abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:38:22 #126
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35925734
Misschien een legale versie kopen waar je de handleiding bij krijgt?!?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:39:43 #127
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35925791
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:34 schreef NiekL het volgende:
Toen heb ik na heel veel kutten geprobeerd om gewoon bussen aan te maken, alhoewel ik niet het idee heb dat het zo echt zou moeten. Ik druk op F4 om naar de inputs te gaan. Daar maak ik 16 nieuwe mono bussen aan en ik laat de ASIO Device Ports zeggen vanaf welk kanaal op m'n Phonic hij moet opnemen. Vervolgens heb ik dit Bus ding opgeslagen zodat ik dat niet elke keer hoef te doen.

Ik heb niet echt het idee dat dit zo hoort.
Ik vrees van wel. Cubase maakt niet automatisch de diverse inputs aan, helaas. Maar als je een keer van die presets maakt ben je verder klaar.

edit: Wij hadden hetzelfde probleem met RME en MOTU kaarten dus ik neem aan dat het voor alle multitrack apparaten geldt.

Waarom heb je eigenlijk een hekel aan LE? Zelf vind ik het wel prettig, lekker no-nonsense. Je moet het niet gebruiken voor opnames met veel sporen & effecten maar voor demo's vind ik het wel lekker stabiel draaien (er is niks zo vervelend als een sequencer die crasht op het moment dat je net een geniale creatieve ingeving hebt ).
pi_35927365
Zeggen dat iemand de originele versie moet kopen is altijd leuk en makkelijk ja (Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan... vooral als het gaat om muziek) Maar ik schiet er verder geen ruk mee op. Toch bedankt voor de reactie want het brengt wel een flauwe glimlach op mijn gelaat.

Bug80> Ik werk niet graag met LE omdat ik inderdaad ontiegelijk veel sporen en effecten enzo gebruik. En ik gebruik ook bijna elke feature die cubase biedt (Overdreven !) Verder heb ik ook nog nooit problemen gehad met een Crashende Cubase (Klinkt als een nieuwe Suske & Wiske!). Bedankt voor de reactie. Heb je misschien nog iets voor mijn 2e probleempje?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:30:17 #129
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35927499
quote:
Ik werk niet graag met LE omdat ik inderdaad ontiegelijk veel sporen en effecten enzo gebruik. En ik gebruik ook bijna elke feature die cubase biedt (Overdreven !)
Ok dat is duidelijk.
quote:
Verder heb ik ook nog nooit problemen gehad met een Crashende Cubase
You lucky guy!
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:26 schreef NiekL het volgende:
Heb je misschien nog iets voor mijn 2e probleempje?
Ik snap niet helemaal wat je daar bedoelt? Heb je het dan over de faders in Cubase?

Als je tijdens het opnemen iets wilt horen moet je het beroemde "luidsprekertje" aanzetten, een icoontje van een luidspreker naast de fader. Deze krijgt dan de kleur oranje. Tijdens het afspelen moeten die juist weer uit staan om het kanaal te kunnen horen.

Het volume kun je dan alleen regelen met de "inputs", deze zitten links van de Cubase mixer als het goed is. Tijdens het afspelen kan je de gewone faders gebruiken.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:35:56 #130
97796 bpm
Suzuki GSX-R 750 Freak!!!
pi_35927686
Vorige week mijn eerste echte apparatuur binnengekregen, en wel de E-Mu Xboard49 (midi keyboard / controller). Werkt tot nu toe super!
http://www.mencom.nl Mencom IT Service
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:06:23 #131
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35928636
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:26 schreef NiekL het volgende:
Zeggen dat iemand de originele versie moet kopen is altijd leuk en makkelijk ja (Ik maak me er ook regelmatig schuldig aan... vooral als het gaat om muziek) Maar ik schiet er verder geen ruk mee op. Toch bedankt voor de reactie want het brengt wel een flauwe glimlach op mijn gelaat.
Tja, ik moet zelf zeggen, ik heb ook 2 jaar met illegale versie gewerkt, dus ik verwijt je niks . Echter ik heb op een paar belangrijke momenten een crash gehad en toen ik afgelopen augustus echt aan de gang wilde in mijn nieuwe eerste echte homestudio, zat ik daar met een hoop nieuwe gear, terwijl mijn hoofdprogramma niet zo stabiel was, zeker niet met veel samples enzo. Ik ben toen met het schaamrood naar mijn dealer gegaan en heb hem eerlijk opgebiecht dat ik nog een illegale versie had en nu "the real deal" nodig had! gelukkig was hij heel behulpzaam en kon hij mijn eerlijkheid wel waarderen dus gelukkig liepen we beiden met een glimlach op t einde dat we wat goeds hadden gedaan!

Ik moet zeggen dat dat misschien nog wel de beste koop was omdat deze cubase echt superstabiel is en me nooit in de steek heeft gelaten!
pi_35928723
Dat vind ik ook een goede reden om de originele te kopen. Ik zou hetzelfde gedaan hebben
pi_35929100
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:30 schreef BUG80 het volgende:

Ik snap niet helemaal wat je daar bedoelt? Heb je het dan over de faders in Cubase?

Als je tijdens het opnemen iets wilt horen moet je het beroemde "luidsprekertje" aanzetten, een icoontje van een luidspreker naast de fader. Deze krijgt dan de kleur oranje. Tijdens het afspelen moeten die juist weer uit staan om het kanaal te kunnen horen.

Het volume kun je dan alleen regelen met de "inputs", deze zitten links van de Cubase mixer als het goed is. Tijdens het afspelen kan je de gewone faders gebruiken.
Ik bedoel de faders op m'n Helixboard. De tips ga ik maandag uitproberen want ik ga zo slapen en morgen naar m'n vriendin
Ik laat het nog weten of het is gelukt of niet. Ik heb ook al een mailtje naar Phonic gestuurd.

Bedankt voor je hulp
pi_35939458
Wat word er eigenlijk bedoeld met 'meer sporen opname techniek' , oftewel, de sporen die met opname te maken hebben ?

Ik las ook ergens vluchtig dat de subgroepen op je mixer er iets mee te maken hebben, wie o wie kan me iets vertellen hierover?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:41:48 #135
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35940191
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:10 schreef sound-storm het volgende:
Wat word er eigenlijk bedoeld met 'meer sporen opname techniek' , oftewel, de sporen die met opname te maken hebben ?

Ik las ook ergens vluchtig dat de subgroepen op je mixer er iets mee te maken hebben, wie o wie kan me iets vertellen hierover?
Meer sporen opname techniek is een vertaling van Mulitracking, wat wil zeggen dat je meerdere instrumenten/microfoons tegelijkertijd los van elkaar in je sequencer kan opnemen. Je kunt dan in plaats van iedere partij/microfoon apart juist een boel tegelijkertijd opnemen en toch naderhand ieder instrument apart bewerken! Je subgroepen hebben er niet veel mee te maken, aangezien je die niet hoeft te gebruiken voor multitracking.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:57:07 #136
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_35943427
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:06 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Tja, ik moet zelf zeggen, ik heb ook 2 jaar met illegale versie gewerkt, dus ik verwijt je niks . Echter ik heb op een paar belangrijke momenten een crash gehad en toen ik afgelopen augustus echt aan de gang wilde in mijn nieuwe eerste echte homestudio, zat ik daar met een hoop nieuwe gear, terwijl mijn hoofdprogramma niet zo stabiel was, zeker niet met veel samples enzo. Ik ben toen met het schaamrood naar mijn dealer gegaan en heb hem eerlijk opgebiecht dat ik nog een illegale versie had en nu "the real deal" nodig had! gelukkig was hij heel behulpzaam en kon hij mijn eerlijkheid wel waarderen dus gelukkig liepen we beiden met een glimlach op t einde dat we wat goeds hadden gedaan!
Ik heb dus ook van de week Nuendo 3 legaal gekocht (nog niet binnen, maar wel al betaald). Hij vroeg of ik welke versie ik wilde. Ik: Van Nuendo is er toch maar een versie? Maar hij bedoelde een upgrade of de volledige versie.

Ik vroeg of ik mocht upgraden vanaf Nuendo H2O, maar dat mocht niet Kreeg enkel strafpunten zei 'ie. Gelukkig had ik net met een van hun medewerkers gehoord dat 'ie ook Nuendo 3 H2O had aangeschaft Maar goed. Met de komst van mijn bedrijfje wil ik wel alles volgens de regeltjes doen - als je er aan verdiend, moet je er ook voor betalen.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:38:08 #137
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_35946389
Precies, en niet te vergeten dat je als je legale software hebt, je ze ook nog van de belasting af kan trekken!
pi_35962746
Ik wil nieuwe monitoren naast mijn Behringer's, het liefst de Bm6a's of de ADAM P11a's met een goede sub. Behalve het probleem van geld, speelt er ook het probleem van ruimte. Op verschillende sites wordt beweerd dat de P11a's meer geschikt zijn voor kleine kamers en de BM6a's idem. Mijn vraag is, wat is een kleine kamer? Ik heb zelf een kamer van zo'n 4 bij 3,5 die ik zo goed mogelijk heb ingericht op geluid.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:49:19 #139
24054 search64
Avec le grande
pi_35962794
Das een kleine kamer. Betwijfel of je met die monitors nog een sub nodig hebt.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_35964037
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:49 schreef search64 het volgende:
Das een kleine kamer. Betwijfel of je met die monitors nog een sub nodig hebt.
Ik vraag me vooral af of mijn ouders en de buren er erg van gecharmeerd zijn.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:25:48 #141
24054 search64
Avec le grande
pi_35975514
Ik heb een iets grotere kamer dan jij en BM5A'tjes ipv de 6'jes, en eerlijk gezegd mis ik geen laag. Misschien omdat ik andere muziek leuk vind. Ik hoor in ieder geval prima hoeveel laag er in een mix zit en daar draait het toch om, nietwaar?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 12 maart 2006 @ 22:31:52 #142
71333 BUG80
Stop making sense
pi_35975741
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:25 schreef search64 het volgende:
Ik heb een iets grotere kamer dan jij en BM5A'tjes ipv de 6'jes, en eerlijk gezegd mis ik geen laag. Misschien omdat ik andere muziek leuk vind. Ik hoor in ieder geval prima hoeveel laag er in een mix zit en daar draait het toch om, nietwaar?
Subs bij een monitor set worden over het algemeen ook sterk afgeraden volgens mij. Dat is alleen handig als je hip-hop of R&B produceert en dan nog moet je heel goed oppassen dat je het laag wel goed mixt.
pi_35976305
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:25 schreef search64 het volgende:
Ik heb een iets grotere kamer dan jij en BM5A'tjes ipv de 6'jes, en eerlijk gezegd mis ik geen laag. Misschien omdat ik andere muziek leuk vind. Ik hoor in ieder geval prima hoeveel laag er in een mix zit en daar draait het toch om, nietwaar?
Wat voor muziek maak je?

Ik maak voornamelijk de zwaardere breaks en psychedelic trance
  zondag 12 maart 2006 @ 22:49:47 #144
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_35976490
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Precies, en niet te vergeten dat je als je legale software hebt, je ze ook nog van de belasting af kan trekken!
Ah, de eerste aankoop die ik moet gaan afschrijven
pi_35980669
Misschien is dit ook wel even iets voor dit topic. ik heb aan beide halve nummers niet veel gedaan om het echt goed te laten klinken maar hier gaan we

Een 10 minuten eigen productie met:
Mijn ingebouwde iBook microfoon en Garage Band

Een akoestische gitaar (met een plugin erover heen)
Software Bass
en 2 keer ingezongen.

Even laten zien hoe je in 10 minuten tijd de meeste troep opneemt

Get Drunk Blues


En het iets serieusere werk maar nog steeds met dezelfde 'gear'.
Sever Years van Norah Jones

Ik vind het toch wonderbaarlijk leuk werken dat Garage band. Volgende keer even proberen met mijn goede condensator mic.

Geniet of Huiver
pi_35983554
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:44 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Wat voor muziek maak je?

Ik maak voornamelijk de zwaardere breaks en psychedelic trance
vind ik ook wel stoer !!!
  maandag 13 maart 2006 @ 21:34:57 #147
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36004604
Hey, ik heb een vraagje

Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 13 maart 2006 @ 21:39:06 #148
144213 Adidah
Het was wraak
pi_36004757
Ik heb nog een Clavia Nordlead en een Roland Juno-106 ergens op mijn zolder staan. Eigenlijk best wel zonde, maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor .
pi_36008909
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:39 schreef Adidah het volgende:
Ik heb nog een Clavia Nordlead en een Roland Juno-106 ergens op mijn zolder staan. Eigenlijk best wel zonde, maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor .
Ze hadden bij mij in mijn huis kunnen staan en gebruikt worden.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:16:23 #150
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36016738
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:34 schreef Svyatagor het volgende:
Hey, ik heb een vraagje

Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand
wat noise-gates om het achtergrond geruis weg te halen. voor de verdere rest kun je iets van TC resoration of het waves restoration pakket gebruiken. Echter de prijs van die pakketten zullen het niet voor een interview rechtvaardigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')