abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27950086
Aangezien de andere (Studio Apparatuur Deel 1) nu op slot staat

Midi vraagje:

Is het ook mogelijk om 'Midi' te gebruiken zonder een Midi keyboard? Dus dat ik de nootjes dan maar even handmatig invoer? Het gaat om Cubase SX 2.

Ik weet dat dit niet erg handig is, maar zolang ik nog geen keyboard heb moet het maar even zo. Ik ben al druk aan het rondvragen of mensen niet toevallig een keyboardje thuis hebben liggen met een midi uitgang erop.
pi_27950231
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 13:57 schreef CoiCrow het volgende:
Aangezien de andere (Studio Apparatuur Deel 1) nu op slot staat

Midi vraagje:

Is het ook mogelijk om 'Midi' te gebruiken zonder een Midi keyboard? Dus dat ik de nootjes dan maar even handmatig invoer? Het gaat om Cubase SX 2.

Ik weet dat dit niet erg handig is, maar zolang ik nog geen keyboard heb moet het maar even zo. Ik ben al druk aan het rondvragen of mensen niet toevallig een keyboardje thuis hebben liggen met een midi uitgang erop.
Ja hoor, dat kan prima. Het is met een keyboard een stuk makkelijker om een wat menselijker 'feel' te krijgen, maar er is geen enkele reden waarom je niet bijv. de prachtigste trancesymphonie met de muis zou kunnen inklikken .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_27950619
nou ja, het is voor een drumpartij eigenlijk

Dan natuurlijk de vraag: HOE?
pi_27951415
klikker de klik? Score openen?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:51:44 #5
24054 search64
Avec le grande
pi_27954426
Open drum editor bijvoorbeeld....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27955152
Er zit volgens mij ook een kleine drumkit in Cubase, ik heb de settings ervan gezien en ze aan een midi kanaal geplakt, maar ik krijg de geluiden niet getriggerd. Anders moet ik maar even wachten en nog even de drums maken met Fruityloops
pi_27956890
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:11 schreef CoiCrow het volgende:
Er zit volgens mij ook een kleine drumkit in Cubase, ik heb de settings ervan gezien en ze aan een midi kanaal geplakt, maar ik krijg de geluiden niet getriggerd. Anders moet ik maar even wachten en nog even de drums maken met Fruityloops
Kanaaltje 10 was het toch?
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:47:00 #8
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27958272
*meldt zich weer ff
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:54:01 #9
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_27958478
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:55 schreef Skinkie het volgende:
Kanaaltje 10 was het toch?
10 is wel het standaard drumkanaal ja, maar soms kan je het ook zelf instellen. Ook belangrijk is te kijken welke noten met welke drumsounds corresponderen.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_27958664
Meestal gaan stations ervoor om zo luid mogelijk te zijn.. mijn demo was aardig luid en heeft boost op 81Hz 4dB, 2891Hz 1dB en 12890Hz 3.5dB. dus wat je op 6K hoort weet ik niet ook op het spectrum zie ik niet meer energie dan normaal rond de 6k
Deze demo is luider dan 538 en klinkt beter 1-0 voor mij in de Loudnesswar

Maar ik ga nog ff wat tweaken om het schele er wat meer eruit te halen... als ik hem verglijk met andere presets dan is het idd wat schel.

Ik wil ook nog wel een demo maken die wel erg dynamisch klinkt en die ook géén eigen sound achter laat.
quote:
Twaalfje schreef
Beetje schel-achtig. Heel veel compressie ook waardoor er weinig dynbamiek overblijft (ik weet dat dat nodig is voor radio om de zenders niet te oversturen) en het wat 'schreeuwerig wordt, zoals die irritante TV reclames. Echt hoog zit er volgens mij niet in (maar ik ben nu dan ook verkouden dus m'n holtes zitten wat verstopt). Ik meen ook een piek te horen rond de 6K. Al met al vind ik 't prettiger klinken dan het typische Radio 3 of 538 geluid.

Wat was de bedoeling van de test? Om te horen of een enhancer is gebruikt? Of gewoon feedback op je processing?
pi_27958707
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 17:54 schreef ijsklont het volgende:

[..]

10 is wel het standaard drumkanaal ja, maar soms kan je het ook zelf instellen. Ook belangrijk is te kijken welke noten met welke drumsounds corresponderen.
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.

Moet gewoon ook zorgen dat ik DFH Superior ergens kan downloaden
(wat?)
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:05:20 #12
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_27958794
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.
Ehh dat je maar vier kanalen gebruikt maakt niks uit. MIDI heeft 16 kanelen ter beschikking. 10 is gewoon standaard voor drums. Veel externe drummachines luisteren ook op kanaal 10.
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:17:52 #13
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27959133
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:00 schreef Jonathon het volgende:
Meestal gaan stations ervoor om zo luid mogelijk te zijn.. mijn demo was aardig luid en heeft boost op 81Hz 4dB, 2891Hz 1dB en 12890Hz 3.5dB. dus wat je op 6K hoort weet ik niet ook op het spectrum zie ik niet meer energie dan normaal rond de 6k

Maar ik ga nog ff wat tweaken om het schele er wat meer eruit te halen... als ik hem verglijk met andere presets dan is het idd wat schel.

Ik wil ook nog wel een demo maken die wel erg dynamisch klinkt en die ook géén eigen sound achter laat.
[..]
Maar heb je dan niet veel meer aan een multibandcompressor dan aan een exciter?
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:19:06 #14
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27959164
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:

[..]

Moet gewoon ook zorgen dat ik DFH Superior ergens kan downloaden
(wat?)
Je kan em ook kopen

Je kunt ook gewoon een midifile aanmaken, intekenen en een vst druminstrument (de lm-4) aanbinden, dat lijkt me ook wel simpel
pi_27959307
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:00 schreef Jonathon het volgende:
Luid he Niet Hard... da mag niet
pi_27960085
Sorry.. het was een beetje offtopic vraagje in het algemeen gerelateerd aan het topic... dit is idd met een multiband fm processor gedaan...
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Maar heb je dan niet veel meer aan een multibandcompressor dan aan een exciter?
Je mag doen wat je wil maar in Nederland zijn wat extra regels "Stokkemaster"... zolang je daar binnen blijft is er niets aan de hand..
Ik kan ook een MPX audiofile geven.. kan je zien dat ik het goed doe

Voor FM moet je meer compressie gebruiken voor de modulatie als het audio te dynamisch is dan gaat ie meer zwaaien dus dan wordt "hard" automatisch "luid"
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 18:25 schreef Skinkie het volgende:
Luid he Niet Hard... da mag niet
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:58:47 #17
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_27980781
Hello

Ik wil graag een niet al te duur controller-keyboardje aanschaffen, voornamelijk om Reason mee aan te sturen. Heeft er iemand nog goeie tips? Ik kijk nu vooral naar de M-Audio oxygen8, maar die heeft wel een erg klein klavier. Ik wil het vooral gebruiken voor piano- orgel en synth-partijen i.c.m. met drums. Het Reason-bestandje exporteer ik dan weer naar Cooledit om gitaar en zang erbij op te nemen. (is dit eigenlijk de handigste manier? ik maak vnl pop/rock-muziek, dus met akoestische zang- en gitaaropnamen).
En nog een vraagje (vragen staat vrij toch? )... Als ik met dat keyboard in Reason speel, hoor ik het dan zonder vertraging terug? Ik heb niet een hele blitse geluidskaart (gewoon stock van mijn pc), maar mijn gitaar geeft hij via de line out van mijn Podxt - line in geluidskaart - vrijwel zonder vertraging terug, dus da's fijn.
Alvast bedankt!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:00:11 #18
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27980823
Misschien iets van een edirol pcr-50. Ikv ind dat een heel fijn ding
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:02:10 #19
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_27980888
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:58 schreef Svyatagor het volgende:
Hello

Ik wil graag een niet al te duur controller-keyboardje aanschaffen, voornamelijk om Reason mee aan te sturen. Heeft er iemand nog goeie tips? Ik kijk nu vooral naar de M-Audio oxygen8, maar die heeft wel een erg klein klavier. Ik wil het vooral gebruiken voor piano- orgel en synth-partijen i.c.m. met drums. Het Reason-bestandje exporteer ik dan weer naar Cooledit om gitaar en zang erbij op te nemen. (is dit eigenlijk de handigste manier? ik maak vnl pop/rock-muziek, dus met akoestische zang- en gitaaropnamen).
En nog een vraagje (vragen staat vrij toch? )... Als ik met dat keyboard in Reason speel, hoor ik het dan zonder vertraging terug? Ik heb niet een hele blitse geluidskaart (gewoon stock van mijn pc), maar mijn gitaar geeft hij via de line out van mijn Podxt - line in geluidskaart - vrijwel zonder vertraging terug, dus da's fijn.
Alvast bedankt!
Kijk eens op M-audio.com daar hebben ze meer dan genoeg MIDI keyboards (25,37,49 toetsen).

Het ligt inderdaad aan je geluidskaartje of er vertraging (audio latency) optreed .
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:02:38 #20
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_27980905
Ik krijg morgen trouwens de TASCAM US-122 binnen.. Iemand ervaring met dit dingetje?
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:55:38 #21
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_27987242
Evolution maakt ook MIDI controllers, die kun je gewoon op de USB poort aansluiten. Verder zijn ze ook relatief goedkoop volgens mij. Kijk anders eens op de site van Feedback, daar staan controllers van verschillende merken. Feedback is ook best goedkoop.
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:02:51 #22
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_27987523
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:55 schreef ijsklont het volgende:
Evolution maakt ook MIDI controllers, die kun je gewoon op de USB poort aansluiten. Verder zijn ze ook relatief goedkoop volgens mij. Kijk anders eens op de site van Feedback, daar staan controllers van verschillende merken. Feedback is ook best goedkoop.
Thanks. Ik ben nu aan het kijken naar een M-Audio Keystation 49e, die is 99 euro bij de Macstore (maar hij is volgens M-audio gewoon pc-compatible). Voor 80 euro meer heb je er een met 61 (en semi-gewogen) toetsen.
Maar ik ben nog wel benieuwd of ik veel last krijg van latency, want anders moet ik dus ook echt aan een andere geluidskaart..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:08:44 #23
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_27987739
die latency heb je bij een m-audio 2496 al niet meer en die kost nog geen 100 E meer!
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:12:57 #24
24054 search64
Avec le grande
pi_27987894
Daar kun je wel van uit gaan. Maar veel hoef je niet uit te geven voor een ASIO 2.0 low latency geluidskaart. Denk aan m-audio audiophile, Emu 0404, Audiotrack Maya 44; allemaal onder de 100 euro.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27988223
Latency heb je altijd [punt]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')