abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2005 @ 23:24:24 #276
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_32359481
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:29 schreef Tranceptor het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn nieuwe studio

Het is nog een beetje een zootje
Mooie studio! Jezus christus wat een mengpaneel?!? wat is dat voor iets?!? Ziet er wel groots uit!

Hebben meer mensen nog foto's van hun studio(tje, hoeft niet zo groot te zijn als van transceptor!)? Ik kijk daar graag naar

Ik ben vandaag gaan kijken voor een mengpaneel (digitaal) en kon niet echt kiezen tussen een tascam en een mackie control. De verkoper van i4-muzique was echter wel zo vriendelijk mij een demomodel uit te lenen voor vandaag en morgen, wat ik natuurlijk wel het toppunt van service vind!!!! na de nodige uurtjes spelen denk ik dat het de mackie control wordt, want ik vind de aanwezigheid van een schermpje toch wel echt heel handig, zeker bij grote projecten, en ook is het verrassend simpel om je powercore plugins met de mackie te automaten! Ik hou jullie op de hoogte!!
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:29 schreef Tijn het volgende:
Ik heb vorige week best een vet kleinmembraan stereopaar gekocht

[afbeelding]

Maar toen kwam ik bij het Russische Oktava terecht en die hadden precies wat ik zocht: de MK-012 MSP6, een set van 2 matched pair pijpjes en 6 verwisselbare kapsules (2x nier, 2x hypernier en 2x rondom) voor het bescheiden bedrag van 500 euro, inclusief shockmounts en -10 dB pads, zodat ook drums opnemen tot de mogelijkheden behoort

[afbeelding]

Hartstikke tof
Ja, oktava blijkt goede mics te maken voor een zacht prijsje! Ziet er mooi uit!
pi_32364314
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:24 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Mooie studio! Jezus christus wat een mengpaneel?!? wat is dat voor iets?!? Ziet er wel groots uit!

Hebben meer mensen nog foto's van hun studio(tje, hoeft niet zo groot te zijn als van transceptor!)? Ik kijk daar graag naar
Dat is mijn Behringer MX9000. Ik zal wel een purist zijn, maar ik hou van analoog geluid en de muziek klinkt net iets warmer door die tafel heen. Op het moment gebruik ik maar 4 sporen ( en 2 micsporen), maar het is ook bedoeld voor de toekomst. Ik ben van plan de basis van mijn productie te houden op mijn computer in combinatie met de flexibiliteit van mijn Emu 1820m en de controle die me dat geeft, wat ik aan wil gaan vullen met de nodige hardware op mijn mixer.

Daarnaast wil ik op den duur wat serieuzer bezig met dingen als mastering en opname, dus is een grote mengtafel met al zijn mogelijkheden geen overbodige luxe (zeker om het kunstje op te leren).

Ik ga nu sparen voor een extra synth naast mijn virus, de Novation Supernova 2!
pi_32367670
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:19 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Mocht je hem nog niet hebben, ik ben hem aan het doorwerken. Als ik hem 'uit' heb wil ik em best opsturen ofzo.
'

Dat zou te gek zijn! Wil het blad graag van je hebben. Misschien kun je een mail sturen naar me (username+hotmail+com)
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:40:40 #279
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_32369466
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:18 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Dat is mijn Behringer MX9000. Ik zal wel een purist zijn, maar ik hou van analoog geluid en de muziek klinkt net iets warmer door die tafel heen. Op het moment gebruik ik maar 4 sporen ( en 2 micsporen), maar het is ook bedoeld voor de toekomst. Ik ben van plan de basis van mijn productie te houden op mijn computer in combinatie met de flexibiliteit van mijn Emu 1820m en de controle die me dat geeft, wat ik aan wil gaan vullen met de nodige hardware op mijn mixer.

Daarnaast wil ik op den duur wat serieuzer bezig met dingen als mastering en opname, dus is een grote mengtafel met al zijn mogelijkheden geen overbodige luxe (zeker om het kunstje op te leren).

Ik ga nu sparen voor een extra synth naast mijn virus, de Novation Supernova 2!
Gaaf zeg!!! Doe je ook bandjes enzo?
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:49:57 #280
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_32369721
trouwens,

ik heb net de Mackie control besteld bij i4-muzique! Ik vond hem echt superhandig en intuitief. wat je denkt of wilt dat ie doet, doet ie ook op de meest handige manier!

Ergens half december ga ik hem ophalen, dan zijn mijn tentamens namelijk voorbij!
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:06:01 #281
24054 search64
Avec le grande
pi_32370083
Goede keus.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_32370562
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:40 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Gaaf zeg!!! Doe je ook bandjes enzo?
Nog niet, maar er ligt sowieso een taak met vrienden als we allemaal klaar zijn met onze opleiding/studie. We hebben al jaren afgesproken dan wat meer met muziek te gaan doen.
Voor de rest ben ik gewoon langzaam aan het sparen en spullen aan het verzamelen die lekker werken.
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:12:27 #283
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_32375737
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:09 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Emu maakt goede kaarten en in mijn ogen komen die qua kwaliteit van alle mid-priced kaarten ook van alle het dichtste bij de "grotere jongens" van bijv. Motu en RME.
De prijs van een RME Multiface en een E-mu 1820m ontlopen elkaar echter niet veel. Nu heb ik zelf nog nooit met zo'n E-mu gewerkt, maar zo'n RME Multiface is echt een schitterende kaart met hele mooie software. Dat is op z'n minst het overwegen waard.
pi_32376340
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Gina 3G geluidskaart van Echo Audio? Ik weet niet of hij al eens besproken is hier, maargoed, het lijkt mij wel wat. Dus weet iemand iets van deze kaart of eventuele goede kaarten die erop lijken?

Ik wil graag gebalanceerde XLR (incl. fantoom) en jack ingangen, alsmede MIDI I/O. Uitgangen voor monitoren zijn natuurlijk ook handig. Overkill aan I/O's is niet nodig, ik zal waarschijnlijk niet meer dan twee ingangen tegelijk gebruiken bijvoorbeeld. Ohja, de prijs is ook van belang, meer dan ¤300-¤350 wil ik er niet aan uitgeven. Ik gebruik een PC met Cubase SX3. Doel: mijn electrische gitaar met amp modeller opnemen en MIDI keyboard op PC aansluiten, en voor de toekomst wil ik er ook microfoons en monitoren e.d. aan kunnen hangen.

Dus, iemand? Bedankt alvast!

Edit: linkje.
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:28:38 #285
24054 search64
Avec le grande
pi_32399631
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

De prijs van een RME Multiface en een E-mu 1820m ontlopen elkaar echter niet veel. Nu heb ik zelf nog nooit met zo'n E-mu gewerkt, maar zo'n RME Multiface is echt een schitterende kaart met hele mooie software. Dat is op z'n minst het overwegen waard.
499 voor een 1820m
675 voor een Multiface

Dat vind ik nogal een verschil eigenlijk.
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:58:05 #286
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_32400200
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 15:28 schreef search64 het volgende:

[..]

499 voor een 1820m
675 voor een Multiface

Dat vind ik nogal een verschil eigenlijk.
Oh dat verschil is inderdaad groter dan ik dacht. Ik hoorde van een klasgenoot dat je 700 euro betaalt voor een 1820m, maar dat kan dus goedkoper.

Ik zou persoonlijk alsnog de aanschaf van zo'n RME-kaart overwegen, maar als je een krap budget hebt, kun je die 200 euro misschien beter ergens anders in investeren.
pi_32401358
Ik heb mijn emu 1820m voor 399 via ebay. Omdat de dollar nu nog lager staat, is hij misschien nog wel goedkoper te krijgen. Voor vragen over de 1820m, mail me gerust op subatomic.vision@gmail.com
pi_32692875
Hoi!
Ik heb via ebay een tascam 788 gekocht, dus ik denk dat ik tzt hier regelmatig ga posten omdat ik er helemaal niks van begrijp
Tot dan!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_32950915
Waarom is dit topic dood? Of zit iedereen in zijn studio?

Hoe dan ook, ik heb 2 vraagjes:

1. Stel je hebt een leuk mengpaneel, ik nog maar wat, een Behringer MX9000. Een leuke computer met daaraan een MOTU 828MK2. Heel erg leuk en aardig. Wat ik niet helemaal snap is: Hoe werkt het met alle inputs en outputs? Anders gezegt: Hoe sluit je dat aan? Het klinkt erg vaag ik weet het, maar het gaat even om het idee. Gebruik je die mixer dan alleen om de input te regelen (van de gitaar versterker --> Mixer --> Geluidskaart --> Computer) of gebruik je dan ook die mixer om ook de output te regelen (om na de tijd nog het volume te veranderen en de EQ bijvoorbeeld). Of heb je daarvoor dan perse een digitale mixer nodig of een leuke controler?

2. En als je dan meer inputs nodig hebt, gooi je er dan gewoon nog een MOTU 828MK2 in of kun je daarvoor uitbreidingen kopen?

Ik zit me gewoon weer eens te vergapen op alle mogelijkheden. Tweakheadz lezen etc.
Virtueel ga je het volgens mij allemaal niet trekken namelijk als je even flink bezig gaat. En ik zit me voor de geest te halen hoe je dan alles moet aansluiten als je het niet virtueel doet.

Dus pakweg: Mixer, Controler, HD-recorder, Compressors, Effecten bakken etc. etc.
Het lijkt me namelijk nogal brak als je alles leuk hebt opgenomen, maar daarna toch weer andere effecten erop wil hebben en alles opnieuw moet opnemen.

ik blaat maar wat
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:43:08 #290
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33045051
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:37 schreef CoiCrow het volgende:

1. Stel je hebt een leuk mengpaneel, ik nog maar wat, een Behringer MX9000. Een leuke computer met daaraan een MOTU 828MK2. Heel erg leuk en aardig. Wat ik niet helemaal snap is: Hoe werkt het met alle inputs en outputs? Anders gezegt: Hoe sluit je dat aan? Het klinkt erg vaag ik weet het, maar het gaat even om het idee. Gebruik je die mixer dan alleen om de input te regelen (van de gitaar versterker --> Mixer --> Geluidskaart --> Computer) of gebruik je dan ook die mixer om ook de output te regelen (om na de tijd nog het volume te veranderen en de EQ bijvoorbeeld). Of heb je daarvoor dan perse een digitale mixer nodig of een leuke controler?

2. En als je dan meer inputs nodig hebt, gooi je er dan gewoon nog een MOTU 828MK2 in of kun je daarvoor uitbreidingen kopen?

Ik zit me gewoon weer eens te vergapen op alle mogelijkheden. Tweakheadz lezen etc.
Virtueel ga je het volgens mij allemaal niet trekken namelijk als je even flink bezig gaat. En ik zit me voor de geest te halen hoe je dan alles moet aansluiten als je het niet virtueel doet.

Dus pakweg: Mixer, Controler, HD-recorder, Compressors, Effecten bakken etc. etc.
Het lijkt me namelijk nogal brak als je alles leuk hebt opgenomen, maar daarna toch weer andere effecten erop wil hebben en alles opnieuw moet opnemen.

ik blaat maar wat
Ten eerste: als je een groot mengpaneel hebt en die in het digitale domein wil hebben heb je een een Motu 2408 mk III veel meer dan aan een 828 (das meer voor echt "in the box" recording)omdat die alle 24 analoge sporen apart rechtstreeks van en naar je analoge mengpaneel/pc kan laten lopen. De inputs van de geluidskaart sluit je aan op de direct outs of bus outs van je paneel en de outputs van je geluidskaart doe je tijdens het mixen in de line ins van je desk (dus niet tijdens het opnemen, dan gebuik je waarschijnlijk de xlr inputs voor instrumenten e.d.) Je kunt zo de desk als je input gebruiken, (van de gitaar versterker --> Mixer --> Geluidskaart --> Computer) en als output (om na de tijd nog het volume te veranderen en de EQ bijvoorbeeld, of juist om een bepaald "analoog geluid" zoals een summing amp te hebben.) Gebruk je echter je paneel als output, dan ben je wel veel meer beperkt (bij berhinger tafels) omdat daar geen autoamtion opzit (je weet wel van die gemotoriseerde faders). Echter dat kun je dan wel weer in je sequencer doen, maar daar moet je dan wel weer met je desk rekening mee houden omdat dan de volumes en eq's ed dus kunnen wijzigen als die geautomated zijn.

wat betreft het virueel gaan trekken van tracks: Ik weet niet wat je van plan bent, maar met mijn 2,8 ghz pc met 2 gb ram kan ik zonder moeite 75 tracks afspelen, met cubase eq en automation. Effecten zijn natuurlijk een ander verhaal, want vooral galmen vreten veel van je kracht maar daar kan een kaart als een Powercore of UAD heel goed dienst doen.

Wat btreft je laatste opmerking: Hoe meer je droog opneemt (dus zonder effecten en eq) hoe meer mogelijkheden je tijdens het mixen hebt. de enige 3 effecten die je tijdens opnemen kan (lees dus KAN) gebruiken zijn in mijn ogen gates (rustig met de treshold!), compressie (lichte!!!!!!) en eq (subtiel,bijvoorbeeld om lastige frequenties weg te krijgen, dus een hp/lp filter, maar kan vaker beter naderhand ook beter). Pas bij het mixen ga je eq's, compressie en effecten erbij mikken en nniet ervoor. Ikzelf doe ook pas bij het afmixen de distortions van de gitaren (maar dat kan ook omdat ik een veel andere signal flow hebt dan jij in ogen hebt.)

Volgens mij heb jij dit in je ogen : "A Classic Mixer Based MIDI/Audio DAW System" zoals op http://www.tweakheadz.com/signal_flow_1.htm
  donderdag 22 december 2005 @ 22:46:35 #291
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33326510
hoihoi.....!!!!! over 12 uurtjes kan ik mn mackie control ophalen!!!!!
pi_33327534
Hee ik ben op zoek naar een stofkap van een Behringer B-1 Iemand een idee bij welke shop ik dit kan halen?
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:34:29 #293
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33337811
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:18 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Dat is mijn Behringer MX9000. Ik zal wel een purist zijn, maar ik hou van analoog geluid en de muziek klinkt net iets warmer door die tafel heen.
Dat zijn best aardige tafels, ja. Wij hebben ook een MX9000 (of 8000, weet ik niet meer) gehad, maar die vertoonde nogal wat kuren. Is uiteindelijk vervangen door digitale Yamaha's (01V en 01V96) en ik kan je verzekeren dat die ook super warm klinken. Het cleane signaal is exact zoals je het zou willen hebben (wat ik ook wel verwacht bij 24 bits A/D en D/A converters uit die prijsklasse) en de ingebouwde effecten zijn van zeer hoog niveau.

Ik zag hierboven ook wat staan over RME trouwens. Ik werk op dit moment (lucky me ) met de nieuwe RME "MADI" interfaces, dat is een nieuwe optische standaard met 64 kanalen per lijn ipv de 8 kanalen van ADAT. Ik heb twee van die dingen staan dus dat geeft me maar liefst 128 kanalen!

RME maakt echt superspul.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:38:52 #294
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33340617
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:34 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat zijn best aardige tafels, ja. Wij hebben ook een MX9000 (of 8000, weet ik niet meer) gehad, maar die vertoonde nogal wat kuren. Is uiteindelijk vervangen door digitale Yamaha's (01V en 01V96) en ik kan je verzekeren dat die ook super warm klinken. Het cleane signaal is exact zoals je het zou willen hebben (wat ik ook wel verwacht bij 24 bits A/D en D/A converters uit die prijsklasse) en de ingebouwde effecten zijn van zeer hoog niveau.

Ik zag hierboven ook wat staan over RME trouwens. Ik werk op dit moment (lucky me ) met de nieuwe RME "MADI" interfaces, dat is een nieuwe optische standaard met 64 kanalen per lijn ipv de 8 kanalen van ADAT. Ik heb twee van die dingen staan dus dat geeft me maar liefst 128 kanalen!

RME maakt echt superspul.
Maar wat doe je zoal?

Heb je een homestudio, of engineer je ergens? en natuurlijk...........Laat eens wat horen!
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:43:09 #295
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33340701
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:38 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Maar wat doe je zoal?

Heb je een homestudio, of engineer je ergens? en natuurlijk...........Laat eens wat horen!
We hebben met de band onze eigen studio, zodat we op ons gemak onze eigen songs kunnen opnemen (en zo af en toe komen er ook andere mensen langs voor kleine projecten). We zijn wel blij met de spullen die we hebben!

We werken daar nog gewoon met "ouderwetse" ADAT interfaces (RME / MOTU), die MADI interfaces zijn voor een project waar ik aan werk voor de TU Delft. Ik werk momenteel aan een Wave Field Synthesis (Golfveldsynthese) systeem.

oja Je vroeg of je wat kon horen... dat kan als onze CD af is (waarschijnlijk over een paar maanden)!
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:53:25 #296
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_33340951
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:43 schreef BUG80 het volgende:

[..]

We hebben met de band onze eigen studio, zodat we op ons gemak onze eigen songs kunnen opnemen (en zo af en toe komen er ook andere mensen langs voor kleine projecten). We zijn wel blij met de spullen die we hebben!

We werken daar nog gewoon met "ouderwetse" ADAT interfaces (RME / MOTU), die MADI interfaces zijn voor een project waar ik aan werk voor de TU Delft. Ik werk momenteel aan een Wave Field Synthesis (Golfveldsynthese) systeem.

oja Je vroeg of je wat kon horen... dat kan als onze CD af is (waarschijnlijk over een paar maanden)!
Kijk!

Ik ben benieuwd!
pi_33341708
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:37 schreef CoiCrow het volgende:

Ik heb een Emu 1820m en een Behringer mx9000. Mijn Access Virus zit direct op mijn mengtafel. Ik heb nu even een andere setup (omdat ik wat uit wilde proberen en het nu wel lekker staat ) maar ik ga het dus zo doen:

Alle uitgangen van de emu1820 op mijn mengtafel als aparte kanalen, mijn Virus dus als apart kanaal. De aansturing gaat via Midi en de Patchmix van die emu-kaart. Dan gaat de boel door mijn mengtafel heen (eventueel effecten Lexicon MPX-1 eroverheen, finishing touch van Aphex Exciter). Alles gaat dan terug de geluidskaart in via de subgroepen waaraan ik de kanalen kan toewijzen. De opname doe ik direct door die ingangen af te tappen.

Monitoring:

- Hoofdtelefoon alle signalen makkelijk af te luisteren
- Twee uitgangen van geluidskaart over voor studiomonitoren

Ik ben nog op zoek naar:
* Wat outboard gear (een compressor of iets dergelijks sowieso) en een harddiscrecorder (om direct de output op cd te zetten)
* Een nieuwe synth, het liefst een Waldorf Q of een Supernova II
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:18:55 #298
24054 search64
Avec le grande
pi_33351501
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:25 schreef Tranceptor het volgende:
Monitoring:

- Twee uitgangen van geluidskaart over voor studiomonitoren
Je kunt ook nog die mini-jack uitgangen gebruiken voor monitoring op een tweede set speakers, bijvoorbeeld een goedkope stereo of zo.
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:19:50 #299
24054 search64
Avec le grande
pi_33351519
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:43 schreef BUG80 het volgende:

[..]
Wat doe je aan de TU? Ik heb in Delft gestudeerd en woon er nog nl.
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:26:47 #300
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33351647
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:19 schreef search64 het volgende:

[..]

Wat doe je aan de TU? Ik heb in Delft gestudeerd en woon er nog nl.
Ik studeer nog officieel (Technische Natuurkunde) en Golfveldsynthese was ook mijn afstudeeronderwerp, maar dit doe ik even extra als betaald "project" tussendoor. Ik ben toch bijna klaar, namelijk.

Wat heb jij gestudeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')