abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:20:20 #151
144213 Adidah
Het was wraak
pi_36016840
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:23 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ze hadden bij mij in mijn huis kunnen staan en gebruikt worden.
Maar dat staan ze niet .
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:17:36 #152
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36024146
Ik vind een Nordlead hebben en niet gebruiken wel als vloeken in de kerk hoor
pi_36024222
"Hey, ik heb een vraagje

Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand"

rubbish in is rubbish out zeggen ze
als het overstuurd is kan je daar nix meer aan doen
achtergrond-gebabbel in stukjes waar niets gezegd wordt zou je misschien weg kunnen gaten (met cool edit ofzo) maar aangezien de boel flink overstuurd is zal het volumeverschil wel te klein zijn om daar iets mee te doen

sorry, maar dit wordt nix vrees ik
pi_36025047
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:20 schreef Adidah het volgende:

[..]

Maar dat staan ze niet .
Ik wil ze best even op komen halen hoor, ik ben de beroerdste niet. Als ze je toch alleen maar in de weg staan daar,...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:48:48 #155
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36030573
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:19 schreef S_T_W het volgende:
"Hey, ik heb een vraagje

Ik heb een opname die met een voice recorder is gemaakt (via een iPod), maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Heel veel achtergrondgeluiden (het is een interview in een café), en tegelijkertijd zijn de stemmen zwaar overstuurd. Hebben jullie misschien suggesties waarmee ik de kwaliteit van die opname kan opkrikken? Het is gewoon een .wav-bestand"

rubbish in is rubbish out zeggen ze
als het overstuurd is kan je daar nix meer aan doen
achtergrond-gebabbel in stukjes waar niets gezegd wordt zou je misschien weg kunnen gaten (met cool edit ofzo) maar aangezien de boel flink overstuurd is zal het volumeverschil wel te klein zijn om daar iets mee te doen

sorry, maar dit wordt nix vrees ik

Ik was er al bang voor. Ik ga er vanavond mee kloten, misschien kan ik het nog een beetje acceptabel krijgen, anders toch maar clip-on mics gebruiken voor interviews...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_36118905
overstuurd wordt idd nooit meer goed, maar of je nou clipjes gebruikt of iets anders: je achtergrond'ruis' wordt er niet minder door, enkel door close miking en goed richten van je mikes voorkom je dat. met een goede parametrische eq kom je achteraf een heel eind, maar ook dan geldt nog steeds: slecht opgenomen blijft slecht klinken. je kan dus beter goede mikes huren dan uren achteraf gaan lopen editen...
pi_36125207
Ik heb een heel irritant probleem. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.

Ik heb een computer met een harde schijf van 80GB, een processor van 1Ghz en geheugen van 1024 MB. Er zit een m-audio delta 44 geluidskaart in, en ik werk met Cubase SX. Het vervelende is dat wanneer ik audio speel via Windows Media Player hij heel vaak vastloopt. Hetzelfde gebeurt echter ook als ik in Cubase werk. Ik had voorheen dit probleem niet dus ik denk dat het een instelling is ergens. Alleen ik weet niet waar, ik heb het idee dat de audio kaart niet helemaal goed staat qua instellingen.

Maar ik heb er niet genoeg verstand van, dus weet iemand wat het zou kunnen zijn?
pi_36126597
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:11 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ik heb een heel irritant probleem. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.

Ik heb een computer met een harde schijf van 80GB, een processor van 1Ghz en geheugen van 1024 MB. Er zit een m-audio delta 44 geluidskaart in, en ik werk met Cubase SX. Het vervelende is dat wanneer ik audio speel via Windows Media Player hij heel vaak vastloopt. Hetzelfde gebeurt echter ook als ik in Cubase werk. Ik had voorheen dit probleem niet dus ik denk dat het een instelling is ergens. Alleen ik weet niet waar, ik heb het idee dat de audio kaart niet helemaal goed staat qua instellingen.

Maar ik heb er niet genoeg verstand van, dus weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Het kan een driverprobleem zijn. De-installeer (soms moet je handmatig even de resten verwijderen) alle drivers en installeer de nieuwste geteste drivers.

Het kan een IRQprobleem zijn, check in welk slot je de Delta 44 hebt geplaatst en of die nergens anders voor gebruikt wordt.

Windows Media Player werkt niet met asio, je moet dus ook het paneel van je Delta 44 instellen op WDM voor zover ik weet. Een vriend van me had ooit een Delta en die heb ik ooit eens in een flits gezien. Cubase werkt in ieder geval met de asio-driver.

M-Audio mensen hier?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:56:22 #159
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36128208
Ik ben het met je uitleg eens!

Kleine toevoeging: Check of je op de m-audio control panel wel de juiste sample rate hebt staan en/of je s/pdif instellingen niet per ongeluk actief hebt gezet terwijl je er op dat moment geen gebruik meer mee maakt.

Hopelijk doet ie het snel weer!

Wat betreft je PC: die is goed genoeg, alleen ff checken als je cubase versie hoger dan 1 gebruikt, of de processor snel genoeg is!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:28:08 #160
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_36130728
Hmz. Mijn Alesis M-one Actives zijn naar de kloten. Reparatiekosten zijn ongeveer gelijk aan een nieuwe set maar ik koop dan liever die Mackie HR 624 - of heeft iemand anders aanraders (onder de 500 euro per stuk?)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:40:32 #161
71333 BUG80
Stop making sense
pi_36131182
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:28 schreef haarb0l het volgende:
Hmz. Mijn Alesis M-one Actives zijn naar de kloten. Reparatiekosten zijn ongeveer gelijk aan een nieuwe set maar ik koop dan liever die Mackie HR 624 - of heeft iemand anders aanraders (onder de 500 euro per stuk?)
In die prijsklasse ben ik zelf wel tevreden over de Tannoy Reveal Active.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:49:09 #162
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36131437
quote:
Doen!

Ik heb zelf de 624's en heb niets anders dan lof over deze boxjes! ze klinken echt heel neutraal en het detail wat ze geven vind ik tot nu toe nog ongeevenaard in deze prijsklasse. Je hoort foutjes e.d. echt meteen wat wel zo handig is! Een andere optie kand e dynaudio bm5 zijn. Ik vind deze ook lekker klinken, maar ik vond ze wat minder neutraal/droog. Maar das natuurlijk persoonlijk!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:13:32 #163
24054 search64
Avec le grande
pi_36132115
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:49 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Doen!

Ik heb zelf de 624's en heb niets anders dan lof over deze boxjes! ze klinken echt heel neutraal en het detail wat ze geven vind ik tot nu toe nog ongeevenaard in deze prijsklasse. Je hoort foutjes e.d. echt meteen wat wel zo handig is! Een andere optie kand e dynaudio bm5 zijn. Ik vind deze ook lekker klinken, maar ik vond ze wat minder neutraal/droog. Maar das natuurlijk persoonlijk!
Ik vind precies het tegenovergestelde.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:12:03 #164
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36136846
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:13 schreef search64 het volgende:

[..]

Ik vind precies het tegenovergestelde.
Dat had ik al verwacht
pi_36138800
Ik ben een groot Dynaudio-fan, dus ik ben het zeker met search64 eensch.

Nee de 624's heb ik ook gehoord een tijd geleden in een winkel, naast de bm6a's. Die 624's zijn vrij schel in het hoge midden en laag geven ze een vrij vreemd beeld. Ik vond het niet 'eerlijk' klinken, terwijl die bm6a's alle fouten in je mix laat zien. Even later kwam ook de vergelijking met de bm5's en alhoewel ik de bm5's wat minder vond dan de bm6a's, steken ze met kop en schouder boven die mackies uit.

Just my two cents.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:27:15 #166
38216 haarb0l
pi_36139509
Grappig, sinds gisteren overweeg ik ook de mb5s, die zijn dus naar jullie mening eerlijker? Dat is vooral belangrijk aangezien ik veel sound design doe.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:17:38 #167
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36140514
Ik ben het er juist niet mee eens. Wat veel mensen vergeten is dat je de monitors bij je kamer moet zoeken. Speel eens met de instellingen op de achterkant van zowel de dynaudio's als de mackies. er zal dan een wereld voor je open gaan. ik had zelf in een simulatie van mijn kamer dat de dynaudio's wat flabberig in het laag waren.

Ik had zelf namelijk ook dit in de winkel. Pas toen ik achterop keek zag ik dat de instellingen van beide concurrenten heel verschillend waren. de ene stond op grote kamer, terwijl de andere op kleine kamer stond.

vraag in de winkel of ze de boxen zetten zoals jij ze ook in je kamer zal zetten en let daarbij ook op de afstand en materiaal van de muur.
pi_36141800
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ben het er juist niet mee eens. Wat veel mensen vergeten is dat je de monitors bij je kamer moet zoeken. Speel eens met de instellingen op de achterkant van zowel de dynaudio's als de mackies. er zal dan een wereld voor je open gaan. ik had zelf in een simulatie van mijn kamer dat de dynaudio's wat flabberig in het laag waren.

Ik had zelf namelijk ook dit in de winkel. Pas toen ik achterop keek zag ik dat de instellingen van beide concurrenten heel verschillend waren. de ene stond op grote kamer, terwijl de andere op kleine kamer stond.

vraag in de winkel of ze de boxen zetten zoals jij ze ook in je kamer zal zetten en let daarbij ook op de afstand en materiaal van de muur.
Ik heb beide boxen geluisterd in een kamer die zeer vergelijkbaar was met mijn eigen kamer hier, maar uberhaupt kun je in de frequency respons en 'sweet spot' van monitoren wel degelijk verschillen horen. Als ik toch voor Mackie zou gaan, dan zou ik zeker doorsparen voor de 824's! Maar ik ben het met je eens dat akoestiek van een belangrijk, niet te onderschatten belang is. Daarom is het ook zaak je afluisterkamer zo goed mogelijk in te richten.
pi_36142415
Even een snel vraagje hoor, met welk gratis te downloaden programma kan ik goed opnemen via de line in in mijn pc, en kan ik tevens geluidsfragementen die ik luister bijv, via een stream op internet, direct opnemen ?

alvast bedankt
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:52:29 #170
71333 BUG80
Stop making sense
pi_36142612
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:42 schreef sound-storm het volgende:
Even een snel vraagje hoor, met welk gratis te downloaden programma kan ik goed opnemen via de line in in mijn pc, en kan ik tevens geluidsfragementen die ik luister bijv, via een stream op internet, direct opnemen ?

alvast bedankt
Audacity
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:54:00 #171
71333 BUG80
Stop making sense
pi_36142632
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:52 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Audacity
edit: Je moet wel de streams real time opnemen (door bijvoorbeeld als geluidsbron "Wave" of "What you hear" te kiezen). Direct bijvoorbeeld de .asf of .rm stream opslaan, zoals WMRecorder bijvoorbeeld kan, gaat niet.
pi_36142743
thanks, downloading
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:13:26 #173
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_36143010
quote:
KRK Rokit 8's! Topmonitoren.. Strak laag, eerlijk, zeer definieerbaar.. En voor 399 p/stuk netjes geprijsd! (Zijn actief.)

Pfoei, net mijn home-studiootje maar eens omgegooid.. Roland Jp-8000 en Waldorf Micro-Q zijn eruitgegaan, heb nu een Alesis Ion en een Novation Nova.. Sjeuz wat een vette bakken zeg!! Belachelijk...
**Insert cool Signature here**
pi_36143459
Ik ben ook zwaar geinteresseerd in die Nova, zo duur zijn ze niet tweedehands. Omschrijf eens wat er zo tof aan is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tranceptor op 18-03-2006 18:20:49 ]
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:12:48 #175
38216 haarb0l
pi_36145569
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:13 schreef Tranceptor het volgende:

[..]
Maar ik ben het met je eens dat akoestiek van een belangrijk, niet te onderschatten belang is. Daarom is het ook zaak je afluisterkamer zo goed mogelijk in te richten.
Ik heb een gedeelte van mijn voormuur, linkermuur, achtermuur (heel klein beetje, staat een boekenkast) en plafond beplakt met auralex platen. Rechtermuur kan niet ivm grote ramen
Speakers komen op standaards ongeveer een an anderhalve meter van de muur af te staan (staan nu nog gewoon op mijn bureau...)

Ik hoop dat ze proefopstellingen bij Nederland Muziek hebben staan, maar volgens mij is vooral Feedback Rotterdam in dat opzicht goed, right?

Ik ga nog maar even goed inlezen in beide speakers iig (Mackie vs Dynaudio)
  zondag 19 maart 2006 @ 10:51:42 #176
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_36162543
Maar even wat fotootjes geschoten, misschien ook wel leuk om even hier neer te zetten:

Mijn hobby-hoekje!

Mijn bureaublad met als stralend middelpunt de Yamaha O1X audio/midi interface/control surface/digimixert.. Naast het rack staan:
Alesis ModFX Philtre (resonant filter) en Bitrman (bitcrusher), Roland MC-505, Boss SE-50 effectenbak, Phonic mm1002a mini-mixert, Shure SM-58 microfoon.
Monitoren zijn KRK Rokit 8's...

Close-up van het rack, van boven naar onder:
Mijn nieuwe vriendje, de Novation Nova
Behringer Ultra-Curve Pro DSp 8024 EQ/Realtime Analyzer
Behringer Composer Pro MDX2200 Compressor
Behringer PX2000 Patchbay

Mijn andere nieuwe vriendje, de Alesis Ion

Nog een keer het rackje..

KRK Rokit 8 monitoring..
Met daarbovenop natuurlijk een koe!

De achterkant van mijn bureau.. Boel snoertjes!

En tot slot een kunstig fotootje.. Ledjes + hoge sluitertijd = vettigheid

Tranceptor: Ik heb hem nog maar net, maar de Nova kan zo ongelofelijk veel.. 3 osc's, 2 ringmodulatoren, 3 envelopes, x (even kwijt) lfo's, een uitgebreide modulation-matrix zodat je alles naar alles kunt routen, 7 effects PER PART, dus 42 in totaal, uitgebreide arpeggiator, veel knoppen, alles binnen handbereik, en het allerbelangrijkste: de sound...
Van knetterharde kraakpiep-sounds tot aan warme pads, van dikke gabberkicks tot aan jaren80 leads, hij kan alles... Knoppen sturen ooknog midi uit, dis nog een handige controller ook nog.. Zeker voor het geld dat ze nu nog maar kosten, een waanzinnige aanrader!!
  zondag 19 maart 2006 @ 11:00:58 #177
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36162668
Ziet er mooi uit

Kleine tip: zorg dat de stroomkabels niet parallel lopen met signaalkabels dat scheelt in de ruis! Dus de stroomkabels samen tie-wrappen en de signaalkabels samen tie-wrappen. Als ze toch langs elkaar moeten kun je ze het beste haaks laten kruisen. Ik zie niet echt op de foto of je dat ook zo gedaan hebt, maar ik dacht ik zeg het toch maar even!
  zondag 19 maart 2006 @ 11:14:30 #178
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_36162906
Hehe, thanks voor de tip! Wist dat al wel, heb dat in het begin wel geprobeerd, maar ik haal de boel regelmatig los om het weer opnieuw aan te sluiten, dus het lukt niet altijd evengoed.. Het ene apparaat heeft ook weer een interne voeding, de ander een externe, pff, je wordt er gaar van
Maar heb gelukkig geen last van ruis hier, dus het valt allemaal nog wel mee.. Thanks iig!
pi_36163206
Dat ziet er zeker koeltjes uit. Dit is mijn voorlopig setup. Mijn rack staat er niet op, daar zit nog een Aphex 204 Aural Exciter en Lexicon MPX-1 in. Binnenkort komt daar misschien een Alesis 3630 Compressor en een Novation Nova bij.

Dat Final Fantasy-kleed hangt er nu overigens recht voor en mijn gewone boxen staan nu wel op gelijke hoogte. Daarnaast heb ik ook nog eens opgeruimd. Kortom, ik ben te lui een nieuwe foto te nemen.
  zondag 19 maart 2006 @ 13:22:52 #180
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36165901
Ook mooi!
Moet binnenkort ook zelf es een foto'tje maken van mn nieuwe setup!

Hey, is dat een virus in de hoek?!? zo ja, hoe bevalt ie?
pi_36171424
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ook mooi!
Moet binnenkort ook zelf es een foto'tje maken van mn nieuwe setup!

Hey, is dat een virus in de hoek?!? zo ja, hoe bevalt ie?
Hij bevalt zeeeeeer goed, mijn rooie skatje

Waarom zou je nog een vrouw willen als je al zoveel leuke knopjes hebt.
  zondag 19 maart 2006 @ 18:18:35 #182
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36173916
omdat de gaatjes te klein zijn!
pi_36173988
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
omdat de gaatjes te klein zijn!
Ow ja.

zondag 19 maart 2006 @ 22:04:24 #184
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_36182829
Ziet er wel strak uit!! Lijkt me alleen zwaar onhandig? Tenminste, je moet al opstaan om je toetsen te kunnen bespelen, en wil je je Virus even kietelen moet je al half over je bureau hangen.. Of heb jij een andere werkwijze? Ik vind het juist wel lekker om alles binnen handbereik te hebben (Heb ik mijn hokje ook op ingericht..)

Maar then again, whatever works for you.. In ieder geval erg netjes!!
pi_36187956
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Ethereal het volgende:
Ziet er wel strak uit!! Lijkt me alleen zwaar onhandig? Tenminste, je moet al opstaan om je toetsen te kunnen bespelen, en wil je je Virus even kietelen moet je al half over je bureau hangen.. Of heb jij een andere werkwijze? Ik vind het juist wel lekker om alles binnen handbereik te hebben (Heb ik mijn hokje ook op ingericht..)

Maar then again, whatever works for you.. In ieder geval erg netjes!!
Hmm mijn Virus heb ik hier iets naar achter staan omdat ik wat schoolwerk gedaan had en mijn buro daar ook nog voor gebruik. Als ik bezig ben met muziek, haal ik gewoon die Virus naar voren en ga ik erme stoeien. Mijn klavier staat inderdaad op een standaard, maar ik kan hem (zoals ik vaak genoeg doe) ook nog voor me kwijt op het bureau voor de monitoren.

Dan verhuis ik mijn draadloze keyboard eventjes naar links en heb ik slechts te maken met de muis die ik dan soms nodig heb. Broodnodige toetsencombinaties doe ik dan wel even met mijn linkerhand. De ervaring leert echter dat ik of aan het spelen ben, of aan het editen.
Kortom, dit lijkt misschien onhandig zoals het staat, maar het is juist een ontzettend handige, mutlifunctionele setup.

Dat was ook precies wat ik wilde toen ik het een half jaar geleden zo heb ingericht. Het enige onvoorziene nadeel is de plaatsing van mijn rack onder het bureau. Voor de instellingen van mijn rack moet ik nu door de knieen. Maar wellicht dat ik een dezer dagen een mansizerack koop die ik nog naast mijn buro zet (aan de andere kant), zodat ik daar ook 1 maal rollen met mn comfortabele bureaustoel vandaan ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tranceptor op 20-03-2006 10:19:04 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 09:59:33 #186
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36192679
Ik heb ook idd alles binnen handbereik staan, dat is wel zo handig. Maarja zoveel spullen heb ik dna ook niet
  zaterdag 1 april 2006 @ 11:09:35 #187
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36545798
Leuk lekkend nieuwtje:

http://www.mi7.co.jp/pro/duende/

Voor degenen die geen Japans spreken:

Dit wordt een soort van 19" SSL-powercore variant waarbij je tot 32 kanalen (96khz) ssl eq en compressie kan krijgen in bijvoorbeeld cubase. Na frankfurt zullen we vast meer weten! Richtprijs is +- 1600 euro.
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:29:26 #188
24054 search64
Avec le grande
pi_36555062
Doe mij maar een nieuwe Moog.
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:16:44 #189
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36557938
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:29 schreef search64 het volgende:
Doe mij maar een nieuwe Moog.
Of niet
  maandag 3 april 2006 @ 14:36:43 #190
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_36607796
*Verplaatst zich naar kenners* ( Behringer (B1), wie heeft hier ervaring mee )

Ben opzoek naar een niet al te dure microfoon maar met wel zuivere kwaliteit. Nu heeft een vriend in zijn studio een Behringer B1 microfoon waar hij erg over te spreken is, heeft iemand hier ervaring mee (uberhaupt met Behringer) want misschien wil ik deze ook kopen.
http://www.event-renting.ch/shop/images/b-1_equipment_g.jpg

Met deze mixer trouwens http://feedback.nl/?id=55&b=UB1002, of is dat geen goed idee?
las wat over Behringer mixers die eigenlijk ronduit crap zijn
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wacht even!!!

(hopelijk ben ik niet te laat)

Die B1 is best prima hoor, maar voor ongeveer dezelfde prijs zou ik ook naar de studio projects b1, de audio technica at2020 en naar de akg perception kijken!
Kun jij (iemand) me vertellen waarom die beter/anders zijn? Want als ik het woordje '''hopelijk'' zo zie staan, geeft me dat niet echt goede hoop om de Behringer te kopen
:r Patty Brard :r
pi_36608462
Ik krijg altijd een beetje kriebels als mensen het bij microfoons over 'beter' gaan hebben. Ik vind niet dat er zoiets is als beter. Je kunt natuurlijk wel betere electronica, betere omhuizing e.d. hebben. Maar het 'beter' gaat maar net om waar je 'm voor wilt gebruiken. Als je 'm voor zang wilt gebruiken, voor man of vrouw, voor wat voor muziek, voor welk instrument.

In sommige gevallen werkt een goedkope Shure van 40 euro beter dan een dure Neumann van 900 euro... In dit geval geldt gewoon: Bedenk waarvoor je 'm wilt gebruiken en luister naar alle microfoons. Eventueel op je eigen setup. Het is kut als je hier op het forum gelezen hebt dat een At2020 beter is dan een B1 en je komt thuis en je wilt er acoustische gitaar mee opnemen en het klinkt niet naar je zien (bij wijze van spreken)

Het is echt niet slim om een microfoon te kopen puur op ervaringen van anderen. Je kunt het wel mee laten wegen natuurlijk (weinig ruis, goede klanten service, stevig spul enzo) Maar jij weet wat jij er mee wilt doen. En iemand anders kan dat niet echt goed voor jou beoordelen.
  maandag 3 april 2006 @ 15:26:21 #192
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_36609251
Daarom gebruikte ik ook maar ''anders'' erbij

De microfoon zou puur gebruikt worden voor vocaal gebruik. Maar als ik het zo bekijk allemaal is voor het gebruik wat ik ga doen, semi-pro, de Behringer wel okay. Daarna kan ik er bijv. nog een preset eroverheen halen.

Of iemand moet met sterke argumenten komen
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:23:40 #193
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36632151
Ik had net al in ander topic gereplyéd maar nu weet ik waarvoor je em wil gebruiken

IK zou eens kijken naar de at 2020 en MXL 990. dat zijn voor vocals hele fijne mics
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:06:25 #194
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_36632976
Ze zien er goed uit. Je kunt me zeker niet vertellen waarom de MXL fijner is voor vocaal dan de Behringer?

Ik kijk altijd even op Feedback.nl of PeterVerspuy.nl voor beschrijvingen e.d.
De MXL trekt me iets meer als ik zo de beschrijving lees en ik vind dat het oog ook wel wat mag hebben Of klinkt dat weer erg amateuristisch. Nouja, wellicht rijd ik even langs bij Feedback om ze allebei te testen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:43:39 #195
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36633716
Haha, nee het oog telt ook mee als je clienten ontvangt he

Waarom ik de mxl fijner vind...........pff tja, je hoort het gewoon de 990 is ook heel lekker als acoestische gitaarmicrofoon.

Maar idd, bij microfoons is het heel persoonlijk, dus even luisteren doet vaak wonderen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:45:49 #196
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_36633756
iig erg bedankt, ik zal het je nog laten weten wat het geworden is

.. Oh trouwens, is het dan nog wel verstandig om deze mixer erbij te kopen http://feedback.nl/?id=55&b=UB1002

[ Bericht 32% gewijzigd door _Liquid_ op 04-04-2006 16:10:18 ]
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:25:09 #197
38216 haarb0l
pi_36746034
Dit is een -nu al- verouderde foto van mijn ruimte:

Op de achtergrond mijn trapgat cq vocal booth volgehangen met auralex platen en gordijnen (twee lagen) - links uit beeld nog een motif7, links op mijn bureau een mackie mixertje, onder het tweede doek een access virus b en die speakers op dit bureau zijn naar de knoppen, daar komen dynaudio bm5a's voor in de plaats.

Achter me op deze foto nog wat boeken over geluid en wat software (Nuendo, QLSO Gold, PMI The Old Lady, Stylus RMX, Sam Solo Sessions en een keltische sample cd).

Woon sinds augustus samen en mijn vriendinnetje heeft deze kamer/verdieping voor mij opgeofferd
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:56:59 #198
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36746769
Nice!

O, die doeken, heb je die zelf laten maken?

Ik zoek namelijk nog een dust cover voor mijn mackie control, maar die zijn volges mij onvindbaar...........
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:58:59 #199
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_36746813
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:45 schreef _Liquid_ het volgende:
iig erg bedankt, ik zal het je nog laten weten wat het geworden is

.. Oh trouwens, is het dan nog wel verstandig om deze mixer erbij te kopen http://feedback.nl/?id=55&b=UB1002
Wat voor mixer had je anders in gedachten?
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:23:01 #200
24054 search64
Avec le grande
pi_36747507
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:25 schreef haarb0l het volgende:
...die speakers op dit bureau zijn naar de knoppen, daar komen dynaudio bm5a's voor in de plaats.
Supermooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')