Industrieel Ontwerpen, maar dat beviel me niet zo. Doe je dat bij TNO?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik studeer nog officieel (Technische Natuurkunde) en Golfveldsynthese was ook mijn afstudeeronderwerp, maar dit doe ik even extra als betaald "project" tussendoor. Ik ben toch bijna klaar, namelijk.
Wat heb jij gestudeerd?![]()
mooi retro plaatje! (verkapte tvp)quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:10 schreef search64 het volgende:
En ja hoor alweer het derde deel van Fok!'s studio-thread.
[afbeelding]
Studio apparatuur
Studio Apparatuur Deel 2
een uadje voor erbij zou niet gek zijn! Begin helemaal te vallen voor de poco 1176, en ben benieuwd nu naar de la2a! alleen mijn dsp begint soms al op te raken! dus zoek even wat opties weer.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef search64 het volgende:
Doed, je hebt al een powercore (en toen je die kocht zei ik al dat je de UAD moest nemen).
Heb daar tijdens mijn stage ook mee mogen spelen.. Erg fijn bakje idd!! Wat je zegt dat je beter luistert klopt absoluut..quote:Op maandag 26 december 2005 17:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, vandaag even uitegebreid gespeeld met mijn binnengekomen Mackie Control. Is echt een superding, binnen 10 tellen geinstalleerd in SX en zoo intuitief!!! Je luistert veel beter naar de muziek als je een controller voor je hebt, omdat je niet mixt met je ogen, wat voor mij errug fijn is!!!
Dus, tip voor als je nog een cntroller noduig hebt: Mackie gives the goods~!!!
Ik gebruik de waves L1 (L2,L3) wel eens als een subfader voor onder de zang wat echt heel goed werkt! Ook hun de-crackle(denoise, dehiss) is heel, heel goed. echter voor de rest vind ik het pakket niet zo naar mijn smaak (lees de filters,eq en galm). deze netgenoemde overige plugins vind ik ook wel een beetje "overpriced". ik bedoel 4000 euro is nogal wat voor een stukje sofware wat ook nog eens je pc belast.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:04 schreef mvmoock het volgende:
voor de plugin gebruikers raad ik waves aan echt top limiters in de studio waar k stage loop hebben ze de hardware versie echt top ding
maar zijn ook andere pm me als je meer wil wete
Zo dat flink wat apparatuur!quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:51 schreef Ethereal het volgende:
[..]
Heb daar tijdens mijn stage ook mee mogen spelen.. Erg fijn bakje idd!! Wat je zegt dat je beter luistert klopt absoluut..
Ik gebruik thuis de Yamaha O1X.. Audio/Midi interface, control surface, digi-mixert, alles in 1! Bevalt echt super.. Nooit gezeik mee, effecten in dat beestje klinken SUPER, ding is lekker robuust... Heersch voor Yamaha!
Ben nu een beetje op zoek naar een leuk drumcomputertje.. Jomox Xbase09 lijkt me wel wat!
Ik gebruik nu:
Pentium 4 2,0 gHz met 512 mb Ram
Yamaha O1X
Logic Audio Platinum 5.3
Wavelab 4.0
Adobe Audition 1.5
Roland JP-8000 (Monsterlijk vette synthesizer, van lief tot ranzig!)
Roland MC-505 (Eigenlijk alleen in gebruik als geluiden/presetbak.. Waardeloze sequencer, geluiden zijn wel ok)
Waldorf Micro-Q (Synthesizer.. 19", 2u, maar prima te editen en waanzinnige sounds!)
Boss SE-50 multi-FX
Zoom 1010 El-cheapo gitaarpedaaltje (Leuk om je synths en drums doorheen te halen)
Alesis ModFX Philtre (Resonante filterbak)
Alesis ModFX BitRman (Bitcrusher)
Behringer Composer Pro MDX2200 (Compressor)
Behringer DSP8024 (Realtime 31bands analyzer, EQ)
Behringer Ultrapatch Pro (Patchbay)
Phonic MM1002a (Mini-mixert, voor de analoge oversturing)
Shure SM-58 (Microfoon)
KRK Rokit RP8 actieve monitoring
Whaah die KRK's heerschen zeg.. Echt mega-gedefinieerd, niet vermoeiend, strak laag.. Echt de beste aanschaf in mijn studiootje ooit!!![]()
Ik heb gewoon een simpele geluidskaart. De opnames die ik wil gaan maken zijn vooral om kritisch naar mijn eigen stem te kunnen luisteren. Ik wil mijn stem wat beter ontwikkelen omdat het me super leuk lijkt om voice overs te doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:50 schreef search64 het volgende:
Wat voor geluidskaart heb je? Wil je enkel voice-overs maken of ook muziek gaan maken en zingen ed? Hoeveel wil je besteden?
Als je geen geluidskaart hebt met ASIO-drivers (lees: een semipro tot pro kaart) en alleen spoken word op wilt nemen zonder er al te veel geld in te steken is die samson in principe prima. Je moet er rekening mee houden dat een review van microfoons door een pro-gebruiker geschreven wordt die hogere eisen stelt dan de gemiddelde consument.
quote:Sound:
I was extremely disappointed with the C01U. I had read several reviews that suggested it was an excellent buy for the money. Nonsense. I plugged the unit (with the suggested Mac driver) into my new powerbook and used both Final Cut Pro and SoundTrack Pro. This is one of the noisest mics I've ever heard and it's on-axis and off-axis fidelity is terrible. Only slight changes in direction cause a change in frequency response. If this weren't state property (purchased by my University), I'd stomp on it and take it out of its misery. Now don't assume that I'm an inexperienced audio person who doesn't know how to use microphones and computers. This is what I do for a living. I was looking for a simply voice over microphone that I could use when I do field video editing on my laptop. This is not what I was looking for.
Nee gewoon bij de Natuurkunde faculteit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Industrieel Ontwerpen, maar dat beviel me niet zo. Doe je dat bij TNO?
Nee sorry, die heb ik nooit gezien. Ik zou als ik jou was gewoon een keer gaan kijken.quote:Ben je trouwens bekend met de studio's die ze in het cultureel centrum hebben? Ik wil daar wat cursussen gaan doen, maar weet niet goed of het de moeite waard is.
Dat was met Dolby Surround ook het geval. Dit soort systemen moeten eerst doorbreken in de grote entertainment industrie (bioscopen, themaparken), voordat het uberhaupt kans maakt in de huishoudens. Overigens wordt een compleet WFS systeem steeds betaalbaarder, alleen willen bioscopen er nog niet aan omdat:quote:Op maandag 26 december 2005 17:59 schreef haarb0l het volgende:
[quote]Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Hey, golfveldsynthese - ik ben nog een keer naar Ilmenau geweest om dat bij Fraunhofer te beluisteren in die bios die ze gebouwd hebben (en in een testopstelling) - dat was wel kicken!
Ben nu wel tot de conclusie gekomen dat het (voorlopig) niet echt toepasbaar is zonder grote budgetten voor 'standaard' toepassingen
De L2 heeft mijn voorkeur in het geval van pop/rock muziek. De L1 en L3 vind ik wat te agressief, die zijn denk ik geschikter voor dance en hiphop.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik gebruik de waves L1 (L2,L3) wel eens als een subfader voor onder de zang wat echt heel goed werkt! Ook hun de-crackle(denoise, dehiss) is heel, heel goed. echter voor de rest vind ik het pakket niet zo naar mijn smaak (lees de filters,eq en galm). deze netgenoemde overige plugins vind ik ook wel een beetje "overpriced". ik bedoel 4000 euro is nogal wat voor een stukje sofware wat ook nog eens je pc belast.
Wij hebben een NT1A en dat is echt een supermicrofoonquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk dat je niet veel beter kunt doen dan de Rode nt1 in dat marktsegment.
Sja maar dat issie wel waard IMHO. Je geeft het dubbele uit, maar dan heb je wel een GOEDE mic en niet 1 waar je omheen moet werken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:18 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wij hebben een NT1A en dat is echt een supermicrofoon![]()
edit: Die ligt wel ver boven de ¤80 die hierboven genoemd werd
Euh.. Zo gauw niks online staan, zal wel eens wat op mn server knallenquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Zo dat flink wat apparatuur!
heb je ook iets online staan zodat we wat van je kunnen horen?
en je moet dan het geld nog tellen voor een fatsoenlijke preamp met +48v. Dat is natuurlijk ook weer minimaal een eurootje of 50-60.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:26 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Sja maar dat issie wel waard IMHO. Je geeft het dubbele uit, maar dan heb je wel een GOEDE mic en niet 1 waar je omheen moet werken.![]()
Ik ben benieuwd!!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:22 schreef Ethereal het volgende:
[..]
Euh.. Zo gauw niks online staan, zal wel eens wat op mn server knallen
Weet niet of je wel eens hardcore luistert, anders moet je Archetype op Bionic Recordings maar eens checken![]()
Maak overigens niet alleen hardcore.. Ook wel eens uitstapjes naar D&B, trance, hardstyle, en zit nu in een rock/dance project waarmee we een album aan het opnemen zijn!
Ik heb een UAD, of eigenljk, ik heb er 2. Geweldig ding, ik ben er supertevreden over. Daar moet ik wel meteen bijzeggen dat ik een liefhebber ben van een 'ouderwets' geluid (jaren '60, '70), en op de UAD zitten een paar mooie tools in die trant. Wat niet wil zeggen dat die dingen hun relevantie in modernere muziek verliezen, geenszins.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
wie heeft er ervaring met de uad?
wow, dat is idd wel een erg slimme/goedkope oplossing..quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:55 schreef search64 het volgende:
Je kunt de hoorn van een oude telefoon slopen en er een plug aan solderen.
http://www.feedback.nl bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:20 schreef kramer65 het volgende:
Hallo beste mensen. Ik wil eigenlijk ook eens wat muziek gaan maken. Ik heb toen ik jonger was aardig wat gitaar gespeeld en als ik weer eens thuis ben bijj mijn ouders pingel ik ook af en toe wat op de piano. Geen goeie shit ofzo. Ik vermaak me er gewoon mee. Maar nou wil op mijn studentenkamertje eigenlijk ook eens iets met toetsen hebben. Een midi keyboardje lijkt me dus perfect. Ik zat te kijken naar de keyboards van evolution die prima schijnen te zijn.
Die ik nu ken zijn de MK-249, MK-361, MK-425C, MK-449C en de MK-461C die me allemaal wel prima lijken. Die eerste lijkt me het goedkoopste en om het principe "op een oude/goedkope fiets moet je het gewoonlijk leren" toch maar trouw te blijven wil ik er niet meer dan 150 Euro aan uit geven. Ik kan alleen maar niet vinden waar je die troep zou moeten kopen. Op ebay/bol/kelkoo/tweakers/marktplaats is niet echt iets te vinden.
Weet er iemand online shops ofzo (tweedehands is ook wel prima..) waar ik voor een redelijke prijs aan zo'n keyboard kan komen?
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg, die was harstikke goed/duidelijk!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Amp het volgende:
[..]
Ik heb een UAD, of eigenljk, ik heb er 2. Geweldig ding, ik ben er supertevreden over. Daar moet ik wel meteen bijzeggen dat ik een liefhebber ben van een 'ouderwets' geluid (jaren '60, '70), en op de UAD zitten een paar mooie tools in die trant. Wat niet wil zeggen dat die dingen hun relevantie in modernere muziek verliezen, geenszins.
Mijn ervaring met de mbox is niet zo heel groot, maar of het wat voor je is, hangt af van wat je wil en hoeveel tracks je tegelijkertijd wil opnemen. je moet namelijk rekening houden dat je een M-box niet uit kan breiden en dus met dezelfde i/o blijft zitten.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:55 schreef IrfieJ het volgende:
iemand ervaring met een m-box en protools? of kan ik beter doorsparen voor een geavanceerdere controller (digi002 ofzo)
thnx ik kijk nog ff rond...quote:Op zondag 8 januari 2006 15:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Mijn ervaring met de mbox is niet zo heel groot, maar of het wat voor je is, hangt af van wat je wil en hoeveel tracks je tegelijkertijd wil opnemen. je moet namelijk rekening houden dat je een M-box niet uit kan breiden en dus met dezelfde i/o blijft zitten.
MNisschien is het wel handig om een keer naar m-powered protools te kijken, dat zijn wat betaalbare oplossingen met meer inputs.
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:36 schreef haarb0l het volgende:
Beetje offtopic, maar toch wel belangrijk:
ik heb twee Auralex D36 roominator kits gekocht - oftewel, schuim om reflecties te dempen. Ik heb een vrij kleine vocal booth (lees: vocalbooth / gitaarbooth / foleybooth) die nu getemd is, zij het met licht overheersend laag wat ik niet kan dempen door de kleine afmetingen (1 bij 2 meter ongeveer), maar wel erg fijn!
Wat voor de rest aan studioapparatuur erg fijn is - in diezelfde vocal booth wilde ik graag mijn software kunnen besturen (opnameknop etc). Omdat ik laatst een PDAudio systeem had gekocht - opname op lokatie met een PDA, had ik dat ding toch al staan. Er is een programma op de PDA dat "sidewindow" heet waarmee je je bureaublad naar je PDA kunt verlengen. Nu heb ik in de vocal booth dus een touch sensitive beeldscherm perfect voor het bedienen van mijn audioprogramma!
heb je al gekeken naar andere koeling etc voor je pc? is meestal ook een goedkopere optie dan een nieuwe kopen..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:18 schreef haarb0l het volgende:
Ja ik heb dus juist een erg luidruchtige computer dus in dezelfde ruimte opnemen is geen optie... Ik zou het liefst een G5 willen maarja... eerst even wat geld verdienen dan ... :-S
Heb de rest van de Auralex zooi in m'n mixruimte opgehangen (1 zo'n kit min drie tegels ofzo), dat scheelt alvast. Omdat in die booth voor de rest twee lagen gordijnen hangen houdt dat gelukkig de ruis van de computer ook voor het overgrote deel uit de ruimte.
Emes Kobalt zitten daar net boven maar zeker de moeite waard. Ook die nieuwe Samson's R5a of R6a met ribbon tweeter zijn heel fijn voor dat budget.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:31 schreef IrfieJ het volgende:
nog een vraagje heeft iemand misschien een goede actieve monitor tip? ik wil graag onder de 500 Euro blijven.
Ik moet sowieso een nieuwe hebben. Deze loopt op z'n laatste beentjes (PIV 2.0 Ghz, 512 mb intern) dus ik wil er niet al te veel geld meer insteken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:33 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
heb je al gekeken naar andere koeling etc voor je pc? is meestal ook een goedkopere optie dan een nieuwe kopen..
thnx voor de tipquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:43 schreef search64 het volgende:
[..]
Emes Kobalt zitten daar net boven maar zeker de moeite waard. Ook die nieuwe Samson's R5a of R6a met ribbon tweeter zijn heel fijn voor dat budget.
ze gebruikte daar nog nuendo 3 omdat de nieuwe nog aardig wat bugs heeft maar de timestretch van de nieuwe schijnt erg goed te zijn...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:45 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Ik moet sowieso een nieuwe hebben. Deze loopt op z'n laatste beentjes (PIV 2.0 Ghz, 512 mb intern) dus ik wil er niet al te veel geld meer insteken.
Over Nuendo - ik hoor steeds meer verhalen dat Nuendo aardig aan het inhalen is (het verschil zal wel weer iets groter zijn geworden door de nieuwste PT versie) - maar ik vind het ook prettig dat ik zelf mijn hardware kan kiezen ipv Digidesign
Je hebt natuurlijk wel een dongle nodig. Zonder deze loopt ie niet en die software emulaties ervan komend e stabiliteit niet ten goede. Ook zijn de versies die je op internet kan vinden flink gestript qua features.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:50 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ze gebruikte daar nog nuendo 3 omdat de nieuwe nog aardig wat bugs heeft maar de timestretch van de nieuwe schijnt erg goed te zijn...
ik ga het ook maar eens proberen.. is wel op internet te vinden.. en je hebt geen hardware nodig zoals met protools wel het geval is...
digidisign is idd wel erg slim met geld verdienen er aan.. maar de service is wel heel erg top. zeker sinds Avid het gekocht heeft...
Die is er al, de zogenaamde PT m-powered. Hierboven in t topic staat er al iets over.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:12 schreef BUG80 het volgende:
Ik heb begrepen dat er binnenkort een ProTools versie uitkomt waarbij je niet perse Digidesign hardware hoeft te gebruiken. Maar Nuendo heeft nog steeds mijn voorkeur, daar kun je sneller iets vinden als je een functie zoekt bijvoorbeeld, vind ik.
Zowieso zou ik nog een jaartje wachten met de aanschaf van een G5 omdat ze nu bezig zijn met de chipconversie naar Intel en de huidige machines dus niet later meer geupgrade kunnen worden tenzij je een compleet nieuw binnenwerk in je g5 gaat zetten. Trouwens, ik ben ook van mening dat apple op pro-audio gebied langzaam maar zeker marktaandeel begint te verliezen omdat met de huidige pc-capaciteiten veel voordelen van een g5 verdwijnen. Echter zoals ik hierboven al zei: net als PT is een g5 wel weer een cliententrekker.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:18 schreef haarb0l het volgende:
Ja ik heb dus juist een erg luidruchtige computer dus in dezelfde ruimte opnemen is geen optie... Ik zou het liefst een G5 willen maarja... eerst even wat geld verdienen dan ... :-S
Heb de rest van de Auralex zooi in m'n mixruimte opgehangen (1 zo'n kit min drie tegels ofzo), dat scheelt alvast. Omdat in die booth voor de rest twee lagen gordijnen hangen houdt dat gelukkig de ruis van de computer ook voor het overgrote deel uit de ruimte.
Aha, je bent dus nog steeds beperkt, maar ditmaal kun je alleen kiezen uit hardware van M-Audio of M-Audio.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
Die is er al, de zogenaamde PT m-powered. Hierboven in t topic staat er al iets over.
Juist, dat inderdaad - ik merk dat ik vaak ook onverklaarbare compatibility problemen heb met sessies die bijv. via OMF van een mac afkomen - of zelfs zoiets simpels als quicktime filmpjes waarbij ik toch echt de nieuwste codecs heb en ze gewoon in sorenson 3 zijn gecodeerd...quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Zowieso zou ik nog een jaartje wachten met de aanschaf van een G5 omdat ze nu bezig zijn met de chipconversie naar Intel en de huidige machines dus niet later meer geupgrade kunnen worden tenzij je een compleet nieuw binnenwerk in je g5 gaat zetten. Trouwens, ik ben ook van mening dat apple op pro-audio gebied langzaam maar zeker marktaandeel begint te verliezen omdat met de huidige pc-capaciteiten veel voordelen van een g5 verdwijnen. Echter zoals ik hierboven al zei: net als PT is een g5 wel weer een cliententrekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |