilde inhalen, omdat die rotbak er gewoon niet omheen kwam. ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 29 december 2005 @ 10:39 |
Alle auto's zijn langzaam ![]() | |
_Drake_ | donderdag 29 december 2005 @ 10:40 |
quote:tot je een bocht tegen komt ![]() | |
errorken | donderdag 29 december 2005 @ 11:49 |
quote:Of tot de 250km/h, daarna wordt je lekker ingemaakt door een standaard carrera ![]() | |
Viechi | donderdag 29 december 2005 @ 12:34 |
edit | |
Rietvaerder | donderdag 29 december 2005 @ 12:39 |
quote:Dan moet je wel goed zoeken in dit land. | |
Rietvaerder | donderdag 29 december 2005 @ 12:40 |
quote:Ha, dan zit ik allang aan de warme chocolademelk met slagroom en een Apfelstrudel ![]() ![]() | |
Eliminator20 | donderdag 29 december 2005 @ 12:47 |
zo'n citroen bestelbusje. Ging bergaf niet eens harder dan 115 km/h ![]() | |
ToMaSZ | donderdag 29 december 2005 @ 15:36 |
1985 suzuki salto 0.8L 3cilinder. Niet eens belachelijk traag door het minimale eigen gewicht. en anders de iveco daily waarmee ik heen en weer ben geweest naar noord denemarken. Dat ding duurde echt eeuwen om van 80 naar de 110 te trappen. Top op die rit door duitsland was 135 km/h... | |
Googolplexian | donderdag 29 december 2005 @ 15:40 |
quote:Zal je dan ook echt wel nodig hebben ... en een dekentje. | |
Konijn | donderdag 29 december 2005 @ 15:51 |
![]() 70pk op 3000kg (volgeladen met tegels) Werkelijk niet vooruit te branden. Heb ook nog eens in een Polo 1.3 Diesel uit 1986 gereden en een Golf 2 1.6D uit 1988. Welke trager was weet ik niet maar het duurde zeker 40 sec voordat je de 100 bereikt als dat al gebeurde. | |
Sterke_Yerke | donderdag 29 december 2005 @ 16:02 |
quote:sorry, maar dat laatste van die vw's geloof ik niet ![]() | |
-Nielz- | donderdag 29 december 2005 @ 16:15 |
quote:Ik begrijp je helemaal. Ik rij nu Ford Courier 1.8 diesel. Ook niet vooruit te branden. | |
funkmaster | donderdag 29 december 2005 @ 16:50 |
je krijgt ze niet trager dan een 2cv4 (langzame eed) met 4 man en bagage....we werden volgens mij ingehaald door een konijntje op de vluchtstrook | |
Rietvaerder | donderdag 29 december 2005 @ 16:51 |
quote:Oh ![]() | |
funkmaster | donderdag 29 december 2005 @ 16:55 |
2cv4....met 22 schreeuwende pk's, wat een bruut geweld...en hij maakt meer herrie dan een drilboor | |
Miesjel | donderdag 29 december 2005 @ 17:20 |
VW Golf Diesel uit 1987![]() opsnelheid 148 km/h acceleratie 0-100 km/h 18,7 s Het leek alleen veel trager. Vooral van 100 naar 120 duurde een eeuwigheid. Uiteindelijk wel een keertje 180 mee gereden, berg afwaards, wind mee en zon in de rug. | |
Miesjel | donderdag 29 december 2005 @ 17:38 |
Suzuki Samourai was trouwens trager.![]() topsnelheid 140 km/h acceleratie 0-100 km/h 21,2 s | |
NiGeLaToR | donderdag 29 december 2005 @ 18:34 |
Wel cool om zo'n auto die af fabriek 20s nodig heeft om de 100 te bereiken te tunen tot ie het in 10 seconden doet. Stel je voor, zo'n panda, in 10 s naar de 100.. laat je heel wat mensen verbaasd achter ![]() | |
blup | donderdag 29 december 2005 @ 20:01 |
Ik ben alleen bekend met een Audi A4 2.0 TDI Quattro.. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 29 december 2005 @ 20:03 |
quote:Ik kan je vertellen dat die erg traag zijn ![]() ![]() | |
bonfie | donderdag 29 december 2005 @ 22:23 |
Volgens mij gaat de nieuwe trein naar Vriezenveen van 0 - 100 in 50 seconden. Maar om ff on topic te blijven: een Twingo 1.2 met 3 versnellingsautomaat waarbij de kickdown stuk was, of mijn voet te groot. (Ma beweert dat het wel werkt namelijk) | |
ikbeneenkiwi | donderdag 29 december 2005 @ 22:52 |
quote:ach, 't komt nog aardig mee met het verkeer, maar snel zou ik 'm ook niet noemen | |
M5 | donderdag 29 december 2005 @ 22:57 |
quote:idd. Zo traag dat ze nog gemaakt moeten worden. 2.0 TDI en quattro in een A4 is er nog niet ![]() | |
KcA | vrijdag 30 december 2005 @ 01:27 |
VW Passat 1992 1.9DIESEL 68PK topsnelheid 160 km/h acceleratie 0-100 km/h 19,0 s | |
eer-ik | vrijdag 30 december 2005 @ 01:31 |
Denk dat het in mijn geval een Peugeot 406 1.9 GLD is geweest. Top (bergafwaarts toch nog) 185 0-100 19 sec. | |
#ANONIEM | vrijdag 30 december 2005 @ 09:13 |
quote:Ik kan je vertellen dat met een nieuw luchtfilter, goede banden, een lege auto en flink gas de 0-50 best hard kan. Heb ooit in Berlijn een Porsche 911 eruit getrokken bij de stoplichten, eerder omdat 'ie zo verbaasd was dat ik ook kon optrekken hoor ![]() ![]() ![]() | |
ninja-mod | vrijdag 30 december 2005 @ 16:59 |
Dat moet m'n lesauto zijn geweest ; een grote oude peugeot op diesel... nie vooruit te hachele dat kreng en bij 130 hield het toch echt op... ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 december 2005 @ 17:22 |
Busje: Ford Transit met een 2.5 liter diesel, met 90 pk. Op vlieland 1x 110 op de teller gehad ![]() Had achterwiel aandrijving en trok als een beest (altijd even traag, zelf met 500 kg extra load) | |
Mad-Matt | vrijdag 30 december 2005 @ 20:45 |
Busje: Transporter T4 TDI, niets roods Auto: Deewoe Espero ofzo, want een ramp op wielen (ook nog is een automaat) | |
Ridocar | vrijdag 30 december 2005 @ 21:36 |
Tractor: McCormick 439 (4 cilinder, 39 pk) uit de jaren 60. Auto: Iveco Turbo-Daily (met zo'n groen blaadje erbij geplakt). verlengd en verhoogd. LandRover 88 2.25l Benzine. Ford 2.5D Ongeblazen. veel lawaai, top:125Km/h | |
SvenThaMan | zaterdag 31 december 2005 @ 13:49 |
Welke echt de langzaamste was weet ik niet maar dit zijn wel echt de langzaamse dellen waarin ik heb gereden: Mercedes-Benz 611D (harder als 100 vond ik niet verstandig) Smart ForTwo (140 op t tellertje + het zijn het gewoon ontzettende kutauto's) Landrover Series III 109 Diesel (niet snel, wel ubergaaf om in te rijden.. ooit koop ik er nog 1) ![]() | |
jwstoop | zaterdag 31 december 2005 @ 14:22 |
![]() Chevrolet ![]() 0-100: 17,0 sec top: 144km/h Ohja en een Mercedes-Benz sprinter 308 (geen CDI) met 18m3 doos erop... Top? 110-115 op de teller na uren van brute acceleratie! ![]() | |
funkmaster | zaterdag 31 december 2005 @ 14:56 |
citroen 2cv4 --> 0-105(top)..hhmm als je in Nijmegen begint met plankgas zit je ter hoogte van Utrecht wel aan de 105, mits je vrij baan heb natuurlijk, als je je rechtervoet 3 sec optilt moet je denk ik 30 km erbij rekenen voor de topsnelheid ![]() | |
Catch22- | zaterdag 31 december 2005 @ 16:42 |
mijn eerste auto een 205 met een 1.0 carb.. schoot niet echt op met die 4bak | |
12knarf | zondag 1 januari 2006 @ 22:41 |
De alom bekende Suzuki Alto, 3 cylinder, 800 cc. Was van '89 geloof ik. en het was ook nog een 3traps automaat...ik reed altijd maar met de vrachtwagens mee, en vooral niet inhalen, anders stond er gelijk een file van hier tot je moeders achterste. Was wel zuinig | |
NoComment | maandag 2 januari 2006 @ 10:35 |
Bij mij ook de Fiat Cinqecento.. 900cc ![]() | |
ChRoNiC | maandag 2 januari 2006 @ 10:45 |
Citroën ZX 1.6. Geen idee wat ie precies reed, maar het was niet snel. Daar komt nog bij dat hij van die vreselijke zachte Franse (comfort noemt men dat dan ![]() | |
CittaR | maandag 2 januari 2006 @ 11:57 |
quote:ff wat gegevens bekeken topsnelheid 120 km/h acceleratie 0-100 km/h - (onbekend) en een machtige 40pk ![]() | |
12knarf | maandag 2 januari 2006 @ 16:09 |
Ja dude, en dan was ie ook nog rood, wat in al die jaren veranderd was in halfzacht roze achtig iets..13" rims eronder. Was wel erg zuinig, heb ooit 1 op 24 gehaald met dat geval. En dan zit ik ook nog wel eens bij een kameraad in de auto..in jawel: een fiat panda. Een keer met zn 4en op de snelweg...plankgas 105 op de teller ![]() ![]() | |
Wouske | maandag 2 januari 2006 @ 19:22 |
Oe, dat moet dan mijn oude *hopjesvla-mobiel* geweest zijn.. Dat was een citroen visa in zo'n feestelijke caramel kleur ![]() 130 was toch wel de topsnelheid en om daar te komen had je veeeeeeeeel geduld nodig. Zeg maar een tandje vlotter dan de beruchte 2cv. | |
Brahimov | maandag 2 januari 2006 @ 20:10 |
Volvo 66 waarvan ik bovendien niet de vulopening kon vinden bij het benzinestation ![]() ![]() ![]() | |
Catch22- | maandag 2 januari 2006 @ 20:41 |
quote:Ik haal met 4 man nog 150 in mijn Uno, dus die panda moet dat ook kunnen | |
DemonRage | maandag 9 januari 2006 @ 14:42 |
Peugeot Partner ![]() | |
Virus.NL | maandag 9 januari 2006 @ 14:44 |
Een vrachtwagen met 280pk, met ruim 20 ton lading erin. Van 30 tot 80 km/u had ie 3 minuten en 40 seconden nodig ![]() | |
Gripper | maandag 9 januari 2006 @ 14:56 |
M'n eigen (huidige) BX. Ook lui gereden door de vorige eigenaar (vast een oud vrouwtje, te zien aan de schitterende staat waarin ik m bij 2 ton kocht) maar ik heb m inmiddels wel weer een beetje gewend aan gasgeven. 0 tot 100 duurt tussen de 17 en 19 seconden, met een 75 PK 1.4 TU motor. Topsnelheid is 170, en dan rammelt ie wel aardig. Bij 140 is er nog redelijk te converseren in de auto ![]() | |
Bauhaus | maandag 9 januari 2006 @ 14:58 |
quote:Achter de kentekenplaat ;9 | |
Bauhaus | maandag 9 januari 2006 @ 14:59 |
quote:Fileveroorzakers ![]() ![]() | |
2flower | maandag 9 januari 2006 @ 15:34 |
deawoo matiz 800cc motortje en dan door de alpen en de pyreneeën naar spanje rijden ![]() beropwaarts (60 kkm/u) werden we regelmatig door vrachtwagens voorbij geraast.... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 januari 2006 @ 15:46 |
Dat zijn er twee, denk ik. Ik heb weleens gereden in een rode Renault pick-up, zoals TPG Post (toen nog PTT) die had. Met een lading telefoonboeken en een loopkarretje als bagage was het ding niet vooruit te branden. Ik moest plankgas geven om aan de 80 te komen. Langer heb ik gereden in een Suzuki Wagon R+ 1.2, een leaseauto waar je met goed fatsoen de snelweg niet mee op kon. Als je eenmaal met veel pijn en moeite aan bij de 80 was, moest je nog eens 20 seconden doortrappen voordat het ding bij de 120 was... Maar het kan nog veel erger: dit weekend moest ik in Denekamp op een provinciale weg vol op de rem voor een onvervalste Wartburg; zo'n oud DDR-karretje, in vergelijking waarmee de twee bovengenoemde auto's Formule 1-wagens zijn. De man draaide onverstoord met zijn Wartburg de weg op, trok op tot 40 (waar je 80 mag en waar iedereen 80 rijdt...) om uiteindelijk te 'accelereren' naar maar liefst 65 kilometer per uur ![]() | |
UIO_AMS | maandag 9 januari 2006 @ 16:45 |
Renault Dauphine uit 1964. 845 cc motor. Maximumsnelheid: 115 km/u (na een hele lange tijd) | |
Gose | maandag 9 januari 2006 @ 18:19 |
De racebak van me zus: Subaru vivio 600cc als ik me niet vergis 42pk's schoon aan de haak, vond ik behoooooorlijk traag. bleef maar schakelen, rustige bochten moet je in zn 3 nemen, rond de 50 in zn 5, maar hij krijgt toch nog 140 op de teller !! | |
Matel | maandag 9 januari 2006 @ 18:53 |
quote:Ik ook ![]() | |
Robin__ | maandag 9 januari 2006 @ 18:54 |
Alle subaru's hebben 4wd toch ![]() | |
Gose | maandag 9 januari 2006 @ 19:06 |
quote:haha nee dit is 1 van de weinige uitzonderingen, jammer anders had ik in 2 vierwielaangedreven auto's gereden ![]() | |
n00cL30n | dinsdag 10 januari 2006 @ 14:18 |
quote:Same here | |
Boswachter | dinsdag 10 januari 2006 @ 20:03 |
De langzaamste auto waar ik zelf in gereden heb: Land Rover 90 Diesel, uit eind jaren 80. topsnelheid 137 km/h acceleratie 0-100 km/h 18,6 s (gegevens van Land Rover Defender 90 Tdi model van 96 tot 98) Nog geen idee wat de prestaties zijn van mijn nieuwe oude VW caddy diesel, maar die zullen ook niet echt denderen zijn. | |
M5 | dinsdag 10 januari 2006 @ 21:41 |
ik heb me zelf weer overtroffen. Ford Transit 85 ![]() ![]() 85 pk dus. | |
daNpy | dinsdag 10 januari 2006 @ 21:42 |
DAF 33 uit 1971. 28 DIN PK, 600cc 2 cilinder boxermotor ![]() Wel op de teller (en van een volgende auto) net over de 120 geklokt. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 januari 2006 @ 21:49 |
Mijn Daihatsu Cuore uit 1997 haalt mooi de 150 km per uur hoor ![]() ![]() | |
ditismijnauto.nl | dinsdag 10 januari 2006 @ 23:11 |
nissan micra uit 86 | |
pieter_pontiac | woensdag 11 januari 2006 @ 00:29 |
Verlengde en verhoogde Mercedes Sprinter 208d (80pk) elke dag tot de rand toe vol geladen. Allemachtig, wat was dat elke dag weer vloeken als je de snelweg op moest. Liep 1 op 7,5 en ging maar niet kapot. Later kreeg ik gelukkig een 213cdi (130pk). ![]() ![]() | |
Fl3xx | woensdag 11 januari 2006 @ 18:54 |
Mazda 323 1,6 Automaat met 900kg, met 2 personen erin, hele zooi bagage en 900kg aan caravan erachter. | |
Cyberdogg | woensdag 11 januari 2006 @ 19:00 |
quote:Wat voor werk deed jij? Ik zou voor m'n werk nu ook wel een Sprinter 313cdi willen. | |
pieter_pontiac | woensdag 11 januari 2006 @ 20:11 |
quote:Ik was chauffeur bij een automaterialengroothandel. Zo'n 313 gaat echt als de bliksem, maar nog mooier is een 316... (156pk) | |
Vinnievw | woensdag 11 januari 2006 @ 22:45 |
Ben er nog 1 vergeten. 2CV type AZ uit '56. Top: 75km per uur. | |
MRPhone | woensdag 11 januari 2006 @ 23:06 |
Probeer maar eens een Mercedes - Benz 240D Automaat (type w123) daar leer je op schelden (al hoewel schelden verder wel relaxed kachelen alleen zo traaaaaaaaaaaaaag) | |
MikeyMan | woensdag 11 januari 2006 @ 23:33 |
Denk dat het tussen een starlet uit 85, een volvo v40d en een passat 1.9 tdi gaat... Eenz zoeken... edit: de passat 1.9tdi automaat wint... ![]() | |
cootje_1983 | woensdag 10 mei 2006 @ 18:07 |
Seat Marbella Street uit 1993, topsnelheid 135 km/uur en 0-100 in 19,2 seconden. Mijn eigen auto is ook een trage: Peugeot 106 1.4 diesel top 145km/h, 0-100 in 21,5 seconden. | |
ChRoNiC | woensdag 10 mei 2006 @ 18:23 |
Citroën ZX 1.6 Exactje gegevens weet ik niet precies maar het ding was niet al te snel ![]() | |
ook_gek | woensdag 10 mei 2006 @ 18:27 |
quote:Hey ![]() | |
KonnieKipke | woensdag 10 mei 2006 @ 18:29 |
opel kadett 1.4, gelukkig niet van mezelf... | |
DonJames | woensdag 10 mei 2006 @ 19:59 |
Fiat 500's (heb in meerdere gereden). Maar liefs 13 paarden sleuren dat ding naar een top van: Geen idee. Accelereren duurt langer dan de tijd tussen ochtend- en avondspits, heb ik dus niet kunnen testen. Wel schattige karretjes trouwens, technisch ook geniaal eenvoudig. | |
speedrock | woensdag 10 mei 2006 @ 20:05 |
zijn wel een een paar maar ik weet niet wie de eer krijgt: - renault clio diesel - seat marbella - opel kadet 1.4 | |
j22flyingdownwind | woensdag 10 mei 2006 @ 20:18 |
Mercedes 300GD uit 1983 (5 cyl dus) 0-100 in 27 sec Top: 127km/h Maja wat wil je; 88pk op 2.100kg ![]() | |
kirpeknots | donderdag 11 mei 2006 @ 10:00 |
Mitsubishi L200 2.4D was het traagste denk ik. Niet vooruit te branden. Andere trage bakken: Peugeot 306 1.9 XND break Peugeot 406 1.9 SRDT low-turbo break. 1275Kg, 75Pk. Levens gevaarlijk. Opel combo 1.7D Landrover 110 stawag 2.5D (Zonder stuurbekrachtiging. Aaargh) | |
blup | donderdag 11 mei 2006 @ 10:18 |
Astra 1.4 | |
Marzocchi | donderdag 11 mei 2006 @ 10:33 |
Renault 5 TL 1.1 met 47pk. 0-100 in 16s. Deze wagen was gaar en liep op z'n laatste benen. Kwam niet eens in de buurt van de 16. | |
Scheepschroef | donderdag 11 mei 2006 @ 11:51 |
Mwah, in feite ook een Renault 5 en mijn eerste auto. Alleen nog eens met 3 pk minder (44) en veeel meer luchtweerstand. Zo zag ie er ongeveer uit... ![]() Wat een ongelovelijk omcomfortabele bak! (zeker als je 1,96 bent), 0-100 zat ver boven de 20 seconden. Maarja, natuurlijk wel m'n eerste auto en iets waar je heel blij mee bent als je 18 bent ![]() | |
mien-moeke | donderdag 11 mei 2006 @ 11:56 |
![]() Deze. Opel Corsa 1.5D. Een echte 'topper'. Van 0-10 in 100 sec. ![]() Top van 156km/u (Wind in de rug, heuvel af, mooi weer. En dan nog, als je mazzel hebt.) | |
Go0s | donderdag 11 mei 2006 @ 12:31 |
Kever 1300 van een vriend van mij is denk ik wel de langzaamste auto... Of misschien dat een MB Sprinter 212 ofzo (5 cilinder diesel 125pk, verlengd en verhoogt) langzamer was/is ![]() | |
gias | donderdag 11 mei 2006 @ 13:15 |
quote:das voor mij ook gelijk de langszaamste me mum heeft er eendje gekocht. hoewel het niet hard gaat zijn ze wel grappig | |
Tony_Teletext | donderdag 11 mei 2006 @ 13:27 |
Half Truck uit de WOII, gaat niet snel, maar een kracht dat dat ding had. ![]() | |
tinoburg | donderdag 11 mei 2006 @ 15:06 |
ooit had ik een peugeot 309, 1.4Liter. was ook niet vooruit te branden | |
MissWhizzy | donderdag 11 mei 2006 @ 16:33 |
Aixam ![]() | |
Geqxon | donderdag 11 mei 2006 @ 17:57 |
Mijn langzaamste was een auto zonder motor ![]() | |
OG-Loco | donderdag 11 mei 2006 @ 18:23 |
quote:Dat valt nog best mee qua traagheid... M'n ma heeft er 1 ![]() | |
StefanP | vrijdag 12 mei 2006 @ 04:55 |
Seat Marbella, 700cc of zoiets... wat een kutding, niet vooruit te branden. 0-100 duurde zeker 20 seconden en bij 120 was het echt gevaarlijk. 100 ging net, 120 alleen in geval van nood na 40 extra seconden gas geven. Bijna 4 jaar in gereden! Nu rijd ik dagelijks in een Kia Sephia... ook niet vooruit te branden. Ik weet niet hoeveel PK hij heeft maar hij is ook zo traag als stront. | |
Adsum | vrijdag 12 mei 2006 @ 09:50 |
Mitsu Spacestar 1.3 Kuthok was niet vooruit te branden, met aanhanger erachter... | |
ThaFreak | vrijdag 12 mei 2006 @ 09:59 |
recent is de nieuwe polo 1.2 ![]() wat een dramatische motor voor een splinternieuwe auto van deze tijd ![]() | |
Hugster | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:08 |
vorige week Fiat Panda 1000 ![]() Wat een kuthok, en de vering ook ![]() ![]() ![]() | |
extreme | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:10 |
Landrover 109, 90km/u op de snelweg. | |
MikeyMan | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:39 |
quote:Nouja, het contrast met je suup is dan natuurlijk wel lekker... Maar wel gauw ff sparen voor een toyota ![]() | |
T42 | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:01 |
mijn kever toen orgineel 0 tot 100 = 38 sec volgens boekje ![]() www.groenekever.nl/100inze1.wmv hierop rij ik zoals het in het boekje staat ![]() | |
vlad | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:01 |
een fiat 126 ![]() tweecilinder luchtgekoeld. top 90km/h voor revisie en 105 km/h op de teller na eigen revisie ![]() 108 km/h febrieksopgave ![]() | |
StefanCJ | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:05 |
quote:Haha ... Ik ook! Net iets boven de 140 in zijn 4! Wind mee en `t duurde wel 12 km. voor `ie op die ` snelheid` zat! | |
Jo0Lz | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:08 |
Ford Fiesta, 1.0 - 4 versnellingen, bouwjaar 1981 ![]() Harstikke mooie auto! | |
Googolplexian | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:40 |
quote: ![]() ![]() En het erge is : m'n moeder had dat ding toendertijd voor 7.500 gulden TWEEDEHANDS gekocht ![]() Ineens stond 'ie daar te stralen : de Fiat Panda 1000 En twee jaar later stond 'ie daar te rotten | |
Repeat | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:18 |
Een Golf IV SDI ![]() Ownee, heb ook een 2CV gereden, maarja dat is nog ludiek, ipv die golf die denkt dat ie een serieuze auto is. | |
Intelligence | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:20 |
Een Opel Corsa 1 liter 16v..... vooral dat 16v...op een 1 liter...zo lachen ![]() Zelf rijd ik een Corrado G60 ![]() | |
daNpy | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:26 |
quote:Want? | |
Die_Rooie | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:48 |
quote:fici was zn bijna als ik het goed weet toch heb nog met een Zastava gereden daar dat was onze "rally" auto ![]() ![]() ![]() | |
Knoekie | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:51 |
Toyota Yaris. Maar ik heb ook pas in 3 verschillende auto's gereden ![]() | |
n00cL30n | vrijdag 12 mei 2006 @ 16:50 |
Daewoo Matiz![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 12 mei 2006 @ 16:56 |
![]() Een Mazda 626 GLS, met een 2 liter blok waar ze maarliefst 90pk uit hebben weten te slepen. ![]() Om het nog erger te maken staat dat ding bijna altijd stil en heeft al 8 jaar niet harder gereden als 70km/u, ohjah en hij is uit 1989 met 36.000km op de teller. ![]() Dat was echt niet vooruit te branden! | |
yup | vrijdag 12 mei 2006 @ 16:57 |
quote:Dat ding is echt niet langzaam. GEwoon paar keer de begrenzer in laten rammen, volgas invoegen en het ding trekt weer als een beest. Ding is gewoon te langzaam bereden waardoor hij "lui" is geworden, gewoon knallen met die hap dus. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 12 mei 2006 @ 17:01 |
quote:Het was maar eenmalig, ik moest eigenaar even thuis afzetten, dus ik heb maar heel netjes gereden. ![]() | |
yup | vrijdag 12 mei 2006 @ 17:02 |
quote:Heb dit zelf gehad met onze Space Wagon. Ding kwam niet boven de 180 uit. Na een paar dagen alleen maar het rode gebied te zien hebben wou het ding opeens wel 200+ ![]() | |
Metz | vrijdag 12 mei 2006 @ 17:04 |
AAAAAAAAH Het was een (op 3 cilinders lopende) Reliant Rialto (3-wieler)![]() Beat me!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Pharell | vrijdag 12 mei 2006 @ 17:09 |
citroen ax 1.1 ![]() | |
j0rrit | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:02 |
Afgeladen VW LT-35 Lang met 83 pk. Van 0-100km/h heb je een kalender nodig om te timen. ![]() Tweede optie is een Toyota Starslet uit '87 als ik me niet vergis. | |
Repeat | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:03 |
een 1300 starlet doet 0-100 in 10 sec ofzo. Zeer nette tijd ![]() | |
j0rrit | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:05 |
quote:Hehe.. Die Starslet waar ik op doel zat een 1.0 in of iets dergelijks, écht traag. | |
djkoelkast | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:05 |
![]() zoiets, alleen dan wit en nog veel ouder, geen stuurbekrachtiging etc. etc. | |
Basp1 | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:05 |
Naar italie heen en weer met een daihatsu (sharada?). Met een 3 cilinder motortje erin, werden we bergopnog door vrachtwagens ingehaald. Op de snelweg was de top 120 wind mee berg af. Toen we thuis waren gekomen heeft die auto geen 100 km meer gereden en een vastloper gekregen. | |
kaashema | vrijdag 12 mei 2006 @ 19:58 |
quote:haha in zoiets heb ik ook gereden 1.5 ton overbeladen ofzo ![]() ![]() | |
T42 | vrijdag 12 mei 2006 @ 20:32 |
![]() mijn camper 3 versnelingen (op rare volgorde) top 80/85 soms 100kmh maar das als je bergafwaards, wind mee en cafe in zicht hebt ![]() specs: Citroën HY camper 1972 2000cc (zelfde als in een citroën DS ligt) 64pk trommelremme die nie zo hard kunne remme ![]() 0 tot 100 is jare plan ![]() | |
Scheepschroef | vrijdag 12 mei 2006 @ 22:36 |
![]() Z'on eentje staat semi-permanent voor mijn huis geparkeerd! (Maar dan rood.) | |
-FreaK- | vrijdag 12 mei 2006 @ 22:39 |
Ik heb al aardig wat gereden maar ik denk dat het een 1.2 B kadett moet zijn geweest. Gereden vanaf de oldtimerbeurs in Leiden (in januari dus) terug naar huis. Compleet beslagen en zonder achteruitverwarming dus met de ramen open en samen met een enthousiast rijdende 500sl.. kortom een enerverende ervaring ![]() ![]() Zoiets dus, alleen dan geel: ![]() Als eerste auto ook veel in een 205 1.1 gereden maar door de korte versnellingen was die nog heel redelijk te rijden. Gr, Leon | |
StefanP | vrijdag 12 mei 2006 @ 22:57 |
quote:Een verademing, gewoon doortrekken tot 200 zonder enige moeite, en dan nog 100km/u over hebben. Heerlijk. | |
djkoelkast | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:01 |
quote:deze was leeg en ik ging een eenrichtingsweg in waar ik niet door kon vanwege de slecht geparkeerde auto's (was in Bergen aan Zee, is al niet zo groot ![]() ![]() ![]() | |
Rev- | zaterdag 13 mei 2006 @ 01:12 |
me huidige auto, een laguna 1.8 ![]() | |
yup | zaterdag 13 mei 2006 @ 01:13 |
quote:Zo een ding zonder stuurbekrachtiging ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() DAt lijkt me de ultieme krachttraining zeg ![]() | |
Youp | zaterdag 13 mei 2006 @ 01:20 |
quote:is de stuuroverbrenging op aangepast he ![]() ![]() | |
MikeyMan | zaterdag 13 mei 2006 @ 01:25 |
quote:en vaak ook de bandenspanning ![]() | |
djkoelkast | zaterdag 13 mei 2006 @ 03:04 |
in dit geval was dit zo'n enorm brik met een veel te lage bandenspanning, het was amper te doen als je geen vaartje had ![]() Inmiddels is die bus al gesloopt trouwens ![]() | |
PNG | zaterdag 13 mei 2006 @ 04:10 |
De al snel door de meiden achterin omgedoopt tot "Tortuga" (schildpad) huurauto in Ierland. kHeb nog ergens een lijstje van Coralie en Bo achterin, wat krijg je als je je Huur Tortuga de zee in rijdt ? "Sushi" ![]() Verder prima auto, alleen 0-100 in 88 seconden, en compleet werkelijk totaal geen enkele directe response tot gaspedaal. ![]() Hier in Belfast. tWas gelukkig wel nog "officieel oorlog" vorig jaar, tis nu vrede officieel: ![]() ![]() Super relaxte auto, maar mocht je ooit snel gas bij willen geven, dat is ff een seconde wachten dan tot de computer zegt "ja nu", kvond dat persoonlijk niet zo fijn rijden. Verder rijdtie prima. Wel idd een Tortuga. ![]() | |
Borkydude | zaterdag 13 mei 2006 @ 14:44 |
Vers topic. | |
OG-Loco | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:28 |
quote:Right. Wat voor auto is het nu? | |
eer-ik | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:56 |
quote:Zijn het zulke versnellingen zeg maar? ![]() Zit ook in men eend ![]() | |
T42 | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:56 |
quote:die HY van mij heeft geen stuurbekrachtiging en sture geeft je nog echte spierballe ![]() ![]() ![]() | |
MikeyMan | zondag 14 mei 2006 @ 10:18 |
quote:die corolla denk ik...? En zo traag zijn die nieteens... 1.4 vvti ==> 0-100 in 12,6 s... 100pk | |
mien-moeke | zondag 14 mei 2006 @ 10:29 |
![]() Porsche diesel Gisteren met een trekker-toer-tocht. Echt super! Geen stuurbekrachtiging, dus spierpijn is alom aanwezig. Maar toch nog zo'n 35/40/uur halen. ![]() Alleen... die herrie!!!! ![]() | |
GSi | zondag 14 mei 2006 @ 12:43 |
Langzaamste auto tot nu toe zal een Daihatsu Feroza zijn of de ultiem luie peugeot partner van mijn ma. | |
Thijzel | maandag 15 mei 2006 @ 18:58 |
quote:Valt nog best mee, ik heb een 1.1i First en daar heb ik wel eens 170 mee gereden( officiele top is 167). tot de 80 issie best vooruit te branden. Het beestje weegt immers maar 670 kilo. Langzaamste waar ik in heb gereden was een Opel combo diesel.. dat was echt om te janken. | |
Tommeh | maandag 15 mei 2006 @ 19:05 |
Langzaamste waarin ik heb gereden was een Peugeot 206 XN 1.9 D. 70 pk ![]() Viaduct oprijden met 100 en gewoon terugzakken in snelheid ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 mei 2006 @ 20:51 |
Ford Fiesta 1.1 CL 50pk topsnelheid 142 km/h acceleratie 0-100 km/h 16,9 s in het rood helaas.. opzich trekt ie wel tho ![]() | |
man_in_love | maandag 15 mei 2006 @ 21:12 |
quote:2cv4 heeft idd. een top van 105 km/h en haalt die met meer dan 1 persoon er in niet eens. 0-100 acceleratie zou zijn: 39 seconden! Officieel is die auto sinds 1980 niet meer toegestaan als les-auto wegens te traag en ik meen dat dat de enige auto is van na 1970 waarbij dat gebeurd is! Dus: We have a winner... | |
Sterke_Yerke | maandag 15 mei 2006 @ 21:49 |
quote:Gaaf ![]() | |
Hyperdude | maandag 15 mei 2006 @ 21:53 |
quote:Ja. ![]() http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_Traktor | |
Sterke_Yerke | maandag 15 mei 2006 @ 21:56 |
quote:En merk je ook nog wat van die race achtergrond? ![]() | |
pacandor_ | dinsdag 16 mei 2006 @ 08:27 |
quote:en het gekkie is.. die dingen worden nu de zomer eraan komt allemaal uit de mottenballen gehaald!!!! je zal ze de komende maanden weer regelmatig tegenkomen op de snelweg!!! ![]() ![]() van de week trouwens in de voor mij meest langzame auto gereden.. een alto! en met mijn lengte van 1,94 is dat een ware hel!!!! | |
Stiles | dinsdag 16 mei 2006 @ 10:45 |
suzuki swift 1.0.... maar ze gaan eindeloos mee.. (zelfde kan je ook zeggen over hoe snel ze optrekken.. eindeloos lang) maar wel betrouwbare bakken.. dat mag wel gezegd worden | |
Metalfreak | dinsdag 16 mei 2006 @ 10:51 |
Voor mij gevoel: de 2005 1.4 Polo die ik nu rijd... Bah bah, wat een traag hok is dat.... Reageert totaal niet op het gaspedaal... Continu vol gas wil je een klein beetje met het verkeer mee kunnen rijden... ![]() | |
Stiles | dinsdag 16 mei 2006 @ 10:53 |
quote:8V of 16V? | |
Metalfreak | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:21 |
quote:16v de 75pk variant... Ding wil echt niet, laag in de toeren valt 'ie ook steeds terug als je wilt wegrijden... Vind het soms gevaarlijk bij het oprijden op een drukke weg. En dat al vanaf dat ie nieuw is... ![]() | |
Stiles | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:24 |
hmm oke.. als ik het goed heb zijn daar 2 versies van de 1.4 16V 75 pk idd.. en de 1.4 16V 100 pk.. deze versie is wel erg rap heb zelf de 75 pk versie niet gereden (moet wel toegeven dat je de eerste ben die dat zegt maar is voor iedereen natuurlijk verschillend) heb wel een 1.2 12V gereden.. geloof me.. dat is nog erger... | |
T42 | dinsdag 16 mei 2006 @ 13:03 |
quote:die zijn nog van voor de sport auto ![]() ![]() | |
T42 | dinsdag 16 mei 2006 @ 13:09 |
quote:ruim van binne mijne is als camper ingericht. ik kan net niet rechtop staan met me 192cm. heeft nog geen gordels ![]() ![]() ![]() owjah ik moet em binnekort ophale uit de stalling ![]() |