Maar dat staan ze nietquote:Op maandag 13 maart 2006 23:23 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ze hadden bij mij in mijn huis kunnen staan en gebruikt worden.![]()
Ik wil ze best even op komen halen hoor, ik ben de beroerdste niet. Als ze je toch alleen maar in de weg staan daar,...quote:
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:19 schreef S_T_W het volgende:
"Hey, ik heb een vraagje
Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand"
rubbish in is rubbish out zeggen ze
als het overstuurd is kan je daar nix meer aan doen
achtergrond-gebabbel in stukjes waar niets gezegd wordt zou je misschien weg kunnen gaten (met cool edit ofzo) maar aangezien de boel flink overstuurd is zal het volumeverschil wel te klein zijn om daar iets mee te doen
sorry, maar dit wordt nix vrees ik
Het kan een driverprobleem zijn. De-installeer (soms moet je handmatig even de resten verwijderen) alle drivers en installeer de nieuwste geteste drivers.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:11 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ik heb een heel irritant probleem. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.
Ik heb een computer met een harde schijf van 80GB, een processor van 1Ghz en geheugen van 1024 MB. Er zit een m-audio delta 44 geluidskaart in, en ik werk met Cubase SX. Het vervelende is dat wanneer ik audio speel via Windows Media Player hij heel vaak vastloopt. Hetzelfde gebeurt echter ook als ik in Cubase werk. Ik had voorheen dit probleem niet dus ik denk dat het een instelling is ergens. Alleen ik weet niet waar, ik heb het idee dat de audio kaart niet helemaal goed staat qua instellingen.
Maar ik heb er niet genoeg verstand van, dus weet iemand wat het zou kunnen zijn?
In die prijsklasse ben ik zelf wel tevreden over de Tannoy Reveal Active.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef haarb0l het volgende:
Hmz. Mijn Alesis M-one Actives zijn naar de kloten. Reparatiekosten zijn ongeveer gelijk aan een nieuwe set maar ik koop dan liever die Mackie HR 624 - of heeft iemand anders aanraders (onder de 500 euro per stuk?)
Doen!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef haarb0l het volgende:
Hmz. Mijn Alesis M-one Actives zijn naar de kloten. Reparatiekosten zijn ongeveer gelijk aan een nieuwe set maar ik koop dan liever die Mackie HR 624 - of heeft iemand anders aanraders (onder de 500 euro per stuk?)
Ik vind precies het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Doen!
Ik heb zelf de 624's en heb niets anders dan lof over deze boxjes! ze klinken echt heel neutraal en het detail wat ze geven vind ik tot nu toe nog ongeevenaard in deze prijsklasse. Je hoort foutjes e.d. echt meteen wat wel zo handig is! Een andere optie kand e dynaudio bm5 zijn. Ik vind deze ook lekker klinken, maar ik vond ze wat minder neutraal/droog. Maar das natuurlijk persoonlijk!
Dat had ik al verwachtquote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:13 schreef search64 het volgende:
[..]
Ik vind precies het tegenovergestelde.
Ik heb beide boxen geluisterd in een kamer die zeer vergelijkbaar was met mijn eigen kamer hier, maar uberhaupt kun je in de frequency respons en 'sweet spot' van monitoren wel degelijk verschillen horen. Als ik toch voor Mackie zou gaan, dan zou ik zeker doorsparen voor de 824's! Maar ik ben het met je eens dat akoestiek van een belangrijk, niet te onderschatten belang is. Daarom is het ook zaak je afluisterkamer zo goed mogelijk in te richten.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben het er juist niet mee eens. Wat veel mensen vergeten is dat je de monitors bij je kamer moet zoeken. Speel eens met de instellingen op de achterkant van zowel de dynaudio's als de mackies. er zal dan een wereld voor je open gaan. ik had zelf in een simulatie van mijn kamer dat de dynaudio's wat flabberig in het laag waren.
Ik had zelf namelijk ook dit in de winkel. Pas toen ik achterop keek zag ik dat de instellingen van beide concurrenten heel verschillend waren. de ene stond op grote kamer, terwijl de andere op kleine kamer stond.
vraag in de winkel of ze de boxen zetten zoals jij ze ook in je kamer zal zetten en let daarbij ook op de afstand en materiaal van de muur.
Audacityquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:42 schreef sound-storm het volgende:
Even een snel vraagje hoor, met welk gratis te downloaden programma kan ik goed opnemen via de line in in mijn pc, en kan ik tevens geluidsfragementen die ik luister bijv, via een stream op internet, direct opnemen ?
alvast bedankt
edit: Je moet wel de streams real time opnemen (door bijvoorbeeld als geluidsbron "Wave" of "What you hear" te kiezen). Direct bijvoorbeeld de .asf of .rm stream opslaan, zoals WMRecorder bijvoorbeeld kan, gaat niet.quote:
KRK Rokit 8's! Topmonitoren.. Strak laag, eerlijk, zeer definieerbaar.. En voor 399 p/stuk netjes geprijsd! (Zijn actief.)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef haarb0l het volgende:
Ik heb een gedeelte van mijn voormuur, linkermuur, achtermuur (heel klein beetje, staat een boekenkast) en plafond beplakt met auralex platen. Rechtermuur kan niet ivm grote ramenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:13 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Maar ik ben het met je eens dat akoestiek van een belangrijk, niet te onderschatten belang is. Daarom is het ook zaak je afluisterkamer zo goed mogelijk in te richten.
Hij bevalt zeeeeeer goed, mijn rooie skatjequote:Op zondag 19 maart 2006 13:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ook mooi!
Moet binnenkort ook zelf es een foto'tje maken van mn nieuwe setup!
Hey, is dat een virus in de hoek?!? zo ja, hoe bevalt ie?
Ow ja.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
omdat de gaatjes te klein zijn!
Hmm mijn Virus heb ik hier iets naar achter staan omdat ik wat schoolwerk gedaan had en mijn buro daar ook nog voor gebruik. Als ik bezig ben met muziek, haal ik gewoon die Virus naar voren en ga ik erme stoeien. Mijn klavier staat inderdaad op een standaard, maar ik kan hem (zoals ik vaak genoeg doe) ook nog voor me kwijt op het bureau voor de monitoren.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Ethereal het volgende:
Ziet er wel strak uit!! Lijkt me alleen zwaar onhandig? Tenminste, je moet al opstaan om je toetsen te kunnen bespelen, en wil je je Virus even kietelen moet je al half over je bureau hangen.. Of heb jij een andere werkwijze? Ik vind het juist wel lekker om alles binnen handbereik te hebben(Heb ik mijn hokje ook op ingericht..)
Maar then again, whatever works for you.. In ieder geval erg netjes!!
Of nietquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:29 schreef search64 het volgende:
Doe mij maar een nieuwe Moog.
Kun jij (iemand) me vertellen waarom die beter/anders zijn? Want als ik het woordje '''hopelijk'' zo zie staan, geeft me dat niet echt goede hoop om de Behringer te kopenquote:Op maandag 3 april 2006 14:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wacht even!!!
(hopelijk ben ik niet te laat)
Die B1 is best prima hoor, maar voor ongeveer dezelfde prijs zou ik ook naar de studio projects b1, de audio technica at2020 en naar de akg perception kijken!
Wat voor mixer had je anders in gedachten?quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:45 schreef _Liquid_ het volgende:
iig erg bedankt,ik zal het je nog laten weten wat het geworden is
.. Oh trouwens, is het dan nog wel verstandig om deze mixer erbij te kopen http://feedback.nl/?id=55&b=UB1002
Supermooi.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:25 schreef haarb0l het volgende:
...die speakers op dit bureau zijn naar de knoppen, daar komen dynaudio bm5a's voor in de plaats.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |