Industrieel Ontwerpen, maar dat beviel me niet zo. Doe je dat bij TNO?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik studeer nog officieel (Technische Natuurkunde) en Golfveldsynthese was ook mijn afstudeeronderwerp, maar dit doe ik even extra als betaald "project" tussendoor. Ik ben toch bijna klaar, namelijk.
Wat heb jij gestudeerd?![]()
mooi retro plaatje! (verkapte tvp)quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:10 schreef search64 het volgende:
En ja hoor alweer het derde deel van Fok!'s studio-thread.
[afbeelding]
Studio apparatuur
Studio Apparatuur Deel 2
een uadje voor erbij zou niet gek zijn! Begin helemaal te vallen voor de poco 1176, en ben benieuwd nu naar de la2a! alleen mijn dsp begint soms al op te raken! dus zoek even wat opties weer.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef search64 het volgende:
Doed, je hebt al een powercore (en toen je die kocht zei ik al dat je de UAD moest nemen).
Heb daar tijdens mijn stage ook mee mogen spelen.. Erg fijn bakje idd!! Wat je zegt dat je beter luistert klopt absoluut..quote:Op maandag 26 december 2005 17:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, vandaag even uitegebreid gespeeld met mijn binnengekomen Mackie Control. Is echt een superding, binnen 10 tellen geinstalleerd in SX en zoo intuitief!!! Je luistert veel beter naar de muziek als je een controller voor je hebt, omdat je niet mixt met je ogen, wat voor mij errug fijn is!!!
Dus, tip voor als je nog een cntroller noduig hebt: Mackie gives the goods~!!!
Ik gebruik de waves L1 (L2,L3) wel eens als een subfader voor onder de zang wat echt heel goed werkt! Ook hun de-crackle(denoise, dehiss) is heel, heel goed. echter voor de rest vind ik het pakket niet zo naar mijn smaak (lees de filters,eq en galm). deze netgenoemde overige plugins vind ik ook wel een beetje "overpriced". ik bedoel 4000 euro is nogal wat voor een stukje sofware wat ook nog eens je pc belast.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:04 schreef mvmoock het volgende:
voor de plugin gebruikers raad ik waves aan echt top limiters in de studio waar k stage loop hebben ze de hardware versie echt top ding
maar zijn ook andere pm me als je meer wil wete
Zo dat flink wat apparatuur!quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:51 schreef Ethereal het volgende:
[..]
Heb daar tijdens mijn stage ook mee mogen spelen.. Erg fijn bakje idd!! Wat je zegt dat je beter luistert klopt absoluut..
Ik gebruik thuis de Yamaha O1X.. Audio/Midi interface, control surface, digi-mixert, alles in 1! Bevalt echt super.. Nooit gezeik mee, effecten in dat beestje klinken SUPER, ding is lekker robuust... Heersch voor Yamaha!
Ben nu een beetje op zoek naar een leuk drumcomputertje.. Jomox Xbase09 lijkt me wel wat!
Ik gebruik nu:
Pentium 4 2,0 gHz met 512 mb Ram
Yamaha O1X
Logic Audio Platinum 5.3
Wavelab 4.0
Adobe Audition 1.5
Roland JP-8000 (Monsterlijk vette synthesizer, van lief tot ranzig!)
Roland MC-505 (Eigenlijk alleen in gebruik als geluiden/presetbak.. Waardeloze sequencer, geluiden zijn wel ok)
Waldorf Micro-Q (Synthesizer.. 19", 2u, maar prima te editen en waanzinnige sounds!)
Boss SE-50 multi-FX
Zoom 1010 El-cheapo gitaarpedaaltje (Leuk om je synths en drums doorheen te halen)
Alesis ModFX Philtre (Resonante filterbak)
Alesis ModFX BitRman (Bitcrusher)
Behringer Composer Pro MDX2200 (Compressor)
Behringer DSP8024 (Realtime 31bands analyzer, EQ)
Behringer Ultrapatch Pro (Patchbay)
Phonic MM1002a (Mini-mixert, voor de analoge oversturing)
Shure SM-58 (Microfoon)
KRK Rokit RP8 actieve monitoring
Whaah die KRK's heerschen zeg.. Echt mega-gedefinieerd, niet vermoeiend, strak laag.. Echt de beste aanschaf in mijn studiootje ooit!!![]()
Ik heb gewoon een simpele geluidskaart. De opnames die ik wil gaan maken zijn vooral om kritisch naar mijn eigen stem te kunnen luisteren. Ik wil mijn stem wat beter ontwikkelen omdat het me super leuk lijkt om voice overs te doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:50 schreef search64 het volgende:
Wat voor geluidskaart heb je? Wil je enkel voice-overs maken of ook muziek gaan maken en zingen ed? Hoeveel wil je besteden?
Als je geen geluidskaart hebt met ASIO-drivers (lees: een semipro tot pro kaart) en alleen spoken word op wilt nemen zonder er al te veel geld in te steken is die samson in principe prima. Je moet er rekening mee houden dat een review van microfoons door een pro-gebruiker geschreven wordt die hogere eisen stelt dan de gemiddelde consument.
quote:Sound:
I was extremely disappointed with the C01U. I had read several reviews that suggested it was an excellent buy for the money. Nonsense. I plugged the unit (with the suggested Mac driver) into my new powerbook and used both Final Cut Pro and SoundTrack Pro. This is one of the noisest mics I've ever heard and it's on-axis and off-axis fidelity is terrible. Only slight changes in direction cause a change in frequency response. If this weren't state property (purchased by my University), I'd stomp on it and take it out of its misery. Now don't assume that I'm an inexperienced audio person who doesn't know how to use microphones and computers. This is what I do for a living. I was looking for a simply voice over microphone that I could use when I do field video editing on my laptop. This is not what I was looking for.
Nee gewoon bij de Natuurkunde faculteit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Industrieel Ontwerpen, maar dat beviel me niet zo. Doe je dat bij TNO?
Nee sorry, die heb ik nooit gezien. Ik zou als ik jou was gewoon een keer gaan kijken.quote:Ben je trouwens bekend met de studio's die ze in het cultureel centrum hebben? Ik wil daar wat cursussen gaan doen, maar weet niet goed of het de moeite waard is.
Dat was met Dolby Surround ook het geval. Dit soort systemen moeten eerst doorbreken in de grote entertainment industrie (bioscopen, themaparken), voordat het uberhaupt kans maakt in de huishoudens. Overigens wordt een compleet WFS systeem steeds betaalbaarder, alleen willen bioscopen er nog niet aan omdat:quote:Op maandag 26 december 2005 17:59 schreef haarb0l het volgende:
[quote]Op zaterdag 24 december 2005 13:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Hey, golfveldsynthese - ik ben nog een keer naar Ilmenau geweest om dat bij Fraunhofer te beluisteren in die bios die ze gebouwd hebben (en in een testopstelling) - dat was wel kicken!
Ben nu wel tot de conclusie gekomen dat het (voorlopig) niet echt toepasbaar is zonder grote budgetten voor 'standaard' toepassingen
De L2 heeft mijn voorkeur in het geval van pop/rock muziek. De L1 en L3 vind ik wat te agressief, die zijn denk ik geschikter voor dance en hiphop.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik gebruik de waves L1 (L2,L3) wel eens als een subfader voor onder de zang wat echt heel goed werkt! Ook hun de-crackle(denoise, dehiss) is heel, heel goed. echter voor de rest vind ik het pakket niet zo naar mijn smaak (lees de filters,eq en galm). deze netgenoemde overige plugins vind ik ook wel een beetje "overpriced". ik bedoel 4000 euro is nogal wat voor een stukje sofware wat ook nog eens je pc belast.
Wij hebben een NT1A en dat is echt een supermicrofoonquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk dat je niet veel beter kunt doen dan de Rode nt1 in dat marktsegment.
Sja maar dat issie wel waard IMHO. Je geeft het dubbele uit, maar dan heb je wel een GOEDE mic en niet 1 waar je omheen moet werken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:18 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wij hebben een NT1A en dat is echt een supermicrofoon![]()
edit: Die ligt wel ver boven de ¤80 die hierboven genoemd werd
Euh.. Zo gauw niks online staan, zal wel eens wat op mn server knallenquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Zo dat flink wat apparatuur!
heb je ook iets online staan zodat we wat van je kunnen horen?
en je moet dan het geld nog tellen voor een fatsoenlijke preamp met +48v. Dat is natuurlijk ook weer minimaal een eurootje of 50-60.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:26 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Sja maar dat issie wel waard IMHO. Je geeft het dubbele uit, maar dan heb je wel een GOEDE mic en niet 1 waar je omheen moet werken.![]()
Ik ben benieuwd!!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:22 schreef Ethereal het volgende:
[..]
Euh.. Zo gauw niks online staan, zal wel eens wat op mn server knallen
Weet niet of je wel eens hardcore luistert, anders moet je Archetype op Bionic Recordings maar eens checken![]()
Maak overigens niet alleen hardcore.. Ook wel eens uitstapjes naar D&B, trance, hardstyle, en zit nu in een rock/dance project waarmee we een album aan het opnemen zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |