Ik zit nu in de Rode/Focusrite Platinum categorie en wil dus upgraden. Budget hangt af van de verbetering, maar Brauner VMA met een GML channelstrip is nog wel wat te duurquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:09 schreef paulmatthijs het volgende:
ik weet je budget niet, maar je kan eens kijken naar een tweedehands voicemaster (pro), of mindprint of die zilvere dbx (386 ofzo). alledrie komen met enige regelmaat langs op marktplaats. of zit je in andere categorien te denken?
Ik ga eens even kijken! dank voor je tips!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:11 schreef paulmatthijs het volgende:
als focusrite je bevalt zou ik zeker voor een isa gaan. ook te gek: een midas xl42, een (dual) preamp met eq. kom je niet vaak tegen in de studio, maar komt uit de live wereld en heeft de beste eq die er is (in het live segment).
Gaaf artikel. Laast een groot vergelijk gehouden voor drum preamps en voor drums is api echt de BOM! Helaas vond ik de api's voor vocals helemaal niet fijn klinken (zowel met een Neumann u87 als met een AKG 414).quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:19 schreef Svyatagor het volgende:
Voor de mensen die van het productiewerk achter Tool houden is dit wel een leuk verhaal:
http://mixonline.com/recording/projects/audio_making_tools_days/
Vet zo'n Juno! Ik ben zelf op zoek naar synths. Weet alleen niet zo goed waar ik naar moet zoeken omdat ik qua geluid voor mijn muziek zoekende ben en niet zomaar een synth wil kopen. Ik check marktplaats veel de laatste tijd. Nog tips voor goedkope ietwat oude synths iemand?quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:06 schreef Adidah het volgende:
Ik kan het niet laten om hier even een link te dumpen [TK] Studio apparatuur (Synthesizers en draaitafels).
voor live onames moet je dan meteen je hele pc meesjouwen denk ik (als je afgaat op vorige posts)quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:43 schreef Svyatagor het volgende:
n00bvraagje: als ik mijn band live wil opnemen, maar wel de instrumenten per spoor wil kunnen splitsen voor volume/eq/effecten etc, wat heb ik dan aan hardware nodig? We hebben wel eens eerder opnames gemaakt, maar dan werkten we zo: instrumenten -- mengtafel -- line in -- één spoor in Cubase SX...kortom, de complete mix op één track. Klonk wel aardig, maar verre van ideaal natuurlijk. Hoe kan ik dat hardware - en softwarematig splitsen?
Over welke geluidskaarten heb je het dan?!?quote:Op zondag 10 september 2006 21:56 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
En... De meeste geluidskaarten voegen echt ontiegelijk veel ruis toe aan de opnamen. Dat is zeker iets om te onthouden.
Dat is echt onzin.quote:Op zondag 10 september 2006 21:56 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
En... De meeste geluidskaarten voegen echt ontiegelijk veel ruis toe aan de opnamen. Dat is zeker iets om te onthouden.
Dan heb je het ws. over hele dure geluidskaarten van 5-60 euro ofzo.quote:
Een M-Audio Audiophile heeft weliswaar slechts 2 mono in en 2 mono uit maar voegt nagenoeg geen ruis toe aan het signaal. Dit was misschien zo een aantal jaar geleden maar tegenwoordig heb je voor honderd euro een prima kaart.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Dan heb je het ws. over hele dure geluidskaarten van 5-60 euro ofzo.
Kan meneer beter een portable HD-recorder kopen.
Is nog veel meer portable en sneller ook. Of wil je dattie met ze hele pc heen en weer gaat sjouwen?
Daar werk ik nu ook mee, en dat bevalt goed. Behalve dat ik op een gegeven moment wel live meerdere tracks tegelijk wil gaan opnemen, en daarvoor dus een uitgebreidere interface voor moet hebben. En op zo'n moment vind ik het ook niet zo'n probleem om mijn pc mee te sjouwen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:31 schreef search64 het volgende:
[..]
Een M-Audio Audiophile heeft weliswaar slechts 2 mono in en 2 mono uit maar voegt nagenoeg geen ruis toe aan het signaal. Dit was misschien zo een aantal jaar geleden maar tegenwoordig heb je voor honderd euro een prima kaart.
Heb je een dongle voor cubase? Zonder dongle moet Cubase namelijk veel meer rekenen en zodra je met meer sporen of zware plugins gaat werken kan dit tot crashes leiden.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daar werk ik nu ook mee, en dat bevalt goed. Behalve dat ik op een gegeven moment wel live meerdere tracks tegelijk wil gaan opnemen, en daarvoor dus een uitgebreidere interface voor moet hebben. En op zo'n moment vind ik het ook niet zo'n probleem om mijn pc mee te sjouwen.
Iets anders: gisteravond tijdens het kloten met Cubase crashte mijn pc tot twee keer toe. Niet vastlopen, maar gewoon helemaal ineens, patsboem uit. Pas na een paar seconden de aan/uitknop vasthouden kon ik weer booten. Ik denk dat het een temperatuurkwestie is, want het was nogal warm op mijn kamer.
Aan de andere kant: ik denk ook dat mijn pc het niet goed trekt; ik heb 1 track drums met een VST die ongeveer 250 mb moet laden, plus vier audiotracks waarbij drie daarvan Guitar Rig 2 als insert hebben. De VST performance schommelt zo rond de 60 procent. Ik heb een AMD met ik geloof 2,3 ghz plus 1 gig ram. Daar zou je toch een eind mee moeten komen? Wat kan ik doen om die crashes niet meer te krijgen?
Ja alleen het grote nadeel van die recorders zijn dat je heel onflexibel bent qua uitbreiden enzo. Wil je nieuwe preámps, meer schuiven, effecten etc. dan moet je dus meteen weer een grotere nieuwe kopen ipv handig uitbreiden met een rackje!quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Dan heb je het ws. over hele dure geluidskaarten van 5-60 euro ofzo.
Kan meneer beter een portable HD-recorder kopen.
Is nog veel meer portable en sneller ook. Of wil je dattie met ze hele pc heen en weer gaat sjouwen?
Ik hen een externe geluidskaart met Cubase LE erbij geleverd, dus dat zou het probleem niet hoeven zijn. Enige zou dan de CPU kunnen zijn, die is 1,6 ghz maar die wordt verder niet heel erg belast als ik dat bekijk.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk dat je pc niet op deze programma's gebouwd is.
Kan verschillende oorzaken hebben:
-te trage CPU (minimaal 2 ghz is aan te raden)
-te weinig RAM (minimaal 1 gb)
-teveel programma's op de achtergrond lopen
-geen gekwalificeerde geluidskaart
- misschien de belangrijkste (zonder je ergens van te beschuldigen): geen legale cubase. De illegale versies kosten het dubbele aan CPU en werkgeheugenverbruik omdat de dongle de hele tijd omzeild dient te worden. is dat zo, dan moet je dus de eerste punten verdubbelen.
heb ik dus al...quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:13 schreef search64 het volgende:
Kan nooit kwaad om weer eens met een schone pc te beginnen. Opnieuw installeren is altijd goed om achtergrondprocessen kwijt te raken die je toch niet gebruikt.
Wat ook echt goed werkt is zorgen dat je computer niet verbonden is met internet... dan zorg je ervoor dat je achtergrond processen uitstaan, en auto-update enzo, en sync met de clock-server enzo... Dat wil nog wel eens schelen... volgens mij is het uittrekken van je kabel genoeg, evt. effe opnieuw opstarten...quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:13 schreef search64 het volgende:
Kan nooit kwaad om weer eens met een schone pc te beginnen. Opnieuw installeren is altijd goed om achtergrondprocessen kwijt te raken die je toch niet gebruikt.
Ik gebruik het zelf al sinds versie 1.0 en die vond ik al helemaal te gek! Ik gebruik nu 2.5 in combinatie met ProTools via ReWire, omdat ik de precisie van Reason niet goed vind... fade ins en outs en subtiele verschillen zijn mij te "lomp". Ik gebruik het eigenlijk alleen als sythesizers en samplers, en alle FX-processing en het mixen doe ik in ProTools... Ik vind de mogelijkheden wel fantastisch, voor als je de effecten wel wil gebruiken, en het werken met MIDI schijnt geweldig goed te gaan, maar ik werk daar zelf niet mee, dus ik kan daar niets over zeggen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 11:51 schreef DonGorgon het volgende:
Vraagske...
Hoe is jullie mening over Propellorheads' Reason? Nietkijkend naar het feit dat je geen VST's kan pluggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |