Ja hoor, dat kan prima. Het is met een keyboard een stuk makkelijker om een wat menselijker 'feel' te krijgen, maar er is geen enkele reden waarom je niet bijv. de prachtigste trancesymphonie met de muis zou kunnen inklikkenquote:Op woensdag 15 juni 2005 13:57 schreef CoiCrow het volgende:
Aangezien de andere (Studio Apparatuur Deel 1) nu op slot staat
Midi vraagje:
Is het ook mogelijk om 'Midi' te gebruiken zonder een Midi keyboard? Dus dat ik de nootjes dan maar even handmatig invoer? Het gaat om Cubase SX 2.
Ik weet dat dit niet erg handig is, maar zolang ik nog geen keyboard heb moet het maar even zo. Ik ben al druk aan het rondvragen of mensen niet toevallig een keyboardje thuis hebben liggen met een midi uitgang erop.
Kanaaltje 10 was het toch?quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:11 schreef CoiCrow het volgende:
Er zit volgens mij ook een kleine drumkit in Cubase, ik heb de settings ervan gezien en ze aan een midi kanaal geplakt, maar ik krijg de geluiden niet getriggerd. Anders moet ik maar even wachten en nog even de drums maken met Fruityloops
10 is wel het standaard drumkanaal ja, maar soms kan je het ook zelf instellen. Ook belangrijk is te kijken welke noten met welke drumsounds corresponderen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:55 schreef Skinkie het volgende:
Kanaaltje 10 was het toch?
quote:Twaalfje schreef
Beetje schel-achtig. Heel veel compressie ook waardoor er weinig dynbamiek overblijft (ik weet dat dat nodig is voor radio om de zenders niet te oversturen) en het wat 'schreeuwerig wordt, zoals die irritante TV reclames. Echt hoog zit er volgens mij niet in (maar ik ben nu dan ook verkouden dus m'n holtes zitten wat verstopt). Ik meen ook een piek te horen rond de 6K. Al met al vind ik 't prettiger klinken dan het typische Radio 3 of 538 geluid.
Wat was de bedoeling van de test? Om te horen of een enhancer is gebruikt? Of gewoon feedback op je processing?
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:54 schreef ijsklont het volgende:
[..]
10 is wel het standaard drumkanaal ja, maar soms kan je het ook zelf instellen. Ook belangrijk is te kijken welke noten met welke drumsounds corresponderen.
Ehh dat je maar vier kanalen gebruikt maakt niks uit. MIDI heeft 16 kanelen ter beschikking. 10 is gewoon standaard voor drums. Veel externe drummachines luisteren ook op kanaal 10.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.
Maar heb je dan niet veel meer aan een multibandcompressor dan aan een exciter?quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:00 schreef Jonathon het volgende:
Meestal gaan stations ervoor om zo luid mogelijk te zijn.. mijn demo was aardig luid en heeft boost op 81Hz 4dB, 2891Hz 1dB en 12890Hz 3.5dB. dus wat je op 6K hoort weet ik niet ook op het spectrum zie ik niet meer energie dan normaal rond de 6k
Deze demo is luider dan 538 en klinkt beter 1-0 voor mij in de Loudnesswar![]()
Maar ik ga nog ff wat tweaken om het schele er wat meer eruit te halen... als ik hem verglijk met andere presets dan is het idd wat schel.
Ik wil ook nog wel een demo maken die wel erg dynamisch klinkt en die ook géén eigen sound achter laat.
[..]
Je kan em ook kopenquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.
Moet gewoon ook zorgen dat ik DFH Superior ergens kan downloaden
(wat?)
Luid hequote:Op woensdag 15 juni 2005 18:00 schreef Jonathon het volgende:
Meestal gaan stations ervoor om zo luid mogelijk te zijn.. mijn demo was aardig luid en heeft boost op 81Hz 4dB, 2891Hz 1dB en 12890Hz 3.5dB. dus wat je op 6K hoort weet ik niet ook op het spectrum zie ik niet meer energie dan normaal rond de 6k
Deze demo is luider dan 538 en klinkt beter 1-0 voor mij in de Loudnesswar![]()
Je mag doen wat je wil maar in Nederland zijn wat extra regels "Stokkemaster"... zolang je daar binnen blijft is er niets aan de hand..quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Maar heb je dan niet veel meer aan een multibandcompressor dan aan een exciter?
quote:
Kijk eens op M-audio.com daar hebben ze meer dan genoeg MIDI keyboards (25,37,49 toetsen).quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:58 schreef Svyatagor het volgende:
Hello
Ik wil graag een niet al te duur controller-keyboardje aanschaffen, voornamelijk om Reason mee aan te sturen. Heeft er iemand nog goeie tips? Ik kijk nu vooral naar de M-Audio oxygen8, maar die heeft wel een erg klein klavier. Ik wil het vooral gebruiken voor piano- orgel en synth-partijen i.c.m. met drums. Het Reason-bestandje exporteer ik dan weer naar Cooledit om gitaar en zang erbij op te nemen. (is dit eigenlijk de handigste manier? ik maak vnl pop/rock-muziek, dus met akoestische zang- en gitaaropnamen).
En nog een vraagje (vragen staat vrij toch?)... Als ik met dat keyboard in Reason speel, hoor ik het dan zonder vertraging terug? Ik heb niet een hele blitse geluidskaart (gewoon stock van mijn pc), maar mijn gitaar geeft hij via de line out van mijn Podxt - line in geluidskaart - vrijwel zonder vertraging terug, dus da's fijn.
Alvast bedankt!
Thanks. Ik ben nu aan het kijken naar een M-Audio Keystation 49e, die is 99 euro bij de Macstore (maar hij is volgens M-audio gewoon pc-compatible). Voor 80 euro meer heb je er een met 61 (en semi-gewogen) toetsen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:55 schreef ijsklont het volgende:
Evolution maakt ook MIDI controllers, die kun je gewoon op de USB poort aansluiten. Verder zijn ze ook relatief goedkoop volgens mij. Kijk anders eens op de site van Feedback, daar staan controllers van verschillende merken. Feedback is ook best goedkoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |