feldmeister tractor uit 1930quote:
165 is mogelijk.quote:Op maandag 26 december 2005 19:25 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
ik heb wel een keer 155km/h gehaald in een twingo(met ware doodsverachting)
lijkt me sterk, ik gaf plankgas en had wind meequote:
Zie mijn beroep ----->>quote:Op maandag 26 december 2005 19:28 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
lijkt me sterk, ik gaf plankgas en had wind mee![]()
Daar hoor je dan ook relaxed in te rijden, lekker cruisenquote:Op maandag 26 december 2005 19:24 schreef GizartFRL het volgende:
VW Kever uit '69. top was 110 volgens de eigenaar, wederom was 90 hard zat.
kom op, geef het nou maar toe: je had er een turbo opgeschroefdquote:Op maandag 26 december 2005 19:30 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Zie mijn beroep ----->>
Twas een nieuwe.
Nee, das mijn 205jequote:Op maandag 26 december 2005 19:33 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
kom op, geef het nou maar toe: je had er een turbo opgeschroefd
quote:Op maandag 26 december 2005 19:30 schreef remlof het volgende:
Een Fiat Panda 34
[afbeelding]
PRESTATIES
topsnelheid 125 km/h
acceleratie 0-100 km/h 23,2 s
bron
Ja afgelopen jaar een paar keer mee in Italië gereden, is idd niet een van de rapste, optrekken gaat erg langzaam.... Maar verder wel een fijne wagen!quote:Op maandag 26 december 2005 20:24 schreef Sjwerver het volgende:
Iemand trouwens ervaringen met een Fiat Punto 1.1?
iig had ik het jaar goedquote:Op maandag 26 december 2005 21:11 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Nee man een Suzuki Alto 800cc drie-cilinder, uit 1982.
Dan was er iets zwaar mis mee, ik ken iemand die heeft er een en die heeft er 150 km/h mee gehaald, 0-100 was ook niet eens zo slecht, en hoog in ze toeren ze draaien? 120@4000 valt wel mee dus..quote:Op maandag 26 december 2005 19:08 schreef Uccello_Pazzesco het volgende:
[afbeelding]
De Citroen AX 1.0. Niet vooruit te branden.
Maximum snelheid tussen de 105 en 110km/h. Harder durfde ik niet omdat ie dan wel erg hoog in z'n toeren ging lopen.
ik ookquote:Op maandag 26 december 2005 21:22 schreef Wolter het volgende:
Fiat 500. Super coole auto. 100 rijden zat er alleen niet in..
No offence maar ik stel toch enige vragen bij jouw rijvaardigheid.quote:Op maandag 26 december 2005 21:17 schreef Aurelium het volgende:
Citroen ZX 1.6 ofzo. Niet heel langzaam maar wel het langzaamste waar ik in gereden heb.
Gisteren probeerde ik een parkeergarage uit te komen. Was echt zo'n stijle helling om eruit te rijden met een hek halverwege, je moest eerst naar dat hek rijden, waarna dat langzaam open ging na 5 seconden en dan had je 2 meter ruimte om je auto door heen te persen om die garage uit te komen.
Man... wat een hellingproef was dat, dat ding stond te loeien joh, toen ik weer wilde optrekken op die helling. Volgens mij heeft ie 3 liter brandstof opgezopen voordat ie uiteindelijk weer langzaam die helling opkroop en stopte met achteruit rollen.
[afbeelding]
quote:Op maandag 26 december 2005 21:47 schreef Sportguy het volgende:
[..]
No offence maar ik stel toch enige vragen bij jouw rijvaardigheid.
Je koppeling is gewoon versleten.quote:Op maandag 26 december 2005 21:50 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Je doet maar, maar als ik normaal gas geef en die auto rolt nog steeds langzaam terug, dan zal ik toch gas bij moeten geven. Flink in dit geval want het was een forse helling.
Een 1.6 is toch redelijk standaard.. en als je achteruit rolt slipt je koppeling (of je motor slaat af) kortom je koppeling hoger houden.. dan hoef je niet zo veel gas te geven. Kan me niet voorstellen dat je met een 1.6je niet normaal door een parkeergarage kan rijden.quote:Op maandag 26 december 2005 21:50 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Je doet maar, maar als ik normaal gas geef en die auto rolt nog steeds langzaam terug, dan zal ik toch gas bij moeten geven. Flink in dit geval want het was een forse helling.
misschien wel een prutser dan, zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet met hellingproeven.quote:Op maandag 26 december 2005 21:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Een 1.6 is toch redelijk standaard.. en als je achteruit rolt slipt je koppeling (of je motor slaat af) kortom je koppeling hoger houden.. dan hoef je niet zo veel gas te geven. Kan me niet voorstellen dat je met een 1.6je niet normaal door een parkeergarage kan rijden.
of wat Scrutinizer zegt.. dan kan je de koppeling zo hoog houden als je wilt.. ik hoop voor je dat dat het is, anders ben je een pruts0r
het ligt niet aan je auto, ik zal je het geheim verklappen: de chauffeur van die fiat geeft gas.quote:Op maandag 26 december 2005 23:00 schreef Aurelium het volgende:
[..]
misschien wel een prutser dan, zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet met hellingproeven.
maar feit blijft dat ook fiat panda's 1.0 l. mij eruit rijden na zo'n stoplicht op een 70 km/u weg, terwijl ik dan echt plankgas rij, en ontzettend snel doorschakel. En ik weet zeker dat dit niet aan mij rijvaardigheid ligt
Willy rijdt echt geweldig!! Ik heb nu een aantal keer lange tochten per willy gedaan, maar 't is echt geweldig. Niet vooruit te branden, maar zooo relaxed!! ging hier om een 42'er trouwens.quote:Op maandag 26 december 2005 18:26 schreef Blackheart het volgende:
Een WO II Willies jeep Wel HEEL leuk om te rijden.
Heb de 160 gehaald in de 1.2 8v versiequote:
Ik zou zeggen probeer de 1.2 variant van de corsa B eensquote:Op dinsdag 27 december 2005 00:32 schreef Sloper het volgende:
Zonet in de Corsa 1.4 8v van m'n schoonzus. In de stad ongeveer 10x per minuut de verrassing dat ik al plankgas gaf, terwijl ik het niet door had en er nog vrij weinig gebeurde
Dude, ik ben ermee naar zwitserland gereden met 3 man erin....en dan een bevroren berg op met zon 1.1. zonder vierwielaandrijving...Meest angstige moment ever in een auto...of ja, auto.....quote:Op maandag 26 december 2005 20:35 schreef Sportguy het volgende:
Zo'n hyundai atos geval 0 tot 100 in een uur, ik durfde er ook niet harder mee dan 90, zo' n griezelige wegligging.
hij had wel 4 cilinders, doch slechts 3 ervan werkten?quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:17 schreef RoyVi het volgende:
Een Polo 1.0 die maar op 3 cylinders inplaats van 4 reed![]()
Hij was onwijs traag en hij viel steeds uit![]()
vaaaag!!!! ik heb zo'n ding maar dan uit begin 96, maar die van mij met turbotje haalt 180...... als ik 75 rij en ik zet hem in zijn 5 heeft ie geen problemen....en trekt ie hem makkelijk door....quote:Op maandag 26 december 2005 18:17 schreef yup het volgende:
TS trapt af.
Denk dat het toch de Astra 1.7D van 1992 ofzo was.
0-100 kon je meten met een zandloper, ding was ongelofelijk traag, om beetje normaal met verkeer mee te kunnen komen moest je volgas rijden :]
topsnelheid 153 km/h
acceleratie 0-100 km/h 18,5 s
Je mag gerust een paar seconden optellen bij die 18,5 seconden :-)
Oh ja v-max in zijn 5? Niet te doen, doe je lichtjaren over, met pijn en moeite haalt hij in zijn 4 wel 150, en dan kan je opschakelen naar 5. Als er teveel tegenwind stond ging ie gewoon terug naar 140
Zo een ding dus:
[afbeelding]
Specs:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=8027&cache=no
Ik ga je een geheim vertellen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:39 schreef pacandor_ het volgende:
[..]
vaaaag!!!! ik heb zo'n ding maar dan uit begin 96, maar die van mij met turbotje haalt 180...... als ik 75 rij en ik zet hem in zijn 5 heeft ie geen problemen....en trekt ie hem makkelijk door....prima autotje om van leidschendam mee naar schiphol te rijden daglijks!!!
quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:41 schreef yup het volgende:
[..]
Ik ga je een geheim vertellen.
Niet doorvertellen he.
Maar een diesel zonder turbo is traag als STRONT. Zelfs een benzine motor uit de jaren 60 ofzo is krachtiger dan een nieuwe diesel zonder turbo
i know....quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:41 schreef yup het volgende:
[..]
Ik ga je een geheim vertellen.
Niet doorvertellen he.
Maar een diesel zonder turbo is traag als STRONT. Zelfs een benzine motor uit de jaren 60 ofzo is krachtiger dan een nieuwe diesel zonder turbo
Een Astra 1.7TD is VEEL krachtiger dan een 1.7D... Juist die turbo doet het hem...
wilde jij beweren dat het veilig is om harder dan 135 te rijden in een smart?quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:01 schreef Saabmobiel het volgende:
Een Smart. Begrensd op 135 km/h.......![]()
Veilig niet, maar wel mogelijk. Heb ooit 150 met zo'n kreng gehaald, nou dan wil je echt niet dat er een steentje op de weg ligt.... je wordt gelanceerd! Vooral vanwege die skippybal-achtige vering op dat ding....quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
wilde jij beweren dat het veilig is om harder dan 135 te rijden in een smart?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |