Lang leve mijn moeder (kerstcadeautje paar jaar geleden geloof ik) - ben er idd erg blij mee!quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nice!
O, die doeken, heb je die zelf laten maken?
Ik zoek namelijk nog een dust cover voor mijn mackie control, maar die zijn volges mij onvindbaar...........
Dat is een (als ik het goed heb) sequencer/loopprogramma waarmee je ook live muziek kan maken met tempowisselingen en dergelijk.quote:
he die hebben wij ook.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:37 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb een TC Electronic M300 aangeschaft, een multi-effect naast mijn Lexicon mpx-1 is altijd meegenomen (van de Lexicon gebruik ik met name de reverb).![]()
Ik vind dit ook een van de beste bakken in die prijscategorie!quote:Op maandag 15 mei 2006 10:37 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb een TC Electronic M300 aangeschaft, een multi-effect naast mijn Lexicon mpx-1 is altijd meegenomen (van de Lexicon gebruik ik met name de reverb).![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:25 schreef dazzled het volgende:
Eeej gasten, ik ben er niet zo bekend mee, ik heb thuis ook klein mengpaneeltje. maar neem af en toe wel eens wat op.
Met electronisch drumkitje. en gitaar..
Maar als er nog mensen een studio drummer nodig zijn of mischien een keer willen experimenteren met het opnemen van een demo van iets of wat dan ook,,
Ik zit ook in een band en het is altijd leuk om wat te experimenteren!
Ik hoor het wel..
Plaats anders berichie in m'n fotoboek ofzo,
welk mengpaneeltje heb je?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:01 schreef Disorder het volgende:
Vraagje over de Korg KAOS pad 2. Ik wil een live setup maken. Daarvoor heb ik een laptop in gedachten, met een midi controller. Met traktor 3 wil ik mixen. Erg leuk allemaal, maar ik zoek nog iets om het geheel wat dynamischer te maken. De KAOS pad 2 dus.
Ik heb een klein mengpaneeltje. Hoe sluit ik dit alles op elkaar aan zodat ik de KAOS pad 2 kan gebruiken om de main output te bewerken met vette effecten?
Een Behringer UB1002. FX send zit erop. Ik heb nog geen laptop trouwens, en zal het voorlopig nog met een pc setup moeten doen om mee te oefenen. Ik heb een M-audio Audiophile 192 geluidskaart.quote:
Ik heb op het moment geen andere dingen die ik in mijn live setup wil meenemen dus ik ga voor de eerste methode. Waar is die tape to mix eigenlijk voor?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik zou je output van de audiophile in de phono in van je kaospad doen en dan de line out van je kaospad in een stereokanaal van je mengpaneel doen, op die manier bestuur je je hele laptop met de kaospad. Vergeet echte niet de "tape to mix-knop" in te drukken .
Echter gebruik je je andere inputs van je behringer ook met bijvoorbeelld andere instrumenten/draaitafels etc., dan zou ik het anders doen:
audiophile in de tape in, instrumenten in de inputs, kaospad in de fx send(mits stereo (weet ik niet of ie dat is), alle fx op het paneel op 100% open zetten, net als de fx knop. Dan je kaospad bypass zetten en als je em nodig hebt gebruik je em zodat ie ook op alle andere instrumenten van toepassing is.
Ik denk dat dit moet kloppen..................
Tape to mix zorgt ervoor dat je een cd speler of een laptop ofzo aan het paneel kan hangen. Hier kun je dan ook met andere instrumenten als het waren over de laptoptracks spelen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:42 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb op het moment geen andere dingen die ik in mijn live setup wil meenemen dus ik ga voor de eerste methode. Waar is die tape to mix eigenlijk voor?
En hoe zit het eigenlijk met de bekabeling. De L en R out van de geluidskaart moeten dus in de tulp L en R phono input van de Kaos pad?
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat mijn geluidskaart als outputs jacks heeft en ik dat dus over moet laten gaan in tulp.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tape to mix zorgt ervoor dat je een cd speler of een laptop ofzo aan het paneel kan hangen. Hier kun je dan ook met andere instrumenten als het waren over de laptoptracks spelen.
Qua bekabeling sluit je idd tulp l op tulp l en tulp r op tulp r
quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat mijn geluidskaart als outputs jacks heeft en ik dat dus over moet laten gaan in tulp.
afbeelding.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb die Audiophile ook, maar mijn outputs zijn toch echt tulpstekkers.
Ja hier ook. Ik doe eigenlijk maar wat, net zo lang tot het goed gaatquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef Svyatagor het volgende:
Dus zowel afspelen als opnemen gaat via mijn Behringer mengpaneeltje, en aangezien ik technisch niet zo'n held ben, wil het wel eens vreselijk gaan feedbacken![]()
Ah, ik ben abuis, ik heb de Audiophile 2496.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
afbeelding.
Bedoel je die S/PDIF?
[..]
Ja hier ook. Ik doe eigenlijk maar wat, net zo lang tot het goed gaat
Hey J! Alles goed?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:05 schreef search64 het volgende:
Ik ga een condensatormic kopen deze vakantie, maar ik vroeg me af of ik verschillende patronen, padswitch en rolloff echt nodig heb. Ik ga denk ik voor een Rode maar het ligt er een beetje aan of ik dergelijke mogelijkheden ga missen of het een NT-1000 of een NT-2A wordt. Iemand? Ik ga em voornamelijk voor zang gebruiken en waarschijnlijk wat samplewerk.
En misschien ga ik eens een gitaar halen, een simpele wel want ik kan der nog geen zak van. Zou ik die dan gewoon in mijn audio-interface kunnen prikken en iets als ampfarm draaien voor effecten? Of moet daar een DI of iets dergelijks tussen. Niet zo'n zin om ook een versterker derbij te halen.
Ja tuurlijk, moet je alleen wel rekening houden met het feit dat beide oren anders filteren: er treden volume-, druk- en faseverschillen op tussen beide oren en dit zal dus ook bij de microfoons moeten gebeuren, alleen een EQ zal niet genoeg zijn om een binaural effect te creëren, denk ik...quote:Op maandag 10 juli 2006 10:24
schreef haarb0l het volgende:
[...]
Je zou denken dat je de filtering die het oor geeft aan deze opnames, ook moet kunnen toepassen via convolutie als dat ook met EQs kan, toch?
Nee dat bedoel ik ook niet - ik bedoel, zou convolutie deze 'filtering' (met alles wat daarbij komt kijken) van het oor kunnen emuleren? Dat je zeg maar via een plugin virtueel kunt pannen in je stereo signaal (maar op je koptelefoon dus a la binaural voor, achter, boven en onder kunt pannen)quote:Op maandag 10 juli 2006 13:52 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, moet je alleen wel rekening houden met het feit dat beide oren anders filteren: er treden volume-, druk- en faseverschillen op tussen beide oren en dit zal dus ook bij de microfoons moeten gebeuren, alleen een EQ zal niet genoeg zijn om een binaural effect te creëren, denk ik...
Dat is ook niet wat ik bedoel :-) Daar gaat het echt om discrete kanalen. Ik wil gewoon bijvoorbeeld een mono signaal van een luciferdoosje (om even bij het voorbeeld te blijven) door een plugin gooien, virtueel pannen zodat ik 'm op mijn koptelefoon naar voren, rechts, achter, links, boven en onder kan pannen door binaurale opnames te simuleren. Ofzo. In stereo dus.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:03 schreef Thomzzzzz het volgende:
Misschien dat het Israelische bedrijf Waves hulp biedt? Op de website staan de volgende plugins in de 360°-serie... ik weet niet of deze precies doen wat jij vraagt, maar het is misschien de moeite waard om er eens goed naar te gaan kijken!
M360° Manager
S360° Panner
S360° Imager
R360°
C360°
L360°
M360° Mixdown
LFE360°
IDR360°
bron: www.waves.com
Kweet het niet zeker maar geloof dat mijn 1820m die wel heeft. Anders is een DI ook zo gehaald natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als je een gitaar in je audiointerface wil doen om em op te nemen moet je ff in de gebruiksaanwijzing kijken of je kaart een zgn. Hi-Z input heeft. Heeft hij die niet, dan heb je een DI nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |