Industrieel Ontwerpen, maar dat beviel me niet zo. Doe je dat bij TNO?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik studeer nog officieel (Technische Natuurkunde) en Golfveldsynthese was ook mijn afstudeeronderwerp, maar dit doe ik even extra als betaald "project" tussendoor. Ik ben toch bijna klaar, namelijk.
Wat heb jij gestudeerd?![]()
mooi retro plaatje! (verkapte tvp)quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:10 schreef search64 het volgende:
En ja hoor alweer het derde deel van Fok!'s studio-thread.
[afbeelding]
Studio apparatuur
Studio Apparatuur Deel 2
een uadje voor erbij zou niet gek zijn! Begin helemaal te vallen voor de poco 1176, en ben benieuwd nu naar de la2a! alleen mijn dsp begint soms al op te raken! dus zoek even wat opties weer.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef search64 het volgende:
Doed, je hebt al een powercore (en toen je die kocht zei ik al dat je de UAD moest nemen).
Heb daar tijdens mijn stage ook mee mogen spelen.. Erg fijn bakje idd!! Wat je zegt dat je beter luistert klopt absoluut..quote:Op maandag 26 december 2005 17:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, vandaag even uitegebreid gespeeld met mijn binnengekomen Mackie Control. Is echt een superding, binnen 10 tellen geinstalleerd in SX en zoo intuitief!!! Je luistert veel beter naar de muziek als je een controller voor je hebt, omdat je niet mixt met je ogen, wat voor mij errug fijn is!!!
Dus, tip voor als je nog een cntroller noduig hebt: Mackie gives the goods~!!!
Ik gebruik de waves L1 (L2,L3) wel eens als een subfader voor onder de zang wat echt heel goed werkt! Ook hun de-crackle(denoise, dehiss) is heel, heel goed. echter voor de rest vind ik het pakket niet zo naar mijn smaak (lees de filters,eq en galm). deze netgenoemde overige plugins vind ik ook wel een beetje "overpriced". ik bedoel 4000 euro is nogal wat voor een stukje sofware wat ook nog eens je pc belast.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:04 schreef mvmoock het volgende:
voor de plugin gebruikers raad ik waves aan echt top limiters in de studio waar k stage loop hebben ze de hardware versie echt top ding
maar zijn ook andere pm me als je meer wil wete
Zo dat flink wat apparatuur!quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:51 schreef Ethereal het volgende:
[..]
Heb daar tijdens mijn stage ook mee mogen spelen.. Erg fijn bakje idd!! Wat je zegt dat je beter luistert klopt absoluut..
Ik gebruik thuis de Yamaha O1X.. Audio/Midi interface, control surface, digi-mixert, alles in 1! Bevalt echt super.. Nooit gezeik mee, effecten in dat beestje klinken SUPER, ding is lekker robuust... Heersch voor Yamaha!
Ben nu een beetje op zoek naar een leuk drumcomputertje.. Jomox Xbase09 lijkt me wel wat!
Ik gebruik nu:
Pentium 4 2,0 gHz met 512 mb Ram
Yamaha O1X
Logic Audio Platinum 5.3
Wavelab 4.0
Adobe Audition 1.5
Roland JP-8000 (Monsterlijk vette synthesizer, van lief tot ranzig!)
Roland MC-505 (Eigenlijk alleen in gebruik als geluiden/presetbak.. Waardeloze sequencer, geluiden zijn wel ok)
Waldorf Micro-Q (Synthesizer.. 19", 2u, maar prima te editen en waanzinnige sounds!)
Boss SE-50 multi-FX
Zoom 1010 El-cheapo gitaarpedaaltje (Leuk om je synths en drums doorheen te halen)
Alesis ModFX Philtre (Resonante filterbak)
Alesis ModFX BitRman (Bitcrusher)
Behringer Composer Pro MDX2200 (Compressor)
Behringer DSP8024 (Realtime 31bands analyzer, EQ)
Behringer Ultrapatch Pro (Patchbay)
Phonic MM1002a (Mini-mixert, voor de analoge oversturing)
Shure SM-58 (Microfoon)
KRK Rokit RP8 actieve monitoring
Whaah die KRK's heerschen zeg.. Echt mega-gedefinieerd, niet vermoeiend, strak laag.. Echt de beste aanschaf in mijn studiootje ooit!!![]()
Ik heb gewoon een simpele geluidskaart. De opnames die ik wil gaan maken zijn vooral om kritisch naar mijn eigen stem te kunnen luisteren. Ik wil mijn stem wat beter ontwikkelen omdat het me super leuk lijkt om voice overs te doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:50 schreef search64 het volgende:
Wat voor geluidskaart heb je? Wil je enkel voice-overs maken of ook muziek gaan maken en zingen ed? Hoeveel wil je besteden?
Als je geen geluidskaart hebt met ASIO-drivers (lees: een semipro tot pro kaart) en alleen spoken word op wilt nemen zonder er al te veel geld in te steken is die samson in principe prima. Je moet er rekening mee houden dat een review van microfoons door een pro-gebruiker geschreven wordt die hogere eisen stelt dan de gemiddelde consument.
quote:Sound:
I was extremely disappointed with the C01U. I had read several reviews that suggested it was an excellent buy for the money. Nonsense. I plugged the unit (with the suggested Mac driver) into my new powerbook and used both Final Cut Pro and SoundTrack Pro. This is one of the noisest mics I've ever heard and it's on-axis and off-axis fidelity is terrible. Only slight changes in direction cause a change in frequency response. If this weren't state property (purchased by my University), I'd stomp on it and take it out of its misery. Now don't assume that I'm an inexperienced audio person who doesn't know how to use microphones and computers. This is what I do for a living. I was looking for a simply voice over microphone that I could use when I do field video editing on my laptop. This is not what I was looking for.
Nee gewoon bij de Natuurkunde faculteit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Industrieel Ontwerpen, maar dat beviel me niet zo. Doe je dat bij TNO?
Nee sorry, die heb ik nooit gezien. Ik zou als ik jou was gewoon een keer gaan kijken.quote:Ben je trouwens bekend met de studio's die ze in het cultureel centrum hebben? Ik wil daar wat cursussen gaan doen, maar weet niet goed of het de moeite waard is.
Dat was met Dolby Surround ook het geval. Dit soort systemen moeten eerst doorbreken in de grote entertainment industrie (bioscopen, themaparken), voordat het uberhaupt kans maakt in de huishoudens. Overigens wordt een compleet WFS systeem steeds betaalbaarder, alleen willen bioscopen er nog niet aan omdat:quote:Op maandag 26 december 2005 17:59 schreef haarb0l het volgende:
[quote]Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Hey, golfveldsynthese - ik ben nog een keer naar Ilmenau geweest om dat bij Fraunhofer te beluisteren in die bios die ze gebouwd hebben (en in een testopstelling) - dat was wel kicken!
Ben nu wel tot de conclusie gekomen dat het (voorlopig) niet echt toepasbaar is zonder grote budgetten voor 'standaard' toepassingen
De L2 heeft mijn voorkeur in het geval van pop/rock muziek. De L1 en L3 vind ik wat te agressief, die zijn denk ik geschikter voor dance en hiphop.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik gebruik de waves L1 (L2,L3) wel eens als een subfader voor onder de zang wat echt heel goed werkt! Ook hun de-crackle(denoise, dehiss) is heel, heel goed. echter voor de rest vind ik het pakket niet zo naar mijn smaak (lees de filters,eq en galm). deze netgenoemde overige plugins vind ik ook wel een beetje "overpriced". ik bedoel 4000 euro is nogal wat voor een stukje sofware wat ook nog eens je pc belast.
Wij hebben een NT1A en dat is echt een supermicrofoonquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk dat je niet veel beter kunt doen dan de Rode nt1 in dat marktsegment.
Sja maar dat issie wel waard IMHO. Je geeft het dubbele uit, maar dan heb je wel een GOEDE mic en niet 1 waar je omheen moet werken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:18 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wij hebben een NT1A en dat is echt een supermicrofoon![]()
edit: Die ligt wel ver boven de ¤80 die hierboven genoemd werd
Euh.. Zo gauw niks online staan, zal wel eens wat op mn server knallenquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Zo dat flink wat apparatuur!
heb je ook iets online staan zodat we wat van je kunnen horen?
en je moet dan het geld nog tellen voor een fatsoenlijke preamp met +48v. Dat is natuurlijk ook weer minimaal een eurootje of 50-60.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:26 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Sja maar dat issie wel waard IMHO. Je geeft het dubbele uit, maar dan heb je wel een GOEDE mic en niet 1 waar je omheen moet werken.![]()
Ik ben benieuwd!!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:22 schreef Ethereal het volgende:
[..]
Euh.. Zo gauw niks online staan, zal wel eens wat op mn server knallen
Weet niet of je wel eens hardcore luistert, anders moet je Archetype op Bionic Recordings maar eens checken![]()
Maak overigens niet alleen hardcore.. Ook wel eens uitstapjes naar D&B, trance, hardstyle, en zit nu in een rock/dance project waarmee we een album aan het opnemen zijn!
Ik heb een UAD, of eigenljk, ik heb er 2. Geweldig ding, ik ben er supertevreden over. Daar moet ik wel meteen bijzeggen dat ik een liefhebber ben van een 'ouderwets' geluid (jaren '60, '70), en op de UAD zitten een paar mooie tools in die trant. Wat niet wil zeggen dat die dingen hun relevantie in modernere muziek verliezen, geenszins.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
wie heeft er ervaring met de uad?
wow, dat is idd wel een erg slimme/goedkope oplossing..quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:55 schreef search64 het volgende:
Je kunt de hoorn van een oude telefoon slopen en er een plug aan solderen.
http://www.feedback.nl bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:20 schreef kramer65 het volgende:
Hallo beste mensen. Ik wil eigenlijk ook eens wat muziek gaan maken. Ik heb toen ik jonger was aardig wat gitaar gespeeld en als ik weer eens thuis ben bijj mijn ouders pingel ik ook af en toe wat op de piano. Geen goeie shit ofzo. Ik vermaak me er gewoon mee. Maar nou wil op mijn studentenkamertje eigenlijk ook eens iets met toetsen hebben. Een midi keyboardje lijkt me dus perfect. Ik zat te kijken naar de keyboards van evolution die prima schijnen te zijn.
Die ik nu ken zijn de MK-249, MK-361, MK-425C, MK-449C en de MK-461C die me allemaal wel prima lijken. Die eerste lijkt me het goedkoopste en om het principe "op een oude/goedkope fiets moet je het gewoonlijk leren" toch maar trouw te blijven wil ik er niet meer dan 150 Euro aan uit geven. Ik kan alleen maar niet vinden waar je die troep zou moeten kopen. Op ebay/bol/kelkoo/tweakers/marktplaats is niet echt iets te vinden.
Weet er iemand online shops ofzo (tweedehands is ook wel prima..) waar ik voor een redelijke prijs aan zo'n keyboard kan komen?
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg, die was harstikke goed/duidelijk!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Amp het volgende:
[..]
Ik heb een UAD, of eigenljk, ik heb er 2. Geweldig ding, ik ben er supertevreden over. Daar moet ik wel meteen bijzeggen dat ik een liefhebber ben van een 'ouderwets' geluid (jaren '60, '70), en op de UAD zitten een paar mooie tools in die trant. Wat niet wil zeggen dat die dingen hun relevantie in modernere muziek verliezen, geenszins.
Mijn ervaring met de mbox is niet zo heel groot, maar of het wat voor je is, hangt af van wat je wil en hoeveel tracks je tegelijkertijd wil opnemen. je moet namelijk rekening houden dat je een M-box niet uit kan breiden en dus met dezelfde i/o blijft zitten.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:55 schreef IrfieJ het volgende:
iemand ervaring met een m-box en protools? of kan ik beter doorsparen voor een geavanceerdere controller (digi002 ofzo)
thnx ik kijk nog ff rond...quote:Op zondag 8 januari 2006 15:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Mijn ervaring met de mbox is niet zo heel groot, maar of het wat voor je is, hangt af van wat je wil en hoeveel tracks je tegelijkertijd wil opnemen. je moet namelijk rekening houden dat je een M-box niet uit kan breiden en dus met dezelfde i/o blijft zitten.
MNisschien is het wel handig om een keer naar m-powered protools te kijken, dat zijn wat betaalbare oplossingen met meer inputs.
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:36 schreef haarb0l het volgende:
Beetje offtopic, maar toch wel belangrijk:
ik heb twee Auralex D36 roominator kits gekocht - oftewel, schuim om reflecties te dempen. Ik heb een vrij kleine vocal booth (lees: vocalbooth / gitaarbooth / foleybooth) die nu getemd is, zij het met licht overheersend laag wat ik niet kan dempen door de kleine afmetingen (1 bij 2 meter ongeveer), maar wel erg fijn!
Wat voor de rest aan studioapparatuur erg fijn is - in diezelfde vocal booth wilde ik graag mijn software kunnen besturen (opnameknop etc). Omdat ik laatst een PDAudio systeem had gekocht - opname op lokatie met een PDA, had ik dat ding toch al staan. Er is een programma op de PDA dat "sidewindow" heet waarmee je je bureaublad naar je PDA kunt verlengen. Nu heb ik in de vocal booth dus een touch sensitive beeldscherm perfect voor het bedienen van mijn audioprogramma!
heb je al gekeken naar andere koeling etc voor je pc? is meestal ook een goedkopere optie dan een nieuwe kopen..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:18 schreef haarb0l het volgende:
Ja ik heb dus juist een erg luidruchtige computer dus in dezelfde ruimte opnemen is geen optie... Ik zou het liefst een G5 willen maarja... eerst even wat geld verdienen dan ... :-S
Heb de rest van de Auralex zooi in m'n mixruimte opgehangen (1 zo'n kit min drie tegels ofzo), dat scheelt alvast. Omdat in die booth voor de rest twee lagen gordijnen hangen houdt dat gelukkig de ruis van de computer ook voor het overgrote deel uit de ruimte.
Emes Kobalt zitten daar net boven maar zeker de moeite waard. Ook die nieuwe Samson's R5a of R6a met ribbon tweeter zijn heel fijn voor dat budget.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:31 schreef IrfieJ het volgende:
nog een vraagje heeft iemand misschien een goede actieve monitor tip? ik wil graag onder de 500 Euro blijven.
Ik moet sowieso een nieuwe hebben. Deze loopt op z'n laatste beentjes (PIV 2.0 Ghz, 512 mb intern) dus ik wil er niet al te veel geld meer insteken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:33 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
heb je al gekeken naar andere koeling etc voor je pc? is meestal ook een goedkopere optie dan een nieuwe kopen..
thnx voor de tipquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:43 schreef search64 het volgende:
[..]
Emes Kobalt zitten daar net boven maar zeker de moeite waard. Ook die nieuwe Samson's R5a of R6a met ribbon tweeter zijn heel fijn voor dat budget.
ze gebruikte daar nog nuendo 3 omdat de nieuwe nog aardig wat bugs heeft maar de timestretch van de nieuwe schijnt erg goed te zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:45 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Ik moet sowieso een nieuwe hebben. Deze loopt op z'n laatste beentjes (PIV 2.0 Ghz, 512 mb intern) dus ik wil er niet al te veel geld meer insteken.
Over Nuendo - ik hoor steeds meer verhalen dat Nuendo aardig aan het inhalen is (het verschil zal wel weer iets groter zijn geworden door de nieuwste PT versie) - maar ik vind het ook prettig dat ik zelf mijn hardware kan kiezen ipv Digidesign
Je hebt natuurlijk wel een dongle nodig. Zonder deze loopt ie niet en die software emulaties ervan komend e stabiliteit niet ten goede. Ook zijn de versies die je op internet kan vinden flink gestript qua features.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:50 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ze gebruikte daar nog nuendo 3 omdat de nieuwe nog aardig wat bugs heeft maar de timestretch van de nieuwe schijnt erg goed te zijn...
ik ga het ook maar eens proberen.. is wel op internet te vinden.. en je hebt geen hardware nodig zoals met protools wel het geval is...
digidisign is idd wel erg slim met geld verdienen er aan.. maar de service is wel heel erg top. zeker sinds Avid het gekocht heeft...
Die is er al, de zogenaamde PT m-powered. Hierboven in t topic staat er al iets over.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:12 schreef BUG80 het volgende:
Ik heb begrepen dat er binnenkort een ProTools versie uitkomt waarbij je niet perse Digidesign hardware hoeft te gebruiken. Maar Nuendo heeft nog steeds mijn voorkeur, daar kun je sneller iets vinden als je een functie zoekt bijvoorbeeld, vind ik.
Zowieso zou ik nog een jaartje wachten met de aanschaf van een G5 omdat ze nu bezig zijn met de chipconversie naar Intel en de huidige machines dus niet later meer geupgrade kunnen worden tenzij je een compleet nieuw binnenwerk in je g5 gaat zetten. Trouwens, ik ben ook van mening dat apple op pro-audio gebied langzaam maar zeker marktaandeel begint te verliezen omdat met de huidige pc-capaciteiten veel voordelen van een g5 verdwijnen. Echter zoals ik hierboven al zei: net als PT is een g5 wel weer een cliententrekker.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:18 schreef haarb0l het volgende:
Ja ik heb dus juist een erg luidruchtige computer dus in dezelfde ruimte opnemen is geen optie... Ik zou het liefst een G5 willen maarja... eerst even wat geld verdienen dan ... :-S
Heb de rest van de Auralex zooi in m'n mixruimte opgehangen (1 zo'n kit min drie tegels ofzo), dat scheelt alvast. Omdat in die booth voor de rest twee lagen gordijnen hangen houdt dat gelukkig de ruis van de computer ook voor het overgrote deel uit de ruimte.
Aha, je bent dus nog steeds beperkt, maar ditmaal kun je alleen kiezen uit hardware van M-Audio of M-Audio.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
Die is er al, de zogenaamde PT m-powered. Hierboven in t topic staat er al iets over.
Juist, dat inderdaad - ik merk dat ik vaak ook onverklaarbare compatibility problemen heb met sessies die bijv. via OMF van een mac afkomen - of zelfs zoiets simpels als quicktime filmpjes waarbij ik toch echt de nieuwste codecs heb en ze gewoon in sorenson 3 zijn gecodeerd...quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Zowieso zou ik nog een jaartje wachten met de aanschaf van een G5 omdat ze nu bezig zijn met de chipconversie naar Intel en de huidige machines dus niet later meer geupgrade kunnen worden tenzij je een compleet nieuw binnenwerk in je g5 gaat zetten. Trouwens, ik ben ook van mening dat apple op pro-audio gebied langzaam maar zeker marktaandeel begint te verliezen omdat met de huidige pc-capaciteiten veel voordelen van een g5 verdwijnen. Echter zoals ik hierboven al zei: net als PT is een g5 wel weer een cliententrekker.
Ik weet niet of ik het op het forum mag zeggen, maar voor die sporen bestaat een crack. Dan heb je er dachtik iets van 100 (sporen).quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:43 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Juist, dat inderdaad - ik merk dat ik vaak ook onverklaarbare compatibility problemen heb met sessies die bijv. via OMF van een mac afkomen - of zelfs zoiets simpels als quicktime filmpjes waarbij ik toch echt de nieuwste codecs heb en ze gewoon in sorenson 3 zijn gecodeerd...
Maar dat van dat Intel-gebeuren, dat is inderdaad wel scary. Misschien toch eerst nog maar even een iets geupdate pc kopen en ondertussen sparen voor een nieuwe G5...
Ik wilde dat er een keer een protools versie kwam zonder die beperking in sporen - als ze op M-Audio hardware gewoon een onbeperkte sporenversie van Protools zouden maken dan spring ik in 't PT-bootje... maarja, ze zijn niet gek natuurlijk![]()
Ik wil gewoon wat opnames met gitaar en zang, en wat kunnen mixen zeg maar. Maar het moet wel goed en die ruis moet eruit etc :xquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:59 schreef NiekL het volgende:
Ligt eraan wat je er mee wil doen. Een pro zal het waarschijnlijk speelgoed vinden. Ik vind het ook niet fijn. Ik gebruik liever Cubase.
Maar als je net begint kun je met music maker alles doen wat je wilt
Het lijkt me sterk dat die beperking met een patch is op te lossen en dat niet de complete software is uitgekleed... dat zou best een blunder zijn van digidesign. Ik zal niet vragen om de patch - maar ken je mensen die 'm gebruiken? Ik vraag me namelijk sterk af of dat geen broodje aap verhaal is. Als dat ding bestaat wordt protools M-powered ineens veel aantrekkelijker nl...quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het op het forum mag zeggen, maar voor die sporen bestaat een [patch]. Dan heb je er dachtik iets van 100 (sporen).
ik hoor er echt veel goede verhalen overquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:35 schreef Svyatagor het volgende:
Anders Audacity, heb er niet veel mee gewerkt, maar het is gratis!
vind de nieuwste audition al erg pro eruit zien met erg veel optiesquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
OM te beginnen is adobe audition ook een heel fijn programma ja.
Ja, ik ken mensen die hem gebruiken. en ja, hij is vrij stabiel. En nee, ik heb hem niet. Maar een zoek op internet doet wonderen. Echter ik weet niet of hij op 7 werkt, maar iig op 6 wel. Ook weet ik niet of ie werkt op m-powered. Wel op de protoolsbundels die je bij je digi002 krijgt.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:13 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat die beperking met een patch is op te lossen en dat niet de complete software is uitgekleed... dat zou best een blunder zijn van digidesign. Ik zal niet vragen om de patch - maar ken je mensen die 'm gebruiken? Ik vraag me namelijk sterk af of dat geen broodje aap verhaal is. Als dat ding bestaat wordt protools M-powered ineens veel aantrekkelijker nl...
Ik studeer ook TN (2e jaars). Misschien ken ik je, ik heb zo'n luistertest gedaan bij die flat panel surround sound opstelling en een eerstejaars eindproject in de grote dode kamer.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik studeer nog officieel (Technische Natuurkunde) en Golfveldsynthese was ook mijn afstudeeronderwerp, maar dit doe ik even extra als betaald "project" tussendoor. Ik ben toch bijna klaar, namelijk.
Je hebt in principe gelijk, echter, ik denk dat hij niet z'n gitaar rechtstreeks in z'n pc wil prikken, maar dat ie de uitgang van z'n Tonelab met z'n pc wil verbinden. Daar heb je géén DI box voor nodig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:00 schreef IrfieJ het volgende:
je hebt een D/i box nodig als je een electrische gitaar wilt opnemen.
er komt geen line singaal uit.. die moet je dus eerst maken met een d/i box
Ik heb het ja, best geinig hoor!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:28 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ik hoor er echt veel goede verhalen over![]()
Het kan wel, maar doordat de ohmages zo verschillend zijn (voor een gitaar heb je een Hi-Z ingang nodig) zal je gitaar nooit super geklonken hebben, althans niet zoals ie hoort te klinken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:46 schreef search64 het volgende:
Toen ik nog een Terratec Phase 28 had (waardeloze kaart, niet aan beginnen) kon ik een gitaar gewoon rechtstreeks in de ingang prikken en met Native Instruments Guitar RIg aan de slag. Hoe zit dat dan?
Ik gebruik de Samson C01U. Die produceert geen ruis. Nou ja, een beetje - je hebt altijd WAT ruis - maar met een ingestelde 'gate' (waarin je alle heel zachte geluiden eruitfiltert) is die ruis weg, en je hebt heel heldere stemmen. Luister maar eens naar de Berry en Uli Show.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:36 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Goed topic dit! Ik ben op zoek naar een goede microfoon die ik direct kan inpluggen in mijn geluidskaart. Ik heb zitten denken aan de Samson C01U usb microfoon maar volgens de reviews brengt deze mic veel ruis mee tijdens de opname.
Misschien dat iemand hier me wat kan adviseren. Ik wil het hoofdzakerlijk gaan gebruiken om mijn eigen stem op te nemen. Ik wil wat voice over filmpjes maken.
Voor een goede spectrum analyse moet je op elkaar afgestemde componenten hebben. Converters (ADC) en microfoons moeten zorgen dat er een neutrale meting kan plaatsvinden. Aan een gekleurde meting heb je helemaal niets.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:30 schreef a-child-in-chains het volgende:
Mmm.. rose ruis (kan ik wel met cooledit genereren toch?) En dan een spectrum analyzer.
Ik heb een software spectrum analyzer van DAP ofzo.
En doen moet ik ws. een microfoon gebruiken?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:34 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Voor een goede spectrum analyse moet je op elkaar afgestemde componenten hebben. Converters (ADC) en microfoons moeten zorgen dat er een neutrale meting kan plaatsvinden. Aan een gekleurde meting heb je helemaal niets.
Goede analyzers zijn duur.
shittt.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:34 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Voor een goede spectrum analyse moet je op elkaar afgestemde componenten hebben. Converters (ADC) en microfoons moeten zorgen dat er een neutrale meting kan plaatsvinden. Aan een gekleurde meting heb je helemaal niets.
Goede analyzers zijn duur.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze met die 128 tracks, miditracks bedoelen, maar nogmaals, dat wete ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat alsje idd 16 stereosporen hebt, de koek ook op is.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:39 schreef haarb0l het volgende:
Even een vraagje over Protools LE - er staat dat het beschikt over 128 'virtual tracks' en 32 normale tracks, ik neem aan dat dat 32 mono kanalen is en dus 16 stereo, correct me if i'm wrong -
maar wat zijn die 128 virtuele tracks? Worden die van tevoren gedownmixt ofzo (naar een bus gestuurd?) - maar kun je dus wel 128 kanalen gebruiken om audio op te plaatsen (maar geen effecten apart op plaatsen, om maar wat te noemen) of zit er een addertje onder het gras?
Ja, dat weet ik nog uit de tijd van mijn Roland VS-840.quote:Op maandag 30 januari 2006 08:46 schreef NiekL het volgende:
bij van die digitale multitrack recorders zoals van Korg betekent virtuele track dat je naast de 32 tracks nog 4 extra tracks hebt om op te nemen. Voor bijvoorbeeld alternate takes of ideetjes of net wat.
Dus bij elke track zitten nog 4 extra tracks voor alternate takes ed.
Ik denk dat al die virtuele tracks geen eigen mixer strip krijgen. Je kunt die virtuele kanalen dus alleen naar kanalen op de mixer sturen die al bij een "gewone" track horen. Hierdoor kun je er geen aparte effecten e.d. op toepassen.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:45 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog uit de tijd van mijn Roland VS-840.
Echter, in een computer is elke track in eerste instantie virtueel totdat ze naar een output geroute worden - dus ik vraag me af wat het wezenlijke verschil is tussen een 'normale' track en een 'virtuele' track. Als we jouw voorbeeld daarop toepassen zou het dus betekenen dat die tracks niet gelijktijdig kunnen spelen, maar dat je van tevoren een keuze moet maken... dat zou echt weird zijn.
Ja, ze zien er enig uit, maar ik begrijp nog steeds niet hoe iemand met die dingen goed kan afmixen! waat voor amp gebruik je om ze te runnen, ik heb nl gehoord dat ze een hele agressieve/krachtige amp nodig hebben om fatsoenlijk te runnen?quote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef a-child-in-chains het volgende:
Uk heb nog niet zoveel apparatuur (eigenlijk niks)
Mijn yamaha ns-10m's. Foto is mislukt, maar anders zijn ze wel een lust voor het oog
(een heel stuk minder voor het gehoor). Ik vind ide dingen best wel moi om te zien
[afbeelding]
Ik zie dat ik ook moet gaan afstoffen![]()
Ze worden toch ook alleen als tweede paar gebruikt om problemen in het mid te kunnen ontdekken? Ken ze zelf trouwens niet. Werk zelf met Alesis M-One MKII Actives, meer uit budgetoverwegingen dan uit kwaliteitsoverwegingenquote:Op maandag 30 januari 2006 19:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, ze zien er enig uit, maar ik begrijp nog steeds niet hoe iemand met die dingen goed kan afmixen!
check je instellingen van je geluidskaart in windows zelf... ff 5.1 speakers kiezen...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:16 schreef NiekL het volgende:
Ik heb een vraag maar ik weet niet of ik hier in het goede topic zit, maar jullie weten het hopelijk ook wel.
Ik gebruik Cubase SX2 en daarmee kun je naast stereo en mono tracks ook 5.1 tracks maken. Om die te pannen heb je denk ik een plug in nodig, aangezien je niet gewoon de pan kunt verschuiven.
Ik laad de SurroundPan plug-in in op de track die ik wil pannen. En het pannen lukt alleen tussen links en rechts. Dus alleen in stereo. Als ik het balletje waarmee je het regelt naar de surround kanalen verplaats word het geluid alleen zachter. Maar ik hoor het niet naar de achterste speakers gaan. Heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo?
Ik heb een Creative Live 5.1 maar daarmee heb ik ook wat problemen om 'm ook echt in surround te laten spelen. Met DVDs speelt ie niet in surround af. Maar met de creative speler kan ik wel Ac3 bestanden afspelen in 5.1 surround sound. En bij GTA San Andreas hoor ik ook Surround. Ik weet niet of dit echt is, of dat ik het me inbeeld![]()
Komt je pc-geluid wel via je monitoren, of gebruik je die alleen voor je piano?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:36 schreef Justme33 het volgende:
Hallo, ik wil graag wat zang+ piano opnemen en heb besloten mijn mixer aan mijn pc aan te sluiten. Maar ik krijg volgens mij geen signaal door op de pc. ik heb een behringer eurorack MX1604A en heb een kabeltje van de mijn tape-out naar mijn SB LIVE! gedaan dus 2x tulp->3,5mm. Ik dacht dat het zo goed zat. ik krijg het geluid wel door mijn monitoren, maar helaas niet in mijn pc, wat doe ik verkeerd?
Mvgr,
Gerben
ja het werkt alweerquote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Komt je pc-geluid wel via je monitoren, of gebruik je die alleen voor je piano?
Anders moet je even bij je geluidsinstellingen je line in aanvinken (start-instellingen-configuratiescherm-geluiden). Weet je zeker dat je de minijack in de juiste ingang hebt gedaan? En heb je op je mengtafel 'send audio to tape' oid aangezet?
Daar stond ie al op. Ik heb ook nog even de andree Surround optie gekozen, maar daar deed ie het ook niet bij. Ik heb ook bij de instellingen van de geluidskaart gekeken en daar heb ik ook de 5.1 test gedaan, waarbij je een stem uit elk speakertje hoort, dus die doet het ook. Echt vaag.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:20 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
check je instellingen van je geluidskaart in windows zelf... ff 5.1 speakers kiezen...
----> configuratiescherm/ geluiden en audio apperaten. tabblad volume en dan rechts onderaan geavanceerd
een dynamische microfoon heeft geen fantoom nodig.. dus die kan je gewoon uitlaten.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:04 schreef Justme33 het volgende:
en nu ik hier toch ben, nog een vraagje:D
Ik heb op mijn mixer 48V fantom zitten, ik heb een behringer B1. Zover ik weet staat er alleen fantom spanning op de XLR ingangen van mijn mixer, klopt dit? En ik heb in een 6,3mm ingang ook een dynamische microfoon zitten, verder zit er een digitale piano, mijn pc erop ( voor muziek en opname ) Als ik nu wat wil openmen met mijn B-1 dan zet ik fantom aan en dan krijg ik zo'n irritante *PIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiEeeeeeeeeeeP* Weet iemand hoe dit komt? wat doe ik verkeerd?
Mvgr,
Gerben
staan je cubase instellingen goed? dat is het enige wat ik nog kan bedenken... probeer anders ableton live kan je ook erg relaxt surround mee mixen..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:02 schreef NiekL het volgende:
[..]
Daar stond ie al op. Ik heb ook nog even de andree Surround optie gekozen, maar daar deed ie het ook niet bij. Ik heb ook bij de instellingen van de geluidskaart gekeken en daar heb ik ook de 5.1 test gedaan, waarbij je een stem uit elk speakertje hoort, dus die doet het ook. Echt vaag.
Ik kan wel 5.1 mixen maken met zo'n Ac3 decoder (soft encode of iets dergelijks) Maar dat is heel onhandig aangezien je op het gevoel moet mixen. Je moet namelijk 5 mono wave bestanden inladen. Dus dat is helemaal niet efficïent. En bovendien gaan stereo effecten verloren
Is ableton live een programma? Zo ja, kan ik dan in realtime mixen? Of moet ik dan 5 mono wave's maken en dan maar afwachten hoe het klinkt.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:23 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
staan je cubase instellingen goed? dat is het enige wat ik nog kan bedenken... probeer anders ableton live kan je ook erg relaxt surround mee mixen..
yupz is een programma.. www.ableton.comquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:38 schreef NiekL het volgende:
[..]
Is ableton live een programma? Zo ja, kan ik dan in realtime mixen? Of moet ik dan 5 mono wave's maken en dan maar afwachten hoe het klinkt.
Cool, tnx. Ik zal eens kijkenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:39 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
yupz is een programma.. www.ableton.com
en je kan realtime mixen...
Ik heb em, maar dan in de oude uitvoering. De oude uitvoering is redelijk. Gaat het je om hele pianostukken spelen of is het enkel het inspelen van wat riffjes en dergelijke? De toetsen hebben namelijk niet de 'feel' van een echt klavier en zijn toch wel wat plastiek, maar voor het inspelen van wat melodietjes is het prima te doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:29 schreef IrfieJ het volgende:
ook ff een vraagje ik ben van plan om de Evolution MK 449 C midi keybord te kopen hij is erg afgeprijsd bij feedback.. iemand ervaring met dit ding..?
geen idee ik werk niet met cubase...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef NiekL het volgende:
Waar kan ik die cubase instellingen voor de geluidskaart oid vinden dan?
Sorry als ik irritant ben
het gaat om ableton, reason en traktor dj stuio 3 aan te sturen... niet hele stukken gewoon wat riffjes en om wat soft synths aan te sturen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:42 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb em, maar dan in de oude uitvoering. De oude uitvoering is redelijk. Gaat het je om hele pianostukken spelen of is het enkel het inspelen van wat riffjes en dergelijke? De toetsen hebben namelijk niet de 'feel' van een echt klavier en zijn toch wel wat plastiek, maar voor het inspelen van wat melodietjes is het prima te doen.
Ook de potmeters en knopjes zijn zeer simpel in de bediening.
Dat is een prima koopje dan. De toetsen en potmeters werken prima.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:44 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
het gaat om ableton, reason en traktor dj stuio 3 aan te sturen... niet hele stukken gewoon wat riffjes en om wat soft synths aan te sturen.
dus een goede deal voor die 140 euro denk ik zo...
In de handleiding van je kaart en die van cubasequote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef NiekL het volgende:
Waar kan ik die cubase instellingen voor de geluidskaart oid vinden dan?
Sorry als ik irritant ben
Volgens mij is propellorheads van L6 ja, maar het is wel tot heden toe nog een hele losse doelgroep. Wie weet kan dat natuurlijk wel in de toekomst veranderen!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:49 schreef Z het volgende:
Ik zag op de Line6 site dat ze daar Reason verkopen. Is het ook zo dat line6 Propellerhead overgenomen heeft? Als dat zo is zou dat kunnen resulteren in een opnamemogelijkheid binnen reason aangezien line6 behoorlijk bezig is met z'n guitarports en UX1/UX2 enz (ik begin te kwijlen).
mm misschien ff doorsparen voor die yamaha interface, ik ben ff zijn naam kwijt, maar dat beestje doet alles wat je opsomt. Kost ongeveer 1000 euro is en super geintergreerd met cubase!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:42 schreef NiekL het volgende:
Ah oke. Maar is firewire verder wel ideaal?
De dingen die ik wil doen:
- Meerdere inputs tegelijkertijd opnemen.
- Ik wil zeg maar de faders ed. in Cubase met apparaat zelf bedienen
- Zo laag mogelijk latency
- Rond de 600 euro
En natuurlijk zo'n goed mogelijk geluid
Helaas,quote:Op maandag 6 maart 2006 18:05 schreef PhoenixPerry het volgende:
Heeft er nog iemand interesse in deze Focusrite TrakMaster Pro Pre-Amp/Compressor?![]()
Hij is 8 maanden oud en in perfecte staat. Incl. aankoopbon.
Zie ook : [TK] Focusrite TrakMaster Pro (Pre-Amp/Compressor)
Ik vrees van wel. Cubase maakt niet automatisch de diverse inputs aan, helaas. Maar als je een keer van die presets maakt ben je verder klaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:34 schreef NiekL het volgende:
Toen heb ik na heel veel kutten geprobeerd om gewoon bussen aan te maken, alhoewel ik niet het idee heb dat het zo echt zou moeten. Ik druk op F4 om naar de inputs te gaan. Daar maak ik 16 nieuwe mono bussen aan en ik laat de ASIO Device Ports zeggen vanaf welk kanaal op m'n Phonic hij moet opnemen. Vervolgens heb ik dit Bus ding opgeslagen zodat ik dat niet elke keer hoef te doen.
Ik heb niet echt het idee dat dit zo hoort.
Ok dat is duidelijk.quote:Ik werk niet graag met LE omdat ik inderdaad ontiegelijk veel sporen en effecten enzo gebruik. En ik gebruik ook bijna elke feature die cubase biedt (Overdreven !)
You lucky guy!quote:Verder heb ik ook nog nooit problemen gehad met een Crashende Cubase
Ik snap niet helemaal wat je daar bedoelt? Heb je het dan over de faders in Cubase?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:26 schreef NiekL het volgende:
Heb je misschien nog iets voor mijn 2e probleempje?
Tja, ik moet zelf zeggen, ik heb ook 2 jaar met illegale versie gewerkt, dus ik verwijt je niksquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:26 schreef NiekL het volgende:
Zeggen dat iemand de originele versie moet kopen is altijd leuk en makkelijk ja (Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan... vooral als het gaat om muziek) Maar ik schiet er verder geen ruk mee op. Toch bedankt voor de reactie want het brengt wel een flauwe glimlach op mijn gelaat.
Ik bedoel de faders op m'n Helixboard. De tips ga ik maandag uitproberen want ik ga zo slapen en morgen naar m'n vriendinquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:30 schreef BUG80 het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je daar bedoelt? Heb je het dan over de faders in Cubase?
Als je tijdens het opnemen iets wilt horen moet je het beroemde "luidsprekertje" aanzetten, een icoontje van een luidspreker naast de fader. Deze krijgt dan de kleur oranje. Tijdens het afspelen moeten die juist weer uit staan om het kanaal te kunnen horen.
Het volume kun je dan alleen regelen met de "inputs", deze zitten links van de Cubase mixer als het goed is. Tijdens het afspelen kan je de gewone faders gebruiken.
Meer sporen opname techniek is een vertaling van Mulitracking, wat wil zeggen dat je meerdere instrumenten/microfoons tegelijkertijd los van elkaar in je sequencer kan opnemen. Je kunt dan in plaats van iedere partij/microfoon apart juist een boel tegelijkertijd opnemen en toch naderhand ieder instrument apart bewerken! Je subgroepen hebben er niet veel mee te maken, aangezien je die niet hoeft te gebruiken voor multitracking.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:10 schreef sound-storm het volgende:
Wat word er eigenlijk bedoeld met 'meer sporen opname techniek' , oftewel, de sporen die met opname te maken hebben ?
Ik las ook ergens vluchtig dat de subgroepen op je mixer er iets mee te maken hebben, wie o wie kan me iets vertellen hierover?
Ik heb dus ook van de week Nuendo 3 legaal gekocht (nog niet binnen, maar wel al betaald). Hij vroeg of ik welke versie ik wilde. Ik:quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tja, ik moet zelf zeggen, ik heb ook 2 jaar met illegale versie gewerkt, dus ik verwijt je niks. Echter ik heb op een paar belangrijke momenten een crash gehad en toen ik afgelopen augustus echt aan de gang wilde in mijn nieuwe eerste echte homestudio, zat ik daar met een hoop nieuwe gear, terwijl mijn hoofdprogramma niet zo stabiel was, zeker niet met veel samples enzo. Ik ben toen met het schaamrood naar mijn dealer gegaan en heb hem eerlijk opgebiecht dat ik nog een illegale versie had en nu "the real deal" nodig had! gelukkig was hij heel behulpzaam en kon hij mijn eerlijkheid wel waarderen dus gelukkig liepen we beiden met een glimlach op t einde dat we wat goeds hadden gedaan!
Ik vraag me vooral af of mijn ouders en de buren er erg van gecharmeerd zijn.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:49 schreef search64 het volgende:
Das een kleine kamer. Betwijfel of je met die monitors nog een sub nodig hebt.
Subs bij een monitor set worden over het algemeen ook sterk afgeraden volgens mij. Dat is alleen handig als je hip-hop of R&B produceert en dan nog moet je heel goed oppassen dat je het laag wel goed mixt.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:25 schreef search64 het volgende:
Ik heb een iets grotere kamer dan jij en BM5A'tjes ipv de 6'jes, en eerlijk gezegd mis ik geen laag. Misschien omdat ik andere muziek leuk vind. Ik hoor in ieder geval prima hoeveel laag er in een mix zit en daar draait het toch om, nietwaar?
Wat voor muziek maak je?quote:Op zondag 12 maart 2006 22:25 schreef search64 het volgende:
Ik heb een iets grotere kamer dan jij en BM5A'tjes ipv de 6'jes, en eerlijk gezegd mis ik geen laag. Misschien omdat ik andere muziek leuk vind. Ik hoor in ieder geval prima hoeveel laag er in een mix zit en daar draait het toch om, nietwaar?
Ah, de eerste aankoop die ik moet gaan afschrijvenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Precies, en niet te vergeten dat je als je legale software hebt, je ze ook nog van de belasting af kan trekken!
vind ik ook wel stoer !!!quote:Op zondag 12 maart 2006 22:44 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Wat voor muziek maak je?
Ik maak voornamelijk de zwaardere breaks en psychedelic trance
Ze hadden bij mij in mijn huis kunnen staan en gebruikt worden.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:39 schreef Adidah het volgende:
Ik heb nog een Clavia Nordlead en een Roland Juno-106 ergens op mijn zolder staan. Eigenlijk best wel zonde, maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor.
wat noise-gates om het achtergrond geruis weg te halen. voor de verdere rest kun je iets van TC resoration of het waves restoration pakket gebruiken. Echter de prijs van die pakketten zullen het niet voor een interview rechtvaardigen.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:34 schreef Svyatagor het volgende:
Hey, ik heb een vraagje
Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand
Maar dat staan ze nietquote:Op maandag 13 maart 2006 23:23 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ze hadden bij mij in mijn huis kunnen staan en gebruikt worden.![]()
Ik wil ze best even op komen halen hoor, ik ben de beroerdste niet. Als ze je toch alleen maar in de weg staan daar,...quote:
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:19 schreef S_T_W het volgende:
"Hey, ik heb een vraagje
Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand"
rubbish in is rubbish out zeggen ze
als het overstuurd is kan je daar nix meer aan doen
achtergrond-gebabbel in stukjes waar niets gezegd wordt zou je misschien weg kunnen gaten (met cool edit ofzo) maar aangezien de boel flink overstuurd is zal het volumeverschil wel te klein zijn om daar iets mee te doen
sorry, maar dit wordt nix vrees ik
Het kan een driverprobleem zijn. De-installeer (soms moet je handmatig even de resten verwijderen) alle drivers en installeer de nieuwste geteste drivers.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:11 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ik heb een heel irritant probleem. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.
Ik heb een computer met een harde schijf van 80GB, een processor van 1Ghz en geheugen van 1024 MB. Er zit een m-audio delta 44 geluidskaart in, en ik werk met Cubase SX. Het vervelende is dat wanneer ik audio speel via Windows Media Player hij heel vaak vastloopt. Hetzelfde gebeurt echter ook als ik in Cubase werk. Ik had voorheen dit probleem niet dus ik denk dat het een instelling is ergens. Alleen ik weet niet waar, ik heb het idee dat de audio kaart niet helemaal goed staat qua instellingen.
Maar ik heb er niet genoeg verstand van, dus weet iemand wat het zou kunnen zijn?
In die prijsklasse ben ik zelf wel tevreden over de Tannoy Reveal Active.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef haarb0l het volgende:
Hmz. Mijn Alesis M-one Actives zijn naar de kloten. Reparatiekosten zijn ongeveer gelijk aan een nieuwe set maar ik koop dan liever die Mackie HR 624 - of heeft iemand anders aanraders (onder de 500 euro per stuk?)
Doen!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef haarb0l het volgende:
Hmz. Mijn Alesis M-one Actives zijn naar de kloten. Reparatiekosten zijn ongeveer gelijk aan een nieuwe set maar ik koop dan liever die Mackie HR 624 - of heeft iemand anders aanraders (onder de 500 euro per stuk?)
Ik vind precies het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Doen!
Ik heb zelf de 624's en heb niets anders dan lof over deze boxjes! ze klinken echt heel neutraal en het detail wat ze geven vind ik tot nu toe nog ongeevenaard in deze prijsklasse. Je hoort foutjes e.d. echt meteen wat wel zo handig is! Een andere optie kand e dynaudio bm5 zijn. Ik vind deze ook lekker klinken, maar ik vond ze wat minder neutraal/droog. Maar das natuurlijk persoonlijk!
Dat had ik al verwachtquote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Ik vind precies het tegenovergestelde.
Ik heb beide boxen geluisterd in een kamer die zeer vergelijkbaar was met mijn eigen kamer hier, maar uberhaupt kun je in de frequency respons en 'sweet spot' van monitoren wel degelijk verschillen horen. Als ik toch voor Mackie zou gaan, dan zou ik zeker doorsparen voor de 824's! Maar ik ben het met je eens dat akoestiek van een belangrijk, niet te onderschatten belang is. Daarom is het ook zaak je afluisterkamer zo goed mogelijk in te richten.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben het er juist niet mee eens. Wat veel mensen vergeten is dat je de monitors bij je kamer moet zoeken. Speel eens met de instellingen op de achterkant van zowel de dynaudio's als de mackies. er zal dan een wereld voor je open gaan. ik had zelf in een simulatie van mijn kamer dat de dynaudio's wat flabberig in het laag waren.
Ik had zelf namelijk ook dit in de winkel. Pas toen ik achterop keek zag ik dat de instellingen van beide concurrenten heel verschillend waren. de ene stond op grote kamer, terwijl de andere op kleine kamer stond.
vraag in de winkel of ze de boxen zetten zoals jij ze ook in je kamer zal zetten en let daarbij ook op de afstand en materiaal van de muur.
Audacityquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:42 schreef sound-storm het volgende:
Even een snel vraagje hoor, met welk gratis te downloaden programma kan ik goed opnemen via de line in in mijn pc, en kan ik tevens geluidsfragementen die ik luister bijv, via een stream op internet, direct opnemen ?
alvast bedankt
edit: Je moet wel de streams real time opnemen (door bijvoorbeeld als geluidsbron "Wave" of "What you hear" te kiezen). Direct bijvoorbeeld de .asf of .rm stream opslaan, zoals WMRecorder bijvoorbeeld kan, gaat niet.quote:
KRK Rokit 8's! Topmonitoren.. Strak laag, eerlijk, zeer definieerbaar.. En voor 399 p/stuk netjes geprijsd! (Zijn actief.)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef haarb0l het volgende:
Ik heb een gedeelte van mijn voormuur, linkermuur, achtermuur (heel klein beetje, staat een boekenkast) en plafond beplakt met auralex platen. Rechtermuur kan niet ivm grote ramenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:13 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Maar ik ben het met je eens dat akoestiek van een belangrijk, niet te onderschatten belang is. Daarom is het ook zaak je afluisterkamer zo goed mogelijk in te richten.
Hij bevalt zeeeeeer goed, mijn rooie skatjequote:Op zondag 19 maart 2006 13:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ook mooi!
Moet binnenkort ook zelf es een foto'tje maken van mn nieuwe setup!
Hey, is dat een virus in de hoek?!? zo ja, hoe bevalt ie?
Ow ja.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
omdat de gaatjes te klein zijn!
Hmm mijn Virus heb ik hier iets naar achter staan omdat ik wat schoolwerk gedaan had en mijn buro daar ook nog voor gebruik. Als ik bezig ben met muziek, haal ik gewoon die Virus naar voren en ga ik erme stoeien. Mijn klavier staat inderdaad op een standaard, maar ik kan hem (zoals ik vaak genoeg doe) ook nog voor me kwijt op het bureau voor de monitoren.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Ethereal het volgende:
Ziet er wel strak uit!! Lijkt me alleen zwaar onhandig? Tenminste, je moet al opstaan om je toetsen te kunnen bespelen, en wil je je Virus even kietelen moet je al half over je bureau hangen.. Of heb jij een andere werkwijze? Ik vind het juist wel lekker om alles binnen handbereik te hebben(Heb ik mijn hokje ook op ingericht..)
Maar then again, whatever works for you.. In ieder geval erg netjes!!
Of nietquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:29 schreef search64 het volgende:
Doe mij maar een nieuwe Moog.
Kun jij (iemand) me vertellen waarom die beter/anders zijn? Want als ik het woordje '''hopelijk'' zo zie staan, geeft me dat niet echt goede hoop om de Behringer te kopenquote:Op maandag 3 april 2006 14:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wacht even!!!
(hopelijk ben ik niet te laat)
Die B1 is best prima hoor, maar voor ongeveer dezelfde prijs zou ik ook naar de studio projects b1, de audio technica at2020 en naar de akg perception kijken!
Wat voor mixer had je anders in gedachten?quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:45 schreef _Liquid_ het volgende:
iig erg bedankt,ik zal het je nog laten weten wat het geworden is
.. Oh trouwens, is het dan nog wel verstandig om deze mixer erbij te kopen http://feedback.nl/?id=55&b=UB1002
Supermooi.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:25 schreef haarb0l het volgende:
...die speakers op dit bureau zijn naar de knoppen, daar komen dynaudio bm5a's voor in de plaats.
Lang leve mijn moeder (kerstcadeautje paar jaar geleden geloof ik) - ben er idd erg blij mee!quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nice!
O, die doeken, heb je die zelf laten maken?
Ik zoek namelijk nog een dust cover voor mijn mackie control, maar die zijn volges mij onvindbaar...........
Dat is een (als ik het goed heb) sequencer/loopprogramma waarmee je ook live muziek kan maken met tempowisselingen en dergelijk.quote:
he die hebben wij ook.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:37 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb een TC Electronic M300 aangeschaft, een multi-effect naast mijn Lexicon mpx-1 is altijd meegenomen (van de Lexicon gebruik ik met name de reverb).![]()
Ik vind dit ook een van de beste bakken in die prijscategorie!quote:Op maandag 15 mei 2006 10:37 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb een TC Electronic M300 aangeschaft, een multi-effect naast mijn Lexicon mpx-1 is altijd meegenomen (van de Lexicon gebruik ik met name de reverb).![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:25 schreef dazzled het volgende:
Eeej gasten, ik ben er niet zo bekend mee, ik heb thuis ook klein mengpaneeltje. maar neem af en toe wel eens wat op.
Met electronisch drumkitje. en gitaar..
Maar als er nog mensen een studio drummer nodig zijn of mischien een keer willen experimenteren met het opnemen van een demo van iets of wat dan ook,,
Ik zit ook in een band en het is altijd leuk om wat te experimenteren!
Ik hoor het wel..
Plaats anders berichie in m'n fotoboek ofzo,
welk mengpaneeltje heb je?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:01 schreef Disorder het volgende:
Vraagje over de Korg KAOS pad 2. Ik wil een live setup maken. Daarvoor heb ik een laptop in gedachten, met een midi controller. Met traktor 3 wil ik mixen. Erg leuk allemaal, maar ik zoek nog iets om het geheel wat dynamischer te maken. De KAOS pad 2 dus.
Ik heb een klein mengpaneeltje. Hoe sluit ik dit alles op elkaar aan zodat ik de KAOS pad 2 kan gebruiken om de main output te bewerken met vette effecten?
Een Behringer UB1002. FX send zit erop. Ik heb nog geen laptop trouwens, en zal het voorlopig nog met een pc setup moeten doen om mee te oefenen. Ik heb een M-audio Audiophile 192 geluidskaart.quote:
Ik heb op het moment geen andere dingen die ik in mijn live setup wil meenemen dus ik ga voor de eerste methode. Waar is die tape to mix eigenlijk voor?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik zou je output van de audiophile in de phono in van je kaospad doen en dan de line out van je kaospad in een stereokanaal van je mengpaneel doen, op die manier bestuur je je hele laptop met de kaospad. Vergeet echte niet de "tape to mix-knop" in te drukken .
Echter gebruik je je andere inputs van je behringer ook met bijvoorbeelld andere instrumenten/draaitafels etc., dan zou ik het anders doen:
audiophile in de tape in, instrumenten in de inputs, kaospad in de fx send(mits stereo (weet ik niet of ie dat is), alle fx op het paneel op 100% open zetten, net als de fx knop. Dan je kaospad bypass zetten en als je em nodig hebt gebruik je em zodat ie ook op alle andere instrumenten van toepassing is.
Ik denk dat dit moet kloppen..................
Tape to mix zorgt ervoor dat je een cd speler of een laptop ofzo aan het paneel kan hangen. Hier kun je dan ook met andere instrumenten als het waren over de laptoptracks spelen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:42 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb op het moment geen andere dingen die ik in mijn live setup wil meenemen dus ik ga voor de eerste methode. Waar is die tape to mix eigenlijk voor?
En hoe zit het eigenlijk met de bekabeling. De L en R out van de geluidskaart moeten dus in de tulp L en R phono input van de Kaos pad?
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat mijn geluidskaart als outputs jacks heeft en ik dat dus over moet laten gaan in tulp.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tape to mix zorgt ervoor dat je een cd speler of een laptop ofzo aan het paneel kan hangen. Hier kun je dan ook met andere instrumenten als het waren over de laptoptracks spelen.
Qua bekabeling sluit je idd tulp l op tulp l en tulp r op tulp r
quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat mijn geluidskaart als outputs jacks heeft en ik dat dus over moet laten gaan in tulp.
afbeelding.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb die Audiophile ook, maar mijn outputs zijn toch echt tulpstekkers.
Ja hier ook. Ik doe eigenlijk maar wat, net zo lang tot het goed gaatquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef Svyatagor het volgende:
Dus zowel afspelen als opnemen gaat via mijn Behringer mengpaneeltje, en aangezien ik technisch niet zo'n held ben, wil het wel eens vreselijk gaan feedbacken![]()
Ah, ik ben abuis, ik heb de Audiophile 2496.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
afbeelding.
Bedoel je die S/PDIF?
[..]
Ja hier ook. Ik doe eigenlijk maar wat, net zo lang tot het goed gaat
Hey J! Alles goed?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:05 schreef search64 het volgende:
Ik ga een condensatormic kopen deze vakantie, maar ik vroeg me af of ik verschillende patronen, padswitch en rolloff echt nodig heb. Ik ga denk ik voor een Rode maar het ligt er een beetje aan of ik dergelijke mogelijkheden ga missen of het een NT-1000 of een NT-2A wordt. Iemand? Ik ga em voornamelijk voor zang gebruiken en waarschijnlijk wat samplewerk.
En misschien ga ik eens een gitaar halen, een simpele wel want ik kan der nog geen zak van. Zou ik die dan gewoon in mijn audio-interface kunnen prikken en iets als ampfarm draaien voor effecten? Of moet daar een DI of iets dergelijks tussen. Niet zo'n zin om ook een versterker derbij te halen.
Ja tuurlijk, moet je alleen wel rekening houden met het feit dat beide oren anders filteren: er treden volume-, druk- en faseverschillen op tussen beide oren en dit zal dus ook bij de microfoons moeten gebeuren, alleen een EQ zal niet genoeg zijn om een binaural effect te creëren, denk ik...quote:Op maandag 10 juli 2006 10:24
schreef haarb0l het volgende:
[...]
Je zou denken dat je de filtering die het oor geeft aan deze opnames, ook moet kunnen toepassen via convolutie als dat ook met EQs kan, toch?
Nee dat bedoel ik ook niet - ik bedoel, zou convolutie deze 'filtering' (met alles wat daarbij komt kijken) van het oor kunnen emuleren? Dat je zeg maar via een plugin virtueel kunt pannen in je stereo signaal (maar op je koptelefoon dus a la binaural voor, achter, boven en onder kunt pannen)quote:Op maandag 10 juli 2006 13:52 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, moet je alleen wel rekening houden met het feit dat beide oren anders filteren: er treden volume-, druk- en faseverschillen op tussen beide oren en dit zal dus ook bij de microfoons moeten gebeuren, alleen een EQ zal niet genoeg zijn om een binaural effect te creëren, denk ik...
Dat is ook niet wat ik bedoel :-) Daar gaat het echt om discrete kanalen. Ik wil gewoon bijvoorbeeld een mono signaal van een luciferdoosje (om even bij het voorbeeld te blijven) door een plugin gooien, virtueel pannen zodat ik 'm op mijn koptelefoon naar voren, rechts, achter, links, boven en onder kan pannen door binaurale opnames te simuleren. Ofzo. In stereo dus.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:03 schreef Thomzzzzz het volgende:
Misschien dat het Israelische bedrijf Waves hulp biedt? Op de website staan de volgende plugins in de 360°-serie... ik weet niet of deze precies doen wat jij vraagt, maar het is misschien de moeite waard om er eens goed naar te gaan kijken!
M360° Manager
S360° Panner
S360° Imager
R360°
C360°
L360°
M360° Mixdown
LFE360°
IDR360°
bron: www.waves.com
Kweet het niet zeker maar geloof dat mijn 1820m die wel heeft. Anders is een DI ook zo gehaald natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als je een gitaar in je audiointerface wil doen om em op te nemen moet je ff in de gebruiksaanwijzing kijken of je kaart een zgn. Hi-Z input heeft. Heeft hij die niet, dan heb je een DI nodig.
Ik zit nu in de Rode/Focusrite Platinum categorie en wil dus upgraden. Budget hangt af van de verbetering, maar Brauner VMA met een GML channelstrip is nog wel wat te duurquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:09 schreef paulmatthijs het volgende:
ik weet je budget niet, maar je kan eens kijken naar een tweedehands voicemaster (pro), of mindprint of die zilvere dbx (386 ofzo). alledrie komen met enige regelmaat langs op marktplaats. of zit je in andere categorien te denken?
Ik ga eens even kijken! dank voor je tips!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:11 schreef paulmatthijs het volgende:
als focusrite je bevalt zou ik zeker voor een isa gaan. ook te gek: een midas xl42, een (dual) preamp met eq. kom je niet vaak tegen in de studio, maar komt uit de live wereld en heeft de beste eq die er is (in het live segment).
Gaaf artikel. Laast een groot vergelijk gehouden voor drum preamps en voor drums is api echt de BOM! Helaas vond ik de api's voor vocals helemaal niet fijn klinken (zowel met een Neumann u87 als met een AKG 414).quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:19 schreef Svyatagor het volgende:
Voor de mensen die van het productiewerk achter Tool houden is dit wel een leuk verhaal:
http://mixonline.com/recording/projects/audio_making_tools_days/
Vet zo'n Juno! Ik ben zelf op zoek naar synths. Weet alleen niet zo goed waar ik naar moet zoeken omdat ik qua geluid voor mijn muziek zoekende ben en niet zomaar een synth wil kopen. Ik check marktplaats veel de laatste tijd. Nog tips voor goedkope ietwat oude synths iemand?quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:06 schreef Adidah het volgende:
Ik kan het niet laten om hier even een link te dumpen [TK] Studio apparatuur (Synthesizers en draaitafels).
voor live onames moet je dan meteen je hele pc meesjouwen denk ik (als je afgaat op vorige posts)quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:43 schreef Svyatagor het volgende:
n00bvraagje: als ik mijn band live wil opnemen, maar wel de instrumenten per spoor wil kunnen splitsen voor volume/eq/effecten etc, wat heb ik dan aan hardware nodig? We hebben wel eens eerder opnames gemaakt, maar dan werkten we zo: instrumenten -- mengtafel -- line in -- één spoor in Cubase SX...kortom, de complete mix op één track. Klonk wel aardig, maar verre van ideaal natuurlijk. Hoe kan ik dat hardware - en softwarematig splitsen?
Over welke geluidskaarten heb je het dan?!?quote:Op zondag 10 september 2006 21:56 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
En... De meeste geluidskaarten voegen echt ontiegelijk veel ruis toe aan de opnamen. Dat is zeker iets om te onthouden.
Dat is echt onzin.quote:Op zondag 10 september 2006 21:56 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
En... De meeste geluidskaarten voegen echt ontiegelijk veel ruis toe aan de opnamen. Dat is zeker iets om te onthouden.
Dan heb je het ws. over hele dure geluidskaarten van 5-60 euro ofzo.quote:
Een M-Audio Audiophile heeft weliswaar slechts 2 mono in en 2 mono uit maar voegt nagenoeg geen ruis toe aan het signaal. Dit was misschien zo een aantal jaar geleden maar tegenwoordig heb je voor honderd euro een prima kaart.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Dan heb je het ws. over hele dure geluidskaarten van 5-60 euro ofzo.
Kan meneer beter een portable HD-recorder kopen.
Is nog veel meer portable en sneller ook. Of wil je dattie met ze hele pc heen en weer gaat sjouwen?
Daar werk ik nu ook mee, en dat bevalt goed. Behalve dat ik op een gegeven moment wel live meerdere tracks tegelijk wil gaan opnemen, en daarvoor dus een uitgebreidere interface voor moet hebben. En op zo'n moment vind ik het ook niet zo'n probleem om mijn pc mee te sjouwen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:31 schreef search64 het volgende:
[..]
Een M-Audio Audiophile heeft weliswaar slechts 2 mono in en 2 mono uit maar voegt nagenoeg geen ruis toe aan het signaal. Dit was misschien zo een aantal jaar geleden maar tegenwoordig heb je voor honderd euro een prima kaart.
Heb je een dongle voor cubase? Zonder dongle moet Cubase namelijk veel meer rekenen en zodra je met meer sporen of zware plugins gaat werken kan dit tot crashes leiden.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daar werk ik nu ook mee, en dat bevalt goed. Behalve dat ik op een gegeven moment wel live meerdere tracks tegelijk wil gaan opnemen, en daarvoor dus een uitgebreidere interface voor moet hebben. En op zo'n moment vind ik het ook niet zo'n probleem om mijn pc mee te sjouwen.
Iets anders: gisteravond tijdens het kloten met Cubase crashte mijn pc tot twee keer toe. Niet vastlopen, maar gewoon helemaal ineens, patsboem uit. Pas na een paar seconden de aan/uitknop vasthouden kon ik weer booten. Ik denk dat het een temperatuurkwestie is, want het was nogal warm op mijn kamer.
Aan de andere kant: ik denk ook dat mijn pc het niet goed trekt; ik heb 1 track drums met een VST die ongeveer 250 mb moet laden, plus vier audiotracks waarbij drie daarvan Guitar Rig 2 als insert hebben. De VST performance schommelt zo rond de 60 procent. Ik heb een AMD met ik geloof 2,3 ghz plus 1 gig ram. Daar zou je toch een eind mee moeten komen? Wat kan ik doen om die crashes niet meer te krijgen?
Ja alleen het grote nadeel van die recorders zijn dat je heel onflexibel bent qua uitbreiden enzo. Wil je nieuwe preámps, meer schuiven, effecten etc. dan moet je dus meteen weer een grotere nieuwe kopen ipv handig uitbreiden met een rackje!quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Dan heb je het ws. over hele dure geluidskaarten van 5-60 euro ofzo.
Kan meneer beter een portable HD-recorder kopen.
Is nog veel meer portable en sneller ook. Of wil je dattie met ze hele pc heen en weer gaat sjouwen?
Ik hen een externe geluidskaart met Cubase LE erbij geleverd, dus dat zou het probleem niet hoeven zijn. Enige zou dan de CPU kunnen zijn, die is 1,6 ghz maar die wordt verder niet heel erg belast als ik dat bekijk.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat je pc niet op deze programma's gebouwd is.
Kan verschillende oorzaken hebben:
-te trage CPU (minimaal 2 ghz is aan te raden)
-te weinig RAM (minimaal 1 gb)
-teveel programma's op de achtergrond lopen
-geen gekwalificeerde geluidskaart
- misschien de belangrijkste (zonder je ergens van te beschuldigen): geen legale cubase. De illegale versies kosten het dubbele aan CPU en werkgeheugenverbruik omdat de dongle de hele tijd omzeild dient te worden. is dat zo, dan moet je dus de eerste punten verdubbelen.
heb ik dus al...quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:13 schreef search64 het volgende:
Kan nooit kwaad om weer eens met een schone pc te beginnen. Opnieuw installeren is altijd goed om achtergrondprocessen kwijt te raken die je toch niet gebruikt.
Wat ook echt goed werkt is zorgen dat je computer niet verbonden is met internet... dan zorg je ervoor dat je achtergrond processen uitstaan, en auto-update enzo, en sync met de clock-server enzo... Dat wil nog wel eens schelen... volgens mij is het uittrekken van je kabel genoeg, evt. effe opnieuw opstarten...quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:13 schreef search64 het volgende:
Kan nooit kwaad om weer eens met een schone pc te beginnen. Opnieuw installeren is altijd goed om achtergrondprocessen kwijt te raken die je toch niet gebruikt.
Ik gebruik het zelf al sinds versie 1.0 en die vond ik al helemaal te gek! Ik gebruik nu 2.5 in combinatie met ProTools via ReWire, omdat ik de precisie van Reason niet goed vind... fade ins en outs en subtiele verschillen zijn mij te "lomp". Ik gebruik het eigenlijk alleen als sythesizers en samplers, en alle FX-processing en het mixen doe ik in ProTools... Ik vind de mogelijkheden wel fantastisch, voor als je de effecten wel wil gebruiken, en het werken met MIDI schijnt geweldig goed te gaan, maar ik werk daar zelf niet mee, dus ik kan daar niets over zeggen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:51 schreef DonGorgon het volgende:
Vraagske...
Hoe is jullie mening over Propellorheads' Reason? Nietkijkend naar het feit dat je geen VST's kan pluggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |