abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33368001
En ja hoor alweer het derde deel van Fok!'s studio-thread.

Studio apparatuur
Studio Apparatuur Deel 2
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_33368092
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:26 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ik studeer nog officieel (Technische Natuurkunde) en Golfveldsynthese was ook mijn afstudeeronderwerp, maar dit doe ik even extra als betaald "project" tussendoor. Ik ben toch bijna klaar, namelijk.

Wat heb jij gestudeerd?
Industrieel Ontwerpen, maar dat beviel me niet zo. Doe je dat bij TNO?

Ben je trouwens bekend met de studio's die ze in het cultureel centrum hebben? Ik wil daar wat cursussen gaan doen, maar weet niet goed of het de moeite waard is.
  zaterdag 24 december 2005 @ 16:19:45 #3
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33372843
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:10 schreef search64 het volgende:
En ja hoor alweer het derde deel van Fok!'s studio-thread.

[afbeelding]

Studio apparatuur
Studio Apparatuur Deel 2
mooi retro plaatje! (verkapte tvp)
pi_33381337
TeuVeuPeu
  maandag 26 december 2005 @ 17:52:04 #5
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33418498
Zo, vandaag even uitegebreid gespeeld met mijn binnengekomen Mackie Control. Is echt een superding, binnen 10 tellen geinstalleerd in SX en zoo intuitief!!! Je luistert veel beter naar de muziek als je een controller voor je hebt, omdat je niet mixt met je ogen, wat voor mij errug fijn is!!!

Dus, tip voor als je nog een cntroller noduig hebt: Mackie gives the goods~!!!
  maandag 26 december 2005 @ 17:59:37 #6
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_33418645
[quote]Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:

[..]

Hey, golfveldsynthese - ik ben nog een keer naar Ilmenau geweest om dat bij Fraunhofer te beluisteren in die bios die ze gebouwd hebben (en in een testopstelling) - dat was wel kicken!

Ben nu wel tot de conclusie gekomen dat het (voorlopig) niet echt toepasbaar is zonder grote budgetten voor 'standaard' toepassingen
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:05:33 #7
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33699586
even weer een schopje..............

wie heeft er ervaring met de uad?
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:31:49 #8
24054 search64
Avec le grande
pi_33702330
Doed, je hebt al een powercore (en toen je die kocht zei ik al dat je de UAD moest nemen ).
pi_33702482
Goed topic dit! Ik ben op zoek naar een goede microfoon die ik direct kan inpluggen in mijn geluidskaart. Ik heb zitten denken aan de Samson C01U usb microfoon maar volgens de reviews brengt deze mic veel ruis mee tijdens de opname.
Misschien dat iemand hier me wat kan adviseren. Ik wil het hoofdzakerlijk gaan gebruiken om mijn eigen stem op te nemen. Ik wil wat voice over filmpjes maken.
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:50:59 #10
24054 search64
Avec le grande
pi_33702992
Wat voor geluidskaart heb je? Wil je enkel voice-overs maken of ook muziek gaan maken en zingen ed? Hoeveel wil je besteden?

Als je geen geluidskaart hebt met ASIO-drivers (lees: een semipro tot pro kaart) en alleen spoken word op wilt nemen zonder er al te veel geld in te steken is die samson in principe prima. Je moet er rekening mee houden dat een review van microfoons door een pro-gebruiker geschreven wordt die hogere eisen stelt dan de gemiddelde consument.
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:38:28 #11
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33710395
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef search64 het volgende:
Doed, je hebt al een powercore (en toen je die kocht zei ik al dat je de UAD moest nemen ).
een uadje voor erbij zou niet gek zijn! Begin helemaal te vallen voor de poco 1176, en ben benieuwd nu naar de la2a! alleen mijn dsp begint soms al op te raken! dus zoek even wat opties weer.

ben HEEL blij met mijn poco, de verbs, dynamic eq, en compressors zijn top!! kan nu al niet meer zonder!
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:51:17 #12
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_33715942
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, vandaag even uitegebreid gespeeld met mijn binnengekomen Mackie Control. Is echt een superding, binnen 10 tellen geinstalleerd in SX en zoo intuitief!!! Je luistert veel beter naar de muziek als je een controller voor je hebt, omdat je niet mixt met je ogen, wat voor mij errug fijn is!!!

Dus, tip voor als je nog een cntroller noduig hebt: Mackie gives the goods~!!!
Heb daar tijdens mijn stage ook mee mogen spelen.. Erg fijn bakje idd!! Wat je zegt dat je beter luistert klopt absoluut..

Ik gebruik thuis de Yamaha O1X.. Audio/Midi interface, control surface, digi-mixert, alles in 1! Bevalt echt super.. Nooit gezeik mee, effecten in dat beestje klinken SUPER, ding is lekker robuust... Heersch voor Yamaha!

Ben nu een beetje op zoek naar een leuk drumcomputertje.. Jomox Xbase09 lijkt me wel wat!
Ik gebruik nu:

Pentium 4 2,0 gHz met 512 mb Ram
Yamaha O1X
Logic Audio Platinum 5.3
Wavelab 4.0
Adobe Audition 1.5

Roland JP-8000 (Monsterlijk vette synthesizer, van lief tot ranzig!)
Roland MC-505 (Eigenlijk alleen in gebruik als geluiden/presetbak.. Waardeloze sequencer, geluiden zijn wel ok)
Waldorf Micro-Q (Synthesizer.. 19", 2u, maar prima te editen en waanzinnige sounds!)

Boss SE-50 multi-FX
Zoom 1010 El-cheapo gitaarpedaaltje (Leuk om je synths en drums doorheen te halen)
Alesis ModFX Philtre (Resonante filterbak)
Alesis ModFX BitRman (Bitcrusher)
Behringer Composer Pro MDX2200 (Compressor)
Behringer DSP8024 (Realtime 31bands analyzer, EQ)
Behringer Ultrapatch Pro (Patchbay)
Phonic MM1002a (Mini-mixert, voor de analoge oversturing)
Shure SM-58 (Microfoon)
KRK Rokit RP8 actieve monitoring

Whaah die KRK's heerschen zeg.. Echt mega-gedefinieerd, niet vermoeiend, strak laag.. Echt de beste aanschaf in mijn studiootje ooit!!
**Insert cool Signature here**
pi_33716361
voor de plugin gebruikers raad ik waves aan echt top limiters in de studio waar k stage loop hebben ze de hardware versie echt top ding
maar zijn ook andere pm me als je meer wil wete
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:26:09 #14
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33724407
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 01:04 schreef mvmoock het volgende:
voor de plugin gebruikers raad ik waves aan echt top limiters in de studio waar k stage loop hebben ze de hardware versie echt top ding
maar zijn ook andere pm me als je meer wil wete
Ik gebruik de waves L1 (L2,L3) wel eens als een subfader voor onder de zang wat echt heel goed werkt! Ook hun de-crackle(denoise, dehiss) is heel, heel goed. echter voor de rest vind ik het pakket niet zo naar mijn smaak (lees de filters,eq en galm). deze netgenoemde overige plugins vind ik ook wel een beetje "overpriced". ik bedoel 4000 euro is nogal wat voor een stukje sofware wat ook nog eens je pc belast.
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:27:33 #15
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33724448
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:51 schreef Ethereal het volgende:

[..]

Heb daar tijdens mijn stage ook mee mogen spelen.. Erg fijn bakje idd!! Wat je zegt dat je beter luistert klopt absoluut..

Ik gebruik thuis de Yamaha O1X.. Audio/Midi interface, control surface, digi-mixert, alles in 1! Bevalt echt super.. Nooit gezeik mee, effecten in dat beestje klinken SUPER, ding is lekker robuust... Heersch voor Yamaha!

Ben nu een beetje op zoek naar een leuk drumcomputertje.. Jomox Xbase09 lijkt me wel wat!
Ik gebruik nu:

Pentium 4 2,0 gHz met 512 mb Ram
Yamaha O1X
Logic Audio Platinum 5.3
Wavelab 4.0
Adobe Audition 1.5

Roland JP-8000 (Monsterlijk vette synthesizer, van lief tot ranzig!)
Roland MC-505 (Eigenlijk alleen in gebruik als geluiden/presetbak.. Waardeloze sequencer, geluiden zijn wel ok)
Waldorf Micro-Q (Synthesizer.. 19", 2u, maar prima te editen en waanzinnige sounds!)

Boss SE-50 multi-FX
Zoom 1010 El-cheapo gitaarpedaaltje (Leuk om je synths en drums doorheen te halen)
Alesis ModFX Philtre (Resonante filterbak)
Alesis ModFX BitRman (Bitcrusher)
Behringer Composer Pro MDX2200 (Compressor)
Behringer DSP8024 (Realtime 31bands analyzer, EQ)
Behringer Ultrapatch Pro (Patchbay)
Phonic MM1002a (Mini-mixert, voor de analoge oversturing)
Shure SM-58 (Microfoon)
KRK Rokit RP8 actieve monitoring

Whaah die KRK's heerschen zeg.. Echt mega-gedefinieerd, niet vermoeiend, strak laag.. Echt de beste aanschaf in mijn studiootje ooit!!
Zo dat flink wat apparatuur!

heb je ook iets online staan zodat we wat van je kunnen horen?
pi_33726189
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:50 schreef search64 het volgende:
Wat voor geluidskaart heb je? Wil je enkel voice-overs maken of ook muziek gaan maken en zingen ed? Hoeveel wil je besteden?

Als je geen geluidskaart hebt met ASIO-drivers (lees: een semipro tot pro kaart) en alleen spoken word op wilt nemen zonder er al te veel geld in te steken is die samson in principe prima. Je moet er rekening mee houden dat een review van microfoons door een pro-gebruiker geschreven wordt die hogere eisen stelt dan de gemiddelde consument.
Ik heb gewoon een simpele geluidskaart. De opnames die ik wil gaan maken zijn vooral om kritisch naar mijn eigen stem te kunnen luisteren. Ik wil mijn stem wat beter ontwikkelen omdat het me super leuk lijkt om voice overs te doen.

Het hoeft dus geen studio kwaliteit te zijn maar wel het maximale van voor budget van ongeveer 80 euro.

een reactie van iemand op de samsung was:
quote:
Sound:
I was extremely disappointed with the C01U. I had read several reviews that suggested it was an excellent buy for the money. Nonsense. I plugged the unit (with the suggested Mac driver) into my new powerbook and used both Final Cut Pro and SoundTrack Pro. This is one of the noisest mics I've ever heard and it's on-axis and off-axis fidelity is terrible. Only slight changes in direction cause a change in frequency response. If this weren't state property (purchased by my University), I'd stomp on it and take it out of its misery. Now don't assume that I'm an inexperienced audio person who doesn't know how to use microphones and computers. This is what I do for a living. I was looking for a simply voice over microphone that I could use when I do field video editing on my laptop. This is not what I was looking for.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:44:10 #17
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33733883
Ja, dat is dus een review door een kerel die geluid als zijn beroep heeft... Beetje onzin om dan een samson microfoon te kopen. Ik hoop voor hem dat als dat zijn beroep is dat hij normaal wel wat professionelere mics heeft!!

Maar even als reactie: zelf luisteren is natuurlijk het beste. maar ik denk dat die samson de beste "bang fot the buck" is! reken eens juit als je een dynamische microfoon en een preamp moet kopen, voor een fatsoenlijke ben je al snel voor die 2 dingen samen 150-160 euro kwijt. Dus ik denk dat die samson condenser een hele goede koop is voor het geld. Natuurlijk moet je er geen wodneren van evrwachten maar zo te zien doe je dat ook niet. Maar vraag een keer in de muziekwinkel of je em mag luisteren. das altijd het beste!
pi_33736133
Ik denk dat je niet veel beter kunt doen dan de Rode nt1 in dat marktsegment.
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:17:41 #19
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33737194
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:

[..]

Industrieel Ontwerpen, maar dat beviel me niet zo. Doe je dat bij TNO?
Nee gewoon bij de Natuurkunde faculteit.
quote:
Ben je trouwens bekend met de studio's die ze in het cultureel centrum hebben? Ik wil daar wat cursussen gaan doen, maar weet niet goed of het de moeite waard is.
Nee sorry, die heb ik nooit gezien. Ik zou als ik jou was gewoon een keer gaan kijken.
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:59 schreef haarb0l het volgende:
[quote]Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:

[..]

Hey, golfveldsynthese - ik ben nog een keer naar Ilmenau geweest om dat bij Fraunhofer te beluisteren in die bios die ze gebouwd hebben (en in een testopstelling) - dat was wel kicken!

Ben nu wel tot de conclusie gekomen dat het (voorlopig) niet echt toepasbaar is zonder grote budgetten voor 'standaard' toepassingen
Dat was met Dolby Surround ook het geval. Dit soort systemen moeten eerst doorbreken in de grote entertainment industrie (bioscopen, themaparken), voordat het uberhaupt kans maakt in de huishoudens. Overigens wordt een compleet WFS systeem steeds betaalbaarder, alleen willen bioscopen er nog niet aan omdat:

a) Er nog geen content is (maar in Hollywood zijn er enthousiaste mensen)
b) Ze net een Dolby 5.1 of 7.1 systeem hebben aangeschaft

Dit soort dingen gaan gewoon langzaam.
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:26 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik gebruik de waves L1 (L2,L3) wel eens als een subfader voor onder de zang wat echt heel goed werkt! Ook hun de-crackle(denoise, dehiss) is heel, heel goed. echter voor de rest vind ik het pakket niet zo naar mijn smaak (lees de filters,eq en galm). deze netgenoemde overige plugins vind ik ook wel een beetje "overpriced". ik bedoel 4000 euro is nogal wat voor een stukje sofware wat ook nog eens je pc belast.
De L2 heeft mijn voorkeur in het geval van pop/rock muziek. De L1 en L3 vind ik wat te agressief, die zijn denk ik geschikter voor dance en hiphop.
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:18:17 #20
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33737206
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk dat je niet veel beter kunt doen dan de Rode nt1 in dat marktsegment.
Wij hebben een NT1A en dat is echt een supermicrofoon

edit: Die ligt wel ver boven de ¤80 die hierboven genoemd werd
pi_33739498
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:18 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Wij hebben een NT1A en dat is echt een supermicrofoon

edit: Die ligt wel ver boven de ¤80 die hierboven genoemd werd
Sja maar dat issie wel waard IMHO. Je geeft het dubbele uit, maar dan heb je wel een GOEDE mic en niet 1 waar je omheen moet werken.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:22:15 #22
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_33749171
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:27 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Zo dat flink wat apparatuur!

heb je ook iets online staan zodat we wat van je kunnen horen?
Euh.. Zo gauw niks online staan, zal wel eens wat op mn server knallen
Weet niet of je wel eens hardcore luistert, anders moet je Archetype op Bionic Recordings maar eens checken

Maak overigens niet alleen hardcore.. Ook wel eens uitstapjes naar D&B, trance, hardstyle, en zit nu in een rock/dance project waarmee we een album aan het opnemen zijn!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:25:34 #23
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33759055
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:26 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Sja maar dat issie wel waard IMHO. Je geeft het dubbele uit, maar dan heb je wel een GOEDE mic en niet 1 waar je omheen moet werken.
en je moet dan het geld nog tellen voor een fatsoenlijke preamp met +48v. Dat is natuurlijk ook weer minimaal een eurootje of 50-60.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:25:47 #24
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33759060
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:22 schreef Ethereal het volgende:

[..]

Euh.. Zo gauw niks online staan, zal wel eens wat op mn server knallen
Weet niet of je wel eens hardcore luistert, anders moet je Archetype op Bionic Recordings maar eens checken

Maak overigens niet alleen hardcore.. Ook wel eens uitstapjes naar D&B, trance, hardstyle, en zit nu in een rock/dance project waarmee we een album aan het opnemen zijn!
Ik ben benieuwd!!!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:28:47 #25
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33759156
tvp
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:20:09 #26
60702 kramer65
vs. Kramer65
pi_33807581
Hallo beste mensen. Ik wil eigenlijk ook eens wat muziek gaan maken. Ik heb toen ik jonger was aardig wat gitaar gespeeld en als ik weer eens thuis ben bijj mijn ouders pingel ik ook af en toe wat op de piano. Geen goeie shit ofzo. Ik vermaak me er gewoon mee. Maar nou wil op mijn studentenkamertje eigenlijk ook eens iets met toetsen hebben. Een midi keyboardje lijkt me dus perfect. Ik zat te kijken naar de keyboards van evolution die prima schijnen te zijn.

Die ik nu ken zijn de MK-249, MK-361, MK-425C, MK-449C en de MK-461C die me allemaal wel prima lijken. Die eerste lijkt me het goedkoopste en om het principe "op een oude/goedkope fiets moet je het gewoonlijk leren" toch maar trouw te blijven wil ik er niet meer dan 150 Euro aan uit geven. Ik kan alleen maar niet vinden waar je die troep zou moeten kopen. Op ebay/bol/kelkoo/tweakers/marktplaats is niet echt iets te vinden.

Weet er iemand online shops ofzo (tweedehands is ook wel prima..) waar ik voor een redelijke prijs aan zo'n keyboard kan komen?
pi_33810205
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
wie heeft er ervaring met de uad?
Ik heb een UAD, of eigenljk, ik heb er 2. Geweldig ding, ik ben er supertevreden over. Daar moet ik wel meteen bijzeggen dat ik een liefhebber ben van een 'ouderwets' geluid (jaren '60, '70), en op de UAD zitten een paar mooie tools in die trant. Wat niet wil zeggen dat die dingen hun relevantie in modernere muziek verliezen, geenszins.

Van de compressors gebruik ik de 1176LN en de LA2A het meeste, maar ook de Fairchild, EN zelfs niet te vergeten 'ondergeschoven kindje' de EX-1 zitten regelmatig in mijn signaalpad. In hoofdzaak kun je denk ik stellen dat de UAD compressors compressors met een karakter zijn (met uizondering van de EX-1), de Powercore compressors zijn meer transparant.

Verder gebruik ik de Precision Limiter vrijwel altijd als mastering limiter. Soms bevalt een L3 of de Timeworks Mastering Compressor me beter, maar die keren zijn op 1 hand te tellen, en daarbij zijn de verschillen niet levensgroot.

Qua reverbs ben jij zelf met de Powercore al goed voorzien, Realverb en Dreamverb zul jij niet vaak uit de kast trekken als je een UAD zou hebben. Daarentegen is de Plate 140 weer ge-wel-dig!

Wat EQ's betreft; de Cambridge is erg goed, maar als je de Oxford EQ hebt is ie overbodig. De Pultec(-Pro) is wél weer erg bijzonder. In mijn mixen zal je niet snel een lead vocal tegenkomen die niet door een Pultec is gegaan.
Verder is de Precision Equalizer ERG fijn voor het doel waar ie voor gemaakt is: mastering. Als je bijvoorbeeld een frequentie optilt, heb je niet het idee dat je de frequentie erbij draait, maar echt de muziek rond die frequentie. Beetje moeilijk uit te leggen, maar misschien snap je wat ik bedoel.

Nigel is als gitaarampsimulator vrij waardeloos, maar de losse modules ervan zijn hier en daar wél interessant. Preflex kan wonderen doen bij basgitaar, en de modulatie-modules zijn stuk voor stuk de moeite waard.

De Chorus Bundle is simpelweg érg getrouw aan de apparaten waarnaar ze gemodelleerd zijn, de Boss CE1 en de Roland Dimension D.

Tenslotte, de Precision Multiband Compressor. Die doet wat ie moet doen, en dat doet ie goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
pi_33812633
Het hoort hier vast niet thuis, maar omdat dit topic nog een beetje active is... ik ben gitarist/zanger in een bandje en nu, onder andere omdat ik natuurlijk niet echt geweldig kan zingen, wil ik mijn stem vervormen etc. vind het fijner klinken en het past ook wel bij de muziek. Ik heb het dan over een lichte kraak/distortion (a la eerste plaat van the Strokes/Thermals). Gebruik af en toe een oude multieffecten bak voor een gitaar over de mic, klinkt okee, maar is een heel gekloot en klinkt ook nog een beetje nep. Zou graag een Green Bullet willen, die van Shure, maar die krengen zijn echt fucking duur. Zijn er leuke alternatieven?

oja, krijg vanavond een megafoon, ga ik ook gebruiken! maar dit terzijde
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:55:07 #29
24054 search64
Avec le grande
pi_33818025
Je kunt de hoorn van een oude telefoon slopen en er een plug aan solderen.
pi_33821547
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:55 schreef search64 het volgende:
Je kunt de hoorn van een oude telefoon slopen en er een plug aan solderen.
wow, dat is idd wel een erg slimme/goedkope oplossing..

(tvp)
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_33828129
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:20 schreef kramer65 het volgende:
Hallo beste mensen. Ik wil eigenlijk ook eens wat muziek gaan maken. Ik heb toen ik jonger was aardig wat gitaar gespeeld en als ik weer eens thuis ben bijj mijn ouders pingel ik ook af en toe wat op de piano. Geen goeie shit ofzo. Ik vermaak me er gewoon mee. Maar nou wil op mijn studentenkamertje eigenlijk ook eens iets met toetsen hebben. Een midi keyboardje lijkt me dus perfect. Ik zat te kijken naar de keyboards van evolution die prima schijnen te zijn.

Die ik nu ken zijn de MK-249, MK-361, MK-425C, MK-449C en de MK-461C die me allemaal wel prima lijken. Die eerste lijkt me het goedkoopste en om het principe "op een oude/goedkope fiets moet je het gewoonlijk leren" toch maar trouw te blijven wil ik er niet meer dan 150 Euro aan uit geven. Ik kan alleen maar niet vinden waar je die troep zou moeten kopen. Op ebay/bol/kelkoo/tweakers/marktplaats is niet echt iets te vinden.

Weet er iemand online shops ofzo (tweedehands is ook wel prima..) waar ik voor een redelijke prijs aan zo'n keyboard kan komen?
http://www.feedback.nl bijvoorbeeld.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:57:17 #32
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33832070
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Amp het volgende:

[..]

Ik heb een UAD, of eigenljk, ik heb er 2. Geweldig ding, ik ben er supertevreden over. Daar moet ik wel meteen bijzeggen dat ik een liefhebber ben van een 'ouderwets' geluid (jaren '60, '70), en op de UAD zitten een paar mooie tools in die trant. Wat niet wil zeggen dat die dingen hun relevantie in modernere muziek verliezen, geenszins.
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg, die was harstikke goed/duidelijk!

Ik maak zelf heel veel moderne rock met uitstapjes anar andere tijden (lees jaren 80) dus ik zie dat soort oude compressors wel zitten! en natuurlijk lijkt een fairchild op de drumbus wel errug lekker
pi_33833870
iemand ervaring met een m-box en protools? of kan ik beter doorsparen voor een geavanceerdere controller (digi002 ofzo)
  zondag 8 januari 2006 @ 15:58:28 #34
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33833956
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:55 schreef IrfieJ het volgende:
iemand ervaring met een m-box en protools? of kan ik beter doorsparen voor een geavanceerdere controller (digi002 ofzo)
Mijn ervaring met de mbox is niet zo heel groot, maar of het wat voor je is, hangt af van wat je wil en hoeveel tracks je tegelijkertijd wil opnemen. je moet namelijk rekening houden dat je een M-box niet uit kan breiden en dus met dezelfde i/o blijft zitten.

MNisschien is het wel handig om een keer naar m-powered protools te kijken, dat zijn wat betaalbare oplossingen met meer inputs.
pi_33834049
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:58 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Mijn ervaring met de mbox is niet zo heel groot, maar of het wat voor je is, hangt af van wat je wil en hoeveel tracks je tegelijkertijd wil opnemen. je moet namelijk rekening houden dat je een M-box niet uit kan breiden en dus met dezelfde i/o blijft zitten.

MNisschien is het wel handig om een keer naar m-powered protools te kijken, dat zijn wat betaalbare oplossingen met meer inputs.
thnx ik kijk nog ff rond...
  zondag 8 januari 2006 @ 16:04:29 #36
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
  maandag 9 januari 2006 @ 19:36:49 #37
38216 haarb0l
pi_33876239
Beetje offtopic, maar toch wel belangrijk:

ik heb twee Auralex D36 roominator kits gekocht - oftewel, schuim om reflecties te dempen. Ik heb een vrij kleine vocal booth (lees: vocalbooth / gitaarbooth / foleybooth) die nu getemd is, zij het met licht overheersend laag wat ik niet kan dempen door de kleine afmetingen (1 bij 2 meter ongeveer), maar wel erg fijn!

Wat voor de rest aan studioapparatuur erg fijn is - in diezelfde vocal booth wilde ik graag mijn software kunnen besturen (opnameknop etc). Omdat ik laatst een PDAudio systeem had gekocht - opname op lokatie met een PDA, had ik dat ding toch al staan. Er is een programma op de PDA dat "sidewindow" heet waarmee je je bureaublad naar je PDA kunt verlengen. Nu heb ik in de vocal booth dus een touch sensitive beeldscherm perfect voor het bedienen van mijn audioprogramma!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:25:50 #38
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33902712
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:36 schreef haarb0l het volgende:
Beetje offtopic, maar toch wel belangrijk:

ik heb twee Auralex D36 roominator kits gekocht - oftewel, schuim om reflecties te dempen. Ik heb een vrij kleine vocal booth (lees: vocalbooth / gitaarbooth / foleybooth) die nu getemd is, zij het met licht overheersend laag wat ik niet kan dempen door de kleine afmetingen (1 bij 2 meter ongeveer), maar wel erg fijn!

Wat voor de rest aan studioapparatuur erg fijn is - in diezelfde vocal booth wilde ik graag mijn software kunnen besturen (opnameknop etc). Omdat ik laatst een PDAudio systeem had gekocht - opname op lokatie met een PDA, had ik dat ding toch al staan. Er is een programma op de PDA dat "sidewindow" heet waarmee je je bureaublad naar je PDA kunt verlengen. Nu heb ik in de vocal booth dus een touch sensitive beeldscherm perfect voor het bedienen van mijn audioprogramma!
haha dat is wel errug bruut!

ik heb geen losse booth, dus moet alles wel stil houden. Maar gelukkig is mijn kamer wel acoestisch behandeld, dus dat scheelt weer.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 18:18:30 #39
38216 haarb0l
pi_33910836
Ja ik heb dus juist een erg luidruchtige computer dus in dezelfde ruimte opnemen is geen optie... Ik zou het liefst een G5 willen maarja... eerst even wat geld verdienen dan ... :-S

Heb de rest van de Auralex zooi in m'n mixruimte opgehangen (1 zo'n kit min drie tegels ofzo), dat scheelt alvast. Omdat in die booth voor de rest twee lagen gordijnen hangen houdt dat gelukkig de ruis van de computer ook voor het overgrote deel uit de ruimte.
pi_33923702
vandaag naar studio hilversum geweest.. erg mooie sfeervolle mix en master studio daar... wat ik apart vond is dat ze daar met nuendo werken.. dat hoor je niet veel.. ze hadden natuurlijk wel een zooi a-klasse analoge EQ's, compressors en effecten.. maar de meest studio's werken toch met pro-tools.
wat me ook op viel is dat alles daar met muis en keybord gebeurd dus geen mixer of controller gezien in heel dat pand...

nog een vraagje heeft iemand misschien een goede actieve monitor tip? ik wil graag onder de 500 Euro blijven.
pi_33923790
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:18 schreef haarb0l het volgende:
Ja ik heb dus juist een erg luidruchtige computer dus in dezelfde ruimte opnemen is geen optie... Ik zou het liefst een G5 willen maarja... eerst even wat geld verdienen dan ... :-S

Heb de rest van de Auralex zooi in m'n mixruimte opgehangen (1 zo'n kit min drie tegels ofzo), dat scheelt alvast. Omdat in die booth voor de rest twee lagen gordijnen hangen houdt dat gelukkig de ruis van de computer ook voor het overgrote deel uit de ruimte.
heb je al gekeken naar andere koeling etc voor je pc? is meestal ook een goedkopere optie dan een nieuwe kopen..
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:43:32 #42
24054 search64
Avec le grande
pi_33924097
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:31 schreef IrfieJ het volgende:
nog een vraagje heeft iemand misschien een goede actieve monitor tip? ik wil graag onder de 500 Euro blijven.
Emes Kobalt zitten daar net boven maar zeker de moeite waard. Ook die nieuwe Samson's R5a of R6a met ribbon tweeter zijn heel fijn voor dat budget.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:45:04 #43
38216 haarb0l
pi_33924144
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:33 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

heb je al gekeken naar andere koeling etc voor je pc? is meestal ook een goedkopere optie dan een nieuwe kopen..
Ik moet sowieso een nieuwe hebben. Deze loopt op z'n laatste beentjes (PIV 2.0 Ghz, 512 mb intern) dus ik wil er niet al te veel geld meer insteken.

Over Nuendo - ik hoor steeds meer verhalen dat Nuendo aardig aan het inhalen is (het verschil zal wel weer iets groter zijn geworden door de nieuwste PT versie) - maar ik vind het ook prettig dat ik zelf mijn hardware kan kiezen ipv Digidesign
pi_33924198
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:43 schreef search64 het volgende:

[..]

Emes Kobalt zitten daar net boven maar zeker de moeite waard. Ook die nieuwe Samson's R5a of R6a met ribbon tweeter zijn heel fijn voor dat budget.
thnx voor de tip ik ga ff rondneuzen.
pi_33924304
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:45 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Ik moet sowieso een nieuwe hebben. Deze loopt op z'n laatste beentjes (PIV 2.0 Ghz, 512 mb intern) dus ik wil er niet al te veel geld meer insteken.

Over Nuendo - ik hoor steeds meer verhalen dat Nuendo aardig aan het inhalen is (het verschil zal wel weer iets groter zijn geworden door de nieuwste PT versie) - maar ik vind het ook prettig dat ik zelf mijn hardware kan kiezen ipv Digidesign
ze gebruikte daar nog nuendo 3 omdat de nieuwe nog aardig wat bugs heeft maar de timestretch van de nieuwe schijnt erg goed te zijn...
ik ga het ook maar eens proberen.. is wel op internet te vinden.. en je hebt geen hardware nodig zoals met protools wel het geval is...

digidisign is idd wel erg slim met geld verdienen er aan.. maar de service is wel heel erg top. zeker sinds Avid het gekocht heeft...
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:12:07 #46
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33931271
Ik heb begrepen dat er binnenkort een ProTools versie uitkomt waarbij je niet perse Digidesign hardware hoeft te gebruiken. Maar Nuendo heeft nog steeds mijn voorkeur, daar kun je sneller iets vinden als je een functie zoekt bijvoorbeeld, vind ik.
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:20:14 #47
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33931430
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:50 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

ze gebruikte daar nog nuendo 3 omdat de nieuwe nog aardig wat bugs heeft maar de timestretch van de nieuwe schijnt erg goed te zijn...
ik ga het ook maar eens proberen.. is wel op internet te vinden.. en je hebt geen hardware nodig zoals met protools wel het geval is...

digidisign is idd wel erg slim met geld verdienen er aan.. maar de service is wel heel erg top. zeker sinds Avid het gekocht heeft...
Je hebt natuurlijk wel een dongle nodig. Zonder deze loopt ie niet en die software emulaties ervan komend e stabiliteit niet ten goede. Ook zijn de versies die je op internet kan vinden flink gestript qua features.

En wat betreft PT vs Nuendo. PT heeft meer naamsbekendheid en is vooral onder clienten meer gevraagd omdat het "professioneler" zou zijn. Als je een HD rig hebt hangen in je studio is het meteen woooww, maar bijv apogee is veel beter qua conversie. Dus daar ben ik het in eerste instantie niet mee eens omdat je met een nuendo rig en een apogee interafce in mijn ogen meer kan dan met de huidige PT HD hardware.
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:12 schreef BUG80 het volgende:
Ik heb begrepen dat er binnenkort een ProTools versie uitkomt waarbij je niet perse Digidesign hardware hoeft te gebruiken. Maar Nuendo heeft nog steeds mijn voorkeur, daar kun je sneller iets vinden als je een functie zoekt bijvoorbeeld, vind ik.
Die is er al, de zogenaamde PT m-powered. Hierboven in t topic staat er al iets over.
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:27:40 #48
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33931586
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:18 schreef haarb0l het volgende:

Zowieso zou ik nog een jaartje wachten met de aanschaf van een G5 omdat ze nu bezig zijn met de chipconversie naar Intel en de huidige machines dus niet later meer geupgrade kunnen worden tenzij je een compleet nieuw binnenwerk in je g5 gaat zetten. Trouwens, ik ben ook van mening dat apple op pro-audio gebied langzaam maar zeker marktaandeel begint te verliezen omdat met de huidige pc-capaciteiten veel voordelen van een g5 verdwijnen. Echter zoals ik hierboven al zei: net als PT is een g5 wel weer een cliententrekker.
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:29:14 #49
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33931613
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
Die is er al, de zogenaamde PT m-powered. Hierboven in t topic staat er al iets over.
Aha, je bent dus nog steeds beperkt, maar ditmaal kun je alleen kiezen uit hardware van M-Audio of M-Audio.

Toch heeft deze beperking ook zijn voordelen natuurlijk, de kans dat het allemaal stabiel draait out-of-the-box is gewoon groter en klantenondersteuning is ook makkelijker, doordat het qua hardware allemaal op één lijn zit (vergelijk PC versus Mac).
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:43:18 #50
38216 haarb0l
pi_33938424
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Zowieso zou ik nog een jaartje wachten met de aanschaf van een G5 omdat ze nu bezig zijn met de chipconversie naar Intel en de huidige machines dus niet later meer geupgrade kunnen worden tenzij je een compleet nieuw binnenwerk in je g5 gaat zetten. Trouwens, ik ben ook van mening dat apple op pro-audio gebied langzaam maar zeker marktaandeel begint te verliezen omdat met de huidige pc-capaciteiten veel voordelen van een g5 verdwijnen. Echter zoals ik hierboven al zei: net als PT is een g5 wel weer een cliententrekker.
Juist, dat inderdaad - ik merk dat ik vaak ook onverklaarbare compatibility problemen heb met sessies die bijv. via OMF van een mac afkomen - of zelfs zoiets simpels als quicktime filmpjes waarbij ik toch echt de nieuwste codecs heb en ze gewoon in sorenson 3 zijn gecodeerd...

Maar dat van dat Intel-gebeuren, dat is inderdaad wel scary. Misschien toch eerst nog maar even een iets geupdate pc kopen en ondertussen sparen voor een nieuwe G5...

Ik wilde dat er een keer een protools versie kwam zonder die beperking in sporen - als ze op M-Audio hardware gewoon een onbeperkte sporenversie van Protools zouden maken dan spring ik in 't PT-bootje... maarja, ze zijn niet gek natuurlijk
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:25:49 #51
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33939801
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:43 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Juist, dat inderdaad - ik merk dat ik vaak ook onverklaarbare compatibility problemen heb met sessies die bijv. via OMF van een mac afkomen - of zelfs zoiets simpels als quicktime filmpjes waarbij ik toch echt de nieuwste codecs heb en ze gewoon in sorenson 3 zijn gecodeerd...

Maar dat van dat Intel-gebeuren, dat is inderdaad wel scary. Misschien toch eerst nog maar even een iets geupdate pc kopen en ondertussen sparen voor een nieuwe G5...

Ik wilde dat er een keer een protools versie kwam zonder die beperking in sporen - als ze op M-Audio hardware gewoon een onbeperkte sporenversie van Protools zouden maken dan spring ik in 't PT-bootje... maarja, ze zijn niet gek natuurlijk
Ik weet niet of ik het op het forum mag zeggen, maar voor die sporen bestaat een crack. Dan heb je er dachtik iets van 100 (sporen).

Maar toch spreekt portools me zelf niet zoveel aan, daar ik veel met VST en midi moet doen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:01:49 #52
38216 haarb0l
pi_33944747
Midi wordt wel steeds beter - ook weer in versie 7 (las ik in de S.O.S.) - maar er zitten idd nogal wat haken en ogen aan... :-S
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:21:32 #53
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33945358
Ik heb trouwens voor een schijntje (¤ 18) een CD kunnen bestellen met allerlei software erop, omdat ik eigenaar ben van een E-MU geluidskaart. Er staat o.a. Cubase LE op, wat een mooi programma is dat zeg. Het is gewoon een gestripte versie van Cubase SX (wat weer op Nuendo lijkt). Het is dan wel een "lite" versie, maar de beperkingen zijn niet zo'n ramp voor mij, aangezien deze voor mijn computer thuis is. Daar neem ik toch alleen maar demo's op.
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:12:46 #54
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33989648
trouwens, voor de techneuten onder ons:

http://www.fivefish.net/diy/

doe je best!
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:15:33 #55
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_33989782
Is music maker 2006 een leuk programma, of is het helemaal niks?
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_33995070
Ligt eraan wat je er mee wil doen. Een pro zal het waarschijnlijk speelgoed vinden. Ik vind het ook niet fijn. Ik gebruik liever Cubase.

Maar als je net begint kun je met music maker alles doen wat je wilt
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:18:14 #57
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_33995947
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:59 schreef NiekL het volgende:
Ligt eraan wat je er mee wil doen. Een pro zal het waarschijnlijk speelgoed vinden. Ik vind het ook niet fijn. Ik gebruik liever Cubase.

Maar als je net begint kun je met music maker alles doen wat je wilt
Ik wil gewoon wat opnames met gitaar en zang, en wat kunnen mixen zeg maar. Maar het moet wel goed en die ruis moet eruit etc :x

Cubase kost mij teveel op dit moment
Tim's LastFM Charts
pi_33996266
dan is music maker daar goed voor hoor. Er zullen vast nog wel andere alternatieven zijn. Zoals Adobe Audition (voorheen Cool Edit). Maar met MM moet het lukken.

Download anders wat gratis demotjes, dan kun je zelf kijken wat het beste werkt voor wat jij wil, en wat je er het fijnste uit vind zien en dergelijke.

Succes
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:15:40 #59
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34005459
OM te beginnen is adobe audition ook een heel fijn programma ja.
pi_34009180
Ik weet van beide niet de prijs zo uit m'n hoofd, maar ik zou gewoon eventjes een demo downloaden. Op de officiele sites van de producten kun je vast wel een gratis trial downloaden.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:35:13 #61
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34009347
Anders Audacity, heb er niet veel mee gewerkt, maar het is gratis!
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:13:53 #62
38216 haarb0l
pi_34015007
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:25 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het op het forum mag zeggen, maar voor die sporen bestaat een [patch]. Dan heb je er dachtik iets van 100 (sporen).
Het lijkt me sterk dat die beperking met een patch is op te lossen en dat niet de complete software is uitgekleed... dat zou best een blunder zijn van digidesign. Ik zal niet vragen om de patch - maar ken je mensen die 'm gebruiken? Ik vraag me namelijk sterk af of dat geen broodje aap verhaal is. Als dat ding bestaat wordt protools M-powered ineens veel aantrekkelijker nl...
pi_34015598
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:35 schreef Svyatagor het volgende:
Anders Audacity, heb er niet veel mee gewerkt, maar het is gratis!
ik hoor er echt veel goede verhalen over
pi_34015705
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
OM te beginnen is adobe audition ook een heel fijn programma ja.
vind de nieuwste audition al erg pro eruit zien met erg veel opties

tis geen pro tools of nuendo maar je kan er erg veel mee...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:54:40 #65
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34016684
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:13 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat die beperking met een patch is op te lossen en dat niet de complete software is uitgekleed... dat zou best een blunder zijn van digidesign. Ik zal niet vragen om de patch - maar ken je mensen die 'm gebruiken? Ik vraag me namelijk sterk af of dat geen broodje aap verhaal is. Als dat ding bestaat wordt protools M-powered ineens veel aantrekkelijker nl...
Ja, ik ken mensen die hem gebruiken. en ja, hij is vrij stabiel. En nee, ik heb hem niet. Maar een zoek op internet doet wonderen. Echter ik weet niet of hij op 7 werkt, maar iig op 6 wel. Ook weet ik niet of ie werkt op m-powered. Wel op de protoolsbundels die je bij je digi002 krijgt.
pi_34035835
Een vraagje voor de mensen hier:

Ik wil graag wat gitaar-, en eventueel wat bas-, partijen opnemen op mijn pc. Ik heb een electrische gitaar, een redelijk goede modeller/effectenbak (Vox Tonelab SE) en een goede pc. Als ik mijn hoofdtelefoon op de Tonelab aansluit, klinkt hij heel goed. Maar als ik hem aansluit op de microfooningang van mijn pc, klinkt hij heel slecht. Het lijkt me dat dit komt doordat mijn onboard geluidskaartje gewoon slecht is. Is dit zo, of kan het ook ergens anders aan liggen? Of is mijn vermoeden juist en moet ik gewoon een nieuwe geluidskaart kopen?

Ik heb al een beetje rond gekeken op internet voor een nieuwe geluidskaart. Volgens mij kan ik het beste gaan voor de audiophile 2496 of de e-mu 0404. Ik denk de laatste, ik heb goede dingen gehoord over e-mu kaarten, en volgens mij heeft deze gewone jack inputs, dat is natuurlijk wel relaxed voor gitaar, en de audiophile heeft dat niet. Is dit wat ik nodig heb om mijn gitaar goed op te kunnen nemen??
Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_34035878
je hebt een D/i box nodig als je een electrische gitaar wilt opnemen.

er komt geen line singaal uit.. die moet je dus eerst maken met een d/i box
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:12:43 #68
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34041852
ja, en die moet vervolgens ook in een gabalanceerde geluidskaart!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:46:20 #69
24054 search64
Avec le grande
pi_34042533
Toen ik nog een Terratec Phase 28 had (waardeloze kaart, niet aan beginnen) kon ik een gitaar gewoon rechtstreeks in de ingang prikken en met Native Instruments Guitar RIg aan de slag. Hoe zit dat dan?
pi_34045739
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:26 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ik studeer nog officieel (Technische Natuurkunde) en Golfveldsynthese was ook mijn afstudeeronderwerp, maar dit doe ik even extra als betaald "project" tussendoor. Ik ben toch bijna klaar, namelijk.
Ik studeer ook TN (2e jaars). Misschien ken ik je, ik heb zo'n luistertest gedaan bij die flat panel surround sound opstelling en een eerstejaars eindproject in de grote dode kamer.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_34046281
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 01:00 schreef IrfieJ het volgende:
je hebt een D/i box nodig als je een electrische gitaar wilt opnemen.

er komt geen line singaal uit.. die moet je dus eerst maken met een d/i box
Je hebt in principe gelijk, echter, ik denk dat hij niet z'n gitaar rechtstreeks in z'n pc wil prikken, maar dat ie de uitgang van z'n Tonelab met z'n pc wil verbinden. Daar heb je géén DI box voor nodig.

Om bovenstaande voor elkaar te krijgen, moet je simpelweg de line-uitgangen (NIET de koptelefoonuitgang) van de Tonelab verbinden met de line-in (NIET de mic-in) van de geluidskaart. Daar zul je waarschijnlijk een kabeltje voor nodig hebben met aan de ene kant twee mono jacks (voor de Tonelab), en aan de andere kant 1 stereo mini-jack (voor de line-in van de geluidskaart).
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:08:43 #72
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_34048405
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:28 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

ik hoor er echt veel goede verhalen over
Ik heb het ja, best geinig hoor!
Tim's LastFM Charts
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:56:53 #73
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34049824
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:46 schreef search64 het volgende:
Toen ik nog een Terratec Phase 28 had (waardeloze kaart, niet aan beginnen) kon ik een gitaar gewoon rechtstreeks in de ingang prikken en met Native Instruments Guitar RIg aan de slag. Hoe zit dat dan?
Het kan wel, maar doordat de ohmages zo verschillend zijn (voor een gitaar heb je een Hi-Z ingang nodig) zal je gitaar nooit super geklonken hebben, althans niet zoals ie hoort te klinken.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:00:55 #74
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34049940
meer info onder het kopje "direct" van http://www.tweakheadz.com/guitarists_guide_to_recording.htm
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:51:42 #75
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34164721
trouwens,

feedback verkoopt nu tijdelijk de tascam us-2400 voor 900 euro, dat is wel een erg schappelijke prijs!
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:17:14 #76
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_34252870
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:36 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Goed topic dit! Ik ben op zoek naar een goede microfoon die ik direct kan inpluggen in mijn geluidskaart. Ik heb zitten denken aan de Samson C01U usb microfoon maar volgens de reviews brengt deze mic veel ruis mee tijdens de opname.
Misschien dat iemand hier me wat kan adviseren. Ik wil het hoofdzakerlijk gaan gebruiken om mijn eigen stem op te nemen. Ik wil wat voice over filmpjes maken.
Ik gebruik de Samson C01U. Die produceert geen ruis. Nou ja, een beetje - je hebt altijd WAT ruis - maar met een ingestelde 'gate' (waarin je alle heel zachte geluiden eruitfiltert) is die ruis weg, en je hebt heel heldere stemmen. Luister maar eens naar de Berry en Uli Show.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 00:18:36 #77
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34297696
Ik wil wat leren over de verschillende typen microfoons enzo.
Iemand even snel een linkje?
Ik kwam zojuist wel een site tegen. Maar dat ging over die hele antieke big-ass mics die niet meer
worden gemaakt.

Verkapt TVP ook.
Studios zijn altijd mooi om te zien.

Trouwens, ik heb een stel tweedehands yamaha ns10m's
(matched pair, bouwjaar 2002)
is er een manier om uit te zien (dmv. meten ofzo) of die speakers nog goed functioneren?
Ze klinken nl. rete slecht.
Bas klinkt als een stuk karton, het mid is zo schel. En het hoog is ook wel
teveel van het goede.

Ik weet wel dat die dingen niet om aan te horen zijn. Maar zo slecht?
Dat brengt mij dus veel twijfel over die dingen.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_34299051
die ns10's worden meestal gebruikt om te luistern of muziek op slechte speakers ook goed klinkt... zijn niet echt goede monitors.. (zijn die witte toch?)
je kan wat roze ruis erdoor heen gooien en een spectrum analyzer erop los laten maar dan moet je die wel hebben...
  zaterdag 21 januari 2006 @ 01:30:12 #79
108862 a-child-in-chains
pi_34299826
Mmm.. rose ruis (kan ik wel met cooledit genereren toch?) En dan een spectrum analyzer.
Ik heb een software spectrum analyzer van DAP ofzo.
En doen moet ik ws. een microfoon gebruiken?
No room for the unlucky.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 01:34:30 #80
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_34299930
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:30 schreef a-child-in-chains het volgende:
Mmm.. rose ruis (kan ik wel met cooledit genereren toch?) En dan een spectrum analyzer.
Ik heb een software spectrum analyzer van DAP ofzo.
En doen moet ik ws. een microfoon gebruiken?
Voor een goede spectrum analyse moet je op elkaar afgestemde componenten hebben. Converters (ADC) en microfoons moeten zorgen dat er een neutrale meting kan plaatsvinden. Aan een gekleurde meting heb je helemaal niets.
Goede analyzers zijn duur.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_34299978
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:34 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Voor een goede spectrum analyse moet je op elkaar afgestemde componenten hebben. Converters (ADC) en microfoons moeten zorgen dat er een neutrale meting kan plaatsvinden. Aan een gekleurde meting heb je helemaal niets.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:06:37 #82
108862 a-child-in-chains
pi_34310936
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:34 schreef MSXUser het volgende:

[..]

shittt.
No room for the unlucky.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:39:14 #83
38216 haarb0l
pi_34313605
Even een vraagje over Protools LE - er staat dat het beschikt over 128 'virtual tracks' en 32 normale tracks, ik neem aan dat dat 32 mono kanalen is en dus 16 stereo, correct me if i'm wrong -
maar wat zijn die 128 virtuele tracks? Worden die van tevoren gedownmixt ofzo (naar een bus gestuurd?) - maar kun je dus wel 128 kanalen gebruiken om audio op te plaatsen (maar geen effecten apart op plaatsen, om maar wat te noemen) of zit er een addertje onder het gras?
  donderdag 26 januari 2006 @ 00:30:30 #84
38216 haarb0l
pi_34468257
kick!
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:38:51 #85
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34473550
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:39 schreef haarb0l het volgende:
Even een vraagje over Protools LE - er staat dat het beschikt over 128 'virtual tracks' en 32 normale tracks, ik neem aan dat dat 32 mono kanalen is en dus 16 stereo, correct me if i'm wrong -
maar wat zijn die 128 virtuele tracks? Worden die van tevoren gedownmixt ofzo (naar een bus gestuurd?) - maar kun je dus wel 128 kanalen gebruiken om audio op te plaatsen (maar geen effecten apart op plaatsen, om maar wat te noemen) of zit er een addertje onder het gras?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze met die 128 tracks, miditracks bedoelen, maar nogmaals, dat wete ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat alsje idd 16 stereosporen hebt, de koek ook op is.

Echter volgens mij is digidisign bezig om de 32 track limit nu toekomende maanden om te zetten naar een 48 track limit, wat natuurlijk wel weer een vooruitgang is!
pi_34604742
bij van die digitale multitrack recorders zoals van Korg betekent virtuele track dat je naast de 32 tracks nog 4 extra tracks hebt om op te nemen. Voor bijvoorbeeld alternate takes of ideetjes of net wat.

Dus bij elke track zitten nog 4 extra tracks voor alternate takes ed.
  maandag 30 januari 2006 @ 14:45:36 #87
38216 haarb0l
pi_34613427
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:46 schreef NiekL het volgende:
bij van die digitale multitrack recorders zoals van Korg betekent virtuele track dat je naast de 32 tracks nog 4 extra tracks hebt om op te nemen. Voor bijvoorbeeld alternate takes of ideetjes of net wat.

Dus bij elke track zitten nog 4 extra tracks voor alternate takes ed.
Ja, dat weet ik nog uit de tijd van mijn Roland VS-840.
Echter, in een computer is elke track in eerste instantie virtueel totdat ze naar een output geroute worden - dus ik vraag me af wat het wezenlijke verschil is tussen een 'normale' track en een 'virtuele' track. Als we jouw voorbeeld daarop toepassen zou het dus betekenen dat die tracks niet gelijktijdig kunnen spelen, maar dat je van tevoren een keuze moet maken... dat zou echt weird zijn.
  maandag 30 januari 2006 @ 14:52:13 #88
71333 BUG80
Stop making sense
pi_34613639
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:45 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik nog uit de tijd van mijn Roland VS-840.
Echter, in een computer is elke track in eerste instantie virtueel totdat ze naar een output geroute worden - dus ik vraag me af wat het wezenlijke verschil is tussen een 'normale' track en een 'virtuele' track. Als we jouw voorbeeld daarop toepassen zou het dus betekenen dat die tracks niet gelijktijdig kunnen spelen, maar dat je van tevoren een keuze moet maken... dat zou echt weird zijn.
Ik denk dat al die virtuele tracks geen eigen mixer strip krijgen. Je kunt die virtuele kanalen dus alleen naar kanalen op de mixer sturen die al bij een "gewone" track horen. Hierdoor kun je er geen aparte effecten e.d. op toepassen.

Denk ik.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:20:40 #89
108862 a-child-in-chains
pi_34614447
Uk heb nog niet zoveel apparatuur (eigenlijk niks)
Mijn yamaha ns-10m's. Foto is mislukt, maar anders zijn ze wel een lust voor het oog
(een heel stuk minder voor het gehoor). Ik vind ide dingen best wel moi om te zien

Ik zie dat ik ook moet gaan afstoffen
No room for the unlucky.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:19:50 #90
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34622118
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef a-child-in-chains het volgende:
Uk heb nog niet zoveel apparatuur (eigenlijk niks)
Mijn yamaha ns-10m's. Foto is mislukt, maar anders zijn ze wel een lust voor het oog
(een heel stuk minder voor het gehoor). Ik vind ide dingen best wel moi om te zien

[afbeelding]

Ik zie dat ik ook moet gaan afstoffen
Ja, ze zien er enig uit, maar ik begrijp nog steeds niet hoe iemand met die dingen goed kan afmixen! waat voor amp gebruik je om ze te runnen, ik heb nl gehoord dat ze een hele agressieve/krachtige amp nodig hebben om fatsoenlijk te runnen?
  maandag 30 januari 2006 @ 20:31:28 #91
38216 haarb0l
pi_34625159
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:19 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ja, ze zien er enig uit, maar ik begrijp nog steeds niet hoe iemand met die dingen goed kan afmixen!
Ze worden toch ook alleen als tweede paar gebruikt om problemen in het mid te kunnen ontdekken? Ken ze zelf trouwens niet. Werk zelf met Alesis M-One MKII Actives, meer uit budgetoverwegingen dan uit kwaliteitsoverwegingen
  maandag 30 januari 2006 @ 20:42:49 #92
24054 search64
Avec le grande
pi_34625737
Worden idd vooral als tweede paar gebruikt voor referentie op de minder goede speakers die de gemiddelde luisteraar over het algemeen heeft. Als het klinkt op de NS10, dan klinkt het overal goed. Ze zijn sowieso verre van lineair, een enorme smileyface EQ icm met een infinite baffle ontwerp zorgt ervoor dat ze erg snel gaan bonken als je laag niet goed zit. Op zich zou ik er best een setje van bij willen hebben, naast mijn monitoren. Dit was toen het net uit kwam echt zo'n ding van, die en die heeft ze, dan moet ik ze ook hebben.
pi_34647405
Hallo, ik wil graag wat zang+ piano opnemen en heb besloten mijn mixer aan mijn pc aan te sluiten. Maar ik krijg volgens mij geen signaal door op de pc. ik heb een behringer eurorack MX1604A en heb een kabeltje van de mijn tape-out naar mijn SB LIVE! gedaan dus 2x tulp->3,5mm. Ik dacht dat het zo goed zat. ik krijg het geluid wel door mijn monitoren, maar helaas niet in mijn pc, wat doe ik verkeerd?

Mvgr,

Gerben
pi_34648559
Ik heb een vraag maar ik weet niet of ik hier in het goede topic zit, maar jullie weten het hopelijk ook wel.

Ik gebruik Cubase SX2 en daarmee kun je naast stereo en mono tracks ook 5.1 tracks maken. Om die te pannen heb je denk ik een plug in nodig, aangezien je niet gewoon de pan kunt verschuiven.
Ik laad de SurroundPan plug-in in op de track die ik wil pannen. En het pannen lukt alleen tussen links en rechts. Dus alleen in stereo. Als ik het balletje waarmee je het regelt naar de surround kanalen verplaats word het geluid alleen zachter. Maar ik hoor het niet naar de achterste speakers gaan. Heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo?

Ik heb een Creative Live 5.1 maar daarmee heb ik ook wat problemen om 'm ook echt in surround te laten spelen. Met DVDs speelt ie niet in surround af. Maar met de creative speler kan ik wel Ac3 bestanden afspelen in 5.1 surround sound. En bij GTA San Andreas hoor ik ook Surround. Ik weet niet of dit echt is, of dat ik het me inbeeld
pi_34648684
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:16 schreef NiekL het volgende:
Ik heb een vraag maar ik weet niet of ik hier in het goede topic zit, maar jullie weten het hopelijk ook wel.

Ik gebruik Cubase SX2 en daarmee kun je naast stereo en mono tracks ook 5.1 tracks maken. Om die te pannen heb je denk ik een plug in nodig, aangezien je niet gewoon de pan kunt verschuiven.
Ik laad de SurroundPan plug-in in op de track die ik wil pannen. En het pannen lukt alleen tussen links en rechts. Dus alleen in stereo. Als ik het balletje waarmee je het regelt naar de surround kanalen verplaats word het geluid alleen zachter. Maar ik hoor het niet naar de achterste speakers gaan. Heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo?

Ik heb een Creative Live 5.1 maar daarmee heb ik ook wat problemen om 'm ook echt in surround te laten spelen. Met DVDs speelt ie niet in surround af. Maar met de creative speler kan ik wel Ac3 bestanden afspelen in 5.1 surround sound. En bij GTA San Andreas hoor ik ook Surround. Ik weet niet of dit echt is, of dat ik het me inbeeld
check je instellingen van je geluidskaart in windows zelf... ff 5.1 speakers kiezen...
----> configuratiescherm/ geluiden en audio apperaten. tabblad volume en dan rechts onderaan geavanceerd
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:45:17 #96
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34649500
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:36 schreef Justme33 het volgende:
Hallo, ik wil graag wat zang+ piano opnemen en heb besloten mijn mixer aan mijn pc aan te sluiten. Maar ik krijg volgens mij geen signaal door op de pc. ik heb een behringer eurorack MX1604A en heb een kabeltje van de mijn tape-out naar mijn SB LIVE! gedaan dus 2x tulp->3,5mm. Ik dacht dat het zo goed zat. ik krijg het geluid wel door mijn monitoren, maar helaas niet in mijn pc, wat doe ik verkeerd?

Mvgr,

Gerben
Komt je pc-geluid wel via je monitoren, of gebruik je die alleen voor je piano?
Anders moet je even bij je geluidsinstellingen je line in aanvinken (start-instellingen-configuratiescherm-geluiden). Weet je zeker dat je de minijack in de juiste ingang hebt gedaan? En heb je op je mengtafel 'send audio to tape' oid aangezet?
Check mijn band Glorybox
pi_34649612
Ik zag op de Line6 site dat ze daar Reason verkopen. Is het ook zo dat line6 Propellerhead overgenomen heeft? Als dat zo is zou dat kunnen resulteren in een opnamemogelijkheid binnen reason aangezien line6 behoorlijk bezig is met z'n guitarports en UX1/UX2 enz (ik begin te kwijlen).
Aldus.
pi_34649971
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:45 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Komt je pc-geluid wel via je monitoren, of gebruik je die alleen voor je piano?
Anders moet je even bij je geluidsinstellingen je line in aanvinken (start-instellingen-configuratiescherm-geluiden). Weet je zeker dat je de minijack in de juiste ingang hebt gedaan? En heb je op je mengtafel 'send audio to tape' oid aangezet?
ja het werkt alweer hartelijk bedankt!
pi_34649977
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:20 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

check je instellingen van je geluidskaart in windows zelf... ff 5.1 speakers kiezen...
----> configuratiescherm/ geluiden en audio apperaten. tabblad volume en dan rechts onderaan geavanceerd
Daar stond ie al op. Ik heb ook nog even de andree Surround optie gekozen, maar daar deed ie het ook niet bij. Ik heb ook bij de instellingen van de geluidskaart gekeken en daar heb ik ook de 5.1 test gedaan, waarbij je een stem uit elk speakertje hoort, dus die doet het ook. Echt vaag.
Ik kan wel 5.1 mixen maken met zo'n Ac3 decoder (soft encode of iets dergelijks) Maar dat is heel onhandig aangezien je op het gevoel moet mixen. Je moet namelijk 5 mono wave bestanden inladen. Dus dat is helemaal niet efficïent. En bovendien gaan stereo effecten verloren
pi_34650039
en nu ik hier toch ben, nog een vraagje:D

Ik heb op mijn mixer 48V fantom zitten, ik heb een behringer B1. Zover ik weet staat er alleen fantom spanning op de XLR ingangen van mijn mixer, klopt dit? En ik heb in een 6,3mm ingang ook een dynamische microfoon zitten, verder zit er een digitale piano, mijn pc erop ( voor muziek en opname ) Als ik nu wat wil openmen met mijn B-1 dan zet ik fantom aan en dan krijg ik zo'n irritante *PIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiEeeeeeeeeeeP* Weet iemand hoe dit komt? wat doe ik verkeerd?

Mvgr,

Gerben
pi_34650591
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:04 schreef Justme33 het volgende:
en nu ik hier toch ben, nog een vraagje:D

Ik heb op mijn mixer 48V fantom zitten, ik heb een behringer B1. Zover ik weet staat er alleen fantom spanning op de XLR ingangen van mijn mixer, klopt dit? En ik heb in een 6,3mm ingang ook een dynamische microfoon zitten, verder zit er een digitale piano, mijn pc erop ( voor muziek en opname ) Als ik nu wat wil openmen met mijn B-1 dan zet ik fantom aan en dan krijg ik zo'n irritante *PIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiEeeeeeeeeeeP* Weet iemand hoe dit komt? wat doe ik verkeerd?

Mvgr,

Gerben
een dynamische microfoon heeft geen fantoom nodig.. dus die kan je gewoon uitlaten.

maar die piep is dat niet gewoon feedback? probeer je speakers ff anders neer te zetten zodat je microfoon niet naar je speakers wijst..
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:22:43 #102
24054 search64
Avec le grande
pi_34650601
Eerste vraag is ja. Dat gepiep klinkt als een eenvoudige feedbackloop. Maw, als je opneemt zet dan je speakers uit, en zet een koptelefoon op.
pi_34650615
fantoomstroom zit niet op jack ingangen, dat klopt dus

en piieeeeeeeep klinkt als feedback.. speakers zachter?
pi_34650625
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:02 schreef NiekL het volgende:

[..]

Daar stond ie al op. Ik heb ook nog even de andree Surround optie gekozen, maar daar deed ie het ook niet bij. Ik heb ook bij de instellingen van de geluidskaart gekeken en daar heb ik ook de 5.1 test gedaan, waarbij je een stem uit elk speakertje hoort, dus die doet het ook. Echt vaag.
Ik kan wel 5.1 mixen maken met zo'n Ac3 decoder (soft encode of iets dergelijks) Maar dat is heel onhandig aangezien je op het gevoel moet mixen. Je moet namelijk 5 mono wave bestanden inladen. Dus dat is helemaal niet efficïent. En bovendien gaan stereo effecten verloren
staan je cubase instellingen goed? dat is het enige wat ik nog kan bedenken... probeer anders ableton live kan je ook erg relaxt surround mee mixen..
pi_34650800
ook ff een vraagje ik ben van plan om de Evolution MK 449 C midi keybord te kopen hij is erg afgeprijsd bij feedback.. iemand ervaring met dit ding..?
pi_34651086
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:23 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

staan je cubase instellingen goed? dat is het enige wat ik nog kan bedenken... probeer anders ableton live kan je ook erg relaxt surround mee mixen..
Is ableton live een programma? Zo ja, kan ik dan in realtime mixen? Of moet ik dan 5 mono wave's maken en dan maar afwachten hoe het klinkt.
pi_34651144
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:38 schreef NiekL het volgende:

[..]

Is ableton live een programma? Zo ja, kan ik dan in realtime mixen? Of moet ik dan 5 mono wave's maken en dan maar afwachten hoe het klinkt.
yupz is een programma.. www.ableton.com
en je kan realtime mixen...
pi_34651196
Waar kan ik die cubase instellingen voor de geluidskaart oid vinden dan?
Sorry als ik irritant ben
pi_34651198
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:39 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

yupz is een programma.. www.ableton.com
en je kan realtime mixen...
Cool, tnx. Ik zal eens kijken
pi_34651222
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:29 schreef IrfieJ het volgende:
ook ff een vraagje ik ben van plan om de Evolution MK 449 C midi keybord te kopen hij is erg afgeprijsd bij feedback.. iemand ervaring met dit ding..?
Ik heb em, maar dan in de oude uitvoering. De oude uitvoering is redelijk. Gaat het je om hele pianostukken spelen of is het enkel het inspelen van wat riffjes en dergelijke? De toetsen hebben namelijk niet de 'feel' van een echt klavier en zijn toch wel wat plastiek, maar voor het inspelen van wat melodietjes is het prima te doen.

Ook de potmeters en knopjes zijn zeer simpel in de bediening.
pi_34651247
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef NiekL het volgende:
geen idee ik werk niet met cubase...
pi_34651288
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:42 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik heb em, maar dan in de oude uitvoering. De oude uitvoering is redelijk. Gaat het je om hele pianostukken spelen of is het enkel het inspelen van wat riffjes en dergelijke? De toetsen hebben namelijk niet de 'feel' van een echt klavier en zijn toch wel wat plastiek, maar voor het inspelen van wat melodietjes is het prima te doen.

Ook de potmeters en knopjes zijn zeer simpel in de bediening.
het gaat om ableton, reason en traktor dj stuio 3 aan te sturen... niet hele stukken gewoon wat riffjes en om wat soft synths aan te sturen.
dus een goede deal voor die 140 euro denk ik zo...
pi_34651651
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:44 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

het gaat om ableton, reason en traktor dj stuio 3 aan te sturen... niet hele stukken gewoon wat riffjes en om wat soft synths aan te sturen.
dus een goede deal voor die 140 euro denk ik zo...
Dat is een prima koopje dan. De toetsen en potmeters werken prima.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:41:35 #114
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34688263
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:41 schreef NiekL het volgende:
In de handleiding van je kaart en die van cubase

maar anders in de device setup!
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:42:30 #115
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34688294
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:49 schreef Z het volgende:
Ik zag op de Line6 site dat ze daar Reason verkopen. Is het ook zo dat line6 Propellerhead overgenomen heeft? Als dat zo is zou dat kunnen resulteren in een opnamemogelijkheid binnen reason aangezien line6 behoorlijk bezig is met z'n guitarports en UX1/UX2 enz (ik begin te kwijlen).
Volgens mij is propellorheads van L6 ja, maar het is wel tot heden toe nog een hele losse doelgroep. Wie weet kan dat natuurlijk wel in de toekomst veranderen!
pi_35446704
Ik zit er aan te denken om een Phonic Helixboard 18 FireWire te kopen.
Ik kan echter vrij weinig info vinden over dit apparaat.
Weet iemand of het iets is, of heeft iemand er ervaring mee?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:07:22 #117
24054 search64
Avec le grande
pi_35449086
Ik ken dit ding niet, maar Phonic's naam is zo mogelijk nog slechter dan die van Behringer. Dus zoals bij alles wat dit betreft geldt; ga eerst luisteren.
pi_35450307
Ah oke. Maar is firewire verder wel ideaal?

De dingen die ik wil doen:
- Meerdere inputs tegelijkertijd opnemen.
- Ik wil zeg maar de faders ed. in Cubase met apparaat zelf bedienen
- Zo laag mogelijk latency
- Rond de 600 euro

En natuurlijk zo'n goed mogelijk geluid
  zaterdag 25 februari 2006 @ 18:22:29 #119
38216 haarb0l
pi_35483419
Niet echt apparatuur, maar reken het er voor het gemak maar wel onder:
vandaag Nuendo 3 met studentenkorting gekocht. Erg fijn, scheelt ongeveer 800 euro. Moest snel gebeuren want over een paar maanden ben ik afgestudeerd
  maandag 6 maart 2006 @ 17:07:17 #120
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35779242
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:42 schreef NiekL het volgende:
Ah oke. Maar is firewire verder wel ideaal?

De dingen die ik wil doen:
- Meerdere inputs tegelijkertijd opnemen.
- Ik wil zeg maar de faders ed. in Cubase met apparaat zelf bedienen
- Zo laag mogelijk latency
- Rond de 600 euro

En natuurlijk zo'n goed mogelijk geluid
mm misschien ff doorsparen voor die yamaha interface, ik ben ff zijn naam kwijt, maar dat beestje doet alles wat je opsomt. Kost ongeveer 1000 euro is en super geintergreerd met cubase!

Wie o wie weet de naam?
  maandag 6 maart 2006 @ 17:12:13 #121
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35779402
de yamaha 01x dus! na even zoeken!
pi_35780996
Heeft er nog iemand interesse in deze Focusrite TrakMaster Pro Pre-Amp/Compressor?
Hij is 8 maanden oud en in perfecte staat. Incl. aankoopbon.

Zie ook : [TK] Focusrite TrakMaster Pro (Pre-Amp/Compressor)
  maandag 6 maart 2006 @ 20:08:22 #123
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35786075
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:05 schreef PhoenixPerry het volgende:
Heeft er nog iemand interesse in deze Focusrite TrakMaster Pro Pre-Amp/Compressor?
Hij is 8 maanden oud en in perfecte staat. Incl. aankoopbon.

Zie ook : [TK] Focusrite TrakMaster Pro (Pre-Amp/Compressor)
Helaas,

Heb al een platinum pre/comp. Maar moet er wel bijzetten dat het fijne dingen zijn!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:42:32 #124
38216 haarb0l
pi_35801930
Interesse zeker. Maar ik ben momenteel compleet blut.

...en mijn Alesis M-ones willen niet meer aan sinds de stroomuitval
pi_35925612
Ik heb toch die Phonic Helixboard 18 gekocht, op aanraden van een collega van m'n vader die geluidstechnicus is. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik 'm fatsoenlijk moet laten werken.

Ik heb er op cdtje Cubase LE bijgekregen. Maar ik heb een hekel aan die versie. Ik heb 'm toch maar geinstalleerd en aangezet. Ik heb 't geconfigureerd, en de ASIO driver op Phonic gezet.
En toen heb ik bij VST Input (F5) gekeken en daarbij kon ik 4 kanalen selecteren (aangezien LE maar 4 kanalen simultaan kan opnemen)
Als ik dan bij de track bij input keek zag ik ook Ch 1 tm 4 staan. (En als ik kanaal 1+2 en 5+6 aangaf zag ik ch 1 ch 2 ch 5 en ch6) Dus dat leek te werken.

Toen heb ik het met Cubase SX2 geprobeerd. Waarvan ik een gekraakte versie heb (Dankje H2O).
Daar heb ik 't ook geconfigureerd door de Phonic driver te kiezen en vervolgens op Switch te klikken. In Cubase SX Kon ik datzelfde F5 venster niet vinden maar ik zag bij VST Inputs in het Device Setup venster wel gewoon de 16 kanalen van m'n mixer staan, dus ik nam aan dat dat goed was. Dan klik ik vervolgens op een track om een input te kiezen. Ik klik op track 2 (mono) en klik op In: Daar zie ik niet de 16 kanalen staan die ik zou moeten zien (Bij SE zag ik 4 kanalen) maar nu zag ik gewoon de 2 kanalen die ik ook zag met m'n Creative Live (gewoon links en rechts dus)

Toen heb ik na heel veel kutten geprobeerd om gewoon bussen aan te maken, alhoewel ik niet het idee heb dat het zo echt zou moeten. Ik druk op F4 om naar de inputs te gaan. Daar maak ik 16 nieuwe mono bussen aan en ik laat de ASIO Device Ports zeggen vanaf welk kanaal op m'n Phonic hij moet opnemen. Vervolgens heb ik dit Bus ding opgeslagen zodat ik dat niet elke keer hoef te doen.

Ik heb niet echt het idee dat dit zo hoort. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik atlijd met een gewone simpele geluidskaart heb gewerkt, en nooit met een multitrack mixer. Ik heb ook nog geen speakers voor m'n mixer. Ik heb altijd m'n geluidskaart+computer speakers gebruikt. Maar ik kan nu alleen buiten cubase m'n speakers nog gebruiken. In de mixer kun je ook speakers steken. Maar die heb ik geen. Dus nu heb ik m'n koptelefoon in de Phones gestopt.

Ook stond in de handleiding (Waar echt geen ruk in stond) dat ik op Channel On op de mixer moest drukken om het kanaal aan te zetten. Maar het maakt niks uit of ik 't aan of uit heb staan. Ik hoor niks. Behalve als ik op solo druk. Dan hoor ik pas iets, en als ik dan de volume fader beweeg maakt het helemaal geen verschil. Bij de fader van het kanaal, en de master fader niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:38:22 #126
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35925734
Misschien een legale versie kopen waar je de handleiding bij krijgt?!?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:39:43 #127
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35925791
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:34 schreef NiekL het volgende:
Toen heb ik na heel veel kutten geprobeerd om gewoon bussen aan te maken, alhoewel ik niet het idee heb dat het zo echt zou moeten. Ik druk op F4 om naar de inputs te gaan. Daar maak ik 16 nieuwe mono bussen aan en ik laat de ASIO Device Ports zeggen vanaf welk kanaal op m'n Phonic hij moet opnemen. Vervolgens heb ik dit Bus ding opgeslagen zodat ik dat niet elke keer hoef te doen.

Ik heb niet echt het idee dat dit zo hoort.
Ik vrees van wel. Cubase maakt niet automatisch de diverse inputs aan, helaas. Maar als je een keer van die presets maakt ben je verder klaar.

edit: Wij hadden hetzelfde probleem met RME en MOTU kaarten dus ik neem aan dat het voor alle multitrack apparaten geldt.

Waarom heb je eigenlijk een hekel aan LE? Zelf vind ik het wel prettig, lekker no-nonsense. Je moet het niet gebruiken voor opnames met veel sporen & effecten maar voor demo's vind ik het wel lekker stabiel draaien (er is niks zo vervelend als een sequencer die crasht op het moment dat je net een geniale creatieve ingeving hebt ).
pi_35927365
Zeggen dat iemand de originele versie moet kopen is altijd leuk en makkelijk ja (Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan... vooral als het gaat om muziek) Maar ik schiet er verder geen ruk mee op. Toch bedankt voor de reactie want het brengt wel een flauwe glimlach op mijn gelaat.

Bug80> Ik werk niet graag met LE omdat ik inderdaad ontiegelijk veel sporen en effecten enzo gebruik. En ik gebruik ook bijna elke feature die cubase biedt (Overdreven !) Verder heb ik ook nog nooit problemen gehad met een Crashende Cubase (Klinkt als een nieuwe Suske & Wiske!). Bedankt voor de reactie. Heb je misschien nog iets voor mijn 2e probleempje?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:30:17 #129
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35927499
quote:
Ik werk niet graag met LE omdat ik inderdaad ontiegelijk veel sporen en effecten enzo gebruik. En ik gebruik ook bijna elke feature die cubase biedt (Overdreven !)
Ok dat is duidelijk.
quote:
Verder heb ik ook nog nooit problemen gehad met een Crashende Cubase
You lucky guy!
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:26 schreef NiekL het volgende:
Heb je misschien nog iets voor mijn 2e probleempje?
Ik snap niet helemaal wat je daar bedoelt? Heb je het dan over de faders in Cubase?

Als je tijdens het opnemen iets wilt horen moet je het beroemde "luidsprekertje" aanzetten, een icoontje van een luidspreker naast de fader. Deze krijgt dan de kleur oranje. Tijdens het afspelen moeten die juist weer uit staan om het kanaal te kunnen horen.

Het volume kun je dan alleen regelen met de "inputs", deze zitten links van de Cubase mixer als het goed is. Tijdens het afspelen kan je de gewone faders gebruiken.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:35:56 #130
97796 bpm
Suzuki GSX-R 750 Freak!!!
pi_35927686
Vorige week mijn eerste echte apparatuur binnengekregen, en wel de E-Mu Xboard49 (midi keyboard / controller). Werkt tot nu toe super!
http://www.mencom.nl Mencom IT Service
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:06:23 #131
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35928636
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:26 schreef NiekL het volgende:
Zeggen dat iemand de originele versie moet kopen is altijd leuk en makkelijk ja (Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan... vooral als het gaat om muziek) Maar ik schiet er verder geen ruk mee op. Toch bedankt voor de reactie want het brengt wel een flauwe glimlach op mijn gelaat.
Tja, ik moet zelf zeggen, ik heb ook 2 jaar met illegale versie gewerkt, dus ik verwijt je niks . Echter ik heb op een paar belangrijke momenten een crash gehad en toen ik afgelopen augustus echt aan de gang wilde in mijn nieuwe eerste echte homestudio, zat ik daar met een hoop nieuwe gear, terwijl mijn hoofdprogramma niet zo stabiel was, zeker niet met veel samples enzo. Ik ben toen met het schaamrood naar mijn dealer gegaan en heb hem eerlijk opgebiecht dat ik nog een illegale versie had en nu "the real deal" nodig had! gelukkig was hij heel behulpzaam en kon hij mijn eerlijkheid wel waarderen dus gelukkig liepen we beiden met een glimlach op t einde dat we wat goeds hadden gedaan!

Ik moet zeggen dat dat misschien nog wel de beste koop was omdat deze cubase echt superstabiel is en me nooit in de steek heeft gelaten!
pi_35928723
Dat vind ik ook een goede reden om de originele te kopen. Ik zou hetzelfde gedaan hebben
pi_35929100
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:30 schreef BUG80 het volgende:

Ik snap niet helemaal wat je daar bedoelt? Heb je het dan over de faders in Cubase?

Als je tijdens het opnemen iets wilt horen moet je het beroemde "luidsprekertje" aanzetten, een icoontje van een luidspreker naast de fader. Deze krijgt dan de kleur oranje. Tijdens het afspelen moeten die juist weer uit staan om het kanaal te kunnen horen.

Het volume kun je dan alleen regelen met de "inputs", deze zitten links van de Cubase mixer als het goed is. Tijdens het afspelen kan je de gewone faders gebruiken.
Ik bedoel de faders op m'n Helixboard. De tips ga ik maandag uitproberen want ik ga zo slapen en morgen naar m'n vriendin
Ik laat het nog weten of het is gelukt of niet. Ik heb ook al een mailtje naar Phonic gestuurd.

Bedankt voor je hulp
pi_35939458
Wat word er eigenlijk bedoeld met 'meer sporen opname techniek' , oftewel, de sporen die met opname te maken hebben ?

Ik las ook ergens vluchtig dat de subgroepen op je mixer er iets mee te maken hebben, wie o wie kan me iets vertellen hierover?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:41:48 #135
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35940191
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:10 schreef sound-storm het volgende:
Wat word er eigenlijk bedoeld met 'meer sporen opname techniek' , oftewel, de sporen die met opname te maken hebben ?

Ik las ook ergens vluchtig dat de subgroepen op je mixer er iets mee te maken hebben, wie o wie kan me iets vertellen hierover?
Meer sporen opname techniek is een vertaling van Mulitracking, wat wil zeggen dat je meerdere instrumenten/microfoons tegelijkertijd los van elkaar in je sequencer kan opnemen. Je kunt dan in plaats van iedere partij/microfoon apart juist een boel tegelijkertijd opnemen en toch naderhand ieder instrument apart bewerken! Je subgroepen hebben er niet veel mee te maken, aangezien je die niet hoeft te gebruiken voor multitracking.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:57:07 #136
38216 haarb0l
pi_35943427
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:06 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Tja, ik moet zelf zeggen, ik heb ook 2 jaar met illegale versie gewerkt, dus ik verwijt je niks . Echter ik heb op een paar belangrijke momenten een crash gehad en toen ik afgelopen augustus echt aan de gang wilde in mijn nieuwe eerste echte homestudio, zat ik daar met een hoop nieuwe gear, terwijl mijn hoofdprogramma niet zo stabiel was, zeker niet met veel samples enzo. Ik ben toen met het schaamrood naar mijn dealer gegaan en heb hem eerlijk opgebiecht dat ik nog een illegale versie had en nu "the real deal" nodig had! gelukkig was hij heel behulpzaam en kon hij mijn eerlijkheid wel waarderen dus gelukkig liepen we beiden met een glimlach op t einde dat we wat goeds hadden gedaan!
Ik heb dus ook van de week Nuendo 3 legaal gekocht (nog niet binnen, maar wel al betaald). Hij vroeg of ik welke versie ik wilde. Ik: Van Nuendo is er toch maar een versie? Maar hij bedoelde een upgrade of de volledige versie.

Ik vroeg of ik mocht upgraden vanaf Nuendo H2O, maar dat mocht niet Kreeg enkel strafpunten zei 'ie. Gelukkig had ik net met een van hun medewerkers gehoord dat 'ie ook Nuendo 3 H2O had aangeschaft Maar goed. Met de komst van mijn bedrijfje wil ik wel alles volgens de regeltjes doen - als je er aan verdiend, moet je er ook voor betalen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:38:08 #137
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35946389
Precies, en niet te vergeten dat je als je legale software hebt, je ze ook nog van de belasting af kan trekken!
pi_35962746
Ik wil nieuwe monitoren naast mijn Behringer's, het liefst de Bm6a's of de ADAM P11a's met een goede sub. Behalve het probleem van geld, speelt er ook het probleem van ruimte. Op verschillende sites wordt beweerd dat de P11a's meer geschikt zijn voor kleine kamers en de BM6a's idem. Mijn vraag is, wat is een kleine kamer? Ik heb zelf een kamer van zo'n 4 bij 3,5 die ik zo goed mogelijk heb ingericht op geluid.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:49:19 #139
24054 search64
Avec le grande
pi_35962794
Das een kleine kamer. Betwijfel of je met die monitors nog een sub nodig hebt.
pi_35964037
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:49 schreef search64 het volgende:
Das een kleine kamer. Betwijfel of je met die monitors nog een sub nodig hebt.
Ik vraag me vooral af of mijn ouders en de buren er erg van gecharmeerd zijn.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:25:48 #141
24054 search64
Avec le grande
pi_35975514
Ik heb een iets grotere kamer dan jij en BM5A'tjes ipv de 6'jes, en eerlijk gezegd mis ik geen laag. Misschien omdat ik andere muziek leuk vind. Ik hoor in ieder geval prima hoeveel laag er in een mix zit en daar draait het toch om, nietwaar?
  zondag 12 maart 2006 @ 22:31:52 #142
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35975741
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:25 schreef search64 het volgende:
Ik heb een iets grotere kamer dan jij en BM5A'tjes ipv de 6'jes, en eerlijk gezegd mis ik geen laag. Misschien omdat ik andere muziek leuk vind. Ik hoor in ieder geval prima hoeveel laag er in een mix zit en daar draait het toch om, nietwaar?
Subs bij een monitor set worden over het algemeen ook sterk afgeraden volgens mij. Dat is alleen handig als je hip-hop of R&B produceert en dan nog moet je heel goed oppassen dat je het laag wel goed mixt.
pi_35976305
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:25 schreef search64 het volgende:
Wat voor muziek maak je?

Ik maak voornamelijk de zwaardere breaks en psychedelic trance
  zondag 12 maart 2006 @ 22:49:47 #144
38216 haarb0l
pi_35976490
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Precies, en niet te vergeten dat je als je legale software hebt, je ze ook nog van de belasting af kan trekken!
Ah, de eerste aankoop die ik moet gaan afschrijven
pi_35980669
Misschien is dit ook wel even iets voor dit topic. ik heb aan beide halve nummers niet veel gedaan om het echt goed te laten klinken maar hier gaan we

Een 10 minuten eigen productie met:
Mijn ingebouwde iBook microfoon en Garage Band

Een akoestische gitaar (met een plugin erover heen)
Software Bass
en 2 keer ingezongen.

Even laten zien hoe je in 10 minuten tijd de meeste troep opneemt

Get Drunk Blues

En het iets serieusere werk maar nog steeds met dezelfde 'gear'.
Sever Years van Norah Jones

Ik vind het toch wonderbaarlijk leuk werken dat Garage band. Volgende keer even proberen met mijn goede condensator mic.

Geniet of Huiver
pi_35983554
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:44 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Wat voor muziek maak je?

Ik maak voornamelijk de zwaardere breaks en psychedelic trance
vind ik ook wel stoer !!!
  maandag 13 maart 2006 @ 21:34:57 #147
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36004604
Hey, ik heb een vraagje

Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand
Check mijn band Glorybox
  maandag 13 maart 2006 @ 21:39:06 #148
144213 Adidah
Het was wraak
pi_36004757
Ik heb nog een Clavia Nordlead en een Roland Juno-106 ergens op mijn zolder staan. Eigenlijk best wel zonde, maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor .
pi_36008909
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:39 schreef Adidah het volgende:
Ik heb nog een Clavia Nordlead en een Roland Juno-106 ergens op mijn zolder staan. Eigenlijk best wel zonde, maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor .
Ze hadden bij mij in mijn huis kunnen staan en gebruikt worden.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:16:23 #150
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36016738
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:34 schreef Svyatagor het volgende:
Hey, ik heb een vraagje

Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand
wat noise-gates om het achtergrond geruis weg te halen. voor de verdere rest kun je iets van TC resoration of het waves restoration pakket gebruiken. Echter de prijs van die pakketten zullen het niet voor een interview rechtvaardigen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:20:20 #151
144213 Adidah
Het was wraak
pi_36016840
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:23 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ze hadden bij mij in mijn huis kunnen staan en gebruikt worden.
Maar dat staan ze niet .
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:17:36 #152
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36024146
Ik vind een Nordlead hebben en niet gebruiken wel als vloeken in de kerk hoor
pi_36024222
"Hey, ik heb een vraagje

Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand"

rubbish in is rubbish out zeggen ze
als het overstuurd is kan je daar nix meer aan doen
achtergrond-gebabbel in stukjes waar niets gezegd wordt zou je misschien weg kunnen gaten (met cool edit ofzo) maar aangezien de boel flink overstuurd is zal het volumeverschil wel te klein zijn om daar iets mee te doen

sorry, maar dit wordt nix vrees ik
pi_36025047
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:20 schreef Adidah het volgende:

[..]

Maar dat staan ze niet .
Ik wil ze best even op komen halen hoor, ik ben de beroerdste niet. Als ze je toch alleen maar in de weg staan daar,...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:48:48 #155
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36030573
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:19 schreef S_T_W het volgende:
"Hey, ik heb een vraagje

Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand"

rubbish in is rubbish out zeggen ze
als het overstuurd is kan je daar nix meer aan doen
achtergrond-gebabbel in stukjes waar niets gezegd wordt zou je misschien weg kunnen gaten (met cool edit ofzo) maar aangezien de boel flink overstuurd is zal het volumeverschil wel te klein zijn om daar iets mee te doen

sorry, maar dit wordt nix vrees ik

Ik was er al bang voor. Ik ga er vanavond mee kloten, misschien kan ik het nog een beetje acceptabel krijgen, anders toch maar clip-on mics gebruiken voor interviews...
Check mijn band Glorybox
pi_36118905
overstuurd wordt idd nooit meer goed, maar of je nou clipjes gebruikt of iets anders: je achtergrond'ruis' wordt er niet minder door, enkel door close miking en goed richten van je mikes voorkom je dat. met een goede parametrische eq kom je achteraf een heel eind, maar ook dan geldt nog steeds: slecht opgenomen blijft slecht klinken. je kan dus beter goede mikes huren dan uren achteraf gaan lopen editen...
pi_36125207
Ik heb een heel irritant probleem. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.

Ik heb een computer met een harde schijf van 80GB, een processor van 1Ghz en geheugen van 1024 MB. Er zit een m-audio delta 44 geluidskaart in, en ik werk met Cubase SX. Het vervelende is dat wanneer ik audio speel via Windows Media Player hij heel vaak vastloopt. Hetzelfde gebeurt echter ook als ik in Cubase werk. Ik had voorheen dit probleem niet dus ik denk dat het een instelling is ergens. Alleen ik weet niet waar, ik heb het idee dat de audio kaart niet helemaal goed staat qua instellingen.

Maar ik heb er niet genoeg verstand van, dus weet iemand wat het zou kunnen zijn?
pi_36126597
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:11 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ik heb een heel irritant probleem. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.

Ik heb een computer met een harde schijf van 80GB, een processor van 1Ghz en geheugen van 1024 MB. Er zit een m-audio delta 44 geluidskaart in, en ik werk met Cubase SX. Het vervelende is dat wanneer ik audio speel via Windows Media Player hij heel vaak vastloopt. Hetzelfde gebeurt echter ook als ik in Cubase werk. Ik had voorheen dit probleem niet dus ik denk dat het een instelling is ergens. Alleen ik weet niet waar, ik heb het idee dat de audio kaart niet helemaal goed staat qua instellingen.

Maar ik heb er niet genoeg verstand van, dus weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Het kan een driverprobleem zijn. De-installeer (soms moet je handmatig even de resten verwijderen) alle drivers en installeer de nieuwste geteste drivers.

Het kan een IRQprobleem zijn, check in welk slot je de Delta 44 hebt geplaatst en of die nergens anders voor gebruikt wordt.

Windows Media Player werkt niet met asio, je moet dus ook het paneel van je Delta 44 instellen op WDM voor zover ik weet. Een vriend van me had ooit een Delta en die heb ik ooit eens in een flits gezien. Cubase werkt in ieder geval met de asio-driver.

M-Audio mensen hier?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:56:22 #159
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36128208
Ik ben het met je uitleg eens!

Kleine toevoeging: Check of je op de m-audio control panel wel de juiste sample rate hebt staan en/of je s/pdif instellingen niet per ongeluk actief hebt gezet terwijl je er op dat moment geen gebruik meer mee maakt.

Hopelijk doet ie het snel weer!

Wat betreft je PC: die is goed genoeg, alleen ff checken als je cubase versie hoger dan 1 gebruikt, of de processor snel genoeg is!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:28:08 #160
38216 haarb0l
pi_36130728
Hmz. Mijn Alesis M-one Actives zijn naar de kloten. Reparatiekosten zijn ongeveer gelijk aan een nieuwe set maar ik koop dan liever die Mackie HR 624 - of heeft iemand anders aanraders (onder de 500 euro per stuk?)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:40:32 #161
71333 BUG80
Stop making sense
pi_36131182
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef haarb0l het volgende:
Hmz. Mijn Alesis M-one Actives zijn naar de kloten. Reparatiekosten zijn ongeveer gelijk aan een nieuwe set maar ik koop dan liever die Mackie HR 624 - of heeft iemand anders aanraders (onder de 500 euro per stuk?)
In die prijsklasse ben ik zelf wel tevreden over de Tannoy Reveal Active.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:49:09 #162
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36131437
quote:
Doen!

Ik heb zelf de 624's en heb niets anders dan lof over deze boxjes! ze klinken echt heel neutraal en het detail wat ze geven vind ik tot nu toe nog ongeevenaard in deze prijsklasse. Je hoort foutjes e.d. echt meteen wat wel zo handig is! Een andere optie kand e dynaudio bm5 zijn. Ik vind deze ook lekker klinken, maar ik vond ze wat minder neutraal/droog. Maar das natuurlijk persoonlijk!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:13:32 #163
24054 search64
Avec le grande
pi_36132115
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:49 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Doen!

Ik heb zelf de 624's en heb niets anders dan lof over deze boxjes! ze klinken echt heel neutraal en het detail wat ze geven vind ik tot nu toe nog ongeevenaard in deze prijsklasse. Je hoort foutjes e.d. echt meteen wat wel zo handig is! Een andere optie kand e dynaudio bm5 zijn. Ik vind deze ook lekker klinken, maar ik vond ze wat minder neutraal/droog. Maar das natuurlijk persoonlijk!
Ik vind precies het tegenovergestelde.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:12:03 #164
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36136846
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:13 schreef search64 het volgende:

[..]

Ik vind precies het tegenovergestelde.
Dat had ik al verwacht
pi_36138800
Ik ben een groot Dynaudio-fan, dus ik ben het zeker met search64 eensch.

Nee de 624's heb ik ook gehoord een tijd geleden in een winkel, naast de bm6a's. Die 624's zijn vrij schel in het hoge midden en laag geven ze een vrij vreemd beeld. Ik vond het niet 'eerlijk' klinken, terwijl die bm6a's alle fouten in je mix laat zien. Even later kwam ook de vergelijking met de bm5's en alhoewel ik de bm5's wat minder vond dan de bm6a's, steken ze met kop en schouder boven die mackies uit.

Just my two cents.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:27:15 #166
38216 haarb0l
pi_36139509
Grappig, sinds gisteren overweeg ik ook de mb5s, die zijn dus naar jullie mening eerlijker? Dat is vooral belangrijk aangezien ik veel sound design doe.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:17:38 #167
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36140514
Ik ben het er juist niet mee eens. Wat veel mensen vergeten is dat je de monitors bij je kamer moet zoeken. Speel eens met de instellingen op de achterkant van zowel de dynaudio's als de mackies. er zal dan een wereld voor je open gaan. ik had zelf in een simulatie van mijn kamer dat de dynaudio's wat flabberig in het laag waren.

Ik had zelf namelijk ook dit in de winkel. Pas toen ik achterop keek zag ik dat de instellingen van beide concurrenten heel verschillend waren. de ene stond op grote kamer, terwijl de andere op kleine kamer stond.

vraag in de winkel of ze de boxen zetten zoals jij ze ook in je kamer zal zetten en let daarbij ook op de afstand en materiaal van de muur.
pi_36141800
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben het er juist niet mee eens. Wat veel mensen vergeten is dat je de monitors bij je kamer moet zoeken. Speel eens met de instellingen op de achterkant van zowel de dynaudio's als de mackies. er zal dan een wereld voor je open gaan. ik had zelf in een simulatie van mijn kamer dat de dynaudio's wat flabberig in het laag waren.

Ik had zelf namelijk ook dit in de winkel. Pas toen ik achterop keek zag ik dat de instellingen van beide concurrenten heel verschillend waren. de ene stond op grote kamer, terwijl de andere op kleine kamer stond.

vraag in de winkel of ze de boxen zetten zoals jij ze ook in je kamer zal zetten en let daarbij ook op de afstand en materiaal van de muur.
Ik heb beide boxen geluisterd in een kamer die zeer vergelijkbaar was met mijn eigen kamer hier, maar uberhaupt kun je in de frequency respons en 'sweet spot' van monitoren wel degelijk verschillen horen. Als ik toch voor Mackie zou gaan, dan zou ik zeker doorsparen voor de 824's! Maar ik ben het met je eens dat akoestiek van een belangrijk, niet te onderschatten belang is. Daarom is het ook zaak je afluisterkamer zo goed mogelijk in te richten.
pi_36142415
Even een snel vraagje hoor, met welk gratis te downloaden programma kan ik goed opnemen via de line in in mijn pc, en kan ik tevens geluidsfragementen die ik luister bijv, via een stream op internet, direct opnemen ?

alvast bedankt
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:52:29 #170
71333 BUG80
Stop making sense
pi_36142612
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:42 schreef sound-storm het volgende:
Even een snel vraagje hoor, met welk gratis te downloaden programma kan ik goed opnemen via de line in in mijn pc, en kan ik tevens geluidsfragementen die ik luister bijv, via een stream op internet, direct opnemen ?

alvast bedankt
Audacity
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:54:00 #171
71333 BUG80
Stop making sense
pi_36142632
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:52 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Audacity
edit: Je moet wel de streams real time opnemen (door bijvoorbeeld als geluidsbron "Wave" of "What you hear" te kiezen). Direct bijvoorbeeld de .asf of .rm stream opslaan, zoals WMRecorder bijvoorbeeld kan, gaat niet.
pi_36142743
thanks, downloading
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:13:26 #173
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_36143010
quote:
KRK Rokit 8's! Topmonitoren.. Strak laag, eerlijk, zeer definieerbaar.. En voor 399 p/stuk netjes geprijsd! (Zijn actief.)

Pfoei, net mijn home-studiootje maar eens omgegooid.. Roland Jp-8000 en Waldorf Micro-Q zijn eruitgegaan, heb nu een Alesis Ion en een Novation Nova.. Sjeuz wat een vette bakken zeg!! Belachelijk...
pi_36143459
Ik ben ook zwaar geinteresseerd in die Nova, zo duur zijn ze niet tweedehands. Omschrijf eens wat er zo tof aan is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tranceptor op 18-03-2006 18:20:49 ]
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:12:48 #175
38216 haarb0l
pi_36145569
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:13 schreef Tranceptor het volgende:

[..]
Maar ik ben het met je eens dat akoestiek van een belangrijk, niet te onderschatten belang is. Daarom is het ook zaak je afluisterkamer zo goed mogelijk in te richten.
Ik heb een gedeelte van mijn voormuur, linkermuur, achtermuur (heel klein beetje, staat een boekenkast) en plafond beplakt met auralex platen. Rechtermuur kan niet ivm grote ramen
Speakers komen op standaards ongeveer een an anderhalve meter van de muur af te staan (staan nu nog gewoon op mijn bureau...)

Ik hoop dat ze proefopstellingen bij Nederland Muziek hebben staan, maar volgens mij is vooral Feedback Rotterdam in dat opzicht goed, right?

Ik ga nog maar even goed inlezen in beide speakers iig (Mackie vs Dynaudio)
  zondag 19 maart 2006 @ 10:51:42 #176
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_36162543
Maar even wat fotootjes geschoten, misschien ook wel leuk om even hier neer te zetten:

Mijn hobby-hoekje!

Mijn bureaublad met als stralend middelpunt de Yamaha O1X audio/midi interface/control surface/digimixert.. Naast het rack staan:
Alesis ModFX Philtre (resonant filter) en Bitrman (bitcrusher), Roland MC-505, Boss SE-50 effectenbak, Phonic mm1002a mini-mixert, Shure SM-58 microfoon.
Monitoren zijn KRK Rokit 8's...

Close-up van het rack, van boven naar onder:
Mijn nieuwe vriendje, de Novation Nova
Behringer Ultra-Curve Pro DSp 8024 EQ/Realtime Analyzer
Behringer Composer Pro MDX2200 Compressor
Behringer PX2000 Patchbay

Mijn andere nieuwe vriendje, de Alesis Ion

Nog een keer het rackje..

KRK Rokit 8 monitoring..
Met daarbovenop natuurlijk een koe!

De achterkant van mijn bureau.. Boel snoertjes!

En tot slot een kunstig fotootje.. Ledjes + hoge sluitertijd = vettigheid

Tranceptor: Ik heb hem nog maar net, maar de Nova kan zo ongelofelijk veel.. 3 osc's, 2 ringmodulatoren, 3 envelopes, x (even kwijt) lfo's, een uitgebreide modulation-matrix zodat je alles naar alles kunt routen, 7 effects PER PART, dus 42 in totaal, uitgebreide arpeggiator, veel knoppen, alles binnen handbereik, en het allerbelangrijkste: de sound...
Van knetterharde kraakpiep-sounds tot aan warme pads, van dikke gabberkicks tot aan jaren80 leads, hij kan alles... Knoppen sturen ooknog midi uit, dis nog een handige controller ook nog.. Zeker voor het geld dat ze nu nog maar kosten, een waanzinnige aanrader!!
  zondag 19 maart 2006 @ 11:00:58 #177
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36162668
Ziet er mooi uit

Kleine tip: zorg dat de stroomkabels niet parallel lopen met signaalkabels dat scheelt in de ruis! Dus de stroomkabels samen tie-wrappen en de signaalkabels samen tie-wrappen. Als ze toch langs elkaar moeten kun je ze het beste haaks laten kruisen. Ik zie niet echt op de foto of je dat ook zo gedaan hebt, maar ik dacht ik zeg het toch maar even!
  zondag 19 maart 2006 @ 11:14:30 #178
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_36162906
Hehe, thanks voor de tip! Wist dat al wel, heb dat in het begin wel geprobeerd, maar ik haal de boel regelmatig los om het weer opnieuw aan te sluiten, dus het lukt niet altijd evengoed.. Het ene apparaat heeft ook weer een interne voeding, de ander een externe, pff, je wordt er gaar van
Maar heb gelukkig geen last van ruis hier, dus het valt allemaal nog wel mee.. Thanks iig!
pi_36163206
Dat ziet er zeker koeltjes uit. Dit is mijn voorlopig setup. Mijn rack staat er niet op, daar zit nog een Aphex 204 Aural Exciter en Lexicon MPX-1 in. Binnenkort komt daar misschien een Alesis 3630 Compressor en een Novation Nova bij.

Dat Final Fantasy-kleed hangt er nu overigens recht voor en mijn gewone boxen staan nu wel op gelijke hoogte. Daarnaast heb ik ook nog eens opgeruimd. Kortom, ik ben te lui een nieuwe foto te nemen.
  zondag 19 maart 2006 @ 13:22:52 #180
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36165901
Ook mooi!
Moet binnenkort ook zelf es een foto'tje maken van mn nieuwe setup!

Hey, is dat een virus in de hoek?!? zo ja, hoe bevalt ie?
pi_36171424
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ook mooi!
Moet binnenkort ook zelf es een foto'tje maken van mn nieuwe setup!

Hey, is dat een virus in de hoek?!? zo ja, hoe bevalt ie?
Hij bevalt zeeeeeer goed, mijn rooie skatje

Waarom zou je nog een vrouw willen als je al zoveel leuke knopjes hebt.
  zondag 19 maart 2006 @ 18:18:35 #182
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36173916
omdat de gaatjes te klein zijn!
pi_36173988
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
omdat de gaatjes te klein zijn!
Ow ja.

zondag 19 maart 2006 @ 22:04:24 #184
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_36182829
Ziet er wel strak uit!! Lijkt me alleen zwaar onhandig? Tenminste, je moet al opstaan om je toetsen te kunnen bespelen, en wil je je Virus even kietelen moet je al half over je bureau hangen.. Of heb jij een andere werkwijze? Ik vind het juist wel lekker om alles binnen handbereik te hebben (Heb ik mijn hokje ook op ingericht..)

Maar then again, whatever works for you.. In ieder geval erg netjes!!
pi_36187956
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Ethereal het volgende:
Ziet er wel strak uit!! Lijkt me alleen zwaar onhandig? Tenminste, je moet al opstaan om je toetsen te kunnen bespelen, en wil je je Virus even kietelen moet je al half over je bureau hangen.. Of heb jij een andere werkwijze? Ik vind het juist wel lekker om alles binnen handbereik te hebben (Heb ik mijn hokje ook op ingericht..)

Maar then again, whatever works for you.. In ieder geval erg netjes!!
Hmm mijn Virus heb ik hier iets naar achter staan omdat ik wat schoolwerk gedaan had en mijn buro daar ook nog voor gebruik. Als ik bezig ben met muziek, haal ik gewoon die Virus naar voren en ga ik erme stoeien. Mijn klavier staat inderdaad op een standaard, maar ik kan hem (zoals ik vaak genoeg doe) ook nog voor me kwijt op het bureau voor de monitoren.

Dan verhuis ik mijn draadloze keyboard eventjes naar links en heb ik slechts te maken met de muis die ik dan soms nodig heb. Broodnodige toetsencombinaties doe ik dan wel even met mijn linkerhand. De ervaring leert echter dat ik of aan het spelen ben, of aan het editen.
Kortom, dit lijkt misschien onhandig zoals het staat, maar het is juist een ontzettend handige, mutlifunctionele setup.

Dat was ook precies wat ik wilde toen ik het een half jaar geleden zo heb ingericht. Het enige onvoorziene nadeel is de plaatsing van mijn rack onder het bureau. Voor de instellingen van mijn rack moet ik nu door de knieen. Maar wellicht dat ik een dezer dagen een mansizerack koop die ik nog naast mijn buro zet (aan de andere kant), zodat ik daar ook 1 maal rollen met mn comfortabele bureaustoel vandaan ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tranceptor op 20-03-2006 10:19:04 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 09:59:33 #186
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36192679
Ik heb ook idd alles binnen handbereik staan, dat is wel zo handig. Maarja zoveel spullen heb ik dna ook niet
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:09:35 #187
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36545798
Leuk lekkend nieuwtje:

http://www.mi7.co.jp/pro/duende/

Voor degenen die geen Japans spreken:

Dit wordt een soort van 19" SSL-powercore variant waarbij je tot 32 kanalen (96khz) ssl eq en compressie kan krijgen in bijvoorbeeld cubase. Na frankfurt zullen we vast meer weten! Richtprijs is +- 1600 euro.
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:29:26 #188
24054 search64
Avec le grande
pi_36555062
Doe mij maar een nieuwe Moog.
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:16:44 #189
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36557938
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:29 schreef search64 het volgende:
Doe mij maar een nieuwe Moog.
Of niet
  maandag 3 april 2006 @ 14:36:43 #190
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_36607796
*Verplaatst zich naar kenners* ( Behringer (B1), wie heeft hier ervaring mee )

Ben opzoek naar een niet al te dure microfoon maar met wel zuivere kwaliteit. Nu heeft een vriend in zijn studio een Behringer B1 microfoon waar hij erg over te spreken is, heeft iemand hier ervaring mee (uberhaupt met Behringer) want misschien wil ik deze ook kopen.
http://www.event-renting.ch/shop/images/b-1_equipment_g.jpg

Met deze mixer trouwens http://feedback.nl/?id=55&b=UB1002, of is dat geen goed idee?
las wat over Behringer mixers die eigenlijk ronduit crap zijn
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wacht even!!!

(hopelijk ben ik niet te laat)

Die B1 is best prima hoor, maar voor ongeveer dezelfde prijs zou ik ook naar de studio projects b1, de audio technica at2020 en naar de akg perception kijken!
Kun jij (iemand) me vertellen waarom die beter/anders zijn? Want als ik het woordje '''hopelijk'' zo zie staan, geeft me dat niet echt goede hoop om de Behringer te kopen
:r Patty Brard :r
pi_36608462
Ik krijg altijd een beetje kriebels als mensen het bij microfoons over 'beter' gaan hebben. Ik vind niet dat er zoiets is als beter. Je kunt natuurlijk wel betere electronica, betere omhuizing e.d. hebben. Maar het 'beter' gaat maar net om waar je 'm voor wilt gebruiken. Als je 'm voor zang wilt gebruiken, voor man of vrouw, voor wat voor muziek, voor welk instrument.

In sommige gevallen werkt een goedkope Shure van 40 euro beter dan een dure Neumann van 900 euro... In dit geval geldt gewoon: Bedenk waarvoor je 'm wilt gebruiken en luister naar alle microfoons. Eventueel op je eigen setup. Het is kut als je hier op het forum gelezen hebt dat een At2020 beter is dan een B1 en je komt thuis en je wilt er acoustische gitaar mee opnemen en het klinkt niet naar je zien (bij wijze van spreken)

Het is echt niet slim om een microfoon te kopen puur op ervaringen van anderen. Je kunt het wel mee laten wegen natuurlijk (weinig ruis, goede klanten service, stevig spul enzo) Maar jij weet wat jij er mee wilt doen. En iemand anders kan dat niet echt goed voor jou beoordelen.
  maandag 3 april 2006 @ 15:26:21 #192
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_36609251
Daarom gebruikte ik ook maar ''anders'' erbij

De microfoon zou puur gebruikt worden voor vocaal gebruik. Maar als ik het zo bekijk allemaal is voor het gebruik wat ik ga doen, semi-pro, de Behringer wel okay. Daarna kan ik er bijv. nog een preset eroverheen halen.

Of iemand moet met sterke argumenten komen
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:23:40 #193
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36632151
Ik had net al in ander topic gereplyéd maar nu weet ik waarvoor je em wil gebruiken

IK zou eens kijken naar de at 2020 en MXL 990. dat zijn voor vocals hele fijne mics
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:06:25 #194
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_36632976
Ze zien er goed uit. Je kunt me zeker niet vertellen waarom de MXL fijner is voor vocaal dan de Behringer?

Ik kijk altijd even op Feedback.nl of PeterVerspuy.nl voor beschrijvingen e.d.
De MXL trekt me iets meer als ik zo de beschrijving lees en ik vind dat het oog ook wel wat mag hebben Of klinkt dat weer erg amateuristisch. Nouja, wellicht rijd ik even langs bij Feedback om ze allebei te testen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:43:39 #195
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36633716
Haha, nee het oog telt ook mee als je clienten ontvangt he

Waarom ik de mxl fijner vind...........pff tja, je hoort het gewoon de 990 is ook heel lekker als acoestische gitaarmicrofoon.

Maar idd, bij microfoons is het heel persoonlijk, dus even luisteren doet vaak wonderen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:45:49 #196
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_36633756
iig erg bedankt, ik zal het je nog laten weten wat het geworden is

.. Oh trouwens, is het dan nog wel verstandig om deze mixer erbij te kopen http://feedback.nl/?id=55&b=UB1002

[ Bericht 32% gewijzigd door _Liquid_ op 04-04-2006 16:10:18 ]
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:25:09 #197
38216 haarb0l
pi_36746034
Dit is een -nu al- verouderde foto van mijn ruimte:

Op de achtergrond mijn trapgat cq vocal booth volgehangen met auralex platen en gordijnen (twee lagen) - links uit beeld nog een motif7, links op mijn bureau een mackie mixertje, onder het tweede doek een access virus b en die speakers op dit bureau zijn naar de knoppen, daar komen dynaudio bm5a's voor in de plaats.

Achter me op deze foto nog wat boeken over geluid en wat software (Nuendo, QLSO Gold, PMI The Old Lady, Stylus RMX, Sam Solo Sessions en een keltische sample cd).

Woon sinds augustus samen en mijn vriendinnetje heeft deze kamer/verdieping voor mij opgeofferd
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:56:59 #198
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36746769
Nice!

O, die doeken, heb je die zelf laten maken?

Ik zoek namelijk nog een dust cover voor mijn mackie control, maar die zijn volges mij onvindbaar...........
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:58:59 #199
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36746813
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:45 schreef _Liquid_ het volgende:
iig erg bedankt, ik zal het je nog laten weten wat het geworden is

.. Oh trouwens, is het dan nog wel verstandig om deze mixer erbij te kopen http://feedback.nl/?id=55&b=UB1002
Wat voor mixer had je anders in gedachten?
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:23:01 #200
24054 search64
Avec le grande
pi_36747507
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:25 schreef haarb0l het volgende:
...die speakers op dit bureau zijn naar de knoppen, daar komen dynaudio bm5a's voor in de plaats.
Supermooi.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:42:55 #201
38216 haarb0l
pi_36748072
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nice!

O, die doeken, heb je die zelf laten maken?

Ik zoek namelijk nog een dust cover voor mijn mackie control, maar die zijn volges mij onvindbaar...........
Lang leve mijn moeder (kerstcadeautje paar jaar geleden geloof ik) - ben er idd erg blij mee!
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:48:08 #202
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36748220
A kijk! dank voor de info!
pi_36885927
Wat is 'Ableton'?

kort maar krachtig
Aldus.
pi_36886344

woensdag 12 april 2006 @ 14:21:03 #205
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36886691
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:58 schreef Z het volgende:
Wat is 'Ableton'?

kort maar krachtig
Dat is een (als ik het goed heb) sequencer/loopprogramma waarmee je ook live muziek kan maken met tempowisselingen en dergelijk.
pi_36887270
Ah, ik kom het opeens op allerlei plekken tegen ...

www.ableton.com Maar dat is niet echt een enorm duidelijke site ...
Aldus.
  woensdag 12 april 2006 @ 16:47:15 #207
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36891832
Ja, het is een heel populair programma voor dj's en samplemannen omdat je alle audio van je pc zo ineens kan importeren en loopen, stretchen, bewerken mixen etc. zonder dat de originele audiofiles veranderd worden.
  maandag 15 mei 2006 @ 10:28:14 #208
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_37837857
Zo, even weer een subtiel schopje!

Heeft er iemand nog mooie ontwikkelingen gehad in zijn of haar studiootje?
pi_37838071

Ik heb een TC Electronic M300 aangeschaft, een multi-effect naast mijn Lexicon mpx-1 is altijd meegenomen (van de Lexicon gebruik ik met name de reverb).
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:52:37 #210
71333 BUG80
Stop making sense
pi_37888682
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:37 schreef Tranceptor het volgende:

Ik heb een TC Electronic M300 aangeschaft, een multi-effect naast mijn Lexicon mpx-1 is altijd meegenomen (van de Lexicon gebruik ik met name de reverb).
he die hebben wij ook.

Is wel een aardig ding.
  zondag 28 mei 2006 @ 12:57:47 #211
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_38297388
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:37 schreef Tranceptor het volgende:

Ik vind dit ook een van de beste bakken in die prijscategorie!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:00:23 #212
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39360291
Even een tip voor mensen in de markt voor een monitorset;

i4-muzique heeft tijdelijk een partij mackie HR 824 monitoren staan voor 1099 euro per paar! dat is dezelfde prijs als wat de 624's kosten!

Tevens persoonlijke update: morgen kan ik mijn mackie control weer ophalen en is de v-drumset ook binnen, dus dat zal wel weer een leuk weekendje worden!
  zondag 2 juli 2006 @ 15:10:36 #213
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39449407
Opdatum voor als iemand dit topic nog leest:

Gisteren mijn drumkit en MCU opgezet en ze doen het echt heel fijn! Nu nog leren drummen! Ik heb de drumkit ook meteen aan cubase gelinkt zodat ik ook met BFD aan de slag kan
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:25:48 #214
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_39506410
Eeej gasten, ik ben er niet zo bekend mee, ik heb thuis ook klein mengpaneeltje. maar neem af en toe wel eens wat op.
Met electronisch drumkitje. en gitaar..
Maar als er nog mensen een studio drummer nodig zijn of mischien een keer willen experimenteren met het opnemen van een demo van iets of wat dan ook,,

Ik zit ook in een band en het is altijd leuk om wat te experimenteren!
Ik hoor het wel..

Plaats anders berichie in m'n fotoboek ofzo,
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_39532400
Vraagje over de Korg KAOS pad 2. Ik wil een live setup maken. Daarvoor heb ik een laptop in gedachten, met een midi controller. Met traktor 3 wil ik mixen. Erg leuk allemaal, maar ik zoek nog iets om het geheel wat dynamischer te maken. De KAOS pad 2 dus.

Ik heb een klein mengpaneeltje. Hoe sluit ik dit alles op elkaar aan zodat ik de KAOS pad 2 kan gebruiken om de main output te bewerken met vette effecten?
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:45:57 #216
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39533468
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:25 schreef dazzled het volgende:
Eeej gasten, ik ben er niet zo bekend mee, ik heb thuis ook klein mengpaneeltje. maar neem af en toe wel eens wat op.
Met electronisch drumkitje. en gitaar..
Maar als er nog mensen een studio drummer nodig zijn of mischien een keer willen experimenteren met het opnemen van een demo van iets of wat dan ook,,

Ik zit ook in een band en het is altijd leuk om wat te experimenteren!
Ik hoor het wel..

Plaats anders berichie in m'n fotoboek ofzo,
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:01 schreef Disorder het volgende:
Vraagje over de Korg KAOS pad 2. Ik wil een live setup maken. Daarvoor heb ik een laptop in gedachten, met een midi controller. Met traktor 3 wil ik mixen. Erg leuk allemaal, maar ik zoek nog iets om het geheel wat dynamischer te maken. De KAOS pad 2 dus.

Ik heb een klein mengpaneeltje. Hoe sluit ik dit alles op elkaar aan zodat ik de KAOS pad 2 kan gebruiken om de main output te bewerken met vette effecten?
welk mengpaneeltje heb je?
pi_39534151
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:45 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

[..]

welk mengpaneeltje heb je?
Een Behringer UB1002. FX send zit erop. Ik heb nog geen laptop trouwens, en zal het voorlopig nog met een pc setup moeten doen om mee te oefenen. Ik heb een M-audio Audiophile 192 geluidskaart.
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:27:14 #218
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39534703
Ik zou je output van de audiophile in de phono in van je kaospad doen en dan de line out van je kaospad in een stereokanaal van je mengpaneel doen, op die manier bestuur je je hele laptop met de kaospad. Vergeet echte niet de "tape to mix-knop" in te drukken .

Echter gebruik je je andere inputs van je behringer ook met bijvoorbeelld andere instrumenten/draaitafels etc., dan zou ik het anders doen:

audiophile in de tape in, instrumenten in de inputs, kaospad in de fx send(mits stereo (weet ik niet of ie dat is), alle fx op het paneel op 100% open zetten, net als de fx knop. Dan je kaospad bypass zetten en als je em nodig hebt gebruik je em zodat ie ook op alle andere instrumenten van toepassing is.

Ik denk dat dit moet kloppen..................
pi_39535282
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik zou je output van de audiophile in de phono in van je kaospad doen en dan de line out van je kaospad in een stereokanaal van je mengpaneel doen, op die manier bestuur je je hele laptop met de kaospad. Vergeet echte niet de "tape to mix-knop" in te drukken .

Echter gebruik je je andere inputs van je behringer ook met bijvoorbeelld andere instrumenten/draaitafels etc., dan zou ik het anders doen:

audiophile in de tape in, instrumenten in de inputs, kaospad in de fx send(mits stereo (weet ik niet of ie dat is), alle fx op het paneel op 100% open zetten, net als de fx knop. Dan je kaospad bypass zetten en als je em nodig hebt gebruik je em zodat ie ook op alle andere instrumenten van toepassing is.

Ik denk dat dit moet kloppen..................
Ik heb op het moment geen andere dingen die ik in mijn live setup wil meenemen dus ik ga voor de eerste methode. Waar is die tape to mix eigenlijk voor?

En hoe zit het eigenlijk met de bekabeling. De L en R out van de geluidskaart moeten dus in de tulp L en R phono input van de Kaos pad?

[ Bericht 6% gewijzigd door Disorder op 05-07-2006 11:47:56 ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:19:54 #220
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39542223
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:42 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik heb op het moment geen andere dingen die ik in mijn live setup wil meenemen dus ik ga voor de eerste methode. Waar is die tape to mix eigenlijk voor?

En hoe zit het eigenlijk met de bekabeling. De L en R out van de geluidskaart moeten dus in de tulp L en R phono input van de Kaos pad?
Tape to mix zorgt ervoor dat je een cd speler of een laptop ofzo aan het paneel kan hangen. Hier kun je dan ook met andere instrumenten als het waren over de laptoptracks spelen.

Qua bekabeling sluit je idd tulp l op tulp l en tulp r op tulp r
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:24:58 #221
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_39558177
Ik heb een UB1202

Leuk ding al zeg ik het zelf,, heb er voor de FX een gitaarlab opzitten, kun je leuk mee aankloten. Wat alles betreft..
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_39568546
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:19 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Tape to mix zorgt ervoor dat je een cd speler of een laptop ofzo aan het paneel kan hangen. Hier kun je dan ook met andere instrumenten als het waren over de laptoptracks spelen.

Qua bekabeling sluit je idd tulp l op tulp l en tulp r op tulp r
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat mijn geluidskaart als outputs jacks heeft en ik dat dus over moet laten gaan in tulp.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:38:50 #223
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39573735
Ja, dat moet dan inderdaad.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:43:37 #224
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39573906
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:03 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat mijn geluidskaart als outputs jacks heeft en ik dat dus over moet laten gaan in tulp.
Ik heb die Audiophile ook, maar mijn outputs zijn toch echt tulpstekkers.

Overigens zit ik er wel vaak mee te kloten, want ik gebruik mijn pc natuurlijk ook om op te nemen. Dus zowel afspelen als opnemen gaat via mijn Behringer mengpaneeltje, en aangezien ik technisch niet zo'n held ben, wil het wel eens vreselijk gaan feedbacken
Check mijn band Glorybox
pi_39577695
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik heb die Audiophile ook, maar mijn outputs zijn toch echt tulpstekkers.
afbeelding.

Bedoel je die S/PDIF?
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef Svyatagor het volgende:

Dus zowel afspelen als opnemen gaat via mijn Behringer mengpaneeltje, en aangezien ik technisch niet zo'n held ben, wil het wel eens vreselijk gaan feedbacken
Ja hier ook. Ik doe eigenlijk maar wat, net zo lang tot het goed gaat
pi_39585600
Trouwens, even iets gerelateerds. Aangezien ik een Behringer BCD2000 als midi controller voor Traktor 3 wil gebruiken en daar overheen dus die effecten van de kaos pad 2 wil gooien heb ik een vraagje. Ik kom net van Feedback vandaan. Daar zeggen ze dat ze niet zeker weten of de ingebouwde geluidskaart in de BCD2000 omzeild kan worden. Ik wil namelijk mijn audio gewoon via mijn audiophile geluikskaart laten lopen, aangezien de kwaliteit daarvan gewoon net even wat beter is.

Is het dus mogelijk de BCD2000 puur als midi controller voor Traktor 3 te gebruiken of pakt Traktor 3 automatisch dan de geluidskaart van de BCD?
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:37:48 #227
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39585665
mm, dat durf ik niet te zeggen... IK heb em ook nog nooit in actie gezien....
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:44:56 #228
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39588296
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:00 schreef Disorder het volgende:

[..]

afbeelding.

Bedoel je die S/PDIF?
[..]

Ja hier ook. Ik doe eigenlijk maar wat, net zo lang tot het goed gaat
Ah, ik ben abuis, ik heb de Audiophile 2496.

Check mijn band Glorybox
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:57:19 #229
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39598966
Ja die heb ik ook gehad, en die werkte gewoon met tulp inderdaad!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:04:51 #230
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39599169
Ik heb dus het volgende n00b-probleem. Stel, in Ableton Live (of elk ander progje) wil ik een gitaarlickje opnemen over een backingtrack, die ik met datzelfde programma afspeel. Om die te kunnen horen, moet ik 'tape to mix' gebruiken, aangezien het signaal (uit mijn computer) anders niet naar de outputs van mijn mengpaneel en vervolgens naar mijn versterker + boxen gaat. Maar met 'tape to mix' gaat dat signaal ook meteen weer terug mijn pc in, tesamen met mijn gitaar die ik door één van de inputs van mijn mengpaneeltje opneem. Dus krijg je die backingtrack als het ware dubbel.

Ik ondervang het probleem nu door mijn versterker en boxen op controlroom-out aan te sluiten, omdat je daarmee de tape-to-mix omzeilt, maar er moet toch wel een handiger manier zijn?

Ik besef dat het echt een domme vraag is, maar ik kom er niet uit.
Check mijn band Glorybox
pi_39608163
klinkt niet als verkeerd, daar is de control room tenslotte ook voor. eventueel kan je een direct out nemen van het kanaal waar je je lick op inspeelt en die direct recorden. zo omzeil je ook de lr bus.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:05:43 #232
24054 search64
Avec le grande
pi_39613023
Ik ga een condensatormic kopen deze vakantie, maar ik vroeg me af of ik verschillende patronen, padswitch en rolloff echt nodig heb. Ik ga denk ik voor een Rode maar het ligt er een beetje aan of ik dergelijke mogelijkheden ga missen of het een NT-1000 of een NT-2A wordt. Iemand? Ik ga em voornamelijk voor zang gebruiken en waarschijnlijk wat samplewerk.

En misschien ga ik eens een gitaar halen, een simpele wel want ik kan der nog geen zak van. Zou ik die dan gewoon in mijn audio-interface kunnen prikken en iets als ampfarm draaien voor effecten? Of moet daar een DI of iets dergelijks tussen. Niet zo'n zin om ook een versterker derbij te halen.
pi_39616268
een Di is noodzakelijk als je hem rechstreeks op je mengpaneel/computer wilt aansluiten...
pad switches heb je niet echt nodig als je alleen zang gaat opnemen rolloff is wel weer handig..
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:39:35 #234
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39618504
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:05 schreef search64 het volgende:
Ik ga een condensatormic kopen deze vakantie, maar ik vroeg me af of ik verschillende patronen, padswitch en rolloff echt nodig heb. Ik ga denk ik voor een Rode maar het ligt er een beetje aan of ik dergelijke mogelijkheden ga missen of het een NT-1000 of een NT-2A wordt. Iemand? Ik ga em voornamelijk voor zang gebruiken en waarschijnlijk wat samplewerk.

En misschien ga ik eens een gitaar halen, een simpele wel want ik kan der nog geen zak van. Zou ik die dan gewoon in mijn audio-interface kunnen prikken en iets als ampfarm draaien voor effecten? Of moet daar een DI of iets dergelijks tussen. Niet zo'n zin om ook een versterker derbij te halen.
Hey J! Alles goed?

Als je voor Rode gaat zou ik iig voor de nt-1000 of nt-2000 gaan, deze zijn iet's minder 'harsh' dan de NT2-A in de hogere tonen wat resulteert in een wat natuurlijkere en fijnere klank. Ook als je percussie wilt sampelen zou ik voor de nt-1000 gaan omdat deze dat toch iets natuurlijker handelt.

De NT-2A heb ik nog nooit voor zang gebruikt, dus over zang kan ik niet oordelen. Als je een keer de nt-1000 in actie wil horen kun je natuurlijk altijd ff bellen en in mijn studiootje langskomen om te komen luisteren!

Als je een gitaar in je audiointerface wil doen om em op te nemen moet je ff in de gebruiksaanwijzing kijken of je kaart een zgn. Hi-Z input heeft. Heeft hij die niet, dan heb je een DI nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door --H-I-M-- op 07-07-2006 21:50:04 ]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:49:45 #235
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39618756
Trouwens, Ik ben vandaag in Keulen bij Music store geweest en ff rondgekeken naar wat ze daar allemaal hadden.

Heb daar een Brauner mic door een UA-610 geauditioned, en zit nu nog steeds te genieten wat ik (ondanks de wat ruizige headphone amp) daar gehoord heb! wat een karaktervolle mic en wat een lekker dikke romige preamp!
pi_39639578
Op verzoek van --H-I-M-- meld ik me even... omdat ik perongeluk liet vallen dat ik met ProTools werk

Ik werk hier met hetvolgende:
- Mac Mini 1.42 GHz PowerPC G4, 1 GB DDR SDRAM
- 2x Genelec 8030A
- MBox 1 met ProTools LE 7.0
- Waves Platinum Bundle
- Reason 2.5

En m'n instrumenten dan...
- Gibson Les Paul Classic
- Ibanez AW 400 CE NT
- Ibanez Roadstar II Bass series
- Koch Twintone II
- TC Electronic Vintage Delay

en de dwarsfluit van m'n vriendin

Nou ja, mocht het je interesseren of vragen of whatever, let me know!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:49:17 #237
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39639781
Kijk! goede introductie!

Wat voor muziek maak je zoal?
pi_39639941
Euh... ja... breakbeats enzo... soms wat drum 'n bass

En met m'n gitaren ben ik vooral aan het proberen om wat rock dingetjes in elkaar te draaien, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste tijd met de warmte enzo weinig tijd aan besteed...

Ik zal effe wat dingen uploaden... mocht je interesse hebben, kan je effe luisteren!

[edit]
Ik moet eerst effe wat dingen bouncen, want ik heb blijkbaar alles op een externe schijf staan en die heb ik even niet bij de hand... give me a few minutes!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:58:56 #239
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39640008
Goed idee!
pi_39640811
Nou... euh... hier zijn een aantal links naar dingen die ik doe. Alles heb ik zelf ingespeeld en opgenomen. Alle drums komen bij alle opnames trouwens uit Reason... tot ik een drummer heb

Het zijn eigenlijk allemaal maar kleine stukjes die uitgewerkt moeten worden, maar ter indicatie!

Stone Temple Pilots - Plush
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe versterker gekocht en daarop zit een recording output die mijns inziens helemaal niet verkeerd klinkt... zowel de electrische als de akoestisch als de basgitaar allemaal door m'n Kochje...

Rock
Dit is er dus zoeen dat ik zelf aan 't zoeken ben naar wat dingetjes, in dit geval ging 't om een beetje harde rock sound, en niet zo zeer om de muziek, die is nogal simpel (maar 't beukt wel lekker )

Funky stuff
Hier gaat 't dan weer wel om de muziek, ik wilde kijken of ik iets anders kon dan alleen maar keihard op die gitaar rammen... dus ik wilde iets met een beetje een funky feel maken... ach, nice try toch?

Triphop
Dit is waar ik voornamelijk mee bezig ben qua muziek met Reason en ProTools enzo... langzame breakbeats, beetje geinspireerd door DJ Shadow / U.N.K.L.E. en Massive Attack... qua compositie redelijk af, qua sounds nog niet, ik moet nog vooral aan de drums werken!

Drum 'n Bass
En de laatste in het rijtje! Een lekker stukje Drum 'n Bass voor de liefhebbers... ik hou zelf van de oude, zweverige en vooral rustige D&B, maar ja die vindt je haast niet meer, het is tegenwoordig allemaal van dat uptempo gebeuren dus ik had zin in OLD SCHOOL!!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:50:58 #241
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39643887
Klinkt goed! die funk is heel leuk!

Trouwens die Drum&bass vond ik ook echt super, ik hoop niet dat je beledigd bent, maar dat is echt een meesterlijke riff voor een pornofilm!
pi_39654824

nee hoor, ik zet het op internet zodat je ernaar kan luisteren, dan mag je er ook een mening over hebben! En ik vind het eigenlijk wel grappig... als je met muziek bezig bent, vooral als je dat alleen doet, ben je vaak erg serieus bezig enzo... dus de associatie met een porno had ik zelf nog niet gemaakt... met m'n bandje (ooit) was dat wel een stuk meer humor en minder productiviteit
  maandag 10 juli 2006 @ 10:24:39 #243
38216 haarb0l
pi_39683493
Even onwijs offtopic, maar omdat hier ook mensen zitten die zich interesseren voor oude nieuwe technieken:

zou het mogelijk zijn om dit soort technieken in de post toe te passen, bijvoorbeeld met dynamische convolutie a la Focursite Liquid?

http://www.holophonic.ch/intro.php
Een soort variatie op binaurale opnames

Je zou denken dat je de filtering die het oor geeft aan deze opnames, ook moet kunnen toepassen via convolutie als dat ook met EQs kan, toch?
pi_39689014
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:24
schreef haarb0l het volgende:

[...]

Je zou denken dat je de filtering die het oor geeft aan deze opnames, ook moet kunnen toepassen via convolutie als dat ook met EQs kan, toch?
Ja tuurlijk, moet je alleen wel rekening houden met het feit dat beide oren anders filteren: er treden volume-, druk- en faseverschillen op tussen beide oren en dit zal dus ook bij de microfoons moeten gebeuren, alleen een EQ zal niet genoeg zijn om een binaural effect te creëren, denk ik...
  maandag 10 juli 2006 @ 13:57:31 #245
38216 haarb0l
pi_39689169
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:52 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, moet je alleen wel rekening houden met het feit dat beide oren anders filteren: er treden volume-, druk- en faseverschillen op tussen beide oren en dit zal dus ook bij de microfoons moeten gebeuren, alleen een EQ zal niet genoeg zijn om een binaural effect te creëren, denk ik...
Nee dat bedoel ik ook niet - ik bedoel, zou convolutie deze 'filtering' (met alles wat daarbij komt kijken) van het oor kunnen emuleren? Dat je zeg maar via een plugin virtueel kunt pannen in je stereo signaal (maar op je koptelefoon dus a la binaural voor, achter, boven en onder kunt pannen)
pi_39689353
Misschien dat het Israelische bedrijf Waves hulp biedt? Op de website staan de volgende plugins in de 360°-serie... ik weet niet of deze precies doen wat jij vraagt, maar het is misschien de moeite waard om er eens goed naar te gaan kijken!

M360° Manager
S360° Panner
S360° Imager
R360°
C360°
L360°
M360° Mixdown
LFE360°
IDR360°

bron: www.waves.com
  maandag 10 juli 2006 @ 17:09:53 #247
38216 haarb0l
pi_39695084
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:03 schreef Thomzzzzz het volgende:
Misschien dat het Israelische bedrijf Waves hulp biedt? Op de website staan de volgende plugins in de 360°-serie... ik weet niet of deze precies doen wat jij vraagt, maar het is misschien de moeite waard om er eens goed naar te gaan kijken!

M360° Manager
S360° Panner
S360° Imager
R360°
C360°
L360°
M360° Mixdown
LFE360°
IDR360°

bron: www.waves.com
Dat is ook niet wat ik bedoel :-) Daar gaat het echt om discrete kanalen. Ik wil gewoon bijvoorbeeld een mono signaal van een luciferdoosje (om even bij het voorbeeld te blijven) door een plugin gooien, virtueel pannen zodat ik 'm op mijn koptelefoon naar voren, rechts, achter, links, boven en onder kan pannen door binaurale opnames te simuleren. Ofzo. In stereo dus.
pi_39695721
Goddomme veeleisend mannetje oke, dat ken ik ook, daar heb ik wel eens cd's van gehoord, er is zo'n geluids"kunstenaar" die dat soort dingen ook doet... dan zit je netjes voor je speakers en je zou zweren dat je de hond op de cd buiten hoort blaffen... ik zou alleen niet weten hoe dat heet... :S kzal 't eens een vriend vragen en als ik reactie krijg, post ik die hier even! die 360 plugins zijn echt voor 5.1 mixen ofzo...
  maandag 10 juli 2006 @ 20:28:44 #249
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39700981
TC system 6000?
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:37:14 #250
24054 search64
Avec le grande
pi_39803254
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:39 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]
Als je een gitaar in je audiointerface wil doen om em op te nemen moet je ff in de gebruiksaanwijzing kijken of je kaart een zgn. Hi-Z input heeft. Heeft hij die niet, dan heb je een DI nodig.
Kweet het niet zeker maar geloof dat mijn 1820m die wel heeft. Anders is een DI ook zo gehaald natuurlijk.

Het wordt denk ik een Epiphone LP Standard en een NT-1000 (en een ipod) en dan is het geld weer op.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:24:06 #251
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_39836675
tja, $$$ is altijd een probleem............gelukkig ben ik nu erg hard aan het werken (lees iedere ochtend om 5:45 op en om 18:45 weer thuis) dus ik hoop in augustus weer een beetje liquide middelen te hebben voor mijn primaire levensbehoeften . Studio is secundair haha, dus ga na!
pi_40603471
Wie weet er een goede plug-in om vocalen in Cubase SX the EQ-en etc?

Ik heb een Rhode NT1A mic en die doet prima wat ik verlang maar qua EQ-en en compressie enzo ben ik nog niet helemaal tevreden. Ik heb op dit moment echt geen cash om een extern apparaat te kopen dus heeft iemand tips/suggestie's?
pi_40603657
Ik vind persoonlijk de Waves Q-serie erg goed... en ook de renaissanc... misschien moet je kijken of je die te pakken kunt krijgen... ik vind ze strak klinken... mocht je serieus willen kopen...

www.waves.com

150 en 200 euro, maar wel de moeite waard!!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:05:03 #254
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_40604184
Ik vind de SX EQ zelf eigenlijk best wel goed! Je moet alleen wel met de q's spelen.
wat betreft andere EQ's, vind ik de TC-eqsat een van de fijnste omdat deze heel transparant is.

Heb je wat meer poen (1000+) dan is misschien de waces ssl bundle of de UAD met de neve bundle wel wat voor je als je de wat analogere sound wil.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:06:59 #255
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_40604264
trouwens, voor iedereen die nog een volledige startsetup zoekt:

Bij i4-muzique zag ik het volgende:

Digi 002rack met protools en een focusrite octopre ( 8 goede preamps) met ADAT optie samen voor 1599!
pi_40604328
Octopre is wel oke... lekker simpel en ze klinken best neutraal, 't is geen SSL maar ach

En samen is dat wel een redelijke prijs geloof ik... wat kost een 002 los?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:10:35 #257
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_40604377
1200

en een octopre LE met adat-optie iets van 675
pi_40604501
scheelt je toch mooi 300 euro... ik zou 't wel willen maar ik heb er echt geen geld voor... en ik heb een Mbox met PT 7, het werkt allemaal prima, en ik heb het niet nodig...

Maar 't zou wel cool zijn
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:22:19 #259
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_40610502
JA, dat zeker.

Ik ben een beetje aan het rondzoeken voor een nieuw front-end voor mijn opnames (mic+pre/channelstrip) als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!

voor vocals akoestische gitaar, elek. gitaar en bas

[ Bericht 15% gewijzigd door --H-I-M-- op 08-08-2006 15:29:52 ]
pi_40610793
Blue Robbie! Erg goed, 1 opname mee gemaakt, werkte prima, klinkt erg helder, simpele interface... prima te doen... vraag me alleen niet meer precies hoe die werkt want het is zeker 2 jaar geleden! Mooi ding, maar wel erg groot!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:48:00 #261
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_40611368
Ja, die heb ik een zien staan bij feedback, ziet er wazig uit! Bij voorkeur zoek ik iets wat ik in mn rack kan zetten omdat ik niet zo heel veel ruimte heb!

Ik zal eens kijken wat die robbie allemaal kan.......verder nog tips/ervaringen? mics etc?
pi_40647441
ik weet je budget niet, maar je kan eens kijken naar een tweedehands voicemaster (pro), of mindprint of die zilvere dbx (386 ofzo). alledrie komen met enige regelmaat langs op marktplaats. of zit je in andere categorien te denken?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:28:56 #263
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_40650046
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:09 schreef paulmatthijs het volgende:
ik weet je budget niet, maar je kan eens kijken naar een tweedehands voicemaster (pro), of mindprint of die zilvere dbx (386 ofzo). alledrie komen met enige regelmaat langs op marktplaats. of zit je in andere categorien te denken?
Ik zit nu in de Rode/Focusrite Platinum categorie en wil dus upgraden. Budget hangt af van de verbetering, maar Brauner VMA met een GML channelstrip is nog wel wat te duur .
Ik wil sowieso ook nieuw kopen, ben beng van elektronica 2e hands (rare tik ik weet het)

Daarom ben ik vooral op zoek naar ervaringen van medemensen om te kijken wat die fijn vinden voor hun muziek!

Dus.......suggesties?
pi_40655280
als focusrite je bevalt zou ik zeker voor een isa gaan. ook te gek: een midas xl42, een (dual) preamp met eq. kom je niet vaak tegen in de studio, maar komt uit de live wereld en heeft de beste eq die er is (in het live segment).
  woensdag 9 augustus 2006 @ 23:19:55 #265
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40664951
Voor de mensen die van het productiewerk achter Tool houden is dit wel een leuk verhaal:

http://mixonline.com/recording/projects/audio_making_tools_days/

Check mijn band Glorybox
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:59:22 #266
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_40680037
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:11 schreef paulmatthijs het volgende:
als focusrite je bevalt zou ik zeker voor een isa gaan. ook te gek: een midas xl42, een (dual) preamp met eq. kom je niet vaak tegen in de studio, maar komt uit de live wereld en heeft de beste eq die er is (in het live segment).
Ik ga eens even kijken! dank voor je tips!
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:19 schreef Svyatagor het volgende:
Voor de mensen die van het productiewerk achter Tool houden is dit wel een leuk verhaal:

http://mixonline.com/recording/projects/audio_making_tools_days/

Gaaf artikel. Laast een groot vergelijk gehouden voor drum preamps en voor drums is api echt de BOM! Helaas vond ik de api's voor vocals helemaal niet fijn klinken (zowel met een Neumann u87 als met een AKG 414).
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:06:59 #267
144213 Adidah
Het was wraak
pi_41040017
Ik kan het niet laten om hier even een link te dumpen [TK] Studio apparatuur (Synthesizers en draaitafels) .
pi_41055844
Kent iemand misschien 'bas-simulator' software? Dus dat je gitaar speelt maar bas hoort? Een vst oid?
Aldus.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:05:34 #269
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_41106686
Nee, maar line 6 heeft wel een basmodulatie in haar POD-presets. Niet echt top, maar wel leuk om mee te prullen!
pi_41106808
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:06 schreef Adidah het volgende:
Ik kan het niet laten om hier even een link te dumpen [TK] Studio apparatuur (Synthesizers en draaitafels) .
Vet zo'n Juno! Ik ben zelf op zoek naar synths. Weet alleen niet zo goed waar ik naar moet zoeken omdat ik qua geluid voor mijn muziek zoekende ben en niet zomaar een synth wil kopen. Ik check marktplaats veel de laatste tijd. Nog tips voor goedkope ietwat oude synths iemand?
Live from planet Earth. The ocean. Dark water.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:43:53 #271
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41354902
n00bvraagje: als ik mijn band live wil opnemen, maar wel de instrumenten per spoor wil kunnen splitsen voor volume/eq/effecten etc, wat heb ik dan aan hardware nodig? We hebben wel eens eerder opnames gemaakt, maar dan werkten we zo: instrumenten -- mengtafel -- line in -- één spoor in Cubase SX...kortom, de complete mix op één track. Klonk wel aardig, maar verre van ideaal natuurlijk. Hoe kan ik dat hardware - en softwarematig splitsen?
Check mijn band Glorybox
pi_41356562
meerdere mic's/ di's en meerdere inputs op je geluids kaart eventueel een mixer er tussen...
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:46:16 #273
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_41362758
precies. echter je hebt ook mengpanelen met een firewire verbinding Bijvoorbeeld de mackie Onyx die dan meteen fungeren als geluidskaart waarmee je tot 16 sporen tegelijk kan opnemen. Echter je hebt dan geen 16 sporen playback, dus 2, dus het echte mixen moet je dan wel op de pc doen.
  zondag 10 september 2006 @ 21:56:37 #274
108862 a-child-in-chains
pi_41689330
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:43 schreef Svyatagor het volgende:
n00bvraagje: als ik mijn band live wil opnemen, maar wel de instrumenten per spoor wil kunnen splitsen voor volume/eq/effecten etc, wat heb ik dan aan hardware nodig? We hebben wel eens eerder opnames gemaakt, maar dan werkten we zo: instrumenten -- mengtafel -- line in -- één spoor in Cubase SX...kortom, de complete mix op één track. Klonk wel aardig, maar verre van ideaal natuurlijk. Hoe kan ik dat hardware - en softwarematig splitsen?
voor live onames moet je dan meteen je hele pc meesjouwen denk ik (als je afgaat op vorige posts)
Tenzij je een laptop hebt.
En... De meeste geluidskaarten voegen echt ontiegelijk veel ruis toe aan de opnamen. Dat is zeker iets om te onthouden.

Volgens mij zijn 4-8 sporen hd-recorders niet zo duur. Je hebt ze van allerlei merken. En komt gelijk met een
ingebouwde mixer dus erg portable voor demo-opnames in oefenruimtes enzo.
Je hebt zelfs ook nog voor de normale cassette bandjes. Je hebt dan wel microfoon versterkers nodig.
Voor goede effecten moet je weer wél een extra unit kopen voor deze portastudios denk.
No room for the unlucky.
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:51:53 #275
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_41738289
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:56 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

En... De meeste geluidskaarten voegen echt ontiegelijk veel ruis toe aan de opnamen. Dat is zeker iets om te onthouden.
Over welke geluidskaarten heb je het dan?!?

Voor zover ik weet wordt tegenwoordig 99% van de albums met een geluidskaart opgenomen....
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:04:38 #276
24054 search64
Avec le grande
pi_41738715
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:56 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Dat is echt onzin.
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:57:16 #277
108862 a-child-in-chains
pi_41742430
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:04 schreef search64 het volgende:

[..]

Dat is echt onzin.
Dan heb je het ws. over hele dure geluidskaarten van 5-60 euro ofzo.
Kan meneer beter een portable HD-recorder kopen.
Is nog veel meer portable en sneller ook. Of wil je dattie met ze hele pc heen en weer gaat sjouwen?
No room for the unlucky.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:31:24 #278
24054 search64
Avec le grande
pi_41752494
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:57 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Is nog veel meer portable en sneller ook. Of wil je dattie met ze hele pc heen en weer gaat sjouwen?
Een M-Audio Audiophile heeft weliswaar slechts 2 mono in en 2 mono uit maar voegt nagenoeg geen ruis toe aan het signaal. Dit was misschien zo een aantal jaar geleden maar tegenwoordig heb je voor honderd euro een prima kaart.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:08:21 #279
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41797559
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:31 schreef search64 het volgende:

[..]

Een M-Audio Audiophile heeft weliswaar slechts 2 mono in en 2 mono uit maar voegt nagenoeg geen ruis toe aan het signaal. Dit was misschien zo een aantal jaar geleden maar tegenwoordig heb je voor honderd euro een prima kaart.
Daar werk ik nu ook mee, en dat bevalt goed. Behalve dat ik op een gegeven moment wel live meerdere tracks tegelijk wil gaan opnemen, en daarvoor dus een uitgebreidere interface voor moet hebben. En op zo'n moment vind ik het ook niet zo'n probleem om mijn pc mee te sjouwen.

Iets anders: gisteravond tijdens het kloten met Cubase crashte mijn pc tot twee keer toe. Niet vastlopen, maar gewoon helemaal ineens, patsboem uit. Pas na een paar seconden de aan/uitknop vasthouden kon ik weer booten. Ik denk dat het een temperatuurkwestie is, want het was nogal warm op mijn kamer .
Aan de andere kant: ik denk ook dat mijn pc het niet goed trekt; ik heb 1 track drums met een VST die ongeveer 250 mb moet laden, plus vier audiotracks waarbij drie daarvan Guitar Rig 2 als insert hebben. De VST performance schommelt zo rond de 60 procent. Ik heb een AMD met ik geloof 2,3 ghz plus 1 gig ram. Daar zou je toch een eind mee moeten komen? Wat kan ik doen om die crashes niet meer te krijgen?
Check mijn band Glorybox
pi_41798299
werd ie niet te heet? check je koeling..
want een computer valt niet zomaar uit zonder af te sluiten..
pi_41832770
klinkt meer als corrupt geheugen, daar wil je pc wel spontaan van gaan staken.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:29:38 #282
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_41859000
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:08 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Daar werk ik nu ook mee, en dat bevalt goed. Behalve dat ik op een gegeven moment wel live meerdere tracks tegelijk wil gaan opnemen, en daarvoor dus een uitgebreidere interface voor moet hebben. En op zo'n moment vind ik het ook niet zo'n probleem om mijn pc mee te sjouwen.

Iets anders: gisteravond tijdens het kloten met Cubase crashte mijn pc tot twee keer toe. Niet vastlopen, maar gewoon helemaal ineens, patsboem uit. Pas na een paar seconden de aan/uitknop vasthouden kon ik weer booten. Ik denk dat het een temperatuurkwestie is, want het was nogal warm op mijn kamer .
Aan de andere kant: ik denk ook dat mijn pc het niet goed trekt; ik heb 1 track drums met een VST die ongeveer 250 mb moet laden, plus vier audiotracks waarbij drie daarvan Guitar Rig 2 als insert hebben. De VST performance schommelt zo rond de 60 procent. Ik heb een AMD met ik geloof 2,3 ghz plus 1 gig ram. Daar zou je toch een eind mee moeten komen? Wat kan ik doen om die crashes niet meer te krijgen?
Heb je een dongle voor cubase? Zonder dongle moet Cubase namelijk veel meer rekenen en zodra je met meer sporen of zware plugins gaat werken kan dit tot crashes leiden.

Wat betreft meedere tracks: ik heb zelf nu een jaartje een motu traveler en dat is ideale kaart voor live-opnames. Veel sporen en hij kan stroom van je laptop krijgen voor als je op locatie iets doet.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:32:27 #283
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_41859062
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:57 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Ja alleen het grote nadeel van die recorders zijn dat je heel onflexibel bent qua uitbreiden enzo. Wil je nieuwe preámps, meer schuiven, effecten etc. dan moet je dus meteen weer een grotere nieuwe kopen ipv handig uitbreiden met een rackje!
pi_42700161
Ik heb dit ook al in het gitaristentopic gevraagd, maar ik ga hier ook nog een poging wagen in de hoop een oplossing te vinden... Ik heb nu Drumkit from Hell als VST. Het probleem is dat bij het afspelen van midi het geluid begint te "struikelen", daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld een reeks achtste noten ineens gaat vertragen, of noten overslaan etc. Zelfs bij kleine stukjes van een maat of 2 doet dit zich al voor. En als ik zo'n stukje in een loop afspeel zitten die stukjes telkens op dezelfde plek alsof ik het gewoon niet goed heb ingevoerd. Iemand enig idee, want ik snap er echt geen barst van en het begint me behoorlijk de keel uit te hangen...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:38:06 #285
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_42704982
Ik denk dat je pc niet op deze programma's gebouwd is.

Kan verschillende oorzaken hebben:

-te trage CPU (minimaal 2 ghz is aan te raden)
-te weinig RAM (minimaal 1 gb)
-teveel programma's op de achtergrond lopen
-geen gekwalificeerde geluidskaart

- misschien de belangrijkste (zonder je ergens van te beschuldigen): geen legale cubase. De illegale versies kosten het dubbele aan CPU en werkgeheugenverbruik omdat de dongle de hele tijd omzeild dient te worden. is dat zo, dan moet je dus de eerste punten verdubbelen.
pi_42705318
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat je pc niet op deze programma's gebouwd is.

Kan verschillende oorzaken hebben:

-te trage CPU (minimaal 2 ghz is aan te raden)
-te weinig RAM (minimaal 1 gb)
-teveel programma's op de achtergrond lopen
-geen gekwalificeerde geluidskaart

- misschien de belangrijkste (zonder je ergens van te beschuldigen): geen legale cubase. De illegale versies kosten het dubbele aan CPU en werkgeheugenverbruik omdat de dongle de hele tijd omzeild dient te worden. is dat zo, dan moet je dus de eerste punten verdubbelen.
Ik hen een externe geluidskaart met Cubase LE erbij geleverd, dus dat zou het probleem niet hoeven zijn. Enige zou dan de CPU kunnen zijn, die is 1,6 ghz maar die wordt verder niet heel erg belast als ik dat bekijk.
It has to mean something
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:13:48 #287
24054 search64
Avec le grande
pi_42706214
Kan nooit kwaad om weer eens met een schone pc te beginnen. Opnieuw installeren is altijd goed om achtergrondprocessen kwijt te raken die je toch niet gebruikt.
pi_42706874
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:13 schreef search64 het volgende:
Kan nooit kwaad om weer eens met een schone pc te beginnen. Opnieuw installeren is altijd goed om achtergrondprocessen kwijt te raken die je toch niet gebruikt.
heb ik dus al...
It has to mean something
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:36:57 #289
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_42709773
Hoeveel virtueel geheugen heb je op je schijf? wat is de schrijfsnelheid van je schijf? Heeft DFH een optie "direct to disk", klik die dan aan, dat scheelt ook. iedere keer als een sample getriggerd moet worden moet ie de juiste sample op je HD zoeken. Met direct to disk wordt er een buffer ingesteld waardoor dit sneller kan gaan. Ook is defragmentatie belangrijk. het zoekt voor de HD namelijk sneller als de samples bij elkaar in de buurt staan ipv over de schijf verdeeld zijn!

good luck!
pi_42715173
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:13 schreef search64 het volgende:
Wat ook echt goed werkt is zorgen dat je computer niet verbonden is met internet... dan zorg je ervoor dat je achtergrond processen uitstaan, en auto-update enzo, en sync met de clock-server enzo... Dat wil nog wel eens schelen... volgens mij is het uittrekken van je kabel genoeg, evt. effe opnieuw opstarten...
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:02:54 #291
71333 BUG80
Stop making sense
pi_42715999
Het vergroten van het aantal samples in de audio buffer wil ook wel eens helpen. Dat zit ergens onder de opties van Cubase.

Edit: o ja, en gebruik in Cubase altijd de DirectX of WDM driver als je die kunt kiezen. De Multimedia driver die Cubase standaard kiest heeft vaak last van dit soort dingen en hele hoge latency (vertraging).
pi_42718514
Vraagske...

Hoe is jullie mening over Propellorheads' Reason? Nietkijkend naar het feit dat je geen VST's kan pluggen.
pi_42721594
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 11:51 schreef DonGorgon het volgende:
Vraagske...

Hoe is jullie mening over Propellorheads' Reason? Nietkijkend naar het feit dat je geen VST's kan pluggen.
Ik gebruik het zelf al sinds versie 1.0 en die vond ik al helemaal te gek! Ik gebruik nu 2.5 in combinatie met ProTools via ReWire, omdat ik de precisie van Reason niet goed vind... fade ins en outs en subtiele verschillen zijn mij te "lomp". Ik gebruik het eigenlijk alleen als sythesizers en samplers, en alle FX-processing en het mixen doe ik in ProTools... Ik vind de mogelijkheden wel fantastisch, voor als je de effecten wel wil gebruiken, en het werken met MIDI schijnt geweldig goed te gaan, maar ik werk daar zelf niet mee, dus ik kan daar niets over zeggen.

En daarbij blijft het gewoon elke keer leuk om op tab te drukken, want het programma ziet er zo super gelikt uit! Ik zit zelf in ieder geval niet meer te wachten op andere, vergelijkbare programma's, want ze zullen voor mij waarschijnlijk niet zo veel lol brengen als Reason!
pi_42732728
Ik gebruik Reason 3.0 sinds een jaartje denk ik nu, na 2 jaar lang met Fruity Loops gewerkt te hebben. Maar wat en wereld van verschil zeg! Alleen de samples al. Zo zuiver!
Het leukste vind ik nog wel de ReDrum 'drumcomputer'. Ook de synth's zijn top, en zeker de analoge SubTractor (hoewel de hardware analog synth toch wat beter zijn). Sinds kort ben ik met de Vocoder gaan rommelen. Daar kun je ook echt leuke dingen mee doen.

Ik begrijp jouw commentaar over de fade ins en fade outs niet echt. Hoezo zijn die lomp? Je kunt dat toch met automation regelen? Die fade ins en outs zijn dan net zo 'lomp' als dat jij aan de volumeknop draait tijdens het opnemen van die automation...

Voorlopig hoef ik geen ander programma te hebben. Misschien dat ik binnenkort zo'n 'lite' versie van ProTools aanschaf met een usb-keylock. Maar eerst even aan de slag met m'n net bestelde Korg K 49 midi controller/keyboard, voor met Reason
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:49:01 #295
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_42918627
Heeft er iemand behoefte aan een grote kist vol Sound On Sounds van de afgelopen jaren? ...zonder kist...
overnieuw. uitprinten. nachecken.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:43:18 #296
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_42929522
O, altijd! heel gaaf om die dingen te lezen!! zou top zijn!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:01:12 #297
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_42936170
Je mag ze gratis komen afhalen in Almere
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:54:14 #298
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_42955818
Jezus, ik woon in maastricht!
euh, dan laat ik helaas het toffe aanbod aan me voorbij gaan!

iig bedankt voor het aanbod!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:56:09 #299
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_42955888
Aanbod staat voor een ieder die geinteresseerd is.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:34:03 #300
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_43916549
ok, ik wil een thuis studio'tje maken. ik wil gitaar, zang, en midi op kunnen nemen op een laptop.
wat voor laptop raden jullie aan? de rest van de gear hoef ik geen info over (mag wel hoor )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')